Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Add link

Arengupsühholoogia loeng (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks on vajadus uurida arengut?
  • Mis on arengupsühholoogia?
  • Kuidas tuleks lapsega rääkida?
  • Miks üldse kognitiivset arengut käsitletakse?
  • Kuidas toimuvad muutused laste mõtlemises?
  • Miks on laste mõtlemises suured individuaalsed erinevused?
  • Kuidas mõjutab aju areng kognitiivset arengut?
  • Kuidas mõjutab sotsiaalne keskkond kognitiivset arengut?
  • MIS ON KAASA SÜNDINUD?
  • Kuidas teadmised tekivad ja kujunevad?
  • KUIDAS ARENG TOIMUB?
  • Mitu venda ja õde on tema vendadel?
  • Mida mees peaks tegema?
  • Kaua see kestab 18-20-ndate eluaastate keskpaik või lõpp?
  • Kes teismelist ümbritsevad kui suurt tähelepanu probleemidele pöörata?
  • Milleks üldse klassifikatsioon?
  • Mille alusel arengut hinnata?
  • Mida uurija näeb on loomulik?
  • Mitu üldisemspetsiifilisem mida vaadelda?
  • Kui pikalt vaadelda aeg?
  • Millal on õige aeg" nt abielluda normatiivsed elusündmused?
Vasakule Paremale
Arengupsühholoogia loeng #1 Arengupsühholoogia loeng #2 Arengupsühholoogia loeng #3 Arengupsühholoogia loeng #4 Arengupsühholoogia loeng #5 Arengupsühholoogia loeng #6 Arengupsühholoogia loeng #7 Arengupsühholoogia loeng #8 Arengupsühholoogia loeng #9 Arengupsühholoogia loeng #10 Arengupsühholoogia loeng #11 Arengupsühholoogia loeng #12 Arengupsühholoogia loeng #13 Arengupsühholoogia loeng #14 Arengupsühholoogia loeng #15 Arengupsühholoogia loeng #16 Arengupsühholoogia loeng #17 Arengupsühholoogia loeng #18 Arengupsühholoogia loeng #19 Arengupsühholoogia loeng #20 Arengupsühholoogia loeng #21 Arengupsühholoogia loeng #22 Arengupsühholoogia loeng #23 Arengupsühholoogia loeng #24 Arengupsühholoogia loeng #25 Arengupsühholoogia loeng #26 Arengupsühholoogia loeng #27 Arengupsühholoogia loeng #28 Arengupsühholoogia loeng #29 Arengupsühholoogia loeng #30 Arengupsühholoogia loeng #31 Arengupsühholoogia loeng #32 Arengupsühholoogia loeng #33 Arengupsühholoogia loeng #34 Arengupsühholoogia loeng #35 Arengupsühholoogia loeng #36 Arengupsühholoogia loeng #37 Arengupsühholoogia loeng #38 Arengupsühholoogia loeng #39 Arengupsühholoogia loeng #40 Arengupsühholoogia loeng #41 Arengupsühholoogia loeng #42 Arengupsühholoogia loeng #43 Arengupsühholoogia loeng #44 Arengupsühholoogia loeng #45 Arengupsühholoogia loeng #46 Arengupsühholoogia loeng #47 Arengupsühholoogia loeng #48 Arengupsühholoogia loeng #49 Arengupsühholoogia loeng #50 Arengupsühholoogia loeng #51 Arengupsühholoogia loeng #52 Arengupsühholoogia loeng #53 Arengupsühholoogia loeng #54 Arengupsühholoogia loeng #55 Arengupsühholoogia loeng #56 Arengupsühholoogia loeng #57 Arengupsühholoogia loeng #58 Arengupsühholoogia loeng #59 Arengupsühholoogia loeng #60 Arengupsühholoogia loeng #61 Arengupsühholoogia loeng #62 Arengupsühholoogia loeng #63 Arengupsühholoogia loeng #64 Arengupsühholoogia loeng #65 Arengupsühholoogia loeng #66 Arengupsühholoogia loeng #67 Arengupsühholoogia loeng #68
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 68 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-12-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 82 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Eva-Kristi Rea Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
28
docx

Arengupsühholoogia kokkuvõte

Emme (167) Aitäh (153) nämm-nämm (78) anna (37) issi (33) daa-daa (26) tita (16) kutsu (12) kiisu (12) ai-ai (10) Suured individuaalsed erinevused kuni 3.-4. eluaastani Tüdrukud poistest ekspressiivse keele arengu poolest ees. Tihti neile erinevad normid. Kõne arengu aeglustumine 24kuusel lapsel on: *alla 50 sõna (vahel: alla 30) *ei kombineeri sõnu lausungiteks *ka passiivne sõnavara väike kui sõnavara suurus alla 10 (vahel 20) protsentiili või alla 1 SD vanuse keskmisest. Poisid Tüdrukud 1/3 Vara rääkima 2/3 2/3 Hilja rääkima 1/3 LASTE KÕNE UURIMISMEETODID Testid Lapsele, nt Reynelli test 1-7aastastele (ekspressiivne kõne ja kõnest arusaamine) Lapsevanematele Vaatlusmeetod: *Päevikud *Spontaanse kõne analüüsimine MacWhinney, B. (1991). The CHILDES project: Tools for analyzing talk. Hillsdale, NJ: LEA. TESTID *EKSPRESSIIVNE KÕNE *ARUSAAMISÜLESANDED *IMITEERIMISÜLESANDED INTERJUEERIMINE *ANALÜÜSITAKSE LAPSE KEELT NAGU VÕÕRKEELT

Arengupsühholoogia
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

Kuressaare Ametikool Koostanud Sirje Pree 2000/2007 ‗ 2 Sisukord ‗............................................................................................................2 SISUKORD.............................................................................................3 SISSEJUHATUS......................................................................................6 Arengupsühholoogia mõiste......................................................................................8 ARENGU MÕJURID EHK ARENGUFAKTORID.......................................13 ERINEVAD TEOORIAD INIMESE ARENGUST........................................18 Psühhoanalüütikud...................................................................................................21 Erikson...........................................................................................

Arengupsühholoogia
thumbnail
7
docx

Arengupsühholoogia

ARENGUPSÜHHOLOOGIA G. STANLEY HALL (1846-1924) arengupsühholoogia rajaja USAs. käsitleb vanusega seotud erinevusi käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes Läbiv küsimus: Pärilikkuse ja kultuuri roll arengus - Kultuure, kus rohkem tähelepanu füüsilisele arengule kui mänguasjadega mängimisele; Mänguasjade arv, raamatute arv Perioodid: imikuiga: sünnieelne periood, vastsündinu, imik, väikelaps (0-2. eluaasta) - varane lapseiga ehk eelkooliiga (2.-7. eluaasta) keskmine lapseiga ehk kooliiga (7.-12. eluaasta) murdeiga (12.-19. eluaasta) varane täisiga (20.-30.ndad eluaastad) keskmine täisiga (40.- 50.ndad eluaastad) hiline täisiga (pärast 60. eluaastat) vanuriiga (70+) VASTSÜNDINU - Ajaline 37.-42. rasedusnädalal Enneaegne vastsündinu: enne 37

Psühholoogia
thumbnail
106
pdf

PSÜHHOLOOGIA ALUSED

AAVO LUUK PSÜHHOLOOGIA ALUSED LOENGUKONSPEKT ESIMENE OSA TARTU 2003 Psühholoogia alused 2 SISUKORD 1. Sissejuhatus psühholoogia probleemidesse 3 2. Psühholoogia valdkonnad ja uurimismeetodid 6 3. Psüühika bioloogilised alused I. Närviraku ehitus ja funktsioneerimine 11 4. Psüühika bioloogilised alused II. Närvisüsteemi makrostruktuur 14 5. Aistingud I. Aistingute teooria ja mõõtmine 18 6. Aistingud II. Aistingud eri modaalsustes 21 7. Taju 26 8. Mälu I. Mälu liigid ja mudelid 30 9. Mälu II. Mälu struktuurid ja protsessid 35 10

Psühholoogia alused
thumbnail
70
docx

Arengupsühholoogia

tehakse õpetajate ees kooli hindamist ja tulemuseks on, et kool on väga hea = tulemus võib olla väär). Tööstusrevolutsioonist alates võib rääkida arengupsühholoogia tähtsuse kasvust. Paljud uuringud on sellised, kus ennustatakse inimeste käitumist. Arengupsühholoogiaga seonduvad teadusharud: meditsiin, filosoofia, pedagoogika, ajalugu. Arengubioloogia (põhineb evolutsiooniteoorial) – tuumaks on kolm põhiprobleemi: 1 Eristumine ehk differentseerumine – toimub areng; muutub kuju, suurus (nt rakk) 2 Morfogenees – vaadatakse, kuidas organismi ja selle osade kuju muutub; vormi kuju muutused 3 Kasvamine Ontogenees – mis toimub indiviidi eluaja jooksul. Viljastamine – surm Fülogenees – liigi areng. On olemas rakuline kude, mis ainult suureneb, mitte see ei arene algusest Areng – peegeldab erinevaid indiviidiga aset leidvaid muutuseid alates munaraku

Psühholoogia
thumbnail
74
docx

Psühholoogia konspekt

Eesmärgid: kirjeldada, mõista, prognoosida. Psyche (kreeka k) – hing, vaim Logos (kreeka k) – õpetus Psüühika - organismi sisemuses toimuvate protsesside kogum, mille kohta tehakse järeldusi välist käitumist jälgides/organismi võime peegeldada keskkonda ning vastavalt sellele muuta oma käitumist Psüühilised nähtused jagunevad:  protsessid - tunnetus- ja emotsionaalsed protsessid, toiminguid käivitavad ja suunavad protsessid (nt inimesele meenub midagi - ta mõtleb sellele - tunneb midagi - unustab)  seisundid - inimese üldine aktiivsuse tase, olek, psüühiliste protsesside kulgemise eripära, meeleolu.  omadused - inimese psüühika tüüpilised erijooned, mis iseloomustavad inimese psüühikat kiiruse, täpsuse, püsivuse, muutlikkuse, aktiivsuse taseme, mahu, suunitluse jm seisukohalt (nt võimed, temperament, iseloom, huvid, väärtused, ideaalid). On teatud

Psühholoogia
thumbnail
36
docx

Psühholoogia konspekt

Eesmärgid: kirjeldada, mõista, prognoosida. Psyche (kreeka k) ­ hing, vaim Logos (kreeka k) ­ õpetus Psüühika - organismi sisemuses toimuvate protsesside kogum, mille kohta tehakse järeldusi välist käitumist jälgides/organismi võime peegeldada keskkonda ning vastavalt sellele muuta oma käitumist Psüühilised nähtused jagunevad: protsessid - tunnetus- ja emotsionaalsed protsessid, toiminguid käivitavad ja suunavad protsessid (nt inimesele meenub midagi - ta mõtleb sellele - tunneb midagi - unustab) seisundid - inimese üldine aktiivsuse tase, olek, psüühiliste protsesside kulgemise eripära, meeleolu. omadused - inimese psüühika tüüpilised erijooned, mis iseloomustavad inimese psüühikat kiiruse, täpsuse, püsivuse, muutlikkuse, aktiivsuse taseme, mahu, suunitluse jm seisukohalt (nt võimed, temperament, iseloom, huvid, väärtused, ideaalid). On teatud

Psühholoogia
thumbnail
72
pdf

Arengupsühholoogia Tartu Ülikool, 2011

Arengupsühholoogia Aine konspekti koostanud Virve Kass Sügissemester 2011  Butterworth Arengupsühholoogia alused  Kodutöö oktoobri alguseks astra@ut.ee  Soovitatavad ajakirjad: ◦ Developmental Review ◦ Child Development ◦ Developmental Psychology ◦ British Journal of Developmental Psychology ◦ Human Development 8.09 Tiia Tulviste Arengupsühholoogia käsitleb vanusest tulenevaid erinevusi käitumises, tunnetamises, suhtlemises Põhiline vastuolu pärilikkus vs keskkonna mõju  Temaatiline jaotus:  füüsiline areng- uurib keha muutumist, arengupsühholoogia enamasti ei tegele, aga füüsiline areng mõjutab olulisel määral teisi arenguid  motoorne areng- erinevate liigutuste õppimine  kognitiivne areng – intellektuaalne areng

Arengupsühholoogia



Märksõnad


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri





Uutele kasutajatele e-mailiga aktiveerimisel
10 punkti TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun