Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

NEUROPSÜHHOLOOGIA (0)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis elu jooksul eriti 3 KÜSIMUSJÄRGMISEKS KORRAKS?
  • Keskkonda taalamusest otse ajukoorde?
  • Paljud haigused vanana ja enneaegsed et Naised tunnevad paremini lõhnu Miks me pimedas enam värve ei näe?
  • Miks on sensorne süsteem vajalik?
  • Kuidas liigutused välja tulevad ja täpselt?
  • Kui neuroloogilist leidu pole siis EPILEPSIAhoog võis olla Pärast on sageli 7 kaelalüli ja 8 kaelasegmenti on inimesel segasusseisund imeliktunne kuskil Mis jhäired võivad jääda?
  • Mida peame tegema Kui kiiresti ja kuidas alustada seda tegevust jääda?
  • Midagi muuta kes see kontrollib?
  • Mille alla see kuulbu?
  • Kui on vasak poolekera vastutab motoorne kõnekeskus mille eest?
  • Kuidas isis kiirusagarad tegvust juhivad?
  • Mis on ajufunkide asümmeetrilisus e lateralisatsioon?
  • Mis läheb valesti?
  • MILLEST KOOSNEB KEEL?
  • Kui inimsele mõhkeha ühendus pole siis kasvavadmis asjad?
  • Midagi mida äsja oled õppinud Aktiveeritakse dorsolateraalne koor Assotsiatsioonikiud - lühiksed ühendavad ja pikemad ühendavadmida?
  • Mis hommikul sündis Iga päev oli tema jaoks uus Vaheajuamneesia?
  • Kuidas saab ruumitaju testida?
  • Kui peale sinu pole kedagi muud siis saab Apotoos mitte midagi ei jää järgi aga mida mitte midagi?
  • Kui palju saab raviabi õiged inimesed?
  • Mida see siis mõjutabs ee haigus?
  • Kui funkktsioone on vaja taastada ja paranda sSIIS?
  • Mille poolest erineb inimese aju teiste imetajate omast?
  • Mida teame varase kortikaalse kahjustuse taastumisest 2012?
  • Kuidas lateralisatsioon kujuneb?
  • Mis aitab activeerida CC?
  • Kuidas lapse sugu mõjutab kognitiivset arengut?
  • Kestvaid KF ei saa mõõta mis siis läheb valesti KH lastel?
  • Miks kõige rohkem häiritud KF?
  • Millest koosneb keel?
  • Millised kõnega seotud häired kaasuvad TS kahjustusele?
  • Millised kõnega seotud häired tekivad FS kahjustusel?
  • Milline ajupiirkond?
  • Miks tekib-ei ole teada- kujuneb EE 1 kas KH esineb?
  • Mis eristab laulu kõnest?
  • Kus paikneb kahjustus?
  • Mis korreleerub paranemisega?
  • Mida teame varase kortikaalse kahjustuse taastumisest?
  • Kui mälufunktsioonid mis jäävad madalamaks Põhjused?
  • Keskmiselt 10a-surm mis probleem?
  • Milline asju-osa mis probleem võib jääda?
  • Mis haigus ADD psühhoos skisofreenia epilepsia ?
  • Kus paikneb kahjustus?
  • Milline TS funktsioon siin osales?
  • Missugust infot me arvestame suhtlemisel ja sotsiaalses situatsioonis?
  • Mis on põhjus mis tagajärg?
  • Kuidas me teeme oma informatsioonivaliku?
  • Kuidas me teeme oma käitumisvaliku?
  • Kus asuvad kujutlused?
  • Kuidas täpselt ajus toimuvad protsessid põhjustavad erinevaid teadvusseisundeid?
  • Kuidas need seisundid kajastuvad ajuosades?
  • Millega on tegu?
  • Kuidas teadvus tekib?
  • Milleks teadvus üldse vajalik?
  • Kuidas panna põlema tuled?
  • MIS ON EMOTSIOON?
  • MIS ON EMOTSIOON?
  • Mida peab emotsioonideuurija selliste juhtumitega peale hakkama?
  • Kuidas mandelkeha juhib emotsioone?

Lõik failist

Vasakule Paremale
NEUROPSÜHHOLOOGIA #1 NEUROPSÜHHOLOOGIA #2 NEUROPSÜHHOLOOGIA #3 NEUROPSÜHHOLOOGIA #4 NEUROPSÜHHOLOOGIA #5 NEUROPSÜHHOLOOGIA #6 NEUROPSÜHHOLOOGIA #7 NEUROPSÜHHOLOOGIA #8 NEUROPSÜHHOLOOGIA #9 NEUROPSÜHHOLOOGIA #10 NEUROPSÜHHOLOOGIA #11 NEUROPSÜHHOLOOGIA #12 NEUROPSÜHHOLOOGIA #13 NEUROPSÜHHOLOOGIA #14 NEUROPSÜHHOLOOGIA #15 NEUROPSÜHHOLOOGIA #16 NEUROPSÜHHOLOOGIA #17 NEUROPSÜHHOLOOGIA #18 NEUROPSÜHHOLOOGIA #19 NEUROPSÜHHOLOOGIA #20 NEUROPSÜHHOLOOGIA #21 NEUROPSÜHHOLOOGIA #22 NEUROPSÜHHOLOOGIA #23 NEUROPSÜHHOLOOGIA #24 NEUROPSÜHHOLOOGIA #25 NEUROPSÜHHOLOOGIA #26 NEUROPSÜHHOLOOGIA #27 NEUROPSÜHHOLOOGIA #28 NEUROPSÜHHOLOOGIA #29 NEUROPSÜHHOLOOGIA #30 NEUROPSÜHHOLOOGIA #31 NEUROPSÜHHOLOOGIA #32 NEUROPSÜHHOLOOGIA #33 NEUROPSÜHHOLOOGIA #34 NEUROPSÜHHOLOOGIA #35 NEUROPSÜHHOLOOGIA #36 NEUROPSÜHHOLOOGIA #37 NEUROPSÜHHOLOOGIA #38 NEUROPSÜHHOLOOGIA #39 NEUROPSÜHHOLOOGIA #40 NEUROPSÜHHOLOOGIA #41 NEUROPSÜHHOLOOGIA #42 NEUROPSÜHHOLOOGIA #43 NEUROPSÜHHOLOOGIA #44 NEUROPSÜHHOLOOGIA #45 NEUROPSÜHHOLOOGIA #46 NEUROPSÜHHOLOOGIA #47 NEUROPSÜHHOLOOGIA #48 NEUROPSÜHHOLOOGIA #49 NEUROPSÜHHOLOOGIA #50 NEUROPSÜHHOLOOGIA #51 NEUROPSÜHHOLOOGIA #52 NEUROPSÜHHOLOOGIA #53 NEUROPSÜHHOLOOGIA #54 NEUROPSÜHHOLOOGIA #55 NEUROPSÜHHOLOOGIA #56 NEUROPSÜHHOLOOGIA #57 NEUROPSÜHHOLOOGIA #58 NEUROPSÜHHOLOOGIA #59 NEUROPSÜHHOLOOGIA #60 NEUROPSÜHHOLOOGIA #61 NEUROPSÜHHOLOOGIA #62 NEUROPSÜHHOLOOGIA #63 NEUROPSÜHHOLOOGIA #64 NEUROPSÜHHOLOOGIA #65 NEUROPSÜHHOLOOGIA #66 NEUROPSÜHHOLOOGIA #67 NEUROPSÜHHOLOOGIA #68 NEUROPSÜHHOLOOGIA #69 NEUROPSÜHHOLOOGIA #70 NEUROPSÜHHOLOOGIA #71 NEUROPSÜHHOLOOGIA #72 NEUROPSÜHHOLOOGIA #73 NEUROPSÜHHOLOOGIA #74
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 74 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-03-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 259 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor estoonian Õppematerjali autor
aine "neuropsühholoogia" kõigi loengute konspekt, sisaldab trükivigu, eksami materjal, Tartu Ülikool

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
29
docx

Neuropsühholoogia kordamisküsimused

- Meestel on suhteliselt suurema mahuga frontaalkorteksi mediaalne piirkond, orbitofrontaalkorteks ja angulaarkäär parietaal e kiirusagaras. - Meeste aju üldiselt suurem ja raskem slp et nad on üldiselt suuremad. IQ erinevusi see ei tähelda. - Apraksia ja afaasi naistel pigem vasakul (Broca) ja meestel tagapool Wernicke kahjustuse korral Mis on topelt dissotsiatsioon neuropsühholoogias. - Kaks mentaalset protsessi funktsioneerivad üksteisest sõltumatult. Neuropsühholoogia saab teada millesed ajualad millistele funktsioonidele spetsialiseerunud. Neuropsühholoogia klassika: rääkimise ja kõnest arusaamise alad on keeletöötlusega seotud, kuid neid kontrollivad ajualad toimivad teisest sõltumatult o Kui Broca ala kahjustatud, saab inimene kõnest aru küdi ei saa ladusalt rääkida (teab mida tahab öelda aga ei saa ennast väljendada

Bioloogiline Psühholoogia
thumbnail
78
docx

Neuropsühholoogia

Loeng 1  Neuropsühholoogia alustalad: aju hüpotees – idee, et käitumise allikas on aju neuroni hüpotees – idee, et ajustruktuuri ja funktsiooni ühikuks on neuronid. Aju funktsionaalsed ühikud on neuronid  Aju hierarhiline ülesehitus ja seos evolutsiooniga. Vanemates ajuosades, nagu ajutüvi, asuvad eluspüsimiseks kriitilisemad funktsioonid Prefontar Cortex Cerebral Cortex Limbic System Cerebellum Brain Stem  Närvisüsteemi osad, nende omavahelised suhted 1. Kesknärvisüsteem; ST: peaaju, seljaaju; FN: intergratsiooni ja kontrollikeskus 2. Perfeerne/Somaatiline NS; ST: kraniaal- ja seljaaju närvid; FN: kommunikatsioonikanal KNS ja ülejäänud keha vahel Sensoorne e aferentne NS; ST: somaatilised ja vistseraalsed sensoorsed närvikiud; FN juhib impulsid retseptoritelt KNS-i Motoorne e eferentne NS; ST:motoorsed närvikiud FN: juhib impulsid KNS-st efektoritele (lihastesse ja näärmetesse Somaatiline e tahtlik (signaalid KNS-st lihas

Psüholoogia
thumbnail
58
docx

Neuropsühholoogia

Neuropsühholoogia I LOENG – SISSEJUHATUS, NÄRVISÜSTEEMI ÜLESEHITUS JA TÖÖPÕHIMÕTTED Avatud ja valikvastused, õpiväljundite küsimused! Aju peamised osad ja nende funktsioonid - Väikeaju – koordinatsioon, liigutuste sujuvus - Mandelkeha ehk amügdala – hirm - Preforntaalkoor – lühimälu, planeerimine, tähelepanu - Hüpotalamus – homöostaas (temperatuur, janu jne) - Hipokampus – ruumiline mälu, õppimine - Mõhnkeha – ühendab kahte ajupoolkera - Kuklasagar – nägemispiirkond Neuropsühholoogia kujunemine - 1700 esimesed kirjalikud märkmed närvisüsteemist - Aristotelese mentalism – mittemateriaalne psyche vastutab mõtete, tunnete ja käitumise eest - Descartes 17. saj. - Dualism, organism kui masin, ajutüves asuv käbinääre hinge asukohaks - Loomadel pole hinge ja lastel tekib alles 7. elueaks, vaimse häirega inimesed on hinge ära kaotanud. - Neuropsühholoogid on materialistid – hing, vaim, meel ja keha on

Psühhomeetria
thumbnail
42
docx

Bioloogiline psühholoogia

See, mis ei sobi, visatakse välja. Empiirika on vajalik, aga mitte piisav. Lokalisatsionistlike vaadete kõrval kujunesid ka vastupidised, holistlikud vaated. Marie Jean Pierre Flourens (1794-1867): „Holistlik“ vaade – eemaldas peaaju poolkerasid kihtide kaupa ja leidis, et kõrgemad/keerulisemad funktsioonid on seotud aju kui tervikuga. 3 Järgnevas neuropsühholoogia ajaloos toimus kaks olulist teaduslikust mõtlemises: psüühiliste funktsioonide olemust püüti paremini mõista ning teiselt poolt avastati aju rakuline organisatsiooni tase. III Teadus Marc Dax (1770-1837): Käsikiri kõne lateraliseerumisest. Pierre Paul Broca (1824-1880): 1861 – kaks patsienti „aphemia“ diagnoosiga, mõlemal kahjustus vasaku laubasagara alaosas. Arusaamiseks olulised mõlemad ajupoolkerad. Käelisuse ja kõne lateraalsus pole 1:1 seoses

Bioloogiline Psühholoogia
thumbnail
22
doc

Neuroloogia

Vastutav õppejõud: Pille Taba Kordamisküsimused eripedagoogika bakalaureuseeksamiks NEUROLOOGIA (ARNR 01.032) Närvisüsteemi ehitus ja areng. Vt Kiive slaide tunnetusps. Närvisüsteemi areng (ontogenees) ja arenguhäired. Vastsündinu aju 350-400g, 10% kehakaalust. 1.eluaasta lõpul 1 kg. Täiskasvanu aju 1200g. Seljaaju 2% peaaju kaalust. 18.päeval formeerub embrüodisk, millest hakkavad arenema lootelehed. 21.-28.fetaalpäev – arenevad neuraaltoru kraniaalne ja kaudaalne osa. 36.-49.päev suuraju osade diferentseerumine, neuraaltoru õõnest areneb ajuvatsakeste süsteem. 3.fetaalkuu lõpuks inimajule omased proportsioonid, suuraju poolkerad katavad vaheaju, olemas väikeaju ja ajusild, moodustub lateraalvagu e külgvagu, mis eraldab suuraju oimusagarast. Erinevs täiskasvanust – puuduvad iseloomulikud vaod suurajul

Eripedagoogika
thumbnail
10
docx

Neuropsühholoogia teine ja kolmas loeng

Teine loeng! Sensoorse süsteemi kolm olulist omadust, sh hierarhilisuse printsiip. Sensoorsete süsteemide 3 olulist omadust (oluline): I. Iga sensoorse süsteemi sees on mitmeid alamodaalsuseid/ alasüsteeme II. Igal alasüsteemil on oma spetsiifiline funktsioon III. III. Meeled suhtlevad omavahel Sensoorse süsteemi hierarhilisus. 1. kõik retseptorid korteksiga ühenduses 3-4 neuroni kaudu 2. Määrab motoorsete vastuste hierarhia 3. Palju ümberlülitusi ajutüve piirkonnas nt valu aju veejuha ümbrise hallainesa käivitab nii emots kui käitumuslikud vastused 4. Keskajus asuvad ajutüve ni visuaalsed kui auditoorsed keskused, peamine ülesanne stiimuli asukoha kindlakstegemine ning selle alusel liigutuste koordineerimine 5. sõnumi modifitseerimine ümberlülituskohtades Sensoorsete retseptorite omadused: energiafiltrid, füüsilise või keemilise energia muutmine närvitegevuseks, sensoorsete sündmuste ja nende asukoha määramine, muutuse ja pideva

Psühholoogia
thumbnail
33
doc

NEUROLOOGIA-EKSAMIKS

NEUROLOOGIA NÄRVISÜSTEEMI EHITUS JA ARENG Eksamiks vaata selle järgi!!! 1. Närvisüsteemi areng ja arenguhäired Vastsündinu aju kaalub keskmiselt 350-450 grammi. 1. eluaasta lõpuks kaalub aju juba 1000g ja täiskasvanu aju 1200-1400 grammi ehk umbes 2% kehakaalust. Seljaaju kaal on ligikaudu 2% peaaju kaalust. Närvisüsteemi ontogenees (areng) : 18. fetaalpäeval formeerub embrüodisk, millest hakkavad arenema lootelehed, mida on kolm: ektoderm (välisleht), endoterm (siseleht) ja mesoderm. Ektodermist hakkab välja arenema kogu närvisüsteem. 21.-28. fetaalpäeval tekib lootel ektodermi paksend ­ medullaarplaat, mis muutub kiiresti neuraalvaoks ja sulgub seejärel neuraaltoruks, millel on kaks osa: kraniaalne ja kaudaalne. Kaudaalne osa on seljaaju algmeks ja kraniaalne osa peaaju algmeks. 36.-49. fetaalpäeval diferentseeruvad suuraju osad (peaaju koor ja koore alused tuumad ehk basaalganglionid) ja neuraaltoru õõnest areneb ajuvatsakeste süsteem. 3. fetaalkuu l

Neuroloogia
thumbnail
20
docx

Neuroloogia 2 kursus

NEUROLOOGIA Sissejuhatus 1-3 loeng.  Meeldetuletus närvisüsteemi toimimisest  KNS kahjustused  PNS kahjustused Kroonilised, ravimatud, ajaga süvenevad haigused. NS reguleerib kõikide elundite tööd. Kordineerib erinevate elundkondade talitlust, kohandab seda pidevalt muutuvatele tingimustele. NS ülesanded:  Luua side väliskeskkonnaga  Kooskõlastada org. elundite tööd  Koordineerida kehaosade talitlust  Tagada inimese psüühilise tegevuse  Info kogumine, töötlemine  Närvikude koosneb närvirakkudest e. neuronitest ja neurogliiarakkudest. Neuron võtab vastu, integreerib, analüüsib, säilitab ja saadab edasi signaale! Koosneb kehast ja jätketest(dendriidid), läbi aksoni sünapsi kaudu läheb erutus välja. Närvi impulssliigub ühte pidi. Talitluse järgi jagunevad neuronid:  Aferentseteks e.motoorsed. Nende rakukeha asub väljasool KNS-i, perifeerse NS

Aktiviseerivad tegevused




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun