* Tegemist on toodetega tuntud firmadelt ja brändidelt nagu Fisher Price, Barbie, Chicco, Nikko, Mattel, Hauck, Avigo, Hudora, Hello Kitty, Baby Born jpt. Valik on lai ja palju on väga põnevaid mänguasju, mida igast teisest Eestimaa kauplusest ei leia. Turuvood Internetist www.toys24.ee On ka olemas palju kauplusi Rannarootsi Kaubanduskeskuses Haapsalus Tartu Eedeni Kaubanduskeskuses Rakvere N-Kaubamajas Pärnu Port Artur 2 keskuses Rakvere Põhjakeskuses Kliendisuhted Pakume oma klientidele uusimaid ja lemmikumaid mänguasju, mis hetkel turul olemas on ja ka vanu lemmikuid. Tuluvood Kui klient soetab mänguasju saame materjaalest tulu. Head emotsioonid Võtmetegevused Kliedisuhete loomine Toodete tellimine Kursis olemine uusimate toodetega Reklaamimine Võtmeressursid Selleks, et see toimiks on vaja teha reklaami, et inimesed oleksid kursis, kus me asume ja mida me pakume Võtmepartnerid
On tavaline, et ligikaudu 30% klientidest on ebarentaablid. Pareto printsiibi järgi 20% klientidest annab 80% kasumist. Storbacka ja Lehtinen väidavad, et see ei pea paika. Nende uurimuste kohaselt 20% klientidest annab 180% kasumist (arvestades, et ebarentaablite klientide osa kogu püsiklientuuri kasumist võib esile tuua negatiivseid protsente, mistõttu protsente võib olla rohkem kui sada). Püsiklientuuri hulgas läbiviidud uuringud peaksid välja selgitama, millised kliendisuhted tuleks lõpetada (Storbacka 1997). 29 Klientsuse tulud Uued hinnakirjad Kliendiosa Klientsuse pikkus Klientsuse struktuur Klientsuse tugevus Klientsuse kulud Joonis 7
Ärimudel Partnerid Võtmetegevused / Väärtuspakkumine Kliendisuhted Kliendid / Sihtgrupid Hulgimüüjad. Protsess Kohalikele inimestel Võimalus korraldada pakub sööki/jooki, tähtpäevi Kohalikud elanikud, Osta tooraine toidu samuti ka turistidele. turistid valmistamiseks, Saab broneerida
Võtmepartnerid • Mugavus (võimalusel lisa tellimine kliendi soovil) 3. Kanalid • Välisriikide turud, farmid • Koduleht • Kaubandus vedu riigist riiki • Meedia • Sponsorid 8. Struktuur • Facebook 4. Kliendisuhted • Püsikulud • Klient on esikohal • Liikuvad kulud • Tekitada tunne, et on oodatud oodatud • Püsiklient ◦ eripakkumised ◦ soodustused
MASSAAŽI TEENUS ETTEVÕTETE TÖÖTAJATELE. KADRI KORBE MAARJA LAURI MYT15 KLIENDID. • Klientideks on kaubandusettevõtted. • Suunatud on kaubandus ettevõttete töötajatele. VÄÄRTUSPAKKUMINE. • Pakume oma teenust ettevõtetes kohapeal. • Meie teenus aitab töötajatel vähendada štessi ja lihaspinget, mis parandab oluliselt nende töötulemusi. TURUVOOD. • Ettevõtted broneerivad veebikeskkonnas endale sobivad ajad. • Sammuti saab suhelda ka telefoni ja meili teel. KLIENDISUHTED. • Pakume klientidele klassikalist massaažiteenust ja juhiseid koduseks lõõgastumiseks. • Pakume klientidele järjepidevust. TULUVOOD. • Meil on olemas algkapital. • Edasine tulu tuleb igakuiselt ettevõttest teenuse osutamise eest. VÕTMETEGEVUSED. • Kliendisuhete loomine. • Enda tegevuse reklaamimine. • Enda pidev täiendamine. VÕTMERESSURSID. • Selle...
Lietuva, Swedbanki kõrghoonet ja Riia jäähalli Lätis. Kõik need eelnimetatud saavutused näitavad, et Merko Ehituse väärtused on usaldusväärsed ja tõsiseltvõetavad. Nordea Pank Eesti on Soome Nordea Panga filiaal ja kuulub Põhjamaade suurimasse finantskontserni Nordea Bank AB (publ). Visioon - Suurepärane Euroopa pank pühendunud töötajatega pakuvad parimat klientidele ja aktsionäridele. Nordea panga põhiväärtused on: suurepärased kliendisuhted, väärtuslikud inimesed, ühtne meeskond, edule suunatus - keskendumine, kiirus, tulemuslikkus; väärtuslikud inimesed. Väärtused: Suurepärased kliendisuhted, nad mõtlevad ja tegutsevad kliendi huvisid silmas pidades ; Mõistavad kliendi vajadusi ja ületavad ootusi ; Teevad oma tööd professionaalselt ; Loovad pikaajalisi kliendisuhteid. Väärtustavad kliente: Mõistavad, et kõik sõltub inimestest ; Soodustavad
...........................................6 2.1.Turg kui mõiste turunduses.............................................................................................................6 2.2.Turu liigid........................................................................................................................................6 2.3. Turu-uurimine................................................................................................................................ 7 3. KLIENDISUHTED...............................................................................................................................8 3.1.Tarbijakäitumine............................................................................................................................. 8 3.2.Kliendisuhete loomine ja hoidmine.................................................................................................8 KOKKUVÕTE.......................................................................
suuremaks ning toodab korralikku käivet ja kasumit. Mardi vana klassivend on saanud väga jõukaks. Ka Mart elab hästi ta palk on mitmekordistunud ja aeg-ajalt on võimalik saada ka korralikku tulemustasu. Mart nägi esialgu suurt vaeva, et õppida tundma valdkonda ning avastada enda jaoks töötavad müüginipid ta on ettevõtte parim müügi/teenindusmees. Mart tegutseb sisuliselt üksi tema peal on kallima ja olulisema tootegrupi seadmete rent kõik kliendisuhted on tema käes ning tema teab sellest firmast ainukesena, kuidas neid seadmeid kliendile pakkuda. Mart suudab üksi ettevõttele tekitada 10 miljonit krooni käivet aastas. Hiljuti avastas aga ettevõtte juht Juhan, et ettevõtte raamatupidamises on imelikud arved ehk tööriistu oli allhangitud ühest teisest firmast. Ettevõte Kruvi ja Saag küll aeg-ajalt n-ö allhankis teistelt rendifirmadelt teatud seadmeid, et oma klientidele terviklikku teenindust pakkuda, aga seda
· Riskide jagamine. Ole valmis teiste partneritega oma riske jagama. Sa kaotad oluliselt küll kasumis, kuid riskide maandamise kaudu võidad kokkuvõttes rohkem. · Erinevad stsenaariumid. Sul ei ole ilmtingimata vaja kuut või seitset strateegiat igaks elujuhtumiks, kuid kasvustrateegia kõrval peaks ettevõttes olema ka nn musta stsenaariumi strateegia. KLIENDID JA TURUNDUS · Kliendisuhted. Kliendisuhted on alati tähtsad. Aga raskes olukorras on need tavapärasest veelgi tähtsamad. · Turundus. Raskel ajal kiputakse turunduskulud nulli tõmbama. Börsikriisi aeg aga näitas, et mõistlik turundusse panustamine aitas firmadel mitte ainult ellu jääda, vaid ka suureks kasvada. Efektiivsuse saavutamiseks ja eristumiseks tuleb turundusplaan väga hoolega läbi mõelda. PROTSESSID JA TOOTED
ALLCLEAN OÜ ÄRIPLAAN Ettevõtluse alused (RIM6013). Nipitiri ÄRIPLAANI KOKKUVÕTE • Sise– ja väliruumide koristamine, keskendutakse regulaarsetele puhastusteenustele. • Pikaajalised kliendilepingud, erinevad lisateenused,. • Võimalus pakkuda erinevaid alternatiive, OÜ liikmete eelnev töökogemus. • Olemasolev kliendibaas, head eelnevad kliendisuhted. ÄRIIDEE KIRJELDUS • Suunatud era- kui ka ärikliendile, regulaarne hooldusteenus( Tallinnas ja lähiümbruses). • Kompleksteenuse pakkumine, puhastusteenust kui hooajalisi eriteenuseid. • Kogu vajaminev teenus ühelt kindlalt ettevõttelt. • Konkurents põhineb diferentseerimisstrateegial, kululiidristrateegia. • Personali eelnevad oskused eelnimetatud strateegiate toimimiseks. • Pädevus olla konkurendiks antud turusegmendis.
valdkonnas üheks suuremaks ning toodab korralikku käivet ja kasumit. Mardi vana klassivend on saanud väga jõukaks. Ka Mart elab hästi – ta palk on mitmekordistunud ja aeg-ajalt on võimalik saada ka korralikku tulemustasu. Mart nägi esialgu suurt vaeva, et õppida tundma valdkonda ning avastada enda jaoks töötavad müüginipid – ta on ettevõtte parim müügi/teenindusmees. Mart tegutseb sisuliselt üksi – tema peal on kallima ja olulisema tootegrupi seadmete rent – kõik kliendisuhted on tema käes ning tema teab sellest firmast ainukesena, kuidas neid seadmeid kliendile pakkuda. Mart suudab üksi ettevõttele tekitada 1 miljon € käivet aastas. Hiljuti avastas aga ettevõtte juht Juhan, et ettevõtte raamatupidamises on imelikud arved ehk tööriistu oli allhangitud ühest teisest firmast. Ettevõte Kruvi ja Saag küll aeg-ajalt n-ö allhankis teistelt rendifirmadelt teatud seadmeid, et oma klientidele terviklikku teenindust pakkuda, aga seda firmat ei olnud varem
(jooksmine ja võrkpall (klubid: SELVER TALLINN, SELVER/AUDENTES ja VK KRAMP). Väärtuse loomine: - Selveri valmistatud pakitooted - köök Pakutav lisaväärtus: - nii toidud, kui riided, jalatsid, kodukaubad jne. - Partnerkaardi soodustused - Üksikute kaupade soodustused - Kampaania soodustused - Kodumaine imago - Odavam, kui kaubamajad - Hea maine Kliendisuhted: - suust suhu suhtlus - internetilehekülg - kliendileht - reklaamid - püsikliendile uudiskirjad e-mailile - poodides uute toodete tutvustus (degusteerimine) Müügikanalid: - poed Eestis Sihtgrupp: - eelmisel aastal läbiviidud uuringu põhjal võib öelda, et peamised kliendid on eestlased vanuses kuni 34 aastat ( mis ei tähenda, et ei ole vanemaid ) - pered, kus on kuni neli inimest - peamised külastajad pealinnlased
Firma meeskonnas on 6 töötajat pluss ekipaaž, millega lepitakse kokku igaks reisiks eraldi. Enamus Ardinani OÜ töötajatest on kättesaadav 24/7 , kuid tänu oma täpsusele, punktuaalsusele ja organiseerumisele suudavad omanikud öösel rahulikult magada. INFRASTRUKTUUR PAKKUMINE KLIENT Peamised partnerid Peamised tegevused Väärtuse loomine Kliendisuhted Sihtgrupp (pakutav lisaväärtus) Tellijad Norrast, Meretransport refeer Väga täpne ja korralik Personaalne suhtlus GLOBAL Aafrikast ja Islandist laevadega teenuse täitmine, kliendiga teenuse punktuaalsus, tracking teemadel võimalused Peamised ressursid
Pikkemas pirspektiivis soovib omanik teha koostööd rohkem püsiklientidega, kuid mitte neist täielikult sõltuda, mis võib toob kaasa teatud riskid. Ettevõtte järgmised arengusammud on: turundussüsteemi arendamine; kliendi profiili koostamine kliendilojaalsuse loomine. põhjalik müügikanalite uuring. ÄRIMUDEL INFRASTRUKTU PAKKUMINE KLIENT UR Peamised tegevused Väärtuse loomine Kliendisuhted Sihtgrupp Peamised (pakutav lisaväärtus) partnerid • Trükkimismasinat • Trükkireeklaami • Ettevõtted, kes e hooldusfirmad • Kaasaegsemaid nõustamine • Trükkilahendamis tegelevad • Materjali digitrükilahendusi • Kiire teenindus e leidmine ning reklaamiga
vastavas teemakirjanduses leidnud isegi laiemat kasutamist. Eestis hakati suhteturunduse- alaste (sh suhete juhtimise) teemadega tegelema 2000-ndate alguses. Erinevused traditsioonilise turunduse ja kliendisuhete väärtustamisel põhineva turunduse vahel (Kuusik 2011): 1) Traditsiooniline tootjaturundus: On seadnud eesmärgiks müügitulemused Põhirõhk tooteportfelli juhtimisele ning tooteomadustele Müüakse seda, mida toodetakse Kliendisuhted on juhuslikud, vähe tähelepanu klienditeenindusele Ühesuunaline kommunikatsioon ja müügitoetused 2) Kliendisuhete juhtimisel põhinev turundus: Eesmärgiks kliendisuhted, eriti nende hoidmine Põhirõhk kliendiportfelli juhtimisele, kliendi vajadustele ning teenindusele Hoitakse pidevat kontakti kliendiga – tagasisidestamise võimalused, uuringud Toodetakse seda, mida klient ostab – kliendid on kaasatud tootearendusse
Turundus alused Turunduse ainuke eesmärk on müüa rohkem , rohkematele inimestele, sagedamini ja kõrgema hinnaga Milliseid tegevusi turundus vallas tehakse? 1. Kampaaniad 2. Teavitustööd 3. Pakkumisi 4. Kaubavaliku presenteerimine 5. Reklaam videoklipid 6. Artiklid ajakirjades 7. Sponsorlus 8. Mentorlus 9. Korralada tasuta kursuseid 10. Sotsiaal media ( Facebook , twitter jne) 11. Partneritega kohtumine 12. Potentsiaalsete klientidega tutvumine 13. Ühiskondlikult aktiivne 14. Oma seisukoha tagamine 15. Läbiteiste inimeste enda müümine 16. Kliendi suhete hoidmine 17. Analüüs - Turundus juhtimis kategooria 18. Segment - Turundus juhtimis kategooria 19. Toote arendus 20. Plaan 21. Üritused 22. Nõudluse tekitamine 23. Sisemine turundus 24. Siseturundus 25. Tarbija mäng Kui loositakse välja mingi auto või mingi reis 26. Kohustus män...
saekaater. Hinnang Intervjuu Heka Puit OÜ omanikega oli väga meeldiv. Nad on väga töökad, ausad ning sihikindlad. Kuna nad on väga noored ettevõtjad, siis on neil vaja veel palju tööd teha. Arvame, et nad valisid sobiva ärivaldkonna, kuna sellel alal on suur nõudlus ning nemad oskavad oma tööd väga hästi. INFRASTRUK- PAKKUMINE KLIENT TUUR Peamised Väärtuse loomine Kliendisuhted Sihtgrupp Peamised tegevused (pakutav lisaväärtus) partnerid Peamised partnerid Tihe suhtlus Pakkuda klientidele Kliendid ootavad Klient on see, kes on kliendid, kes klientidega, head puidust tooteid, mis kliendisõbralikku soovib vajalikke soovivad puidust suhted vastavad nende st ja toote puidust tooteid. tooteid. Klientidelt partneritega
mida peetakse inimese üheks tugevamaks vajaduseks. Psühholoogid rõhutavad, et inimene suhtleb kogu oma olemusega. Tema suhted teiste inimestega sõltuvad suhtumisest: iseendasse, teistesse inimestesse, oma töösse või õpingutesse, loodusesse. Essee teemaks on analüüsida ennast suhtlejana, kuna minu töö üheks osaks on klienditeenindus, ja kuigi see seisneb ainult telefonikõnedele ja e-mailidele vastamises, siis teen ma seda teenindaja pilgu läbi. Head kliendisuhted algavad teabe vahetamisest, kus olulisteks suhtlemisoskusteks on: täpne eneseväljendusoskus, oskus klienti kuulata ja anda adekvaatset tagasisidet, oskus infot anda, oskus luua ja lõpetada kontakti, vestluse juhtimise oskus ja konfliktiga toimetuleku oskus. Olulised on ka minu kui teenindaja professionaalsed teadmised ja oskused kliendisuhete loojana, säilitajana ja parandajana. Telefonisuhtlus on seetõttu eripärane, kuna puudub
- trendid 2.Äriturundus rahvusvah.turundus 3.Äriturunduse spetsiifika Turunduse arenguetapid 1. 1950 massturunduse taandumine, demograafilised segm. alused 2. 1960 psühhograafilised segm. alused 3. 1970 teenuste osatähtsuse kasv 4. 1980 hinnakonkurentsi asendumine hinnavälise konkurentsiga 5. 1990 infotehnoloogia, globaliseerum., elukeskkond, tervis, elukvaliteet 6. 2000 suund ostjate soovidele, kliendisuhted, püsikliendid, sotsiaalne turundus Suhtlusturundus 1. Suhtlusturunduse tunnused 2. Suhtlusturunduse trepp, kesksed elemendid, kulud 3. Suhtlusturunduse eripärad (toote, hinna, jaotuse ja toetuse osas) Suhtlusturunduse tunnused Toodete asemel tähelepanu partneritel ja klientidel Uute klientide asemel rõhutatakse kest- vat ja arenevat suhet olemasolevatega Tegevus kandub osakonna tasandilt mitmefunktsionaalsetele meeskondadele
80% käibest tuleb 20% klientidelt. 80% kaebustest tuleb 20% klientidelt. 80% aega kulub 20% klientidele. 5 2. ABC ANALÜÜS JA SELLE KASUTAMINE 2.1. ABC analüüs Kliendisuhte juhtimisel on üheks oluline meetod ka ABC-analüüs (Pareto analüüs), mille puhul reastatakse ettevõtte tooted, teenused või kliendid tähtsuse järjekorras, et sel viisil korrastada ettevõtte tooteportfell või kliendisuhted. (Teder, Varendi 2008) ABC-analüüsi tulemusena saame väga lihtsalt ja kiiresti teada, milline on ettevõtte toodete või klientide kasumlikkuse struktuur. Seda analüüsi kasutades on võimalik näiteks kindlaks teha, millised tooted on tooteportfellis üleliigsed. Rakendades analüüsi klientide kasumlikkuse määramiseks, saab teada, millised kliendid on ettevõttele ülimalt olulised. ABC-analüüs näitab, kes ja mis on äriliselt oluline ning millele oma tegevuses keskenduda
Strengths: Weaknesses: -Üle maailma levinud -Kasutajaid on nii palju, et on raske kontrollida -Väga populaarne mida keegi räägib seal. (halvad kommentaarid) -Domineeriv -Laetakse üles videosid, mis ei ole sobivad ja -Kättesaadav kõigile, kellel on ligipääs võivad solvata kedagi. internetile -Kerge kasutada -Pidevalt arenev -Kasutaja ei pea teenuse eest maksma -Inimesed ei pea tegema kasutajat, et vaadata videosid -Korraldatakse erinevaid üritusi, mis tõstab veelgi selle populaarsust Opportunities: Threats: -Arvutid levivad aina rohkem -Terve youtube server võib kokku joosta. -Aina rohkemad tehnikaesemed toetavad -Võidakse üles laadida andmekaitseseadusega youtube't (nt iphoned) kaitstud fi...
Hinnad liiguvad trendides, mis väikestest kõikumistest hoolimata on piisavalt püsivad. Antud kaubagrupi toodetele ja teenustele kulutatakse veerand oma aastasest sissetulekust. Ettevõtte tegevust mõjutavad alkoholiseadus, maksu ning load ja litsentsid. Ettevõtte tegevust mõjutab veel mastaabiefekt, kogemuskurvi efekti olemasolu, kapitalivajadus. Kohviku sihtturg on keskimine ja klienditeks on turistid ning nõudlikumad kohalikud. Meil on olemas kindlad kliendisuhted Rakvere Lihakombinaadiga, kes kasutaks meie kohvikut meelsasti ärialasteks kohtumisteks. Olulisemaks turulemineku takistuseks on tihe konkurents kuid meie eeliseks on see, et me suudame teenuste kõrval müüa ka koha omapäras keskkonda, kujundust ja imagot ehk lisaväärtust, mis eristab meid konkurentidest. Ettevõtte saab hakkama ka kõrghooaja välisel ajal kuna klente jätkub igal hooajal. Hinnad toitlustus valdkondade turul on nüüdseks stabiliseerunud. Turustamine
Küsimuse tekst Alexander Osterwalderi ärimudelil on järgmised komponendid: Vali üks või enam: a. mõõdikute süsteem b. kliendid c. võtmetegevused d. võtmepartnerid Tagasiside Sinu vastus on õige. Õige vastus on: võtmetegevused, kliendid, võtmepartnerid Küsimus 28 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Märgista küsimus Küsimuse tekst Lean Canvas ärimudelil on järgmised komponendid: Vali üks või enam: a. lahendus b. kliendisuhted c. probleem d. võtmeressursid Tagasiside Sinu vastus on õige. Õige vastus on: probleem, lahendus Küsimus 29 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Märgista küsimus Küsimuse tekst Tüüpilise liftikõne (kuni 3 minutit) komponendid on järgmised: Vali üks või enam: a. sihtturg b. tähtajad c. tulumudel d. probleem Tagasiside Sinu vastus on õige. Õige vastus on: probleem, sihtturg, tulumudel, tähtajad Küsimus 30 Vale Hinne 0,00 / 1,00
-anda hinnang kui suur on turg · 2.2 kliendid (KLIENT ON ETTEVÕTLUSE ALUSTUGI) · 2.3 konkurents (tuleb teha analüüs vähemalt 3-4 konkurendi kohta) ETTEVÕTTE ANALÜÜS · SWOT-analüüs: tugevad ja nõrgad küljed -millised konkreetsed tugevad küljed on varuks -analüüs võib olla tekstina, olukorda kirjeldav jutustav vorm, loetelu -suurem täpsus kui jaotada alavaldkondadeks -sisu on vormist tähtsam · Marketing sinu tugevad küljed? Vanad kliendisuhted? -konkurentsisituatsioon, turuniss -mille poolest on asukoht hea? -toodete ainulaadsus? -sinu isiku, ettevõtte tuntus? -millel põhineb hinna konkurentsivõime? -turukanal, müüjatalent, müügi aktiviseerimisoskus? -meedia abi? -personali müügivõimed? Millised on puudused? Arenguruum? · Toote arendamine- kas tootearendus on plaanipärane, kes teeb tootearendust, kuidas hoolitseda disainitaseme eest ?
Rooma rahva Plebeid , esialgu need kodanikud, kes ei põlvnenud kuningliku senati liikmeist, hiljem hakati nii tähistama lihtrahvast. Plebeid jagunesid varandusliku seisundi järgi: ratsanikud ( kõige jõukamad, kes vabariigi ajajärgu lõpul kuulusid juba koos patriitsidega valitsevasse klassi), keskmiselt jõukad jalaväelased ja päris vaesed proletaarid. Et end võimaliku vägivalla eest kaitsta, siis kujunesid välja kliendisuhted. Vaesemad kodanikud andsid end kliendina mõne rikkama kodaniku, patrooni hoole alla ja said kasutada maad. Vastutasuks pidid nad patrooni igati toetama nii rahvakoosolekul hääletades kui ka ihukaitsjana. Rooma vabariik 510- 30 eKr. Valitsemiskorraldus. Kõrgem võim kuulus vormiliselt rahvakoosolekutele e. komiitsidele. Koosolekuid peeti linnast väljas Marsi väljakul. Hääletati elupaikade ja sõjaväeosade kaupa. Koosolekul
asukohtade põhjal nt (laudade – toolide – riiulite osakond; tallin, tartu, pärnu osakond). Plussid – paidlik, fookus (toode/teenus/sihtgrupp/asukoht), detsentraliseeritud, kergem mõõta tulemuslikkust, motivatsioon (konkurents), tippjuhtide areng. Miinused – dubleerimine, suured koordineerimisekulud, konflikt ja konkurents divisjonide vahel, ei soodusta spetsialistiteadmiste arengut, kliendisuhted (millise osak poole pöörduda?). Hübriidstruktuur – Plussid - Soodustab paindlikku arengut üksikutes allüksustes, samas efektiivset arengut tsentraliseeritud funktsioonide kaudu, Võimaldab ühendada organisatsiooni suured eesmärgid allüksuste kitsamate eesmärkidega. Miinused - Võib viia konfliktideni divisionaalsete üksuste ja funktsionaalsete tippjuhtide vahel, Organisatsioon on läbipaistmatum
11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. Äriidee on idee, mida saab ära kasutada ärilisel otstarbel tulu teenimiseks Analüüs väljasõelumine eesmärgiga leida neid, millega tasub edasi tegeleda, millel on potentsiaali Ärimudel etapp enne äriplaani, kus pannakse kogu äri eesmärgid lühidalt paberile kirja 6 kategoorias (võtmepartnerid, võtmetegevus, võtmeressursid, väärtuspakkumine, kliendisuhted, turustuskanalid, sihtgrupp). Äriplaan on ettevõtte äriidee edasiarendus, kus kajastatakse sõnades ja numbrites seda, milliseid võimalusi ettevõte näeb püstitatud eesmärgi saavutamiseks ja milliseid ressursse tal selleks vaja on. 12. Äriidee põhikomponendid (3). Kes on tarbija? Mida pakutakse? Kuidas tegutsetakse? 13. Äriidee ja ärivõimalus. Viimase neli olulist omadust. 1)aktiivne 2)õigeaegne 3)kestev 4)seotud toote või
TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Juhtimise ja turunduse instituut Turunduse õppetool Britta Peetso SISETURUNDUS EDU VÕTI VÄLITURUNDUSES Referaat Tartu 2003 Sisukord Sissejuhatus................................................................................................................................................3 Strateegiline planeerimine .........................................................................................................................4 Teenuste turundus sisemine turundus.....................................................................................................7 Kokkuvõte..................................................................................................................................................9 Kasutatud kirjandus.............................................
48 ÄRIMUDEL INFRASTRUKTUUR PAKKUMINE KLIENT Peamised partnerid Peamised tegevused Väärtuse loomine (pakutav Kliendisuhted Sihtgrupp lisaväärtus) -Firmad, mis tegelevad - Värvimiskamerate (autode - Pikaajaline kogemus antud -Individuaalne lähenemine -Firmad, mis tegelevad autovärvimisega; jaoks) teenindamine ja valdkonnas; igale klientidele; samas või sarnases
varad – midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid – võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms Kliendisuhted: Sihtturg; klientideni jõudmine – turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne; klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja hooldus, klienditelefonid, veebilehed, parkimisvõimalused jms); hinnastruktuur – nt aja- või tulemusepõhine tasu (konsultant, autorent jms), suurem tulu tootest või pakutavatest lisateenustest jne.
saavutamiseks tehtava tööpingutusega ja neil on ühine vastutus aruandmise eest. Meeskonna liikmed on tugevalt seotud ka üksteise individuaalse kasvu ja õnnestumistega. Meeskonnas on juhi ülesanded jagatud, eksisteerib nii individuaalse kui ka vastastikuse aruandmise kohustus. Meeskond suunab ise oma ülesannete täitmist, teeb tegeliku töö ühiselt. Kui rühmatöö tulemust võiks võrrelda mosaiigiga, siis meeskonnatöö tulemust monoliidiga. Pikaajalised kliendisuhted on ettevõttele väga kasulukid. Pikaajaliste kliendisuhete loomiseks tehakse kliendikaarte, millega püsikliendid saavad palju soodustusi ja eripakkumisi. Müügisuhtlemine ja klientide teenindamine: Kontakti võtmine · Teenindaja läheneb kohe kliendile, kui teda märkab, alustab esimesena kontakti tervitab, pakub teenust. Kaugemal olevale kliendile annab pilgu ja noogutusega märku, et on teda tähele pannud
või kohandamine; organisatsiooni struktuuri muutmine; müügi- ja turundustegevuse ümberkorraldamine (Ärimudeli analüüs…, n.d.) 8 3.2. Osterwalderi mudel Luuka puhkemaja näitel Joonis 1. Luuka puhkemaja mudel (autori koostatud). Joonisel on kõik olemasolevad struktuuri üksused. Partnerite võrgustik, võtmetegevused, võtmeressursid, väärtuspakkumine, kliendisuhted, müügikanalid, kliendid, kulude struktuur ja tuluallikad. 9 4. KOOSTÖÖ JA TULEVIK Ettevõtte konkurentsieelis seisneb selles, et ettevõtja on turul jätkusuutlik, ta toob välja, et konkurendid ei paku majutust kütteperioodil ning see teeb ta eriliseks. Ettevõtja näeb enda ettevõtet viie aasta pärast reaal pildis edukana ja laialt tuntuna. Hetkel käib kõige rohkem külastajaid suvel treeninglaagrite näol
rahulolu. Teema 4. Kliendi mõiste. Klientide ootused, vajadused ja soovid 4.1. Kliendi mõiste Igaühel on klient ja igaüks on ka ise klient Ärilises teenindamises seostatakse mõistet klient sageli inimesega, kes on juba sooritanud mingisuguse ostu ning seeläbi muutunud ettevõtte kliendiks. Samas käsitletakse kliendi mõistet ka tunduvalt laiemalt ning väidetakse, et võime rääkida kliendist niipea, kui kliendisuhted on tekkinud või näha klintidena potentsiaalseid kliente, kelles alles tuleb huvi äratada ettevõtte ja selle toote / teenuse vastu. Tarbija praktilises käsitluses sageli näota, numbriliselt, keskmiselt väljendatav ühik, kelle käest on vaja kätte saada teenuse tarbimiseks kulutatud raha (näiteks elektrienergia, vee tarbimise eest), arvestada kokku tarbitud kaubakogused (liitrit alkoholi inimese kohta,
konkurentsieelised. 13 ÜLESANNE 1 Müük ja turustamine Ettevõtja peab tagama, et kliendid saaksid teada tema poolt pakutavast tootest või teenusest, vastu võtma otsuseid, mis puudutavad reklaami, hindu, müügimeetodeid jne. ning kindlustama oma toote jõudmise kliendini. Äriplaanis selgitatakse: - kes vastutab teie firmas müügi ja turustamise eest; - kuidas on organiseeritud toodete jõudmine kliendini; - kas teil on olemas kindlad kliendisuhted, millised; - milliseid turunduskanaleid kasutatakse ja miks just neid; - kas turunduskanaleid kavatsetakse muuta; - kas kasutate ka müügitoetust ja mis eesmärgil; - kui palju te plaanite kulutada müügitoetuste katteks; - kus te kavatsete oma tooteid või teenuseid reklaamida ja miks just seal; - kui suured on reklaamikulud; - kui ettevõttes töötab müügiosakond, siis kuidas müügiga tegelevaid inimesi motiveeritakse rohkem müüma. 14 Turustuskanalid
Teiseks tekkis huvi programmi vastu klientidel, kel oli koostöö küll Menlo Worldwide´iga varasemast, kuid soovisid tarkvara iseseisvalt kasutamiseks. Menlo Worldwide´i üheks suuremaks miinuseks on reklaami puudumine. Kontrastiks on DHL, mille ülemaailmne esindatus on pea kõigile teada. Menlo olemasolust on üldjuhul teadlikud vaid logistikasektoris töötavad inimesed ja ettevõtte kliendid. Seega on pigem mindud mööda teed, kus efektiivne töö ja head kliendisuhted räägivad enda eest. Teiseks Menlo ja üldiselt ka teiste logistikaettevõtete nõrgaks küljeks on haavatavus naftahinna kõikumise ja valitsuse regulatsioonide suhtes. Bensiin ja diislikütus on vajalikud veokite, laevade, rongide sujuvaks tööks ning vastava kütuse hinnatõus mõjutab ettevõtet koheselt vähendades tulusid. Eelise saavad ettevõtted riikides, kus kütusehind ja aktsiis on väga madalad.
läbiviimine Muud tegevuskulud KOKKU kulud 7005,6 8 ÄRIMUDELI KAVANDAMINE INFRASTRUKTUUR PAKKUMINE Peamised partnerid Peamised tegevused Väärtuse loomine (pakutav Kliendisuhted lisaväärtus) -Kõik TTÜ kohvikud (Baltic NFC atomaate pakkumine TTÜ NFC maksusüsteemi Restaurants Estonia AS, Rahva kohvikutele kasutusel saaksid kliendid Toit) Maksmine NFC automaadis kiiremini tellimuse kätte -TTÜ kohvikud võtavad NFC kaarte müük ning seega jõuaksid oma
ISO 9000 standardite printsiibid (2) Süsteemne lähenemisviis juhtimisele - omavaheline sisemiste seostega seotud protsessidele süsteemne lähenemisviis, mis võimaldab saavutada efektiivsuse ja tulemuslikkuse Pidev täiustumine - organisatsiooni üleüldise teostuse pidev parendamine Otsustamine faktide alusel - otsuse vastuvõtmine peab põhinema andmete ja info analüüsil Vastastikused kasulikud suhted organisatsioonide vahel - nn kliendisuhted, mis mõjutavad mõlemate osapoolte võimet luua väärtusi Kvaliteedijuhtimissüsteem - Nõuded Kvaliteedijuhtimissüsteemi üldnõuded EVS EN ISO 9000:2007 määratleb standardi p. 3.2.3. kvaliteedijuhtimise süsteemi (KJS) kui – juhtimise süsteemi, tagamaks organisatsiooni juhtimise ja kontrolli kvaliteedi suhtes. KJS esitab selleks püstitatud eesmärkide saavutamiseks poliitika ja konkreetsed ülesanded. Selleks organisatsioon koostab ja dokumenteerib vastavuses
8.7. Millised on turule sisenemise barjäärid? 8.7.1. Kas ettevõtte tegevust mõjutavad : -poliitiline keskkond (seadused, litsentsid, maksud, load) -mastaabiefekt -oskusteabe kaitstus -kogemuskurvi efekti olemasolu -kapitalivajadused -juurdepääs turustuskanalitele jne. 8.8. Milline on sihtturg ja kes on sihtturgudel kliendid? 8.9. Kas on olemas juba kindlad kliendisuhted? 8.10. Millised on olulisemad turulemineku takistused ja kuidas neid lahendatakse? 8.11. Kas nõudlus on sesoonne või ei? Kuidas planeeritakse toime tulla kõrghooaja välisel ajal? 8.12. Kas hinnad valdkonna turul on kasvavad või kahanevad? Ülesanne nr. 9. Kirjeldage, milliseid turundus- ja jaotuskanaleid kavatsete kasutada? 9. Turundus- ja jaotuskanalite iseloomustus. 9.1. Millised on võimalikud turustuskanalid (jae- ja hulgikaupmehed, müügiagendid, edasimüüjad jne.)? 9.2
Eesti, Läti, Leedu ja Soome poolne maaletooja ning sellest tulenevalt võib väita, et neil on Merida tehastega väga positiivsed suhted. Suhted klientidega on Veloplus OÜ-l positiivsed. Netikommentaaridest leitud arvamuste põhjal on müüjad viisakad ja sõbralikud, annavad rahulikult nõu ja kaupluse tootevalikut hinnatakse laiaks. 6. VELOPLUS OÜ TARNIJATE VALIKU ALUSED Veloplus OÜ tarnijate valiku aluseks on enamasti kolm näitajat. Need on kvaliteet, hind ja kliendisuhted. Kuna enamasti valitakse partnerid kogu tarneahelas suuresti hinna ja brändi nime alusel ja hinnad on paljudel no-name tehastel väga sarnased, siis on otsustus paljuski seotud kliendisuhetega. 13 7. VELOPLUS OÜ KONKURENTSIEELISED NING KONKURENTS TARNEAHELA SEES Veloplus OÜ peamine konkurentsieelised on klienditeenindus ja kvaliteetsete toodete pakkumine. Lisaks on konkurentsieeliseks laia tootevaliku pakkumine neile
5. Jaotada kulud lõpetamata- ja valmistoodetele TEGEVUSED Tegevus on seotud tööde kogum, millele organisatsioon suudab määrata sisendid (kasutatud ressursid) ja väljundi. Nii tootmisprotsessid kui ka äriprotsessid koosnevad tegevustest. Tegevused aga töödest. Tegevused kasutavad ressursse. Teisiti öeldes kulude põhjustajaks on tegevused. Võib lähenda ka selliselt, et tooted, teenused, kliendisuhted tarbivad tegevusi. Tegevused aga ressursse. Varumisprotsessi tegevused Vajaduse määramine Ostmine Vastuvõtmine Kvaliteedi kontrollimine Arve tasumine Ladustamine Toimingu ehk tegevuspõhise kuluarvestuse etapid: Fikseeritakse firma tooted, teenused ja kliendid Koostatakse tegevuste sõnastik Tehakse kindlaks palju firma kulutab igale tegevusele
ee 5. SWOT analüüs Sisemised tugevused täna: Sisemised nõrkused täna: - valdkondlik väljaõpe ja pidevad - liiga suur töökoormus(1-2 tundi kulub täiendkoolitused ühele teenusele) - kaasaegne tehnoloogia - ettevõtluskogemuse puudumine - madalad püsikulud - finantsvahendite puudumine - olemasolevad kliendisuhted Ärikeskkonna soodsad arengud ehk Ärikeskkonna ebasoodsad arengud ehk võimalused tulevikus: ohud tulevikus: - konkurentide vähesus - rahvastiku vähenemine - võimalus kaasata ettevõtlustoetusi - konkurentide turuletulek - nõudluse kasv iluteenuste järgi - madalad sissetulekud 6. Toode/teenus, põhiprotsessid, omahinna arvestus 6.1 Toode/teenus
Sotsiaalne logelemine. Mõned meeskonnaliikmed arvavad, et kuna nende panus meeskonnas ei ole mõõdetav, võivad nad vähendada oma kaastööd ja sotsiaalselt logeleda. Sotsiaalne logelemine võib ka tekkida inimeste uskumisest, et teised ei pinguta piisavalt ja nad ise on rumalad, kui ei tee sama. Usalduse puudumine. Ilma usalduseta meekonnas tuntakse end ebaturvaliselt ja stressis. Samal ajal võib organisatsioonis kannatada otsustamine ja moraal ning kahjustuda kliendisuhted. Teised probleemid. Meeskonnas võib esineda disfunktsionaalseid rolle, mis tulemuslikkust ei soodusta: blokeerijad, kes on enamasti kõigele vastu; agressorid, kelle küsimused on ründavad, sarkastilised ja taktitundetud; häirijad, kes räägivad anekdoote, mängivad koomikuid või upitavad oma ego edulugude kaudu; kontrollijad, kes domineerivad diskussioonides, panevad maksma oma staatust;
8.7. Millised on turule sisenemise barjäärid? 8.7.1. Kas ettevõtte tegevust mõjutavad : -poliitiline keskkond (seadused, litsentsid, maksud, load) -mastaabiefekt -oskusteabe kaitstus -kogemuskurvi efekti olemasolu -kapitalivajadused -juurdepääs turustuskanalitele jne. 8.8. Milline on sihtturg ja kes on sihtturgudel kliendid? 8.9. Kas on olemas juba kindlad kliendisuhted? 8.10. Millised on olulisemad turulemineku takistused ja kuidas neid lahendatakse? 8.11. Kas nõudlus on sesoonne või ei? Kuidas planeeritakse toime tulla kõrghooaja välisel ajal? 8.12. Kas hinnad valdkonna turul on kasvavad või kahanevad? Kirjeldage, milliseid turundus- ja jaotuskanaleid kavatsete kasutada? 9. Turundus- ja jaotuskanalite iseloomustus. 9.1. Millised on võimalikud turustuskanalid (jae- ja hulgikaupmehed, müügiagendid, edasimüüjad jne.)? 9.2. Kuidas teavitatakse kliente
· Tagada, et kogu meeskond töötab sama eesmärgi saavutamise nimel. 10 · Meeskonnal konkreetsed eesmärgid ja teatakse, mida igaühelt oodata võib. · Täiendatakse üksteist, vahetatakse paindlikult ja täidetakse erinevaid rolle. · Koordineeritakse tegevust. Igaüks abistab teisi. Meeskonna eesmärgi saavutamine on muutunud olulisemaks kui meeskonnaliikmete isiklike eesmärkide saavutamine. Ka pikaajalised kliendisuhted on ettevõttele väga kasulikud. Pikaajaliste kliendisuhete loomiseks tehakse kliendikaarte, millega püsikliendid saavad igapäevaselt 10% ning sünnipäeva nädalal on neile ettenähtud 20%-line soodustus. Lisamüüki teostame kondiitritoodete näol meie väikeses Sahvris, kus pakume pätsi kondiitritooteid. Teenindajad käivad tööl kahes vahetuses, on pikk nädal ja lühike nädal. Tegin neile graafiku. 11
Tihti mõjutab info liikumine ka kauba liikumist. Ekspediitoril peab olema veoprotsessi teostamiseks kauba kohta vähemalt samapalju informatsiooni kui kauba saatjal. Tihti unustatakse veotellimuses mõni oluline kauba või pakendi iseloomu puudutav märge tegemata. Sellisest “väikesest apsakast” võib aga lõppkokkuvõttes tulla kümnetesse tuhandetesse eurodesse ulatuv nõue ja lisaks rikutud kliendisuhted. MILLINE ON VEDAJA ÜLESANNE? Vedajad on transpordiettevõtted kes omavad autosid ja kes konkreetselt kauba punktist A punkti B toimetavad. Vedajad omavad rahvusvaheliste vedude litsentsi ning on ERAA (Eesti Autovedajate Assotsiatsioon) liikmed, kus veofirma saab rahvusvaheliseks transpordiks vajalikud paberid nagu TIR Carnet vihikud, teeload, CEMT load jne. Tänapäeval soovivad vedajad aina rohkem saada pidevat tööd ekspediitorfirmade lepingulises alltöövõtus, kuna
Turunduse kursusetöö Ettevõtte "OÜ Visiit SV" näitel SISUKORD SISUKORD....................................................................................................................2 1. SISSEJUHATUS........................................................................................................3 1.1 Ettevõtte põhiandmed...........................................................................................3 1.2 Ettevõtte tegevusseis ja põhieelised.....................................................................4 1.3 Ettevõtte äriidee....................................................................................................4 1.4 Ettevõtte personal.................................................................................................5 2. TURUNDUSE INFOSÜSTEEM ..............................................................................7 3. TURUNDUSTEGEVUSE SENINE KORRALDUS...........
midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms Kliendisuhted: sihtturg, klientideni jõudmine turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne, klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja hooldus, klienditelefonid, veebilehed, parkimisvõimalused jms), hinnastruktuur nt aja- või tulemusepõhine tasu (konsultant, autorent jms), suurem tulu tootest või pakutavatest lisateenustest jne.
Loeng 1 Tarneahela komponendid: toormaterjal, komponendid, tootja, hulgimüüja, jaemüüja,tarbija Tarneahela juhtimise alla kuulub kõikide osade juhtimine a la kliendisuhted, teenindus, nõudlus, tellimuste täitmine, tarnijasuhted, tootearendus, tagastus. Tarneahela juhtimine- äriprotsesside integreerimine alates klientidest kuni algtarnijateni, kes pakuvad tooteid ja teenuseid. Tellimine(ordering,buying)- ostutellimuse koostamine ja tarnijale edastamine temaga varem kokkulepitud tingimuste raames. Tellimus esitatakse olemasoleva info põhjal tarnija toodete või teenuste kohta. Ostuprotsessi olulised etapid nagu päring ja läbirääkimised ei ole veel
kulutuse suurusest ja lõpptulemusest; · isiklik müük: otsepostitus, flyerite jagamine tänaval jms; · müügi soodustamine: müügiesitlused, müügikoosolekud jms; · avalikud suhted: pressiteated, sponsorlus jms. Väikeettevõtete puhul lisanduvad klassikalistele turunduteguritele veel järgmised, mille tähtsus on suur ka esimese nelja meetme kujundamisel: Lisaks võib alapeatükis kirjeldada:/lisada: · kas teil on olemas kindlad kliendisuhted, siis esitage eellepingud (klientidega, hankijatega jne) oma äriplaani lisas. · püsiklientide /-kliendikaartide kasutamise võimalused. Unikaalne müügiargument, USP (Unique Selling Preposition) - unikaalne müügiargument on argument, mis eristab toodet konkurentidest. Füüsiliselt eksisteerib see harva, kuid selle saab luua tarbija teadvuses. Unikaalsed müügiaargumendid on toote need omadused, mis ärgitavad tarbijat seda toodet ostma, eelistades seda konkurendi tootele.
lahendamise paratamatusele kl.teenindaja poolt. Teenindamine - seostub teenindusmõttelaadile tugineva personaalse lähenemisega igale konkreetsele kliendile/külastajale/inimesele ning teenindussituatsioonile. Ärilises teenindamises seostatakse mõistet ,,klient" sageli inimesega, kes on juba sooritanud mingisuguse ostu ning seeläbi muutunud ettevõtte kliendiks. Samas käsitletakse kliendi mõistet ka tunduvalt laiemalt ning väidetakse, et võime rääkida kliendist niipea, kui kliendisuhted on tekkinud või näha klientidena potentsiaalseid kliente, kelles alles tuleb huvi äratada ettevõtte ja selle toote/teenuse vastu. Tarbija praktilises käsitluses sageli näota, numbriliselt, keskmiselt väljendatav ühik, kelle käest on vaja kätte saada teenuse tarbimiseks kulutatud raha (näiteks elektrienergia, vee tarbimise eest), arvestada kokku tarbitud kaubakogused (liitrit alkoholi inimese kohta,