Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"makrokeskkonna" - 158 õppematerjali

thumbnail
7
docx

Makrokeskkonna analüüs (PEST)

Makrokeskkonna analüüs (PEST) · Poliitilised tegurid Poliitilised muutused, mida OÜ Sõida Sisse jälgib ja analüüsib on seotud muutustega Eesti seadustes ja Euroopa Liidu regulatsioonides. Suurt rolli mängivad meie jaoks ka majanduspoliitika muudatused. Lisaks seadustele oleme me kursis ka kohaliku omavalituse poolt kehtestatud korraldustega. Oleme tutvunud õigusaktidega, et olla kursis sellega, kuidas riigis õigusloome protsess on üles ehitatud. Usume, et ettevõte peab olema teadlik seadustest tulenevatest reeglitest ja piirangutest. Seadusandluse ja muude regulatsioonide muutumine puudutab ka ettevõtte reeglite muutumist, kuid kuna meie ettevõttel on suur teadlikkus regulatsioonidest, siis suudame me jääda paindlikuks tarbijale kahju tegemata. Olulist mõju võivad meie ettevõttele avaldada muudatus...

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
238 allalaadimist
thumbnail
39
doc

TOIDU- JA ESMATARBEKAUPADE JAEMÜÜGI ETTEVÕTTLUSEKSKKOND LÄTIS

tegureid, mis avaldavad kas otsest või kaudset mõju organisatsiooni tegevusele. Ilma ettevõtluskeskkonna analüüsita on võimatu püstitada firma eesmärke. Samuti on raske ja vastutusrikas ilma analüüsita vastu võtta tegevust mõjutavaid otsuseid. Käesoleva uurimustöö eesmärgiks on analüüsida jaekaubandusettevõtet mõjutavat keskkonda Läti turul. Uurimuse jaoks on kogutud hulgaliselt materjali nii ettevõtet mõjutava mikro- kui ka makrokeskkonna kohta. Lisaks on kirjatööle loodud jaekaubandusteooriast tulenev raamistik. Mõlemad osad on omavahel tugevalt seotud, sest ilma teooriat tundmata on väga keeruline praktilises tegevuses adekvaatset tulemust saavutada. Teema valiku peamine põhjus on töö otsene seotus autori uurimustöö uurimuse vajadustega. Lisaks on ettevõtete laienemine naaberriikidesse järjest tõusev trend ning see muudab uurimustöö aktuaalseks. Käesolev uurimustöö on jaotatud kaheks suuremaks peatükiks

Majandus → Ettevõtemajandus
84 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Muudatuste juhtimine kordamine eksamiks

1. Muudatuste juhtimine ja õppiv organisatsioon Kordamine eksamiks 1. Muudatuste mõiste ja olemus Muudatus kõige laiemas tähenduses on planeeritud vastupanu mingile survele või jõule. Organisatsiooni kontekstis on muudatus planeeritud või planeerimata vastus mingite jõudude survele, mis võivad olla organisatsioonivälised või ­sisesed. 2. Millised makrokeskkonna mõjurid kutsuvad esile muudatusi? Väliskeskkonnast avaldavad mõju tehnoloogilised, majanduslikud, sotsiaalsed, õiguslikud, poliitilised jt muutused. 3. Millised organisatsioonisisesed tegurid kutsuvad esile muudatusi? Sisemistest teguritest võib vaadelda muutusi töötajate eesmärkides, töö iseloomus, organisatsiooni struktuuris, organisatsiooni kultuuris ja organisatsiooni eesmärkides. 4. Millistele mõjuritele tuleb tähelepanu pöörata muudatuste planeerimisel? 1

Majandus → Muudatuste juhtimine
68 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Organisatsioonikäitumine ja jutimine

Organisatsioonikäitumine ja jutimine Organisatsiooni loomiseks on vaja vähemalt kahte inimest. Selle tunnuseks on selle struktuur, nt ning liikmeid ja mitteliikmeid eristavad tunnused. See on teadlikult kordineeritud ühiste eesmärkide nimel. Organisatsiooniline käitumine on õpetus inimeste tegutsemisest organisatsioonis, mida arvestatakse rakenduskõrgharidusena ning on seotud psühho-, sotsio- ja antropoloogiaga. Süsteemi koostisosad ehk allsüsteemid: T  Inimesed = sotsiaalne allsüsteem I  Struktuur = juhtiv allsüsteem S  Tehnoloogia = tehniline allsüsteem Allsüsteeme ühendab eesmärk. Allsüsteeme mõjutab keskkond. ➔ Mikro- ehk lähiskeskkond: klendid, konkurendid, tarnijad, koostööpartnerid, kohalikud regulaatorid ➔ Makro- ehk üldkeskkond: globalise...

Majandus → Organisatsioonikäitumine
39 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Ettevõtluskeskkond. Sise- ja väliskeskkond.

(seadusandlus, riiklik välispoliitika jne). Õiguslik keskkond Riigisiseseid ja kehtivad seadused, rahvusvahelisi poliitilisi ning väliskaubandusbarjäärid õigusega seotud faktoreid, mis mõjutavad organisatsiooni tegevust. 1) Kirjuta järeldus, kuidas makrokeskkonna tegurid mõjutavad Sinu äriideed. Peamiseks mõjuks, kes suudavad meie ettevõtet mõjutada on juba olemasolevad raamatupidaja teenust pakkuvad ettevõtted , kellel on juba väga hea ja tuntud maine ning klientuur ja kindlasti võib ohustada ka rendipind, mille pinna omanik võib teatada juhtudel ehk tulevikus üles öelda ja hinnamuutusi teha. Tehnoloogiline keskkond McKinsey Global Institute (MGI) selgitas analüüsi käigus välja 12 tehnoloogiat, mis võivad

Majandus → Ettevõtlus
5 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Õpimapp

Mõjutada saaks näiteks tehnoloogilist keskonda, töötades ise välja mõne uue tõhusa tehnoloogia. Või mõjutada kultuurilist keskonda mõne suure reklaamikampaaniaga, mis muudaks inimeste käitumist ja eelistusi ning läbi selle paneks inimesi rohkem oma pakutud teenust või kaupa tarbima. Laste sündide arv suureneb pidevalt. Järgnevalt on toodud rida võimalikke ettevõtte turunduskeskkonnas toimuvaid sündmusi. 1) Laste sündide arv suureneb pidevalt- Makrokeskkonna sündmus. Avaldab kindlasti mõju mänguasjatootjatele, huvialakoolituste pakkujatele. 2) Linnas ja maal kasvab isiklike sõiduautode arv- Makrokeskkonna sündmus. Otseselt avaldab mõju autode müügiga tegelevatele ettevõtetele 3) Raamatupoe konkurent hakkas müüma Interneti teel e-raamatuid- Mikrokeskkonna sündmus. Mõjutab antud raamatupoodi ja teisi raamatupoode, trükikodasi ja kinnisvarafirmasid.

Majandus → Turundus
67 allalaadimist
thumbnail
6
docx

PEST ANALÜÜS AS TATOLI NÄITEL

tegemisel ise mõjutada ei saa (vt Tabel 1 Makrokeskkond). 2) Mikrokeskkond ehk lähikeskkond ­ asjade, suhete ja tingimuste süsteem, millest sõltub ettevõtte eesmärkide saavutamine ja majanduslik edukus (nt kliendid, koostööpartnerid, konkurendid, töötajad, hankijad, tooted). Makrokeskkonna analüüsis kasutatakse rahvusvahelises äriteoorias tuntud PEST analüüsi, mis aitab välja selgitada makrokeskkonna erinevate tegurite/faktoritega kaasnevaid riske. PEST analüüsis analüüsitakse: - poliitilisi (Political) - majanduslike (Econimical) - sotsiaalseid (Social) - tehniloogilisi (Technological) näitajaid. 1.2 Makrokeskkonna iseloomustus Tabel Makrokeskkond 1.3 Poliitiline keskkond: · Seadused ja nende muudatused: a) Maksuseadus ­ ettevõte peab jälgima, et mida ja kuidas muudetakse ning vastavalt sellele peab ettevõtte ka tegutsema

Majandus → Majandus
214 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Juhtimine. Kordamisküsimused kt nr.1

6. Mida mõistetakse organisatsiooni keskkonna all? Kuidas organisatsiooni keskkonda üldiselt jaotatakse? Organisatsiooni keskkond - välimiste ja sisemiste faktorite kokku sobitamine, mis on võimelised mõjutama kehtestatud sihid ja organisatsiooni käitumist huvitatud poolte jaoks. Organisatsiooni keskkond jaguneb: Sisekeskkond: *Omanikud *Juhatus *Töötajad *Juhtimine *Kultuur Väliskeskkond: *Makrokeskkond *Mikrokeskkond 7. Mida nimetatakse organisatsiooni mikro- ja makrokeskkonna teguriteks? Nimetage organisatsiooni mikro- ja makrokeskkonna tegurid. Mikro- ja makrokeskkonna tegurid - faktorid, mis on väljaspool organisatsiooni ning mõjutavad tema tulemusi. Makrokeskkond: *Rahvusvahelised tegurid *Majanduslikud tegurid *Sotsiaal-kultuurilised tegurid *Poliitilised ja õiguslikud tegurid *Tehnoloogilised tegurid Mikrokeskkond: *Konkurendid *Kliendid *Tarnijad *Regulaatorid *Strateegilised liitlased 8

Majandus → Juhtimine
6 allalaadimist
thumbnail
25
rtf

Äriplaan

................................................................................ 2.2 ÄRIIDEE JA MISSIOON....................................................................................................... 2.3 EESMARGID......................................................................................................................... 3 SENISED EDUSAMMUD........................................................................................................... 4 MAKROKESKKONNA, TURU JA KONKURENTSI ANALÜÜS....................................................... 4.1 MAKROKESKKONNA ANALÜÜS............................................................................................... 4.1.1 MAJANDUSKESKKONNA ÜLDINE ISELOOMUSTUS............................................ 4.1.2 MAKROKESKKONNA ARENGUTENDENDENTSID................................................ 4.2 TURU ISELOOMUSTUS.......................................................................

Majandus → Juhtimise alused
1585 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

4. Eristumine ehk diversifikatsioon - tähendab uue tootega uuele turule minekut. Müügimahtu suurendatakse uute toodetega uusi turgusid vallutades, ka mitmetel aladel tegutsedes; uued tooted rajanevad kas vanale või uuele tehnoloogiale. See on kõige riskantsem strateegia. Mida enam erinevad uus toode ja uus turg vanast, seda riskantsemaks ettevõtmist peetakse. Riski suurendab ka see, kui toode põhineb uuel tehnoloogial. 2. Millest koosneb makrokeskkond ja miks on oluline turunduse makrokeskkonna analüüs? Makrokeskkonna all mõistetakse ettevõtlust soosivaid ja pidurdavaid tegureid. Kõike mis ettevõtja tegevust mõjutab, kuid mida ettevõtja ise otseselt mõjutada ei saa. Makrokeskkonna moodustavad mikrokeskkonda laiemalt mõjutavad jõud. Makrokeskkonna puhul saab rääkida ühesuunalisest mõjust keskkonna poolt ettevõtetele, millega ettevõte peab arvestama. Makrokeskkonna tundmine on vajalik, et ettevõte teaks, millistes raamides ta tegutseb. On

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Juhtimine vastused

Kuidas organisatsiooni keskkonda üldiselt jaotatakse? Organisatsiooni keskkond - välimiste ja sisemiste faktorite kokku sobitamine, mis on võimelised mõjutama kehtestatud sihid ja organisatsiooni käitumist huvitatud poolte jaoks. Organisatsiooni keskkond jaguneb sise- ja väliskeskkonnaks. Sisekeskonna moodustavad inimesed, organisatsiooni kultuur ja juhtimine. Väliskeskkond jaguneb mikro- ja makrokekkonda. 13. Mida nimetatakse organisatsiooni mikro- ja makrokeskkonna teguriteks? Nimetage organisatsiooni mikro- ja makrokeskkonna tegurid. Mikro- ja makrokeskkonna tegurid - faktorid, mis on väljaspool organisatsiooni ning mõjutavad tema tulemusi. Makrokeskkond koosneb teguritest: rahvusvahelised, majanduslikud, sotsiaal-kultuurilised, poliitilised ja õiguslikud ,tehnoloogilised. Mikrokeskkonna moodustavad: konkurendid, kliendid, tarnijad, regulaatorid, strateegilised liitlased. 14. Millised tegurid on organisatsiooni sisekeskkonna tegurid?

Majandus → Juhtimine
8 allalaadimist
thumbnail
12
docx

ÄRIPLAAN

Rahastaja Nimi AUTOPESULA ÄRIPLAAN Koostaja: XXX Mõdriku 2014 1. Äriideestik, äriplaani kokkuvõte. Sõnaline kokkuvõte KES, MIKS, MILLAL, samuti MIDA, KELLELE hakkab oma äriidee raames pakkuma. Aastast aastasse on Eestis suurenenud autode hulk. Seoses sellega on suurenenud huvi oma sõiduvahendi eest hoolitseda ning seega on ka suurenenud nõudlus sellist teenust pakkuvate firmade vastu. Klientidele tuleb pakkuda kiiret ja korralikku teenust, selleks on kindlasti vaja korralikke seadmeid ning kvaliteetset teenindust. Jõhvi ja Kohtla-Järve piirkonnas on kokku vaid paar automaatpesulat ja seetõttu on ka ootejärjekorrad pesulates tihti väga pikad. Sellest ka idee automaatpesula loomiseks. Leidsin, et kõige sobivamaks asukohaks oleks pesula rajamine Jõhvi Rakvere tänavale, kuna see jääb linna sõites teeäärde ja sissesõit on mugav. Pesula on avatud kõik päevad nädalas. Tööle on vaja kahte klienditee...

Majandus → Kaubandus ökonoomika
170 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Turunduse seminar II

hakkama ning on rohkem mõjutatud turundustegurite poolest. Ning muudatusi ellu viies on oht kähku põhja (samas ei pruugi) minna, kuna teeb ainult lähtuvalt kliendi huve arvestades sobilikke, kuid endale kahjulikke muudatusi. 6 Pankrotistuva firmaga ei taha aga keegi tegemist teha ning väga raske on endale head nime uuesti luua ja säilitada. · Makrokeskkonna tegurid: o Coca Cola- ökoloogiline ( loodust säästev pakendamisviis, tagastatav taara) o Mikrolaineahi- tehnoloogiline (uuendused, lisad) o Fat-free kartulikrõpsud- demograafiline (tervislikku eluviisi hindavad inimesed), ökoloogiline (pakendamisviis) o Reisid soojale maale (Araabiamaad)- kultuuriline (sihtkoha riigi hea nimi, kohalikud tavad, elulaad) Majandus ­ ja poliitiline keskkond mõjutab neid kõiki

Majandus → Turundus
66 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turundus ehk Marketing

1. Mis on turundus, laiemas ja kitsamas tähenduses? 2. Toote elutsükli faasid sünnist surmani 3. Millistest osadest kuulub turunduse juhtimine 4. Milliseid strateegiaid kasutatakse toote hinna kujundamises? 5. Tasupoliitika taktikalised võtted 6. Millistest osadest koosneb toetuspoliitika? 7. Mis on logistika? 8. Hinna alam- ja ülempiir 9. Turustuskanali lülid tootjast ­ tarbijani 10. Mis on reklaam 11. Reklaamikanalid 12. Sõnumi õlesehitus 13. Mis moodustavad turunduse mikro- ja makrokeskkonna? 14. Hinnata reklaami Eesti riiklikud kehtestatud maksud Üksikisiku ja ettevõtte tulumaks, mis laekub osaliselt riigi eelarvesse, kohaliku omavalitsuse eelarvesse Käibemaks 20% on lisatud kaupade ja teenuste müügihinnale, selle maksab kinni tarbija Aktsiisimaks ­ see kehtestatakse mõningatele kaupadele, mille tootmist ja tarbimist tahetakse riiklikult mõjutada (alkohol, bensiin, luksuskaubad)

Majandus → Majandus
94 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Äriplaan "Õpiabiteenus"

.................. 6 4. VISIOON, MISSIOON............................................................................................ 7 4.1 Visioon........................................................................................................... 7 4.2 Missioon........................................................................................................ 7 5. ÄRIKESKKONNA ANALÜÜS................................................................................... 8 5.1 Makrokeskkonna analüüs.............................................................................. 8 5.2 SWOT analüüs............................................................................................... 8 5.3 Mikrokeskonna analüüs................................................................................. 9 6. KONKURENTSIANALÜÜS.................................................................................... 10 7. TURU ANALÜÜS.................................................

Majandus → Ettevõtluse alused
54 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Äriplaani vorm

EESTI TÖÖTUKASSA ÄRIPLAANI VORM TAOTLEJA NIMI Tallinn 2009 1. Äriplaani kokkuvõte 2. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi Ettevõtte juriidiline vorm Aadress Telefonid Faks E-mail Juhatuse liikmed Omakapital Omanikud, nende osa kapitalist Kontaktisik, tema telefon Ettevõtte tegevusala Ettevõtte tegevuspiirkond 3. Äriidee kirjeldus 4. Visioon, missioon ja eesmärgid 5. Ärikeskkonna analüüs Makrokeskkonna ja mikrokeskkonna üldanalüüs. Täpsusta millised tegurid, faktorid, majandussubjektid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust (ja kuidas). Täpsusta, kes on sinu ettevõtte hankijad ehk tarnijad. Ettevõte tarnija Tooraine/materjal Aadress Telefon Meiliaadress 6. SWOT analüüs. Kirjelda oma ettevõtte tugevusi, nõrkuseid, samuti väliskeskkonnast tulenevaid võimalusi ja ohtusid. Tugevused Nõrkused - ...

Majandus → Ärijuhtimine
149 allalaadimist
thumbnail
7
docx

TURUNDUSPLAAN

* * 4. ETTEVÕTTE PÕHIEESMÄRK, TURUNDUSEESMÄRGID. Käesolevas blokis tuleb kirjeldada ettevõtte põhieesmärki (võite kirjeldada ka ettevõtte alaeesmärke; samuti visiooni, missiooni). Oluline on kirjeldada turunduse eesmärke, s.h ka müügieesmärke, toote/ teenuse-, hinna-, turustus-, teenindus-, reklaami jm eesmärke (mida oma ettevõtmisega kaasnevalt oled püstitanud). 5. TURUNDUSKESKKONNA ANALÜÜS 5.1 MAKROKESKKONNA ANALÜÜS. Täpsusta millised majanduslikud, poliitilised, sotsiaalsed, looduslikud ja tehnoloogilised faktorid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust. Oluline on iga mõjuri (faktori) välja toomisel analüüsida, kuidas see sinu ettevõtlus(turundus)tegevust mõjutab 5.2 MIKROKESKKONNA ANALÜÜS. Täpsusta millised mikrokeskkonna tegurid ja kuidas sinu ettevõtmist mõjutavad. Ettevõtte tarnijad too välja alljärgnevas tabelis.

Majandus → Ettevõtlus
193 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ettevõtluskeskkond Eestis aastal 2013-2014

mõju ettevõtte tegevusele. Vajalik on põhjalikult tundma õppida seda, millised on keskkonna arengutrendid ning kuidas need mõjutavad konkreetset tegevusala ja ettevõtet. Muutused võivad pakkuda nii uusi võimalusi kui ka tuua endaga kaasa suuri ohte. Edukad on need, kes muutusi ette näevad või neid vähemalt varakult märkavad ja neile reageerivad. Kui oma tegevust muudetakse alles siis, kui enam muud üle ei jää, on sageli juba hilja. Toon tabelina makrokeskkonna, mis käsitleb kõige üldisemaid, kogu majandust ja ka ühiskonda laiemalt. Poliitiline keskkond Majanduslik keskkond Sotsiaalne Tehnoloogiline keskkond keskkond · Maksuseadused · SKP · Elanike · Uued muutumine arvukuse tehnoloogiad · Keskkonnakaits

Majandus → Ettevõtlus alused
38 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Strateegilise juhtimise konspekt

otstarbekas olla. Erinevused suurettevõttest: a) võimalused omandada teadmisi ja infot, mille abil teha juhtimistasandil otsuseid, on piiratud; b) juhi oskused on sageli rohkem tootmise ja tootekeskne, mitte turu tundmisele baseerunud; c) turuvõimaluste tundmisel on kasutatavad ressursid piiratud; d) uue äriidee ebaõnnestumine võib ettevõttele lõppeda katastroofiliselt. 24. Ettevõtte makrokeskkonna analüüs PEST analüüsi põhjal Iga ettevõte reageerib tegevuskeskkonna muutustele, sõltuvalt ettevõtte tegevusalast on talle olulisemate makrokeskkonna muutujate arv ja struktuur erinev. Poliitiliste, majanduslike, sotsiaalsete ja tehnoloogiliste muutuste analüüsimine, nendega kohanemine, nende ennetamine või ärakasutamine, on iga ettevõtte strateegilise juhtimise protsessi lahutamatu osa. Konkreetne informatsioon, mida ettevõte muutuste analüüsiks vajab,

Haldus → Strateegiline juhtimine
283 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Äriidee hindamine (John Mullins)

kriitilisest küsimustest: 1) Kas turg on praegu piisavalt suur selleks, et pakkuda erinevatele konkurentidele võimalust teenindada erinevaid segmente? 2) Millised on prognoosid turu lühiajalise kasvutempo kohta? (parema info puudusel võimaldavad seda sageli suhteliselt hästi ennustada andmed turu kasvutempo kohta viimastel perioodidel) 3) Millised on prognoosid turu pikaajalise kasvutempo kohta? Siinjuures on oluline hinnata eespoolnimetatud makrokeskkonna tegurite mõju. TEGEVUSHARU ATRAKTIIVSUS MAKROTASANDIL Konkurentsijõud : konkurents tegevusharu ettevõtete vahel potentsiaalne tegevusharusse sisenemine kui konkurentsijõud asenduskaupadest tulenev konkurentsijõud tarnijate mõjukusest tulenev konkurentsijõud ostjate mõjukusest tulenev konkurentsijõud TEGEVUSHARU ATRAKTIIVSUS MIKROTASANDIL Eelispositsioon jääb samaks,kui:

Majandus → Äritegevuse alused
81 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Juhtimine

konventeerimine kasulikeks toodeteks ja teenusteks. Sisekeskkonda kuuluvad ­ tootajad, juhtkond, aktsionarid jne. 2. Valiskeskkond ­ koosneb koikidest valjaspool organisatsiooni asuvatest institutsioonidest ja joududest, millel on tegelik voi potentsiaalne moju organisatsioonile. Valiskeskkond koosneb erinevatest osadest ­ majanduskeskkond, sotsiaal- kultuuriline keskkond, tehnoloogiline keskkond jne 13. Mida nimetatakse organisatsiooni mikro- ja makrokeskkonna teguriteks? Nimetage organisatsiooni mikro- ja makrokeskkonna tegurid. Kui makrokeskkonda reeglina organisatsioonid ise mojutada ei saa, siis mikrokeskkonda saavad nad mojutada. Mida labimoeldum on mikrokeskkonaga suhtlemine organisatsioonil ja mida pohjalikumalt organisatsioon moodab nn suhtlemise mojusust, seda toenaolisem on, et mikrokeskkonda kuuluvad huvigrupid votavad organisatsiooni kui usaldusvaarset partnerit, mis omakorda mojutab organisatsiooni

Inimeseõpetus → Demokraatia, inimese õigused,...
1 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Abimaterjal äriplaani koostamisel

Abimaterjal äriplaani koostamisel  EESMÄRGID: Mõõdetav Saavutamise tähtaeg Eesmärk Mõõtmise sagedus Eesmärk 2016 Eesmärk 2017 suurus Käive 2000 eurot/kuus 2012 lõpp 1 x kuus 4000 eurot/kuus 5000 eurot/kuus Kasum 7% käibest 2012 lõpp 1 x kuus 10% käibest 10% käibest Müüdud pakettide 10 tk kuus 2012 lõpp 1 x kuus 20 30 arv Püsiklientide 50% 2015 1 x aasta 15% 30% osatähtsus koguklientidest Müüdavate 3 toodet 2012 1 x kuus 5 too...

Majandus → Ettevõtluse alused
24 allalaadimist
thumbnail
7
docx

JUHTIMINE

Perekond 2. Mida tähendab sünergia? Sünergia on summarse efekti suurenemine mitme teguri koostoimel. Sünergia abil saame saavutada rohkem ja väiksemate jõupingutustega kui eraldi tegutsedes. 3. Mis on organisatsioonisünergia? Edukas ja efektiivne koostöö, mille tulemusel sünnib positiivne tulem. 4. Mis on ressursisünergia? Mitmekesi kasutatakse ressursse ökonoomsemalt kui eraldi kasutades. 5. Mis on kultuurisünergia? 6. Mis on organisatsiooni mikrokeskkond? Mikrokeskkond on makrokeskkonna osa, mille moodustavad tarbijad, varustavad ettevõtted ja võistlevad ettevõtted. 7. Mis on organisatsiooni makrokeskkond? Makrokeskkonna moodustavad organisatsiooni paikkonna kultuurilised põhiväärtused ja majanduslikud, poliitilised ja õiguslikud tingimused, ka rahvusvahelised tegurid. Rahvusvahelised tegurid hõlmavad ülemaailmseid arengusuundi. 8. Kuidas toimub organisatsioonilise evolutsiooni protsess?

Majandus → Juhtimine
157 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Juhtimine kordamisküsimuste vastused 2017 I kontrolltöö

 Süsteeb aitab juhtidel mõista, et igal teol on tagajärjed organisatsiooni sees või väljaspool seda;  Avatud süsteem – on seotus väliskeskkonnaga. Suletud süsteem - on seotus sisekeskkonnas. 12. Mida mõistetakse organisatsiooni keskkonna all? Kuidas organisatsiooni keskkonda üldiselt jaotatakse? Organisatsioonil on sise-ja väliskeskkond või teisisõnu mikro-ja makrokeskkond. 13. Nimetage organisatsiooni makrokeskkonna tegurid. o Paikkonna kultuurilised põhiväärtused, majanduslikud, poliitilised ja õiguslikud tingimused. o rahvusvahelised (ülemaailmsed arengusuunad, ärielu mõjutavad trendid, EL laienemine, keskkonnakaitse), o majanduslikud (rahvamajanduse kogutoodang, krediidi saamise võimalused, keskmine töötasu,inflatsioon), o sotsiaal-kultuurilised (kultuuritase, demograafia, haritus, eetika), o poliitilised ja õiguslikud (valitsuse otsused, seadusandlus),

Majandus → Majandusõpetus
54 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Strateegia - referaat

MAINORI KÕRGKOOL ÄRIJUHTIMISE INSTITUUT STRATEEGIA REFERAAT JUHENDAJA TOOMAS SAAL KOOSTAJA AGNES AUNAP ÄJ-1-P-E-TAL/1 TALLINN 2008 1 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 STRATEEGIA PLANEERIMINE.........................................................................................4 ETTEVÕTTE MISSIOON.....................................................................................................4 STRATEEGILINE VISIOON................................................................................................5 ETTEVÕTTE EESMÄRGID.................................................................................................5 STRATEEGIA KOOSTAMINE..............................................

Majandus → Juhtimise alused
311 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

Juhtimine TTÜ: Kontrolltöö nr 1 kordamisküsimused

12. Mida mõistetakse organisatsiooni keskkonna all? Kuidas organisatsiooni keskkonda üldiselt jaotatakse? Organisatsiooni keskkond- on kogu organisatsiooni tegevust nii organisatsiooni seest kui väljaspoolt mõjutavate tegurite kogum Jaotatakse kaheks: Sisekeskkond- inimesed, kultuur, juhtimine Väliskeskkond- mikro ja makrokeskkond 13. Mida nimetatakse organisatsiooni mikro- ja makrokeskkonna teguriteks? Nimetage organisatsiooni mikro- ja makrokeskkonna tegurid. Väljaspool organisasiooni või selle osiseid mõjutavate tegurite kogum Makrokeskkond- Rahvusvahelised- hõlmavad ülemaailmseid argenusuundi, nt EL laienemine, keskkonnakaitse tõhutstamine ja kõrgtehnoloogia areng Majanduslikud- seotus krediidi saamise võimalustega, minimaalse ja keskmise töötasu suuruse, inflatsiooni ja SKP muutuisega

Majandus → Juhtimine
59 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Tartu kutsehariduskeskuse hotell

· Majutusteenus · Iluteenindus · Juuksuriteenused · Ehitus-ja puidutööd · Autoremonditööd · Tööstustehnoloogia Rahalehmad Koerad · Täiskasvanute koolitus · Pesumaja teenus · Toitlustus 4. ÜMBRITSEVA KESKKONNA MÕJU ORGANISATSIOONILE 1.1. Makrokeskkonna analüüs Makrokeskkond on väliskeskkonna osa, mis koosneb mikrokeskkonna mõjutajates, mis kujutavad organisatsioonile ohte või võimalusi. Väliseid faktoreid ei saa organisatsioon kontrollida ega muuta, neid teadvustades on ettevõttel võimalik oma tegevust paremini planeerida. Ärikeskkonda võiks iseloomustada kui asjade, suhete ja tingimuste süsteemi, mis ettevõtet igapäevaselt mõjutab, kuid mida ettevõtja ise otseselt mõjutada ei saa. Ärikeskkond jaguneb kaheks:

Majandus → Organisatsioonikäitumine
89 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

· laenuandja saaks otsustada, kas ettevõte suudab tasuda intresse ja tagastada laenu. Ärikeskkonna analüüs Ärikeskkonna all mõistetakse kõike, mis ettevõtja tegevust mõjutab, kuid mida ettevõtja ise otseselt mõjutada ei saa. Oluline on prognoosida sõltumatuid muutusi, nende muutuste arengut ja kasutada võimaluse korral muutusi ettevõtte huvides. Ärikeskkonna analüüs jaguneb: Makrokeskkonna analüüs. Mikrokeskkonna analüüs. Makrokeskkonna analüüs Makrokeskkonna analüüs käsitleb makromajanduslikke muutusi riigis, kus me tegutseme ning riikides, kus asuvad meie kliendid/konkurendid. Makrokeskkonna faktoreid: Poliitiline keskkond (seadusandlus, majanduspoliitilised prioriteedid jne). Majanduslik keskkond (majandustsüklid, töötus, inflatsioon jne). Sotsiaalne keskkond (demograafiline seisund, religioossed iseärasused jne).

Majandus → Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Juhtimine

Äriühing- kasusaajad omanikud, n ajaleht arvutitootja. Mittetulundusühing ­ kasusaajad kliendid, n ülikool, haigla. Liit - kasusaajad liikmed, n ühistu, koperatiiv. Avalik- õiguslik asutus- kasusaajad rahvas, n politsei, riigikool 5. Organisatsioon ja keskkond ­ Organisatsiooni keskkond jaguneb sise-ja väliskskkonnaks. Sisekeskkonna moodustavad inimesed ja, org. kultuur ja juhtimine. Organisatsiooni seisukohalt võib väliskeskkonna jagada kaheks: mikro- ja makrokeskkond. Makrokeskkonna moodustavad selle paikkonna kultuurilised põhiväärtused ning majanduslikud, poliitilised ja õiguslikud tingimused. Makrokeskkond koosneb: Rahvusvahelised; Majanduslikud; Sotsiaal-kultuurilised; Poliitilised; Tehnoloogilised tegurid. Mikrokeskkond on vahetu keskkond, kus org toimib. On makrokeskkonna osa, mille moodustavad tarbijad, varustavad ettevõtted ja võistlevad ettevõtted. Seega moodustavad mikrokeskkonna üksikisikud, grupid ja ettevõtted, kellega organisatsioon on koostegevuses

Majandus → Juhtimisteooria
63 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Äriplaan telefonirakendusele

● Visioon: Olla 2022. aastaks suurima kliendibaasiga ning pidevalt täienduv ja arenev toiduainete sisaldust ning tagamaid kajastav äpp ● Eesmärk: Saavutada 100% klientide rahulolu ja usaldusväärsus ning leida võimalusi ületada klientide ootusi pakutava osas. 5. Ärikeskkonna analüüs Makrokeskkonna ja mikrokeskkonna üldanalüüs. Täpsusta millised tegurid, faktorid, majandussubjektid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust (ja kuidas?). 5.1 Makrokeskkonna tegurid, mis meid mõjutavad/võivad mõjutada: 5.1.1 Majanduslik keskkond (majandustsüklid, töötus, inflatsioon jne) 5.1.2 Sotsiaalne keskkond (demograafiline seisund, religioossed iseärarused jne) Toitumisärasused ehk veganite arvu kasv/langus nt? 5.1.3 Tehnoloogiline keskkond (uurimis- ja arendustöö tase, tootearendus jne) 5.2 Mikrokeskkond 5.2.1 Edutegurid rakenduste valdkonnas

Majandus → Majandus
47 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Äriplaan: Majutusteenust pakkuv firma ’’Sõrad ja Sarved’’

uuendusliku ideega laineid. · pikaajalistest (üle 5 aasta) eesmärkidest ­ Välismaal teha uuendusi, teha suurim majutuspaik jahinduses, koguda sellega teatud kuulsust. Kui see saab piisavalt uuendust, on võimalik teha äri kaugemal Euroopast, teha põnevaid jahindusmajutusi turistidele kasvõi Aafrikas 5. Ärikeskkonna analüüs Makrokeskkonna analüüs käsitleb makromajanduslikke muutusi riigis, kus me tegutseme ning riikides, kus asuvad meie kliendid/konkurendid. Makrokeskkonna faktorid on : · Poliitiline keskkond ­ ei oska täpsemalt kirjeldada · Majanduslik keskkond ­ töötus ei sega, firma pakub just töökohti · Sotsiaalne keskkond ­ puudub, annab just inimestele võimalust sotsialiseeruda ja tutvuda. · Tehnoloogiline keskkond ­ tootearendus on suu, kuna jahindustooted uuenevad kiirelt, ja on alati võimalik tellida uuendusi, ning majutuse jaoks on alati uus mööbel ja küttevõimalused. · Seadusandlik keskkond ­ seadustest on

Majandus → Majandus
22 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Juhtimise alused KT kordamisküsimused

TEEMA: Organisatsiooni keskkond 1) Nimeta organisatsiooni mikrokeskkonna tegureid ja kirjelda neid. Mikrokeskkond on vahetu keskkond, kus organisatsioon toimib. Konkurendid ­ püüavad rahuldada tarbija sama vajadust Kliendid ­ sõltub äri edu Tarnijad ­ sõltub materjalide kvaliteet ja kohaletoimetamine Regulaatorid ­ kontrollivad või mõjutavad organisatsiooni tegevust Strateegilised liitlased ­ organisatsioonid, kellega koostöö 2) Nimeta organisatsiooni makrokeskkonna tegureid ja kirjelda neid. Rahvusvahelised ­ ülemaailmsed arengusuunad Majanduslikud ­ krediidi saamine, töötasu suurus, inflatsioon, rahvamajanduse kogutoodangu muutus Sotsiaal-kultuurilised ­ elanike kultuuritase, demograafiline seisund, religioossus, haritus, eetika Poliitilised-õiguslikud ­ seadusloome ehk mis lubatud või keelatud Tehnoloogilised ­ tehnoloogia tase 3) Nimeta kaks organisatsiooni keskkonda iseloomustavat tegurit ja iseloomusta neid.

Majandus → Juhtimine
66 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Äriplaan

EESTI TÖÖTUKASSA ÄRIPLAAN Aisel Agajeva Tallinn 2014 1. Äriplaani kokkuvõte Äriplaani eesmärgiks on avada Tartu Tervishoiu ühiselamus kohviku. Uus kohvik pakub soodsa toitu eelkõge ühiselamus elavatele tudengitele. Klientide protsentuaalne jaotus: 90% tudengid, 10% tööealised (külalised, õpetajad). Seni on toitlustusteenust pakutud Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis. Uues kohvikus tuleb kuni 30 inimese toitlustamise võimalus. Ettevõtet planeeritakse 9 töötajate arvuga kaasa arvates 2 omanikku. Ettevõte tugevad küljed on väike, sõbralik kollektiiv, rõhk kvaliteetsel teenindusel, mõnus atmosfäär, madalad hinnad, võimalus toitu kaasa võtta ja ettetellida. Kohviku planeeritavad lahtioleku ajad: 7.30-20.00. 2. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi Tervise kohvik Ettevõtte juriidiline vorm OÜ Aadress Narva mnt....

Majandus → Tootmine
81 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Organisatsiooni käitumine

sisekeskkonnaga. W- nõrkused– iseloomustab ettevõtte nõrkasid külgi. Samuti seotud ettevõtte sisekeskkonnaga. O- võimalused– iseloomustab ettevõtte arenemis- või teisi võimalusi. Seda ettevõte ise mõjutada ei saa. T- ohud– iseloomustab ohtusid, mis ei ole ettevõttega seotud ja mida ta ise mõjutada ei saa. 9. Mida tähendab lühend PEST? Mida tähendab lühend STEEP? Tooge näiteid PESTis käsitletavatest teguritest. PEST on makrokeskkonna analüüs, mis käsitleb kõige üldisemaid, kogu majandust ja ühiskonda laiemalt mõjutavaid keskkonnategureid. P- poliitline, mis hõlmab endas näiteks seadusemuudatusi. E- ökonoomiline, mis iseloomustab keskmist palka. S- sotsiaalne, mis iseloomustab elanikkonna keskmist vanust. T- tehnoloogiline iseloomustab tehnoloogia arengut. STEEP on PEST ja lisaks keskkond. 10. Millised on organisatsiooni väliskeskkonna otsese mõjuga komponendid? Iseloomustage neid.

Majandus → Juhtimis alused ja...
42 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Põhjalik äriplaan

Keskmine- osta juurde paremat tehnikat, et saaks oma hinnangut tõsta tööturul. Otsida suuremaid kliente ja üritusi. Pikaajaline-Olla Eestis tuntud ja nõutud firma, omada kaasaegset ja konkurentsivõimelist tehnikat ja tööjõudu. tunnuslause: Kõrgkvaliteetne videomaterjal igaühele! 5. Ärikeskkonna analüüs Makrokeskkonna ja mikrokeskkonna üldanalüüs. Täpsusta millised tegurid, faktorid, majandussubjektid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust (ja kuidas). 5.1 Makrokeskkonna analüüs.  majanduslanguse risk – keskmine, sest klindi rahakott mõjutab tellimuste arvu.  seadusandluse risk – madal, sest teenustele makse pole kehtestatud  konkurentsirisk – keskmine, sest turg vajab pakkumist, aga konkurentidel võib kvaliteet olla madalam ja hind kõrgem 5.2 Mikrokeskkonna analüüs.  Õiguslik risk – madal, sest omanik on teenusega pikaajaliselt tegelenud

Majandus → Ettevõtlus alused
85 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turundus

miks? kuidas? mida? Pilt – foto, joonis Värvus – üle 4 värvi palju Osade asetus (layout) – pealkiri 70% / joonis 30% Turundus keskkond Selle moodustavad mitmesugused välismõjud: 1 Mikrokeskkond (inimesed, organisatsioonid, konkurendid, tarnijad, vahendajad) 2 Makrokeskkond (majanduspoliitika, seadused, loodus, tehnoloogia, sotsiaalelu) Üldisemad mõjud, millest sõltub ettevõtte edukus. Mikrokeskkonda on võimalik kujundada, makrokeskkonna puhul peab ettevõte sellega kohanema. Turustuspoliitika  Viia toode otseses mõttes turule  Toode õigel ajal õiges kohas  Ühe või mitme turustuskanali ehk vahendajate keti kujundamine Orgatsiooniline külg – vahendajate liigi valik ja koostöö kujundamine  Kokkulepped kauplustega ostu ja edasimüügi osas + Langeb ära tüütu ja riskante kauplemine - Kaotame kontrolli lõpphinna ja osa kasumi üle Kui kadu suur – oma müügiesindused

Majandus → Turundus
11 allalaadimist
thumbnail
17
docx

TURUNDUS SPIKKER

vahendite ja meetodite süstematiseerimiseks, kompleksi analüüsimiseks vajaliku ja ning õigeaegseks objektiivse ning info täpseks kogumiseks, edastamiseks turundusotsuste tegijatele. Struktuur: ettevõttesisese aruandluse allsüsteem (tegeleb erinevatest struktuuriüksustest laekuva informatsiooni kogumisega), turuseire allsüsteem (ülesandeks on pidevalt jälgida ja koguda ettevõtte seisukohast vajalikku välist informatsiooni, hoidmaks ennast kursis turnduse mikro ja makrokeskkonna muutuste ning trendidega), turundus-uuringute allsüsteem (võimaldab turuandjal ainuisikuliselt kiiresti töödelda ja analüüsida andmeid ning saadud tulemuste põhjal vastu võtta otsuseid), turundusotsuste tugisüsteem (võimaldab koguda andmeid, mida ettevõttesisese aruandlussüsteemi ja turuseire allsüsteemiga hankida ei saaks). 14. Turundusuuringu ja turu-uuringu mõisted ning erisused. Turundusuuring on

Majandus → Turundus
201 allalaadimist
thumbnail
16
doc

ÄRIPLAANI STRUKTUUR

aknatootjaks Põhjamaades. Keskmise pikkusega eesmärkide näited: 1. Saavutada tootmismaht 6000 akent kuus 1. juuliks 2009. 2. Sama aasta 1. oktoobriks eesmärk saavutadatootmismaht 8000 akent kuus ja saada üheks suuremaks aknaid tootvaks ettevõtteks Baltimaades. Lühiajaline eesmärk on ehitada lõpuni tootmishoone. 5. Ärikeskkonna analüüs Makrokeskkonna analüüs Ärikeskkonna all mõistetakse kõike, mis ettevõtja tegevust mõjutab, kuid mida ettevõtja ise otseselt mõjutada ei saa. Oluline on prognoosida sõltumatuid muutusi, nende muutuste arengut ja kasutada võimaluse korral muutusi ettevõtte huvides. Makrokeskkonna analüüs käsitleb makromajanduslikke muutusi riigis, kus me tegutseme ning riikides, kus asuvad meie kliendid/konkurendid. Makrokeskkonna faktorid on näiteks:

Majandus → Äriplaan
111 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ettevõtte planeerimine ja laienemine uutele turgudele

Erinevate kasvuvõimaluste atraktiivsus sõltub nii ettevõtte positsioonist kui ka tegevusharu arengufaasist, mõju avaldavad ka riigisisene majandusolukord ning rahvusvahelised majandussuhted. Välisturule laienemine Äri laienemiseks välisturgudele peab ettevõttel olema oma toote või teenuse sihtrühmast ja hinnapoliitikast kindel nägemus, et selle põhjal ka uus sihtturg valida. Lisaks ettevõtte mikrokeskkonna teguritega arvestamisega tuleb välisturule laienemisel arvesse võtta ka makrokeskkonna tegureid nagu valuutaseis, inflatsioon, rahvamajandus, demograafiline seisund, religioossus, haridus ja eetilised tavad väliskeskkonnas, poliitiline olukord, tehnoloogia areng, keskkonnakaitse, EU-reeglid jpm. Planeerides ettevõtte laienemist välisturgudele on lisaks väliskeskkonnas pakutavatele uutele võimalustele väga tähtis arvestada ka väliskeskkonnas tekkivate võimalike ohtudega ja ka teguritega, mis otseselt ei

Majandus → Ettevõtemajandus
13 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Äriplaani vorm

ÄRIPLAANI VORM TAOTLEJA NIMI Tallinn 2013 1 1. Äriplaani kokkuvõte 2 2. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi Ettevõtte juriidiline vorm Aadress Telefonid Faks E-mail Juhatuse liikmed Omakapital Omanikud, nende osa kapitalist Kontaktisik, tema telefon Ettevõtte tegevusala Ettevõtte tegevuspiirkond 3. Äriidee kirjeldus Väike- ja suurehitiste ehitus/viimistlus ja nendes vajaminevad elektritööd ning paigaldused. Töid teostame eraisikutele, väike- ja suurfirmadele. Konkurendi ees on eeliseks firma laialdane tegevusvaldkond (saab käik ehitusel vajaminevad tööd ühest firmast). Eeliseks on veel hea kvaliteet ja ehitiste ja siseviimistluste moodsus ning tänapäevalisus. 4. Visioon, missioon ja eesmärgid Firma missioon on järgida kvaliteedi norme ja standardeid mis on firmas kehtestatud ning firma sisereeglite järgimine ja üleüldiste firmareeglite järgimine mis on firma töödega seotud....

Majandus → Menetluspraktika
56 allalaadimist
thumbnail
10
doc

TURUNDUSE ALUSED eksami teemade loetelu 2010

turundusosakonnal aga ettevõttesiseseid tegevusi kooskõlastav funktisoon. 9. Ettevõttesisene turunduskeskkond. Koosneb erinevate allüksuste ja osakondade võimustruktuuridest ning töötajatest. 10. Turunduse mikrokeskkond. Mikrokeskkonna moodustavad lähimad äripartnerid, kelleks on tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid ja huvigrupid. 11. Turunduse makrokeskkond. Makrokeskkonna moodustavad kuus komponenti: majanduslik, juriidilis-õiguslik, demograafiline, kultuuriline, tehnoloogiline ja looduslik keskkond. 12. Turunduskeskkonna analüüs ja analüüsi meetodid. Makrokeskkonda analüüsitakse PEST-analüüsiga + SWOT analüüs. Sisekeskkonna analüüs: turunduse strateegiad, turundusorganisatsioonid ja süsteemid, turundusmeetmete analüüs, turunduse produktiivsuse analüüs

Majandus → Turunduse alused
81 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Administratiivne juhtimine

seatud eesmärkidega ning antakse võrdlustele tuginedes hinnang toodete/protsesside/tegevuste kvaliteedile. Kontrolli liigid: - füüsiliste vahendite kontroll, - inimressursside kontroll, - ressursi kontroll, - finantsressursside kontroll. Kontrolli liigid juhtimistasandite järgi: - Tippjuhid tegelevad strateegilise kontrolliga - Taktilise kontrolliga tegelevad keskastmejuhid - Operatiivse kontrolliga tegelevad esmatasandi juhid Kontroll on organisatsioonile vajalik: - mikro- ja makrokeskkonna muutustega kohanemisega, - vigade kuhjumise vältimiseks, - kontrolli omamiseks keeruka organisatsiooni üle, - omahinna minimeerimiseks. Eristatakse: - esialgne kontroll, - jooksev kontroll, - järelkontroll. Eelkontroll - omab kõige suuremat tähtsust organisatsioonile, sest selles faasis on võimalik ennetada protsessi käigus tekkida võivaid vigu ning probleeme. See omakorda aitab vältida liigseid kulusid ning klientide rahulolematust.

Õigus → Õigus
7 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Gümnaasiumi majanduse äriplaan

Kokkuvõte Minu äriplaani ideeks kujunes välja pikkade pood, mille laatset pole Eestis. Pood pakub erinevaid riideid/jalanõusid suure valikuga nii meestele, kui ka naistele. Kogu kaup imporditakse, enamjaolt Inglismaalt aga ka muudest kohtadest. Ettevõtte asukohaks Küüni 15. Tulevikus laiendame ka Tallinnasse. Leida võib ettevõtet inernetilehelt kui ka ajalehest aegajalt. Ootame kauplusesse kõiki, kes on huvitatud meie toodetest! Ettevõtte üldandmed 1. OÜ Pikk 2. Osaühing 3. Küüni 15 4. 7498 076, 58547782 5. 7498 077 6. [email protected] 7. Kati Karu, Mari Muri 8. Osakapital 9. Kati Karu (täisosa) 10. Kati Karu, 55667788 Äriidee 1. Ärivaldkond: tööstuskaubandus 2. Toode/teenus lühidalt: riideid müüv kauplus 3. Sihtgrupp: iga vanus, kuidas inimene ise soovib ja näeb, kuidas toode talle endale sobib. Enamjaolt pikkadele inimestele, nii meestele kui naistele. 4. Idee uudsus ja erilisus...

Majandus → Äriplaan
40 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kordamisküsimused eksamiks Turundus

1. Mis on turundus Turundus on kasulie klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. 2. Turunduse funktsioonid Kaks põhilist mõõdet ­ strateegiline ja taktikaline. Strateegiline turundus koosneb tarbijavajaduste analüüsist, turu segmenteerimisest, turundusvõimaluste hindamisest, konkurentide analüüsist ja turundusstrateegia kujundamisest. Taktikaline turundus keskendub valitud sihtrühmade kesksete turundusplaanide koostamisele, mille käigus täpsustatakse eesmärgid, pannakse paika turundusmeetmestik (toode, hind, jaotus, edustus), turunduseelarve ja ajakava. Samuti tuleb need turundusplaanid ellu viia ja kontrollida nende edukust. 3. Turunduse põhiprintsiibid Vajadused (Maslow vajaduste hierarhia), soovid ehk kuidas turundus inimeste soove rahuldab. Nõudlus ehk kui inimesel on soov ja nõusoleks toote või teenuse eest maksta. Turg ehk see, kus tarbija ettevõtte tooteid või teenuseid ostab....

Majandus → Turundus
249 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Strateegiline plaan - ILUSAIM KLUBI

Teenindus valdkond mõjutab olulisel määral maakonna elutegevust: aitab luua uusi töökohti, lisab raha maksutulude näol ning samuti toob sisse ka välisraha. Kuid eelnevale positiivsele loetelule peab lisama ka negatiivset: kliendi külastusest jääb maha prügi, samuti on oht ettevõtjatele, et halvad kliendid võivad lõhkuda inventari või või jätta oma teenuste eest tasumata. 3. SITUATSIOONIANALÜÜS 3.1 Makrokeskkonna analüüs Uue ettevõtte sisenemine turule sõltub olulisel määral riigi poliitilisest ja majanduslikust olukorrast. Kui intressimäärad on madalad, siis inimesed eriti ei soovi teenust, vaid kasutavad sissetulekust suurema osa tarbimiseks. Tagajärjeks on nõudluse kasv ja hindade tõus. Ilusaim klubi Tootmistegurite hindade tõus mõjutab kogupakkumist. Rahvamajanduse ja sisemajanduse

Majandus → Juhtimise alused
108 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Äriplaan: Kanafarmi asutamine

granuleerimis masin (tehes söödajahu graanuliteks on kokkuhoid soodakaos umbes 25 % ) alustada kanala 2 osa väljaehitamist, avada müügipunktid ni Paide kui ka Türi linnas. Alates 2015 alustada üleminekut 100% mahetootmisele. Alates 2017 aastast peaks olema FIE Jaanus Saarelahe kanafarm täielikult mahetootmisel ettevõte .edasisteks eesmärkideks on luua püsikontaktid öko kauplustega üle eesti oma toodete müügiks. 5. Ärikeskkonna analüüs Makrokeskkonna ja mikrokeskkonna üldanalüüs. Täpsusta millised tegurid, faktorid, majandussubjektid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust (ja kuidas). Makrokeskkonna analüüsis on poliitilist keskkonda analüüsides tähtsamateks mõjutajateks Täpsusta, kes on sinu ettevõtte hankijad ehk tarnijad. Ettevõte tarnija Tooraine/materjal Aadress Telefon Meiliaadress Oü Korstnaabi Sööt,söödalisandid, Saku vald, 55694711 [email protected]

Põllumajandus → Põllumajandus
211 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Estraveli turundusplaan

raske turundust teha, sest kampaaniate etteplaneerimise aeg on väga lühike. Iga hetk tuleb olla valmis soodsate lennuhindade kommunikeerimiseks. Teisalt on ka pikalt ette planeeritud kampaaniaid ja strateegilisi tegevusi, kuid kohene valmisolek peab olema pidevalt. Seetõttu on Estravelis vajadus suurte turunduskanalite järele nagu näiteks suur e-posti list ja aktiivne suhtlusportaali Facebooki turundus. 2. Ettevõtte turunduskeskkond: makrokeskkonna tegurid, mis avaldavad mõju ettevõtte äritegevusele Estravel AS äritegevusele avaldavad enim mõju majandus-ja keskkonnategurid, kuid ka kultuurilised ja poliitilised tegurid. Majanduslanguse ajal ei suuda ettevõte müüa piisavalt oma teenuseid ja tooteid, kuna tarbijate elukvaliteet langeb ja seetõttu on turismiturg sel perioodil madalseisus. Ettevõtet mõjutavad ka idas toimuvad muutused nagu viisavabade riikide lisandumine ja idaturu avanemine Eesti turistidele. Üha enam

Turism → Turismiturundus
348 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Turunduse mõisted

5) Turukontseptsioon- ettevõtte eesmärkide ning konkurentsieelise loomiseks on tarvilik kõrgema tarbijaväärtuse loomine, kohaletoimetamine ning kommunikatsioon, valitud sihtturgudel. Aluseks on tarbija vajaduste väljaselgitamine, mõistmine ning rahuldamine. Vahetuse aluseks oleva pakkumise puhul peavad kokku saama tarbijate soovid ja vajadused ning ettevõtte eesmärgid ja sihid. 9. Turunduse mikro- ja makrokeskkond- makrokeskkonna moodustavad laiemad, mikrokeskkonda mõjutavad jõud, milleks on demograafiline, majandus-, loodus-, tehnoloogiline, poliitiline ja kultuurikeskkond ( nt. Iive on negatiivne, 18- 24 aastaste inimeste osatähtsus rahvastikus suureneb, elanike reaalsissetulek langeb) Mikrokeskkonna teguritena käsitletakse tarnijaid, tarbijaid, konkurente ja konkurentsisituatsiooni ning huvigruppe ( nt. Kui maakonnas tegutseb kaks väikest ehituskaupade kauplust ning poole aasta pärast avatakse uus

Majandus → Turundus
10 allalaadimist
thumbnail
23
docx

TAASKASUTUSKESKUS BYGERILI

SWEDBANK AB TAASKASUTUSKESKUS BYGERILI Koostaja: Gerili Narusing, K17 KÕ Rakvere 2017 1 SISUKORD 1ÄRIIDEE KIRJELDUS............................................................................................................3 2ÄRIPLAANI EESMÄRK.........................................................................................................4 2.1Ettevõtte missioon ja visioon.............................................................................................4 3ÄRIKESKKONNA ANALÜÜS...............................................................................................5 4INFRASTRUKTUUR...............................................................................................................8 5SWOT-ANALÜÜS...................................................................................................................9 6RISKIANALÜÜS....

Majandus → Majandus
37 allalaadimist
thumbnail
9
doc

METOODILINE E-ÕPPE FORMULAR AINES TURUNDUSE JUHTIMINE

Ettevõtte põhieesmärgiks on olla teistest ettevõtetest eirinev oma toodete poolest, sest piirkonnas ei ole näinud taolist ettevõtmist. Tooted on ainulaadsed, võrreldes konkurentidega. Hinnad kujunevad vastavalt sisseostu hindadega ja sinna on lisatud oma juurdehindlus. Reklaam on planeeritud flaierid, puhveti ees kolmnurk reklaam, sotsiaalvõrgustikus ja Pärnu raadios, mis mängib suvel rannas muusikat. 5. TURUNDUSKESKKONNA ANALÜÜS 5.1 MAKROKESKKONNA ANALÜÜS. Täpsusta millised majanduslikud, poliitilised, sotsiaalsed, looduslikud ja tehnoloogilised faktorid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust. Oluline on iga mõjuri (faktori) välja toomisel analüüsida, kuidas see sinu ettevõtlus(turundus)tegevust mõjutab Poliitiline keskkond- eeldame, et linna valitsus toetab seda projekti, kuna see on tervislik. Seda toetab riigi ettevõtluspoliitika, sest tänapäeval on lihtne teha väike ettevõte.

Majandus → Kaubandus ökonoomika
71 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun