Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"eestvedamine" - 238 õppematerjali

eestvedamine on osa juhtimisest ja põhineb liidri ja järgija vahelisel mõjusuhtel, mille eesmärgiks on tõeliste muudatuste tegemine ühiste eesmärkide saavutamise nimel;  Kontrollimine on standardite kehtestamine, tulemuste hindamine vastavalt kehtestatud standarditele ning organisatsiooni eesmärkidele mittevastavate tegevuste korrigeerimine.
thumbnail
24
docx

Eestvedamine

Protsess Isiksuseomadus Juht Mõjutamine Northouse 2009 Eestvedamine on protsess, mis X X X toimub grupis, see sisaldab endas mõjutamist ja ühiseid eesmärke Popper,Alimo- Eestvedamine on vastastikune X X X X X Metcalfe,Alban- mõjutamis protsess juhtide ja nende Metcalfe 2004 järgijate vahel, selleks et saavutada organisatsiooni eesmärgid.

Majandus → Juhtimis alused ja...
15 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Eestvedamine ja võimustamine

eesmärkide saavutamise nimel töötama. Kolm olulist elementi eestvedamises on mõjutus/toetus, vabatahtlik pingutus ja eesmärgi saavutamine. Eestvedaja - liider aitab töötajatel ja rühmadel püstitada eesmärgid ning seejärel motiveerib ja abistab nende eesmärkide saavutamisel. Ilma liidrita oleks organisatsioon üksnes segadus inimestest ja masinatest, nagu orkester ilma dirigendita on ainult muusikud ja pillid. Juhtimine ja eestvedamine Eestvedamine on tähtis osa juhtimisest, kuid see ei ole kogu juhtimine. Liidri esmane roll on mõjutada inimesi püstitatud eesmärke vabatahtlikult saavutama, soovitavalt entusiastlikult. Juhid plaanivad, organiseerivad sobivaid struktuure ja kontrollivad ressursse. Juhtidel on ametlik positsioon, samas, kui igaüks võib käituda liidrina, kasutades oma informaalset mõjujõudu. Juhid saavutavad tulemusi, suunates töötajate tegevusi, samas, kui liidrid loovad visiooni

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eestvedamine-meeskonnatöö

Meeskonnatöö Grupi arenguetapid ja grupi juhi ülesanded. Meeskond on ühiste eesmärkide nimel tegutsev rühm inimesi. Meeskonda iseloomustavad kindel rollijaotus ning töösuhted. Tulemusliku meeskonnatöö alus on püüd luua häid inimsuhteid. Traditsiooniline juhtimisviis on hierarhiline: tipus olev juht kontrollib, piirab ja määrab teiste tegevust. Lähtutakse pigem sellest, mida on saavutatud, mitte sellest, mida ja kuidas võiks saavutada. Organisatsiooni juhi peamine siht on luua õhkkond, milles inimesed annavad vabatahtlikult oma parima ning tegutsevad koos: püstitavad koos eesmärke, määravad tööga seotud probleemide lahendamise viisi ning juht delegeerib neile vajaliku vastutuse. Grupi arengus on neli etappi: I kujunemine ehk sõltuvus juhist II tormilised muutused ja konfliktid III reeglite kehtestamine ja eraldumine IV koostööle tuginev tegutsemine I Sõltuvuse etapis gruppiliikmed tunnevad ebakindlus, kahtlused ja kõhklused, s...

Majandus → Juhtimine
4 allalaadimist
thumbnail
113
doc

TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Gerda Mihhailova TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ LOENGUKONSPEKT Pärnu 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS 4 1. JUHTIMINE JA EESTVEDAMINE ­ OLEMUS, SEOSED JA MÕISTED 5 1.1 Sissejuhatus ehk juhtimisega seonduvad mõisted...............................................................................5 1.2 Organisatsiooni keskkond juhi pilgu läbi ja juhi töö..........................................................................8 juhid on väga hõivatud ja nad töötavad pingeliselt, ...................................

Turism → Turismi -ja hotelli...
151 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kokkuvõte artiklist „How to Be A Great Leader: Inspiring Others To Do Remarkable Things

Kokkuvõte videost : „How to Be A Great Leader: Inspiring Others To Do Remarka ble Things Tavaliselt meie töötame inimestega ,keda me kutsume kolleegideks, aga atmosfäär/keskkond tööl muutub,kui hakkame kutsuma ja suhtuma nendesse nagu õedesse ja vendadesse. Just juhtkond loob keskkonda tööl. Kui juht loob õiget atmosfääri, siis inimesed hakkavad tegema õigeid/tähelepanuväärseid asju. Inimesed on „sotsiaalsed loomad“.Meie õnn,edu,kõik sõltub inimeste suhtumisest meisse.Kui sa paned hea proffesionaali valesse töö keskkonda ,siis ta hakkab tegema valeid asju.Kui sa lood gruppile inimestest head töökeskkonda ,siis nad hakkavad tegema õigeid asju.Just juht vastutab õige töökeskkonna eest.Kui sa lood keskonda,kus inimesed tunnevad ennast turvaliselt ,siis inimene hakkab sind usaldama ja tegema sinuga koostööd.Vaja pidada meeles,et usaldus ja koostöö on seotud inimeste tundedega,see ei ole instruktsioon või mingisugune mehhanism.Sa ei saa a...

Majandus → Juhtimine
4 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eestvedamise teooriad ja tehnikad

saavutustele orienteeritust, enesekehtestavust, domineerivust, energilisust, suhtlemisoskust, kindlameelsust, usaldusväärsust, püsivust ja vastutust. Viimaste aastakümnete jooksul on antud omadustele lisatud veel loovus, koostöö, sotsiaalne erksus, empaatia, emotsionaalne intelligentsus jt. 2. Juhtimisstiili ja käitumise teooriad Juhtimisstiili ja käitumise teooriad levisid 1950-ndate aastate keskpaiku ning nende kohaselt oleneb eestvedamine mitte liidrist vaid juhtimisstiilist. Juhtimisstiili all mõistetakse juhi 1 Juhtimise alused (5-6. loeng) Liina Puusepp käitumisstiili püstitatud eesmärkide realiseerimisel. Levinumate juhtimisstiilidena nimetab

Majandus → Juhtimise alused
48 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Juhtimise teine kontrolltöö

