HIND, HINNASTRATEEGIA, HINNA KUJUNDAMISE MEETODID - Hind on toote väärtus väljendatuna rahas. - Äriettevõttes on hind toote turunõudluse peamine määraja millest oleneb nii ettevõtte kogu müügitulu kui kasumi suurus - Küsitav hind peab alati olema kõrgem või vähemalt võrdne arvestusliku omahinnaga ehk katma ettevõtte kulud. Strateegia kuidas? - Ettevõtte jaoks pikaajaline suund hinnakujundamise valdkonnas. - Tagab ühesugused hinnaotsused - Mõjutab tarbija käitumist - Usaldusväärde strateegiaga on võimalik tarbijat motiveerida Hinnastrateegiat mõjutavad tegurid: - Ettevõttesisesed tegurid (maksud, tootmiskulud) - Turutegurid (konkurents, ostuvõime) - Väliskeskkonna tegurid (saedusandlus, hinnakontroll) Hinnakujunduses arvestatavad asjaolud: - Kulud - Loodetav kasuminorm - Konkurentide hinnad - Toote kvaliteet - Nõudlus - Toote sihtgrupp Hinnakujunduses kasutatavad meetodid - Kulupõhin...
dilemma) · Hind on ainuke turunduskompleksi element, mis toob tulu. · Turunduse põhikontseptsioon on vahetus see ei leia aset, kui müüja ja ostja ei lepi kokku tehingu väärtuses. · Hinnakujunduse vahendusel taotletakse turunduse põhieesmärkide saavutamist (turuosa ja kasum,vahendajate motiveerimine, uute turusegmentide vallutamine jne). · Hinna-alased otsused omavad kohest mõju äritegevusele. · Hinnastrateegia ja poliitika peavad vastama tootele, müügi toetamisele ja jaotuskanali strateegiatele. · Hinda saab muuta kiiremini ja kergemini kui toodet, turustuskanalit või kommunikatsiooniteadet. 4. Hinna eriline koht turunduses ja hinnapoliitiliste otsuste piirangud · Hind on ainuke turunduskompleksi element, mis toob tulu. · Turunduse põhikontseptsioon on vahetus see ei leia aset, kui müüja ja ostja ei lepi kokku tehingu väärtuses.
docstxt/135106258378.txt
EESTI MAAÜLIKOOL Majandus- ja sotsiaalinstituut FAZERI ,,SAIAKÜPSETUSLETI" HINNAKUJUNDUS TARTU ERINEVATES JAEKAUPLUSTES Koostajad: Kristi Laan MS III kusus I rühm Tartu 2009 SISUKORD: 1. Sissejuhatus.............................................................................................................................3 2.Fazer Eesti AS tutvustus.......................................................................................................... 4 3. Sortimentide analüüs valitud ettevõtetes................................................................................ 5 3.1. Soolaste toodete hindade erinevused............................................................................... 6 3.2. Magusate toodete hindade erinevused.........................
Teenuse osutamine ja tarbimine toimub harilikult samaaegselt. 4. Ladustamatus – Teenust ei saa varuda (toota lattu). Nõudluse kõikumisi on raske stabiliseerida. 22. Defineeri hinna mõiste. Hind on toote väärtus rahas väljendatuna. Hind on väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamisest või tarbimisest tulenevate kasude vastu. Hinnaks saab olla ükskõik missugune väärtus, mida antakse millegi vastu. 23. Mis on kulupõhine hinnastrateegia? Kulupõhise hinnastrateegia puhul lisatakse valmistamiseks läinud kuludele juurde juurdehindlus kasumi teenimiseks. 24. Mis on väärtuspõhine hinnastrateegia? Väärtuspõhise hinnastrateegia meetodi põhimõtteks on, et hinna määrab kliendi poolt tootele omistatud väärtus. Mida ainulaadsem on toode või teenus, seda kõrgemat hinda on võimalik küsida. 25. Mis on bartertehing? Kirjelda – millal seda turunduses võiks kasutada.
................. c) ......................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................... 13. Hinnale mõju avaldavateks välisteguriteks on: a) Hinnapoliitika ja turunduse eesmärgid b) Müügikulud ja hinnastrateegia c) Turg ja nõudlus d) Tarbijate reaktsioonid e) Majanduse seisund, seadused ja konkurendid 14. Hinnakujunduses on taunitavateks tegevusteks: a) Konkurentidest kõrgemate hindade kasutamine b) c) ........................................................................................................................................ d) .........................................................................
Toote all mõistetakse kõike, mida turul pakutakse ja mis rahuldab mingit soovi või vajadust. Toodangupoliitikas 2 põhikontseptsiooni: - Toote elutsükli kontseptsioon - Uue toote väljatöötamine 14. Hind, hinnakujunduse meetodid ja strateegia. Hinnakujunduse meetodid: o Kulukeskne lähtub toote valmistamise kogukuludest või muutuvkuludest (kasumiläve analüüs) o Konkurentsikeskne o Nõudlusel põhinev · Hinnastrateegia: o Baashind määratakse kõigepealt, sellele järgneb hinnastrateegia o Aktiivne hinnastrateegia turu koorimine, turu hõivamine o Passiivne hinnastrateegia (konkurentsist, turust lähtuvalt) o Madal hinnatase o Kõrge hinnatase 15. Majandusarvestuse eesmärk ja funktsioonid. Majandusarvestuse eesmärk on informatsiooni kogumine, mis aitab ettevõttes langetada finantseerimisega seotud otsuseid.
harilikult samaaegselt d. ladustamatus- teenust ei saa varuda (toota lattu) 22) Defineeri hinna mõiste. Hind on toote väärtus rahas väljendatuna. Laiemalt hind on väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamisest või tarbimisest tulenevate kasude vastu. Arenenud riikides mõeldakse hinna all enamasti selle rahalist tähendust. Hinnaks saab olla ükskõik missugune väärtus, mida antakse millegi vastu. 23) Mis on kulupõhine hinnastrateegia? Kulukeskne meetod lähtub kuludest. - Juurdehindluse meetod. Teatud arvestusliku juurdehindluse lisamine omahinnale arvestatakse ka tegeliku nõudlus- ja konkurentsisituatsiooniga - Kasumiläve hinnameetod. Taotleb kõigi kulude katmist ja ettenähtud kasumi saamist. Eesmärk on hind, mis viib üle kasumiläve või tagab soovitava kasumi 24) Mis on väärtuspõhine hinnastrateegia? 25) Mis on bartertehing? Kirjelda millal seda turunduses võiks
Ühtlasi ei piisa laia tarbijaskonnale pakutava toote puhul üksnes tootearendusest. Äris on hind toodete turunõudluse peamine määraja. Liiga madalad hinnad ei kata kulusid, liiga kõrged aga vähendavad müügimahtusid. Ettevõttes rakendatakse võrdset juurdehindlust, hinnalisandi määramisel tuleks eelkõige arvestada tegeliku nõudlus- ja konkurentsisituatsiooniga. Omahinda tõstab oluliselt suured palgakulud toote ühe ühiku tootmisele. Tuleb välja töötada hinnastrateegia, mitte lasta sellel lihtsalt juhtuda. Isegi kui ettevõtja ei soovi tasu teenuste eest (kahju juht), peab mõistma, et see on teadlik otsus ja osa hinnastrateegiast. Tarbijad on sageli hinnatundlikud allahindluste ja eripakkumiste suhtes. Hinnal on samuti irratsionaalne pool: miski, mis on kallis, peab olema hea. Püsivalt konkureerida soodsama hinnaga, soovivad paljud ettevõtted, kuid see ei ole mõistlik lähenemine. Alati võib keegi pakkuda toodet/teenust soodsamalt ning selline käitumine
Haapsalu Kutsehariduskeskus K09-A TURUNDUSPLAAN Sten Pääsuke Uuemõisa 2013 Turundusplaan Remniku Puhkekeskus 1.Ettevõtte kirjeldus Toode Tooteid on palju. Nii kaladest(haug,koha,latikas,ahven) ja lihadest(veis, lammas, siga) linnulihadest(kana, part) .Sihtrühmad, kellel on need tooted mõeldud on külalised kes on tulnud puhkama Peipsi Järve äärde, nautima toite ja osa võtma erinavatest üritustest. Turustus Tooteid müüakse praadidena, eelroogadena, suppidena ,sooja eine ja salatidena. Konkurentsi see ei mõjuta kuna lähim sarnane ettevõte on 20km kaugusel. Hind Hinnad on keskmised. Kõige kallim praad on veise sisefilee, 11eurot praad. Hinnamuutus tuleb enamus kalast. Erinevatel hooaegadel on kala saaks erinev ja sellest sõltub ka nende hind 2.Turu ülevaade Peamised turud mis on sellel ettevõttel, suvised suvitajad ja turistid kes on tulnud nautima Peipsi Järve äärset ilusat loodust, tore...
3.0 TOOTED JA TEENUSED 3.1 TOODETE JA TEENUSTE KIRJELDUS 3.2 KOOSTÖÖPARTNERID JA -TARNIJAD 3.3 TULEVIKU TOOTED JA TEENUSED 4.0 TURUANALÜÜS 4.1 TURUSEGMENDID 4.2 SIHTTURU (SEGMENDI) STRATEEGIA 4.2.1 Sihtturu vajadused, ostuotsuse mõjutajad 4.2.2 Sihtturu kasvutempo 4.3 PEAMISED KONKURENDID 4.4 OHUD, RISKID, VÕIMALUSED 5.0 MÜÜGI- JA TURUNDUSPLAAN 5.1 ETTEVÕTTE KONKURENTSIEELISED 5.2 TURUNDUSSTRATEEGIA 5.2.1 Ettevõtte toodete ja teenuste positsioneerimine 5.2.2 Hinnastrateegia 5.2.3 Promotsioonistrateegia 5.3 MÜÜGISTRATEEGIA 5.3.1 Müügiprognoos 5.3.2 Müügiorganisatsioon 6.0 TEOSTUSE PLAAN 6.1 PEAMISED PLAANI TEOSTUSE ETAPID 7.0 ORGANISATSIOONI STRUKTUUR 7.1 JUHTKOND 7.2 PERSONALIPLAAN 8.0 FINANTSPLAAN 8.1 OLULISED EELDUSED JA FINANTSPROGNOOSIDE ANALÜÜS 1.0 TEGEVJUHI KOKKUVÕTE 1.1 ÄRIPLAANI EESMÄRK OÜ Merilin Designs (edaspidi MD) asub Tallinnas, kus ettevõte müüb 2007.a. juulist rõivaid ning aksessuaare
-Suurus- väikesed,suured -sortiment-segakompleks,piiratud seeriatega kompleks -teenindustase-selve,piiratud teenindusega -müügikorralduses-kaupluse sisene müük -asukoht-keskne ärikvartal 7. Hinnakujundus etapid ja hinnamõjurid Hind väljendab kauba väärtust turul! 1.etapp-hinnaeesmärkide määratlemine 2.etapp-nõudluse määramine 3.etapp-kulude hindamne 4.etapp-konkurentsianalüüs 5.etapp-muudekitsenduste arvestamine 6.etapp-hinnakujundusmeetodi valik 7.etapp-hinna kehtestamine ja hinnastrateegia Hinnakujunduse sisemõjurid: turunduseesmärgid,turundusstrateegiad,toote omadused ja kulud,tegelik ja plaanitav turuosa,hinnakujundusorganisatsioon. Hinnakujunduse välismõjurid: turg ja nõudlus,tarbijate reaktsioonid,hinnaseadused,majanduse seisund,kaubanduse areng,turustuskanali nõudlus. 8. Hinnakujundusmeetodid -Kuludele baseeruv meetod- on lihtsaim hinnakujunduse vorm -Nõudlusele baseeruv meetod-lähtutakse lõpphinnast,millekaudu tuletatakse, millised võivad olla tootmiskulud
.................................................................................... 6 3.Turundusplaan..................................................................................................................... 7 3.1 Turundusstrateegia........................................................................................................ 7 3.2 Tootestrateegia.............................................................................................................. 8 3.3 Hinnastrateegia............................................................................................................ 11 3.4 Kliendistrateegia.......................................................................................................... 11 3.5 Kvaliteedistrateegia..................................................................................................... 11 4. Finantsarvestus......................................................................................................
Üldstrateegia ja kategooriate vahelüliks on osakondade strateegiad. Strateegilised eesmärgid saavutatakse läbi hinnapoliitika, kaupade paigutuse, reklaami ja sortimendi kujundamise abil vastavas ostukohas. (Maasik, 2012). Strateegia kavandamine võib põhineda ka ainult kogutud andmetel. Antud kategoorias võivad edu tagada alljärgnevad strateegiad: reklaamistrateegia paiknemise strateegia kaubavarude strateegia sortimendistrateegia turundusstrateegia hinnastrateegia mingil määral ning ilmselt lühiajaliselt Kõik strateegiad on omavahel tihedalt seotud. Hinnastrateegia rakendamisel on muidugi omad riskid. Kauplejad valivad tavaliselt igapäevase madala hinna või kõrge ja madala hinna vaheldumise. Kuna hind on tavahinnast madalam ei sunni see veel tarbijat toodet suurtes kogustes tagavaraks ostma. Selline mudel sobib hinnatundlikule kliendile. Kõrge ja madala hinna vaheldumine võib aga osutuda kauplejale endale koormavaks
turunduseesmärgid turundusstrateegiad toote omadused ja kulud Välisteguriteks on: turg ja nõudlus konkurents seadused Hinnakujunduse etapid: 1. hinnaeesmärkide valimine 2. hinda kujundavate mõjurite määramine 3. hinnakujundusmeetodi valik 4. hinna kehtestamine Hinnakujunduses vaja teada, kuidas reageerib nõudlus eri hindadele. Nõudlus - seos hüvise hinna ja koguse vahel, mida tarbijad antud ajaperioodil soovivad, suudavad osta. Stabiilse hinnastrateegia korral kehtestab firma tootele püsiva hinna mingiks perioodiks ja peab sellest kinni sõltumata turu- või kulumuutustest. Muutuva hinnastrateegia korral reageeritakse kulude, tooraine pakkumise ja toote nõudluse muutustele, kusjuures tooteomadused võivad jääda samaks. Hinnakujunduses on põhimõtteliselt võimalik kasutada ühte kolmest meetodist või nende kombinatsiooni: 1) kulukeskne meetod 2) tarbijakeskne meetod 3) konkurentsikeskne meetod 4) kombineeritud hinnakujundusmeetod
-sortiment-segakompleks,piiratud seeriatega kompleks -teenindustase-selve,piiratud teenindusega -müügikorralduses-kaupluse sisene müük -asukoht-keskne ärikvartal 7. Hinnakujundus etapid ja hinnamõjurid Hind väljendab kauba väärtust turul! 1.etapp-hinnaeesmärkide määratlemine 2.etapp-nõudluse määramine 3.etapp-kulude hindamne 4.etapp-konkurentsianalüüs 5.etapp-muude kitsenduste arvestamine 6.etapp-hinnakujundusmeetodi valik 7.etapp-hinna kehtestamine ja hinnastrateegia Hinnakujunduse sisemõjurid: turunduseesmärgid, turundusstrateegiad, toote omadused ja kulud, tegelik ja plaanitav turuosa, hinnakujundusorganisatsioon. Hinnakujunduse välismõjurid: turg ja nõudlus, tarbijate reaktsioonid, hinnaseadused, majanduse seisund, kaubanduse areng, turustuskanali nõudlus. 8. Hinnakujundusmeetodid -Kuludele baseeruv meetod- on lihtsaim hinnakujunduse vorm -Nõudlusele baseeruv meetod-lähtutakse lõpphinnast, millekaudu tuletatakse, millised võivad olla
kindlaksmääramist; turunduse infosüsteemi loomist. Neid ülesandeid lahendades luuakse turunduse infrastruktuur. Ettevõttevälised turundusülesanded on seotud peamiselt nelja põhivaldkonnaga: 1. toodangupoliitika (toodete sortiment, nende omadused, uute toodete väljaarendamine, kvaliteet, disain, pakend, marginimi, markeering, lisateenused (sh müügijärgne teenindamine), tagastamine, garantiid); 2. hinnapoliitika (üldine hinnastrateegia, hinnakirja hinnad, allahindlused, makseperiood, krediiditingimused, soodustused); 3. turustuspoliitika (turustuskanalid, kasutatavad vahendajad, transport, varud, ladude paiknemine); 4. müügitoetuspoliitika ehk turunduskommunikatsioon (reklaam, suhtekorraldus, isiklik müük, müügi edendamine). Turundusosakonnad võivad olla organiseeritud mitmeti. Enamlevinud on funktsionaalne turundusorganisatsioon - igal turunduse valdkonnal on oma juht (müük, reklaam, PR).
hinnaga toodet või teenust ostetakse. Kui ettevõte oma tootega ei erine millegi poolest konkurentidest, siis peab ta turuhinnaga tootmiseks ja võimaliku kasumi saamiseks kärpima oma kulusid. Kui aga toode on konkurentide omast parem, siis ei ole turuhinnal nii suurt tähtsust ja on rohkem võimalusi oma toote hinda ise määrata. Igal juhul peab kliendilt küsitav hind alati olema kõrgem või vähemalt võrdne arvestusliku omahinnaga ehk katma ettevõtte kulud. 2. Hinnastrateegia olemus, seda mõjutavad tegurid Hinna määramine on strateegiline otsus, millel võib olla kaugeleulatuv mõju. Hinnastrateegia ongi ettevõtte pikaajaline suund hinnakujundamise valdkonnas. Seega sõltub ettevõtte edukus paljuski valitavast hinnastrateegiast. Liiga madalad hinnad ei kata kulusid, liiga kõrged aga vähendavad müügimahtusid. Mida selgemalt on määratletud ettevõtte üldsihid, seda lihtsam on välja ka tuua hinnaga seotud eesmärke
sihtauditooriumisse kuuluva tarbija psühholoogilisi omadusi. 28 IV. HINNASTRATEEGIAD. Reklaami üheks elemendiks on ka kauba või teenuse hind. Reklaamiteate enda ülesehitus sõltub hinnast oluliselt. Ent millised on peamised hinnakujundusstrateegiad? Eristatakse seitset põhistrateegiat: 1. Võistlev hinnastrateegia. Hind on keskmisest madalam ja kasum saadakse läbimüügi arvelt.. 2. Võrdlev hinnastrateegia. Esitatakse nii "normaalhind" kui ka "spetsiaalne soodus hind", millega oma kaupa pakutakse. 3. "Koorelimpsimise strateegia". Juhul, kui ollakse turupiirkonnas ainus antud kauba või teenuse pakkuja, saab kasutada tavalisest kõrgemat hinda, sealjuures eeskujulikku teenindust pakkudes- seda öeldagu ka reklaamis 4. Läbilöögihinnad ehk läbimurdehinnad
poolel toimus. . 10. Missuguseid elastsuse näitajaid te teate? Mis on nende sarnasused ja erinevused? Nõudluse sissetulekuelastsus(uurib nõudluse muutust sissetuleku muutusest tingituna, nõudluse ristelastsus näitab kui palju mõjutab hüvise Y nõudlust temaga seotud hüvise X hinnamuutus. 11. Kas nõudluse ja pakkumise elastsus sõltub ajast? Kui jah, siis kuidas? Mida pikem on hinnaelastsusega kohanemise aeg, seda elastsemad on nõudlus ja pakkumine 12. Kas ettevõtja hinnastrateegia sõltub tarbijate hinnatundlikkusest? Kindlasti. Kui nõudlus on jäik, võivad tootjad müüa hüvist suurema hinnaga. 13. Lühiperioodi kulud (MC, ATC, AVC, AFC, TC). MC (marginal cost, piirkulu) on lisakulu ühe täiendava tooteühiku valmistamisel või kogukulu muutus, mis vastab tootmismahu muutmisele ühe tooteühiku võrra.MC=TC/TP ATC (average total cost, keskmine kogukulu või ühikukulu) on kogukulude ja toodetud koguse jagatis. ATC=TC/TP
tootele anda kindel imago. Näiteks tulevad mahetooted küll järjest enam ka selvehallide riiulitele, kuid teadlikumad tarbijad otsivad neid ikka rohkem eripoodidest, otse tootjalt jne. 6. Bostoni maatriks ja milles seisneb selle tähtsus? Iga turundussituatsioon vajab lahendust ja iga situatsiooni jaoks peab olema oma strateegia Turunduses eristatakse järgmisi strateegiaid: konkurentsistrateegia, sihtturustrateegia, kasvustrateegia, tootestrateegia, tootevalikustrateegia, hinnastrateegia. Ärivaldkondade ja tootesarjade tõhususe analüüsimiseks ja sobiva strateegia leidmiseks võib kasutada Boston Consulting Groupi maatriksit (BCG maatriks). BCG maatriks lähtub turukasvust e. turuarengust (kiire, aeglane) ja turuosa suurusest (suur, väike). Tegemist on nelja erineva äriüksusega, kusjuures optimaalne rahavool läheb rahalehmadelt küsimärkidele. Rahalehmad - aeglane turukasv, suur turuosa; kasum ja raha ülejääk suur; turuosa säilitatav
konkurentsikeskne (competition based pricing) lähtub konkurentide hindadest TURUNDUSSÕNARAAMAT 1LOG(e)g, Mairo Küünarpuu hinnakujundus turu ammutamise (price skimming) korral kasutatakse kõrget alghinda ning strateegia ostjateks on vaid teatud turusegmendid turu hõlvamise (penetration pricing) korral kasutatakse madalat alghinda strateegia hinnapoliitika ettevõtte hinnastrateegia ja –taktika kavandamine ning teostamine hinnaliider turul domineeriv pakkuja, kelle hinnamuutusi konkurendid järgivad E-turundus turunduse üks olulisemaid uuemaid trende ning antud töö keskendubki e-turundusele tarbijale info jagamine tõsta tarbija teadlikkust, teda teavitada ning harida, mõjutada tarbijat ostma
Kasumikeskne meetod Kui firma soovib tasakaalus hoida nii tulusid kui ka kulusid, siis tuleks kasutada kasumikeskset hinnakujundusmeetodi. Sellisel juhul tuleb aga eriti täpselt tunda nii oma firma kuludestruktuuri kui ka sihtturu nõudlust. Konkurentsikeskne meetod Kuna konkurentskeskse meetodi puhul on toote hinna määramisel otsustavaks konkurentide hind, siis tuleb tunda konkurentsisituatsiooni turul, olla kursis konkurentide tegevusega ning nende hinnakujundusega. Peale hinnastrateegia põhiotsuse tegemist peaks otsustama ka seda, kas kasutatakse stabiilset või muutuvat hinnastrateegiat. Kui otsustatakse muutuva hinnastrateegia kasuks, siis tuleks kindlasti välja tuua ka see, millest lähtuvalt hindu muudetakse ning millistel tingimustel. Kirja tuleks selle punkti juures panna: Millist põhilist hinnakujunduse meetodit kasutatakse? Millistel tingimustel võetakse ette hinnakujundusmeetodite ümbervaatamine? Kuivõrd oluline on konkurentide hinna jälgimine?
D tarneaegadega - aeg, mis kulub kliendi poolt tellimuse esitamisest kuni kauba kättesaamiseni D tarnekindlusega - iseloomustab tõenäosust, millega suudetakse tarneajast kinni pidada D tarne õigsusega - iseloomustab kui täpselt peetakse kinni tellimuse täitmisest D tarne paindlikkusega - iseloomustab ettevõtte võimet täita tellija spetsiifilisi soove. 19 4. Hinnastrateegia kujundamine Hind - summa, mille eest ollakse valmis kaubaühikut ostma või müüma. Hinnapoliitika - on firma hinnakujundusstrateegia ja -taktika kavandamine ning teostamine. Hinnastrateegia - on firma pikaajaline tegevussuund ja loogika hinnakujundamise valdkonnas. Ettevõtte hinnaalased eesmärgid jagunevad: D kasumi eesmärgid: hinda optimeeritakse selleks, et jõuda kasumi maksimeerimiseni; defineeritakse kogukasumi ootus, tooteline kasumi ootus või kogukapitali rentaablus
Hinnakujunduse meetodid o KULUKESKNE, mis lähtub kogukuludest või ainult otsestest (muutuv-) kuludest tooteühikule, millele lisatakse arvestuslik juurdehindlus (kindel %). Kasutada võib KASUMILÄVE ANALÜÜSI, lähtudes etteantud müügimahust ja soovitud kasumisummast. o KONKURENTSIKESKNE, mis lähtub konkurentide hindadest. o NÕUDLUSEL EHK KAUBA VÄÄRTUSEL PÕHINEV, mis lähtub tarbija väärtustajust. Hinnastrateegia o BAASHINNA määramisele järgneb hinnastrateegia, so ettevõtte pikaajalise tegevussuuna kujundamine hinnakujunduses. o Selle valikul lähtutakse hinna rollist TURUNDUSPROGRAMMIS (aktiivne või passiivne) ning hinna tasemest (kõrge või madal) o Aktiivne hinnastrateegia: turu koorimise, turu hõlvamise, diferentseeritud strateegia o Passiivne hinnastrateegia puhul orientiiriks konkurentide hinnad:
nullkasumit • Tarbijakeskne meetod o Tarbija -> hind -> toode o Lähtub tarbijate subjektiivsetest hinnangutest o Tugineb tarbija tajutud väärtusele • Konkurentsikeskne meetod o Turuhinna meetod o Pakkumishinna meetod Hinnastrateegiad lk 270 – 273 Hinnaliidri strateegia; stabiilne hinnastrateegia; muutuv hinnastrateegia Kohandumisstrateegiad lk 274 – 277 Hinnasoodustused; diferentseeritud hinnad; stimuleerivad aktiivhinnad; psühholoogilised hinnad; geograafilised hinnad E-turu plussid ja miinused + avatud koguaeg + klient ei pea minema kauplusesse + tõenäoliselt soodsam -tellitud kauba kätte saamise pikk aeg -kaupa ei saa enne tellimist katsuda E-turundus koosneb Kodulehekülje turundusest; Bännerreklaami turundusest; E-posti turundusest; Otsingumootoriturundusest; Sotsiaalmeedia
Kasumikeskne meetod Kui firma soovib tasakaalus hoida nii tulusid kui ka kulusid, siis tuleks kasutada kasumikeskset hinnakujundusmeetodi. Sellisel juhul tuleb aga eriti täpselt tunda nii oma firma kuludestruktuuri kui ka sihtturu nõudlust. Konkurentsikeskne meetod Kuna konkurentskeskse meetodi puhul on toote hinna määramisel otsustavaks konkurentide hind, siis tuleb tunda konkurentsisituatsiooni turul, olla kursis konkurentide tegevusega ning nende hinnakujundusega. Peale hinnastrateegia põhiotsuse tegemist peaks otsustama ka seda, kas kasutatakse stabiilset või muutuvat hinnastrateegiat. Kui otsustatakse muutuva hinnastrateegia kasuks, siis tuleks kindlasti välja tuua ka see, millest lähtuvalt hindu muudetakse ning millistel tingimustel. Kirja tuleks selle punkti juures panna: Millist põhilist hinnakujunduse meetodit kasutatakse? Millistel tingimustel võetakse ette hinnakujundusmeetodite ümbervaatamine? Kuivõrd oluline on konkurentide hinna jälgimine?
(lk 70-73, Turundus) · Hinnakujunduse meetodid o KULUKESKNE, mis lähtub kogukuludest või ainult otsestest (muutuv-) kuludest tooteühikule, millele lisatakse arvestuslik juurdehindlus (kindel %). Kasutada võib KASUMILÄVE ANALÜÜSI, lähtudes etteantud müügimahust ja soovitud kasumisummast. o KONKURENTSIKESKNE, mis lähtub konkurentide hindadest. o NÕUDLUSEL EHK KAUBA VÄÄRTUSEL PÕHINEV, mis lähtub tarbija väärtustajust. · Hinnastrateegia o BAASHINNA määramisele järgneb hinnastrateegia, so ettevõtte pikaajalise tegevussuuna kujundamine hinnakujunduses. o Selle valikul lähtutakse hinna rollist TURUNDUSPROGRAMMIS (aktiivne või passiivne) ning hinna tasemest (kõrge või madal) o Aktiivne hinnastrateegia: turu koorimise, turu hõlvamise, diferentseeritud strateegia o Passiivne hinnastrateegia puhul orientiiriks konkurentide hinnad: taktikalised korrektuurid,
(lk 70-73, Turundus) · Hinnakujunduse meetodid o KULUKESKNE, mis lähtub kogukuludest või ainult otsestest (muutuv-) kuludest tooteühikule, millele lisatakse arvestuslik juurdehindlus (kindel %). Kasutada võib KASUMILÄVE ANALÜÜSI, lähtudes etteantud müügimahust ja soovitud kasumisummast. o KONKURENTSIKESKNE, mis lähtub konkurentide hindadest. o NÕUDLUSEL EHK KAUBA VÄÄRTUSEL PÕHINEV, mis lähtub tarbija väärtustajust. · Hinnastrateegia o BAASHINNA määramisele järgneb hinnastrateegia, so ettevõtte pikaajalise tegevussuuna kujundamine hinnakujunduses. o Selle valikul lähtutakse hinna rollist TURUNDUSPROGRAMMIS (aktiivne või passiivne) ning hinna tasemest (kõrge või madal) o Aktiivne hinnastrateegia: turu koorimise, turu hõlvamise, diferentseeritud strateegia o Passiivne hinnastrateegia puhul orientiiriks konkurentide hinnad: taktikalised korrektuurid,
(lk 70-73, Turundus) Hinnakujunduse meetodid o KULUKESKNE, mis lähtub kogukuludest või ainult otsestest (muutuv-) kuludest tooteühikule, millele lisatakse arvestuslik juurdehindlus (kindel %). Kasutada võib KASUMILÄVE ANALÜÜSI, lähtudes etteantud müügimahust ja soovitud kasumisummast. o KONKURENTSIKESKNE, mis lähtub konkurentide hindadest. o NÕUDLUSEL EHK KAUBA VÄÄRTUSEL PÕHINEV, mis lähtub tarbija väärtustajust. Hinnastrateegia o BAASHINNA määramisele järgneb hinnastrateegia, so ettevõtte pikaajalise tegevussuuna kujundamine hinnakujunduses. o Selle valikul lähtutakse hinna rollist TURUNDUSPROGRAMMIS (aktiivne või passiivne) ning hinna tasemest (kõrge või madal) o Aktiivne hinnastrateegia: turu koorimise, turu hõlvamise, diferentseeritud strateegia o Passiivne hinnastrateegia puhul orientiiriks konkurentide hinnad: taktikalised korrektuurid,
müügipunktid paigutati tiheda liiklusega kohtadesse. 9 Iga turundussituatsioon vajab lahendust ja iga situatsiooni jaoks peab olema oma strateegia. Turunduses eristatakse järgmisi strateegiaid: - konkurentsistrateegia, - sihtturustrateegia, - kasvustrateegia, - tootestrateegia, - tootevalikustrateegia, - hinnastrateegia. Siinkohal käsitleme neist paari, teisi vaatame edaspidi. A. Konkurentsistrateegiad. 1. eristumise strateegia – kui toode erineb konkurentide omast, on ta ainulaadne. Eristumiseks võib anda tootele ka lisaväärtusi (müügijärgne hooldus jm); 2. kulude juhtimise strateegia - üritatakse toota väikseimate kuludega tootmisharus, neil on suur turuosa ja odav tooraine; 3. kontsentreerumise strateegia – firma keskendub parimale teenindamisele, omades selleks teadmisi ja oskusi; 4
isiklik müük ja müügi juhtimine 53. turunduse infosüsteem 58. reklaam 54. info allikad 59. müügi edendamise meetmed 55. info kättesaadavus 60. suhtekorraldus 61. 62. Hind 63. hinnapoliitika 64. hinnakujundus 65. hinnastrateegia 66. 67. Strateegiline ja taktikaline turundus 68. STRATEEGIA eesmärkide kindlaks tegemine ja ressursside juhtimine selliselt, et eesmärgid oleksid saavutatavad. 69. STRATEEGIA VALIK on seotud tuleviku põhisuundumustega (sh eesmärgid, ressursid, ettevõtte toimivus tegevuskeskkonnas jne). 70. TURUNDUSE STRATEEGILINE JUHTIMINE kujutab endas strateegiliste turundusotsuste tegemist, et saavutada ettevõtte eesmärke. 71. Arvestada tuleb: - inimestega, - finantsvõimalustega,
dumping, hinnadiferents, hinnaregulatsiooni eiramine ning tarbijaid eksitav hinnainfo ja reklaam. (Vihalem, A. 2008) Liiga madalad hinnad viivad ettevõtte lühikese ajaga raskustesse, liiga kõrged hinnad peatavad aga müügi ja taas on ettevõte raskustes. Seepärast peavadki hinnad olema optimaalsel tasemel. Hinnastrateegiad kujundatakse vastavalt sellele, mida soovitakse saavutada on selleks siis turuosa, imago, kasum vms. Hinnastrateegia valik sõltub eelkõige turusituatsioonist, toote kvaliteedist, toote elutsükli faasist jms. (Turundusekonspekt) 1.1 OSTJATE HINNATUNDLIKKUS Kõigile on teada, et ostja hinnatundlikkust mõjutab tavaliselt eelkõige toote hind, peale selle on veel ligi kümmekond tegurit. Kõik need tegurid mõjutavad mingil viisil, kui suur tähtsus on hinnal ostuotsuse langetamisel. Siinjuures on sageli vaja eristada turunõudlust ja tootenõudlust.
turg ja nõudlus; tarbijate reaktsioonid; konkurentide hinnad ning turupakkumine; turustuskanali nõuded; hinnaseadused; majanduse seisund, kaubanduse areng, valitsuse tegevus jm. Hinnastrateegiad Hinnaliidri strateegia - Ettevõte on hinnaliider, keda kõik konkurendid järgnevad (kui tõstab hinda või langetab hinda). NT: kütusel on Circle K hinnaliider Eestis. Jaekaubanduses Prisma. Stabiilne hinnastrateegia - Ettevõte pakuks stabiilseid soodsaid hindu. Prisma pakkus esimesena hinnagarantiid. Muutuv hinnastrateegia - Kasutatakse vastavalt konkurentsi muutumisel. Oligopoolne konkurents - vähe pakkujaid ning kaup on sama. Olukord, kus on üksikud suuremad tegijad ja nende käes on võimalikult suur turg. Näiteks Eesti kütusefirmad. Hinnastrateegia kujundamise etapid: 1. turu tunnetamine; 2. eesmärkide püstitamine; 3. strateegia väljatöötamine; 4. strateegia elluviimine;
1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turunduse areng: Kaubanduslik ajastu Tootmis ajastuMüügiTurundus-osakonna ajastu ...
• keskenduti üldtuntud hamburgerite valmistamisele; • rakendati kohest soojatoidu kättesaamist; • kehtestati tarbijatele soodne hind; • parandati krõbekartulite kvaliteeti; • müügipunktid paigutati tiheda liiklusega kohtadesse. Iga turundussituatsioon vajab lahendust ja iga situatsiooni jaoks peab olema oma strateegia. Turunduses eristatakse järgmisi strateegiaid: - konkurentsistrateegia, - sihtturustrateegia, - kasvustrateegia, - tootestrateegia, - tootevalikustrateegia, - hinnastrateegia. 5. Turu segmentimine Segmenteerimisel kasutatakse järgmisi segmentimiskriteeriume: • demograafilised – vanus, sugu, pere suurus, sissetulek, amet, haridus, rahvus, • psühholoogilised – isikuomadused, elustiil, • käitumisalased – teadmised, hoiakud, reageeringud toote suhtes, • geograafilised – riik, regioon, kliima. Hea turusegment peab olema: • piisavalt homogeenne, s.t. segmendi tarbijad on ühesuguste vajadustega ja nad reageerivad sarnaselt turundusmiksile
· keskenduti üldtuntud hamburgerite valmistamisele; · rakendati kohest soojatoidu kättesaamist; · kehtestati tarbijatele soodne hind; · parandati krõbekartulite kvaliteeti; · müügipunktid paigutati tiheda liiklusega kohtadesse. Iga turundussituatsioon vajab lahendust ja iga situatsiooni jaoks peab olema oma strateegia. Turunduses eristatakse järgmisi strateegiaid: - konkurentsistrateegia, - sihtturustrateegia, - kasvustrateegia, - tootestrateegia, - tootevalikustrateegia, - hinnastrateegia. 5. Turu segmentimine Segmenteerimisel kasutatakse järgmisi segmentimiskriteeriume: · demograafilised vanus, sugu, pere suurus, sissetulek, amet, haridus, rahvus, · psühholoogilised isikuomadused, elustiil, · käitumisalased teadmised, hoiakud, reageeringud toote suhtes, · geograafilised riik, regioon, kliima. Hea turusegment peab olema: · piisavalt homogeenne, s.t. segmendi tarbijad on ühesuguste vajadustega ja nad reageerivad sarnaselt turundusmiksile
Kordamisteemad 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus: Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Lihtsaim definitsioon: turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Tänapäeval rõhutatakse järjest rohkem pikaajaliste kliendisuhete loomise ja arendamise tähtsust. Näiteks: turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Strateegiline turundus Analüüsile orienteeritud protsess. Tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turundusvõimaluste hindamine, konkurentide analüüs, turundusst...
ÄRIPLAANI STRUKTUUR 1. Kokkuvõte Kuigi kokkuvõte on äriplaani esimene osa, on soovitav selle kirjutada viimasena. Kokkuvõtte koostamisele tasub palju tähelepanu pöörata, sest see on äriplaani kõige rohkem loetud osa. Äriplaani kokkuvõttest peab saama kiire ülevaate, mida ja milliste vahenditega plaanitakse saavutada. Kokkuvõte ei tohiks olla pikem kui 1 lehekülg. Veelkord - kokkuvõttes tuleb esile tuua ainult olulisim! 2. Ettevõtte üldandmed · Ettevõtte nimi · Ettevõtte juriidiline vorm · Aadress · Telefonid · Faks · E-mail · Juhatuse liikmed · Põhikapital, st aktsiakapital/osakapital · Omanikud, nende osa kapitalist · Kontaktisik, tema telefon 3. Äriidee on mõte hakata tegelema mingi teenuse pakkumise või toote tootmisega ning teenida sellega kasumit. Äriidee võimalikud komponenendid mida antud äriplaani osas kirjeldada on: · ...
sellest, mida Teie toode nende arvates väärt on. Kallimatel toodetel on tihti imidz, et need on kõrgema kvaliteediga ja töökindlamad, seega on nad ka kõrgemat hinda väärt. Kuigi madalamad hinnad on tavaliselt heaks mooduseks konkurentide klientide ärameelitamiseks, võib samas madala hinna arvel jääda mulje, et Teie toode on madalama kvaliteediga. Seega tuleb ettevõtjal endal leida parim hinnastrateegia oma klientide jaoks. Hinna kalkuleerimisel määrake kindlaks materjalile ja tööjõule tehtavad kulutused, millele liidate kõik kaudsed kulud, mis on selle ettevõtmisega seotud 16 Äriplaan ÜLESANNE Koostage müügiprognoos vähemalt üheks aastaks ÜLESANNE I kv.II kv.III kv.IV kv.KOKKU1. TOODE 1Kogus (ühikutes)Hind (kr.)Müügitulu · TOODE (kr
Hind on rahasumma, mida nõutakse toote (ning pakutavate lisateenuste) eest. Liiga madalad hinnad viivad ettevõtte lühikese ajaga raskustesse, liiga kõrged hinnad peatavad aga müügi ja taas on ettevõte raskustes. Seepärast peavadki hinnad olema optimaalsel tasemel. Hinnastrateegiad kujundatakse vastavalt sellele, mida soovitakse saavutada on selleks siis turuosa, imago, kasum vms. Hinnastrateegia valik sõltub eelkõige turusituatsioonist, toote kvaliteedist, toote elutsükli faasist jms. Hinna diferentseerimine tähendab seda, et erinevad turusegmendid maksavad ühe ja sama toote eest erinevat hinda. Hind on üks tähtsamaid ettevõtte väärtust mõjutavatest komponentidest. Tüüpilise ettevõtte puhul 5%-ne hinna kasv võib suurendada ärikasumit rohkem kui kaks korda. Hind mõjutab ettevõtte väärtust läbi tema mõju ettevõtte kasumile ja käibele
Hind on rahasumma, mida nõutakse toote (ning pakutavate lisateenuste) eest. Liiga madalad hinnad viivad ettevõtte lühikese ajaga raskustesse, liiga kõrged hinnad peatavad aga müügi ja taas on ettevõte raskustes. Seepärast peavadki hinnad olema optimaalsel tasemel. Hinnastrateegiad kujundatakse vastavalt sellele, mida soovitakse saavutada on selleks siis turuosa, imago, kasum vms. Hinnastrateegia valik sõltub eelkõige turusituatsioonist, toote kvaliteedist, toote elutsükli faasist jms. Hinna diferentseerimine tähendab seda, et erinevad turusegmendid maksavad ühe ja sama toote eest erinevat hinda. Hind on üks tähtsamaid ettevõtte väärtust mõjutavatest komponentidest. Tüüpilise ettevõtte puhul 5%-ne hinna kasv võib suurendada ärikasumit rohkem kui kaks korda. Hind mõjutab ettevõtte väärtust läbi tema mõju ettevõtte kasumile ja käibele
Kliendid teevad oma otsuseid, võrreldes Teie toodet konkurentide omaga ning lähtudes sellest, mida Teie toode nende arvates väärt on. Kallimatel toodetel on tihti imidz, et need on kõrgema kvaliteediga ja töökindlamad, seega on nad ka kõrgemat hinda väärt. Kuigi madalamad hinnad on tavaliselt heaks mooduseks konkurentide klientide ärameelitamiseks, võib samas madala hinna arvel jääda mulje, et Teie toode on madalama kvaliteediga. Seega tuleb ettevõtjal endal leida parim hinnastrateegia oma klientide jaoks. Hinna kalkuleerimisel määrake kindlaks materjalile ja tööjõule tehtavad kulutused, millele liidate kõik kaudsed kulud, mis on selle ettevõtmisega seotud 16 Äriplaan ÜLESANNE Koostage müügiprognoos vähemalt üheks aastaks I kv.II kv.III kv.IV kv.KOKKU1. TOODE 1Kogus (ühikutes)Hind (kr.)Müügitulu (kr.)2. TOODE 2Kogus (ühikutes)Hind (kr
käesolevas juhendis ja näidisäriplaanis). 2. Hind on toote väärtus rahas väljendatuna, mille eest ollakse valmis kaupa ostma või müüma. Hinnakujundus: millised on teie kulutused tootele kuni selle jõudmiseni kliendini ja millist hinda on teie toote eest nõus maksma kliendid? Hinnastrateegiad kujundatakse vastavalt sellele, mida soovitakse saavutada on selleks siis turuosa, imago, kasum vms. Peale teatud eesmärgi saavutamist võivad ka ettevõtte hinnaalased eesmärgid muutuda. Hinnastrateegia valik sõltub eelkõige turusituatsioonist, toote kvaliteedist, toote elutsükli faasist jms. 3. Koht/jaotus ehk turustus: Kirjelda, kes vastutab teie firmas müügi ja turustamise eest ning millised on müügi ja turustamise kanalid. Äriplaani lugeja peab saama vastuse küsimustele, kuidas on organiseeritud toodete jõudmine kliendini ning kui te kasutate toodangu realiseerimiseks kauplusi, milliste kaupluste kaudu te oma toodet müüte, kuidas te
Hind on kindel rahaline ohverdus, millest tuleb loobuda soovitud toote omandamiseks. Hind on raha (või kaupade ja teenuste) kogus, mille ostja vahetab müüja poolt pakutavate kaupade ja teenuste vastu. Hinnakujunduse vahendusel taotletakse turunduse põhieesmärkide saavutamist (turuosa ja kasum, vahendajate motiveerimine, uute turusegmentide vallutamine jne). Hinnaalased otsused omavad kohest mõju äritegevusele. Hinnastrateegia ja -poliitika peavad vastama tootele, müügi toetamisele ja jaotuskanali strateegiatele Lihtsustatult võiks hinnakujunduse jagada neljaks etapiks: sise- ja väliskeskkonna analüüs ehk hinda mõjutavad faktorid , hinnaeesmärkide määramine, hinnakujundusmeetodite valik ning hinnapoliitika väljatöötamine. 35.Hinnaeesmärgid Hinnaeesmärkideks võivad olla ellujäämise kindlustamine, jooksva kasumi
Väikestes ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetes ei ole harilikult finantsjuhi ametikohta. 9. Finantsjuhi töökohustuste hulka kuulub maksude osakonna töö juhtimine, ta teostab juhtimis- ja finantsarvestust. Finantsjuhi töökohustuste hulka kuulub rahakäibe juhtimine ning raha hankimine kapitaliturult, likviidsete väärtpaberite juhtimine, kapitali eelarvestamine, investeeringuprojektide hindamine ja kavandamine samuti hinnastrateegia ja turunduse väljakujundamine. 10. Horisontaalanalüüsi korral analüüsitakse aruande sisemise struktuuri muutuste dünaamikat. Horisontaalanalüüsi tehes võrreldakse erinevate aastate näitajate rahalisi ja/või protsentuaalseid muutusi baasaasta näitajate suhtes. 11. Ettevõtte finantsjuhtimise eesmärgiks on müügikäibe viimine maksimumini. Ettevõtte finantsjuhtimise eesmärgiks on olemasoleva omakapitali turuväärtuse viimine maksimumini. 12
Controlling hõlmab nõustamistegevust ja otsustustegevust ettevõtte terviku, tema tegevusvaldkondade, toodete, projektide jt suhtes kõigil organisatoorsetel tasemetel. Kui finantsarvestus on retrospektiivne, siis controlling on perspektiivne. Controlling toetab otsuste langetamist võttes aluseks kuluarvestuse. Olulisteks otsusteks võivad olla naiteks investeeringud, hinna alampiiri maaratlemine, taiendavate tellimuste vastuvõtmine, sortimendi laiendamine, toodete toomistest kõrvaldamine, hinnastrateegia, turundusplaanide koostamine. Vastuse peaks saama kusimusele, kas me tegeleme õige asjaga ja kas me tegeleme asjaga õigesti. Controlling on kui organisatsiooni juhtimist toetav funktsioon, mille eesmark on eelkõige majandustulemustele suunatud planeerimis-, reguleerimis- ja kontrollisusteemi infoga kindlustamine. Controllingu uhe levinuma meetodina kasutatakse tasakaalus mõõtmismudelit. Controllingu ulesanded:
Selle ajal tuleb loomadele pakkuda sööta ja joogivett nii, et seda saaksid kõik loomad. Täiskasvanud veistele tuleb tagada vähemalt 6 tundi kestev puhkepaus, mille käigus neid söödetakse ja joodetakse, mitte hiljem kui 12 tundi pärast sõidu alustamist. Kui reisi jooksul kasutatakse praami, peavad loomade transpordiks kasutatavad veokid olema varustatud sundventilatsiooniga 93. Piimafarmi töökorraldus 94. Piima omahinna arvestus Kui ettevõtte üldine hinnastrateegia on paigas, siis tuleb vaadelda hindu tootegruppide ja/või üksikute toodete lõikes. Ei ole olemas ühest valemit, mille alusel oleks võimalik välja arvutada täpne hind igale tootele, kuid hinnakujunduses tuleb kindlasti arvesta järgmisi asjaolusid: · kulud, · loodetav kasuminorm, · konkurentide hinnad, · toote kvaliteet, · nõudlus, toote sihtgrupp 95. Piima kokkuostuhinna kujunemine 96. Veiseliha omahinna arvestus 97
Kulude vähendamine/tootlikkuse tõstmine Varade optimaalne kasutamine/investeerimisstrateegia 1. Tulude kasv ja koostis Käibe kasv Turuosa suurus sihtpiirkondade, -turgude ja klientide lõikes. Sh uued tooted 28 uued tooterakendusviisid uued kliendid ja turud uued suhted uus toote ja teenuse valik uus hinnastrateegia 2. Kulude vähendamine/tootlikkuse tõstmine Tootlikkuse suurendamine Ühikukulu vähendamine Tehingukanalite valiku täiustamine Tegevuskulude vähendamine 3. Varade optimaalne kasutamine/ investeerimisstrateegia Rahavoo tsükkel Varade optimaalne kasutamine Rahavoo tsükkel KLIENDID Kesksed kliendinäitajad Turuosa Klientide hoidmine Klientide leidmine Kliendirahulolu Klientide kasumlikkus Väärtuspakkumiste mõõtmine
· 6 · 4 · -2,333 · 4 · 6 · -1 · 2 · 8 · -0,429 · 0 · 10 · -0,11111 · · Kogutulu (TR) on tulu, mida firma saab oma toodangu müügist. See on müüdud kaubakoguse ja hinna korrutis. · TR = P × QD o Müüja kogutulu, sõltub tarbijate hinnatundlikkusest. · · · · Nõudluse hinnaelastsusest sõltub tootja (müüja) hinnastrateegia: o Kui nõudlus on elastne, hinna langus toob kaasa kogutulu kasvu o Kui nõudlus on ühikuelastne, müüja kogutulu on maksimaalne o Kui nõudlus on muutub mitteelastseks, hinna langus kahandab kogutulu · · Nõudluse sissetulekuelastsus näitab nõudluse muutumist sõltuvalt tarbija sissetuleku muutumisest. · Q Y · EQY = : · Q Y