Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"toodetele" - 734 õppematerjali

toodetele on joonistatud vastav märk – ring mahakriipsutatud viljapeaga. Täiendavat informatsiooni tsöliaakia kohta: http://www.tsoliaakia.ee
thumbnail
8
pptx

WWF - Maailma Looduse Fond

WWF Maailma Looduse Fond WWF The World Wide Fund for Nature 1986 World Wildlife Fund(USAs ja Kanadas) Sõltumatu looduskaitseorganisatsioon 90 riigis ja 5 miljonit toetajasliikmeid Põhieesmärk :Maa biodiversiteedi säilitamine 90% rahadest on vabatahtlike annetajaid WWF moodustati 11. septembril 1961 Morges'is Sveitsis. Peakorter asub Glandi linnas Sveitsis. Fondi rajajad on Julian Huxley, Max Nicholson, Peter Scott ja Guy Mountfort. Organisatsiooni logoloomaks on hiidpanda. WWF ja Eesti Eestis puudub Soome (Olemas) Läti (Olemas) WWF Prioriteet teemad Kliima globaalse soojenemisega seonduv probleem metsade kaitse joogivee nappusega seotud probleemid, merede reostus looma ja taimeliikide väljasuremisoht saastatus toksiliste ainetega. WWF Tulevikuplaanid · 1991. a. ,,Mure maakera pärast". · Selle raames arutletakse selle üle, kuidas säilitada loodusvarasid kõige paremini. WWF leiab, et see peab toimum...

Turism → Maaturism
7 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kaupade märgistus

....................................4 5. Mahemärk.............................................................................................5 6.Öko........................................................................................................6 SISSEJUHATUS Tegin selle uurimustöö selleks, et saada teada mida tähendavad kindlad märgid, mingisugustel toodetel. TUNNUSTATUD EESTI MAITSE 1. Tunnustatud Eesti Maitse päritolumärk antakse toodetele, mille põhitooraine on 100%-liselt eestimaise päritoluga ning mis on edukalt läbinud laboratoorse ja sensoorse hindamise. 2. Märgi kasutamisõigust võivad taotleda kõik äriregistrisse kantud ettevõtjad, kes tõendavad dokumentaalselt toote valmistamisel kasutatud põhitooraine kodumaist päritolu. 3. Hindamise esimeses etapis vaatab EPKK läbi kõik esitatud toodete füüsikalis-keemiliste ja mikrobioloogiliste laborianalüüside tulemused

Toit → Toiduaineõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
8
doc

E-kaubanduse plussid ja miinused

E-kaupluse puhul toimub pakkumise tegemine, pakkumisega nõustumine ning lepingu sõlmimine interneti teel. Tavakaupluse puhul suhtleb müüja/pakkuja kliendiga näost näkku. E-poes on müüja kohustatud tarbijale esitama kirjalikult müügitingimused, oma andmed ning ostu sooritamise kirjelduse. E-poest ostmise puhul on tarbijal õigus kaup 14 päeva jooksul tagastada. http://www.tarbijakaitseamet.ee/public/Suunanaitaja_2012_e-kaubandus.pdf Mis on taganemisõigus? Millistele toodetele see ei laiene? Taganemisõigus: tarbija võib sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul ajast, mil asi on jõudnud tarbijani. Kui tarbijat pole teavitatud taganemisõigusest või edastatud muud seadusega ettenähtud teavet (pakkuja tegevuskoha aadress, kuhu kaebusi saab esitada; teave teeninduse võimaluste kohta; teave garantiitingimuste kohta) võib ta lepingust taganeda kolme kuu jooksul asja tarbijani jõudmise päevast. Võlaõigusseaduse § 56. Seadus

Majandus → Ettevõtlus
43 allalaadimist
thumbnail
8
docx

T-1 Toidukaupade märgistus

Märgise nimetus Märgise kujutis Mille eest ja millistele kaupadele antakse? Tunnustatud maitse märk antakse kõrge kvaliteediga toodetele, mis on toodetud EL-is Tunnustatud Eesti maitse märk antakse kõrge kvaliteediga toodetele, mis on toodetud Eestis ning mille põhitooraine on 100 %-liselt

Toit → Toitumine
13 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Pakendi märgid

Toidukaupade märgistus Kvaliteedimärgid Tunnustatud maitse - märk antakse kõrge kvaliteediga toodetele, mis on toodetud EL-is Tunnustatud Eesti maitse - märk antakse kõrge kvaliteediga toodetele, mis on toodetud Eestis ning mille põhitooraine on 100 %-liselt eestimaist päritolu; Eesti parim toiduaine - märk antakse uuele Eesti tootele, mis on läbinud oma tootegrupi aastakonkursi; Aus Kaup - märk antakse toodetele, mille valmistamisel ei ole kasutatud mehhaaniliselt konditustatud lihamassi; Eesti lipumärk - see on valmistatud Eesti toiduainetööstuse ettevõtetes eestimaalaste poolt eestimaalaste maitse-eelistusi ja traditsioone silmas pidades Mahe(öko)märgid Eestis kasvatatud - märk antakse Eestis kasvatatud kõrge kvaliteediga aiasaadustele; Mahemärk - märk antakse toodetele, mis on kasvatatud ja käideldud ökoloogiliselt

Õigus → Müügiõpetus ja...
41 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Tarbekeemia märgid

toodetega võrreldes kogu oma olekutsükli pesemiseks. jooksul keskkonnale väiksemat kahju. Märgis ohutumatele ja efektiivsematele Antistaatilise toimega keemiatoodetele , mis ei ohverda kvaliteeti , kuid on ohutumad inimetsele ja planeedile. Toodet soovitatakse astme ja Sobib ainult masinpesuks allergikutele ( pesupulbrid ) Toetusskeem laile valikule toodetele,mis Hõlbustab triikimist spetsiifiliselt emmeldavad või piiravad allergeenide kõrget taset keskkonnas. Rootsi keskkonna hoiu märk ( pesuvahendid ) Lõhnastatud Lubatud käsipesu Annab pesule pehmuse

Keemia → Keemia
15 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Käsumajandus - Konspekt

Eraomand * Eraomand on kapital ja mud ressursid, mille omanik on eraisik või - ettevõte, mitte aga riik. * Õigus omada ja kontrollida eraomandid loob omanikele motiivi kasutada oma ressursse nii effektiivselt kui võimalik. * Motiiv on millegi tegemise ajend. * Turumajanduses on majanduslikuks motiiviks kasum. Hinnasüsteem * Hinnasüsteem tähendab hindade kasutamist piiratud ressursside jaotamiseks. Kui ostjad ja müüjad teevad turgudel vahetustehinguid, kahetestavad nad toodetele, teenustele ja ressurssidele hinnad. * Rahas väljendatud hinnad on sõnuimd, mis kannavad toote - ja ressursiturgudel palju informatsiooni. Turukonkurents *Konkurents tähendab võistlust ostjate ja müüjate seas ressursside ja kaupade ostmise ja müümise pärast. * Kasum on tulle, mis jääb järele, kui kogutuludest lahutatakse kogukulud. Ettevõtlikkus * Ettevõtja on isik, kes tegutseb äris kasu saamise eesmärgil ja kannab sellesse

Majandus → Majandus
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Toote ja teenuse ohutuse seadus elektriohutuse võtmes

Toote ja teenuse ohutuse seadus elektriohutuse võtmes §1. Seaduse eesmärk ja reguleerimisala (1) Seaduse eesmärgiks on tagada turul olevate toodete ja pakutavate teenuste ohutus. (2) Seaduses tuuakse võlja põhimõtted, mille järgi turul olevad tooted ning pakutavad teenused ohutuks loetakse. Seadus näeb ette, kuidas peab toimuma järelvalve ohutuse tagamiseks. (3)/(4) Toote ja teenuste ohutuse seadus kehtib nendele toodetele ja teenustele mahus, mis on väljaspool elektriohutusseadust. (5) Toodest, mille suurs või kuju eksitab tarbijat, tuleb teha tootjale või edasimüüjale ettekirjutis, milles kästakse puudused kõrvaldada, toode müügist kõrvaldada või vajadusel tagasi osta. Ettekirjutise mittetäitmisel määratakse tootjale või edasimüüjale trahv. §2. Mõisted (1) Toote all peetakse silmas vallasasju (esemeid), mille asukohta on võimalik muuta. Näiteks elekrtiseadmed

Elektroonika → Elektriohutus ja seadusandlus
26 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ettevõtte AS Tere analüüs

Ettevõtte analüüs 1. Ettevõtte lühikirjeldus : Tere AS on kaasaegne ning laia, ent samas efektiivse tooteportfelliga müügi- ja tootmisettevõte, mille peamisteks tegevusaladeks on toorpiima kokkuost, piimatoodete tootmine ja müük. Tooteportfelli täiendamiseks turustatakse ka mujal valmistatud kastmeid, sojajooke ning ka teisi mittepiimapõhiseid tooteid. Arvan, et ettevõtte on vägagi edukas ning paljud eelistavad just Tere tooteid teistele toodetele. 2. Swot analüüs : Tugevused: Nõrkused: · Võib tekkida töötajate vahelisi · Ettevõttel on hea maine ja neid konflikte, ka juhtide ning töötajate tunnustatakse kui proffesionaale. vahelisi. · Neid tuntakse üle kogu Eesti.

Majandus → Majandus
330 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kulude ja omahinna arvestus

põhitegevusega seotud ja põhitegevusega mitteseotud kuludeks. Kogukulud kujunevad järgmiselt: OTSEKULUD + PÕHITEGEVUSE ÜLDKULUD + ETTEVÕTTE ÜLDKULUD = KOGUKULUD Ülesanne Määrata OÜ ABC 1) Toodete täisomahind 2) Müügihind, arvestades kasumimarginaaliga..... OÜ ABC õmbleb kostüüme ( toode K) ja seelikuid (toode S) Ettevõtte kulud on järgmised (kuus) Materjalikulu toodetele K: 3 000 S: 1 400 Tööjõukulu toodetele K: 2 600 S: 1 000 Tööjõukulud juhtimises 700 Kindlustuskulud tootmises 25 Tootmismasinate amortisatsioon 40 Transpordikulud 335 Elekter, vesi soojus, side 900 Muud........................ 1000 Lihtsustatult Otsekulud K-le 5600 Otsekulud S-le 3600 Üldkulud kokku 3000

Majandus → Majandus
70 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ühiskonna tööks valmistumine: TARBIMINE

Mis on tarbimine?- Isiku vajaduste rahuldamine kaupade teel. Milliseid erinevaid ostmise põhjuseid saab eristada?- Emotsionaalne-Meelelahutus, Füüsiline-vajalikud kaubad. Müüja ja tarbija kohustused.- Peab olema hind, tšekk, teave, aegunud kaup eemaldada, ei tohi käskida osta mitu toodet. Tarbijakaitseamet- Kaitseb tarbija huve. Reklaam- Reklaamib teatud kaupu. Kestvuskaup- Tooted, mida kasutatakse pikaajaliselt. Käibemaks- Maks, mis lisandub toodetele või teenustele. Tulumaks- On juriidiliste isikute palgast võetud maks. Sotsiaalmaks- Maksab tööandja pensionifondi ja haigekassasse. Aktsiis- Maks, mida kehtestab riik tervist kahjustatavatele toodetele. Tuludeklaratsioon- Inimese/abikaasade aasta palga aruanne maksuametile. Defitsiit- Tooted/teenused, mis ei ole igale isikule kättesaadav. Fairtrade- Seab paika paremad majanduslikud ja sotsiaalsed tingimused (Aafrika/Aasia/Kesk-Ameerika/Lõuna-Ameerika)

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Teadlik tarbimine

TEADLIK TARBIMINE  Teadlik tarbija ostab seda, mida vajab.Ta oskab kriitiliselt hinnata reklaami ja tutvub toote omadusega: uurib märgistusi ja loeb kasutusjuhist. Märgistus  Toodetel on mitmesuguseid märgistusi:  toidu koostis  toote päritolu  säilivusaeg  säilitamiseks vajalikud tingimused Eesti toiduainete märgised Tunnustatud Eesti maitse - märk antakse kõrge kvaliteediga toodetele, mis on toodetud Eestis ning mille põhitooraine on 100 %-liselt eestimaist päritolu; Eesti parim toiduaine - märk antakse uuele Eesti tootele, mis on läbinud oma tootegrupi aastakonkursi; Eesti lipumärk - see on valmistatud Eesti toiduainetööstuse ettevõtetes eestimaalaste poolt eestimaalaste maitse- eelistusi ja traditsioone silmas pidades

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
10 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Referaat "Ökomärgid"

HIIUMAA ROHELINE MÄRK Hiiumaa Roheline Märk - loodussõbralik teenindus. Hiiumaa Roheline Märk tähistab majutus- või söögikohta, mis majandab säästes looduskeskkonda. See tähendab: kasutab kõiki võimalusi, et oma tegevusega vähem koormata Hiiumaa puhast loodust. PUHAS KESKKOND Ökomärgist tahetakse anda toodetele, mis tekitavad teiste samaotstarbeliste toodetega võrreldes kogu oma olelustsükli jooksul keskkonnale väikseimat kahju. Eesti ökomärgist ei anta toiduainetele ja ravimitele, kuid seda saab anda nende pakendile. 1.1 EESTIS ENAMLEVINUD ÖKOMÄRGID PÕHJAMAADE LUIGEMÄRK (THE NORDIC SWAN LABLE) Üks edukamaid keskkonnamärgisüsteeme on Põhjamaade Luigemärk . Selle

Loodus → Keskkonnaõpetus
33 allalaadimist
thumbnail
24
odp

Ökomärgised

Hüper ja supermarketid Kontori tarvete kauplused Üldehitusmaterjalide kauplused Tööstuskaupu müüvad kauplused Põhjamaade luigemärk Sellemärgi võivad saada tooted,mille valmistamise protsessis on kulutatud vähe energiat Krav Märk garanteerib, et toiduks tarvitavate taimede kasvatamisel pole kasutatud kunstväetist ja kahjuritõrje vahendeid.Liha ja piima toodetele antakse märk juhul kui loomad saavad vabalt väljas käia ja vähemalt pool nende söödast on kasvatatud kunstväetiseta ja kahjuritõrjevahenditeta.Põhilisel t on märk kasutusel Skandinaavias. Euroopa Liidu Lilleke 1992 a. Sai alguse Euroopa ühenduse keskkonnamärgisüsteem.Esime sena kasutati Eurolillekest vett ja eneriat säästvate pesuainete tähistamisel.Tänaseks

Majandus → Müügitöö alused
33 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tööleht nr 1: Toidukaupade märgistus

kõrge kvaliteediga tootele, mis on toodetud EL-is Tunnustatud Eesti Antakse kõrge maitse kvaliteediga toodetele, mis on toodetud Eestis ning põhitooraine on 100% -liselt eestimaist päritolu Eesti parim toiduaine Antakse uuele

Toit → Toidukaubandus
15 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Toiduainete tunnusmärgid

sertifitseerimisasutus toiduainete sertifitseerimise valdkonnas. Sertifitseerimisulatus katab kogu Tunnustatud Eesti Maitse hindamisprotsessiga seotud tegevusi. TUNNUSTATUD MAITSE Tunnustatud Maitse kvaliteedimärk ehk ristikumärk antakse Eestis toodetud toiduainetele, mis läbivad edukalt laboratoorse ja sensoorse hindamise. Toote valmistamisel kasutatud tooraine päritolu ei ole ristikumärgi puhul oluline. Tunnustatud Eesti Maitse päritolumärk antakse toodetele, mille põhitooraine* on 100%- liselt eestimaise päritoluga ning mis on edukalt läbinud laboratoorse ja sensoorse hindamise. Märgi kasutamisõigust võivad taotleda kõik äriregistrisse kantud ettevõtjad, kes tõendavad dokumentaalselt toote valmistamisel kasutatud põhitooraine kodumaist päritolu. * Põhitooraine - tooraine, mis annab tootele kõige iseloomulikumad omadused, nt lihatoodete puhul liha, piimatoodete puhul piim jne.

Toit → Kokandus
30 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

IT Kolledž Ettevõtte majandusõpetus: äriplaan

pagaritooteid ning pakkuda valikut, kust leiab endale sobiva ja meeldiva toote iga inimene. Eesmärk Esmaseks eesmärgiks on käivitada tootmine, saavutada tuntus ning kindlustada püsiv koht turul. Eduka äritegevuse korral on plaanis laieneda erinevatesse Eesti piirkonda- desse luues pagariäride keti. 5 Ärikeskkond Turg on küll küllastunud pagaritoodetest kuid uutele ja innovaatilistele toodetele on meie nägemusel alati ruumi, sest süüa soovivad kõik ning paljud kliendid on alalises otsingus, et leida ja proovida midagi uut. Uue ettevõttega alustamiseks on majanduslik keskkond Eestis suhteliselt stabiilne, kriisiperiood on läbitud ning majandus on olnud väikeses kasvus. Samas ei ole täit kindlust majanduse jätkuva kasvu suhtes, kuna prognoosid maailmamajandusele on ebastabiilsed. Kestab ka nn põgenikekriis Euroopas, mis suurendab ebastabiilsust veelgi

Majandus → Äriplaan
152 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Turunduse kokkuvõttev materjal

turule hästi sisenenud ja tuntud, 5)lööv tootenimi, teadvustada oma toodet turule võimalikult kiiresti ja jõuliselt, 6) lihtsustada turundussõnumit, kuna tarbija on korraga teadlik vähestest võistlevatest toodetest. Juudekasvustrateegia - Turule tungimine ­ käibe kasvatamine praegustel turgudel praeguste toodetaega, kuid uue turundusstrateegiaga, Toote arendamine ­ uute toodete loomine preguste turgude jaoks, Turu laiendamine- pregustele toodetele uute turgude ledimine, Diversifikatsioon ­ müügimahu suurendamine uute toodetega uusi turgusid vallutades, ka mitmel aladel tegutsemine; uued tooted rajanevad kas vanale või uuele tehnoloogiale. Turundusuuringu etapid ­ I etapp probleemi määratlemine- 2 põhilist probleemivormi:Võimaluste ärakasutamise probleem, Takistuste ületamise probleem. Probleemi määratlemine koosneb järgmistest sammudest: Probleemolukorra tunnistamine,

Varia → Kategoriseerimata
18 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Turunduskampaania analüüs

reklaamitavad tooted kiirelt ja mugavalt üles. Hinnagarantii turunduskampaania osutus aga sedavõrd edukaks, et seda otsustati jätkata ning laiendada kuni 1000 tooteni. Seetõttu 2012 aasta septembrist kaasati antud kampaaniasse ka kliendid. Prisma hüpermarketitesse olid asetatud hääletuskastid, kus kliendid said ise kirjutada, mis toodet nad sooviksid näha hinnagarantiis. Lisaks said inimesed hääli anda soovitud toodetele ka internetis. 500 enim hääli saanud toote hinnad külmutati 2013 aasta alguses. Teine sama palju lisati juurde müügistatistikate põhjal. Pärast esimest Hinnagarantii kampaaniat ning selle edu, hakkasid ka teised jaekaubandusketid kopeerima. Konsum lubas teatud perioodil toodetele muutumatuid hindasid. See kestis väga lühikesel perioodil. Rimi Eesti hakkas Säästumarketis tegema hindade külmutamisi. Kui Prismas rääkis 800 toote hindade külmutamisest kuude vältel,

Majandus → Turundus
60 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Keraamika referaat

Tellised KERAAMIKA PÕLETAMINE Keraamilist massi põletatakse selleks, et muuta see kõvaks, väliskeskkonna mõjudele vastupidavaks ja veekindlaks. Keraamilist massi, mida ei ole põletatud, on ka pärast ärakuivamist võimalik vee lisamisega taas plastiliseks muuta. Põletust teostatakse ka selleks, et moodustada keraamiliste esemete pinnale glasuur, mis muutub põletuse käigus pulbrist klaasjaks massiks. Selleks teostatakse eelpõletuse läbiteinud ja seejärel glasuuritud toodetele glasuurpõletus. Võimalik on ka dekoorpõletus, mille puhul kinnistatakse põletuse käigus glasuurileglasuuripealsete värvidega maaling või kaetakse ese teistkordse glasuurikihiga ja teostatakse põletus madalamal temperatuuril, et alusglasuur sulama ei hakkaks. Mõningatel puhkudel teostatakse ühekordne põletus ja sellisel juhul jääb see põletus ka ainukordseks. Põletusliigid Eelpõletus Glasuurpõletus Ühekordne põletus Dekoorpõletus

Majandus → Tööstuskaup
24 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Erinevate toiduainete kvaliteeti tunnustavad konkursid

· Märki võib kasutada võidutootel ajaliste piiranguteta, kuid tingimuseks on märgi kasutamine koos vastava aasta numbriga ning eeldusel, et toote pakendit pole muudetud. Eesti parim toiduaine 2010 · Eesti Parim Toiduaine on Fazeri Must seemneleib · Eesti Parim Mittealkohoolne Jook 2010 Põltsamaa Premium Õunamahl · Eesti Parim Köögiviljatoode 2010 Küüslaugukur Tunnustatud Eesti maitse · Tunnustatud Eesti Maitse päritolumärk antakse toodetele, mille põhitooraine on 100%-liselt eestimaise päritoluga ning mis on edukalt läbinud laboratoorse ja sensoorse hindamise. · Kvaliteedi- ja päritolumärgi väljaandmise eesmärgiks on: väärtustada Eestimaist toodet Eesti turul toetada Eesti toiduainete kodumaist müüki ja eksporti pakkuda eeliseid konkurentsis Kui kaua märk kehtib? · Sügisel välja antavad märgid kannavad väljaandmisaasta numbrit ja kehtivad järgmise aasta lõpuni.

Toit → Toiduainete sensoorse hin.al.
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Riskid majanduses

suuremad tagajärjed. Poliitiline risk võib olla sõda, blokaad, boikot, mida põhjustab kahe või enama riigi vaenulikkus. Samuti teise või oma riigi sisepoliitikast tulenev risk ­ streik, rahutus, kodusõda, vaimistega seotud rahutused jms. Poliitiliste majandusriskide alla käib veel embargoriskid, kui poliitilisel tasandil keelatakse ära kaupade eksport või import. Näiteks Venamaal on aastate jooksul kehtestatud erinevaid impordi keelde nii köögiviljadele kui ka loomsetele toodetele. Tururiski all mõeldakse seda, et ostja orienteerib teistele toodetele, kas siis toote halva kvaliteedi, halva sortimendi või vale turustamise aja pärast.Firma läbimõtlematu laiendamine võib kaasa tuua tururiske. Esiteks saab laienemist endale lubada vaid tõesti tugev ettevõte. Kui pole piisavalt vaba raha, muutub üle enda jõu laienev firma vastuvõtlikuks tururiskidele. Jaemüügiettevõtte puhul tähendab see, et iga langus tarbimises kajastub paratamatult ka kokkukuivavas rahavoos

Majandus → Makroökonoomika
36 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Keskkonnamärgised S.N LUII

Ökomärgist võivad omada tooted, kus on kasutatud vähe energiat. Hetkel on märgistatud 6500 toodet, 11000 tootjalt. http://www.bioneer.ee/static/files/081/t2_ nordic-swan-logo.jpg Euroopa Ühenduse ökomärgis Eristab tooteid, mis vastavad kõrgetele nõudmistele toimimise ning keskkonnakvaliteedi osas. Ökomärgise eesmärgiks on anda toodetele lisaväärtust ja roheliste toodete ning teenuste kasvaval turul konkurentsieelist. Tunnustavad 25 EU liikmesriiki. On antud rohkem kui 300 firma toodetele ja teenustele. Aastal 2004 müüdi 280milj ökomärgistatud toodet, mis maksid 700mlj . http://www.bioneer.ee/eluviis/tarbimine I-tüübi ökomärgise põhimõtetele osaliselt vastavad märgised:

Loodus → Loodus
7 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Innovatsioon toiduainetööstuses

-- uue tehnoloogia kasutuselevõtt ühes ettevõtte allüksuses (näiteks tootvas üksuses), sel juhul on ennemini tegemist protsessiinnovatsiooniga. ja teiseks turunduslikud uuendused: näiteks reklaamimine või nimede brändistamine. SLAID 8 Et arendada tootearendust toiduainetööstuse ettevõttes tuleks: töötajaid koolitada tootearenduse teemal; täiustada laboreid ja muid tehnilisi vahendeid; suunata tootearendusse rohkem raha; teha toodetele kvalitatiivuuringuid; teha toodetele testimisi; teha koostööd teadusasutuste ja toitumisteadlastega; teha tarbijauuringuid. SLAID 9 Piimatööstuse innovatsioonist mõnede toodete näited: http://www.technopolis.ee/uudised/toiduained-muutuvad-innovatiivsemaks Toiduainetetööstuse aastakonverentsil kuulutati innovatiivseimaks toiduaineks AS Tere ME3 bakteriga 2,5% joogipiim dr. Helluse sarjast. AS Põltsamaa Felix sai hakkama aga seni võimatuna näiva ülesandega - uues majoneesis on

Majandus → Innovatsioon
52 allalaadimist
thumbnail
22
doc

EESTI KAUBANDUSES LEIDUVAD MÄRGISED

Ökomärgis on tähis, mis kinnitab toote või teenuse keskkonnasõbralikkust. Ökomärgis antakse tootele või teenusele, mis avaldab keskkonnale vähem negatiivset mõju kui samaväärne märgiseta toode või teenus. Ökomärgis on hea abivahend inimestele, kes soovivad teha keskkonnasõbralikku valikut tarbetoodete ostmisel. Ökomärgiste eesmärk on minimiseerida keskkonnale ja inimese tervisele avaldatavat mõju toodetest ja teenustest. Kriteeriumid on välja töötatud spetsiifilistele toodetele ja teenustele. Kriteeriumid põhinevad kogu elutsükli mõjuanalüüsil toorainest tootmiseni, kasutamiseni ja tekkivate jäätmeteni. Ökomärgistatud toodete vastavust kriteeriumitele kontrollib sõltumatu hindaja. ECO MÄRK Selle ökomärgiga tähistatakse mahepõllumajanduse tingimustes kasvatatud produkte. Näiteks: kartul, teraviljad, juust, jne. Märgiga tegeleb ülemaailmne sõltumatu organisatsioon SKAL. Tänaseks

Majandus → Klienditeenindus
23 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Turgude tunnused

Firmade arv Palju ettevõtteid. Palju ettevõtteid. Üksikud suurfirmad. Üks suurfirma. Kontroll hinna üle Puudub. Turg määrab Asenduskaupade Sageli head Üks firma otsustab hinna ning ettevõtted olemasolu piirab hinna võimalused määrata toote ja selle hinna üle. nõustuvad sellega kujundamist. hindu oma toodetele. Toote eristamine Puudub. Tooted on Tooteid eristatakse Oluline mõnede Puudub. sarnased. vastavalt erinevate toodete, näiteks autode turgude vajadustel. puhul. Väheoluline standartsete toodete, näiteks bensiini puhul.

Majandus → Majandus
11 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Märgistused

Toidu ja öko märgistused. Rahvuslipu märk toote hinnasildil näitab, et see on valmistatud Eesti toiduainetööstuse ettevõtetes eestimaalaste poolt eestimaalaste maitse-eelistusi ja traditsioone silmas pidades. Millised tooted saavad õiguse kanda lipumärki ? Tooted, mis kannavad kauplustes lipumärki, on toodetud Eesti toiduainetööstuse ettevõtetes. Eestis toodetud toiduainetes on kasutusel nii kodumaine kui importtooraine, ent suurim lisandväärtus toodetele on antud Eestis, need tooted on loodud Eesti töötajate poolt eestimaalaste maitse-eelistusi ja traditsioone silmas pidades. Tunnustatud Maitse · Näitab toote kõrget kvaliteeti · Tooted on läbinud laboratoorse ja sensoorse hindamise · Märki saavad taotleda kõik Euroopa Liidu liikmesriikide ettevõtted · Märk antakse Eestis toodetud toiduainele, st. tooraine päritolu antud märgi puhul oluline ei ole

Õigus → Müügiõpetus ja...
43 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Küsimused toiduseaduse kohta koos vastustega

14. Kuidas tuleb märgistuses esitada vett kui koostisosa? Lisatud vesi ja lenduvad ühendid esitatakse koostisosade loetelus nende sisalduse järgi valmistootes. Vee koguse arvutamiseks lahutatakse valmistoote massist muude koostisosade masside summa. („Toidu märgistusele esitatavad nõuded ja märgistamise ning muul viisil teabe edastamise kord,“ § 8, lg 1) 15. Missugused tingimused ja kui pika säilivusaja võib määrata seadusandlusest tulenevalt järgmistele toodetele ettevõte, kes ei ole teinud toodetele kestvuskatseid: KEEDETUD RIIS, PÄRMITAIGEN, VÕIKREEMIGA TORT, VÄRSKETE PUUVILJADEGA KAETUD TORT, TÄIDETUD MUNAD.  keedetud riis, +2...+6, 12 tundi  pärmitaigen, +2...+6, 9 tundi  võikreemiga tort, +2...+6, 36 tundi  värskete puuviljadega kaetud tort, +2...+6, 24 tundi  täidetud munad, +2...+6, 6 tundi (Toidu säilitamisnõuded) 16

Toit → Toiduseadus
16 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Aeroc ehitusmaterjalid

Kõrgekvaliteediliste toorainete ning kaasaegse valmistamistehnoloogia koosmõjus saavutatud Aeroc`i toodete mahukaalu ning survetugevuse suhte näitajad esindavad maailma selle ala absoluutset tipptaset. Aeroc on ökoloogiline materjal, mis ei sisalda ega erita mingeid kahjulikke aineid. Oma emissiooniklassilt kuulub Aeroc vastavalt Soome RTS kvalifikatsioonile parimasse M1 klassi. Aeroc materjali suletud poorides (mõõduga 0,5 ­ 2,0 mm) paiknev õhk annab toodetele suurepärased soojusisolatsiooni omadused ja hea tulekindluse. Samuti on materjal väga hästi töödeldav ning vee- ja külmakindel. Lühidalt võibki öelda, et Aeroc on puidu parimate omadustega kivi, mis erinevalt puidust ei põle, ei mädane ega karda niiskust. Materjali omadused: Kerge kuid tugev AEROC on kergeim ehituses kasutatav kivimaterjal, millel on piisav tugevus mitmekordsete hoonete kandeseinte ehitamiseks. Energiasäästlik

Ehitus → Ehitus alused
50 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Transgeensed taimed ja eetika

· Suurendada vastupidavust haigustele ja kahjuritele · Tõsta taluvust umbrohutõrje kemikaalide suhtes · Tõsta taluvust karmide keskkonna tingimuste suhtes Peamised muundatud kultuurid: · Mais · Soja · Puuvill · Raps Suur saavutus · Kuldne riis, mis sisaldab palju A-vitamiini lähteaineid. Eetilised probleemid · Puhta looduse rikkumine. · Võimatu ära hoida muund taimede segunemist puhta loodusega (nt. tänu õietolmule). · GMO toodetele pole tehtud piisavalt analüüse ja pika-ajalisi uuringuid nende mõju kohta. Kasutatud materjalid · http://avatudylikool.emu.ee/userfiles/Avatud%2 · Biloogia õpik gümnaasimile II osa 3.kursus · http://www.eko.org.ee/gmo/images/stories/res · http://www.eko.org.ee/gmo

Bioloogia → Bioloogia
28 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Arve

Kauba 14,Kuressaare 13417 tel 453 3057 ,Fax 6811 965 e-post:www.annilusalong.ee www.annbeauty.ee Hea Klient ! Sõbrakuu soodustused,ripsmepikendused 50% allahindlust,solaarium 20% soodust,biokeelküünte hooldus vaid 16 .Ilusalongil on nüüd müügil kinkekaardid kõigitele toodetele ja teenustele. Arve nr: 2002013449 Kuupäev: 20.02.2011 Maksetähtaeg: 04.03.2011 Viitenumber: 8969415 Kliendinumber: 896941 Müüja:ILUSALON ANN BEAUTY Ostja:VIKTOORIA KUUSIK Kauba14,Kuressaare 13417,Eesti Suve 2, Valga 66085 Registrikood 10178070 Valgamaa Konto SEB Pank 10220003768012 KMKR EE 100222788 Tellija:Viktooria Kuusik Kaubad/Teenused 30min-1tund Hind Summa 1.Biogeelküüned 1tund(paigaldus) 16 16 2.So...

Informaatika → Informaatika
27 allalaadimist
thumbnail
4
doc

õiglane kaubandus

toode, on nüüd õiglase kaubanduse kriteeriumitele vastavate toiduanete nimekiri pikk: tee, kakao, suhkur, vein, puuviljad, riis, jms. Üha enam Fairtrade märgistatud tooteid on orgaaniliselt kasvatud. Need on kaubad, mida leiab nüüd nii mahepoodides kui jaekaubanduskettides 23 arenenud riigis. Õiglane kaubandus on ka sertifitseerimissüsteem, mis seisab arengumaade väiketootjate huvide eest. Õiglase kaubanduse idee on tagada arengumaade väiketalunike toodetele õiglane hind ja parandada suurtootmises osalevate töötajate töötingimusi. Selleks sõlmitakse pika-ajalised partnerlussuhted arengumaade tootmisühistutega, makstakse maailmaturu kokkuostuhinnast veidi kõrgemat hinda ja välditakse toodete turustamisel arvukaid vahendajaid. Samuti jälgitakse, et tootmises ei ole kasutatud lapstööjõudu ega raisatud loodusvarasid. Lisaks kõrgemale hinnale, makstakse õiglase kaubanduse süsteemis osalevatele tootmisühistutele lisatulu (premium), mida

Geograafia → Geograafia
56 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tortide ja kookide kaunistamine

PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS PAGAR- KONDIITER nimi Kondiitri toodete kaunistamine Referaat Pärnu 2009 Kaunistamine zeleega Kondiitritööstuses kasutatakse väga mitmesuguseid zeleesid. 1. Külmzeleed, mis jõuavad kasutajani valmiskujul ning mida kasutatakse toatemperatuuril 2. Kuumutamise teel valmistatavad zeleed Zeleega kaetakse peamiselt puuvilja- ja marjatorte või -kooke. zeleeannab toodetele ilusa läike ning aeglustab marjade ja puuviljade riknemist. Enamasti kantakse zelee toodetele pintsli abil, väiksemaid tooteid või üksikuid marju võib zeleesse kasta. Kui puuvilja/marju kaetakse zeleega nii, et viimane satub ka näiteks vahukoorega või võikreemiga kaetud pinnale, tuleb jälgida, et zelee ei oleks liialt kuum, vastasel korral vahukoor sulab ja seguneb zeleega ning tekib intetu laialivalgunud kiht.

Toit → Pagar-kondiiter
84 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Õiglane kaubandus

Õiglane kaubandus Õiglane kaubandus seisab arengumaade väiketootjate huvide eest. Õiglase kaubanduse eesmärk on aidata väikesi peresid, põllumajandustootjaid. Arengumaad saavad korraldada ja arendada oma ettevõtlust nii, et kasutada ära maailmaturgu otse. Õiglase kaubanduse idee on tagada arengumaade väiketalunike toodetele õiglane hind ja parandada suurtootmises osalevate töötajate töötingimusi. Selleks sõlmitakse pikaajalised partnerlussuhted arengumaade tootmisühistutega, makstakse maailmaturu kokkuostuhinnast veidi kõrgemat hinda ja välditakse toodete turustamisel arvukaid vahendajaid. Samuti jälgitakse, et tootmises ei ole kasutatud lapstööjõudu ega raisatud loodusvarasid. Õiglase kaubanduse süsteemis investeeritakse saadud kasum kogukonna arengusse

Loodus → Kaunbadus
16 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Inflatsiooni olemus ja tekkepõhjused

Eraldi arvutatakse veel tootjahinnaindeksit ja ehitushinnaindeksit, ekspordi- ja impordihinnaindeksit. Hinnaindeksi abil mõõdetakse hinnataseme muutumist. Hinnaindeksid liigitatakse järgmiselt: Tarbijahinnaindeks (THI) Tööstustoodangu tootjahinnaindeks (TTHI) Ekspordihinnaindeks (EXHI) Impordihinnaindeks (IHI) Mõnel hinnamuutusel on suurem tähtsus. Keskmise hinnatõusu arvutamisel antakse neile toodetele, millele kulutatakse rohkem raha (nt elekter), suurem kaal kui sellistele toodetele, millele kulub raha vähem (nt suhkur või postmargid). Inflatsiooni mõõtmisel võetakse arvesse kõiki kaupu ja teenuseid, mida kodumajapidamised tarbivad, hõlmates järgmist: igapäevakaubad (nt toit, ajalehed ja bensiin), kestuskaubad (nt riided, arvutid ja pesumasinad), teenused (nt juukselõikus, kindlustus ja eluaseme üürimine). 1.3 Inflatsiooni reguleerimine Inflatsiooni reguleerimiseks on peamiselt kaks võimalust: raha- ja fiskaalpoliitika.

Majandus → Majandusõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
56
ppt

Toodete märgistamine 2010 I osa

Sirje Mets 6 Sõna pH tuleneb ladina keelsest fraasist ,,potentia hydrogenii" ja näitab vesinikioonide kontsentratsiooni aines. pH märgistus pakendil Ained on: 0 - 6 - happelised 6 - 7 - neutraalsed 8 - 9 - nõrgalt leeliselised 10 ­ 14 leeliselised Sirje Mets 7 Muud tarbekeemia märgid Dermatoloogiliselt testitud Toode on keskkonda säästev (nõudepesuvahendid, pesupulbrid) Toodetele, mis tekitavad teiste sama otstarbeliste toodetega võrreldes kogu oma olelustsükli jooksul keskkonnale väikseimat kahju Märgis ohutumatele ja efektiivsematele keemiatoodetele, mis ei ohverda kvaliteeti kuid on ohutumad inimestele ja planeedile Sirje Mets 8 Toodet soovitab Astma ja Allergia Ühing, et tootes, (põhiliselt seebid ja pesuvahendid) pole kasutatud lõhnaaineid ja valgendajaid Toetusskeem laiale valikule toodetele

Ökoloogia → Ökoloogia
17 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Toitude maitsestamine

Toitude maitsestamine 9. Miks toite maitsestatakse? Toite maitsestatakse maitse täiendamiseks ja parandamiseks. 10. Millal toite maitsestatakse? Maitseaineid lisatakse toidule kas enne töötlemist või kuumtöötlemise järel, oleneb toidust. Vormitoitudele ja hakkmassist toodetele lisatakse enne kuumtöötlemist. Suppide ja kastmete maitsestamine toimub nende valmistamise ajal. Peenestatud maitseained kuumtöötlemise lõpus. 11. Nimeta kodumaised vürtsid? Kodumaised vürtsid on: kadakamarjad, köömned, koriander ja aniis. 12. Nimeta ehtsad ehk klassikalised vürtsid? Ehtsaid vürtse kasutatakse kuivatatult. Pipar, ingver, kaneel, kappar, kardemon, loorber, nelk, muskaat, vanill. Puljongid ja supid 13

Toit → Kokandus
25 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Ohtlikud ained

Keskkonnaohtlik aine · Dangerous for the environment (keskkonnale ohtlik) - Sisaldab keemilisi ühendeid, mis keskkonda sattudes põhjustavad mikroorganismide või taimede haigestumist (hävitamist). Ökomärgiste eesmärgid · Edandada tooteid, mis on keskkonnasõbralikud. · Tarbijate keskkonnateadlikkuse tõstmine. · Turu mõjutamine keskkonnateadlikkuse suunas. Eesti ökomärgis · Puhas keskkond. - Asutatud 30.12.1997. - Antakse toodetele, mis oma olemasolu jooksul teevad keskkonnale kõige vähem kahju. Eurolilleke · Asutatud 1992. - 83 ettevõtet. - Üle 350 toote. · Pesu ja puhastusained. · Pesumasinad. · Pabertooted Toodet võib põletada · Plastiktooted · Pakendid · Muud materjalid - Võib põletada küttekolletes. - Võib põletada lõkkes. Turvakork Kemikaali kaubanduslik nimetus

Geograafia → Keskkonnageograafia
9 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Ökomärgid

tooteid, kartmata, et tegelikult ei olegi seda toodet/teenust keskkonnasõbralikult toodetud. Üle maailma eksisteerib ligikaudu 20 erinevat keskkonnamärgi süsteemi. Enamikke süsteeme haldavad riikide valitsused või iseseisvad organisatsioonid, kuid märgi omistamise kriteeriumid on paika pandud koostöös huvirühmadega ning neid vaadatakse regulaarselt läbi, et kiirete muudatustega tehnoloogiates kaasas käia ja tagada märgi kättesaadavus vähestele, teistest "rohelisematele" toodetele või teenustele. Samas ei tohi latti liiga kõrgele tõsta: normid peavad jääma piirile, mida on võimalik reaalselt täita. Lisaks toote/teenuse märgistamisele tuntakse ka ökomärgiseid, mis peavad andma tarbijale informatiivset teavet: toode on taaskasutatav, toodet võib põletada jne. Ka tuntakse märke, mis propageerivad näiteks puhtuse hoidmist. Kõigi selliste märgiste eesmärk on propageerida keskkonnasäästlikku käitumist ja tarbimist.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
59 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Toidumärgid

märgatavateks tänapäeva suure valikuga kauplustes. See teeb tarbija ostuotsuse tunduvalt lihtsamaks. Kuid ka propageerib kodumaiste toiduainete tarbimist ja suurendab usaldust Eesti päritolu toidukaupade vastu. Eestlased eelistavad kodumaist kaupa ja uuringud on näidanud, et 80% ostjatest pöörab tähelepanu kauba päritolu maale. Sügisel välja antavad märgid kannavad väljaandmisaasta numbrit ja kehtivad järgmise aasta lõpuni. Selle aja jooksul tehakse märki kandvatele toodetele pistelist järelkontrolli. Juhul, kui tarbija märkab märgistatud tootel tõsist kvaliteediviga, on tal võimalus pöörduda Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja poole, kes teostab kaebuse saanud tootele koheselt järelkontrolli ning informeerib juhtunust tootjat. 3 Aus kaup ELA liikmete sõnul annab märk garantii, et nende lihatoodetes pole kondilihamassi kasutatud

Toit → Kokandus
29 allalaadimist
thumbnail
3
doc

II kontrolltöö mõned küsimused

a. makstakse jäätmete emiteerimise eest väliskeskkonda b. makstakse mitmesuguste keskkonnaseisundi kontrollimise, järelvalve jms-ga tegelevate asutuste linantseerimiseks c. asutatakse heitmete suunamise eest kollektiivsetesse puhatus- või töötlemisseadmetesse 10. Maksude diferentseerimine majandusliku keskkonnameetmena seab oma eesmärgiks a. kehtestada hinnalisa sellistele toodetele, mis vajavad tarbimise järel spetsiaalset ümbertöötlemist b. alandada keskkonnasõbralike ja tõsta keskkonnakahulike toodete hindu c. kehtestada hinnalisa sellistele toodetele, millede tootmise või tarbimise käigus toimub keskkonna saastamine 11. Vaba elamispinna nn. Filtreerumisteooria tähendab seda, et a. head inimesed parandavad oma elamistingimusi ja teised saavad seda teha jällegi vabanenud elamispinna arvel b

Majandus → Majanduspoliitika
161 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Kaubandusalased õigusaktid

toodetega saal täis. Klient ei saa aru enam, mis kus palju maksab. 6 Toodete märgistused  Konsumis ja Säästumarketis ei olnud rikkumisi. 7 Parim enne kaupade paigutus Konsum Säästumarket  Kaupluses ei leidnud mina  Toodetele olid peal sellist kohta kus oleks kleebised -25% , olnud ´´Parim enne´´ -50% või -75% vastavalt kaupade paigutus. kuupäevale või kellaajale.  Polnud sooduskleebiseid (nt. koogid, tordid jne.) toodetel. 8 Ebaausad kauplemisvõtted- eksitav reklaam  Eksitavaid reklaame ei leidnud kummaski

Majandus → Kaubandus
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ajaloo konspekt külm sõda

Programm kestis neli aastat ning selle aja jooksul anti majanduslikku ja tehnilist abi kokku umbes 13 miljardi USA dollari väärtuses. Osalevate riikide tööstustoodang suurenes nelja aastaga 35% võrra ning ka põllumajandustoodang ületas sõjaeelse taseme. Lisaks aitas programm kaasa poliitilise olukorra stabiliseerumisele ning sundis Euroopat hakkama mõtlema integratsioonile. See inspireeris Euroopa riike ka ise hiljem arenguriikidele abi andma. Samal ajal tagas USA ise oma toodetele laialdase ekspordituru. (inglsimaa prantsusmaa ja saksamaa LV) VMN: vastastikuse majandusliku abistamise nõukogu, õpikus lk 126 nato vatsu ÜRO: Ühinenud Rahvaste Organisatsioon (ÜRO) on 26. juunil 1945 San Franciscos 51 riigi poolt moodustatud rahvusvaheline organisatsioon, mille eesmärk on rahvusvahelise rahu ja julgeoleku, inimõiguste ja rahvusvahelise koostöö tagamine ning majandusliku, sotsiaalse, kultuurilise ja humaanse iseloomuga rahvusvaheliste probleemide lahendamine.

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

VASTAVUSSERTIFIKAAT JA VASTAVUSMÄRK (CE) EUROOPA LIIDUS

volitatud asutuse vastavushindamise korrale ka tunnuskoodi, tuleb see paigaldada koos CE- märgisega ning sel juhul vastutab teavitatud asutus antud informatsiooni õigsuse eest.[7] 4.3 CE-märki kasutavad riigid CE märgistus on kohustuslik teatavatele tooterühmadele Euroopa majanduspiirkonnas (EEA), mis koosneb 27 liikmesriigist (EL) ja EFTA riikidest (Island, Norra, Sveits ja Liechtenstein). CE-märgistus on kohustuslik paljudele Euroopa Liidu (EL) piires müüdavatele toodetele olenemata sellest, kas need on toodetud EL territooriumil või sellest väljaspool. Teiste sõnadega, vastavusmärki peavad kandma ka EL-välistest riikidest imporditud tooted. Sel juhul peab importija tagama, et tootja väljaspool Euroopa Liitu on astunud vajalikke samme, et võimaldada toodetele vastavusmärgist. CE-märgistusel on võtmeroll vabakaubanduses ja nõuete harmoneerimisel EL piires. CE- märki kandvatele toodetele on

Ehitus → Ehitusõigus
50 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Põlva Selver – Edu Konsum kaubandusettevõtete võrdlus.

eripakkumised, ntks Selveri piim, koor jne mida Konsumi ketipoodides eristatavad pakkumised Selevri köök on ka selline müüakse nagu ntks Meieri kindlale sihtgrupile) omatoodang tooted, Säästu tooted. Eristumine sortimendi või hinna kaudu 8 Ostjate informeerimine: Soodus- ja kampaania Soodus- ja kampaania toodetele viidad, väljapanekud, toodetele viidatakse suurte juhitakse tähelepanu vastava hinnainfo siltidega. soodustuse sildiga. ( säästukaart, kampaania, vm) Teenindajate piisavus, Teenindajad on sinistes ja Teenindajatel vormiriietus sinise välimus, vormirõivastus, punastes vormiriietes, üldjuhul ja kollasega, eristuvad

Majandus → Arenguökonoomika
9 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Tollimaks

• VÕIB SAADA EKSPORDIL TOETUSI; • VÕIB OMA KAUBA PIIRANGUTETA IMPORTIDA ÜHENDUSSE VÕI ÜHENDUSEST SIHTRIIKI EKSPORTIDA; • EI TOHI ÜLDSE KAUPA SISSE TUUA VÕI VÄLJA VIIA, SEST KAUBA IMPORT VÕI EKSPORT ON KEELATUD (EMBARGO) VÕI VÕIB SEDA TUUA VAID TEATUD TINGIMUSTE TÄITMISEL. EKSPORDIMAKSU EESMÄRK • ON HOIDA VÄHESEID RESSURSSE VÕI TOORAINEID RIIGIS, SEEGA EI RAKENDATA EKSPORDIMAKSE TÖÖDELDUD TOODETELE IMPORDIMAKSU EESMÄRK • IMPORDITOLLIMAKSU EESMÄRK ON SISETURU KAITSMINE VÄLJASTPOOLT TULEVA KONKURENTSI EEST. • IMPORDIMAKS ON KÕIGE TÄHTSAM JA KÕIGE TAVALISEM TOLLIMAKS EESTIS TOLLIMAKS • KAUBASAADETISTE PUHUL, MILLE VÄÄRTUS ON ÜLE 150 EURO, TULEB TOLLIMAKSUGA MAKSUSTATAVATE KAUPADE KORRAL TASUDA TOLLIMAKS. • POSTISAADETIS, MIS ON SAADETUD KOLMANDA RIIGI FÜÜSILISELT ISIKULT

Majandus → Maksundus
7 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Mahetoit ja öko õpimapp

Ökomärgis antakse tootele või teenusele, mis avaldab keskkonnale vähem negatiivset mõju kui samaväärne märgiseta toode või teenus. Rahvusvaheline Standardiorganisatsioon jagab keskkonnaga seotud märgised kolme tüüpi: · I tüüp: ökomärgised · II tüüp: isedeklareeritavad märgised · III tüüp: keskkonnateatised Ökomärgist (I tüüp) peetakse kõige rangemaks keskkonnamärgiseks. See on vabatahtlikkuse alusel taotletav ning toodetele ja teenustele erapooletu institutsiooni poolt antav märgis. Teave toote või teenuse keskkonnasõbralike omaduste kohta antakse edasi sümbolina, mida võib kasutada tootel, toote pakendil, etiketil, tootega kaasnevates dokumentides, reklaamis. Ökomärgis antakse tootele või teenusele, mis vastab kehtestatud kriteeriumidele, ökomärgise andmise otsuse langetamisel lähtutakse toote või te enuse olelusringist. Praegu eksisteerib üle maailma umbes 40 ökomärgiseskeemi

Majandus → Kaubandus
16 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Muutused olmes 1920-1930 Eesti ja maailm

Sõja lõpp, majanduskasv Tehnika ja teaduse edasiareng Inimeste soov osta ja kogeda uusi asju, soov vabadust ja elust rõõmu tunda Muutused toodetes Üha enam tuli müügile uusi tooteid, mida võis inimestele pakkuda: Elektrilised kodumasinad(tolmuimeja, külmkapid, pesumasinad jne), mehaanilised tööriistad, samuti raadiod ja hiljem televiisorid Tänu televiisoritele, sai suurema tõuke ka filmikunst Tänu toodetele muutus ka kodu sisemine välimus Reisimine ja transport Kasutusele tulid üha kiiremad ja mugavamad transpordi vahendid: autod, bussid, rongid ja suured reisilaevad Tänu sellele oli inimestel palju mugavam sõita ühest punktist teise Vaba aeg Rohkem tekkis nii meestel kui naistel sõja järgsel ajal vaba aega Käidi rohkem seltskondlikel üritustel, pöörati rohkem tähelepanu sellele

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ökomärgistus Eestis

tooteid, kartmata, et tegelikult ei olegi seda toodet/teenust keskkonnasõbralikult toodetud. Üle maailma eksisteerib ligikaudu 20 erinevat keskkonnamärgi süsteemi. Enamikke süsteeme haldavad riikide valitsused või iseseisvad organisatsioonid, kuid märgi omistamise kriteeriumid on paika pandud koostöös huvirühmadega ning neid vaadatakse regulaarselt läbi, et kiirete muudatustega tehnoloogiates kaasas käia ja tagada märgi kättesaadavus vähestele, teistest "rohelisematele" toodetele või teenustele. Samas ei tohi latti liiga kõrgele tõsta: normid peavad jääma piirile, mida on võimalik reaalselt täita. Lisaks toote/teenuse märgistamisele tuntakse ka ökomärgiseid, mis peavad andma tarbijale informatiivset teavet: toode on taaskasutatav, toodet võib põletada jne. Ka tuntakse märke, mis propageerivad näiteks puhtuse hoidmist. Kõigi selliste märgiste eesmärk on propageerida keskkonnasäästlikku käitumist ja tarbimist.

Loodus → Loodus
14 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Ökomärgised

Umweltzeichen) on Saksamaal juba 1978. aastast kasutatav ökomärk. Konkureerib Põhjamaade-luigemärgiga. Selle märgiga tähistatakse neid kaupu, mis on teiste samalaadsetega võrreldes keskkonnasõbralikumad (näiteks vanapaberist toodetud paber kui keskkonnasõbralikum võrrelduna otse puidust toodetud paberiga). Samuti tähistatakse ökomärgiga neid tooteid, mille tootmisprotsess on tavapärasega võrreldes puhtam. Ka taaskasutatavatele toodetele, näiteks klaaspudelid, saavad nende tootjad taotleda ökomärki.Seda märki kannab üle 4000 erineva toote (N: elektrikaubad, transpordivahendid, vanapaber ja ka näiteks käekellad) umbes 80-st tootekategooriast 4. Möbiuse leht (The Möbius Loop) Valged nooled valgel taustal näitavad, et toode või toote pakend on taaskasutatavad (recyclable).Mustad nooled valgel taustal või valged nooled mustal taustal näitavad, et

Loodus → Keskkonnaõpetus
71 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun