Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"pakkuja" - 486 õppematerjali

pakkuja on pakkumuses planeerinud alltöövõtjate kasutamist, kuid on jätnud pakkumuses esitamata hankija poolt nõutud kinnituse muude (pakkumuses nimetamata) alltöövõtjate kaasamiseks hankelepingu mahust olulise osa täitmisel üksnes hankija nõusolekul 17. Oluline on, et kui pakkuja ei ole pakkumuses märkinud alltöövõtjate andmeid, kuid soovib alltöövõtjaid hiljem siiski hankelepingu täitmisel kasutada, siis RHSi § 31 lg 2 p 9 sõnastusest tulenevalt ei ole tal võimalik seda teha.
thumbnail
23
docx

Pilveteenuse pakkuja sekundaarvastutus autoriõiguste rikkumise korral

TARTU ÜLIKOOL ÕIGUSTEADUSKOND TALLINNAS Eraõiguse instituut Pilveteenuse pakkuja sekundaarvastutus autoriõiguste rikkumise korral Referaat Juhendaja: Aleksei Kelli Tallinn 2012 SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1...

Intellektuaalse omandi...
3 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Pilveteenuse pakkuja sekundaarvastutus autoriõiguste rikkumise korral

TARTU ÜLIKOOL ÕIGUSTEADUSKOND TALLINNAS Eraõiguse instituut PEREKONNA- JA ABIELUÕIGUSLIKUD SUHTED ROOMA PEREKONNAS Referaat Juhendaja: Aleksei Kelli Tallinn 2011 1. Sisukord 1.Sisukord...................................................................................................................................2 2.Sissejuhatus..............................................................................................................................3 3.Rooma perekond......................................................................................................................4 3.1.Perekonna mõistest...........................................................................................................4 3.2.Perekonnaliikmed...

Autoriõigus
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majandus avatud ühiskonnas

MAJANDUS AVATUD ÜHISKONNAS Tootmisressurss loodusvarad, maad, kapital ja tööjõud. Kapital hõlmab varasema tootmisprotsessi käigus loodud tööprodukte, mida kasutatakse kaupade tootmiseks ja teenuste osutamiseks. Tööjõud tööealised ja ­võimelised inimesed. Konkurents võistlus, olukord, kus mitmed tootjad/pakkujad ostjate/nõudjate pärast võistlevad. Ressursside piiratus ressursse ei ole piisavalt, et kõikide inimeste vajadusi rahuldada. Tavamajandus tootmine lihtsate tööriistade ja väikese tootlikkusega; tarbijateks kohapeal oma kogukond või vahetatakse kaupu. Suur osa on traditsioonidel ja kommetel. Turumajandus kehtib vabadus teha kasulikke valikuid ja otsuseid; majanduse põhiküsimused otsustatakse tootjate poolt; konkurents. Käsumajandus majanduse põhiküsimused otsustab see, kellele kuulub poliitiline võim. Segamajandus majandussüsteem, kus kõrvuti erasektoriga funktsioneerib ka avalik sektor ning riik reguleerib majandust. Nõud...

Ühiskonnaõpetus
324 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Majandusteadus

informatsiooni abil üritavad saavutada endale soodsaid poliitilisi otsuseid; Heategevusorganisatsioonid, kes oma aktsioonidega võistlevad sponsorite raha pärast; Kõrgkoolid, kes soodsate tingimustega õppe- ja teadustööks võistlevad heade tudengite ja nimekate teadlaste pärast. Saavutuskonkurentsi üldreeglid: 1.)Omandiõiguste tagamine. 2.)Vaba turulepääs kõigile pakkujatele , aga ka vaba ,,väljaränne" nõudluspoolel. 3.)Ükski pakkuja ei tohi saavutada edu kõlvatute vahenditega. 4.)Vältida tuleks ka ruineerivat konkurentsi. Siis pakuvad konkurendid üksteist üle sel määral, mis ei ole ühiskondlikult soovitav. 5.)On hüviseid, kus pakkujate saavutuskonkurents tuleb välistada (narkootikumid). Investeeringud ja omandiõiguste kindlus: Investeering on tänane kulutus, et saada homme suuremat tulu kui ilma investeeringuta. Investeeringute viis ja suurus sõltub...

Majandus
86 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Turunduse seminar II

· Üldised konkurendid ­ võistluses osalevad kõik müüjad, kes pakuvad midagi ning seda sama eesmärgiga (kasum, turuosa) · Liigi konkurents ­ ühe kauba liigid konkureerivad mõõdu, võimsuse, tüübi jne alusel. · Oligopolistlik konkurents ­ turul vähe pakkujaid , toode homogeenne, turule sisenemine raskendatud. Toimub suurte ettevõtete vahel. · Monopol ­ toode on unikaalne, üks pakkuja, konkurents puudub. · Täielik konkurents ­ palju homogeense kaubaga kauplevaid müüjaid. · Konkurentsieelis e. parem: o Hind o Kvaliteet o Disain, pakend o Turundus o Lisateenused o Kasutuse lihtsus Pikemaajaliselt tagab konkurentsieelise omadus, mida konkurentidel on raske, tülikas, riskantne järele teha. 3...

Turundus
66 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Võlaõigusseadus (VÕS) - TEST

Küsimus 6 Koduukseleping on Õige Hinne 1,00 / 1,00 Märgista Vali üks või enam: küsimus a. leping, kui tarbijale tehakse pakkumus või ettepanek asuda läbirääkimistesse lepingu sõlmimiseks väljaspool pakkuja äriruume pakkuja või kolmanda isiku poolt korraldatud vabaajaüritusel leping, mille puhul pakkuja teeb tarbijale pakkumuse või ettepaneku asuda läbirääkimistesse lepingu sõlmimiseks: 1) tarbija eluruumis või töökohas või nende vahetus läheduses; 2) üllatava pöördumisena ühissõidukis või...

Äriõigus
60 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Referaat teemal "Turundusstrateegia kujundamine"

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Ettevõtlusosakond Kristo Tõnissoo AÜEP 2 TURUNDUSSTRATEEGIA KUJUNDAMINE Referaat Juhendaja: Lektor Heldur Heinsoo Pärnu 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS Referaadi teemaks valisin turundusstrateegia kujundamine kuna äri- ja turundusplaane vajavad nii alustavad kui tegutsevad ettevõtted. Edukas organisatsioon peab tundma oma sise- ja väliskeskkonda, turunduse planeerimine hõlmab endas teabe kogumist ja analüüsimist nii turul toimuva kui ka organisatsiooni enda kohta. Turg koosneb suurest hulgast tarbijatest ja igal on neist erinevad nõudmised nii tootetele kui teenustele Tootjatel on võimatu kohanduda iga tarbija personaalsetele vajadustele, sestap tuleb analüüsida, kas pakutava toote/teenuse turg on hetero- või homogeene ning kui spetsiifiliseks saab pakkuja ostjate suhtes minna. Turundus...

Ettevõtluskeskkond
134 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Näidis - Hinnapakkumine

[Hr / Pr (mittevajalik kustutada)] [pakkumise saaja esindaja nimi] [pakkumise saaja nimetus] [Aadress] [Allkirjastamise kuupäev] HINNAPAKKUMINE Käesolevaga teeb [Pakkuja nimi], registrikoodiga [registrikood], asukohaga [aadress] (edaspidi: Pakkuja ), mida esindab [esindaja nimi ja ametikoht] Teile hinnapakkumise alljärgnevate tingimustega: 1. Käesolevaga esitab Pakkuja Teile pakkumise hinnapakkumise punktis 2 märgitud tööde teostamiseks. 2. Pakkuja oleks nõus läbi viima järgmised tööd alljärgnevalt toodud hindadega: a. [töö nimetus] [ühik] [kogus] [hind kmta] [hind kmga] b. [töö nimetus] [ühik] [kogus] [hind kmta] [hind kmga] c. [vajadusel täiendada] 3. Kõik käesolevas hinnapakkumises toodud hinnad on märgitud eurodes. 4...

129 allalaadimist
thumbnail
8
doc

B-web: väärtusahel

Müüjal on hinnakujunduses viimane sõna. See võib olla kindel (tuub hambapastat), mõnevõrra kaubeldav (Jeep) või vägagi kaubeldav (EDSi tehing). Cisco 1998. aastal konkureerisid mitmed globaalsed tootjad õiguse eest müüa telekommunikatsiooni- seadmeid Itaalia firmadele. Valitsus määras kindlaks, et võitnud pakkuja peab rajama tootmisüksuse Itaaliasse. Enamiku konkureerijate jaoks oli see probleem. Miks ehitada tehas Itaaliasse? Kuidas see sobib ettevõtte ülemaailmsesse plaani? Kas lepingu väärtus korvab investeerimisriski? Sel ajal kui konkurendid püüdsid nende küsimustega toime tulla, sõlmis Cisco tehingu kohaliku tootjaga. Mõne nädala jooksul oli Cisco nimi Itaalia tehaseseinal. See oli üks esimesi välisfirmasid, kes sai valitsuse heakskiidu. Cisco jaoks oli partnerlussuhete...

Infosüsteemide...
55 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem

21 Joonis 7. Lepingu seisundidiagramm............................................................25 Joonis 8. Arve seisundidiagramm..................................................................26 4 1. Strateegia etapp 1.1 Tervkisüsteemi üldvaade 1.1.1 Taust Käesolev organisatsioon on keskmise suurusega Eesti Vabariigis tegutsev kaabeltelevisiooni ning internetiteenuse pakkuja . Pakutava teenuse levialaks on üks osa (suuremad magajarajoonid) riigi suurest linnast (näiteks Tallinnast). Sideteenust osatab firma sisse kodu- ja välismaistelt tarnijatelt. Firma teenused võib laias laastus jagada kaheks ­ teenuste tarbimiseks vajalike riistvaraliste lahenduste paigaldamine (müük) ning sisuteenuse (ja riistvara) rent. Peale klienditeenindusbüroo toimub asjaajamine ka Internetikeskkonna vahendusel. 1.1.2 Organisatsiooni eesmärgid - Kasumi teenimine...

Andmebaaside projekteerimine
198 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Projektiplaani spetsifikatsioon

· Juhtkond · Lõppkasutajad (ärianalüütikud) · Projektimeeskond (projektijuht, arhitekt) · IT haldus Ettevõttevälised huvigrupid: · Tarkvaraarendusteenust pakkuv ettevõte (projektijuht, analüütikud, arendajad) · Aruandlustarkvara müüv ettevõte (müügiosakond) 5. Projekti eeldused seisundiaruande esitamistähtaja jaoks Projektis osalevad kolm ettevõtet ­ klient, arendusteenuse pakkuja ja aruandlustarkvara müüja. Allpool on toodud planeeritud rollid ettevõtete kaupa. Toodud rollide esindajad ei pruugi olla projektiga algusest lõpuni seotud, üks inimene võib teatud juhtudel täita mitut rolli (analüütik ja arhitekt, arhitekt ja arendaja) Võib juhtuda, et rolli täitmiseks pole vaja inimest täiskoormusega. Rollid klientorganisatsioonis: · projektijuht, kes vastutab projekti tähtaegade, eelarvestamise jms eest­ 1in...

Infosüsteemi projekti...
67 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Projektiplaani seisundiaruanne

Seetõttu lükkub esialgselt 10. novembriks 2006 plaanitud lõppkasutaja tarkvara valik kuni nädala võrra edasi. 2. Projekti korrigeeritud rollid 3 Projektis osalevad kolm ettevõtet ­ klient, arendusteenuse pakkuja ja aruandlustarkvara müüja. Allpool on toodud planeeritud rollid ettevõtete kaupa. Toodud rollide esindajad ei pruugi olla projektiga algusest lõpuni seotud, üks inimene võib teatud juhtudel täita mitut rolli (analüütik ja arhitekt, arhitekt ja arendaja) Võib juhtuda, et rolli täitmiseks pole vaja inimest täiskoormusega. Punasega on märgitud rollid, mille reaalne ressursivajadus erines plaanitust. Intervjueerimist planeerides ja läbi viies selgus, et vajalikku informatsiooni...

Infosüsteemi projekti...
68 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon

108 1.1.1.2Ehitamise faas.....................................................................................109 1.1.1.3Rakendamise ja siirdamise faas..........................................................109 9 1. Projekti spetsifikatsioon 1.1 Projekti taust Tegemist on meelelahutusteenuse pakkuja , täpsemalt kinodeketti haldava firma infosüsteemi strateegilise arenduse projektiga. Firma põhitegevuseks on kinoteenuse pakkumine. Talle kuuluvad mitmed meelelahutuskeskused üle riigi territooriumi. Peale kinoteenuse pakkumise nimetatud meelelahutuskeskustes, tegeleb firma ka ruumide rendiga teistele meelelahutusteenuste pakkujatele (kohvikud, mängusaalid jne., aga ka tasulised autoparklad jms.). Firma tegutseb seega üle kogu riigi...

Infosüsteemi projekteerimine
117 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Mobiiltelefoni tarkvara

Käivitaja olekudiagramm detailanalüüs Kasutusjuhu Väljuva kõne alustamine detailanalüüs Kasutusjuht: Väljuva kõne alustamine Tegutsejad: Telefoni kasutaja, tugijaamade allsüsteem Huvitatud osapooled: · Mobiilsideteenuse pakkuja Eeltingimused: Telefon on käivitatud. Järeltingimused: Kõneregistris on loodud kirje kõne kohta ning telefon on valmis jutlemise alustamiseks. Kasutusjuhu esinemise sagedus: Sage Lahtised probleemid: · Põhistsenaarium: 1. Kasutaja avab peamenüü 2. Süsteem kuvab menüüde nimekirja 3. Kasutaja valib menüüst Telefoniraamatu kirjete nimekirja 4. Süsteem kuvab kirjete nimekirja 5. Kasutaja valib soovitud kirje 6. Süsteem kuvab kirje 7. Kasutaja vajutab helistamise nupule 8...

Objektorienteeritud disain
60 allalaadimist
thumbnail
5
doc

WiFi - Traadita lokaalvõrk

232.11.25 138 sl-bb21-fw-12-0.sprintlink.net 17 144.232.8.246 151 sl-gw40-fw-8-0.sprintlink.net 18 144.232.209.234 206 sl-internap-86-0.sprintlink.net 19 216.52.191.10 151 border6.ge2-0-bbnet1.dal.pnap.net 20 216.52.189.82 151 ti-1.border6.dal.pnap.net 21 192.91.75.198 151 www.ti.com Host reached Nagu näha sõltub otsitava aadressi kättesaamine eelkõige sellefüüsilisest kaugusest meist, kuid ka internetiteenuse pakkuja ühenduste kvaliteedist. Andmeedastuse maksimaalkiirus Kasutasime andmeedastuse kiiruse hindamiseks spetsiaalseid internetilehekülgi http://www.ruuter.ee/kiirus.php, http://cyber.pri.ee/kiirusetest ning FTP- programmi Ipswitch WS_FTP (laadides alla ftp.funet.fi-st). Ühenduse kiirus varieerus 2.33Mbps .. 4.00Mbps Keskmine ühenduse kiirus jäi ~3Mbps kanti. Parimaks tulemuseks saime, nagu öeldud 4.00Mbps. 4. Kiiratava signaali spekter 20MHz...

Side
100 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Side eksami materjal

Igale seitsmest probleemist vastab mudelis üks kiht. OSI kirjeldab, kuidas informatsioon leiab tee rakendusprogrammist võrgumeediumi kaudu teise rakendusprogrammi teises hostis. 2. OSI mudeli üldmõisted: kihid, teenused, protokollid. OSI-mud koosneb seitsmest kihist. Naaberkihid suhtlevad omavahel, kus alumine kiht osutab ülemisele kihile teenust, seega on kiht n teenuse pakkuja ja kiht n+1 teenuse kasutaja. Naaberkihtide vahelist suhtlemist reguleerib liides. Loogiliselt suhtlevad kahe süsteemi sama taseme kihid omavahel. Sellist suhtlemist kahe süsteemi sama taseme kihtide vahel reguleerivad protokollid. Süsteemi A kihi n spetsiifilised päringud salvestatakse juhtinformatsioonina andmepakettide päisesse, kust süsteemi B kiht n selle informatsiooni jälle välja nopib. 3. OSI teenuse kvaliteet...

Side
308 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Õigeusu kirik ja kultuur Venemaal 17-18 sajandil

a pandi kirikuvande alla => Vene kirikulõhe (raskoll) vanausulised ehk raskolnikud Lääne- Euroopa mõjud materiaalne kultuur; esimesed raamatukogud (tänu võõramaistele munkadele) Moskvas kujunes välja 2 suunda: 1) haritlaste toetumine ladina keelele 2) toetumine kreeka keelele Juraj Krizani (1618- 1683)- haridusolude parandamise eest võitleja Venemaal, uute lahenduste pakkuja suhetes Euroopaga (religioonist parim kirikute unioon, kirjutas rea trakaate, pooldas täielikku ainuvõimu, arvas, et tuleb õpetada ka naisi -> majapidamisoskuste jagamine) Kirik Peeter I reformide ajal 1721 kaotati patriarhi amet, kiriku juhtimiseks loodi Pühim Valitsev Sinod: eesotsas algul president, hiljem ilmalik ülemprokurör P I suhtus eitavalt munkadesse ja nunnadesse (priileivasööjad) -> paigutas kloostritesse elama erusoldateid, haigeid, rauku, kerjuseid...

Ajalugu
133 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mõisted

Mittetulundusühing ­ kodanikuühenduse üks organisatsioonilisi vorme tegutsemaks mitmesugustes kultuuri-, sotsiaal- ja majandusvaldkondades; MTÜ-del on keelatud teenida kasumit Monarhia ­ valitsemisvorm, mille puhul riigivõimu pärib üks isik (ainuvalitseja ehk monarh) veresuguluse alusel Monopol ­ ainuõigus: tootmist ja turustamist valitsev suurettevõte; turuolukord, kus mingi kauba/teenuse osas puudub konkurents ning üks pakkuja kontrollib hinda Moraal ­ moraalinormide kogum Moraalinorm ­ kõlbluspõhimõte, millest inimene oma käitumises juhindub Neljas võim ­ massiteabe kujundlik nimetus demokraatlikus ühiskonnas, peegeldab informatsiooni suurt mõjujõudu poliitika teostamisel Netopalk ­ töötasu, mis jääb alles brutopalgast, kui kõik seadusega ette nähtud maksud ja maksed on maha arvestatud; summa, mille inimene kätte saab Nominaalpalk ­ rahas väljendatud palgasumma...

Ühiskonnaõpetus
646 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Majandusarvestuseks

3) tarbija ostujõud e sissetuleku tase 4) tuleviku ootused 5) teiste kaupade hinnad Vastavalt nõudluse muutusele olenevalt sissetulekust jagatakse kaubad: 1) normaalkaupadeks 2) vähemväärtuslikeks kaupadeks Normaalkaupade nõudlus kasvab, kui tarbija sissetulek suureneb. Normaalkaubad võib omakorda jagada: a) esmatarbekaubad b) luksuskaubad Pakkumine Pakkumise all mõeldakse sellist kaupade kogust, mida pakkuja soovib ja on ka võimeline turule viima antud ajahetke juures antud hinnaga. Sellest tulenevalt on pakutava koguse ja hinna sõltuvus vastupidine nõudluse struktuurile. Seega, mida suurem on hind, seda rohkem pakutakse. Samal ajal mõjutavad pakkumist ka teised tegurid: 1) tehnoloogia tase 2) vajalike ressursside hinnad 3) alternatiivsete kaupade hinnad 4) tarvijate ootused 5) tootjate arv Ettevõtted meelitavad tarbijaid: 1) reklaamiga luuakse puudusele vajadus...

Ühiskonnaõpetus
159 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Eksam

p = ? q = + 0% B. p = - q = - 100% C. p = - q = ? 0% D. p = - q = + 0% 30. Pakkumisseaduses on öeldud: Student Response Value Correct Answer A. kauba kõrgem hind põhjustab suurema pakkumise
100% B. pakkuja käe pihta ei lööda 0% C. kauba madalam hind tagab suurema pakkumise 0% D. kauba kõrgem hind põhjustab madalama pakkumise 0% 31. Raha kolm funktsiooni oleksid järgmised: Student Response Value Correct Answer A. hindamis-, konverteeimis- ja võlafunktsioon 0% Student Response Value Correct Answer B...

Makroökonoomika
463 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun