Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"haaramine" - 233 õppematerjali

haaramine on oluline näitaja intellektuaalses arengus, esimese eesmärgi pärane tegevus, mis on omakorda eelduseks praktilistele e. Esemeliseks tegevuseks.
thumbnail
1
odt

Hitleri võimu haaramine

Võimu haaramine Et vaadelda, kuidas Hitler Saksa riigis võimule tuli, tuleb eristada kolme arengut.Esiteks, kuidas Hitler sai vaidlematu võimu natsiparteis, mis 1920. aastate lõpuks ühendas endas ühendamatuid völkisch parempoolseid hoovusi ning oli organisatsioonilise eetosena omaks võtnud põhimõtte juhist, kelle ajalooline misioon on päästa Saksamaa. Teiseks, kuidas oli Hitler 1930. aastate algul võimeline laiendama oma toetajate ringi pelgalt äärmusradikaalsetest völkisch parempoolsetest kuni rohkem kui kolmandikuni hääletajate arvust, õigustades oma võimutaotlust vaid sellega, et ainult tema võib massid eesmärgini viia. Ja kolmandaks, kuidas mittenatslikud eliidigrupid, kellel oli täiesti kained vaated ,,karismaatilistele", misjonärlikele nõudlustele ja samas mõju nendele, kes olid võimul Weimari Saksamaal, hakkasid huvi tundma Hitleri vastu ja kuidas võimumaaklerid ise, kui Hitler näis olevat kõike muud kui veendunud oma võiduka...

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
0
zip

Mälu haaramine ja vabastamine

docstxt/12001483862.txt

Informaatika → Operatsioonisüsteemid
59 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Venemaa-kodusõda, Eesti iseseisvumine ja Vabadussõda

Venemaa kodusõda 1918-1922 Osapooled:vene valged(ajutise valitsuse pooldajad) ja punased (enamlased, juht Lenin) Põhjused:Paljud piirkonnad ja poliitiliste suundade esindajad ei pooldanud enamlaste võimu venem. Enam.eelised:Hästi tegutsev Punaarmee; Enamus tööstuspiirkonnad ja raudteede ristumis punkit; Sõjategevus valgetel halb. Tulemus:Enamlaste võit ja võimu haaramine Vene impeeriumis; Pandi alus dotalitaarsele riigile; Romanovite dünastia tapeti; Palju hukkunuid. Eesti iseseisvumine 1721-24.02.1918 Eeldused:Vene impeeriumi kokkuvarisemine; Olemas oma haritlaskond; Majanduslikud eeldused; Võimu vaakum. Veeb.rev(1917): Eestis valiti ajutise valitsuse esindajaks J.Poska; Nõuti venelt Eesti autonoomiat (sõltumatust) märtsis 1917 Eestil autonoomia(asjajamiskeel eesti keel, eesti moodustas ühe haldusüksuse) Okt.rev: Enamlased haarasin Tallinnas V

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Inimese ja inimahvi võrdlus

Liikumisviis Püstine, kahel jalal Peamiselt neljal jalal Luustiku iseärasused Skujuline selgroog, Selgroog ei ole Skujuline laienenud rinnakorv, laiem ühe kõverusega, suur tagavööde, suur varvas ei varvas vastandub vastandu ülejäänutele ülejäänutele Käe funktsioonid Haaramine, Peamiselt haaramine, manipuleerimine, liikumine kompimine jpm Karvkate Taandarenenud, kohatine Rikkalik, ühtlane Peaaju Suuraju poolkerad Suuraju poolkerad vähem paremini arenenud, arenenud, ajumaht 350 ajumaht 12001500cm3 500cm3

Bioloogia → Bioloogia
84 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eesti ajalugu II Maailmasõja ajal

Baaside leping ­ 1939. september, kui sõlmiti vastastikuse abistamine leping ja luua Eestisse Punaarmee baasid. Okupeerimine ­ võõra maa enda alla haaramine, sõjalisse valdusse võtmine Repressioon ­ vägivald. Nt massi mõrvad, vangistamine Natsionaliseerima- riigistama Suur põgenemine- Selle käigus lahkus Eestist umbes 80 000 inimest välismaale Sinimäed- maaala, kus toimusid kõige verisemad lahingud Soomepoisid- Eestist Soome põgenenud mehed, kes soovisid võidelda vabatahtlikena punaarmee vastu Nõukogude okup.- (1940-1941) eraettevõtted riigistati; repressioon; sõjavägi, politsei ja kohus eemaldati, katkestati välissidemed Saksa okup

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Imiku motoorne areng

Jämemotoorika oskuste all mõeldakse ­ pea hoidmine, pööramine, roomamine, istumine, püsti tõusmine, kõndimine, jooksmine, hüppamine. Peenmotoorsete oskuste all mõeldakse käeliste oskuste arengut nagu haaramine, haarde vabastamine, söömine, riietumine, kirjutamine-joonistamine Lapse jäme ja peenmotoorsed oskused kujunevad koos, sest paljud tegevused sõltuvad nende koostööst. Peenmotoorika on käte ja silmade koostöö, sõrmede liikumise nõtkus ja täpsus: esmalt haaramine, siis söömine, lõikamine, riietumine ning hiljem kirjutamine ja joonistamine. Motoorset arengut saab hinnata lapse saavutuste järgi, mis näitavad, kui kaugele areng jõudnud on. Aastane laps tõuseb ise seisma ja laskub tagasi istuma. Aasta vanune laps hakkab iseseisvalt kõndima. Selleks peab olema lapsel tugevad lihased, osata tasakaalu hoida , julgust ja koordineerida kogu keha tööd. Lapse areng 0-3 elukuul Vastsündinul on üsasisene e. fleksoorne asend

Bioloogia → Bioloogia
21 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Antropogenees konspekt

peamiselt neljal Liikumisviis püstine, kahel jalal jalal S-kujuline selgroog, laienenud selgroog ei ole S- rinnakorv, laiem kujuline –ühe tagavööde, suur kõverusega, suur Luustiku varvas ei vastandu varvas vastandub iseärasused ülejäänutele ülejäänutele haaramine, peamiselt manipuleerimine, haaramine, Käe funktsioonid kompimine jpm. liikumine taandarenenud, Karvkate kohatine rikkalik, ühtlane suuraju poolkerade suuraju poolkerad tugev areng, vähem arenenud, ajumaht 1200- ajumaht 350- Peaaju 1500cm3 500cm3

Bioloogia → Bioloogia
1 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kokkuvõte raamatust ''Ohvrilaev'' G. Helbemäe

1. pealkiri Ohvrilaev 2. autor G.Helbemäe 3. miljöö (aeg, ruum) 1930ndad 4. tegelased, iseloomustus Martin Justus-ajalooõpetaja; Isabella(Isebel)- noor juuditüdruk 5. lühidalt süzeest (kava) Direktor pakub Martinile inspektori kohta. Tuues ettekäändeks tulevast ametikõrgendust ja soovi Sokratesest raamat kirjutada, loobub õpetaja abikaasa ja tütrega Narva-Jõesuusse puhkama sõitmast ning jääb linna korterisse. Tänaval kohtub Martin Isebellega, kelle vanemaid ta juba varasemalt teadis. Nende vahel sõlmub poolsõnatu kokkulepe olla koos 30 päeva ­ nagu Delose ohvrilaeva retk. ...

Eesti keel → Eesti keel
147 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Totalitarismi tunnusjooned

sõjaks. Riik kontrollis Nõukogude liidus olid. majandust. Saksamaal säilis eraomand(tehased) Nõukogude liidus kõik riigi omad. Sisemine võimuvõitlus. Võimu haaramine ja Hitler valiti. Kommunistid tegid kindlustamine riigipöörde, samas ka võltsisid tulemusi. Ühiskond Mõlemad suletud ühiskonnad. Valitses tsensuur kõige üle, mis

Ajalugu → Ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Rooma eraõiguse alused ladina sõnade kt

culpa ­ süü; hooletuses väljenduv süü contractus ­ leping; kokkulepe; lepingudokument contractus unilaterales ­ ühekülgne leping (leping, milles ühel osapoolel on ainult õigused, teisel ainult kohustused) contractus bilaterales ­ kahekülgne leping causa ­ (õiguslik) alus, põhjus; seisund; olukord; kohtuasi; protsess; õigusliklut relevantne asjaolu offert/propositum ­ kavatsus, kava, plaan; tahtlus; üldkäsitlus mancipatio ­ mantsipatsioon, käega haaramine (vanemas Rooma õiguses vormiline müügi- või võõrandamistehing, mis toimus viie tunnistaja ja kaalumehe juuresolekul) stipulatio ­ stipulatsioon (verbaalse lepingu liik Roomas);piduliku vormilise lubaduse andmisega lepingu sõlmimine; sobimus, kokkulepe mutuum ­ muutlaen; vastastikkus; mõlemapoolne (leping, mille kohaselt antakse asendatavad asjad laenusaajale omandiks, kohustusega sama palju ja samas väärtuses asju tagasi anda) commodatum ­ pruuklaen, laenuleping; laenatud asi

Õigus → Õigus
230 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Sõjandus varauusaegses Euroopas

ühtlustati kogusõjaväeelu Kergeratsaväeline Sõjakunst: Kuidas võita sõda? Kuidas võita lahing?  Joontaktika  Jalavägi: eelvägi, peajõud ja järelvägi  Jalaväe tiibadele ja jalaväeosade vahele rivistati ratsavägi  Süürtükivägi paigutati lahingukorra ette ja tiibadele  Jalaväerünnaklöögijõu moodustasid tulirelvadega varustatud jalaväelased.  Kogupauk Cullodeni lahing  Strateegia:vaenlase territooriumi haaramine ilma ühegi lahinguta  Kurnamisstrateegia Ohvitserkond  Aadelkond vabastati riigimaksudest, maksid verega  Esimesed Euroopa sõjakoolid loodi 15. sajandil Itaalias  16.-17, sajandil hakati Saksamaal ja Taanis rajama rüütliakadeemiaid  19. sajandil oli ohvitserist kujunenud professionaaln ja haritud sõjaväelane. Tänan kuulamast

Ajalugu → 10.klassi ajalugu
0 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Ülddidaktika loengu konspekt

1. Sissejuhatus-tutvustatakse teemat ja meenutatakse eelnevat, eesmärgistatakse, motiveerimine 2. Teemaarendus –õpetame uut osa 3. Kokkuvõte- harjutame, kinnistame ja võtame teema kokku Robert Gagne’ mudel  Üks tuntumaid õpetamise mudeleid  Mudel rajaneb õpilaste sisemuste psühholoogiliste õppimisprotsesside välise toetamise abil ÕPI ÄRA NEED, KÕIGE TÄHTSAMAD 1. Õpilaste tähelepanu haaramine 2. Õppetunni eesmärkidest informeerimine ja õpilaste motiveerimine 3. Varemõpitu meeldetuletamine 4. Uue materjali esitamine /õppimine 5. Õppimise suunamine 6. Õpitu kontrollimine;õpitust tagasiside kindliustamine 7. Õppimisele hinnangu andmine 8. Õpitu kinnistamine ja üldistamine Õpilase tähelepanu haaramine Üks tähtsamaid ja olulisemaid etappae on tähelepanu haaramine

Pedagoogika → Pedagoogika
12 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Scsi slaidshow

SCSI siinile võib ühendada palju seadmeid (mitte 2, nagu IDE puhul). SCSI seadmed on juba palju aastaid olnud kiiremad ja kallimad kui IDE seadmed. Praegu müüdavate uute SCSI kõva ketaste puhul on minimaalne pöörlemiskiirus 10000 RPM ning kiiremad kettad on 15000 RPM. Kas siin(bus) Arbitreerimine Seadme valimine on vaba? (juhtrolli haaramine siinil) Andmete lugemine ja kontrollerile Kontroller saadab käsu, tagasi saatmine mida lugeda Saadetakse sõnum staatuse Siini staatuse kontrollimine kohta Valitakse uus seade kaablil SCSI liigid ja andmed

Elektroonika → Mikro elektroonika
16 allalaadimist
thumbnail
2
txt

Võõrsõnad

krahh jrsk kokkuvarisemine, tielik nurjumine jajameelne laokil mtetega kasahh Turgi rahvas herbitsiid - umbrohumrk hieroglf mistet/silpi thistav kirjamrk hiromant ketark, kejoonte jrgi ennustaja histoloogia - koepetus honorar (autori)tasu horisont vaatepiir, silmapiir humaanne inimlik hrgutis delikatess, maiuspala, peibutis hlve - krvalekalle allikas/hallikas lte/hallivitu hbima tarduma, kalgenduma, koaguleeruma aar/haar pinnamt 100m2 this a/haru aare/haare vrisvara/tehtava ulatus, haaramine agu/hagu koidueelne hmarus, koit/maharaiutud peened puud, oksad, vsa ind/hind emaslooma sugukihu; tegutsemisiha/vrtus arutama/harutama aru pidama, kaalutlema/slmest, pakendist vm lahti pstma, hargnema panema arlatan - asjatundjana esinev vhik/petis eik - himupealiku, klavanema, krgvaimuliku, petlase tiitel araabiamaades tekstoloog - tekstikriitika, tekstide ehtsuse, igeima kuju jms uurija terapeut - sisehaiguste arst, ldarst, raviarst tiraa - trikarv, eksemplaride arv tiraad - snavaling

Eesti keel → Eesti keel
58 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Maailm 20. sajandi algul

- 1879 loodi kolmikliit (Saksamaa, Austria-Ungari, Itaalia) - 1904 sõlmisid kokkuleppe Prantsusmaa ja Inglismaa, 1907 liitus ka Venemaa (Antant). - Teoreetiliselt pidid need plokid ära hoidma sõjaohu. - Praktiliselt tekkisid eeldused Esimese Maailmasõja puhkemiseks. - Suur osa sõja meeleolu tekkel oli tehnika kiire areng. - Võeti sõjatehnikana kasutusele: Gaas, lennukid, allveelaevad, tankid, kuulipildurid ja miinipildurid. - Kolmikliidu eesmärgid: Uute kolooniate haaramine, Saksamaa soovis purustada Saksamaad ja kehtestada enda ülemvõim Euroopas. Austria.Ungari soovis tugevdada enda positsioone balkani poolsaarel. Itaalia soovis end kaitsda Prantsusmaa rünnakute eest. - Antanti eesmärgid: Sooviti vähendada Saksamaa ülemvõimu Euroopas. Venemaa soovis vallutada Konstantinoopoli. - Inglismaa liitlane Jaapan soovis saada endale Saksamaa koloniaalvaldusi Aasias. USA tulek maailmapoliitikasse - Sajandi vahetusel astus USA jõuliselt maailmavõimu konkurentsi.

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
18
doc

MEHHANISEERIMISKOMPLEKSI VÄLJATÖÖTAMISEKS

Kraana operatsioonielementide ja töötsüklite kestused ning tootlikkused erinevatel laadimis-lossimisvariantidel Tingmärk, Näitaja suurus laadimis-lossimisvariandil Operatsioonielement, näitaja mõõtühik Vagun-laev Ladu-laev ... Kauba haaramine thar, s Kaubaga haardeseadise tõstmine ttk, s Kaubaga kraananoole pööramine tpk, s Kaubaga haardeseadise tlk, s langetamine Kauba lahtihaakimine tlh, s Tühja haardeseadise tõstmine ttt, s Kraananoole pööramine tühjalt tpt, s Tühja haardeseadise langetamine tlt, s Kraana töötsükli kestus (valem 22) Tts, s Kraana tootlikkus:

Logistika → Transport ja kaubakäsitlemine
47 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Bioloogia Kt, Vähid, 8. klass

1. 2. 3. 2. Tõmba õigele lauselõpule joon alla. 1. Vähil koosnevadlülidest a) keha ja jäsemed. b) ainult jäsemed. c) keha, jäsemed ja kõik kehajätked. 2. Vähid hingavad a) lõpustega. b) kopsudega. c) kogu keha pinnaga. 3. Vähi peas on a) kaks lihtsilma. b) kaks liitsilma. c) kaks liitsilma ja tundlad. 3. Leia sobivad sõnapaarid ja moodusta nendega bioloogiliselt õiged laused. Sõrad tagakeha ujujalad hingamine lõpused toidu haaramine 1. 2. 3. 4. Tõmba maha mõiste, mis ei sobi loetellu. Põhjenda, miks. Pearindmik, tagakeha, saba, uim._______________________________________________ __________________________________________________________________________ suuava, magu, maohambad, rohelised näärmed.____________________________________ __________________________________________________________________________ 5. Milline väide on tõene (T), milline väär (V)? Paranda vale väide, eitust ära kasuta.

Bioloogia → Bioloogia
55 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Plotinus "Ilust" kokkuvõte

7. Ilu on hüve ja meie hing püüdleb selle poole. Samas on ilul ja ilul vahe. Üks ilu on jumalik, ta on elu, vaimu ja olemise põhjus. Teine on ilu, mida me peame iluks, kuid ta pole seda, kuna pole jumalik. Ülim ja algne ilu teeb need, kes teda armastavad, ilusaks ja armastustväärivaks. Tõelist ilu ei koorma miski, ta on ilu idee tasandil, seega tunnetame seda pigem hinge kui silamdega. 8. Inimene ei tohi haarata keha ilu järele, kuna see on ainult peegeldus. Ilusa keha järele haaramine on sama hea kui haarata peegelpilti vees ­ see lõpeb vettekukkumisega ja peegelpildi hävitamisega. 9. Ilu ei ole vaja väga kaugelt otsida ­ tuleb vaadata enda hinge. Enda hingega tuleb ringi käia nagu näiteks skulptor. Skulptor võtab kivi ja eemaldab kõik üleliigse, kuni järgi jääb skulptuur.

Filosoofia → Filosoofia
25 allalaadimist
thumbnail
1
odt

GEORG ORWELL - LOOMADE FARM ARVUSTUS

Teistele loomadele tähendas see rasket tööd ja nigelat toitu, nende jaoks kehtisid ka sigade välja mõeldud reeglid, mida reeglitetahvlil iga päevaga juurde tekkis. Minule jäi mõtetes mõlkuma koht, kus loomad vaatasid Jonesi maja aknast sisse ja ei suutnud enam vahet teha inimestel ja sigadel. Tunnen, et ,,siga" võib mõnes kontekstis tähendada ka sõimusõna ja selle kohapeal tuli see eriti hästi esile. Inimeste rumalus läbi ajaloo ja Napoleoni näitel, võimu enesele haaramine ning selle ära kasutamine, siinkohal võib väita küll, et osad inimesed on justkui sead. Selles loos olid kõige suuremad sõnavõtjad ja otsustajad just sead, nagu osad meie, inimeste seast. Loovad reegleid, karistavad teisitimõtlejaid ja hoolivad vaid oma mugavusest ja heaolust. Raamatut oli mõnus lugeda kuna see oli põnev tänu ära tundmise kohtadele, ajaloo põhjal, ning seetõttu läks lugemine väga kiirelt. Georg Orwell on ära tabanud viisi kuidas kaks asja

Kirjandus → Kirjandus
113 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Erikoolid

Mõlemad sisaldavad ühe aspektina vajadust sõnastada kooli visioon ja missioon (Sarv, Ene-Silvia. 2008. Eesti kool 21. sajandi algul.Õpetaja ja kool õpilase arengu toetajana. Õpetaja enesest ja koolist.Tallinn. Väljaanne on valminud sihtfinantseerimisprojekti SE 0132495s 03 toetusel:29) "Uuendatud haridusseadustiku jõustumisega alates 1992.aastast on Eesti hariduspoliitikas toimunud tuntavaid positiivseid muudatusi. Tänaseks päevaks on tagatud kõigi laste haaramine haridussüsteemi. 1997.aastal jõustunud uus põhihariduse ja üldkeskhariduse riiklik õppekava sätestab esimese põhimõttena, et igal lapsel peab olema võimalus saada haridust vastavalt oma võimetele. Sellest põhimõttest lähtuvalt on haridusministri määrusega kehtestatud veel lihtsustatud ehk abiõppe õppekava ja toimetuleku õppekava. Sisuliselt on võimalik kohustuslikku põhiharidust omandada kolmel eri tasemel. Seega oleme käesoleval ajal olukorras, kus

Pedagoogika → Eripedagoogika
25 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Palgaline ja alaline armee

Suurtükiväe juhtimise võttis üle riik Ühtlustati sõjaväeelu Jalavägi jagati kolmeks: eelvägi, peajõud ja järelvägi Seisti viirgudena ühel joonel Ratsavägi rivistati jalaväeosade vahele ja tiibadele Löögijõu moodustasid tulirelvadega jalaväelased Alaliste armeede loomisega see lahingukord kadus Jagunes: tsentrumiks ­ jala- ja suurtükivägi tiibadeks ­ ratsavägi (jalaväe kaitsmiseks) Liiguti ühtse rindena vaenlase poole. Vaenlase territooriumi haaramine lahinguta. Soodustas tulirelvade laiaulatuslikum kasutamine.

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kehakeelest: Ebamugavus ning kuidas seda ära tunda

*Puudutavad kaela. *Puudutavad põski või silitavad nägu. *Hingavad välja punnis põskedega rahunemise eesmärgil. *Mehed kõhkluste korral kohendavad oma lipsu või puudutavad kaela. *Närvilised inimesed hõõruvad(tavaliselt higiseks läinud)käsi vastu reisi ja põlvi. *Mõni inimene hakkab stressi olukorras tihedalt haigutama. JALAD: *Kui 2 inimest räägivad ja ühe jalg vestluse ajal eemale pöördub, on see märk, et inimene peab lahkuma ning just selles suunas. *Põlvedest haaramine ja keharaskuse nihutamine ette jalgadele on kavatsust väljendav liigutus, mis annab märku isiku soovist tõusta ja lahkuda. *Kui inimene seisab pidevalt jalad harki tähendab see inimene on territoriaalse iseloomuga. *Tavaliselt ristame jalad kui tunneme end mugavalt. *Kui vestluse käigus hakkab istudes inimese jalg liikuma kiiresti üles ja alla, tähendab see, et ta tunneb end ebamugavalt. *Põimitud jalad on samuti märk ebakindlusest. *Keset vestlust ristatud käed, näitavad ebakindlust

Psühholoogia → Psühholoogia
27 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Päikesesüsteem ja tähed

Valgeteks kääbusteks nim. tähti, mille mass on võrreldav päikese massiga, raadius on endaga umbes 100 korda väiksem. Valge kääbus on kustunud täht, mis helendab järele jäänud soojusenergia arvelt. 7.Neutrontähed Neuro9ntäht koosneb ainult neutronitest. Juhul kui täht ei jõua rauast tuuma kujunemise ajaks endalt piisavalt ainet ära heita ja tuuma mass on suurem kui 1,4 Mo, siis tõmbub tuum gravitatsioonijõu mõjul kokku, algab elektronide haaramine tuumadesse ja neutronite hulgaline moodustumine. 8.Mustad augud Kui tuumakütuse ammendumisel on tähe tuuma mass suurem, kui 2,8 Mo, siis ei suuda kokkutõmbumist takistada ei elektron ega neutron gaasi rõhk. Mustal augul säilib välisvaatleja jaoks gravitatsiooniväli, pöördumis pulss moment ja elektrilaeng. 9.Päike (aktiivsus, mass, raadius, välistemperatuur, eluiga) Mass: Mo= 1,99 × 1030 kg Raadius: Ro= 696000kg Välistemperatuur: 5800°K

Füüsika → Astronoomia ja astroloogia
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Limused - lühikokkuvõte

Limused · Teod · Karbid · Peajalgsed · Kõikidel limustel on MANTEL TEOD Keha katab õhuke, lubiainega kaetud koda Nahakurd e MANTEL(eritisest moodustub koda) Koja alumises osas avaus ehk koja suue Lihaseline jalg + kombitsatega pea Kõhtjalgsed Tähtsaimad meeled: · Kompimismeel ja maittsmismeel ­ kombitsad ja jalatakd silmad(valgus+vari) · Seedeelundkond ­ SPETSIAALNE KODA pea alapoolel suuava=torujas neel=kitiinhambakesed ehk HÕÕRLA=mAgu=sooltoru=pärak · Erituselund ­ neer(südame kõrval) · Hingamiselundid ­ lõpused/kops, · Vereringe ­ avatud + voolab veresoontes/elundivahelistes õõnsustes = veresoo...

Bioloogia → Bioloogia
24 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Õppe kavandamine tunnikonspekt

TUNNIKONSPEKT Õppeaine: Õppe kavandamine Aeg: Õppijate iseloomustus: Tunnikava koostaja nimi: Tunni teema: Kognitiivsed õppimiskäsitlused Tunni eesmärgid: Mõisted: Õppijate eelteadmised ja oskused: Eelnevalt vajalikud tegevused õppejõule: Eelnevalt vajalikud tegevused õppijale: Tunniks vajalikud materjalid, vahendid, tarkvara ja veebiaadressid: Tunni osad, struktuuri Tegevuste kestus Õpetaja poolt Õppijate tegevus Põhjendused, mida mingi elemendid (minutites) kavandatud ja tegevusega saavutada organiseeritud (sellel tulba mõte on tahetakse. õppetegevuste kirjeldus panna kavandades ...

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
122 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Arenguteooriad

ühiskonna normid ARENGUSTAADIUMID FREUDI JÄRGI 1) Prelatentne periood (sünd - 6a)  oraalne periood (sünd-1a)  anaalne periood (1-3a)  falloslik periood (3-6a) – Oidipuse/Elektra kompleks 2) Latentne periood (7-10a) – teadmiste omandamine 3) Genitaalne periood (10a-täiskasvanuiga) – seksuaalsus •)Fiksatsioon – tagasi pöördumine JEAN PIAGET KOGNITIIVSE ARENGU TEOORIA 1) Sensomotoorne periood (0-2a) 1) Reflekside periood – imemine, haaramine 2) Esmased tsirkulaarreaktsioonid ehk käivitusreaktsioonid (1,5- 4.elukuud) – „paneb kokku“ erinevaid liigutusi 3) Teisesed tsirkulaarreaktsioonid (4-8elukuud) – avastab sündmusi endast väljaspool, keeramine, roomamine 4) Teiseste tegevustmudelide koordinatsioon (8-12kuud) – aeg, ruum, kogemus, peitusemäng, mõned asjad lähemad, mõned kaugemal 5) Kolmanda astme tsirkulaaarreaktsioonid (12-18kuud) – uudishimu, katsetamine, „ise!“

Pedagoogika → Pedagoogika
44 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Milleks meile sõna?

Ka loomad edastavad infot keele abil, inimeste jaoks on see lihtsalt võõras ja meie ei saagi sellest aru saada, kuna nad on täiesti teine liik ja teevad meist erinevad häält ja nende häälepaelad, hambad ja keel on tihtipeale täiesti erinev meie omast, mis loob ka häälelise erinevuse ja teistsugused võimalused häälikute moodustamiseks. Suulise keelega käib alati kaasas ka kehakeel ehk zestid kätega ja kogu keha kaasa haaramine aktiivsesse vestlusesse, kehakeel väljendub kõige paremini midagi seletades või õpetades, siis on lihtsam kätega midagi järgi teha või näidata kellegi või millegi asukohta. Tavaliselt pööravad inimesed kehakeelele isegi rohkem tähelepanu, kui näoilmele, kuna kehakeel väljendab tundeid ja tujusid. Erinevate inimestega suheldes kasutatakse keelt erinevalt. Kui mina suhtlen õpetajaga, olen ametlikum, viisakam ja püüan jätta inteligentse muljet

Kirjandus → Kirjandus
19 allalaadimist
thumbnail
21
pptx

Koordinatsioon ja selle arendamine

keskendumist, seega väsitavad harjutused kiiresti Seetõttu kasutatakse neid treeningtunni põhiosa alguses Kõige paremad eeldused koordinatsiooni arendamiseks on lapse ja nooruki-iga, sest siis on organism kõige plastilisem Koordinatsiooni harjutused Mõned näited koordinatsiooniharjutustest: Õhupallide üleval hoidmine, neid toksides Seismine ühe jalal Käimine tagurpidi poomil Hüppenööriga hüppamine Harki- kokku hüppamine Kepi haaramine langemise pealt Erinevad mängud, sportmängud Erinevad jooksud takistusega Kasutatud kirjandus 1. Weineck, J. & Jalak R. (2008) Kehalised võimed ja organism. Tallinn: Sunprint Invest. 2. Loko, J. (2004) Liigutusvõimed ja nende arendamise metoodika. Tartu: Atlex. 3. Jürimäe, J. & Mäestu, J. (2011) Treeninguõpetus. Tartu: Tartu Ülikooli kirjastus. Tän an! ! Küs im use d?

Meditsiin → Tervisedendus, pediaatria,...
17 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Puitkonstruktsioonide montaaž ja paigaldamise nõuded

Konstruktsioonide montaa on industrialiseeritud ehitustöö liik. Mida kõrgem on monteeritava konstruktsiooni tehaseline ettevalmistus , seda vähem läheb selleks tööd ja aega. Konstruktsioonide montaa on komplekstöö , mis koosneb transpordi- ,ettevalmistus- ja monteermistööst. Transporditöö on konstruktsioonide kohalevedu ja lattu paigaldamine. Ettevalmistustöö on konstruktsioonide eelmontaa, tugevdamine, konksude külge paigaldamine jne. Moontaitööd on konstruktsiooni haaramine tõstmiseks, tõstmine, paigaldamine, rihtimine ning ajutine ning lõplik kinnitamine . Konstruktsioonide montaa peab toimuma isiku juhtimisel , kellel on selleks vastav tehniline ettevalmistus, luba ja väljaõpe. Montaai lubatakse ainult peale ehitise aluste, vundamentide ja teiste aluskonstruksioonde ja tariraudade kõrguse ja asendi kontrollimist ning vundamenditaaguste täitmist.Konstruktsioonide montaail on tuleb pidada silmas montaai õiget

Ehitus → Ehitus materjalid ja...
45 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kordamine EVOLUTSIOON 2

Liikumisviis püstine, kahel jalal peamiselt neljal jalal Luustiku iseärasused S-kujuline selgroog,selgroog ei ole S-kujuline laienenud rinnakorv, laiem­ühe kõverusega, suur tagavööde, suur varvas eivarvas vastandub vastandu ülejäänutele ülejäänutele Käe funktsioonid haaramine, peamiselt haaramine, manipuleerimine, liikumine kompimine jpm. Karvkate taandarenenud, kohatine rikkalik, ühtlane Peaaju suuraju poolkerade tugevsuuraju poolkerad vähem areng, ajumaht 1200-arenenud, ajumaht 350- 1500cm3 500cm3 Suhtlemisvahend artikuleeritud kõne zestid, häälitsused

Bioloogia → Bioloogia
39 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Neuropsühholoogia teine ja kolmas loeng

Tuleb osata kirjeldada, kuidas näiteks õun vaagnalt kätte satub: millised ajukoore osad mis järjekorras signaali saadavad alates sensoorsest ajukoorest, kuhu sealt edasi signaal saadetakse (ka basaalganglionid) ja kuidas signaal käe lihastesse jõuab. Tuleb teada, et on olemas nn loomulike liigutuste kategooriad (mõned näited), mida saab ka korteksit stimuleerides esile kutsuda. Närvisüsteemil on liigutuste jaoks justkui alusmoodulid Kahe näpuga haaramine: 3 k proovima, 12 saab hakkama, 4 a oskuslik. Kui motoorses koores nt pöidla ala kahjustada saab, kaob ka kahenäpuga haaramine ­ asendub nt kogu käega haaramisega. · Premotoorse ala kahjustused ei tekita lihaste nõrkust, kuid keerukamate liigutuste tegemine on häiritud. · Uusaju koorel motoorikaga seotud ülesanne: siduda motoorsed refleksid õppimise teel sujuvateks osavateks liigutusteks Motoorika kontroll ajutüves

Psühholoogia → Psühholoogia
16 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ajaloo mõisted

Ajaloo mõisted 1. Rahvasteliit- 1919–1946 eksisteerinud valitsuste vaheline rahvusvaheline organisatsioon, mis loodi Esimese maailmasõja lõpetanud Pariisi rahukonverentsi tulemusel. See oli esimene ülemaailmne organisatsioon, mille põhiülesanne oli tagada maailmarahu. 2. Versailles` süsteem- pärast I maailmasõda Euroopas välja kujunenud poliitiline süsteem, mis kaitses sõja võitnud riikide (eelkõige Prantsusmaa ja Suurbritannia) huve. Seda süsteemi iseloomustasid: uute riikide teke Ida- ja kesk- Euroopas (ka Eesti), vanade impeeriumiute (Austria- Ungari, Tsaari-Venemaa, Saksa Keisririik) kadumine; Poola koridori ja demilitariseeritud tsooni olemasolu. 3. Demokraatia- valitsemisvorm, mille tunnuseks on kodanikkonna osalemine poliitikas, võimude lahusus ja tasakaalustatus, seaduse ülimuslikkus ning inim- ja kodanikuõiguste austamine. 4. Diktatuur- autokraatlik valitsemisvorm, mil...

Ajalugu → Ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
2
odt

"Kõiksuse lühilugu" - Ken Wilber

Esiteks on ülemine parem ­ välimine individuaalne ehk käitumuslik veerand. Selles on tasandid, mis tulevad ette bioloogiaõpikutest: alguses on aatomid, neile järgnevad molekulid. Prokarüoodid, eukarüoodid, kesknärvisüsteemiga organismid ­ nad kõik järgnevad üksteisele. See tase on seotud väga põhiliste emotsioonidele ­ soojätkamine, iha, hirm, vägivald. Teiseks, üleval vasakul, on individuaalne sisemine veerand ehk tahteline osa. Selle holarhia alumised tasemed on näiteks haaramine, ärritatavus ja aisting, kõrgemal on juba emotsioonid, sümbolid ja mõisted.Need ei ole teaduses kirjeldatud, sest neid saab tõeliselt tunda vaid enese sees, kuid objektiivne kirjeldamine on võimatu. Integraalse mudeli kaks alumist veerandit peegeldavad kollektiivsust. Sisemise kollektiivse tähenduses mõistab Wilber kultuurilisust, mis ühendab ühe kogukonna liikmeid. Väline kollektiivne ­ alumine parempoolne veerand ­ on sotsiaalse tähendusega. Kuigi esmapilgul ei tundu kahel

Filosoofia → Filosoofia
8 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tunnikava

Ehk MIKS? õpilaste ja õpetaja tegevus jne) I Ettevalmistus · Tunni alustamine põhiosaks 1 minut Õpilased tõusevad tunni alustuseks *tunni organiseerimine (9.:01) püsti ja toimub tevitamine. Tere hommikust! Alustame tunniga võtke istet. *tähelepaanu haaramine 5 minutit Jagan vahetunnis laudadele paari peale Saan teada laste Toon õpilased (9.06) maamudeli (gloobuse). Peale kohale vastustest paljudel vahetunnist uuesti tunni istumist annan lastele aega seda uurida. lastel on kodus lainele ja panen neid Lapsed, kellel on kodus gloobus gloobus olemas ja kaasa töötama.

Eesti keel → Eesti keel
80 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Tuumakütus, tuumapomm ja reaktor

TUUMAPOMM: on suure plahvatusjõuga lõhkekeha, kus energia vabaneb raskete aatomituumade lõhustumisel. Aatompommi e tuumapommi peamised mõjutegurid on lööklaine, valguskiirgus ja radioaktiivkiirgus. Tuumareaktori skeem ja kirjeldav seletus, ehitus: tuumareaktoris on neutrone neelav materjal, juhtvardad, neutronipeegeldi, turbiin, generaator, kondensaator, soojusvaheti, välje ja aeglusti. Aeglusti Uraanituumad haaravad kõige efektiivsemalt aeglasi neutroneid.Aeglaste neutronite haaramine koos järgneva tuuma lõhustumisega on sadu kordi tõenäosem kui kiirete neutronite haaramine.Sellepärast kasutatakse looduslikul uraanil töötavates tuumareaktorites neutronite paljundusteguri tõstmiseks aeglusteid. Aeglustina kasutatakse :raske või tavaline vesi, grafiit. Milleks on juhtvardad :nende nihutamisega uraani ja aeglusti segus saab reaktorit käivitada, hoida paraja võimsuse juures ja vajdusel seisata. Miks on radioaktiivseid isotoope looduses vähe

Füüsika → Termodünaamika
14 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Lapse areng 0 kuud -1 aasta

Vaatab enda ümber 180 kraadi ulatuses Aktiivne tahtlik toetus ei ole veel välja kujunenud Hakkab kujunema tahtlik primitiivne haare Otsib silmadega nähtamatut heliallikat Koogab ja hakkab moodustama silpe Vaatab ja haarab mänguasju Kõnetamisele vastab valju naeruga 5. kuu Toetus sirgetele kätele ja ühele käele Viib varbad suhu Keerab seljalt kõhuli Püstiasendis keharaskus jalgadel Istumistasakaal veel puudub Haaramine muutub aktiivseks Eristab kõnetooni Kahe käe koostöö Algab käe-silma koordinatsioon 6.kuu Toetub täielikult sirgetele kätele Suudab lühidalt ilma toeta istuda Kujuneb tallatoetus Paneb esemeid ühest käest teise Reageerib erinevalt oma ja võõrale nimele Hakkab roomama Laliseb, kordab üksikuid silpe Sööb lusikast Sümmeetriline istumine 7. kuu Istub veidi ilma toeta Püüab häälitsedes endale tähelepanu

Pedagoogika → Lapse areng, jälgimine ja...
55 allalaadimist
thumbnail
9
doc

GEORGE ORWELLI “LOOMADE FARM” KUI TOTALITAARSE NÕUKOGUDE LIIDU MUDEL

Milline oli Loomade farmi ühiskonnakorraldus võrdluses Stalini-aegse Nõukogude Liiduga? Miks oli Loomade farmi ja ka Nõukogude Liidu propagandamasin niivõrd efektiivne? Kuidas täitusid plaanimajanduslikust majandusmudelist loodetud ootused? Essee on jaotatud nelja peatükki, kus on välja toodud viis peamist valdkonda, milles loomade farmi ja ka Nõukogude Liidu diktatuurid toetusid. Nendeks valdkondadeks on võim, selle haaramine ja kasutamine, ühiskonnakorraldus, sunniaparaat; majandus ning propagandamasin. 2 George Orwelli "Loomade farm" kui totalitaarse Nõukogude Liidu mudel 1. VÕIMU HAARAMINE JA KASUTAMINE Orwell kirjeldab raamatus võimu haaramist farmis kui protsessi, millest võtavad osa kõik loomad. Üllameelse idee teostamise eestvedajateks olid sead, kes peale

Eesti keel → Eesti keel
53 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kontrolltöö 12. klass

· 1903 ­ Wrightid ­ lennuk c. sidetehnika · 1895 ­ Marconi ­ esimene raadiosaade · 1901 ­ saadeti raadiosignaalüle Atlandi ookeani 3.1 Kolmikliit a. 1879 ­ Saksamaa + Austria-Ungari b. 1882 - + Itaalia Eesmärgid: Saksamaa · Uute kolooniate haaramine (st tegelikult konkurentsi Inglismaaga võimu pärast maailmas) · Purustada Prantsusmaa ja kehtestada ülemvõim Euroopas Austria-Ungari · Tugevdada oma positsioone Balkanil Itaalia · Kaitsta end Prantsusmaa võimaliku rünnaku eest 3.2 Antant a. 1893 ­ Venemaa+ Prantsusmaa b. 1904 ­ Inglismaa + Prantsusmaa c

Ajalugu → Ajalugu
79 allalaadimist
thumbnail
3
odt

12. klassi ajaloo kontrolltöö

· 1903 ­ Wrightid ­ lennuk c. sidetehnika · 1895 ­ Marconi ­ esimene raadiosaade · 1901 ­ saadeti raadiosignaalüle Atlandi ookeani 3.1 Kolmikliit a. 1879 ­ Saksamaa + Austria-Ungari b. 1882 - + Itaalia Eesmärgid: Saksamaa · Uute kolooniate haaramine (st tegelikult konkurentsi Inglismaaga võimu pärast maailmas) · Purustada Prantsusmaa ja kehtestada ülemvõim Euroopas Austria-Ungari · Tugevdada oma positsioone Balkanil Itaalia · Kaitsta end Prantsusmaa võimaliku rünnaku eest 3.2 Antant a. 1893 ­ Venemaa+ Prantsusmaa b. 1904 ­ Inglismaa + Prantsusmaa c

Ajalugu → 10.klassi ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Maailmamajandus, maailmasõjad ajalugu

Fordi autotehases *Zeppelini õhulaev Saksamaal *G.Marconi esimene raadiosaade *sidetehnika areng 4.Kuidas kujunesid sõjalised blokid Antant ja Kolmikliit? Kes sinna kuulusid? Millal need asutati? Suurriigid hakkasid omavahel grupeeruma, et ohukorral üksteisele appi minna. Antant: 1893-Venemaa+Prantsusmaa 1904-Inglismaa+Prantsusmaa 1907-Inglismaa+Venemaa Kolmikliit: 1879-Saksamaa+Austria-Ungari 1882-Itaalia Millised olid nendesse riikidesse kuuluvad eesmärgid? Saksamaa: *uute kolooniate haaramine *purustada Prantsusmaa ja kehtestada ülemvõimu Euroopas. Austria-Ungari: *tugevdada oma positsioone Balkanil Itaalia: *kaitsta end Prantsusmaa rünnakute eest Prantsusmaa: *vähendada Saksamaa mõjuvõimu Euroopas *Saada tagasi Elsass ja Lotring Venemaa: *soov purustada Türgi *purustada Austria-Ungari ja kehtestada oma võim Balkanil Inglismaa: *takistada kolooniavalguste ümberjagamist ja Saksamaa muutmist maailmavõimuks. 5

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
15
docx

ckospekt

· Ka vastavalt ­ Ülalt-alla e top-down ja ­ alt-üles e bottom-up Ka ­ Tahtlik/tahteline tähelepanu: seda juhib subjekt ise (goal-driven attention) ­ Tahtmatu/vaba tähelepanu: rakendatakse tööle välisstiimuli poolt (stimulus- driven attention) (automaatne ja teadlikul tasemel kontrollimatu) 21 Võib rääkida ka ­ Implitsiitne tähelepanu haaramisest­ alateadvustatud, varjatud tp haaramine ­ Eksplitsiitne tähelepanu haaramisest ­ teadlik, otsene tp haaramine · Peaaegu alati funktsioneerivad korraga nii tahtlik kui ka tahtmatu tähelepanu: tahtmatu tähelepanu on moduleeritav kõrgema taseme kognitiivsete tegurite poolt ja tahtlik on sõltuv alt üles suunatud protsesside poolt pakutavast stiimulmaterjalist Hovland'i 4 faktorit, mis määravad sõnumi mõjusust: ­ Vastuvõtja/sihtrühma omadused s.h

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Esimene MS

Prantsusmaa läks samuti Serbiale appi, Inglismaa jäi esialgu välja. 28. juuli 1914 ­ Austria ­ Ungari kuulutas Serbiale sõja. Saksamaa kuulutas Venemaale 1 augustil ja Prantsusmaale 3 augustil sõja. 4 augustil kuulutas Inglismaa Saksamaale sõja. Esimene maailmasõda oli vallandunud. Sõjaks olid valmistunud kõik suurriigid. Poliitiliseks eesmärgiks oli sõja abil oma positsioonide kindlustamine maailmas ning territooriumite suurendamine ja uute koloniaalvalduste haaramine. Koostati sõjaplaanid. Schlieffeni plaan: välksõda, tungida läbi neutraalse Belgia Prantsusmaale kallale, purustada Prantsusmaa, pärast seda suunata kõik jõud Venemaa vastu. Prantsusmaa plaan: tugevate kindluste ehitamine Prantsuse-Saksa piirile, Belgia piir jäeti kindlustamata kuna sealt lööki ei oodatud. Venemaa plaan: arvestas sõjategevusega kahel rindel ­ saksamaa ja austria vastu. Eesmärk saksa vägede purustamine Ida - Preisimaal et kergendada liitlase Prantsusmaa

Ajalugu → Ajalugu
85 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Milline on talve värv

6. Läbipaistev kile; 7. Käärid; 8. Värviline paber; 9. Suur jäätükk; 10. Audioheli talve loodusest. EELTÖÖ: 1. Paluda lapsi ja vanemaid tuua perefotosid, mis on tehtud talvel. Korraldatakse näitust ,,Meie Talv". 2. Lapsed vaatavad pilte ja ütlevad, mis on piltidel. 3. Kui on jalutuskäik, lapsed jälgivad, mis värv on kõige rohkem domineeriv talvel, leiavad valget värvi objekte. TEGEVUSE KÄIK: 1. Sissejuhatus/ tähelepanu haaramine Lapsed istuvad laua taga, mille peal asuvad kaardid, mis näitavad erinevaid loodusnähtusi, mis on iseloomulik erinevate aastaaegadele. Tahvlil on talve maastikud (pildid ja fotod). Mina panen audio mängima ja pakun lastele kuulata helisid. Küsin laste käest, millise loodusnähtuste helisid nad kuulsid? Mis aastaajal võib neid helisid kuulata? 2. Sissejuhatus/ teema teatamine Pakun lastele vaadata talve maastikuid ja küsin, millist värvi võib nimetada talve peavärviks.

Pedagoogika → Didaktika alused
54 allalaadimist
thumbnail
27
pptx

Imikuiga

Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Haaramisliigutuste areng algab 2-3. elukuul. Laps tõstab lamades käe rinna kohale, nagu kompaks ühe käega teist Alles 4,5-5-kuuselt tabavad, haaravad ja hoiavad lapsed rippuvat lelu ja 6- kuuselt võivad ta kätte saada juba ühe käega Esemete haaramine ja hoidmine kujuneb 7.-8. elukuul ja täiustub aasta lõpuni. Tadaaa ! Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Kasutatud kirjandus: Pildid googlest http://www.lvrkk.ee/kristiina/Anu_Leuska/oo/imikuiga.html http://www.miksike.ee/documents/main/referaadid/inimese_elukaar.htm http://www.annaabi

Ühiskond → Perekonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Emadepäeva minikontsert

põhiosaks õppevahendid on laual. 1 min. Tunni alustamine Distsipliin * tunni organiseerimine Korrapidaja teatab puudujad * tähelepanu haaramine Laulmine 1 min. Ühislaul ,,Emakesele" Huvi äratamiseks * eesmärgi teatamine 1 min. Tunni teema teatamine: Emadepäeva kontsert * eelnevalt õpitu kordamine/vajaminevate 8 min. Kordame eelmise tunni teemat: Kuidas te planeerite

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Tõstukid

Pöördkahvliga tõstukeid kasutatakse kõrgete ladude kitsastes vahekoridorides (1,7m). Tõstuk sõidab vahekoridoris risti pööramata ja kaup paigutatakse hoiukohale tõstuki kahvleid 90° pöörates. Tõstuki suunamine kitsas koridoris toimub siinide abil, mis on kinnitatud riiulipostide ette või induktsiooni teel. Need tõstukid on valmistatud arvestusega, et koormusi tuleb tõsta kuni 8 - 9 riiulikorrusele. Selleks, et suurel kõrgusel oleks kauba paigutamine ja haaramine võimalik, on pöördkahveltõstukid varustatud videokaamerate ja monitoridega. Ka kuuluvad tõstuki põhivarustuse hulka erinevad turvaseadmed. Toodetakse tõstejõuga 1,0t - 1,5t. Tõste kõrgus kuni 14,5m. Liikumiskiirus kuni 12 km/h. Viimastel aastatel on nõudlus pöördkahvliga tõstukite järele vähenenud peamiselt põhjusel, et videokaameraga töötamine ei ole mugav, mistõttu aluste paigutamine ülemistele riiulikorrustele ning nende võtmine sealt on aeganõudev.

Logistika → Laomajandus
38 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Morfoloogia eksam

talitlusega organ.Nahk kaitseb organismi ,kuid samal ajal on naha optimaalne ärritus teiste organite talitluse intensiivistajaks ja selle kaudu looma produktiivsuse tõstjaks.Nahakaudsed ärritused mõjutavad kogu organismi.Nahka peetakse looma tervisliku seisundi ja toitumuse peegliks.Ehituselt koosneb nahk marrasknahast,pärisnahast ja alusnahast. Hambad-paiknevad suuesiku ja pärissuuõõne vahel.Nad kinnituvad hambasompudesse ning nende ülesandeks on toidu haaramine ja peenestamine.Hammas koosneb dentiinist,emailist ja tsemendist. Veri-kinnises soonestikus asetav alati voolav punase värvusega vedelik,mis kosneb vererakkudest ja vedelast põhiainest-vereplasmast.Vere koostis: vereplasma ja vererakud,mis jagunevad : erütrotsüüdid,leukotsüüdid ja trombotsüüdid. Veresooned-veri voolab organismis ringivalt.Talitluse ja veresängi paigutuse alusel eristatakse vereringes kahte alaosa :1. väikest ehk kopsuringet,mida läbides veri rikastub

Filoloogia → Morfoloogia
52 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Maks

Ta on mitmekülgse ülesande ja talitlusega organ. Kaitseb organismi ,kuid samal ajal on naha optimaalne ärritus teiste organite talitluse intensiivistajaks ja selle kaudu looma produktiivsuse tõstjaks. Nahakaudsed ärritused mõjutavad kogu organismi.Nahka peetakse looma tervisliku seisundi ja toitumuse peegliks. Ehituselt koosneb nahk marrasknahast,pärisnahast ja alusnahast. Hambad-paiknevad suuesiku ja pärissuuõõne vahel. Kinnituvad hambasompudesse ning nende ülesandeks on toidu haaramine ja peenestamine. Koosneb dentiinist,emailist ja tsemendist. Veri-kinnises soonestikus asetav alati voolav punase värvusega vedelik,mis kosneb vererakkudest ja vedelast põhiainest-vereplasmast. Koostis: vereplasma ja vererakud,mis jagunevad : erütrotsüüdid,leukotsüüdid ja trombotsüüdid. Veresooned-veri voolab organismis ringivalt.Talitluse ja veresängi paigutuse alusel eristatakse vereringes kahte alaosa : 1

Bioloogia → Bioloogia ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

1934. aasta pööre- kelle huvides?

poliitikat. Olgugi ei loodetud kodanikuvabaduste piiramist, mis aga 1934. aasta pöördega juhtus. Nii ei saanud olla 1934. aasta pööre tavakodanike huvides. Teiseks põhjuseks, miks ei saanud 1934. aasta riigipööre olla kodanike huvides oli see, et rahvas oleks tahtnud näha valitsusjuhtidena vapse, mitte sotsialiste, kes vägivaldselt võimu haarasid, mis Eesti vabariigi seaduste järgi , koguni ebaseaduslik oli. Kuidas saab siis ebaseaduslik võimu haaramine olla riigi või rahva huvides? Rahvas ei saa pärast pööret ka avaldada oma arvamust valtsuse kohta, sest riigis kehtestatakse tsensuur. Samuti kehtestatakse riiklik kontroll ametiühingute, noorsooorganisatsioonide, seltsiliikumise, kohalike omavalitsusorganisatsioonide ja haridusasutuste üle. Nii kaotab rahvas igasuguse riigi poliitikasse kaasarääkimise võimaluse. Kokkuvõtvalt 1934. aasta pööre ei arvestanud rahva huvidega.

Ajalugu → Ajalugu
148 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Maailm kahe maailmasõja vahel

Pettumine Versailles´süsteemis, lepingut püüti ebaõiglaseks ning toetati juhte, kes arvasid sama. Pettumine demokraatlikus riigikorras- demokraatia kriis. Majanduslikud raskused Jagunevad: autoritaarsed -Riigi sekkumine majandusse. -Võimu koondumine ühe inimese või ühe inimeste rühma kätte. -Reformid toimuvad eelneva seadustiku baasil. -Rahval puudub võimalus osaleda riigijuhtimises. -Võimu haaramine toimub revolutsiooni või riigipöörde teel. Näiteks: Portugal, Poola, Leedu. totalitaarsed miks said diktaatorid võimule, totalitaarseid riike Totalitarismi tunnused, näide ühest riigist Plaanimajandus- riigi totaalne sekkumine majandusse Valitses üks partei. Isikukultus Hirmuvalitsemine, massirepressioonid. Valitsev ideoloogia. Riigikontroll inimeste meelsuse üle. Eelneva seadustiku hävitamine ja oma seadustiku kehtestamine. Sõjaks valmistumine.

Ajalugu → Ajalugu
86 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun