Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"salmikesi" - 7 õppematerjali

thumbnail
4
docx

Salmikesi

Salmikesi HOMMIKURINGISALM "TERE MU VARBAD, PÕLVED JA KÄED," (puudutab varbaid, põlvi ja näitab käsi) "TERE MU SÕBRAD, KEDA SIIN NÄEN." (lehvitatakse ja nimetatakse kõigi laste ja õpetajate nimed) Tere, tere, minu keha, tahan täna palju teha. Tere, jalad, käed ja pea, tere, minu süda ka. Tere teile, armsad sõbrad, mängima teid kutsun mina. See lugu tuleb vahvalt välja koos liigutustega, kus osutatakse sellele kohale, millest jutt käib. Ja kuidas käeviipega sõpra mängima kutsuda, seda teab küll igaüks. Salmikest võib lugeda ka hommikuringi lõpetamiseks, et siis rõõmsalt mängude juurde asuda. Aeg aga muudkui lendab ja juba on käes mihklipäev. Nüüd on tähtis saak salve koguda. Väike salmike aitab selleks vastava meeleolu luua. Sügis tuleb, sügis tuleb, astub pikal sammul üle põllumaa ja karjamaa, heinamaa ja marjamaa. Aga me...

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
11
docx

MUUSIKA MÕJU LOOTELE JA IMIKULE

ilmutasid muusikat kuuldes keerulisemaid ajureaktsioone. McMasteri muusikainstituudi teadlaste sõnul on varasemad samalaadsed uuringud tegelenud vanemate lastega. Nende tööst selgub aga esmakordselt, et juba aastase lapse aju on muusika suhtes väga vastuvõtlik. Uuringu käigus läbi viidud katsete puhul osalesid vanemad koos lastega pool aastat iga nädal korra muusikatundides. Tunde oli kahte tüüpi. Neist esimeses õpiti ise löökpillidel muusikat tegema ja lauldi lühikesi salmikesi koos sinna juurde käivate liigutustega. Teises tunnis mängisid vanemad koos lastega mängunurgas ning taustaks kõlas lindi pealt lastelaulude salvestusi. Enne muusikatundides käima hakkamist olid kõigi laste sotsiaalsed oskused ühel tasemel. Samuti polnud keegi neist varem üheski muusikaringis käinud. Selgus, et lapsed, kes osalesid interaktiivses muusikaringis, kus lauldi ja tegeleti musitseerimisega, näitasid varem üles suuremat tundlikkust muusikas kõlavate helikõrguste

Muusika → Muusika
9 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Väikelaps ja lugema õppimine

Samuti ka teadmisi selle kohta, kas ja kuhu on keegi neist selles arengus takerdunud. Mõelda tuleb ka sellele, kuidas saab kodus kujundada arengusoodsa keskkonna, ja jälgida, et kõikide laste areng kulgeks suhteliselt ühtlaselt. Suuline kõne on üheks lugema hakkamise eelduseks ning seepärast on lasteaias kõige olulisem õhutada last selgelt kõnelema ja ilmekalt esinema, teadustama, jutustama. Lapsel tuleb lasta mänguasjadega kõneleda, rääkida nende eest, laulda ja öelda salmikesi. Teda peab tagant julgustada rääkima oma joonistustest, fotodest, kogemustest jms. Keeleliselt arendavad last hääldamisharjutused, rütmimängud, liisusalmid, kiirkõne; erinevad harjutused häälega, keelega, huultega. Lugemise õppimisel on tähtis m ä n gulisus. Mängu kaudu on laps võimeline omandama uusi teadmisi, kinnistama vanu, treenida omandatud oskusi ja nii rohkem kui õppimise-harjutamise situatsioonis

Keeled → Keeleteadus
76 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Hereetilised õpetused ning nende mõju kristluse arengule antiik- ja varakeskajal

kristlased omavahel vaenujalal leeridesse. 27 Saard 2005, lk. 20 28 Saard 2005, lk. 20 29 Saard 2005, lk. 25 30 Saard 2005, lk. 26 31 Armstrong 2007, lk. 120 32 Eesti Piibliselts, 1997 33 Armstrong 2007, lk. 120-121 6 See oli õpetus Jumalast. Umbes 320 aastal haaras Egiptuse, Süüria ja Väike-Aasia kogudusi vihane teoloogiline ind.34 Rahvas laulis rahvalikke salmikesi sellest, kuidas ainult Isa on Jumal, ligipääsmatu ja ainulaadne, aga Poeg ei ole koos temaga igavene, sest ta saab oma olemise ja elu Isalt.35 Vaidluste sütitajaks oli olnud Areios (Arius) (Aleksandria karismaatiline ja nägus presbüter).36 Ta ei seadnud kahtluse alla küll Kristuse jumalikkuse, kuid väitis, et "on Jumalat teotav arvata, nagu oleks ta jumalik loomu poolest ­ kuna, Jeesus on konkreetselt öelnud, et Isa on temast suurem".37 Osava propagandameistrina valas ta oma ideed ka

Teoloogia → Religiooniõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
80
docx

LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS

isa, ema. Venekeelset last aitab keeleõppimisel see, kui vajaduse korral pöörata tähelepanu järgmistele seikadele: · Korda vigaseid lauseid õigetena, et laps kuuleks korrektset eesti keelt. · Võimaluse korral aseta uued õpitavad sõnad lausesse või fraasi. · Vajaduse korral korda lauseid erinevas sõnastuses. · Kasulik on lugeda koos eestikeelseid luuletusi ja lastesalme.(1998, 7) Lapse eneseusu tõstmiseks võib pakkuda ka vanematele kaasa salmikesi ja jutukesi, mida proovida kodus koos õppida. Nähes, et ema, kes on lapsele teatud vanuses kõige olulisem inimene püüab ka õppida võõrkeelset teksti, motiveerib last tohutult. Samas annab see vanemale ka kindlustunnet juurde, et tema lapsega tõepoolest tegeletakse. Koostöö vanematega läbi õppeprotsessi tekitab usalduslikuma suhte õpetaja ja vanema vahel. 1.3. Ära tõlgi Lapse keel areneb seda paremini, mida rohkem ta kuuleb õpitavat keelt.

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
74 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Kalendri tähtpäevad

osutada headele tuttavatele ja sõpradele tähelepanu.. Valentinikaardid Kirjutatud kaartide algust seostatakse Orleani Charlesiga, kes 1415. aastal vangistuses viibides kirjutas oma naisele romantilisi värsse. 16. sajandist levisid laialt värvilisele paberile värviliste tintidega kirjutatud valentinikaardid. Mitmed toonased motiivid ja võtted on tuntud tänini: paberist lõigati välja kujundeid; neile kirjutati salmikesi, mille värsside esitähed moodustasid armsama nime; salmikestes oli osa sõnu asendatud piltidega, nii et kokku moodustus paras piltmõistatus. 1800. aastate alguses hakkasid levima mustvalged trükikaardid, mis muutusid kiiresti väga populaarseks, sest sel ajal polnud tunnete otsesõnu väljendamine kombekas. Pikapeale kujunesid valentinikaartidest tõelised kunstiteosed, mida ilustati siidi, lillede, kullalehtede ja trükitud või joonistatud Cupidoga, kellest sai valentinipäeva maskott.

Teoloogia → Usundiõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
102
doc

Mängud

Lugema ja kirjutama õppimine on keeruline protsess. Sageli teeb lastele raskusi häälikute kuulmine, millest sõnad koosnevad. Eriti raske on see lastele, kes kannatavad düsleksia (osaline lugemisvõimetus) all, kuid uurimused on näidanud, et varase harjutamisega on võimalik seda probleemi leevendada. Kui teie perekonnas on esinenud düsleksiat (see kaldubki esinema perekonniti), peaksite kordama järgnevaid keeleväänamisharjutusi nii sageli kui saate. Pole oluline, kas laps teeb proovi salmikesi järele öelda. Lugu pole ka sellest, kui teil läheb midagi segamini ja laps hakkab naerma. Tähtis on, et ta kuuleb. Räägu rääk Rukkis laulis rukkirääk. "Rääk. Rääk. Rääk." Kui kaua rääkis rukkirääk? "Rääk. Rääk. Rääk." Mida rääkis rukkis rääk? "Rääk. Rääk. Rääk." Muud ei rääkinudki rääk. Aina rääkis "Rääk. Rääk." Nõnda käiski räägu rääk: "Rääk. Rääk. Rääk." Eno Raud Sisin-susin Kaks S-i nagu ussi, kaks ussi nagu S-i kord metsas kohtusid

Pedagoogika → Mäng
353 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun