Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"eelarvete" - 191 õppematerjali

thumbnail
5
docx

Riigi ja kohalik eelarve

Näiteks kui keskkonnamistreeiumi kulud on 138 miljonit eurot, kuid sotsiaalmisteeriumil lausa 3831 miljonit eurot tekib küsimus, mille alla see raha täpselt kulub. Tegevusalade kirjeldamise järgi on lihtsam teha selgeks kuhu täpselt riigieelarvest raha kulub. Kohalike omavalitsuste eelarved Igal Eesti kohalikul omavalitsusel on iseseisev eelarve ning selle kujundamise alused ja korra sätestab seadus. Eesti kohalike omavalitsuste eelarvete süsteemi aluseks on eelarve tasakaalustatuse printsiip. Kohalikule omavalitsusele võib panna kohustusi ainult seaduse alusel või kokkuleppel kohaliku omavalitsusega. Seadusega kohalikule omavalitsusele pandud riiklike kohustustega seotud kulud kaetakse riigieelarvest. Kohalikud eelarved koosnevad eelarveaasta kõikidest tuludest, kuludest ja finantseerimistehingutest. Kohaliku omavalitsuse eelarveaasta algab 1. jaanuarist ja lõpeb 31. detsembril.

Majandus → Eelarvestamine
3 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eelarvestamine

Eelarvestamine Sisukord 1 Teadmised ja oskused 2 Eelarvestamise protsess 1 Teadmised ja oskused Selle peatüki läbimisel: ·oskad hinnata eelarvestamise vajalikkust ettevõttes; ·tead eelarvetele esitatavaid üldiseid nõudeid; ·tead eelarvete liike; ·tead, kuidas toimub pidev eelarvestamine; ·oskad nimetada eelarve koostamise etappe; ·oskad eristada eelarve kujundamise meetodeid; ·oskad koostada etteantud näitajate põhjal rahakäibe, kasumiplaani ja bilansi prognoosi. 2 Eelarvestamise protsess Ettevõtte eesmärgid: ·ettevõtte väärtuse suurendamine; ·turuosa suurendamine; ·kasumi maksimeerimine; ·klientidele väärtuse loomine, teistest parema toodangu valmistamine.

Majandus → Majandusarvestus
50 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tööinspektsiooni kodulehekülje sisujuht

Tööinspektsiooni kodulehekülje sisujuht Üldinfo Tööinspektsiooni struktuur Eelarve, palk, hanked Operatiivselt informatsiooni jooksva ja eelmiste aastate eelarvete täitmisest saab riigikassa E-teenuste leheküljelt. 2009 a. eelarve kokku ­ 41 772 073 (personalikulud, töötasu, erisoodustused,majandamiskulud jne) Palgajuhendid, palgaandmed. Tööinspektsiooni poolt korraldatud riigihangetega saab tutvuda riigihangete registri veebilehelt, kus hankijaks tuleb märkida Tööinspektsioon ning valida muud sobivad parameetrid. Tööinspektsiooni ajalugu 1918 -1940 Tööinspektsioon sünd ja areng Tööinspektsiooni sünnipäevaks saab lugeda 14

Meditsiin → Tööohutus ja tervishoid
23 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Juhtimisraamatupidamine - kordamisküsimused

perioodi jooksul. Eelarve seondub lühiajalise planeerimisega. Eelarve koostamise protsessis tehtavaid tegevusi nimetatakse eelarvestamiseks. Eelarvet võib käsitleda kui erinevatel eesmärkidel koostatud tulevaste perioodide tegevuskava, milles määratletakse ettevõtte strateegiliste eesmärkide saavutamiseks vajalikud olulisemad tegevused ja ressursid ning nende kasutamine nii rahalistes kui mitterahalistes näitajates. Eesmärgid ja tähtsus: · Eelarvete abil ühildatakse omanike ja tegevjuhtkonna eesmärgid ettevõtte eesmärkidega. · Abi planeerimisprotsessis. Eelarvestamine sunnib juhte oma tegevusi analüüsima ja läbi vaatama jooksvate tegevuste tulemusi, tingimusi ja ressursse. · Ressursside jaotamise ja kasutamise optimeerimine. Eelarvestamise protsessis analüüsitakse ja vaadatakse läbi alternatiivsed võimalused ressursside jaotamisel ja kasutamisel. · Eelarve kui kommunikatsioonivahend

Majandus → Juhtimisraamatupidamine
436 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Fiskaal- ja rahapoliitika

- Valitakse alternatiivide hulgast parimad - Otustatakse, kuidas eesmärke saavutada Planeerimine on eelarvestamise paralleeltegevus. Planeerimise tulemusena saadud onfo on eelarvestamise protsessi sisendiks. Prognoos ja eelarve projekt · Prognoosimine on tegevus, mille eesmärgik on ära arvata tuleviku sündmusi, olukordi ja tulemusi organisatisooni tegevuskeskkonnas. · Eelarve projekt on eelarve algvariant, mille koostamisel luuakse erinevast sisendinfost lähtudes eelarvete alternatiivsed projektid ning analüüsitakse ja hinnatakse neid, valides lõpuks välja optimaalseim variant. Eelarve koostamise meetodid · Lähtudes eelarvestamisel aluseks võetavatest näitajatest on eelarve koostamisel kasutusel baasiline ja nullbaasiga eelarvestamine. · Lähtuvalt sellest, kas eelarvete väljatöötamist alustatakse organisatsiooni tippjuhtkonnas või allüksuse tasandil eristatakse o ,,ülevalt alla" eelarvestamist

Majandus → Majandus
191 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Inflatsioon

3.Kingatalla kulu" - raha hoidmise alternatiivkulu tõus. Inimesed hoiavad vähem raha, käivad sagedamini pangas, püüavad tarbekaupu ette osta jne. Ettevõtted näevad rohkem vaeva rahaülekannetega, püüdes hoida vähem raha. ,,Menüükulud" on hindade muutmisega kaasneva kulud. Need on seotud vajadusega vahetada kogu aeg hinnasilte, seadistada ümber süsteeme jne. Samuti tekib vajadus võtta hindade tõusu arvesse töötajate palkade maksmisel, eelarvete koostamisel, mis muudab majandustegevuse planeerimist kulukamaks. 4. 5. 6.Kui intressid on kõrged hoitakse raha rohkem pangas ja seetõttu ta ringleb rohkem. Kui intressid on väikesed siis raha ringleb vähem. 7.Raha nõudluse määrab ära raha tasakaal. Raha nõudlus on kui palju inimesed tahavad raha enda käes hoida. Kas sularahas, kaardil või hoiustel. 8. Selleks, et tagada stabiilse majandus kasv, peab majanduses toimuma pidev, stabiilne raha

Majandus → Finantsarvestuse alused
33 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Juhtimisarvestuse ainetöö

müügiplaanist, mis kujutab endast esimest sammu eelarvestuses, sest käsitleb ettevõtte tulude peamist allikat ning temast sõltuvad kõik teised tegevus- ja finantsplaanid. Finantseelarved on eelarved, kus on määratletud eelarvestatud tegevusteks vajalikud rahavood ja nende allikad ning kasutamine (investeeringute eelarve, eelarvestatud kasumiaruanne, bilanss ja rahavoogude aruanne) 2. KOONDPLAANI KOOSTAMISE ETAPID Koondplaani koostamise saab jaotada kaheks: 1) Põhitegevuse eelarvete koostamine, 2) Finantseelarvete koostamine. Põhitegevuse eelarve koostamine sõltub ettevõtte tegevusalast. Näiteks tootmisorganisatsiooni eelarved koosnevad varude-, tootmise-, materjali-, tööjõu-, tootmislike üldkulude eelarvetest.Samuti ka valmistatud ja müüdud toodangu kulu eelavre ja eelarvestatud 4 kasumiaruanne. Samas aga teeninduettevõtte eelarved koosnevad tööjõu-, teenuste

Majandus → Juhtimisarvestus
487 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Ainetöö koondeelarve

2 SISSEJUHATUS 3 EELARVE Eelarve on meetmete plaan, milles ennustatakse tuleviku majandustehinguid, tegevusi ja sündmusi rahalistes ja mitterahalistes näitajates. Eelarve koostamisel peavad organisatsiooni juhid enne strateegiiste eesmärkide seadmist vaatama tulevikku ja hindama võimalikke muudatusi majanduskeskkonnas ja klientide väärtushinnangutes. Eelarvestamise käigus läbiarutatud ja arendatud strateegiate kasutamine aitab saavutada paremaid tulemusi. Eelarvete abil seotakse tegevusjuhtkonna ja töötajate eesmärgid organisatsiooni eesmärkidega. (2) 4 KOONDEELARVE Koondeelarve on kompleksne eelarve, mis algab müügieelarve koostamisega ja lõpeb lõplike finantsaruannete koostamisega. Kooneelarve koostamine on kavandamine läbi eelarvesüsteemi. Aga

Majandus → Majandus
61 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Dokumendihalduse tähtsus ettevõttes

Kindlasti on vajalik arusaam, millised dokumendid on aktiivsed ning millised mitteaktiivsed ja tuleks suunata arhiveerimisele. Korrektsest haldusest tulenevalt kujutavad dokumendid endast taasesitatavat infoallikat, mida on võimalik igal ajahetkel välja võtta, et teostada eriilmelist aruandlust, analüüsi või juriidiliste konfliktide korral rakendada tõenditena. Ilma säärase korraldatuseta on äärmiselt keeruline ettevõtte äritegevust analüüsida eelarvete tegemisel või igapäevaste komplikatsioonide lahendamisel, rääkimata arengusuundade planeerimisest. Samuti on ka kaadri vahetusel võimalik teostada korrektne ülevaade hetkeolukorrast, poolikutest tegevustest või vastava ametikoha palgatasemest, värbamaks uusi inimesi. Eriti eluline on korrektse halduse olemasolu juriidiliste vaidluste korral, kus kohtu tarbeks on vaja võtta detailset infot välja. Süstematiseeritud dokumentidega on seda võimalik teostada oluliselt lühema aja jooksul

Majandus → Majandus
7 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Controlling arvestustest nr 3

d. konverteerimiskulu ja mittekapitaliseeritav kulu Küsimus 2 Küsimuse tekst Segakulude kogusumma Vali üks: a. suureneb tegevusmahu vähenedes b. suureneb tegevusmahu suurenedes c. ei muutu tegevusmahu muutudes d. väheneb tegevusmahu vähenedes Küsimus 3 Küsimuse tekst Kulude täpne prognoosimine pole oluline Vali üks: a. finantsaruannete koostamiseks b. hinnakujunduseks c. rahavajaduse hindamiseks d. plaanide ja eelarvete koostamiseks Küsimus 4 Küsimuse tekst Astakkulu Vali üks: a. kaetakse ositi b. sarnaneb segakulude vähese ulatusega olulisusvahemikus c. on (a) ja (b d. on segakulu erijuhus Küsimus 5 Küsimuse tekst Olulisusvahemiku (relevant range) tähtsus seisneb selles, et ta on vahemik, kus Vali üks: a. ükski eeltoodud vastuvariant pole õige b. tooteühiku muutuvkulud on erinevad erineva tegevusmahu puhul c

Majandus → Controlling
61 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eraisiku pereeelarve.

eelarvega. · Detsembri lõpul/jaanuari algul koostada pere-eelarve jaanuariks 2010. · Pidada arvestus jaanuarikuu 2010 kohta, võrrelda tegelikke tulemusi koostatud eelarvega. · Kasutades pere-eelarve stressitaluvuse kalkulaatorit http://www.minuraha.ee/? id=11700 hinnata oma eelarvestatud ja tegelikku finantsseisundit. Arvestuseks Koostada 2009. aasta detsembri ja 2010. aasta jaanuari kuude kohta koostatud pere- eelarvete ja nende täitmise (arvestuse) ning stressitaluvuse kohta kirjalik ülevaade, milles analüüsida tulemusi. Analüüsil ei tohi kasutada arve, kuid tuleb kasutada protsentuaalseid näitajaid, tegureid jms näitajaid, mida saate arvutada oma andmete alusel. Ülevaate kirjutamisel võivad Teile abiks olla järgmised küsimused: 1. Millised olid suuremad sissetulekute liigid, mida oskasite mõlema kuu eelarveid

Majandus → Majandus
67 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kutsevaliku Praktikum raamatupidamisest

2. Omandatud eriala on kaubanduslik raamatupidamine. 3. Lõpetas Tartu Ülikooli. 4. Raamatupidajale on vajalikud majandusteadmised. Väga hästi tuleb tunda raamatupidamisega seotud seadusandlust ja raamatupidamise korraldamist vastavalt sellele. 5. Intervjueeritav töötab Krediidipangas. 6. Ametinimetuseks on pearaamatupidaja. 7. Põhilised tööülesanded on raamatupidamise töö organiseerimine, kontserniaruannete, rahavoogude, eelarvete ja nende täitmiste tegemine juhtkonnale. Aruanded riigiasutustele (käibemaksuaruanded, aastaaruanded, statistikaaruanded). 8. Töötasu on priske 1200 eurot neto. 9. Töö kõige meeldivam külg on head töö- ja puhkevõimalused 10. Negatiivne oli see, et tuli tihti ületunde teha ja vajadusel nädalavahetustel tööl käia. 11. Vajalikud omadused on kohusetunne, korrektsus, eesmärgile orienteeritus ja muidugi asjadest arusaamine ja töökus.

Majandus → Raamatupidamine
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Loogiline raammaatriks

Loogiline raammaatriks Kirjeldus Indikaator Kontollimeetodid Üldeesmärk Stabiliseerida Mikrolandia seni 5 järgneva aasta lõikes on Antud perioodi SKP, hüppelise kiirusega tõusnud Mikrolandia majanduskasv omavalitsuste eelarvete ja teiste majanduskasv vähenenud 5%, ent püsinud finantsaruannete jälgimine ja Vältida samasugust kindla ja stabiilselt tõusvana analüüs majandustõusule järgnevat Maksu ning laenuvõlglaste Pankade ning maksu ja tolliameti krahhi, mis saabus Eestis arv on aastaks 2014 aruannete analüüs

Haldus → Projektijutimine
85 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Juhtimisraamatupidamise eksam

Tehase juhataja vastutab tootmis-, montaazi,-ja pakkimisosakonna eest. Osakonna juhataja vastutab masinaoperaatorite, otseste materjalide ja materjalide käsitlemise eest. 2)ettevõtte kasumi kujunemine jääktulu meetodil allüksuste (kulukohtade) lõikes paremalt vasakule. Esimeses veerus on esitatud kogu ettevõtte, mis koosneb Ida ja Lääne müügipiir- konnast, koondnäitajad. Teises ja kolmandas veerus on esitatud vastavalt Ida ja Lääne müügipiirkonna näitajad. PLAANIDE JA EELARVETE KOOSTAMISE EESMÄRGID Plaanide koostamise eesmärgid: 1. Planeerimise kaudu kujundatakse juhtide tulevikukontseptsiooni ja selle seos organisatsiooni eesmärkidega 2. Struktureerib juhtide vastutustasemed planeerimise ja kontrolli osas 3. Soodustab juhtidevahelist kommunikatsiooni. Eelarvete koostamise eesmärgid: 1)Eelarved ja strateegia. Eelarve koostamisel peavad organisatsiooni juhid enne organisatsiooni strateegiliste eesmärkide seadmist vaatama tulevikku ja hindama võimalikke muudatusi

Majandus → Juhtimisraamatupidamine
616 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Dokumendihaldus

11. üürivaidluste lahendamine; 12. linnavaraks olevate kinnistute ja ehitiste kasutamise, käsutamise ning valdamise üle arvestuse pidamine. 2 Praktika kohas täidetud ülesanded Koos praktikalepinguga määratleti ära ka tööülesanded ettevõttes. Ülesanded Tallinna Linnavaraametis:  organisatsiooni töö korraldusega ning dokumendi- ja arhiivihalduse korraldusega tutvumine  dokumentide registreerimine Postipoissi  eelarvete sisestamine arvutisse  andmete korrastamine Tallinna kinnisvararegistrisse siirdamiseks  koosoleku ruumi ettevalmistamine, koosoleku protokollimine  andmete korrastamine, lepingute skanneerimine  dokumentide kopeerimine, kausta korrastamine Ülesanded, mis mulle anti täitmiseks, sain ma iga korraga paremini hakkama. Kui alguses läksid mul meelest üksikud asjad, mida oli vaja teha, siis lõpus sain kõik ühe korraga ära tehtud

Muu → Dokumendi- ja arhiivihaldus
122 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Juhtimisarvestuse olemus

Oluline on saada kiiresti kokkuvõtteid ja analüüse strateegia formuleerimiseks, tegevuse planeerimiseks, otsuste täideviimise kindlustamiseks ja kontrolliks. Otsuste vastuvõtmiseks saadav informatsioon peab olema otsustajale arusaadav. Juhtimisarvestus on seotud eelkõige järgmiste küsimuste lahendamisega: 1) kulude jaotamine ja kuluhälbed (erinevus eelarvest); 2) kulude käitumine tegevuse muutumisel; 3) eelarvete koostamine. Juhtimis- ja finantsarvestus on teatud mõttes paralleelselt funktsioneerivad majandusarvestuse liigid, mille peamiseks erinevuseks on kasutajaorientatsioon ja reglementeeritus. Juhtimisarvestuses kasutatakse aktiivselt ka finantsarvestuse infot. Olemuselt on juhtimisarvestus laiahaardelisem.

Majandus → Majandusarvestus
36 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Ehitamise alused ( KT II ) küsimused 23-50

- Tellija või tema esindajad - Ehitaja ehk töövõtja ja tema esindaja - Seadustest tulenevate järelvalvetoimingute teostajad . 41. Kes on ehitustöö tellija? Tellija on isik, kes tellib hoone või rajatise ehitamist . 42. Kes on peatöövõtja ehitusprotsessis? Peatöövõtja on vastavust pädevust omav ja tellijaga lepinguga suhtes olev ehitusettevõte . 43. Kes on projektijuht? Projektijuhiks on ettevõttes isik, kes vastutab erinevate ehitusprojektide eelarvete koostamise, objektide täitumise ja tulemi eelarve ja seduslikkusele vastavuse eest . 44. Kes on objektijuht? Objektijuht on konkreetne ehitusobjekti eest vastutav isik . Peaks omama erialast pädevust ning objektijuht korraldab töökoosolekuid . 45. Millised seadused reguleerivad ehitusvaldkonda? - Ehitusseadus - Võlaõigusseadus 46. Kes on alltöövõtja? Alltöövõtja on peatöövõtja alluvuses mingite ehitustoimingute teostaja . 47

Ehitus → Ehitus alused
21 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Kuluarvestus I KT

ettevõttesiseselt struktuuriüksused, mis tegelevad sideteenuste osutamisega. 3. Majandusarvestuse liigid, eeskätt: a. finantsarvestus b. juhtimisarvestus - juhtimistegevuse osa, mis tegeleb finantsinformatsiooni identifitseerimise, mõõtmise, kogumise, analüüsimise, töötlemise, interpreteerimise ja vahetamisega ning mida kasutatakse organisatsiooni tegevuse juhtimiseks, planeerimiseks ja kontrollimiseks. c. kuluarvestus - protsess, mis seisneb eelarvete koostamises organisatsiooni elementidele ja tegelike kulude hälvete eelarvelistest väljatoomises ja analüüsis. 4. Finantsarvestus a. Tekkepõhine arvestus - majandustehingute kajastamine vastavalt majandustehingu toimumisele, sõltumata sellest, kas sellega seotud raha on laekunud või välja makstud b. Majandusaasta aruande koostamise printsiibid: ­ majandusüksuse printsiip ­ jätkuvuse printsiip ­ arusaadavuse printsiip ­ olulisuse printsiip ­ tulude ja kulude vastavuse printsiip

Logistika → Transpordiökonoomika
69 allalaadimist
thumbnail
34
pptx

Valitsus ja kohalik omavalitsus

ametid, mis omakorda koosnevad osakondadest. Väiksemates omavalitsusüksustes asendab osakonda üks erialaspetsialist, kes vastutab kogu valdkonna eest. Iga kohaliku omavalitsusüksuse administratsioonis peab olema ette nähtud valla- või linnasekretäri ametikoht. Valla- või linnasekretäri ülesandeks on ette valmistada valitsuse istungi materjalid ning ta vastutab valitsuse poolt vastuvõetavate õigusaktide õiguspärasuse eest. Kohalike omavalitsuste tulude struktuur 2011. aasta eelarvete täitmise aruannete alusel Kohalike maksude seaduse alusel kehtestatud kohalike maksude jaotus 2001-2011 Omatulude osakaal kogutuludest ja osakaalude muutus Omavalitsuste tulugrupid omatulude osakaal kogutuludest 2010 2011 muutus Tallinn 81% 80% -1% Tulukas linn 73% 72% -1% Keskmise tulukusega linn 58% 60% 2% Toimetulev linn 48% 48% 0%

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
13
docx

My pocket money - Sissejuhatus infosüsteemidesse projekt

5. Süsteem lisab baas andmed ehk kulutusgrupid kalendrisse. 6. Klient kustutab ebavalikud andmed. 7. Klient lisab endale sobivad grupid süsteemi. 8. Süsteem salvestab andmed. 9. Klient lisab kulutusgruppidele alamgrupid. Alternatiivid: 8.1 Samme 7 ja 8 korratakse kuni kõik grupid on kliendi poolt lisatud. 9.1 Klient ei lisa alamgruppe. 5 Nimi: KT-003 Lisa eelarvete loomine Tegutsejad: Klient Kirjeldus: Klient sisneneb süsteemi. Klient avaldab soovi luua uus eelarve. Süsteem pakub valida perioodi pikkus. Klient valib perioodi. Süsteem pakub võimaluse vanad andmed uude süsteemi kopeerida. Klient hakkab andmeid süsteemi sisestama. Kirjeldus ühes tulbas: 1. Klient siseneb süsteemi ning avaldab soovi luua uus eelarve. 2. Süsteem kuvab uue eelarve lisamine võimaluse. 3

Informaatika → Infosüsteemi projekteerimine
13 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Kodutöö 4 - maavarade kaevandamine

01.2019]. Arvutage välja, kui suur summa on laekunud 2018.a. riigieelarvesse ja kui suur summa on laekunud teie poolt valitud maakondade KOV-le. Rahandusministeeriumi koduilehel (​Finantsülevaated​) leiate Eelarvearuanne 2018 uuendatud 09.2019. Arvutage välja kui suurt osa (%) moodustab KOV-dele laekunud teie poolt valitud maavara kaevandamisõiguse tasu eelarve tekkepõhisest summast. § 55​1​. ​ ​Laekunud keskkonnatasude jaotumine riigieelarve ja kohaliku omavalitsuse üksuste eelarvete vahel Lubjakivi täitepinnase ühe kaevandatud kuupmeetri eest kaevandamisala asukoha kohaliku omavalitsuse üksuse eelarvesse: alates 2017. aasta 1. jaanuarist – 0,225 eurot, alates 2018. aasta 1. jaanuarist – 0,232 eurot, alates 2019. aasta 1. jaanuarist – 0,239 eurot, alates 2020. aasta 1. jaanuarist – 0,246 eurot, alates 2021. aasta 1. jaanuarist – 0,253 eurot.

Majandus → Keskkonnaökonoomika
32 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tasakaalus tulemuskaart

· Visioon tulevikuväärtuse loomisest · Fookus strateegia elluviimisele TTK võimaldab lisaks finantstulemustele kontrollimisele jälgida, mil määral suudedakse omandada selliseid oskusi ja immaterjaalset vara, mida ettevõte vajab edasiseks kasvamiseks. 3. Milline on selle meetodi kasutusvaldkond? Tasakaalus tulemuskaardi kasutatakse: · äristrateegia määratlemiseks või uuendamiseks; · strateegia, pikaajaliste eesmärkide ning eelarvete kooskõlla viimiseks; · äri võtmefaktorite mõõtmiseks; · organisatsiooniliste muudatuste kergendamiseks; · erinevate üksuste tulemuslikkuse võrdlemiseks; · töötajate teadlikkuse tõstmiseks ettevõtte visiooni ja strateegia valdkonnas. 4. Mida on organisatsioonil selle meetodi kasutamise abil võimalik saavutada (oodatavad tulemused)? Tasakaalus tulemuskaart mõtestab seega äriüksuse tegevust ka teiste eesmärkide kaudu kui finantsnäitajad

Majandus → Arendustegevus
66 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Maailma rahvastik

9. Too välja erinevused arenenud- ja arengumaade rahvastikupoliitikates. 10. Millised on Hiina rahvastikupoliitika (nn ühelapsepoliitika) tagajärjed? 11. Mida hõlmab pereplaneerimine? 12. Mõisted: demograafia, demograafiline plahvatus, inimarengu indeks, rahvastiku vananemine, loomulik iive, loomuliku iibe üldkordaja, rahvastikupoliitika. 1) Rahvastikuandmeid vajatakse igapäevasel kohaliku elu juhtimisel. See teave on oluline eelarvete koostamisel ja täitmise kontrollimisel, uute töökohtade planeerimisel, hariduselu ja sotsiaalhoolduse korraldamisel. 2) ÜRO expertide arvestuse kohaselt elab 2050.aastal maakeral 9,31 miljardit inimest ja alles 21.sajandi teisel poolel peaks maakera rahvaarv stabiliseeruma. 2100.aastal peaks maakeral elama 10,1 miljardit inimest. 3) Demograafiline plahvatus: Sündimus on jätkuvalt kõrge, suremus hakkab vähenema, eluiga pikeneb (tänu

Geograafia → maailma loodusgeograafia ja...
24 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Otsedemokraatia ohud ja võimalused 21. sajandil

elavate inimeste heaolu, aga kui inimesed otsedemokraatia kaudu selle poolt hääletaksid, oleks riik silmitsi probleemiga. Lihtrahvas näeb rohkem idee olemust, mitte selle tegelikku sisu või tagajärgi. Spetsialistid see-eest näevad asja suuremas plaanis ning ka rohkem sügavuti. Isiklikult arvan, et vähene otsedemokraatia kasutus riigielu korraldamises on parem, sest poliitikud on riigiasjade ajamises pädevamad, kuna on kursis eelarvete, kapitaliga jms. Otsedemokraatial on nii positiivseid kui ka negatiivseid aspekte 21. sajandi maailmas, mis toob endaga kaasa võimalusi, kuid ka ohte. Selline demokraatia alaliik annab võimaluse inimestel kaasa lüüa probleemide likvideerimises kui ka ideede elluviimises, mis tekitab ühiskonnas võrdõiguste tunnustamist ja austust riigi kodanike suhtes. Ohtudeks on mitte läbimõeldud otsused rahvahääletuse tulemusena, mis võib tuua

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Turunduse alused

1970ndad ­ turu segmentimine mida ja millal tuleb teha, kes vastutab ja kui palju see 1980ndatel ­ laienes nissiturundus. maksab); 3. Organisatsioonide juhtimiskontseptsioon · Eelarvete koostamine (plaani realiseerimise eeldatavad Tootmiskontseptsioon - tarbijad eelistavad odavamaid kaupu. kulud ja tulud; kasum leitakse müügimahu ja keskmine Firmad toodavad ja müüvad tooteid, mida nad suudavad kõige netohinna ning tootmis- ja turunduskulude vahena); tõhusamalt valmistada ja millele arvatakse leidvat nõudmist.

Majandus → Turunduse alused
112 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Euroopa Liidu korraldus, komisjon, KOV, kodakondsuse saamine, Eesti kohtusüsteem, ministrite nõukogu, parlamendi ülesanded

Euroopa Liidus on 500 miljonit inimest ja 28 liikmesriiki. EL loodi 1951. Euroopa ühendus kujutati ringi 1982 EL-ks e toimus Euroopa Liidu sünd. EL toetub 3 sambale: *ühisturg ja rahaliit, *julgeolek ja välispoliitika, *justiits- küsimused, politseitöö, kuritegevuse tõkestamine. EL-i seadusandlik võim: 1)EL Parlament (766 kohta), 2)EL Nõukogu. EL Parlament: *valitakse 5 aastaks, *kõik vähemalt 18-aastased EL kodanikud saavad valida. Eestis on 6 kohta EL Parlamendis. Suure üldkogu istungid 12 korda aastas Strasbuuris ja Brüsselis. Iga parlamendi liige töötab ka mingis komisjonis. Iga kuu palk 12 000 . Kõige popim parlamendis: konservatiivne maailmavaade, sotsiaalne m, liberaalne, rohelised, kommunistid. Eesti saadikud: Indrek Tarand, Ivari Padar, Tunne Kelam, Siiri Oviir, K.Ojuland, V.Savisaar-Toomast. Eestis on Parlamendi juht spiiker. Euroopa Parlamendi juhiks president. Parlamendi ülesanded: 1)võtta vastu Euroopa Parlamendi eelarve, 2...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Õiguse olemus

teostavad. Haldusõigus sisaldab ka instituute, mis reguleerivad riigiorganite tegevust riigile kuuluva majanduse suhtes. Kõiki haldusõiguse reguleerimise vorme iseloomustab ühine meetod. Haldusõigusnormistik sisaldub seadustes, eelkõige konstitutsioonilistes seadustes. See, mis puudutab elanikkonda on sätestatud Haldusõiguste rikkumise seadustikus. Finantsõigus reguleerib suhteid, mis tekivad riigiorganitel rahandussuhetes. Eelarvete kehtestamine ja vastuvõtmine, riigi vahendite kulutamise korra kehtestamine, maksude sissenõudmise korra kehtestamine. Reguleerib suhteid kodanike ja vastavate riigiasutuste vahel. Põhimõtted väljendatud põhiseaduse 8. peatükis ja Riigi eelarveseaduses. Valla ja linnaeelarve seaduses. Maksukorralduse seaduses. Iga-aastased eelarveseadused. Krediidiasutuste seadus. Finantsõigus on avalik-õiguslik seadus, meetodiks autoritaarne meetod. Maaõigus reguleerib maakasutuse suhteid

Ühiskond → Kodanikuõpetus
23 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Konspekt arvestuse aluste esimeseks testiks

Kuluarvestus ­ eelarvete, standardkulude ja tegelike kulude kehtestamine ja analüüs Finantsarvestus - arvepidamine kontodel kahekordse kirjendamise põhimõttel, finantsaruannete koostamine ja nende analüüs Majandusarvestus - majandustehingutest tuleneva informatsiooni töötlemise süsteem, mille käigus toimub informatsiooni vaatlemine, kogumine, töötlemine, edastamine ja tõlgendamine info kasutajatele Juhtimisarvestus - info identifitseerimise, mõõtmise, koondamise, rühmitamise, hindamise, analüüsimise, tõlgendamise ja kommunikatsiooni protsess, mida kasutab juhtkond planeerimiseks, hindamiseks ja kontrollimiseks. Maksuarvestus ­ riiklike või muude maksude arvestamine, analüüs, taseme planeerimine eesmärgiga minimeerida maksukohustust Auditeerimine - majandustegevuse kohta käiva tõendusmaterjali objektiivne hindamine Finantsanalüüs - hinnangu andmine ettevõtte finantsolukorrale Finantsjuhtimine - ettevõtte finantseesmärkide püstitamine ja ...

Majandus → Arvestuse alused
25 allalaadimist
thumbnail
79
doc

Majandusanalüüs

..............................................................................37 IV EELARVESTAMINE 39 1.Strateegiline, taktikaline ja operatiivne kavandamine .......................................................39 2.Eelarvestamise olemus, põhimõisted ................................................................................42 3. Tootmisettevõtte eelarvete struktuur.................................................................................44 4. Eelarvete sisu, koostamise põhimõtted.............................................................................46 5. Dünaamiline eelarvestamine.............................................................................................52 V ANALÜÜS 57 1.Finantsanalüüs......

Majandus → Majandus
888 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

kuvab informatsiooni.” Riistvara 19. Kütuse tankimisel enamus inimesiteostavad tankla juures järgmisi tegevusi: maksavad kütuse eest, tangivad, saavad kviitungi. Millise oeganisatsiooni puudutava muudatusega on tegemist? Automatiseerimine 20. Millised infosüsteemid teenindavad organisatsiooni või selle osade vajadusi? Ettevõttesüsteemid 21. Kes on või mida teeb keskastme juht? Tegeleb organisatsiooni toimumise jälgimisega, eelarvete kontrollimisega, resursside hankimisega ja poliitika loomisega, st taktikaga 22. Täidke lünk. “Vastastikku toimetavate komponentide kogumit, mis töötavad koos, et moodustada keerulist, integreeritud tervikut mingi eesmärgi saavutamiseks võttes sisendeid ja teisendades neid väljunditeks nimetatakse…..” süsteemiks 23. Istudes ülikooli linnaku kohvikus luuakse ülikooli raamatukogu külastamiseks ühendus traadita võrguga

Informaatika → Infoedastusseadmed
56 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Juhtimisraamatupidamise eksam

otse ja automaatselt ressursside kulud tegevustele võrrandite abil. Võimsuse kulu määr= hangitud võimsuse kulud/hangitud ressursside tegelik võimsus. Planeerimiine- otsustusprotsess võimalike ressursside kasutamise kohta. Eriti tähtis kiiresti muutuvad majanduskeskkonnas, kuna plaan võimaldab muutustele reageerida süstemaatiliselt, mitte kaootiliselt. Planeerimine hõlmab prognoosimist, projekteerimist ja eelarvete koostamist. Plaanide väljatöötamiseks firmas on 3 võimalust: 1) Retrograadne planeerimine (raamplaan liigendatakse planeerimistasanditel osaplaanideks). 2) Progressiivne planeerimine (algab kõige madalamal tasemel). 3) Vastassuunaline planeerimine (juhtkond töötab välja raamplaani, millest lähtuvalt töötatakse välja osaplaanid). Vastutuspõhine arvestus - arvestussüsteem, mis arvestab ja kirjeldab kulusid vastutustasandite lõikes,

Majandus → Juhtimisraamatupidamine
157 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Kuluarvestus

Võrdne loobumiskuluga, kui kõik ressursid oleks turul vabalt kaubeldavad. Loobumis- ja finantskulu vahe=varikulu. 2. Majandusarvestuse liigid Juhtimisarvestus- juhtimistegevuse osa, mis tegeleb finantsinformatsiooni identifitseerimise, mõõtmise, kogumise, analüüsimise, töötlemise, interpreteerimise ja vahetamisega ning mida kasutatakse organisatsiooni tegevuse juhtimiseks, planeerimiseks ja kontrollimiseks. Kuluarvestus- protsess, mis seisneb eelarvete koostamises organisatsiooni elementidele ja tegelike kulude hälvete eelarvelistest väljatoomises ja analüüsis. Finantsarvestus- ehk raamatupidamine, sinna kuulub bilansiarvestus, kasumi- ja kahjumiarvestus, rahakäibe arvestus. Finantsarvestuse definitsioon: Ettevõtte tegevusprotsesside kulgemist iseloomustava informatsiooni kajastamine, mis hõlmab: 1) majandustehinguid iseloomustava informatsiooni identifitseerimist ja kogumist; 2)

Majandus → Kuluarvestus logistikas
27 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kõne- Kuidas aidata Lõuna-Aafrika inimesi?

saa? Õnneks on palju inimesi ja organisatsioone kes soovivad ja tahavad Aafrikat abistada ja nende probleeme leevendada. Nt ÜRO lastefond UNICEF on palju teinud selleks et nende olukord oleks parem. Eestis on tihti korraldatud kampaaniad, millest saadud tulu läheb hädas olevatele. UNICEF saab oma abifondis kasutatud raha: *UNICEFi logoga postkaartide ja muu toodangu heategevusmüügist. *Eraisikute vabatahtlikest annetustest, pärandustest jne. *Riikide valitsuste eelarvete eraldistest.. UNICEF aitab peale laste ka teisi projekte rahastada ja ellu viia. Kui ka sul on soov aidata, võib algatuseks võtta osa nendest kampaaniatest, mille UNICEF on välja kuulutanud. Teine organisatsioon mis aitab Lõuna-Aafrikat AIDS-i ja HIV-i vastu võidelda ning toetab riiete, toidu, hariduse ja muu tarviliku andmisega on Humana- People to people. Nende eesmärk on koguda vahendeid ülemaailmsete heategevusprojektide rahastamiseks kasutatud asjade kaubanduse läbi

Kirjandus → Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Ehituse maksumuse hindamise uus väljakutse: BIM ja selle mõju ehitusmaksumuse hindamisele

Loeng nr 7. Ehituse maksumuse hindamise uus väljakutse: BIM ja selle mõju ehitusmaksumuse hindamisele 7.1. Sissejuhatus Ehitusmaksumuse eelarvestamine on ehitusprojekti üks olulisemaid ja kriitilisemaid faase. Täpsete ja usaldusväärsete eelarvete koostamine otsuste vastu võtmisteks on eelarvestajate jaoks üks väljakutsuvamaid töid. Eelarve ei ole mitte vaid hinnapakkumuse koostamiseks vaid ka mitmeks projektijuhtimise funktsiooniks. Olenemata eelarvestamise täpsusest, on see jäänud üheks ajamahukaimaks protsessiks. Üks kõige aeganõudvam ja vähem efektiivsem töö eelarvestamises on õiges hulgas ehitusressursside määramine, mis on tuntud ka kui mahu arvutus. Mahu arvutuse puhul on

Ehitus → Ehitus
24 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse testi vastused

tegeleb ainult operatiivsete küsimustega Algust (start) on inimene, kelle teenistuses olev info on töötlemata kujul Lõppu (end) faktidena Ujumisrada (swimline) jälgib pikemaajalist perspektiivi planeerides järgmisteks +8. Valige ÕIGE väide. Infosüsteem aastateks tegeleb organisatsiooni toimimise jälgimise, eelarvete on: kontrollimise, ressursside hankimise ja poliitika loomisega, st süsteemis erinevate kasutajate poolt käivitavate protsesside taktikaga kirjeldus 7. Valige ÕIGE väide. Infosüsteemi ettevõtte andmete kirjeldus ettevõtte infovoogude kirjeldus

Informaatika → Sissejuhatus...
367 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kohtusüsteem

kohtute tööpiirkonna, asukoha ja kohtunike arvu määramine, kohtute struktuuri kinnitamine, kohtu esimehe nimetamine jm. Kuna igapäevase halduse seisukohast on nõukoja roll suhteliselt väike ning esimese ja teise astme kohtud on Justiitsministeeriumi valitsemisalas, siis asubki kohtuhaldusaparaat Justiitsministeeriumi juures. Minister kinnitab kohtute eelarved, võttes arvesse kohtute haldamise nõukoja seisukoha kohtute eelarvete kujunemise ja muutmise kohta. Riigikohus haldab ennast iseseisvalt ­ tal on eraldiseisev eelarve ja haldusstruktuur. Lisaks on Riigikohtu pädevuses ka mõningad kogu kohtusüsteemi puudutavad ülesanded, sealhulgas kohtunike koolituse korraldamine selleks loodud sihtasutuse kaudu (Õiguskeskus). Riigikohtu üldkogu teeb Vabariigi Presidendile ettepaneku esimese ja teise astme kohtunike ametisse nimetamiseks (Riigikohtu kohtunikud nimetab ametisse Riigikogu Riigikohtu esimehe ettepanekul

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
222 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Eesti majandus 20. sajandil

F.Krulli tehas 900 töölisega , järgnesid: Raudteetehased, sadamatehased Ilmarine ja Volta 3. Rahandus ja pangandus 24. veebr. 1918.a. asutati Rahandusministeerium, mille põhiülesandeks sai : · riigiasutuste eelarve-ettepanekute läbivaatamine · riigi eelarve eelnõu koostamine Aastatel 1918 ­ 1920 aastaeelarved puudusid. Krediite määrati perioodiliste krediidinõudmiste järgi. 1925.a. võeti vastu kindlam eelarve-ettepanekute kord: · eelarvete koostamiseks · eelarvete kinnitamiseks · eelarvete täitmiseks Ühtlasi viidi eelarveaasta kalendriaastalt üle perioodile 1.aprill kuni järgmise aasta märts 1932.a. sanktsioneeriti kulude piiramise kord. Riigi eelarve tasakaalus hoidmiseks kehtis kolmekordne eelkontroll: · eelarve-ettepanekute läbivaatamine ja kärpimine · eelnõusolekud ja krediitide avamine kuude kaupa · õigus maksta välja kulusid laekuvate tulude piires 24. veebr. 1919.a. alustas tegevust rahvuslik keskpank ­ Eesti

Majandus → Majandus
45 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Essee Mina kui tulevane juht

Teenuste ja tegevuste juhtimine katab ülesanded, mida on organisatsioonis vaja teha eesmärkide täitmiseks. Siia kuulub ressursside jagamine, struktuuri kavandamine, protsesside juhtimine ja väljatöötamine. Tippjuhil on vajalik osata ette näha uute meditsiiniliste, farmatseutiliste ja infotehnoloogiliste arengute mõju. Tippjuhil tuleb teha tehnoloogiate seast valik, mis on tõenäölisemalt kõige tulusamad patsientidele ja organisatsioonile. Samal ajal peab silmas pidama keerulist eelarvete ja lepingute süsteemi, et ei kannataks organisatsiooni finantsiline pool. Kuid üks eesmärk on mõlematel organisatsioonidel -osutamise kvaliteediga seotud probleemid. Selgitada kehvi tulemusi ja tegeleda nende põhjustega. Oluline on pidev hindamine ja parendamine,olgu see kammikujuline või kuusekujuline struktuuriga organisatsioon. Minzbergi (1998) järgi suheldes täidab juht esindaja, eestvedaja ja sidepidaja rolli.Haiglas

Sotsioloogia → Organisatsioon ja juhtimine
129 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Personalijuhtimise õpimapp

1.4 Alluvad Müügijuhid, vanemmüügimehed, müügimehed, müügimehe abid 1.5 Asendaja Osakonna juhataja 1.6 Asendab Kaupluse juhatajat 2. AMETIKOHA EESMÄRK Osakonna töö juhtimine, osakonna ülesannete täitmise tagamine, jooksva kuu ja aasta müügi- ja kasumi eelarvete täitmise tagamine, osakonna personalile tööülesannete püstitamine, kontrollimine ja objektiivne hindamine. 3. AMETIKOHA TEENISTUSÜLESANDED JA SOOVITUD TULEMUS Tööülesanded Soovitud tulemus 3.1 Müügiprotsessi juhtimine Müügiplaanid on koostatud ja tähtaegselt esitatud kaupluse juhatajale. Püstitatud eesmärgid on täidetud.

Haldus → Personalijuhtimine
79 allalaadimist
thumbnail
15
doc

KOHALIK OMAVALITSUS JA KULTUUR-SPORT

kohalikele omavalitsustele tehtavate eraldiste suurus ja jaotus riigieelarve eelnõus määratakse kindlaks omavalitsusliitude volitatud esindajate ja Vabariigi Valitsuse esindajate vahelise kokkuleppe alusel vastavate läbirääkimiste tulemusena. Läbirääkimisteks on moodustatud poolte esindajatest ja nende poolt nimetatud asjatundjatest töörühmad. Kultuurile ja spordile tehtava eraldise suurus määratakse kultuuri- ja spordivaldkonna töörühmas. (Kohaliku omavalitsuse eelarvete ... 2011) Planeeritud eelarvelisteks kulutusteks järgneva aasta jooksul saavad nii riik kui kohalikud omavalitsused raha mitmesugustest maksudest, mis laekuvad vastavalt riigi- või kohalikku eelarvesse. Kohalikud maksud laekuvad otse KOV-ide eelarvesse. Kohalikud maksud on (Kohalike omavalitsuste pädevus ... 2011): · isikumaks; · tulumaks; · müügimaks; 6 · paadimaks; · reklaami- ja kuulutusemaks;

Majandus → Majandusteadus
33 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Avaliku sektori ökonoomika

· Tulubaas (TB) = maksutulud (MT)+tasandusfond (TF) · Sihtfinantseerimise (SF)+muud eraldised (E)= Koolieelsete lasteasutuste + Kultuuritöötajate palkade ühtlustamine + Hariduskulud + Investeeringutoetused + Toimetulekutoetused + Koolilõunatoetused + 2 Väikesaartetoetused + Hooldajatoetused jne... KOV eelarvete kogumaht = TB+SF+E 7. Maksuteooria alused Maks- on (riigi) võimu poolt (riigi) enda kasuks kehtestatud kohustuslik makse, mis maksumaksjale otsest kasu ei anna. Lõiv- makstakse tavaliselt juhul, kui soovitakse mõne riigiasutuse teenust (notar, kohtu jt). Teenusest loobumisega saab vältida lõivu maksmist. Seega on lõivu puhul tegemist vabatahtliku maksega. Tasu-iseärasuseks on vastuteene olemasolu. Näiteks lasteaiamaks, elektrimaks jt. On sisuliselt

Majandus → Majandus
285 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Controlling Eksam

G = 400 000: 300 =1333,3 H = 400 000: 500 = 800 I = 400 000: 700 = 571,4 K = 200 000 : 500 = 400 J ja K = muutuvkulu on ühe ühiku kohta sama C = 300 x 400 = 120 000 E = 400 000+120000= 520 000 M= 1333,33+400 = 1733,33 N = 800+400 = 1200 P = 571,4+400=971,42 D = 700x400 = 280 000 F = 400 000+ 280 000 =680 000 2. Selgita järgmiste mõistete sisu OMA SÕNADEGA (arvesse ei lähe copy konspektist või mõnest teisest allikast) ning too ka lühike numbriline näide eelarvete koostamise kohta, sh eelarveridade arvutusvalemid vajadusel (10P): a) eelarve - Eelarve on rahaline plaan tulude ehk sissetulekute laekumisest. Kust ja kui suures ulatuses raha laekub ning kulude ehk väljaminekute arvestusest, millele ja kui suures ulatuses kulutusi tehakse. Eelarve koostatakse juhtkonna poolt. Mõningates ettevõtetes võetakse arvesse ka osakondade juhtide poolt esitatuid eelarveid

Majandus → Finantsjuhtimine ja...
418 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Ettevõtlus ja majandus

iseloomustavad kasvav rahvusvaheline kaubandus ja tihenev kultuurivahetus, mis muudavad maailma majandust ja ühiskonda. Majanduses peab muutus suurendama väärtust ehk siis kliendiväärtust või tootja väärtust. Innovatsiooni eesmärgiks on positiivne muutus. Strateegia on tee, mille organisatsioon valib oma kujutluse ehk teise sõnaga visiooni, missiooni ja strateegiliste eesmärkide saavutamiseks. Strateegia põhiline eesmärk on tootlikuse kasvatamine. Strateegia on plaanide ja eelarvete koostamise aluseks. Füüsilisest isikust ettevõtja ehk FIE on füüsiline isik, kes tegeleb majandustegevusega. OÜ on juriidiline isik, täiesti iseseisev objekt. Fie plussideks on: 1)Kassapõhine arvestus ­ raha laekumine on tulu ja väljaminek kulu. 2) Lihtne raamatupidamine, aastaaruannet ei pea tegema, ainult tuludeklaratsiooni. 3) Kuna Fie aastaaruannet ei esita, on see privaatsem. OÜ aastaaruanded on avalikud. 4) FIE asutamine on lihtne ja odav. 5) Maksumaksmist saab edasi lükata.

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Kuluarvestus logistikas I KT

ja kogumist; 2) majandusinformatsiooni hindamist, spetsiifilist töötlemist ja koondamist; 3) ettevõtte finantsolukorda iseloomustava perioodilise aruandluse koostamist. b. juhtimisarvestus - juhtimistegevuse osa, mis tegeleb finantsinformatsiooni identifitseerimise, mõõtmise, kogumise, analüüsimise, töötlemise, interpreteerimise ja vahetamisega ning mida kasutatakse organisatsiooni tegevuse juhtimiseks, planeerimiseks ja kontrollimiseks. c. kuluarvestus - protsess, mis seisneb eelarvete koostamises organisatsiooni elementidele ja tegelike kulude hälvete eelarvelistest väljatoomises ja analüüsis. 4. Finantsarvestus a. Tekkepõhine arvestus - majandustehingute kajastamine vastavalt majandustehingu toimumisele, sõltumata sellest, kas sellega seotud raha on laekunud või välja makstud b. Majandusaasta aruande koostamise printsiibid: – majandusüksuse printsiip – jätkuvuse printsiip – arusaadavuse printsiip – olulisuse printsiip

Majandus → Kuluarvestus logistikas
44 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Finantsaruandluse analüüs KT 1

Ettevõte kasvab kiiresti ja raha mitteküllaldane laekumine põhitegevusest ning põhivara soetamine kaetakse võlgadega. 17. Pankroti prognoosimine (ainult Altmani Z skoori järgi). Arvutada ettevõtte pankrotistumise tõenäosust. Kui tõenäoline on, et ettevõtte satub pankrotti. Mis tegurid võrab arvesse? Likviidsuse näitaja, jaotamata kasum, kasumlikkus, kapitalistruktuur. Mida rohkem omakapitali, seda väiksem tõenäosus sattuda pankrotti. 18. Eelarvete kirjete prognoosimise meetodid. Kõige levinum on % meetod, mitu % moodustab üks kirje teisest. Erivormiks on kasvumäärade meetod. Suhtarvude meetod. Kasvumäär – parameter – finantsotsus – valem. 19. Kasumieelarve skeem 1 peamised erinevused skeemist 2. Skeem 1 on lihtsam ja arusaadavam, infot saadakse otse tulude ja kulude kontodelt. Esimeses on esitatud tööjõukulud, kuid teises ei ole. Skeem 2 puhul ei ole võimalik

Majandus → Finantsanalüüs
28 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Haridus

Samas on haridus- ja sotsiaalküsimused tihedalt seotud. Haritud inimene leiab kergemini tööd ja kindlustab sellega ise oma toimetuleku, ta saab paremini hakkama perekonnas ja laste kasvatamisega. Seega vähendab õnnestunud hariduspoliitika otseselt riigi sotsiaalkulutuste koormat. Traditsiooniliselt kantakse valdav osa rahvuslikest hariduskuludest avalikest (riigi- ja kohalike omavalitsuste) eelarvetest, kusjuures hariduskulud (koos sotsiaalkulutustega) on avalike eelarvete üheks suuremaks kululiigiks. See määrab suures osas riigi ja ka võimalused haridusküsimuste lahendamisel. Teiselt poolt puudutavad haridusküsimused ja nende lahendamine otseselt väga suurt ühiskonna osa: õpilasi, nende vanemaid, töötajaid ja tööandjaid, mistõttu muudatused hariduselu korralduses vajavad üsna suurt ühiskondlikku konsensust. Seetõttu on haridusküsimused ühed kõige keerukamad ja raskemad ülesannetest, mis igal riigil tuleb lahendada.

Ühiskond → Riigiõpe
26 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Rahandus

väärtpaberid ja muud taolised varad. Kohustused on võetud laenud, emiteeritud väärtpaberid ja muud taolised kohustused. 16.03.2010 14 Riigieelarve suhted kohalike omavalitsusüksuste eelarvetega (1) Seadusega kohaliku omavalitsuse üksusele pandud riiklike kohustustega seotud kulud kaetakse eraldistega riigieelarvest. (2) Riigieelarvest tehakse eraldisi kohaliku omavalitsuse üksuse eelarvesse: 1) eelarvete tasandusfondi kaudu; 2) sihtotstarbeliste eraldistena. 16.03.2010 15 5 16.03.2010 Riigi eelarvestrateegia 1) eelarvepoliitilised põhimõtted, sealhulgas riigieelarve tasakaalu, ülejäägi või puudujäägi suhtes; 2) Vabariigi Valitsuse tegevuse peamised eesmärgid;

Majandus → Raha ja pangandus
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Milleks maksud?

Usun, et tasuta kõrgharidus on meie riigis üks parimaid reforme, mis annab nii paljudele noorte võimaluse ülikooli astuda. Tudeng saab keskenduda õppetööle ja ei pea tundma muret õppelaenu pärast. Praegu on paljudes haridusautustes tagatud tasuta koolilõuna, õppimistarbed, lisaks motiveerivad noori stipendiumid ja toetused. Riik toetab ka ülikoolide juures tehtavat teadustööd, mis viiakse läbi riigieelarvest ülikoolidele eraldatavate õppekulude eelarvete alt. Samuti saame õppida renoveeritud ruumides, mille jaoks on riik teinud palju kulutusi. Lisaks katab valitsusse laekuv tulu 30% koolieelsete lasteasutuste kuludest, mis tagab pea kõigile soovijatele lasteaia koha ja võimaluse vanematele tööle tagasi naasmiseks. Riik püüab panustada ka noorsoo ja huviharidusega seotud valdkonda nagu näiteks Eesti Laulu- ja Tantsupeo Sihtasutus ja erimevad noorsootöö alased projektid. Üks eesmärkidest on tagada kõigile

Majandus → Maksundus
12 allalaadimist
thumbnail
60
pdf

Juhtimisarvestus konspekt-ülesanded (TAK0010; 2019/2020)

Kuna mittefinantsiline info ei kajastu firma finantsaruannetes, kasutavad finantsarvestuse spetsialistid (raamatupidajad) aruannete koostamisel põhiliselt finantsinformatsiooni. Seevastu juhtimisarvestuse spetsialistid tegelevad oma töös firma juhtimise infosüsteemi kõigi allsüsteemidega, et anda juhtkonnale asjakohast infot firma tegevuse kõigist aspektidest. Mittefinantsiline info on eriti oluline, kui päevakorral on eelarvete (plaanide) koostamine või kvaliteedi parendamine. Lisaks sellele on juhtimisarvestuse spetsialisti ülesandeks finantsinfo tõlgendamine, et seda saaksid kasutada ka firma teised allüksused. Juhtimisarvestuse ​põhiülesanneteks​ on: ● otsustamiseks, kavandamiseks ja kontrolliks vajaliku info tagamine juhtkonnale; ● juhtkonna motiveerimine, saavutamaks firma eesmärke; ● juhtkonna ja allüksuste tegevuse edukuse hindamine.

Majandus → Juhtimisarvestus
225 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Ehitusmaksumuse kordamisküsimuste vastused

tellija kui ehitaja vaateküljest lähtudes. Liigitatakse selleks, et ehitajal, tellijal, projekteerijal (kõigil erinevad eesmärgid kulude liigitamisel) on vaja võrrelda erinevaid kulusid. Klassifikaatorid peavad sobima järgmiste ülesannete lahendamiseks: 1. investeeringutele majandusliku hinnangu andmiseks 2. ehitiste konstr. elementide jaotatult ja hinnanormatiividel põhinevate eelarvete koostamiseks 3. ühikhinnetel põhinevate eelarvete ja pakkumisarvutuste koostamiseks 4. tegelike kulude arvutamiseks võrdlusandmestike kogumiseks 5. arvelduste tegemiseks (tellija ja töövõtja vahel) 6. ehituskulude ja ehitushinna kindlaks arvutamiseks 7. ehituskorraldus ja ­projektide koostamiseks 8. ehitusoperatiivplaanide koostamiseks

Ehitus → Ehituse maksumusehindamine
243 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun