Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"liikluse" - 305 õppematerjali

thumbnail
14
doc

Autode ja liikluse ajalugu

Jalakäijate puhul kõnniteedel,kangialustes,koridorides ja muudes jalakäijate liiklemiseks ette nähtud kohtadel kehtib tavaliselt samasugune kokkulepe nagu sõidukite puhul maanteedel ja tänavatel. See kokkulepe ei ole tavaliselt normatiivaktidega sanktsioneeritud. Chris Müür 7 11.03.2012 TTK Parempoolse liikluse seaduspärasused on näiteks : · Vastutulev liiklus möödub sõiduvahendi vasakult küljelt · Juhiiste on tavaliselt sõiduki vasakul poolel · Vasakpöördel lõikub sõiduki tee otse liikuva liiklusega · Enamik liiklusmärke asuvad paremas teeservas · Ringteel liigutakse vastu kellaosuti liikumise suunda · Kui jalakäija ületab kaherealist sõiduteed, peaks kõigepealt vaatama vasakule Vasakpoolse liikluse seaduspärasused on näiteks :

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
60 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Liiklus - analüüs

Sel aastal on jaanuarist septembrini juhtunud rohkem liiklusõnnetusi kui ühelgi teisel viimase kümne aasta esimesel üheksal kuul. Tänavu kolme esimese kvartaliga on liiklusõnnetustes surma saanud 152 inimest (neist ainuüksi 31 augustis, mis teeb keskmiselt ühe hukkunu päevas) ning vigasaanuid on 2619 ehk pea kolmsada inimest kuus. Loomulikult on kurva statistikani viinud mitmed põhjused. Tihti süüdistatakse kehvi teeolusid, mitte aga neile vastavaid sõidumaneere ja -kiirust valinud juhte. Sama palju näidatakse näpuga liikluspolitsei vähesele (kuid viimasel ajal dramaatiliselt suurenenud) kohalolekule, justkui täidetaks reegleid sinises mundris ametimehe, mitte enda turvalisuse pärast. Ka viidatakse teede ülekoormamisele, rohketele autodele, kuid liiklusvahendite rohkus ei vabanda nendega järjest hoolimatumalt ümberkäimist. Abstraktselt nimetatakse peamiseks liiklusõnnetuste rohkuse põhjuseks halvenenud liikluskultuuri, justkui unustade...

Eesti keel → Eesti keel
32 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Füüsika kirjand teemal Liikluse mõju ümbritsevale keskkonnale

Robert Rivik Liikluse mõju ümbritsevale keskkonnale 04.02.10 Me saame reisida ja tegeleda kaubavahetusega tänu liiklusele, see on meile kasuks, kuid kas see on hea ka keskkonnale? Selleks, et liiklus saaks toimida on vaja energiat, selle energia saame mootoritest. On olemas mitmeid mootoriliike, inimene kasutab nendest tema jaoks kõige sobivamat, kütusemootorit, mis on keskkonnale kõige kahjulikum. Mootori töötamiseks on vaja ressursse, mida saadakse

Füüsika → Füüsika
30 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

Liiklusõpetus

kohta.Liikleja ei tohi:1)saastada looduskeskkonda kütte või määrdeainetega ega vahetada mootorsõidukil õlisid kohas,mis ei ole selleks ettenähtud.2)kahjustada,risustada ega saastada teed ja teega külgnevat ala.3)liigelda sõidukiga,millel on keskkonda saastav leke. Jalakäija ja sõitja kohustused Teel,millel on eraldusriba,ei tohi liikuda sõiduteel eraldusriba kõrval ega eraldusribal,kui sellel pole kõnniteed. Liikluse korraldamine Liiklust korraldatakse liikluskorraldusvahenditega ja need peavad vastama seaduse nõuetele.Liikluskorravahendeid ei tohi kahjustada ega liiklejate eest varjata. Fooritulede tähendus Ümartuledega foor reguleerib sõidukite ja jalakäijate liiklust.Fooril on kolm ümmargust tuld.Nooltuledega foor reguleerib sõidukite liiklust ristmikul.Foori tuled on noole kujulised.Punane ja kollane tuli võivad olla ka ümmargused,selljuhul kantakse neile noolte kontuurid

Auto → Liiklusõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kirjand ,,Kuidas liikluses ellu jääda?,,

Kuidas liikluses ellu jääda? Eesti Vabariigis on väga palju inimesi surnud liiklusõnnetuste tagajärjel, eriti noori. Kas see on normaalne? Kas peaks korraldama liikluses ellujäämiseks loenguid või tegema filme? Midagi ju peab ette võtma, et Eesti ei kaotaks kodanikke ja meie oma sugulasi.Võibolla peaksid inimesed üldse ainult kodus istuma ja liiklusesse mitte minema, et ellu jääda, või liikuma vaid maa-alustes käikudes. Kas see on tõesti võimalik lahendus? Järgnevalt erinevatest ellujäämisvõimalustest ja ohutusnõuetest pikemalt. Kõige tähtsam asi liikluses on tähelepanu. Selle puudumine nii jalakäija kui ka sõidukijuhi poole pealt võib põhjustada raskeid avariisid. Tähelepanelik tuleb olla näiteks sõiduteed ületades. Väga oluline on vaadata korralikult mõlemale poole, enne üle tee minemist, sest paljud sõidukijuhid peavad ennast tähtsamaks, ega lase jalakäijat üle tee. Autojuhina on oluline jälgida teepeenraid, eriti alevis...

Eesti keel → Eesti keel
47 allalaadimist
thumbnail
7
doc

LIIKLUSÕPETUS

väljastamise korra kehtestab majandusminister oma määrusega . Õuealal ei tohi automootor töötada . Liiklusreeglid Iga liikleja ja kõik muud isikud peavad järgima õigusaktide nõuet . Maanteamet võib suurendada lubatud sõidukiirust kuni 120 km/h . Kohalik omavalitsus võib suurendada lubatud sõidukiirust asula siseselteel 90km/h . Suurema lubatud sõidukiiruse tingimused ja korra kehtestab majandus ja kommunikatsiooni minister määrusega . Olenevalt liikluse ja teeoludest ja sõidukikategooriast võib teeomanik vähendada suurimat lubatud sõidukiirust . Liiklejakohustused Liikleja peab olema viisakas iseenda ja teiste vastu. Peab arvestama teiste liiklejatega ja hoiduma kõigest mis võib takistada liiklust ja mitte ohustama ega kahjustama keskkonda. Liikleja peab juhinduma reguleerija märguandest ning täitma kontrollija kohustusi. Liikleja peab täitma reguleerija korraldusi ka siis kui see on vastuolus liikluskorraldus

Auto → Liiklusõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Eksami küsimused-vastused

CDMA ­ hajaspektersides kasutatav tihendusmeetod. Siin iga infobitt jagatakse k «pilguks» antud kasutajale omistatud koodi abil, mis on ortogonaalne teistele kasutajatele omistatud koodidele. Selle tihendusmeetodit kasutatakse DSSS hajaspektersides. Hajaspekterside on tundetu erinevate mürade ja mitmekiirelise leviga seotud häirete suhtes, võimaldab peita edastatavat infot, võimaldab paljudel kasutajatel kasutada sama ribalaiust. 9. Sidesüsteemid ja sideliiklus; liikluse intensiivsuse muutused. Sidesüsteem ­ süsteem, mis teenindab klientide poolt tekitatud sideliiklust. Sidesüsteemi iseloomustavad järgmised parameetrid: ­ liikluskoormus ­ määratud klientide arvuga. ­ sidesüsteemi maht ­ sidekanalite arv. ­ teenuse kvaliteet ­ määrab sidevõrgu kliend hinnangu sideteenusele. Sideliikluse analüüsides määrataksegi seoseid nende parameetrite vahel. Liikluse

Informaatika → Sidemeetodid
168 allalaadimist
thumbnail
6
xls

Graafika kodutöö

Informaatikainstitu Töö Graafika Üliõpilane Nils Varik Õppejõud Jüri Vilipõld na Tehnikaülikool ormaatikainstituut Graafika Õppemärkmik 082723 Õpperühm MATB-14 Oled konn ja tahad üle tee saada. Liiklus on küll tihe, kuid õige aja saad kindlasti rõõmsalt üle tee. Kaks autot liiguvad etteaimatavalt, ette kolmanda auto eest, sest tema rikub liiklusreegleid. Saab regu raskusastet: konna kiirust ning liikluse tihedust(siinkohal üritasin tih jäljendada teelõigu pikkusega). Tegevustest on võimalik konna eda liigutada ning suvalisel teelõigul seisma jätta(väiksema kiirusega o proovida). Samuti saab jälgida edukaid tee ületamisi ja ebaõnnestu skoori all. Skoori saab ka nullida. Loomulikult on põhiprotseduurid mängu alustamine ja lõpetamine igal hetkel. Kirjutasin koodile juur märkusi, loodan et jääte rahule ning vabandan hilinemise pärast. K paremat, Nils Varik.

Informaatika → Informaatika 2
141 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Teed ja rajatised

1. Põhimaantee, mis ühendab pealinna teiste suurte linnadega, neid linnu omavahel ning pealinna ja teisi suuri linnu tähtsate sadamatega, raudteesõlmede ja piiripunktidega; 2. Tugimaantee, mis ühendab linnu omavahel ning linnu põhimaanteedega; 3. Kõrvalmaantee,mis ühendab linnu alevite ja alevikega, aleveid ja alevikke omavahel või küladega ning neid kõiki põhi-ja tugimaanteedega; 4. Ramp ja ühedustee, mis on liikluse korraldamiseks ja liiklusvoogude kanaliseerimiseks rajatud eri- ja samatasandiliste maanteede ristumisalale; Kohalik maantee on kohaliku liikluse korraldamiseks rajatud maantee. Kohalik tee Kohalik tee on valla-või linnavolikogu otsuse alusel kohaliku liikluse korraldamiseks rajatud kohalik maantee, tänav ,jalgtee ja jalgrattatee ning kohalikuks liiklemiseks ettenähtud talitee. Eratee Eratee on tee, mis paikneb juriidilise või füüsilise isiku kinnisajal

Ehitus → Teedeehitus
24 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Transport ja ekspedeerimise eksami/arvetuse kordamisküsimuste vastused

f. Pisipakid – vedu toimub lihtsustatud tehnoloogia alusel, tavaliselt ei koostata saatedokumente, vaid kogu info on markeeringul 2. Mõisted: vedaja, veoaeg, veering, marsruut, interval, sagedus, veeremi läbisõit Marsruut – sõiduki teekond vedude teostamisel algpunktist lõpp-punkti. Veoaeg – ajavahemik, mis kulub sõidukil marsruudi läbimiseks. Veoring – lõpetatud liikumise tsükkel marsruudil pöördumisega tagasi algpunkti. Liikluse intervall – ajavahemik ükskõik millises marsruudi punktis kahe üksteisele järgneva sõiduki vahel. Liikluse sagedus – sõidukite arv, mis läbivad ükskõik millist marsruudi punkti ühes suunas teatud ajavahemiku jooksul. Vedaja – Veeremi läbisõit - 3. Eestis kehtivad mootorsõidukite kaalu ja gabariitide piirangud  autost ja täishaagisest koosnev autorong ei tohi olla pikem kui 18,75 m  poolhaagisega autorongi pikkus ei või olla enam kui 16, 50 m

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
58 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise autoveo eeskiri

§11. Kulutuste hüvitamine (1) Teehoiukulutuste kompenseerimiseks ja veoga seotud lisaabinõude rakendamise eest võtab tee omanik veose vedajalt või loa taotlejalt tasu «Teeseaduse» § 35 lõike 2 alusel kehtestatud korras. (2) Veo kooskõlastajad, ohutuse kindlustajad ja loa väljastajad võtavad tasu vastavalt tehtud töö mahule ja kulutustele «Teeseaduse» paragrahvi 35 lõike 2 alusel kehtestatud korras. 3. peatükk Liiklusohutuse kindlustamine veol §12. Liikluse reguleerimine (1) Liiklust peab reguleerima juhul, kui vedu võib ohustada või oluliselt takistada muud liiklust: ristmikel, kitsastel teelõikudel, sildadel, ühesuunalise liiklusega teedel, sõites vastu üldist liiklusvoolu jm. (2) Liikluse reguleerimisel peab lähtuma kehtivatest õigusaktidest ning reguleerimine toimuma «Liikluseeskirjas» sätestatud märguannete andmisega. (3) Reguleerija märguanne peab olema hästi nähtav ja üheselt mõistetav. Märguanne peab olema antud

Kategooriata → Veose veokorraldus
16 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Ülegabariidiline veos

väljastatud kirjalik luba eriveose vedamiseks; Erisõiduk on suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise veoseveo ja pukseeritavat seadet vedav sõiduk; Eriveosena veetav pukseeritav seade on veduki haakes järelveetav või ees tõugatav mehhanism, konstruktsioon, ehitis või muu seadis, mis ei kuulu riiklikule registreerimisele; Saateauto on §-is 14 toodud nõuete kohaselt tähistatud B-kategooria auto, mida kasutatakse veol liikluse ohutuse tagamisel ja teiste liiklejate hoiatamisel suur- ja/või raskeveosest; Vedaja on vedu teostav isik, kes võib olla ka veotee kooskõlastuste ja eriloa hankija; Veotee on loal teenimedega või teenumbrite ja -nimedega (kohanimedega) määratud teed ja/või teelõigud, mida mööda peab eriveos liikuma. 1.3 Eeskirja kohustuslikkus Eeskiri on kohustuslik kõigile juriidilistele ja füüsilistele isikutele, sõltumata sellest, millises riigis erisõiduk on registreeritud. 2. Vedu 2

Logistika → Logistika alused
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Nimetu

viivitusega, erinevatel asutustel koostöö käima lükata ja olukorra lahendamist võimaldav tehnika leida. Avalikkusele kättesaadav tormis seisneva hädaolukorra lahendamise plaani eelnõu piirdub aga pigem asutuste tavapäraste tegevuste kirjeldamisega. Unustatud on, et ka politseinike, päästeametnike, teehooldusega tegelevate ettevõtete ja teiste asutuste ning isikute tegutsemisvõime on loodusstiihia poolt mõjutatud ega saa olla tavapärane. Näiteks on politsei ülesandeks märgitud liikluse reguleerimine, samuti sündmuskohal oleva inimeste vara kaitsmine. Selliste lumeolude korral nagu eelmise aasta detsembris saavadki aga probleemid alguse sellest, et lumerohkus lööb liikluse sassi. Iseenesest mõistetav on, et liikluse reguleerimisega tuleb tegeleda, kuid oluline ja avamist vajav on see, kuidas täpselt liiklust erandlikus olukorras korraldatakse. Isikute vara kaitsmine on kindlasti oluline küsimus, kuid pidades silmas inimeste elu ja tervist kui

Varia → Kategoriseerimata
4 allalaadimist
thumbnail
81
pptx

Uue LS muudatused liiklusreeglid 31.08.2010

ametkonnad, kelle pädevuses on liiklusohutusalaste meetmete välja- töötamine ja rakendamine, kohalikud omavalitsused, riiklikud ja mitte- riiklikud institutsioonid, kelle pädevuses on liiklejate koolitamine ja nendes õigete hoiakute ning ohutute liiklusharjumuste kujundamine Kohaliku omavalitsuse tasandil korraldatakse rahvusliku liiklusohu-- tuseprogrammi elluviimist regionaalsete ja kohalike liiklusohutusprog- rammide ning tegevuskavade kaudu Liikluse korraldamine Muudatused üldsätete osas Liikluse korraldamine Liikluse korraldamisel kasutatavad liikluskorraldusvahendid peavad vastama käesoleva seaduse ja teeseaduse nõuetele Liiklusmärkide ja teemärgiste (teekatte- ja püstmärgised) tähendused kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister määrusega Liikluse korraldamine Muudatused üldsätete osas

Auto → Liiklusõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Teedeehituse tehnoloogia

· Kasutada lõikamiseks freesi Kui vuuk moodustatakse vastu jahtunud paani serva tuleb see eelnevalt soojendada või kruntida. Krunditakse: · Sitke naftabituumeniga · Naftabituumen emulsioon · Spetsiaalne vuugiliim Vedela naftabituumeniga valmistatud külmade segude vuuke ei ole vaja kruntida. Kui paigaldamine katkeb tuleb laotur tühjendada ja teha põikvuuk. Põikvuuk tehakse sirge ja risti sõidurajaga, või sellest kuni 30% nurga alla. Tööde vaheaegadeks tuleb liikluse all kattekonstruktsioonide ehitamisel laotatava paani lõpetamisel ehitada peale sõiduramp (ramp peab olema kaldega 1:20). Kulumiskihi pikivuuk tuleb paigutada sõiduradade eraldusjoonele. Katendi laiendustel (ristmikud, bussipeatused) tuleb asfaltsegu laotada nii, et põhilise liiklusvoo sõidurada ei satuks pikivuugile. Mitmekihilise ühepoolse kaldega asfaltkatete puhul tuleb erikihitide pikivuuk üksteise suhtes nihutada vähemalt 15cm võrrra

Ehitus → Teedeehitus
90 allalaadimist
thumbnail
6
docx

20 suurtähe lauset

_ga=1.185352623.74499709.1478599038 5. IRL ja sotsiaaldemokraadid alustasid konsultatsioone uue valitsuse moodustamiseks. http://www.postimees.ee/3900491/otseblogi-irl-ja-sotsiaaldemokraadid-alustasid-konsultatsioone-uue- valitsuse-moodustamiseks 6. NBAs uue rekordi püstitanud Curry vedas GSW võidule Pelicansi vastu. http://sport.postimees.ee/3901691/video-nbas-uue-rekordi-pustitanud-curry-vedas-gsw-voidule-pelicansi- vastu?_ga=1.252463247.74499709.1478599038 7. Lumesadu muutis Tallinna liikluse piinarikkaks. http://tallinncity.postimees.ee/3901729/lumesadu-muutis-tallinna-liikluse-piinarikkaks? _ga=1.245173635.74499709.1478599038 8. Rootsi kuningriik tunnustas TÜ õppejõudu ordeniga. http://tartu.postimees.ee/3901821/rootsi-kuningriik-tunnustas-tu-oppejoudu-ordeniga? _ga=1.214568721.74499709.1478599038 9. 11 klassikalist Hollywoodi näitlejat, kes ei kaotanud kunagi oma ilu. http://www.delfi

Eesti keel → Eesti keel
1 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused

ekspertiisiks või vähemalt insener V kutse erialal mille õppekava sisaldas õppeainet, mis vastab sisule ,,liiklusohutus ja ­korraldus" ning kes on täiendavalt viimase nelja aasta jooksul läbinud liiklusohutuse audiitori/hindaja koolituse Eesti Vabariigis. Mis juhul tuleb sooritada liiklusohutuse auditeerimine ja millal liiklusohutuse inspekteerimine ­ Auditeerimine tuleb teha uusehitise juures, teistel juhtudel võib piirduda inspekteerimisega. Kuidas tähistatakse normides ja standardis liikluse teenindustaset ja mis olukordade tarbeks neid rakendatakse - A-F, enamus liiklusrajatisi projekteeritakse tasemele D, linnas ja selle lähialal lubatakse ka E. Mis näitaja alusel määratakse teenindustase I klassi maanteel - liiklusvoo tihedus, sa/km ühel sõidurajal. Mis näitaja alusel määratakse teenindustase tavalisel kaherajalisel maanteel - ajakulu suhteline pikenemine, %; keskmine kiirus, km/h.

Ehitus → Teeprojekteerimine
61 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Seletuskiri

Laiuse Jõgevamaa Lugupeetud Viive Kibena Põltsamaa Ametikooli direktor SELETUSKIRI 22. november 2009 Lugupeetud direktor Mina, Jana Kask, III kursuse müüja eriala õpilane, olen tihti puudunud koolist seoses transpordi ebakorrapärase liikluse ning koduste põhjustega. Vahemikus 12. - 21. november puudusin koolist, sest olin haigestunud grippi ja kooli tulles unustasin arsti tõendi koju, õppematerjalide vahele, mille ainetunde 22. novembril ei toimunud, see ajendas klassijuhatajat pöörduma direktori poole. Minu puudumised on pahandanud klassijuhatajat eelnevaltki kuna pole ette teatanud, sest meie pere majanduslik seis on raske ning telefoni ja muudki arved on maksmata ning minul pole olnud julgust

Infoteadus → Asjaajamine
280 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Konkurentsianalüüs

KONKURENTSIANALÜÜS Suuremad konkurentsid meile oleksid: Ainutootja Eestis- Ainutootjaks Eestis oleme meie, kuna siin on ka võimalik kõva konkurentsi pakkuda ka naaberriikidele. Siin on odav tööjõud ja samas siit saab laiendada kergesti oma toodet ka jõukamatesse riikidesse kuna rikkamad riigid on meie naaberriigid. Trantsport on ka sobiv ning mugav. TWN Traffic control systems ( UK)- Ettevõtte eesmärk on kavandada ja toota liikluse kontrollisüsteeme ja valgustatud liiklusmärke , kasutades uusimaid tehnoloogiaid . Sisevalgustusega liiklusmärke kasutatakse LED (Light Emission dioodid ) ja peamine on tehnoloogia , sest see võimaldab parandada usaldusväärsust, andes märkimisväärset kokkuhoidu, hooldust ja energiat. Ekta (UKR)- EKTA on väga istuv tehnoloogiline ettevõte, mis arendab, toodab LED-ekraani lahendusi erinevatel turgudel.

Majandus → Konkurents
13 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Turism

TURISM Riivo Lomp 9.klass Laeva Põhikool MIS ON TURISM?  Turismiks loetakse nähtust, kus inimene viibib  väljaspool oma elukohta lühikest aega, vähem  kui aasta.   Majandusharu – 12­15mlj inimest   Turismi jaotatakse kaheks:       *siseturism­elukohariigi piirne reis      *välisturism­ reisimine välisriikides MIKS REISITAKSE JA MILLEGA? Tervis, Religioon Puhkus Lennukid 27% Bussid, 51% 51% Äri Autod ,am eti 41% rei Muu 15 s id % 7% Laevad 6% Rongid 2% PEAMISED TURISMIMAAD Turiste (miljonites) 1. Prantsusmaa 76,8 2. USA 59,7      3. ...

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Politseinike koostöö võimalused siseriiklikul tasandil

Politseinike koostöö võimalused siseriiklikul tasandil Politseiniku töö on töö, mis nõuab palju tähelepanu ja hoolikust, ilma vastastikuse abita ei saa. Politseinikud jälgivad seaduste järgmist, registreerivad seaduserikkumisi, püüavad kurjategijaid ja abistavad inimesi. Samuti on politsei tähtsaks ülesandeks koostöö Eesti politsei siseriiklikeks koostööpartneriteks on: 1. Maanteeamet, mille ülesandeks on liiklusohutuse suurendamine, liikluse ja transpordi korraldamine. 2. Piirivalveamet, mille funktsiooniks on merepääste Eesti vetes. (2010.ndal ühines piirivalveamet koos muude politsei-, piirivalve- ning kodakondsus- ja migratsiooniametkondadega Politsei- ja Piirivalveametiks.) 3. Maksu-ja Tolliamet, millel on juhtimisfunktsioon ja mis teostab riiklikku järelevalvet ning kohaldab riiklikku sundi ette nähtud alustel ja ulatuses. 4

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kodune töö

Lubab ristmiku ületada , kui ei ole teisi liiklejaid - Lubab ristmiku ületada , kui on teisi liiklejaid - 3. § 2 Mis on kerghaagis Haagis, mille täismass ei ületa 750 kilogrammi; + Haagis,mille täismass ületab750 kilogrammi - 4.§ 7 Kui fooris vilgub roheline tuli Võib ristmiku ületada + Ei või ületada ristmikut - 5. § 8 Liikluse reguleerimise märguanded antakse Käega + Punase helkurkettaga + Musta-valgevöödilise sauaga + 6. § 14 Sõidukiirused Asulasisesel teel 70 kilomeetrit tunnis - Asulasisesel teel 55 kilomeetrit tunnis - Asulasisesel teel 50 kilomeetrit tunnis + 7. § 18 Liikleja ei tohi raudteed ületada

Auto → Liiklus
76 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Tahan liigelda ohutult

Ma ei tunne seda, et ma astun liiklusesse ja võiksin end lõdvaks lasta. Kuid see peaks nii olema. Elu on lühike ja seetõttu peabki olema äärmiselt ettevaatlik. Kõikjal on reklaamid ,,Kanna helkurit," ,, kinnita turvavöö," ,, kiiruspiirang 50," kuid sellest jääb ikka justkui väheks. Inimestel puudub ohutunnetus või on see mõtlemine ,, minuga ei juhtu midagi"- ei tea ning seda ei teagi keegi. Mina ise saan teha vaid seda, et teen endale liikluse selgeks ning järgin ohutusnõudeid. Asja teebki karmiks see, et mina võin ju käituda õigesti, kuid kui tuleb mingi purjus autojuht ja sõidab minu kui ka enda vigaseks või surnuks ning ülejäänud elu lükkame ratastooli, siis kaob küll igasugune austus endavastu Liigelda ohutult ei saa keegi ning ei hakka ka saama, aga me tahame ning seetõttu me seda ka üritame ja mõtleme ikka edasi, et minuga ei juhtu midagi.

Eesti keel → Eesti keel
18 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Nimetu

maitsvaid tooteid. kolleegidega ja tulemuslikumaks. hulgas, et Selveri kauplused ümbritseva Meeskonnas informatsiooni asuvad liikluse kogukonnaga. valmivad sõlmpunktides ja · säilitami professionaalsed võimaldavad seks ei lahendused. seetõttu kliendile pea Usaldusväärse

Varia → Kategoriseerimata
46 allalaadimist
thumbnail
150
pdf

Transport, keskkond ja elukvalitreet Tallinnas, 2007

Kesklinnas ja Nõmmel. Kõige enam tuntakse end jalakäijana ohustatuna Kesklinna, Kristiine ja Nõmme piirkonnas. Ka eelmise küsitluse ajal oli see arv Nõmmel üks kõige kõrgemaid. 2000.a. küsitluse andmetest ilmnes, et 33,3% vastajatel oli ohustatuse tunne tekkinud seal, kus jalakäijal oli olnud eesõigus. Näiteks ilmneb siin selgelt valgusfooriga reguleerimata vöötraja eluohtlikkus, trammist väljumise ja ka kõnniteel kõndimise ohtlikkus. 2000.a. küsitluses ilmnes, et liikluse ohtlikkuse tajumisel olid eri vanuses vastajatel suured erinevused. Kõige enam märgiti, et liikluses olid end tundnud ohustatuna 20-29 aasta vanused vastajad (73%), kõige vähem aga üle 65-aastased vastajad (52%). Selged erinevused ilmnevad ka harituse osas kuivõrd ohustatuna end liikluses tuntakse. Nii märgib kõrgharidusega vastajatest 76%, et nad on tundnud end liikluses ohustatuna, keskharidusega vastajatest 64,8% ja põhiharidusega vastajatest 49%

Sotsioloogia → Keskkond ja säästev areng
9 allalaadimist
thumbnail
21
ppt

Turism põlvamaal

TURISM PÕLVAMAAL Sirle Prei M-08 Põlva, kui turismimagnet :) · Põlva ilus maastik ja veel ilusama loodus on ära võlunud turistid, kes seda tihti külastavad. Külalisi on nii Eestist, kui ka välismaalt. Vaatamisväärsused ja kohad kus on mõtet käia.. · Põlval on väga palju ilusaid kohti, kus pole käinud isegi kõik põlvamaalasedgi, kuid kus käib väga palju välisturiste nimelt on turistide tiheda liikluse tõttu isegi mõned kohad ajutiselt suletud nagu näiteks: Akste Sipelgariik ja Piusa koopad. Taevaskoja Piusakoopad Midagi huvitavat tegemist: Taevaskoja kõrgseiklusrada Kanuuga Ahja jõele... Saabumine sipelgakuningriiki · Kiidjärvel asub Sipelgakuningriik, kus on umbes 200 sipelgapesa. Matkarajad · Tilleoru matkarada · Suur-Taevaskoja ­ Otteni matkarada · Saverna matkarada · Valgesoo matkarada · Võhandu jõe ürgoru matkarada

Informaatika → Arvutiõpetus
30 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Liiklusohutus

Toodetakse üha enam uusi sõidukeid ning nende erinevaid mudeleid. See on viinud selleni, et peaaegu igal inimesel, kes omab mingi sõiduki juhilube, on oma sõiduvahend. Olgu selleks siis auto, buss, mootorratas või mõni muu liiklusvahend. Liiklusohutus on väga oluline teema, millele peaks iga inimenetähelepanu pöörama. Oleme me ju kõik liiklejad. Kes jalakäija rollis, kes ratta- või autojuhi rollis jne. Kahjuks kaasneb tiheda liikluse tõttu tihtipeale ka õnnetusi. Tänapäeval on inimestel meeletult kiire ning seetõttu ei pöörata tihtipeale ka liikluses toimuvale tähelepanu. Inimesed saavad liiklemist turvalisemaks muuta justnimelt tähelepanu liiklusele suunates. On juhtunud palju õnnetusi, kus inimene on nutiseadme tõttu liiklusohtliku olukorra või koguni õnnetuse põhjustanud. Seetõttu oleks targem liikluses olles nutiseade üldse ära panna. Teine väga oluline asi, mida

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Liikluspsühholoogia

suunata eest kõrvale ja tahavaate peeglitesse. Pilgu ümbersuunamiseks kulub umbes 0,15...0,25 s. ja pilgu kinnistamiseks veel teist samapalju. Täieliku ülevaate saamiseks võib kuluda kuni 1s. Tahavaate peeglite kasutamisel veelgi rohkem. Sel ajal aga võib jääda nägemata eespool toimuv oluline sündmus. Külgsuunast lähenevat sõidukit on raskem märgata seoses juhi piiratud nägemisväljaga, terava erinevuse puudumisel taustast (näiteks valge auto lumisel taustal) ja tiheda liikluse korral oma sõidusuunas. Väga oluline on teada ka silma kohanemisest liikumisel valgustatud ruumist pimedasse: esialgu silm ei suuda pimedas ruumis midagi eristada, kuid mõne aja pärast silm kohaneb ja nägemis- teravus võib olla piisav. Selline silma kohanemine aga väsitab tugevalt silma. Üldse võib öelda, et auto juhtimist öisel ajal valgustamata teel iseloomustab reageerimise halvenemine, valguse vähesus ja sagedane nägemisadaptatsioon (silma kohanemine valguse muutumisele) tiheda

Auto → Liiklusõpetus
78 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

COLREG

peab ohutu möödumise võimaldamiseks võtma asjakohaseid meetmeid, tuleb mööda sõita kavatseval laeval anda oma kavatsusest märku helisignaaliga. • Kui asjaolud lubavad, tuleb kõikidel laevadel vältida ankrusse jäämist kitsuses. Reegel 10. Liikluseraldusskeem  Liikluseraldusskeemi kasutav laev peab: - sõitma asjakohasel sõidurajal seal kehtestatud liikluse üldsuunas - hoiduma võimalikult kaugele liikluseraldusjoonest või -vööndist - üldjuhul sõitma sõidurajale või lahkuma sellelt raja otstes; kuid kui laev sõidab sõidurajale või lahkub sealt ükskõik kummast küljest, peab ta seda tegema liikluse üldsuuna suhtes võimalikult väikese nurga all  Laev ei tohi kasutada rannasõiduala, kui ta saab ohutult kasutada lähedase liikluseraldusskeemi ettenähtud sõidurada

Merendus → Merendus
5 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Sõiduplaaniühiskond

Kokkuvõtteks võib öelda, et aeg mängib väga olulist rolli meie elus. Aeg esineb näiteks tipptunnina liikluses, mil liiklus venib nagu näts. Paljudele inimestele on faktid olulised ehk kindlad ajad, mil peaks peatuses ootama liiklusvahendit. Kui peaks, aga midagi muutuma ning vahele tulema, siis võib ka maha jääda ning uut ootama jääda. Selle vältimiseks tuleks alati leida aega, et mõni minutike varem juba peatuses oodata. Kindlasti on olemas ka muudatusi, mida tuleks liikluse hõlpsamaks muutmiseks tegema, näiteks lisarajad ja tasandid.

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Tulemüür, paroolide turvalisus, UAC

vaikimisi on kõik keelatud ("Deny all" põhimõte), s.t algselt on tulemüürist juurdepääs kõigile teenustele suletud ning lubavaid reegleid hakatakse lisama vastavalt vajadusele. Reegleid saab luua: võrguprotokolli järgi ­ TCP, UDP, ICMP lähteaadressi järgi lähte teenuspordi järgi sihtaadressi järgi sihtteenuse pordi järgi internetti pöörduva rakenduse järgi Eelnevate tunnuste järgi saab koostada reegleid nii siseneva kui väljuva liikluse filtreerimiseks. Näiteks reegel "Permit tcp any 1.1.1.1 25" lubab meililiikluse meiliserverisse ­ suvaliselt IP-aadressilt ning suvalisest pordist tulnud tcp-protokolli liikluse meiliserveri (IP aadressiga 1.1.1.1) 25. (smtp-) porti. Personaalsed tulemüürid kasutavad rakendustepõhist reeglistikku, mis võimaldavad lubada või keelata konkreetse rakenduse pääsu internetti. Tulemüür iseenesest ei paku veel mingisugust turvalisust, sest tulemüür on nii hea, kui head on selle reeglid

Informaatika → Andmeturbe alused
72 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Riistvara KT

1. Selleks, et oleks võimalik tagada õige info jõudmine õigesse kohta, on emaplaadil liikluse korraldamiseks võetud kasutusele erinevad süsteemi ressursid, millised(4)? 4p V: Nendeks on: Mäluaadressid, Sisend-väljund aadressid (I/O addresses), Katkestused (IRQ-Interrupt ReQuest), Otsemällupöördumise õigus (DMA - Direct Memory Access) 2. Mida ütleb ,,Moore seadus" ja kas tänapäeval see ka kehtib? 2p V: Moore'i seadus ütleb, et umbes iga kahe aasta järel on transistorite arv protsessoris kahekordistunud. Hetkeliselt see isegi veel kehtib. 3

Tehnoloogia → Arvuti riistvara
3 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Teedeehituse tehnoloogia kordamisküsimused

27) pikifilter toru paigutatakse 30cm sügavusega kraavi mis asetseb sõidutee serva kohal 28) on kahte tüüpi katendeid -jäigad katendid (paks suure tugevusega tsement betoon kiht katab seotud stabiliseeritud kihti) -looduslikest materjalist elastsed katendid(ülemised kihid on suurema tugevuse saavutamiseks seotud) katendi ül on kaitsta katendi konstruktsiooni 29)katendi komponendid on kate katend ja muldkeha 30)eeldatav liikluskoormus 1 pinnastekoormuste suurus 2 liilussagedus 3 liikluse koosseis keskonna tingimused 1 termiline mõju(põhjustab materjali paisumist ja kokkutõmbumisel mahu muutust) 2 külmumine (tekib külma kerkelisus) 3 kiirgus (põhjustab bit oksuteerimist ja muudab rabedaks) 4 niiskus/vesi(muudab materjalid pehmeks) 31)teekatendi hooldamine -vee eemale hoidmine katendi konstruktsioonist. Kate tuleb hoida vee kindlana ning tagada vee ära vool(tee servadesse ei tekiks lompe)

Ehitus → Teedeehitus
73 allalaadimist
thumbnail
4
ppt

Sõidukiirus

SÕIDUKIIRUS Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse selliseks, mille puhul on arvestatud: · tema sõidukogemusi · teeolusid · tee ja sõiduki seisundit · veose iseärasusi · ilmastikutingimusi · liikluse tihedust · ning muid liiklustingimusi, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees. Juht peab vähendama kiirust ning vajaduse korral peatuma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb. Suurim lubatud sõidukiirus: · asulasisesel teel kuni 50 km/h · asulavälisel teel kuni 90 km/h · õuealal 20 km/h Suurimat lubatud kiirust võib maanteeamet tõsta asulavälistel teedel "A" ja "B" kategooria

Auto → Liiklusõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Liikluskorraldus pilet 16

võimalikke konflikte jalakäijatega. Ei saa kindlalt väita, et ühesuunalistel tänavatel oleks olulisi eeliseid võrreldes kahesuunalistega, juhul kui muud liikluskorralduslikud meetmed jäävad samaks. 6. Nähtavuskaugus ristmikel? Kaugust, mille ulatuses peab olema tagatud nähtavus lõikuvale teele, nimetatakse nähtavus -kauguseks ja sõltuvalt ristmiku liikluskorralduse tüübist, kõrvalteelt läheneja liikluse jätkamise suunast ning projektkiirusest sõidueesõigust omaval suunal võib see punkt, kuhu nähtavus tuleb tagada, olla erinev. Vajalikud nähtavuskaugused lõikuvatel teedel on nähtavuskolmnurga haaradeks. Nähtavus -kolmnurgas ei tohi paikneda ühtki nähtavust piiravat takistust. Juhul, kui takistuste kõrvaldamine ei ole võimalik, tuleb kasutada sellist liikluskorraldust, mis võimaldab väiksemat nähtavuskolmnurka. Ristmiku lahendus tuleb kavandada sellisena, et

Logistika → Logistika
6 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Teedeehituse eksam

39. Taastusrongide koostamine teel stabiliseerimisel 40. Tsementstabiliseerimine 41. Bituumenstabiliseerimine 42. Vahtbituumeinga stabiliseerimine 43. Pindamistööde projekteermis etapid 44. Iseloomusta 1­kordset ja 1 ½ - kordset pindamist 45. Iseloomustada 2-kordset ja ¼ -kordset pindamist 46. Iseloomustada 2 ½ kordset pindamist 47. Sideaine valamine pindamisel 48. Killustiku puistamine pindamisel 49. Pindamiskihi rullimine ja lahtise killustiku eemaldamine 50. Objekti tähistamine ja liikluse reguleermine pindamistöödel 51. Mustsegude valmistamine ja ladustamine 52. Asfaltsegude vedu. 53. Asfaltsegude laotamise tempertatuurid, kihtide paksused. 54. Asfaltsegude laotamisel piki-ja põikvuukide tegemine. 55. Põik ja pikivuukide rullimine 56. Teerulli liikumissuuna valik, manööverdamine teerulliga asfaltsegu rullimisel. 57. Liiga kõrge ja madala rullimistemperatuuri tunnused 58. Eriti jäiga asfaltsegu tihendamine 59. Erinevused vibrorulliga rullimisel 60

Ehitus → Teedeehitus
108 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Linnageograafia eksamivariandi küsimused ja vastused

maailmapiltidest. Arendada välja kontekstile vastavaid kriitilisi ühiskonna- ja ruumiteooriaid, ka mänglev stiil. Linnageograafia kiire areng 1990ndatel (LA koolkond). Eesti: linnageograafias mõned tudengite, magistrantide tööd sh. ka „mängleva stiiliga“.20. sajandi modernlistliku linna funktsionalistlikud baastõed ja linnaruumi jagamine elamise, töötamise ja vaba- aja ja liikluse vahel seatakse kahtluse alla. Puhtad vormid majades saavad mitmeid alternatiive. Potsmodernism esitab väljakutse modernistlikule mõtteviisile ning modernistlikele põhimõtetele, väärtustele ja ideaalidele. 7) Võrdle Burgessi ja Hoyti linnamudeleid: Burgessi ringmudel- maakasutus areneb ärikeskusest kaugemale järgides kontsentrilisi ringe. Tsentralisatsioon ja detsentralisatsioon linnas on inimökoloogiliste

Geograafia → Geograafia
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Transpordiökonoomika spikker

· Viimase komponendi olulisust kirjeldab ristelastsus ­ üks osa kogu hinnaelastsusest. · Täiendkaubad - misiganes kaubad, mille puhul ühe kauba nõudluse muutus toob kaasa teise kauba samasuunalise nõudluse muutuse isegi kui selle hind jääb samaks. · Pikaajaline nõudluse sissetuleku elastsus jäi linnasisese ühistranspordi puhul vahemikku -0.4 kuni -1.0. · Teenustaseme mõiste alla kuuluvad: · Liikluse tööaeg · Sagedus ehk intervall · Ühissõidukite täituvus Nõudluse elastsuse mõõtmine · Keeruline ülesanne: ­ Turud ei ole homogeensed, vaid koosnevad väikestest komponentidest, nt reisiraudtee turg sisaldab reise vägagi erinevate lähte- ja sihtkohtade vahel ning erinevatel eesmärkidel, näiteks pendelreisid, vabaajareisid, ärireisid Näited elastsusest · Autokütuse hinnaelastsus -0.3, aga pikaajaline kuni -0.7.

Logistika → Transpordiökonoomika
66 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Kuidas säästa energiat?

Autod · Autode ühiskasutus · Auto jagamine · Sõidutehnika -ühtlane ja rahulik sõidustiil · Automaatkäigukastiga auto on säästlikum · Nelivedu kulutab rohkem kütust · Väldi tipptunnil sõitmist · Regulaarne hooldus Keskkonnasäästlik auto · Elektrienergial töötavad autod · Päikese- ja elektrienergial töötavad autod · Kerge linnaauto · Tulevik- suruõhuauto Huvitavat · Ülemäärase autode hulga tõttu on paljudes Euroopa linnades liikluse keskmine kiirus madalam kui hobuveokitel 20. sajandi alguses · Ühte lähirongi mahub 300 inimest, sõiduautodega liigeldes tekitaksid nad 2 kilomeetri pikkuse autoderea. · Eesti autostus 90ndatel aastatel kiiremini kui mistahes Euroopa riik oma ajaloo jooksul. Tallinnas on viimase 10 aastaga sõiduautode arv kasvanud 2,5 korda. Samal ajal on ühistranspordi osakaal oluliselt langenud. Tuulegeneraatorid maanteel. · Kujundatud Arizonase üliõpilaste poolt.

Geograafia → Geograafia
46 allalaadimist
thumbnail
2
docx

MÄRGUKIRI

MÄRGUKIRI Kellele: Urmas Kukk Kellelt: [...] Kuupäev: 21.10.2011 Asi: Liiklusseaduse muudatused Selle märgukirja ülesanne on valida 2 liiklusseaduse muudatusi, valida need, mis on autori arvates tegi situatsiooni teel halvem ning kommenteerida ja välja pakkuda paremad võimalused liikluse reguleerimiseks. I UUE LIIKLSUSSEADUSE KUJUNEMINE Alates käesoleva aasta 1. juulist hakkab kehtima uus liiklusseadus, mis ühendab Eesti teeliiklust reguleeriva kahe põhiakti ­ liiklusseaduse ja Vabariigi Valitsuse 2. veebruari 2001. a määrusega nr 48 kehtestatud ,,Liikluseeskirja" sätted. Uus liiklusseadus võimaldab seaduse tasandil rahvusliku liiklusohutusprogrammi selgemat reguleerimist ja loob suuremad eeldused liiklusohutuse paranemiseks Eesti teedel. Alljärgnevalt on välja toodud materjalid olulisimate muudatuste kohta seoses uue liiklusseadusega. Muudatused: · Halva nähtavuse korral on helkuri kandmi...

Õigus → Õigusalane kirjutamine
31 allalaadimist
thumbnail
4
docx

TÖÖKESKKONNA OHUTUS

VIIMANE LAHKUJA TÕMBAB VÄLJA KÕIK EL. SEADMED . 4) PÕRANDAD JA LIIKUMISTEED Liikumistee all mõistetakse jalakäijate ,sõidukite või mõlema jaoks ettenähtud teed , mis hõlmab; 1) Treppe 2) Statsionaarset redelit 3) Läbipääse 4) Väravaid või laadimis estakaade Põrandad ja liikumisteed peavad olema puhtad(puhastatavad ) ja piisavalt tugevad nendele asetatud raskustele ja ettenähtud liikluse jaoks. EI TOHI OLLA LIBEDAD,AUKLIKUD , EBATASASED. Liikumiskiirus territooriumil peab olema piiratud. Töötajad tuleb kaitsa liikuvate mehanismide eest , tagades neile piisavalt laia tee. Treppidel peab olema käsipuu vähemalt ühel pool , ühelt korruselt teisele ei tohi kasutada redelit .

Muu → Töökeskkond
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Nafta seos maailmapoliitikaga

teiste riikide transporditavast naftast, jäävad sõltuvateks ning nafta varusid omavad riigid saavad nii kasvatada oma ülemvõimu teiste sõltuvate riikide suhtes. Riikidel, kellel pole piisavalt naftavarusid või puuduvad need üldse, on oht mitte ainult majanduslikul tasemel lüüa saada, vaid ohu seab see ka kõikidele tööstustele. Samuti on enamus masinate kütuseid nafta baasil põhinevad ning see omakorda võib paisata segamini ka transportiva tööstuse ja üleüldise liikluse nii kaupade kui ka tööjõu osas. Minu arvates on praegune nafta tootmine tohutult suur ning seda ei saa ju lõpmatuseni jätkuda. Samuti lähevad kütuste jms hinnad järjest kallimaks . Tuleks leida uus tehnoloogia, mis asendaks naftat. Sellevõrra jätkuks naftat kauemaks. On tehtud küll elektriautosid, kuid nende vastu ei tunta eriti huvi, sest need on veel algelise tehnoloogiaga ning väikese kasuteguriga.

Keemia → Keemia
8 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Praktika aruanne, Valga Selver

kaupluste arvu ning laienes pealinnast väljapoole. Teine aktiivne laienemisaasta oli 2005- lisandus 9 uut Selverit. Selveri ketti kuulub 23 kauplust, neist 9 Tallinna erinevates piirkondades. Iga Selveri nimi viitab enamasti piirkonnale või linnajaole, kus Selver asub. Selveri missioon ehk peamine eesmärk on luua ja hoida kliendi usaldust. Luua sõbralik õhkkond, teenindada kiiresti ja asjatundlikult, pakkuda kvaliteetseid kaupu ja Selveri Köögi maitsvaid tooteid. Selveri kauplused asuvad liikluse sõlmpunktis ja võimaldavad seetõttu kliendile kiiret ja mugavat poeskäiku. Selveri eripäraks on oma Selveri Köök, mis pakub laias valikus maitsvaid ja uudseid salateid, kulinaaria- ja pagaritooteid. Lisaks on Selveril juba suur hulk oma kaubamärki kandvaid tooteid, mis on valmistatud spetsiaalselt Selverile. Kõik omatooted on tervislikud, sõbralikud ja silmatorkava kujunduse ning hea hinnaga.

Majandus → Müügitöö alused
271 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

GPSnavigeerimine Taevaskoda

Taevaskodade matkarada Luua Metsanduskool LRJ-II KOHALEJÕUDMINE ÜLDINFO I · Taevaskodade matkarada asub Põlvamaal Põlva vallas, on 3,0 km pikk ja kulgeb Ahja jõe mõlemal kaldal. · Rada algab Taevaskoja asula ja Kiidjärve vahelisel teel asuva Saesaare asula ligiduses paiknevalt RMK Saesaare parklast. · Kogu rada kulgeb Ahja jõe maastikukaitsealal, mille valitsejaks on Põlvamaa Keskkonnateenistus. · Raja kavandasid Kiidjärve-Kooraste puhkeala töötajad. ÜLDINFO II · Raja alguses on infostend raja ja puhkeala kaardiga, rajale suunavad viidad. · Rajal on 10 huvipunkti selgitavate tahvlitega inglise, vene ja eesti keeles. · Raja raskusaste on keskmine, kuid jõe järskudel kallastel ja treppidel on kukkumisoht, eriti märja ilmaga. · Üle piirete ronimine ning liivakivipaljanditele kirjutamine on keelatud. Raja algus ja lõpp · Taevaskodade matkarada algab ja lõpe...

Metsandus → Gps navigeerimine
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Sünopsis - United 93

hooned, nagu nt: Maailma Kaubanduskeskuse kaksitornid, Pentagon ja Washington DC. Lennuk, mis pidi tabama Washingtoni, ei jõudnudki kunagi oma eesmärgini – see oli lend United 93. Film algab stseeniga, kus 4 al-Qaeda terroristi Ziad Jarrah, Saeed al-Ghamdi, Ahmed al-Nami ja Ahmed al-Haznawi palvetavad enda New Yorki hotellis. Edasi suunduvad nad Newark Liberty rahvusvahelisse lennujaama, kus nad pääsevad ilma ühegi kahtlustuseta saatuslikku lennuki. Tiheda liikluse tõttu hilineb lend 40 minutit, kuid viimaks stardib lennuk San Francisco poole. Samal ajal kui lennujaamas stardib järjekordne kaaperdatav lennuk, saab äsja edutatud FAA juht Ben Sliney teada, et American Airlines Flight 11 on kaaperdatud ja et kokpitis võimust võtnud Mohamed Atta on raadios öelnud lennuliikluse juhatusele: „Meil on mõned lennukid“ – viidates neljale kaaperdatud lennukile. Mõni minut hiljem sõidab American 11 sisse Maailma Kaubanduskeskuse põhjapoolsemasse torni

Filmikunst → Film
5 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Liikluseeskiri jalakäijatele

Üldsätted § 2. Käesolevas määruses kasutatavate terminite sisu seletatakse järgmiselt: 11. Jalakäija all mõistetakse vastavalt «Liiklusseaduse» § 7 lõikele 2 isikut, kes kasutab teed liiklemiseks jalgsi või ratastooliga. Jalakäija all mõistetakse ka isikut, kes kasutab liiklemiseks rula, rulluiske, -suuski, tõukeratast, -kelku või muid nendesarnaseid abivahendeid. § 4. Liikleja ja liikluse korraldaja peavad täitma käesoleva määruse nõudeid. § 7. Määruse lisa 2 kohase ajutise (teisaldatava alusega) ja alalise liiklusmärgi nõude vastuolu korral tuleb juhinduda ajutise liiklusmärgi nõudest. § 10.Keegi ei tohi kahjustada ega liiklejate eest varjata liikluskorraldusvahendit, seda selleks volitusi omamata paigaldada, teisaldada või eemaldada. § 12. Keegi ei tohi paigutada kõnniteele või teepeenrale seadmeid või materjale, mis

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Looduseetika

kui inimkond peaks kasvama veel siis see peatatakse erinevate faktorite poolt nagu otsa saab toit ja vesi , pinged ühiskonnas viivad sõdadeni, inimesed surevad enne aegselt haigustesse energia raiskamine viib süsinik di oksiidi suurenemisele atmosfääris, mis oma korda põhjustab kliima soojenemisest ja sellest tulenevate tormide ja üleujutuste kasvuni. põhjused miks loodus eetika on tänapäeval nii oluline; ökoloogiline kahjustus tööstuse liikluse poolt, prügi hulga kasv maailmas, radioaktiivne aatomi energia ja tuuma relvad, energia ja loodus ressursside raiskamine Eesti loodus on meie kõigi, kogu rahva ühisvara, millest on õigus osa saada igaühel. See asetab igaühele, kes loodusega kokku puutub, nii matkajale, puhkajale kui maaomanikule ja maavaldajale kohustuse hoida loodust inimväärse, puhta ja kaunina. Põhjamaiselt hapra looduse koormustaluvus pole suur, seepärast tuleb kaitsta tema häirimatust ja elustikku. Nii

Filosoofia → Eetika
40 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Metskits

Pärast jooksuaega septembris hakkavad metskitsed külastama heinaädalaid ja hiljem taliviljaoraseid. Vaenlased. Metskitsel on arvukalt vaenlasi. Kõige ohtlikumad on hundid ja ilvesed. Arvestada tuleb ka rebast, kes murrab tallesid. Seda kinnitab sagedane tallede jäänuste leidmine rebaseurgude juurest. Ka metssiga võib tallesid murda. Juhuslikeks vaenlasteks on kassikakk ja kaljukotkas. Palju metskitsetallesid hukkub heinakoristustööde ajal vikatite ees. Palju metskitsi hukkub liikluse tõttu suurtel teedel. Metskits on vastuvõtlik mitmetele haigustele. Nakkushaigustest on esinenud marutaudi. Metskitsed võivad haigestuda ka siberi katku, suu-ja sõrataudi, tuberkuloosi. Kopsupõletik, eksudatiivne pleuriit, vahelihasepõletik on haigused, mida esineb enamasti sügava lumikattega külmal talvel.

Bioloogia → Bioloogia
22 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

Lauamäng maailma riikide teemal

3. Kleepisime papitükile must-valge maailmakaardi. 4. Otsisime internetist sobivad riigid, mida kasutasime lauamängu tegemisel. 5. Värvisime välja valitud riigid erinevate värvidega. 6. Mõtlesime igale riigile kohased tegevused/ülesanded. 7. Varusime vajalikud nupud ja täringu. 8. Mõtlesime välja lauamängu reeglid. Lauamängus sisalduvad tegevused: Austraalia- Proovi veeretada võimalikult suur number. India- Tiheda liikluse tõttu jääd kaks korda vahele. Hiina- Käid vaatamas Suurt Hiina müüri ning jääd ühe korra vahele. Jaapan- Lendad Tokyost otse Mongoolia pealinna Ulan Bator-i. Mongoolia- Reisid bussiga Kasahstani. Kasahastan- Külastad kohaliku farmi, kus sõidad eesliga, selle tõttu jääd ühe korra vahele. Venemaa- Lähed Siberisse matkale, kuid eksid, selletöttu jääd kolm korda vahele. Soome- Sõidad laevakruiisiga Helsingist Stockholmi.

Muu → Ainetöö
24 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kus saab õppida lenduriks?

6 3.TÖÖ ISELOOM Piloodid on põhjaliku ettevalmistusega professionaalid, kes piloteerivad kas lennukit või helikopterit ning täidavad lennutegevusega kaasnevaid mitmeid erinevaid ülesandeid. Enamus lennukipiloote transpordivad reisijaid või kaupu (nn äriline lennutransport ­ reisijate, lasti ja postivedu), samas aga võivad nad täita ka niisuguseid ülesandeid nagu väetiste külvamine õhust, õhusõiduki katsetamine, kustutustööd tulekahjude korral, liikluse jälgimine, vigastatud inimeste päästmine või evakueerimine, merereostuse avastamine (nn lennutööd). Uus tehnoloogia suudab täita paljud ülesanded. Olenevalt kaalust, varustuse keerukusest, lennukaugusest jne mehitatakse õhusõidukid ühe või kahe piloodiga. Õhusõiduki meeskonda võivad olla lülitatud veel navigaator ja pardainsener. Kaasaegsed ärilises lennutranspordis kasutatavad lennukid lendavad valdavalt kahe piloodiga. Hindamatut abi osutavad lennuki-

Muu → Amet
25 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun