Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"turundusalane" - 18 õppematerjali

thumbnail
3
docx

Konkurentsieelis Eesti turul

väikeettevõtted piirduvad vaid olukorra jälgimisega. Tegevusharu tingimused muutuvad ajas, kuna liikuma panevate jõudude mõjul muudavad oma käitumist ettevõtted, hankijad ja tarbijad. Tähtis on teada ettevõtte olulisemaid liikumapanevaid jõudusid, tavaliselt on neid kolm kuni neli, mis määravad ettevõtte edu lähiaastatel. Näiteks võivad olla jõududeks: toodete innovatsioon, tehnoloogilised muutused, turundusalane innovatsioon, oluliste konkurentide tegevusharusse sisenemine või sealt väljumine, muutused kuludes või efektiivsuses, tegevuse regulatsioonid ja valitsuse poliitika muutused jne. (Leimann et al. 2003: 129-134). Teooriana tundub strateegia läbiviimine äärmiselt lihtne, kuid reaalses situatsioonis on märksa keerulisem tagada eduka strateegia elluviimist. Kui strateegilised otsused ebaõnnestuvad osaliselt või täielikult, tuleb analüüsida olukorda, selgitamaks välja juhtunu põhjuseid

Majandus → Majandus
28 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Turunduse alused

MIDA TEHAKSE? Juhtimisfilosoofia visioon missioon eesmärgid (mõõdetavad) strateegiad (turundus-, juhtimis-, personalistrateegiad) äriplaan plaan korporatiivne kultuur KUIDAS TEHAKSE? 1. finantssüsteemid 2. kommunikatsiooni süsteem 3. IT-süsteemid Pank toetab pigem suurettevõtteid kuna loodab sealt suuremat intressi saada. TURUNDUSE OLEMUS turundus - tegevus, mis viib kokku ostjad ja müüjad turul toimub vahetamine: kauplemine, ostmine ja müümine eesmärgiga teha tuluaid tehinguid Mida teha, et teha tulusaid tehinguid? tarbijapoolne vaade - mida ootab ettevõtjapoolne vaade - turundus - kliendiväärtuse loomine (miks?) turunuds - reklaamitegevus (kuidas?) turundus tähendab mõista kliendi vajadusi, soove ja ootusi paremini, kui ta ise Ettevõtte turundusmeetmestik: Tarbija poolne vaade: ...

Majandus → Turunduse alused
7 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Strateegilise juhtimise konspekt

teenuste hulk jne). Paiguta ettevõtted kaheteljelisele joonisele, kasutades kaht muutujat. 28. Liikumapanevad jõud tegevusharus Liikumapanevate jõududena käsitletakse tegureid, mis mõjutavad haru arengut lähiaastail kuni viieaastases perspektiivis. Liikumapanevad jõud võivad olla: a) muutused tegevusharu pikaajalises kasvutempos; b) muutused tarbijaskonna koosseisus, käitumises ja ootustes toote suhtes; c) toodete innovatsioon; d) tehnoloogilised muutused; e) turundusalane innovatsioon; f) oluliste konkurentide tegevusharusse sisenemine või väljumine; g) tehnilise oskusteabe levik; h) tegevusharu jätkuv globaliseerumine; i) muutused kuludes ja efektiivsuses; j) tegevuse regulatsioon ja valitsuse poliitika muutumine; k) määramatuse ja äririski vähenemine. 29. Ettevõtte kriitilised edutegurid Kriitilised edutegurid on tegurid, mis suurel määral panevad paika selle, kes tegevusharus teenib kasumit kes mitte

Haldus → Strateegiline juhtimine
283 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimuste vastused 2014

NT: arvutimängude turg sai laieneda tänu arvutite hinna langusele ja koduarvutite levikule; E-lugerite kättesaadavus mõjutab E-raamatute müüki; 3D televiisorid ja saated. - Tegevusharu liikumapanevad jõud  Muutused tegevusharu pikaajalises kasvutempos  Muutused selles, kes toodet ostavad ja kuidas nad seda kasutavad  Toodete innovatsioon  Tehnoloogilised muutused/protsesside innovatsioon  Turundusalane innovatsioon  Oluliste ettevõtete tegevusharusse sisenemine või sealt väljumine  Interneti ja e-kaubanduse mõju  Tehnilise know-how levik  Tegevusharu jätkuv globaliseerumine  Muutused kuludes ja efektiivsuses  Nõudlus rohkem diferentseeritud või standardiseeritud toodete järele  Tegevuse regulatsiooni ja valitsuse poliitika muutused  Ühiskondlike taotluste ja murede muutumine, elustiilimuudatused

Majandus → Majandus
94 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse konspekt

1. "Ettevõtlus" ja "ettevõtja" ­ põhimõisted ja nende areng. (Orienteeruvalt tunda vähemalt Schumpeteri, Stevensoni ja Jarillo ning Burnsi määratlusi.) ``Enterpreneur'' PRS päritolu (15. Saj), tähistati isikut kes on aktiivne ja saavutab midagi. Kasutati ka vahendaja tähenduses kelleks olid maadeuurijad, kes sõlmisid kaupmeestega lepinguid nende kaupade müümiseks. Keskajal nimetati ettevõtjateks ürituste organisaatoreid ja aga ka suurte ehitusprojektide juhte. Eesti keeles ``antreprenöör''17.saj oli ettevõtja see, kes sõlmis riigiga igasuguseid lepinguid Läbivad jooned erinevates definitsioonides: firmaheaolu, isiklik huvi, kasumi motiiv, organiseerimine, planeerimine, initsiatiivi ülesnäitamine, riski ja vastutuse võtmine. Schumpeter ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid Stevenson ja Jarillo ettevõtlus on protsess, mille abil indiviidid, kes omal käel või organisatsioonide sees, püüdlevad v...

Majandus → Ettevõtlus
141 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused

Küsimused ja vastused 1. Ratsionaalne otsustusprotsess Otsustamise olemus ja otsustusprotsessi elemendid ning etapid. Otsustamise all mõistame tegutsemisviisi leidmist, probleemi lahendamise protsessi ennast ja tegevuse tulemust. Mõiste sisaldab omavahel seotud aspekti. Esiteks, otsustamine on tegevus, mis toimub juhtimissüsteemis ja on seotud probleemi lahendamiseks vajalike tegutsemisvariantide ettevalmistamise, leidmise, soodsaima variandi väljavalimise ja rakendamise otsusega. Seega on tegemist juhtimisaparaadi tööga ja juhtimisprotsessi teatud etapiga. Teiseks, otsustamine on juhtimisaparaadi tegutsemisviis juhitava süsteemi mõjutamiseks. Selles mõttes on otsustamine kavandatavate tegevuste kirjeldus. Kolmandaks, otsustamine on juhi praktiline tegevus juhtimissüsteemis. Juhtimisotsuste vastuvõtmise protsessi elemendid on: Probleemsituatsioon Aeg Ressursid Eesmärgid Juhi...

Majandus → Operatsioonijuhtimine
51 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUS

31. turundusosakonna struktuur 36. uurimine 32. juhtimisstiil 37. arendamine 33. otsuste tegemise kord 38. testimine 39. teenindamine 40. Turundusega seotud personal 45. Turustamine 41. töökohtade arv 46. turustuskanali valik 42. olemasolev personal 47. kanali hindamine ja koordineerimine 43. personali turundusalane koolitus 48. transport 44. võimalused enesetäiendamiseks 49. ladustamine 50. kaubavarude kontrollimine 51. Infosüsteem 56. Kommunikatsioon 52. ettevõtte üldine infosüsteem 57. isiklik müük ja müügi juhtimine 53. turunduse infosüsteem 58. reklaam 54. info allikad 59. müügi edendamise meetmed 55

Majandus → Turundus
121 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Operatsioonijuhtimine

1.4.Otsuste väljatöötamise lähenemisviisid. Struktuurne lähenemisviis- Nähtusi loomine on aeganõudev tegevus ja pole garantiid; 2.ei ole alati võimalik tõestada, et mudel vahemaa on väiksem. Transpordikulu meetod Transpordikulu meetod kuulub erikujuliste vaadeldakse koostoimes, süstemina. Määratakse nähtuste prioriteedid. Turundusalane vastab reaalse süsteemile; 3.võib olla ebatäpsem kui matem.analüüs; 4.praktikas leidab lineaarsete plaanimisülesannete hulka, mille lahendamiseks on loodud suhteliselt lihtsad lähenemisviis ­ juhtimine on orienteeritud tarbijale. Firma strateegia rajaneb vähe analoogilisi/standartiseeritud mudeleid, iga mudel on unikaalne.5. m. ei paku lahendusmeetodid. Transpordikulu ülesande matemaatiline mudel kirjeldab tavaliselt

Informaatika → Operatsioonisüsteemid
222 allalaadimist
thumbnail
33
docx

OÜ Mööblipioneer

7. ORGANISATSIOON 1.2. Organisatsiooni tutvustus Algne personal on juhtkond ja kaks töölist. Tulevikuplaan on töötajate arvu suurendada. Ettevõtte tegevjuht on Kennet Käpp. Tema jälgib firma üldist toimimist, tegeleb materjalide hanke ja transportimisega, lahendab jooksvaid probleeme ning planeerib ettevõtte tegevust. Firma finantsjuht on Gloria Hallaste, kes tegelebraamatupidamise ja müügiga. Glorial on hea müügi ning turundusalane töökogemus.Gloria on end koolitanud ka ettevõtluse ja finantsarvestuse vallas. Tema kohustuste hulka kuuluvad: · firma raamatupidamine (arved, tasud) · uute turgude ja klientide otsimine · turustamine Tootmise eest vastutab Aleksander Jakubelovits. Aleksander omab kaheksa-aastast puidutöötlemise kogemust. Ta on alustanud tisleri pingist ning on arenenud pidevalt edasi. Meie kaks töölist on mööblitootmistööstuses töötanud järjepidevalt üle kümne aasta

Turism → Äriturismi alused
176 allalaadimist
thumbnail
38
odt

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

liikumapanevad jõud (tavaliselt on neid 3-4), mis määravad arengu lähiaastatel. • Teadmata, millised välistegurid omavad suurimat mõju järgmisel 1-3 aastal, ei ole võimalik head strateegiat välja töötada. • Muutused tegevusharu pikaajalises kasvutempos. • Muutused selles, kes toodet ostavad ja kuidas nad seda kasutavad. • Toodete innovatsioon. • Tehnoloogilised muutused/protsesside innovatsioon. • Turundusalane innovatsioon. • Oluliste ettevõtete tegevusharusse sisenemine või sealt väljumine. • Interneti ja e-kaubanduse mõju. • Tehnilise know-how levik. • Tegevusharu jätkuv globaliseerumine. • Muutused kuludes ja efektiivsuses. • Nõudlus rohkem diferentseeritud või standardiseeritud toodete järele. • Tegevuse regulatsiooni ja valitsuse poliitika muutused.

Majandus → 10. klassi majandus
4 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

o Toote ostjate mõjukus ja positsioon läbirääkimistel Suured ostukogused Sinu tooted moodustavad suure osa ostja kuludest Diferentseerimata tooted Madalad teenusepakkuja vahetamise kulud 37. Haru liikumapanevad jõud. o Muutused tegevusharu pikaajalises kasvutempos o Muutused selles, kes toodet ostavad ja kuidas nad seda kasutavad o Toodete innovatsioon o Tehnoloogilised muutused o Turundusalane innovatsioon o Oluliste ettevõtete tegevusharusse sisenemine või sealt väljumine o Tegevusharu jätkuv globaliseerumine o Muutused kuludes ja efektiivsuses o Nõudlus rohkem diferentseeritud toodete järele o Tegevuse regulatsiooni ja valitsuse poliitika muutused o Ühiskondlike taotluste ja murede muutumine, elustiilimuudatused o Määramatuse ja äririski vähenemine o Tehnilise know-how levik 38

Majandus → Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

ettevõtete toodetega (nende hangete piisavus ja hind). Näiteks: arvutimängude turg sai laieneda täna arvutite hinna langusele, koduarvutite levikule; E-lugerite kättesaadavus mõjutab E- raamatute müüki; 3D televiisorid ja saated. - Tegevusharu liikumapanevad jõud. Muutused tegevusharu pikaajalises kasvutempos Muutused selles, kes toodet ostavad ja kuidas nad seda kasutavad Toodete innovatsioon Tehnoloogilised muutused/protsesside innovatsioon Turundusalane innovatsioon Oluliste ettevõtete tegevusharusse sisenemine või sealt väljumine Interneti ja e-kaubanduse mõju Tehnilise know-how levik Tegevusharu jätkuv globaliseerumine Muutused kuludes ja efektiivsuses Nõudlus rohkem diferentseeritud või standardiseeritud toodete järele Tegevuse regulatsiooni ja valitsuse poliitika muutused Ühiskondlike taotluste ja murede muutumine, elustiilimuudatused Määramatuse ja äririski vähenemine

Majandus → Ettevõtluse alused
39 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

(tavaliselt on neid 3-4), mis määravad arengu lähiaastatel. Teadmata, millised välistegurid omavad suurimat mõju järgmisel 1-3 aastal, ei ole võimalik head strateegiat välja töötada. Peamised Muutused tegevusharu pikaajalises kasvutempos Muutused selles, kes toodet ostavad ja kuidas nad seda kasutavad Toodete innovatsioon Tehnoloogilised muutused/protsesside innovatsioon Turundusalane innovatsioon Oluliste ettevõtete tegevusharusse sisenemine või sealt väljumine Interneti ja e-kaubanduse mõju Tehnilise know-how levik Tegevusharu jätkuv globaliseerumine Muutused kuludes ja efektiivsuses Nõudlus rohkem diferentseeritud või standardiseeritud toodete järele Tegevuse regulatsiooni ja valitsuse poliitika muutused Ühiskondlike taotluste ja murede muutumine, elustiilimuudatused Määramatuse ja äririski vähenemine - Kriitilised edutegurid:

Majandus → Ettevõtlus
263 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

(tavaliselt on neid 3-4), mis määravad arengu lähiaastatel. Teadmata, millised välistegurid omavad suurimat mõju järgmisel 1-3 aastal, ei ole võimalik head strateegiat välja töötada. Peamised Muutused tegevusharu pikaajalises kasvutempos Muutused selles, kes toodet ostavad ja kuidas nad seda kasutavad Toodete innovatsioon Tehnoloogilised muutused/protsesside innovatsioon Turundusalane innovatsioon Oluliste ettevõtete tegevusharusse sisenemine või sealt väljumine Interneti ja e-kaubanduse mõju Tehnilise know-how levik Tegevusharu jätkuv globaliseerumine Muutused kuludes ja efektiivsuses Nõudlus rohkem diferentseeritud või standardiseeritud toodete järele Tegevuse regulatsiooni ja valitsuse poliitika muutused Ühiskondlike taotluste ja murede muutumine, elustiilimuudatused Määramatuse ja äririski vähenemine - Kriitilised edutegurid:

Majandus → Ettevõtluse alused
132 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

liikumapanevad jõud (tavaliselt on neid 3-4), mis määravad arengu lähiaastatel. · Teadmata, millised välistegurid omavad suurimat mõju järgmisel 1-3 aastal, ei ole võimalik head strateegiat välja töötada. Peamised liikumapanevad jõud · Muutused tegevusharu pikaajalises kasvutempos. · Muutused selles, kes toodet ostavad ja kuidas nad seda kasutavad. · Toodete innovatsioon. · Tehnoloogilised muutused/protsesside innovatsioon. · Turundusalane innovatsioon. · Oluliste ettevõtete tegevusharusse sisenemine või sealt väljumine. · Interneti ja e-kaubanduse mõju. · Tehnilise know-how levik. · Tegevusharu jätkuv globaliseerumine. · Muutused kuludes ja efektiivsuses. · Nõudlus rohkem diferentseeritud või standardiseeritud toodete järele. · Tegevuse regulatsiooni ja valitsuse poliitika muutused. · Ühiskondlike taotluste ja murede muutumine, elustiilimuudatused.

Majandus → Ettevõtlus
52 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

Strengths Weaknesses Tugevused Nõrkused Threats Opportunities Ohud Võimalused Tugevused – kvalifitseeritud turundustöötajad, suur läbimüük, firma hea maine, tublid vahendajad, hästitöötavad turustuskanalid jm. Nõrkused – kogenematus uue toote arendamisel ja turuleviimisel, juhtkonna turundusalane ebakompetentsus, ebatõhus müügivõrk jm. 7 Võimalused – turu laienemine, tarbijate sissetulekute kasv, materjalide hindade alanemine, uute välisturgude olemasolu jm. Ohud – tugevnevad konkurendid, uute analoogtoodete turuletulek, tarbimiseelistuste muutumine, turundustegevust piiravad seadused jm. SWOT-analüüs aitab firmal rakendada tegelikke võimalusi, säilitada konkurendipositsiooni,

Majandus → Turunduse alused
128 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

Määratle omadused, mille poolest ettevõtted tegevusharus oluliselt erinevad Paiguta ettevõtted kaheteljelisele joonisele Koonda lähedaselt paigutuvad ettevõtted samasse strateegilisse gruppi TEGEVUSHARU LIIKUMAPANEVAD JÕUD A. Thompson 1. Muutused tegevusharu pikaajalises kasvutempos 2. Muutused tarbijaskonna koosseisus, käitumises ja ootustes 3. Toodete innovatsioon 4. Tehnoloogilised muutused 5. Turundusalane innovatsioon 6. Oluliste konkurentide tegevusharusse sisenemine või sealt väljumine 7. Tehnilise oskusteabe levik 8. Tegevusharu jätkuv globaliseerumine 9. Muutused kuludes ja efektiivsuses 10. Tarbijaeeliste esilekerkimine diferentseeritumate toodete suhtes võrreldes standardiseeritud toodetega 11. Tegevuste regulatsiooni ja valitsuse poliitika muutused 12. Ühiskondlike taotluste ja murede muutumine ning elustiilimuudatused 13

Majandus → Juhtimine
85 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

Organisatsiooni üldine struktuur Planeerimine Turundusosakonna struktuur Uurimine Juhtimisstiil Testimine Otsuste tegemise kord Hindamine Turustusega seotud personal Turustamine Töökohtade arv Turustuskanali valik Olemasolev personal Kanali hindamine ja koordineerimine Personali turundusalane koolitus Transport ja ladustamine Võimalused enesetäiendamiseks Kaubavarude kontrollimine Infosüsteem Kommunikatsioon Ettevõtte üldine infosüsteem Isiklik müük ja müügi juhtimine Turunduse infosüsteem Reklaam Info allikad Müügi edendamise meetmed Info kättesaadavus ja talletamine Suhtekorraldus (PR)

Majandus → Turundus
50 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun