Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas teha end selgeltmõistetavaks 1-6e aastasele lapsele võõrkeeles?
  • Mida ütleb kiisuke?
  • Kuidas kala teeb?
  • Millised on puu lehed?
  • Mis värvi on puu lehed?
  • Miks sa kala vette lasid?
  • Kuhu need hääled ei kosta?
  • Kuidas osutada kolmele?
  • MIS PURGIL KIRJAS ON?
  • Mis mingisse purki panna?
  • Kus numbrite summa tuleb kümme?
  • Mitu inimest seisab bussipeatuses?
  • Mitu last on bussis?
  • Mitu koera ootab oma peremehi poe ukse taga?
  • Mitmel puul on roosad õied?
  • Mitu münti on vaja jäätise ostmiseks?
  • Mitu korda astmelt alla hüpata?
  • Kui palju kaalub ääreni tass riisi?
  • Mitu lisukatäit riisi mahub munatopsi?
  • Kui pikk on mu king?
  • Mitu sammu on välisukseni?
  • Kui kaua rääkis rukkirääk?
  • Mida rääkis rukkis rääk?
  • Kes nüüd hakkaks talle kokaks?
  • Mitu sõrme on mu väikesel käel ?
  • Kui nüüd hästi hoolsalt vaatad mitu sõrme näed ?
  • Palju kokku saad ?
  • Mitu vagunit tal on?
  • Kelle kirju pall on see?
  • Kus me pall võiks peidus olla?

Lõik failist


Kaja Saar
LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS
Tallinn 2010

Sisukord


Sisukord 2
Sissejuhatus 4
1.Eesti keel vajab tunnustamist 5
2. Suhtlemine 6
3.Mängu toetav keskkond 9
4. Mänge eesti keele õpetamiseks 11
SÕIT-SÕIT 29
TERETAMINE 33
Mida keegi teeb? 78
Kauplus 79
Tuttav loom 79
Asjad 79
Leia samasugune täht! 80
Sõnade lumesõda 80
Kodu- ja metsloomad 81
Meri ja maa 84
Värvilised pallid 85
Oktoober 94
Sõbrale 94
Tuulepalve 95
Päikesepalve 95
Välgusõnad 95
Pimedusesõnad 95
Heakssaamise sõnad 95
Peresalm 96
Siilimäng 96
Kokkuvõte 107
Kasutatud kirjandus 108

Sissejuhatus


Autor on valinud käesolev teema, kuna leiab, et võõrkeele õpetamine juba maast-madalast on arendav ning maailmapilti avardav. Töötava õpetajana on töö koostaja kogenud hetki , mil on jäänud vajaka ideedest ning metoodilisest materjalist. Autor püüab antud teemat lahetes leida vastuseid järgmistele küsimustele:
Kuidas teha end selgeltmõistetavaks 1-6`e aastasele lapsele võõrkeeles?
Kas meil on piisavalt vastavasisulist metoodikat?
Tulenevalt tekkinud küsimustest on eesmärk leida materjali/ meetodeid , mis aitaks õpetajal orienteeruda kakskeelses keskkonnas. Töötada välja sobiv õpimapp, mis oleks abiks keele õpetamisel ning tõukeks uutele ideedele.
Tulemi saavutamiseks leiab autor, et on oluline analüüsida hetkeseisu Adelion `i lasteaias. Töödelda läbi olemasolev, vastavasisuline metoodiline materjal. Teha valik pakutavatest võimalustest ning kohandada ja rakendada sobilikke metoodilisi variante lasteaias Adelion.
Töö valmimisel lähtus autor eelkõige kontentanalüüsist ning interpretatsioonist.
  • Eesti keel vajab tunnustamist


  • Eesti-ja vene keele integreerimine


    Vastavalt keeleseadusele ja valitsuse määrustele peavad töötajad, kes suhtlevad isikutega tööalaselt, valdama eesti keelt. Keeleametil on
  • Vasakule Paremale
    LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #1 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #2 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #3 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #4 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #5 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #6 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #7 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #8 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #9 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #10 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #11 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #12 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #13 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #14 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #15 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #16 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #17 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #18 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #19 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #20 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #21 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #22 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #23 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #24 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #25 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #26 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #27 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #28 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #29 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #30 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #31 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #32 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #33 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #34 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #35 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #36 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #37 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #38 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #39 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #40 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #41 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #42 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #43 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #44 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #45 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #46 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #47 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #48 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #49 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #50 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #51 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #52 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #53 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #54 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #55 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #56 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #57 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #58 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #59 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #60 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #61 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #62 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #63 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #64 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #65 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #66 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #67 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #68 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #69 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #70 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #71 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #72 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #73 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #74 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #75 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #76 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #77 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #78 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #79 LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS #80
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 80 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-02-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 74 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Kaja Saar Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    102
    doc

    Mängud

    .......................................................................... 96 ASJAD KOTTI................................................................................................................... 96 AARDEJAHT..................................................................................................................... 96 Artiklid:.................................................................................................................................. 97 Miljon mängu eest.............................................................................................................. 98 Parimad mängud sünnivad laste peades......................................................................... 101 9 Mängud alates sünnist: KALLI-KALLI · Hoia last süles ja kiiguta teda · Kiigutades ütle: "Kalli-kalli, oled kallis." vms,

    Mäng
    thumbnail
    9
    doc

    Mängu mapp

    Näita, kus kingad on?" Osuta lapse kingadele ja palu tal üles-alla hüpata. Võib-olla peab lapsele ette näitama, kuidas üles-alla hüpata. Iga kord, kui esitad küsimuse, osuta küsitavale kehaosale ja näita liigutusi ette. Teisi võimalusi: -Kui sul on sokid jalas, siis keeruta. -Kui sul on kleit seljas, siis plaksuta käsi. -Kui sul on püksid jalas, siis nooguta pead. Väike armas jänkupoeg Eesmärk: Selle mängu abil saab omandada ruumilisi mõisteid. Mängu võiks kaasata lapsele meeldiva pehme mänguasja. Laulus saab asendada sõnu ,,Jänku" selle looma nimega, kellega parajasti mängitakse. Loe salmi ja tee nõutud liigutusi: ,,Jänku hüppas metsa all, lõbus tuju oli tal. (Hüpita jänest üles-alla, keeruta teda ringi.) Vaatas üles, (tõsta jänes õhku) vaatas alla, (pane jänes põrandale)

    Mäng
    thumbnail
    5
    pdf

    LIIKUMISPUUE-K Tobber

    + temale sobivad terapeutilised tegevused (vajadusel) Liikumispuudega lapsel on võimalik käia erinevatel terapeutilistel tegevustel, nii neil mis aitavad puudega leppimisel kui ka ravi või toetus ravi otstarbel. Järgnevates alateemades toon ka välja millistes arengu gruppides terapeutilist abi saab kasutada. Loov- ja mängulised tegevused liikumispuudega lapse kognitiivsele arengule Minule jäi silma üks tähelepanu mäng mis sobib kognitiivse arengu alla. Selle mängu nimi on Jalutuskäik (nukuteater). Jalutuskäik Eesmärk: Nägemis- ja kuulmistähelepanu arendamine, liikuvate asjade jälgimine, lihtsa tegevuse mõistmine, mänguasjadesse heatahtliku suhtumise kujundamine. Vahendid: Nukumaja (lahtikäiv), nukk, mängukoer, väike eesriie või ekraan. Mängu käik: Lapsed istuvad poolringis õpetaja laua ees. Laual on eesriide taga nukumaja. Nukk on majas peidus. Õpetaja võtab eesriide ära, näitab lastele maja ja ütleb, et seal elab nukk Kati

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    5
    pdf

    LIIKUMISPUUDE MÕJU LAPSE TEGEVUSVÕIMELE

    + temale sobivad terapeutilised tegevused (vajadusel) Liikumispuudega lapsel on võimalik käia erinevatel terapeutilistel tegevustel, nii neil mis aitavad puudega leppimisel kui ka ravi või toetus ravi otstarbel. Järgnevates alateemades toon ka välja millistes arengu gruppides terapeutilist abi saab kasutada. Loov- ja mängulised tegevused liikumispuudega lapse kognitiivsele arengule Minule jäi silma üks tähelepanu mäng mis sobib kognitiivse arengu alla. Selle mängu nimi on Jalutuskäik (nukuteater). Jalutuskäik Eesmärk: Nägemis- ja kuulmistähelepanu arendamine, liikuvate asjade jälgimine, lihtsa tegevuse mõistmine, mänguasjadesse heatahtliku suhtumise kujundamine. Vahendid: Nukumaja (lahtikäiv), nukk, mängukoer, väike eesriie või ekraan. Mängu käik: Lapsed istuvad poolringis õpetaja laua ees. Laual on eesriide taga nukumaja. Nukk on majas peidus. Õpetaja võtab eesriide ära, näitab lastele maja ja ütleb, et seal elab nukk Kati

    Lapsehoidja
    thumbnail
    46
    doc

    Mänge lastele - referaat

    natukene kohandada. Alustasin 3-aastaste lastega, kuid seal on ka mänge, mis on sobilikud mängimiseks samuti 2-aastastega. Paljud mängud on sobilikud näiteks 3-5-aastastele lastele, seetõttu tasuks 5-aastastele lastele mänge otsides vaadata ka nooremate hulka. 6-aastastele mänge otsides võib aga vaadata kõiki eelnevaid vanuseid. Mapist puuduvad praegu veel laulumängud. Ma tegin sellise valiku, kuna lasteaedades on eraldi muusikaõpetajad, kes neid mänge läbi viivad. Samas täiendan ma kindlasti seda mappi ning tõenäoliselt lisan tulevikus ka need. Mapi lõpus on ka lisad. Need on osade mängude vahendid, et need oleks olemas, kui on kiiresti mängu vaja. NÄPU- JA SÜLEMÄNGUD Eesmärgid: areneb peenmotoorika ja kõne, laps puutub kokku poeesiaga EMA KEETIS PUTRU Näpulastel on kõht tühi. Ema keetis putru, (ringita näpuga lapse peopesas) pani võid sisse, pani soola sisse, (imiteeri) puder sai valmis.

    Mäng
    thumbnail
    120
    pdf

    Õpetajaraamat

    · harjutada uue sõnavara kasutamist töölehtedel kujutatut kirjeldades ning nende põhjal vesteldes; · arendada jutustamis- ja vestlusoskust tuttavates situatsioonides; · arendada oskust asju ja nähtusi võrrelda, seostada, järjestada, üldistada; · seostada keeleõpetus seda toetava liikumisega (liikumismängud, sõrmemängud, pantomiim, tants jms). 8 Õpetajaraamat Lasteaias keeleõpet alustades peame olema kursis lapse ealiste iseärasuste ja aren- gu eeldatavate tulemustega. Sellest sõltub õpetamismeetodite ja õppematerjali valik. Õppimine ja areng sõltuvad teineteisest, lapsele sobiv õpetus suunab arengut. Areng ei ole iseeneslik, vaid on tihedalt seotud elu jooksul omandatud kogemustega. Laps peegeldab oma teadmistes ja kogemustes sotsiaalsust ja kultuurilist reaalsust.

    Eesti keel
    thumbnail
    17
    docx

    Füüsilise keskkonna mõju lapse arengule

    asjade jagamine. · Võtab riietumisest ja lahtiriietumisest jäljest rohkem osa. Võib enne voodisse minekut sokid ja sviitri ise ära võtta. · Tahab innukamalt teiste lastega koos mängida · Nõuab, et saaks võimalikult palju asju ise järele proovida, kuid võib ebaõnnestumise korral masendusse langeda · Kaldub kergesti jonnima, kui asjad tema tahtmist mõõda ei lähe. Kõne Esitab sageli küsimusi tundmatute sõnade tähe-duse kohta, mida sinu või kellegi teise kõnes kuuleb. Oskused 31.-36. elukuul · Võrdleb kahe erineva objekti mõõtmeid ja kõrgust, kuigi järeldus ei pruugi alati õige olla. · Loob kujutlusvõime abil lihtsamaid lookesi. Mäletab asju. mida te eile koos tegite. ja võib meenutada ka varem toimunud põnevaid sündmusi. Sotsiaalne ja emotsionaalne tasand

    Pedagoogika
    thumbnail
    20
    doc

    Täissõnameetodil lugema õpetamine

    Sellepärast peaks lugemaõppimine algama varem, et siis vastab teksti sisu rohkem lapse mõtteviisile. (Müürsepp 1998:69) 5 ÕPETAJA HOIAK JA SUHTUMINE Õppimine on elu suurim sündmus, see on ihaldusväärne, oluline ning vältimatu ja mis peamine, see on elu kõige tähtsam ja erutavam mäng. (doman 1992:134) Nii õpetaja kui laps peavad suhtuma lugemaõppimisee, mis kujutab endast imedetoredat mängu, suhtuma rõõmuga. Õpeataja ei tohi iialgi unustada, et õppimine on mäng, mitte töö. Õppimine on tasu, mitte karistus. See on nauding, mitte koormav karistus. Õppimine on eelis, mitte sundlus. Õpetaja peab seda alati meeles pidama ja ta ei tohi iialgi teha midagi, mis hävitaks lapses niisuguse loomuliku hoiaku. Ainult headel lastel võib anda võimaluse lugemismängu mängida, halavasti käituvatele lastele ei tohiks seda võimalust anda. (samas:134)

    Lapse areng




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun