Inimesed tarbijana Elame maailmas, kus päevastpäeva puutume kokku tarbimise ning pakkumisega. See on moodsa ühiskonna lahutamatu osa. Tarbija staatus käib meiega kõikjal kaasas, iseasi, kui palju me seda ise tähele paneme. Liikudes ringi kaubanduskeskustes on tarbimine lihtsasti märgatav. Hoolimata faktist, et on majanduslikult keerulised ajad terves maailmas on kauplused puupüsti inimesi täis. Alles olid jõulud ehk aeg, mil tervet planeeti valdas ostu ja tarbimishullus. Kuigi täna on jõulud möödas, ei ole külastajate arv poodides sugugi vähenenud, sest nüüd meelitatakse inimesi allahinnatud kaupadega. Korraldatakse kampaaniaid, teiste seas niinimetatud ,,ostuöö", ,,hullud päevad" jne
ARVUDE NIMED LIITMISEL: ARVUDE NIMED LIITMISEL: 7 + 6 = 13 7 + 6 = 13 LIIDETAV LIIDETAV SUMMA LIIDETAV LIIDETAV SUMMA LIIDETAVAD on arvud, mida liidame. LIIDETAVAD on arvud, mida liidame. SUMMA on liitmise tulemus. SUMMA on liitmise tulemus. ARVUDE NIMED LAHUTAMISEL: ARVUDE NIMED LAHUTAMISEL: 14 - 6 = 8 14 - 6 = 8 VÄHENDATAV VÄHENDAJA VAHE VÄHENDATAV VÄHENDAJA VAHE VÄHENDATAV on arv, millest lahutame. VÄHENDATAV on arv, millest lahutame. VÄHENDAJA on arv, mida lahutame. VÄHENDAJA on arv, mida lahutame. VAHE on lahutamise tulemus. ...
Praktikum nr. 7. Polügonomeetriavõrgu tasandamine programmiga GEO Ülesanne. Teostada Tartu linna 2. järgu geodeetilise põhivõrgu osa tasandamine programmiga „Geo“. Vastavalt lähteandmetele koostame horisontaalse geodeetilise võrgu taasandusfaili. Sinna paneme mõõdetud nurgad ja joonepikkused. Lisaks nende standardhälbed. Samuti tuleb faili panna ka lähtepunktide koordinaadid ning tundmatute punktide esialgsed ligikaudsed koordinaadid. Esmalt teostame vaba tasanduse (DataAdjustFree adjustment with translation and rotation) ning seejärel lisaks seotud tasanduse (DataAdjustStrict adjustment). Saadud tasandusaruannete abil teostame F-testi. Koostame hüpoteesid: S 21 =1 või S 21 = S 22 H0: S 22 S 21
veeklaasid (jalaga), kohvitassid 4 4. Serveerimisvahendid : kannud , kandikud , paberist salvrätid ( korvis) Kaunistused lauale ja ruumile: Laud kaetakse linaga mis ulatud peaaegu põrandani. Kuna tegemist on lastesünnipäevaga pannakse , lauale ja kardinatele lasteteemalised dekoratsioonid . Lauale lisatakse küünlad ja lilled. Lina dekoreeritakse külluslikult. Söögid Joogid Laua katmist alustatakse klaaside paigutamisest , need paneme 45c nurga alla laineliselt. Klaasid asetame lauapinnale . Karastusjoogid ja veepudelid ( klaasist) asetame klaasgruppide juurde , sildiga kindlasti laua ääre poole , osad pudelid on ka eelnevalt avatud. Veinipudelid paneme ka lauale ,veini valame osaliselt klaasidesse välja. Mahlad paneme kannudesse , selle all peab kindlasti olema alustaldrik. Nõud ja söögiriistad asetatakse ühele lauale , mille ääres ei istuta. Sooje suupisteid pakume kandikutelt. Suupistetaldrikud paneme lauale
Selles lõigus kasutan 1-kordset reavahet ja tekst on joondatud vasakule. Selles lõigus kasutan 1-kordset reavahet ja tekst on joondatud vasakule. Selles lõigus kasutan 1-kordset reavahet ja tekst on joondatud vasakule. 6. Tähtede vahekaugused (12, vasakul, rasvane) Selles lauses on üks hästi “kokkusurutud” tähevahega sõna ja üks hästi suure tähevahega sõna, st “sõrendatud ” tekst. 7. Lõikude vahed (16, vasakul). Pealkirja järele paneme 18 punkti suuruse lõiguvahe Selles punktis on kasutame lõikude paremaks eristamiseks lõiguvahesid. Lõigu ette paneme 3 punkti suuruse lõiguvahe ja järele 6 punkti suuruse lõiguvahe. Selles punktis on kasutame lõikude paremaks eristamiseks lõiguvahesid. Lõigu ette paneme 3 punkti suuruse lõiguvahe ja järele 6 punkti suuruse lõiguvahe. Selles punktis on kasutame lõikude paremaks eristamiseks lõiguvahesid. Lõigu ette
4x separating( stacking) 2,5 ml 1,25 ml buffer 40% 2,5 ml 0,5 ml acrylamide(AA)/bisacryl amide 37,5:1 (Bio-Rad) APS 100 µl 100 µl TEMED 10 µl 10 µl Lõpp-maht 10ml 5 ml Eeskirja järgi segame kõik komponendid kahte tuubi. APS ja TEMED on katalüsaatorid, kiirendades geeli tardumist. Geeli valmistamisel paneme APS-i mõlemasse tuubi korraga, aga TEMED-i algul ainult alumise geeli tuubisse, sest lahused polümeriseeruvad väga kiiresti. Paneme kokku vajaliku aparatuuri ja lisame kahe klaasi vahele alumist geeli. Siis lisame natuke vett selleks, et geel tarduks kõikides kohtades ühtlaselt. Kui alumine geel on tardunud valame vee välja, lisame ülemise geeli tuubi TEMED-i ja valame kahe klaasi vahele. Paneme
acrylamide(AA)/bisacrylamid e 37,5:1 (Bio-Rad) APS 100 µl 100 µl TEMED 10 µl 10 µl Lõpp-maht 10ml 5 ml · Eeskija järgi segame kõik komponendid kahe tuubisse. · APS ja TEMED on katalüsaatorid. Nad kiirendavad valgu tardumist. · Geeli valmistamisel paneme APS-i mõlemasse tuubisse korraga, aga TEMED-i esi algul ainult alumise geeli tuubisse, sest lahused polümeriseeruvad väga kiiresti. · Paneme kokku vajaliku aparatuuri ja lisame kahe klaasi vahele alumist geeli. Siis lisame natuke vett selleks ,et geel tarduks kõikides kohtades ühtlaselt. Kui alumine geel on tardunud valame vesi välja ,lisame ülemise geeli tuubisse TEMED-i ja valame kahe klaasi vahele. Paneme ,,kamm" peale ja ootame ,kuni geel tardub.
" Näitab ette. Lülisambasirutus harjutus. Kiidab lapsi. Ütleb: ,,Pall on kõrval paremal peopesal, visata Teevad harjutust. Osad on rahutud, ütlevad et Koordinatsiooni ja osavuse pall ülalt kaarega vasakule ja püüda kükkides harjutus on raske. arendamine. vasakule peopesale." Näitab ette. ,,Nüüd paneme palli maha ja kükitame, käed Panevad palli maha ja kükitavad. paneme puusa." ,,Teeme kükkkõndi ümber palli, kui oled kaks Kõnnivad kükitades ümber palli ja sirutavad. Jõuharjutus jalgadele. ringi ära teinud siis siruta" ,,Paneme palli veerema ja jookseme ümber Veeretavad palli ja jooksevad. palli." Kiidab lapsi. ,,Võtame harkseisu, pall on ees
acrylamide(AA)/bisacrylamid e 37,5:1 (Bio-Rad) APS 100 µl 100 µl TEMED 10 µl 10 µl Lõpp-maht 10ml 5 ml · Eeskirja järgi segame kõik komponendid kahe tuubi. · APS ja TEMED on katalüsaatorid, mis kiirendavad valgu tardumist. · Geeli valmistamisel paneme APS-i mõlemasse tuubi korraga, aga TEMED-i esialgu ainult alumise geeli tuubi (mille valmistame esimesena), sest lahused polümeriseeruvad väga kiiresti ja tarduvad. · Paneme kokku vajaliku aparatuuri ja lisame kahe klaasi vahele alumist geeli. Siis lisame natuke vett selleks ,et geel tarduks kõikides kohtades ühtlaselt. Kui alumine geel on tardunud valame vee välja, lisame ülemise geeli tuubi TEMED-it ja valame kahe klaasi vahele
TTÜ EESTI MEREAKADEEMIA Üld- ja alusõppekeskus Metallide tehnoloogia, materjalid Kodune töö nr. 3 – Valutehnoloogia Üliõpilane: Ksenia Mund Õpperühm: KS-21 Ülesanne: 1. Joonestada variandile vastava detaili joonis. 2. Joonestada valandi joonis, millel näidata tinglikult ära töötlusvarud, valukalded ja kärn (kui see osutub vajalikuks). 3. Joonestada mudeli joonis. 4. Joonestada koostatud vormi joonis koos vormkasti, kärni (vajaduse korral) ja valu kanalite süsteemi elementidega. 5. Anda vormimis- ja valamisoperatsioonide kirjeldus. Juhendaja : Mari-Liis Kuuse Paul Treier Tallinn 2014 Valand vormitatakse liivvormis, mille siseõõnsus kopeerib valandi kuju. Liivvorm koosneb ...
pappalustele ja tõsta sügavkülmutusse. Külmunud marjad pakkida väiksematesse kileottidesse ja need omakorda suurematesse plastikkarpidesse. Säilivusaeg 4 kuud. Minu kodused meetodid Minu kodus sügavkülmutatakse mustikaid, mustsõstraid, punasõstraid, valgesõstraid, õunu, pirne, astelpajuvilju, maasikaid, kirsse ning tikreid. Kuna meil on palju marju ning puuvilju, ei mahu need ühte sügavkülma ära. Lisaks on meil veel külmkirst. Marjad paneme sügavkülma kohe peale korjamist ja puhastamist, kirssidel me kive väja ei võta. Marjad asetame läbipaistvatesse plastkarpidesse. Õunad ja pirnid lõigume viiludeks ning paneme kilekottidesse. Veel valmistame toormoose. Need teeme must- ja punasõstrasegust, mustikatest ja maasikatest. Toormoose valmistame järgmiselt: valime suured ja terved marjad kaalume paneme 1kg kohta 1kg suhkurt purustame, segame paneme sügavkülma Kasutatud kirjandus http://www.nadka.pri
Monika Stiina Mari-Liis 18.oktoober 2012 Tallinn Katse 1. Happe reageerimine soolaga Katsevahendid: Katseklaas, tahke sooda ( Na CO ), pird, tikud, vesinikkloriidhape (HCl) või äädikhape (CH COOH). Katse kirjeldus: Paneme katseklaasi hernesuuruse koguse soodat ja lisame paar kuupsentimeetrit hapet. Kohe algab katseklaasis tormiline reaktsioon ja eraldub gaas. Tõestame põleva pirruga, kas eralduv gaas soodustab või ei soodusta põlemist. Koosatame reaktsioonivõrrand toimunud reaktsiooni kohta nii molekulaarsel kui ka ioonilisel kujul. Katse tulemus: Tahke sooda lisamisel vesinikloriidhappesse toimub mullitamine. Põleva pirru asetamisel katseklaasi kohale, pird kustub.
Kui periood algab kohe peale koma, on see puhtperioodiline murd, nt. = 0,(2) 9 5 Kui periood ei alga kohe peale koma, on see segaperioodiline murd, nt. = 12 0,41(6) Perioodilise kümnendmurru saab teisendada harilikuks murruks. Puhtperioodilise murru korral paneme perioodis oleva arvu lugejasse ning nimetajasse paneme nii mitu üheksat kui mitu arvu on perioodis. Üks kõik millise murru korral paneme koma taga oleva arvu lugejasse ja lahutame sellest mitteperioodis oleva arvu. Nimetajasse paneme üheksa ja nii mitu nulli kui on mitteperioodis olevaid numbreid, -1 null. Ratsionaalarvude hulk Q Täisarvude hulga ja murdarvude hulga ühend on ratsionaalarvude hulk (v.a. mitteperioodilised lõpmatud kümnendmurrud).
3 keelelist arengut toetavat mängu, mis on koostatud astmete programmi järgi Üliõpilane: Kätlin Kattai Grupp: KLÕ 34 1. Lapse vanus: 1-2 a., 29. aste Eesmärk: Laps nimetab nukul või teisel inimesel kolm kehaosa Vahendid: nukk ja nukuriided. Mängu käik: Õpetaja näitab lastele nukku ja nukuriideid Õpetaja küsib lastelt küsimusi näitab nukuriideid: „Mis käib mütsi sisse?“ ja laps vastab: „pea“ „Mis me paneme pükste sisse?“ ja laps vastab „jalad“ “Mis me paneme pluuse varrukasse?“ ja laps vastab „käed“ Kontrollimiseks ja kinnistamiseks võib samu küsimusi küsida hiljem riidessepanelul garderoobis. 2. Lapse vanus: 4-5 a., 72. aste Eesmärk: Laps kasutab sõnu „õde“, „vend“, „vanaema“ ja „vanaisa“. Vahendid: foto oma perest. Mängu käik: Õpetaja vaatab lapsega koos tema perefotot või pilti perekonnast. Õpetaja küsib lapse käest:
autotroofse organismi ainevahetus sõltub temperatuurist või ei sõltu • 1) Panime biokambrisse 150ml 15°C vett • 2) Lisasime sinna 5tl suhkrut ja 1/3 pärmi • 3) Mõõtsime 5 minuti jooksul CO2 taset • 4)Vahetasime vee ja pärmi • 5) sama katse 45°C juures Katsete läbiviimine Katse 2 • Teise katsega püüdsime välja selgitada, kas 15°C juures toimub autotroofsel organismil ainevahetus. • 1) Paneme biokambrisse 150ml idandatud seemneid • 2) Teeme 15°C veevanni sellele • 3) Mõõdame 5 minuti vältel CO2 taset biokambris Katsete läbiviimine Katse 3 • Kolmanda katsega püüdsime välja selgitada, kas autotroofse organismi ainevahetus on 65°C juures intensiivsem kui madalal temperatuuris • 1) Panime biokambrisse 150ml idandatud seemneid • 2) Teeme 65°C veevanni sellele • 3) Paneme biokambri sinna sisse ja mõõdame CO2 taset 5 minuti jooksul
tunnust olemas. Katse planeerimiseks on vaja lindu (nt varest). Teeme varesega läbi kolm katset. 1. Vaatleme, kas vares liigub. Teeme maha punase täpi ja vaatleme 10 minuti jooksul, kas ta liigub. 2. Uurime, kas vares reageerib ärritustele. Paneme varese uuesti punase punkti peale ja puudutame teda vähemalt 3 korda ja vaatame, kas ta reageerib. 3. Vaatleme, kas vares sööb valmis orgaanilisi aineid. Siin kasutame kahte varest, ühele varesele paneme toiduks valmis orgaanilise aineid ja teisele mitte orgaanilisi aineid. Vaatleme poole tunni jooksul, kumb vares sööb ja kas sööb. Katse tulemused: 1. Vares liigub punktist eemale. 2. Vares reageerib puudutustele ja tõmbub puudutajast eemale. 3. Sõi ainult esimene vares, kellele oli pandud valmis orgaanilisi aineid toiduks. Teise varese toit jäi puutumata. Meie püstitatud hüpotees, et lind on loom, peab meie tulemuste põhjal paika. Looma tunnused on olemas ka linnul
kasutades nii kinnist kui ka avatud stantsimist. Reaalselt, otsuse langetamiseks oleks vaja teha majanduslikke arvutusi. Vaatleme detaili avatud stantsiga tehnoloogiat väntpressil1. 1 Ma ei too siia väntpressi joonise ja töö põhimõtteid, kuna nad on juba olemas metoodilises juhendis, ning ma ei näe põhjust nende kopeerimisest siia. See ei kontrolliks nagunii minu teadmisi. Stantsise joonis Selleks, et saada stantsise joonist, esiteks teeme detaili joonise. Paneme tähele, et joonisel puuduvad 6 ava diameetriga 10 ning detaili sümmeetriateljega risti olev ava. See on nii sellepärast, et neid avasid ei tehta kuumpressimise teel, vaid puuritakse hiljem. Kuna detaili kõrgus on vähem, kui selle laius, deformeerimine tuleb telje suunas. Lõikepinnaks valime tasandi, ning asendame seda selliselt, et see lõikaks detaili vertikaalset külgpinda see aitab märgata stantsipoolte omavahelist nihkumist. Vaatleme keskmist ava
Esmalt eemaldame õhupuhasti, selleks keerame ära õhupuhasti kaane 3 kinnitusmutrit, eemaldame kaas koos filterelemendiga, võtame lahti õhupuhasti korpuse küljest karteri tuulutussüsteemi ja sooja õhu juurdevoolu voolikud. Igaks juhuks paneme kaltsuga kinni karburaatori sissevooluavad, et sinna juhuslikult ei satuks mõni mutter jne... Keerame ära õhupuhasti kinnitusmutrid, eemaldame plaat ja õhupuhasti ise. Võtame lahti karburaatori küljest õhuklappi tross ja kaanel asuva gaasihoovastiku vahehoova Võtame maha klapikambrikaas (eelnevalt eemaldada kinnitusmutrid ja seibid) Kui kaan maas keerame ka küünlad välja, nii lihtsam pöörata vänvõlli.
teevad nagu me ütleme. Kui nad keelduvad, leiame me viise kuidas nende ellu meelt muutvat tehnoloogiat rakendada. Me kasutame hirmu oma relvana. Me rajame nende valitsused ja rajame vastased sees. Meile kuuluvad mõlemad pooled. Me varjame alati oma eesmärki, kuid viime läbi enda plaani. Nad teevad meie jaoks tööd ning me edeneme nende rügamisest.'' ''Meie perekonnad ei segune mitte kunagi nende omadega. Meie veri peab olema puhas alati, sest nii on tavaks. Me paneme nad teineteist tapma, kui meile sobib. Me hoimame nad ühtsusest eraldatuna dogmade ja religiooniga. Me juhime kõike nende elu aspekte ning ütleme neile mida mõelda ja kuidas. Me juhendame neid lahkelt ja õrnalt, lastes neil mõelda, et nad suunavad ennast ise. Me õhutame nende vahel vaenulikkust oma lõhestuste abil. Kui nende seas peaks paistma valgus, kustutame me selle pilkamise või surmaga, mis iganes meile paremini sobib
Ülesanne 2. KIIVSIRGED. NÄHTAVUS Antud on kiivsirgete a ja b kaksvaade (joonis 1). Lahendada sirgete a ja b varjumine konkureerivate punktide määramise teel. Esitage lahenduskäigu kirjeldus kirjalikult. Joonis 1 Vastus: Näiteks võtame punkti põhiekraanil sirge a ja b lõikumiskohas (punkti nimeks paneme A) ja ühendame esiekraanil mõlema sirgega nii, et see joon oleks risti x teljega. Saame sirgetel kaks punkti (A1 ja A2) erinevatel kõrgustel. Vaatame, millisel punktil on suurem kvoot põhiekraanil. Selle punkti mille kvoot on põhiekraanist suurem on põhiekraanil peal pool (jämejoon). Põhiekraanil näeme esimesena sirget b ja pärast sirget a. Sama moodi tuleb käsitleda ka nähtavust esiekraanil.
keskele, kuhu hakkab mahutama erinevaid mänguasju: karvased loomad, autod. Mängides ta laliseb ja jutustab mõne üksiku sõnaga. Mänginud juba kümmekond minutit omaette, tõuseb poiss püsti ja jookseb emme juurde, ise kõva häälega karjudes: ,,Emme, emme, emme!" Võtab emme käest kinni ja veab ta mänguklotside juurde. Emme laob kaheksast klotsist torni, samal ajal rääkides: ,,Nüüd ehitame suure, suure torni, paneme hästi palju klotse üksteise otsa." Marvo jälgib minuti-paar , mis emme ees teeb ja hakkab ka klotse üksteise otsa laduma, kõneledes: ,,Mina ka, mina ka!" Emme lahkub lapse juurest diivanile tagasi. Marvo suunab küll esialgu pilgu emme poole, kuid jääb ikkagi hoolikalt klotse laduma. Emme lahkub tualetti, Marvo jookseb kohe nuttes järele, ei jää üksinda tuppa. Seisab WC ukse taga, üritades ust avada, ja nutab lahinal, kuni emme lõpuks välja tuleb. Nutt ei lähe
Hea, 4.a klass Olete palutud põhikooli jõulupeole ,,Sajandi jõulud" 19. detsembril, kell 16.00-20.00 Lähte Ühisgümnaasiumi aulas. Veedame üheskoos toreda õhtu: naudime klasside etteasteid, paneme end proovile erinevates võistlustes, laulame ja tantsime.hea * Igalt klassilt ootame jõulupeoks 1 etteastet. Selleks valige tuntud jõuluviis, tehke sellele uued sõnad, lavastage muusikavideo, filmige. Laul võib olla ka räpp, popurrii erinevatest jõuluviisidest vms. Klassid, kes ei soovi oma etteastet filmida, esitavad oma laulu jõulupeol, live`s. Linke muusikavideode või kohapeal esitatavate laulude saatemuusikaga ootame 14
Kui uks on värvist puhastatud, alustame pinna lihvimist. Järgmisena krundime ukse üle, et näha paremini ajahambast muljutud kohti, mida on vaja parandada kas kitiga või puiduplommidega. Kui kasutame pahtlit, siis pahtliga mitte katta ukse ühenduste kohti, kuna pahtel hakkab ajapikku pragunema. Pragudesse panna kitti Enne lõpliku viimistlust lihvime ukse üle 180se kareduse liivapaberiga, et saada ideaalselt sile pind. Kui uks on valmis, lisame hermeetikut ja paneme klaasi sisse tagasi. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Video https://www.youtube.com/watch?v=DhJ2IQ4eEBg
jaoks kaks atribuuti : border = ... - määrab tabeli äärejoonte jämeduse; cellspacing = ... - määrab tabeli joonte jämeduse.
Lahter 1 | Lahter 2 |
Lahter 3 | Lahter 4 |