KORDAMISEKS Kontrolltöö nr 2 1. Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on tegevuste ja käitumiste kogum, kus üks inimene mõjutab teisi mingi eesmärgi saavutamise nimel vabatahtlikult kaasa töötama. Eestvedamine ei ole võimalik ilma meeskonna olemasoluta. 2. Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht tuleneb ametlikust org.-st, koos konkreetsete õiguste ja kohustustega org.-ni tegevuse ja eesmärkide ees. JUHT - JUHATAJA (manager) - Teeb asju õigesti Juht ­ isik, kellel on ameti ja positsiooniga antud võim Liider võib olla kas ametlik või mitteametlik juht, kuid peab olema isik, kes kõige rohkem suudab mõjutada kaastöötajate tegevust. Liidritel on võrreldes teistega rohkem mõjuvõimu. JUHT ­ LIIDER (leader) - Teeb õigeid asju Liider ­ isik, kelle suhtes teistel tekib emotsionaalne soov talle järgneda 3. Mis tagab juhi kui liidri edu eestvedamisel? EESTVEDAMISEL ­ Liidrid mõjutavad järgnejaid valikuvõimalustega ­ Liid...

Majandus → Juhtimine
8 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimine

1. Organisatsiooni olemus, koostisosad ja eesmärgid? Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. Peamiseks mõtteks on saavutada ühiselt tegutsedes rohkem ja väiksemate jõupingutustega kui eraldi tegutsedes. Vähemalt 4 koostisosa: Inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Iga muutus ühes osas mõjutab teisi osi. (Eesmärkide saavutamise keskkond). Eesmärgiks on anda tulemuse, peab alustama tulemuste kavandamisega ning suunama ja korraldama kõik oma varad nende saavutamiseks. 2. Mis on juhtimine, selle olemus ja definitsioon? Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. On inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks, et rakendada organisatsooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada ...

Majandus → Juhtimine
150 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Juhtimise alused

Juhtimise alused arvestus 1. Nimetage peamised juhtimistegevused! Peamised juhtimistegevused on: · Planeerimine (eesmärkide püstitamine [poliitika formuleerimine ja protseduuride kehtestamine]) · Organiseerimine (organisatsiooni kujundamine. Selle käigus toimub kohustuste, õiguste ja vastuste kindlaksmääramine. Tulemuseks on organisatsiooni struktuur) · Eestvedamine (inimeste motiveerimine organisatsioonile vajalike ülesannete täitmiseks. Eestvedamisel kasutavad juhid erinevaid juhtimisstiile) · Mehitamine (valitsemine) ­ et oleks õiged inimesed õigetel ametikohtadel, kes oskavad teha koostööd jne.. · Kontrollimine ­ standardite kehtestamine, tulemuste hindamine kehtestatud standarditele vastavalt ja organisatsiooni eesmärkidele mittevastavate tegevuste korrigeerimine. 2. Nimetage juhtimistasandid!

Majandus → Juhtimise alused
62 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ise tehtud juhtimise tööleht

Juhtimiseetika on vale ­ on üldtunnustatud 4 E kõlblus- normide kogum. . Plaan d) on isiku käitumismudel suhetes 5 B teise rühmaliikmetega, mis oleneb . tema kohast rühmas. Eestvedamine e) teabekogum, mis määrab edasise tegutsemissuuna ja selle täitmiseks vajalikud tagatised. 2) Täida lüngad kasutades sulgudes olevaid sõnu! ( arusaadavad, eesmärk , püsiv, rollid, staatus , lojaalsus, riietus, tegutsemine , tunnuseks, probleemid, juht, ´´meie tunne`` , efektiivus, dünaamiline, heakskiidetud ).

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

a. Planeerimine ja otsustamine: eesmärkide püstitamine ja nende saavutamise teede kindlaksmääramine b. Korraldamine: Organiseerimine - kohustuste, õiguste ja vastutuse kindlaks määramine Mehitamine Siirmine e. Delegeerimine Kooskõlastamine Suhtlemine Otsustamine c. Juhendamine e. eestvedamine: inimesten motiveerimine organisatsioonile vajalike tööde tegemiseks d. Hindamine ja kontrollimine: saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega 3. Juhtimisprotsessi iseärasused. a. Katkendlikkus, sooritatavate funktsioonide suhtelist omavahelist sõlutmatust b. Vajadus juhtimistoimingut ette valmistada c. Vajauds arvestada, et peale juhtimistoimungu sooritamist käitub objekt teatud aja jooksul iseseisvalt d

Majandus → Juhtimise alused
687 allalaadimist
thumbnail
4
docx

JUHTIMISE ALUSED küsimused/vastused

Palun arutlege poliitilise Palun ühendage juhtimise b. Eestvedamine Jaan on ühe raudtee firma  otsustamise üle teoreetik/praktik õige c. Planeerimine president. Tema juhitav  organisatsioonide kontekstis koolkonnaga. d. Kontrollimine Õige organisatsioon seisab  (vähemalt 2-3 lauset), plussid M. Weber – bürokraatlik Milline neist ei ole H.

Majandus → Juhtimis alused ja...
5 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Valmistumine eksamiks

o Isikuomadustest ja kogemustest o Organisatsiooni vajadustest ja õnnelikust juhust Eestvedamine · Tegevuste ja käitumiste kogum, kus üks inimene mõjutab teisi mingi eesmärgi saavutamisele vabatahtlikult kaasa lööma. · Võime veenda ja ajendada teisi taotlema eesmärke innustuse ja vaimustusega. Eesmärk: · Panna inimesed eestvedajat järgima ja ühiste eesmärkide taotlemisel tõhusalt kaasalööma ametlikku võimu kasutamata. · Eestvedamine on osa juhtimisest, see on juhtimise mõte ja tuum. Eestvedajalt nõutavad oskused: · Üldkujutuslikud oskused o Loogiline mõtlemine, analüüsivõime, otsustusvõime · Suhtlemisoskused o Tundlikkus, veenmisoskus, teiste tundmine · Tehnilised oskused o Erialased teadmised, teadmine millal ja kuidas neid kasutada Eestvedamise põhitoimingud: · Tegutsemiskeskkonna kujundamine · Teabe jagamine · Heakskiidu saavutamine

Majandus → Juhtimise alused
278 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Majandus ja psühholoogia

individuaalsus sotsiaalne taju sotsiaalne taju eestvedamine eestvedamine motiveerimine MÕJUTAMINE grupiomadused MÕJUTAMINE motiveerimine suhtlemine väärtused/hoiakud

Psühholoogia → Psühholoogia
86 allalaadimist
thumbnail
13
doc

MOTIVEERIVA KESKKONNA LOOMINE ORGANISATSIOONIS

..............................................................5 1.3. Ametinimetuse osatähtsus............................................................................................5 1.4. Staatuse sümbolid........................................................................................................ 6 1.5. Motiveerimise alustalad .............................................................................................................................................6 2. EESTVEDAMINE KUI MOTIVEERIMISE ABILINE................................................... 8 2.1. Juhtimise võrkmudel....................................................................................................9 3. MÕNED MOTIVEERIMISE OSAD...............................................................................10 3.1. Visioon ja selle jagamine...........................................................................................10 3.2. Usaldus..........................................

Majandus → Juhtimise alused
263 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Juhtimine

Pärnu Saksa Tehnoloogiakool Essee Vastuolud juhtimise ja eestvedamise vahel Kadri Piht PT1 12.03.2009 Vastuolud juhtimise ja eestvedamise vahel. Juhtimine ja eestvedamine on mõlemad laialdaselt kasutatavad organisatsioonujuhtimise viisid, kuid sageli esineb nende kahe meetodi vahel erinevaid vastuolusid. Üks põhilisi vastuolusid on see, et eestvedamine on dünaamiline juhtimistegevus, mis motiveerib ja mõjutab töötajate tegevust. See on liidri ja järgijate vaheline mõjusuhe, mille eesmärgiks on ühine tõhus tegevus tööle pühendumise õhkkonnas ning põhineb mõjutamisel eelkõige läbi veenmisprotessi suhtlemise kaudu.

Majandus → Juhtimisteooria
36 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused esimene osa

(protsess on sisemiselt pööratav) Homöostaas ­ süsteemisisene iseenese regulatsiooni mehhanism. Süsteemi dünaamiline stabiilsus(võnkumine etteantud piirides- piiride kriteerium määratud välise fookusega ja sisese kontekstiga) Organisatsioon: kliendid, ühiskond, finantsinstitutsioonid, parternid, varustajad, hankijad, investorid, organisatsiooniliikmed, avaliku sektori institutsioonid Uued juhtimisfunktsioonid: Otsustamine ja kommunikatsioon (vanad: kontroll, planeerimine, eestvedamine, organiseerimine Võrgustiku teooriad Sotsiaalse kapitali kolm vormi: Otseseosed ­ tugevad sidemed nagu perekond Ristseosed ­ nõrgad sidemed nagu ärikoostöö Ahelsidemed ­ erinevate sotsiaalsete tasemete vahelised sidemed, seob erinevate sotsiaalsete tasemetega inimesi Mõjukusel põhinevad teooriad: Suurfirma jaguneb väiksemateks firmadeks. Igal piirkonnal omad eelised ja eesmärgid. Võtmefirmade sidemed

Majandus → Juhtimine
90 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Juhtimise alused

Eestvedamine - töötajate mõjutamine ja motiveerimine organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks maksimaalsel tasemel, ühise kultuuri ja väärtuste loomine, eesmärkide mõtestamine tervele organisatsioonile Kontrollimine – töötajate soorituse jälgimine, standardite kehtestamine, tulemuste hindamine standarditele vastavalt ja organisatsiooni eesmärkidele mittevastava tegevuse korrigeerimine 7) Nimetage peamised juhtimisfunktsioonid. Planeerimine, organiseerimine, eestvedamine, kontroll Kuidas need omavahel seotud on? planeerimisele, kontrollimisele ja organiseerimisele kuluv aeg väheneb juhtimistasanditel ülalt allapoole, suureneb ainult eestvedamisele kuluv aeg 8) Milline on juhtimise definitsioon, palun kirjutage vastus, milles on vähemalt 3 olulist komponenti? Juhtimine on tegevuste koordineerimise ja integreerimise protsess, mis viiakse läbi efektiivselt ja säästlikult, koos ja läbi teiste inimeste.

Majandus → Juhtimine
41 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Juhtimine - eksamiks kordamisküsimused

Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 4. Kavandamine - organisatsiooni ja tema liikmete eesmärkide ning nende saavutamise teede ja abinõude kindlaksmääramine. Organiseerimine - töömahu väljaselgitamine, selle jaotamine üksikisikute vahel, ametikohtade moodustamine ja allüksusteks koondamine, alluvusvahekordade määratlemine. Eestvedamine - püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevust eesmärkide saavutamiseks suhtlemise vahendusel. Kontrollimine - standardite kehtestamine, tulemuste hindamine vastavalt standarditele ja organisatsiooni eesmärkidele mittevastava tegevuse korrigeerimine. Otsustamine - kahe või enama võimaluse hulgast valiku tegemine Delegeerimine - otsustusõiguse ja vastutuse suunamine madalamale juhtimistasandile. Koordineerimine - allüksuste tegevuse kooskõlastamine.

Majandus → Juhtimine
71 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Juhtimine

traditsionaalsest (võimu alusel talitavast) juhist see, et teda järgitakse vabatahtlikult. Näiteks seetõttu, et mõistetakse eemärgi olulisust või eesmärgi sidet isikliku arenguga. Juhtimise fookus on seetõttu muutunud võimule baseeruvalt käsutamiselt tegevuste strateegilisele planeerimisele, organisatsiooni liikmete kaasamisele, koostööle ja tegevuste sihipärasele organiseerimisele ja koordineerimisele. Juhtimisfunktsioonid : planeerimine, organiseerimine, eestvedamine ja kontrollimine. Juhtimistegevus on suunatud sellele, et organisatsioon saavutaks oma eesmärke ­ oleks efektiivne. Kui juhid saavutavad organisatsiooni eesmärke, öeldakse, et nad on efektiivsed. Efektiivsust kirjeldatakse sageli, kui "teha õigeid asju" - see tähendab neid tegevusi, mis aitavad organisatsioonil jõuda eesmärkideni. Samal ajal on ressursid, mida kasutatakse ­ inimesed, raha, seadmed ­ piiratud ja seetõttu tuleb neid kasutada säästlikult

Majandus → Juhtimine
31 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Motivatsiooni isesesev töö

organisatsiooniga, kuna ta vajab seda tööd ning ei saa endale lubada töökoha vahetust. Emotsionaalne pühendumine: inimese soov olla seotud antud organisatsiooniga, kuna on omaks võtnud organisatsiooni väärtused ja eesmärgid. Normatiivne pühendumine: inimese soov olla seotud antud organisatsiooniga, kuna ta tunneb, et tal on kohustusi teiste ja organisatsiooni ees 8. Milles seisneb eestvedamine? Kuidas nimetatakse eestvedamist inglise keeles? Kuidas nimetatakse inimest, kes on eestvedaja? Inglise keeles on eestvedamine leadership. Eestvedaja on liider või juht. Eestvedamine keskendub inimeste võimekuse ja valmisolekute kujundamisele soovitud tulemuste saavutamiseks. Eestvedamise oluline eeldus on sarnased väärtused ja arusaamad.

Psühholoogia → Motivatsioon ja tööga...
87 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Juht kui eestvedaja

enesekesksemaks. Töötaja seatakse tihti olukorda, kus ta tahab organisatsiooni sees või oma karjääris edu saavutada, kuid juhi kasutatav liiga kontrolliv käitumine ei võimalda töötegemist nautida. Seega on ülimalt tähtis, et juhi kui eestvedaja ja töötajate suhted peaksid põhinema positiivselt tagasisidel, julgustamisel, motivatsioonil, täpse informatsiooni edastamisel, mis aitab omavahel paremini läbi saada. Eestvedamine on oskus mõjutada oma töötajaid sellisel moel, mis tagaks organisatsioonis töö edukuse. Eestvedamist (leadership) tuleb eristada klassikalisest juhtimisest (management), mida võib nimetada ka ,,taganttõukamiseks" ehk erinevat laadi oma võimu rakendamises eesmärkide saavutamise nimel. Eestvedamine seevastu sisaldab endas otsustamist, motiveerimist, efektiivset tagasiside andmist, vastastikuste suhete ja kindluse loomist. Eestvedajana kasutab juht kindlasti demokraatlikku

Majandus → Juhtimine
19 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Juhtimise alused eksami küsimused/vastused

Tõene 7. Kas järgnev lause on tõene või väär? Kolm isiksuse omadust mis on seotud eduka  eestvedaja/juhiga on järgmised: vaimne võimekus (intelligentsus), ausus ja enesekindlus.  Tõene 8. Milline neist ei ole ülesande keskkonna (mikrokeskkonna) elemendiks? Töötajad 9. Peetril on võime veenda teisi töötamaks organisatsiooni eesmärkide nimel. See võime on  tuntud kui .. Eestvedamine 10. Organisatsiooni eesmärkide saavutamise taset iseloomustab kõige täpsemalt . Efektiivsus 11. "Me austame oma töötajaid ja väärtustame kliente" ­ see on fraas, mida kõige tõenäolisemalt võib leida organisatsioonide  Missiioonist 12. Hertzbergi kahe faktori teooria on juhtidele heaks lähenemiseks. Hügieenifaktorite 

Majandus → Juhtimis alused ja...
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kokkuvõtvad küsimused - Juhtimise alused 2012

Ei ole efektiivne ega tootlik Tootlikkus on kõrge (Raiskab, eesmärke ei saavuta) (ei raiska, eesmärke ei saavuta) Efektiivsus madal/ Säästlikkus halb Säästlikkus hea 3. Juhtimise mudel a. Mudel tervikuna, millest koosneb ja kuidas toimub? Vaja on inimesi, finantse, füüsilisi vahendeid ja infot. Ringlevad: Planeerimine ja otsustamine >> organiseerimine >> Eestvedamine >> Kontrollimine. Eesmärgid on säästlikkus ja efektiivsus. b. Juhtimine kui protsess. Muutuvas keskkonnas: piiratud ressursside max kasutamine, koostöö teiste inimestega ja tasakaal säästlikkuse ja efektiivsuse vahel peaksid põhjustama organisatsiooni eesmärkide saavutamise. 4. Juhtide tüübid a. Põhimõtteliselt ­ millega tegelevad tippjuhid, keskastme juhid ja esmatasandi juhid?

Majandus → Juhtimine
144 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Juhtimise alused eksami küsimused/ vastused

1. Palun kirjeldage oma sõnadega efektiivset kontrollisüsteemi. Millised võiksid olla  efektiivse kontrollsüsteemi tunnused? Ei piisa ainult loetelust, lisa ka põhjendused, miks? Et kontrollimissüsteem oleks efektiivne peab ta vastama organisatsiooni vajadustele.  Töötajate omaksvõtt (töötajad peavad olema nõus kehtestatud standarditega, mida rohkem seda edukam on kontrollisüsteem ja motiveeritumad on töötajad) Balanss objektiivsete ja subjektiivsete andmete vahel (juhid ei saa adekvaatset infot kui  kontrollisüsteem on ainult arvuline või ainult subjektiivne arvamus. Eesmärgiks on tasakaal  mõlema vahel, saavutamaks mitmekülgset pilti tegevustest) Täpsus (Vertikaalne kommunikatsioon alt üles – töötajad räägivad tihti seda, mida juhid tahavad  kuulda. Kontrollsüsteem peaks sellist kallutatust vältima) Paindlikus (kontrollisüsteem peab olema valmis muutuma, eriti reageerima välismõjudele.  Rõhumine ainult kontrollile, eri...

Majandus → Juhtimis alused ja...
13 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused eksamiks

Juhtimise alused eksamiks Sissejuhatus Homo oeconomicus ­ inimene, kes tegutseb alati majandusliku otstarbekusest lähtudes Organisatsioon ­ ühise eesmärgiga inimrühm Juhtimise ülesanded: o Planeerimine ­ määratakse kindlaks organisatsiooni tegevussuunad ja püstitatakse eesmärgid o Organiseerimine ­ määratakse planeerimisel fikseeritud eesmärkide saavutamise teed o Eestvedamine ­ töötajate motiveerimine, et koos pingutada organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks o Kontrollimine ­ standardite kehtestamine, tulemuste hindamine standarditele vastavalt Juhtimine ­ ressursside planeerimine, organiseerimine ja kontrollimine organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks Juhid jagunevad juhtimistasandite järgi: o Tippjuhid ­ firma tegevuse üldine suunamine ja kooskõlastamine (organiseerimine)

Majandus → Analüüsimeetodid...
19 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Juhtimise alused

Juhtimise alused Nagu erinevatel organisatsioonidel on palju ühiseid joon, nii on neid ka juhtidel. Juhtimine on tegevuste kordineerimine ja integreerimise protsess, mis viiakse läbi efektiivselt ja säästlikult , koos ja läbi teiste inimeste. Juhtimisfunktsioonid Planeerimine Organiseerimine Eestvedamine Kontrollimine 1) Planeerimine Eesmärgid Strateegiad Plaanid 2) Organiseerimine Struktuur Personali-juhtimine 3) Eestvedamine Movitavtsioon Liidriks olek Kommunikatsioon Individuaalne ja rühmakäitumine 4) Kontrollimine Standardid Mõõtmised Võrdlemised Tegevused Juhtimisprotsess Juhtimisprotsess on jätkuvate otsuste vastuvõtmine ja tegevused, milles juhid planeerivad, organiseerivad, on eestvedajad ja kontrollivad Juhtimine on vajalik kõigis organisatsioonides. Planeerimine 1)Planeerimine aitab kordineerida tegevust 2)Planeerimine vähendab ebaselgust

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
46
doc

LIIDRISTIILI SOBIVUSE UURING SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTUS

both ­ employees and leaders. 3 SISUKORD SUMMARY...................................................................................................................2 SISUKORD................................................................................................................... 4 SISSEJUHATUS.......................................................................................................... 5 1. EESTVEDAMINE JA LIIDRIKS OLEMINE......................................................7 1.1LIIDRI MÕISTE JA EESTVEDAMISE OLEMUS ............................................................ 7 1.2LIIDRI EELDUSED JA TUNNUSED.............................................................................7 1.3LIIDRI TÜÜBID......................................................................................................10 1.4EESKUJUKS OLEMINE JA EESTVEDAMISE TÄHTSUS ORGANISATSIOONIS.............

Majandus → Juhtimine
55 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Juhtimise eksami küsimused/vastused

selline käitumine kutsub esile teatud tagajärje. motivatsioon on kordades tugevam, kui inimene ise sellist tagajärge soovib ning seda väärtustab. Kommentaar: Kasutamine? 4. Milline neist ei ole ettevõtte Estonian Airi jaoks tarnija? Vali üks: a. Statoil b. Nordea Bank c. Boeing d. Finair Õige e. kõik nimetatud on Estonian Airi tarnijateks 5. Peetril on võime veenda teisi töötamaks organisatsiooni eesmärkide nimel. See võime on tuntud kui ........ Vali üks: a. eestvedamine Õige b. kontseptuaalsed oskused c. isiklik karjäär d. motivatsioon e. pühendumine 6. Maatriksstruktuur võib olla tõhus keerulises, kiiresti muutuvad keskkonnas, kus organisatsioon peab olema paindlik ja kohanev. Vali üks: Tõene Õige Väär 7. Milline neist ei ole juhtimisfunktsioon? Vali üks: a. sooritus Õige b. eestvedamine c. koordineerimine d. organiseerimine e. planeerimine 8. Hertzbergi kahe faktori teooria on juhtidele heaks lähenemiseks

Majandus → Juhtimis alused ja...
5 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Juhtimise teooriad

masin ja ära tunneb piirangu tema ette kuhjunud täitmata ülesannete järgi. Goldratt väidab, ettevõtetes, kus ühe toote valmistamiseks või teenuse osutamiseks vajatakse rohkem kui üht ressurssi, saab 100%-liselt kasutada ainult ühte ressurssi. Kõik ülejäänud ressursid, see on nii masinad kui nendega töötavad inimesed peavad omama varuvõimsust, mida rakendatakse juhul, kui juhtub midagi planeerimatut: masinarike, inimese töövõimetus jm. Eestvedamine Eestvedamise olemus Eestvedamine (leadership) on dünaamiline juhtimistegevus, mis motiveerib ja mõjutab töötajate (järgijate) tegevust. Eestvedamine on liidri ja järgijate vaheline mõjusuhe, mille 7 Juhtimise alused (4. loeng) Liina Puusepp

Majandus → Juhtimine
41 allalaadimist
thumbnail
43
docx

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

Treening.Arendamine. Personali koolitamise protsess 1.Koolitusvajaduse väljaselgitamine 2.Treeninguvajaduste määratlemine 3.Treeningu planeerimine ja eesmärkide püstitamine 4.Treeningu läbiviimine 5.Treeningu hindamine 6.Treeningprogrammide läbivaatamine ja muutmine. Personali koolitamine ·1. Süstemaatiline lähenemine-protsessi määratlemine ·2. Koolitusvajaduse väljaselgitamine ·3.Koolitusvormi valik ·4.Koolitusele hinnangu andmine EESTVEDAMINE Eestvedamine on tegevuste ja käitumiste kogum, kus üks inimene mõjutab teisi mingi eesmärgi saavutamisele vabatahtlikult kaasa töötama Eestvedamine on võime veenda ja ajendada teisi taotlema eesmärke innustuse ja vaimustusega. Eestvedamiseeesmärk -Panna inimesed eestvedajat järgima ja ühiste eesmärkide taotlemisel tõhusalt kaasalööma ametlikku võimu kasutamata. -Eestvedamine ja juhtimine, mis on mis?

Majandus → Juhtimise alused
211 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Juhtimise alused kevadsemester 2012

maatriksstruktuur, divisjonistruktuur, funktsionaalne struktuur. ii. Juhtimisulatuse ja organisatsioonitüübi seosed e. Tööjaotus f. Juhtimisulatus g. Ametikohtade loomine h. Organiseerimise käik i. Delegeerimine j. Allüksuste tegevuse koordineerimine, konfliktid allüksuste töös 11. Eestvedamise kontseptsioonid a. Eestvedamine vrs juhtimine b. Eestvedamise/juhtimise teooriad: isiksuseomaduste, käitumuslik ja postmodernistlik lähenemine c. Autokraatlik, demokraatlik ja passiivne juht d. Tannenbaum-Schmidti telg e. Võrkmudel f. Heresy-Blanchardi mudel 12. Organisatsiooni sotsiaalne vastutus 13. Motiveerimine a. Mõisted: motiveerimine, motiiv, motivatsioon, tööalane käitumine, töömotivatsioon b

Majandus → Juhtimise alused
117 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

finantseesmärgid - piisava likviidsuse tagamine; optimaalne kulude tase; juhtimislikud eesmärgid - juhtimisstiil, tööjaotuse kindlaksmääramine; sotsiaalsed eesmärgid - õiglane töötasustamissüsteem; head töötingimused 4. Mida nimetatakse juhtimiseks? K. Bartol, D. Martin ­ organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess läbi nelja põhilise juhtimisfunktsiooni: planeerimine organiseerimine - korraldamine eestvedamine (vahetu juhtimine) ­ kõrvaltegevused mehitamine, motiveerimine kontrollimine ­ ilma kontrollita ei tea kas tulemus on saavutatud Üks oluline kõrvaltegevus on otsustamine H. Weihrich, H. Koontz ­ sellise keskkonna kujundamise ja hoidmise protsess, kus üksikisikud töötavad koos selleks, et tõhusalt teostada püstitatud eesmärke. P.Drucker ­ eriline tegevus, mis muudab korratu jõugu efektiivseks, eesmärgile suunatud grupiks. M. Folett ­ millegi saavutamise kunst inimeste kaudu

Majandus → Juhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Juhtimise eksam

1. Milline on personalijuhtimise suhe 4 põhilise juhtimise funktsiooniga? Juhtimise põhifunktsioonid: Planeerimine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine. Personalijuhtimise põhitegevused: töö analüüs, personali planeerimine, personali värbamine, personali valik, personali hindamine, personali hüvitamine, personali arendamine, tööandjate ja töövõtjate vaheline suhe. Personalijuht aitab juhil planeerida personali, organiseerida seda, aitab motiveerida töötajaid, mis on eestvedamise üks osa, töötab koos personaliga välja ametijuhendid, mille alusel saab kontrollida personali tööd jne

Majandus → Juhtimine
288 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Juhtimise alused kordamisküsimused

1. Millised on Henry Fayoli poolt sõnastatud juhi peamised kohustused/juhtimistegevused? Henry Fayoli peamised kohustused/juhtimistegevused olid eestvedamine, planeerimine, organiseerimine ja kontrollimine. Planeerimise funktsioon sisaldab eesmärkide määratlemise protsessi, strateegia väljatöötamist nende eesmärkide saavutamiseks ja plaanide arendamist tegevuste integreerimiseks ning koordineerimiseks. Juhid on ka vastutavad organisatsiooni struktuuri kujundamise eest. Seda funktsiooni nimetatakse organiseerimiseks. Selles protsessis määratakse kindlaks, millised tööülesanded tuleb

Majandus → Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Juhtimise alused

- Ametikohad - Protsessid- kuidas liigub kaup, tagasiside, info jne Personalijuhtimine - Värbamine - Koolitamine - Edutamine- kui inimene on kaua ühel kohal, siis ta tüdineb. - Väljutamine- tänapäeva mudeli järgi inimesed ei tööta ühel kohal terve elu kuni surmani. Infovahetus - Protsessid- planeeritakse ka seda, kuidas ja kus suunas infot liiguatatakse, kes ja kuhu infot annab - Suunad - Allikad - Sisu + eestvedamine ja motiveerimine + kontroll Planeerimise tasand Pikaajalised plaanid (strateegia). 5-10 aastat. Tippjuhtkond. - Investeeringud, käitumisjoon, rõhuasetused Vahepealse kestusega plaanid (taktika). 0,5-2 aastat. Keskastmejuhid. Valdkonnapõhisus. - Konkreetsed sammud (tarkvara, seadmed, kokkulepped Lühiajalised plaanid (operatsioonid). Kuni 1 aasta. Madalama tasandi juhid. - Igapäevase töö juhtimine Strateegiline planeerimine

Majandus → Juhtimise alused
96 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Malcolm Baldridge National Quality Award

2. MALCOLM BALDRIGE’I KVALITEEDIAUHINNA KASUTATAVUS 2.1. Baldridge’i kriteeriumid toimimise täiuslikkuse hindamiseks Baldrige Kvaliteediauhinnale kandideerivaid organisatsioone hindab sõltumatu eksamikomisjon. Auhinna saajad valitakse saavutuste ja parenduste järgi seitsmes kategoorias, mida tuntakse nimega „Baldridge’i kriteeriumid toimimise täiuslikkuse hindamiseks“ (Baldrige Criteria for Performance Excellence). Baldridge’i seitse kriteeriumit on: 1) Eestvedamine (Leadership) – kuidas juhtkond juhib ettevõtet ja mismoodi organisatsioon on end ühiskonnas positsioneerinud; 2) Strateegiline planeerimine (Strategic planning) – kuidas organisatsioon koostab ja planeerib ning rakendab strateegilist juhtimist; 3) Keskendumine kliendile ja turule (Customer and market focus) – kuidas organisatsioon loob ning hoiab oma klientidega pikaaegseid suhteid; 4) Informatsioon ja analüüs (Measurment, analysis and knowledge management) –

Muu → Ainetöö
22 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Juhtimine: kordamisküsimuste vastused

(Raoul Üksvärav) 3. Kirjeldage McKinsey 7S käsitlust. McKinsey kirjeldab organisatsiooni olemust 7S kaudu: Tugevad S-id (iseloomulikud juhile) - STRATEGY, SYSTEMS, STRUCTURE Nõrgad S-id (iseloomulikud liidrile) - STYLE, SKILLS, STAFF, VALUES 4. Millised on juhtimise horisontaalsed osategevused? Kirjeldage lühidalt nende olemust. · Kavandamine/planeerimine ­ eesmärkide püstitamine ja sammude kehtestamine · Organiseerimine ­ kohustuste, vastutuse ja õiguste määramine · Eestvedamine ­ töötajate motiveerimine · Kontrollimine ­ standardite kehtestamine, tulemuste kontrollimine, tegevuse korrigeerimine 5. Millised on juhtimise vertikaalsed osategevused? Kirjeldage lühidalt nende olemust. · Otsustamine ­ juht püüab probleemidele leida uusi lahendusi, teeb strateegilisi otsuseid ressursside jagamisel, lahendab arusaamatusi, teeb läbirääkimisi lepingute sõlmimisel paremate tingimuste saamiseks

Majandus → Juhtimine
141 allalaadimist
thumbnail
10
doc

ETTEVÕTTE JUHTIMISE ÜLDKURSUS

14. Juhtimise SWOT maatriksi eesmärk 15. Juhtimise mõiste - Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärgid oma ressursside plaanimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu 16. Erinevad juhtimise koolkonnad läbi aegade ja nende põhiline sõnum 17. Kaasaegsed juhtimisteooriad Süsteemiteooriad Eesmärgiline juhtimine Tasakaalustatud mõõtmismudel Kvaliteediorientatsiooniga juhtimine 18. Juhtimisfunktsioonid Planeerimine Eestvedamine Organiseerimine Kontrollimine Mehitamine 19. Planeerimisfunktsioon Seotud eesmärkide püstitamise, poliitika formuleerimise ja protseduuride kehtestamisega. Planeerida on vaja selleks, et: - Anda tegevusele eesmärgipärane suund ja vähendada segadust - Anda kontrolliks vajalik standard Plaanide liigid: - Pikaajalised e. strateegilised plaanid - Vahepealse kestusega e. taktikalised plaanid - Lühiajalised e

Majandus → Ettevõtlus
28 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Personalijuhtimine kordamine

Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste tegevuse abil Juhtimine on komplektne tegevus, mille käigus ühendatakse organisatsiooni inim-, raha- ja materiaalsed ressursid organisatsiooni eesmärkide saavutamise nimel Juhtimine algab eesmärkide püstitamisega ja lõpeb tegevuste tulemustega, sisaldades nii juhtide käitumist kui töötajatepoolset täideviimist. Funktsioonid: · planeerimine · eestvedamine · organiseerimine · kontrollimine · mehitamine 5. Eestvedamise olemus ja teooriad Eestvedamine: Kujutab endast töötajate motiveerimist koostöös pingutama organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks. Eestvedamisteooriates käsitletakse vahetu juhtimise ja juhi mõjuvõimuga seonduvaid küsimusi. Eestvedamise situatiivsed ja olukorrateooriad väidavad, et organisatsioonid koosnevad vastastikuses sõltuvuses olevatest osadest, kus ühes

Ametid → Ametijuhend
31 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Loovuse, enesekindluse ja eestvedamise mõju projektijuhi tehnilisele kompetentsile

..11 2.2 Enesekindluse mõju elemendile “projekti organisatsioon”………………………….12 2.3 Enesekindluse mõju elemendile “hankimine ja lepingud”…………………………..12 2.4 Enesekindluse mõju elemendile “suhtlemine”………………………………………13 2.5 Enesekindluse mõju elemendile “käivitamine”……………………………………...13 3. Eestvedamine ja selle mõju tehnilisele kompetentsile………………………………………...14 3.1 Eestvedamise mõju elemendile “huvitatud pooled”…………………………………15 3.2 Eestvedamise mõju elemendile “riskid ja võimalused”……………………………...15 3.3 Eestvedamise mõju elemendile “projekti struktuurid”………………………………15 3

Majandus → Ettevõttlus
11 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Juhtimise (TMO0010) kordamisküsimuste vastused (kevad 2011)

VIII loeng: Täideviimine 1. Mis on täideviimine? 2. Mis on Juran'i triloogia? 3. Mis on huvigrupid? 4. Milline on täideviimise tsükkel? 5. Mis on eesmärgi (tulemusmõõdik) ja mis on tegevusmõõdik? IX loeng: juhtimise osategevused II 1. Nimetage vähemalt kolm juhtimise vertikaalset osategevust. 2. Mis on dilemma? 3. Mis on polüemma? 4. Millised tegurid mõjutavad otsustamist? 5. Mis on kooridineerimise mõte ja sisu? 6. Mis on kommunikatsioon? X loeng: eestvedamine 1. Mis on eestvedamine? 2. Millised on põhilised 3 eestvedamisteooriate gruppi? 3. Mis on erilise isiksuse teooria? 4. Kirjeldage lühidalt Hershey Blanchardi mudelit (pikk küsimus) 5. Kirjeldage eestvedamise protsessi 6. Mille poolest sarnanevad ja mille poolest erinevad Hershey Blanchardi ja Blake Mountoni mudelid? 7. Millised on põhilised eestvedmisstiilid? Milles seisneb nende sisuline erinevus? (eksamil küsin nt: kirjeldage autoritaarset juhtimisstiili)

Majandus → Juhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Juhtimisalused - Juhtimisteooria

Arvestus: 26. oktoober Kell 11-12 M-218 Arutlus: kolm lahtist küsimust. Juhtimisalused 1. tund- Juhtimisteoorias 4 võtmesõna organisatsioonide juhtimise mudelist: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine. See võimaldab saavutada eesmärgid kiiresti ja võimalikult väheste resurssidega. Keskkonnast tulenevad sisendid: inimresurssid, finantsresusrssid, füüsilised vahendid, info. Juhtimise mõiste Juhtimine- eesmärkide saavutamise protsess, tasakaalu säilitamine, (teiste inimeste) tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine. Juhtide põhiline kohustus: strateegia loomine ja organisatsiooni kujundamine selle rakendamiseks

Majandus → Juhtimise alused
127 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Juhtimise alused - kordamisküsimused

Kordamisküsimused eksamiks 1) Nimetage peamised juhtimistegevused! Peamised juhtimistegevused on:  Planeerimine (eesmärkide püstitamine [poliitika formuleerimine ja protseduuride kehtestamine])  Organiseerimine (organisatsiooni kujundamine. Selle käigus toimub kohustuste, õiguste ja vastuste kindlaksmääramine. Tulemuseks on organisatsiooni struktuur)  Eestvedamine (inimeste motiveerimine organisatsioonile vajalike ülesannete täitmiseks. Eestvedamisel kasutavad juhid erinevaid juhtimisstiile)  Mehitamine (valitsemine) – et oleks õiged inimesed õigetel ametikohtadel, kes oskavad teha koostööd jne..  Kontrollimine – standardite kehtestamine, tulemuste hindamine kehtestatud standarditele vastavalt ja organisatsiooni eesmärkidele mittevastavate tegevuste korrigeerimine. 2) Nimetage juhtimistasandid!

Majandus → Juhtimine
84 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Juhtimise alused konspekt

Tasakaal Piiratud efektiivsuse ja ressursside säästlikkuse maksimaalne vahel kasutamine Joonis 1 – Juhtimise, kui protsessi komponendid Juhtimise ülesannete on kõige sagedamini välja toodud neli tegevust: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine ja kontrollimine. Antud tegevused peavad tagama organisatsiooni käsutused olevate ressursside sellise juhtimise, mille korral eesmärgid saavutatakse kõige efektiivsemal moel. Planeerimine ja Organiseerimine otsustamine (kohustuste, (eesmärkide õiguste ja püstitamine ja vastutuste Keskkonnast

Majandus → Juhtimise alused
60 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Huvijuhi ülesanded ja tegevused

tegemine Noorte juhendamine ja suunamine ÕOV tegevustes osalemine (sageli ka tegevuste koordineerimine), noorte nõustamine ning abistamine (huvijuht on ka õpilaste tugiisik) Huvitegevuse korraldamine, eestvedamine Huviringide koordineerimine (ruumide ning huviringi juhi/õpetaja leidmine, ajakava koostamine), huviringide läbiviimine Sündmuste korraldamine Kooli siseste kui ka ­väliste sündmuste ettevalmistamine ja läbiviimine, kava koostamine, külaliste kutsumine, ruumi

Ametid → Ametijuhend
13 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Juhtimine Eesti notaribüroodes

juhtimispõhimõtteid nad järgisid, kuidas nad värbasid ja motiveerisid töötajaid ning kuidas nad olid büroos töö korraldanud. Intervjuude vastuste analüüsimiseks kasutati järgmisi juhtimise, eestvedamise ja otsusta- misega seotud teooriaid: Robert Blake’i ja Jane Moutoni juhtimisvõrgustik*3, Douglas McGregori teooria X ja teooria Y*4 ning Paul Hersey ja Kenneth Blanchardi situatiivse eestvedamise teooria.*5 1. Mis on juhtimine ja eestvedamine? Mõistet „juhtimine“ on eri aegadel defineeritud erinevalt. Varasemad teooriad käsitlevad juhtimist kui midagi väga bürokraatlikku, protsessina ilma inimesteta. Seetõttu on H. Fayoli*6 1916. aastast pärit lähene- mine, mille järgi juhtimine on planeerimine, organiseerimine, valitsemine, koordineerimine ning kontrolli- mine, siiani kasutusel, kuid muudetud kujul. Uuemate teooriate kohaselt saab juhtimist jagada kaheks: töö ülesannetega ja töö inimestega

Õigus → Ev õiguskaitsesüsteem
4 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Juhtimine Eesti notaribüroodes

juhtimispõhimõtteid nad järgisid, kuidas nad värbasid ja motiveerisid töötajaid ning kuidas nad olid büroos töö korraldanud. Intervjuude vastuste analüüsimiseks kasutati järgmisi juhtimise, eestvedamise ja otsusta- misega seotud teooriaid: Robert Blake’i ja Jane Moutoni juhtimisvõrgustik*3, Douglas McGregori teooria X ja teooria Y*4 ning Paul Hersey ja Kenneth Blanchardi situatiivse eestvedamise teooria.*5 1. Mis on juhtimine ja eestvedamine? Mõistet „juhtimine“ on eri aegadel defineeritud erinevalt. Varasemad teooriad käsitlevad juhtimist kui midagi väga bürokraatlikku, protsessina ilma inimesteta. Seetõttu on H. Fayoli*6 1916. aastast pärit lähene- mine, mille järgi juhtimine on planeerimine, organiseerimine, valitsemine, koordineerimine ning kontrolli- mine, siiani kasutusel, kuid muudetud kujul. Uuemate teooriate kohaselt saab juhtimist jagada kaheks: töö ülesannetega ja töö inimestega

Õigus → Ev õiguskaitsesüsteem
3 allalaadimist
thumbnail
7
docx

JUHTIMINE

definitsioon. Organisatsioon on inimeste grupp, kes on ühinenud selleks, et saavutada ühised eesmärgid. 3. Kirjeldage McKinsley 7S käsitlust. Koosneb seitsmest faktorist: süsteemid, strateegia, struktuur, juhtimisstiil, oskused ja teadmised, inimesed ja keskel ühised väärtused. Muutes ühte faktorit, muutuvad ka teised. 4. Millised on juhtimise horisontaalsed osategevused? Kirjeldage lühidalt nende olemust. Kavandamine, organiseerimine, kontrollimine, eestvedamine. 5. Millised on juhtimise vertikaalsed osategevused? Kirjeldage lühidalt nende olemust. Otsustamine, koordineerimine, suhtlemine (toimuvad horisontaalsete osategevuste sees). 2. loeng 1. Kes oli Peter Drucker ja milline on tema panus organisatsiooni ja juhtimisteooriasse? Peter Drucker oli juhtimisteadlane, ta kujundas juhtimise ja organisatsiooni mõisted selliseks, nagu me seda tänapäeval tunneme. Tema

Majandus → Juhtimine
157 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Juhtimine. Kordamisküsimused kt nr.2

suhete mudel. 2. Nimetage põhjused, miks on organisatsiooni struktuur vajalik. Organisatsiooni struktuuri on vaja selleks, et: •Tagada firma tegevuse efektiivsus; •Koordineerida organisatsiooni eri osade tegevust vastavate tegevusvaldkondade lõikes; •Tagada paindlikkus ja kohanemisvõime; •Määratleda ametikohtade aruandekohustused. 3. Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on inimsuhete vorm kus üks inimene(liider) mõjutab ja suunab teiste inimeste käitumist. 4. Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht on isik, kellel on ameti ja positsiooniga antud võim. Liider on isik, kelle suhtes teistel tekib emotsionaalne soov talle järgneda. 5. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused?  Intelligentsus;  Osavõtlikkus;  Inimlikkus;  Usaldusväärsus;

Majandus → Juhtimine
23 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun