Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"turgudel" - 568 õppematerjali

turgudel - Majanduslike ja sotsiaalsete sidemete tihenemine riikide vahel, mis kahandab maailma majanduslikus mõttes.
thumbnail
26
docx

Pankadevaheline konkurents Eesti turul

TALLINA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahanduse ja majandusteooria instituut Rahanduse ja panganduse õppetool Annemar Neiland KREDIIDIASUTUSTEVAHELINE KONKURENTS EESTI TURUL Referaat Dotsent Ilzija Ahmet TTÜ 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1EESTIS TEGUTSEVAD KREDIIDIASUTUSED...................................................................4 1.1Swedbank...........................................................................................................................4 1.2SEB Pank..........................................................................................................

Majandus → Rahandus ja pangandus
49 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Metsamarjakasvatus eksam vastused

 Metsa kõrvalkasutuse kohta enne sõda publitseeritud andmed puuduvad. Hiljuti selgus aga,et metsandusteaduskonna arhiivis on olemas mahukas Kadaja käsikiri 1938.-1939. a. tehtud uurimusest metsamarjade, seente ja sarapuupähklite korjamise, turustamise ja ekspordi kohta. Nimetatud uurimuse käigus arvutati välja riigimetsades leiduvate marja-alade pindala suurus, samuti marjade keskmine kogusaak, hinnati korjatud marjade kogust ning turgudel müüdavate marjade, seente ja pähklite hulka. Metsamarjadest korjati keskmisel saagiaastal ära ligi 70%. Enam korjatud metsamarjad olid jõhvikas, metsvaarikas ja mustikas. Korjajateks olid valdavalt inimesed, kelle töökoormus talus oli teistest veidi väiksem (käsitöölised, vallavaesed. Metsamarju kasutasid kondiitri-, šokolaadi- ja kompvekitööstused, mahla-,

Bioloogia → Bioloogia
11 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mis on majandusteadus?

Galina Rohumaa, 141059TSRKB 7. september 2014 Mis on majandusteadus? Artikli taust http://www.postimees.ee/teema/piim Artikkel Postimehes 2.september 2014 - "Piima hind kukkus järsku korraga kümne aasta taha". Artiklis räägitakse, et Eesi piimatööstuse suurfarmid saavad otseselt mõjutatud, kui piimatoodete hinnad turgudel langevad. Kui märtsini 2014 oli piima hind tõusnud kümne aasta kõrgeimale tasemele, siis tana on 40% odavam (andmed Valio ja Estover piimatööstus). Aga on oodata, et kui turg pöördub tõusele, siis kohe tõusevad piima kokkuostu hinnad. Venemaa toiduainete embargo kiirendas Balti riikide piimaturul protsesse - moodsad suurfarmid kasvavad tänu efektiivsusele üha suuremaks ning väiketalud langevad mängust välja. Seetõttu kõigub piima hind Eesti turul, erinevus

Majandus → Majandusteadus
7 allalaadimist
thumbnail
51
ppt

Turundus

jaotuskanalite valikut, hinnapoliitikat, turunduskommunikatsiooni, sh. müüki. Turunduse juhtimine Turundus hõlmab järgmisi etappe: Turunduseesmärkide püstitamine Turunduskeskkonna analüüs ja turu- uuringute läbiviimine Turundusmeetmestiku planeerimine Kontroll Turunduse juhtimine Turundusuuring on ettevõtte turundusotsuste tegemiseks vajalike andmete kogumine, talletamine ja analüüs. Turu-uuringuga uuritakse nõudlust või olukorda konkreetsetel turgudel. Turu-uuringutel kasutatavad andmed jagatakse esmasteks ja teisesteks andmeteks. Turunduse juhtimine O Esmased andmed on need, mis hangitakse spetsiaalselt uuritava probleemi lahendamiseks (küsitlused, ankeedid jne). O Teisesed andmed on kellegi poolt juba kogutud, kuid need tuleb üles leida ja läbi töötada (statistika, internet jms). Turunduse juhtimine Ettevõtted konkureerivad üksteisega klientide pärast. Turumajanduse loogika järgi valivad kliendid

Majandus → Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Konkurents ettevõtluses

2. Edukas hinna diskrimineerimine eeldab, et ettevõte suudab vahet teha erineva nõudlusega tarbijate gruppide vahel Monopoli negatiivsed jooned: 1. Kõrgem hind ja madalam tootmismaht; 2. Suurem kulu; 3. Ebavõrdne tulude jaotus; 4. Hinnadiskrimineerimine: a) täiuslik h-diskr. (iga tükk müüakse kõrgeima võimaliku hinnaga); b) 2. astme h-diskr: (eri portsjonid erihinnaga); c) 3. astme h-diskr: (eri hind erinevatel turgudel või erinevale tarbijale). Monopoli positiivsed jooned: 1. Mastaabi säästu efekt (monopol toodab madalama hinnaga rohkem); 2. Kulude kokkuhoid (suuremad võimalused uuringuteks ja investeeringuteks); 3. Innovatsioonid ja uued tooted. Konkurentsipoliitika Erinevaid turustruktuure hinnates selgub, et majanduslikult kõige efektiivsem on täieliku konkurentsiga turg. Selline turumehhanism suudab kõige paremini vastata majanduse kolmele põhiküsimusele:  mida toota?

Majandus → Konkurents
42 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Test 7.1 (Turu mittetäiuslikkus. Riigi osa majanduses)

aga aset parendus, kuna parendanud kompenseerivad teiste olukorra halvenemise, kuid sellele vaatamata, jäävad plussi b. Ühtede olukorra paranemisega ei kaasne teiste olukorra halvenemist c. Kõik majandusagendid parandavad oma olukorda, välja arvatud üks, kelle olukord halveneb 14. Üldine tasakaal – see on situatsioon, kui: a. Saavutatakse pareto-efektiivsus b. Kõik ülejäänud variandid on õiged c. Kõikidel turgudel ei ole defitsiiti ega ülejääki d. Kõikidel turgudel üheaegselt hinnad tasakaalustavad nõudluse ja pakkumise 15. Alljärgnevast ei kujuta endast väliskulu: a. Liiklusummik b. Kaitsepookimine c. Vali muusika südaööl naaberkorterist d. Õhusaaste 16. Tootmise efektiivsuse tingimuseks kahe hüvisega (X ja Y) majanduses on: a. MCX/MCY = PX/PY b. MCX = MCY = MUX = MUY c. MCX = MCY = PX = PY d. MCX/MCY = MRT 17

Majandus → Mikro- ja makroökonoomika
133 allalaadimist
thumbnail
1
doc

10. klassi majandus, 2. ptk kokkuvõte

võimalik. 2) Hinnasüsteem: Hinnasüsteem on eraomandiga tihedalt seotud. Kui inimesed teevad üksteisega vahetusi, kehtestavad nad kaupadele, teenustele ja ressurssidele hinnad. Kasum on see, mis jääb järele siis, kui on tasutud äritegevuse kulud. See on firma kogutulude ja kogukulude vahe. 3) Turukonkurents: Turumajanduses konkureerivad inimesed vabatahtliku vahetuse kaudu. a) Konkurents turgudel ressursside pärast. Näiteks: saades hea hariduse ja arendades pma andeis ja oskusi, võid sa muuta oma tööjõuressursi tootlikumaks. b) Konkurents turgudel toodete pärast. Näiteks: me kulutame oma sissetulekuid, konkureerides teiste ostjatega toodeteturul. 4) Ettevõtlikkus: Ärijuhid võistlevad ja reageerivad turu muutuvatele tingimustele ettevõtjate eestvedaja ja uuendusliku vaimu - ettevõtlikkuse - tõttu.

Majandus → Majandus
16 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Turunduse kordamisküsimused

5. Nimeta turunduse ülesanded. Turunduse ülesandeks on saada ostjad ja müüjad kontakti. Turunduse üldised eesmärgid: juhtida turul olevad võimalikud tarbijad kasumlikult ettevõtte toodete või teenuste juurde hoida olemasolevad tarbijad suhtes lojaalsetena Detailsemalt võivad eesmärgid olla seotud näiteks: turuga (turuosa, turuliider, hinnaliider, tuntus, maine, klientide rahulolu) toodete ja turgudega (tooted praegustel turgudel, tooted uutel turgudel, uued tooted praegustel turgudel, uued tooted uutel turgudel) finantsidega (kasum, käive jm) 6. Millised on levinumad turundusmeetodid? Too näiteid. Otsingumootoritele optimeerimine Klikipõhise hinnaga tekstireklaamid (nt Google AdWords) Sotsiaalmeedia kampaaniad. Otsingumootoritele optimeerimine on kogum võtteid, mille eesmärk on veebilehe nähtavuse tõstmine otsingumootorite (eelkõige Google'i) kaudu

Majandus → Turundus
8 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Test 7: TURU MITTETÄIUSLIKKUS. RIIGI OSA MAJANDUSES

b. hüviste hulk, mille võrra tootja peab vähendama ühe hüvise tootmist teise hüvise täiendava ühiku saamiseks ÕIGE c. proportsioon, mille korral ühe resursi vahetus teise vastu maksimiseerib toodangu väljalaske d. töö hulk, mida on võimalik vahetada teatud hulga kapitali vastu, ilma, et alaneks nii töö kui kapitali piirtootlikkus Küsimus 5 Üldine tasakaal – see on situatsioon, kui: Vali üks: a. kõik ülejäänud variandid on õiged ÕIGE b. kõikidel turgudel üheaegselt hinnad tasakaalustavad nõudluse ja pakkumise VALE c. kõikidel turgudel ei ole defitsiiti ega ülejääki VALE d. saavutatakse pareto-efektiivsus VALE Küsimus 6 V Ühiskondlikke kaupu pakutakse: Vali üks: a. heategevuslike ühingute poolt b. riigi omanduses olevate organisatsioonide ja ettevõtete poolt c. kas riigi või eraõuguslike ettevõtete poolt riiklike tellimuste alusel ÕIGE d. ostu müügiga eraettevõtete poolt vabal turul Küsimus 7

Majandus → Majandus (mikro ja...
114 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Käsumajandus - Konspekt

Eraomand * Eraomand on kapital ja mud ressursid, mille omanik on eraisik või - ettevõte, mitte aga riik. * Õigus omada ja kontrollida eraomandid loob omanikele motiivi kasutada oma ressursse nii effektiivselt kui võimalik. * Motiiv on millegi tegemise ajend. * Turumajanduses on majanduslikuks motiiviks kasum. Hinnasüsteem * Hinnasüsteem tähendab hindade kasutamist piiratud ressursside jaotamiseks. Kui ostjad ja müüjad teevad turgudel vahetustehinguid, kahetestavad nad toodetele, teenustele ja ressurssidele hinnad. * Rahas väljendatud hinnad on sõnuimd, mis kannavad toote - ja ressursiturgudel palju informatsiooni. Turukonkurents *Konkurents tähendab võistlust ostjate ja müüjate seas ressursside ja kaupade ostmise ja müümise pärast. * Kasum on tulle, mis jääb järele, kui kogutuludest lahutatakse kogukulud. Ettevõtlikkus * Ettevõtja on isik, kes tegutseb äris kasu saamise eesmärgil ja kannab sellesse

Majandus → Majandus
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ettevõtte majandusõpetuse spikker eksamiks 2

Majandusarvestuse eesmärk on informatsiooni kogumine, mis aitab ettevõttes langetada finantseerimisega seotud otsuseid.Majandusarvestusega tegeleb raamatupidaja või raamatupidamise osakond, mille töö põhineb Eesti Vabariigi Raamatupidamisseadusel.Raamatupidamine on süsteem, mis mõõdab ettevõtte äritegevust ja töötleb sellega seotud informatsiooni aruanneteks, mis edastatakse juhtkonnale. KMK-analüüs on kulude käitumise analüüs, mis lähtub kulude, müügimahu (tootmismahu) ja kasumi omavahelisest seosest KMK-analüüsi kasutatakse müügi- ja tootmisstruktuuri kujundamisel, hinnakujundamisel ja ettevõtte strateegiliste kitsaskohtade lahendamisel optimaalsete otsuste vastuvõtmiseks.KMK analüüsi eesmärk on leida müügihinna müügimahu, muutuv- ja püsivkulude kõige kasulikum kombinatsioon.KMK ­ analüüsil on 3 lähenemisviisi: Matemaatiline meetod- Väljendada kulu, tegevusmahu ja kasumivahelised seosed matemaatilise võrrandi kaudu;Piirkasumist lähtuv...

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
240 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Globaliseerumise KT kordamisküsimused-vastused

Globaliseerumise mõiste ja suundumus. -kutuuriline, sotsiaalne, majanduslik fenomen. -protsess, milles organisat pakuvad oma kaupa ja teenuseid eelkõige globaalsetel turgudel -Majanduslike ja sotsiaalsete sidemete tihenemine riikide vahel, mis kahandab maailma majanduslikus mõttes. Algus ­ u 500a tagasi, kui hakkasid EU riikide koloniaalimpeeriumid kujunema Kolm lainet- a) 1870-1914 kaubandusrevolutsioon b) 1950-1980 algus tööstusrevolutsioon b) 1980-2000 infotehnoloogia revolutsioon Vedavad jõud -transpordi kulude kahanemine ja teiselt poolt üha laialdamaselt leviv majanduslik liberaliseerimine ehk soov kaubelda ja vahetada investeeringuid teiste riikidega. Siirdekulud ­ kaubavahetuskulud. Kaupade vedamine ühest maailma servast teise muutub, võrreldes kauba enese hinnaga, üha odavamaks. Kaubanduslik liberaliseerimine ­ Soodustab kaubanduse arengut riikide vahel. Hinnad alanevad, kaovad tollimaksud. Finantsintegratsioon ­ Erinevate maad...

Majandus → Majandus
24 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vabaettevõtlus

kapitaliga, motiveerivad tõusvad palgad (tööjõu hind) tootjaid kasutama vähem töötajaid, samas aga ergutavad kõrgemad palgad suuremat hulka inimesi tööd taotlema või töökohta vahetama. Langevatel hindadel või palkadel on vastupidine mõju. Turukonkurents Konkurents turgudel ressursside pärast: - ostjad konkureerivad üksteisega tootmisressursside pärast, kui nad pakuvad raha selliste ressursside eest nagu oskustööjõud, metsamaa ja keerukad masinad, mida nad soovivad osta. - ressursside müüjad konkureerivad teiste müüjatega, püüdes muuta oma ressursse

Majandus → Majandus
41 allalaadimist
thumbnail
2
docx

UURING SOTSIAALMAJANDUSLIKE TEGURITE MÕJU KOHTA HISPAANIA FRANTSIISIANDJATE RAHVUSVAHELISEL LAIENEMISEL LADINA-AMEERIKA RIIKIDESSE

Globaliseerumine ja arenevad turud loovad kodumaistele frantsiisiandjatele tohutuid rahvusvahelistumise võimalusi. Frantsiisimine on rahvusvaheliste frantsiisiandjate välismaale laienemise kasvumudel, mis hõlmab minimaalset finantsriski ja kiiret turule mineku strateegiat. Hispaania konkreetsel juhul on Euroopa Liidu kogukonnaprojektiga liitumine avaldanud mõju kasvavale Hispaania välisele äritegevusele. Hispaania ettevõtete arv rahvusvahelistel kaupade ja teenuste turgudel on järk-järgult kasvanud. Kaubandusnimede massiline esinemine enamikus tegevusvaldkondades tähendab, et Hispaanias on praegu kõrge konkurentsivõime frantsiisivõimaluste osas. Ladina-Ameerika riigid on olnud Hispaania frantsiisiettevõtete rahvusvahelistumise oluline osa. Selle töö konkreetsed eesmärgid on seega ühelt poolt pakkuda üldist ülevaadet Hispaania frantsiisiandjate praegusest olukorrast Ladina-

Majandus → Rahvusvaheline äri ja eetika
0 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Põhiväärtused, missioon ja visioon

Põhiväärtused, missioon ja visioon Põhiväärtused: · Pühendumus Täidame oma lubadusi ja teeme kõik endast oleneva, et saavutada klientide soove ning ületada nende ootusi. · Usaldus Väärtustame püsivast koostööst sündivat usaldust nii suhetes kliendiga kui ka meeskonnas. · Areng Saavutame arengu läbi eesmärgistatud, kasuliku ja asjatundliku koostöö. · Klient Otsime kliendi vajadustele vastavat parimat lahendust ja pakume oma toodete seast sobivaimat. · Kvaliteet Taotleme kvaliteeti igal tasandil toodetes, suhetes, teeninduses ja kokkulepetes. Missioon: Olla usaldusväärne ja proffesionaalne palkmajade tootja. Pakkuda kliendile soovikohase hinnaklassiga ning parima kvaliteediga palkmaju. Visioon: Olla juhtiv palkmaju valmistav ettevõte skandinaavia turgudel.

Majandus → Juhtimise alused
67 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Premia Foods AS kasvuaudit

saamiseks, kui on teada, et jäädakse konkurentidele tugevalt alla. Seetõttu toimub pigem järk- järguline orgaaniline kasv ning üksnes vajadusel ostetakse mõni konkurent üles. Ettevõttel on hetkel juba edukalt kasutusel vertikaalselt integreeritud tööpõhimõtted ning pigem otsitakse võimalusi nii uute toodetega tarbijaid üllatada ning neid ostma suunata, kui ka kohti kulude kokkuhoiuks. Joonis : Premia Foodsi käibe jaotumine segmentide ja turgudel vahel. Allikas: Premia Foods 3Q tulemuste ettekanne, NASDAQ OMX Tallinn 3.2 Konkurentsivõime näited Premia edukus ja olemasolu teatud turgudel põhineb eelkõige kahel aspektil. Esiteks on ettevõte üles ehitatud juba varaemalt antud turgudel esindatud olnud ettevõtete baasil, mistõttu on neil kasutada ka väga pikaajalised teadmised tarbijate eelistustest, üldistest soovidest, kui ka tootmisprotsessist ning on kasutada pikaajalise kogemusega töötajaskond.

Majandus → Majandus
19 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Prada SWOT analüüs tekst

parfüümid, kosmeetika, prillid, telefonid ● meestele ja naistele ● vanakooli Itaalia kvaliteet ● kaasaegne mood Tugevad küljed ❖ austatud moemaja ❖ unikaalne kujundus ❖ mitmed poed maailmas ❖ suur ja truu klientuur ❖ pidev keti laiendamine ❖ läbimõeldud strateegia ❖ hea turundus Nõrgad küljed ❖ kauba tootmine pole loodusesõbralik ❖ 57% toodetest on nahast ❖ nõrk osalemine e-kaubanduses ❖ väga kallid tooted ❖ tuntus uutel turgudel Võimalused ❖ innovatsioon ❖ allhanke tootmine ❖ sissepääs arenevatele turgudele ❖ noorema põlvkonna tarbijad ❖ koostöö tuntud ettevõtetega Ohud ❖ konkurents Louis Vuitton, Hermes, Gucci ❖ asenduskaup ❖ potentsiaalsed tulijad ❖ kiirmoefirmad (Zara, H&M) ❖ muutused majanduses Tänan kuulamast!

Majandus → Brändi juhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Konkurentsianalüüs

TWN Traffic control systems ( UK)- Ettevõtte eesmärk on kavandada ja toota liikluse kontrollisüsteeme ja valgustatud liiklusmärke , kasutades uusimaid tehnoloogiaid . Sisevalgustusega liiklusmärke kasutatakse LED (Light Emission dioodid ) ja peamine on tehnoloogia , sest see võimaldab parandada usaldusväärsust, andes märkimisväärset kokkuhoidu, hooldust ja energiat. Ekta (UKR)- EKTA on väga istuv tehnoloogiline ettevõte, mis arendab, toodab LED-ekraani lahendusi erinevatel turgudel. Swarco Group (GER)- SWARCO on kasvav rahvusvaheline kontsernt, mis pakub täielikku valikut teemärgistusi, märgistusi, signalisatsiooni ja liikluskorralduse tooteid, teenuseid ja lihtsaid lahendusi.

Majandus → Konkurents
13 allalaadimist
thumbnail
29
ppt

Rahvusvaheline turundus

c) Sümboolsed kui füüsikaliste omaduste interpretatsioon Nt. värv kui keemiliste elementide ühend ­ sümbol tarbijale. Standardiseerimine väga raske Valik toote standardiseerimise ja kohandamise vahel STANDARDISEERIMINE KOHANDAMINE kohandamine on kulukas erinevused tehnilistes standardites tööstustooted tarbekaubad ühesugused maitseeelistused erine- erinevused tarbijate vajadustes vatel turgudel turustatakse peamiselt sarnastel tur- erinevused ostuvõimes gudel tsentraalne juhtimissüsteem detsentraalne juhtimissüsteem peamiselt eksporditakse välisesindused tugev päritolumaa efekt suured kultuurilised erinevused mastaabisääst tootmises ja turustuses erinevused kohalikes tingimustes konkurendid kasutavad standardisee- konkurendid on edukalt kasutanud ritud tooteid kohandamise strateegiat

Majandus → Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vähemusrahvad: Ukraina rahvariided

kalja (kvas) või õlle joomiseks. Vähemusrahvad: Ukraina rahvariided Bast kingi, ühtesid vanimat tüüpi jalatseid, on tehtud ja kantud sajandeid Ukrainas, Venemaal ja Ida-Euroopas. Need olid traditsiooniliselt valmistatud kase koorest, mida oli lihtne hankida. Kase koor on lihtsalt vormitav materjal, mida on kasutatud paljudes teistes Ida-Euroopa riikides rahvusliku käsitöö valmistamisel. Bast kingi saab osta tänapäeval suveniiride turgudel, kuid peamiselt on nad müügil iluasjadena, kuna kandmiseks on need ebamugavad. Ukraina tikandite juured on pärit kaugest ajaloost ning neil olevat kaitsevõime. Tikandeid pärandati traditsiooniliselt emalt tütrele ja igal perel olid kasutusel erinevad ning omalaadsed mustrid. Ka erinevates piirkondades olid kasutusel erinevad sümbolid ja värvikombinatsioonid. Ukraina tikanditega on kaunistatud rätikud, laualinad ja muidugi kõik traditsioonilised rahvarõivad.

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Mida tean Baltic Groupi kohta

1. MILLISEID MAJANDUSTULEMUSI LEIDSIN? 2. MIDA JA KUS TOODETAKSE? · Baltika Tailor on Baltika Grupi koosseisu kuuluv ettevõte, mis tegeleb meeste ja naiste rõivaste õmblemisega. Baltika Tailor-i tootmistegevus toimub kahes tootmisüksuses, millest üks asub Ida-Virumaal Kohtla-Järvel Ahtme linnaosas ja teine Tallinnas Lasnamäel. · Baltika Grupp on kiirelt kasvav rõivakaubandusettevõte, mis tegutseb Kesk- ja Ida-Euroopa turgudel. KUI PALJU ON MIDAGI? · 5 Brändi · 7 Riiki · 128 Poodi · 23 200 Kauplused asuvad Tallinnas, Tartus, Pärnus, Narvas, Jõhvis ja Viljandis. Müügipind, m2 · 47.0 mln (Põhikapital8 158 970 EUR) 2016. aasta müügitulu, EUR · 1 100 Töötajat TÄNUD VAATAMAST!

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

Rahvusvahelistumise põhjused: D tooraine - traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: nafta, kohvioad, maagaas jne); D tootmisvahendid- traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: masinaehitus); D tarbekaubad - paralleelselt nii rahvusvaheline kui rahvuslik (näiteks: vaba aja rõivastus, koduelektroonika või toidukaubad, kirjastustegevus); D teenused - valdavalt rahvuslik (näiteks: solaariumid, juuksur, kosmeetika); D mitme erineva maa turgudel tegutsev firma on paremini kaitstud riigisiseste turukonjunktuuri kõikumiste eest - vähenevad äritegevuse riskid; D arenenud kodumaisel turul küpsuse saavutanud ja vananeva toote elutsüklit on võimalik pikendada, kui seda müüa mõnel vähem arenenud turul D tootmisvõimsuste parem koormatus D rahvusvahelise konkurentsi kogemus arenenud välisturul aitab ka koduturul oma turuosa kaitsta ja suurendada;

Majandus → Rahvusvaheline turundus
189 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Rheinland-Pflaz - referaat

(1612-1648). Välisriigid ja vürstiriigid määrasid kindlaks Rheinland'i poliitilise arengu. 17. ja 18. sajandil oli Pfalz'il tihedad kultuurilised ja poliitilised sidemed Prantsusmaaga. 1815.aastal sai Rheinland'st äsja loodud Saksa Liidu osaks ning piirkond jagati Viini kongressi vahel. Pärast II maailmasõda jagati piirkonnad uuesti ja loodi tänapäeva Rheinland-Pfalz. MAJANDUS Rheinland-Pfalzi toodetele on suur nõudlus nii riigisisestel turgudel kui ka rahvusvahelistel turgudel. Saksamaa liidumaadest Rheinland-Pfalz esikohal 50% ekspordimääraga. Majandus on märkimisväärselt mitmekesine: Rheinland-Pfalz on viinamarjakasvatuse keskus, tähtis puidutootja, suur keskus keemiatööstusele ja juhtiv autoosade tarnija. Idar-Obersteinis on kalliskivitööstus, keraamilised ja klaastooted pärinevad Westerwald'ist, nahatööstus on Hunsruck'is. Rheinland-Pfalz'i majanduse põhitugi on väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted

Keeled → Saksa keel
4 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Volkswagen Polo MkI kuni MkII 86C

Kooli nimi Autondus, laevandus, lennundus Esitaja nimi Volkswagen Polo MkI kuni MkII 86C Referaat Juhendaja nimi Linn aasta Sissejuhatus Volkswagen Polo on supermini, mida tootis Volkswagen. Seda müüdi Euroopas ja ka muudel turgudel üle maailmselt luukpära, sedaan, kupee ja universaal keretüüpidega. Ajalugu Polost on olnud neli erinevat generatsiooni. Osad generatsioonid läbisid iluravi keset tootmisaega. Uuendatud mudelitele lisatakse rahvasuus F-täht lõppu, näiteks Mk IIF. Press ja mõned entusiastid kutsuvad erinevaid mudeleid erinevate generatsioonidena, niiet selle järgi oleks viimane neist Mk7. Tegelikult on ametlikult neid

Auto → Auto õpetus
29 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Rahvusvahelised majandusorganisatsioonid

ameerika-Argentiina,Brasiilia, ühisturg tasemel Paraguay,Uruguay 12.Toorainekartellid- koondavat mingit toorainet tootvate riikide või põllumajandussaadust koondajad tootvat riiki.maailmaturu hindade kujundmaine endale soodsas suunas. 13.OPEC-naftat kaitseb liikmesmaade huve arengumaade organisatisoon eksportivate riikide rahvusvahelistel turgudel, põhja-aafrika organisatsioon reguleerib toornafta hinda maailmaturul,määrates kindlaks liikmete nafta- toodangut ja naftaeksprdikvoote. 14.WTO-maailma elavdada rahvusvahelist kaubandust 140+ riiki kaubandus- organisatsioon

Geograafia → Geograafia
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Müügiprotsess

või tootlikuks tarbimiseks. Kaubandus Väliskaubandus Hulgikaubandus Jaekaubandus Toitlus Turu ja tänavakaubandus Kauplus Rändkauplus Kiosk · Jaemüük on kauba müük lõpptarbijate laoti, tühiti ja väikestes kogudes. Jaemüük võib toimuda tänavatel või turgudel kogumüügi korras (tel kataloogide abil). Korraldatakse suurem osa müügist ikkagi kauplustes. Kodutöö: 7 jaemüüki: 1. Maksimarket-Eesti 2. Prisma-Soome 3. Maxima-Leedu 4. Säästumarket-Rootsi 5. Selver-Eesti 6. Grossi-Eesti 7. A ja O-Eesti Hulgimüügid: 1. Haljas 2. Hortes 3. Kaupmees · Suurmüük- mistahes kauba müük suurtes kogustes · Hulgikaupade müük- hulgitoodetavate ühesuguste kaupade müük

Õigus → Müügiõpetus ja...
50 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Arutlus - pärisorjast peremeheks

Oma pere ülalpidamine näis justkui olevat teisejärguline tegevus, sest peamine oli teenida maa omanikku. Teorendi suurus 17.-18. sajandil oli keskmiselt 6 teopäeva, mis oli nädala normiks. Teotöö koormus oli suur, sest Eesti oli Rootsile kui viljaait. Endale, kui talupojale parema elu kujundamine näis füüsiliselt võimatu. Pärisorjuse olukorda seostati neegritega Ameerika kolooniates, sest oli ka aegu kui inimesi müüdi avalikult turgudel. Pärisorja hind sõltus tema soost, vanusest ja oskustest. Müümise käigus perekonnad sageli lahutati. Mehed eraldati naistest, vanemad lastest. Valgustusideede levik ning tähelepanu pööramine iminõigustele olid tagamaaks üleeuroopalisele talurahva olukorra parandamise küsimusele 18.-19. sajandi vahetusel. Ollukarra muutust nõudsid ka muutunnud majandusolud. Pärisorjdele kehtivate seaduste inimlikustamine algas reformimeelse Aleksander I võimuletulekust 1801. aastal. 1802

Ajalugu → Ajalugu
76 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti Vabariigi presidendi kõne analüüs

Riik pole kurt olnud. Sõnatrio. Mulle tundub, et president kasutas oma kõnes ühe sõnatrio: kestmise küsimus, inimeste töö ja leiva küsimus. Kordus. Leidsin kõnes järgmised kordused: Head sõbrad. Head sõbrad, austet põllumehed. President kasutas selle vahendit kõne alguses ja kõne keskel. Kõne lõpus on kaks lauset, kuid nad algavad sama sõnades ,,te olete". Minu arvates see on retooriline vahed kordus. Te olete trotsinud halba ilma, kaubanduspiiranguid seni tuttavatel turgudel, seakatku, enda valutavat selga ja lähedaste väsimust. Te olete püsti jäänud ning hoiate püsti Eesti põllumajandust ja meie maaelu. Kõne algas sissejuhatusega, oli sisu ja lõppes kokkuvõttega. Minu arvates kõne struktuur oli ehitatud hästi. Selles kõnes mina leidsin järgmised retoorilist vahendit: kordus, metafoor, isikustamine, sõnatrio ja retooriline küsimus. Vahendit nagu võrdlus, allusioon, alliteratsioon või sõnapaar selles kõnes ma ei leidnud.

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Globaliseerumine

välismaalt saadud tulud (toetused, palgad jne) · Tehnoloogia arengutase: interneti kasutajad, Internetiühendusi kodudes, · Isiklikud kontaktid: väliskülastuste arv, rahvusvahelised telefonikõned, rahaülekandeid jne · Poliitiline tegevus: esindusi välisriikides, osalemine rahvusvahelistes organisatsioonides, osalemine ÜRO missioonides. Globaliseerumise head ja halvad küljed · kaubandusbarjäärid vähenevad, suureneb kauba valik turgudel, suureneb konkurents · investeeringud üle kogu maailma · info kiire levik (maailma muutub väiksemaks) · väiketootjad ei suuda konkureerida suurfirmadega · vaesed piirkonnad jäävad investeeringutest eemale · arengumaad ei jõua osta kallist tehnoloogiat ja nende konkurentsivõime väheneb · kultuurilise mitmekesisuse vähenemine · kommete, tehnoloogiate, toodete üleilmne levik on viinud kultuuride erinevuse vähenemisel

Geograafia → Geograafia
58 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kas mina sooviksin olla ettevõtja või palgatööline?

Kas mina sooviksin olla ettevõtja või palgatööline? Inglise romaanikirjanik on öelnud,et raha on nagu kuues meel, milleta ülejäänud viis on kasutud. Öeldakse,et raha ei ole tähtis kuid ilma rahata ei ole inimesel midagi.Selle saamiseks peab aga inimene tööl käima ja selle välja teenima.Kas mina eelistaksin olla palgatööline või ettevõtja? Ettevõtjat peetakse äritegevuse mootoriks turumajanduses.Ettevõtja tegutseb erinevatel turgudel: ostab sisse ressursse,toodab,müüb kaupa või osutab teenust tarbijaturul.Juhi iseloomu tunnusteks peab olema loovus,julgus,hea haridus,pinge taluvus ja kindlasti peab ta julgema riskida,sest enamused ettevõtted siiski ebaõnnestuvad,mille tulemusel jäädakse ilma investeeritud kapitalist.Ettevõtluse plussiks on oma aja planeerimine ja vabadus valida töö sisu ning selle tegemiseks sobiv aeg.Kui ettevõttel on töötajad,siis

Majandus → Majandus
80 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Rooma

lihtrahvas (proletaanid), kliendid (vaesed, teenisid patroone), orjad (kõnelevad tööriistad). Valitsemine: vallutatud aladest väljas provintsid (asehaldus), võidetud aladelt 1/3 talupoegadele ja renditi rikastele. Vallutatud maad munitsiipiumi staatuse (kodanikud roomas kodanikeks, säilis omavalitsus). Graechus'te reformid: tahtsid reformida sõjaväge, kehstestada maaavalduste ülempiir. Orjandus: saadi vallutussõdade tulemusena, võlgadest, piraatide tõttu. Müüdi turgudel (Deelos). Riigiorjad (ühiskondlikud tööd.. kaevandused, templid), eraorjad (linnaorjad kokad, õpetajad ja maaorjad mõisates, istandustes), gladiaatorid. Vabastati tänulikkusest, kasuliku töö eest. Teater: vabas õhus puuteater, puudub koor-aariad, lõbusad lood, naised, Plautus. Kõnekunst poliitikutele. Kõnemees-oraator, Cicero 3 stiili: madal (arusaadavus), keskmine (nauding), kõrge (innustus). Nuumen-hing, laar-kaitsevaim, genus-maakujuline vaim (abielu), apostel-rändjutustaja,

Ajalugu → Ajalugu
64 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Virumaa rikkus ja ilu

siis võib alati minna ida-virumaa loodusesse jalutama. Meil on metsad, sood, rabad ning palju järvi. Kohati põrkub tööstus ja loodus kokku ning selle lõppprodukt on liivased karjäärid, kus on suviti mõnus suplemas käia.Ida-Virumaal on palju töötuid, kuid inimesed on leidlikud, äraelatamiseks käiakse venemaal et osta sealsete profesionaalsete poolt toodetud sigarette, tablette ning piiritust. Smugeldadesneid kaupu eestisse ja müües neid ida-viru turgudel, klientide puudust pole karta, sest raha on vähe ja ega need vene suitsud nii halvad kah pole, et tõmmata ei kõlba. Ida-Virumaa on kui kaht kultuuri ühendav koridor Soome lahe ja Peipsi järve vahel. Oled Eestimaal, kuid mida lähemale Narvale, seda vähem kuuled oma emakeelt. Olen elanud terve oma elu ida-virumaal ja mulle meeldib siin. Räägitakse küll et meid tuleks okastraadiga ülejäänud eestist eraldada aga asi ei ole nii hull, me areneme ja kasvame. Ida-Virumaal on tulevikku .

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Globaliseerumine ja ühiskonna areng

vajaduse luua organisatsioone, mis suunaks riikidevaheliste Majandussidemete arendamist ja rahvusvaheliste firmade tegevust. WTO- peamine eesmärk elavdada rahvusvahelist kaubandust, kõrvaldades kitsendused ja barjäärid ning alandada kaubandus- ja tollitariife NAFTA-eesmärk kaotada kõik liikmesriikide vahelised tolli- maksud ja kvoodid. OPEC-eesmärk reguleerida toornafta hinda maailmaturul on kõige mõjuvõimsam kuna ta kaitseb liikmesmaade huve rahvusvahelistel turgudel ASEAN- Kagu-Aasia riikide assotsiatsioon, eesmärk majanduslike, sotsiaalse ja kultuurilise koostöö arendamine APEC- Aasia ja Vaikse ookeani majanduskoostöö foorum, tähelepanu pööratakse energiamajandusele ja telekommunikatsioonisüsteemide ja transpordi arengule MERCOSUR- Lõuna-Ameerika riikide vabakaubandusliit OPEC- Naftat eksportivate riikide ühendus, eesmärk reguleerida toornafta hinda maailmaturul

Geograafia → Geograafia
17 allalaadimist
thumbnail
15
odp

Euroopa Kaubanduspoliitika

EL-l Austraalia, Kanada, Hiina Vabariik, Hiina RV, Jaapan, Korea, Uus Meremaa, Singapur, Usa Mõningad WTO mitteliikmed ...kuid see moodustab 45% EL-i kaubandusest Euroopa Liiduga liitumise mõju (EAS uuring) 42% eksportööridest hindab mõju pigem positiivseks 20% ekspordivõimalused suurenesid oluliselt Lihtsustatud bürokraatia, aja kokkuhoid, tollide ja kvootide kadumine Konkurentsivõime suurenemine Soome ja Rootsi turgudel, aga ka üle terve EL-i Rahvusvahelise kaubanduse tekkimise põhjused Mitmepoolse kasu olemasolu Hindade erinevused Resurssidepiiratus Toodete mitmekesisus Maailma suurimad kauplejad Väliskaubanduspoliitika Tollimaksu- Kogutakse kaupade riigipiiri ületamisel imporditavalt kaubalt Eestis hakkas kehtima enamsoodustusreziimi tollimaksu seadus alates 1.jaanuar 2000 Impordikvoot- teatud kauba lubatud impordi maht aastas

Majandus → Kaubandus
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

"Venemaa toidusõja mõju Eestile" Kõne

pressida. Kuigi otseselt võib sanktsioone pidada negatiivseks ilminguks usuvad mõned poliitikud, et Vene turult eemaloleku kogemus tuleb Eesti ettevõtetele hoopis kasuks. Põllumajandusministri Ivari Padari sõnul tähendavad ekspordipiirangud ja paljude Eesti ettevõtete väljajäämine Venemaa ekspordist hoopis seda, et Eesti ettevõtted on igasuguste Venemaa poliitikatega karastunud ja saavad hakkama ka teistel turgudel. Kokkuvõttes hinnatakse sanktsioonide mõju Eesti majandusele pigem tagasihoidlikuks. Märkimisväärne mõju impordikeelul on pigem konkreetsetele ettevõtetele ehk siis peamiselt alkoholi, piima- ja kalatootjatele. Reaalselt nõrgeneb aga hoopis Venemaa ja Vene turg, nõrgeneb ka rubla ja väheneb vene kodanike ostujõud. Samuti suurendab see Venemaa rahvusvahelist isolatsiooni ja töötab nende enda huvide vastu, lüües üles niigi kõrge inflatsiooni

Eesti keel → Kõne ja väitlus
21 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Majanduse KT kordamine

ootame!!! 3). Mis on majandusteadus ja millised alaliigid sellel on? Majandusteadus on uurimus inimestest, kes toodavad ja vahetavad, et saada kaupu ja teenuseid, mida nad soovivad. MIDA ­ (milliseid teenuseid ja tooteid toota ja millises mahus) KUIDAS ­ (neid tooteid ja teenuseid toota) KELLELE ­ (lähevad need tooted ja teenused tarbimiseks) 4). Millised on majanduse organiseerimise erinevad süsteemid? Näiteks majapidamise liikmed osalevad turgudel tarbijatena, ostes tooteid ja teenuseid. Vahetades raha toodete ja teenuste vastu, mida ettevõtted toodavad. Nii et oluline on toodete ja teenuste turg, samas ka ressursiturg. Kus vahetatakse näiteks oma tööjõudu raha vastu. 5). Milliseid funktsioone täidab raha? Raha on vahetuskaup tööjõu vastu Raha on tähtis vara kogumise vahend Raha mõõdab hindu ja näitab toodete ja ressursside suhtelist väärtust 6). Mis on nõudlus ja milline on hindade roll turumajanduses?

Majandus → Majandus
78 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Ettevõtjaks kujunemine

* Enamik ettevõtteid jääb nn elustiiliettevõtteks, mida iseloomustab väike töötajate arv, suhteliselt lihtne tehnoloogia ja orienteeritus pigem kohalikule turule. Kindlasti on aga ka sellise ettevõtte rajajale oluline iseseisvus, täielik kontroll oma ettevõtte üle, ettevõtja elustiil. Majandusteaduste traditsiooniline käsitlus- majanduslikult mõistliku käitumise rõhutamine Majandusteaduste traditsioonilise käsitluse kohaselt on ettevõtjaks hakkajal piisavalt hea ülevaade turgudel valitsevast olukorrast. Ettevõte asustamine põhineb eelkõige faktidel (turgudel valitsevast olukorrast) mitte ettevõtja ,,kõhutunnest" või ,,sisemist häält" kuulates kiirustades tegevust alustama. Sotsiaalseid ja kultuurilisi tunnusjooni rõhutavad Rõhutakse rahvuslike eripärade või mingile erilisele grupile loomuomaste asjade tähendust. 3 Kontaktide võrgustikust lähtuvad käsitlused

Majandus → Äritegevuse alused
101 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Innovatsioon loeng 1

· Teadmise tootmise intensiivsus on hästi kiirest kasvanud. Nt. teadlaste ja inseneride arv on aastatega kasvanud väga suureks. · Teadmiste tootmise kasv on olnud globaalne. Nt. pikka aega on olnud nii, et teadmiste poolest domineerivad teatud riigid, nüüdseks teadmiste tootmine on jagunenud üle maailma, väga väiksed riigid võivad olla väga juhtival tasemel. · Turgude fragmentatsioon- mis viitab sellele, et erinevatel turgudel on väga erinevad nõuded toodetele, ühe ja sama unikaalse tootega on väga raske erinevatel turgudel edukas olla. Nt. tarkvara lokaliseerimine, tarkvara kohalikus keeles pakkuda jne. Aafrikasse tarnitakse näiteks arvuteid mis on ülesse keeratavad. · Turgude virtualiseerimine- viitab info- ja kommunikatsioonitehnoloogia võidukäigule. Nt. hotelli hinnad, kui aastaid tagasi otsis hotelli välja sulle reisiagent ja sa maksid

Majandus → Innovatsioon
82 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Konkurents ja turustruktuur

seda duopoliks. Paljudes valdkondades aga hüviste pakkujaid rohkem ning kui vastava turu mahust koondub suur osa mitme firma kätte, on tegu oligopoliga. Monopolistlik konkurents Mittetäielikku konkurentsi võib esineda üsna mitmel alal: kindlustus, reitinguagentuurid, naftatootjad, ravimifirmad jne. Kui ettevõtted pakuvad küll sarnaseid, ent mitte täpselt ühesuguseid (ehk identseid) tooteid, nimetatakse turustruktuuri monopolistlikuks konkurentsiks. Neil turgudel, nagu ka täiusliku puhul, on palju väikeseid firmasid. Nende tooted pole aga täiesti ühesugused ning iga ettevõte võib oma läbimüügi muutmiseks hindu tõsta või alandada. Monopolistliku konkurentsi puhul väidavad sarnaseid tootedi pakkuvad ettevõtted, et nende tooted on “uued ja täiustatud”, neid “kasutavad spetisalistid” või neid ostes saate “ parim toote madalaima hinnaga”. Teatud ühelaadsete kaupade ja teenuste ainulaadsuse rõhutamisel on tegu toodete eristamisega

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Investeeringute juhtimise ainetöö

aktsiad). Erineva klassi aktsiad annavad aktsionäridele erinevad õigused: näiteks A-seeria aktsia võib anda omanikule ühe hääle, B-seeria kolm häält, C-seeria eelisaktsia ühe hääle. Lihtaktsiad (Common Stock) on enamasti tavalised hääleõigusega aktsiad. Aktsionär teenib kasumit aktsia hinna tõusult ja ettevõtte makstavatelt dividendidelt. Paljud aktsiad on vabalt kaubeldavad reguleeritud turgudel. Eelisaktsiate (Preffered Stock) puhul on hääleõigus aktsionäride üldkoosolekul piiratud või puudub täielikult. Eelisaktsia omanik ei saa tavaliselt ettevõtte juhtimises osaleda, kuid eelisaktsia annab tavaaktsiaga võrreldes erilised õigused dividendide saamisel ja aktsiaseltsi likvideerimisel allesjäänud vara jagamisel. Lisaks ülaltoodule liigitatakse aktsiaid ettevõtte suuruse, stiili ja ka majandusharu alusel:

Muu → Ainetöö
61 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Majandus - essee

ettevõtetel pole majanduselus eriti midagi kaasa rääkida. Lugedes maalehe artiklit "Tuhkatriinu kingades", saab seda seostada töötute arvu kasvuga. (http://www.maaleht.ee/news/uudised/arvamus/tuhkatriinu-kingades.d?id=26126709) Valupisarad silmis ja varbad konksus, üritame jalga eurokingadesse toppida, selle asemel et tervet mõistust järgides suuremad kingad osta. ( Aive Sarjas) Vägisi pressitakse peale euromeelsust. Selle asemel, et lubada kohalikel turgudel, kohalikus külapoes ja mujal sellistes kohtades müüa oma majapidamise toodangut, räägitakse euroopa nõuetest. Maainimene, kes on leidnud endale tööõnne, aga mingil hetkel ta siiski koondatakse, saaks ideaalselt hakata tootma söögi poolist, millega kodulähedal kaubelda. Isiklikult, kui rääkida minust, arvan, et ma paremameelega ostaksin "naabritädilt" piima, mune, liha, kapsast, kartulit jms.kui kuskilt poeleti pealt

Majandus → Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maailmamajanduse kujunemine

majandussektoris. 7. Riigi globaliseerumise näitajad. Majanduse integratsioon. Tehnoloogia Isiklikud kontaktid. Poliitiline tegevus. 8. Rahvusvahelised organisatsioonid ja nende eesmärgid. WTO-Elavdada RV kaubandust, suurendada investeeringuid, luua uusi töökohti. ASEAN-Liikmesmaade koostöö arendamine. IMF-Reguleerib RV valuuta poliitikad, leevendab finantskriise NAFTA-Kaotada liikmesriikide vahel tollimaksud ja kvoodid. OPEC-Kaitseb liikmesmaade huve RV turgudel ja määrab nafta hinna maalimaturul. 9. Põhja- ja Lõunariikide võrdlus. Põhja haridustase on palju kõrgem kui lõunariikides. Põhjas töötavad inimesed tehastes jn, aga Lõunas on valdavaks põllumajandus. 10. Rahvusvahelised firmad. Ericsson, Nokia, Neste, Statoil, McDonalds, Yamaha, Aprilia, Audi, 11. Miks on tekkinud Põhja ja Lõuna majanduslik erinevus. Sest Euroopa riigid muutsid praeguste Lõunariikide maad kolooniateks.

Geograafia → Geograafia
23 allalaadimist
thumbnail
2
txt

Logistika

kui ka vlised (turgu iseloomustavad nitajad) faktorid mjutavad konkurentide tegevusmudelit ja loovad erilise keskkonna konkreetse turusegmendi jaoks. Tpsemalt eldes, strateegiline planeerimine, uurimis- ja arendustegevus, mis eelneb mgitegevuse korraldamisele on vga oluliselt mjutatud keskkonna mjudest. Keskkonna mjude illustreerimiseks kasutatakse tihtipeale ka Porteri poolt pakutud nn. viie ju mudelit, mis iseloomustab erinevad mjusid, mis toimivad turgudel. Selliseks viieks analsitavaks juks on: tarbija (klient) varustaja konkurendid asendustooted turule sisenemise barjrid.

Ametid → Ametijuhend
2 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Nimetu

kohtus ja matustel ning väejuhid. Retoorikat tunti juba Egiptsues, Babüloonias ja Asüürias. Esimene kõnekunsti õpik pärineb Sitsiiliast. Sofistid Sofistid olid targad ja sõnaosvad inimesed. Neist said kõnekunsti õpetajad. Nad muutusid iseenda vastasteks, neid hakkati pidama petturiteks. Sofistide kritiseerijad väitsid, et nad ei õpeta voorust, vaid oskust elus edukalt hakkama saada. Vana-Kreeka Sokrates Vana-Kreeka filosoof. Suurema osa oma elust möödus tänavatel ja turgudel inimestega vesteldes. Tema tegevuse tuum seisnes selles, et ta esitas inimestele küsimusi, mängides ise lihtsameelset ja rumalat. Kui vestluskaaslane hakkas temaga oma tarkust jagama, ajasid viimase kavalad küsimused ta segadusse ning lõpuks oli inimene sunnitud tunnistama oma teadmatust. Sokratese meetodit nim dialektiliseks. Sõna dialektika tähendas vestluskunsti, oskust vaielda ja argumenteerida, küsida ning vastata nii, et probleemi sügavamalt mõista. Sokrates pidas kõneleja

Varia → Kategoriseerimata
8 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

Volvo

Aastate jooksul inimeste huvi autode ümberehitamise vastu oli kahanenud ja sellega kaasnevad kulud kasvanud samal ajal. Sellegipoolest oli 210't võimalik saada veel nii kaubikuna kui rohkemate ümberehitus võimalustega universaalina. 1962.a. talvel tehti P210 juures suur muudatus. See mudel sai samuti B18 mootori, mis arendas 75 hj. üleminek 12-voldisele elektrisüsteemile oli teine suur tahtis uuendus. . P210 Duett'i müüdi põhiliselt "põhjala" turgudel. Viimane selle seeria auto ehitati veebruaris 1969 ning veel P120. 1960 1980 · 1982.a. sügisel võis näha uue auto tutvustamist Volvo valikus - 360't. Volvo 360 põhines 340 seerial ja tema varustusse kuulus 4- silindriline 2-liitrine mootor. "360" nimetus anti seep rast, et luua nendele paremini varustatud ja võimsamatele autodele omaenda profiil. Samal ajal tutvustati ka sportlikumat varianti, mida nimetati 360

Auto → Auto õpetus
13 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Heureka teaduskeskus ja fazeri kommitehas

aastastele lastele. 4 Fazeri kommitehas Ajalugu Maitseelamusi enam kui 100 aastat! Fazer äriidee on olnud edukas rohkem kui 100 aastat ning pisikesest kondiitriärist on välja kasvanud rahvusvaheline kontsern. Missioon, visioon ja väärtused: Missioon, visioon ja väärtused on Fazeri tegevuse nurgakivideks. Fazeri missiooniks on maitseelamuse loomine. Fazeri visioon on olla juhtiv toiduainete ettevõte meie poolt määratletud turgudel. Väärtused mille järgi Fazer tegutseb on: Pühendumine kliendile Fazer klientide vajadused on aluseks kõigile Fazeri sisemistele ja välistele tegevustele. Suurepärane kvaliteet Fazeri tugevus suutlikkus toota tooteid, teenuseid ja maitseelamusi kõrgeima kvaliteediga. Meeskonnavaim Hea koostöö annab Fazerile võimaluse võita klientide usaldust ja saavutada Fazeri ühiseid eesmärke Neid väärtusi järgib Fazer oma igapäevases töös, mida nad teevad alati südamega.

Majandus → Tootmine
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Logistika koht ettevõtetes

välised (turgu iseloomustavad näitajad) faktorid mõjutavad konkurentide tegevusmudelit ja loovad erilise keskkonna konkreetse turusegmendi jaoks. Täpsemalt öeldes, strateegiline planeerimine, uurimis- ja arendustegevus, mis eelneb müügitegevuse korraldamisele on väga oluliselt mõjutatud keskkonna mõjudest. Keskkonna mõjude illustreerimiseks kasutatakse tihtipeale ka Porteri poolt pakutud nn. viie jõu mudelit, mis iseloomustab erinevad mõjusid, mis toimivad turgudel. Selliseks viieks analüüsitavaks jõuks on: tarbija (klient); varustaja; konkurendid; asendustooted; turule sisenemise barjäärid. KASUTATUD KIRJANDUS 1.EUCIP. Logistika koht ettevõttes. [WWW] URL http://www.e-uni.ee/e- kursused/eucip/juhtimine/134_logistika_koht_ettevtetes.html ( 03.02.2012)

Logistika → Logistika
44 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Majandus konspekt

heaolupunkti leidmiseks. Kompromiss on valik, mille puhul loobutakse pisut ühest alternatiivist, et saada natuke ka teist. Majandus on ühiskonna toimimise allsüsteem, mis tuleneb valikutest, mida me teeme tarbijate, töötajate, ettevõtjate, juhtide ja riigiametnikena. Eraomand on kapital ja muud ressursid, mille omanik on eraisik või ­ettevõte, mitte aga riik. Hinnasüsteem tähendab hindade kasutamist piiratud ressursside jaotamiseks. Kui ostjad ja müüjad teevad turgudel vahetustehinguid, kehtestavad nad toodetele, teenustele ja ressurssidele hinnad. Konkurents tähendab võistlust ostjate ja müüjate seas ressursside ja kaupade ostmise ja müümise pärast. Motiiv on millegi tegemise ajend. Turumajanduses on majanduslikuks motiiviks kasum. Kasum on see, mis jääb järele siis, kui on tasutud äritegevuse kulud. See on firma kogutulude ja kogukulude vahe. Majapidamine on ühise eelarve majandavate inimeste kogum.

Majandus → Majandus
38 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Logistika areng Menlo Worldwide

Aastal 2002 loodi Menlo Worldwide Logistics, millega ühendati Menlo Logistics, Vector ja Emery Worldwide Forwarding (hiljem nimetati ümber Menlo Worldwide Forwarding). Emery globaalse logistikaüksuse liitmisel kahe teisega saadi juurde esindused Aasias ja Lõuna-Ameerikas ning suurendati märkimisväärselt oma kohalolekut Euroopas. Kuigi 2004. aastal müüdi Menlo Worldwide Forwarding UPS-le ja kaks aastat hiljem Vector General Motorsile, siis mõne aasta jooksul tegutsemisega Aasia turgudel oli loodud endale märkimisväärne kliendibaas. Aastal 2007 osteti Singapuris asuv Cougar Holdings, mis laiendas ettevõtte tegevust Kagu-Aasias ning Shanghais baseeruv Chic Holdings, millega suurendati oma kohalolekut Hiinas. Menlo Worldwide Logistics on praeguseks arenenud globaalseks kompaniiks, millel esindused kahekümnes riigis ja kliente 175-s riigis. Ettevõtte äriplaani aluseks ühe juhtiva kolmanda osapoole

Logistika → Logistika
16 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Eesti majandus

nt-sinisavi,liiv.Odavam-taastuva,ammendamatu energia kasut.Majanduskaardid-temaatilised kaardid.Kartog eograafiline uurimismeetod-kartogramm,kartodiagramm.Erikaart-turismikaart.Väike teeninduse määr-Aaf,Pa k,Afg.Hõive-Eur.riikides üsna sarnane. Eesti majandus.Loodusgeo.asend- veekogud(Läänemeri),kliimavööde(paras),loodusvöönd(segametsa).Majan dusgeo.asend-teised riigid(naabrid),riikide rühmad(EL),majanduskeskused,ühendusteed.Eesti maj.ei ole rah vusvahelistel turgudel konkurentsivõimeline.SKT-sisemaj.kogutoodang-antud riigi terr.aasta jooksul tood.ka upade ja teenuste koguväärtus(P-E kõige suurem-159,Kirde-E väikseim- 54)Regionaalpoliitika-riigi tegevus ,mis peab aitama vähendeda üksikute piirk.majand.arengu mahajäämust.Energeetika- kütuste,elektri-ja sooju senergia tootmine,energia edast.tarbijale.Põlevkivi-sest see on ainud tõsiselt arvestatav kodumaine energeet iline ressurss ning saame teistest riikidest sõltumatu energeetika, on meie enda

Majandus → Majandus
13 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun