Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"ostjaid" - 309 õppematerjali

ostjaid on palju, keegi ei saa üksi hindu mõjutada, turg on avatud, hind võib mõlemas suunas muutuda piiranguteta 4.2. Esmases turutasakaaluanalüüsis eeldatakse Muutumatutena püsivad kõik teised tegurid peale hinna – teiste hüviste ja tootmistegurite hinnad, majapidamiste sissetulekud, ettevõtete ressursid, kasulikkusfunktsioonid, tootmisfunktsioonid. 4.3. Turutasakaalu leidmine konkurentsi korral Tarbitav ja pakutav kogus sõltub hinnast ceteris paribus q(D)=q(D) (p) ja q(S)=q(S) (p)
thumbnail
12
docx

OSTMISEL TAGASIANTVA RAHA KONTROLL POODIDES - Vaatlus

Kui makstakse sularahas, kas kontrollitakse tagasiantva raha. 4 Oksana Bondarenko, Deniss Vaskin ­ JU-2-joh 2. TULEMUSED 1. Esimene päev, pühapäev 16.01.2011, kellast 17.00 kuni 22.00. Igas poodis oli jälgitud üks kassa, juhul, kui rahvast ei olnud või kassapidaja tegi paussi, teostati vaatlust kõrvalkassa järele. Tabel.1.1 Meeste ja naiste osakaal. Ostjate sugu ostjaid Maximas (%) ostjaid Selveris (%) mees 92 (ca 39%) 103 (ca 38%) naine 145 (ca 61%) 169 (ca 62%) Kokku 237 272 Vaatluse momendiks Selveris ja Maximas tegid ostud valdavalt naised. Tabe l.2 Ostjate ligikaudne vanus. *Ligikaudne vanus Maximas Selveris Kuni 20 a 21 23

Psühholoogia → Sotsiaalpsühholoogia
33 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Learning Express Toys

saamiseks. Miks see võiks edukas olla? Kes vanematest ei taha, et nende lastel oli nii õnnelik lapsepõlv, et pärast meenutaks seda naeruse ja südamliku tänusega? - Vist igaüks soovib oma kalli beebi jaoks vaid parima ning Learning express toys võimaldabki seda! Vaatamata sellele, et Eestis on juba olemas mitu edukalt tegutsevat mänguasjapoodi, olen täiesti veendunud selles, et Learning Express frantsiisettevõte ka leiab meie turul oma ostjaid. Selle konkurentsieeliseks pean ma seda, et see ei paku kümneid lastemänge ja mänguasju mis on omavahel sarnased nagu kaks tilka veed, vaid müüb hoopis unikaalseid, vaimustuse väärt tooteid. Lisaks sellele, suurt tähelepanu mänguasjade tootmisel pööratakse sellele, et need ärataksid lapses huvi maailmas toimuva vastu, pani teda küsimusi esitama ning alati edasi arenema. Tänapäeval meie elutempo kasvas

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kuidas ettevõtted konkureerivad?

A B __E_ 1. Täiskonkurents A. Näiteks: kommunaalettevõte. __D_ 2. Monopol B. Kahe või enama firma ühinemine. _G__ 3. Oligopol C. Õigus kasutada uut toodet või avastust teatud aja jooksul üksinda. _A__ 4. Seaduslik monopol D. Ühe müüjaga turg. __H_ 5. Monopolistlik E. Suur hulk ostjaid ja müüjaid tegeleb samaste toodetega konkurents __B_ 6. Liitumine F. Ainuõigus müüa või paljundada oma algupärandit oma eluajal ja peale seda veel 50 aastat. __F_ 7. Autoriõigus G. Turg, kus müügis domineerivad mõned suurfirmad. __C_ 8. Patent H. Turg, kus paljud müüjad pakuvad sarnaseid tooteid. Valikvastused: Märkige sobiva vastuse täht joonele. __a_ 1. Konkurentsiturul a

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Uue sajandi väljakutsed

andmises. Tõetera on siin küll sees, algas see kriis ju sellest, et USA kinnisvara turg kukkus kokku ja pankade liiga kerged laenude andmised osutusid tagasimaksjatele liiga suureks koormaks. Aga kas siis alati on süüdi see kõige suurem? Kerglane laenu andmine esines igas riigis, seejuures ka Eestis, kus kõige suurem probleem on hetkel ehituse valdkonnas. Eesti kinnisvarabuum ja üleehitamine on kätte maksmas. Mitu aastat ette ehitatud majad ja hooned ei leia endale ostjaid, suurenenud tööhõive ehituse all tähendab nüüd paljudele töökaotust. Sama toimub Soomes. Langevad küll kinnisvara hinnad, kuid inimesed, kes on omale kinnisvara soetanud buumihindadega ja maksavad pangalaene, ei ole võimelised makseid teostada ja võivad kaotada oma kodu. Lisaks sellele on vähenenud sisetarbimine ja kuna Läti on veel halvemas olukorras kui meie, siis on ka ekport vähenenud, sest Läti oli üks suuremaid meie toodete ostjaid

Eesti keel → Eesti keel
472 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Konkurents

Kirjuta selle täht A-veergu mõiste ette. A B H 1. Täielik konkurents A. Lepivad turu määratud hinnaga. D 2. Monopol B. Kahe või enama firma ühinemine. G 3. Oligopol C. Ainuõigus kasutada uut toodet või avastust kuni 20 aastat. A 4. Hinnavõtjad D. Ühe müüjaga turg. E 5. Monopolistlik E. Suur hulk ostjaid ja müüjaid tegeleb samaste toodetega. konkurents F. Ainuõigus kasutada igal moel oma teost ise, keelata selle B 6. Liitumine kasutamist teistel. Kehtib autori eluajal ja laieneb tema pärijatele 70 aastat pärast tema surma. F 7. Autoriõigus G. Turg, kus müügis domineerivad mõned suurfirmad. C 8. Patent H. Turg, kus paljud müüjad pakuvad sarnaseid tooteid.

Majandus → Majandus
48 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Moodle test 3

Milline neist hinnapoliitikaist ei too ostjaid juurde? Hinnatõus Kas NPV on: projekti puhas hetkväärtus Mis iseloomustab ettevõtet noorusfaasis? üleminek intuitiivselt riskilt kainele arvestusele Milline mõiste toote kogu eluea maksumuse analüüsil ei sobi järgmisesse loetellu? Amortisatsioon Millisesse kommunikatsiooni kategooriasse kuulub reklaam? Juhitud Kes on eramaja kütteradiaatori korral valmistajafirma klient? küttesüsteemi projekteerija Kui suure osa Eesti ekspordist annab masina- ja metallitööstus? 24% Milline hinnapoliitikaist ei vähenda ostjaskonda? turu elustamine Mitu dollarit on 2 aasta pärast järgi 100 $ investeeringust, kui aastane allahindluse määr on 10%. 85,7 Milline turulemineku viis vajab kõige rohkem laenukapitali? hiljem turule hinna minimiseerimise abil Kuidas määratakse alginvesteeringu allahindamise määr kehtestatakse kogemuste alusel Mis ei kuulu projekti tundlikkuse analüüsi konteksti? ...

Majandus → Integreeritud tootearendus
43 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Fair Trade

tegevusmõte on paljugi maailmaparandamine, kuna see annab ka arengumaade väiketootjatele võimaluse olla konkurentsivõimelised suurfirmadega arenenud maades. Fair Trade nõuete all toodetud produktid märgistatakse Fairtrade logoga, mis on tänaseks päevaks maailmas vägagi tuntud ja soositud. Logo süsteem on lollikindel: kuna usaldusalusteks on Fairtrade logoga märgistatud tooted, peavad veel programmiga mitte ühinenud tootjad seda kindlasti tegema, et mitte kaotada ostjaid. Fair Trade saab aga firmadele usaldatud logo müümise eest raha. Organisatsiooni tulu tuleb lisaks sellele ka toetustest ja annetustest. Kasumit rakendatakse veelgi aitamiseks, probleemidega ettevõtjad (eriti arengumaades) saavad Fair Trade'i käest toetusi tõstmaks kvaliteeti ja lihtsustamaks eksporti. Fair Trade'ilaadseid organisatsioone on läbi ajaloo olnud veelgi. Esimesteks peetakse tööstuse kiirenenud arengu tagajärjel tekkinud usklike ühendusi 20. sajandi esimesel poolel.

Geograafia → Geograafia
30 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Eesti 1920-1939

ostjaid ja hinnad langesid. *Liiga kergekäelised laenud, ei suudetud enam maksta- nt ettevõtete rajamiseks- viga,halvenes rahva olukord. (tööpuuduse kasv, elatustaseme langus) - Eesti eksport kasvas, aga sellest saadavad rahalised sissetulekud vähenesid - Kriis tabas esmalt põllumajandust, kuna peamiseks ekspordiallikaks toiduained *Hakati piirama põllumajandussaaduste sissevedu *Eesti kaupade turg ahenesülejääkide tõttu langesid toiduainete hinnad (kauba pakkujaid rohkem kui ostjaid – hinnad langesid) *Talurahva sissetulekud vähenesid järsult, paljud jäid töötuks-paljud talud jäid pankrotti ja langes ostujõud *Tekkis küsimusi krooni hoidmisel, sest see oli kulukas-tuli krooni devalveerimise mõte 6. Sisepoliitiline kriis -1929-1933 a - Põhjused: *Erakonnad-parteide arv liiga suur, huvid kõrgemal riiklikest *Riigikogu *Põhiseadus - Usaldus Riigikogu vastu kadus, tahtmine põhiseadust parandada

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Füüsikalised mudelid, Nähtus, Füüsikalised suurused, Tehted vektoritega

Aine võib muutuda väljaks ja vastupidi, liigub tohutu suurel kiirusel 2. Väli: Mõõtmed puuduvad Ühes kohas saab olla mitu välja Isemoomustab-energia Ei tunne meeltega Nähtus Nähtused on füüsikaliste objektidega toimuvad muutused Näiteks: päike paistab, maa väriseb, tuba soojeneb Nähtusi kirjeldame: 1. Tabel (n:kummipaela venimine) 2.graafik (n:kliima muutus) 3.Valem (Sellel on kaks varjanti. Esiteks pöördvõrdeline seos, st. Kui näiteks sai läheb kallimaks siis ostjaid on vähem. Teiseks ruutsõltuvus mille graafikuks on parabool.) Füüsikalised suurused Saame nähtusi või omadusi kirjeldada või iseloomustada 1) Nominaalsed omadused: nimelised näiteks värvid, sugu, hapu, magus. Neid ei saa ritta panna ega järjestada kasvavas-kahanevas järjekorras. 2)Ordinaalsed- ehk järjestatavad omadused. Neist saame teha järjekorra näiteks juuksevärvide skaala, klassid 3) Pidevad omadused- Arvud võivad olla ka vahepealsed näiteks 60 km/h

Füüsika → Füüsika
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mardilaat 2008

võimalik suhelda ka meistritega. Samuti tegutsevad mardilaadal meistrikojad ning on avatud lastele meisterdamistoad. Mardilaat 2008 kestis 6.-9. novembrini, mina aga käisin seal 7. novembril 2008 . Üritus toimus Saku Suurhallis ning see oli juba kaheteistkümnes mardilaat. Nii nagu igal aastal on mardilaadal oma kindel põhiteema, seekord oli selleks tikkimine. Üritusega jäin ise tohutult rahule. Suureks üllatuseks oli see, et müüjaid ja ostjaid oli ikka tohutult palju. Terve suur saal oli rahvast ja sagimist täis. Kuna see oli esimene kord kui ma mardilaadal käisin, siis kujutasin ette, et tegemist on sellise väikese üritusega. Kuid selline rahvamass oli tõesti muljetavaldav. Samuti pani omamoodi ahhetama see, et inimestel on tänapäeva tehnika-maailmas endiselt huvi veel käsitöö vastu . Inimesed keda kohtasin ja keda kuulsin, ei olnud ainult mitte meie väikesest Eestist vaid kuulda võis ka soome keelt ja isegi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Protsendi arvutamine

2. Leia arvud, millest 55% on 90; 125% on 300 ja 0,8% on 40. 3. Kui mitu protsenti moodustab 45 900-st; 3,5 0,7-st ja 340 17-st? 4. Aadu Kana teenis maikuus 4560 krooni ja juunikuus 4790 krooni. Kui mitme protsendi võrra Aadu palk tõusis? 5. Kirill Kurk teenis tomatite müügist augustis 7800 krooni ja septembris 6600 krooni. Kui mitme protsendi võrra vähenes Kirilli sissetulek septembrikuus? 6. Villem Vesivasikas tahtis müüa Lollidemaale ehitatud kolme torniga maja. Kuna ostjaid ei leidunud, siis alandas ta müügihinda 10% ning mõne aja pärast oli sunnitud ka uut hinda 10% võrra alandama. Kui mitme protsendi võrra maja müügihind langes võrreldes esialgsega? Kas see sõltub maja müügihinnast (esialgselt soovitud summa oli 1 200 000 £)? Kas Villem saaks maja müügist sama summa, kui ta oleks esialgset hinda alandanud 20% võrra? 7. Mitu grammi tuleb lisada 30%-list äädikat 250 grammile puhtale veele, et saada 3%-line segu? 8

Matemaatika → Matemaatika
45 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Väärtused Eesti organisatsioonides

oleme saavutanud ning saavutame ka edasi palju edu. Igal organisatsioonil peavad olema mingid väärtushinnangud, millele põhineda. Näiteks, kui Tallinna Kaubamajal puuduksid mingid kindlad tõekspidamised ja tööle võetaks keegi, kes on erakliku iseloomuga, kinnine, külma suhtumisega teistesse ja mitte eriti loov, siis selline ei saaks ealeski oma tööülesannetega hakkama. Miks too inimene hakkama ei saaks ­ kuna müüja töö on olla täpselt vastand eelmainitule, muidu ei ole ka ostjaid, kui ei ole ostjaid, siis ei tule kasumit, kui ei tule kasumit, ei ole vaja tööd. Kõik asjad on omavahel seotud, aga eriti firmad, kus väärtused on vajalikud, et püsida. Kaubamaja koduleheküljel on ilusti välja toodud nende 6 väärtushinnangut : loovus, tahe, koostöö, ausus, usaldusväärsus ja hoolivus. Swedbank-il seevastu on ainult 3 väärtust välja kirjutatud : lihtne, avatud, hooliv. Kas

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Turuhind

· Mil viisil motiveerivad turgu tasakaalustavad hinnad inimesi tooteid ja teenuseid tootma? · Kuidas tekitavad nõudluse ja pakkumise muutused muutusi ka turgu tasakaalustavates hindades? · Kuidas annavad turgu tasakaalustavad hinnad informatsiooni ja motiive nii tarbijatele kui ka tootjatele? Nõudluse ja Kui kõrgem hind paneb müüjaid soovima müüa pakkumise mõju rohkem tooteid, siis ta paneb ostjaid soovima osta vähem. Turgu tasakaalustav Turgu tasakaalustav hind on hind, mis tasakaalustab hind koguse, mida ostjad soovivad osta, hulgaga, mida müüjad soovivad müüa. Hind mille puhul pakkumine on võrdne nõudlusega. Vaegus ehk defitsiit Vaegus ehk defitsiit on nõudluse ja pakkumise koguse vaheline erinevus - kui palju mingit toodet

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Sissejuhatus majandusteooriasse

MRTS=MPk/Mpl MRTS-Marginal rate on technical substitution Keskmine toodang- AP=q/tegur, mille alusel tahetakse teada, kui palju kasu saab ühest ühikust sissepandust kulust (q-kogutoodang) MC=MR- Mistahes olukorras optimaalne tootmise maht määratakse reegel Turuteooria Instituitsioon, mis viib kokku kindlal ajal kindlal viisil tootja ja tarbija Monopol- 1 pakkuja, ei tohi olla eksporti/importi/asenduskaupu ei tohi olla Oligopol- palju väikseid ostjaid, mõned tugevad pakkujad Walrasi tasakaal - 1 tasakaalus olev turg hakkab ka tasakaalustama teisi turge kuni lõpuks on kõik turud tasakaalus Tasakaal on optimumi jaoks tarvilik, aga mitte piisav

Majandus → Majandusteooria alused
54 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Konkurents powerpoint

või teenus on unikaalne, et konkurentsis pinnal seista.  Võime mõjutada hindu.  Hindu müüjate arv turul, ehk palju on turul müüjaid. Konkurentsi erinevad vormid  Konkurents jaguneb mitmeks eraldi vormiks, need on:  1)Täiskonkurents  2)Mittetäielik konkurents  3)Monopolistlik konkurents Mis on täiskonkurents?  Müüjaid on palju ent keegi neist ei saa hinda mõjutada.  Turul on palju ostjaid.  Tooted ja teenused on sarnased.  Täielik informatsioon.  Vaba ehk piiranguteta juurdepääs turule.  Välistatud on ettevõtte suured kasumid ja kahjud.  Näiteks: ajalehed/ajakirjad, toidupoed. Mis on mittetäielik konkurents?  Iseloomustab turgu, mille korral ei ole täis konkurentsi tingimused täidetud.  Mittetäielik konkurents jaguneb mitmeks erinevaks vormiks:  Monopolistlik konkurents,  Monopol,  Duopol,  Oligopol.

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Majanduse mõisted

Kõike soove pole võimalik rahuldada ­ inimesed võistlevad e konkureerivad olemasolevate nappide ressursside pärast KONKURENTS ­ võistlus ostjate ja müüjate seas ressursside ja kaupade ostmise ja müümise pärast. Tänu sellele maksavad tarbijad vähem, rohkem töökohti, suuremad palgad, ettevõtete omanikud suuremat tulu TÄIELIK KONKURENTS ­ müüjaid on palju (ükski neist ei suuda mõjutada turuhinda), ostjaid on palju, kõikide tootjate tooted identsed, müüjad ja ostjad teavad kõike antud toote ja selle hinna kohta, turule tulla/lahkuda lihtne. HINNAVÕTJAD ­ lepivad turu poolt määratud hinnaga ning otsustavad seejärel, kui palju sellise hinnaga toota MONOPOLISTLIK KONKURENTS ­ iseloomustab turgu, kus palju müüjaid, kelle toodang on sarnane, kuid mitte identne (toodete eristamine klienditeenindus, abistamine, garantii, prestiiz)

Majandus → Majandus
29 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kõik mis mõjutab ühte inimest otseselt, mõjutab ülejäänuid kaudselt

nende kättesaadavus on erinev. Mõne jaoks voolab vesi kraanist, teine aga peab kõndima 10 km, et ämbritäie vett saada. Hommikul teed juues ei mõtle arvatavasti keegi sellele kui palju aega on kulutatud ja kui palju on selle nimel pingutatud, et need teelehed lõpuks ostjateni jõuaks. Me ei tea, millistes tingimustes neid korjatud on ning see ei puuduta meid väga. Teelehtede korjajale on oma töökoht aga väga tähtis ning ta on väga tänulik selle üle. Ostjaid puudutab vaid see, kuidas nad tee kätte saavad ja kuidas see maitseb. Kakaoube ostes ei pruugi me teada, et neid on korjanud noor laps, kelle unistus on koolis käia. Meid mõjutab selline olukord vaid nii, et meil on see teadmine kuidas lapsi ära kasutatakse. Eestis elades ei puutu me kokku suurte tornaadode ja tsunamidega. Meie kliima ei võimalda lihtsalt seda. Küll aga näiteks Indoneesias peavad inimesed oma elustiili muutma ning

Geograafia → Inimgeograafia
4 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Majanduse küsimused

c. kui sissetulekute tõustes kasvab nõudlus selle järele d. kui sissetulekute tõustes kaob kaup müügilt 42. Netoinvesteeringud on a. planeeritud investeeringute ja tegelikult realiseeritud investeeringute vahe b. koguinvesteeringute ja amortisatsiooni vahe c. tasakaalupunkt piirefektiivsuse kõveral d. kõik investeeringud omavahendite arvelt ja tulumaksu vabalt 43. Monopsoniks nimetatakse turusituatsiooni, kus a. toimub ainult hulgimüük b. ostjaid on suhteliselt vähe, kuid müüjaid palju c. müüjaid on turul üks ja ostjaid on äärmiselt palju d. mõlemaid nii ostjaid kui müüjaid on vähe 44. Valitsus tõstis X kauba käibemaksu. Selle tulemusena nõudlus a. suureneb, kuna nõudluskõver nihkub graafikul paremale b. väheneb, kuna nõudluskõver nihkub graafikul vasakule c. suureneb, kuna nõudlus nihkub piki kõverat nõudluse suurenemise suunas d. väheneb, kuna nõudlus nihkub piki kõverat nõudluse vähenemise suunas 45

Majandus → Majandus
100 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kriminaaljutt

Kriminaaljutt Ühel igaval pärastlõunal tegi juveeliäri müüja,nimega Laura, puhastusvahendiga peegleid puhtaks ja haigutaspäev oli olnud masendav,tööd oli vähe ja ostjaid ei olnud enam näha ka kusagilt . Tagaruumist leidis müüja veel harja ja kühvli ja otsustas siis,et pühib juba ka poe põranda ära. Järsku kostus uksekell ja sisenesid kaks naist.Laura viis prügi ära ja pani ka asjad oma kohale tagasi ning suundus siis klientidega tegelema. Naeratades küsis Laura,et kuidas saab aidata,kuid naised otsustasid veidi niisama ringi vaadata. Järsku kostus ka teine uksekell ja sisse astus üks mees,kes palus abi kuldkäeketi valimisel

Eesti keel → Eesti keel
57 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Turunduse konspekt

8. Konkurentsi vormid : · Monopol ­ turul on üks pakkuja, kes määrab hinna Riiklik monopol ­ hinna kehtestab konkurentsi amet · Oligopol ­ turu olukord, kus vähe pakkujaid ja valitseb hinnaliider, nt. Kütus- oht kartellide tekkimiseks · Monopilistlik konkurents ­ olukord, kus ühe toote osas on turul monopol; hästi lühiajaline. Nt uus toode kõrgema hinnaga · Puhas konkurents ­ palju konkurente ­ palju ostjaid palju müüjaid ­ võimalus kõrgemat hinda küsida puudub 9. Hinnaelastne nt jalatsid, lihatooted. Hinnajäik nt tikud, eksklusiivehted Hinna elastsust mõjutab : · Toote ainulaadsus - ainulaadsem, seda kallim · Toote asendajad · Kogu kulu pere-eelarvest (toit, riided) · Hinnainfo 10. Hinnakujunduse tähtsust mõjutab · Resursside piiratus · Avatud turul konkurents suurem · Tehnika, tehnoloogia kiire areng 11

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Moodul 3 test

a. majaomanik b. hulgimüüja c. küttesüsteemi projekteerija d. ehitusettevõte Question 12 Milline loetelust on suurim konkurentsifaktor? Select one: a. tarnijad b. kliendid c. asendav toode d. uusettevõtjad Question 13 Milline hinnapoliitikaist ei vähenda ostjaskonda? Select one: a. allaväärtustamine b. turu elustamine c. allahindlus d. ülehindamine Question 14 Milline neist hinnapoliitikaist ei too ostjaid juurde? Select one: a. laienemine b. allahindlus c. hinnatõus d. turu taaskohandamine Question 15 Millisesse kommunikatsiooni kategooriasse kuulub reklaam? Select one: a. objekti b. juhitamatu c. juhitud d. distributiivne Question 16 Mis ei kuulu projekti tundlikkuse analüüsi konteksti? Select one: a. investeeringute tasuvusaeg b. tootearendusaeg c. tootearenduse maksumus d. tootmishind

Majandus → Integreeritud tootearendus
27 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

NÕUDLUS

taoliste hüviste nõudlus sissetulekute kasvades hoopis väheneb, kuna suurem tulu võimaldab nende asendamist kvaliteetsemate analoogkaupadega. Turunõudlus on kõigi tarbijate poolt summaarselt nõutav hüvisekogus mingi hinnataseme korral. Graafiliselt tuleb turunõudluse leidmiseks individuaalselt nõutavad kogused erinevate hindade korral kokku liita; sisuliselt on tegemist individuaalsete nõudluste horisontaalse summeerimisega. Turunõudlus on reeglina seda suurem, mida rohkem on ostjaid, mida jõukamad nad on ja mida rohkem nad just antud toodet tarbida eelistavad. Kuna iga tarbija poolt nõutav kogus on seda väiksem, mida kõrgem on hind, on turunõudluskõver sarnaselt individuaalse nõudluse kõverale langev. Nõudluse hinnaelastsus - Nõudluse hinnaelastsus on hinnamõju mõõt. See näitab ostja valmisolekut osta kaupa või teenust. Kui mõju on suur, on nõudlus elastne ehk iga väiksemgi hinna muutus mõjutab oluliselt ostetava kauba kogust

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Majandussüsteemid

· toote omahinnaline muutus · turunõudluse muutumine · konkurentsi tugevdamine · majandus prognoosid, mis lubavad hinnal tõusta või langeda 8. turutasakaal on olukord kus nõudmine ja pakkumine on teatud hinnatasandil võrdsustunud. 9. Konkurents (täiskonkurents) on turul on palju sarnaste võimsustega ettevõtteid, mis pakuvad sarnaseid tooteid , hinnad kujunevad vabalt pakkumiste ja nõudmiste põhjal. Täiskonkurentsi tunnused: · müüijaid ja ostjaid palju · müüijatel, ostjatel on turuhindade üle täielik ülevaade · müüijatel, ostjatel on vabadus turule tulla ja minna millal ise tahab · pakutav kaup on sordimendilt, kvaliteedilt ühelaadne Monopol on turuvorm kus üks müüa kehtestab hinna ja tema toodetava kaubale pole asenduskaupa Loomulik monopol- kohustus tekkis siis kui tootmise alustamine nõuab liiga suuri investeeringuid ja selle tegemine ei ole otstarbekas. Monopoolse konkurentsi tunnused on:

Majandus → Majandus
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Valimi moodustamine

Põhjenda. Selliselt valim on juhuslikult moodustatud, kuna iga valim etteantud suurusega on võrdselt võimalik. 2. Ajakirjas “Noorus” avaldati küsimustik sellesama ajakirjanumbri sisu ning kujunduse kohta. Arvestati ainult neid vastuseid, mis olid kirjutatud ajakirjast väljalõigatud küsimustelehele. Millist üldkogumit kirjeldatud valim esindab ? a) Alla 25 aastaseid inimesi, b) ajakirja “Noorus” tellijaid, c) ajakirja “Noorus” ostjaid, d) ajakirja “Noorus” lugejaid, e) ajakirja “Noorus” tellijaid ja ostajaid. X 3. Sooviti uurida, milline jalanõu on Tartus kõige populaarsem. Selleks mindi kaubamajja ning märgiti üles kõik ühe päeva jooksul ostetud jalatsid. Kas koostatud valim on juhuslik ? Põhjenda. Valimi moodustamine oli juhuslik, kuna märgiti üles kõik ühe päeva jooksul ostetud jalatsid, mitte teatavat hulka tunnuste väärtuseid mingi katseplaani järgi. 4

Informaatika → Uurimistööalused
18 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Majanduse referaat "konkurents"

talle, et peale tema müüb seal kartuleid veel kümneid teisi talumehi. Olukorras kus kõik müüvad hinnaga 0.50 eur/kilo siis ei saa ka meie talumees kõrgemat hinda küsida. Sest hinnaga 2 eur/kilo ei ostaks tema kartuleid keegi, kui igaltpoolt on võimalik odavamalt saada. Samuti ei ole talumehel ka mõtet hinda alla lasta, sest 0,50eur/kilo eest ostetakse niigi ja kui ta hinda alla laseks ei pruugi see kartuli kasvatamisega seotud kulusi katta. Sellisel turul on ostjaid ja müüjaid suhteliselt palju ning üks müüja moodustab turust suhteliselt väikese osa. Selles olukorras ei saa ükski tootja kontrollida hinda vaid peab leppima turul kehtiva hinnaga. Liha, kala, piima, teraviljatooted on kaup mida on poes üsna suures valikus ja sarnase maitsega. Iga müüja on sellisel puhul tüüpiline hinnavõtja ning turule tulev uus firma peab arvestama olemas oleva hinnataseme ja tingimustega. Selline turustruktuur on kujunenud ka organiseeritud suurematel

Majandus → Konkurents
30 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majanduse konspekt keskoolile

ebaõnnestudes minnakse uuele katsele. 3. Mis on frantsiis?*Frantsiis on oma põhiolemuselt õigus, mille raames frantsiisi omanik ehk frantsiisi andja annab õiguse kasutada enda kaubamärki või äriideed. 4. Ettevõtte riskid Puudub turg, puudub tööjõud, Kulud ületavad tulud, konkurents, 5. Nimeta konkurentsi liigid 4*Täielik konkurents*Monopolistlik konkurents*Oligopol*Monopol 6. Täiusliku konkurentsi tunnused 4*Palju ostjaid või müüjaid- väike ettevõte suurel turul*Kapitali vaba sissepääs harusse*produkt on homogeene- ideaalsed asenduskaubad*turuosalistel on täielik info 7. Täiusliku konkurentsi positiivsed jooned 4*Kaup ilmub turule madalaima võimaliku kuluga*Konkurents stimuleerib tootmise efektiivsust- ettevõtted maksimeerivad tootmismahtu ja minimeerivad tootmiskulu*toote reklaamil pole mõtet- produkt on homogeene*muutused tarbija maitses sunnivad ettevõtteid reageerima 8

Majandus → Majandus
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Baaslogistika II kontrolltöö küsimused

kvaliteediga materjalide, pooltoodete ja tootekomponentide otsimise-leidmise ja ostmisega õigel ajal, õiges kohas ja minimaalsete kulutustega. Ühest allikast hankimine: võimaldab alandada kulusid, mida kannab tarnija, võimaldab alandada hinda, mida kehtestab tootmisettevõte ning tõsta kvaliteeti, millest on huvitatud mõlemad osapooled. Müügiketi loomist: tegemist on keerulise tootega; toote müügiks on vaja erinevaid tugiteenuseid; ostjaid on vähe ning nende asukoht on geograafiliselt piiratud; toodet ostetakse harva ning suurtes kogustes; ettevõtte kasumimarginaal on piisav oma müügiketi loomiseks. Laomajanduse kulud: Laokulud-laoruumide amortisatsioon; laoseadmete amortisatsioon; profülaktilise remondi kulud; küte, elektrienergia, vesi; kindlustus ja maamaks; renditasu. Töötasu- Laotöötajate ja teenindava personali töötasu + eraldised sotsiaalkindlustusele. Sisetranspordi kulud- transpordivahendite

Logistika → Baaslogistika
51 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Praktika aruanne, Valga Selver

hügieenitarbed, mänguasjad, raamatud jne. Kuna Selveris olid just laadapäevad lähenemas, siis minu tööülesanneteks oli laadakauba väljapanek. Kaup pandi alustele hinna järgi. Lõpuks, kui kõik kaup oli õigel kohal, pidi kaubale kile peale tõmbama, et inimesed seda kätte ei saaks. Laadapäeva hommikul pidi kiled kaubalt eemaldama ja vaatama, kas kõik on ikka korras. Laadapäevade kestvuseks oli 3 nädalat. Esimesel laadapäeval oli kliente kaupluses hästi palju. Ostjaid oli üldiselt vähe, kuid rohkem oli uudistajaid.Oli palju tööd, sest kaupa ei pandud tagasi sinna kust võeti, nii et pärast oli tükk tegemist kauba õigele kohale panemisega.Tuli jälgida, et kõik kaubad oleksid klientidele kättesaadavad, vajadusel avasin kaubakaste. See oli küllaltki palju füüsilist jõudu nõudev töö. Kui laadapäevad läbi said, algas kauba tagasilugemine. Laadapäevast ostmata jäänud laadakaup

Majandus → Müügitöö alused
271 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ettevõtte majandusõpetuse spikker eksamiks 2

Majandusarvestuse eesmärk on informatsiooni kogumine, mis aitab ettevõttes langetada finantseerimisega seotud otsuseid.Majandusarvestusega tegeleb raamatupidaja või raamatupidamise osakond, mille töö põhineb Eesti Vabariigi Raamatupidamisseadusel.Raamatupidamine on süsteem, mis mõõdab ettevõtte äritegevust ja töötleb sellega seotud informatsiooni aruanneteks, mis edastatakse juhtkonnale. KMK-analüüs on kulude käitumise analüüs, mis lähtub kulude, müügimahu (tootmismahu) ja kasumi omavahelisest seosest KMK-analüüsi kasutatakse müügi- ja tootmisstruktuuri kujundamisel, hinnakujundamisel ja ettevõtte strateegiliste kitsaskohtade lahendamisel optimaalsete otsuste vastuvõtmiseks.KMK analüüsi eesmärk on leida müügihinna müügimahu, muutuv- ja püsivkulude kõige kasulikum kombinatsioon.KMK ­ analüüsil on 3 lähenemisviisi: Matemaatiline meetod- Väljendada kulu, tegevusmahu ja kasumivahelised seosed matemaatilise võrrandi kaudu;Piirkasumist lähtuv...

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
240 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Uue sajandi väljakutsed

Hindu lastakse küll alla, kuid keegi ei taha suuri lisakulutusi, sest iial ei või teada kuna seda raha vaja läheb. Samuti on halvas olukorras ka tarbimine. Inimesed jälgivad rohkem, mida nad ostaavad ning mõtlevad enne mitu korda kas neil tõesti seda vaja läheb. Toidupoodidel jääb järjest rohkem alles toiduained, mis lähevad halvaks ja nendega ei ole muud teha kui ära visata. Läti oli üks suuremaid Eesti toodete ostjaid, kuid nemad on veel hullemas olukorras kui meie. Seega on ka Eesti eksport vähenenud. Teiseks suureks uue sajandi väljakutseks on globaalne kliima soojenemine. Esimese mõttega võib tunduda, et mis on seal halba. Ilm läheb soojemaks ja kõigil on hea olla, kuid tegelikult toob see kaasa väga palju halba. Põhiliseks kliima soojenemise põhjuseks peetakse liiga suurt süsinikdioksiidi taset atmosfääris, lihtsamalt öeldes sõidavad inimesed liiga palju autoga.

Kirjandus → Kirjandus
62 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Bufee laua teenindamise korraldamine

Toiduainete realiseerimisaega Käibevahendeid Samuti on otstarbekas arvestada ka: Hinnasoodustusi Konkreetse tooraine defitsiiti tarnijate juures Kiiresti riknevaid toiduaineid tuleb varuda 12 päevaks või vastavalt nende realiseerimisajal Kuivaineid ja konserve võib varuda pikemaks ajaks Tarnijat (müüvat ettevõtet) valitakse tema kaubavaliku, tarnimise täpsuse ja toodete hinna järgi Suurematel tarnijatel on müügiesinajad, kes hoivad ostjaid kursis uute toodetega ning lahendavad tarnetega esinevaid probleeme Kauba tarnija helistab kliendile Klient helistab kauba tarnijale Klient saadab kirjaliku tellimuse epostiga Klient täidab tellimuse internetis tarnija e tellimissüsteemis Laodokumentatsioon on vajalik laoseisu jälgimiseks ja selle hetkeseisu fikseerimiseks Laodokumentatsiooni hulka kuuluvad: Kauba saatedokumendid (kauba kogus ja hind) Suurköögi müügiaruanded

Majandus → Teenindus
16 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Suur Depressioon, Uus Kurss.

· Tööstus - uued töökohad - reguleer tööjaotust, sissetulekuid - korraldati hädaabitöid = kasvas inimeste ostujõud · Abivajajad - töötute abiraha - vanaduspension - vaesemate perede toetus = suurenes vaesemate ostujõud Suur depressioon-maailmamajanduse kriis (1929-1933), mille kutsus esile krahh Wall Streetil ületootmiskriis ­majanduskriisi vorme, mis tekib siis, kui toodetakse rohkem, kui ühiskond tarbida suudab. Kui kaubale ostjaid ei leidu jäävad ettevõtted seisma, töölised vallandatakse, langeb elatustase ja ostujõud, järelikult ostetakse veelgi vähem, järelikult tuleb vallandada veelgi enam jne. Selleks, et kriisist välja tulla, hakati ülejääke lihtsalt hävitama. Inflatsioon-raha ostujõu langus Konveier-jooksev lint", pidevalt liikuv transpordiseade kokkuseatavate masinaosade edasitoimetamiseks ühe töölise juurest teise juurde

Ajalugu → Ajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Hinnakujundus turunduses

Uuringud näitavad, et madal hind suurendab läbimüüki rohkem, kui sellega kaasneb rohke reklaam. Reklaam on jällegi efektiivsem sel juhul, kui on kehtestatud madal hind. Seetõttu tuleks odavate hindadega teha rohket reklaami strateegiate väljatöötamisel erinevate aegade ja kohtade tarbeks. [ 2: lk 121-122 ] 1.6.4 Sobiva kanali valik. Üheks oluliseks kaalutluseks turustuskanali valimisel on selle mõju toote hinnatasemele. Kui toode meelitab ostjaid ligi odava hinnaga, siis on eesmärgiks kasutada odavat turustusviisi. Kui toode meelitab ostjaid oma väärtuslike omadustega, on eesmärgiks kasutada niisugust turustust, mis neid omadusi täiendab ja esile tõstab. Kui firma kasutab oma toodete erisuste variantide hindade kujundamiseks eri strateegiaid, siis tuleb tal neid strateegiaid koordineerida erinevate turustuskanalitega. [ 2: lk 127 ] 1.6.5 Minimaalsete edasimüügihindade säilitamine. Tootja saab kehtestada oma toodetele

Majandus → Turundus
194 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Hind ja turustus

4. oligopolistlik konkurents- pakkujate vähesus. Tundlikud konkurentide suhtes, uutel pakkujatel raske turule saada, nt piimatootjad, kütusefirmad. 5. Täielik monipol-üks müüja Hinnakujundus:kulud, tarbijad, seadusandlus, vahendajad, konkurendid, eesmärgid 1. Primaarse juurdehindluse strateegia e. ,,turukoorimise strateegia" (skimming), hinda muutes käiakse kõikide segmentide juures. Tingimused: küllaldaselt maksujõulise ostjaid, madalad kulud, kõrge kvaliteet, konkurentide pääs turule raskendatud. 2. Turuhõlvamise strateegia e. ,,läbilöögi strateegia" (penetration):madal hind, turg tundlik hinna suhtes, toodangu kasv toob omahinna alandamise, madal hind ei too konkurente juurde. Nomenklatuuri raames, geograafilise printsiibi järgi, hinnakujundamine prots. Ja arvestuse alusel. Skonto-mahahindluse enneaegne maksmine rabat-mahahindlus suurte koguste puhul

Majandus → Turundus
54 allalaadimist
thumbnail
8
doc

3 TEST. 100%

Vali üks: a. investeeringute tasuvusaeg b. tootmishind c. tootearendusaeg d. tootearenduse maksumus Question 2 Correct Mark 6 out of 6 Question text Milline turulemineku viis vajab kõige rohkem laenukapitali? Vali üks: a. teisena turule b. turu segmenteerimise kaudu c. hiljem turule hinna minimiseerimise abil d. esimesena turule Question 3 Correct Mark 6 out of 6 Question text Milline neist hinnapoliitikaist ei too ostjaid juurde? Vali üks: a. turu taaskohandamine b. laienemine c. allahindlus d. hinnatõus Question 4 Correct Mark 7 out of 7 Question text Kas NPV on: Vali üks: a. projekti puhas hetkväärtus b. projekti puhas väärtus pärast maksude mahaarvamist c. investeeringute kogumaht d. investeeringute algmaht Question 5 Correct Mark 6 out of 6 Question text Mis iseloomustab ettevõtet noorusfaasis? Vali üks: a

Majandus → Integreeritud tootearendus
36 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Suur Depressioon

Nimelt USA majandus tootis kasumi saamise eesmärgil võimalikult palju kaupa, et need tarbijaile maha müüa. Tarbijate ostuvõime oli aga piiratud, mistõttu täitus turg ja oma toodangut ei suudetud enam müüa. See põhjustas tootmismahtude vähendamist, töötajate vallandamist ja tööpuuduse järsku kasvu. Tööpuuduse kasv tähendab aga rahva ostuvõime veel suuremat kahanemist, mis omakorda tähendab, et tootmismahte tuleb veel vähendada, kuna toodangule ei ole piisavalt ostjaid. Mõnede majandusteadlaste arust oleks saanud kriisi vältida, kui uutesse tööstusharudesse oleks vähem raha investeeritud, sest uute toodete jaoks polnud piisavalt ostjaskonda. Valeks peetakse ka 1920-ndate aastate majanduspraktikat, mis kohati andis ruttu kasumit, kuid pikemas perspektiivis viis majanduse kaosesse. Selle puhul mõeldakse kõige enam investorite sõltuvust laenudest. Franklin D. Roosevelti algatatud kriisist väljumise kava 'New Deal' tähendas ulatuslikke majandusreforme

Ajalugu → Ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Integreeritud tootearendus Test 3

a. asendav toode b. tarnijad c. uusettevõtjad d. kliendid Küsimus 13 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Milline ,,pioneeri" mõiste sobib tootearenduse konteksti? Vali üks: a. sapöör b. jalaväelane c. algataja d. endise NL lasteorganisatsiooni liige Küsimus 14 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Milline neist hinnapoliitikaist ei too ostjaid juurde? Vali üks: a. hinnatõus b. laienemine c. turu taaskohandamine d. allahindlus Küsimus 15 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Mis on riskiturve? Vali üks: a. firma riskide kindlustamine b. firmasisese kindlustusfondi loomine c. vastutoimeliste tehingute kasutamine Küsimus 16 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst

Majandus → Integreeritud tootearendus
77 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Integreeritud tootearendus test 3 vastused

d. juhitud Küsimus 8 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Kuidas määratakse alginvesteeringu allahindamise määr Vali üks: a. võetakse aluseks pangaintressid b. kehtestatakse kogemuste alusel c. võetakse aluseks inflatsioon d. võetakse aluseks rahvuslikud standardid Küsimus 9 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Milline neist hinnapoliitikaist ei too ostjaid juurde? Vali üks: a. allahindlus b. hinnatõus c. laienemine d. turu taaskohandamine Küsimus 10 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Mis iseloomustab ettevõtet noorusfaasis? Vali üks: a. bürokraatia teke b. juhtimispotentsiaali mahajäämus organisatsiooni kasvutempost c. andekate spetsialistide asendamine kuulekatega d. üleminek intuitiivselt riskilt kainele arvestusele Küsimus 11

Majandus → Integreeritud tootearendus
54 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Inimesed tarbijana

Kõrvalolijad on pigem kadedad kui uhked selle üle, et nemad sel määral reklaami ning peibutusohvrid pole. Üheks tarbimise osaks ongi pakkumine potentsiaalsele ostjale võimalikult ahvatlevaks teha. Olgu pakutavaks siis toiduaine, riideese või mõni muu igapäevane tarve. Iga tootja püüab teha oma toodet maksimaalselt pilkupüüdvaks ja eriliseks, et ostja just selle valiks. Kauplejad seevastu on asjatundjad, nemad peaksid ostjaid igati informeerima, ent kas see alati ka nii on. Ostja seevastu peaks võimalikult palju kauba kohta informatsiooni kogume, enne kui ta midagi ostab, et vältida hilisemaid probleeme. Kauplejad on turu tugevam pool, ostjad nõrgem pool. Eriti meil, Eesti Vabariigis, noore demokraatiaga riigis. Eestil pole omal veel igal alal kogemusi ning seetõttu peame palju juhinduma teiste riikide kogetust. Igal tarbijal on omad nõrgad kohad: meestele mõeldud toodete reklaamimisel kohtab sageli

Kirjandus → Kirjandus
37 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eesti veinitootjad.

veini aastas. Toodeti kuut veini: Kõuts, Merevaik, Nova Stella, Punane, Rubiin ja Valtu. 1998. aasta sügisel sai Valtu veinitehase omanikuks AS Tallinna Karastusjoogid. Lahenesid turustusprobleemid ja algas tehase rekonstrueerimine. Otsingute ja uute retseptide katsetamise tulemusena on tunduvalt laienenud veinide sortiment. Senistele magusatele veinidele on lisandunud poolkuivad puuviljamarjaveinid. Aastaringselt jätkub ostjaid hõõgveinile. Naturaalsed puuviljamarjaveinid · Tegija Kirsi · Tegija Vaarika · Tegija Mustsõstra · Tegija Jõhvika · Pohla Vein · Kirsi Vein · Valtu Mustsõstra Vein · Valtu Jõhvika Vein · Valtu Ebaküdoonia Vein · Rubiin · Jõhvikavein · Ebaküdooniavein Kangendatud puuviljamarjaveinid · KõutsKange õunavein , SusiKange sõstravein , SõnnKange õunajõhvikavein ,

Turism → Restoraniteenindus
56 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Jäätmed

Põltsamaa Ametikool Tööohutus P1 Siim Laur Kaarlimõisa 2012 1. Vanametall Eesti üks suurimaid vanametalli kokku ostjaid on Kuusakoski . Nimetus Hind alates /tonn Hind alates EEK/tonn 1 TERAS 1 203 3176 2 TERAS 2B 187 2926 3 TERAS 3 175 2738 4 TERAS 3/ romu 125 1956 TERAS 3/ romu ohtlik 5 TERAS 4 115 1799 6 MALM 1 180 2816

Põllumajandus → Põllumajandus
15 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Konkurents

Milline on võime mõjutada hinda Milliseid tooteid müüakse (erisus) Turule sisenemise kergus/raskus Hinnavõtjad – lepivad turu poolt määratud hinnaga nig otsustavad selle järgi kui palju toota – täiskonkurents Hinnakujundajad – püüavad leida oma kaubale õiget hinda, sest omavad turul piisavalt võimu, mõjutamaks keskmist hinda Täiskonkurents   Palju müüjaid ja ostjaid   Tooted samad (identsed)   Täielik informatsioon   Vaba juurdepääs turule Ettevõtted tegutsevad hinnavõtjana, kuna igaühe turuosa on nii väike, et turu mõjutamise võimalus puudub. Põllumajandus- ja väärtpaberiturud. Monopolistlik konkurents  Sarnased tooted  Palju müüjaid  Teatud võimalus hinda mõjutada  Garantiid ja abistamine  Vaba juurdepääs turule  Oma toote eristamine  Klienditeenindus

Majandus → Konkurents
23 allalaadimist
thumbnail
2
docx

2008. aasta majanduskriis USA-s

investeeringuna. Investorid olid meeleheitel ostma juurde veel rohkem väärtpabereid, seega pidid laenuandjad ka rohkem looma. Aga selleks, et neid rohkem luua, pidid nad ka rohkematele inimestele hüpoteeklaenu andma. Laenuandjad andsid nüüdsest laenu ka madalama sissetuleku ja krediidiga inimestele. Inimesed ei suutnud enam oma kallite majade eest võetud laenu tagasi maksta ning paljud majad pandi tagasi turule müügiks, kuid enam polnud ka ostjaid. Pakkumine oli kõrge, aga nõudlus väike. Kinnisvara hinnad langesid ning mõnede laenuvõtjate hüpoteek oli suurem kui nende maja hetke hind. Mõned lõpetasid maksmise täielikult, mis alandas kinnisvarahindu veelgi enam. Suured finantsasutused lõpetasid suurte riskitasemetega hüpoteekide ostmise ja laenuandjad, kes raha riskialdis laenuvõtjatele laenasid olid ummikus suurte laenudega. 2008. aastaks olid mõned tõeliselt suured laenuandjad pankroti välja kuulutanud

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Geograafia kt lk 107 - 123

Kvaliteeti kontrollib detaili valmistav tehas.JuhtimissüsteemHierarhiline ­ palju allüksuste juhteKvaliteedijuhtimine ja meeskonnatöö.Töötajate osalemine arendustöösEi osaleOsalevad Allhankijate paiknemineGeograafiline lähedus pole oluline.Geograafiline lähedus on oluline. 1Selgita kuidas ja miks muutub tootmise maht toote elutsükli jooksul. Miks muutuvad toodete elutsüklid järjest lühemaks? Alguses on tootmise maht väikene ­ sest ostjaid on vähe. Siis tootmise maht suureneb, sest nõudlus suureneb Siis taaskord väheneb, sest nõudlus väheneb uute mudelite tulekuga turule. 1. Elanike ostujõudlus suureneb. 2. Konkurents. 3. Sobivamate ja mugavamate masinate eelistamine. ( Näiteks võtabb vähem kütust, on lisamugavused.) 1Iseloomusta maailma autotootmise ja tarbimise geograafiat. Autode tootmine on koondunud arenenud tööstusmaadesse. Ligi 70% autodest toodetakse ja tarbitakse USA-s, Jaapanis ja Lääne Euroopas.

Geograafia → Geograafia
21 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kodunetöö. Mis on kvaliteet?

Kui tahame klienti täielikult mõista peame teadma tema väärtusi. Klient hindab kulu-kasu suhet. Väärtused * Vajadused *Soovid* Mida me ootame *Mida me saame * Mida me maksame kvaliteet vahetusvärtus Turundajad teha erinevaid rolle, et aidata ettevõtetel tuvastada kõrge kvaliteediga tooteid ja teenuseid suunatud ostjad. 3 Nad õigesti tuvastada vajadusi ja soove klientidele. Nad aru ootused toote ostjaid ja edastavad arendajatele. Nad annavad täpse ja õigeaegse täitmise klientide tellimused. Nad hoolitsevad tagama, et kliendid saaksid vajalikke juhiseid, koolituse ja tehnilise abi toote kasutamisel. Need toetavad kontakt ostjaga pärast müüki, et tagada oma rahulolu pärast ostu. Nad kogunevad ideid parandada kauba ostja või teenuse ja kanda neid sobiva filiaal. Kui turundajad teha kõiki neid rolle, nad aitavad kaasa kogu kvaliteedijuhtimine ja tagada klientide rahulolu ja firma.

Muu → Ainetöö
2 allalaadimist
thumbnail
8
doc

VALENTINIPÄEV

Vanemad inimesed seda eriti ei tähista, kuna see on enamasti seotud suure kaubandusliku käraga. Paaril viimasel aastal on meie kaubandus kaotanud sõbrapäeva eel igasuguse mõõdutunde ja kaubavalik on meeletult laienenud. Paljud kaubamajad teevad nn. Sõbranädalal pakkumisi, lubades mõnele kaubale teatud protsenti hinnaalandust kogu nädalaks. Samas ei saa kaubandust ka ainult hukka mõista. Kindlasti leiavad nupukad ja mitte eriti kallid teemakohased kingitused ostjaid, ja pole ju paha, kui on, mida kingiks valida. Kasutatud kirjandus: „Pühad ja kombed” – Piret Õunapuu „Rahvakalendri tähtpäevi” – Mall Hiiemäe VALENTINIPÄEV TÖÖLEHT NR 2 Lahenda ristsõna! Vastused nähtavad vaid õpetajale! 1. Lõpeta vanasõna: Parem üheksa sõpra kui üks ............................ . 2. Lõpeta vanasõna: Sõpra tuntakse ............................ . 3

Infoteadus → Allika?petus
2 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Makroökonoomika eksam B

d. 20000 16. Autonoomsed kulud on a. kulud, mis tagavad autonoomsed sissetulekuid b. kulud, mis ei sõltu väljaminekutest c. kulud, mis ei sõltu kehtivast riigikorrast d. * kulud, mis ei sõltu SKP suurusest 17. Pakkumisseadus väidab a. pakutud hobuse suhu ei vaadata b. pakkuda tuleb ainult kvaliteetset kauppa c. kauba hinna langemisel tõuseb pakutav kogus d. * kauba hinna tõusmisel tõuseb ka pakutav kogus 18. Monopsoniks nimetatakse turusituatsiooni, kus a. toimub ainult hulgimüük b. * ostjaid on suhteliselt vähe, kuid müüjaid palju c. müüjaid on turul üks ja ostjaid on äärmiselt palju d. mõlemaid nii ostjaid kui müüjaid on vähe 19. Investeerimisotsuste vastuvõtmisel kasutatav näitaja nn. ajaldatud puhasväärtuse kriteerium iseloomustab a. * kapitali pakkumishinna ja kapitali nüüdisväärtuse vahet b. kapitali nüüdisväärtuse ja kapitali pakkumishinna vahet c. ettevõtte võimet kulutada ajaühikus raha d

Majandus → Makroökonoomika
215 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Konkurents ja selle vormid

toote või teenuse konkreetse variandi pakkumisel on ta ainuke müüja. Näiteks restoraanid pakuvad erinevaid rooge. Oligopoolset turgu iseloomustab väike arv vastastikuses sõltuvuses olevad ettevõtted, kes konkureerivad omavahel. Samuti peab iga ettevõte arvestama, kuidas konkurendid reageerivad tema tegevusele. Näiteks kui üks bensiinijaam tõstab või langetab hindu, peavad teised otsustama, kas nad lähevad kaasa hinna tõusu või langetamisega. Oligopson ­ üks väheseid ostjaid turul. Tihti seostatakse oligopolidega ka kartellikokkuleppeid. Kartelli moodustavad grupp ettevõtteid, kes lepivad kokku tootmismahtudes ja hindades. Kartellilepingu sõlmimine loob sisuliselt monopoli. Eesmärgiks on saavutada täielik kontroll turu üle ja takistada uute müüjate turule tulemist. Monopol on turuvorm, kus on üks müüja, teenus või ressurss, millel ei ole lähedasi asenduskaupu ning eksisteerivad turule sisenemise barjäärid. Ükski ettevõte ei pea alluma

Majandus → Majandus
82 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majandus aluste mõisted

(ceteris paribus-muude tingimuste samaks jäädes) ning lähenevad teatud maksimaalsele tarbimistasemele. Luksuskaupade korral võib tarbimine sissetulekute kasvades jäädagi kasvama ning väheväärtuslike kaupade korral võib tarbimine sissetulekute kasvades väheneda. oligopol ­ turuvorm, kus väike arv vastastikuses sõltuvuses olevaid ettevõtteid konkureerivad omavahel; tähistab samas ka suurt turujõudu omavat ettevõtet oligopson ­ üks väheseid ostjaid turul. TARBIMISKÄITUMINE piirkasulikkus ­ täiendavast tarbitud hüvise ühikust saadud kasulikkuse hulk, mis suurendab või kahandab (negatiivse kasulikkuse puhul) tarbija rahulolu. Piirkasulikkuse kõver on alati alanev. Kasulikkuse ühik UTIL. Piirkasulikkuse teooria reeglid: Piirkasulikkuse kõver on alati alanev. Kogukasulikkuse kõver algab 0-st (o-tarbimist, 0-kasulikkust). Kogukasulikkus kõver saavutab lae, kui piirkasulikkus on 0.

Majandus → Majanduse alused
160 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Interneti kasutatavus ja e-kaubandus Eestis ning Euroopa Liidus

Lisaks Taanile, ületab Interneti kasutatavuse määr Euroopa keskmist veel ka Eesti (90%), mis on meie kui väikese riigi kohta ehk isegi pisut üllatav tulemus. (http://www.gemius.ee/468/interneti-kasutatavus-12-euroopa-liidu-riigis.html) Väga populaarseks on muutunud ka e-kaubandus. 2013. aastal teostatud Eurobaromeetri järgi ostis Internetist midagi viimase 12 kuu jooksul 46% eestlasest vanuses 15+, Euroopa Liidus keskmiselt üks protsenti vähem. Veel 2010. aastal oli e-poodidest ostjaid Eestis alla 30% ning Euroopas keskmiselt 37%. (http://www.emor.ee/internetipoodidest-ostmine-on-seni-arvatust- populaarsem/) Eesti Statistikaameti andmetel on hetkeks, ehk 2015. aastaks, eestlaste e-kauplemise näitajad veelgi suuremad- viimase 12 kuu jooksul ostis/tellis Internetist kaupu või teenuseid 59% 16-74- aastastest, mida on 10 protsendipuntki enam kui 2014. aastal. Kõige enam osteti reisi- ja

Majandus → Kaubandus
7 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun