Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"tarbijaid" - 581 õppematerjali

tarbijaid on palju ja me peame hoolitsema selle eest, et pidurdada kasutatud asjade kuhjumist. Iga aasta saastab keskkonda Eestis 1000 tonni joogitaarat, mis tähendab seda, et visatakse minema umbes 10 miljoni krooni eest materjali, mida saaks taaskasutada. Kas sellel on mõtet? Kas poleks kasulikum kulutada veidi aega sorteerimisele ja taaskasutamisele, kui kaotada hulk raha, mida me tegelikult väga
thumbnail
7
docx

Tarbijakäitumine

Maxima ­ Hakkame vähem maksma (soodsad näited) Põltsamaa ­ ehtne ja Hea. ­ emotsionaalne. Tere ­ Värske Piim - funktsionaalne Margiteadvuse erinevad tasemed. I tasand: pealiskaudne äratundmine (olen näinud ­ aidatud tuntus) II tasand: kergelt aktualiseeruv teadmine (spontaanne tuntus) III tasand: kaubamärgid omavad emotsionaalset lisaväärtust (e on brändistunud), turundajale on oluline saavutada brändi ja tarbija vahel tugev emotsionaalne seotus Tänapäeva tarbijaid iseloomustavad üldised hoiakud ostukäitumises Hoiaku mõju käitumisele on alati suurem kui: välismõjud on väiksemad hoiak on spetsiifiline hoiak on teadvustatud hoiak on omandatud vahetu kogemuse kaudu valdkond on inimesele oluline hoiak on aktiivne Tänapäeva tarbija soovib rohkem: Teenindus, Kvalikteet, Mugavus,Valik, Järjepidevus Soovib vähem: Hind,Aeg,Risk,Vaev Ostuotsuseid mõjutavate tegurite liigendus. Tarbijast endast tulenevad tegurid

Majandus → Tarbijakäitumine
67 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

REKLAAMI ANALÜÜSI

REKLAAMI ANALÜÜS REKLAAMI EESMÄRK · Teha reklaami Saaremaa lihatööstusele · Mõjutada tarbijaid läbi dramaatilise lause ,,Taimetoitlased on jändid!" · Eesmärk pole täiesti täidetud, sest olulist informatsiooni on üsna vähe · Küll on aga viidatud tootjale ja kujundusega vaeva nähtud SUUNAMINE · Suunatud on eelkõige tarbijale · Selles reklaamis aga tundub, et rohkem üritatakse mõjutada taimetoitlasi või tavalisi tarbijaid tähelepanu pöörama läbi kõmu tekitava lause. KIRJELDUS · Esmalt paistab silma, et reklaam on mõõtmetelt üsna suur · Samuti on kasutatud palju erksaid värve · Kujundus on samuti läbi mõeldud OTSTARBEKUS · Kaubareklaam ­ reklaamitakse Saaremaa lihatööstuse tooteid DEMAGOOGIA · Argumentum ad hominem (ladina k inimesest lähtuv argument) 1. Alahinnatakse taimetoitlasi 2. Kasutatakse sõna ,,jänt" ehk näidatakse negatiivset hoiakut taimetoitlaste suhtes

Meedia → Reklaam
3 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Propaganda

· Kuidas toimus propaganda ? · Filmikunst. · Kirjandus ja kujutav kunst. · Sport. · Ülesanne. Propaganda on ... · ... on sihipärane kihutustöö inimeste meelsuse ja ühiskondliku arvamuse mõjutamiseks. Milleks kasut at i propagandat ? · Diktaatorid tahtsid mõjutada inimesi. · Demokraatlikud valitsused kasutasid seda sisse- ja välispoliitilises võitluses. · Poliitikud kasutasid seda , et kutsuda tarbijaid kuulutada raha ning ostma tarbekaupu. Kuidas t oimus propaganda ? · Inimesi püüti mõjutada raadio ja filmikunsti kaudu. · Kasutati ka esinemisi rahvakoosolekutel , kirjutisi ajalehtedes, lendlehti ja plakateid. · Tähtsaks propagandavahendiks muutus ka sport. Filmikunst · Filmikunstiga võis mõjutada suuri inimhulkasid, sest seda oli lihtne levitada riigi kõige kaugematesse nurkadesse. · Filmikunstile pöörasid suurt

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Sihtturundus ja positsioneerimine

5. Sihtturundus ja positsioneerimine 1. Tooge näiteid toodetest: 1) mida tarbib väga suur hulk tarbijaid (kus turg on üsna homogeenne) ja 2) mida tarbib üsna väike osa tarbijatest (kus turg on üsna heterogenne). Homogeenne turg- tavaline poe piim Heterogenne turg- laktoosivaba piim 2. Kuidas Te selgitaksite sõbrale, miks ikkagi on vaja eristada turunduses erinevate vajaduste või tunnustega tarbijaid? Kuna turul valitseb tihe konkurents, peame tegema valiku kas me toodame ühte toodet, mis sobib paljudele tarbijatele või keskendume kahe-ühe väga spetsiifilise tootele. Sellest otsusest lähtuvalt, peame välja selgitama millisele tootele on veel turgu ja milline oleks meie positsioon seal turul. Ei ole mõtet toota sama toodet, mis on eelnevalt juba turul. 3. Pange kirja üks tarbija vajadus või probleem, mida ta soovib lahendada. Tooge

Majandus → Majandus
65 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Alalisvoolu materjal

1(oom) on selline takistus, mille puhul 1 voldine pinge tekitab voolutugevuse 1 Amper. 10. Suuremad kui oom. a) 1000=1k b)1000000 = 1M(mega oom) Väiksem kui oom. 0,001=1m 11. Multimeeter - Mõõteriist millega saab mõõta mitut elektrilist suurust.(Pinget,voolutugevust, takistust) 13. Tavaliselt lülitatakse vooluringi korraga mitu tarbijat. Tuleb arvutada Pinge, voolutugevus ja takistus. Põhiliselt võib tarbijaid vooluringi lülitada kahel moel: 1)Järjestikku ehk jadamisi. 2) Paralleelselt ehk rööbiti. Kui kasutatakse ühes vooluringis mõlemat ühendusviisi korraga siis saame segaühenduse. Lahendame selle vooluringi järgi kolm ülesannet: 1) voolutugevus- on kõikides vooluringi osades ühesugune.I=I1=I2 2) Kogutakistus - võrdub üksikute tarbijate takistuste summaga.R1+R2+R3.....=R 3)Igale tarbijale rakenduva pinge saame arvutada Oomi seaduse järgi. Üksikute pingelangude summa

Füüsika → Füüsika
19 allalaadimist
thumbnail
6
docx

KAUBANDUSETTEVÕTE ASUKOHA VÕIMALUSED

ajakulu oleks minimaalne. Väga oluline on kauplusele juurdepääs auto, jalgratta või ühistranspordiga. Samuti on tarbija seisukohalt oluline, et kaubandusettevõtel on head parkimis võimalused. Kindlasti peab kaubandusettevõte asuma paigas, kus käib palju rahvast. Tihti pole võimalik sellist ideaalset asukohta leida, mistõttu kaupmees seisab valiku ees: kas eelistada autodega liiklevaid või jalgsi käivaid tarbijaid. Kauplused mis paiknevad teedevõrgu ääres, on eelistatud asukohas, sest sealt möödub iga hetk mõni potensiaalne kaupluse tarbija ja vajadusel ka külastab kauplust. Kaubandusettevõte ei tohi mõjuda ümbruskonnale häirivalt. Probleemsed on elamuspiirkondades asuvad kaubandusettevõtet, mille tõttu tekib müra kaubaveokite saabumisel, kauba peale- või mahalaadisel. Kaupluse asukoha valimisel on tähtis, et see oleks silmatorkav ja atraktiivne

Majandus → Kaubandus
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ökoloogia mõisted

Populatsioonilained ­ populatsiooni arvukuse ulatuslikud perioodilised muutused. Stabiilne populatsioon ­ populatsioon, milles sündimus ja suremus on ajalises tasakaalus, nii et arvukus püsib põlvest põlve. Sümbioos ­ eri liiki organismide vastastikku kasulik kooseluvorm. Tarbija (konsument) ­ toiduahela lüli, kuhu kuuluv organism kasutab toiduks elusaid organisme; vastavalt asukohale toiduahelas eristatakse esimese, teise, kolmanda ja neljanda astme tarbijaid. Toiduahel ­ toitumissuhete alusel reastatud organismide jada, millesse kuuluvad produtsendid, konsumendid ja destruendid. Toiduvõrk ­ omavahel põimunud toiduahelate kogum ühes ökosüsteemis. Tootja (produtsent) ­ toiduahela esimesse lülisse kuuluv autotroofne organism (taim, osa protistidest ja baktereist). Troofiline tase ­ toiduahela lüli; eristatakse tootjaid, tarbijaid ja lagundajaid. Ökoloogiline amplituud ­ ökoloogilise teguri intensiivsusvahemik, milles organism saab

Bioloogia → Bioloogia
41 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ökoloogia spikker

Ökosüsteem on isereguleeruv süsteem ja millesse kuuluvate populatsioonide koosseis ja arvukus on pikema aja jooksul stabiilne. tootja (produtsent) - toiduahela esimesse lülisse kuuluv autotroofne organism (taim, osa pro-tistidest ja baktereist). tarbija (konsument) - toiduahela lüli, kuhu kuuluv organism käsutab toiduks elusaid organisme; vastavalt asukohale toiduahelas eristatakse esimese, teise, kolmanda ja neljanda astme tarbijaid. lagundaja (destruent) - surnud organismide koostisaineid lagundavheterotroome organism (bakter, seen, selgrootu loom). Toiduahela moodustavad omavahel toitumissuhtes olevad tootjad, tarbijad ja lagundajad. laguahel - toiduahel, mis algab elutegevuse jääkidest ja surnud organismidest ning lõpeb mikroorganismidega (seente, bakterite või protis-tidega). toiduvõrk - omavahel põimunud toiduahelate ko-gum ühes ökosüsteemis.

Bioloogia → Bioloogia
269 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Tarvijate elektrivarustuse konspekt

1. ELEKTRITARVITITE ELEKTRIVARUSTUSE KATEKOORIAD I katekooria nende paigaldiste või tarbijate hulka kuuluvad metallurgia-, keemia- ja mäetööstuse ettevõtted, teatrid, kinod, klubid, haiglate operatsiooniruumid, raadiosidesõlmed, telefonijaamad, veevarustuse- ja kanalisatsiooniseadmed jne. Tarbijaid tuleb toita kahest sõltumatust toiteallikast (ühe toiteallika pinge kadumisel säilib teise toiteallika pinge), toitekatkestust võib lubada ainult automaatse reservtoite sisselülitamise ajaks. I katekooria erirühma sinna kuuluvad eriti tähtsad riigiasutused ning sõjalised ja tsiviilkaitse objektid. Nende toiteks tuleb ette näha lisatoidet kolmandast sõltumatust toiteallikast. II katekooria Sellesse katekooriasse kuuluvad masinaehituse ja kergtööstuse ettevõtted, õppe- ning

Energeetika → Tarbijate elektrivarustus
85 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mets

elusainest. Kõik loomad on paremini jagada ruumi ja vähe,alustaimestikus on tarbijad. Taimedelt saadud valgust. mustikas,jänesekapsas,laaneli ainest omandavad loomad ka Erinevaid metsatüüpe ll, leseleht,rohkelt samlaid. kogu energia, mis neil eluks iseloomustavad nii seal Salumetsad kasvavad kõige vaja läheb. Leidub ka kasvavad puuliigid kui ka toitainerikkamal mullal. selliseid tarbijaid, kes metsa alumiste rinnete Pramised puud:kuusk v kask, tarbivad tarbijaid. taimed ja mullastik. laialehelisi(tamm,saar,vaher, Lagundajad lagundavad Metsatüübi määravad mulla pärn) salumetsi on vähem. orgaanilisi aineid ja omadused. Kuival liivasel Põõsa- ja rohurinne on söövitavad neid. Lagundajate pinnal kasvavad männid ja lopsakas ja liigirohke. tegevuse tulemusena ei lähe seal laiuvad nõmme- ja

Loodus → Loodusõpetus
52 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Majanduse loeng kordamine

lõpetab monopol ajutiselt tegevuse. Hinnadiskriminatsioon on toodangu müük erinevatele tarbijatele erineva hinnaga või erineva hinna kasutamist erinevate kaubakoguste eest. Hinnadiskriminatsiooni tingimused: Esiteks, firmal peab olema turuvõim oma toodangu hinna üle. See tähendab, et firmal peab olema negatiivse tõusuga nõudluskõver. Selline turuvõim on monopolil, aga pole täieliku konkurentsi firmal Teiseks, firmal peab olema vähemalt kaks gruppi tarbijaid, kellel on erinev nõudluse hinnaelastsus. Kolmandaks, firma peab odavalt eristama erinevaid tarbijaid. Neljandaks, firma peab suutma neid tarbijaid, kes kõige vähem maksavad, takistama kaupa edasi müümast tarbijaile, kes kõrgemat hinda maksavad. LOENG 8 - Monopolistlik konkurents ja oligopol Monopolistlik konkurents- Turustruktuur, kus on suhteliselt palju firmasid, kuid igaühe toodang on teiste omast erinev (kosmeetika, moetööstus, disain, jne.). Eestis näit

Majandus → Mikroökonoomika
36 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tarbijate elektrivarustus eksamiks valmis spikker

tingimustel.(vaata tabelit nr.3). Ilub ­saab määrata tabelist, kui on teada juhtme või kaabli paigaldamisviis; kategooria ülejäänud tarbijate ja ­paigaldiste teise sõltumatu toiteallikana võib kasutada kohalikke elektrijaamu, I ­ elektritarviti arvutuslik vool: energiasüsteemi elektrijaamu, spetsiaalseid pidevatoiteagregaate, akusid jms. I = Kk In 2. kategooria - tarbijaid ja ­paigaldisi on soovitatav varustada elektrienergiaga kahest Kk ­ koormustegur, mille väärtus sõltub elektritarviti talitlusviisist (N: kestev lühiajaline, vaheajaline jne). Viimasel ajal ristlõigete valikul. Talitlusviisi ei arvestata ja võetakse

Energeetika → Tarbijate elektrivarustus
77 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ãœlesanne organisatsioonikeskkonna videoloengute omandamise kontrollimiseks.

väike, siis paarikümne aasta pärast ei ole meil võtta tõõjõudu ja samuti jääb ka vähemaks tarbijaid .Elanikkond on vana ja mitte võimeline tegema rasket tööd. 5. Vene keele oskuse vähenemine Negatiivne Kuna meil on Tuleks noortele noorte seas koostööpartereid rohkem

Majandus → Majandus
42 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Kultuurielu 20. sajandi teisel poolel

väärtushinnangud: · kultuurirevolutsioon · seksuaalrevolutsioon · soolise ja rassilise võrdsuse tähtsustamine KULTUUR KUI PROPAGANDA Ida-Lääne vastasseis kandus üle ka kultuuri Ülistati kehtivat riigikorda Vastandati Ida ja Läänt KAHEPOOLUSELINE KULTUURIMAAILM LÄÄS IDA VIDEO http://www.youtube.com/watch?v=4FmDWZBwn9c LÄÄS Palju ostuvõimelisi tarbijaid Massiline tarbimine Kriisideta majandusareng Tihe konkurents turul IDA Elutase tunduvalt madalam Inimeste sissetulekud olid väiksemad Tarbekaupade vähesus, mis põhjustas defitsiidi Kommunism varises kokku ja läänekultuur levis ka itta TÄNAME KUULAMAST

Ajalugu → Ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Konkurents ja selle vormid

Seejärel võrreldakse konkurentidega ettevõtte ja toodete kõige olulisemaid omadusi. Nendeks omadusteks võivad olla hind, kvaliteet, asukoht, ettevõtte tuntus vms. Konkurentsieelis eristab ettevõtet konkurentidest. Selleks võib olla suur kaubavalik, kiire või hea teenindus, kliendile sobiv tööaeg, konkurentidest parem garantii, madalam hind vms. Valida võib ainult sellise konkurentsieelise, mida suudetakse alati pakkuda. Konkurentsieelis on põhjuseks, miks vähemalt osa tarbijaid eelistab antud ettevõtte toodet konkureerivatele toodetele. Hinnal on tootjaid ja tarbijaid suunav roll. Võimalus saada kasumit, motiveerib tootjaid valmistama sellist kaupa, mida turg vajab. Tootjate, müüjate konkurents aga surub hinnataset turul allapoole. Kasumi suurendamiseks püüavad pakkujad alandada kulusid ja võimalikult säästlikult kasutada ressursse Konkurentsi olemuse määrab ära: · müüjate arv turul; · müüjate pakutava hüvise (toote/teenuse) omapära;

Majandus → Majandus
81 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Ökoloogia

Parasitism- eri liiki organismide kooseluvorm, mis on ühele kasulik ja teisele kahjulik Stabiilne populatsioon- populatsioon, milles sündimus ja suremus on ajalises tasakaalus, nii et arvukus püsib põlvest põlve Sümbioos- eri liiki organismide vastastikku kasulik kooseluvorm Tarbija (konsument)- toiduahela lüli, kuhu kuuluv organism kasutab toiduks elusaid organisme; vastavalt asukohale toiduahelas eristatakse esimese, teise, kolmanda ja neljanda astme tarbijaid Toiduahel- toitumissuhete alusel reastatud organismide jada, millesse kuuluvad produtsendid, konsumendid ja destruendid Toiduvõrk- omavahel põimunud toiduahelate kogum ühes ökosüsteemis Tootja (produtsent)- toiduahela esimesse lülisse kuuluv autotroofne organism (taim, osa protistidest ja baktereist) Troofiline tase- toiduahela lüli; eristatakse tootjaid, tarbijaid ja lagunadajaid Ökoloogiline amplituud- ökoloogilise teguri intensiivsusvahemik, milles organism saab areneda,

Bioloogia → Bioloogia
9 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Transport

kontroll) Transiitteenus - teenus, kus üks riik lubab teisel vedada kaupa läbi nende territooriumi, kuid selle eest peab maksma "Mugavuslipu" pakkumine - teatud maksu eest ühe riigi laevade registreerimine mugavuslippu pakkuva maa lipu alla, kus laevafirmade sissetulekuid maksustatakse väga madalalt. "Merevoorimees" - teiste riikide kaupa vedav riik, kus veoteenuste pakkujaid on enam kui tarbijaid Transpordi geograafiline asend Asend transpordisõlmede suhtes Asend transpordivõrgu suhtes Asend transpordivoogude suhtes

Geograafia → transpordigeograafia
1 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Arutlus -10 põhjust miks ettevõtja läbi kukub?

Eelnevalt tuleb kindlaks teha, kas antud äriidee on ikka ainulaade ning mitte eelnevalt turustatud ning kindlasti peab olema idee omanäoline. Paljud algajad ettevõtjad selliste asjade peale ei mõtle ning muutuvad seetõttu konkurentsivõimetuks. Neljandaks probleemiks võib minu arvates pidada tarbija vajadusi Noor ettevõte peab selgeks tegema, kas antud äriidee on inimestele huvipakkuv ja vajalik ning kas antud tootele/teenusele oleks üldse tarbijaid. Tihti on läbikukkumise põhjuseks just see, et ei arvestata tarbija vajadustega ning toodetakse midagi, mis ei müü. Ettevõtte jätkusuutlikuse tagajaks on minu arvates just tarbijad ning seetõttu on nende soovidega arvestamine väga tähtis. Viiendaks probleemiks on minu arvates toote/ teenuse liiga kõrge hind. See toob endaga kaasa selle, et pole piisavalt tarbijaid, kes antud toodet/teenust osta sooviksid ning seetõttu võib

Ühiskond → Ühiskond
21 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ökoloogia ja keskkond

Populatsioonilained ­ populatsiooni arvukuse ulatuslikud perioodilised muutused Sümbioos ­ eri liiki organismide vastastikku kasulik kooseluvorm Stabiilne populatsioon - populatsioon, milles sündimus ja suremus on ajalises tasakaalus, nii et arvukus püsib põlvest põlve Tarbija ­ konsument, toiduahela lüli, kuhu kuuluv organism kasutab toiduks elusaid organisme, vastavalt asukohale toiduagelad eristatakse, esimese, teise, kolmanda ja neljanda astme tarbijaid Toiduahel ­ toitumissuhete alusel rastatud organismide jada, millesse kuuluvad produtsendid, konsumendid ja destruendid Toiduvõrk ­ omavahel põimunud toiduahelate kogum ühes ökosüsteemis Tootja ­ produtsent, toiduahela esimesse lülisse kuuluv autotroofne organism (taim, osa protistidest ja bakteritest) Troofiline tase ­ toiduahela lüli, eristatakse tootjaid, tarbijaid ja lagundajaid. Ökoloogiline amplituud ­ Ökoloogilise teguri intensiivsusvahemik, milles organism saab

Bioloogia → Bioloogia
29 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ettevõtte AS Tere analüüs

2. Swot analüüs : Tugevused: Nõrkused: · Võib tekkida töötajate vahelisi · Ettevõttel on hea maine ja neid konflikte, ka juhtide ning töötajate tunnustatakse kui proffesionaale. vahelisi. · Neid tuntakse üle kogu Eesti. · Suurel hulgal tarbijaid. · Usaldusväärsed töötajad. Võimalused: Ohud: · Majanduslangus võib tekitada · Ühiskonna kiirele arengule on sissetuleva raha vähesuse. võimalik luua uusi ning tervislikumaid tooteid. · Paljudel pole raha, et hinnatõusu

Majandus → Majandus
330 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Integreeritud tootearenduse Moodul 1 töö

konstruktsiooni parem pakendus 10. Mis perioodil avati tootearendusalane haridus TTÜ mehaanikateaduskonnas?1995-1997 11. Mitme protsendini on dünaamilise tootearenduse korral keskmiselt võimalik tootearendusaega (võrreldes järjestikskeemiga) kokku suruda?30% 12. Milline nimetatud tegevustest ei kuulu tootearendusprojekti etappide hulka?turu- uuringud 13. Millisel etapil liitus juhtkond projektiga Eesti Autotehase näites?prototüübi etapis 14. Kui palju tarbijaid on otstarbekas kaasata tarbijauuringute korraldamisel?30 15. Kus tootearendust hakati esimesena õpetama?Halmstadi Ülikoolis 16. Kas arvutiprinter on:platvormtoode

Majandus → Integreeritud tootearendus
34 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ökoloogia kordamine

Näiteks kiskja (ilves) ja saaklooma (valge jänes) populatsioonide arvukus on teineteisest sõltuvuses ­ populatsioonilained tulenevad nende liikide omavahelistest toitumissuhetest. 8. Ökosüsteemi troofilistest tasemetest võib koostada ökoloogilise püramiidi. Iga järgmise astme tarbijate biomass ja selles sisalduv energia on eelmise taseme omast ligikaudu 10 korda väiksem. 5000 kg tootjad (rohelised taimed) -> 500 kg I astme tarbijaid (rohutirtsud) -> 50 kg II astme tarbijaid (hiired) -> 5 kg III kolmanda astme tarbijaid (maod) 9. Iga järgmise troofilise taseme biomass on ligikaudu 10% eelneva taseme biomassist (ja selles sisalduvast energiast). See on ökoloogilise püramiidi reegel. Biomassivahekord veeökosüsteemis võib veidi teistsugune olla. 10. Organismid ei suuda kogu toidus sisalduvat energiat talletada, sest palju energiat kulub sooja hoidmiseks, hingamiseks, toidu hankimiseks ja muudele eluks vajalikele protsessidele. 11. Alates väikseimast:

Bioloogia → Bioloogia
28 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Suur Majanduskriis

Euroopasse jõudis kriis, kuna nende majandus sõltus USA omast. Kriis mõjus kohati kuni II MS alguseni. Franklin D. Roosevelt tõi suurest majanduskriisist välja uue kursiga (New Deal) See pidi ergutama tööstust ja looma uusi töökohti. See oli suur ja mitme aasta peale jagatud tegevuskava. Põhjused: 1. ületootmine 2. ebamajanduslik käitumine 3. riik ei soovinud sekkuda majanduse juhtimisse Erines eelnevatest majanduskriisidest sest: 1. hulgi toodetud kaubale ei olnud tarbijaid 2. suur tööpuudus, nälg, mässuoht, muud probleemid 3. kestis kauem, 5 aastat Aasias (1931) Eesmärk: Jaapan tahtis saada kogu aasia valitsejaks alustades Hiina vallutamisega Sissetung: jaapanlased tungisid Hiinasse (Mandzuuria) Tagajärg: vallutati Mandzukuo, Jaapan lahkus Rahvasteliidust, aga mitte Hiinast Itaalia (1935) Eesmärk: Rooma Impeeriumi taastamine Sissetung: Etioopiasse (Abessiinia) asumaid vallutama Tagajärg: Itaalia lahkus Rahvasteliidust Hispaania (1936)

Ajalugu → Ajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
1
docx

1929. aasta majanduskriis

1929. aasta majanduskriisi põhjused: Esimesest maailmasõjast oli jäänud hulgaliselt lahendamata majandusprobleeme. Kaupu toodeti rohkem, kui inimesed suutsid neid osta. Riigi toetusel võetu palju laene, et nende abil kiiresti rikastuda või osta tarbekaupu. See oli erinev varasematest, sest Suur tööpuudus, kriis kestis väga kaua, võimaldati kaupu palju toota, kuid neile ei jätkunud piisavalt tarbijaid. Kriisist väljumiseks kasutati kahte teed: Teostati uus kurss, mille kava elluviimine pidi ergutama tööstust ning looma uusi töökohti. Riik otsustas, mida ja kui palju toota, kellele ning millistel tingimustel toodangut müüa jne. Kuidas muutis konveieri kasutuselevõtt tööliste tingimusi? Töö muutus tervist kahjustavaks, võimaldas kasutada tootmises standardseid detaile ja tõhusamaid töövõtteid. Mida peetakse suure depressiooni põhjuseks?

Ajalugu → Ajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Energiajookide kahjulikkus

'' ''Ei'' vastasid, vastasid küsimusele ''Kui tihti tarbid energiajooke? '' vastupidiselt, et tarbivad, aga harva. Joonis 3. Energiajookide tarbimissagedus Mustvee Gümnaasiumi 5.-9.klassides. (N=43) Tervise Arengu Instituut viis Eestis läbi uuringu, mis näitas, et enegiajooke tarbib igapäevaselt 7% õpilastest. Uuringu läbiviimisel saadi ka teada, et energiajooke tarbivad rohkem poisid, kui tüdrukud. (Kliinik.ee, 2012) Mustvee gümnaasiumis oli aga tarbijaid just rohkem neidude hulgas (Vt. joonis 2) ning tööst selgus, et Mustvee Gümnaasiumi põhikooli õpilastest tarbib pidevalt energiajooke 9.3%, mis tähendab, et Mustvee Gümnaasiumi põhikooli õpilased tarbivad rohkem energiajooke, kui eelnevas näites. Küsisin õpilastelt, kas nad on energiajookide kahjulikkusega kursis. 43-st õpilasest vastas ainult 1 õpilane, et ta ei ole kursis ja ülejäänud 42 õpilast vastasid, et nad on kursis energiajookide kahjulikkusega

Keemia → Keemia
53 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Kaubanduslikud arvutused

see on vahetuse tasakaalustamine hinnakonkurentshinnakokkuleppe - kõigi müüjate lepe kasutada ühesusguseid hindu, et välistada i. Hinnadiktaat - tootja ei tohi sekkuda kauba edasimüügi tingimustesse. Hinnadeferents- analoogkaupade pakkumine eri ostjatele erineva hinnaga ilma objektiivsete põhjusteta Dumping _ kaauba eksport oma hinnast või koduhinnast madalama hinnaga et vabaneda konkurentsist, ja laiendada turgu. Hinnaregulatsiooni eiramine- ja tarbijaid eksitav hinnainfo ja reklaam. ***riigi ülesandad*** kaitsta tarbija huve. tagada ettevõttete aus konkurents

Majandus → Kaubandus
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ohmi seadus

.+In ) Pinge rööpahelas on kõikides juhtides sama ( U=U1=U2=..=Un ) Kogutakistuse pöördväärtus on võrdub harude pöördväärtuste summaga ( 1/R=1/R1+1/R2+..+1/Rn ) Rööpühenduse korral on harude voolutugevused pöördvõrdelised harude takistustega (kui mingi rööpühenduse haru takistus on teise haruga võrreldes n korda suurem, siis on seal voolutugevus n korda väiksem) Rööpühendust kasutab enamik tarbijaid, sest see võimaldab lülitada tarviteid eraldi sisse ja välja.

Füüsika → Füüsika
39 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Ettekanne turunduses

Mayeri pesupulbril on kindlasti enda kindel klientuur olemas, kuid see on kindlasti väga väike. As Flora võiks rohkem oma tooteid reklaamida, nii et varsti iga eestlane ostaksi ainult Mayeri pesupulbrit ja teisi Flora tooteid. EKSAMITÖÖ Püstitatud eesmärgid Kui algselt oli Mayeri pesupulbri turule toomisel peamiseks eemärgiks auditooriumi teavitamine uuest eestimaisest toodangust, siis oleks praegu hea aeg hakata suunama turundust teises suunas ja hakata püüdma tarbijaid toote eksponeerimise kaudu. Hetkeks on algne püstitaud eesmärk, ehk siis toote tutvustamine juba enamus eestlastele teada. Tuleks seada eesmärgiks teadvustada sihtgrupile, et just selle toote kvaliteet ja kasutusest saadav rahulolu on parem teistest turul konkureerivatest pesupulbritest. Usun, et algne eesmärk on ennast igati ära tasunud. Mayeril on päris mitu argumenti, mille edukal 6

Majandus → Turundus
122 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Referaat - Positsioneerimine

mitte ühesgi kõige parem, jääb ta alla sellele firmale, kes on temast üle kasvõi ühes valdkonnas. Kesktee on lõks. Tavaliselt pole firmadel raha, et olla hea kõigis valdkondades. Seepärast pakkusid turunduskonsultandid Michael Treacy ja Fred Wieresma välja kolmest väärtuspõhimõttest koosneva raamistiku. Oma tootmisharu piires võib ettevõte olla tooteliider, operatiivselt suurepärane ja tarbijasõbralik firma. See struktuur põhineb arusaamal, et igal turul on kolme tüüpi tarbijaid. Mõned tarbijad eelistavad tehnilisel juhtpositsioonil (toote liidripositsioonil) asuvaid firmasid. Teine rühm tarbijaid ei vaja mitte viimase malli järgi tooteid, vaid usaldusväärseid ja töökindlaid (operatiivselt suurepäraseid) kaupu. Kolmas tarbijate grupp eelistab firmat, kes reageerib kliendi vajadustele kõige kiiremini ning arvestab nende vajadustega paindlikult (tarbijasõbralik). Neli reeglit edukaks positsioneerimiseks: 1

Majandus → Turunduse alused
97 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turunduse seletatud mõisted

kokku saama tarbjate soovid ja vajadused ning ettevõtte eesmärgid ja sihid(kasum). * Sotsiaalse turunduse kontseptsioon - tuntud ka kui sotsiaalselt vastutustundlik turundus. Lisaks turunduskontseptsioonile (tarbjavajadused + ettevõtte eesmärgid) pööratakse selles oluliselt tähelepanu ka eetilisele, keskkonna-, juriidilisele ja sotsiaalsetele aspektidele. Turunduse mikro- ja makrokeskkond * Mikrokeskkonna teguritena käsitletakse tarnijaid, tarbijaid, konkurente ja konkurentsisituatsiooni ning huvigruppe. nt. kui maakonnas tegutseb kaks väikest ehituskaupade kauplust ning poole aasta pärast avatakse uus ehitusmaterjalide ketikauplus. * Makrokeskkonna moodustavad laiemad, mikrokeskkonda mõjutavad jõud, milleks on demograafiline, majandus-, loodus-, tehnoloogiline, poliitiline ja kultuurikeskkond. nt. iive on negatiivne, 18-24 aastaste inimeste osatähtsus rahvastikus suureneb, elanike reaalsissetulek

Majandus → Turundus
225 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Itaalia metsamajandus

8. Itaalia ekspordib metsamaterjali ja puidutooteid (puitplaat, paber, paberitooted jms). Maailma metsatööstuses on Itaalial päris suur osa, näiteks on Itaalia puitplaatide, paberi ja paberitoodete tootmises kümnendal kohal (maailma arvestuses). Maailma metsatööstuses on Itaalial päris suur osa, näiteks on Itaalia puitplaatide, paberi ja paberitoodete tootmises kümnendal kohal (maailma arvestuses). 9. Peamiseks probleemiks võiks olla turg, sest riigi siseturul ei ole arvatavasti tarbijaid ning seepärast läheks kõik ekspordiks. Probleemiks võiks olla ka metsa uuendamine. Metsa uuendamise eesmärgiks on uue metsapõlvkonna saamine. Metsa uuendamiseks külvatakse metsaseemneid, istutatakse metsataimi või aidatakse kaasa loodusliku metsauuenduse tekkele, kuid sageli ei tehta nii nagu peab tegema. Üsna tihti jäetakse kasvama võsa, mis kindlasti ei ole metsa uuendamine.

Geograafia → Geograafia
39 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Eesti Kultuurielu Nõukogude Liidu ajal

Teine maailmasõda ja nõukogude võimu taaskehtestamine 1944. aastal lõhestasid senise tervikliku eesti kultuuri kaheks: välis- ja kodueesti kultuurieluks. Paguluses oli suurem loomevabadus, kuid vähem eestikeelse kultuuri tarbijaid ning tõenäosus kultuuriliselt asukohamaaga assimileeruda oli suur. Eesti kultuuril Eesti NSV-s tuli vastu seista venestamissurvele ja loomevabaduse piiramisele, mis lõppkokkuvõttes ka õnnestus ning tagas eesti kultuuri püsimajäämise. Samal ajal lubas Nõukogude režiim mõningaid kultuurikontakte kodueesti ja väliseesti vahel, mida ta püüdis oma huvides ära kasutada (VEKSA jms). Eesti NSV aegse ametliku kultuuripoliitika peamiseks eesmärgiks oli „sisult

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Noori mõjutavad ohud

Eesti on euroopas kõrgeimal kohal narkoga seotud surmades, mis on väga kurb. Alkohol on tugev mõjuaine, mida iga inimene tarbib korra elus ära. Mõnus janukustutaja võib saatuslikuks saada liigtarbimisel, kuna siis muutub inimene vägivaldseks, pohhuistlikuks ja kaotab oma keha üle kontrolli. Tänapäeval on noortel raskem kui kunagi varem, kuna mõjuaineid saab väga lihtsalt kätte ja igaltpoolt. Selle vastu saab võidelda ainult tarbijaid mõjutades ja rääkida ohtudest, mis peituvad ''keelatud marjas''.

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Reklaamide mõju inimestele

Reklaamide mõju inimestele Reklaamipsühholoogia Reklaamide mõju inimestele uurib reklaamipsühholoogia. Reklaamipsühholoogia on suhtlemis- ja mõjutamispsühholoogia rakendamine turustusprobleemide valdkonnas. Reklaamipsühholoogid uurivad inimkäitumist ja psüühika eripära eranditult reklaami vastuvõtu olukorras. Uurimuse hüpotees Reklaamid, mis on lühikesed löövad paremini läbi. Reklaamid, mis on värvilised ja silmapaistvad köidavad inimesi rohkem. Reklaamid, mis on pikad ja segased, ei löö läbi. Uuritavad inimesed Naised ja mehed vanuses 10-50 a. Uurimuse metoodika Küsimustik Uurimuse käik Küsimustik sisaldab küsimusi: Kuidas suhtud reklaamidesse? Kas usud, et reklaamid räägivad tõtt? Milliseid reklaame usud enim? Kuidas on reklaamid sind mõjutanud? Milline peaks olema reklaam? Milline reklaam on enim meelde jäänud? Millised reklaamid on häirivad/ebameeldivad? Uurimuse tulemused Küsitluses vastanute arva...

Psühholoogia → Psühholoogia
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Geo II Energeetika

3. Too välja alternatiivsete energiaallikate 2 eelist ja 2 puudust. Eelised: 1) taastuvad 2) keskkonnasõbralikud Puudused: 1)energiahulk väike 2) kallid 4. Miks on Prantsusmaal ja Jaapanis suur tuumaenergia osakaal? Seal on suur tuumaenergia osakaal, sest seal on palju inimesi ning seega on ka väga suur tarbijate hulk ning tuumaenergiat toodetakse suurtes kogustes. Nendel on teiste energiaallikatepuudus ning kuna on palju tarbijaid, siis see tasub ära. 5. Esita üks poolt ja üks vastuargument väitele: ,,Eestisse on otstarbekas rajada oma tuumajaam." Hetkel on Eestis peamiseks energiaallikaks põlevkivi ning see on taastumatu energiaallikas ning väga kallis. Vastuväiteks oleks tuumakatastroofioht, mis võib tekitada erinevaid haigusi jne. 6. Miks on Norras ja Kanadas hüdroenergia osakaal väga suur? Norras ja Kanadas on mägised alad, kus on vesi langeb, kiirelt. 7

Geograafia → Geograafia
22 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Põllumajandus

Lisaks piimatootmisele kasvatatakse silokultuute ja teravilja loomasöödaks. Suurem osa maast on siiski põldheina ja kultuurkarjamaade all. Raha kulub palju tõukarja, hoonete, masinate, väetiste ja nõuannete peale. Lehmalt peab saama vähemalt 5 tonni aastas et töö ära tasuks. Esineb Põhja-Euroopas, USA ja Kanada kirde- ja loodeosas, Jaapani põhjaosas ning Uus-Meremaa. Viimasel ajal tekib lõunapoolsematesse piirkondadesse suurlinnade lähedusse kus on palju tarbijaid. Suur tööjõuvajadus, kvalifitseeritud. Niisket kliimat, piisavalt sooja. Ekstensiivsed teraviljatalud, levinud hõredasti asustatud kuiva kliimaga piirkondades Põhja-Ameerkas, Austraalias, Venemaa ja Kasashtani steppides jm rohtaladel. Suure pindalaga kasvatatakse peamiselt nisu. Töö tehakse ära paari nädalaga. Ranto, intensiivne, peetakse lihaveise- või lambakarju, söödetakse aastaringselt karjamaadel.

Geograafia → Geograafia
50 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Turuhind

koguses). Tarbijale annavad hinnad teada tootjate kuludest nende soovide rahuldamisel. stiimulid Kui ettevõte suudab hoida oma tootmiskulud normi piires, saab ta teenida kasumit, müües oma toodet turgu tasakaalustava hinnaga. Hoides samal ajal oma piiratud, kulukaid ressursse. Tarbijaid ergutab vähem tarbima teatud tooteid, et kohaneda pakutavate kogustega. Hind Pakkumine Ülejääk Tasakaaluhind Nõudlus Vaegus

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Tuumaenergia

Teiseks, alternatiivsed ehk nn taastuvad energialiigid hüdro-, tuule-, biokütuse- ja päikeseenergia on küll väärtuslikud abimehed energeetikas, kuid nad ei suuda tõusta kõrgemale kõrvalosatäitj a rollist. Põlevkivist saadakse umbes 90% elektrienergia st. Eestis kasvab elektrienergia tarbimine 2% - 3% aastas. Kui põlevkivi tootmine peaks lõppema, siis ei ole võimalikult palju elektrienergia t, et tarbijaid rahuldada. Seega püstitatakse tööhüpotees, et tuumaelektrija ama rajamine Eestisse oleks üks kõige reaalsemaid alternatiive põlevkivienerg eetikale. Tuumaelektrijaamad on ohtlikud ja riigid kel on teisi energiaallikaid, ei ole neist eriti huvitatud. Energiavaesed riigid, nagu Jaapan, Lõuna-Korea ja Prantsusmaa kasutavad tuumaenergiat palju. Siiski on keskkonnakaitsjate tugeval survel mitmeid tuumajaamu suletud.

Füüsika → Füüsika
7 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Looduslik tasakaal

Fifth level Puhmarinne puitunud varrega taimed, mis ulatuvad vaevalt põlve kõrgusele. Rohurinne rohttaimed. Sambla ja samblikurinne samblad, samblikud. .... Nt metsakoosluses sõltuvad taimed valguse hulgast, sealjuures on organismid omavahel seotud toiduahelate kaudu. Taimede hulgast metsas sõltub, kui palju loomi ehk tarbijaid seal elada saab. Taimedest toituvad põdrad, metskitsed, jänesed jt. Taimeosi söövad ka arvukad putukad ja nende vastsed. Nendest omakorda toitub enamik lihatoidulisi putukaid, linde ja imetajaid. Ökosüsteemidest kujuneb organismide vahel looduslik tasakaal Kui organismide arvukus muutub, jääb kellelgi millestki puudu ja ökosüsteem läheb tasakaalust välja. Metsas kujuneb tasakaal eri liiki organismide vahel: taimedest sõltub ,kui

Bioloogia → Bioloogia
22 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ökotoksikoloogia eksam

Millistest omadustest sõltub? Pilt ­ pildile number panna ja kirjeldada mis seal toimub? (nt taevast sajab sodi alla) 6. ökotoksikoloogia / toksikoloogia: võrdle püsivaid ja vähepüsivaid aineid looduses. Vastused: 1. Oktanoolvesi ­ 8 süsinikuga alkoholi ja vee segu, ilmselt kasutatakse lahustina. Oktanool/vesi jaotuskoefitsent - Näitab aine jaotumist kahefaasilises süsteemis ning kasutatakse kemikaalide hüdrofoobsuse hindamisel. 2. Et kaitsta tarbijaid erinevate ohtude eest. Uuritakse nii, et viitakse läbi spetsiaalsed testid ja teoreetilised uuringud kemikaali ohtliku mõju kohta elustikule (seda nimetatakse prospektiivseks uuringuks) 3. a = m - 100/2n 4. Lisaaineid kasutatakse, et parandada säilivust ja sensoorseid omadusi ning pidurdada riknemist ja suurendada toiteväärtust. Lisaainete lisamise eesmärk on eelkõige tagada tarbijale ohutu toode. Lisaained on loodusliku või

Bioloogia → Eesti sisevete ökoloogia
28 allalaadimist
thumbnail
2
pptx

Narva linna areng

Käesoleval ajal tegutseb Narvas elektrienergiaga Eesti kokku 12 kooli ja gümnaasiumi: tarbijaid ja soojusenergiaga Narva Eesti Gümnaasium Narva linna, ekspordib Narva Keeltelütseum elektrienergiat

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ohtlikud ained

ELi uued kemikaaliõigusaktid kehtivad kõigis kemikaale kasutavates tööstussektorites kogu tarneahela ulatuses. Need kohustavad ettevõtjaid vastutama turustatavate kemikaalide ohutuse eest. REACH-määrus on Euroopa Liidu määrus, mis on vastu võetud, et kaitsta inimeste tervist ja keskkonda võimalike kemikaalidega seotud riskide eest ja samal ajal suurendada kemikaalitööstuse konkurentsivõimet. CLP-määrusega tagatakse, et Euroopa Liidu töötajaid ja tarbijaid teavitatakse selgelt kemikaalidega kaasnevatest ohtudest kemikaalide klassifitseerimise ja märgistamise kaudu. Ohtlike veoste autoveo eeskiri on autoveoseaduse alusel kehtestatud määrus, mis reguleerib ohtlike veoste vedu riigisisesel ja rahvusvahelisel autoveol. Ohtlike veoste autoveo eeskiri ei reguleeri veolepingu poolte lepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi. Määruses on toodud mõisted, rahvusvahelise ja riigisisese autoveo korraldus,

Logistika → Logistika
10 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Tarbija kaitse ja selle korraldus

Tarbijakaitseameti kohustused on: • teostada järelevalvet seaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides ning teistes seadustes tarbija õiguste kaitseks sätestatud nõuete täitmise kohta • teha ettepanekuid tarbijakaitsealaste õigusaktide muutmiseks või kehtestamiseks • teavitada üldsust kaupleja ja tootja tegevusest, mis rikub tarbija õigusi või kahjustab tarbija õigustatud huve; • nõustada tarbijaid, tarbijaühendusi ja kauplejaid ning aidata kaasa nende tarbijakaitsealaste teadmiste täiendamisele • pidada läbirääkimisi ettevõtjate ja ettevõtlusorganisatsioonidega, sealhulgas turguvalitsevate universaalteenuse pakkujatega teenuse kvaliteedi ja tarbijale mõistliku hinna küsimustes • sõlmida koostöökokkuleppeid teiste järelevalveasutustega ning kohaliku omavalitsuse üksustega

Majandus → Tarbijakäitumine
8 allalaadimist
thumbnail
10
doc

E-tarbija

üleskutseks kõikidele ettevõtetele müügi, meedia, panganduse ja teeninduse sektoris ehitada oma ärimudelisse ka digitaalne strateegia (Ibid.). Hoolimata vastuvõtlikkusest uute tehnoloogiate suhtes on tarbijad siiski tõrksad veebitoodete ja ­teenuste eest maksma. Olles ära harjunud ,,tasuta" toodetega, märkis 73% vastajatest (eelmisel aastal 57%), et nad ei soostuks sisule ligipääsu eest maksma. Küll aga on üllatuslikult üha rohkem tarbijaid nõus toodete ja teenuste eest jagama enda isiklikke andmeid (Ibid.). 2 Online-müügi populaarsus on uuringu andmetel järjekindlalt kasvanud. 55% vastanud eurooplastest ostavad CD-sid, DVD-sid, raamatuid ja videomänge meelsamini veebist, kui poeriiulilt, Põhja-ja Lõuna-Ameerikas on see number koguni 76%. Ühtlasi soetab 61% eurooplastest Internetist lennupileteid ja puhkusepakette. Kõige vähem ostetakse Interneti

Majandus → Makroökonoomika
22 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Transport

1) Mis on teinud võimalikuks teenustesektori kiire kasvu maailmas? Ettevõtted on kitsamalt spetsialiseerunud, sest konkurents on kasvanud, selle tagajärjel ostetakse teenuseid ka sisse. 2) Milliseid teenuseid nimetatakse avalikeks teenusteks? Neid teenuseid, mida korraldab riik või omavalitsus maksumaksja raha eest. 3) Nimeta avalikke teenuseid, mille kulud kaetakse riigieelarvest! Üleriigiline teedevõrk, politsei, kiirabi, arstiabi, tuletõrje. 4) Nimeta avalikke teenuseid, mille eest maksab kohalik omavalitsus! Tänavate korrashoid, valgustus, haridus, spordikoolid, muusikakoolid, huviringid. 5) Miks oli televisiooni ja raadiosaadete tegemine ja edastamine NSV ajal riigi kontrolli all? Et inimeste meelsust muuta ja propagandat teha. 6) Milliste teenuste osutamisel on eriti oluline osata keeli ja tunda erinevaid kultuure? Teenuste, eriti rahvusvaheliste äriteenuste osutamisel. 7) Millised tegurid soodustavad teenuste ülemaailmastumist? Ü...

Geograafia → Geograafia
129 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Elekter, elekromagnetlained

Kasutatakse, kus on muutumatu kiirus, kuid koormus on muutuv või kus on vaja kiirust suures ulatuses reguleerida(Ventilaator); kompundmootor: üks ergutusmähis on üh ankrumähisega rööbiti, teine jadamisi. Muutumatu kiirus ja samaaegselt suur pöördemoment(vantsimismasinad). Eletrimasinate pööratavuse printsiip ­ seisneb selles, et üks ja sama masin võib töötada nii mootori kui ka generaatorina. Elektromagnetiline relee ­ kaitserelee: kaitsevad tarbijaid ülekooruse ja avariide eest; juhtimisrelee: teostavad aparaatide sisseja väljalülitamise ning loogikatehteid.

Füüsika → Füüsika
5 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

RAKENDUSBIOLOOGIA

· Mineraalained · jm Miks kasutada funktsionaalset toitu? · Alati on targem, kasulikum ja odavam tervist hoida ja haigusi ennetada, kui neid hiljem ravida · Teades, et on olemas toidud, mis avaldavad meile soodsat mõju, omame läbi toiduvaliku suuremat kontrolli oma heaolu üle · Elu on muutunud: - aega on vähe - toitumisharjumused on teised - tervislik toit asendatakse ajapuuduse tõttu kiir- või valmistoiduga. - pikenenud on tööiga - jne Näiteks Uueks ja maailmas üha enam tarbijaid võitvaks jogurtiliigiks on funktsionaalse toidu hulka kuuluvad probiootilised jogurtid ­ Tere toodetest näiteks Helluse sarja tooted. Tere Hellus jogurtid, keefir ja kohupiimakreemid, kohukesed sisaldavad lisaks jogurtibakteritele ka Tartu Ülikooli teadlaste poolt avastatud antioksüdatiivsete omadustega probiootilisi piimhappebaktereid Lactobacillus fermentum ME3. Rabarberi-kaera, õuna-kaera ning metsamarja Hellus jogurtid sisaldavad lisaks

Bioloogia → Bioloogia
12 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kuidas nõudlus ja pakkumine määravad hindu essee

hinnatõusuni laos. Võttes arvesse nii nõudlust kui ka pakkumist, siis nende abil tekibki turuhind, mis tähendab hinda, mille eest müüjad soovivad müüa just nii palju, kui ostjad osta soovivad. See on hind, mille juures kohtuvad nõudlus- ja pakkumiskõverad. See ongi hind, mille puhul pakkumine on võrdne nõudlusega. Hindadel on turumajanduses ka kindlad rollid. Esiteks normivad nad piiratud ressurside kasutamist – mida vähem on mingisugust kaupa, seda kõrgem on tema hind ja vähem tarbijaid ning vastupidi. Teiseks motiveerivad hinnad tootmist – kõrgemad hinnad motiveerivad tootma rohkem, madalad hinnad vähem. Turuhind kujuneb välja nõudluse ja pakkumise koosmõjul ning nii määravadki nõudlus ja pakkumine hinna.

Majandus → Majandus
21 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

Ettevõtte eesmärk on võimalikult efektiivne tootmine, madalad kulud ja massturundus. Ohud ja probleemid rakendamisel: madal kvaliteet, ületootmine ja ei ole valikuvõimalust.  Tootekontseptsioon – seda iseloomustab kvaliteet. Ettevõtte eesmärk on toote arendamine (innovatiivsus) ja anda tootele lisandväärtust ja kvaliteeti. Ohud ja probleemid rakendamisel: liiga kallis toode – selle tõttu vähe tarbijaid ning kliendid ei pruugi mõista toote väärtust.  Müügikontseptsioon – seda iseloomustab agressiivne müük. Ettevõtte eesmärk on toote müümine. Ohud ja probleemid rakendamisel: tarbijad eemalduvad, brändi negatiivne maine.  Turunduskontseptsioon – seda iseloomustab tarbijate vajadused. Ettevõtte eesmärk on kõrgema tarbija väärtuse loomine (kohaletoimetamine ja kommunikatsioon) ja ettevõtte kasum.

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
10
doc

HINNAPOLIITIKA JA -STRATEEGIA

strateegiat? (a) kui uue toote erakordsuse imidž on tähtis (b) kui suur müügikäive ja turuosa on tähtsad (c) kui tarbijad moodustavad nn massturu (d) kui on eeldusi masstootmise efekti saavutamiseks (e) kui on tegemist jäiga (mitteelastse) nõudlusega kaubaga 7. Kanebo on elitaarne kosmeetikatoodete kaubamärk, mis järjekindlalt teavitab tarbijaid oma unikaalsest tehnoloogiast. Hinnad tema toodetele on püsivalt veel ca 25-30% kallimad teiste hinnatud disainerifirmade (Chanel, Christian Dior jt) omadest. Millise hinnastrateegiaga on tegemist? (a) Kasumi maksimeerimise strateegia (b) “koore riisumise” strateegia (c) tõukestrateegia (d) turule tungimise (turu hõlvamise) strateegia (e) hinna kujundamine tajutava väärtuse järgi 8

Majandus → Hinnapoliitika ja...
131 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun