Rapla vesiroosi Gümnaasium Äriplaan Raili Tiits 11b Juhendaja: õp Sulev vahtre Tallinn 2009 1. Äriplaani kokkuvõte Äriideeks on tuua Eestis turule laiaulatuslik valik lauamänge, LARPi varustust ning fantaasia ja ulmekirjandust. Tooted on suunatud eelkõige vanusegrupile 1525 aastat, kuna huvi sedasorti meelelahutuse vastu on suurim just sellises vanuses. Lauamängude, eriti aga LARPi varustuse valik, on Eestis hetkel väga kesine. Lauamängude turul on suurimaks ettevõtteks praegu Ludo. Võrreldes Ludoga suudaksime meie pakkuda konkurentsivõimelisemaid hindu, laiemat tootevalikut ning paremat teeninduskeskkonda. Kuigi kirjanduse osas on konkurents tunduvalt suurem, annab fantaasia ja ulmekirjanduse müümine klientidele võimaluse saada kõik fantaasiameelelahutusega seotu ühest kohast, andes ...
4G-võrk katab üle 95% Eestist Koostöö Elioniga võimaldab pakkuda klientidele kogu telekommunikatsiooniteenuste spektrit TeliaSonera gruppi kuulumine annab võimaluse tuua rahvusvaheline know-how Eestisse ning eksportida siinset teadmist välismaale 2013. aasta lõpuks 868 000 klienti EMT innovatsiooni näited EMT innovatsiooni näited: 1998 Eesti esimese GSM 1800 võrgu avamine 2000 mobiilse positsioneerimise ja ja WAP teenuse turuletoomine 2000 mobiil-parkimine (rahvusvahelise GSM Assotsiatsiooni aastaauhinna nominent innovaatilisema teenuse kategoorias) 2001 GPRS teenuse turuletoomine esimesena Eestis 2003 MMS teenuste avamine 2004 EDGE turuletoomine esimesena Eestis 2005 3G turuletoomine esimesena Eestis 2006 3,5G (HSDPA) turuletoomine esimesena Eestis 2007 Mobiil-ID turuletoomine esimesena Eestis Tele2 lühitutvustus 1997 Q -2001 Q GSM Tele2
Ebay,amazon,alibaba. Turg on globaliseerunud. Konkurents maailmaturul. Tekkisid globaal tarnimissüst.-d. 2. Tootmise automatiseerimine võimaldab kiiresti toota piiramatu arvu tooteid. Vaja spetsialiste. Tootmine on muutunud teadmistepõhiseks. Tootmine alguses ja hiljem on hinnapoolest sama. Arendus ja reklaam on tasutud ja poole aasta pärast toode poole odavam. Eluiga lühike. 3. Ettevõtete toote turuletoomine. Toote turuletoomine kiirendab uue toote arenduse ja turule toomist. Produkt vananeb moraalselt juba valmistamiseajal 4. E-firmade rajamised Intranet- ettevõtte siseseks kasutamiseks. Extranet-kliendid kasutavad. Infosüsteem on komponentide kogum mis kogub infot, loob-tekitab infot, töötleb ja saadab laiali. ................................................................................................................................. Loeng2
Tegelikult pole geneetiline muundamine midagi muud, kui uus tase sordiaretuses, et 1. muuta taim taimekahjuritele vastupanuvõimelikseks; 2. tõsta toiteväärtust (suurendada viljakust) 3. saada lahti seenhaigusest 4. suurendada külmakindlust 5. vähendada toiduainete toomiskulusid. Toiduained läbivad väga põhjaliku ohutuse uuringu. Ühe geneetiliselt muundatud taime aretamine, ohutuse hindamine ja toiduaine turuletoomine võtab aega 10-15 aastat. GMO toiduaineid uuritakse niisama põhjalikult nagu ravimeidki. GMO toiduained võivad põhjustada muutusi ökoloogias. GMO toidu märgistamise määrus jõustus Eestis 1.jaanuaril 2001. Cartagena bioloogilise ohutuse protokoll (ratifitseeriti Eestis 21.01.2004, jõustus 22.06.2004 RT II 2004,2,4) Cartagena bioloogilise ohutuse protokoll on rahvusvaheline lepe, mille üldiseks eesmärgiks on tagada geneetiliselt muundatud elusorganismide ohutu
· Tootmisvoo juhtimine (manufacturing flow management) vastutusalaks kõik tegevused, mis on vajalikud toodete liikumisel lävi tootmisprotsessi(de) ja tootmistegevuse paindlikkuse tagamisel tarneahelas. · Tarnijasuhtekorraldus (supplier relationship management) vastutusalaks suhete arendamine ja hoidmine tarnijatega, kaasa arvatud ettevõtte ja tarnijate vaheliste toote- ja teeninduslepingute sõlmimine. · Tootearendus ja turuletoomine (product development and commercialization) vastutusalaks uute toodete väljatöötamine ja turuletoomine koostöös klientide ja tarnijatega. · Tagastuse haldamine (returns management) kõik tegevused, mis on seotud tagastuse ja tagastuslogistikaga. (Kiisler, 2011: 102-103) Joonis 2. Tarneahela juhtimine: äriprotsesside lõimimine ja juhtimine. KOKKUVÕTE Alates 1970-ndatest on logistika ja selle edasise evolutsiooni vormi: tarneahela juhtimise
5)aitab alandada hindu. 9.Konkurents-ostjate võistlus müüjate pärast ja müüjate võistlus ostjate pärast. 10. Turumajanduses on kasum see, mis jaotab ära tootmistegurid(maa, töö, kapital) 11.Kasum on raha, mis jääb järele, kui kogutuludest lahutada kogukulud. 12.Inimressursid, kapitaliressursid, loodusressursid. Mida rohkem teenib kasumit seda rohkem saab kasutada ressursse. 13.Ettevõtlikkus on hoiak, mida isel.1)loov ja uuenduslik mõtlemine 2)uute ja paremate toodete turuletoomine 3)uute ja paremate juhtimise ja töö organiseerimise meetodite rakendamine 4)uute ja paremate tootmistehnoloogiate rakendamine 15.Majapidamiste kaks rolli on tarbijad ja ressursiomanikud(tööjõud) 16.Raha on 1)vahetusvahend - raha abil saab osta kaupu ja teenuseid 2)vara kogumise vahend - saab panna kõrvale ja hiljem kasutada 3)väärtuste mõõdupuu - saab määrata kaupadele ja teenustele hinna. 17. bartermajandus, väärismetallid, paberraha, arveldusraha, elektrooniline raha. 18
Õppeülesanded Õppija juhis: Tööta läbi 8. teemakonspekt Leia konspekti abil vastused kordamisküsimustele Kordamisküsimused 1. Mis on mess? Mess on kindla aja kestev turundussündmus, kus ühisel pinnal kohtuvad teatud valdkonna toodete ja teenuste pakkujad ja vanad ning uued tarbijad. 2. Millistel Eesti messidel erinevad kaubandusettevõtted osalevad? Tourest, Laps ja Pere, Kodumess,Ehitus-sisustus , Maamess jm 3. Milliseid võimalusi pakub mess külastajatele? Mess pakub osalejale (eksponendile) järgmisi võimalusi: Kohtuda oma ala spetsialistidega ühes kohas ja lühikese ajavahemiku jooksul Võrrelda konkureerivate firmade tooteid ja teenuseid Saada spetsilaisti nõuannet ja lisainfot toodete ja teenuste kohta Toodet proovida Osaleda messiga kaasnevatel koolitustel (seminarid, tooteesitlused jne) 4. Milliseid võimalusi pakub mess eksponentidele? Mess pakub osalejale (eksponendile) jär...
Sissejuhatus majandusse II osa Vaba ettevõtlus ehk turumajandus Viimsi Kool 10ml 2018 Turumajandus Leiame vastused küsimustele: • Missugused on turumajanduse tugisambad? • Millist rolli mängib kasum turumajanduses? • Missuguseid majandussüsteeme on olemas? • Mis on majandusringlus? • Millist rolli mängib raha majanduses? • Millised funktsioonid on rahal majanduses? • Kes oli Adam Smith Turumajandus VABA ETTEVÕTLUSE TUGISAMBAD ON: • ERAOMAND • HINNASÜSTEEM • KONKURENTS • ETTEVÕTLIKKUS Turumajandus. Eraomand • Seadusega kaitstud. • Muudab valikud ja vastutuse omaniku omaks. • Annab tõuke kasutada oma vara (ressursse) võimalikult arukalt, efektiivselt, tulutoovalt. • 2013. aastal oli 99,5% Eesti ettevõtetest eraomanduses Turumajandus. Hinnasüsteem • Hinnad annavad informatsiooni: 1. tarbijate käitumise kohta; 2. ressursside kasutamise loobumiskulude kohta; 3. ressursside väärtuste kohta;...
mõne muu välismaise riidebrändi filiaal. Mehed võtsid asja aga rahulikumalt ning kaalutletult. Õige Eesti mees palub igapäevaselt kõrgemaid jõude, et saaks oma autole parema kvaliteedi- ja hinnasuhtega varuosi, olgu need siis A- või B-kategooria omad. Nagu näha, siis on eesti mees lihtne mees. Lisaks palusid nad samuti natuke paremad riidevalikut ja rohkem välismaiseid joogi- ja toidukaupu. Uute ja erakordsete toodete/teenuste turuletoomine elavdaks Eesti majandust kindlasti, sest juba täiesti keskpärase riideketi H&M Eestisse kolimisel erututi nii mitmel tasandil, et see oli suisa hirmuäratav. Eesti turul peab eksperimenteerima erinevate toodete ja teenustega, mis on mõeldud ka erinevatele tarbijagruppidele, sest ilma proovimata ei saagi tulemust teada. Praegusel seisul kasutavad eestlased järjest enam internetti, et sooritada erinevaid sisseoste.
veelgi. Need oleks ohuteguriteks firma arengule pikemas perspektiivis. Positiivseteks mõjuteguriteks on kohalike klientide ostujõu tõus ning tõusuteel on ka teadlikkus tervislikust toitumisest, mis kallutab klienti pigem valima naturaalsemaid tooteid väiketootjatelt kui eelistama suurtootjate masstoodangut. Peamisteks eduteguriteks ettevõtte tegevusalal on innovaatilisus ja paindlikkus toodete väljatöötamise osas, kõrge kvaliteet ning sobivate niššitoodete turuletoomine (gluteeniva- bad tooted). 6 SWOT analüüs Sisemised tugevused täna: Sisemised nõrkused täna: - Unikaalne retseptuur - Uus tundmatu tegija turul - Väikeettevõttena ülim paindlikkus - Vähene ärikogemus kiireteks muutusteks tootevalikus Ärikeskkonna soodsad arengud e. Ärikeskkonna ebasoodsad arengud e. ohud
· Euroopa Liidu lobikampaaniad Treeningud · Meediatreening · Sotsiaalmeedia koolitus · Avaliku esinemise koolitus · Kliendikommunikatsiooni koolitus · Tekstikoolitus · Kriisitreening ja -simulatsioon Sündmused ja üritused · Pressikonverentsid ja meediaüritused · Klientide ja partnerite üritused · Konverentsid, koolitused · Seminarid Bränding · Brändikontseptsiooni väljatöötamine · Brändi turuletoomine Tekstid · Pressiteated · Artiklid · Blogitekstid ja muud sotsiaalmeedia vormid · Kõned · Brosüürid · Stsenaariumid · Aastaraamatud Muu · Kampaaniad Eestis ja välismaal · Sponsorlusstrateegiad · Lobby · Kontaktid oluliste huvirühmade ning meediaga Analüüs Esmapilgul tundub, et Hill&Knowlton Eesti pakub väga suures hulgas teenuseid samas kui R&R pakub vaid 12 teenust
1 Teadmised ja oskused Selle peatüki läbimise järel: ·saad aru raha ajaväärtuse kontseptsioonist; ·oskad leida raha tulevikuväärtust ja nüüdisväärtust; ·oskad kasutada erinevaid hindamismeetodeid investeerimisprojektide hindamiseks; ·tead erinevate hindamismeetodite plusse ja miinuseid. 2 Investeerimisprojektid Investeerimisprojektide analüüsi all mõeldakse pikaajaliste investeerimisotsuste kaalumist: maa, hoonete, seadmete ost või väljavahetus, uue toote turuletoomine, laienemine teistele maadele või teise tootesektorisse. Investeerimisprojekti analüüsi eesmärk on määrata kindlaks, kas kavandatav projekt tasub ennast ära. Kui vaatluse all on mitu projekti, võetakse eesmärgiks nende võrdlemine ning parima ehk tasuvaima väljavalimine. Iga vara väärtus sõltub, selle vara poolt genereeritavatest rahavoogudest tulevikus. Vara all võib mõista nii aktsiaid, võlakirju, kinnisvara, ettevõtet aga ka investeerimisprojekti.
Kuna monopoli meie riigis pole on enamus välismaalt toodud ravimid populaarsemad, kui meie enda riigis toodetud ravimid . Seda just seetõttu , et välismaal on suuremad tööstused, mis võimaldavad tuua maale suuremates kogustes toodet ning seda siin ladustada vastavalt vajadusele erinevalt väikestest, tihti tõhusamatest ja usaldusväärsematest Eesti oma ravimi firmadest. 1998 aastal kiirenes oluliselt uute ravimite turuletoomine tänu Euroopa Parlamendi ja ravimi komisjoni koostööle . Farmaatsiasektori tööstusharu sai hoogu tänu ühtse farmaatsiatoodete turu loomisele ühtses Euroopas. Kui mitte mõelda negatviiseletele aspektidele, mis võivad ohustada iga inimest vastavalt tema organismi vastupanule, on farmaatsiatööstus meile siiski rohkem tulu toonud, kui kahjustanud meie tervist . Inimeste elukvaliteet on paranenud ning ka keskmine eluiga on tänu ravimite levikule
2.TASAND Logistiline torujuhe algtarnijast lõpptarbijani Omavahel seotud logistilised tegevused 2. Virtuaalsed tarneahelad, 3 põhitunnust Töötajad asuvad paljudes erinevates paikades Struktuur kiiresti muutuv Paljusid funktsioone täidavad partnerid 3. Tarneahela äriprotsessid. Mis ahelas, mis üle. Kliendisuhete haldamine, klienditeeninduse korraldus, nõudluse juhtimine, tellimuste täitmine, tootmisvoo juhtimine, tarnijasuhete haldamine, tootearendus ja turuletoomine, tagastuste haldamine Tootja sisseost, tootmine, turundus ja müük, finantsid, logistika, tootearendus 4. Tarneahela juhtimise erinevused traditsioonilise juhtimise logistikaga Tarneahel on ühtne tervik, mitte fragmenteeritud elementide jada. Strateegilise juhtimise protsess, oluline strateegiline otsus süsteemide operatiivse juhtimise asemel. Varud ei ole ohutusventiil ahela eri komponentide vahel, vaid neid kasutatakse integreeritud tootevoo taskaalustamise viimase võimalusena.
Erinevus on avalikustatava info olulisuses ja mahus ning ajakirjanikepoolses küsimuste esitamise võimaluses. Infotunnid peamiselt kriisiolukorras. Vajalikkuse otsustamine: Sündmuse uudisväärtus Konkureerimine päevakorraliste teemadega Sündmuse mõju ulatus Teised võimalused (pressiteade, arvamusartikkel) Kõneisikute meediasuhtluse tase Alternatiivsed meediaüritused uue toote esitlus, kaubamärgi turuletoomine, sponsorlusprojekti tutvustamine 3 · Meediaürituse ettevalmistus 7.4.4 · Eesmärgid Sõnumi formuleerimine Sihtmeedia kaardistamine Ürituse kontseptsioon Aeg Stsenaarium Esinejate ja koha valik Kutse koostamine, väljasaatmine ja ülehelistamine Pressimaterjalide koostamine Küsimuste ja vastuste läbiarutamine
· 4. Edastamine · Rühmaintervjuu aruanne võib olla: · põhitulemustega lühike suuline aruanne, · probleeminägemuse ja osalejate kommentaaridega suuline ja kirjalik kirjeldav aruanne · peamiste suundade, tulemuste ja osalejate kommentaaridega suuline ja kirjalik analüütiline aruanne. · Rühmaintervjuu tulemuste alusel saab turundusjuht vastuse konkreetsetele küsimustele, näiteks kas uue toote turuletoomine tasub ära, kas uuele tootele leidub ostjaid ja missugust strateegiat tuleks kasutada toote reklaamimisel. KOKKUVÕTE · Fookusgrupp on kvalitatiivne meetod, teatavat sorti intervjuu, mille eesmärk on "luua või välja tuua" kindlat liiki informatsiooni. See on uuriv tehnika, mis toob kokku väikese grupi inimesi ning moderaatori, kes juhib intervjuud/küsitlust. · · Fookusgrupi intervjuu käigus selgitatakse välja tarbijate eelistusi, arvamusi ning
Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani, sulepea, fotoaparaadi, nõudepesumasina, telefonipanga jne turuletoomine maailmas. Protsessi uudsus: pakkuda seda viisil, millele teisel pole midagi vastu panna – kiiremini, madalamate kuludega, kliendile kohandatumalt jne. Nt: Pilkingtoni leht- ehk floatklaasi protsess, Bessemeri terase protsess, internetipangandus, online- raamatukaubandus. Keerukus: Pakkuda midagi, mida teistel on raske põhjalikult omandada. Nt: Rolls-Royce ja lennukimootoreid- ainult
Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. · Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani, sulepea, fotoaparaadi, nõudepesumasina, telefonipanga jne turuletoomine maailmas. · Protsessi uudsus: pakkuda seda viisil, millele teisel pole midagi vastu panna kiiremini, madalamate kuludega, kliendile kohandatumalt jne. Nt: Pilkingtoni leht- ehk floatklaasi protsess, Bessemeri terase protsess, internetipangandus, online-raamatukaubandus. · Keerukus: Pakkuda midagi, mida teistel on raske põhjalikult omandada. Nt: Rolls-Royce ja
baasperioodi vastavat näitajat korrigeerides. Igale eelarve üksusele eraldatakse vastav baaspakett, mis sisaldab tegutsemiseks minimaalsel määral ressursse. Tehes kindlaks sündmused, mida prognoositakse järgmises eelarveperioodis toimuvat, näiteks: · Müügihinna muutus · Sisendite hindade muutus · Töötajate arvumuutus · Töötasu taseme muutus · Energia hindade muutus · Uute toodete turuletoomine Eelised: · meetodi lihtsus ja suhteliselt madal töömahukus. Puudused: · eeldab, et kogu praegune tegevus jätkub samas vormis ja mahus · eeldab, et jätkuvad kõik praegused nõrkused ja tugevused · Eeldab, et mineviku tulemused on arukas alus tuleviku prognoosimiseks Nullbaasieelarve Nullbaasieelarve on eelarve, mille koostamisel kõik näitajad eelarvestatakse nullbaasist lähtuvalt. Baasperioodi vaadeldakse võimaliku infoallikana
1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Avalikku haldust võib määratleda kui ametnike ja poliitikute omavahelist seost. Samuti avalike teenuste üle otsustamist ja nende osutamist. Avalikku haldust samastatakse bürokraatiaga. Avalik juhtimine tähendab tulemuste saavutamist ja vastutuse võtmist. Avalik valitsemine tähendab viise, kuidas sidusrühmad omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku poliitika väljundit. Näiteks avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul võib see olla tähelepanu pööramine - avalik juhtimine pöörab tähelepanu protsessile ja valik valitsemine sisule, avalik haldus pigem normatiividele. Samuti võib välja tuua, et avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul on peatähelepanu tulemusel, kuid esimesel juhul seatakse pigem kvantitatiivne mõõdik. Samas kui valitsemine väärtustab pehmet tulemust - kvalitatiivse mõõdiku näol. Avalik haldus pöörab tähelepanu ainsana vaid sisendile. 2. Mis on avalik...
Organisatsiooni teadus- ja arendusrühma ülesanded: Esmaste uuringute läbiviimine täiesti uute toodete ja teenuste väljaarendamiseks Rakendusuuringute läbiviimine olemasoleva tehnoloogia kasutusvõimaluste laiendamiseks uue generatsiooni toodetele ja teenustele Arendustegevus uute toodete ja teenuste turuletoomiseks. Alg- ja rakendusuuringute näitajad Mõningaid võimalikke näitajaid: Uute toodete protsent käibest Patenttoodete protsent käibest Uute toodete turuletoomine konkurentidega võrreldes; uute toodete turuletoomine plaaniga võrreldes Tootmisprotsessi võimalused Uue tootegeneratsiooni väljaarendamiseks kuluv aeg. Tootearenduse näitajad Tasuvusaja mõõdik aeg tootearendustöö algusest kuni hetkeni, mil toode on teeninud piisavalt kasumit, et katta tootearendusse tehtud investeering Joonis 5.3 2. Tootmisprotsess Algab kliendi tellimuse laekumisega ja lõpeb toote või teenuse tarnimisega kliendile.
Tarnijasuhtehaldus – suhete hoidmine ja arendamine tarnijatega, vajaduste mõistmine, koostöövõimalused 4. Nõudluse juhtimine – tasakaalu tagamine klientide nõudluse ning tarneahela suutlikkuse vahel 5. Tellimuste täitmine – kõik tegevused, mis on vajalikud klientide vajaduste identifitseerimiseks ja täitmiseks 6. Tootmisvoo juhtimine – kõik tegevused, mis on vajalikud toodete liikumisel läbi väärtustlisavate protsesside 7. Tootearendus ja turuletoomine 8. Tagastused Tarneahela ajaline kaardistamine – LOE LK 106 aga pm hakatakse hoidma liiga palju varu päris tegevuste taustaks, see tuleneb peamiselt sellest, et ettevõtted kaitsevad ennast ebakindluse, nõudluse jne eest sp ongi tähtis teha omavahel koostööd ettevõtetel ning jagada kiiremini ja paremat teavet, siis saab vähendada varusid suurendades niimoodi paindlikkust ja vähendades varudega seonduvaid kulusid ka ajalisi. Tegevusinfo vahetamine võib vähendada 40-70%
ilustav moment- vara tootlus suurem, kohustust ei ole- laenuvõime suurem LIISING ON SOBIV FINANTSEERIMISE VIIS JUST VÄIKEFIRMADELE Andres Laar 2008 2007 INVESTEERIMINE Investeerimisprojektide analüüs pikemaajaliste investeerimisotsuste kaalumine maa, hoonete, seadmete soetamine või korvamine, uue toote arendamine ja turuletoomine, laienemine uutele turgudele või teise tegevusvaldkonda. Analüüsi eesmärgiks on määrata kindlaks, kas plaanitav projekt on tasuv. Investeerimisprojektide analüüsi etapid: 1. Võimalike projektide analüüs ja valik, idee tootmis-, turundus- või arendusosakonnalt. Võib-olla "alkeemikult"? 2. Äriplaan ja selle hindamine, prognoosid müügi, tootmisvõimsuste, turunduse kohta, nende prognooside kaalumine, hindamine
Rahvusvahelisele turule sisenemise strateegia on terviklik tegevusplaan teatud sihtriigi turule minekuks. Strateegia sisaldab: firma eesmärgid, konkreetsed tegevuskavad, rakendatavad vahendid ja meetodid, mis peavad aitama saavutada läbimüügi kasvu rahvusvahelisel turul. Turunduse strateegia on vaja koostada iga sihtriigi ja iga toote (tootegrupi) jaoks. Turule sisenemise meetodi valiku kõrval kõige olulisem otsus kuna paljude toodete turuletoomine on seotud suurte kuludega, pika uuringu ja arengutööga, kiirete hinnalangustega. Seetõttu on aeg strateegiline ressurss. Turule sisenemise strateegiat kavandades puutume kokku järgmiste probleemidega: D millal ja millises järjekorras peaks ettevõte väljavalitud turgudele sisenema; D kuidas tuleks väljavalitud turgudele siseneda. Turu kontsentreerimise strateegia: Turu kontsentreerimise strateegia seisneb suhteliselt väikese arvu sihtturgude väljavalimises, et
vajaduste mõistmine, koostöövõimalused 4. Nõudluse juhtimine tasakaalu tagamine klientide nõudluse ning tarneahela suutlikkuse vahel 5. Tellimuste täitmine kõik tegevused, mis on vajalikud klientide vajaduste identifitseerimiseks ja täitmiseks 6. Tootmisvoo juhtimine kõik tegevused, mis on vajalikud toodete liikumisel läbi väärtustlisavate protsesside 7. Tootearendus ja turuletoomine 8. Tagastused säästlik (LEAN) ja nobe (AGILE) mõtteviis ja strateegia tarneahelas Säästliku (kerge) tarneahela põhieesmärgiks on toimimine minimaalsete kuludega, et saada toote võimalikult madalat müügihinda. Nobeda tarneahela põhijooneks on paindlikkus, võime kiiresti reageerida pidevalt muutuvale nõudlusele. Toote madala müügihinna asemel keskendub nobe tarneahel eelkõige klienditeenindusele ehk suure tarnesuutlikkuse tagamisele ja tellimuste täitmise kiirusele.
Seega tekitab hinnamehhanism kauba ja teenuste turul optimaalse ressursijaotuse. Suurendades majandustegevuse mahtu jõutakse punktini, millest alates kasu hakkab kahanema. See väljendub nii tarbimise kahaneva piirkasulikkuse kui ka kahaneva piirtootluse puhul. UUED ARENGUD Ühiskondlikuks kaubaks on ka informatsioon. Kui mina infot kasutan ei vähene teiste kasutuses oleva informatsiooni maht kui neil on sellele juurdepääs. Informatsioonil kui kaubal on kõrged fikseeritud kulud - selle turuletoomine võib palju maksta kuid kulu mis tuleb teha toote kättesaadavaks tegemisele veel ühe tarbija jaoks (piir- e. marginaalkulu) on väga väike või peaaegu olematu. Taoliste kaupade puhul toimib ka võrguefekt: võrgu efektiivsus e kasva proportsionaalselt võrgu sõlmede arvuga (terminalid) vaid hüppeliselt. Kui traditsioonilises majanduses suurenev nõudlus viib kõrgemate hindadeni, mis pani tootjaid rohkem tootma ja tarbijaid
mõistmine, koostöövõimalused 4. Nõudluse juhtimine – tasakaalu tagamine klientide nõudluse ning tarneahela suutlikkuse vahel 5. Tellimuste täitmine – kõik tegevused, mis on vajalikud klientide vajaduste identifitseerimiseks ja täitmiseks 6. Tootmisvoo juhtimine – kõik tegevused, mis on vajalikud toodete liikumisel läbi väärtustlisavate protsesside 7. Tootearendus ja turuletoomine 8. Tagastused KOKKUVÕTTEKS: Omavahel konkureerivad tarneahelda, mitte üksikettevõtted. Enamik võimalusi kulude vähendamiseks ja/või väärtuse lisamiseks peitub tarneahela partnerite vahelistes suhetes. Tarneahela integratsioon tähendab tegevusprotsesside integratsiooni. Põhjus, miks tarneahela juhtimise idee aina populaarsemaks muutub, on mõistmine, et kui iga organisatsioon tarneahelas püüab optimeerida oma tegevust üksikettevõtte tasandil, siis on
Tuleb arvestada, et ajakirjanikud võivad lisaks kõneisikutele küsida kommentaare ka teistelt üritusel viibijatelt. Samuti vajavad ajakirjanikud tihti sündmusest teistsugust (avalikkuse jaoks uudislikku) ja põhjalikumat infot kui ülejäänud auditoorium. Sellistel juhtudel on mõistlik korraldada meediale kas täiesti eraldi üritus eeltoodud näites. Alternatiivseid meediaüritusi korraldatakse üha sagedamini turunduslike projektide puhul, näiteks uue toote esitlus, kaubamärgi turuletoomine, sponsorlus- või toetusprojekti tutvustamine. Sellistel juhtudel kasutatakse loovat lähenemist, et ajakirjanikes huvi tekitada, sündmus ja edastatav info meeldejäävaks muuta. Mõnikord võib nutikalt korraldatud üritus iseenesest juba kajastamist leida, ehkki suure üritustetulva seas on loomingulise ideega uudisekünnist ületada üha raskem. Et tekiks soov kohale tulla, peab ajakirjanik nägema, et üritus pakub kasulikku infot ja huvitavat kogemust