Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"konkurentsieelis" - 252 õppematerjali

konkurentsieelis on meie valmidus paindlikult klientide pidevalt muutuvate vajadustega kohaneda ja kiiresti reageerida. Esialgu pakkusime Hiina suunal ingliskeelset teeninduskeskkonda, kuid otsustasime turul tõsisemalt kanda kinnitada, milleks olemegi Hiina klientidele loonud omakeelse online-keskkonna ja palganud hiina keelt valdava tippspetsialisti.
thumbnail
3
docx

Konkurentsieelis Eesti turul

Konkurentsieelis Eesti turul Essee Tänapäeva majandusolukord on pannud ettevõtteid üha rohkem mõtlema ning analüüsima oma positsiooni turul. Kasumlike klientide hoidmine ning uute leidmine on ettevõtte eksistentsile olulise tähtsusega, seepärast organisatsioonid peavad keskenduma kriitilistele eduteguritele, et olla tegevusharus edukas. Väikeettevõtted on olemuselt turuliidrist nõrgemal positsioonil ning tuleb võtta endale väljakutsuja roll (market challenger), kasutades ründemeetmeid turuosa suurendamiseks ja oma positsiooni tugevdamiseks (Leimann et al. 2003: 175). Tänapäeval konkurentide käitumine, klientide eelistused muutuvad kiiresti, tuleb alati valmis olla ümberkorraldusteks, et tagada ettevõtte jätkusuutlikkus. Tihtipeale investeerivad suurettevõtted aega ning raha leidmaks uusi arengusuundi, see eest väikeettevõtted piirduvad vaid olukorra jälgimisega. Tegevusharu tingimused muutuvad ajas, kuna liikuma ...

Majandus → Majandus
28 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Kululiidri strateegia referaat

SISSEJUHATUS Strateegiline juhtimine on mõiste, mida paljud juhid arvavad üldiselt teadvat, kuid selle konkreetne mõtestamine on ettevõtjatele keeruline. Strateegia kujutab endast pikaajaliste eesmärkide saavutamise põhiteede ja tegevuspõhimõtete kogumit, mis on ettvõtte arengu juhtimise aluseks. Konkurentsistrateegia valik määrab ära selle, millist konkurentsieelist taotletakse. Antud referaadis vaadeldakse kululiidri strateegiat, mille eduka elluviimise korral seisneb ettevõtte konkurentsieelis madalamates üldistes kuludes võrreldes konkurentidega. 3 1. KULULIIDRI STRATEEGIA Ettevõtte, mis jälitab kululiidri strateegiat, püüab saavutada konkurentsieelise eelkõige vähendades oma majanduslikke kulusid kui tema konkurentidel. Kui kulujuhtimise strateegia võib olla rakendatud paljude ettevõtete poolt tööstusharus või kui

Majandus → Juhtimine
80 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele

esineb varjatud kujul ja ei kajastu ettevõtte finantskontodel. Kui aga vaimset vara bilansikontodel kajastada, saaksid investorid hinnata ettevõtet kordades väärtuslikumaks, kui aktivast välja võib lugeda. (1997,53) Eksisteerib laiaulatuslik kogemuslik tõestus sellele, et aruannete, aktsiahindade ning kasumi vahel on seos viimaste aastakümnete jooksul oluliselt vähenenud, viidates sellele, et aina enam on konkurentsieelis sõltuv ettevõtte intellektuaalsest kapitalist ja mittemateriaalsest varast (Bradley 1997). Oluline ei ole ainult rahalised väärtused ja tulemused vaid näiteks see, kuidas osatakse oma klientidele läheneda vaimsel tasandil, tekitada neis usaldusväärsus ja pakkuda neile tooteid läbi väärtusliku suhtlemise. Siinkohal oli võrdluseks ettevõtte kliendi e. välisstruktuurikapitali, mis on üks osa intellektuaalsest kapitalist.

Majandus → Juhtimise alused
38 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Majanduse mõisted

leida. Töötuse määr Eestis - arvel 95244 töötut, mis on 14.6% tööjõust. 16) SKT ­ on teatud perioodi jooksul riigis toodetud lõpptarbimiskaupade ja teenuste turuväärtus. Tekib järgnevalt : SKT=T +VK +I +PE(T-tarbimine, VK-valitsuskulud, I- investeeringud ja PE-puhas eksport). 17) SWOT analüüs ­ ettevõtte sisemiste tegurite ja ärikeskkonna ehk väliste tegurite analüüs. Näitab ettevõtte tugevusi, nõrkusi, võimalusi ja ohtusi. 18) Konkurentsieelis ­ mille poolest erinetakse konkurentidest, ei ole igavene nt: kvaliteet, hind, teenindus. 19) Autofirma turundusmeetmed ­ reklaam, kampaaniad ja sooduspakkumised, proovisõidud jne. 20) Äriplaani vajalikkus ­ et määrata kindlaks oma äriidee ja eesmärk ning mõelda valmis ka kindel visioon ja eesmärk. 21) AS ja OÜ ­ AS on äriühing milles on aktsiateks jaotatud aktsiakapital(aktsiakapital vähemalt 400 000

Majandus → Majandus
57 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Strateegilise juhtimise konspekt

Strateegiline juhtimine Kordamisküsimused 1. kontrolltööks 1. Strateegilise juhtimise olemus Edukate ettevõtete edu tugineb alati heale ja läbimõeldud strateegiale. Ettevõtte strateegiline juhtimine seisneb strateegia väljatöötamises, elluviimises, kontrollimises ja hindamises. Strateegia väljatöötamisele eelneb tavaliselt ettevõtte välis- ja sisekeskkonna analüüs. Mõneti võib strateegiat käsitleda kui üldist kirjeldust käitumisest ja astutavatest sammudest, mille abil ettevõte kavatseb oma eesmärgid saavutada. Strateegia seisneb püüdest mõista, kus sa tahaksid olla, realistlike võimaluste hindamises, kuidas liikuda ühest punktist teise 2. Strateegia kui: perspektiiv, positsioon, plaan, tegevusmall strateegia kui positsioon ­ langetatakse teatud põhiotsused, kuidas end tegevusharus positsioneerida; strateegia kui plaan ­ määratletakse tegevuse eesmärgid ja püütakse need läbimõeldud tegevuse läbi saavutada; strateegia kui per...

Haldus → Strateegiline juhtimine
283 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Majanduse alused, 3 kursus, kodune töö 4

kliendipoolse tunnustuse pälvimine, teenuse vastuvõtmise lihtsustamine, teenuse osutamise protsessi meeldivamaks muutmine 9. Loetle restorani lisateenuseid. Klienditeenindaja , hommikusöök,muusika,päevapraad, piljard(meelelahutus ) 10. Loetle hotelli lisateenuseid. Pesupesemis teenus, keemiline puhastus, käsipagasi hoidmine , triikraud, auto parkla 11. Selgita, miks on nendel ettevõtetel konkurentsieelis, kes suudavad arendada klientide poolt hinnatud lisateenuseid. Klientidele huvitavad võib-olla osati ainult lisateenused ja sellepärast nad valivadki antud hotelli . Näiteks on Hotell Spa. Inimesed käivad Spas kuna nad tunnevad ,et see on väga lahe ja tänu sellele nad tulevad üldse sinna .( Lennart Meri SPA Saaremaal ) 12. Mõtesta lahti mõiste toote / teenuse kvaliteet.

Majandus → Turundus
8 allalaadimist
thumbnail
18
doc

ÕF Pärlipüüdjad äriplaan

Kanepi Gümnaasium ÕPILASFIRMA PÄRLIPÜÜDJAD ÄRIPLAAN Juhendaja: õpetaja Taimi Plado Kanepi 2011 ÕF PÄRLIPÜÜDJAD ÄRIPLAAN 1. KOKKUVÕTE 1.1. Õpilasfirma põhiandmed 1.2. Õpilasfirma taust 1.3. Õpilasfirma konkurentsieelis 1.4. Äriidee 2. TURUSITUATSIOON 2.1. Potentsiaalsete klientide kirjeldus 2.2. Konkurentide analüüs 3. ÕPILASFIRMA ANALÜÜS 3.1. SWOT analüüs 3.2. Majandusolukord 4. PÕHIEESMÄRGID JA STRATEEGIA 5. TURUNDUSPLAAN 5.1. Turundusmeetmed 5.1.1. Toode 5.1.2. Hinnakujundus 5.1.3. Turunduskanalid 2 5.1.4. Turundussuhtlus 6. TOOTMISPLAAN 6.1

Majandus → Majandus
250 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Äriplaani vorm

Õpilasfirma .............................................. ÄRIPLAAN 1. Kokkuvõte 1.1. Õpilasfirma põhiandmed 1.2. Õpilasfirma taust 1.3. Õpilasfirma konkurentsieelis 1.4. Äriidee 2. Turusituatsioon 2.1. Potentsiaalsete klientide kirjeldus 2.2. konkurentide analüüs 3. Õpilasfirma analüüs 3.1. SWOT analüüs 3.2. Majandusolukord 4. Põhieesmärgid ja strateegia 4.1. 5. Turundusplaan 5.1. Müügieesmärgid 5.2. Turundusmeetmed 5.2.1. Toode 5.2.2. Hinnakujundus 5.2.3. Turustuskanalid 5.2.4. Turundussuhtlus 6. Tootmisplaan 6.1. Tootmisprotsessi kirjeldus 6.2. Tootmisplaan 6.3

Majandus → Majandus
22 allalaadimist
thumbnail
11
doc

ÄRIPLAANI ANALÜÜS

........................................................................3 Turg ja tarbijad............................................................................................................................4 Konkurents..................................................................................................................................5 Konkurendid............................................................................................................................5 Konkurentsieelis......................................................................................................................5 Reklaam...................................................................................................................................... 6 Hinnakujundus............................................................................................................................ 7 Tootmine, teenindamine ja juhtimine..............................................................

Majandus → Ettevõtlus alused
328 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Konkurents ja selle vormid

Kirjeldatakse konkurentide tugevaid ja nõrku külgi. Seejärel võrreldakse konkurentidega ettevõtte ja toodete kõige olulisemaid omadusi. Nendeks omadusteks võivad olla hind, kvaliteet, asukoht, ettevõtte tuntus vms. Konkurentsieelis eristab ettevõtet konkurentidest. Selleks võib olla suur kaubavalik, kiire või hea teenindus, kliendile sobiv tööaeg, konkurentidest parem garantii, madalam hind vms. Valida võib ainult sellise konkurentsieelise, mida suudetakse alati pakkuda. Konkurentsieelis on põhjuseks, miks vähemalt osa tarbijaid eelistab antud ettevõtte toodet konkureerivatele toodetele. Hinnal on tootjaid ja tarbijaid suunav roll. Võimalus saada kasumit, motiveerib tootjaid valmistama sellist kaupa, mida turg vajab. Tootjate, müüjate konkurents aga surub hinnataset turul allapoole. Kasumi suurendamiseks püüavad pakkujad alandada kulusid ja võimalikult säästlikult kasutada ressursse Konkurentsi olemuse määrab ära: · müüjate arv turul;

Majandus → Majandus
81 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Konkurents ettevõtluses

3 Kui suudad leida vastused nendele küsimustele, siis võib ettevõte hakata oma konkurentsieelist välja töötama. Konkurentsieelis Iga ettevõtte toodet ostetakse siis, kui sellel on võrreldes teiste konkureerivate toodetega kliendi jaoks mingi suurem väärtus. Iga ettevõtja peab suutma luua oma tootele või teenusele sellise väärtuse. See tarbija jaoks suurem väärtus on konkurentsieelis. Konkurentsieelis on ettevõtte pakutava toote või teenuse omadus, mida ettevõtte konkurendid kas ei suuda pakkuda või pakuvad seda halvemal tasemel. Konkurentsieelised võivad olla toote või teenuse paremad ratsionaalsed omadused, nt:  kiirem teenindus  suurem pakend  paremad füüsilised omadused  parem asukoht  kergem juurdepääs  rohkem asukohti  suurem valik  odavamad hinnad  eri värvitoonid

Majandus → Konkurents
42 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Sihtturundus ja positsioneerimine

Diferentseeritud turundus- ettevõte valib välja kaks või enam segmenti, kelle vajadusi rahuldada. Strateegia on mõeldud suurettevõtetele. Kontsentreeritud turundus- ettevõte valib välja ühe segmendi, kelle vajadusi rahuldada. See strateegia on mõeldud väikeettevõtetele, kuid samas on see riskantne kuna turule võib tulla uus ettevõte ja võtta kliendid üle. 12. Kui sarnased või erinevad on mõisted "konkurentsieelis" ja "eristumine"? Konkurentsieelis on reaalne asjaolu, mis soodustab üht konkurenti teise suhtes, näiteks kauba kõrgem kvaliteet, parem teenindus, kiirem suhtlemine, tellimuste täitmine jne. Eristumine on tegevus, mis teeb ettevõtte eriliseks ja sihtrühma poolt väärtuslikumaks. N: konkurent ei paku midagi säärast; kasu mida tarbija saab eristub selgelt konkurentide toodetest, erinevust on kerge tuvastada ja ta on nähtav tarbijatele jne. 13

Majandus → Majandus
65 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Konkurents, segmenteerimine

nutitelefonis, tahvel- ja sülearvutis, kui ka uuemates telerites ja autodes. Kuula oma lemmikmuusikuid ja –laule, jälgi artiste ja tuttavaid, et uue muusikaga kursis olla või lase Spotify'l ennast üllatada vastavalt oma meeleolule ja tegevusele. Äpp-pult telefonis Uue mobiilirakendusega saab vahetada Starmani digiboksi kanaleid ja otsida saateid. 2. Ühe ettevõtte konkurentsieelis võiks olla näiteks käsitsi valmistatud ja pilkupüüdvad pakendid. Teise ettevõtte eeliseks võiks olla näiteks vastupidavus (painutamisel, nagu rullitavad telerid). Kolmanda ettevõtte konkurentsieelis on näiteks kiire valmistusaeg või kohaletoimetus. 3. Õige nurga alt tehtud foto. Lõpptulemus on väga õnnestunud, eriti, kui arvestada

Majandus → Konkurents
11 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Tarbijakäitumine

leviala katab 94% Eestimaast 2013. aasta lõpus oli Tele2l 503 000 klienti. Tele2 innovatsioon seisneb kulude kokkuhoius. Tarbimisnõudlus Mõlemal mobiiloperaatoril kõrge ­ Tele2 pakub paremat hinda, EMT innovaatiliselt uusi teenuseid ning nende kvaliteeti. Konkurents Oligopol. Lisakonkurent Elisa(Tele2ga üsna sarnaste püüdlustega) Konkurents on mõlemal teenusepakkujal tihe, mis tähendab seda, et hinnaelastsus on üpris madal. Tele2 konkurentsieelis: hinnaliider EMT konkurentsieelis: innovaatilisus & kvaliteet Margiteadlikkus Mõlemal võrreldaval brändil on väga kõrge margiteadlikkus. Margilojaalsus Tele2 on spontaanselt mainitud brändide seas viiendal kohal, EMT seitsmendal. Telekomi ja finantsi ja infra vallas on Tele2 esimene, EMT teine(Elisa kuues). Hind Hinnatundlikkus mõlemal mobiilsideoperaatoril madal.

Psühholoogia → Tarbijakäitumine
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hiina majandus

majanduskriisi ajal, mis tõestab, kui kvaliteetne on nende majandussüsteem. Üheks põhjuseks kriisist mitte mõjutatud olemisel on Hiina valuuta jüääni keeruline konverteerimisprotsess. Investeeringud Hiinasse on maailma suurimad, sest Hiinat peetakse tootmise jaoks maailma kõige paremaks paigaks. Hiina majanduskasv on olnud keskmiselt 10% aastas, mis on viimasel ajal mõnel määral langenud. Ta on mahtude järgi maailmas kolmas kaubandusriik. Hiina tohutu konkurentsieelis seisneb nende väga odava, kuid usina ning robotliku tööjõu olemasolus, samuti on keelatud ametiühingud. Väga paljud ettevõtted on võimalust kasutanud ning oma tootmise Hiinasse üle toonud. Teine suur konkurentsieelis on suur investeerimiskapitali juurdevool, millest enamuse moodustavad investeeringud Hongkongi. Kõik see toob kaasa väga suure tootmismahu ning Hiina rikkuse aluseks ongi tugev kaupade eksport.

Majandus → Majandusõpetus
25 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Äriplaani koostamine

ÄRIPLAANI STRUKTUUR 1.Tiitelleht Kajastab: · Ettevõtet · Äriplaani teema pealkirja · Ettevõtte kontaktandmeid ja aadressi · Äriplaani koostajat ja koostamisaega 2. Sisukord (Äriplaani struktuuri põhjal) 3. Kokkuvõte äriplaanist (kirjutatakse lõpus, pärast äriplaani kõigi peatükkide valmimist) Kokkuvõte annab ülevaatlikku informatsiooni äriplaani ja selle teostamise kohta, sh: · Äriidee ja selle eesmärgid · Äriidee lühike ajalugu ja konkurentsieelis · Investeeringute ulatus ja maht · Finantseerimisallikad · Projekti oodatavad tulemused ja tähtajad 4. Ettevõtte ülevaade · Ettevõtte andmed, sh: ärinimi, ettevõtlusvorm, aadress, sidevahendid, registrinumber, asutamisaeg, tegevusalad, pangaarve number jms. · Lühike ajalugu, ärimissioon, eelnev ja praegune majandustegevus, sh turg, tooted ja sihtrühmad. · Praegune finantsseisund ja ettevõtte tulevikunägemus ehk visioon lähema 3-5

Logistika → Laomajandus
156 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Juhtimise alused

Juhtimise alused Nagu erinevatel organisatsioonidel on palju ühiseid joon, nii on neid ka juhtidel. Juhtimine on tegevuste kordineerimine ja integreerimise protsess, mis viiakse läbi efektiivselt ja säästlikult , koos ja läbi teiste inimeste. Juhtimisfunktsioonid Planeerimine Organiseerimine Eestvedamine Kontrollimine 1) Planeerimine Eesmärgid Strateegiad Plaanid 2) Organiseerimine Struktuur Personali-juhtimine 3) Eestvedamine Movitavtsioon Liidriks olek Kommunikatsioon Individuaalne ja rühmakäitumine 4) Kontrollimine Standardid Mõõtmised Võrdlemised Tegevused Juhtimisprotsess Juhtimisprotsess on jätkuvate otsuste vastuvõtmine ja tegevused, milles juhid planeerivad, organiseerivad, on eestvedajad ja kontrollivad Juhtimine on vajalik kõigis organisatsioonides. Planeerimine 1)Planeerimine aitab kordineerida tegevust 2)Planeerimine vähendab ebaselgust 3)Planeerimisel vähenevad kattuvad ja asjatud tegevused 4)Pla...

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

Suurem vabadus ei tähenda aga seda, et igaüks võib teha, mis heaks Strateegia on seega üldine tegevuskava ginantsiliste ja strateegiliste eesmärkide arvab ­ vabadusel peab olema suund. saavutamiseks. 23. Ettevõtte missioon. Tegevuskava ­ Kui eesmärgid, strateegia ja taotletav konkurentsieelis on paigas, Missioon kirjeldab organisatsiooni olemasolu vajalikkust, ta määratleb, mida see tuleb kavandada täosem tegevuskava tulemuste saavutamiseks. See näitab: KES? organisatsioon soovib korda saata vaadates seda just tarbija poolt. MILLAL? MIDA? Peab tegema. · ,,Milline on meie äri olemus ja mida me püüame teha oma tarbijate jaoks

Majandus → Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Äriplaani töö

eesmärke. Ärimudel ­ Ärimudel on raha tegemise raamis- tik. See ühendab ettevõtte strateegiad ühtseks tervikuks, milleta ei ole võimalik pikaajaliselt teenida kasumit. Tunnuslause ­ Tunnuslause on lause või fraas, millest tuntakse organisatsiooni, ettevõtet, toodet, kampaaniat vm. Tunnuslause võib välja kujuneda pärimuslikul teel või olla sihipäraselt konstrueeritud. Konkurentsieelis ­ Konkurentsieelis tähendab lihtsustatud kujul eristumist konkurentidest, kusjuures eristumise võimalusi on väga mitmeid. Frantsiisiettevõte ­ Ettevõte, mida on alustatud frantsiisilepinguga ­ frantsiisiandja, tuntud firma, annab tasu eest frantsiisivõtja käsutusse kogu vajaliku oskusteabe ja kaubamärgi kasutamise õiguse. Pereettevõte ­ Pereettevõte on ettevõte, mis on täielikult või valdavalt omatud ja kontrollitud pereliikmete poolt. Koduettevõte ­ Ettevõtlus toimub juhi kodus.

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Globaliseerimine

muude tootmiskuludega võrreldes teisejärgulised ja muutuvad järjest odavamaks.Kapitali ja tehnoloogia liikuvus lubab tootmise paigutada sinna, kus see on kõige osavam. See seab aga ohtu majanduse stabiilsuse, sest tehnoloogia-ja turumuutused võivad kergesti põhjustada kapitali väljavoolu. Järjest enam tooteid valmistatakse mitte ühes riigis nagu varem, vaid palju eri riike hõlmavas koostöös.Toodetakse seda, mida osatakse kõige paremini ja milleks on suhteline konkurentsieelis, muu vajaminev ostetakse sisse. Viimasel paarikümnel aastal on eriti kiiresti arenenud teenindussektori harud, näiteks disain, raamatupidamine, trantsport jms. Globaliseerumine pigem suurendab rikka ja vaese maailma vahesid.

Geograafia → Geograafia
40 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Äriplaani Struktuur

ÄRIPLAANI STRUKTUUR / VAJALIKUD PEATÜKID 1. Äriidee kokkuvõte - missugust toodet/teenust hakatakse pakkuma ; ülevaade senisest tegevusest - toote/teenuse turustamisvõimalused ja konkurentsieelis 2. Loodava ettevõtte ülevaade - mis eesmärgil ja vormis ettevõte luua - kui palju vaja algkapitali / kui palju algkapitalist on ettevõtjal olemas 3. Ettevõtte omanikud, juhtkond, personal - omanike senised kogemused ja teadmised kavandatava tegevuse valdkonnas - ülevaade juhtkonna pädevusest ja töökogemusest - ettevõtte struktuuri kirjeldus - ettevõtte tööjõuvajadus 4. Missioon, visioon, eesmärgid

Majandus → Ettevõtlus
59 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kordamisküsimused - strateegia mõiste

6. Miks Sun Tzu raamat ,,Sõjakunst" on populaarne tänapäeval? 7. Mida rõhutas Alfred Chandler raamatus ,,Strategy and Structure" ? Enne kui hakata ettevõtet üles ehitama, looma selle struktuuri , tuleb kujundada strateegia. 8. Kes kirjutas esimese raamatu korporatsioonistrateegiast? Mida tähendab mõiste ,,sünergia" juhtimises? Igor Ansoff. Taotlus jõuda tulemuseni 2+2=5. 9. Milliseid tähtsamaid strateegiavaldkondi on uurinud M. Porter? Konkurentsistrateegiad ja konkurentsieelis 10. Milline on Henry Mintzbergi seisukoht strateegia kavandamise kohta analüüside põhjal? 11. Mida peab homsete edukate ettevõtete edu aluseks W. Chan Kim? 12. Miks on oluline tunda strateegilise juhtimise erinevate koolkondade käsitlusi ja teooriate arengut?

Majandus → Juhtimise alused
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Toote kolm tasandit

klientidel peab olema põhjus selle ostmiseks ja nad peavad seda ka kasutama, mitte pärast ostmist pettunult kõrvale heitma või kuhugi hoiukohta peitma. Pakend on reaalse toote oluline koostisosa. Pakend loob tarbijakasu. Ostjad eelistavad kerget, hõlpsasti käsitletavat, kena välimusega ja informatiivset pakendit. Klient jätab tihtipeale toote ostmata, kuna pakend ei ärata mingit vajadust kaup endale soetada. Toote eriomadused on need mis tõstavad toote hinda, mis omakorda on suur konkurentsieelis mis annab ostjatele suuremaid valikuvõimalusi. Kolmas tasand ehk Laiendatud toode, kus on väga suured stiimulid garantiid ja müügijärgne teenindamine, mida rakendatakse lisaks põhihüvele. Näiteks tuuakse toode koju või siis postikulu tasub toodet/teenust pakkuv ettevõtte. Paigaldatakse kaup tasuta soovitud kohale. Teenuse puhul on lisaväärtusteks rahulolu ning tasuta mingi toote näidise kaasa saamine. Toote kolmas tasand peab looma konkurentsieeliseid

Majandus → Ettevõttlus
17 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Turunduse seminar II

ning seda sama eesmärgiga (kasum, turuosa) · Liigi konkurents ­ ühe kauba liigid konkureerivad mõõdu, võimsuse, tüübi jne alusel. · Oligopolistlik konkurents ­ turul vähe pakkujaid, toode homogeenne, turule sisenemine raskendatud. Toimub suurte ettevõtete vahel. · Monopol ­ toode on unikaalne, üks pakkuja, konkurents puudub. · Täielik konkurents ­ palju homogeense kaubaga kauplevaid müüjaid. · Konkurentsieelis e. parem: o Hind o Kvaliteet o Disain, pakend o Turundus o Lisateenused o Kasutuse lihtsus Pikemaajaliselt tagab konkurentsieelise omadus, mida konkurentidel on raske, tülikas, riskantne järele teha. 3 · Porteri tootmisharu konkurents : POTENTSIAALSED SISENEMISBARJÄÄRE MÕJUTAB:

Majandus → Turundus
66 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

Üksikuid tegevusvaldkondi ei tõsteta seejuures esile teiste arvelt ega laskuta liigsetesse detailidesse. · 0-etapp: Ettevõtja enesehinnang: kogemused, haridus, tervis, perekond, ressursid, sidemed, eesmärgid jms. · 1. etapp - planeerimine 1.1 Määratle tarbijate vajadused. 1.2 Määratle toode või teenus. 1.3 Analüüsi olukorda tegevusalal. 1.4 Hinda konkurentsi. 1.5 Leia oma konkurentsieelis ja turuniss. 1.6 Hinda turgu, vali sihtsegmendid. 1.7 Hinda turu ja nõudluse suurust. 1.8 Täpsusta kavandatavad müügimahud. 1.9 Määra administratiiv-juhtimispersonali vajadus. 1.10 Määra muu personali vajadus. 1.11 Määra tootmisvahendite vajadus. 1.12 Hinda toodangu jaotussüsteemiga seotud ressursside vajadust. 1.13 Tööta välja turundusstrateegia. 1.14 Hinda vajalike kulude suurust. 1

Majandus → Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
42
docx

ÄRIPLAAN: VideoCV OÜ

tööintervjuuks valmistumine, avaliku esinemise õpe ja töögarantii. Teenuse sihtgrupp on 18-55 aastased töötavad ja mittetöötavad täiskasvanud, üliõpilased, õpilased ning praktikakoha otsijad ning tööandjad. Turu-uuringust selgus, et 67% tarbijatest soovib tulevikus kasutada video CV teenust. Tarbija eelistas meeldejäävamaks firma nimetuseks “VideoCV” ning parimaks missiooni lauseks “Tee ennast tööturul nähtavaks!”. Meie konkurentsieelis on värbamiskonsultandid, kes on oma ala eksperdid. Samuti hoolime oma klientidest, kandidaatidest ja töötajatest, sest väärtustame ja hindame pikaajalisi koostöösuhteid. Meie suurimaks eeliseks on kiire tegutsemine ja seeläbi professionaalsete lahenduste pakkumine enne teisi. Sihtgrupil on meid turul lihtne üles leida, kuna oleme erinevalt video CV tootjatega pühendunud ainult tööotsijatele. Reklaamime oma tegevust kliendi meelispaikades, nagu turu-

Majandus → Ettevõtluse alused
52 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Positsioneerimine

tootenägemusele. Konkurentide positsiooni mõistmine aitab positsioneerida oma toodet. Positsioneerimise vajadus Lihtsad sõnumid on kõige mõjuvamad · Tarbijal info üleküllus · Toote positsioneerimine lihtsustab ostu TURVALISUS · Tarbijad positsioneerivad tooteid ka ilma turundajate abita SÕIDUMUGAVU · Positsioneeritud tootel S on selge konkurentsieelis KIIRE TEENINDUS Positsioneerimise etapid o Kasutaja 1. Positsioneerimisstrate o Konkurent egia valimine o Tooterühm o Kvaliteet ja hind 2. Konkreetse positsiooni valimine 3

Majandus → Turunduse alused
57 allalaadimist
thumbnail
16
docx

TURG JA KONKURENTSILIIGID

KASUTATUD MATERJAL: [1] A. Kuusik, Teadlik turundus, Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2010. [2] “Konkurentsi liigid,” [Võrgumaterjal]. Available: http://lemill.net/content/exercises/konkurentsi- liigid/view. [Kasutatud 22. oktoober, 2015] [3] “Konkurents,” [Võrgumaterjal]. Available: https://www.swedbank.ee/static/pdf/about/contact/finances/contest/material/2011/Konkur ents_ettevotluses_esitlus.pdf [4] Alustavale ettevõtjale, “Konkurents ja konkurentsieelis,” [Võrgumaterjal]. Available: http://www.eas.ee/et/alustavale-ettevotjale/aeriidee-ja-aeriplaani- koostamine/olukorra-hinnang-oma-tegevusalal/konkurents-ja-konkurentsieelis

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kvaliteedi kodutöö

kvaliteet on piisav või mitte. Kvaliteet on väga tähtis näitaja kauba või teenuse valikul. Kvaliteet võimaldab firmadel eristuda teistest firmadest. Näiteks üks võimalikke eristumisviise on tarneaeg. Kui kaks firmat veavad sama kaupa sama hinnaga ning kui üks kahest firmast veab kaupa kiiremini seadmata kaupa ohtu, siis eelistatakse ilmselt seda firmat, kes teeb seda tööd kiiremini ehk siis kvaliteediga on lisaks eristumisele võimalik saavutada ka konkurentsieelis. Kvaliteet on tõhus tarbija ja margilojaalsuse kujundamise vahend, sest paljude tarbijate jaoks on just ennekõike tähtis kvaliteet ning kui firma oma tegevusega jätnud kvaliteetse teenuse pakkuja mulje, siis paljud kliendid eelistavad neid teistele firmadele. Kvaliteet võimaldab oma hinnale lisada kõrgema kasumi marginaali ehk kui firma tahab pakkuda kõrget kvaliteet, siis tuleb selleks teha ka kulutusi ning kuna paljude

Logistika → Transpordi- ja laologistika
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kohviku tegemise äriplaan

Telefon ******* E-post [email protected] e Kontaktisik Mentor Black Firma põhiandmed AS Kohvik Black alustas tegevust 2008. aasta detsembris ning asub Pärnus Rüütli tänaval. Firma konkurentsieelis · Odavad hinnad kesklinnas · Hubane sisekujundus · Sõbralik teenindajaskond Äriidee Pakkuda inimestele võimalikult madala hinnaga einestamiskohta Pärnu kesklinnas. Sihtgrupiks eelkõige tööealised, kes käivad lõunal, samas ka üliõpilased. Luua hubane ning mõnus koht, kuhu kliendid tahaksid alati tagasi tulla. Turusituatsioon Potentsiaalsete klientide kirjeldus Konkurentide analüüs Nõrgad küljed Tugevad küljed

Turism → Restoraniteenindus
884 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kordamisküsimused strateegilise orientatsiooni põhikomponend

Strateegilise orientatsiooni põhikomponendid. Kordamisküsimused. 1. Loetlege strateegilise orientatsiooni põhikomponente. Missugused nendest on olulised inimeste käitumisnormide ja organisatsiooni kultuuri kujundamisel? Põhiväärtused, ärivaldkonna määratlus, missioon, visioon, eesmärgid, taotletav konkurentsieelis, strateegia. 2. Selgitage põhiväärtuste mõistet. Nimetage Eesti ettevõtete enimlevinud põhiväärtusi. Põhiväärtuste all peetakse silmas peamisi veendumusi, tegevuspõhimõtteid ja käitumisreegleid, mida ettevõtte üldises tegevuses järgitakse. Pühendumine, kliendikesksus, meeskonnatöö ja loovus. 3. Miks peaks organisatsioon end selgelt määratlema juba organisatsiooni loomisel? See eristab ettevõttet konkurentidest, toob välja tema identiteedi ja arenguteed.

Majandus → Juhtimise alused
23 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Äriplaan: Turismi abc OÜ

Äri Ettevõtte põhiandmed Nimi: Turismi abc OÜ Asukoht: Sadama tee 12-5 Tegevusala: Turism Omandisuhe: OÜ Suurus: 1500m2 Töötajate arv: 15 Ettevõtte taustaandmed Ettevõtte töötajad on saanud turismi alase hariduse ja on pikalt juba sellel alal töötanud. Ettevõtte konkurentsieelis Meie ettevõttel on konkurentide ees hulgaliselt eeliseid, nagu näteks see, et meie teenused on paindlikumad ja saame läheneda igale kliendile personaalselt. Äriidee Äriideeks on pakkuda turistidele meeldejäävaid elamusi nii Eestis kui ka mujal baltikumis või isegi suurel soovil ka põhjamaades. Segmenteerimine Kliendigrupp Ostupotensiaal Kliendi väärtushinnangud ja

Majandus → Äriplaan
16 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

Milles on antud sihtgrupi spetsiifika, nt turustuskanalite või sobivate reklaamikanalite osas? Milline on sihtgrupi võimalik muutumine/laienemine tulevikus? Kas on oodata tarbijate vajaduste muutumist edaspidi? Mida? Milliseid tooteid ja teenuseid pakutakse, milliseid tarbijate vajadusi rahuldatakse ja probleeme lahendatakse, millised hüved pakutavate toodete ja teenustega tarbijate jaoks kaasnevad? Milles seisneb toodete eripära ja konkurentsieelis? Kas põhitootele lisanduvad mingid täiendavad tooted ja teenused? Milliste uute toodete väljaarendamine on perspektiivne edaspidi? Kuidas? Milline on ettevõtte toimimise eripära? Milline on ettevõtte suurus, esialgne töötajate arv? Milliste äripartneritega tehakse koostööd, kas kasutatakse allhankijaid? Millel baseerub ettevõtte tasuvus, mis tagab tegevuse efektiivsuse, kuludealase konkurentsivõime? Millised on edasised arenguplaanid? 25

Majandus → Ettevõtluse alused
243 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Talendijuhtimine

tööandjat soovitama, olema saadikuteks ­ 67% vastukaaluks tavaettevõtete 33%-le (PARE Personalijuhtimise käsiraamat). 13 KASUTATUD KIRJANDUS 1. Talendijuhtimine, R. Beatty, B. Becker, M. Huselid, 2010 2. PARE Akadeemia Raamat ,,Personalijuhtimise käsiraamat" 2012 3. Juhtimise mitu palet, 2009, http://lennuk.bda.ee/2009/juhtimise-mitu-palet/ 4. T. Käsi, 2008, PERSONAL & KOOLITUS: Kas talendijuhtimine aitab töötajaid leida ja kinnistada? 5. Konkurentsieelis talentide vahel, 2013, http://krs.ee/konkurentsieelis-talentide- abil/ 6. Kersti Hellermaa, 2008, http://www.director.ee/mida-noored-tahavad/ 7. maria.kytt.org/blog/wp-content/uploads/2011/.../MehitamineII.ppt(online) (2012) 8. www.eek.ee/.../201104081402_4d9eeb48bc232_andres.jarve.ppt (online) (2012) 9. Mediaplanet 2007, Talendijuhtimine http://doc.mediaplanet.com/all_projects/1556

Muu → Talendijuhtimine
55 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Logistika kordamisküsimused

nähtud. Teist maailmasõda on peetud seetõttu ka üheks logistika arengu mootoriks. Pärast Teist maailmasõda hakati rakendama militaarlogistika põhitõdesid järk-järgult tootmises ja kaubanduses. Mitmete teadlaste arvates on logistika kujunenud teaduseks just tänu sõjandusele. Kuivõrd jätkusuutlik on Eesti majandus (tootmine ja logistikasektor), millisedi uuendusi tuleb teha, et saavutada konkurentsieelis Konkurentsieelis tähendab eristumist konkurentidest. Mida populaarsemaks muutub ühiskonnas jätkusuutlikkus, seda rohkem peavad ettevõtted sellele mõtlemad. Omamoodi surve avaldamine. Eestis on olemas selline firma nagu logistika pluss. Seal kasutatakse päikesepaneele. Laokulu vähenes. Samuti on paberikulu vähendatud, transporti muudetakse ökonoomsemaks kasutatdes teekonna optimeerimist(co2 vähenemine) ja maksimum koormaid.

Logistika → Logistika
36 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Äriplaan - Autotöökoda

..............................5 3.3. Turg ja tarbijad...................................................................................................................................6 3.4. Konkurents.........................................................................................................................................6 3.4.1. Konkurendid teenuste lõikes...........................................................................................................6 3.4.2. Firma konkurentsieelis....................................................................................................................7 3.5. Turustamine.......................................................................................................................................7 3.5.1Üldine turustrateegia.........................................................................................................................7 3.5.2 Reklaam................................................................

Majandus → Majandus
153 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

ühest segmendist – kui nõudlus väheneb selles segmendis, väheneb kogu ettevõtte finantsiline tegevus. Diferentseerimisstrateegia korral suunab ettevõte oma ressursid kahele või enamale segmendile, luues iga segmendi jaoks eri turundusmeetmestiku.  Võimalused: sobib kõige paremini küpsetele turgudele, kus toodete erinevus on väike. Väikeste lisainvesteeringutega võimalik saavutada konkurentsieelis.  Ohud: nõuab suuremaid kulusid nii personalile, tootmisele kui ka turundusele. Konkurentsieelis Konkurentsieelis (Mereste 2003) on reaalne asjaolu, mis soodustab üht konkurenti teise suhtes, näiteks kauba kõrgem kvaliteet, parem teenindus, kiirem kliendi kirjale vastamine ja tellimuse täitmine jne. Konkurentsieelis võib olla kliendile tähtis, kuid ei pruugi. Näiteks võid äritegevuse seisukohalt olla oluline konkurentsieelis kaasaegsem tehnoloogia, madalam

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Äriplaani analüüs

KONKURENTS Üheks konkurendiks oleks meie jaoks kindlasti ettevõte nimega Kolm OÜ, mis tegeleb juba 1994. aastast nahktoodete disaini ja tootmisega. Nende tugevad ja nõrgad küljed: Tugevad küljed Nõrgad küljed Eelnev turukogemus Puudub võimalus toodet ise disainida Eelnev tuntus Kallimad hinnad Väljakujunenud klientuur Masstoodang Meie konkurentsieelis Nahkkotid OÜ eelisteks oleks: Odavamad hinnad Võimalus toodet ise disainida Kõrge kvaliteet Isikupärasus REKLAAM Kuna oleksime turundusmaastikul täiesti tundmatu ettevõte, siis reklaamiksime ennast kindlasti populaarsetes sotsiaalvõrgustikes. Üks neist oleks kindlasti Facebook. Arvestades kõiki asjaolusid, siis peaksime alguses peale selle veelgi reklaamile panustama. Selleks kasutaksime näiteks veel kuulutusi välisstendile. Lisaks reklaamiksime ennast näiteks

Majandus → Ettevõtlus
55 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Tarnestrateegiate kordamisküsimused

Operatiivne juhtimine hõlmab näiteks ostutellimuste tegemist, klientide tellimuste käsitlemist, vedude tellimist, ressursside juhtimist lao igapäevase töö korraldamisel, veoühikute ja veovahendite liikumise korraldamist ja jälgimist. 4. Kui pikaks ajaks koostatakse strateegilisi plaane? Strateegilisi plaane koostatakse vähemalt viieks aastaks. 5. Mis on logistilise strateegia eesmärk? Logistilise strateegia eesmärk on saavutada konkurentsieelis firma olemasolu kindlustamise, äritegevuse laiendamisele kaasaaitamise ja kulusäästlikkuse parandamise kaudu. 6. Millel põhineb logistilise ahela juhtimine? Logistilise ahela juhtimine põhineb nõudmisel. Niimoodi välditakse järjestikused ladustamised ja toodetakse vaid neid tooteid, millele on tõeline nõudmine ning kus ladustamine ja sellega kaasnev riknemine ning vananemine vähenevad 7. Mis on bencmarking ja kuidas võiks liigitad seda?

Logistika → Logistika
20 allalaadimist
thumbnail
31
ppt

Õpilasfirmad kui praktiline tegevus õppetöö osana

Õpilasfirmad kui praktiline tegevus õppetöö osana Epp Vodja JA Eesti Euroopa trend ettevõtlusõpe ja ettevõtlikkusõpe (entrepreneurship) JA Eesti Eestis JA Eesti Majandusõpe Ettevõtlusõpe Ettevõtlikkusõpe Programmide eesmärk Elus parem toimetulek Ettevõtlus kui eluperspektiiv võimalus nii andekatele kui vähem andekatele Ettevõtlusõpe Hõlmab ettevõtlikkuse arendamist ja ettevõtlusteadmiste andmist. Euroopa Komisjoni ekspertrühm aastal 2005 "Õpilasettevõtted on üks parimaid meetodeid ja kindlasti väga tõhus vahend ettevõtlusvaimu edendamiseks koolis." õppekava Ettevõtlikkuse õpetamine läbiva teemana JA Eesti Seitse sammu Isiklik majandus Rahvusvaheline majandus · Ettevõtlusõpe valikainena põhikoolis · Tegutsev ettevõte · Minifirma · Creatlon Majandus- ja ettevõtlusõpe gümnaasiumis Eestis õ...

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Ettevõtluse alused eksami kordamine

Üldstrateegia​: Millistel turgudel, milliste äriüksustega ning milliste toodete ja teenustega me konkureerime? Äri- ehk konkurentsistrateegia: ​Kuidas me konkureerime? Kuidas loome pikaajalise tugeva konkurentsipositsiooni? Kuidas rajame olulise ja püsiva konkurentsieelise? Funktsionaalsed strateegiad: ​Kuidas me toetame üld- ja konkurentsistrateegiat? Funktsionaalsed strateegiad: turundusstrateegia, personalijuhtimise strateegia, IT strateegia, finantsstrateegia jne. 29. Konkurentsieelis. Ettevõtte konkurentsieelis on mingi konkurentidega võrreldes omatav eelis, mis tõukab tarbijaid ostma just selle ettevõtte tooteid või teenuseid. Pikaajaline konkurentsieelis on ettevõtte edu olulisemaid tegureid. Soovitatav oleks, et - see on haruldane, - seda pole lihtne imiteerida - selle asendamine pole kerge. 30. Põhilised konkurentsistrateegiad (kululiidri-, diferentseerimis- ja fokuseeritud strateegiad).

Majandus → Keskkonnaökonoomika
13 allalaadimist
thumbnail
51
ppt

Turundus

pakutavad toote või teenuse omadused, mida tarbijad tegelikult ostavad). Kui suudad leida vastused nendele küsimustele, siis võib ettevõte hakata oma konkurentsieelist välja töötama. Konkurents turunduses Ettevõtte toodet ostetakse siis, kui sellel on võrreldes teiste konkureerivate toodetega kliendi jaoks mingi suurem väärtus. Iga ettevõtja peab suutma luua oma tootele või teenusele sellise väärtuse. See tarbija jaoks suurem väärtus on konkurentsieelis. Konkurents turunduses Teisisõnu - konkurentsieelis on ettevõtte pakutava toote või teenuse omadus, mida ettevõtte konkurendid kas ei suuda pakkuda (siis võib seda nimetada ka unikaalseks konkurentsieeliseks) või pakuvad seda halvemal tasemel. Konkurents turunduses Konkurentsieelised võivad olla toote või teenuse paremad ratsionaalsed omadused. Ratsionaalset omadust on kerge mõõta traditsiooniliste meetoditega ja kõik tarbijad tajuvad seda enam-vähem ühesugustena, nt.

Majandus → Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ettevõtja intervjuu

Ma ei teagi kas see on õige või vale vanus. Eks igaühel ole see erinev. · Kuidas leidsite äriidee, miks valisite just selle tegevusala? Valisin antud tegevusala kuna ise olen 6-7 aastat sellele spetsialiseerunud ja tean, et nõudlus on suur. · Millised olid Teie eesmärgid? Eesmärk oli/on kuhugi jõuda ja. Kuna firma on alles uus, siis need eesmärgid pole täitunud veel täiel määral. · Milles seisnes/seisneb Teie ettevõtte konkurentsieelis? Konkurentsieelis on erilisusel, paindlikkusel ja kiirusel. Eriti hästi on need meie viimastes töödes välja löönud. · Kuidas te ettevõtte tegevust planeerisite? Kas Teil oli ettevõtte alustamiseks paberile pandud äriplaan, kui jah, siis kui põhjalik? Ettevõtte planeerimine tuli alguses ideena välja, kuna oskused on olema, siis milleks täita töökohti kui saab neid ka ise luua. · Kui hästi õnnestus esialgsed plaanid realiseerida?

Majandus → Ettevõtluse alused
188 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Infoajastu geograafia: globaliseerumine

riigid tuntavalt vaesumas. Infoajastu globaalne tööjaotus Infoühiskonnas on ettevõtete vahel suurem tööjaotus ja toimub järjest sügavam spetsialiseerumine. Iga ettevõte keskendub aina vähematele toodetele või teenustele, tihti vaid toote osale või üksikule tööoperatsioonile. Järjest enam tooteid valmistatakse mitte ühes riigis nagu varem, vaid palju eri riike hõlmavas koostöös. Toodetakse seda, mida osatakse kõige paremini ja milleks on suhteline konkurentsieelis, muu vajaminev ostetakse sisse. Viimasel paarikümnel aastal on eriti kiiresti arenenud teenindussektori harud, näiteks disain, raamatupidamine, kinnisvaraarendus, transport jms. 1 Toote valmistamine Iga vähegi keerulisema toote valmistamise võib jaotada etappideks. Uurimis- ja arendustegevuse käigus tegeletakse uue toote arendamisega: mõeldakse välja uus või

Geograafia → Geograafia
18 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kaubandusettevõtet konkurentsi hindamine

Võrdlesin iseseisva töö käigus Raadi-Kruusamäe linnaosas Vahi külas asuvaid Selveri ja Maxima kauplusteketti kuuluvaid kauplusi. Kauplused asetsevad kõrvuti kruntidel, ettevõtted on oma äritüübilt samad ja tegu on lähikonkurentidega. Tabelis 1 hindasin 10-palli süsteemis mõlema kaupluse puhul samu kriteeriume. Arvestades kriteeriumi tähtsuse osakaalu, leidsin kaalutud keskmise ja leidsin, et nende kahe kaupluse võrdlemisel on Vahi Selveril Maxima ees konkurentsieelis. Kriteerium Osakaa Kauplus I Kauplus II l Vahi Selver ( Vahi 62, Vahi küla) Maxima X (Piparmündi 1, Vahi küla) Hinnang kaalutud punktid hinnang kaalutud punktid Asukoht 0,15 10 1,5 10 1,5 Miljöö 0,15 7 1,05 6 0,9

Ergonoomika → Müügikorraldus
3 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Juhtimise alused: eksamiküsimused ja -vastused 2016

EKSAMIKÜSIMUSED jaanuar 2016 Küsimus 1 Vastutus on: a. meeldiva ülesande täitmine b. ebameeldiva ülesande täitmise kohustus koos vastava aruandlusega c. teiste poolt määratud või endale võetud tööde sooritamise või ülesannete lahendamise kohustus Küsimus 2 Ettevõtte strateegilise orientatsiooni komponentide hulka kuuluvad: a. ettevõtte jaoks oluline materiaalne vara b. ettevõtte töötajad c. missioon, visioon d. ettevõtte eesmärgid e. taotletav konkurentsieelis Küsimus 3 Juhtidel soovitatakse delegeerida alluvatele a. konfidentsiaalseid ülesandeid b. eesmärke c. ülesandeid, funktsioone d. süsteemide loomist Küsimus 4 Organisatsiooni struktuur a. ei ole mõjutatud ettevõtte sise- ja välistingimustest b. on juhtimises eesmärk omaette c. on äri organiseerimise viis, mis kõige paremini soodustab edu saavutamist ettevõtte tegevuses d. on kauakestev ja püsiv Küsimus 5 Küsimuse tekst Delegeerimisel peab juht kehtestama piirid:

Majandus → Juhtimise alused
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eestlane välismaal

Eestlane välismaal Eestlaste esimene suur väljaränne Eestist algas 1850. aastatel. Tuhanded eestlased suundusid Venemaale, lootuses alustada uut ja paremat elu, kuna Eestis tekkis rahvastiku suure juurdekasvu tõttu maapuudus. Lisaks soosis Venemaa koloniaalpoliitika Balti talupoegade väljarännet riigi väheasustatud aladele. Kahekümnenda sajandi teisel poolel asustasid Vene Impeeriumi alasid ligi kakssada tuhat eestlast. Järgmine suur Eestis lahkumine oli 1920. Aastatel, kuid hoopis teistel põhjustel- Eesti Vabariigi ebastabiilne majanduslik ja poliitiline olukord. Mindi laiali üle kogu maailma- Austraaliasse, Ameerikasse, Argentiinasse ja mujale. Aastatel 1939-1944 lahkus poliitilise pagulasena Saksamaale ja Rootsi kümneid tuhandeid eestlasi. Rahvastikuministri büroo andmetel on Eesti hetkel üks suurima välissündinud elanikkonna suhtarvuga riike Euroopas. Nimelt moodustavad võõrsil elavad ...

Kirjandus → Kirjandus
90 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Äriidee hindamine (John Mullins)

realiseeritav ettevõtlust alustada Konkurentsivõimeline Inimene peab: uskuma JOHN MULLINS ee on? s Kes SEITSME DOMEENI TABEL OLULISED ASPEKTID JA PÕHIIDEED Makroturg, Turu atraktiivsus Kas potentsiaalturg on atraktiivne valmistatava toote jaoks? Tegevusharu atraktiivsus Kas äriidee realiseerija on valmis alustama tegevust selles tegevusharus? Mikrotegevusharu , Jätkusuutlik konkurentsieelis Kuidas on võimalik kaitsta oma positsiooni? Mikroturg , Sihtturu eelised ja atraktiivsus Kas toode pole turul madalama hinnaga? TURU ATRAKTIIVSUS MIKROTASANDIL Hindamine mikrotasandil koosneb neljast küsimustest turusegmendi kohta: 1) Kas eksisteerib sihtturu nish , kus ettevõte suudaks turule sisenemisel pakkuda klientidele võrreldes teiste pakkujatega selgeid lisahüvesid sellise hinnaga, mida nad on nõus maksma?

Majandus → Äritegevuse alused
81 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Logistika alused (kordamismaterjal eksamiks)

liikuda sõjarännakutel piki jõekallast, et laagrisse jäädes hobustega veetavaid moonavarusid täiendada. Teine maailmasõda esitas oma mastaapsusega äärmuslikke logistilisi väljakutseid nii Saksamaa kui ka liitlasriikide armeedele. Tänu erakordsetele pingutustele arenes logistika militaarvaldkonnas Teise maailmasõja ajal hoogsalt. 2. Kuivõrd jätkusuutlik on Eesti majandus (tootmine ja logistikasektor), milliseid uuendusi tuleb teha, et saavutada konkurentsieelis. Võrreldes endiste NSVL riikidega oleme teinud 20. aasta jooksul teinud läbi tohutu arenguhüppe, kuid EL majandusparameetrite järgi oleme edukuse tabelites viimaste hulgas.  Keskkonna probleemidele tähelepanu pööramine.  Innovatiivsete lahenduste kasutamine  Uutele turgudele laienemine  Ekspordi suurendamine  Tööjõuturu kohandamine (kohati valitseb tööpuudus) 3

Logistika → Baaslogistika
16 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Liim- ja jootliide

LIIMLIIDE = kinnisliide, milles detailid on ühendatud LIIMIGA Liim on vedel või poolvedel ainete segu, mis liimib või liidab esemeid kokku. EELISED – 1. Liimliide on pidev – see tagab ülekantava koormuse ühtlasema jaotumise ning pinge kontsentraatorid puuduvad; 2. Pidev liimliide suurendab tarindi jäikust; 3. Liimliide on välimuselt sile; 4. Liimliite vastupidavus tsüklilistel koormustel ületab teiste liidete oma 5. Liimliite saamisel ei vajata kõrgeid temperature 6. Liimliitesse saab panna erinevaid materjale; 7. Liimliitesse saab panna erinevaid materjale; 8. Liimikiht (vajaduse korral) isoleerib detailid elektriliselt 9. Liimliide summutab vibratsiooni ja võnkumisi Summaarse eelisena saavutatakse toote konkurentsieelis: sobivam lahendus, lihtsam koostamine, kergem kaal ja pikem tööiga. PUUDUSED 1. Liimide tugevus on metallide tugevusest väiksem 2. Temperatuuri tõustes liimliite tugevus väheneb ning liim deformeerub plastselt 3. Liiml...

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun