Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor Juhtimise Õppetool ETEVÕTTEPRAKTIKA ARUANNE Juhendaja SISUKORD 1. SISSEJUHATUS ............................................................................. 3 Ettevõttepraktika aruanne 2. ETTEVÕTTE ÜLDISELOOMUSTUS ...................................................4 3. ETTEVÕTTE STRATEEGILISED EESMÄRGID ..................................... 5 4. JUHTIMISTEGEVUS ....................................................................... 6 5. ASJAAJAMISE KORRALDUS ........................................................... 8 6. RAAMATUPIDAMISE KORRALDUS .................................................. 9 7. TURUNDUSTEGEVUSE ÜLDISELOOMUSTUS ...................
Asjaajamist reguleerivateks dokumentideks ettevõttes on raamatupidamise sisekorraeeskirjad ja korraldus asjaajamise korra kohta. . 3.2. Bürootehnika Bürootehnikast kasutatakse: Tehnika Kogus Arvuti 18 Printer 3 Koopiamasin 1 Faks 1 Skänner 1 4. TURUNDUSTEGEVUS Turunduskanaliteks on firmas: 1. ettevõtte veebileht 2. isiklikud suhted 3. firma tutvustusbrozüür Lähiajal on firmas plaan teha turundusaudit ja kaasajastada reklaaminduspoolt. 5. MINU TÖÖÜLESANDED SEKRETÄR JUHIABINA 5.1 Tööülessannete kokkuvõte Esimesel päeval praktikandina tutvusin asutuse sisekorraeeskirjadega ning firma üldpildiga -ruumide, töötajate ja varaga. Järgnevatel nädalatel tutvusin erinevate dokumentidega, kirjadele vastamise korra ja
konkureerida teistesse riikidesse masstoodanguga Suur suhtlus nii Eestis vähene tuntus Oskustööliste Konkurentide Euroopas kui ka juurdeõpe/ suurenemine mujal maailmas koolitamine Kvaliteetne Oskustööliste Reklaamida rohkem Firma juht läheb puudumine penisonile Usaldusväärne Kiire Turundustegevus ● Internet ● Messid ● Telefon Tooted ● Trükiplaadid Konkurendid ● Otsesed puuduvad ● Kaudsed: PCB Baltic NCAB Group Olimex PCB Pool PCB Cart Turundustegevus ● Turundustegevus: ● Sihtgrupp: ● Positsioneerib: EstCube-1 ● Aitas lennutada esimese Eesti sateliidi kosmosesse- 2013 ● Sammuti toetavad nad
.....................................................................4 7.1 Turg...................................................................................................................................4 7.2 Kliendid.............................................................................................................................4 8. Konkurents..............................................................................................................................4 9. Turundustegevus.....................................................................................................................4 9.1 Hinnakujunduse alused ja müügihind...............................................................................4 9.2 Turundus............................................................................................................................4 10. Personal ja juhtimine............................................................................................
.....................................................................4 7.1 Turg...................................................................................................................................4 7.2 Kliendid.............................................................................................................................4 8. Konkurents..............................................................................................................................4 9. Turundustegevus.....................................................................................................................4 9.1 Hinnakujunduse alused ja müügihind...............................................................................4 9.2 Turundus............................................................................................................................4 10. Personal ja juhtimine............................................................................................
ning samaaegselt realiseerida organisatsiooni eesmärke HINNAPOLIITIKA, LOGISTIKA, MÜÜK, REKLAAM, TURUUURINGUD, TOOTE/TEENUSE KUJUNDAMINE, TURUSTUSKANALITE VALIK - Kõik need tegevused on vajalikud tarbija vajadustetundmaõppimiseks, nende rahuldamiseksning samal ajal ka ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. Võrdlus: Vana ja uus turundus 2. Turunduse funktsioonid Ruumilõhe (Tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise tarbija jaoks sobilikus kohas, luues sellega ostmise kohamugavuse.) Ajalõhe(Turundustegevus peab looma tingimused kauba pidevaks olemasoluks, tagades sellega ostmise ajamugavuse.) Koguselõhe(Tootjatele on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes (hulgipakendites), tarbijad seevastu eelistavad väiksemaid koguseid (jaepakendeid). Turundus-tegevus peab
Walt Disney Ajalugu: 16.oktoober 1923 firma algus 5.september 1927 Oswaldi lühifilm 18.november 1928 Mickey Mouse 17.juuli 1955 esimene Disney lõbustuspark 1.oktoober 1971 the Magic Kingdom Brändist/firmast: Vennad Roy & Walt Disney Väärtus 32,223 $m 91.aastane 5 tegevusvaldkonda Lugupeetuim firma 2013.aastal Tugevused: Hea turundustegevus (koostöö Suurbritannia, Jaapan, Hiina, Venemaa) Brändi hea maine Turuliider animatsioonides Brändi tuntus üle maailma Mitmekesisus Nõrkused: Juurdepääsu puudumine kõigile Üle hinnatud Suurenevad restruktrueerimise kulud (uuendamine) Võimalused: Suurenev meelelahutus ja meedia tööstus Interneti kommunikatsiooni areng Odavate veebilehtede areng Laienemine Hiinasse Uute firmadega koostöö edendamine (kasumi saamiseks) Ohud: Asenduskaubad Olemasolevad firmad
sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et vahetus oleks võimalikult mugav ja sujuv ning nimetatud lõhed kõrvaldatud: Ruumilõhe: tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise ja tarbijale sobilikus kohas, luues ostmise kohamugavuse. Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine toimuvad erineval ajal (erandiks teenused). Mõnikord on põhjuseks ka tootmise tsüklilisus. Turundustegevus peab looma tingimused kauba pidevaks olemasoluks, tagades sellega ostmise ajamugavuse. Koguselõhe: tootjale on kasulik valmistada ja müüa toodet suurtes kogustes
*Hea teenindus * Ettevõtte võimalused Ettevõtte ohud *areneda teistesse piirkondadesse *Konkurendid, kes võivad hakata samu *arendada juhtimis kogemust tooteid pakkuma *teha rohkem reklaami *tooraine hinna tõus * *Ilm=kahjum 7. TURUNDUSTEGEVUS jm TURUNDUSE ALAPROTSESSID (MÜÜGIPROTSESS, TEENINDUS- PROTSESS jne). Kirjelda alustuseks oma ettevõtte üldist tegevusprotsessi, seejärel turundusprotsesse. Ehk püüa jõuda vastuseni kes, kuidas ja milliste protsessidega- turundustegevus tegelevad? Turundustegevus on planeeritud esialgu kohalikku piirkonda. Müügiprotsess- toimub hommikul kella 10-st kuni õhtuni kella 5-ni. Teenindusprotsess- klient tuleb ja soovib osta smuutit, mis valmistatakse kiiresti.
Sisukord Sisukord..........................................................................................................................1 1. Tutvumine organisatsiooni organisatsioonilise struktuuri ja tegevusvaldkondadega 2 2. Turundustegevus........................................................................................................ 3 2.1 Ettevõtte tarnijad ja kliendid................................................................................ 3 2.2 Ettevõtte konkurendid.......................................................................................... 3 3. Personalitöö................................................................................................................4 3
.....................................................................5 7.1 Turg...................................................................................................................................5 7.2 Kliendid.............................................................................................................................6 8. Konkurents..............................................................................................................................6 9. Turundustegevus.....................................................................................................................6 9.1 Hinnakujunduse alused ja müügihind...............................................................................6 9.2 Turundus............................................................................................................................6 10. Personal ja juhtimine............................................................................................
Kas turundus on investeering või kulu? Turundus ehk marketing on tegevuste süsteem, mille eesmärk on viia kokku ostjate soovid ja vajadused ning müüja eesmärgid. See on suunatud klientide vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu. Turunduse alla kuuluvad erinevad turu-uuringud, toote kujundamised, hinnapoliitika, müügi teostamine ja müük ise. Turundustegevus ise algab aga juba ammu enne müügi toimumist ning jätkub ka pärast selle toimumist. Igal aastal tehakse erinevaid turundus-uuringuid. Nende uuringutega üritatakse selgeks teha suhtelised turunduskulud, kas need on kasvanud või kahanenud võrreldes eelnevate aruandeaastatega. Samuti uuritakse käibe muutust ja investeeringu tootlikkuse protsenti. Mõeldes sellele, et turunduse eesmärgiks on tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende
5.Turundus on filosoofia, mis lõimib kõik tegevused ja funktsioonid ettevõtetest kujunenud võrgustikus. Rahuldatud klienti nähakse, kui ainsat võimalust saavutada kasumit, läbimüügi kasvu ja püsima jäämist pika perioodi jooksul. Logistika- korraldada materjalide ja kaupade liikumine tarneahelates kooskõlas turundus- ja müügistrateegia ning müügiplaanidega kvaliteetsel ja efektiivsel viisil. 6.Tarneahelas on ettevõtete turundustegevus ja kaupade liikumise füüsilised protsessid üksteisega funktsionaalselt seotud ja tihedalt põimunud. On jõutud ühtsele arusaamale, et efektiivset ühendust turunduse ja logistika vahel pakubki klienditeenindus. 8.Oluline relv konkurentsivõistluses ja kujutab endast täiendavat eelist hinnakonkurentsis. 7. Tarneahelate juhtimise professionaalsuse tasemest ja valitud strateegiast sõltub ettevõtte konkurentsivõime 9
............................................................................................... 7 2.1 Ettevõtte organisatsioon ja struktuur.............................................................................. 7 2.2 Ettevõtte tegevuse kirjeldus........................................................................................... 7 SWOT analüüs................................................................................................................. 8 2.3 Turundustegevus........................................................................................................... 8 4-p analüüs...................................................................................................................... 9 2.4. Asjaajamise ja personalitöö korraldamine ettevõttes................................................... 9 2.5. Tööohutus ja töötervishoid ettevõttes......................................................................... 10 2
kliendi püsima jäämist pika perioodi jooksul. logistika ülesanne on korraldada materjalide ja kaupade liikumine tarneahelates kooskõlas turundus- ja müügistrateegia ning müügiplaanidega kvaliteetsel ja efektiivsel viisil. 6. Miks on klienditeeninduse protsess osaliselt turundus- ja osaliselt logistikaprotsess? Klienditeenindusel on otsene mõju ettevõtte turuosale, logistikakulude tasemele. tarneahelas on ettevõtete turundustegevus ja kaupade liikumise füüsilised protsessid Üksteisega funktsionaalselt seotud ja tihedalt põimunud. on jõutud ühtsele arusaamale, et efektiivset ühendust turunduse ja logistika vahel pakubki klienditeenindus. 7. Kuidas aitab tasemel klienditeenindus kaasa tarneahela toimimisele? Tarneahelate juhtimise proffesionaalsuse tasemest ja valitud strateegiast sõltub ettevõtte konkurentsivõime. 8. Kuidas aitab tasemel klienditeenindus kaasa ettevõtte edu saavutamisele?
Hinnaelastsuse arvutamine ; E > 1 jäik; E<1 elastne 1. E= 2. Turundusjuhtimiseetapid : · Turundusplaan · Turundustegevus · Kontroll 3. Turuleidmise etapid: a.i.1) Turu üldhinnang turusuurus ja arengusuunade määramine a.i.2) Turu segmentimine max. turu jagamine sihtturgudeks (mehed, naise,d noored, vanad jne.) aluseks on tarbija käitumine a.i.3) Sihtturu valik valitakse 1 segment, kellele hakatakse toodet arendama a.i.4) Positsioneerimine enda asukoha määramine turul 4. Marketing mix: · Price · Product
turismihooaja pikenemine; ürituste rahvusvahelise konkurentsivõime tõus; Eesti ettevõtete ja teadusasutuste rahvusvahelistumine. 3. Rahvus vahe lis te üritus te ja ko nve re nts ide to e tamine . Toetuse suurus. 0.3-1 milj. ühe konverentsi või ürituse kohta; nõutav omafinantseering vähemalt 30% toetatavatest kuludest. Toetatavad tegevused: Rahvusvaheliste konverentside ja kultuuri- ja spordiürituste kavandamine ja läbiviimine; toetatavate konverentside ja ürituste turundustegevus välisriikides. Toetust ei anta tulu teenivatele projektidele.
tele- ja raadiokanalid ning veebiväljaanded. Hinnanguliselt nägi seda kampaania uudist 2 päeva jooksul 80% Soome elanikest! Innovatsioon- benchmarking e. Müüginipid stripparitelt Anna klientidele midagi mitte millegi eest Tunne oma kliente Kujunda oma müügipakkumine rätsepatööna Ole oma toote headuses kindel Taga hea klienditeenindus Müügi jätkamine Müügi lõpetamine Sihtgrupi määratlemine Püsivus Kaubamärgi loomine Innovatsioon- turundustegevus Disneylandis Disneylandis on iga atrakstiooni järjekorra lõpus töötaja Vaata oma poes/teenindusasutuses kliendi pilguga ringi mis on ostmise barjäärid? Oled mures kuhu oma territooriumil prügikastid panna? Innovatsioon- Tesco eduvalem L 2(c + e) + r = s + p. e. "listening a lot to our customers and employees plus responding accordingly equals sales and profitability". Test Mis on turundus? Mida on vaja QR-koodi lugemiseks? Milles seisnes Guerilja kampaania?
.............................................................................................................................. 4 2 TURUNDUSTEGEVUS ...........................................................................................................................................
Inimsete motiveerimine Kas ettevõttes kasutatakse mingisuguseid motiveerimise stimuleerivate süsteeme? Millised? Jõlupreemia, tasuta kinkekaart, korraldatakse suvepäevi, tulemspalk, staazitasu..... Probleemid Millised on ettevõtte kõige enam muret tekitavad probleemid turundusalased.? Nt probleemid tootearendusega, edasimüüjatega, reklaamiga vms. Kokkuvõte Kõkkuvõte peaks sisaldama õpilase hinnagut selle kohta kuidas on ettevõte turundustegevus korraldatud. Mis on ettevõtte turundustegevuse tema arvates korraldatud hästi ja mis võiks olla paremini? Hinnang peaks olema konkreetne meeldetuletus 1. juunil tuua mälupulgal . Failinimeks tegijate perekonnanimi Video kohal, tulek teha kaust, kus on esitlus ja ka film ise . Animatsioone kasutaks. Ja mitte üleanimeerida Slidides pigem märksõna ja laused, ülejäänu kõnekaartidel
suudetakse ületada mitmesuguseid takistusi, mis kannavad koondnimetust ,,turulõhed". Turunduse funktsiooniks on turulõhede ületamine. Vahetus peab olema võimalikult mugav ja sujuv ning lõhed kõrvaldatud. Ruumilõhe: Tarbija ja tootja geograafiline eraldatus. Turundus peab tagama kauba pakkumise sobilikus. Ajalõhe: Kaupade tootmine ja tarbimine ei toimu samal ajal. (erandiks teenused) Mõnikord põhjuseks toomise tsüklilisus. Turundustegevus peab looma tingimused kauba pidevaks olemasoluks. Koguselõhe: Tootjale kasulik valmistada ja müüa toodet suurtes kogusest. Tarbijad eelistavad väiksemaid koguseid. Turundustegevus peab tagama kauba ümberpakendamise ja looma kogusemugavuse. Valikulõhe: Üksiktootja pakub kitsast kaubasortimenti, tarbijad eelistavad laia valikut. Turundus peab erinevate tootjate kaupade kombineerimisega looma mitmekesise sortimendi, tekitades valikumugavuse. Infolõhe:
Õpilasfirmad kui praktiline tegevus õppetöö osana Epp Vodja JA Eesti Euroopa trend ettevõtlusõpe ja ettevõtlikkusõpe (entrepreneurship) JA Eesti Eestis JA Eesti Majandusõpe Ettevõtlusõpe Ettevõtlikkusõpe Programmide eesmärk Elus parem toimetulek Ettevõtlus kui eluperspektiiv võimalus nii andekatele kui vähem andekatele Ettevõtlusõpe Hõlmab ettevõtlikkuse arendamist ja ettevõtlusteadmiste andmist. Euroopa Komisjoni ekspertrühm aastal 2005 "Õpilasettevõtted on üks parimaid meetodeid ja kindlasti väga tõhus vahend ettevõtlusvaimu edendamiseks koolis." õppekava Ettevõtlikkuse õpetamine läbiva teemana JA Eesti Seitse sammu Isiklik majandus Rahvusvaheline majandus · Ettevõtlusõpe valikainena põhikoolis · Tegutsev ettevõte · Minifirma · Creatlon Majandus- ja ettevõtlusõpe gümnaasiumis Eestis õ...
* * * * * * Ettevõtte võimalused Ettevõtte ohud * * * * * * * * 7. TURUNDUSTEGEVUS jm TURUNDUSE ALAPROTSESSID (MÜÜGIPROTSESS, TEENINDUS- PROTSESS jne). Kirjelda alustuseks oma ettevõtte üldist tegevusprotsessi, seejärel turundusprotsesse. 8. TURU ANALÜÜS 8.1 TURUSITUATSIOON JA ARENGUTENDENTSID 8.2 TURU ANALÜÜS/ TURU SEGMENTEERIMINE 8.3 TURU UURING JA SELLE TULEMUSED 9. KONKURENTSIANALÜÜS. Kirjelda ja analüüsi oma ettevõtte (otseseid) konkurente. Täida ka alljärgnev tabel.
Valige üks: toote elutsükli teooria suhtelise eelise teooria kaubanduse orienteeritud strateegia 12. Eesti ettevõtete jaoks on oluline eksport ja sellest saadavad tulud, kuid riigi sisemajanduse kogutoodangu arvestuses ning osatähtsuses omab suuremat kaalu sisetarbimisest tekkiv efekt ning sellest saadavad maksu-ja käibetulud Valige üks: Tõene Väär 13. Rahvusvaheline turundus on oma olemuselt üks turunduse alaliikidest, st turundustegevus toimub sarnastel alustel kui koduturul, kuid turunduskanalid, turundusmeetmestik, hinnastamine ja sihtklientide positsioneerimine on erinev Valige üks: Tõene Väär 14. nn Greenfield strateegiaks nimetatakse ettevõtte laienemist välisriiki, mille puhul ta ehitab nullist üles kogu tootmise, müügivõrgu ja tarneahela Valige üks: Tõene Väär 15. Sotsiaal-kultuuriliste piirangutega rahvusvahelises majanduses puututakse kokku
Turunduses tegeletakse ka nõudluse kujundamise ja rahuldamisega. 1.2. Turulõhed ja turunduse funktsioonid. Eristatakse seitset turulõhet, mille ületamise turundus peab tagama. 1. Ruumilõhe. Tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise tarbija jaoks sobilikus kohas, luues sellega ostmise kohamugavuse. 2. Ajalõhe. Kaupade tootmine ja tarbimine ei toimu üldjuhul samaaegselt, vaid teatud ajalise intervalliga (erandiks on teenused). Turundustegevus peab looma tingimused kauba pidevaks olemasoluks, tagades sellega ostmise ajamugavuse. 3. Koguselõhe. Tootjale on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes (pakendid), tarbijatel on seevastu eelistatavad väiksemad kogused (jaepakendid). Turundustegevus peab tagama kauba ümberpakendamise ja looma selle abil ostmise kogusemugavuse. 4. Valikulõhe. Üksiktootja suudab harilikult pakkuda kitsast kaubasortimenti, tarbijad eelistavad teha valikuid aga laiast sortimendist
toetama, kuna sisemise turunduse idee teostus peab algama juhtimishierarhia ülemistelt astmetelt ja liikuma alla kuni ettevõtte madalaimate osadeni. Sisemine turundus on kui suhete müümine firma sees, mis eeldab arusaamist, et firma esimene ja tähtsaim klient on oma töötaja. Hea teeninduse eeltingimuseks ongi kliendi ootuste mõistmine, kuna kliendid hindavad ettevõtte poolt pakutava teenuse kvaliteeti võrreldes eeltingimusi oma ootustega. Sisemine turundustegevus on oluline kindlasti kõigis tegevusvaldkondades, kuid eriti oluline on see kindlasti teeninduse alal. Antud töös on vaadeldavad teemad tuginevad osaliselt finantsteenuste sektorile ja pangandusele, tuues välja vastavasisulisi näiteid ja soovitusi. 3 Strateegiline planeerimine Turunduse seisukohast vaadatuna on siseturundus üks võimalik vahend firma
1. Turunduse alused hinnatakse pidevalt ning tehakse vajadusel muudatusi. Osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote Turunduskontseptsiooni omaks võtnud organisatsioonides on kõik kujundamis, turunduskanalite valikut, hinnapoliitkat, müügi tegevusalad integreeritud turu vajaduste rahuldamisele. Kasumi toetamist, müüki ennast. saamist nähakse eelkõige tarbijate vajaduste rahuldamise kaudu. Eesmärk: tarbijavajaduste tundmaõppimine ja rahuldamine, Ühiskondlik turunduskontseptsioon ei lähtu ainult tarbija ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. vajadustest, vaid võtab arvesse ka ühiskonna vajadusi. Seda Tegevus: algab enne müügi toimumist ning jätkub pärast selle kontseptsiooni on nimetatud ka sotsiaal-eetiliseks, humaansete toimumi...
Rühmatöö annab maksimaalselt 30 punkti. Arvestustöö annab maksimaalselt 50 punkti. Arvestustöö kirjutamiseks on aega 45 minutit, arvestus on testi kujul. Arvestust on võimalik sooritada ainult kohapeal. Järelarvestustöö toimub kokkulepitud ajal. MIS ON ÜHISTURUNDUS? ÜHISTURUNDUS ON Sümbioosturundus, mille töötavad välja 2 või enam ettevõtet, et kasutada ära ühiselt uusi võimalusi ja saada neist ühtviisi kasu. (Majandusleksikon) Erinevate ettevõtjate ühine turundustegevus, mis on suunatud individuaalsete eesmärkide saavutamisele. (EAS'i koduleht) Inglise keeles co-marketing EESMÄRGID · kliendibaasi suurendamine · tarbijatele suurema väärtuse loomine · uutele turgudele sisenemine · toodete ja teenuste otseturundus sihtturu edasimüüjatele ja tarbijatele · kulude vähendamine · kitsamad eesmärgid (I. Mann, Turundus ilma eelarveta) EELISED · väiksemad kulud ja suurem tulemuslikkus · ühised ressursid, kogemused, jne. · riskide jagamine
On tegevuste kompleks, mis hõlmab keskkonna analüüsi, turundus uuringuid, toote arendamist, hinna kujundamist, turustuskanalite valikut, müügitoetustegevust, müüki ennast. 2. Turunduse funktsioonid - Eristatakse seitset turulõhet, mille ületamise turundus peab tagama. 1. Ruumilõhe. Tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise tarbija jaoks sobilikus kohas, luues sellega ostmise kohamugavuse. 2. Ajalõhe. Kaupade tootmine ja tarbimine ei toimu üldjuhul samaaegselt, vaid teatud ajalise intervalliga (erandiks on teenused). Turundustegevus peab looma tingimused kauba pidevaks olemasoluks, tagades sellega ostmise ajamugavuse. 3. Koguselõhe. Tootjale on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes
Sotsiaalne turunduse kontseptsioon Ajendatuna ettevõtete tegevuste mõjust pikas perspektiivis ühiskonnale ja ühiskonna liikmetele, sõnastas 1980'ndatel aastatel turundusguru Philp Kotler sotsiaalse turunduse kontseptsiooni, milles ta rõhutas, et tasakaalu ei tule otsida mitte ainuüksi tarbija ja tootja vahel, vaid kolme faktori koosmõjus, milleks on tarbijate vajadused ja soovid, ettevõtte eesmärgid ja ühiskonna elukvaliteet (Kotler 1991). Seega peaks kaasaegne turundustegevus olema nii tarbija kui ka ühiskonnakeskne ning paljusid ettevõtteid täna iseloomustabki just selline käitumine. Antud ideoloogiast tulenevalt on algatatud ka mitmeid ettevõtteid vastutustundlikkusele suunavaid projekte nii maailmas kui Eestis. Vastutustundlik ettevõtlus on hästi juhitud ettevõtte kvaliteedimärk, mis on sageli eelduseks rahvusvaheliste klientidega majandussuhtesse astumiseks. See on organisatsiooni vastutus oma otsuste ja tegevuste
Turismivormi tundmaõppimine Õppeaines ,,Turismimajandus" Sisukord Sissejuhatus Maaturism 1.3 Pildid 1.2 Loodusturism 1.3 Pildid Kokkuvõte SISSEJUHATUS 2005. aastal kasvas EAS Turismiarenduskeskuse andmetel Eestis ööbinud väliskülastajate arv esialgsetel andmetel 1,9 miljonini, neist ööbis Eesti majutusettevõtetes 1,45 miljonit välisturisti. Põhilisteks sihtriikideks, kellele Eesti turismi turundustegevus on suunatud, on Soome, Läti, Venemaa, Saksamaa, Rootsi ja Norra. Enam levinud on linnapuhkused, äriturismid, tervisepuhkused ja maapuhkused. Kõige enam kasvavaks turismivaldkonnaks Eestis on tervisepuhkused (EAS Turismiarenduskeskus 2005). MAATURISM Maaturism (rural tourism) on väikesemahuline turism väljaspool linnakeskkonda s.o. maakeskkonnas, millele on omane maaeluline vorm ja sisu.
Seega on hind rahasumma, mida nõutakse mingisuguse toote või teenuse eest. Laiemalt võttes on hind väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamise või tarbimise tulenevate kasumite vastu... Sellega saavutatakse ostmiseks vajalik infomugavus. Väärtuslõhe. Kaupade väärtus tootjate silmis sõltub tehtud kulutustest ja konkurentide turuhindadest. Tarbijad väärtustavad aga kaupu, lähtudes nende majanduslikust tasuvusest ja oma maksevõimest. Turundustegevus peab looma tootja ja tarbija jaoks ühtse väärtussüsteemi, mis realiseeruks väärtusmugavusena. Omandiõiguslõhe. Tootjad käsutavad suuri kaubakoguseid, mida nad ise ei kasuta, tarbijatel on aga raha või vahetuskaup, mida nad samuti ise ei kasuta. Turundustegevus peab tagama vahetuste ja arvelduste häireteta kulgemise, mis avaldub omandiõiguse vahetamise mugavusena. 4. Turunduse roll organisatsioonis
Kliendisuhete juhtimine, mõisted Teenus on immateriaalne kaup, mille abil rahuldatakse inimeste vajadusi. Philip Kotleri definitsioon on, et teenus on tegevus või eelis, mida üks osapool võib teisele pakkuda. Teenusel pole esemelist vormi ja ta ei saa olla kellegi omand. Teenust pole võimalik ladustada ega ette toota, seda saab üle anda vaid teenindaja ja ostja kontakti korral. Teenus ei pruugi oma vormi säilitada ja kui teenus kliendile ei sobi, võib olla tegemist individuaalse sobimatusega teenuse osutamise hetkel. Teenindus on protsessikeskne mittemateriaalsete tegevuste seeria kliendi ja teenindaja vahel (laiemalt kogu toodete/teenuste tootjate süsteemi vahel) klientide probleemide lahendamiseks, mis tugineb kehtestavale, isiksust arvestavale käitumismallile ja „veaolukordade” lahendamise paratamatusele klienditeenindaja poolt Teeninduskvaliteet, nagu kliendid seda tajuvad, on kaks mõõdet: • Tehniline ehk see, MIDA kliendid saavad s...
Konkurentsi eelis ei ole igavene. Varem või hiljem hakkavad konkurendid ettevõtte eelist kopeerima. Seetõttu planeeritakse ka tegevused ja investeeringud konkurentsieelise säilitamiseks või arendamiseks. Konkurentide iseloomustamiseks tuuakse välja nende käibed ja kasumid, pakutavad tooted/teenused, sihtturud jms. · Turundusstrateegiaga tagatakse, et soovitav käive saavutatakse ja seda tehakse mõistlike kulutustega. Selleks planeeritakse siin kogu ettevõtte turundustegevus ja arvutatakse selle tegevuse elluviimiseks vajalikud kulutused. Planeerida tuleks järgmised turundusmeetmed: reklaam, promotsioon, messide külastamine, näitused, üritused, allahindlused, artiklid, müügikanalid, müügijärgne teenindus, müümise asukoht. · "Juhtimine ja personalistrateegia" eesmärgiks on näidata, et juhtimismeeskond on võimeline äriplaanis toodud projekti ellu viima ja ettevõtet vajaliku tööjõuga kindlustama
Majandus 1. Tootlikus on väärtuse hulk, mida töötaja on teatud ajavahemikus võimeline looma. Tootlikkuse mahu suurendamisel mängib suurt rolli töötajate väljaõpe, töö tegemise hõlbustamiseks rakendatavad tehnoloogilised uuendused ning juhtimine. 2. Muutuvkulud on sellised kulud, mis tootmismahu muutudes muutuvad. 3. Püsikulud on sellised kulud, millega ettevõtja peab arvestama püsivalt. (nt. uute masinate ostmine teatud aja tagant ja töötajate palgad) 4. Mastaabisääst on ühe toote keskmise tootmiskulu vähenemine suurtootmise tulemusel. Mastaabisääst toimib järgmistel põhjustel: ...Võimalusi jaotada tööjõudu spetsialiseeritud ülesannete täitmiseks on rohkem... ...Tooret ja varustust saab osta suurtes kogustes, mis lubab hinda alandada... ...Toote omahinna(kulu tooteühiku kohta) alandamiseks on võimalik osta eriseadmeid ja -masinaid. ...Investeerida saab uurimis-ja teadustöö programmidesse, nende abil tootmiskul...
2. Õppeülesanded Vasta kordamisküsimustele Loe läbi juhtum ja vasta küsimusteles Kordamisküsimused 1. Miks peab ettevõte püüdlema püsiva koostöö poole klientidega? Kaasaegne ettevõte ei müü mitte toodet või teenust, vaid kasu, mida klient sellest saab. Seega on turundustegevus suunatud kliendile ja lähtub kliendist. Võib öelda, et klient on turundusalase tegevuse keskpunkt ja turundustegevuse eesmärgiks on rahulolev klient. Rahulolev klient: ostab uuesti räägib teistele ettevõttest ja selle toodetest / teenustest pöörab vähem tähelepanu konkurentidele ostab pakutavaid uusi tooteid 2. Millele keskendub kliendikeskne turundus? Keskendub : kliendisuhetele ja arendamisele.( kõik osapooled rahul ) Vajatakse informatsiooni klientide vajaduste, soovide ja ootuste kohta, muutuste kohta klienditrendides jne. 3.Millistele MIKS küsimustele pea...
Estonian Business School Juhtimise õppetool STRATEEGILISE TURUNDUSE TÄHTSUS ETTEVÕTTE TULEVASELE ÄRITEGEVUSELE Referatiivne ülevaade Õppejõud Viljo Kallas Tallinn 2010 Illustratsioonide sisukord Sissejuhatus Planeerimine on tulevikku suunatud tegevus, mis algab eesmärkide püstitamisega, üritab vältida oma teel kõiki võimalikke ohtusid, kasutada kõiki võimalusi, ning lõppeb eesmärkideni jõudmisega, seda mitte reaalselt, vaid teoreetiliselt. Plaani järgimine aitab hea plaani korral nende eesmärkideni ka reaalselt jõuda. Planeerimine ning püüd tulevikku ennetada on ettevõtluse juures üks olulisemaid käike, turundustegevuse planeerimine on mistahes valdkonnas tegutseva äriühingu edukaks toimimiseks lausa ülioluline. Seda tegevust peavad läbi viima nii sügavas konkurentsivees ujuvad väikeettevõtted ...
Haapsalu Kutsehariduskeskus Pille Nool Turunduse olemus Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: - turuuuringuid, - toote/teenuse kujundamist, - turustuskanalite valikut, - hinnapoliitikat, - müügi toetamist ja - müüki ennast. Turunduse eesmärgiks on tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundustegevus algab pikalt enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Turunduse juhtimine on suunatud teatud sihtgruppidega tulusate vahetusprotsesside kavandamisele (Joonis 1), kujundamisele ja tagamisele ettevõtte eesmärkide saavutamise nimel. Joonis 1 Kliendi vajadusi arvestav turunduse juhtimine Turunduse rolliks on mõjutada nõudluse suurust. Turunduse eesmärgiks ei ole mitte ühekordselt müügitehingult maksimaalse kasu saamine, vaid vastastikku kasulik...
tehtavate kulutuste suurenemisele. Pähklimetsa puhkekeskuse konkurentsistrateegia aluseks on pidev toodete ja teenuste arendamine ning koostöö turismiala ekspertidega. Peamiseks konkurentsieeliseks on pakutavate teenuste mitmekesisuses ja kvaliteet. Ettevõtte konkurentsis püsimisele aitavad kaasa juhtkonna poolt läbimõeldud turundustegevused ning koostöö edasimüüjate ja koostööpartneritega. Turundustegevustes pööratakse põhitähelepanu nendele sihtturgudele, kus turundustegevus annab parimaid tulemusi Skandinaaviamaad, Saksamaa ja Läti. Toote jätkusuutlikkuse tagamiseks rakendab Pähklimetsa puhkekeskus aktiivset, eesmärgipärast ja integreeritud turundustegevust antud toote suhtes. Pähklimetsa külalistemajad planeeritakse avada külastajatele 2009 a. sügisel, täielikku lisateenuste valikut saab nautida alates 2010 a. varasuvest. Eesmärgi saavutamine mainitud tähtajaks ja mahus on võimalik vaid täiendavate finantsvahendite olemasolul
.....................................................................8 7.1 Turg...................................................................................................................................8 7.2 Kliendid.............................................................................................................................8 8. Konkurents..............................................................................................................................8 9. Turundustegevus.....................................................................................................................9 9.1 Hinnakujunduse alused ja müügihind...............................................................................9 9.2 Turundus............................................................................................................................9 10. Personal ja juhtimine............................................................................................
Hinnakujundus turunduskompleksis Hinnakujundust ei saa kunagi firma turundusstrateegia teistest elementidest täielikult lahutada. Toote hind mõjutab selle omaduste tajumist turul ja teiste sellega koos müüdavate toodete omaduste tajumist, reklaami efektiivsust ja turustuskanalite poolt osutatavat tähelepanu. Toime on vastastikune: toode, selle reklaam ja turustamine mõjutavad hinnakujundusstrateegia edukust. Kuigi hinnakujundusprotsess on küllaltki ainulaadne ja spetsialiseeritud turundustegevus, moodustab selle tulemuseks olev hinnakujundusstrateegia lahutamatu osa kogu ettevõtlusest. [ 2: lk 117 ] 1.6.1 Hinnakujundus ja tooted. Toode on kõige võimsam vahend hinnakujundusekeskkonna mõjutamiseks. Enamik firmasid müüb mitut toodet. Sagedasti sõltuvad eri toodete läbimüügid üksteisest. Ühe toote läbimüügi mõju teise toote läbimüügile võib olla kas soodne või ebasoodne. Kui see on ebasoodne, siis on need tooted asendajad. Kui ühe toote läbimüük
.....................................................................................6 3.5 Personalipoliitika...........................................................................6 3.6 Töö tasustamine............................................................................7 3.7 Planeerimine................................................................................7 4. Asjaajamise korraldus ettevõttes.............................................................7 5. Turundustegevus............................................................................8-12 5.1 Tooted ja teenused.......................................................................7,8 5.2 Konkurents...............................................................................8,9 5.3 Turg.......................................................................................10,12 5.4 Hinnapoliitika..............................................................................12 5
MAINORI KÕRGKOOL Ettevõtluse Instituut Ärijuhtimise eriala Taavi Ranna EV-1-Q-E-tal TURUNDUSE OLEMUS JA KAMPAANIAD KRIISI AJAL Referaat Juhendaja: lektor Aet Kull, MA. Tallinn 2009 Turunduse olemus ja kampaaniad kriisi ajal SISUKORD SISSEJUHATUS .........................................................................................................................3 1 TURUNDUSE OLEMUS ...................................................................................................4 1.1 Turunduse tegevused ...................................................................................................4 1.2 Klassikaline turundusmeetmestik (4 P-d)...........................
Theramedist enne analüüsi kuulnud ei olnud ja ka reklaame Eesti telekanalites veel kohanud ei ole. Välistest teguritest on hambapasta ostukäitumises ja tarbimises kindlasti suur mõjutajaroll perekonnal. Kui ollakse laps, siis on vanemate mõju suur. Kui ollakse täiskasvanud, saab oluliseks abikaasa mõju. Lapsed võtavad isegi peale kodust lahkumist vanemate nõuandeid kuulda ja joondavad selle järgi mingi osa enda ostukäitumisest. Vähem teadlikku tarbijat mõjutab kindlasti ka turundustegevus, sotsiaalne klass ja grupimõjud. Rimis olid hiljuti kõik Colgate'i tooted -30%, mille peale inimesed neid massilises koguses ostma hakkasid. Ei ole eriti usutav, et kõigil korraga hambad mustemaks läksid, vaid ilmselt osteti, kuna oli ,,odav Individuaalsete teguritena mõjutavad tarbija ostulkäitumist hambapasta ostul tarbija konkreetsed vajadused, mis on vaja rahuldada: hambaemaili toon, hingeõhu probleemid, talumatus mingi koostisosa suhtes
on muutumas üha kiiremaks. ·Väiksem ajaressurss tingib vajaduse valmistoitude järele ja seda nii lõunasöökide kui ka pereõhtusöökide näol. ·Piirkonnaspetsiifilised toidud on üha enam Maailma toiduturul kanda kinnitamas. ·Räime ja kilutooted on piirkonnaspetsiifilised, kuid on üsna sarnased Vahemere toidukultuurile, mis lihtsustab toodete turustamist. ·Mida eristuvam on kalatoode, seda lihtsam on seda turustada. ·Kuid lihtsalt kalatoote letilepanemine ei ole piisav turundustegevus, et tagada toote väljapaistmine üleüldise infomüra taustal. ·Meie endi loodud toode on meile sama hea ja armas kui oma laps. ·Toote degusteerimised, artiklid ja internetiturundus on iga eduka toote elukaare lahutumatud osad. ·Kalatoodete sesoonsust peetakse Euroopa riikides turueeliseks. ·Kalatarbijad on piisavalt haritud, et teada mis kuus on millise kalaliigi hooaeg. Näiteks Soomes on august vähihooaeg.
klassikalisest turundusmeetmestikust. Kui meil ei ole oma toode korralikult läbi mõeldud (näiteks, kas tarbijal on üldse huvi meie toote või teenuse tarbimise vastu, kas nõudlus on piisavalt suur jne), siis ei aita ka ülejäänud kolm turunduse põhilist tööriista. Näiteks kui hakkaksime Eesti turule tootma spetsiaalseid lemmikloomadele mõeldud päikeseprille, siis tõenäoliselt oleks Eesti kliima tõttu neile praktiliselt olematu nõudlus. Teisisõnu, kogu ülejäänud turundustegevus ehitatakse üles väga heale tootele. Hea toode on see, mis rahuldab valitud sihtgrupi soove ja vajadusi ehk siis tuleb teha toode huvitavaks tarbijale, kellel on seda toodet tarvis. Turunduse roll on ka õpetada toodet tarbima. Kuna tarbijate vajadused ja soovid muutuvad, siis toote eluiga (aeg toote arendamisest kuni lõpetamiseni) on aegade jooksul lühenenud. See aga tingib pideva vajaduse tegeleda tootearendusega, mis on väga kallis. Enne, kui uued tooted ja teenused hakkavad raha sisse
TALLINNA MAJANDUSKOOL Ärijuhtimise osakond AXBO ÄRATUSKELL turundusplaan Koostajad: Sisukord Tallinn 2010 Kokkuvõte............................................................................................................ 3 Ettevõtte üldandmed........................................................................................... 4 Äriideestik............................................................................................................ 4 Turu analüüs........................................................................................................5 Turusituatsioon ja arengutendentsid..................................................................................... 5 Turunduskeskkonna analüüs.............................................................................5 Makrokesk...
küsida, seda nii positiivse kui negatiivse tagasiside osas. Tagasiside on parim viis teada saada kuidas teenusel või tootel läheb, mida kliendid veel ootavad või millest puudust tunnevad. Tagasiside annab ettevõtjale aluse ennast arendada ja paremaks saada. Selleks on hea ise asja sees olla kuulata otse klientide tagasisidet ja kogemuse põhjal teada milline on toodete-teenuste nõudlus. Reklaam ja turundustegevus. Kõik ettevõtted vajavad väikestviisi tutvustust. Selleks kõige parem relaam on see, mis liigub suust suhu. Seda võivad esialgu teha sõbrad, tulevikus kliendid, kes soovitavad ettevõtja toodet või teenust ning kiidavad selle tegevust. Kui toode või teenus on hea siis räägib ta sageli iseenda eest, sest kõige parem reklaam on rahulolev klient, kes ettevõtte toodet-teenust soovitab. Teine hea viis enda tutvustamiseks on tekitada uudishimu. Ettevõtjatel pole vaja niivõrd
E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav vaid puhtalt andmevahetuskanalite komplektina, turundustegevus ise toimub kommunikatsioonimudeli järgmisel, kõrgemal kihil. Seetõttu on mõistlik Internetiturundust käsitleda kui e-turunduse üht piiritletud valdkonda. E-turundus on turundus elektroonilise side võrkudes/turundus meetmete rakendamine infotehnoloogilisi vahendeid kasutades. 2. Milles seisneb e-turunduse projektide tüüpiline valdkondadevaheline kommunikatsiooniprobleem ja kuidas seda lahendada?
MAINORI KÕRGKOOL Disaini Instituut Disaini eriala TURUNDUS. TURUNDUSE OLEMUS JA TURUNDUSE JUHTIMISE VAJALIKKUS TÄNAPÄEVAL. TURUNDUS MAJANDUSLANGUSE TINGIMUSTES. Referaat Tallinn 2009 Turunduse olemus ja juhtimise vajalikkus. Turundus majanduslanguse tingimustes. 1. SISUKORD 1.SISUKORD...................................................................................................................... 2 2.TURUNDUSE OLEMUS.................................................................................................. 3 2.1 Turunduse ajalooline taust........................................................................................ 3 2.2 Turunduse mõiste..................................................................................................... 3 ...