Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kirjutamis" - 144 õppematerjali

kirjutamis - ja suhtlemisoskused: Töötasin välja õppeprogrammi kahele täiskasvanute hariduskursustele, mille eesmärk oli aidata täiskasvanutel ette valmistuda keskealiseks saamisel ning pensioniaastateks. Ettevalmistus sisaldas endas uurimistööd käesoleva aja sotsioloogilistes aruannetes, mille eriline rõhk oli pööratud täiskasvanute erivajadustele üleminekuperioodil.
thumbnail
10
docx

Kooli sünnipäeva strateegiline plaan

Kooli sünnipäeva strateegiline plaan Sisukord Sisukord.................................................................................................................. 1 1.Sünnipäevatortide võistlus.................................................................................. 2 1.1Misioon........................................................................................................ 2 1.2Visioon............................................................................................................ 2 1.3Sihid............................................................................................................... 2 1.4 Mõjutavad tegurid......................................................................................... 2 1.5 Sihtrühm........................................................................................................ 2 1.6 Võimal...

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Koolikiusamine

1) Kiusamine Kooliminek on igale lapsele ja lapsevanemale uus eluetapp hoolimata sellest, millisesse kooli laps läheb.Õpetaja ootab kooli last, kellel on kujunenud empaatiavõime, sotsiaalne käitumisvastutus ning soov kaasa mõelda ja tegutseda. Teadmised-tarkused omandatakse koolis. ( T Erinevate maade andmed näitavad, et vägivald ja kiusamine koolis on muutunud viimasel ajal tõsisemaks probleemiks nii toimub see ka eestis. Seetõttu on peamiseks kooli vahetamise põhjuseks kiusamine ja vägivald koolis. KOOLIKIUSAMINE on korduv pahatahtlik käitumine mõne kaasõpilase suhtes. kehaline (löömine, tõukamine, asjade ära võtmine, ruumi kinni panemine jne.) hingeline (ähvardamine, alandamine, narritamine, tõrjumine, jälitamine, kuulujuttude levitamine jne.) Sagedamini kiusatakse neid, kes: ei löö vastu on targemad kui teised on väikest kasvu on paksemad kui teised on pikemad kui teised on aeglasema...

Kategooriata → Vabaaeg
61 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Kõvakettad

Sel juhul oleks lihtsalt võimatu kasutata arvutit nagu me teeme seda tänapäeval. Õnneks on meil kasutada erinevad seadmed info salvestamiseks ja selle mitmekordseks kasutamiseks. Meie kasutada on hetke seisuga kaht sorti andmekandjaid. Mina paigutaks need kahte kategooriasse: magnet ketastel baseeruvad (Hard Disk Drive) ja välkmälul baseeruvad (nt. Flash memory, Solid State Drive jne.). Viimased on siis vähemlevinud kuid koguvad populaarsust, seda tänu oma suurematele kirjutamis ja lugemiskiirustele ning vastupidavusele välistingimustele. Hetkeseisuga võib öelda, et andmekandja kui osa personaalarvutist, on sama tähtis näiteks kui protsessor või muutmälu. 3 Kõvakettast üldiselt Keskmine inimene (näiteks kui valida üks suvaline tänavalt) ei pruugi teada milline näeb välja personaalarvuti andmekandja ehk kõvaketas

Informaatika → It eetilised, sotsiaalsed ja...
25 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Arvutivõrku juurdepääs ja võrgu põhiparamteetrid

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Raadio ja sidetehnika instituut Side IRT3930 ARVUTIVÕRKU JUURDEPÄÄS JA VÕRGU PÕHIPARAMEETRID Laboratoorne töö nr.1 Aruanne Anneli Kaldamäe Triinu Hommuk LAP-31 Tallinn 2000 TÖÖ EESMÄRK Õppida tundma juurdepääsuvõimalusi arvutivõrku, uurida võrgu põhiparameetreid ja õppida kasutama selle erinevaid rakendusi (telnet, elektronpost (e-mail), ftp). TÖÖS KASUTATAVAD VAHENDID Laboratoorne töö tehakse arvutiklassis, kus on üles seatud Pentium-tüüpi personaalarvutid. Arvutid on konfigureeritud nii, et laboratoorseks tööks kasutatakse operatsioonisüsteemi Linux (üks Unixi lähedasi analooge). Kasutada saab ka...

Informaatika → Side
82 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Prosper Merimee-Carmen

Prosper Merimee oli prantsuse kirjanik, ajaloolane ja arheoloog.Autor elas aastatel 1803-1870.Mérimée jutustused toetuvad täpsetele seikadele ning sisaldavad tihti tähelepanekuid keele või maa ajaloo kohta.TA keskendus tavadele,keeltele,minevikule. Tema esimene näidend oli ,,Clara Gazuli teater".Alguses ta jättis mulje et ta on kõigest teose tõlkija.,,Clara Gazuli teater" saavutas suure tuntuse.Romaanid: ,,Jacquerie", ,,Charles IX valitsemise kroonika". Tuntumad novellid: ,,Etruski vaas", ,,Kahekordne ehitus", ,,Arsene Guillot".teistest teostest veel ,,Tamango", ,,Matero Falcone", ,,Colomba" ja ,,Carmen". Novellid oli Merimee põhizanriks.Tema teosed panevad kaasa mõtlema ja elama. Carmen Noor, ilusa kehaehitusega, suurte silmadega väheldane neiu ,kes vallutas meeste südameid.Pidas ennast vabaks hingeks.Carmen keerab enda sõrme ümber Don Jose .Lasi ennast ära võluda Carmeni ilul ja seetõttu tõi endale häda kaela.Jose peab Carmeni trellid...

Kirjandus → Kirjandus
38 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Mina kui õppija

Kevin Aas Radioloogiatehnik 1 Mina kui õppija Essee Õppimise näol on tegemist elukestva protsessiga, mille tagajärjel muutub minu käitumisviis ning täiustub teadmiste süsteem. Kuidas mõjutavad seda ümbritsev keskkond ning saadud kogemused ning koolis õppimise puhul õppimisprotsessi teine pool ­ õppejõud? Kas ma oskan õppida kogemustest, olgu need siis negatiivsed või positiivsed? Milline õppija ma täpselt olen ning kuidas on kõige efektiivsem teadmisi omandada? Õppimisstiilide mõiste puhul eristatakse inimesi selle alusel, missugune õppimisviis osutub nende puhul kõige efektiivsemaks õpitava omandamisel (Pashler jt 2009). Õppimisstiilid võib jagada neljaks ­ visuaalne, kirjutamis- ja lugemispõhine, ...

Psühholoogia → Enesejuhtimine
203 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Jean Sibelius

7. 10 aastaselt mängis väga hästi klaverit. 8. Perekeskel hüüdnimi Janne prantsusepärast varianti kasutas Jean õpinguaastatel. 9. Alustas õpinguid Hämeenlinna lütseumis, hiljem veel õppis Helsingi ülikoolis juurat. 10. Ja astus veel Helsingi Muusikainstituuti (praegune Sibeliuse Akadeemia). 11. Sarnaneb oma loomingupärast Beethoveniga. 12. Sibelius on eepilise väljenduslaadiga sümfoonik, tema loomingu tuumaks on seitse sümfooniat. 13. Paljude tööde kirjutamis inspiratsiooni sai ta Soome rahvsuseeposest ,,Kalevala" 14. Üle saja pala häälele ja klaverile, 15. 13-ne näidendi taustamuusikat ja vabamüürlaste rituaalset muusikat. 16. Tuntuim on sümfooniline poeem ,,Finlandia" sellest sai soomlastel Venemaa ülemvõimu vastu suunatud vabadusvõitluse sümbol. 17. Sibeliuse loomingut iseloomustab ökonoomsus ja kontsentreeritus. 18. Tal oli haruldaselt hea vormitunnetus. 19

Muusika → Muusika
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

ARENGUPERIOOD

ARENGUPERIOODI ISELOOMUSTAVAD MÄRKSÕNAD 1) OLULISEM ARENGUÜLESANNE 2) KUIDAS LAPSEVANEM SAAB SEDA TOETADA IMIK Tunneb ära ema hääle (0-1a) Koogab ja laliseb Tajumine, ära tundmine Vanem Vanem võiks lapsega suhelda ja vastata lalisemisele ja koogamisele MAIMIK Nähtava immiteerimine ja läbi selle tegevuse omandamine (1-3a) Vanem võib käia paljudest kohtades ja nii laps näeb palju erinevaid Nähtu immiteerimine asju ja olukordi, kus näeb inimeste käitumist ja õpib neid olukordi ise läbi tegema ka KOOLIEELIK Kooliks valmistumine (3-6a) Pere ja lasteaia koostööl enesetee...

Pedagoogika → Pedagoogika
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Silm ja kõrv

Kepikesed ­ valgustundlikud rakud, mis eristavad musta valgest Kolvikesed ­ valgustundlikud rakud, mis võimaldavad tajuda värvusi Pimetähn ­ koht, kus nägemisnärv seostub silma võrkkestaga. Kollatähn ­ võrkkesta osa, kus on ainult kolvikesed Daltoonik ­ värvipime Kanapimedus ­ võimetus hämaras ja öösel näha. Kurtus ­ kuulmise täielik puudumine Kuulmislävi ­ väikseim helitegevus, mida inimene kuuleb Meeleelundid ja nende ülesanne: Meeleelundid on silmad, kõrvad, nina, nahk ja keel. Nende ülesandeks on keskkonnast info vastu võtmine. Silma osad ja nende ül. : Laud ja ripsmed Katavad ja kaitsevad Lihased Liigutamine Sarvkest Katab ja kaitseb silmamuna Pupill e. silmaava Reguleerib silma langeva valguse hulka Iiris e. vikerkest Annab sil...

Bioloogia → Bioloogia
17 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Kõvakettalt info lugemine

Kõvaketta lugemispea mootor Timmo Liiva ja Toomas Raud 2009 Kuidas siis töötab kõvaketas üldse? Kui mõni suvaline programm pöördub kõvaketta poole, tehakse operatsioonisüsteemi, BIOSi ning spetsiaalsete draiverite abil kindlaks, millist osa kettal on vaja lugeda ning pöördutakse kõvaketta kontrollprogrammi poole (stiilis: cylinder, head, sector). Kontrollprogramm vaatab kõigepealt kõvaketta puhvrisse (kui informatsioon on seal, edastab kontroller vajalikud andmed koheselt). Kui kõvaketas on voolusäästlikuse huvides välja lülitatud, paneb kontroller ta uuesti pöörlema. Seejärel tõlgib kontroller loogilise aadressi vastavalt kõvakettale füüsiliseks aadressiks ning juhib lugemispead vastavale kohale. Seejärel loetakse andmed kettalt puhvrisse ning sealt edasi operatiivmälusse, kus nad programmile kättesaadavad peaksid olema. Lugemispead Lugemis/kirjutuspead tõlgivad diskil asetsevad magneetilised impulsid bit...

Elektroonika → Elektroonika
38 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mälupulga tooteesitlus

Tooteesitlus. Tahan Teile rääkida Sandisk Cruzer Titanium USB mälupulgast. Sandisk on üks suurimaid ja juhtivamaid elektroonika ja mälukaardi tootjaid maailmas. Sandisk firma asutati 1988 aastal Dr. Eli Harari poolt. Firmale kuulub õigus toota ja turustada suurima mahuga mälukaarte maailmas. Sandisk kasutab rahvusvaheliselt tunnustust leidnud flashmälu tehnoloogiat. Mälupulgad võeti esmakordselt kasutusele 1988 aastal. Siis olid need kuni 128MB mälumahtuvusega. Tänapäeval on maht kasvanud juba 64GB ­ni. Mälupulga kasutamine on üks kiiremaid ja lihtsamaid viise talletada ning jagada oma oma faile(dok, ettekanded, fotod, videod) erinevates arvutites. olgu need siis kas töö või eraasjad. Sandisk Cruizer Titanium on suunatud tarbijale kes hindab kiirust, stiilsust ja mugavust. Sandisk Cruizer Titanium on valmistatud vastupidavast materjalist. Tema korpus on valmistatud metallist. On purunemis- ja veekindel. Väike, mugav , ergonoomiline, ...

Majandus → Teenindus ja müük
55 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Ärkamisaeg õpimapp

võtta seda valdkonda põhjalikumalt. Ma arvan, et igas asjad on võimalik midagi paremini teha. Õpimapi juures ma jätaks kõik nii nagu on. Võib-olla vihikusse tehtud asjad võinuks paberil välja printida. Kindlasti mida oleksin võinud paremini teha on aja planeerimine. Enamus asju jätsin viimasele päevale, arvates, et siis on kergem teha, kuid see polnud nii nagu arvasin. Mulle kõige enam vajalikud teemad olid loovtööd. See arendas minu kirjutamis oskust, loovust. Nõrgimaks küljeks on mul esseede, juttude ja kirjandite kirjutamine ning õpimappi vajavate loovtööde ja juttude kirjutamine aitasid mind väga. Õpimapi teemad oli kuigivõrd lihtsad ning ei jäänud mingeid arusaamatusi. Kõik oli ära seletatud lahti, juhendajalt sai abi küsida jooksvalt ning minul ei tekkinud suuri probleeme mingi teema ülesandega, et ei saanud lahendada. Mulle sobis selline õppimisviis

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kirjandus: Realism Eestist

Eduard Vilde sündis 4.03.1865 Simunas Pudivere mõisas kupja pojana.Lapsepõlv möödus Muuga mõisas,kus isa pidas aidamehe ametit.Algharidus metsaülema juures kodukoolis. 1875 algasid õpingud elementaarja hiljem saksa kreiskoolis.Ei lõpetanud.Eesti keeles kirjutamis pidi omalkäel õppima.Kunagi tegi ka ebaõnnestunud katse näitlejaks saada(see ei käi selle aastaarvu kohta!!).1882 kirjutas suvel Karjakülas oma esimese jutustuse ,, Kurjal teel" , järgmisel aastal valmis jutustus ,, Musta mantliga mees". See jutt meeldis ,, Virulase" toimetajale ning see kutsus Vilde toimetusse tööle. Vilde ajakirjaniku põli kestis vaheaegadega üle kahekümne aasta. Tema kirjanduslikku ja poliitilist silmaringi laiendas elu Berliinis 18901892

Kirjandus → Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kas 19. sajand oli murdepunkt Eesti rahva ajaloos ?

Arutlus Kas 19. sajand oli murdepunkt Eesti rahva ajaloos ? 19. sajand oli Euroopas muutuste aeg. Itaalias toimus rahvuskangleaste eestvedamisel riigi revulutsioon, mille eesmärgiks oli Itaalia ühendamise ühtseks riigiks. Saksamaal nõudsid aga tudengid ühtse riigi loomist. Kas 19. Sajand oli pöördepunktiks ka Eesti rahva ajaloos? Oluliseks röördepunktiks oli Talurahva seaduse loomine.Esimesed talurahva seadused oli oluliseks sammuks edasi mõisnike ja talupoegade suhete reguleerimisel, mis ei rahuldanud kumbagi poolt. Peagi hakkati mõtlema seaduse revideerimisele. Aastal 1816 kaotati pärisorjus Eestimaal. Talupojad olid nüüd vabad ning nende ost ja müük keelustati lõplikult. Talupojad said omale õigusi, kuid siiski nad ei tohtinud elukutset valida, st nad pidid tegelema üksnes põlluharimisega. Aastal 1849 võteti vastu seadus, mis lubas talupoegadel om...

Ajalugu → Ajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Jean Sibelius

ülikoolis juurat ning astus ka Helsingi Muusikainstituuti(praegune Sibeliuse Akadeemia). Oma loomingu poolest sarnanes ta Beethoveniga, mõlemad kasutasid oma sümfooniaid, et arendada sügavamaks oma isiklikku komponeerimisstiili. Sibelius on eepiline väljenduslaadiga sümfoonik, tema loomingu tuumaks on seitse sümfooniat. Lisaks sümfooniatele kompositsioneeris ta ka Finlandia, Valse triste, viiulikontserdi, süit Karelia jne. Paljude tööde kirjutamis inspiratsiooni sai ta Soome rahsuseeposest ,,Kalevala", üle saja pala häälele ja klaverile, kolmeteistkümne näidendi taustamuusikat ja vabamüürlaste rituaalset muusikat. Siia kuuluvad sümfoonilised poeemid ,,Finlandia", ,,Saaga", ,,Karjala süit", ,,Kullervo sümfoonia", sümfooniline süit ,,Lemminkäinen". Tema teostest tuntuimad on sümfooniline poeem ,,Finlandia" ja valss ,,Valse triste" näidendist ,,Kuolema"

Muusika → Muusika
54 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kas 19. sajand oli pöördepunkt eesti rahva ajaloos ?

Kas 19. sajand oli pöördepunkt eesti rahva ajaloos ? 19. sajand oli Euroopas muutuste aeg. Itaalias toimus rahvuslik liikumine Itaalia osade ühendamise eest riigiks. Saksamaal aga nõudsid tudengid ühtse riigi loomist. Nendel südmustel on mõlema riigi ajaloos tähtis roll. Need südmused aitasid kaasa ühtsete riikide tekkeks. Kas ka 19. sajand oli eesti ajaloos pöördepunktiks ? Esimeseks tähtsamaks sammuks oli 1816 aastal vastu võetud seadused, millega vabastati talupojad pärisorjusest. Nende seadustega keelati lõplikult talupoegade ost ja müük, talupoeg võis omada vallasvara, sõlmida lepinguid, kuid ei saanud vahetada elukutset. Nende liikumisvabadus oli siiski piiratud, kuna nad vabastati maast lahus ja nad pidid maad rentima mõisnikelt. Järele mõeldes võib väita, et nende seadustega muutus vaid talupoegade juriidiline seisund ­ talupoegadest sai vaba talupoja seisus. Ka said talupojad seadustega perekonnanimed. 1816....

Ajalugu → Ajalugu
71 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Haridus-kohustus või võimalus?

Mari-Liis Tarto, 10a Haridus-kas kohustus või võimalus? Haridus on vajadus,milleta on elus raske hakkama saada,milleta ei saa inimene maailmast aru.Maailm areneb nii palju,pidevalt areneb tehnoloogia,teadus,seega tuleks omandada haridust.Kui tahad võimalusi edasiseks eluks ja heaks töökohaks,siis tuleks haridust võtta kui kohustust.Haridus nõuab keskendumist,palju aega ning ka tõsist tööd.Õppida tuleks endale,mitte oma vanematele,vaid noorel peaks olema motiiv,et tulevikus hea töökoht saada. Tänapäeval areneb maailm väga palju,et inimesel peaks olema baasteadmised, näiteks keeleoskus, üldine arusaamine,mis maailmas toimub.Ilma kirjutamis- ja lugemisoskuseta ei tule kuidagi toime.Kui tahad tööle asuda,siis üheks olulisemaks on erialaste teadmiste omandatus,kasumit toob ka enda elu jooksul olnud kogemused,mis aitavad paremini maailmast aru saada.Õppimine peaks olema sinu elus tähtsal kohal. Vaadates tulevikku,ootame millal me saame oma h...

Kirjandus → Kirjandus
55 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Lapse areng

Lapse areng 1.Imikuiga (0-1 aastat) Selles etapis toimub kiire areng,kuna imik hakkab tajuma maailma ning see on väga tähtis periood. Imik avastab maailma- häälitseb,kuulab,haistab. Kujuneb välja mälu, tunneb ära vanemad. Tähtis aeg,kuna toimub kiindumine vanematesse ning õpib usaldama neid. Vanemate ja lapse vahel tähtis side,et tekiks turvatunne. Vanematel suur roll,loovad lapses heaolutunde näitavad,et maailm on hea koht. Edaspidine lapse areng sõltub sellest,kas on saanud turvatunde. Vanemad peavad olema tähelepanelikud ning arengu kiirus on erinev. 2.Maimikuiga (1-3 aastat) Hakkab laps ise oma eluga toime tulema (sööb,joob,kõnnib ise jne). 3.nda eluaasta lõpuks on toimunud pool vaimset arengut. Tähtis on ,,mina´´ leidmine,et edaspidises elus hakkama saada,iseseisvalt mõelda ja tegutseda. Samuti on tähtis lapsele õpetada rutiini ja korda,et ta tajuks mis on õige ja vale. Kui pole korda loodud paneb hiljem laps vanemad proo...

Psühholoogia → Perekonna õpetus
12 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Tark- ja riistvara

Tallinna Reaalkool Arvuti riist- ja tarkvara Referaat Kevin Morten Saidla Õpetaja Kailit Taliaru Tallinn 2010 Riistvara Kuna arvutite riistvara ja tarkvara on väga erinevad selgitan meeleldi need teemad eraldi, alustades riistvarast Personaalarvutid võib jagada kaheks: - lauaarvutid - sülearvutid e kantavad arvutid Lõppkasutaja seisukohalt koosneb arvuti: arvutiplokist monitorist klaviatuurist hiirest kõlaritest (+ printer) Need kõik üleval loetletud on kõige üldisemad riistvara komponendid. Monitor / kuvar / displei Kuvar muudab arvutis toimuva kasutaja jaoks visuaalselt jälgitavaks. Kuvarite peamiseks parameetriteks on kuv...

Informaatika → Informaatika
24 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kurt Vonnegut: “Mida vanemaks ma saan, seda parem ma enne olin”

Kurt Vonnegut: “Mida vanemaks ma saan, seda parem ma enne olin” Kurt Vonnegut on sündinud 1922. aastal. Kurt Vonnegut on traagilise saatusega rikkast perest. Tema isa Kurt seenior oli Indianapolises arhitekt ja ema oli seltskonnadaam, kes raiskas ära suguvõsa õlletööstusega teenitud varanduse. Tema ema tappis ennast 1944. aastal unerohu üleannusega ennem, kui tema poeg pidi tulema koju emadepäevaks Teisest maailmasõjast. Vonnegut abiellus 1945 aastal oma lapsesõbratari Jane Coxiga ja neil oli kokku kolm last. Tema isa, õde ja õemees surid 1950ndatel aastatel. Vonnegutid lapsendasid õe pere lapsed ning ta töötas vaimse puudega laste õpetajana, ajakirjanikuna kui ka ühes esimeses Saabi esinduses Ameerikas. 1970 kolis Kurt oma pere juurest ära ja abiellus 1979 aastal tuntud portreefotograafi Jill Kremenetziga. 1984.aastal tahtis Kurt ennast ära tappa unerohu ja alkoholi seguga. Kui ta II...

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Teadusfilosoofia

Julie Des Jardins ,,The Madame Curie Complex. The Hidden History of Women in Science" Pean 20. sajandi alguse naisteadlaste raskusteks enesetõestamisel teaduses alljärgnevaid punkte: 1. Naisterahvastel oli piiratud juurdepääs kutsealasele koolitusele, erialasele (spetsialiseerunud) haridusele. Pahatihti oli põhjuseks raha või ühiskonna (perekonna) suhtumine ­ naine on kodus ja kasvatab lapsi, ta ei vaja haridust (võib-olla vaid kirjutamis-, lugemis- ning elementaarset arvutamisoskust). Heal juhul töötab pesunaisena, teenijana, kokana vms naiselikul töökohal. 2. Töötamine ülikoolide/teadusasutuste juures teaduritena oli raskendatud. Ja kui nad sinna saidki, siis olid nad ületöötanud ning alamakstud. Et olla edukad meeste pärusmaal teaduses, ei saa naised raamatu autori sõnutsi olla nemad ise, vaid nad peavad olema ilmtingimata paremad kui mehed. 3. Puudusid vahendid oma teadust...

Filosoofia → Teadusfilosoofia alused
63 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Gustave Flaubert

Romaani kirjutamiseks kulus viis aastat. Ajaloolise tausta dokumenteeriminel oli Flaubert täpne ja jäi siingi truuks oma loomemeetodile: olla erapooletu ja kujutada tegelikkust tõeselt. Seetõttu on kirjanik loobunud ,,kõikvõimsa", oma tegelase mõtteis ja tulevikku teadva autori positsioonist. ,,Tundekasvatuse" sündmused jõuavad meieni tegelase silmade-kõrvade kaudu, tegelasi endid õpime tundma teiste kommentaaride järgi. Flaubert alustas kirjutamis romantilises laadis, kuid jõudis õigepea realistliku vaatenurgani. Märkimist väärib ka ajalooline romaan ,,Salambo", mis viib lugejad 3. saj. eKr. Kartaagosse kus toimub orjade ülestõus. Armastuslugu Kartaago väejuhi tütre Salambo ja ülestõusnute juhi Matho vahel. Selle teose tarvis külastas Flaubert Lähis_ida. Sambod on kõrvutatud Emmaga. Kokkuvõttes pole Flauberti kirjanduslik looming mahult suur, kuid kunstimeisterlikuse ja ideelise sügavuse poolest seda kaalukam.

Kirjandus → Kirjandus
28 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Jaan krossi looming

Tallinna Polütehnikum Jaan Krossi looming Anete Marga TA-08 Tallinn 2010 Jaan Kross (19. veebruar 1920 Tallinn ­ 27. detsember 2007) oli eesti proosakirjanik, luuletaja ja esseist. Ta esitati mitu korda Nobeli kirjandusauhinna kandidaadiks. Jaan Kross sündis Tallinnas, õppis pärast Jakob Westholmi Gümnaasiumi lõpetamist Tartu Ülikoolis (1938­45) õigusteadust . Saksa okupatsiooni ajal 1944. aastal arreteeriti Saksa Julgeolekupolitsei ja SD poolt ning viibis eeluurimise all Keskvanglas. Aastal 1944 ta vabanes ja jätkas õpinguid Tartu Ülikoolis, kus oli pärast lõpetamist ka kuni 1946. aastani õppejõud (uuesti 1998 vabade kunstide professorina). 1946. aastal ta arretee...

Kirjandus → Kirjandus
48 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Paul-Eerik Rummo ,,Saatja aadress"

aastal. Selles kogus Paul-Eerik Rummo loobus oma traditsioonilisest luuletamistavast. Ta hakkas selle asemel kirjutama vabavärsse, seda on ka näha, sest luulekogu on kirjutatud väga vabas vormis. Puuduvad komad, lause lõpus olevad punktid ja ka lause alguses olevad suured tähted. Selline kirjutamisviis meenutab vägagi proosat. Peale läbi lugemist oli mul sama tunne selle luulekogu kohta, mis ennegi lugemist. Väga palju jäi arusaamatuks. Esimene arvamus oli kohe, et selline luulekogu ja kirjutamis viis üldse ei meeldi mulle, sest väga raske on aru saada, mis autor tahab öelda. Seejärel otsustasin lugeda seda ka teist korda. Teist korda lugedes hakkasin aru saama ja mida edasi lugesin, seda paremaks see läks. Lõpp tuli ootamatult, arvasin, et on veel lehekülgi. Peale teist lugemist meeldis see mulle juba natukene. Arvan, et kui lugeda veel, siis hakkaks veelgi rohekm see mulle meeldima. Mõnest luuletusest oli väga kerge aru saada, mõnest ei saa veel praegugi aru.

Kirjandus → Kirjandus
26 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sparta ja Ateena- kas erinevad mentaliteedid?

Ateena ja Sparta- kas erinevad mentaliteedid? Ateena ja Sparta olid Kreeka maaalal asuvad linnriigid, mis tekkisid umbes 600.a eKr. Linnriikides kujunesid välja omad seadused, kombed ja see tõi kaasa riikide erinevad ülesehitused. Spartas peeti eelkõige oluliseks ranget kasvatust ja tugevat patriotismi oma riigi vastu. Ateenas hinnati võrdsust ja riik oli oma kodanike suhtes leplikum. Ateena kodanikkonna moodustasid täisealised meessoost Atika põlisasukad. Kodanikkonna moodustasid seega põhiliselt talupojad, kuid oli ka suur arv käsitöölisi ja meremehi. Ateenas ei olnud suurt klassilist kihistumist. Sparta kodanikud, ehk spartiaadid moodustusid keskuse ja lähiümbruse elanikest. Enamik Lakoonia elanikest, perioigidest, olid mittekodanikud, kuid olid kohustatud andma riigile andameid ja vajadusel minema sõjaväkke. Orjadeks olid Spartas maad harivad heloodid. Ateenas ei peetud kodanikeks sisse rännanud võõ...

Ajalugu → Ajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Vana-Kreeka ja Vana-Rooma võrdlus

Pereisa võis ka oma pereliikmeid hukka mõista kuid sellega kaasnes enamasti suur avalikkuse pahameel. Nagu Kreekas isa õpeta soma poega sõjaliste harjutuste näeol nii ka Roomas. Sõjaliste oskuste omandamine oli väga tähtis, sest iga mees pidi ükskord oma riigi eest ju välja astuma. Suursugustesperedespüüti noormeestest kasvatada avalikuseelu tegelasi ja selleks pidid nad õppima kreeka keelt, ladina keelt ja kultuuri. Roomas olid olemas ka koolid, kus õpetati kirjandust, kirjutamis, lugemist, filosoofiat ja ka kõnekunsti, sest iga roomlane kes tahtis kõrgele välja jõuda pidi oskama rahva ees kõneleda. Õpetajateks olid roomas samuti Kreeka filosoofid ja mõttetargad kes õpetasid välja roomlasi, samas käisid osad roomlased õppimas isegi Kreekas. Ka riietus oli nii Roomas kui ka Kreekas väliselt sarnane. Kreeklaste riietuseks oli üle keha visatud üks või kaks riidetükki, mis kinnitati õlgadel ning seda nimetati kitooniks. Roomlased

Ajalugu → Ajalugu
180 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Vaimuelu 19. sajandi esimesel poolel

Vaimuelu 19. sajandi esimesel poolel Aastatel 1700-1721 toimunud Põhjasõja tõttu katkes ligi sajandiks võimalus saada Eestis kõrgharidust, kuid õnneks avati 1802. a Tartus taas ülikool, ent seda hoopis pärast mõtteid rajada uusi ülikoole Venemaal. Õppetöö toimus Tartu ülikoolis (Universitas Dorpatensis) saksa ja ladina keeles ning valida võis kas usu-, arsti-, õiguse- või filosoofiateaduskonna vahel; neist viimane jagati 1850. a veel kaheks: ajaloo-keele- ja matemaatika-loodusteaduskonnaks. Kui rajati ülikoolile pea-hoone, Toomemäele tähetorn, anatoomikum, raamatukogu ja kliinik ning korrastati tollaseni kasu-tuna seisnud Toomemägi kujunes Tartust kiiresti üks Venemaa, osaliselt ka Euroopa tuntumaid õppe- ja teaduskeskusi, mida kinnitas asjaolu, et siin tegutsesid teadusmaailmas tunnustatud astro-noom Wilhelm Struve, füüsik Moritz Hermann Jacobi, embrüoloogia rajaja Karl Ernst von Baer. 19. sajand...

Ajalugu → Ajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ateena ja Sparta- kas erinevad mentaliteedid?

Ateena demokratia oli haruldane otsedemokraatia, kus rahvas mitte ei valinud omale esindajaid, vaid hääletasid ise seaduste poolt. 5.saj keskpaigaks oli Periklese juhtimisel saanud tugev demokraatlik riik. Kui Spartas oli olulisel kohal kuningate arvamus, siis Ateenas kuulus kogu võimulaius rahvakoosolekule. Ateena rahval oli rohkem vabadust oma suva järgi talitada, Spartalased olid aga kindlates piirides. Sparta haridussüsteem ei pidanud oluliseks mitte elementaarseid lugemis, kirjutamis jms. oskusi, vaid eelkõige ranget sõjalist kasvatussüsteemi. Alates seitsmendast eluaastast eraldati noored poisid oma peredest. Nad pidid ennast sisse seadma eakaaslastega, igapäevatoimingutega üksi hakkama saama ja tegelema pideva füüsilise treeninguga. 20.aastaseks saades olid neist saanud täisõiguslikud sõjamehed. Samal ajal, kui Sparta poisid oma perest eemaldati, saadeti Ateena poisid kooli, kus õpiti lugema, kirjutama, muusikat. Rikkamates perekondades olid lausa koduõpetajad

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
4
odt

ODD ja FDD

ODD ja FDD Sissejuhatus: ODD – Optical Disc Drive. Eesti keeles optiline andmekandja lugeja. Antud seade kasutab laserit või elektromagnetilisi laineid, mis on nähtava spektrumi lähedal või selle sees, et lugeda või kirjutada andmeid optilistele plaatidele. Andmekandjateks on CD (Compact Disc), DVD(Digital Versatile Disc) ja Blu-ray plaat. Tänapäeval enam ei toodeta CD-ROM, CD kirjutamis ja nende kombinatsioonseid lugejaid. Kõige tavalisemad on CD/DVD lugejad ja kirjutajad, mida leiab pea iga sülearvuti või personaal arvuti küljest. Optilise meediumi eelkäijaks olid Diskettid, mis salvestasid andmeid kasutades magnetismi. Iga ODD tähtsaimaks osaks on pooljuht laser, lääts ja fotodioodid, mis on mõeldud peegeldunud valguse tuvastamiseks. Algselt töötasid CD laserid lainepikkusel 780nm, mis on elektromagnetlainete infrapuna osas

Informaatika → Informaatika
1 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Mil moel mõjutas ristiusk Eesti vaimuelu keskajal?

Mil moel mõjutas ristiusk Eesti vaimuelu keskajal? Keskaeg on ajalooperiood vanaaja ja uusaja vahel. Sel ajal arenes jõudsalt maailmas rahamajandus, mille baasiks olid linnad. Ühiskond oli seisuslik ja hierarhiline, inimese koha selles määras tema sünnipära ja tegevusala. Eesti keskaja alguseks loetakse 1227 Saaremaa vallutamist ristisõdijate poolt kuni lõpuaastani 1558, mil algas Liivi sõda. 12. sajandi lõpul alanud liivlaste ja lätlaste vägivaldne ristiusku pööramine jõudis 13. sajandi algul järjega eestlasteni. Millised on need ristiusu muudatused, mis mõjutasid eestlaste vaimuelu? Enne ristiusustamist peeti eestlasi eurooplaste seas, kui harimatu ja panganliku rahvana. See võis olla ületähtsustatud, sest kindlasti polnud Eesti rahvas paganlike ja kurjade kavatsustega enda ümbritseva suhtes. Peale Eesti alade vallutamisi Taani kuninga poolt loodi maale piiskopkonnad, ehitati kirikuid, kabeleid ja kloostreid. Ees...

Ühiskond → Ühiskond
28 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kas e-õpikud kergendavad kooli- või rahakotti?

luger või mis iganes tahvel on kõvasti lihtsam, kui hunnik raamatuid. E- õpikutega on näiteks ühete kindlat teemat õpikust üles otsida lihtsam ja rutem ning e-õpikutele pääseb lihtsamini ligi, kui raamatutele. E-õpikud läheks ka koolile kasuks, sest siis ei lähe koolil nii palju raha uutel õpikutel ja vihikutel. Kui mingil õpikul avastatakse viga, siis on seda lihtsam parandada ja ei pea uut raamatut selle asemel trükkima. Tahvlil on ka palju rohkem kasutus võimalusi. Kirjutamis ruum pole probleemiks, teksti on lihtsam markeerida ja kopeerida tänu millele säästab palju aega ja saab kuhugi arvutisse asjad ära salvestada, kui tahvel ära kaob erinevalt vihikust. E-õpikud ja tahvlid säästaksid ka ressursse, sest siis ei läheks nii palju paberit, puitu ja tinti õpikute tegemisel ning see lahendaks ka õpikute ja raamatute puudumise probleeme. E-õpikutel on ka miinuseid. Näiteks vaesetes peredes oleks tahvli või e-

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Raamatupidamise ajalugu

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool R11 KÕ2 Ines Pärn Arvepidamise ajalugu Essee Õppejõud: Siiri Luts Mõdriku 2011 Raamatupidamise ajalugu Raamatupidaja... Hmm? Lihtkodanik, kes pole ilmselt iial süüvinud raamatupidamisse suurema huviga, teab öelda, et raamatupidaja on üks pikkade blondide lokkis juuste, punaseks võõbatud pruntis huulte, ripsmepikenduste, peenikese piha, tikk-kontsadel miniseelikuid kandev naisfiguur, kes on koolis suurte jõupingutuste tulemil ära õppinud Excel programmi lihtkasutusmeetodid; toksib päevast päeva erinevatesse tabelitesse etteantud numbreid, joob hommikust õhtuni kohvi ning teeb firma bossile järjekindlalt silma, lootes, et ühel ilusal päeval ei pea ta enam istuma selles ebamugavas toolis, mis nüristab tema rühti ja me...

Majandus → Raamatupidamise alused
87 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ajaloo arvestus

  Oska vastata küsimusele „Kuidas muutus talupoegade õiguslik seisund 19. sajandil?“  (Hinnang muutusele + näide)-Elu muutus neil paremaks, näiteks talupojad said hakkata koolis käima ja paremat haridust saama.  5. Rahvuslik ärkamine Eestis.   Oska rahvuslik ärkamine ajaliselt määratleda- rahvuslik ärkamine kestis 1860-1885 aastatel.   Kes on järgmised isikud: Faehlmann- Alustas ,,Kalevipoja´´ Kirjutamis  Kreutzwald-Lõetas ,,Kalevipoja´´ kirjutamise.  Köler-  Jannsen- Perno Postimehe kirjamees.  Koidula- Kirjutas Eestile laulu ,,Mu isa maa minu arm´´  Jakobson- Kirjamees, ajaleht Sakala autor.  Jakob Hurt- Hakkas koguma rahvus luulet.   Oska rahvuslikku ärkamist paari lausega iseloomustada (üldistus + ajaline määratlus +  näide). Kirjamehed ja naised antsid eestlastele julgust vastu hakkuks, näiteks L

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Referaat, Düsleksia.

TALLINNA ÜLIKOOL KASVATUSTEADUSTE INSTITUUT DÜSLEKSIA Referaat Tallinn 2009 SISUKORD DÜSLEKSIA...................................................................................................................................1 SISSEJUHATUS.............................................................................................................................3 1. KIRJUTAMISE- JA LUGEMISE RASKUSED KUI SPETSIIFILISED ÕPIRASKUSED ......4 2. DÜSLEKSIA MÕISTE............................................................................................................... 5 2.1. Düsleksia definitsioonid....................................................................................................... 5 2.2. Düsleksia avaldumine...........................................................................................................5 3. DÜSLEKSIA PÕHJUSED...................................

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
112 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Nimetu

kokkulangemisega.Armastus kahe inimese vahel,olgu nad noored või vanad,tähendab seda,et kellega sa vanaduspäevi tahad veeta? Sellest ei tea ma midagi. Armastus tähendab kedagi kelleta ei saa elada. Seda ma tean! See on kahe inimese samastumine,näha elu läbi roosade prillide. Tunda üksteisest rõõmu ja nautida seda aega kuni seda veel on. Ka vahemaa ei tohiks kustutada seda leeki,mis on alles lõkkele tõusnud. On ju olemas Telefonid, kaasaegne internet ja samuti ka kirja kirjutamis võimalus siiani. Öised head-ööd sõnumid,pikad telefonikõned või ka mõni pisem hea sõna või ütlus sellest,et inimene on kallis,teeb tuju alati rõõmsaks,tekitab tunde ,et ei tahaksi tema kõrvalt ära minna. See on teise inimese väärtustamine ja oma ellu seadmine. Julgus näidata kogu maailmale,kellega oled ennast sidunud, kellega tahaksid veeta terve elu kuni vanaduspõlveni,kasvatades terveid ja tugevaid lapsi. Lapsed on looduse ime, kelle kasvades kasvab ja uueneb ka ühiskond

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Vana-egiptus

Vana-Egiptus Vana Egiptus Suuremad riigid tekkisid Niiluse jõe äärde, roheluse püsimiseks ehitati tamme ja kanaleid. Niiluse äärde tekkis 40 väikest riiki, mida kutsuti Naamideks. 4. at. lõpul e.m.a liitusid riigid alam- ja ülem-Egiptuseks. Ajaliselt jagunevad vaaraode dünastiate järgi riigid kolmeks: Vana riik (2850-2050 e.m.a), Keskmine riik (2052-1570 e.m.a) ja Uus riik (1570-715 e.m.a). Kunsti traditsioonid olid väga püsivad. Egiptuses loodi ka üks kirjatüüp ­ hieroglüüf. Egiptuse hieroglüüfid. Vaarao Narmeri palett u. 3000. e.m.a. Püramiidid Roomlased vallutasid Egiptuse u. 30.a e.m.a. Egiptuse kunst püsis u. 2500 a. muutumatuna. Enim mõjutas Egiptuse kunsti usk surmajärgsesse ellu ja usk jumalatesse. Egiptuse jumalad võisid sarnaneda loomadega (inimese keha ja looma pea). Pühaks peeti skarabeust, lehma, iibist ja saakalit. Igavest elu kindlustati kehade palsameer...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kordamiseks- Eesti 19.sajandil

Saksa keel (hiljem vene, 1895). Peahoone 18 ...., J.W. Kruuse. Filo, usu, õigus, arsti. 12. Nimetage 4 kooliastet linnas, talurahvakoolid: Kihelkonna ja kreisi maakonnas. Gümn. Kubermangulinnas. Ülikool; Talurahvas- valla, kihelk, õigeusu maarahvakoolid. 13. Üpetajate seminarid Eestis, eriti Cimze seminar: saksakeelne kihelk. Kooli õpetajateselts. Elementaarkooliõp. Seminar 1828. 14. Millal kehtestati koolikohustus Eestis? 19.s keskel. 1870-80 üle Eesti, peaaegu täielik lugemis- ja kirjutamis kohust. Pilistvere kihelk. ? 15. Esimene eestikeelne ajaleht. O.W. Masing ,,Maarahva Nädalaleht" 1806 (1821) Kreutzwald ,,Ma-ilm ja mõnda, mis seal see leida on" (1848) 16. 1843 uus eesti keele grammatika (Eduard Ahrens) ­ ühtne kirjakeel. 17. Usuvahetusliikumine- õigeusu levitamine Maltsveti liikumine- J.Leinberg loobus varast ja elukorraldusest. Rahva pöördumine raskest majanduslikust olukorrast usu kaudu. 18

Ajalugu → Ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kool ja kasvatus Vana-Liivimaal

Kool ja kasvatus Vanal-Liivimaal Rahvaõpetuse ümberkorraldamise katsed Protestantismi kindlustumisega eestis jõudsid siia ka Lutheri ideed rahvaharidusest. Lutheri arvates pidi iga inimene oskama lugeda vaimulikke raamatuid, esmajoones piiblit. Iga koguduse liige pidi tundma uuendatud kiriku tähtsamaid õpetusi. Emakeeles pidi peast teadma 10 käsku, usutunnistust, meieisapalvet- oluline oli ka arusaamine. Kooli uut sisu nähti usuõpetuse omandamises. Laste teadmiste eest vastutasid vanemad. Usuõpetuse öaused tuli omandada kooli või koduõpetuse kaudu. Köstri ülesandeks oli laulu juhtimise kõrval ka laste õpetamine pastori juhiste järgi. Kogudusekoolide põhisisuks katekismus ka kirikulaul. Andekamad omandasid ka kirjutamis- ja arvutamisoskuse. Õppima pidid ka tüdrukud. Katkekismus kujunes loodavate koolide esimeseks lugemisraamatuks. Koolid asutati kirikute juurde. Õppetegevust soodustas uue eestikeelse katekismuse väljaandmine ja aabitsa t...

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Realism kirjanduses

Realism tuleb ladinakeelsest sõna asi ­ eesti keeles ­ nt asjalikkus. Sõna realism on kasutusel ka väljaspool kirjandust ja tähendab teistsuguseid asju. Keskaegse realismi järgi on reaalne see, mis on üldne. Tänapäeval pigem see mis on üksik ­ meelemuljed, konkreetsed sündmused. Charles Dickens ja W.M. Thackery ­ eristab prantsuse realistidest ­ dickensil on sotsioloogiline/poliitiline huvi sündste vastu puudub. Thackery erineb sest tal on kombeks (säilitanud) 18.-19.saj kirjutamis stiili ­ autor vahepeal kommenteerib jutus. Pnts väldib seda. 18.saj kirjanduses on tavaline, et autor kommenteerib ja arutab. Romantilistes jutustustes ja romaanides autor hajutab loodud tegelikkuse illusiooni ja näitab et see on ainult jutustus ­ Pushkin Jevgeni Onegin ­ Kuld pott ­ sekkuvad. Avankardistlikuks võtteks peetakse. Realism ­ autori ja teksti vaheline piir ­ lähevad nt tegelase mõtetesse vm.

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Inglise keele sõnavara

15. Kas süzee oli keerukas ­ was the plot difficult 16. Kurb lugu õnneliku lõpuga ­ sad story with a happy ending 17. Pikk dialoog, peategelase ja tema ema vahel ­ long dialogue between the main character and his mother 18. Ta alustas oma kõnet Skakespeare tsitaadiga-He started his speech with a quote from Shakespeare 19. Kuulus tsitaat armastuse kohta ­ famous quote about love 20. Kirjeldav tekstilõik ­ descriptive passage 21. Äärmiselt eristuv kirjutamis stiil ­ a vey distinctive style of writing 22. Kangelane ja kangelanna ­ hero ( heroes ) and heroine 23. Lugu toimub pariisis ­ the story is set in Paris 24. Raamat põhineb Hemingway läbielamistele Hispaania kodusõjas ­ the book is based on Hamingway´s experiances in the Spanish cevil war 25. Peamine teema tema kõikides romaanides ­ the main topic in all his novels 26. Kas sa loed palju luulet ? ­ do you read much poetry 27

Keeled → Inglise keel
22 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Teemakaardi koostamine

Eesti Maaülikool Teemakaardi koostamine KJ II Koostas: Monika Lõuna Juhendaja: Anne Kull 2016 Laadisin maakonna piiride andmed alla maa-ameti kodulehelt, Maakond MAP-Mapinfos kasutamiseks. Pakkisin zip faili lahti ja avasin maakondade kihi, kihi avasin nii et lohistasin faili MapInfo aknasse. Sisestasin andmed MapInfo programmis. Selleks lõin maakondade kihile uue veeru nimega „Regioon”, kuhu kirjutasin regioone nime, selleks valisin Table/ Table/ Modify Structure/ Add Field. Veeru tüübiks valisin Character ja tähemärkide arvuks 25.Selleks, et ära kaotada väljundkihil maakondade piirid ja tekitaks uued piirid, kirjutasin veergu „Regioonid” regioonide nimed, mille sain grupitöö andmete lehelt. Seejärel kasutasin töövahendit Spatial/ Combine/Combine Objects using Column, mis liitis objektid (polügonid)atribuutide alusel. Valisin Group Objects By Colum...

Geograafia → Geoinformaatika
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

2. KONTROLLTÖÖ ARHITEKTUUR – PABER ja RAAMAT

2. KONTROLLTÖÖ ARHITEKTUUR ­ PABER ja RAAMAT Kordamisküsimused: 1. Mis on arhitektuur ? ARHITEKTUUR e EHITUSKUNSTArhitektuuris on põhiline - ehituse vastavus oma ülesandele ja funktsioonile. 2. Arhitektuur jaguneb (3) ? 1). SAKRAALARHITEKTUUR(KIRIKLIK) 2).PROFAANARHITEKTUUR(ILMALIK) 3). MAASTIKUARHITEKTUUR 3. Mis on sakraalarhitektuur ? SAKRAALARHITEKTUUR(KIRIKLIK) ­ kirikud, kabelid, kloostrid, templid, moseed 4. Mis on profaanarhitektuur ? PROFAANARHITEKTUUR(ILMALIK) ­ lossid, paleed,linnused, elamud 5. Mis on maastikuarhitektuur ? Aiad, pargid 6. Arhitektuuri mõjutavad (3) tegurit ? 1). Ehitustehnikad mingil ajajärgul 2). Ehitusmaterjalid 3). Kunstilised kujundus elemendid:proportsionaalsus (mahtude seosed),vertikaal- ja horisontaalliigenduse seosed, rütm, mastaapsus, kontrastid. 7. Mis on skulptuur ? Skulptuur on üks kujutava kunsti kolmest põhiliigist ­ kõrvuti maalikunsti ja graafikaga. 8. Skulptuur jaguneb töötlemisviisi järgi (...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
7
docx

K�netegevuse ps�hholoogia

Pedagoogiline psühholoogia KONTROLLTÖÖ Psühholingvistika aines. ¤ Psühholingvistika (edaspidi PSL) aines. PSL kujunemise eeldused: sotsiaalne tellimus(keeleõpe,arvutid,kõnevõime korrigeerimine/taastamine kõnekaotuse korral. Vajaduspõhisus tekkis ka seetõttu et II MS oli kaasa toonud traumasid,kus inimesel oli tekkinud afaasia(kõnevõime kadu/piiratud kõnevõime). PSL on piirteadus, mis kasutab mitmete teaduste teadmisi. ¤ Biheivioristlik PSL (Osgood, Skinner) põhiseisukohad: kõnelema õpitakse imiteerimise teel; keelenormile vastavad sõnad ja grammatilised vormid leiavad täiskasvanutelt positiivse või negatiivse kinnituse, mis määrab nende omandamise; omandatavad operatsioonid on assotsiatiivset laadi; peamised keeleüksused on sõnad. Rõhutatakse selliste operatsioonide nagu vaatlus,modelleerimine ja jäljendamine osatähtsust keele omandamisel. Keskendusid käitumisele, ...

Varia → Kategoriseerimata
179 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Kõrgem närvitalitlus

Bioloogia kt-kõrgem närvitalitlus kordamine 1. Milles seisneb sünaptiline summatsioon? – Närvirakku saabub teatud ajaühikus mitu erutussignaali. Kahest või enamast üheaegselt aktiveerunud sünapsist lähtuvad elektriimpulsid summeeruvad ja loovad üheskoos suurema postsünaptilise potentsiaali. Kui see ületab teatud läve, vallandub neuronis närviimpulss. Postsünaptiline summatsioon – närvirakku tuleb palju erutussünapseid, need summeeruvad ja närvirakus vallandub suurem erutus. 2. Missugused signaalid võivad neuronisse saabuda? – a) erutussünaps – mediaator kutsub esile järgmises närvirakus närviimpulsi tekke b) pidurdussünaps – mediaator surub alla järgmises närvirakus närviimpulsi tekke 3. Millel põhineb valuvaigistite efekt? – Põhineb närviülekande mõjutamisel. Valuvaigistid pidurdavad närviülekannet ja põhjustavad seetõttu tavaliselt ka üldist unisust. 4. Miks tekib narkootikumidest sõltuvus? – S...

Bioloogia → Bioloogia
21 allalaadimist
thumbnail
8
docx

SEKRETÄR 5 KUTSESTANDARD

Tartu Kutsehariduskeskus ITK osakond Elin Palumäe SEKRETÄR 5 KUTSESTANDARD Iseseisev töö Tartu 2013 SISUKORD SISSEJUHATUS ........................................................................................3 1. Kompetentsustabel................................................................................4-7 KOKKUVÕTE............................................................................................8 KASUTATUD KIRJANDUS......................................................................9 SISSEJUHATUS Minu eesmärgiks on tutvuda ,,Sekretär 5" kutsestandardit. Koostasin tabeli vastavalt kompetentsusnõuetele ja...

Ametid → Sekretäriõpe
20 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ja päike tõuseb - lühikokkuvõte

Ta kohtub Jake´iga homme kuid sel hetkel ootas teda teine mees all. Järgmisel päeval tuleb Cohn läbi ning nad lähevad Jake´iga lõunale. Cohn küsib Bretti kohta ning Jake ütleb et Brett on kihlatud. Cohn arvab et on Bretti armunud. Cohn vihastab kui Jake väldib tema küsimusi ning saadab ta kuradile. Brett ei ilmu nende kohtumisele. Jake kohtab aga sõpra, Harvey Stone, läbikukkunud mängurit. Cohn ei saa Stone´iga läbi, tekkis sõnakähmlus. Cohn, kellel on kirjutamis blokk ees, on õnnetu. Ta ei taha abielluda oma naise, Francesega, ning naine ei ole õnnelik selle üle. Ta halvustab Cohni avalikult ning mees talub seda vaikuses, mitte midagi vastates. Brett ja krahv tulid õhtul Jake juurde mõningatele drinkidele. Brett ja Jake räägivad kui väga nad armastavad teineteist. Ta teatab Jake´ile et sõidab San Sebastianisse mõneks ajaks. Nad otsusavad et lähevad klubisse. Klubis tantsivad Jake ja Brett koos. Jake´i sõber Bill Gorton saabus sinna

Kirjandus → Kirjandus
1352 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Ja päike tõuseb…

Ta kohtub Jake´iga homme kuid sel hetkel ootas teda teine mees all. Järgmisel päeval tuleb Cohn läbi ning nad lähevad Jake´iga lõunale. Cohn küsib Bretti kohta ning Jake ütleb et Brett on kihlatud. Cohn arvab et on Bretti armunud. Cohn vihastab kui Jake väldib tema küsimusi ning saadab ta kuradile. Brett ei ilmu nende kohtumisele. Jake kohtab aga sõpra, Harvey Stone, läbikukkunud mängurit. Cohn ei saa Stone´iga läbi, tekkis sõnakähmlus. Cohn, kellel on kirjutamis blokk ees, on õnnetu. Ta ei taha abielluda oma naise, Francesega, ning naine ei ole õnnelik selle üle. Ta halvustab Cohni avalikult ning mees talub seda vaikuses, mitte midagi vastates. Brett ja krahv tulid õhtul Jake juurde mõningatele drinkidele. Brett ja Jake räägivad kui väga nad armastavad teineteist. Ta teatab Jake´ile et sõidab San Sebastianisse mõneks ajaks. Nad otsusavad et lähevad klubisse. Klubis tantsivad Jake ja Brett koos. Jake´i sõber Bill Gorton saabus sinna

Kirjandus → Kirjandus
35 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Sume on öö

kirjade tasemele, Dick läheb tagasi Ameerikasse ning hakkab väikelinnades jälle arstina leiba teenima. Tema elutööks jääbki ainult ühe rikka patsiendi terveks ravimine. Mulle meeldis see raamat, kuna see käsitles reaalseid probleeme. Fitzgerald ei üritanud jätta oma raamatuga muljet, et armastus on alati hea ja võidab kõik sõjad, pigem tahtis ta selgeks teha, et igas suhtes on alati tohutult palju probleeme ja kõik eile ole kaugeltki lilleline. Tema kirjutamis stiil on samuti väga huvitav ja romaani oli kerge lugeda. Olid küll mõned kohad, mis jäid mulle arusaamatuks, kuid üldjoontes leian ma, et tegemist on väärt kirjandusega.

Kirjandus → Kirjandus
76 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vaatluspraktika iseseisev töö nr 6

ISESEISEV TÖÖ NR 6 HEV õppur üldhariduskoolis. Üliõpilane koostab teemakohase kokkuvõtte kasutades nii loengutel/seminaridel käsitletut, loetud allikaid kui praktikumi materjale. Ülevaade keskendub kaasava õppe mudelite rakendamisele koolis erilaadsete hariduslike erivajadustega õppurite õppimise jõukohastamiseks. Hariduslik erivajaduse (edaspidi lühend HEV) on mõeldud vajadust teha muudatusi või kohandusi õppekavas, rühmade töökavas või õpikeskkonnas (õppevorm, õpperuumid, õppevahendid, meetodid, suhtluskeel, spetsiaalse ettevalmistusega pedagoogid, vajadusel tugipersonal), et tagada kõigile õppuritele võimalus maksimaalseks osalemiseks õppeprotsessis ja individuaalseks arenguks. Haridusliku erivajadusega õpilased võivad olla nii puudega, õpiraskustega, aga ka andekad või mingitel muudel põhjustel õpikeskkonna kohandamist vajavad lapsed ja noored. Lühidalt on hariduslik erivajadus: * eriline a...

Kategooriata → Vaatluspraktika
51 allalaadimist
thumbnail
11
doc

BIOS

HAAPSALU KUTSEHARIDUSKESKUS Arvutiteenindus 1b Viljo Kozlovski ,,BIOS" Referaat Juhendaja:Argo Mirk Uuemõisa 2007 Sisukord Sissejuhatus..........................................................................................................................3 ..............................................................................................................................................6 Erinevad sätted ja valikud....................................................................................................7 ..............................................................................................................................................9 Kokkuvõte.............................................................

Informaatika → Arvuti õpetus
39 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun