Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"mentaalne" - 192 õppematerjali

mentaalne

Kasutaja: mentaalne

Faile: 0
thumbnail
1
odt

Child Progidy - Priyanshi Somani

Priyanshi Somani is a mental calculator. She was the youngest participant of the Mental Calculation World Cup 2010 and won the overall title. She is the only participant who has done 100% accuracy in Addition, Multiplication and Square Root till date in all four Mental Calculation World Cups. Somani is the winner of "Pogo Amazing Kids Awards 2010" in genius category. Her name is also added in the Limca Book of World Records. Priyanshi Somani was born on 16th november in 1998 in india. She is a daughter of businessman Satyen Somani and Anju Somani. She started learning Mental Maths at the age of 6. She was the youngest participant of the Mental Calculation World Cup 2010 and won the overall combination title in Germany. Somani claimed the title among 37 competitors from 16 countries, after standing 1st in extracting square roots from 6 digit numbers up to 8 significant digits in 6 minutes. She also has a World Cup Record in calcul...

Keeled → Inglise keel
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Aju ja psüühika

Informatsiooni jõudmine ajju toimub meeleelundite toel, olgu selleks kuulmine, haistmine, füüsiline tunnetamine, jne. Informatsiooni edasiliikumine ajju saab jõuda tänu keerukatele närvisüsteemi rakkudele. Psüühika funktsioonide nagu mõtlemise, mäletamise, intellektuaalsuse, instiktide, jne. aitab teadvustada väliskeskonna teguritest ja ohtudest kui ka sisekeskonnast tulenevaid muutusi. Psüühika on otseselt seotud käitumise regulatsiooniga. 2. Mis on mentaalne ja mis neuraalne representatsioon? Mentaalse representatsioonina mõistame neid märke või sõnu, millede nägemine kutsub meis esile äratundmise. St. kui pildil on kujutatud nuga ja seda näidatada indiviidile, kelle alateadvuses on see sinna juba varasemalt tekitatud, siis ta saab kohe öelda, et tegemist on noaga ja ta mõistab, millega tegu. Neuraalne representatsioon on see keerukate närvirakkude kogum, mis indiviidil aitab pilti

Psühholoogia → Bioloogiline Psühholoogia
54 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Fenomenoloogia ja depressioon

see fenomenoloogiline lähenemine konkreetse isiku haigusele. 2) Depressioonil on hulganisti erinevaid väljundeid. Depressioon kaotab lühidalt kokkuvõttes igasugused emotsioonid. Inimene ei suuda tunda rõõmu, uudishimu ning sageli laialt levinud arvamusele, et depressioon on kurbus, ei suuda inimene väga sügavas depressioonis isegi seda tunda, kuna depressiivse inimese elus üldjuhul ei toimu mitte midagi sellist, mis võiks tundeid esile kutsuda. Depressioon ei ole vaid mentaalne seisund, vaid hõlmab ka kogu füüsilist keha. See tähendab, et depressioonis olles, tunneb inimene end füüsiliselt väsinuna nagu tahaks vaid magada ja voodis olla, iga väikseim füüsiline aktiivsus paneb tundma, et ei jaksa ja pigem soovitakse olla nn mugavustsoonis. Sellele järgneb sageli ka kaalu tõus või langus. Samuti võib esineda keskendumishäireid ning ei suudeta pühenduda millelegi kindlale, seetõttu

Bioloogia → Bioloogia
43 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Keha ja tegevus

(informatsioon keskkonnast). Korraldus saadetakse kohtadesse, mis kehas liiguvad (lihastesse). Kui korralduskeskus on välja andnud signaali/käsu lihastele sooritada mingisugne liigutus, siis samal hetkel formuleeritakse ajus ka selle liigutuse mentaalne mudel. Mentaalne mudel – mingisugune mentaalne representatsioon, mis sisaldab liigutuste tajutavate tagajärgede ennustusi. Mis on eferentne ja aferentne Eferentne – info juhtimine ÕO11 informatsioon? kesknärvisüsteemist lihaste, liigeste, mõningate näärmete või muude efektororganite suunas

Inimeseõpetus → Psühholoogia
131 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Psüühika põhifunktsioonid 5.õpiküsimustik

Korralduse formuleerimisel osalevad mälu ja taju. Korraldus saadetakse kohtadesse, mis kehas liiguvad. Kui korralduskeskus on välja andnud signaali/käsu lihastele sooritada mingisugne liigutus, siis samal hetkel formuleeritakse ajus ka selle liigutuse mentaalne mudel. Mentaalne mudel – mingisugune mentaalne representatsioon, mis sisaldab liigutuste tajutavate tagajärgede ennustusi. Mis on eferentne ja aferentne Eferentne – info juhtimine informatsioon? kesknärvisüsteemist lihaste, liigeste, mõningate näärmete või muude efektororganite suunas

Psühholoogia → Psüühika põhifunktsioonid
12 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ajutegevus ja taju

formuleerimisel osalevad mälu ja taju. Korraldus saadetakse kohtadesse, mis kehas liiguvad. Kui korralduskeskus on välja andnud signaali/käsu lihastele sooritada mingisugne liigutus, siis samal hetkel formuleeritakse ajus ka selle liigutuse mentaalne mudel. Mentaalne mudel ­ mingisugune mentaalne representatsioon, mis sisaldab liigutuste tajutavate tagajärgede ennustusi. Mis on eferentne ja aferentne Eferentne ­ info juhtimine ÕO12 informatsioon? kesknärvisüsteemist lihaste, liigeste, mõningate näärmete või muude efektororganite suunas

Psühholoogia → Psühholoogia
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

õpiküsimustik 2

1. Palun defineeri kujund. Kujund on mõtlemise mentaalne element või Palun defineeri mõiste. representatsioon, mis on seotud kogemuste, mälu Selgita, mille poolest ning ruumilise ja loova mõtlemisega. erinevad kujund ja mõiste teineteisest. Too oma Mõiste on mentaalne nähtusi, esemeid ning näide nii kujundi kui ka elusolendeid representeeriv element, mis on mõiste kohta. / tähistatud sümboliliselt ja on seotud mälu, järeldusoskuse, õppimise, otsustamise ja kategoriseerimisega. Kujund on analoogsed mentaalsed represresentatsioonid, mõisted sümbolilised mentaalsed representatsioonid.

Psühholoogia → Psüühika põhifunktsioonid
3 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Psüühika põhifunktsioonide õpiküsimustik 5

(väikeaju) ja tugevust (basaalganglionid). Selleks võrreldakse liigutuse tajulist tagasisidet ennustusega liigutuse tajutavatest tagajärgedest ehk liigutuse mentaalse mudeliga Mis on eferentne ja aferentne ÕO11 informatsioon? Mis on liigutuse mentaalne Mentaalne mudel on representatsioon, mis L11 mudel? seob liigutuse motoorse definitsiooni ennustustega liigutuse tajutavatest (kehalistest ja keskkondlikest) tagajärgedest Kuidas aitab liigutuse mentaalne Mentaalset mudelit kasutatakse ka tajumulje L11 mudel liigutusi juhtida ning ennetavaks korrigeerimiseks, et säilitada tajulist säilitada tajulist stabiilsust

Psühholoogia → Psühholoogia
215 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Representatsioonid ja keel

representatsioonid. Mõiste on sõna või mõne teise sümboliga tähistatud 2.Mis on mõiste (concept)? objektide klass või kategooria. Mõisted on seotud mälu, kategoriseerimise, järelduste tegemise, õppimise ja otsustamisega. Kujund on analoogne mentaalne 3. Mille poolest erinevad kujund ja representatsioon. Mõiste on mõiste teineteisest? sümboliline mentaalne representatsioon. Mitteverbaalsed suhtluskomponendid ilmestavad, täpsusatavad ja korrastavad kõnet, 4. Tooge näiteid, kuidas suhtlemise kannavad mitteteadvustatud infot,

Inimeseõpetus → Psühholoogia
128 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Töömälu

TÖÖMÄLU MÕISTE 2. UURIMUSED 2. 1. "The cognitive and behavioral characteristics of children with low working memory" 2. 1. 1. Eesmärgid 2. 1. 2. Meetodid 2. 1. 3. Tulemused 2. 1. 4. Uurimuse kokkuvõte 2. 2. "Executive function in children with high and low attentional skills: Correspondences between behavioural and cognitive profiles" 2. 2. 1. Eesmärgid 2. 2. 2. Meetodid 2. 2. 3. Tulemused 2. 3. "Developing reading comprehension: combining visual and verbal cognitive processes" 2. 3. 1. Mentaalne mudel 2. 3. 2. Strateegiad Lõppsõna Kasutatud materjalid 2 Sissejuhatus Valisime referaadi teemaks töömälu, mida käsitleme kolme artikli põhjal. Esimene artikkel on väljaantud lapsearengupsühholoogia ajakirjas "Child Development" 2009. aastal ning kannab nime "The cognitive and behavioral characteristics of children with low working memory". Teiseks artikliks valisime 2010. aastal ajakirjas

Meditsiin → Õenduse alused
40 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Muusikalised mõisted

Komponist kõlastab oma helikujutlust muusikainstrumendi ­ võnkumisvõimelise elastse keha vahendusel ja salvestada see helikandjale ja fikseerib selle nähtavate helitähistena ehk NOOTIDENA ehk kokkuleppeliste graafiliste tingmärkidena. Nootide esitaja ­ INTERPREET Helilooja muusikalised ideed jõuavad kuulajateni kuues protsessis: 1. helilooja helikujutlus 2. noot kui kokkuleppeline helikujutis 3. interpreedi helikujutlus kui mentaalne protsess 4. interpreedi helikõlastus ja selle levi kui füüsikaline protsess 5. närvivool kuuldeorganis(kõrvas,kuuldenärvis ja aju helikeskuses)kui füsioloogiline protsess 6.kuulaja helitaju ja muusikaelamus kui psüühiline protsess, millele võib järgneda kuuldu meenutus ja selle analüüs kui mentaalne protsess Heli jaguneb: 1. mentaalne-kui helikujutlus 2. füüsiline- kui elastse keha (sh õhu kui levikeskkonna)võnkumine 3

Muusika → Muusika
18 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Psüühika: Õpiküsimus

Kujund on analoogne mentaalne representatsioon, kus me näeme mingit joont - joonist) teades, mida see tähendab. Kujund ei ole pilt, sest sisaldab endas ka tõlgendust kuigi kujundit saab vaadata nagu pilti. Mõiste on sümbolilased mentaalsed representatsioonid

Pedagoogika → Eripedagoogika
66 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Sissejuhatus. Kuidas, millal ja miks tekkis religioon.

[email protected] 31.aug. 2016. Sissejuhatus. Kuidas, millal ja miks tekkis religioon. Mis eristab inimest loomast? (Mitte mõtlemine, sest ka teised kõrgemad loomad mõtlevad - mõtlemine on ülesannete lahendamine) Sotsiaalne mälu, mentaalne võime ajas rännata, oskus luua eesmärgipäraselt tööriistu, püstitada küsimusi ja otsida nendele vastuseid. Religioon on üks võimalikke vastuseid. Religioon algas surnute erilisest kohtlemisest homo neandethalensise poolt ca 100 – 40 tuhat a tagasi. Varajasim matmisviis – surnukeha peitmine ehk laibamatus Ürgaja usundites ei olnud veel jumalaideed. Ilmselt vanim religioonivorm: animatism (lad. animatus - elusolev) – kogu ümbritsev on elus Selle erikuju: preanimism (lad

Teoloogia → Usuõpetus
2 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Foneetika

Foneetika koht keeleuurimises, uurimisvaldkond ja harud 3. Kõneloome 4. Kõne akustika 5. Kõnetaju ja ­tuvastus 6. Häälikute liigitus ja IPA Vokaalid ja diftongid Konsonandid Prosoodia (kvantiteet, rõhk, toon ja intonatsioon) Kirjandus 1. Ariste, Paul. (). Eesti keele foneetika 2. Karlsson, Fred. (2002). Üldkeeleteadus. Eesti Keele Sihtasutus: Tallinn. 3. Hint, Mati. (1998). Häälikutest sõnadeni. Mentaalne leksikon Kuidas kõlab Mida tähendab Kuidas kirja pannakse Kus ja kuidas lauses esineb Keele dualistlik struktuur Abstraktne, diskreetne tasand ja ühik Konkreetne tasand ja ühik FÜSIOLOOGILINE TASAND Täht ortograafia Foneem, allofoon fonoloogia Poolsilp, häälik (konventsioon) morfonoloogia ENERGEETILINE TASAND Morfeem morfoloogia (Silp)

Keeled → Keeleteadus alused
90 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mõtlemine, järeldamine, probleemide lahendamine

kui etteantud teema korral? Sest siis ei ole sulle ette antud mõtet, millest mõtlemist alustada. Aega kulub ka teema välja mõtlemisele. Halvasti defineeritud probleem. 2. Millised probleemilahenduse etapid tuleb läbida, kui teile antakse ülesanne kirjutada ülehomseks 500-sõnaline essee mõnel ,,Mõtlemise" loengus käsitletud teemal? 3. Miks on eksperdid oma valdkonna probleemide lahendamisel edukamad kui algajad? 4. Kirjeldage mõnda olukorda, kus mentaalne struktuur (mental set) a) takistab probleemi lahendamist; b) soodustab probleemi lahendamist. Mentaalne struktuur - a) punktide ühendamise probleem, ei taha väljuda kastist, sest ei ole sellega harjunud b) Soodustab, kui on tuttav probleem. 5. Kell 12 hommikul on taevas 1 pilv, iga tunni jooksul pilvede arv kahekordistub. Kella 12 öösel on kogu taevas kaetud pilvedega. Millal on pool taevast kaetud pilvedega? Milline probleemilahendusstrateegia aitab seda ülesannet lahendada?

Psühholoogia → Tunnetuspsühholoogia ja...
272 allalaadimist
thumbnail
60
docx

EESTI KIRJAKEELE SÕNAVARA KONSPEKT

• Mittekeelelistele märkidele on lingvistikas tähelepanu pöörama hakatud alles viimastel aastakümnetel. • Kommunikatsiooni õnnestumises on mittekeelelistel märkidel vahel olulisemgi roll kui sõnadel ja lausetel. Keelemärgi osad Keelemärgil on kaks osa: 1) formatiiv (märgi vormipool, signifikant, tähistaja) – see on produtseeritav ja reprodutseeritav üksus. Formatiiv esineb psüühilise märgikujuna, mis on keeleloome ja -vastuvõtu mentaalne ekvivalent, ning märgi kandjana (tavaliselt akustiline või graafiline kuju); 2) tähendus, mis on salvestatud inimese mälus ning millele vastab denotaat (see, mida märk tähistab, osutatu). Tähenduspoole kohta kasutusel termin semeem. Keelemärgi osad (skeem) Denotatsioon • Lekseemi kui keelemärgi denotatiivne e. asjatähendus on neutraalne keelesüsteemis kinnistunud tähendus, mis on kõigi keelekasutajate jaoks ühine.

Keeled → Keeleteadus
39 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kokkuvõte Gilbert Ryle tekstist "Descartes'i Müüt"

tunneb. Ryle artikkel kirjeldab ka arusaamist miks on vaim ja keha üks kooslus, ta seletab selle lahti erinevate näidetega kus keha on väljend aga samal ajal ka vaim ,,Ta tuli koju pisarais ja kandetoolis" ja vale oleks ju öelda ,,Ta tuli koju kas pisarais või kandetoolis. On ilmselgelt raske kritiseerida autorit, kes kritiseerib mõne teise autori nägemust. Tõestamata jääb tal aga see, et tegelikult ka kõik nii on, kas vaim on keha mentaalne kooslus või võrdne allüksus inimesel. Ryle kirjeldab et üks inimene ei saa teise vaimset poolt lugeda aga samas on meil inimesi kes loevad teiste tundeid ja mõtteid ilma keha jälgimata. Siis oleks ju keha ja vaim ikkagi eraldiseisvad kooslused? Ryle lähtub ainult Descartese faktidest ja üritab neid purustada aga jättes tegelikult kirjutamata oma arvamust otseselt. Kerge on kritiseerida aga raske luua.

Filosoofia → Filosoofia
54 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Filosoofia essee, mis on teadvus?

Mis on teadvus? Teadvuseks nimetatakse siis tavaliselt vaimuseisundite, näiteks mõtete, emotsioonide, tajumiste ja mälestuste omamist ja tundmist. Teadvus on keerukate elusorganismite ajus loodud töökeskkond mida põhjustavad miljardite närvirakkuda ehk neuronite omavaheline suhtlemine ja koostöö. Teadvus on mentaalne represantatsioon väliskeskkonnast ja organismi siseseisundist, kus taju, mõtlemise ja tahte vormis toimub vastuvõetava informatsiooni töötlemine- kategoriseerimine, arutlemine, kogemuse üldistamine, tegevuse eesmärgipärane kavandamine ja tähelepanu tahteline suunamine. Sõnal „teadvus” on mitmeid tähendusi, mis osalt kattuvad sõnade „vaim” ja „hing” tähendusega. Erinevalt viimastest on see sõna religioossete ja metafüüsiliste tähendustega vähem

Filosoofia → Eetika
5 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Mis on mõtlemine?

võib protsess olla alateadlik 2. Suunatus. Enamasti on mõtlemine suunatud mingile eesmärgile, Ülesanne omakorda võib olla hästi defineeritud (well-defined) või halvasti defineeritud(ill-defined) 3. Kasutatavate teadmiste hulk. Mõtlemises võib kasutada väga erineval hulgal infot. Eristatakse teadmiste-vaeseid (knowledge-lean, knowledgepoor) ja teadmiste-rikkaid (knowledge-rich, knowledge-intensive) mõtlemisülesandeid Mõtlemise elemendid · Teadmiste esitamine: mentaalne representeerimine · Representatsioon on märk või sümbolite kogum, mis esindab meie jaoks midagi muud (välise maailma osa või kujutlus). · Analoogilisel kujul esitus: kujundid. kujund on meelelise kogemuse vaimne koopia Sümbolilisel kujul esitus:sõnad, skeemid,stsenaariumid · Sir Francis Galton (1822-1911) - Uurimismeetod: Enese- ettekanded/introspektsioon. Kas nendel inimestel, kes kirjeldavad oma

Psühholoogia → Tunnetuspsühholoogia ja...
103 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Probleemide lahendamine

· Kasutavad algajatest erinevaid probleemilahendusstrateegiaid · Probleemi esitused paremini läbi töötatud · Paremus tingitud teadmistest mitte üldvõimetest · Kujunetakse rohke harjutamisega. Raskused probleemide lahendamisel: · Piirangud, mida inimesed enesele kunstlikult seavad (mõtestavad ülesande tingimusi kitsamalt kui need tegelikult on) · Eelnevad kogemused suunavad mõtlema kindlas suunas, kogemuse alusel kujuneb välja mentaalne struktuur (võib olla lahendamist sooritav, aga ka takistav) · Fikseerumine ,,kinnijäämine" eelnevatele lahenduskäikudele. Takistuste ületamine probleemide lahendamisel: · Alaeesmärkide püstitamine · Tagasisuunas töötamine (vesirooside ülesanne) · Mäkkeronimine (üritakse valida lahendused, mis viivad eesmärgile lähemale) · Tagasipöördumise vältimine (inimesed ei taha tagasipöörduda, isegi kui see on ainus viis lahendada ülesannet)

Psühholoogia → Tunnetuspsühholoogia ja...
43 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Psüühika põhifunktsioonid õpiküsimustik 2

5. Mismoodi toetab Grice'i maksiimide vestluspartner ei räägi liiga palju ega järgimine kõne mõistmist? Too näide oma liiga vähe) L6 kogemusest. - Relevantsus, asjakohasus (suhtlejatel üks eesmärk-teema) - Arusaadavus, mõistetavus Milliseid mentaalseid operatsioone on Mentaalne rotatsioon, visuaalne ÕO5 võimalik teha kujunditega? skaneerimine, (L5) Mis on propositsioon? Too oma näide. Seos objekti ja omaduse vahel. L5 Näiteks õun on punane. (ÕO5) Mõistete struktureeritud klaster. Mis on skeem? Too oma näide. L5

Psühholoogia → Psühholoogia
121 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Organisatsioonikäitumise artiklid

probleemsituatsioonide kohta käivate eeskirjade väljatöötamist. Me järeldame, et tugev suhtlemiskultuur mõjutab mitteametliku konflikti lahendamist. Eriti mõjutab see, kellega töötaja konfliktolukorras rääkima läheb. Oleme suutelised konstanteerima, et on seos organisatsioonikultuuri ja mitteametliku konflikti lahendamise vahel. Isiksus ja grupisooritus: isiksuse omaduse kooslus ja tööülesannete olulisus Kramer, Bhave, Johnson Sissejuhatus Inimese mentaalne võimekus on üks olulisemaid punkte üldse selles, kuidas ta oma tööülesannetega hakkama saab. Samas kui ta kasutab oma isiksuse leidlikkust, siis see lisab tema sooritusele palju juurde. Töötaja valikul on nende heade isiksuseomaduste olemasolu seoses hea töösooritusega. Big Five: · Ekstravertsus · Sotsiaalsus · Meelekindlus · Neurootilisus · Avatus Üldiselt on erinevate isiksuseomaduste hulgas on need 5 laialdaselt tuntud ja ära uuritud. Barrick

Majandus → Organisatsioonikäitumine
19 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Reiki

raskustundena, torgetena, näpistusetena 10 Mille puhul võiks reikist abi olla? · stress · krooniline valu · ärevus · taastumine operatsioonist ja · foobiad narkoosist · allergiad · kemoteraapia ja · väsimus, nõrkus kiiritusravi kõrvalmõjud · sõltuvused · immuunsuse tõstmine · depressioon · mentaalne selgus 11 Reiki toime. · Loovuse suurenemine · Mahe vabanemine negatiivsetest mõtetest ja emotsioonidest · Stressist ja kodeerimistest vabanemine · Eluenergia potentsiaali suurendamine ja aura tugevdamine · Tervistumine haigustest ja ebaõnnestumistest vabanemine (harmoniseerumine) · Energia tasakaalustamine 12

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Haridus on vabadus kannatada

igapäevaselt oma vaimse heaolu korras hoidmisega võitlema peab. Koolis on mentaalsete haiguste all kannatajaid märgatavalt rohkem, kui üheski teises hoones või ametiasutuses. Kuidas anda lastele vabadus öelda, et nad on tõesti hädas ja mida peaks tegema, et õpilased pinge all ei murduks? Organisatsioon NAMI, kes toetab vaimsete haiguste all kannatajaid, tegi 2017. aastal uuringu, kus selgus, et igal neljandal kooliõpilasel on diagnoositav mentaalne haigus. Kusjuures, lausa 40% neist ei ole abi otsinud. Sooritasin ka oma tutvusringkonnas küsitluse, et teada saada, kui paljudel neist samad probleemid on. Kõige nooremas vanusegrupis on 70 protsendil, keskmises rühmas 46 protsendil ja vanimas grupis 50 protsendil noortel mitu vaimset haigust korraga. Enim on levinud depressioon ja ärevus. Selgus, et depressioon on kuni 16-aastaste seas 10 protsendil, 17-21-aastaste seas 18 protsendil ja üle 22 aastastel 50 protsendil vastanuist

Eesti keel → Eesti keel
17 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Vaimse võimekuse kontseptsioonid

S - ruumiline faktor (Spatial relations) N - numbriline faktor (Numerical ability) V - verbaalne faktor (Verbal Comprehension) W - sõnade voolavuse faktor (Word Fluency) M - mälu faktor (Memory) R - mõtlemise faktor (Reasoning) Ülesanded P - erinevused piltidel või a mahakriipsutamine tähtede reas. võime kiiresti tajuda piltidel sarnasust ja erinevust S - ruumilised suhted ja mentaalne roteerimine võime visualiseerida ruumilisi suhteid N - aritmeetilised ülesanded (kiirus ja täpsus) võime teostada arvutusi V - sünonüümid; lausete lõpetamine; vanasõnad võime aru saada semantikast e. sõnade tähendusest W- sõnavara ; riimuvad sõnad võime manipuleerida sõnadega M- assotsiatsioonide õppimine; meenutamine võime meelde jätta infot R - arvuread; analoogiad võime leida seaduspärasusi ja seoseid Differential Aptitude Tests (DAT)

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
16 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Vaimse võimekuse kontseptsioonid

S - ruumiline faktor (Spatial relations) N - numbriline faktor (Numerical ability) V - verbaalne faktor (Verbal Comprehension) W - sõnade voolavuse faktor (Word Fluency) M - mälu faktor (Memory) R - mõtlemise faktor (Reasoning) Ülesanded P - erinevused piltidel või a mahakriipsutamine tähtede reas. võime kiiresti tajuda piltidel sarnasust ja erinevust S - ruumilised suhted ja mentaalne roteerimine võime visualiseerida ruumilisi suhteid N - aritmeetilised ülesanded (kiirus ja täpsus) võime teostada arvutusi V - sünonüümid; lausete lõpetamine; vanasõnad võime aru saada semantikast e. sõnade tähendusest W- sõnavara ; riimuvad sõnad võime manipuleerida sõnadega M- assotsiatsioonide õppimine; meenutamine võime meelde jätta infot R - arvuread; analoogiad võime leida seaduspärasusi ja seoseid Differential Aptitude Tests (DAT)

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
17 allalaadimist
thumbnail
36
docx

PSÜHHOLOOGIA: MÄLU. KEEL JA KÕNE. MÕTLEMINE. ARENG

o Kui esialgsed lahendused ei sobi, katsetatakse uusi formuleeringuid ja üldplaane niikaua kuni jõutakse sobiva üldplaanini; o Seda tehakse niikaua kui jõutakse õige lahenduseni  Oskuste areng ja eksperdiks kujunemine: o Harjutamine o Vigadest õppimine o Osadeks jaotamine o Tegevuste automatiseerumine  Raskused probleemide lahendamise: o Piirangud o Fikseerimine o Mentaalne struktuur (lahendamist soodustav või takistav)  Takistuste ületamine probleemide lahendamisel: o Alaeesmärkide püstitamine o Tagasisuunas töötamine o Lõpplahendus o Ülesande ümbersõnastamine o Analoogia leidmine  Algoritm- protseduur, kus kõik operatsioonid, mis eesmärgi saavutamiseks on vajalikud, läbitakse samm-sammult (võtab kaua aega, võib keeruline olla selle jälgimine)

Psühholoogia → Üldpsühholoogia
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Koolivägivald

On teada tõde, et sõnad teevad rohkem haiget kui mõned tugevamad rusikahoobid näkku või makku. Juba isiklikult kogemusest tean, et see on tõsi. On haavu, mis paranevad ajapikku. Näiteks, kui venelased peksavad teineteisel silmi rulli või ninasid viltu ­ mõne nädala pärast pole sellest sündmusest jälgegi, sest haavad on paranenud. Arvatavasti on ka eneseuhkus taastunud. Haavad mis aga ei pruugi kergelt paraneda, või üleüldse paraneda on need mis pole füüsiliselt tekitatud. Mentaalne koolivägivald jätab hinge sügava-sügava haava mida ei paranda ega unusta ka aeg. Konfliktides mõtlematult öeldud kibedad sõnad ei kustu hingest absoluudselt. Seda võib igas ameerika filmis näha, kes muidu ei usu. Loomulikult ei luba ma teil nüüd mõelda, et kuna sõnad teevad rohkem haiget, siis peaksite kõik vaildemise asemel kohe teineteisele käte ja jalgadega kallale minema. See oleks ühest küljest veidralt irooniline ja...noh humoorikas. Ja loomulikult idiootne,

Ühiskond → Perekonna õpetus
56 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Igavikuline vaidlus inimese hinge pärast

Igavikuline vaidlus inimese hinge pärast Alati räägitakse inimese hingest ja inimese kehast. Üks on materiaalne ja teine mentaalne, määratlematu. Hing on see, mis teeb meist selle, kes oleme. Hing on meie Mina. Maapeal ei saa hing üksi eksisteerida, vaid vajab keha - materiaalset kuju, milles elada. Pöördudes teistpoolsusesse, jätab aga hing keha maha. Niisiis saame öelda, et inimene on keha ja hinge sümbioos. Vähemalt selline on tänapäevane kujutlus hingest. Aja jooksul aga hinge ja keha mõistete definitsioonid liikusid. Kui keha mõiste jäi enam- vähem samaks, siis hinge mõiste liikus tunduvalt. Varem tähistas hing inimese tegelikku kuju ilma kehata. Uuemas definitsioonis aga nö piletit, kas taevasse või põrgu, peale maapealsete elupäevade lõppemist. Inimese musta kasti, kui soovite. Kätte on jõudnud 21. sajand ja ikka veel on aktuaalne teema ­ kellele kuulub inimese hing. Keskendun antud töös selle...

Kirjandus → Kirjandus
12 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ateena ja Sparta – kas erinevad mentaliteedid?

Neid õpetati varastama, kuid vahelejäämise korral karistati neid karmilt, et nad ei olnud piisavalt osavad. Ateenas pandi poisid erakoolidesse, kus õpiti eelkõige lugemist, kirjutamist, muusikat, tähtsamaid kirjandusteoseid ja retoorikat. Viimane oli eriti oluline, et kodanik suudaks ennast Rahvakoosolekul selgesti ja arusaadavalt väljendada. Spartas seevastu peeti oluliseks lühikest ja täpset kõnet, mida tuntakse lakoonilise kõnena. Sellest tuleneb ka mentaalne erinevus ateenlase ja spartalase vahel – ateenlane räägib palju ja spartalane väga lühidalt ja konkreetselt. Spartas pöörati hariduse vaimsele küljele suhteliselt vähe tähelepanu ning ei peetud kõige oluliseks elementaarseid lugemis- ja kirjaoskuseid, vaid sõjalist väljaõpet. Kuigi lugeda ja kirjutada pidid oskama ka spartalased, sest sõjaväes tuli kirjalikest käskudest aru saada. Mentaliteetide erinevust näitab ka see, Spartas ei peetud kultuuri eriti oluliseks, kuigi

Ajalugu → Ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Homoöpaatia

sajandil. Tolle aja meditsiin uskus muu hulgas ka aadrilaskmisese ja kõhulahtistite ning klistiiri kasulikkusesse ning erinevate ravimisegude tõhususse. Kuid Hahnemann arvas teisiti ning lükkas eelnevad arvamused kõrvale, nimetades neid mõttetuteks ning mitte-soovitatavateks. Selle asemel eelistas ta üksikuid ravimeid ning levitas ka erinevat mõttemaailma elusorganismide käitumisest. Tema arvates oli haigustel nii mentaalne, kui füüsiline põhjus. Samuti õpetas ta oma patsiente enese eest hoolitsema puhtuse ja hügieeni, treenimise ja dieedi läbi. [1] 4 HOMOÖPAATIAST ÜLDISELT Homöopaatia peaks ravima inimest tervikuna, mitte ainult tema haigust. Homöopaatia, kui ravimeetod keskendub inimese loomuliku tervendamissüsteemi toetamisele ja tugevdamisele. ,,Homöopaatia" on tuletatud kreeka keelsetest sõnadest homoios ­ samasugune ja patheia ­

Varia → Kategoriseerimata
16 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Semiootika

kaart jalgpallis). Ikooniga on tegemist juhul, kui esitis on objektiga seotud sarnasuse kaudu (näiteks foto kellestki või millestki). Eksamil tuleb analüüsida, mis on ikoon, indeks, sümbol. Saussure'i märgimudel (tähistaja ja tähistatav) Tähistaja on märgi materiaalne pool (sõna ,,puu" nii öelduna kui ka kirjutatuna, pilt puust vms). Tähistaja kutsub esile tähistatava, mis on mentaalne mõiste, idee või kontsept, mis tekib meie peas (ettekujutus puust). Me näeme, et Saussure'i kaheosalisest märgimudelist puudub reaalse maailma objekt, mis oli olemas Peirce'i triaadis. (Keele)märgi arbitaarsus Saussure'il Saussure rõhutas, et (keele)märk on arbitraarne ­ side tähistaja ja tähistatava vahel on meelevaldne. Ei ole mingit iseeneslikku põhjust või sisemist seost, mille tõttu just tähistaja ,,koer" peaks esile kutsuma tähistatava, kujutluspildi koerast

Sotsioloogia → Sotsioloogia
14 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Sündmused muudavad inimest

kade, vaid vastupidi, kui kuskil rahvuskaaslast kohati, polnud rõõmu näitamine häbiasi. Eestlaste vahel tekkis ühtsus- ja vendlustunne ning see on see, mis paneb ka praegu südame kiiremini tuksuma, kui välismaal teist eestlast kohtame. Kõike Venemaaga seotut, nagu näiteks küüditamine ja okupatsioon, meenutatakse üldiselt negatiivse alatooniga. Isiklikult, mõistan ma samuti tavalise eestlase kohaselt, mõlemad sündmused hukka, kuid neil on omamoodi ka mentaalne väärtus. On ilmselge, et sajandite pikkused, enamasti halvad, kogemused idanaabritega on meis tekitanud tundeid, mis põhjustavad üldist vastumeelesust sealse elanikkonna vastu, kuid sellegipoolest, on kõik naabrite poolt pakutud ajaloolised episoodid, kaasa aidanud meie rahvuse arengule, mis lõppude lõpuks on siiski positiivne. Eesti on oma lühikese eluea jooksul kogenud palju. Olenemata, et meie riik on alles noor on selle rahvas suhteliselt vana

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Üht hüvelist riiki hoiavad püsti neli voorust: tarkus, mehisus, mõõdukus ja õiglus - Platon

Üht hüvelist riiki hoiavad püsti neli voorust: tarkus, mehisus, mõõdukus ja õiglus - Platon Platon on öelnud: ,,Üht hüvelist riiki hoiavad püsti neli voorust: tarkus, mehisus, mõõdukus ja õiglus," kuid mul on olnud kange tahtmine juba pikemat aega Platonile vastu vaielda, sest meie mõttemaailmad ei ühti. Ma tahaksin asendada tema tsitaadis mõned sõnad omapoolsete voorustega, sest igal inimesel on oma mõttemaailm, ning ta vaatab asju oma vaatenurgast, ning selge on see, et kõik ei mõtle nii nagu Platon, seega ma ei näe mõtet võtta eeskujuks tema tsitaati. Samas, kui hakata mõtlema on kohati Platonil ikkagi õigus - kuidas seda hüvelist riiki ikkagi määratletakse? Mis on siis ühe riigi kõige tähtsamad voorused? Minu arvates ühes hüvelises riigis valdab inimesi imeline tunne - tunne, millest neil endal pole aimugi, mis võiks kesta igavesti, ning mis toob näole naeratuse. Naeratuse...

Eesti keel → Eesti keel
31 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Andekus

........... 3 1.Sihipärane treening............................................................................................. 5 1.2 Matthew effect............................................................................................. 6 ............................................................................................................................ 6 1.3 Toetav keskkond........................................................................................... 6 1.4 Mentaalne ja füüsiline harjutamine..............................................................7 1.5 Tegevuse õppimine....................................................................................... 8 1.6 Mis meid ajendab?........................................................................................ 8 Kokkuvõte........................................................................................................... 9 Järedused...............................................

Sport → Treeningu analüüs
7 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Ajalugu 11. klassile (18.sajand)

8) positiivsed määrused- talupoegade õigusi kaitsvad seadused (1765 Liivimaa) 9) pearaha- riigimaks, mida maksid mehed 10) immatrikuleerimine- aadlimatrikklisse sissekirjutamine 11) pietism- vagatsev usuvoog 12) hingeloendus- rahvaloendus 13) Roseni deklaratsioon- dokument, millega jäeti talupojad õigustest ilma 14) klassitsism- kunstivool (antiikaja ehitised) 15) valgustus- mentaalne liikumine, tähtsaks peeti haridust 16) valgustatud absolutism- ideoloogia, mis kujunes 18. sajandi esimesel poolel 17) absolutism- valitsemisvorm, mille korral riigijuhile kuulub piiramatu võim 18) võimude lahusus- kõik erineva inimese käes 19) kindralkuberner- asevalitseja 20) kubermang- suurem haldusüksus 21) pärisorjus- isiku kui pärisorja feodaalse sõltuvuse raskeim aste. 10

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Spikker_KT2

(Informatsiooni otsimine)-> Meeldimine (Sümpaatia kujunemine)-> Eelistus (Sümpaatia muutumine (Informatsiooni otsimine)-> Meeldimine (Sümpaatia kujunemine)-> Eelistus (Sümpaatia muutumine eelistuseks)-> Veendumus-> (Valiku tegemine)-> Ostmine (Ostu sooritamine). eelistuseks)-> Veendumus-> (Valiku tegemine)-> Ostmine (Ostu sooritamine). Ostuotsustusprotsess: 1) Kognitiivne dimensioon - Intellektuaalne, mentaalne, ratsionaalne (Tarkus, Ostuotsustusprotsess: 1) Kognitiivne dimensioon - Intellektuaalne, mentaalne, ratsionaalne (Tarkus, Teadvustamine) => [Avalikud suhted, Kirjeldavad reklaamid]; 2) Afektiivne d. - Emotsionaalne, Teadvustamine) => [Avalikud suhted, Kirjeldavad reklaamid]; 2) Afektiivne d. - Emotsionaalne,

Majandus → Interaktiivne turundus
72 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Mõtlemine, probleemide lahendamine ja järeldamine.

muudatusi 3. Miks on eksperdid oma valdkonna probleemide lahendamisel edukamad kui algajad? Eksperte eristab algajatest: • valdkonnaspetsiifiline mälu on parem • kasutavad algajatest erinevaid probleemilahendusstrateegiaid • probleemi esitused paremini läbi töötatud • paremus tingitud teadmistest mitte üldvõimetest • kujunetakse rohke harjutamisega Näiteks kogemusega arstid ja arstiks õppivad inimesed. 4. Kirjeldage mõnda olukorda, kus mentaalne struktuur (mental set) Mental set ehk mentaalne struktuur on kogemuse alusel kujunenud. Lahendust takistav on fikseerimine eelmistele lahenduskäikudele (nt matemaatikas lahendada sama põhimõttega ülesande ja siis ootamatult seda muuta, ei näe uut lahenduskäiku ja proovid vanamoodi edasi teha). Funktsionaalne fikseerumine on kalduvus kasutada asju ainult ettenähtud eesmärgil (nt tikutopsi tule tegemiseks, aga mitte torni ehitamiseks).

Psühholoogia → Psühholoogia
35 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Sissejuhatus semiootikasse

((Orav ja puu- ringid.)) ((((kõik sõltubb defineerimisest.kuidas samida defineerid....)))) PEIRCE MÕISTMISE TEEB RASKEKS, ET TA TAHTIS OLA FENOMENOLOOG JA LOOGIK. SEE TEKITAB SEGADUST. MÄRGITEOORIA: Märk on mingi A, mis tähistab mingit fakti või objekti B mingi interpreteeriva mõtte C jaoks. Märk on autentne Kolmasuse vorm. Moodustajateks on 3 korrelaati: 1) traadilise suhte Esitis( see kelle jaoks on asi tähenduslik) 2)teine-selle objekt 3) interpretant( tõlgend , mentaalne representatsioon, efekt ,mille märk kutsub esile interpreteerivas subjektis.) Märk on see, mis tähistab midagi, kellegi jaoks. See on see, kuidas kogemusest tekib tähendus. MÄRKIDE TÜPOLOOGIA: 1) märk ise oma olemuselt 2) märrk suhtes objekti 3) märk suhtes interpretanti IKOON: Sarnasus: 1 asi sarnaneb teisele: näib, külab, tundub maitseb, lõhnab samamoodi. Iga kord kui räägid ja kasutad snõna nagu, siis sa räägid ikooniliselt.

Semiootika → Semiootika
14 allalaadimist
thumbnail
18
docx

PSÃœHHOLINGVISTIKA KONSPEKT

Chomsky väited olid megaüldised. Chomsky andis oma filosoofiliste väljaütlemistega inspiratsiooni teistele, et teha keeleuniversaalide kohta järeldusi ja üldistusi kitsamalt. Chomsky väited andsid tõuke ka keelomandamisele/lapsekeelele: hakati kirjeldama täpsemalt. Chomsky üldistustest tehti psühholingvistikas üldisi järeldusi ja oldi teel sinnapoole, et luua konkreetselt psühholingvistilisi ja psühholoogiast lähtuvaid katseid (nt subjektile vastab mentaalne representatsioon). 10a jooksul selgus, et nii kergelt ei lähe. Chomsky esimene kriitika oli Fodori juhitud grupi raamat „The psychology of language“ (1974) ja „Modularity of Mind: An Essay on Faculty Psychology“ (1983). Chomsky järgi keerukad laused, mille kirjeldamisel pikk ahel süvastruktuurist pindstruktuuri (palju transformatsioone) ei ole keelekasutaja jaoks alati raskemad töödelda (nende töötlus ei võtnud tingimata kauem aega kui lihtsate puhul)

Filoloogia → Psühholingvistika
66 allalaadimist
thumbnail
9
docx

NEFROLOOGIA JA ÕENDUSABI – JUHTUMI UURING

- RBC - 3 Külvi vastust pole veel. Kolmandal päeval saabub vastus - E. Coli - üle 100 000 kolde vaateväljas - tundlik Ciprofloksatsiinile. Osakonnas olev arst määrab patsiendile Ciprofloxatsiini (400 mg/12 t) koos NaCl 0,9% 1000,0 i/v ja püsikateeri paigaldamine. 2. AKADEEMILINE ÕENDUSPLAAN 2.1 Objektiivsed ja subjektiivsed andmed Objektiivsed andmed: naine, 89 aastat vana, osakonnas 14 päevaks, inkontinents, perioodiliselt esineb mentaalne segasusseisund. Osakonnas: AVR 118/60, HR 88, RR 18, kehatemp 37.4° C. Kateteriseerimise pärast urineerimist näitas 100 ml jääkuriini pões. Uriin halvalõhanilne, sogane. LAB: Ref: - Uurea - 25 mg/dl < 50 mg/dL - Na+ - 131 mEq/L 136­145 mEq/L - K+ - 3.2 mEq/L 3.8-5 mEq/L

Meditsiin → Õendus
41 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Majandussotsioloogia eksamikonspekt

põhineb mitmetasandilisel usaldussuhtel (finantssüsteem) Rahakasutuse sotsiaalsed dimensioonid ja nende olulisus  Rahaloomise ja rahale ligipääsu võimaldamise protsess kui võimuallikas ja kihistumise looja  Kultuuriliste erinevuste kinnistamine rahale omistavate tähenduste kaudu, identiteedid ja kuuluvus  Raha sümbooliline väärtus tarbimisühiskonnas: seos staatuse kujunemisega, võimuga  Mentaalne arvepidamine, raha mentaalne märgistamine, eelarvestamine, erinevateks kasutusvõimalusteks, vastavate tähenduste sotsiaalne konstrueeritus Swedberg, R. (2003/2007) „Principles of Economic Sociology“: ptk 5 ja 6 (Carruthers, B.G. ja L. Ariovich (2010) „Money and Credit“: ptk 3 Aspers, P. (2011) „Markets“: ptk 4)

Majandus → Majandussotsioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
23
odt

Folkloristika alused

Tekstiliik kui analüütiline kategooria Liik kui diskursuse kategooria Saab uurida suhteliselt muutumatut teksti- kirja - Rahvaluuleteksti ja esitusega seotud pandud teksti ( Kuigi teadvustatakse teksti ( kogemuslikud) teadmised suulist olemust) - Lähtutakse esitusest, millega kaasneb teksti välispinna, muutumine Algtekst; arhetüüp Mentaalne tekst: hoolimata teksti suulisuse arvestamisest, Esituseelselt lauliku peas olemasolev ja teatud lähtutakse ettekujutusest, mis on omane viisil organiseeritud lähtematerjal. muutumatule tekstile. - tekstuaalsed elemendid - esituse üldreeglid Folkloristika 10. oktoober 2011 Rahvaluule kultuuritüpoloogia vaatevinklist Arhailine, klassikaline ja tänapäeva pärimus.

Muusika → Folkloori ?anrisüsteem
42 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Eesti õiguskeele kordamine

Õigekeelsus ja õiguskeel (kordamine) KORRATA ON SOOVITAV RÜHMANA. Arutage 3-4 inimese rühmas ja leidke vastus 1. Mille poolest on norm õiguse ja keele mõistes erinev? • KEELES prevaleerivad normid – siin ja praegu kehtivad normid on tekkinud pika aja jooksul iseeneslikult – need räägitakse äärmisel vajadusel ASJALIKU ÜHISKONTEKSTI olukordade jaoks läbi – SÕNASTATUD KEELENORMING on suhteliselt piiratud ja direktiivne ainult seal, kus õigusakt seda nõuab (vt allpool) • ÕIGUSES prevaleerivad NORMINGUD – siin ja praegu kehtivad õigusnormid on – põhiseadusele kui riigi alusele tuginevad – SÕNASTATUD KOKKULEPED moraalinormi alusel läb 2. Kuidas kirjakeele sõnavaranorm kujuneb? Kirjakeele normf ikseeritakse, valikusoovitused muutuvad kohustuslikuks Ametlikus vm asjalikus suhtluses ja esindusrollis. Eesti kirjakeele normi (edaspid...

Õigus → Õigus alused
160 allalaadimist
thumbnail
56
pptx

Keeleteaduse alused ülevaade

ümbruses Hüpotees keelelisest relatiivsusest Sapir;Whorf: Keele erinevused tingivad mõtlemiserinevusi j aka maailmavaadet Sapir: keeled loovad reaalsuse Taksonoomiline strukturalism USA strukturalismi järgmine arenguetapp Leonard Bloomfield: Language: Bihievioristlik aluspõhi Eitab täielikult keelelist intuitsiooni Generatiivne grammatika Noam Chomsky: Lause pindstruktuur, Süvastruktuur Keel on mentaalne nähtus,ei sõltu keskkonnast Oluline on keeleline kompetents, mitte sooritus Teooria: süvastruktuur on universaal, millele vastanduvad erinevates keeltes pindstruktuurid ...Chomsky... Mida vabam on sõnajärg keeles, seda ebaselgem on kas tegemist on sama või erineva süvastruktuuriga Tõuge psühholongvistikale Pragmaatika: struktuur sõltub keelekasutajast, kontekstist ja keelevälistest teguritest

Kirjandus → Kirjandus
23 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Saksa suursaatkond

Töö- ja sotsiaalnõuniku ülesandeks on tegelda järgmiste valdkondadega: tööhõive, tööõigus, sotsiaal- ja tervishoiupoliitika, võrdõiguslikkus ja perepoliitika. Selleks arendatakse koostööd Eesti vastavate ametkondadega, aga ka valitsusväliste organisatsioonidega. Õigus- ja konsulaarteenused Saatkonna õigus- ja konsulaarosakond osutab Saksa kodanikele juriidilist ja praktilist abi, juhindudes oma tegevuses Saksa ja Eesti õigusaktidest. Reisi- ja asenduspasside väljaadmine, mentaalne tõestamine, perekonnaseisu muudatuste küsimused või abivajavate Saksa kodanike nõustamine moodustavad küllaltki olulise osa osakonna laiahaardelisest tegevusest. Oluline on teada, et saatkond ei osuta teenuseid, mis kuuluvad reisibüroode, autoklubide, tõlkide, advokaatide, pankade jne. pädevusse. Ka Eesti ja kolmandate riikide kodanikele, kel on Eestis alaline elamisluba, osutab saatkond õigus- ja konsulaarteenuseid, väljastades peamiselt viisasid või

Keeled → Saksa keel
5 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Treeneri koolitus - Viskamine

ignoreerima viskamist häirivaid tegureid ja nägema ainult palli (silmanurgast) ning korvi. - Enesekindlus: Tähtis on, et mängijatel kujuneks aja jooksul välja enesekindlus sooritada täpseid viskeid. - Tehniliselt õiged kordused: Ainult treening, seejuures hästi läbimõeldud treening, võib teha viskajast skooritegija. Visete sooritamine tehniliselt õigesti ja keskendunult lugematute korduste kaudu võib teha mängijast tõelise viskaja. Sellele aitab kaasa ka jätkuv mentaalne treening: mängija visualiseerib 3 kuni 5 minuti jooksul õnnestunud viset, selle vormi, tunnetust ja ka näiteks korvivõrgu sahinat. - Jalgade töö: mängijad peavad mõistma, et jalgade kiire töö ja palli püüdmine on eduka viskamise aluseks. Mängijad peavad oskama end kõigepealt ilma pallita vabaks mängida, siis söödu vastu võtma pöörama korvile kolmikohu asendis ja valmistuma viskeks. - Läbimurdepõrgatus: Õpetage mängijaid läbimurdepõrgatuselt korvi

Sport → Sport/kehaline kasvatus
17 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Liigutustegevuse tunnetuslikud ja käitumuslikud alused

kogemuse põhjal Klassikaline tingimine-stiimulivaheliste seoste õppimine Mäletamine: omandamine, info kogumine, mällu talletamine. Mälu järgmine etapp: säilitamine, info hoidmine. Viimane etapp on meenutamine. EHK: omandamine, säilitamine, meenutamine Mälu omandamine: teadlik ja juhuslik õppimine. Staadiumiteooria ­ infot säilitatakse töömälus seni, kui sellele mõeldakse, pikemaks ajaks talletatakse pikaajalisse mällu. 9.Mõtlemine kujutis e mentaalne representatsioon ­ psüühika sisu osa, mis esindab mingit objekti, sündmust ka siis kui neid kohal pole (nt Sigatüüka kool) analoogne representatsioon ­ idee, millel on ühiseid omadusi objektiga, mida ta esindab. Nt kassi pilt ja kass tegelikkuses mentaalsed pildid ­ representatsioonid, mis sarnanevad objektidega, mida nad esindavad, peegeldades otseselt nende tajutavaid omadusi sümboolne representatsioon ­ mentaalne representatsioon, mille

Psühholoogia → Liigutustegevuse tunnetuslikud...
8 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Semiootika ajalugu

Sinn märgi tähendus, sisaldub antuse viis Ehatäht, Koidutäht Märgil on tähendus, see, kuidas ta meile antud on. Siis on osutus on - tähistatu. Nt ehatäht ja koidutäht on yhe ja sama osutuse eri tähendused. Saussure Tähistaja on keeles kehatu, ja selle loob mitte materiaalne substants, vaid eranditult need erinevused, mis piiritlevad/esitavad selle akustilist kujundit kõikidest ülejäänud akustilistest kujunditest. Foneemid, tähed kirjakeeles. Tähistatav -- mentaalne mõiste, idee, kontsept. Ilma tähistajata on psühholoogia objektiks. Keel (langue) + kõne (parole) = kõnetegevus (langage) Keel -- tinglikkus, kõige levinum ja kõige keerulisem semioloogiline süsteem. Vorm, mitte substants, seetõttu ei ole seotud märgi helilise olemusega. Ei ole loodud mõistete väljendamiseks. Kõne -- realisatsioon. Individuaalne, psühhofüüsiline, vaba. Muutuste allikas. Sünkroonia ­ diakroonia Sünkroonia on ainuke tõeline reaalsus rääkija jaoks

Filosoofia → Filosoofia
102 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Filosoofia kontrolltöö

- Asi iseenses - tunnetusteoreetilisi vaateid. Asi iseeneses- ding an sich. On olemas inimese teadvuses sõltumatu asjade maailm, meeleliselt pole need tunnetatavad. - Paradigma - Thomas Kuhn on oma teadusfilosoofilises kontseptsioonis hakanud paradigmaks nimetama teadusetegemise viisi, mida omandatakse eeskuju najal. - Dualism - (duo) ­ dualistlik lähenemine. See on kahe alge käsitlus. Enimlevinud- keha ja hing; sisu ja vorm; materiaalne ja vaimne ehk mentaalne. Nähtused ja asjad koosnevad kahest asjast. 3. S.Kirkekaardi eksistensti staadiumid A Esteetiline- inimese tähelepanu koondatud naudingutele B Eetiline- märksõnaks kõlbeline kohus C Religioosne- inimene seisab palgest palgesse Jumalaga. Inimene jääb inimeste seas üksi 4. Täida lüngad Saksa klassik...Hegel ................... pidas oma vaimufilosoofia kõrgemaiks astmeks ...................absoluutset vaimu- esteetilist jumala tunnetamist....... vaimu 5

Filosoofia → Filosoofia
194 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun