Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"mckinsey" - 56 õppematerjali

thumbnail
7
doc

Essee - "Kui mina oleksin juht."

Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis on suhteliselt täpselt piiritletud ühendus, mis on suhteliselt täpselt piiritletav olelusvorm ja toimib pidevalt ühise eesmärgi saavutamiseks (Robbins;1990). Kui mina peaksin enda sõnadega seletama sõna "organsiatsioon" ­ siis minu jaoks tähendab see gruppi inimesi, kes tegutsevad ühise eesmärgi nimel. Igal organisatsioonil on oma väärtushinnagud, missioon ja visioon. Väga hea ülevaate saab vaadates ning uurides McKinsey 7-S mudelit : 1.Strateegia 2. Väärtused 3.Struktuur 4.Juhtimisstiil 5.Töötajad 6.Süsteemid 7.Oskused Ükski punkt pole teisest olulisem vaid neile kõigile tuleb tähelepanu pöörata, sest kõik on üksteisega seotud. Need punktid panevad aluse ühe organisatsiooni elule. Organisatsiooni juhtimise juures ma eelistan bürokraatlikku stiili. See tundub minu jaoks kõige õiglasem. Töötajate palkamisel ega edutamisel ei võeta arvesse töötaja sotsiaalset staatust ega sugulussidemeid

Sotsioloogia → Organisatsiooniline käitumine
309 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Juhtimine TMO0010

(,,Juhtimise alused" Ruth Alas) Juhtimine on sihipärane tegevus, mille tulemusena organisatsiooni eesmärgid saavutatakse teiste inimeste vahendusel ja abil. (Kreitner??) 2. Sõnastage mõnele konkreetsele allikale viidates organisatsiooni definitsioon. Organisatsioon on inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel. (,,Juhtimise alused" Ruth Alas). Organisatsioon on inimeste grupp, kes on ühinenud selleks, et saavutada ühised eesmärgid. (Raoul Üksvärav) 3. Kirjeldage McKinsey 7S käsitlust. McKinsey kirjeldab organisatsiooni olemust 7S kaudu: Tugevad S-id (iseloomulikud juhile) - STRATEGY, SYSTEMS, STRUCTURE Nõrgad S-id (iseloomulikud liidrile) - STYLE, SKILLS, STAFF, VALUES 1 4. Millised on juhtimise horisontaalsed osategevused? Kirjeldage lühidalt nende olemust. Kavandamine/planeerimine ­ eesmärkide püstitamine ja sammude kehtestamine

Majandus → Juhtimine
107 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Strateegiline analüüs, referaat

5. Ostjate mõjukus · Tarniv haru koosneb väikeettevõtetest, ostjaid on vähe (suurostjate jõupositsioon) · Ostjate ostud moodustavad tarnijate tegevusharust enamiku (jõupositsioon) · Ostjate ümberlülitumine konkureerivatele toodetele on võimalik ja see on odav. (http://www.eaq.ee/files/c521/06.pdf) Mckinsey mudel Tegu on 1980-ndatel ettevõtte kirjeldamiseks loodud diagnostilise tööriistaga, mille autoriteks on Tom Peters, Robert Waterman ning nende kolleegid ettevõttest McKinsey & Company. Seetõttu on mudel tuntud ka kui McKinsey mudel. Antud mudeli 7 (s-ga algavat) elementi on strateegia (strategy), struktuur (structure), süsteemid (systems), stiil (style), oskused (skills), personal (staff), jagatud väärtused (shared values). Kui S-id on kokku sobivad ja üksteist toetavad, siis liigub organisatsioon eesmärgipäraselt. Kui S-id hakkavad omavahel konflikte tekitama, siis on see märk sellest, et organisatsiooni toimimises on midagi valesti. Samas,

Majandus → Majandusanalüüs
265 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Organisatsiooniline käitumine Variant B

inimestel on piisavalt ressursse, on võimalik Athena kultuurikeskkonnas. Kui aga sobiv moment on Apollo kultuuri inertsusest tulenevalt mööda lastud ning ressursse on liialt vähe, siis uue kõvera alustamine punktist B Athena kultuuri keskkonnas on ülejõukäiv ning sobilikum on Zeusi kultuur. Organisatsiooni elujõu tagab seal töötavate inimeste oskused toime tulla erinevate organisatsioonikultuuridega. 10.Millistest osadest koosneb McKinsey 7s mudel? McKinsey 7S mudelit kasutades saab tervikliku ülevaate organisatsiooni toimimisest järnevates alalõikudes: · Strateegia (Strategy): eesmärgid, visioon, strateegiad, arengusuunad · Struktuur (Structure): struktuur, ülesehitus, tööjaotus, vastutusvaldkonnad · Süsteemid (Systems): tööprotsessid, tegevused, regulatsioonid, infovahetus · Jagatud väärtused (Shared Values): põhiväärtused,

Muu → Organisatsiooniline käitumine
17 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Ettevõtluskeskkond. Sise- ja väliskeskkond.

Ettevõtluskeskkond. Sise- ja väliskeskkond. Loetle alpool toodud tabeli esimeses veerus oma eelnevalt püstitatud äriideega seotud makrokeskkonna tegureid. Pööra seejuures erilist tähelepanu erinevatele muutustele makrokeskonnas. Kirjelda tabeli teises ja kolmandas veerus, kuidas need tegurid mõjutavad äriidee teostamist. MAKROKESKKONNA VÕIMALUSED ­ OHUD TEGURID Kuidas mõjutavad? Kuidas mõjutavad? Looduskeskkond Looduslikud ressursid on keskkonnaõigus ettevõtte tooraineallikaks. Eesti ökoloogiline seisund on suhteliselt hea, inim tekkeline reostus maismaal on suhteliselt väike / ei sega äritegevust Majanduskeskkond Näiteks on oluline arvestada majandustsükli...

Majandus → Ettevõtlus
5 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Juhtimise teine kontrolltöö

ei allu tavapärastele lahendusviisidele. Ebatavalised olukorrad võivad olla seotud organisatsioonisiseste arusaamatustega, samuti klientide maksujõuetusega, lepingute rikkujatega ja järskude keskkonnamuutustega. · Läbirääkija roll Läbirääkija rollis sõlmib juht lepinguid, püüab organisatsioonile saavutada paremaid tingimusi, peab kõnelusi valitsusorganite ja ametiühingutega, klientide ja hankijatega. 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. Jagatud väärtused- mis on mudeli südameks olev keskne element. Elemendid McKinsey mudelis jagunevad ,,pehmeteks" ja ,,kõvadeks" elementideks. Kõvad elemendid Strateegia Struktuur Süsteemid Pehmed elemendid Jagatud väärtused Oskused ja võimed Stiil Personal ,,Kõvad" elemendid on kergemini tajutavad ning juhtkond saab neid otseselt mõjutada.

Majandus → Juhtimine
8 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Juhtimine. Kordamisküsimused kt nr.2

Nad on üksteisega otseselt sõltuvuses, mida laiem on juhtimisulatus, seda vähem on ettevõttes juhtimistasandeid ja vastupidi. 45. Selgitage tsentraliseeritud juhtimist ja detsentraliseeritud juhtimist. Kõrge tsentraliseeritusega organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive. Detsentraliseeritud organisatsioonides otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemale. 46. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. McKinsey 7S teooria võtab kokku iga org-ni juhtimise 7 põhilist aspekti millega juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli põhimõtte, et peavad seitse aspekti olema üksteisega kooskõlas ning toimivad, siis ettevõte saaks edukalt toimida. JUHT: Strateegia, Struktuur, Süsteemid. On kõvad elemendid - need on kergemini tajutavad ja neid saab otseselt mõjutada. LIIDER: Personal ,Stiil, Oskused, Jagatud väärtused. On pehmed

Majandus → Juhtimine
23 allalaadimist
thumbnail
11
docx

JUHTIMINE KORDAMISEKS

Strateegia Struktuur Süsteemid Liider Isikkoosseis Stiil Oskused Jagatud väärtused 27. Mis tagab juhi kui liidri edu eestvedamisel? 28. Selgitage suhtlemisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage eluline/praktiline näide. 29. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage eluline/praktiline näide. 30. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage eluline/praktiline näide. 31. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. 7S teooria (McKinsey) selgitus- Teooria võtab kokku iga organistastiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk, mille tipudeks on ( alustades ülevalt paremale kellaosuti suunas): 1.struktuur, 2. süsteemid, 3.stiil, 4. töötajad ( staff ), 5. oskused ( skills), 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused (shared values )

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Rahvusvaheline ärikorraldus

Lancaster University Management School on Financial Time'si Euroopa Business School'ide edetabelis top 20's. Paljud LUMS'i lõpetajad töötavad mainekates rahvusvahelistes ettevõtetes Inglismaal ja mujal maailmas. Aastal 2008 võtsid LUMS'i lõpetajaid tööle näiteks Google, Procter & Gamble, Leo Burnett, Goldman Sachs, Rolls-Royce, Fujitsu, KPMG, Ernst & Young, Bank of America, Siemens AG, Morgan Stanley, Marks & Spencer, McKinsey & Company jne. Parimaks õppimisvõimaluseks selles valdkonnas on aga maailmatasemel tippärikoolid, kellel on suur rahvusvaheline mõju. Nendeks on sellised ülikoolid nagu Harvard Business School, (USA), London Business School (Inglismaa) ja Copenhagen Business School (Taani). Eestis on võimalik seda eriala veel heal tasemel õppida Tallinna Tehnikaülikoolis ja Tallinna Majanduskoolis. Valdkonna üldine perspektiivikus Jaak Leimann Tallinna Tehnikaülikool

Majandus → Majandus
35 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Strateegiline juhtimine eksami konspekt

Strateegiline juhtimine konspekt eksamiks Strateegiline juhtimine tähendab organisatsiooni keskkonna analüüsist lähtuvate pikaajaliste otsuste tegemist, mis võimaldavad kujundada organisatsioonile konkurentsieelise. Vajadus strateegilise juhtimise järele tuleneb ka sellest, et ettevõtted tegutsevad kiiresti muutuvas keskkonnas, mida kaasajal iseloomustab:  muutuste mastaapsuse kasv,  muutumise kiirenemine,  mitmesuguste välismõjude komplekssuse kasv. Strateegilise analüüsi teostamine ning strateegia valik ning uuendamine on ettevõtte tippjuhtkonna vastutusvaldkond. Strateegia väljatöötamisele eelnevalt tuleks läbi mõelda ning kirja panna organisatsiooni: missioon, visioon, eesmärgid. • Organisatsioon – Üksvärav: kindla inimrühma terviklikult korraldatud ühendus, mis võimu ja eestvedamise mõjutusel tegevusi kooskõlastades püüab saavutada ühist eesmärki. • Juhtimine – Üksvärav: tähendab inimeste käitumise ja ...

Sotsioloogia → Organisatsioon ja juhtimine
44 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Juhtimise aluste konspekt

JUHTIMISE ALUSED: ARVESTUS. LOENG 1. SISSEJUHATUS: Homo oeceonomicus ­ inimene tegutseb ALATI maj otstarbekuse kaalutlustest lähtudes. Ratsionaalsus ­ kindel tulemus minimaalsete vahenditega. Maksimaalne tulemus antud vahenditega. Organisatsioon ­ ühise EESMÄRGIGA inimrühm. Tööjaotus, töö inimestega ja ülesandega. ORGANISATSIOONI JUHTIMISE MUDEL: keskkonnast tulenevad sisendid on: inim-, finantsressursid, füüsilised vahendid ja info. Planeerimine ja otsustamine -> organiseerimine -> eestvedamine -> kontrollimine. Organisatsiooni kavandamise top down mudel, bottom up mudel, kliendid,teenindajad, juhid, tippjuhid mudel. Bottom up: specific business -> industry -> sector -> local economy -> global economy. Juhtimine on ressurside planeerimine, organiseerimine ja kontrollimine saavutamaks organisatsiooni eesmärke. Organisatsiooni ja tema tasakaalu säilitamine. Vastuolude tuvastamine, loomine ja ületamine, tegevuse ja käitumise sihipä...

Majandus → Juhtimine
24 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Juhtimise aluste konspekt

JUHTIMISE ALUSED: ARVESTUS. LOENG 1. SISSEJUHATUS: Homo oeceonomicus ­ inimene tegutseb ALATI maj otstarbekuse kaalutlustest lähtudes. Ratsionaalsus ­ kindel tulemus minimaalsete vahenditega. Maksimaalne tulemus antud vahenditega. Organisatsioon ­ ühise EESMÄRGIGA inimrühm. Tööjaotus, töö inimestega ja ülesandega. ORGANISATSIOONI JUHTIMISE MUDEL: keskkonnast tulenevad sisendid on: inim-, finantsressursid, füüsilised vahendid ja info. Planeerimine ja otsustamine -> organiseerimine -> eestvedamine -> kontrollimine. Organisatsiooni kavandamise top down mudel, bottom up mudel, kliendid,teenindajad, juhid, tippjuhid mudel. Bottom up: specific business -> industry -> sector -> local economy -> global economy. Juhtimine on ressurside planeerimine, organiseerimine ja kontrollimine saavutamaks organisatsiooni eesmärke. Organisatsiooni ja tema tasakaalu säilitamine. Vastuolude tuvastamine, loomine ja ületamine, tegevuse ja käitumise sihipä...

Majandus → Juhtimine
37 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Mida nimetatakse organisatsiooniks

29. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage eluline/praktiline näide. 2. Infoga seotud rollid · Info vastuvõtja roll · Info jagaja roll · Kõneleja roll 30. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage eluline/praktiline näide 3. Otsustamisega seotud rollid · Ettevõtja roll · Ressursside jagaja roll · Arusaamatuste lahendaja roll · Läbirääkija roll 31. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet Juht Strateegia (strategy) Struktuur (structure) Süsteemid (systems) hard s Liider Isikkoosseis (staff) Stiil (style) Oskused (skills) Jagatud väärtused (shared goals) soft s 32. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused? Intelligentsus · Sotsiaalne küpsus · Sisemine motivatsioon · Hoiak inimsuhetele · Osavõtlikkus, inimlikkus, usaldusväärsus; · Oskus kaastöötajaid hinnata,

Majandus → Organisatsioonikäitumine
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Turunduse alused

1. Turunduse alused hinnatakse pidevalt ning tehakse vajadusel muudatusi. Osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote Turunduskontseptsiooni omaks võtnud organisatsioonides on kõik kujundamis, turunduskanalite valikut, hinnapoliitkat, müügi tegevusalad integreeritud turu vajaduste rahuldamisele. Kasumi toetamist, müüki ennast. saamist nähakse eelkõige tarbijate vajaduste rahuldamise kaudu. Eesmärk: tarbijavajaduste tundmaõppimine ja rahuldamine, Ühiskondlik turunduskontseptsioon ei lähtu ainult tarbija ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. vajadustest, vaid võtab arvesse ka ühiskonna vajadusi. Seda Tegevus: algab enne müügi toimumist ning jätkub pärast selle kontseptsiooni on nimetatud ka sotsiaal-eetiliseks, humaansete toimumi...

Majandus → Turunduse alused
113 allalaadimist
thumbnail
18
doc

JUHTIMISE EKSAMIKÜSIMUSTE VASTUSED

Juhtimine on teiste inimeste tegevuse suunamise kaudu organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess, mis toimub muutuvas keskkonnas. Protsessi keskmes on efektiivsuse ja säästlikkuse tasakaal piiratud ressursside kasutamisel. ("Juhtimise alused" Ruth Alas) 2. Sõnastage mõnele konkreetsele allikale viidates organisatsiooni definitsioon. Organisatsioon on inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel. ("Juhtimise alused" Ruth Alas) 3. Kirjeldage McKinsey 7S käsitlust. McKinsey kirjeldab organisatsiooni olemust 7S kaudu: Tugevad S-id (iseloomulikud juhile) - STRATEGY, SYSTEMS, STRUCTURE Nõrgad S-id (iseloomulikud liidrile) - STYLE, SKILLS, STAFF, VALUES 4. Millised on juhtimise horisontaalsed osategevused? Kirjeldage lühidalt nende olemust. Kavandamine/planeerimine ­ eesmärkide püstitamine ja sammude kehtestamine Organiseerimine ­ kohustuste, vastutuse ja õiguste määramine Eestvedamine ­ töötajate motiveerimine

Varia → Kategoriseerimata
68 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Juhtimine - KT2 vastused

· RESSURSSIDE JAGAJA ROLL - otsustab, kuidas kasutatakse vaimseid ja materiaalseid ressursse firmas. Ressursside jagamine väljendub sageli eelarves. · ARUSAAMATUSTE LAHENDAJA ROLL ­ lahendab organisatsioonis tekkivad probleeme ja arusaamatusi. · LÄBIRÄÄKIJA ROLL - sõlmib lepinguid, püüab saavutada organisatsioonile paremaid tingimusi, peab kõnelusi valitsusorganite ja ametiühingutega., klientide ja hankijatega. Peab läbirääkimisi kolmandate osapooltega. 23. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. McKinsey kirjeldab organisatsiooni olemust 7S kaudu: Tugevad S-id (iseloomulikud juhile) - STRATEGY, SYSTEMS, STRUCTURE Nõrgad S-id (iseloomulikud liidrile) - STYLE, SKILLS, STAFF, VALUES Teooria võtab kokku organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk, mille tippudeks on struktuur, süsteemid, stiil, töötajad (staff), oskused (skills), strateegia

Majandus → Juhtimine
37 allalaadimist
thumbnail
14
docx

JUHTIMISE KT2 KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA

materjaalseid ressursse organisatsioonis. Nt eelarve koostamine. Arusaamatuste lahendaja roll- juhid lahendavad probleeme, mis ei allu tavapärastele lahendusviisidele. Klientide maksujõuetus, lepingute rikkujad jne. Läbirääkija roll- juht sõlmid lepinguid, püüab saaavutada firmale paremaid tingimusi, peab künelusi valitsusorganite ja ametiühingutega, klientide ja hankijatega. 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise pohimotet. Teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Kuusnurga ülemine osa(strateegia, struktuur, süsteemid) on hard S'id ehk 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht. Kuusnurga alumina osa(oskused,personal, stiil) ja jagatud väärtused on soft S'id.

Majandus → Juhtimine
9 allalaadimist
thumbnail
9
docx

JUHTIMISE II KONTROLLTÖÖ

sidepidaja. 5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Infoga seotud rollid: info vastuvõtja roll; info jagaja roll; kõneleja roll. 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Otsustamisega seotud rollid: ettevõtja roll; ressursside jagaja roll; arusaamatuste lahendaja roll; läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. See teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudel on visuaalselt kuusnurkne. Tipud, alates ülevalt paremast, liikudes kellaosuti suunas: 1. struktuur; 2.süsteemid; 3. stiil; 4.töötajad; 5. oskused; 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused. Kuusnurga ülemine osa (1.2.6.) on nn hard S'd ehk jäigad S'd

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
9
docx

JUHTIMISE II KONTROLLTÖÖ

sidepidaja. 5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Infoga seotud rollid: info vastuvõtja roll; info jagaja roll; kõneleja roll. 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Otsustamisega seotud rollid: ettevõtja roll; ressursside jagaja roll; arusaamatuste lahendaja roll; läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. See teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudel on visuaalselt kuusnurkne. Tipud, alates ülevalt paremast, liikudes kellaosuti suunas: 1. struktuur; 2.süsteemid; 3. stiil; 4.töötajad; 5. oskused; 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused. Kuusnurga ülemine osa (1.2.6.) on nn hard S'd ehk jäigad S'd

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Juhtimise kordamisküsimused 2010

5. Kirjelda kontrollimise protsessi. Kontrollimine algab eesmärkide püstitamisest ja standardite väljatöötamisest. Järgneb tulemuste mõõtmine ja võrdlemine standardiga. Olenevalt kontrolli tulemusest senine tegevus kas jätkub, muudetakse standardit või tegevust. KORDAMISKÜSIMUSED 5 28. aprill 2010. a. 19:13 1. Mis on strateegia? Strateegia on kaugema eesmärgi saavutamiseks koostatud tegevuskava. 2. Kirjelda McKinsey 7S mudelit McKinsey 7 s-i mudel koosenb 7 elemendist, mis jagatakse kõvadeks ja pehmeteks. Kõvad elemendid on strateegia, süsteem ja struktuur ning pehmed elemendid on ühised väärtused, oskused, stiil ja personal. Et organisatsioon oleks efektiivne peab tema ülesehitus olema järgmine: kõige keskel peavad olema ühised väärtused, kuna see element mõjutab kõiki teisi, kui organisatsiooni väärtused muutuvad, muutuvad ka kõik teised elemendid. 1

Majandus → Juhtimine
319 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Juhtimine kordamisküsimused

1. Sõnastage mõnele konkreetsele allikale viidates juhtimise definitsioon. Juhtimine on teiste inimeste tegevuse suunamise kaudu organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess, mis toimub muutuvas keskkonnas. (“Juhtimise alused” Ruth Alas) 2. Sõnastage mõnele konkreetsele allikale viidates organisatsiooni definitsioon. Organisatsioon on inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel. (“Juhtimise alused” Ruth Alas) 3. Kirjeldage McKinsey 7S käsitlust. McKinsey kirjeldab organisatsiooni olemust 7S kaudu: Tugevad S-id (iseloomulikud juhile) - STRATEGY, SYSTEMS, STRUCTURE Nõrgad S-id (iseloomulikud liidrile) - STYLE, SKILLS, STAFF, VALUES 4. Millised on juhtimise horisontaalsed osategevused? Kirjeldage lühidalt nende olemust.  Kavandamine/planeerimine – eesmärkide püstitamine ja sammude kehtestamine  Organiseerimine – kohustuste, vastutuse ja õiguste määramine

Majandus → Juhtimine
40 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Juhtimine kordamisküsimused

1. Sõnastage mõnele konkreetsele allikale viidates juhtimise definitsioon. Juhtimine on teiste inimeste tegevuse suunamise kaudu organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess, mis toimub muutuvas keskkonnas. (“Juhtimise alused” Ruth Alas) 2. Sõnastage mõnele konkreetsele allikale viidates organisatsiooni definitsioon. Organisatsioon on inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel. (“Juhtimise alused” Ruth Alas) 3. Kirjeldage McKinsey 7S käsitlust. McKinsey kirjeldab organisatsiooni olemust 7S kaudu: Tugevad S-id (iseloomulikud juhile) - STRATEGY, SYSTEMS, STRUCTURE Nõrgad S-id (iseloomulikud liidrile) - STYLE, SKILLS, STAFF, VALUES 4. Millised on juhtimise horisontaalsed osategevused? Kirjeldage lühidalt nende olemust.  Kavandamine/planeerimine – eesmärkide püstitamine ja sammude kehtestamine  Organiseerimine – kohustuste, vastutuse ja õiguste määramine

Majandus → Juhtimine
39 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

JUHTIMISE KT NR 1 KORDAMISKÜSIMUSED JA VASTUSED

Probleemide lahendamisel proovib ta leida uusi ja paremaid lahendusi. Tesla, Steve Jobs RESSURSSIDE JAGAJA ROLL - otsustab, kuidas kasutatakse vaimseid ja materiaalseid ressursse firmas. Ressursside jagamine väljendub sageli eelarves. LÄBIRÄÄKIJA ROLL - sõlmib lepinguid, püüab saavutada organisatsioonile paremaid tingimusi, peab kõnelusi valitsusorganite ja ametiühingutega., klientide ja hankijatega. Peab läbirääkimisi 3. osapooltega. 31. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. Olemus: Strateegia, struktuur, süsteemid, personal (staff), stiil, oskused (skills), jagatud väärtused (shared goals). Teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti millega juht igapäevaselt tegeleb. Rakendamine: Esimesed 3 on kõvad elemendid - need on kergemini tajutavad ja neid saab otseselt mõjutada. Ülejäänud 4 on pehmed elemendid, raskemini kirjeldatavad ja juhitavad. 32

Majandus → Juhtimine
6 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Rahvusvaheline turundus EKSAM

Teave Märgi küsimus lipuga Teabetekst AS Softproff on Eesti üks suurima kasumlikkusega tarkvaraarendusfirmasid, mis pakub Eestis tööd enam kui 50-le IT-spetsialistile. Valdavalt on selle firma klientideks avaliku sektori organisatsioonid ­ ministeeriumid ja ametkonnad ning nende haldusalas olevad asutused. Viisteist tegutsemisaastat on andnud väga hea ülevaate riigihaldusest ja avaliku sektori vajadustest. Samuti teatakse hästi millised on riskid ja ohud pakkudes oma teenuseid avalikule sektorile. Viis aastata tagasi töötati välja e-lahendus, mis oluliselt hõlbustas ministeeriumite ja nende haldusala ametkondade ning asutuste omavahelist infovahetust. Tänaseks on nende e-lahendus kasutuses kõikides ministeeriumites ning nende haldusalades. See töö, juurutada uus lahendus kõikides ministeeriumites, tõi viimase viie aasta jooksul käib kahekordistumise. Tulevaks aastaks on aga ette näha käibe kahanemist, sest uusi s...

Majandus → Ekspordi korraldus
16 allalaadimist
thumbnail
10
docx

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS – KONTROLLTÖÖ nr 1

· Juhtija-eestvedaja roll · Sidepidaja 29. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage eluline/praktiline näide. Infoga seotud rollid · Info vastuvotja roll · Info jagaja roll · Koneleja roll 30. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage eluline/praktiline näide. 3. Otsustamisega seotud rollid · Ettevotja roll · Ressursside jagaja roll · Arusaamatuste lahendaja roll · Labiraakija roll 31. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. 7 pohilist aspekti 1.struktuur 2. susteemid 3.stiil 4. töötajad 5. oskused 6. strateegia 7. jagatud vaartused 32. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused? Selle kohta on loodud palju teooriaid. Peamine idee: liidriks sunnitakse mitte saadakse. Aitavad jargmised omadused: grupis toimuvate protsesside tundmine, oskus operatiivselt moelda, kone- ja keeleoskus. 33. Millised on karismaatilise liidri isiksuseomadused

Haldus → Haldusjuhtimine
1 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Talendijuhtimine

väärtust või millesse usutakse. Kui tüüpiliselt näeme talendijuhtimisvahendina töösoorituse ja tulevikupotentsiaali skaalaga maatrikseid, siis uhkete inimeste kontseptsioon seab töösoorituse kõrvale ka uhkuse telje. Organisatsiooni juhid otsustavad, kas arendada vaid saadiku tüüpi inimesi või tähendab talendijuhtimine hoopis tööd selle nimel, et ka surfarid ja konsultandid saaksid saadikuiks kasvada (T. Käsi 2008). 1997.aastal võeti firmas McKinsey & Company kasutusele mõiste Talendi juhtimine (Talent Management). 5 Talendi juhtimist hoiab alal kolm jõudu 1. Tööstusajastu pöördumatu üleminek infoajastuks, 2. Üha kasvav nõudlus tipptasemel juhtimistalentide järele, ning 3. Inimeste järjest suurem kalduvus töökohta vahetada. Viis põhilist nõuet, mida peaksid järgima kõik ettevõtted, kes tahavad talente võita ning talentide abil konkurentsieelist omandada: 1

Muu → Talendijuhtimine
55 allalaadimist
thumbnail
4
docx

JUHTIMINE KONTROLLTÖÖ NR 1

27. Suhtlemisega seotud rollid + näide. Tseremoniaalne (esindaja) roll Juhtija-eestvedaja roll Sidepidaja 28. Infoga seotud rollid + näide. Info vastuvõtja roll Info jagaja roll Kõneleja roll 29. Otsustamisega seotud rollid + näide. Ettevõtja rolla Ressursside jagaja roll Arusaamatuste lahendaja roll Läbirääkija roll 30. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. Teooria võtab kokku iga organistastiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk, mille tippudeks on:1.struktuur, 2. süsteemid, 3.stiil, 4. töötajad, 5. oskused, 6. strateegia. Kuusnurga ülemine osa (strateegia, struktuur, süsteemid ) on jäigad S´d need on 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht

Majandus → Ärijuhtimine
4 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Juhtimine

Ressursside jagaja roll – otsustab juht, kuidas kasutatakse vaimseid ja materiaalseid ressursse organisatsioonis. Arusaamatuste lahendaja roll – lahendajatena ja häirete kõrvaldajatena lahendavad juhid probleeme, mis ei allu tavapärastele lahendusviisidele. Läbirääkija roll – sõlmib juht lepinguid, püüab organisatsioonile saada paremaid tingimusi, peab kõnelusi valitsusorganite ja ametiühingutega, klientide ja hankijatega. 6.Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja toimimise põhimõtet. Juht: Strateegia (strategy), Struktuur (structure), Süsteemid (systems) Liider: Isikkoosseis (staff), Stiil (style), Oskused (skills), Jagatud väärtused (shared goals) 7.Millised on eduka liidri peamised isiksuseomadused? Osavõtlikkus, inimlikkus, usaldusväärsus; Oskus kaastöötajaid hinnata, motiveerida; Meeskonna- ja koostöö oskused; Suhtlemise, sh kuulamisoskused; Oma mõtete ja ideede edasiandmise veenvus;

Majandus → Juhtimine
19 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused

Organisatsioonikäitumise olemus ja organisatsioonid 1. Organisatsioonikäitumine ­ mõiste ja olemus OK on teadus, mis uurib süsteemselt ja rakendab teadmisi indiviidide ja gruppide käitumisest organisatsioonis, kus nad töötavad. Organisatsioon on inimgruppi, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel ja on loonud määratletava omavaheliste suhete struktuuri. Organisatsioonikäitumine on teadus sellest, mida inimesed teevad organisatsioonis ja kuidas nende käitumine mõjutab organisatsiooni saavutusi. Organisatsioonikäitumine uurib töötaja käitumise seletamise, mõistmise, ennustamise, loomise ja muutmise protsessi organisatsiooni kontekstis. 2. Organisatsioonikäitumise kui õpetuse eesmärgid eesmärgid: mõista ja ennetada inimeste käitumist tööl.indiviidide, gruppide ja struktuuride käitumise mõju organisatsioonile. 3. Organisatsioonikäitumise uurimismeetodid Vaatlus ja osalusvaatlusJuhtumite kirjeldus ja analüüsKüsitlusEksperiment ja labo...

Sotsioloogia → Organisatsioonikäitumine
212 allalaadimist
thumbnail
5
docx

"Organisatsioon ja organisatsioonikultuur" raamatu kokkuvõte

Ettevõttekultuur ning oivikud Petersi ja Watermani käsitluses: Idee: inimeste väärtused ja emotsionaalsed käitumisajendid etendavad org.toimimisel sama suurt või isegi suuremat rolli kui ratsionaalsed org ülesehituse põhimõtted, mis sageli jätavad loomingulisuse tagaplaanile. Paljud org-d on loodud minevikuprobleemide lahendamiseks ning tulevikunägemus kaob lõpututesse pikaajalise planeerimise tegevustesse. McKinsey 7-S-raammudel(idee, et inimesed ja nende tõekspidamised kuj.org. toimimiseks vajalikud tegurid) Märksõnad: Strateegia-org eesmärkidest lähtuv süstemaatiline ressurside jagamine ja kasutamine Struktuuri mood. Võimujaotus suhetes Süsteemid-protseduurid ja protsessid teabevahetuseks, tootmiseks, planeerimiseks ja kontrolliks Stiil-juhtkonna tegutsemisviis kollektiivse panuse saavutamiseks Vilumused-ettevõtte jaoks olulised oskused ja teadmised

Psühholoogia → Organisatsioonipsühholoogia
273 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused

KATEGOORIA NÄITED Sümbolid Riietus, pastakad, kontorimööbel Keel Släng, zestid, leppemärgid, laulud, kuulujutud, metafoorid Jutustused Jutud, legendid, müüdid Tegevuspraktika ja kombed Rituaalid, tabud, tavandid 10. McKinsey mudel Väärtuste süsteemi mudel 7S. Süsteemid Oskused Stiil Väärtused Strateegia Töötajate hoiakud Struktuur Näitab organisatsiooni kultuuri erinevate osade koostoimet ja kesksel kohal selles mudelis on väärtused

Majandus → Organisatsioonikäitumine
80 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Juhtimise 2. kt kordamisküsimused-vastused

 • Sidepidaja 5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide.  2. Infoga seotud rollid  • Info vastuvõtja roll  • Info jagaja roll  • Kõneleja roll 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide.  3. Otsustamisega seotud rollid  • Ettevõtja roll  • Ressursside jagaja roll  • Arusaamatuste lahendaja roll  • Läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet.  Teooria võtab kokku iga organistastiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk, mille tipudeks on (alustades ülevalt paremale kellaosuti suunas): 1.struktuur, 2. süsteemid, 3.stiil, 4. töötajad (staff ), 5. oskused (skills), 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused (shared values).

Majandus → Juhtimine
22 allalaadimist
thumbnail
13
docx

JUHTIMISE KONTROLLTÖÖ nr 1

meetmed 2. Ressursside jagaja roll- kuidas jagatakse vaimseid ja materiaalseid ressursse orgis (nt eelarve) 3. arusaamatuste lahendaja roll- lahendab probleeme, mis ei allu tavapärasele juhtimisviisile. 4. läbirääkija roll- sõlmib lepinguid, paremad tingimused org-ile, kõnelused valitsusühingute, klientide ja hankijatega. (nn kolmanda osapoolega) 31. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. Olemus: Strateegia, struktuur, süsteemid, personal (staff), stiil, oskused (skills), jagatud väärtused (shared goals). Rakendamine: Esimesed 3 on kõvad elemendid - need on kergemini tajutavad ja neid saab otseselt mõjutada. Ülejäänud 4 on pehmed elemendid, raskemini kirjeldatavad ja juhitavad. 32. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused? - osavõtlikus -inimlikus -usaldusväärsus -oskus kaastöötajaid hinnata, motiveerida,

Majandus → Juhtimine
23 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Juhtimine: kordamisküsimuste vastused

("Juhtimise alused" Ruth Alas) Juhtimine on sihipärane tegevus, mille tulemusena organisatsiooni eesmärgid saavutatakse teiste inimeste vahendusel ja abil. (Kreitner??) 2. Sõnastage mõnele konkreetsele allikale viidates organisatsiooni definitsioon. Organisatsioon on inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel. ("Juhtimise alused" Ruth Alas). Organisatsioon on inimeste grupp, kes on ühinenud selleks, et saavutada ühised eesmärgid. (Raoul Üksvärav) 3. Kirjeldage McKinsey 7S käsitlust. McKinsey kirjeldab organisatsiooni olemust 7S kaudu: Tugevad S-id (iseloomulikud juhile) - STRATEGY, SYSTEMS, STRUCTURE Nõrgad S-id (iseloomulikud liidrile) - STYLE, SKILLS, STAFF, VALUES 4. Millised on juhtimise horisontaalsed osategevused? Kirjeldage lühidalt nende olemust. · Kavandamine/planeerimine ­ eesmärkide püstitamine ja sammude kehtestamine · Organiseerimine ­ kohustuste, vastutuse ja õiguste määramine · Eestvedamine ­ töötajate motiveerimine

Majandus → Juhtimine
141 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Juhtimise KT 2

ülespoole 5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. ● Info vastuvõtja roll ● Info jagaja roll ● Kõneleja roll 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. ● Ettevõtja roll • ● Ressursside jagaja roll • ● Arusaamatuste lahendaja roll • ● Läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. Teooria võtab kokku iga organistastiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk, mille tipudeks on (alustades ülevalt paremale kellaosuti suunas): 1.struktuur, 2. süsteemid, 3.stiil, 4. töötajad (staff ), 5. oskused (skills), 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused (shared values).

Majandus → Juhtimine
62 allalaadimist
thumbnail
11
docx

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS – KONTROLLTÖÖ nr 1

vaimseid ja materjaalseid ressursse organisatsioonis. Nt eelarve koostamine. Arusaamatuste lahendaja roll - juhid lahendavad probleeme, mis ei allu tavapärastele lahendusviisidele. Klientide maksujõuetus, lepingute rikkujad jne. Labiraakija roll - juht sõlmid lepinguid, püüab saaavutada firmale paremaid tingimusi, peab künelusi valitsusorganite ja ametiühingutega, klientide ja hankijatega. 31. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise pohimotet. Teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Kuusnurga ülemine osa(strateegia, struktuur, süsteemid) on hard S'id ehk 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht. Kuusnurga alumina osa(oskused,personal, stiil) ja jagatud väärtused on soft S'id.

Majandus → Juhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
13
docx

II KT kordamisküsimused vastustega

ja suunab teiste inimeste käitumist (Mullins 1993). Eestvedamine on püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevusi eesmärgi või eesmärkide saavutamiseks suhtlemise vahendusel (Vadi, 2001). 11.Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht ­ isik, kellel on ameti ja positsiooniga antud võim Liider ­ isik, kelle suhtes teistel tekib emotsionaalne soov talle järgneda 12.Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja toimimise põhimõtet. o Strategy ­ the route that the organization has chosen for its future growth; a plan an organization formulates to gain a sustainable competitive advantage o Structure ­ the framework in which the activities of the organization's members are coordinated. The four basic structural forms are the functional form, divisional structure,

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Organisatsioonikäitumine eksamimaterjal - vastused kordamisküsimustele

211. Hersey-Blanchardi situatiivne eestvedamisteooria 212. Neli eestvedamisstiili, mida rakendatakse vastavalt olukorrale ja töötajate küpsusele: kas töötajad on võimelised, nõus ja kindlad ülesandeid täitma. Need on: 1. Käskiv 2. Selgitav 3. Osalev 4. Delegeeriv 213. 3. Selgitage McKinzey 7S teooriat. 214. 7 S-i teooria - McKinsey 215. Juht 216. Strateegia (strategy) 217. Struktuur (structure) 218. Süsteemid (systems) 219. Liider 220. Isikkoosseis (staff) 221. Stiil (style) 222. Oskused (skills) 223. Eesmärkide teadvustamine (shared values) 224. 225. 4. Millised on põhilised juhi kui liidri käitumisstiilid? Milles seisneb nende sisuline erinevus? (nt: kirjeldage autoritaarset eestvedajat) 226

Majandus → Organisatsioonikäitumine
64 allalaadimist
thumbnail
12
docx

II KT JUHTIMINE KORDAMISEKS

Proovib leida probleemidele uusi ja paremaid lahendusi. Tesla, Steve Jobs RESSURSSIDE JAGAJA ROLL - kuidas jagatakse vaimseid ja materiaalseid ressursse orgis (nt eelarve) ARUSAAMATUSTE LAHENDAJA ROLL. lahendab probleeme, mis ei allu tavapärasele juhtimisviisile. LÄBIRÄÄKIJA ROLL - sõlmib lepinguid, püüab saavutada organisatsioonile paremaid tingimusi, peab kõnelusi valitsusorganite, klientide ja hankijatega. 23. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. Teooria võtab kokku organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk, mille tippudeks on: 1. strateegia 2.struktuur, 3. süsteemid, 4.stiil, 5. töötajad, 6. oskused. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused. Rakendamine: Esimesed 3 on kõvad elemendid - need on kergemini tajutavad ja neid saab otseselt mõjutada, (iseloomulikud JUHILE) ­ STARTEEGI, STRUKTUUR, SÜSTEEMID.

Majandus → Majandus
2 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Strateegiline juhtimine

Konkurentide arvu vähenemine, suhteliselt odavalt ülevõetud väljujate varad Üldine kõrge keskmine vanus nii varadele kui ka inimressurssidele Agressiivne hinnakonkurents Strateegilised valikud Ettevõtte või tema osa müük (NB: väljumisbarjäärid) Spin-off Tagasitõmbumine turult () Likvideerimine või pankrot Ringiprofileerimine ehk restruktureerimine Koristusstrateegia Analüüsivahendid Bostoni maatriks McKinsey maatriks Haru elutsükli maatriks Edukad strateegiad: Võimaldavad kontsentreerida oma jõud ettevõtte tugevatele külgedele On suunatud keskkonna- ja turuvõimaluste ärakasutamisele Võimaldavad üles leida ja ära kasutada konkurentide nõrgad küljed On innovatiivsed ning võimaldavad teatud valdkondades realiseerida tippsaavutusi, mis oleks aluseks konkurentsieelisele On tasakaalustatud, s.t. kooskõlas olemasolevate vahendite ja võimalustega

Majandus → Juhtimine
62 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Juhtimine - eksamiks kordamisküsimused

· Liider võib olla kas ametlik või mitteametlik juht, kuid peab olema isik, kes kõige rohkem suudab mõjutada kaastöötajate tegevust. Liidritel on võrreldes teistega rohkem mõjuvõimu. 288. 61. 7S teooria (McKinsey) selgitus 289. Seitse väärtust, mis jagunevad ,,kõvadeks" juhi väärtusteks (strateegia, struktuur, süsteemid) ja ,,pehmeteks" liidri väärtusteks (isikkoosseis, stiil, oskused, jagatud väärtused). Kõvad on kergemini tajutavad kui pehmed. 290. McKinsey 7S mudel toob ettevõtte juhtimise olulise aspektina välja seal töötavate inimeste väärtuste ja ettevõtte kui organisatsiooni väärtuste tasakaalustamise. Väärtushinnangutele tuginedes ja neid võimalikult palju arvestades formuleeritakse ettevõtte strateegia, kujundatakse struktuur ja juhtimissüsteemid, mis tagavad strateegia elluviimise, otsitakse sobivate oskuste ja väärtushinnangutega töötajad ning rakendatakse sellele kogumile sobivat juhtimisstiili. 291.

Majandus → Juhtimine
71 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Organisatsiooni juhtimine KT2

• Eestvedamine on tegevuste ja käitumiste kogum, kus üks inimene mõjutab teisi mingi eesmärgi saavutamise nimel vabatahtlikult kaasa töötama (Üksvärav 2004). ***• Eestvedamine on inimsuhete vorm kus üks inimene (liider) mõjutab ja suunab teiste inimeste käitumist (Mullins 1993). • Eestvedamine on püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevusi eesmärgi või eesmärkide saavutamiseks suhtlemise vahendusel (Vadi, 2001). 11. Millised on juhi ja liidri erinevused? 12. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja toimimise põhimõtet. Juht - ​strateegia, struktuur, süsteemid Liider - ​Isikkoosseis, stiil, oskused, jagatud väärtused Strategy ​– the route that the organization has chosen for its future growth; a plan an organization formulates to gain a sustainable competitive advantage • ​Structure ​– the framework in which the activities of the organization's members are coordinated. The four basic structural forms are the functional form, divisional

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
15 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö

49. Kontrolli mõiste, kontrolli vajalikkus Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See võib olla kulutuste võrdlemine eelarvega, valmis ehituse võrdlemine projektine jne. See on protsess, mille käigus tagastatakse organisatsiooni eesmärkide saavutamine. Kontroll on organisatsioonile vajalik järgmistel põhjustel:  Kohanemiseks mikro- ja makrokeskkonna muutustega  Vigade kuhjumise vältimiseks  Kontrolli omamiseks keeruka organisatsiooni üle  Omahinna minimiseerimiseks Kontrollitakse inimesi, finantse, tööoperatsioone ja organisatsiooni tulemuslikkust. W. Ouchi järgi: kontrollisüsteemi võib kujundada kolmel erineval viisil: 1. Turukontroll: hinnakonkurentsi ja turujaotuse põhjal koostatakse kontrollisüsteemi standardid; tavaliselt tootmis- või teenindusettevõtted, mis konkureerivad turu pärast. 2. Bürokraatik kontroll: võimu teostamiseks reeglite, prots...

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
42 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Juhtimine

TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2015 Mida peab teadma eksamil 1. Organisatsiooni mõiste Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Juhtimise kui protsessi mõiste Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. 4. Juhtimise funktsioonide definitsioonid (kavandamine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine, otsust...

Majandus → Juhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

Bostoni maatriksil Rõhutatakse ressursside suunamist äriüksustesse, mille konkurentsieelis ja majandustulemused on paremad Vaadeldakse äriüksusi eraldiseisvatena, ei arvestata seotud diversifitseerimise eripära Perspektiivide hindamine ja prioriteetsus investeeringute seisukohalt Tegevusharude atraktiivsuse hindamisel saab kasutada: PEST analüüs M.Porteri 5 konkurentsijõu mudel Tegevusharu liikumapanevad jõud Kriitilised edutegurid Bostoni maatriks McKinsey maatriks Lihtsustatud hinnang tegevusharule: Kõrge atraktiivsusega Keskmise atraktiivsusega Madala atraktiivsusega Äriüksuse tugevuse ja konkurentsipositsiooni hindamine aitab paremini hinnata nende eduperspektiive Kasutatakse SWOT analüüsi või eelnevalt loetletud meetodeid Investeerida tasub pigem tugevasse äriüksusesse keskmise atraktiivsusega tegevusharus, kui nõrka äriüksusesse üliatraktiivses tegevusharus.

Majandus → Juhtimine
85 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

välistavaid) on rohkem kui kaks. 5. Kirjelda kontrollimise protsessi. 1. eesmärkide ja standardite väljatöötamine 2. töötulemuste mõõtmine 3. tulemuste võrdlemine standardiga 4. korrektiivide sisseviimine LOENG V 1. Mis on strateegia? Strateegia on tulevikus saavutada soovitavate üldiste eesmärkide saavutamise viis või taktika. Strateegia koostatakse reeglina visiooni elluviimiseks. Strateegia elluviimine käib tegevuskava alusel. 2. Kirjelda McKinsey 7S mudelit Strategy: Organisatsiooni arengu-suunad, strateegiline juhtimine ehk kas teatakse, kuhu ollakse teel Structure: Organisatsiooni struktuur, ülesannete ja vastutuse jaotus Systems: Formaalsed ja mitte-formaalsed protseduurid, mis hoiavad organisatsiooni töös Skills: Organisatsioonis peituvad oskused Shared values: Väärtused, millest organisatsioon ja tema inimesed lähtuvad Staff: Inimesed, nende kaasamine, motiveerimine, arendamine

Majandus → Juhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused

1. Organisatsiooni mõiste Kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. Teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke. 2. Organisatsiooni edukuse eeldused Org peab andma tulemusi, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Neli koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus, ainelised ja rahalised varad. Org peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 3. Juhtimise kui protsessi mõiste Inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 4. Juhtimise funktsioonide definitsioonid (kavandami...

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
56 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

Sissejuhatus rahvusvahelisse turundusse Rahvusvaheline turundus - vahendite kogum, millega ettevõte püüab pakkuda toodet või teenust teatud riigi turu või selle osa klientide vajaduste rahuldamiseks mingis kindlas poliitilises, kultuurilises ja majanduslikus keskkonnas. Rahvusvahelistumise põhjused: D tooraine - traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: nafta, kohvioad, maagaas jne); D tootmisvahendid- traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: masinaehitus); D tarbekaubad - paralleelselt nii rahvusvaheline kui rahvuslik (näiteks: vaba aja rõivastus, koduelektroonika või toidukaubad, kirjastustegevus); D teenused - valdavalt rahvuslik (näiteks: solaariumid, juuksur, kosmeetika); D mitme erineva maa turgudel tegutsev firma on paremini kaitstud riigisiseste turukonjunktuuri kõikumiste eest - vähenevad äritegevuse riskid; D arenenud k...

Majandus → Rahvusvaheline turundus
192 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu

struktuurimuutused. Ettevõtted, kelle strateegia on võimeline valdkonda muutma, on palju vabamad oma tegevuses. Selline konkurentsi süvaanalüüs on palju võimsam viis saavutada tõelist investeeringuedu kui finantsplaanid ning varasemate trendide üldistused, mis paraku tänapäevases investeeringuanalüüsis valitsevad. Michael E. Porter on Harvardi ülikooli professor, kes tegutseb Harvardi ülikooli majandusteaduskonnas Bostonis. Ta on kuuekordne McKinsey auhinna võitja, viimase auhinna sai ta HBR-is ilmunud artikli “Strategy and Society” eest, mille kaasautoriks oli Mark R. Kramer (detsember 2006). Viis määravat konkurentsijõudu Uute osalejate turuletuleku oht Pakkujate võim hinda määrata Klientide võim hinda määrata Konkurents olemasolevate ettevõtete vahel Asendustoodete või -teenuste oht Lisa 1: Erinevused valdkondade kasumlikkuses Investeeritud kapitali keskmine tasuvus on valdkonniti väga erinev. Näiteks ulatus

Majandus → Strateegiline planeerimine
10 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Turunduse alused

Turg võib olla kiirelt arenev (üle 10%), aeglaselt arenev (0...10%) või taanduv (0...-10%). Jaapani firma Honda täiendas BCG-maatriksit kahaneva turu sektoritega: ratsahobused ­ suur turuosa kahaneval turul tiivutud linnud ­ väike turuosa kahaneval turul. Bostoni maatriks käsitleb asja lihtsustatult, peatähelepanu on turuosal ja turukasvul ning äriüksuste vahelistel rahavooludel. Investeeringu võimalik tulevikutulu on aga sageli olulisem, kui rahavool. General Electric Company ja McKinsey & Company töötasid välja turu atraktiivsuse ja firma turupositsiooni maatriksi. Turu atraktiivsus Suur Keskmine Väike Firma Tugev 1 2 4 positsioon Keskmine 3 5 7

Majandus → Turundus
526 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun