Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Strateegilise juhtimise konspekt (3)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Strateegiline juhtimine
Kordamisküsimused 1. kontrolltööks
  • Strateegilise juhtimise olemus
    Edukate ettevõtete edu tugineb alati heale ja läbimõeldud strateegiale. Ettevõtte strateegiline juhtimine seisneb strateegia väljatöötamises, elluviimises, kontrollimises ja hindamises. Strateegia väljatöötamisele eelneb tavaliselt ettevõtte välis- ja sisekeskkonna analüüs. Mõneti võib strateegiat käsitleda kui üldist kirjeldust käitumisest ja astutavatest sammudest, mille abil ettevõte kavatseb oma eesmärgid saavutada. Strateegia seisneb püüdest mõista, kus sa tahaksid olla, realistlike võimaluste hindamises, kuidas liikuda ühest punktist teise
  • Strateegia kui: perspektiiv , positsioon, plaan, tegevusmall
    strateegia kui positsioon – langetatakse teatud põhiotsused, kuidas end tegevusharus positsioneerida;
    strateegia kui plaan – määratletakse tegevuse eesmärgid ja püütakse need läbimõeldud tegevuse läbi saavutada;
    strateegia kui perspektiiv – strateegia tugineb missiooni ja visiooni määratlemisele;
    strateegia kui tegevusmall – otsustatakse kuidas toimida, vastavalt tagasisidele viiakse sisse korrektsioone..
  • Läbimõeldud strateegilise planeerimise eelised
  • ettevõttel on selged eesmärgid, teatakse , mida tahetakse teha ja saavutada;
  • selguvad tegevusharu arengutendentsid, saadakse teadlikuks ähvardavatest ohtudest ja leitakse uusi võimalusi
  • kujunevad eeldused ressursside kontsentreerimiseks kõige tähtsamatesse valdkondadesse ning kooskõlastatud tegutsemiseks; hea strateegia teenib ettevõtte töötajaid ja juhtkonda igapäevatöös valikute tegemisel ja otsuste langetamisel;
  • lihtsam on tagada oma tegevuses järjepidevust
  • Ressursid
    Ressursside ehk tootmisfaktoritena käsitletakse üldjuhul maad, tööd (kui inimese vaimset ja füüsilist võimet), füüsilist- ja finantskapitali ning ettevõtlikkust. Ettevõtlikkust käsitletakse ressursina seetõttu, et kui ei ole ettevõtlikke inimesi, siis ülejäänud ressursid jäävad lihtsalt kasutamata. Tänapäeva infoühiskonnas peetakse oluliseks ressursiks ka infot ja teadmisi.
    Ressursside paigutamise alaste otsuste juures on strateegial oluline roll. Ettevõte vajab strateegiat eelkõige selleks, et tagada ressursside paigutamine kõige ratsionaalsemal viisil. Reeglina arvestatakse seejuures pikaajalistest eesmärkidest tulenevate prioriteetidega.
    Tänapäeva infoühiskonnas peetakse oluliseks ressursiks ka infot ja teadmisi.
  • Strateegilise juhtimise protsess
    Planeerimine
    Strateegia väljatöötamine
    Organiseerimine
    Strateegia elluviimine
    Motiveerimine
    Strateegia elluviimine
    Mehitamine
    Strateegia elluviimine
    Kontrollimine
    Strateegia hindamine
  • Strateegia elluviimise osad
    Strateegilise visiooni ja missiooni väljatöötamine – visiooni ja missiooni väljatöötamine ja töötajateni viimine annab neile selged sihid ning tulevikuplaanid.
    Eesmärkide seadmine – püstitatakse nii lühi-, keskmise pikkusega ja pikaajalisi eesmärke. Eesmärkide püstitamisega peaks tegelema kõigi juhtimistasandite juhid. Kui iga allüksuseni on viidud eesmärgid, mille eest ta vastutab, loob see ettevõttes tulemustele orienteeritud õhkkonna. Strateegilised eesmärgid on suunatud ettevõtte konkurentsipositsiooni tugevdamisele.
    Strateegia kavandamine – algab ettevõtte välise ja sisemise keskkonna analüüsist ning kujuneb seguna kahest komponendist;
    1)kavandatud eesmärgipäraste sammude astumine;
    2) reaktsioon ootamatutele muutustele ja konkurentide käitumisele. Muutustele reageerimise käigus toimub tihti strateegia peenhäälestus, kuid vajadusel muudetakse seda oluliselt.
    Strateegiline plaan – planeerimise käigus teostatud uuringud, analüüsid, prognoosid jms Tulemuste hindamine, uute arengusuunda arvessevõtmine ja korrektiivide tegemine valmistavad juhte muutuvates tingimustes toime tulema ja aitavad täpsemalt mõista erinevate muutuste mõju ettevõttele.
    – olukorra muutumine tingib korrektiivide tegemise. Seda tingivad nii väliskeskkonna kui ka ettevõtte sisesed muutused ja ka seniste tulemuste hindamine. Strateegia edukus sõltub oluliselt sellest, kui hästi õnnestub tulevikku ette näha. Tegevuse hindamine ja vajalike korrektiivide tegemine on nii strateegilise juhtimistsükli alguseks ja lõpuks.
  • 10. strateegia kujundamise koolkonda H. Mintzbergi järgi
    Disaini koolkond – strateegia koostamine seisneb püüdes saavutada kooskõla organisatsiooni sisemiste võimete ja ressursside ning väliste võimaluste vahel.
    Strateegi loomise oskus on õpitav, mitte kaasasündinud või intuitiivne. Vastutus kogu protsessi eest lasub tegevjuhil, samas rõhutatakse loomingulisust ja unikaalse strateegia loomist. Strateegia kujundamine peab olema lihtne ja mitteformaalne. Mingil hetkel on strateegia valmis ja see tuleb ellu rakendada. Strateegia peab olema lihtne, selgelt kirjeldatav ja kergelt mõistetav. Enne mõtle ja siis tegutse.
    Planeerimise koolkond – strateegia on kontrollitud, järjepideva formaalse planeerimise protsessi tulemus. See protsess koosneb selgelt eristatavatest sammudest, millest iga üks on selgelt kirjeldatud ja varustatud sobiva tehnikaga . Vastutus lasub kogu protsessi eest tippjuhil, strateegia elluviimise eest aga planeerimismeeskonnal. Selle protsessi käigus väljatöötavad strateegiad on täielikult valmis, väga üksikasjalikud, neid saab lihtsalt kirjeldada ja viia erinevate töötajateni. Rakendatakse pöörates detailselt
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Strateegilise juhtimise konspekt #1 Strateegilise juhtimise konspekt #2 Strateegilise juhtimise konspekt #3 Strateegilise juhtimise konspekt #4 Strateegilise juhtimise konspekt #5 Strateegilise juhtimise konspekt #6 Strateegilise juhtimise konspekt #7 Strateegilise juhtimise konspekt #8 Strateegilise juhtimise konspekt #9 Strateegilise juhtimise konspekt #10
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-11-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 213 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor taby Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Esimese kolme sessi kokkuvõte küsimuste/vastuste vormisStrateegilise juhtimise olemusest konkurentide hindamiseni
    strateegia , konkurents , organisatsioon , tegur , analüüs , tarbija , koolkond , visioon , kulud , strateegiad , missioon , hindamine , perspektiiv , faas , tulevik , konkurentsieelis , ressursid , nõudlus , organisatsioonid

    Mõisted


    Kommentaarid (3)

    julia.sulga profiilipilt
    julia.sulga: Jah, väga rahul.
    10:25 14-01-2018
    sabazios profiilipilt
    sabazios: Sain abi, aitäh.
    20:59 22-05-2014
    rosar profiilipilt
    rosar: oli abiks
    22:07 18-12-2013


    Sarnased materjalid

    73
    docx
    Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse
    34
    docx
    Strateegiline juhtimine
    10
    docx
    Strateegilise juhtimise eksam
    19
    pdf
    Strateegiline juhtimine kordamisküsimused
    26
    odt
    Strateegilise juhtimise praktika
    20
    docx
    Strateegiline juhtimine eksami konspekt
    25
    pdf
    Operatsioonijuhtimine konspekt
    101
    pdf
    Projektipersonali juhtimine konspekt



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun