üks lihtsamaid ja üks laialdasemalt kasutatud uurimismeetodeid üldjuhul suhteliselt odav meetod laialdaste varieerimisvõimalustega meetod andmekogumismeetodina hindamatu Küsitlused võib jaotada Intervjuud (näost-näkku küsimuste esitamine) Ankeedid, mida vastaja täidab paberil Telefoniintervjuud (-küsitlused) Veebiküsitlused ... ... Küsitlus (survey) Andmeid kogutakse standardiseeritult ja küsitletavad moodustavad valimi või näidise suuremast üldkogumist Standardiseeritus küsitakse kõigilt vastajailt täpselt samal viisil Enne kui küsitlust korraldada (1) Tuleks eelnevalt esitada enesele küsimused: Miks, mille jaoks soovitakse vastuseid saada? Kellelt vastuseid oodatakse?...
Öelge, et kasutate tema vastust ainult ülevaateartikli kirjutamisel. Seejärel esitage küsimus ja laske inimesel vastata, samal ajal lindistage vastus või kirjutage see üles. Vajaduse korral esitage täpsustav lisaküsimus. Üleskirjutamist kasutades ärge kartke paluda inimesel oma arvamust korrata, näiteks nii: Palun kas Te kordaksite seda veelkord, ma ei jõudnud kirjutada. Oodake palun, ma ei jõua kirjutada. Kui vastaja on vastamise lõpetanud, siis tänage teda ja öelge, et tema vastustest oli suur abi. Edasi küsige, kuidas vastaja soovib end lasta artiklis tutvustada, näiteks nii: Kuidas me võime Teid artiklis tutvustada, kuidas on teie eesnimi ja mis tööd te teete? Osake märgata isikupäraseid detaile vastaja olekus (naeratus, punsastus, kortsutas kulmu jms), et neid hiljem artiklis kasutada....
Esitati 8 küsimust. Küsitlusele vastas 70 inimest, kest tegelesid spordiga, kellest 34 olid poisid ja 36 olid tüdrukud. Kõige popularsemad alad olid kergejõustik, tantsimine, jalgpall ning jõusaalitrenn. Küsitluses uuriti noorsportlaste toitumisharjumusi. Eesmärgiks oli teada saada, kas spordiharrastaja teab milliseid ja kui palju toitaineid on vaja et saavutada edu valitud spordialal ning kas vastaja arvab, et tarbib piisavalt toitu, et saavutada häid tulemusi oma spordialal. Püstitati hüpoteesid, et sportija ei ole teadlik, milliseid toitaineid on vaja tarbida ja kui palju, sportija ei ole teadlik oma organismi energiavajadusest ning ei tarbi piisavalt toitaineid. 18 7. Küsitluse kirjeldus Internetis viidi läbi küsitlus, millele vastasid spordiharrastajad. Küsitluse eesmärgiks...
3 Online uuringute eelised võrreldes teiste uurimis-meetoditega Plussid Miinused kiirus vastajate anonüümsus odavus vastused ei pruugi olla ausad saadud info väärtusetus vastaja emotsioonide teadmatus Selle uuringu puhul on oluline just andmete laekumise kiirus. Vastajate arv on suur ja andmeid on piisavalt juba mõne päeva jooksul. Ära jäävad mitmed kulud, mis tavalise uuringu korral vältimatud. Ära jääb näiteks kulu, mis tehakse vastajatele küsimustiku saatmisel (nt posti teel) või nendega suhtlemisel. Kulud on väiksemad 10%-80%, eriti kui tegu on suurte uuringutega. Tõenäoliselt hoitakse kulutusi kokku seda rohkem, mida suurem on uuring....
küsimusele (joonis 6) jaatavalt kõik märganud muutusi Deformatsioone on märganud Naine Mees Joonis7. Kui suur osa vastajatest on märganud muutuseid rõivastes peale pesemist 9 5. Keemilise puhatusteenuse kasutamine Keemilise puhastuse teenust kasutab pidevalt üks vastaja mis moodustab kogu vastajatest 4% (joonis 8) Üksikutel juhtudel kasutab teenust 14 vastajat, 61% ja keemilise puhastuse teenust ei kasuta üldse kaheksa vastajat ehk 35%. Keemilise puhtuse teenuseid kasutab Jah, pidevalt; 4% Ei; 35% Üksikutel juhtudel; 61%...
Tarbijauuringu ankeet Tööstressi vältimise võimalused Lugupeetud uuringule vastaja ! Palun Teilt järgnevalt 10 minutit aega, et saaksime analüüsida inimeste teadmisi ja valikuid puhkamiseks ja lõõgastumisel. Oleme valmistanud ette küsimused kolmes valikus. Esiteks tulevad vastused 3 punkti skaalal, teiseks saate vastata loominguliselt vabavastusena ja kolmandaks on tegemist JAH/EI vastustega. Ei vastuse puhul saab kirjutada omapoolse variandi. Loodame, et tänu küsimustikule vastamisele saate ka ise positiivset mõtteainet ja kasulikku eneseteadvust....
Selleks, et seda välja selgitada arvuti vajalikkust või mitte vajalikkust, küsitleti õpilasi ning õpetajaid. Vastas 100 õpilast ning igale õpilasele vastab temale määratud järjekorranumber. Anonüümsuse säilitamiseks on igal õpilasel oma kindel järjekorranumber ning iga vastaja pannakse kirja järgmiselt: V 1; V2; V3; ...V100. Toon antud töös välja mõne õpilase vastused ning arvamused väidete kohta, mille töö autor on kirja pannud. Väide 1: Arvutit ei kasutatud eesmärgipäraselt V1: ,,Istutakse meelelahutusportaalides või suheldakse sõpradega veebis." V2: Ei vastanud V3: ,,Oldi msn-is ja tehti igasuguseid muid asju." Väide 2: Alguses põnev, pärast tüütu V1: ,,Arvuti kasutamine oli põnev. Kahjuks vajus see üsna kiiresti ära ning nüüd, aasta...
· postiküsitlus; · personaalintervjuu (küsitleja küsib ja märgib vastused ise); · ankeetküsitlus (vastaja loeb küsimused ja märgib vastused iseseisvalt); · telefoniküsitlus; · elektrooniline küsitlus (veebi- või e-postipõhine); järgmisel leheküljel.) Näited : Postiküsitlus kui vastajaid on väga raske kätte saada mistahes muu meetodiga (näiteks VIP-id). Personaalintervjuu kui vastaja on vahetult kättesaadav, intervjuuks piisava aja leidmine ei ole suur probleem, küsimustik on pikk, uuringu metoodilised nõuded ja kasutatavad küsimuste koostamise tehnikad on mitmekesised (meetodiga tehakse suurem osa laiematest ja mahukamatest tarbijauuringutest). Ankeetküsitlus kui vastajal on raske leida aega vahetuks intervjuuks ning tal on lihtsam vastata vabal hetkel või kui küsimustik nõuab vastamiseks süvenemist ning täiendavate andmete...
a. tehtud uuring Eesti elanike keskkonnateadlikkuse kohta ja vasta küsimustele. Vastused saata elektrooniliselt. Uuringu leiad aadressilt http://www.envir.ee/sites/default/files/uuring_eesti_elanike_keskkonnateadlikkus.pdf 1. Milliseid inimesi küsitleti ja kui palju neid kokku oli? Kuidas mõjutas vastaja sugu, vanus ja haridus tema keskkonnateadlikkust? Küsitleti Eesti elanikkona vanuses 15+ ning kokku oli neid 1 107 791 inimest. Naised, inimesed vanuses 60+ ning samuti keskharidusega inimesed olid rohkem keskkoonateadlikult. 2. Kust leitakse peamiselt keskkonnainfot ja mis eesmärkidel seda kasutatakse? Peamiselt võib keskkonna infot raadiost, televisioonist, ajalehtedest ning seda kasutatakse, et laiendada silmaringi või lihtsalt isiklikust huvist. 3...
Pannes otsingumootorisse Google (www.google.com) otsingusõnu nagu 'career planner expert system', 'course selector expert system' jt sarnaseid, sain hulgaliselt viiteid juba realiseeritud ekspertsüsteemidele, mis toetavad õppekavade ja töökohtade, ametite ning kõrgkoolide valimist. Samas annavad enamus neist vastuse eluvaldkonna täpsusega s.t. analüüsides inimese vastuseid tema isiksuseomaduste kohta, leitakse eluvaldkond, milles vastaja võiks oma ametialase õnne leida. Mina otsustasin analüüsida inimest, kes on haridusalase eluvaldkonna (täpsemalt siis infotehnoloogia) juba valinud ning leida, kuidas vastaja isiksuseomadused võiksid ta paigutada kitsasse erialasse nissi. Minu poolt realiseeritava süsteemi originaalsus peaks seisnema järgnevates omadustes (õigemini nende kombinatsioonis): · süsteem on piiratud infotehnoloogia erialadega · süsteem võtab arvesse olemasoleva IT-alase teadmise...
Täidetud vastustega blanketid saadeti mulle e- mailile ning ühtlasi salvestati eFormulari koduleheküljele koondandmetena. ..................................................................................12 Vastuseid kokku saabus 120 nendest 97 olid meesterahvad ja 23 naisterahvad. Vastata võisid kõik asjahuvilised. Noorim vastaja oli 12, vanim 57aastane. Kuni 18 aastaseid oli vastanute seas 63 ehk siis tublid 52%..............................................................................12 JALGRATTASPORT EESTIS...........................................................................................17 Eesti parimad ja nende saavutused..................................................................................21 KOKKUVÕTE...
On olemas staadion männikus kus toimuvad põhilised treeningud ja viiakse läbi ka mänge, mida on vaja pidada. Sammuti on võimalik mängida jalgpalli Keila Gümnaasiumi ees oleval väljakus mis on sobiv jalgpalli mängimiseks. Talvisel ajal ei mängita õues jalgpalli. Talvel on jalgpallurid ennast sisse seadnud Keila Tervisekeskuse ruumides. Seal on väga hea võimalus kasutada tipp kvalitseetseid sisetingimusi. KÜSIMUSTIK Lugupeetud vastaja See küsimustik on koostatus sulle eesmärgil ,et teada saada palju te teate jalgpallist ja kas olete huvitatud sellisest spordialast.Küsimusele vastates tee õigele variandile ring ümber. 1.Kas jalgpall on väljakuala? a) Jah b) Ei c) Ei tea 2.Olete tegelenud jalgpalliga? a) Jah b) Ei 3....
Illustreerimaks seda väidet päevakohase argumentatsiooniga refereerin USA wwwhuumoriväljaande National Lampoon2 korraldatud küsitlust. Küsimus kõlas: "Miks on Teie arvates juudid disproportsionaalsest rohkem edukad võrreldes ülejäänud maailmaga?" ning vastused jagunesid 742 vastaja vahel alljärgnevalt: · Nad on Jumala äravalitud rahvas 9% · Kõik juhmid juudid on välja roogitud 17% · Kui kõikide tarbekaupade eest tuleb maksta ainult "kulud + 10%" siis kes ei oleks? 6% · 13aastaselt oled juba mees neil on 5aastane edumaa kõigi ülejäänute ees. 7% · The blood of little Christian boys can fetch a lot of money on the open market! 9% · Juudi lapsed on sunnitud kodus õppima, samas kui teised tegelevad mõttetute sportmängudega või...
4 4 1.2. Teeninduskanalid................................................................................................ 7 2.Klienditeenindaja isikuomadused ja teenindaja roll................................................9 2.1. Teenindaja hindamise kriteeriumid.....................................................................................................................10 2.2.Teenindaja roll.....................................................................................................................................................10 2.3. Peamised klienditeenindaja stressitekitajad........................................................................................................11 3.Hoiakud ja nende kujundamine...
Mõlemad nendest on rühmatestid (5). Tegemist on mittesõnalise intelligentsustestiga, milles minnakse järjest keerulisemate ülesannete juurde (selles seisnebki progresseerumine). Kõik ülesanded on koostatud ühel ja samal põhimõttel ega nõua mingeid erilisi teadmisi, kuid üha raskemate ülesannete lahendamine tähendab, et vastaja õpib testi tehes. Eelnevalt peavad tal olema ainult kujundite nägemise harjumus ning testi pliiatsiga täitmise oskus (1: 123). 3.4 IQ 8 William Stern mõtles 1912. aastal välja IQ (intelligentsuse kvotsiendi) mõiste. IQ võtab arvesse nii indiviidi vaimset kui ka kronoloogilist vanust. See arvutatakse jagades vaimne...
On üritatud välja töötada testi, milles oleks vähe kultuuritausta tundmist eeldavaid küsimusi.[3] John C. Raven lõi progressiivsete maatriksite testi (1938). Tegemist mittesõnalise intelligentsustestiga, milles minnakse järjest keerulisemate ülesannete juurde (selles seisnebki progresseerumine). Kõik ülesanded on koostatud samal põhimõttel, ega nõua mingeid erilisi teadmisi, kuid üha raskemate ülesannete lahendamine tähendab, et vastaja õpib testi tehes. Eelnevalt peavad tal olema kujundite nägemise harjumus ja testi pliiatsiga täitmise oskus (st ta on elus kirjutanud ja näinud paberit). Tihti võib intelligentsustestide kohta kuulda etteheiteid. Head tulemust on raske saada inimestel, kelle lapsepõlvekogemus on olnud teiselaadne. Need testid ei peegelda tema potentsiaali, kuna tema kogemus erineb olulisel määral. N: ei saa inimeselt küsida sõnu, millest ta pole kunagi midagi kuulnud.[3]...
- sõnad - lausete pikkus - küsimuste järjekord (tundlikud teemad) - küsimuste hulk - valikvastused - avatud küsimused - intervjueerija mõjud (välimus, hääl, sugu, rahvus, vanus jms) - küsitletava mõjud (nt. vanus, motivatsioon) küsimustele vastamise tingimused Intervjuu korral säilib küsitlejal võimalus tõsta vastaja motivatsiooni. Arhiiviandmete uurimine. Eelis: andmeid saadakse pika ajaperioodi kohta, katab suuri populatsioone, võimladab koguda informatsiooni sündmuste kohta, mida uurija ise ei saa esile kutsuda (nt. maavärin). Testid Sisaldavad ülesandeid või küsimusi, millele tuleb vastata (nt. intelligentsustestid, isiksusetestid). Tulemusi hinnatakse varem määratud normide põhjal. Psüühika bioloogilised alused. (Allikas: Bachmann, T. ja Maruste, R. (2003). Psühholoogia alused; (vt...
novembriks) Areng -organismi korrapärane liikumine suurema diferentseerituse ja integreerituse poole, hõlmates vaimse, sotsiaalse ja füüsilise seisundi muutuseid. Areng algab munaraku viljastamise hetkest ja jätkub peale sündi. Arengulised muutused toimuvad läbi inimese eluea. Ontogenees organismi individuaalne arenemine viljastatud munarakust kuni surmani, fülogenees organismide ajalooline areng. Arengu käigus toimuvad kvantitatiivsed (hulk, suurus) ja kvalitatiivsed (olemus) muutused. Sotsialiseerumine on protsess, mille vahendusel õpime hoiakuid, norme, motiive ja käitumismudeleid, mida peetakse sobivaks või kohaseks inimestele konkreetses ühiskonnas. Mina-pilt (kogum teadmisi enda kohta) kujuneb läbi interaktsioonide ümbritsevaga (perekond, mängud, rolli võtmine), tagasiside olulistelt teistelt, rolliidenteedi mõju mina-skeemidele. Sotsiaalse võrdluse teooria (soov e...
Wechsler (1896-1981) Wechsler Adult Intelligence Scale Lastele (WISC) ja täiskasvanutele (WAIS, 1955); peetakse parimateks; Eestis olemas 11 alaskaalat, järjest keerulisemaks muutuvad; eesm määratleda tase, kust inimene ei suuda edasi vigadeta lahendada Raveni progressiivsed maatriksid, 1938 J.C. Raven Mittesõnaline, järjest keerulisemad ülesanded (kokku 60); ei nõua mingeid eelteadmisi. Vastaja õpib testi tehes-raskemate ülesannete lahendamiseks peab olema aru saanud kergemate loogikast Mõõdetakse järelduste tegemise oskust, analüüsivõimet Eraldi lastele ja täiskasvanutele Eestis laste testimiseks olemas veel Kaufman-ABC (Assessment Battery for Children) Emotsionaalne intelligentsus Edukus sõltub rohkem just sellest, Daniel Goleman EQ osad: Võime enda ja teiste emotsioone ära tunda Võime enda emotsioone reguleerida...
TEADUSTÖÖ ALUSED............................................................................................4 1.1Teadustöö põhimõisted..........................................................................................4 1.2Teaduskraadid ja nimetused.................................................................................. 8 1.3Teaduslik tunnetus.................................................................................................9 1.4Teaduslik tunnetus realiseerub teadustöö kaudu.................................................12 1.5Teadustöö tingimused..........................................................................................12 1.6Uurimuse kolm huvi............................................................................................13 1.7Mitmesugused...