Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui pikaks perioodiks tuleks koostada strateegia?
  • Kuidas ettevõtte tegevus laieneb?
  • Kuidas ta suurendab turuosa?
  • Kuidas ta rahuldab tarbijate vajadusi?
  • Kuidas sisenetakse välisturgudele?
  • Kuidas arendatakse välja vajalikud kompetentsid?
  • Kuidas kaitstakse saavutatud konkurentsipositsiooni?
  • Kuidas saavutatakse erinevaid finantsilisi ja strateegilisi eesmärke?
  • Millises tegevusharus me tegutseme?
  • Milleks me üldse oleme?
  • Kuidas diversifitseerimist teostada?
  • Kuidas finantseerida stardiperioodi?
  • Kuidas juhtida ettevõtte kiiret kasvu ja vältida sellega kaasnevaid ohte?
  • Kuidas paiknevad ümber tootmine ja tarbimine ning muutub tootmistehnoloogia?
  • Kuidas kulud ühes väärtusketi lülis mõjutavad kulusid teistes lülides?
  • Millised sünergiavõimalused on eri toodete või väärtusüksuste väärtuskettide vahel?
  • Kui paljud näitajad peaksid tulemuskaardil olema?
  • Milline on tulemuslikkus ja tõhusus?
  • Kuidas rajada ja kindlustada ettevõtte konkurentsipositsiooni turul?
  • Millal rünnata?
  • Kes on meie klient?
  • Mis tooteid või teenuseid me peaksime talle pakkuma?
  • Kuidas me seda tegema peaksime?
  • Kuidas paremini kasutada sünergiavõimalusi?
  • Kuidas paigutada ümber ressursse?
  • Kuidas toetada äriüksuste tähtsamaid konkurentsipositsioone?
  • Kus soovitakse olla?
  • Millal ja mida peaks tegema?
  • Milleks arengukava?
  • Milleks me üldse oleme?
  • Mida me tahame saavutada?
  • Kuidas me kavatseme niikaugele jõuda?
  • Milliseid reegleid tuleb järgida et tööd saaksid õigesti tehtud?
  • Kui palju see kõik maksab mida me planeerime ja kust tulevad vahendid?
  • Mida tuleb mõõta?
  • Kuidas me seda teeme?
  • MILLIST ANALÜÜSI VAJATAKSE?
  • Missioon - milleks me üldse oleme?
  • Kelle vajadusi me rahuldame?
  • Kuidas me neid vajadusi rahuldame?

Lõik failist


SISUKORD


Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse 2
Strateegilise juhtimise olemus 2
Strateegilise juhtimise ajalugu 4
Ettevõtte strateegiline orientatsioon 8
Strateegia väljatöötamine ja seda mõjutavad tegurid 8
Eesmärkide püstitamine 9
Strateegia väljatöötamise neli tasandit diversifitseeritud ettevõttes 11
Ettevõtte üldstrateegia 11
Äriüksuse strateegia 11
Funktsionaalsed strateegiad 12
Tegevusstrateegiad 12
Strateegia kontrollimine ja hindamine 12
Strateegia väljatöötamine ja täiustamine 13
Strateegia eripära väikeettevõtetes. 13
Tegevuskeskkonna, haru- ja konkurentsianalüüs 13
Makrokeskkonna analüüs 14
PEST – analüüs 14
Tegevusharu olukorra analüüs 15
Kriitilised edutegurid 18
Ettevõtte analüüs 21
SWOT analüüs, SWOT maatriks , Tasakaaluanalüüs, Tasakaalujoon, Tuumkompetents 22
Ettevõtte kasvupotentsiaal ja elutsükkel 26
Tasakaalus tulemuskaart (TTK) 1 The Balanced Scorecard 27
Tasakaalus tulemuskaart (TTK) 2 The Balanced Scorecard 35
ETTEVÕTETE KONKURENTSIVÕIME 39
Äritasandi strateegia ja konkurentsieelis 43
Tegevusulatust laiendava ettevõtte strateegilised valikud 49
Strateegia elluviimine 56
ARENGUKAVA 61


Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse



  • Ettevõtte juhtimisel tuleb teha olulisi valikuid
  • Ettevõtte sünd
  • Turumajandusele üleminek Eestis


Rõhuasetused
strateegilises juhtimises

  • Protsessile (tuleb vaadata kas kõik protsessid on tasakaalus, peab valitsema konsensus )
  • Konkurentsile suurte kontsernide strateegiale
  • Valitsevale äriühingule
  • Globaalsele strateegiale
  • Õppimisele
  • Innovatsioonile
  • Juhtimise praktikale



Strateegilise juhtimise olemus



Ettevõtte
strateegiline juhtimine seisneb strateegia väljatöötamises,
elluviimises, kontrollimises ja hindamises.
Strateegia
väljatöötamisele eelneb välis- ja sisekeskkonna analüüs.
Strateegia käsitlus
... on üldine kirjeldus käitumisest ja astutavatest sammudest.
...
on pikaajaliste eesmärkide saavutamise põhiteede ja
tegevuspõhimõtete kogum, mis on ettevõtte arengu juhtimise
aluseks.
Strateegia
käsitlemine

Strateegia
kui :
  • Perspektiiv – tugineb missiooni ja visiooni määratlemisele
  • Positsioon – põhiotsustused, kuidas end tegevusharus positsioneerida
  • Plaan – määratletakse tegevuse eemärgid ja püütakse need läbimõeldud tegevuse läbi saavutada
  • Tegevusmall – otsustatakse, kuidas toimida, tagasiside kaudu tehakse tegevuses korrektsioone.


Strateegia
välja töötamisel peab arvestama RISKI!
Strateegia
hõlmab ettevõtte KÕIKI olulisi funktsioone ja tagab otsustuste KOOSKÕLA .
Strateegia
kavandamine ja elluviimine on juhtimise olulised funktsioonid.
Läbimõeldud
strateegilise planeerimise ja juhtimise eelised

  • Ettevõttel on selged eesmärgid
  • Planeerimise käigus selguvad tegevusharu ja tegevuskeskkonna arengutendentsid (ohud ja võimalused)
  • Ressursside koondamine ja kooskõlastatud tegevus
  • Tegevuste järjepidevuse tagamine.


Eriti
olulised on ressursside paigutamise otsused.



Oluline
on ressursside paigutamise ratsionaalsus

Küsimus?
Kui
Vasakule Paremale
Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #1 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #2 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #3 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #4 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #5 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #6 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #7 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #8 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #9 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #10 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #11 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #12 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #13 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #14 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #15 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #16 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #17 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #18 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #19 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #20 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #21 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #22 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #23 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #24 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #25 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #26 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #27 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #28 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #29 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #30 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #31 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #32 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #33 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #34 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #35 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #36 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #37 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #38 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #39 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #40 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #41 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #42 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #43 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #44 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #45 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #46 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #47 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #48 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #49 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #50 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #51 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #52 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #53 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #54 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #55 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #56 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #57 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #58 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #59 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #60 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #61 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #62 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #63 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #64 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #65 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #66 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #67 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #68 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #69 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #70 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #71 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #72 Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse #73
Punktid Tasuta Faili alla laadimine on tasuta
Leheküljed ~ 73 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-12-14 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 85 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor 195895 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
docx

Strateegilise juhtimise eksam

Strateegiline juhtimine ­ eksam 1. Selgitada strateegilise juhtimise uuemaid käsitlusi oma töökaaslastele. Strateegilise juhtimise uuemad suunad on: · Ressurssidel ja kompetentsidel baseeruvad strateegiad ­ koolkonna lähenemise võtmeks on tuumkompetentsi mõiste. Tuumkompetents on oskuste, tehnoloogiate, teadmiste ja ressursside integreeritud kominatsioon, mis läbi organisatsioonilise õppimise on arendatud täiuslikkuseni. Sisemine oskuste, tehnoloogiate, teadmiste ja ressursside kooslus baseerub harva üksikisikutel või väiksematel ettevõttesisestel gruppidel, samuti ei ole tuumkompetents mingit tüüpi kaubamärgiga seotud vara ega tootmisprotsess. Pigem on tuumkompetentsiks suutlikkus kaubamärki ja tootmisprotsessi juhtida, organiseerida ja hallata. Selleks, et tuumkompetents viiks välja konkurentsieelise kujunemiseni, peaks ta peale integreeritud terviku moodustamise olema väärtuslik kliend

Juhtimine
thumbnail
10
doc

Strateegilise juhtimise konspekt

Strateegiline juhtimine Kordamisküsimused 1. kontrolltööks 1. Strateegilise juhtimise olemus Edukate ettevõtete edu tugineb alati heale ja läbimõeldud strateegiale. Ettevõtte strateegiline juhtimine seisneb strateegia väljatöötamises, elluviimises, kontrollimises ja hindamises. Strateegia väljatöötamisele eelneb tavaliselt ettevõtte välis- ja sisekeskkonna analüüs. Mõneti võib strateegiat käsitleda kui üldist kirjeldust käitumisest ja astutavatest sammudest, mille abil ettevõte kavatseb oma eesmärgid saavutada. Strateegia seisneb püüdest mõista, kus sa tahaksid olla, realistlike võimaluste hindamises, kuidas liikuda ühest punktist teise 2. Strateegia kui: perspektiiv, positsioon, plaan, tegevusmall strateegia kui positsioon ­ langetatakse teatud põhiotsused, kuidas end tegevusharus positsioneerida; strateegia kui plaan ­ määratletakse tegevuse eesmärgid ja püütakse need läbimõeldud tegevuse läbi saavutada; strateegia kui perspektiiv ?

Strateegiline juhtimine
thumbnail
8
docx

Strateegilise juhtimise eksamiks

Strateegilise juhtimise eksamiks!!! Konkurentsieelise loomise ja ära kasutamise etapid: 1. Konkurentsieelise loomine ründemeetodi abil, sageli on seejuures vajalikud ulatslikud investeeringud; 2. tulude periood, mil lõigatakse vilju- tänu saavutatud konkurentsieelisele saadakse keskmisest suuremaid kasumeid, korvates eelise saavutamiseks tehtud investeeringud; perioodi pikkus sõltub sellest, kui kerge on konkurentidel anda vastusamme. Oma positsiooni kindlustamiseks kasutatakse kaitsestrat.-d 3. eelise kaotamine- konkurentsieelis taandub kompetentsete ja vajalikke ressursse omavate konkurentide vastusammude tulemusel. Kuidas rünnata?? 1. Frontaalrünnak- konkurentidega astutakse vahetusse võitlusesse, püüdes nende tugevaid külgi jäljendada või ületada. Arendatakse välja konkurendi tähtsaimate toodetega lähedased tooted ja võetakse sihikule konkurendi jaoks olulised turud. 2. Tiibrünnak- konkurendi nõrkuste ründamine ­ kontsentreerumine piirkon

Juhtimine
thumbnail
34
docx

Strateegiline juhtimine

1. Loeng (1 ptk) Strateegia on levinud teema, mis rõhutab strateegiliste otsuste valikuvõimalusi. Strateegia on valikuküsimus! Strateegiliste otsuste: Eesmärk on luua ettevõttele väärtust (võib realiseeruda või mitte) Tulemusel tehakse olulised ressursipaigutused, et teha muutuseid ettevõtte toodetes, turgudes ja oskuste profiilis Tagasipööramine on keeruline Tunnuseks on pikajaline seotus Strateegiline juhtimine on kontseptsioon, mis integreerib ettevõttevälise strateegilise planeerimise ja ettevõttesisese organisatsiooni kujundamise kui võrdsed valdkonnad. (Strateegiline) juhtimin on alati sammu võrra praktikast maast () Teooria on eduka juhtimispraktika kontsentratsioon Operatiivne ja strateegiline juhtimine Operatiivne juhtimine tagab, et asju tehaks õigesti: Rutiinsus Konkreetsed operatsioonid Väikesemastaabiline muutus Ressurssidest a

Juhtimine
thumbnail
20
docx

Strateegiline juhtimine eksami konspekt

Strateegiline juhtimine konspekt eksamiks Strateegiline juhtimine tähendab organisatsiooni keskkonna analüüsist lähtuvate pikaajaliste otsuste tegemist, mis võimaldavad kujundada organisatsioonile konkurentsieelise. Vajadus strateegilise juhtimise järele tuleneb ka sellest, et ettevõtted tegutsevad kiiresti muutuvas keskkonnas, mida kaasajal iseloomustab:  muutuste mastaapsuse kasv,  muutumise kiirenemine,  mitmesuguste välismõjude komplekssuse kasv. Strateegilise analüüsi teostamine ning strateegia valik ning uuendamine on ettevõtte tippjuhtkonna vastutusvaldkond. Strateegia väljatöötamisele eelnevalt tuleks läbi mõelda ning kirja panna organisatsiooni: missioon, visioon, eesmärgid. • Organisatsioon – Üksvärav: kindla inimrühma terviklikult korraldatud ühendus, mis võimu ja eestvedamise mõjutusel tegevusi kooskõlastades püüab saavutada ühist eesmärki. • Juhtimine – Üksvärav: tähendab inimeste käitumise ja teg

Organisatsioon ja juhtimine
thumbnail
19
pdf

Strateegiline juhtimine kordamisküsimused

Tegemist on kirjeldava koolkonnaga, mis püüab mõista strateegia kujunemise käiku nii, nagu see organisatsioonides tegelikult toimub. Kõige tsentraalsem mõiste selles käsitluses on visioon ja seetõttu on ettevõtluse koolkonda ka visionaarseks strateegia koolkonnaks nimetatud. x Kognitiivne (tunnetuslik) koolkond - Kognitiivne koolkond näeb strateegia formeerimist kui vaimset, tunnetuslikku protsessi ja uurib strateegi mõistuses toimuvat. See koolkond ei ole väga selgelt eristuv. x Õppimise koolkond - Õppimise koolkonna käsitluses on strateegia õppimise tulemus ja strateegia kujuneb välja, kui inimesed, tegutsedes individuaalselt või kollektiivselt, õpivad tundma nii situatsiooni kui ka oma organisatsiooni võimet sellega toime tulla. x Võimu koolkond - Võimu koolkond näeb strateegia kujundamist kui läbirääkimiste protsessi. Võimu on

Strateegiline juhtimine
thumbnail
13
doc

Strateegia - referaat

MAINORI KÕRGKOOL ÄRIJUHTIMISE INSTITUUT STRATEEGIA REFERAAT JUHENDAJA TOOMAS SAAL KOOSTAJA AGNES AUNAP ÄJ-1-P-E-TAL/1 TALLINN 2008 1 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 STRATEEGIA PLANEERIMINE.........................................................................................4 ETTEVÕTTE MISSIOON.....................................................................................................4 STRATEEGILINE VISIOON................................................................................................5 ETTEVÕTTE EESMÄRGID.................................................................................................5 STRATEEGIA KOOSTAMINE.......................................................................................

Juhtimise alused
thumbnail
20
docx

TURUNDUS

Esmase info kogumine (ettevõtte väline) sh - uurimise meetodi (nt küsitlus, vaatlus, eksperiment jne) ja vahendi (küsimustik, intervjuu jne) valimine uurimisvahendi testimine Andmete töötlemine Analüüs Järeldused, ettepanekud, kokkuvõte Tulemuste esitamine 360. Küsitlus 361. Küsitluse meetodid: Personaalintervjuu Telefoniintervjuu Posti teel Interneti teel 362. 363. 364. Küsimustik 365. Küsimustiku struktuur: Sissejuhatus Ankeedi täitmise juhend Küsimused Vastaja profiil 366. Oluline enne küsimustiku koostamist saada endal selgust sellest: Millist infot on vaja Millisele sihtgrupile on ankeet ette nähtud 367. Tuleb otsustada, milline vastustetüüp oleks parem: Avatud vastustega küsimused Suletud vastustega küsimused (kahe valikvastusega küsimused (nt jah-ei) või mitme valikvastusega küsimused, kus kasutatakse erinevaid skaalasid) 368

Turundus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun