Sellisel juhul võõra asja ajamise tahtlust eeldatakse. subjektiivselt võõra asja ajamine - väliselt ei ole aru saada, et aetakse võõrast asja. Nt: A ostab oma sõbrale B-le poest raamatu, mida tema teada on B juba ammu soovinud. Asjaajaja peab ise oma tahtlust tõendama. 34. Mis juhtudel ei ole tegemist õigustatud KAA-ga selle tõttu, et esineb alus teise isiku soodus- tamiseks? Peamiselt igasugused lepingud. Sooritus lepingu alusel muidugi välistab KAA. Kui sooritus on suurem kui lepinguga kokku lepitu, siis selles ületavas osas võib olla tegu KAA-ga. 12 Mis siis, kui sooritusega aetakse ka kolmanda isiku asja? Kui C on A ja B vahelise lepingu järgselt soodustatud isikuks (leping kolmanda isiku kasuks), siis ei saa olla A ja C vahel KAA võlasuhet.
- Ekslik asjaajamine – soorituskonditsiooni olla ei saa, aga mittesoorituskonditsioon võib olla. - Lubamatu asjaajamine – MSK on võimalik, aga praktikas selleni üldiselt ei jõuta. Kaasust tuleb alustada ÕKAA kontrollimisest. Kulutuste hüvitamise nõuet on võimalik kvalifitseerida viiel võimalikul alusel. 51. Millised on soorituskondiktsiooni eeldused? Mida tähendab võlgniku rikastumine kui soorituskondiktsiooni (SK) eeldus, mida tähendab sooritus kui SK-i eeldus ning missugused on tüüpilisemad SK-i juhtumid? § 1028. Võlgniku rikastumine võlausaldaja arvelt, teiseks rikastumine peab olema toimunud soorituse teel, kolmandaks õigusliku aluse puudumine soorituse tegemiseks. § 1028 lg 2 järgi võib öelda, et SK-l on ka kolm negatiivset eeldust, mille puhul SK-d ei kohaldata, isegi kui eeldused on täidetud: - Mittetäieliku kohustuse täitmine; - Aegumine;
I Pingutus tegevus. Inimene hindab tõenäosust, kuivõrd teatud jõupingutus võimaldab tulemusi saavutada, arvesse võttes inimese võimeid ja seniseid kogemusi. Pingutuse tugevus sõltub inimese usust endasse ja oma võimetesse antud situatsioonist. inimene peab uskuma, et tema pingutuse tulemusena on töösooritus parem! (seotud seega enesetõhusus uskumustega) II Tegevus- tagajärg . Inimene hindab tõenäosust, kuivõrd edukas sooritus viib teatud tulemusteni kui reaalne on soovitavat tulemust saavutada. Analüüsitakse teiste kogemusi, hinnatakse riskimäära ja prognoositakse teiste inimeste võimalikke reaktsioone. Pingutuse tugevus sõltub inimese usust tegevuse tulemuslikkusesse antud situatsioonis. (näit. kogemus ütleb, et initsiatiivi ülesnäitamine suurenda edutamise võimalust ja et selline käitumine on teiste poolt tunnustatud) III Olulisus
GEOGRAAFIA RIIGIEKSAMI TULEMUSED 2011 Tabel 1. Geograafia riigieksami tulemused aastatel 2007- 2011 2007 2008 2009 2010 2011 Eksami sooritajaid 7043 7132 7150 6126 5944 Keskmine sooritus (%) 59,9 56,4 53,8 62,2 59,4 Eesti õppekeelega tööde keskmine 60,8 57,27 55,3 63,2 60,2 Vene õppekeelega tööde keskmine 50,9 47,28 38,7 46,8 47,9 Noormeeste keskmine 60,9 58,4 55,1 64,0 61,1
Eksamitöö ülesanded on koostatud kohustuslike geograafia kursuste põhjal ja vastavad ainekavas esitatud õpitulemustele gümnaasiumiastmes. GEOGRAAFIA RIIGIEKSAMI TULEMUSED 2013 Tabel 1. Geograafia riigieksami tulemused aastatel 2008–2013 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Eksami sooritajaid 7132 7150 6126 5944 5072 1112 Keskmine sooritus (%) 56,4 53,8 62,2 59,4 56,2 53,4 Eesti õppekeelega tööde keskmine 57,27 55,3 63,2 60,2 57,1 54,7 Vene õppekeelega tööde keskmine 47,28 38,7 46,8 47,9 44,3 44,9 Noormeeste keskmine 58,4 55,1 64,0 61,1 57,1 54,3 Neidude keskmine 54,8 52,9 60,7 57,9 55,4 52,8
Õpiküsimus Vastus Allikad 1. Mida väidab Yerkes- Yerkes-Dodsoni seadus on aktivatsiooni jaÕO14 soorituse vahelist empiirilist suhet kajastav seadus. Dodson’i seadus? Too Selle kohaselt on sooritus parim optimaalse ehk näide seaduse mõõduka erutuse ja motivatsiooniga tingimustes. avaldumisest käitumises. Näiteks kui aktivatsiooni tase muutub liiga kõrgeks, siis sooritus langeb. Lihtsate ülesannete sooritus on tõhusam kõrgema ja keerukate ülesannete sooritus madalama aktivatsioonitaseme puhul. 2
Toengharkhüpe Toengharkhüppe sooritamine: Toenghüpe jaotatakse järgmiselt: hoojooks, hüpe hoolauale, jalgadetõuge, lennufaas enne kätetõuget, kätetõuge, lennufaas pärast kätetõuget, maandumine.Hüppele eelneb hoojooks, vastavalt sooritaja vajadustele. Hoojooks ei tohiks jääda siiski liiga pikaks, vastasel juhul ei jõua sooritaja piisavalt kiiresti reageerida ja hüpe muutub ründavaks, mistõttu sooritus ebaõnnestub. Tõuge sooritatakse hoolaualt, põlveliigestest natuke alla lastes. Pärast jalgade tõuget hoolaualt sooritab võimleja esimese lennufaasi, mille juures keha on sirge või veidi ette kõverdatud. Selg on kumer. Üheaegselt käte asetamisega hüpperiistale (tõuge tehakse peaaegu sirgete ja pingestatud kätega ) alustatakse keha kõverdamist puusaliigestest, mis toimub puusade tõstmise arvel, ning jalgade kõverdamist põlveliigestest
Deposit slip (panga) sissemakse kviitung Performance (töö) sooritus Punctuality ajaline täpsus Initial algne To set up asutama firmat Stockbroker börsimaakler Life savings elusäästud Embezzle ettevõtte raha omastama Reckless hooletu Identity theft identiteedi vargus Escapade julgustükk Profit kasum Take sb hostage kedagi pantvangi võtma Impersonate sb kehastama kedagi Assume a false identity kellegi identiteeti omastama Perpetrate kuritegu sooritama Handful käputäis Expand laiendama
valmistamist detailidest ja pooltoodetest. Keevitus tehnoloogia hõlmab: · keevitus toodete projekteerimist,tugevus arvutusi, kvaliteedi taseme määramist · keevitus protsesse,seadmeid,mehhaniseerimist. · Keevitus mettallurgiat, Põhi-ja lisamaterjalide sobivust,keevitavust · kvaliteedi tagamist,järelvalvet,kontrolli,personali pädevust. · Töökeskonda eralduvaid gaase,kiirgust,müra,ergonoomikat. Keevituse sooritus tehnika ehk keevitus tehnika-on keevitaja konkreetne käeline tegevus keevis õmbluse tegemisel. Keevitus protsess-konkreetne keevitus viis,mis eristatakse kasutatava energia järgi Põhimetall või materjal-keevitatav metall või materjal. Keevisvann-keevitamise ajal sulas olekus olev põhi- ja lisa metall millest tardumisel moodustub õmblus Servavahemik-keevitamiseks ette valmistatud detailide vaheline ruum.(kolme mõõtmeline materjali pikkus,-paksus ja piluvahe)
organisatsioonides enda tulemus teiste tulemus ____________ võrreldes ____________ enda panus teiste panus Ebaõigluse leevendamiseks võib inimene üritada ette võtta: Panuse muutmist Tulemuste muutmist Enesehinnangu muutmist Teistesse suhtumise muutmist Võrdlusobjekti muutmist Töölt lahkumist OOTUSTE TEOORIA (V.Vroom; L.W. Porter & J.J. Lawler) Ootuste mudeli põhikomponendid on: Pingutus Sooritus Tagajärg Motiveeritud käitumiseks on vajalik kolme tingimuse olemasolu: pingutus-soorituse ootus peab olema >0 sooritus-tagajärje ootus peab olema >0 Kõikide potentsiaalsete valentside summa peab olema indiviidi jaoks >0 EESMÄRGI PÜSTITAMINE (E.A. Locke & G.P. Latham) Eesmärkide püstitamise motivatsioonilise teooria järgi on käitumine teadlike eesmärkide ja kavatsuste tulemus (käitumine on mõjutatud eesmärkidest) Käitumise tulemust (sooritust) mõjutavad eesmärgi
seletada klassikalise ja eest. Ehk ka see, et kui ületan punase tulega tee saan operantse tingimise karistada abil? Kuidas aitab tingimise Seaduse järgi tõuseb füsioloogilise või psüühiilise L8 ajumehhanisme aktivatsiooni korral soorituse tase, kuid seda vaid teatud seletada Hebbi seadus? punktini. Kui aktivatsiooni tase muutub liiga kõrgeks, sooritus langeb. Seda protsessi illustreeritakse sageli ümber pööratud U-kujulise kaarega, mis aktivatsiooni taseme tõustes alguses kerkib ja seejärel langeb. Lihtsate ülesannete sooritus on tõhusam kõrgema ja keerukate ülesannete sooritus madalama aktivatsioonitaseme puhul. Millistel tingimustel viib Õppimine on organismile kasulik
Haridusprobleem Eestis Probleemid 1. Põhikooli lõpueksamid soovitakse kaotada 2. Gümnaasiumi lõpueksami sooritus lävend 3. Gümnaasiumi keele eksami lugemisülesande kirjavead 4. Õpetajate madal palk 5. Õpetajatele rohkem õigusi/koolitused 6. Klassi suuruste regulatsioon Põhikooli lõpueksamid/ tasemetööd soovitakse kaotada • Põhikool on kohustuslik, õpilased peaksid näitama et on omandanud põhiteadmised. • Õpilased peaksid tunnis kuulama • Surve peaks peal olema • Lahedus: ei kaota lõpueksamid/tasemetööd ära Gümnaasiumi lõpueksami soorituse lävend
väljundipõhiselt (õpilase sooritus). 18. Millised on tuntumad intelligentsuse testid kaasajal? 7. Millistes dimensioonides defineeritakse väljundipõhised Wechler, Kaufman, õpieesmärgid? Sisu (mida õpetad) ja sooritus (mida ootad õpilastest, mida õpilased 19. Mille poolest erineb praktilise intelligentsuse hindamine peaksid teadma). ülesannete lahendamise põhjal psühhomeetriliste (frontaalsete) IQ testidega hinnatavast vaimsest võimekusest? 8
Atleetvõimlemine II 1. Kirjeldage lühidalt lihaskontraktsiooni toimemehhanismi? Närviimpulsid juhitakse närvikiudude kaudu lihasrakkudesse, kutsudes lihases esile kontraktsiooni e kokkutõmbe, mille tagajärjel muutub lihase kuju ja/või toonus. 2. Nimetage lihaskoe tüübid? Sile - , vööt ja südamelihas. 3. Millest sõltub lihase jõud? Lihaskiudude hulgast ja nende paksusest. 4. Millest algab liigutuse sooritus? Ajukoore motoorse tsooni närvirakkude erutusest. 5. Mida nimetatakse lihastoonuseks? Kestvat minimaalset lihaspinget, mis kindlustab kehaasendi säilimise. 6. Millest sõltub hapniku transportimine töötavale lihasele? Südame funktsionaalsest võimest. 7. Mis on sportliku treeningu sisuks? Organismi sihikindel ja plaanipärane mõjutamine harjutuste abil sportliku saavutusvõime tõstmise eesmärgil. 8. Mis on treenitus? Kõrge sportliku töövõime seisund. 9
muudavad õppimise palju lihtsamaks ja laiendavad õpilase silmaringi.Paljud õpilased on gümnaasiumi esimesel aastal juba keskkonnaga kohanenud ja õpiraskustega toime tulnud ning harjunud keskkooli õppesüsteemiga.Osad aga ei tea isegi mis nad keskkoolis teevad ja eelistavad niisama tundides istuda .Minu arvates tuleks koolisüsteemi lihtsustada nagu näiteks nüüd , et eksam sooritada tuleb saada 50% eksamist õige ,mina arvan et riigi eksami sooritus protsent oleks võinud jääda selle 20 protsendi juure kus see varem oli.Üldiselt olen ma enamvähema rahul Eesti koolisüsteemiga.
Noorte sportimisvõimalused Tere kallid sõbrad! Räägin teile sportimisest, sellega kaasnevatest pingutustes ning ka võimalustest, mis on tänapäeva noortel spordiga tegelemiseks. Teema valisin sellepärast, et olen sellega ise kokku puutunud ja sport on minu jaoks väga huvitav ning oluline. Olen tegelenud spordiga pea 10 aastat. Alustades ujumisega(u. 4 aastat) ning minnes edasi kergejõustikuga(u. 5 aastat). Sellise ajaga olen kogenud, et võib tekkida tüdimus. Põhiliselt tuuakse trenni mittetegemiseks lihtsaid ettekäändeid ja põhjuseid. Küll on liiga palju õppida või paha olla või ei taheta üksi minna. Kuid treening on just see mis viib eesmärgini. Eesmärgini jõudmiseks on vaja vältida ka vastakaid tundeid ja emotsioone, mis takistavad treenimist. Emotsioonid ja tunded, mis seonduvad treeninguga ja spordiga, võivad olla seinast seina. Nii enda treenimisel kui ka spordi jälgimisel tuntakse rõõmu hea soorituse pärast, kuid halb sooritus pige...
jne), töö ohutus(temp, müra, alko jne), psühholoogilised tingimused (privaatsus, inimtihedus, territoriaalsus), tööaeg (vahetus, libisev graafik jne), kontorid (avatud, kuubikud), paigakiindumus (personaliseerimine, oma laud jne), mugavus. Väsimuse dimensionaalsis jaguneb: füsioloogiline (füüsiline), objektiivne (töö tulemuse alanemine) ja subjektiivne väsimus (väsimustunne). Väsimuse tagajärjel langeb sooritus ja elukvaliteet, suureneb õnnetuste risk ja haigestumised. Tööga rahuolematuse näitajad on hilinemine (kasvav, perioodiline), puudumine, voolavus. Voolavuse puhul on oluline tõuke ja tõmbe jõud, nakkavus, juhtimine, individuaalsed omadused. Deviantne (hälbiv) käitumine ähvardab organisatsiooni ja inimeste heaolu. Streik jaguneb: streik, töösulg, hoiatusstreik, toetusstreik. Selle põhjuseks on poliitiline tegevus, läbirääkimiste protsess, sotsiaalsete muutuste tulemus.
Johan Wikman: ,,Meid, eestlasi, on niivõrd vähe, et iga eestlase siht või vähemalt iga Wikmani poesi siht peab olema surematus. Jaan Kross ei mõelnud siinkohal igavest elu. Ta seadis rahvale eesmärgi mäletada, sest ainuke viis surematust saavutada on jättes jälje inimeste mällu. Sellist surematust naudivad näiteks Lembitu, Kihnu Jõnn, Kristjan Palusalu ja paljud teised kuulsad eestlased. Jälje liiva sisse jätab lihtne samm, inimeste mällu aga suur tegu või sooritus. ,,Igaüks peab suutma seada mõned niisugused teod olgu teaduses, spordis, kunstis, riiklikus tegevuses enesele sihiks. Ja peab töötama kõigest jõust seatud sihi heaks." Samas võib koolidirektori mõtet võtta käsuna olla oma riigile truu ja täisväärtuslik ühiskonna liige. Kuid kas Wikmani poisid on sihikindlad ja saavutanud surematuse? Kindlasti ei saa tuua üldistuse, et kõikidel inimestel, isegi Wikmani õpilastel, on olemas
müra, alko jne), psühholoogilised tingimused (privaatsus, inimtihedus, territoriaalsus), tööaeg (vahetus, libisev graafik jne), kontorid (avatud, kuubikud), paigakiindumus (personaliseerimine, oma laud jne), mugavus. Väsimuse dimensionaalsis jaguneb: füsioloogiline (füüsiline), objektiivne (töö tulemuse alanemine) ja subjektiivne väsimus (väsimustunne). Väsimuse tagajärjel langeb sooritus ja elukvaliteet, suureneb õnnetuste risk ja haigestumised. Tööga rahuolematuse näitajad on hilinemine (kasvav, perioodiline), puudumine, voolavus. Voolavuse puhul on oluline tõuke ja tõmbe jõud, nakkavus, juhtimine, individuaalsed omadused. Deviantne (hälbiv) käitumine ähvardab organisatsiooni ja inimeste heaolu. Streik jaguneb: streik, töösulg, hoiatusstreik, toetusstreik. Selle põhjuseks on poliitiline tegevus, läbirääkimiste protsess, sotsiaalsete muutuste tulemus.
....................... 8 3.10 Tuleb luua infosüsteemi analüüs. ...................................................................... 8 4 Tulemused .................................................................................................................. 10 EESTI INFOTEHNOLOOGIA K OLLEDZ 2 Sisukord 5 Praktika sooritus......................................................................................................... 12 6 Hinnang praktikale ..................................................................................................... 13 7 Kokkuvõte .................................................................................................................. 14 8 Kasutatud kirjandus ..................................................................................................
ASJAÕIGUSE KORDAMISKÜSIMUSED 1. mis on omand ja kuidas see tekib? Omand on isiku täielik võim asjaüle ehk tal on õigus omandit vabalt kasutada, käsutada ja vallata. Omand tekib läbi tehingu va. juhtudel kui omand on leid või igamise teel. 2. mis on valdus ja kuidas see tekib? Valdus on tegelik võim asja üle. Kui oled üürnik mõnes korteris siis saad valduse. 3. selgita kinnisasja ja vallasasja omandi ja valduse erisusi 4. mis on heausksus ja pahausksus? Heausksus, kui isik ei teadnud või ei pidanudki teadma asja eelnevast võõrandamisest. Pahausksus, kui isik teadis või pidi teadma asja eelnevast võõrandamisest. 5. selgita valduse kaitse vahendeid 6. mis on kinnistu? Kinnistu on kinnistusraamatusse iseseisva üksusena kantud kinnisasi (maatükk ehk krunt), hoonestusõigus, korteriomand või korterihoonestusõigus. 7. mis on kaasomand ja ühisomand? Kaasomand tähendab, et ühel asjal võib olla rohkem kui üks omanik. Ühisomand te...
Üldsoojenduse korral on vajalik vähemalt üks kolmandik lihaste töösse kaasamine, et mõjutada soodsalt südame vereringe talitlust. Üldsoojendus tagab eelduse organismi töövõime tõstmiseks, mis tähendab, et intensiivistub vereringe, tõuseb keha temperatuur ning organism valmistatakse ette järgnevaks koormuseks. Üldsoojendusele järgneb erialane soojendus, mis viiakse läbi harrastatava spordiala spetsiifiliselt, et tagada vajalike treening- või võistlusharjutuste optimaalne sooritus. Jooksutrenn peaks algama hästi kerge aeroobse tegevusega ehk sörkjooksuga. Sellele järgnevad venitamise harjutused ja kehaosade ringitamised, siis kiirendused ning jooksuharjutused ja kõige lõpuks põhitreening, millele järgnevad jälle venitused. Ujumises on absoluutselt vajalik õlad ja teised liigesed soojaks teha enne, kui basseini lähed. Esimesed otsad võiksid olla kerge suplus ja lõppu basseini ääres venitused, siis seejärel alustada ujumistreeninguga.
Ainult heau AA puhul AR nõuded vastavalt kas SK või MSK nõuded. EAA puhul saab kohaldada AR sätteid, aga tuleb silmas pidada, et see ei kujuta endast ühelgi juhul sooritust. Saame rääkida ainult MSK-de kohaldamisest kas § 1041 või § 1042. LAA puhul pole tegu sooritusega. Kõne all ainult § 1042, praktikas kohaldamisele ei tule. 51. Millised on soorituskondiktsiooni eeldused? Mida tähendab võlgniku rikastumine kui SK eeldus, sooritus kui SK-i eeldus ning missugused on tüüpilisemad SK-i juhtumid? SK-i puhul toimub rikastumine soorituse kaudu ja MSK kaudu toimub mingil muul viisil, mitte soorituse kaudu. Eeldused tulenevad §-st 1028. 3 põhieeldust: 1) võlgniku rikastumine. 2) võlgniku rikastumine peab olema aset leidnud VU-ja soorituse teel. 3) õigusliku aluse puudumine. 4) ei esine § 1028 lg-s 2 nimet asjaolusid (1) üleandmisega täideti mittetäielik kohustus; 2) õigus nõuda kohustuse täitmist
enda tulemus teiste tulemus ____________ võrreldes ____________ enda panus tesite panus Ebaõigluse leevendamiseks võib inimene üritada ette võtta: · Panuse muutmist · Tulemuste muutmist · Enesehinnangu muutmist · Teistesse suhtumise muutmist · Võrdlusobjekti muutmist · Töölt lahkumist OOTUSTE TEOORIA (V.Vroom; L.W. Porter & J.J. Lawler) Ootuste mudeli põhikomponendid on: · Pingutus · Sooritus · Tagajärg Motiveeritud käitumiseks on vajalik kolme tingimuse olemasolu: · pingutus-soorituse ootus peab olema >0 · sooritus-tagajärje ootus peab olema >0 · Kõikide potentsiaalsete valentside summa peab olema indiviidi jaoks EESMÄRGI PÜSTITAMINE (E.A. Locke & G.P. Latham) Eesmärkide püstitamise motivatsioonilise teooria järgi on käitumine teadlike eesmärkide ja kavatsuste tulemus (käitumine on mõjutatud eesmärkidest)
arenguga kaasnevad ka kiirema tempoga jooksud ning intervalltreeningud. Hea jooksutehnika omandamiseks ei tohiks alustada treenimist võistluskiirusel, vaid alustada tuleks pisut pikematest ja rahulikematest intervallidest ning seejärel kaasata kiiremaid ja lühemaid intervalle. Nii harjub õpilane tasapisi kiirjooksu liigutusega ja õpib oma keha jooksul tunnetama. Treeningute sekka tuleks aeg-ajalt lülitada jooksutehnika harjutusi ka "väsinud" lihasele, et väsimuse tekkides sooritus ei laguneks. Seda on hea teha pärast väsitavat intervalltreeningut. Jooksu tuleks harjutada ka muutuvates tingimustes. Selleks sobib ideaalselt jooks mägisel murdmaal või raskendatud tingimustes näiteks liivas-, samblal- või lumes. Järk-järgult keskkonna muutusega harjudes tagatakse liigutusvilumuse stabiilsus ning variatiivsus, mis on eriti oluline konkurentidega võistlustingimustes. Autonoomne staadium
1. Milline neist on tänapäeva trendideks ..... ? laiem juhtimisalus 2. Jooksva kontrolli eesmärgiks on riskide maandamine enne protsessi Väär 3. Impersonaalne kirjalik suhtlus, nt brošüürid, teadetetahvlid jms on suhtluskanali rikkuse mõttes nimekirja allotsas. Tõene 4. Milline neist iseloomustab kõige täpsemalt kommunikatsiooni võtmeelemente? e. kodeerimine, sõnum, tagasiside 5. Vali ainult tõesed väited. a. Organisatsioonikultuuri kohta kehtivad samad põhimõtted, mis rahvuskultuuri kohtagi. d. Organisatsioonikultuuris väljenduvad normid ja reeglid. e. Rahvuskultuur ja organisatsioonikultuur on omavahel seotud. 6. Maatriksstruktuur võib olla tõhus keerulises, kiiresti muutuvad keskkonnas, kus organisatsioon peab olema paindlik ja kohanev. Tõene 7. Kas järgnev lause on tõene või väär? Kolm isiksuse omadust mis on seotud eduka eestvedaja/juhiga ...
· veetakistuse ja vee kandejõu tunnetamine · vette väljahingamine ja hingamisõpetus · vettehüpped jalad ees Lamamine veepinnal, ujuvus: · vee kandejõu kasutamine, · horisontaalasendi omandamine vees, · kõhuli- ja seliliujuvusasendi omandamine, · püstitõusmine ujuvasendist. Esimesed ujumisliigutused koer, koerakrool, algeline seliliujumine: · jalgade töö, · käte töö, · rütmiline hingamine, · terviklik sooritus. 2.Tehnikaõpetus Eri ujumisstiilide tehnika krooliujumine, seliliujumine, rinnuliujumine, liblikujumine: · jalgade töö, · käte töö, · rütmiline hingamine, · terviklik sooritus. Stardihüpe: · pea ees vettehüpe. Ujumisstiili, ujumise omandamine Ujumisel kui spordialal on põhiliselt neli erinevat ujumisstiili ehk tehnikat krooliujumine, seliliujumine, rinnuliujumine ning liblik- ehk delfiiniujumine.
Neid näitajaid mõõta on suhteliselt kallis, aeganõudev ja võib lla sportlasele tülikas ning ebamugav. Enesekohased mõõtevahendid-Küsimustikud ja testid. Kõige levinum SCAT test. 6. Kirjeldage optimaalse funktsioneerimise individuaalsete tsoonide (IZOF) lähenemist. Mille poolest erineb see teistest emotsioonide ja soorituse käsitlustest? Esmalt käsitles ainult ärevust. Igal indiviidil on olemas oma ärevustase. Peale selle ei ole sooritus parim ärevuse või erutuse taseme mingis kindlas punktis vaid selle punkti ümber paikneb optimaalne tsoon, milles sooritus on parim. Algselt mõõdeti sportlaste mitte- spetsiifilise seisundiärevuse testidega ning oli olemas individuaalse tsooni laiuse standard, ent peagi liiguti spordispetsiifiliste testide kasutamise juurde ning lülitati teooriasse idee, et ka optimaalse tsooni laius on eri sportastel erinev. Vaatlused, erineva struktrueeritusega
passiivses käitumises. Obligatio est iuris vinculum, quo necessitate adstringimur alicuius solvendas rei secundam nostrae civitatis iure. (Obligatsioon on õiguse ahelad, millega meid sunnitakse millegi täitmisele meie riigi õiguse kohaselt). (E.Ilus’a "Rooma eraõiguse alused"). Teisisõnu - obligatsioon on õigussuhe, mille alusel üks või rohkem isikuid on õigustatud nõudma teiselt või teistelt isikutelt millegi teostamist, millegi sooritamist. Nimetatud sooritus ongi obligatsiooni objekt - see, millele on suunatud isikute õigused ja kohustused. Termin obligatsioon tuleneb ld obligare - siduma, kokku köitma. Võlaõiguse koht eraõiguse süsteemis nn pandektilise süsteemi järgi Õigussüsteemi, sh eraõiguse, korrastamisest kaasaegses mõttes saame me rääkida alates Bütsantsi (Ida- Rooma) imperaatori Justinianuse eestvedamisel toimunud kodifitseerimisest, mille tulemusena valmis Corpus iuris civilis ehk tsiviilõiguse kogus (edaspidi C.I.C.). C.I
hakatakse venitama, sest külmad lihased pole elastsed ning seega suureneb vigastuste oht tunduvalt. Venitusharjutusi tuleks teha kõikidele keha suurematele lihasgruppidele. Venitamine enne treeningut teeb pingul närvid vabaks, ning siis teeb tööd terve lihas, mitte vaid osa sellest. Venitades lihased pikenevad ja nende liikuvus suureneb. 1.3 Erialane soojendus Erialane soojendus viiakse läbi vastavalt harrastatavale spordialale, et tagada vajalike treeningute optimaalne sooritus. Näiteks korvpallurid teevad kiirendusi, hüppeid ja pidurdusi. Sprinterid läbivad lühikesi intervalle. Peale erialast soojendust võib hakata treenima. Kokkuvõte Soojendus on treeningu väga tähtis osa. Soojenduse eesmärk on treeningutulemuste parandamine ja vigastuste vältimine. Soojendus koosneb kolmest osast. Esiteks üldisest soojendusest, mille käigus muutuvad ligased elastsemaks ja on valmis järgnevaks koormuseks
Näiteks Platonil, antiik-kreeka filosoofil, oli oma eeskuju tema õpetaja Sokrates. Sokratese igapäevaelu seisnes turul inimestega diskuteerimises ja tööd ta ei teinud, mis Sokratese naisele sugugi meele järgi ei olnud. Sellegi poolest oli ta oma aja kohta üllatavalt tark ja mitmekülgne mees, kel oli anne mõelda teistmoodi. See tähendab, et eeskujud ei käitu iga päev alati täiuslikena, vaid nende üldine tegevus või mõni kindel sooritus tõstab nad teiste ees au sisse. Mõnel on oma salajane eeskuju, teine seab aga terve elu eeskuju järgi ning tulemused ei pruugi alati positiivsed olla. Eeskuju võib olla ka mõni artist, kuid kui austajast saab hullunud austaja, kes kõike oma iidoli järgi teeb, rikub see tema karakteri ja isikupära. Pole midagi paha lemmikartisti meelespidamisel, kuid sellega peaks mõõdukuse piiridesse jääma. Mõnikord on eeskujude kasutamine inimeste omavahelises suhtluses pigem probleemiks kui
5) meelekindlus (kontroll soovide ja impulsside üle, planeerimine, enesedistsipliin) Teadus on nähtuste ja tingimuste süstemaatiline vaatlemine selleks, et tuvastada fakte ja seaduspärasusi, mille põhjal formuleerida teooriaid. Teooria hulk omavahel seotud väiteid, mis seletavad teatud reaalsuse vaatluse tulemusi, pakub pildi reaalsusest -> peab olema põhjalik, lihtne, sidus, empiiriliselt valiidne, testitav, kasulik, inspireeriv. Uuritakse: 1) isiksus tüüpiline sooritus (mõtted, tunded, käitumine), eelistuste testid 2) intelligentsus maksimaalne sooritus (kogn võimed), võimete testid Psühholoogia on teadus, mis uurib hinge- ja vaimuelu olemust ja avaldumisviise. Psühholoogia jaoks on igal inimesel isiksus (indiviidile omane mõtlemis-, emotsioonide ja käitumismuster). Isiksusepsühholoogia ül: mõõta, kirjeldada ja seletada, kuidas inimesed üksteisest erinevad,
Steiner 1972 ütles, et grupi tulemus põhineb kõigi grupiliikmete soorituste summal. Sellest tulenevalt ütlevad Humphrey ja Hollenbeck, võttes aluseks Steineri väidet, et isiksuse erinevad omadused grupis on ka otseselt seotud grupi soorituse edu või ebaeduga- erinevaid isiksuse tasemeid võib seostada ka erinevate oskustega. Kui on grupis erinevad isiksused, tulevad paremini välja ka nende unikaalsed omadused. Steiner ütleb ka, et grupi sooritus sõltub grupi kõige nõrgemast liikmest. Mõne isiksuse vähene võime või oskus võib kogu grupi soorituse alla tuua. Seetõttu tuleks valida vastavalt grupis olevatele isiksuseomadustele ka sellele grupile sobiv ülesanne. Arutelu Organisatsiooniline sooritus on lisaks ühe inimese panusele üha enam ka kollektiivne pingutus. See uurimus ongi tegelenud sellega, et millistest isiksuseomadustest koosneb inimene ja et milliste omadustega inimesi valida konkreetse töösoorituse tarbeks.
Guerin (1986) sotsiaalse seire vaade mõjutavad need, kes ei ole monitooritavad. Sotsiaalnesoodustamine -teooriad ·Cotrell õpitud sunni vaade (1972) Õppimise kaudu omandatud teadmine, et kaaslastelt saab rahuldust või karistust (nt. võitlus toidu pärast) ·Kõrvalejuhtimise/konflikti (D/C)teooria(Baron, 1986) ·Eneseesituse teooriad Auditoorium suurendab huvitatust projitseerida enda positiivne minapilt vaatajatele Keeruliste ülesannete ja negatiivse tagasiside puhul sooritus langeb. ·Enesetõhususe teooria (Sanna, 1992) Sots. soodustamine sõltub sellest, kas oodatakse negatiivset või positiivset hinnangut. Indiviidi vs. grupi sooritus ·Manhattani projekt ligi 100 000 osalejat ·Varasemad uuringud: Shaw (1932) probleemülesanded, eureka ülesanded. Miks grupp on produktiivsem? Õpib kiiremini Teeb vähem vigu Saavutab kõrgema kvaliteedi keerukates ülesannetes ·Samas grupp jääb alla, kui arvestus teha inimajas (aeg x grupi liikmete arv)
Sisendipõhine eesmärk väljundipõhine eesmärk Õpetada II maailmasõda... nimetab II maailmasõja.. Selgitada pytagorase teoreemi.. selgitab.. ja rakendab.. Võrrelda... võrdleb... Õppeesmärgid sõnastatakse väljundipõhiselt Mida tähendab väljundipõhiselt Soorituslikud õppe-eesmärgid püsititatakse kahemõõtmeliselt 1. Sooritus /tegevus(nt nimetab ja iseloomustab 2. Aine sisu (nt eesti suurmiad linnad) Väljundipõhiste eesmärkide puhul on oluline meeles pidada, et hinnata saab mähtavat, kuuldavat, katsutavat Väljundipõhise õppe-eesmärgi sõnastamine Tegevus/sooritus Aine sisu Määrsõna/täpsustav lauseosa Bloomi taksonoomiast (kolm viimast kõige enam koolis kasutusel) Loomine-arendab, töötab välja, planeerib..
5) meelekindlus (kontroll soovide ja impulsside üle, planeerimine, enesedistsipliin) Teadus on nähtuste ja tingimuste süstemaatiline vaatlemine selleks, et tuvastada fakte ja seaduspärasusi, mille põhjal formuleerida teooriaid. Teooria hulk omavahel seotud väiteid, mis seletavad teatud reaalsuse vaatluse tulemusi, pakub pildi reaalsusest -> peab olema põhjalik, lihtne, sidus, empiiriliselt valiidne, testitav, kasulik, inspireeriv. Uuritakse: 1) isiksus tüüpiline sooritus (mõtted, tunded, käitumine), eelistuste testid 2) intelligentsus maksimaalne sooritus (kogn võimed), võimete testid Psühholoogia on teadus, mis uurib hinge- ja vaimuelu olemust ja avaldumisviise. Psühholoogia jaoks on igal inimesel isiksus (indiviidile omane mõtlemis-, emotsioonide ja käitumismuster). Isiksusepsühholoogia ül: mõõta, kirjeldada ja seletada, kuidas inimesed üksteisest erinevad,
5. Eksamile registreerimine toimub õppeinfo-süsteemi kaudu (kui õppejõud soovib). Lisaeksamile peab üliõpilane registreeruma (üldjuhul ÕIS-i kaudu), õppejõu nõusolekul võib registreeruda ka õppejõu juures. 6. Positiivsele hindele sooritatud eksamit, v.a juhul, kui see on saadud eksami kolmandal sooritamisel, võib üliõpilane üks kord uuesti sooritada eksami sooritamisõiguse aja jooksul. Kehtima jääb viimane hinne. Hinde parandamisel, kui see oli kolmas sooritus, hinde "0" saanud üliõpilane peab õppeaine uuesti deklareerima ja või loobuma selle aine sooritamisest (valikaine ja vabaõppe mooduli õppeaine puhul). 7. Arvestuse sooritamise õigus kehtib deklareerimissemestri lõpupäevani. 8. Õigus saada põhi- ja täiendavat toetust on täis-koormusega õppijail, kes ei ole ületanud nominaalset õppeaega ja kelle KKH on vähemalt 2,0. 9. Õppetoetust saab taotleda alates 2. semestrist. Täiendava toetuse taotlemise lisatingimus
Motivatsioonil on äärmiselt suur mõju inimese käitumisele, samuti oluline roll spordis kui ka teistes eluvaldkondades. Paljud teooriad on arendatud uuringud, et uurida motivatsiooni küsimusi, mida käsitletakse spordi- ja praktikapsühholoogias. Tuginedes eesmärgisuunitluse teooriale (Achievement Goal Theory - https://sites.google.com/site/motivationataglanceischool/achievement-goal-theory) on kaks tajutavat motiveerivat olukorda : meisterlikkuse kliima ja tulemuslikkuse kliima( sooritus võrreldes teistega). Need on vormid, mis mõjutavad sportlaste esitust : tajutav motiveeritud seisund, eesmärgisuunitlus. Teisisõnu, sellel on suur mõju sportlasele just organisatsioonilisel tasandil; kuidas hinnata edu, mis eesmärgisuunitlused on , tagasiside keskkonnast ja kas nad tunnevad füüsilist survet või mitte. Lähtudes eesmärgisuunitluse teooriale, siis võib öelda, et inimesed tunnevad ennast edukana kui nad saavutavad oma eesmärgi. Edukuse tunded on
olles võimeline keskmiselt säilitama 7±2 ühikut informatsiooni. 3.sensoorsest mälust informatisoon kuhu edasi? a)tajuprotsessid+ b) mäluprotsessid?- SM-u sisenenud informatsioon valitakse välja selektiivse tähelepanu kaudu ning suunatakse edasi lühiajalisse e töömällu. 5.osavusiga ? 6.pööratud Uprintsiip - Psüühilise pinge seost liigutuste sooritamise tulemuslikkusega väljendatakse pööratud U-printsiibiga, mille kohaselt on sportlik sooritus kõige parem ärevuse keskmise tugevuse korral. 7. Bernstein töötaas välja ?- Juba käesoleva sajandi keskpaigas leidis N. Bernstein (1947), et kesknärvisüsteemi talitluse analüüsimisel tuleb eristada erinevaid neuraalseid tasandeid. Liigutustegevuste juhtimisel eristatakse kesknärvisüsteemi juhtivat tasandit koos sinna juurde kuuluvate närvistruktuuridega ning foonilisi e. abistavaid tasandeid. Iga konkreetse liigutusülesande lahendamiseks formeerub kesknärvisüsteemis
motivatsiooni taju (kas tugevnes või vähenes õppimise käigus). Eksperiment viidi läbi interneti- põhises õpikeskkonnas, kus kontrollgrupil paluti teatud teemad endale selgeks teha ainult teooria abil ning eksperimentaalgrupil paluti teemad selgeks teha CBIM abil. Eksperimentaalgrupi materjalides kasutati vestlusmeetodit, situatsioonõppe meetodit, võistlusmomendi meetodit ning motivatsiooni tõstmise meetodit (iga eelneva ülesande hea sooritus andis boonust järgmise ülesande sooritusel). Teadmiste kontrolliks kasutatav test oli mõlemal grupil identne. Gruppidesse jagunemine toimus SM testi alusel. Tulemused varieerusid 61 – 174 punkti vahel, M = 127,67, SD = 17,66. Selle põhjal jagati õpilased kahte gruppi: kõrgema sisemise motivatsiooniga õpilased (grupp H) (tulemused vahemikus 128 – 174) ning madalama sisemise motivatsiooniga õpilased (grupp L) (tulemused vahemikus 61 – 127). T-testiga tehti kindlaks, et
Mõisted Motivatsioon – inimese sisesed või välised jõud, mis kutsuvad esile entusiasmi ja püsivuse teatud toimingute jätkamiseks Köhleri efekt – olles grupis koos indiviididega, kelle tulemused on kõrgemad, pingutavad madalama tulemusega isikud rohkem Sotsiaalse identiteedi teooria – kategoriseerimine meie vs nemad. Luuakse olukord, kus alati proovitakse end/enda gruppi näha/näidata positiivsemas valguses Sotsiaalne kaasaaitamine – sooritus paraneb pelgalt teiste osalejate olemasolul Sotsiaalse võrdluse teooria – inimeste vajadus oma võimeid ja arvamusi teistega võrrelda Mõisted Sotsiaalne kompenseerimine – grupi keskmise sooritustulemuse paranemine, kus indiviidid suurendavad oma panust ülesandes, et kompenseerida grupi nõrgima lüli tööd Sotsiaalne kategooria – kindlate tunnuste alustel moodustatud grupp Conjunctive task – projekt, mis nõuab kõigi panust
· Suuskade V-nurk on kitsas · Rasuspunkt püsib ees ja tõukeküljel sirutub keha puusast üles enne käe- ja jalatõuget · Libisemispoolne tõuge tehakse madalamast asendist · Kepitõuge algab alles siis, kui suusk juba libiseb · Jõud suunatakse otse suusale Wassberg tehnika · Jalatõuge algab allakummardumisega ja alles seejärel kaldub suusk kandile · Kui kepid lund puudutavad, libiseb suusk alles põhja peal · Sooritus on täiesti sümmeetriline ja keha ei pöördu · Puus sirutub enne käetõuget. See tahab kepitõuke tõhususe · Kepitõuge viiakse lõpuni · Kiirem rütm hõllbustab elastusjõu kasutamist Klassikastiili tehnikad seda stiili osatakse varsemast vähem, kuigi see sarnaneb rohkem jooksmisele ja käimisele. Seda peaks õpetama lastele, kes alles alustavad suusatamisega. Ühesammulist paaristõuget on kõige parem harjutada tasandikul ja laugel tõusul. Vahelduvtõuge
Milline neist ei ole c. resursside jagamisega reaalsetes juhtimisfunktsioon? d. eesmärkide tutvustamisega a. eestvedamine organisatsioonis juhtimissituatsioonides b. koordineerimine e. organisatsiooni eesmärkide sellest kasu olla (vähemalt a. kõrge siseehitusega c. sooritus Õige seadmisega 23 lauset)? organisatsioonid d. organiseerimine Triinule ei meeldi tema töö. Ta e. planeerimine teeb seda ainult seepärast, et Vasta ise b. kitsam juhtimisulatus Palun kirjeldage, millised on lisaks palgale pakub ettevõte üksi otsustamise eelised ja Triinule sobivaid puudused (mida rohkem, seda organisatsioonilisi hüviseid
1. Eksamitöö tulemuste üldandmed Põhikooli inglise keele lõpueksami valis tänavu 3859 õpilast. Eksami keskmine tulemus oli 64,2 punkti ehk 85,5% (vaata võrdlust eelmiste aastatega – tabel 1). Analüüs valmis 992 õpilase eksamitööde põhjal. Valimis oli 53,8% poisse ja 46,2% tüdrukuid. Aasta Valimi Maksimaalne Minimaalne Keskmine Keskmine Keskmine suurus tulemus tulemus tulemus sooritus hinne % 2008 4705 75 16 61,6 82,1 4,2 2009 1082 75 20 62,6 83,4 4,3 2010 1002 74 31 62,9 83,8 4,3 2011 992 75 31 64,2 85,5 4,4 Tabel 1. Üldstatistika nelja aasta lõikes 2011
Üks teine tehnika on ,,doppeldans", mida kasutatakse kergetel vastunõlvadel. See tehnika sümmeetriline, mis tähendab, et tegemist on paaristõukelise ühesammulise uisustiiliga, kus kepitõuge kaasneb iga sammuga. Eestis kasutatakse selle tehnika jaoks terminit ,,Wassberg" ning see on üks olulisemaid tehnikaid. ,,Padling" on stiil, mida rakendatakse, et saada üle järskudest küngastest. Eestis nimetatakse seda uisutehnika baastehnikaks ehk tõusutehnikaks. Sooritus on morgrenile sarnaselt ebasümmeetriline, kuid tõukesuuna poolne kepp on eespool. ,,Friskøyting" on tehnika, kus ei kasutata suusakeppe, ning on kiireim stiil, mida kasutatakse laskumisel. "Kjerringpadling" on poliitiliselt korrektne termin "glidende fiskebeinile" 2 ehk libisevale kuusele. See tehnika on mõeldud vaid väga järskudel nõlvadel kasutamiseks, mistõttu kasutavad tippsportlased seda harva. Nii klassikalise kui ka vabatehnika korral kehtib laskumisel sama põhimõte
Trampoliinis viiakse võistlusi läbi järgmistes võistluskategooriates: üksikvõistlejad (naised / mehed) ja sünkroonvõistlus (naispaar / meespaar). Võistlus koosneb kolmest hüppesarjast: kaks sooritatakse eelvõistlustel, üks finaalis. Hüppesari peab näitama head kehavalitsemist, konstantset kõrgust ja korrektset stiili. Hüppesari koosneb 10-st elemendist, mida sooritatakse kõrgete hüpete seeriatena, kus iga elemendi sooritus lõpeb maandumisega kas jalgadele, kõhule või seljale. Parimad meesvõimlejad sooritavad ühe kolmekordse salto ja kahekordseid saltosid mitmesuguste pööretega. Parimad naisvõimlejad sooritavad 10 kahekordset saltot pööretega või ilma. Sünkroonvõistlus on tarmpoliinvõimlemise ilusaim ja atrakiivseim ala, kus kaks võimlejat üritavad sooritada kahel erineval trampoliinil ühesugust hüppesarja nii sünkroonselt kui võimalik. Trampoliinvõimlemine Eestis
liikumist väheseks. Kuna hommikul toovad lapsevanemad oma võsukesed autoga lasteaeda ning õhtul transpordivad nad samamoodi koju, on just lasteaed see koht, kus tekitada lapsed huvi liikumistegevuse vastu. Selleks, et laps ennast oma kehas hästi tunneks, et tema mänge, suhteid ja elustiili ei piiraks kohmakus ja ebamugavustunne ning pidev rahulolematus oma kehaga, tuleb tal oma keha kasutama ja armastama õppida. Kehaline tegevus pole vaid lihastegevuse tugevdamiseks. Iga edukas sooritus tõstab enesega toimetulekutunnet ja enesekindlust. Koos hea enesetundega ja meeleoluga kaasneb ka aju arenemine. Lapse mitmekesine ja mänguline liikumine õpetab samal ajal mõtlema, arenevad tähelepanuvõime, võrdlemisoskus ja mälu. Lapse harmooniline areng on võimalik süstemaatilise ja õige kehalise kasvatuse korral, suurendatud kehaline koormus avaldab positiivset mõju ka lapse vaimsele töövõimele. (Seppel,2003). Lastele meeldib liikumine ja neil on suur liikumisvajadus
1. Palun kirjeldage oma sõnadega efektiivset kontrollisüsteemi. Millised võiksid olla efektiivse kontrollsüsteemi tunnused? Ei piisa ainult loetelust, lisa ka põhjendused, miks? Et kontrollimissüsteem oleks efektiivne peab ta vastama organisatsiooni vajadustele. Töötajate omaksvõtt (töötajad peavad olema nõus kehtestatud standarditega, mida rohkem seda edukam on kontrollisüsteem ja motiveeritumad on töötajad) Balanss objektiivsete ja subjektiivsete andmete vahel (juhid ei saa adekvaatset infot kui kontrollisüsteem on ainult arvuline või ainult subjektiivne arvamus. Eesmärgiks on tasakaal mõlema vahel, saavutamaks mitmekülgset pilti tegevustest) Täpsus (Vertikaalne kommunikatsioon alt üles – töötajad räägivad tihti seda, mida juhid tahavad kuulda. Kontrollsüsteem peaks sellist kallutatust vältima) Paindlikus (kontrollisüsteem peab olema valmis muutuma, eriti reageerima välismõjudele. Rõhumine ainult kontrollile, eri...
õpetaja ja õpilaste vahel, õpilaste ülesanne on aga leida õige lahendus. 2. Kokkuvõttev hindamine teatud pikkusega õppeperioodi jooksul omandatud õppematerjali osale koondhinnangu andmine. Hindamise aluseks võivad olla perioodi jooksul antud hinded või kogu perioodi materjali omandamise ühekordne hindamine. 3. Kriteeriumide kasutamine hindamisel kas õpilane on suuteline sooritama teadud spetsiifilist ülesannet ning mil määral sooritus vastab ettenähtud nõuetele. 4. Normatiivne hindamine võrdlus kehtestatud normidega, mis on välja töötatud paljude testide tulemuste põhjal. 5. Ipsatiivne ehk arengu hindamine saada teavet indiviidi individuaalsest arengust, motiveerivalt mõjuv. 6. Sisemine hindamine anda õpetajale teavet õpilase ettevalmistuse tasemest, mis on aluseks õppeplaani kavandamisel. 7. Väline hindamine seda kasutavad väliskomisjonid kehalise kasvatuse või sporditaseme hindamisel. 8
Muusikali ,,Cabaret" retsensioon Käisin 15.detsembril 2012.a. Nokia kontserdimajas vaatamas muusikali ,,Cabaret" Vanemuise teatri esituses. Antud muusikal on loodud Christopher Isherwoodi jutustuse ja sellel põhineva John Van Druteni näidendi ainetel. Tegemist on osaliselt autobiograafilise teosega, milles kirjeldatakse autori viibimist Berliinis vahetult enne natsionaalsotsialistide võimuletulekut. Teose tegelasteks on inimesed, keda reziimivahetus Saksamaal kõige otsesemalt ohustas. Muusikaliks vormisid antud süzee helilooja John Harold Kander ja laulusõnade autor Fred Ebbi. J.H.Kanderi ja F.Ebbi kõige edukamateks muusikalideks peetaksegi ,,Cabaret" (1966) ja ,,Chicagot"(1976). ,,Cabaret" tegevus toimub Berliinis vahetult enne natsionaalsotsialistide võimuletulekut. Äsja Berliini saabunud ameerika kirjanik Cliff Bradshaw armub kohe Kit-Cat klubi sillerdavasse atmosfääri ja kohalikku tähte Sally Bowlesi. Ku...