Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tulemuskaart" - 32 õppematerjali

thumbnail
2
doc

Tasakaalus tulemuskaart

TASAKAALUS TULEMUSKAART (Balanced Scorecard) 1. Meetodi lühikirjeldus Tasakaalus tulemuskaart on unikaalne organisatsiooni poolt kehtestatud tasakaalustatud mõõdikute süsteem eesmärkide täitmise mõõtmiseks ja strateegia rakendamiseks kõigil tasanditel. Tasakaalustatud tulemuskaart on juhtimismeetod, kus ettevõtte igapäevategevus on seotud tema visiooni ja strateegiliste eesmärkidega sobivalt valitud suhtarvude süsteemi abil. 2. Milline on selle meetodi kasutamise eesmärk Tasakaalus tulemuskaardi aluseks on organisatsiooni põhiliste eesmärkide vaheliste põhjus- tagajärg seoste leidmine ühtse visiooni saavutamiseks. Klassikaline tasakaalus tulemuskaart jagab strateegiast tulenevate eesmärkide elluviimiseks vajalikud tegevused neljaks

Majandus → Arendustegevus
66 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Rahandus

• finatsinvesteering 3.Investeeringuprojekti liik, mis on äärmiselt laiaulatuslik ja üldreeglina maksumus üle 1mld USD. • Megaprojekt 4.Lisaks investeerimisvõimalustele mõjutavad dividendipoliitikat: • Ettevõtte kapitali struktuur ja sisemiselt loodava kapitali olemasolu 5.Eestis kasutatakse Euroopa Komisjoni (VKE) suurusega ettevõtete määratlust. Millised on need kategooriad? • keskmise suurusega ettevõtted, väikeettevõtted, mikroettevõtted 6.Tasakaalustatud tulemuskaart sisaldab neli tasakaalustatud valdkonda. Milline neist on vale? • Finantsid • Laenud • Kliendid • Sisemised äriprotsessid • Õppimine ja areng 7.Milline tooduist ei ole investeeringuprojekti hindamise etapp: • Esialgne projektiga tutvumine • Üksikasjalik projekti hindamine • Autoriseerimine •Alginvesteerimine • Rakendamine • Järelvalve • Investeeringu järgne audit 8.Raha paigutamist pikemaks ajaks ja kindla, kestva hilisema kasusaamise eesmärgil nimetatakse

Majandus → Raha ja pangandus
18 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Kvaliteedijuhtimine teadmiste hindamise test

TARTU​ ​ÜLIKOOLI​ ​PÄRNU​ ​KOLLEDŽ Turismiosakond Kvaliteedijuhtimine Teenuste​ ​disain​ ​ja​ ​juhtimine Magistriõppekava Kursusel​ ​omandatud​ ​teadmiste​ ​hindamise​ ​test ● Testi​ ​leiate​ ​ÕIS-ist​ ​ning​ ​selle​ ​eesmärgiks​ ​on​ ​kvaliteedijuhtimise​ ​alaste​ ​teadmiste kinnistamine. ● Saatke​ ​vastustega​ ​test​ ​hiljemalt​ ​01.12.2015​.​ ​a.​ ​aadressil:​ ​[email protected] ● Testi​ ​hindamisel​ ​kasutatakse​ ​põhimõtteliselt​ ​samu​ ​põhimõtteid,​ ​mis​ ​on​ ​esitatud​ ​ ​Töö (nelja​ ​eksamhinde​ ​saamiseks​ ​vajaliku​ ​töö)​ ​hindamiseks​ ​iseseisvate​ ​tööde​ ​juhendi lõpul.​ ​Testi​ ​sooritamise​ ​eest​ ​on​ ​võimalik​ ​saada​ ​kuni​ ​30​ ​punkti. Nimi: Esitamise​ ​kuupäev: Test​ ​koosneb​ ​kahest​ ​osast: I​ ​osa​ ​–​ ​Kvaliteedi​ ​teoreetilised​ ​käsitlused II​ ​osa​ ​–​ ​Kvaliteedi​ ​mõõtmise​ ​ja​...

Majandus → Juhtimine
211 allalaadimist
thumbnail
3
docx

PERSONALI PLANEERIMINE JA TÖÖANALÜÜS

töötajate intervjueerimine · Tööde jaotamine gruppidesse · Ametijuhendi osade läbiarutamine osalistega · Ametijuhendi esmase versiooni koostamine. Ametijuhendi kooskõlastamine juhtkonnaga 9. Millistes dokumentides võivad olla kirjas töötaja tööülesanded (lisaks ametijuhendile või selle asemel) Ametikoha profiil ja -nõuete profiil Vastusvaldkondade kirjeldused Tööjaotuse maatriks Tulemuskaart Funktsioonide diagrammid / voodiagrammid protsessi või selle osade kohta / protseduurireegli osad

Haldus → Personali planeerimine ja...
58 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Finantsarvestus eksami konspekt

Traditsiooniliselt on juhtimisarvestuse poolt ettevalmistatav info olnud rahalises väljenduses ehk finantsinfo Juhtimisarvestus on tänapäeval laiendanud oma huvi ka mitterahalisele informatsioonile:  Kvaliteedi näitajad  Protsesside parameetrid  Klientide rahulolu  Töötajate võimed ja motiveeritus  Toodete omadused  Allüksuste tulemused (nii rahalised kui ka mitterahalised) Tasakaalus tulemuskaart Tasakaalus tulemuskaart (TTK) on strateegiliste eesmärkide saavutamisele fokuseeritud juhtimismudel, mille abil teisendatakse organisatsiooni missioon ja strateegia mõõdetavateks tegevusteks neljas perspektiivis (Kaplan & Norton 1992):  finantsid - mida ootavad omanikud ja rahastajad;  kliendid - millist toodet/teenust ootavad sise- ja väliskliendid;  sisemised äriprotsessid - mida tuleks teha hästi, et huvipoolte ootusi ja vajadusi rahuldada;

Majandus → Rahandus ja pangandus
63 allalaadimist
thumbnail
17
docx

INIMRESSURSI JUHTIMISE KORDAMISKÃœSIMUSED

kogu organisatsioonile. Teadmusjuhtimise peamine väljakutse on teha teadmised kättesaadavaks ka teistele. 6 23. Eesti tööjõuturgu iseloomustavad trendid. Võõrtööjõud kui rohi maailma rahvastiku vananemiseks. Võidab riik, kes suudab leida töötava mudeli vananeva rahvastiku rakendamiseks. Eesti vananeb ja töökäsi napib soovitakse tõsta pensioniiga, et inimesed püsiksid tööturul kauem. 24. Tasakaalus tulemuskaart ja selle neli perspektiivi. 1992.a Harvarsi professor Robert Kaplan ja konsultatsioonifirma juht David Norton avaldasid artikili pealkirjaga ,,Tasakaalus tulemuskaart: tegurid, mis viivad tulemusteni"- põhines uurimustööl, mis otsis vastust küsimusele, kas ainult finantsnäitajatel põhinev firmade juhtimine hakkab üha enam aeguma. 1) Rahaline- mida tuleks rahalise edu saavutamiseks aktsionäridele pakkuda; 2) Kliendid- mida tuleks klientidele pakkuda tulevkuplaanide saavutamiseks;

Majandus → Juhtimine
59 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

...........................................................................................................18 Ettevõtte analüüs.............................................................................................................................21 SWOT analüüs, SWOT maatriks, Tasakaaluanalüüs, Tasakaalujoon, Tuumkompetents...............22 Ettevõtte kasvupotentsiaal ja elutsükkel.........................................................................................26 Tasakaalus tulemuskaart (TTK) 1 The Balanced Scorecard...........................................................27 Tasakaalus tulemuskaart (TTK) 2 The Balanced Scorecard...........................................................35 ETTEVÕTETE KONKURENTSIVÕIME....................................................................................39 Äritasandi strateegia ja konkurentsieelis........................................................................................43

Majandus → Juhtimine
85 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING

................................... 59 4.4. Tulemuslikkuse hindamise ja juhtimise näitajad ning meetodid Eesti ettevõtetes ............................................................................................................ 62 4.5. Strateegiline controlling ...................................................................................... 70 4.6. Strateegilise controllingu instrumentaarium ...................................................... 74 4.7. Tasakaalus tulemuskaart ..................................................................................... 74 4.8. Controllingu institutsioonid ................................................................................ 86 4.8.1. Controllingu detsentraliseerimine ............................................................ 86 4.8.2. Controlleri roll ettevõtte juhtimissüsteemis ............................................. 87 4.8.3

Majandus → Finantsjuhtimine
195 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Strateegilise juhtimise eksamiks

muudatusi. Etapid: -tehakse kindlaks, mida jälgida (mõõta) - määratakse kindlaks hindamise alused, millega mõõdetavaid tulemusi võrrelda; - viiakse läbi regulaarne tulemuste väljaselgitamine, mõõtmine; - tulemusi võrreldakse kokkulepitud hindamise alustega; - olulisemate kõrvalekallete ilmnemisel täiustatakse strateegia elluviimist või ka muudetakse strateegiat. TASAKAALUS TULEMUSKAART Meetod, mille abil mõõdetakse ja juhitakse ettevõtte kui terviku edukust ning eesmärkide saavutamist, lähtudes neljast üksteist tasakaalustavast osast 1. Rahaline perspektiiv- millist finantstulemust ootavad ettevõtte omanikud;- käive, kasum, rentaablus, investeeringute tasuvus, rahavood 2. Kliendi perspektiiv- mida soovib klient, milline on tema rahulolu;- turuosa, kliendi rahulolu, püsiklientide osakaal, klientide arvu kasv, uute klientide

Majandus → Juhtimine
28 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Personali hindamine ja motiveerimine kordamisküsimused

15. Kirjelda inimressursside hindmaist Euroopa kvaliteediauhinna mudeli abil - Juhtimine, mis on seotud inimvaraga. Juhtimine- hindamine- parendamine 16. Kuidas toimub inimressursside näidikute määramine ja aruandlus  Kulud- tegevuskulude kohta  Aeg- tegevusele kuluv  Kogus- käsitlevate arv  Eksimistase- „esimesel katsel hakkama saamine %“  Reageerimine- rahulolu tasandid 17. Kuidas aitab tasakaalus tulemuskaart hinnata inimressursse?  Rahaline  Kliendid  Sisemised protsessid  Õppimine ja kasv 18. Kuidas arvutatakse inimväärtust  Inimvara väärtus= tööjõukulu x individuaalne varakordaja / 1000 - Individuaalne varakordaja on kaalutud keskmine, mis hõlmab võimekust; potentsiaali; panus. Vt. loengus tehtud ülesannet 19. Milline on seos inimkapitali lisandväärtuse loomise ja asendatavuse vahe

Majandus → Personali juhtimine ja...
39 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Personalijuhtimisest ja selle põhimõisted

heakskiitu, mitteusaldusväärne. Personali hindamise meetodid: · tagasivaatemeetodid; · tulevikku suunatud meetodid; ( Hindamisintervjuude puhul keskendutakse töötaja käitumisele ja töötulemustele, mitte isiksuseomadustele ning see peaks kaasa aitama juhi käitumisele tulevikus. Juhtimine eesmärkide kaudu aga eeldab eesmärkide püstitamist ja neist juhindumist ­ sellest kasvas välja tasakaalustatud tulemuskaart ja tulemusjuhtimine.) · võrdlevad meetodid;(essee, paarisvõrdluse meetod) · kirjalikud meetodid. ( Järjestamine kujutab endast hinnatavatest töötajatest ühise pingerea koostamist. Personalijuhi koostatud ülevaade eeldab personalitöötaja aktiivset osalemist hindamises ­ küsitleb kõiki juhte alluvate töö kohta jne. Ühtlasi peab tal olema hea ülevaade tehtava töö sisust.

Majandus → Juhtimine
73 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Juhtimisalused - Juhtimisteooria

strateegia määrab vahendid Tippjuhtkond kesktasemejuhid Madalama tasandi juhid. 5-10 aastat . 0,5-2 aastat Kuni 1 aasta. Vahepealse kestusega plaanid Kolm strateegiad eristumine-ordi branding- apple hinnajuhtimine acer Ettevõtte tegevuse planeerimine- strateegia tulueelarve kulueelarve tingimused Tasakaalus tulemuskaart Ettevõtte südamikus vision-kuhu tahetakse jõuda strateegia-kuidas jõutakse Kuidas jõuda? 1.Finantseesmärgid Nt kõrgem müük 25% 2. protsessid nt Efektiivsem ärimudeli muudatus nt tarnimine ilma vahelaota 3. töötajarahu nt: kaadrivoolavus või töötajate kõrgem kvalifikatsioon 4. kliendirahulolu Kaks süsteemi- küsitlus, NPS-küsitakse- kas soovitaksite oma sübrale-miks Strateegiline juhtimine: 1.Keskkonna kontroll. Keskendutakse võimalustele erasektor 2

Majandus → Juhtimise alused
126 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Strateegiline juhtimine eksami konspekt

sobiv hulk olulisi mõõdikuid. Mõõdikud peaksid katma kriitilisi edutegureid, tagama võrreldavuse parimate ettevõtetega ja olema kõigile üheselt arusaadav. Eeliseks on see, et teeb võimalikuks kombineerida lühi- ja pikaajalisi eesmärke, samuti arvestada ka pehmeid näitajaid.  Võimaldab eesmärgid ja tegevustulemused tuua ära ühe aruandega  Väldib suboptimeerimist, mis tähendaks, et üks eesmärk on saavutatud teise eesmärgi arvelt Tasakaalus tulemuskaart toetab strateegia elluviimist, kaasates sellesse kõiki töötajaid. McKinsey Maatriks  Lahtrites 1,2 ja 3 paiknevad äriüksuste positsioon on soodsamaid. Vajalikud investeeringud on kõrge prioriteetsusega.  Lahtrites 4,5 ja 6 paiknevad äriüksused on keskmise prioriteetusega, oma positsiooni hoidmiseks vajavad nad püsivaid reinvesteeringuid.  Lahtrites 7,8 ja 9 sisaldavad halvima positsioonide äriüksusi.

Sotsioloogia → Organisatsioon ja juhtimine
43 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kvaliteedi juhtimine - Spikker

osapool annab tõenduse, et toode või protsess vastab esitatud nõuetele. Konkurentsikeskne kvaliteet ­ kliendi arvamus toote väärtusest kujuneb võrreldes Sertifitseerimise protseduuri kõige tähtsamaks osaks on audit. ettevõtte tooteid konkurentide omadega. 14. Kliendi rahulolu printsiip ­ TQM nii avalikku kui erasektorisse kuuluva 42. Tasakaalustatud Tulemuskaart elik Balanced Scorecard ­ TTK. Selle juhtmõte: organisatsiooni puhul peab konkurentsivõime tugevdamiseks keskenduma klientide mida ei saa mõõta, seda ei saa ka juhtida. nõudmistele ja ootustele. TQM algab klientide ootustest täielikust arusaamisest. TTK on juhtimismudel, mis annab üheaegselt mitmed majandusnäidikud, mille alusel 15. Töötajate rahulolu printsiip ­ Konkurentsivõimelisuse põhiliseks eesmärgiks on ettevõtet edukalt juhtida.

Varia → Kategoriseerimata
71 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Strateegilise juhtimise eksam

Eeldatakse, et iga ettevõtte tegevustulemused on piiratud maksimaalselt ühe või kahe teguri poolt. Iga ettevõtet saab vaadelda kui omavahel seotud protsesside ahelat, mis muudab sisendid müügikõlblikeks toodeteks. Efektiivseim viis ahela tugevuse suurendamiseks on nõrgima lüli leidmine ja selle tugevdamine. Seega saab ettevõte oma tegevustulemusi kiirelt ja märgatavalt parandada koondades oma pingutused ja ressursid nõrgemale protsessile ­ piirangule. Tasakaalus tulemuskaart ­ kaardistab strateegiliselt olulised mõõdikud ja alameesmärgid ettevõttes valdkonniti ­ finants, klient, tegevus, personal ja areng. Eesmärgiks on saavutada teatud soovitud mõõdikute tase, mis põhjust-tagajärg seoste järgi peaks põhjustama üldiste eesmärkide saavutamise. Igapäevase TTK jälgimine näitab, kuidas on võimalik tulemusi ette näha ja mõjutada läbi põhjust-tagajärg seoste. Metoodika edukas rakendamine edendab

Majandus → Juhtimine
117 allalaadimist
thumbnail
28
xls

Rahvusvaheline finantsjuhtimine test, eksam

millised olid ettevõtte investeeringud põhivaradesse 20… (2).a. jooksul? A 68 B 72 C 12 D 16 E mul on erinev arvamus (milline?) 10. Milline alltoodud väidetest on väär? A käibasagedus ja käibevälde on pöördvõrdelised näitajad B ROA iseloomustab ettevõtte tulukust olenemata finantseerimisviisist C dividendide väljamaksmine suurendab jätkusuutlikku kasvu D tasakaalustatud tulemuskaart on levinuim tulemuslikkuse mõõtmise süsteem E mul on erinev arvamus (milline?) Kontrolltöö rahvusvahelises finantsjuhtimises B 1. Ettevõtte TT AS bilansis, kasumiaruandes ja rahavoogude aruandes on järgmised kirjed (tuh. kr.): 200…. (2) 31.12.200.. (1) 31.12.200…(2) Müügitulud 100,000 Tegevuskulud 90,000

Majandus → Finantsjuhtimine
74 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Golfi algõpetus

osa, millel asub auk, kuhu pall tuleb lüüa. Raugh Ruff. Fairwayd, greeni ja tiid ümbritsev kõrgemalt niidetud rohi, tihti ka üldse hooldamata maa-ala, mets. Sandwedge Suure kaldenurgaga golfikepp, mis on spetsiaalselt mõeldud liiva seest löömiseks. Score Tulemus. Mängija poolt saadud tulemus, eristatakse nii brutotulemust kui ka puhastulemust. Score card Tulemuskaart. Kaart, millele kantakse mängija tulemus. Semiraugh Semiruff. Fairway, greeni, foregreeni või tii ja ruffi vahele jääv ala, mis on tavaliselt niidetud natuke kõrgemalt, kui fairway, kuid võimaldab siiski suhteliselt head mängimist. Slice Palli golfikepiga valesti tabama nii, et pall lendab vales suunas. Sprinkler Vihmuti, kastmissüsteemi osa. Stance Löögiasend. Substituted ball Asendatud pall. St

Sport → Kehaline kasvatus
6 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Majandusinfosüsteemid

), · pakkuja kvaliteet/tunnustatus, teenuste hindade stabiilsus, kogemused antud süsteemi valdkonnas, käive, teised kliendid, meeskond/stabiilsus, · SLA teenusleping, tugiteenus, garantii. 53. Selgita ettevõtte (visiooni täitmise) tasakaalustatud mõõtmise skeemi (BSC), lisa joonis BSC on nagu EFQM-i mõõtmis- ja tulemikeskne kontsentraat võttes erinevad mõõdikud aluseks ja neid omavahel tasakaalustatult kokku liites saadakse kompaktne tulemuskaart ettevõtte käekäigust. Joonis: Tasakaalustatud tulemuskaart (http://www.balancedscorecard.org/BSCResources/AbouttheBalancedScorecard/tabid/5 5/Default.aspx). 54. Millist kasu võib IKT tuua ettevõtte juhtimise lihtsustamiseks IKT valdkonna eesmärk oli pakkuda organisatsioonile infoteenuseid ­ see on infoühiskonnas nagu närvisüsteem organismi juhtimisel. Kriitiliste edutegurite reaalajas (On-line) jälgimise võimalus on võimalik siis, kui "juhi

Majandus → Majandus
39 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Kategooria plaani koostamine

Madal osakaal/madal kasv Kõrge osakaal/madal kasv Kategooria hindamise tulemusena jõudsime järeldusele, et meie poolt valitud kategoorial on kõrge osakaal, aga madal kasv. Vastavalt kategooria hindamise kvadrandist oleks mõistlik võrrelda kaupade valikut turuga, eemaldada aeglasema ringluskiirusega kaubad, suurendada marginaali ja vaadata üle kaubad lähtuvalt riiulipinna tootlikusest. Edukuse hindamise võimaluseks on tulemuskaart, kus määratakse kindlaks mõõdikud (Maasik, 2012). Peamised mõõdikud, mida kasutada saame on: müügiandmed, ostusagedus leibkondade paneelandmed kliendi rahulolu kasum tarnimine, kaubavaru Fookuses on eelkõige tarbija oma vajadustega. Varu olemasolust annab ülevaate laoseis. Laoseis võib olla väike, kui on palju asendatavaid kaupu (Maasik, 2012). Tänapäeval on enamus kauplusi varustatud tehnoloogiaga, mis võimaldab meil koguda erinevaid andmeid ning neid töödelda

Muu → ostu-müügi juhtimine
105 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Eksami kordamisküsimused ja vastused

Üldised eetilised dilemmad: hea ja halva vahel; hea ja hea vahel; halva ja halva vahel (omanike ja töötajate, omanike ja klientide, töötajate ja klientide jne - huvide vahel). polülemma on enam kui kahe (tegelikult enam kui kolme, sest trilemma on 3) valiku vahel .Praktilises elus on tavaliselt tegemist polülemmadega, kus valikuvõimalusi (ka üksteist välistavaid) on rohkem kui kaks 12. Uued juhtimismoed 12.1 Selgita tasakaalus tulemuskaardi olemust Tasakaalus tulemuskaart on meetod, mille abil mõõdetakse ja juhitakse ettevõtte kui terviku edukust ning eesmärkide saavutamist, lähtudes rahalisest-, kliendi-, sisemise protsessi-, arengu ning õppimise perspektiivist ­ tasakaalus tulemuskaart aitab toetada strateegia elluviimist, kaasates sellesse kõik töötajad (töötajad teavad, mida ja kuidas tahetakse saavutada ning juhtkond saab tervikliku ülevaate kogu ettevõtte toimimisest). Iga osa kohta leitakse sobiv hulk olulisi mõõdikuid

Majandus → Juhtimine
1041 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

14. Millised põhimõtted on tulemusjuhtimise keskmes? · Tähelepanu keskmes on organisatsiooni ja iga töötaja tulemus · Tulemus peab vastama kokkulepitud kriteeriumitele ja tulemused on mõõdetavad · Tulemuste saavutamine mõjutab otseselt töö eest saadavat tasu 15. Kirjelda tasakaalus tulemuskaaardi süsteemi. Tasakaalus tulemuskaart on meetod, mille abil mõõdetakse ja juhitakse ettevõtte kui terviku edukust ning eesmärkide saavutamist, lähtudes rahalisest-, kliendi-, sisemise protsessi-, arengu ning õppimise perspektiivist ­ tasakaalus tulemuskaart aitab toetada strateegia

Majandus → Juhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Majandusinfosusteemid KT

· Standardiseeritus, ühilduvus/ integreeritus, toote areng (versioonid); · Vajadustele vastavus, parem eesmärgipärasus, ROI; · Positiivne kaasmõju ettevõtte arengusse (kvaliteedi tõusu). 53. Selgita ettevõtte (visiooni täitmise) tasakaalustatud mõõtmise skeemi (BSC), lisa joonis BSC on nagu EFQM-i mõõtmis- ja tulemikeskne kontsentraat võttes erinevad mõõdikud aluseks ja neid omavahel tasakaalustatult kokku liites saadakse kompaktne tulemuskaart ettevõtte käekäigust. 54. Millist kasu võib IKT tuua ettevõtte juhtimise lihtsustamiseks 55. Selgita organisatsiooni võimekusmudelit (CMM) , lisa joonis Joonis 9 CMM (Capability Maturity Model), allikas V.Leping CMM hindab organisatsiooni võimekust (mingis valdkonnas) järgida kvaliteetsust tagavaid (formaalseid) reegleid ja mitte sõltuda üksiktegijatest. ------------------------------------- 13. Selgita IS projekteerimise seoseid ettevõtte

Informaatika → Majandusinfosüsteemid
60 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Juhtimisraamatupidamise eksam

Hästitoimiv aruandlussüsteem peab võimaldama: Integreerida tulemusi. Liigendada aruandlussüsteemi perioodide lõikes Luua ühtset planeerimis ja aruandlussüsteemi Näha dünaamikat ja tuua välja peamised hälbed võrdlusbaasidega Ettevõttes aruandluse analüüsimisel eristatavad võtted: Allüksuste majandustulemuste dünaamika analüüs Plaanihälvete analüüs Finantssuhtarvude analüüs Jääktulupõhise kasumiaruande süvaanalüüs Tasakaalustatud tulemuskaart - ettevõtte poolt kehtestatud tasakaalustatud mõõdikute süsteem, mida kasutatakse eesmärkide täitmise mõõtmiseks ja strateegia rakendamiseks kõikidel juhtimistasanditel. Tasakaalustatud tulemuskaardi aluseks on põhiliste eesmärkide vaheliste põhjus-tagajärg seoste leidmine ühtse visiooni saavutamiseks. Tasakaalustatud tulemuskaarti valdkonnad: Finantsperspektiiv- hõlmab strateegiliselt tähtsad finantsnäitajad ja -eesmärgid nagu kasv,

Majandus → Juhtimisraamatupidamine
157 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Juhtimisraamatupidamine - kordamisküsimused

partiide arv paika panna) 3. Lõpptoodangu või teenuste mõõdikud. (N. valmistoodete arv erinevate tooteliikide lõikes) 4. Mõõdikute sihtväärtused, mille järgi hinnatakse tulemuste saavutamist(N. müüdavate toodete arv ?, müügitulu ?) 5. Mõõdikute tõhususe hindamiseks võib tegelike tulemustega võrdlemiseks . (N. müügi suhe ostjatelt laekumata summadega, mitu % on laekunud, kulukeskustes võib olla kululiikide lõikes hälbed). 30. Tasakaalus tulemuskaart ja selle neli perspektiivi Tasakaalus tulemuskaardi abil saab suunata organisatsiooni liikmete energia, teadmised, kogemused ja võtmekompetentsid organisatsiooni pikaajaliste strateegiliste eesmärkide saavutamisele, lähtudes organisatsiooni visioonist ja missioonist. TTK abil teisendatakse organisatsiooni visioon, missioon ja strateegia mõõdetavateks tegevusteks neljas perspektiivis saades vastused alljärgnevatele küsimustele:

Majandus → Juhtimisraamatupidamine
436 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Tulemusjuhtimine referaat

grupitöö või seminari raames. Selle tulemusena on võimalik kasutades ettevõtte tugevusi viia ellu parandustegevusi. (Eensalu 2012: 214- 218). 3) Võrdlusanalüüs (benchmarking). Tegemist on ettevõtete võrdlusega, mis aga on laiahaardelisem kui kulunäitajate võrdlused. See on teistelt õppimine, võrreldakse oma ettevõtte kogemusi parimate kogemustega. Hindamine on pikaajaline ja nõuab süstemaatilist lähenemist. (Virovere 2004) 4) Tasakaalustatud tulemuskaart (balanced scorecard) mõõdab töötajate panust. Meetod arvestab ettevõtte eripära, mistõttu iga organisatsiooni mõõdikute süsteem on unikaalne. Hinnata saab ettevõtte inimressursi strateegilist tulemuslikkust (strateegiliste kulutuste osatähtsus inimressursi juhtimise valdkonnas; koolitustunde töötaja kohta; koolitusele kulunud aja ja tööaja suhet; koolituskulude ja palgafondi suhet; uuendusettepanekuid töötaja kohta jne). Kui mõõdikuid on palju, muutub

Muu → Ainetöö
71 allalaadimist
thumbnail
23
docx

PERSONALI JUHTIMISEPRAKTIKA aruanne

Kohvikus kasutatakse kõige rohkem tulevikku suunatud meetodit. Tulevikku suunatud meetoditest on enam kasutusel hindamisintervjuud ja juhtimine eesmärkide kaudu. Hindamisintervjuude puhul keskendutakse töötaja käitumisele ja töötulemustele, mitte isiksuseomadustele ning see peaks kaasa aitama juhi käitumisele tulevikus. Juhtimine eesmärkide kaudu aga eeldab eesmärkide püstitamist ja neist juhindumist ­ sellest kasvas välja tasakaalustatud tulemuskaart ja tulemusjuhtimine Personali arendamine on organisatsioonile vajalike töötajate ettevalmistamine ja koolitamine, nende teadmiste, oskuste ja võimete arendamine ning karjääri juhtimine. Personali arendamise eesmärgid: · töötajate pädevuse (teadmiste, oskuste, kogemuste ja võimete) tõstmine ja universaalsuse suurendamine. · töötajate töörahulolu suurendamine ja motiveerimine. · töötajate arendamise, eneseteostuse ja karjäärivõimaluste avardamine

Haldus → Personalijuhtimine
554 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Analüüsimeetodid äriuuringutes loengukonspekt

x kliendid: toodete turuosa, klientide rahulolu, püsiklientide osakaal, klientide arvu kasv n x protsessid: kvaliteet, efektiivsus (tootlikkus), võimsuste käsutamine, tootmistsükli struktuur ja kestused, toodete omahind n x õppimine ja- areng (töötajad ja innovatsioon): töötajate, tehnoloogia- ja organisatsiooni arengut iseloomustavad näitajad, töötajate kvalifikatsioon ja koolitus, uurimis- ja arendustegevus. Tasakaalus tulemuskaart: x mõõdab ettevõtte tegevuse vastavust visioonile ja strateegiale x annab juhtidele tervikpildi ettevõtte tegevusest x suunab tähelepanu edu tagavate tegevuste näitajatele x tasakaalustab finantsvaate kliendi-, protsesside- ja õppimise/kasvuvaatega x võimaldab jälgida seoseid näitajate vahel. Probleemiks on, et soodustab bürokraatia teket. Samuti subjektiivsuse oht.

Majandus → Analüüsimeetodid...
154 allalaadimist
thumbnail
51
pdf

Turundusplaani koostamise juhend

80 mõistet, mida iga juht peaks teadma. Tallinn. Eesti Ekspressi Kirjastuse AS. Leimann, J., Skärvad, P.-H., Teder, J. 2003. Strateegiline juhtimine. Tallinn. Külim. The Chartered Institute of Marketing. Marketing Glossary. http://www.cim.co.uk/cim/ser/html/infQuiGlo.cfm. 31.10.05 Vihalem, A. 2003. Turunduse alused. Tallinn. Külim. Viited lisamaterjalidele Alas, R. 2005. Strateegiline juhtimine. Tallinn. Külim. Kaplan, R. S., Norton, D. P. 2003.Tasakaalus tulemuskaart: Strateegialt tegudele. Tallinn. Pegasus. Kotler, P. 2002. Kotleri turundus: Kuidas luua, võita ja valitseda turgusid. Tallinn. Pegasus. 43 S Õ N AS T I K Ansoffi maatriks ­ Igor Ansoffi loodud mudel, mis kirjeldab turunduse valikuid üldise strateegiaraamistiku sees. Maatriks asetab ühele teljele uued vs vanad tooted ja teisele teljele uued vs vanad sihtturud ning kaardistab niimoodi toote ja turu kasvustrateegiaid. Vt ka mõisteid

Muu → Ainetöö
176 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

arendusvahenditele, töötajatele, koolitusele ja projektijuhtimisele) · arendamise riskid - teatava tõenäosusega arenduse käigus asetleidvad negatiivset mõju avaldavad sündmused Organisatsiooni ja infosüsteemi strateegia loomise vahendeid · SWOT analüüs · Väärtusahela analüüs · Porter ja Millar 5 "jõu" mudel · McFarlan strateegiline raamistik (McFarlan Strategic Grid) · Tasakaalustatud tulemuskaart (Balanced Scorecard) Projektimeetod (omadused, võrdlus igapäevatööga) Kui tahta midagi sihipäraselt (juhitavalt) saavutada, siis põhimeetodiks on projekti kasutamine ükskõik millise valdkonna probleemi lahendamisel, eriti muudatuste elluviimisel Organisatsiooni kontekstis on vahendiks strateegiliste muudatuste elluviimiseks ja tegevuste organiseerimiseks, mida ei ole võimalik teostada organisatsiooni igapäevatöö raames

Informaatika → Sissejuhatus...
329 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Nimetu

pealt. o Innovatsioon ­ uute teenuste osakaalu vaadatakse, erinevaid arendusprojekte vaadatakse- paljud neist võiks olla elujõulised. Teisalt vaadatakse ka kvaliteeti. o Areng o Kvaliteet o Hoiakud ­ vaimne atmosfäär, millised on meie töötajate hoiakud. o Sotsiaalne vastutus - Ehk siis ettevõtte ainus eesmärk ei saa olla kasum. Nii ei oleks see pikas perspektiivis kasulik. Tasakaalus tulemuskaart ­ enim levinud eesmärgisüsteem, mida ettevõtted kasutavad. Kusagil ettevõtte sügavikus on visiooon ja strateegia. Oma eesmärkidele liigume nelja mõõdiku kaudu. 1. Finantseesmärgid - financial a. Eesmärgid 20% kasum b. Mõõdikus - kasumimäär c. Sammud suure eesmärgi suunas ­ kõrgem müük näiteks tänase olukorraga võrreldes d. Tegevused ­ kuidas me selle eesmärgi saavutame... uus toode, turundustegevus, kampaania jne 2

Varia → Kategoriseerimata
96 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Oranisatsioonijuhtimine - eksam

Organisatsiooni tasand: kui arukalt ja efektiivselt inimressurssi üldiselt juhitakse Personalijuhtimise kui funktsiooni toimimise tasand: kui hästi ja efektiivselt töötab funktsionaalne allüksus Meetoditest on kasutusel: Auditid ­ Vastavus strateegiale, plaanidele; indikaatorite hindamine (näit. värbamiskulud ühe värvatava kohta); huvigruppide hinnangud Analüütiline lähenemine; Tasuvusanalüüs; Eksperimendid Tasakaalus tulemuskaart Võrdlused Võimalikud kasutatavad mõõdikud: Töötajate arv Koguvoolavus Vabatahtlik voolavus Soodustuste kulu töötaja kohta Tervisekulu töötaja kohta Esimese 90 päeva jooksul lahkunud uute töötajate arv Arendustegevustes osalemise määr Mitmekesise meeskonnaga juhtide arv Kõrge potentsiaaliga töötajate voolavus Hinnang uue töötaja tulemusele esimese tööaasta lõpuks 17

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
90 allalaadimist
thumbnail
176
pdf

E-kursuse „Koristustööde planeerimine ja arendamine“ materjalid

• Puhastusteenindusettevõtte kalkulatsioon • Kalkulatsiooni etapid • Kululiikide arvestamine • Kulukohtade arvestamine • Objekti kalkulatsiooni arvestamine • Kattearvestus • Aruanded • Tulud ja astmed • Tunnusarvud • Valikuvõimalused • Hinnamääratlus Personalijuhtimise heaolu hindamine • Tasakaalukas mõõdustik, tulemuskaart • Majanduslikust vaatenurgast • Kliendi vaatenurgast • Äritegevuse siseste protsesside vaatenurgast • Õppimise ja kasvu vaatenurgast Mõõdikute kavandamine igale kontrolli vaatenurgale (kriitilisele õnnestustegurile). Tegevuse ja tulemuste kontrollimine eilses, tänases päevas ja tulevikus. Tunnustamine saavutatud eesmärkide ja tulemuste eest (tabel) Kui Õppimine ja kasv saavutame ”visiooni”, kuidas

Muu → Puhastusõpetus
104 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun