Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Arengupsühholoogia (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui Mari. Mari on rohelisem kui Kadri. Kes on kõige rohelisem ?
  • Mida tahan, kuulutan resuurse enda peale - probleem ühiskonnale ?
  • Millal? mitte mida ?
 
Säutsu twitteris
ARENGUPSÜHHOLOOGIA
G. STANLEY HALL (1846-1924) arengupsühholoogia rajaja USAs.
käsitleb vanusega seotud erinevusi käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes
Läbiv küsimus: Pärilikkuse ja kultuuri roll arengus - Kultuure, kus rohkem tähelepanu füüsilisele arengule kui mänguasjadega mängimisele; Mänguasjade arv, raamatute arv
Perioodid:
  • keskmine lapseiga ehk kooliiga (7.-12. eluaasta)
  • murdeiga  (12.-19. eluaasta)
  • varane täisiga (20.-30.ndad eluaastad) 
  • keskmine täisiga (40.- 50.ndad eluaastad) 
  • hiline täisiga (pärast 60. eluaastat )
  • vanuriiga (70+)
VASTSÜNDINU - Ajaline 37.-42. rasedusnädalal
Enneaegne vastsündinu: enne 37. nädalat (sünnikaal vähemalt 500 g või nad on sündinud pärast 22. rasedusnädalat): 22.-36. nädala vahel sündinu . 3-17%, Eestis u 6%. Laste vanust korrigeeritakse kahe aastaseks saamiseni. Ema ja lapse suhe pärast sündi- vajavad rohkem suhtlemist(Salapatek& Williams ). Pärast sündi 5 min koos imikuga, eraldamine 6-12 tunniks ja 0,5 tunnine söötmine iga 4 tunni järel + tund pärast sündi koos, iga päev 5 tundi koos. Üldine QI 10p madalam, 40% kooliajaalguses tervise või arenguprobleemid.
  • Väike sünnikaal Lasteaias populaarselt ja kohandatud.
    2. Ärev-vältiv - ei otsi emaga lähedust, last ei häiri võõraga üksi jäämine
    3. Ärev- resistentne (1/3 ärevalt seotud) - laps on väga häiritud, kui ema lahkub ega luba võõral end lohutada, taaskohtudes otsib emaga kontakti, samas ei lase end lohutada, hoidub ema lähedusse ja on ärev
    4. Ebakindel desorganiseeritud - laps on emaga uuesti kohtudes segaduses, võib „kangestuda” остолбенеть või teha stereotüüpilisi liigutusi
    • Sotsialiseerimine – ühiskonnale omaste mustrite omandamine, kultuurilised väärtused (õigused ja kohustused) sõltuvad ühiskonna tüübist.
    • Kasvatusstiilid : 1. autokraatne e autoritaarne – laps on tagasitõmbunud, iseseisvusetu, agressiivne

    2. autoriteetne -restiprookne(взаимнозаменяемый) – laps on iseseisev, kompetente,vastutustundlik
    3. kõikelubav e ükskõikne e eirav – laps on iseseisvusetu, agressiivne, ebaküps, vastutustundetu
    Mäng kui funktsionaalsete ja sotsiaalsete rollide õppimine, individuaalsete oskuste harjutamine turvaliselt, elutute asjade uurimine . Muudeldab täiskasvanute elustiili, soorollid , käitumisvõimaluste piirid. Sümbolilises mängus pannakse esemed „esindama” teisi asju (antakse vabadus kujutusvõimele).
    Soorollid – u 1,5a hakkavad ilmnema soole sobivaid mustrid , u 3a valivad soole sobivaid mänguasju ja samasoolisi mängukaaslasi. Sooline indentiteet – kas tajume iseennast mehe või naisena, Freud – samasoolise vanemaga , Piaget – teadvustatud intellektuaalsed protsessid, Kohlberg – stereotüübid, imeteerimine, eriline kiindusum samasoolise vanemasse
    Prosotsiaalne käitumine - empaatia (otsene emotsionaalne vastutus teiste inimeste emotsioonidele- esimesest päevast- klassikaline tingimine/kaasasündinud stressreaktsioon; teod empaatilise distressi korral – abistad või vaatad mujale), abistav käitumine , heateod e positiivsed moraalsed teod (eneseohverdamine, altruism).
    Sotsiaalsete reeglite tüübid
      • Moraalireeglid – ei saa muuta
      • Konventsionaalsed reeglid – ainult ühel gruppil, teatud situatsioonil, kokkuleppeliselt saab ka muuta
      • Prudentsiaalsed reeglid – ei tohi ennast kahjustada, endale liiga teha

    PS Gymn 9 ptMoraalne areng Kohlberg – morallsed dilemmad – Haige naine vajab ellu jäämiseks ravimit. Mees ei jõua seda osta ja apteeker ei ole nõus järelmaksuga. Mees murrab apteeki sisse ja varastab naise jaoks ravimi. Õigesti tegi?
    • 1.staadium: Prekonventsionaalne (tagajärg; tegija vajadused)
    • 2. staadium: Konventsionaalne ( kavatsus sotsiaalsete reeglite raamistikus - rõõmustab teisi; sots korra säilitamine, kohustuste täitmine)
    • 3. staadium: Postkonventsionaalne (transtsendentsed moraalsed printsiibid - ühiskonnas kokkulepitud väärtused; isiklik südametunnistus)
    • Soolised erinevused – soo pole oluline, oluline on see kuidas küsitakse, Gilligan : naised rohkem hindavad head suhted inimeste vahel, kui moraalsed reeglid.

    Internalisatsioon Freud : enesekaristamine süü- ja ärevustunde kaasabil – selgitamine miks tegu on vale. Minimaalne on piisav: vajalikul määral mõjutamist, et laps hakkaks käituma uuel viisil, aga piisavalt vähe, et ta ei tunneks end sunnituna
    Saavutusmotivatsiooni areng
    Bandura - tajutud võimekuse teooria - tugevad käitumise ennutajad: mõjutavad otsuseid,
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Arengupsühholoogia #1 Arengupsühholoogia #2 Arengupsühholoogia #3 Arengupsühholoogia #4 Arengupsühholoogia #5 Arengupsühholoogia #6 Arengupsühholoogia #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-04-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 71 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor malyaftk Õppematerjali autor

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (1)

199597 profiilipilt
199597: Põhjalik ja korrektne materjal
12:43 12-03-2016


Sarnased materjalid

28
docx
Arengupsühholoogia kokkuvõte
68
docx
Arengupsühholoogia loeng
524
doc
Arengupsühholoogia
12
doc
Arengupsühholoogia
106
pdf
PSÜHHOLOOGIA ALUSED
72
pdf
Arengupsühholoogia Tartu Ülikool-2011
70
docx
Arengupsühholoogia
148
docx
NEUROPSÜHHOLOOGIA



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun