Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kuuldud" - 466 õppematerjali

kuuldud - loetud keelendit mõista.
thumbnail
88
docx

Rahvusvahelise poliitika loengud

I loeng - sissejuhatus Mis on rahvusvahelised suhted? Actor -> toimija!!! Rahvusvahelised suhted ● Termini kujunemine - Bentham & Comte -> Bentham võttis 19. saj.-l kasutusse termini “international”. [1919 Walesis avati esimene õppetool rahvusvahelistes suhetes] ● Suhted kellegi/millegi vahel - Kes on suhtlejad? ● Kontekst - anarhia -> ei ole ühist valitsejat. Tähendab, et ei ole hierarhiat. Kellelgi pole teise üle võimu anarhias. Maailmas on üldjuhul ikka hierarhiline ka riikide vahel. ● Sisemine vs välimine ● Erinevad teemavaldkonnad Sisemine ja välimine ● Vahendite monopol vs detsentraliseeritus ● Tööjaotus vs eneseabi -> Eneseabi tähendab, et kõigega peab ise hakkama saama. See on anarhias. Hierarhilises süsteemis on tööjaotus ehk ise ei pea nt kartulit kasvatama, seda teevad põllumehed jne. ● Anarhia vs hierarhia...

Politoloogia → Rahvusvahelised suhted
13 allalaadimist
thumbnail
4
doc

ÕPPETEGEVUSE KONSPEKT MUUKEELSETELE LASTELE

ÕPPETEGEVUSE KONSPEKT MUUKEELSETELE LASTELE Koostas: TEEMA: JÄNES VANUS: 5-6 aastased EESMÄRGID: Laps hääldab järele kuuldud sõnu. Laps kuulab eestikeelset jutustamist ja ettelugemist. Laps tunneb pildilt ära õpitud sõna. Laps kordab järgi õpitud luuletust. VAHENDID: Pildid, mängujänesed, käpiknukk (jänes), köis. TEGEVUSE KÄIK: Räägin lastele, et Eestimaa metsades elab kahte liiki jäneseid, halljänes ja valgejänes. Näitan lastele mängujäneseid ja nimetan värve, üks jänes on halli värvi, teine valget värvi. Palun

Pedagoogika → Pedagoogika
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Edvard Gieg tekst

Edvard Gieg 1843-1907 Sündis mereäärses väikelinnas Bergenis. Juba lapsena kuulis ta emalt norra rahvaviise, jättis need meelde ning improviseeris siis kuuldud teemadel hilisõhtul salaja klaveril. 12. aastaselt kirjutas ta esimese teose. -> uhkuse asemel sai saksakeele õpetajalt laituse-pettumus elulõpuni Õppis Saksamaal Leipzigi konservatooriumis klaverit ja heliloomingut  14 aastat elas Oslos. Töötades pianisti ja dirigendina ning aidates kaasa muusikaühingu loomisele. Helilooja viimased 27 aastat möödusid taas sünnilinnas Bergenis. Käis tihti välismaal esinemas. Naine oli taani päritoluga laulja ning esitas

Muusika → Muusika ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Meedia juhitavus meie elule

Meedia juhitavus meie elule Paljudes demokraatlikes riikides loetakse tugevat ajakirjandust neljandaks võimuks. Tuues näite Eestist, siis kahtlemata mõjutab lehest loetu või uudistest kuuldud info inimese igapäevast tegevust ning laiemalt üldist maailmavaadet teemade suhtes. Isegi, kui inimene pole igapäevaselt kursis ja on meediast kaugenenud, saab persoon kaudselt mõjutatud, sest riigi kõrgemad isikud lähtuvad poliitika kujundamisel suuresti teabest, mida pakutakse meedia vahendusel. Eesti vabariigis on põhiseadusega sätestatud, et inimesel on täielik sõnavabadus, mille tõttu on absoluutselt igal viimsel kui isikul õigus avaldada oma ideid, mõtteid ja arvamusi. Kuid

Eesti keel → Eesti keele suuline ja...
2 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Mänguoskused

Mäng põhineb tema isiklikul kogemusel, kannab igapäevaelus nähtut mängu üle Võrdleb oma toiminguid mängus täiskasvanute omadega tegelikkuses Mängib erinevate mängumaterjalidega (looduslik materjal, riidetükid jms) Ei suuda mängu alustades selle kulgu ega lõppu ette näha Seab esikohale tegevused mänguasjadega, mitte mängu eesmärgid Jätab meelde huvitavaid tekste Imiteerib kuuldud loo tegelaste häälitsusi ja käitumist, ütleb üksikuid kergemaid lauseid Ehitab klotsidest erinevaid esemeid ja hooneid Ühendab eri suuruse ja kujuga klotse Ehitab liivakastis lihtsamaid onnikesi Kasutab konstruktoreid Õpib kirjeldama ja rääkima esemetest, mida ta ei taju vahetult, vaid meenutab mälu järgi Kõneleb esemetest, mänguasjadest ning nende omadustest ja tunnustest Mängib otsimis- ja peitmismänge 2.3.3. 5- aastased

Pedagoogika → Lapse areng
33 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hinduismi essee

Rohkem on teada usuosast, mis arenes välja 1500 eKr aarialaste poolt, kes vallutasid India loodeosa. Nende usku nimetatakse veeda usundiks, mis põhineb ohverdamisel ja pühade tekstide veedade endasiandmisel. Veedad koosnevad neljast tekstikogumikust, mis sisaldavad igavesi tõdesid ehk seda, mida on peetud juba vanemate usuliste poolt ainuõigeks. Hiljem on lisandunud ka ruti tekstid, mis otsetõlkes tähendavad õpetust "nii on kuuldud" ehk teisisõnu targematelt inimestelt kuuldud õpetused. On olemas ka smriti õpetused, mis taaskinnitavad ruti tekste. Otsetõlkes võib nende kohta öelda: "see, mida mäletatakse". Smriti tekstide hulka kuuluvad ka hindude pühad eeposed "Ramajana" ja "Mahabharata". Veedade usundit iseloomustavad loodusjumalad ja jumalannad, näiteks Rudra ja Indra. Kuna Indias on pikka aega eksisteerinud kastisüsteem, on just usk aidanud madalama kastielanikel kergemini toime tulla. Hindud

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
41 allalaadimist
thumbnail
2
docx

MISSA kokkuvõte

sakrament jagatakse kogudusele armulaualaulu saatel. Armulaud on kristlase jaoks Issanda söömaaeg. Eelmissasse jäävad õpetlikud tekstid apstlite tegudest ja see lõpeb piduliku usutunnistusega (Credo). Lõpetus – armulauale järgneb vaikus järelemõtlemiseks, süvenemiseks ja palvetamiseks. Seejärel palvetab preester terve koguduse nimel lõpupalve, tänades Jumalat kuuldud Sõna ja vastuvõetud armulaua, s-t. kogu missa eest. Missa lõppeb rahu soovimisega. Tavaliselt kogudus laulab seejärel lõpulaulu.

Muusika → Muusika ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Edvard Grieg

• Õppis Saksamaal Leipzigi konservatooriumis klaverit ja heliloomingut. elulugu • Pärast ülikooli lõppu töötas pianisti ja dirigendina Kopenhaagenis, hiljem ka Oslos ja Bergenis. • Oli mitmete muusika- akadeemiate liider ja • Cambridge ülikooli audoktor • Norra rahvusliku koolkonna rajaja • Naine taanlanna Eesmärgid heliloojana • Norra imepärane loodus, muinasjututegelaste poolest rikas rahvalooming ning talupoegadelt kuuldud laulu- tantsuviisid vaimustasid heliloojat. • Oma ülesandeks pidas kõige selle vahendamist rahvale. • “Nagu pole rahvast ilma kunstita, nii pole ka kunsti ilma Looming Sümfoonilise • Umbes 140 soololaulu d tantsud (1989) • Klaverimuusika: Süit “Lüürilised palad” “Holbergi “Albumilehed” aegadest” “Humoreskid” keelpilliorke

Muusika → Muusika
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

SEKRETÄRI EETIKAKOODEKS

SEKRETÄRI EETIKAKOODEKS Sekretär : · organisatsiooni lojaalne esindaja nii heas kui halvas · ei sea tähtsamaks enda huve organisatsioonis · kaitseb ning hoiab oma elukutse väärikust kõrgel · arvestab erinevate klientide puhul nende päritolu, kultuuri ning religiooniga · tegutseb vastutustundliku ühiskonnaliikmena · loob hea mulje organisatsioonist nii kliendile kui koostööpartnerile · on kohuse- ja vastutustundlik, usaldusväärne ning tolerantne · on seotud teenindamisega, mis eeldab suhtlemisvalmidust, sõbralikkust, kiiret taipu, head mälu, võimet märgata detaile Peab alati meeles, et · klient soov samuti suhelda välimuselt korrektse ja iseloomult positiivse sekretäriga · on kohustatud saladuses hoidma organisatsiooni või kliendi poolt antud konfidensiaalset infot ...

Ametid → Sekretäritöö
20 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Mänguseltskondade moodustamine, üldoskuste areng koolieelses eas, mänguliigid

ta tabab luuletuse rütmi. Kui talle loetakse lühikesi luuletusi, nalju, rütmi- ja liisusalme, tekitab see temas rõõmu, elevust ning soovi matkida täiskasvanut. Matkimismängude kaudu omandab laps erinevaid liigutus- ja kõnemudeleid, mida läheb hilisemas lavastusmängus vaja. 3-4 aastaselt: Kuulatakse meeleldi täiskasvanu emotsionaalselt esitatud lühikesi lugusid. Huvitavad tekstid, milles peaks olema palju kordusi. Laps imiteerib kuuldud loo tegelaste häälitsusi ja käitumist ning ütleb üksikuid kergemaid lauseid. Lavastusmängu juhtmängija või juhendaja roll jääb selles eas lapsega mängides siiski täiskasvanu kanda. 5-6 aastaselt: Tähtsalt kohal kirjandus. Enam ei pea täiskasvanu kõigi tegelaste liikumist ja häälitsusi ette näitama, sest lapsed matkivad kuuldud tegelaskujude käitumist juba ise. Selles vanuses laps tahab mängida juhtrolle, milleks tuleb võimalus anda. Lavastusmängu

Pedagoogika → Mäng
41 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Lapse arengu verstapostide kirjelamine docx

- jutustab sündmustest oma - mõistab andekspalumise - osaleb erinevat liiki kogemuste põhjal 3-5 lausega vajadust ja võtab vabanduse mängudes ja loovtegevuses vastu - jutustab pildi, pildiseeria või - lahendab arusaamatusi - oskab vaadelda ja märgata kuuldud teksti põhjal sõnadega detaile, olulisi tunnuseid ja täiskasvanud abiga - nimetab ja oskab rääkida oma seoseid - kasutab kõnes: tunnetest - eristab rühmi ja oskab rühmi 1.lihtsamaid põimlauseid - hakkab mõistma teiste inimeste võrrelda 2.nud- ja tud-kesksõnu tundeid ja mõtteid 3

Pedagoogika → Lapse areng
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Dekameron

üksteist toredate lugudega lõbustada. Mina valisin raamatust esimese päeva. Kõik jutud olid seotud ristiusuga, kõige parem näide selleks oleks teine novell kus juut vahetab enda usu ristiusuks.Selle jutu jutustas Neifile. Juttudes oli sees ka palju kavalust. Iga lugu lõppes sellega kuidas keegi suutis kellegi ikka üle kavaldada, olgu selleks kas raha või positsioon. Lugusid jutustasid nad enda ja teiste kogemuste kohta ja sammuti erineid ideid võeti ka kuuldud juttudest. Kõige enam meeldis mulle esimene novell, mille jutustas Pamfilo. Tema rääkis ühest mehest kelle nimi oli Ciappelletto,ta oli üks laisk ja lohakas inimene, kellele meeldis alati suurima rõõmuga valet tunnistada. Seda tegi ta ka jutustuse lõpus, valetas mungale nii usutavalt, et munk tunnistas Ciappelletto pärast tema surma pühakuks, kellele kõik austust käisid avaldamas. See jutt meeldis mulle kõige rohkem, sest tal oli

Kirjandus → Kirjandus
194 allalaadimist
thumbnail
2
xlsx

Erinevate reklaami võimaluste analüüs.

PLUSSID MIINUSED Internett Info on mitmekülgne, Infot on liiga palju, ajab segadusse palju erinevaid ühes kohas. telefoni-ja Teemad on lahterdatud, Info võib olla aegunud või pole piisavalt ärikataloogid kõik kontaktid on saadaval. kirjeldatud eritingimusi. Tuttavad Info on kindel ja võib-olla Hinnad ja kogused ja mis kogemused teistel, aitavad iganes info ei pruugi olla täpne otsustada valikul. ja võib erineda. Messid- Kohal on esindaja kes Võib-olla kiidab liigselt oma laadad teab ja oskab võimalusi lahti teenust või toodet, sest ta on rääkida. ikkagi müügiinimene. Teiste ettevõtete Saad ülevaateid eri- Info ei pruugi olla nt. kogemus...

Meedia → Reklaam
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Dekameron

saak. Ta leidis ühe nõiakuntsniku, kes selle suure rahasumma eest teha lubas. Kui Dianora kuulis, et mees oli palve täitnud, tundis ta antud lubaduse pärast kahetsust ning rääkis oma abikaasale kõik ära. Algul oli mees vihane, kuid andis naisele loa oma lubadus täita. Ta tahtis, et Dianora läheks Ansaldo juurde ja katsuks oma au säilitades lubadusest vabaneda. Nii naine tegigi. Ansaldo küsis, miks naine tema juurde tuli. Dianora rääkis talle mehe käsust. Kuuldud jutt hämmastas meest ja tema kirg muutus kaastundmuseks. Ta ütles naisele, et peab teda edaspidi õeks, ning lubas tal lahkuda. Koju jõudes rääkis Dianora juhtunust ka oma mehele. Nende vahel tekkis tihe sõprus. Nähes Dianora naise ja Ansaldo suuremeelsust, loobus nõiakunstnik oma nõutud tasust.

Kirjandus → Kirjandus
151 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Johnny Cash

suri 12. september 2003.Ta oli USA kantrilaulja ja laulukirjutaja. Tema hüüdnimi oli The Man in Black ('mees mustas'). Kantrimuusika • Kantrimuusika (ka kantri, country, country and western) on USA lõunaosariikide muusikastiil, mis kujunes välja 20. sajandi alguses traditsioonilisest folkloorist, keldi muusikast, bluusist ja gospelist. Mõjukaimad kantrilauljad on Jimmie Rodgers ja Hank Williams. Päritolu • Nooruspõlves uskus Cash kuuldud juttude põhjal, et temas on indiaaniverd, kuid hilisem uurimine selgitas, et tegelikult olid tema esivanemad šoti päritolu. Sellest hoolimata tundis ta indiaanlastega hingesugulust ja pühendas neile paljud oma laulud (näiteks "The Ballad of Ira Hayes", "Old Apache Squaw"). Tema esivanem William Cash (Caesche) randus Ameerikas 1667. aastal. Johnny vanavanaisa võitles Konföderatsiooni poolel kodusõjas. 2000. aastad • June Carter Cash suri 15. mail 2003 73-

Muusika → Muusikaõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Struktuuri harjutused

Strukturalism: Aigi Heero Strukturalism: Harjutamiseks Määratlege binaarsed ja ternaarsed opositsioonid, mis kujundavad järgnevate tekstide struktuuri (üleval ­ all, sees ­ väljas jne) I Pirita (by Tinas6dur) Lõpuks ometi on kätte jõudnud SUVI ning ära sulanud kristalne LUMI. Mulle tundub, et see on kõigest UNI, kuid see pole paraku NII. Soe vesi, rand, päike. Talv on selle kõrval väike. Puudu on ainult vihm ja äike, näha tahan ma veel kõike. Selleks kohaks on Pirita, mille ilu on piiritu. Tahan kuulda lainete kohinat, boonuseks tuulte mühinat. (Tsit.: http://www.lyrics.ee/est/poems/user_poems/show_poem/id-439) II Kodumets I Tean metsi sügavaid, tean suuri laani, Kun kuusesambad pilvi toetavad, Kuldkäbivihma alla poetavad Ja oksad kõrgelt ulatavad maani. Kun õitsvad sõnajalad ööl vaid Jaani, Kui haavalehed müha koetavad Ja mändi ladvul tuuled soetavad Kui sulakutsva vile jumal­Paani. Ja sääl on metsavaimu koduase, Sääl jaaniuss...

Kirjandus → Kirjandusteadus
11 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Arutlus teemal Jüriöö ülestõus

Nad hakkasid tapma neitseid,naisi,sulaseid,teenijatüdrukuid,aadlikke,mitteaadlikke,noori,vanu ja kõiki teisi kes olid sakslased.Nad käisid kirikutes ja kloostrites ja lõud seal surnuks 28 munka ja seejärel põletasid nad kloostrid ja kirikud maha. Samas oli jüriöö ülestõus ka poliitiline üritus,jüriöö ülestõusus väljendus eestlaste teadlik püüdlus omariiklusele.Eestlased valmistusid jüriöö ülestõusuks ette põhjalikult kuid peale esimest tagasilööki ei kuuldud enam eestlaste iseseisvatest poliitilistest ettevõttmistest. Kuid teiseltpoolt oli jüriöö ülestõus ka rahvuslik vabadusvõitlus.Eestlased tahtsid saada vabaks,kuigi neil olid tagasilöögid,püüdsid nad ikka aina uuesti saada vabaks,ja seda võrreldatakse vabadusvõitluse ja vabadussõjaga. Mina arvan,et jüriöö ülestõus oli kõige enam rahvuslik vabadusvõitlus ja kõik mis sellel ajal korda saadeti oli kindla eesmärgi nimel,et saada vabaks.Kuigi ma ei

Ajalugu → Ajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Faust

· Millised kolm ohvrit toob Margareti ja Fausti armastus? ­ Margareti ema, Margareti vend ja Fausti ja Margareti ühine laps. · Miks see teos on aegumatu? ­ sellepärast, et inimene on siiamaani nõrk, tehakse enesetappe ja siiamaani on suurimateks probleemideks headuse ja kurjuse vahelised võitlused. · Mis seos on nendel asjadel Fausti teosega ­ ehtelaegas(Faust laseb saatanal Margaretile viia ehtelaeka kappi), kaevul kuuldud külajutt(Kaevul kuuldi kuidas ühest naisest väga inetult taga räägiti)

Kirjandus → Kirjandus
56 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Raamat - vanamoodne mõnuaine

Räägin teile täna raamtutest, mis ajast aega on olnud inimkonnale väga vajalikud, harivad ja elamusi pakkuvad. Sellele vaatamata on nende vastu huvi vähenenud. Kokkuvõttes võib kirjandust nimetada vanamoodsaks mõnuaineks. Aastakümneid tagasi omas raamat väga auväärset kohta. Raamatuid loeti, analüüsiti ja sageli teati palju autorite eludest. Võib aimata, kui mõnus oli õhtuid raamatute seltsis veeta, lugeda põnevaid romaane ja unejutte, sest sellel ajal polnud isegi kuuldud arvutitest vüi televiioritest. Puudusid võimalused kuulata raamtuid CD'lt või lugeda neid internetist. Isegi kohustuslikku kirjandust ei vaevu paljud õpilased lugema vaid kasutavad internetist leitud kokkuvõtteid, mis on küllaltki üksikasjalikud. Enamiku kaasaegsete teoste põhjal valmivad ka filmid, mille vaatamine on jälle kergema vastupanu teed minek, sest nõuab vähem aega ja on tunduvalt huvitavam. Raamatupoed pakuvad laias valikus üliilusates köidetes

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Riho Päts

R. Päts Muusikaline kasvatus üldhariduskoolis Juba oma esimestes raamatutes abiks õpetajatele rõhutas R . Päts seda, et igal juhul peab jääma domineerima tunnis musitseeriv tegevus. Üldise esteetilise kasvatuse süsteemis on muusikalisel kasvatusel üldhariduskoolis keskne koht, kirjutab R. Päts pea 50 aastat tagasi. Märgib ära ka muusikaõpetuse metoodikasse toonud C. Orffi ja Z. Kodaly tähelepanuväärseid ideid ja töövõtteid. Püüab ka oma kogemuste põhjal avardada õpetajate silmaringi ja tutvustada uuringutega muusikaalaste psüühiliste protsesside valdkonnast. R. Päts rõhutab, et muusikaline kasvatus peaks iseloomult olema mitte niivõrd õpetav kui emotsionaalne. ,,Arukas muusikaõpetaja leiab pakutava muusikalise materjali käsitlusele ja emotsionaalsele musitseerimisele kindlasti sobiva tasakaalu." Muusikal kui esteetilise kasvatuse vahendil on suur tähtsus noorte moraalsel ning vaimsel kasvatamisel. Sellest tulenevalt peab kooli muusika...

Muusika → Muusika
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Juhendmaterjal Autistlikule lapsele

Loova või rollimängu puudumine käsitseb või keerutab mõnda objekti Ühepoolne suhtlemine Ei mängi teiste lastega Kordab lõputult üht ja sama asja Rahuldab vajadusi, kasutades Kordab papagoina kuuldud sõnu täiskasvanu käsi Omapärase käitumisega Võib olla eriliselt andekas mingil kitsal alal (Savantsündroom) Kohatu naer või itsitamine Tugev puute-,valgus- soojus-,

Pedagoogika → Lastekaitse
61 allalaadimist
thumbnail
2
docx

R.Schumann

teha, millele pühenduda. Kirjandus abistas edaspidi alati ta muusikalist fantaasiat ja rida muusikapalu sündiski kirjandusteostest saadud inspiratsioonil. Juba koolipõlves olevat Schumann loonud kaasõpilastest teravmeelseid muusikalisi karakteristikaid. Schumann hakkas innukalt täiendama oma klaverimängutehnikat ja alates 1830. a. pühendus täielikult muusikale. Suurt mõju avaldas noorele muusikule kontserdil kuuldud Paganini virtuooslik viiulimäng ja tiivustatud Paganini innustavast eeskujust, otsustas kiiresti saavutada meisterlikkuse mängutehnikas. Ta ei pidanud kinni Wiecki plaanipärasest süsteemist ja tagajärjeks oli käevigastus, mis purustas alatiseks lootused pianistikarjäärile. Tänu sellele puhkes aga õitsele Schumanni komponistianne ja sajandi 30-ndad aastad said ta loomingu esimeseks õitseajaks. Puhanguliselt töötava helilooja armastatuimaks instrumendiks

Muusika → Muusika
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Retsensiooni kirjutamine

peaks seda sinu arvates esitama. · Kas esitus oli - originaalne ja erakordne, - pigem korralik ja tavapärane, - veider ja arusaamatu, - pettumus. Taas tuleks põhjendada, miks sa niimoodi arvad. · Kui arvustada ooperit või muusikali, siis tuleks rääkida ka lavastusest, dekoratsioonidest, kostüümidest, tantsuseadetest jm. Kokkuvõte võiks koosneda kolmest-neljast lausest, kus tuuakse ära · arutlusest tekkinud järeldused, · arvamused sellest, kas kontserdil kuuldud muusika konkreetse interpreedi (interpreetide, orkestri jne) esituses tekitas mõtteid (milliseid?), vaimustas (miks?), tekitas igavust (miks?) jne, · kontserdi (muusikalavastuse) võrdlus oma varasemate kontserdikogemustega, · ettepanekud esinejatele või kontserdikorraldajatele. Kindlasti on oluline leida kirjutisele tabav pealkiri. Loo nõutav pikkus on poolteist kuni kaks A4 lehekülge, kirja suurus Times New Roman 12 punkti, reavahe 1,5.

Muusika → Muusika
88 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kõnevõistlus Kuldsuud Põltsamaal 2010

oratoorlikku esinemist. Kõnevõistlus koosnes II voorust. I voorus esitati 5-7 minuti pikkune kodus ettevalmistatud kõne. II voorus seevastu kõneldi zürii poolt valitud lühiteemal ,,Kas sunnitöö teeb laisa tragiks?" Kõnelejaid hindas zürii koosseisus Ene Ergma, Margus Oro, Keiu Kess, Tanis Kulp ning eelmise aasta võitja Karl Kull. III parimale sai osaks preemia Ene Ergma poolt. Nimelt kutse Toompeale, Kalevipoja saali pidulikule söömaajale, kus arutatakse kuuldud teemade ja erinevate küsimuste üle. Pärast võistlust alustas oma iga-aastast tööd IX kõnelaager, millest said osa võtta gümnasistid üle Eesti. Reedel arendas noori Väitlusselts ning õhtu lõpetas Uus Vana Teater etenduse ,,Simo-Karli peaasi on pea asi." Laupäeval jätkus laager näiteringiga, noori juhendasid näitlejad Laura Peterson, Vahur-Paul Põldma, Ott aadam ja Karol Kuntsel. Õhtu lõppes ühisesinemistega ning tunnistuste jagamisega.

Meedia → Meedia
11 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Kust need loomad nimed said

Nele Roosi 10.b 1. Moodustatud keeles juba varem olemasolevatest sõnatüvedest. 2. Loodud kõneleja poolt jäljendama kuuldud helisid. 3. Sõna võib olla laenatud mõnest teisest keelest. Tuleb samojeedi keelest Samojeedi keeles tähendab loomad Komi keeles kir Läänemeresoome keeltes koiras Mansi keeles hr Handi keeles kar Ungari keeles here Selkupi keeles qor Kamassi keeles kora Tuleb ugri keeltest Handi keeles weli,wti Udmurdi keeles val Komi keeles vol Mari keeles wülä,wl Mordva keeles vedras,ved'aka,ved'reks Saltsi murdes vediks,veds Tulevad mordova keeltest

Kirjandus → Kirjandus
8 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Leonid Brežnev

Sündis Venemaal 19. detsember 1906 Ta oli Nõukogude poliitik ja riigijuht. NLKP keskkomitee I sekretär 19641966, peasekretär 19661982 NSV Liidu Ülemnõukogu Presiidiumi esimees 1960 1964 ning 19771982. Sisepoliitikas oli ta konservatiiv. Välismaailmas kinnistus NSV Liit Breznevi ajastul sõjalise ja poliitilise üleriigina, kes laiendas oma mõjuvõimu Aafrikas ja Aasias. Ta sündis Jekaterinoslavi kubermangus Kamenskojes. Aastal 1915 võeti ta vastu klassikalisse gümnaasiumi, hiljem õppis ta edasi töökoolis, mille ta lõpetas aastal 1921. alates 1921 aastast töötas ka Kurski võitehases, aastal 1923 astus ta aga komsomoli. Ta lõpetas Kurski Maamõõtmis Maaparandustehnikumi, ta ka töötas mõni aeg Kurskis maakorraldajana. Aastal 1928 ta abiellus. 1930 aastal astus ta Kalinininimelisse Moskva Masinaehitusinstituuti, aasta hiljem läks aga üle Dneprodzerzinski Metal...

Ajalugu → Ajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
2
xls

Didaktika

Rühm Kurekellad Laste vanus:5-6 Aeg: 14.november-18.november 2011 Nädala teema: Olen väike jutupaunik! Üld- Laps oskab käituda avalikus kohas viisakalt. oskused Laps oskab arvestada oma rühmakaaslastega mängides. Laps kasutab erinevaid vahendeid eesmärgipäraselt ning tegevuse lõppedes koristab enda järelt. Mina ja keskkond Laps teab raamatut"Klaabu". Keel ja Laps annab edasi kuuldud teksti (raamat Klaabu) sisu suunavate küsimuste abil. kõne Laps tunneb tähemärki "A" ja oskab seda nimetada, kirjutada. Mate- Laps loendab 12 piires. maatika Laps saab hakkama loendamisega, võrdlemisega (aastajad, nädalapäevad). Kunst Laps saab hakkama Klaabu kujutamisega (guassitehnikas). Muusika Laps tajub rütmitunnet. Liikumine Laps võtab tunnist aktiivselt osa, täidab etteantud ülesandeid ja paneb oma võimed proovile.

Pedagoogika → Didaktika alused
83 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lydia Koidua

Silver Salundo 6B klass Lydia Koidula Lydia Emilie Florentine Jannsen sündis 24. detsembril 1843. aastal Vana-Vändras ja suri 11. augustil 1886. aastal Kroonlinnas. Tema kirjanikunimi oli Lydia Koidula, mille ta sai Carl Robert Jakobsonilt ja see tähistas koidu aega. Koidula lapsepõlvekoduks oli kunagise Vändra kihelkonna köstrimaja, mille juurde kuulusid saun, laudad, ait. Maja oli väga ilus. Maja ees asetsesid lillepeenrad, kõrval oli ka tiik ning suur aed, kus kasvas palju õuna-, pirni-ja kreegipuid. Selline vaheldusrikas loodus oli tulevase luuletaja eelkooliea mängumaaks ja sügavate mõtete allikaks. Koidula isa oli Johann Voldemar Jannsen, kes on meile tuntud kui Eesti hümni sõnade autor, Pärnu Postimehe ja hiljem ka Eesti Postimehe väljaandja ja I Üldlaulupeo juht. Koidula ema Emilie Jannsen oli saksa soost, pärit kodanlikust pereko...

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Liikumismäng Tantsivad savikujukesed

Lapsed oskavad loovalt ning mänguliselt kehastuda etteantud teemadeks. Vajalikud vahendid: Käsitrumm (Selle puudumisel võib ka näiteks pulkadega vastu tooli lüües rütme luua). Mängu kirjeldus: Mängu juht(õpetaja või valitud õpilane) teatab, kelleks või milleks peavad savitükid(mängus osalevad lapsed) muusika kuulmise jooskul kehastuma. Kui mängujuht hakkab trummi mängima, liiguvad lapsed vastavalt kuuldud muusika rütmile mööda ruumi ringi, samal ajal vormides end ette antud kujuks. Kui muusika seiskub, saavad savikujud valmis ning lapsed seiskuvad ning esitlevad valmis kujusid. Peale lühikest kivistumise aega ütleb mängujust uue teema ning eelpool mainitu kordub. Mängu reeglid: Kui muusika mängib, peavad kõik liikuma, kehastudes etteantud kujuks. Muusika seiskumisel peavad kõik täiesti paigal olema, ning hoidma oma poosi.

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Keel ja kõne

häälimine jmt) mänguliselt ja igapäevategevusega seostatult; 5) Mitmekesistatakse kirjutamise harjutusi, kasutades erinevaid vahendeid, värvusi jmt. Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6-7aastane laps: 1) tuleb toime nii eakaaslaste kui täiskasvanutega suhtlemisel; arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga; 2) saab aru kuuldu sisust ja oskab sellele sobivalt reageerida; 3) suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda; 4) jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel, annab edasi pöhisisu ja olulised detailid, vahendab ka oma tundeid; 5) kasutab kõnes aktiivselt liitlauseid 6) kasutab kõnes kõiki käände- ja pöördevorme ainsuses ja mitmuses; 7) valdab suhtlemiseks piisavat sõnavara ja suudab vajadusel ise sõnu moodustada; 8) hääldab oma kõnes ja etteöeldud sönade kordamisel õigesti köiki emakeele häälikuid. 9) tunneb tähti ja veerib kokku 1-2 silbilisi sõnu, tunneb kirjapildis ära mõned sönad;

Eesti keel → Eesti keel
151 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Kuningas oidipus

rännak .Rauk solvas vist mind kuidagi ning ma lõin teda.Seejärel ründasid mind ka tema saatjad ,kuid nendest polnud mulle vastast .Otsustasin nad kõik tappa.Sest arvasin ,et kui rauk juba mind solvas sellises raskes olukorras leidsin ,et ega need teised mehedgi paremad ole .lahkusin sealt kiiresti ja vandusin et unustan kogu selle loo. Nagu öeldakse ,et aeg parandab kõik haavad saabusin ma aja möödudes Teeba linna.Siin oli kuuldud minust ,kui targast mehest ja mind austati väga .rahvas aga leinas ,sest kuningas oli surnud .Näitasin rahvale oma kaastunnest ning suure austuse märgiks sai minust uus kuningas. Kõik oli hea ,kuni ükskord langes mu maa peale häda ,millest pääsemiseks pidin ma leidma Kuningas Laiose tapja.Kui me linna saabus ennustaja kes ütles ,et tapjat otsides ma enda leina.Võtsin seda kui lollust,kuid nii see juhtuski .Kõik

Eesti keel → Eesti keel
160 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mälu

Psühholoogia gümnaasiumile. Erinevad meenutamise viisid (lk120-122). Meeldetuletamise edukus mälutestis sõltub viisist, kuidas testi teha. Tuntumad moodused on : meenutamis- ehk reprodutseerimistest ja äratundmistest. Kusjuures meenutamine võib olla järjestikune või vaba meenutamine, viimasel juhul pole tähtis reprodutseerimisjärjekord. Kui lugeda inimesele ette 100 sõna ja paluda tal kuuldud sõnu vabas järjekorras meenutada, siis tavaliselt meenub talle 35-40% sõnadest. Mälus püsimist võib kontrollida ka nii, et esitame inimesele 200 sõna, mille hulgas on 100 varemkuuldut ja 100 uut sõna, ning palume meenutada varemkuuldud sõnu. Sellises testis tuntakse ära keskmiselt 95% sõnu ja u 7% peetakse uusi sõnu varem esitatuteks. Katse tulemus võib erineda, kui uued sõnad on valitud nii, et nad on mitmete tunnuste poolest sarnased varemkuuldutega (äratundmise % väheneb)

Psühholoogia → Sissejuhatus psühholoogiasse
107 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eestlaste pühapäev

Eestlaste pühapäev On täiesti tavaline pühapäeva pärastlõuna. Gümnasist ärkab suure peavaluga ,sest eelmisel päeval on peetud maha jube pidu. Ta vedeleb veel mõnda aega voodis ja mõtleb, et enam ei pidutse enam kunagi. Paari tunnipärast otsustab et peavalu läheb väga jubedaks ning tõuseb voodist, et minna teisse tuppa ja otsida peavalu rohtu Samal ajal on juba turumutt ammu üleval ja teel juba koju, sest turult kuuldud jutud on vaja rääkida oma sõbrannadele edasi. Kindlasti ei saa veel ka unustada ,seda et peab ka juurde lisama mõnda valet , Koju jõudes helistab ta siis oma sõbrannadele ja räägib , kuidas üks või teine inimene jälle mingisse jamasse sattus ning ka sellest , kes nüüd rasedaks jäi ja kes on lapse isa. Sellel ajal on juba gümnasist oma jubedast peavalust peaaegu ,et üle saanud ning heliseb telefon ja kutsutakse välja eilse peo muljeid jagama

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

"Nii on meil moes" - retsensioon

elamus, kuid rahule võib sellega siiski jääda. Arvan et muusikalil oleks võinud olla natuke üllatavam lõpp, sest sellel muusikalil sai vägahästi ette ennustada missugune lõpp täpselt tuleb. Lava dekoratsioonid olid küll suurepäraselt valitud, kuigi neid ei olnud küll vägapalju. Kokkuvõtteks oli nähtud muusikal üsna tasemel. Näitlejad said enda ülesandega hästi hakkama ja samamoodi orkester. Kuuldud esitused tekitasid kindlasti ka mõtteid, et mis hakkab edasi saama ja kuidas kogu see lugu laheneb. Enda varasemate kontserdielamuste põhjal oli see kindlasti üks parematest ja arvan et see jääb veel mõneks-ajaks meelde.

Muusika → Muusika
91 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Wagner

Leonora (sop) azucena (mez) manrico(ten) krahv di luna(bar) ferrando ines(sop) Ruiz(ten) trubaduur Kuningas (bass) amneris (mez) Aida(sop)(toatüdruk) Radames(ten) Amonasro(bas) aida isa, etioopia kuningas ülempreestrinna(sop) Ramfis (ülempreester) esietendus oli kairos 1817 tegevus toimub muistses egiptuses. Richard Wagner (1813-1883) muusikaliselt absoluutne geenius e. tõbras ooperi reformaator, dirigent, libretist, muusikakirjanik, teatriteoreetik. Peamine looming oli ooper. 13Ooperit 1 sümfoonia 8 avamängu mõningad marstid sümfoonia orkestrile ja soolo ja koori laule. Draama Leobold ja Adelaide Sõbramma ja suur abi Wilhelmine Schöder-Devrient (ta on elanud ka eestis) Wagner kujutas teda ette alati ooperite peaosas. Muinasjutulise esiooperi Metshaldjas. 1834 artikkel Saksa ooper läks magdeburgi ja sai seal ameti linna ooperis võlausaldajad hakkasid kiusama 1837 kolib Riiga seal sai tast Riia ooperi juht. Tema proovid olid väga ra...

Muusika → Muusikaajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Minu muusikaelamus: Vene heliloojate teosed Estonia teatris

tähtsaimaks. Teos oli väga sügava isikliku programmiga, mida Tsaikovski kunagi ei avaldanud. Kõige rohkem meeldis mulle sümfoonia lõpp, kus kontrabassid mängisid Tsaikovski viimaseid südametukseid, mis lõpuks hääbusid. Sümfoonia haaras mind täielikult ­ kord tundsin suurt rõõmu ja juba järgmisel hetkel sügavat kurbust. Selliste emotsioonide tekkimisel mängis suurt rolli muidugi orkester ja dirigent. Nii kõrgetasemelist orkestrit ei ole Eestis ammu kuuldud. Keelpille oli küll palju, kuid intonatsioon oli täielikult üks. Puhkpillid, eriti fagotid, olid väga teistsuguse tämbriga kui lääne orkestrid. Moskva Filharmoonia Akadeemiline Sümfooniaorkester, kes tähistas 2011. aastal oma 60-ndat aastapäeva on sümfoonikute maailmas õigusega juhtiva koht. Orkester on andnud üle 5500 kontserti rohkem kui 50 maailma riigis. Orkestri esinemised toimuvad maailma parimates kontserdisaalides ja kõrgeklassilistel festivalidel Venemaal ja välismaal

Muusika → Muusika
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kirjandusvoolud

tagajärgedele Süvapsühholoog 19. saj II pool Prantsusmaa · Kirjaniku ül. On jäädvustada · Woolf "Kew iline realism minevikku Gardens" · Kasutatakse aistinguid, lõhna, hetkeks nähtud eset või kuuldud heli Maagiline 19. saj I pool Ladina- · Ajaloo ja üleloomuliku · Màrquez "Vöga realism Ameerika põimumine pikkade tiibadega väga vana mees" Naturalism 19. saj II pool Prantsusmaa · Kirjeldati väga täpselt, · Vilde "Mahtra

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Uinuv kaunitar

Balletti etenduslik pool oli väga elegantne ja suurepärane, kuid nurisema peab valgustuse üle. Valgus ei olnud õige nurga all ning osatäitjad tantsisid vahepeal pimedas. Suminat tekistas saalis see, kui lava võrkekraani raskustoru kukkus prantsatades lava peale. Näitlejad ennast sellel segada ei lasknud. Balletti vaata minnes eeldasin, et see on väga igav, kuid see eest väga elegantne. Olen selle etendusega väga rahul ning soovin kunagi vaatama minna ka teisi ballette. Kuuldud orkestri esitus tekitas minu jaoks igavust, sest esitatud muusika oli minu jaoks monotoonse kõlaga ning minu jaoks ei olnud seal seda särtsu ja energilisust sees. Kontserdikorraldajatele soovitan järgmine kord tähelepanu pöörata valgustusele.

Muusika → Muusika
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Gerd Kanter: 15 sammu võiduni

Gerd Kanter: 15 sammu võiduni Raamat ,,Gerd Kanter: 15 sammu võiduni" oli väga põnev ja motiveeriv. Minule isiklikult see raamat väga meeldis. Raamatus räägiti põnevalt tema sportlaskarjääri arengust. Peatükk 12. ,,Tunne sporti", meeldis mulle kõige rohkem, kuna viimasel ajal on nii palju kuuldud sportlastest, kes jäävad dopinguga vahele. On hea kuulda et ühele Eesti parimale sportlasele ei tule mõttessegi dopingut kasutada. Ka peatükk 13. ,,Ole järjekindel" oli väga õige suhtumisega. Paljud sportlased annavad kohe alla, kui neil tulemused halvenevad ja neil motivatsioon ära. Sporti peab ikka tegema tahtega ja hea meeleoluga. Mulle väga meeldis selle raamatu juures et ta Kanter oli väga positiivse ellu suhtumisega

Sport → Kehaline kasvatus
21 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Psühholoogia aine: mälu

Töömälu maht on 7 (+/-2) ühikut. Just selline mahu arv on ära tõestatud näiteks läbi sellise katse: katsealustele loetakse ette 40 seostamata sõna. Inimesed mäletavad tavaliselt listi esimesi sõnu (s.o esmasuse efekt ehk me pöörame alguses rohkem tähelepanu, kui hilejm) ja viimaseid sõnu (need on värskemalt meeles, s.o värskuse efekt). Iga uus töömällu salvestatav sõna lükkab sealt välja mõne eelmise sõna. Ainsana ei lükata välja viimasena kuuldud sõnu. Töömälu mahtu saab suurendada rekodeerimise abil, st kuuldud ühikutest luua seoseid. Näitena suvaline numbrijada 177620001066 ning kui muuta see ajaloosündmuste kohaselt aastaarvudeks, ongi ületatud 7 ühiku printsiip ja töömälu maht suurendatud. Töömälu mahtu mõõdetakse känkides. Känkimine ­ töömälus oleva info ümberorganiseerimine (seoste loomise abil), ühendades ühikuid suuremateks üksusteks. Pikaajalise mälu moodustumine

Psühholoogia → Psühholoogia
4 allalaadimist
thumbnail
404
pdf

SIDUSA KÕNE ARENDAMINE SKAP LAPSEL: TEGEVUSUURING ÜHE LAPSE NÄITEL

Seega võib järeldada, et pildiseeria annab paremad võimalused sisuka teksti koostamiseks. Seeriapiltide kasutamine võimal- dab pöörata laste tähelepanu mõtete järjestamisele ja teema piiritlemisele, samuti võimaldab see tekstide sisulist ja keelelist analüüsi ning tekstiloome harjutamist (Karlep, 2003). Käesoleva magistritöö metoodika ongi suures osas üles ehitatud tööle pildiseeriatega. Karlep (2003) toob välja, et kuuldud teksti ümber jutustades (vahendatud tekstiloome) on lapsel osaliselt võimalik kasutada originaaljutustuse keeleüksusi. Ka annab vahendatud jutustus lap- sele ette mudeli, mille toel saab genereerida terviklikuma ja sidusama jutustuse võrreldes vahen- damata jutustusega (Botting, 2002). Ka käesolev magistritöö kasutab tekstiloome oskuste aren- damiseks vahendatud jutustusi. Toetudes mitmete autorite välja töötatud metoodikatele (Vorobjova 1988, 2006; Karlep

Pedagoogika → Pedagoogika
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Minu tulevane perekond

Minu perekond Mina kujutan, et oma pere loomisest hakkan ma mõtlema alles kolmekümnendates eluaastates. Seda seepärast, et perekond on omaette kohustus, mis peab alati prioriteediks olema. Näiteks, peret omades on sul moraalne kohustus nende eest majanduslikult hoolitseda, et oleks elukoht ja muu vajalik. Mõelda tuleb iga oma teo kõrvalt ka oma perele. On palju inimesi kes selle unustavad, tänapäeval on nähtud ja kuuldud küll perevägivallast ja alkoholilembelistest vanematest. Kuna mina ei taha oma pere vastu vastutustundetult lõpetada, seepärast ma ei hakkagi selle loomisest liialt vara mõtlema. Noortel peredel tuleb ikka raskusi ette, nagu on pere ja töö kõrvalt õppimine. Minu arvates õppida tuleb, et areneda ja tulevikus paremat elukvaliteeti saavutada. Ja üleüldse ma ei usu, et enamusel äsja kooli lõpetanutest olekski piisavalt kohusetunnet ja elukogemust pere jaoks.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
176 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kalevipoja 7 peatüki kokkuvõte

Kalevipojale tundus nagu näeks ta tüdrukut vees. Ta hakkas tütarlast taga igatsema. Seejärel hakkas ta kahetsema möödaläinud aega, Soome sepa poja ning tüdruku surma. Kuid ta ei saanud midagi olematuks teha. Ta võttis aerud kätte ning hakkas uuesti kodu poole sõudma. Kalevipoeg laulus tüdrukust ning oma emast. Koidu ajal jõudis ta kodu kaldale. Ta aheldas paadi parve külge ning läks oma vendi otsima. Ta jõudis Irumäe harjale ja kuulis, kuidas keegi laulab. Ta pööras pea kuuldud laulu poole. Naise laulust sai Kalevipoeg teada, et ta ema on surma saanud. Ta kiirustas koju. Koduväravas hakkasid koerad haukuma ning vennad tulid väravasse. Kalevipoeg kuulis vendadelt, et ka isa oli surma saanud. Nad arutasid, et peaksid hakkama liisku tõmbama, kes isa asemel kuningaks saab. Nad leppisid kokku, et hakkavad järgmisel päeval rammu katsuma. Õhtul, hämariku ajal läks noorem vend üksi kadunud isa hauale. Ta küsis isalt nõu ning palus, et too teda rammu katsumise

Kirjandus → Kirjandus
31 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kuulamine

tegelikult öelda tahetakse. Ta kuuleb seda, mida tahab kuulda. Et tõesti kuulata, tuleks iseenda mõtted ajutiselt kõrvale jätta ja teadvustada, millised on kuulaja tunded ja millised rääkija omad. See aitab paremini partnerile keskenduda. On olemas kuulamistehnikaid, mis muudavad partnerile rääkimise veelgi hõlpsamaks ja aitavad kuulajal teda paremini mõista. Näiteks võib küsida küsimusi, julgustada, paluda täpsustada mõnd kuuldud mõtet, kuuldut ümber sõnastada, peegeldada tundeid, näidata oma tekkivaid tundeid, teha vahekokkuvõtteid seni kuuldust jne. Läbikukkumisele on vestlus määratud siis, kui hakkame hinnanguid andma, nõu jagama, oma kogemusi vahele pressima, võrdlema partnerit kellegi teisega, kritiseerima, süüdistama, rahustama, haletsema või mõnel muul moel ennast temast tähtsamaks tegema. Sageli ei suju koostöö seetõttu, et me ei mõista teist osapoolt. Aktiivne

Psühholoogia → Psühholoogia
24 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Inimesed ei viitsi ise mõtelda

Inimesed lasevad end mõjutada sellepärast, et nad ei viitsi ise mõtelda Kuulmine ei ole veel kuulamine ja vaatamine ei ole veel nägemine. Siiski ei viitsi me sageli selle peale mõelda või ei tunne inimeseloom lihtsalt vajadust asjade tausta üle juurdlemiseks. Miks me teeme nii nagu teeme? Kas see on meie endi valik või langetab keegi teine need otsused? Adolf Hitler: "Juhtidel veab, et inimesed ei mõtle." Tõepoolest, inimene on paraku kergesti mõjutatav, kes rohkem - kes vähem. Võtame näiteks kasvõi sektid ­ kuidas need toimivad? Eks ikka tänu sellele, et keegi ,,suur ja tark" juht ütleb midagi ja kõik teised järgivad teda pimesi. Üldiselt ei tule kellelgi pähegi öeldus kahelda ning need, kes seda siiski teevad, lüüakse pikemalt mõtlemata sektist välja. Nemad ju pidurdavad üldist voolu ja seda ei saa ometi ükski juht endale lubada. Grupp peab mõtlema, rääkima ja tegutsema ühtemoodi, silmapaistvaid indiviide siin ei o...

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Minu Eesti

Fourth level Fifth level Kaali kraater Saaremaal Fotokas unustati aegvõttele ja nii pilt sündis. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Ühest laulust kuuldud tsitaat: "Võilillepõllul.. Naerame, naerame, naerame." Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level

Eesti keel → Eesti keel
9 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Ooperi "Rinaldo" retsensioon

Friedrich Wilhelm Zachowi käe all õppis noormees mängima orelit, klavessiini ja viiulit ning omandas komponeermise põhitõed. Kontserdil esinesid Rahvusooper Estonia näitlejad: Monika-Evelin Liiv, Oliver Kuusik, Heli Veskus, Rauno Elp, Helen Lepalaan jt, keda saatis Rahvusooper Estonia orkester. Esitati peamiselt orkestrimuusikat. Ooperisaali ei ole ma tihti sattunud, põhiliselt seetõttu, et see mind väga ei tõmba, aga seekord otsustasin minna ning jäin käiguga rahule. Kuuldud palad on minu poolt iga päev kuulatavast muusikast väga erinevad. Muusika muutus vastavalt olukorrale. Viha või muu füüsilise tegevuse puhul tempokamad, armastuse puhul leebema sammuga. Orkestri töö oli muidugi meisterlik ja lavapealne tegevus sellele alla ei jäänud. Kõrva poolt kergesti eristatav oli klavessiin, mille kõla on heas mõttes eripärane. “Rinaldo” jooksul tuli ette hulgaliselt aariaid, millega Estonia näitetrupp suurepäraselt hakkama sai

Muusika → Muusika
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Giuseppe Verdi ooper„Luisa Miller“

ka Walteri sekretär krahv Wurm. Ta avaldab Millerile Carlo tegeliku tiitli ja nime ning hoiatab vana sõdurit, et sellest pole midagi head loota. Miller lubab, et teeb kõik, et säästa tütre head nime. Krahv Walter omakorda tahab, et poeg võtaks naiseks lesestunud hertsoginna Federica, kes on koos Rodolfoga üles kasvanud. Ta teatab oma soovist Rodolfole vahetult enne Federica saabumist. Rodolfo ütleb talle, et ta armastab teist. Federica muutub Luisale armukadedaks. Miller avaldab Luisale kuuldud tõe, kuid see ei häiri neiut. Ka Rodolfo kinnitab, et aadliseisus ei takista tal Luisaga abiellumast. Walteri katse poega mõjutada ebaõnnestub. Krahv laseb Milleri vahistada. Wurm teatab Luisale, et Millerit ähvardab surmanuhtlus. Luisa peab valetunnistuseks kirjutama kirja, et kinnitada oma kuulumist Wurmile ja, et ta pole kunagi Rodolfot armastanud. Wurm sokutab kirja Rodolfole. Federica on piiritult õnnelik. Wurm kutsutakse kahevõitlusele.

Muusika → Ooper
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jazzmuusikastiili bebop tutvustus

Muusika kuulamine: 1) Kuulasin Charlie Parkeri lugu ‘’Ornithology’’. Lugu tundus lõbus ja väga hoogne. Kuulda oli erinevaid instrumente. Kõige paremini tundsin ära saksofoni. Mulle see lugu eriti meeldejääv ei tundunud, sest selles puududus omapärasus. https://www.youtube.com/watch?v=fsAMAIaas94 2) Veel kuulasin ka Dizzy Gillespie Quinteti lugu ‘’Salt Peanuts’’. Selle loo helilooja on Kenny Clarke. See lugu meeldis mulle veidi rohkem, sest see erines teistest kuuldud lugudest. Lisaks muusikainstrumentidele oli kuulda ka meeste laulmist. Olulisel kohal oli jälle saksofon. Lugu oli üpris kiire. https://www.youtube.com/watch?v=ASoA5wvl6J4 Kokkuvõtteks võin öelda, et mulle see jazzi liik meeldib, kuid ise ma seda ei kuulaks. Oli huvitav tutvuda vahelduseks teistsuguse muusikastiiliga, millega igapäevaselt kokku ei puutu.

Muusika → Jazzmuusika
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kodutöö nr 1 pedagoogikas

Ma hakkasin kirjutama seda tööd ja avastasin, et viimasel ajal ei ole mul vaja olnud õppida selgeks midagi sellist, mida ma ei vaja. Kuigi vahel tundub teisiti ­ eelarvamused ainest! 1. Võte! Mulle sobib selliste ainete puhul süvalähenemine, püüan aru saada seoseid eelnevate ainetega ja mõista, mis on oluliseim mida juurde õppida. Minu eas toimub kindlasti juba teadmiste kristaliseerumine ja nii on mul võimalik luua seoseid juba elu jooksul kogetud, kuuldud ja omandatud teadmistega. Süvalähenemise puhul lülitan end kohe loengu alguses ainult loengu lainele. Selleks üritan istuda võimalikult esimestesse ridadesse ja ei ava arvutit. Nii ei teki ahvatlust loengus millegi muuga tegeleda ja tähelepanu on ainult õppejõul ja ainel! Ma olen üldiselt tajutüübi järgi auditiivne õppija. Mulle meeldib kuulata loenguid ja reeglina ma ei konspekteeri. Mõned faktid panen kirja

Pedagoogika → Eripedagoogika
4 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun