Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kiusaja" - 125 õppematerjali

kiusaja - ohver- kõrvalseisja (Kellega neist peab tegema rohkem tööd ja miks? Ohvriga, sest ohver ongi ohver, tal on see tunne kaasas koguaeg, kiusajaga, sest kuidagi peab teda piirama,
thumbnail
1
txt

Kiusaja

Alati on nii, kui kiusaja tahab thelepanu saada vi lihtsalt "lahe" olla, siis ta hakkab endast nrgemaid kiusama,arvates, et teda kardetakse, aga samas ka austatakse. Aga tal pole igus, sest teda kardetakse, aga samas peetakse ka nrgaks, sest ta kiusab selliseid, kellest ta teab, et jagusaab alati. Kui kiusaja neb kedagi, keda oleks hea kiusata, siis lheb ta tema juurde ja hakkab teda narrima, lma ja peksma ning kui ta rgib sellest kellelegi, siis saab nrgem veel ja veel seda kiusu tunda. Aga samas see tugevam ei mtle sellele, et kunagi saab tema selle kik tagasi ja et ta ei olegi nii tugev kui ta ennast arvab olema. Teda austavad ainule tema ohvrid, kes teda kardavad, aga seda ei ole ka kauaks, sest varsti vtavad nemad ka julguse kokku jateevad...

Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Miks kiusaja kiusab

Miks kiusaja kiusab? · tahab tähelepanu saada. · arvamus enesest on liiga hea või liiga halb. · ei oska sõpru leida ega ise sõber olla. · puudub süütunne ja võime mõista teiste tundeid. · lapsed kes on koheldud vägivaldselt · lapsed kes kardavad sattuda ise kiusatava rolli · lapsed kes kardavad teistest erineda ÄRA TEE TEISTELE LIIGA!!! ...

Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Koolikiusamine

) Sagedamini kiusatakse neid, kes: · ei löö vastu · on targemad kui teised · on väikest kasvu · on paksemad kui teised · on pikemad kui teised · on aeglasemad kui teised · on vaesemad kui teised · on rikkamad kui teised · on lihtsalt teistest erinevad Igaühel on õigus olla erinev, kui ta ei kahjusta teisi. Sallivust on võimalik õppida. Klassis, kus mõnda last kiusatakse, jagunevad õpilased kolme rühma: 1. Kiusatav 2. Kiusaja 3. Vaikiv enamus ehk Kõrvalseisjad KIUSATAV -> Kiusamise algus -> Üksindus, kurbus, abitus-> Hirm, alaväärsustunne, enesekriitilisus. -> Teistest eemalehoidmine või omakorda teiste tõrjumine (ei usu enam, et keegi tahab sõber olla)-> Hinded halvenevad, on sageli haige, muutub ise ka agressiivseks KÕRVALSEISJAD -> Omasid ei jäeta üksi!-> Klassikaaslaste sekkumine-> Tunne: Ma pole üksinda!-> Kiusamise lõpp-> Klassis suhted sõbralikud-> Teeme kõik koos midagi põnevat...

Lapse areng
79 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Õpimapp: Koolikiusamine

Uuringu koostajad peavad tähelepanuväärseks, et pooled probleemsetest lastest on ka sagedased tunnisegajad kas oma «demonstratiivse esinemise» või siis «provotseerimisega». Praktiliselt kõik küsitletud õpilased on kannatanud koolikiusamise all. Alati ei pruugi probleemne õpilane olla ohver, ta võib olla ka kiusaja või ka mõlemas rollis. Pereprobleemid Sageli kasvavad mureõpilased üksikvanemaga peres. Vaid pooled lapsed elavad koos oma isaga ja 81 protsenti koos oma emaga. Kahel kolmandikul on kodudes peretülid, 42 protsendi laste kodudes toimuvad aeg-ajalt joomingud. Vaid iga kolmanda lapse emal ja viienda lapse isal on lapse jaoks alati aega. Õpilased ise peavad oma suurimaks probleemiks õppimisraskusi ja halbu hindeid (68 protsenti)...

Sotsiaalpedagoogika
131 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kiusamine kübermaailmas

Usun, et suurim põhjus, miks julgetakse Internetis halvustavalt sõna võtta, kritiseerida, ähvardada, mõnitada, on võimalus jääda anonüümseks. Teistele halba tegemisega kaasneb justkui mingi nauding. Luuakse varikontosid: tehakse vale nimega e-posti ja MSN-i aadresse, mis ei anna kiusaja kohta mingit informatsiooni. Varikontode alt saab väga palju halba korda saata, kiusaja saab kirjutada sõpradele, tuttavatele, õpetajatele, ülemusele või ükskõik kellele, mida hing ainult ihaldab. Oluline on kiire varikonto avastamine ning lähedaste informeerimine. Sellisel juhul ei saada kiusajat nii suur edu ning palju halba jääb juhtumata. Internetis kiusamine levib sellepärast, et ohver ei näe kiusajat ja kiusaja ei näe ohvrit. Internetti kasutades tuntakse end nähtamatuna. Inimestel kaob vastutus oma tegude eest, sest nad ei saa...

Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kiusajast ohvrini on lühike samm

Kiusajast ohvrini on lühike samm Katrin Karu IIKU Koolikiusamine on hetkel ülemaailma väga aktuaalne teema, ning on loodud palju ühinguid, et seda ennetada ning takistada. Iga inimene on vast kokku puutunud koolivägivallaga, kas siis vaimse või lausa füüsilise kiusamisega, olles ise kas kiusaja, kiusaja ohver või pealtvaataja rollis. Kõige rohkem tekitab mulle muret koolikiusamine põhikoolis, sest astudes põhikooli saame aluse oma teadmiste pagasile, mille omandame kogu oma elu jooksul ning õpime, mis on õige ning mis on väär. Jah, ka lasteaias hakkame ehitama alustalasid oma käitumisele, õpime teistega suhtlemist ning muid komeid kuid põhikoolis olev laps peaks veidi rohkem teadvustama endale seda, kuidas käituda teiste inimsetega tolerantselt. Kui...

Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Koolikiusamine ja kirjandus

Vähem rikkamad lapsed jäävad silma oma riietuse poolest, mis pole teistega võrreldes sama puhas ja korralik. Kiusajad tahavad enamjaolt näida sõprade seas lahedatena ja seetõttu peavad nad end kehtestama nõrgematele liiga tehes. Kiusamise põhjuseks võib olla ka kadedus. Algklassides kindlasti tuleb ette seda, kui keegi klassist saab uue kalli asja ning seetõttu hakkab keegi teda narrima ja solvama. Sisimas tahab kiusaja ka endale sellist. Kiusamine, eriti vaimne, võib olla varjatud tegevus ning seepärast on seda teistel raske märgata. Tagajärjed võivad olla väga tõsised. Füüsilised haavad paranevad ära, kuid vaimsed haavad käivad kiusatavatega terve elu kaasas. Sageli vajatakse ka psühholoogi või nõustaja abi. Koolikiusamisest peaks rääkima nii kodus kui ka koolis. Ka Eesti kirjandusest võib tuua näiteid koolikiusamisest. Hetkel populaarne raamat ning...

Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Kiusamine

võimalusi, et oma lastele parimat lubada või on tal palju õdesi-vendi kes on ka vaja vanemate poolt ära toita. Võibolla tal polegi vanemaid ja ta peab ise hakkama saama. Kokkuvõte Loovtöö tegemine andis mulle rohkem kogemusi ja tedmisi, arendasi selle käigus ka ennast. Loovtöö käigus suhtlesin inimestega ja õppisin rohkem koostööd tegema teistega. Üldjuhul arvan, et loovtöö läks hästi ja edukalt. KIUSAJALE Saage inimesed aru, et kui kiusaja kedagi kiusab ja arvab, et saab sellega rohkem sõpru või rohkem kuulsust? Kahjuks pean vastama eitavalt. Kiusamisega ei saavuta midagi. Mõelege ennem kui te kellegile midagi ütlete või kiusate, sest te ei tea midagi mis selle inimesega on ja mida ta tunneb. Ära tee inimesele seda mida ei taha, et sulle tehakse. Ja nüüd on küsimus kas sa tahaksid, et sind kiusatakse?...

Ainetöö
14 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Küberkiusamine ja selle liigid

(Naruskov, Küberkiusamine, 2008) Nagu meil, nii on ka mujal maailmas küberkiusamine üsna uus valdkond. Robert Slonje, Londoni Ülikooli doktorant, on uurinud küberkiusu Rootsi kooliõpilaste seas juba kaks aastat ning tutvustas foorumil "Koolikiusamine - kool, kodu, internet" selle erinevust tavakiusamisest. Tavakiusu puhul on selge, kes kiusab ja keda. Kiusaja näeb oma teo vilju, teise inimese valu ja mõnikord verdki, ning see võib ta peatada. On pealtnägijaid ja võimalik, et ka sekkujaid. See võib alata äkkmõtte ajel ja koolikoridoris. Ja lõppude lõpuks on olemas kodu, kuhu võib alati pageda. Küberkiusamine näitab, et me ei ela enam musklite ajal. Küberkius eeldab kavalust, häid tehnilisi vahendeid ja vahel ka korralikku eeltööd. Soovite veel erinevusi? "Esiteks, küberkiusaja võib jääda nähtamatuks...

Arvutiõpetus
73 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Klass

Klass Filmi `'Klass'' tegija Ilmar Raag on sündinud 21. mail 1968 Kuressaares. Ta on eesti filmikriitik, stsenarist ja rezissöör ning televisioonitegelane. Ilmar Raag õppis Tartu Ülikoolis kunstiajalugu, täiendas end Pariisi ülikoolides VIII Saint Denis ja III La Sorbonne Nouvelle ning omandas magistrikraadi Ohio Ülikoolis. Tema esimene filmikatsetus oli naljana mõeldud "Tappev Tartu", mida ta reklaamis kui Eesti kõige halvemat filmi. Kuna filmi tegemiseks ei sõlmitud ühtegi lepingut, siis ei ole seda filmi autoriõiguste kaalutlustel hilisemas kommertslevis näidatud. Ta on saanud 2006 Valgetähe IV klassi teenetemärgi, 2012 Enn Soosaare nimelise eetilise esseistika auhinna ja 2013 Postimehe aasta arvamusliider. Film räägib ühest poisist keda kiusatakse koolis pidevalt kui...

Filmid
18 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Benito Mussolini - Lapsepõlv, töökohad

Benito Mussolini Lapsepõlv: Benito Amilcare Andrea Mussolini, sündis 1883.aastal Forli linna vaeses sepa peres esimese lapsena. Nende pere oli väga vaene - Talle ei suudetud võimaldada kuigi suurt haridust. Väiksena oli Benito rahutu ja püsimatu laps, ta oli väga sõnakuulmatu ja agressiivne. Kodus käitus ta tujukalt ning koolis oli kiusaja . Varsti saadeti ta rangemasse kooli, kus ta tõestas ennast veel hullemana- ründas kaasõpilasi taskunoaga. Ta visati koolist välja ja saadeti Giosuè Carducci kooli Forlimpopolis, kust ta peagi taas pahanduste tõttu välja visati. Kõige selle kõrval oli Benito Mussolini siiski tark ja läbis lõpueksamid ilma raskusteta Töökohad: Ta töötas mõnda aega koolis õpetajana, kuni sai aru et see töö ei sobi tema jaoks...

10.klassi ajalugu
65 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Jevgeni Onegin

Jumaldus teisest- mängurist, frantist. Harjus mehega, tekkis rutiin. Valitses mehe üle. Mees- Dimitri Larin suri. Kannab endas kõlbelisi põhitõdesi, religioosseid traditsioone, võimet armastada ja ennast ohverdada. 3pt Olga- paras paar Madonnaga van Dycki maalilt. Näost punane, ilmetu, ümar. Tatjana- omapead, kurb. Armus Oneginisse. Tatjana kiri Oneginile: (lk. 83) Ma kuulun sulle, ainult sulle! Veel pole aimugi mu hindel, Kes oled sa: mu kaitseingel Või kurikaval kiusaja . Saatis kirja, nime ei pannud. Vastust ei tulnud. Ilmus Lenski, ütles, et Onegin tuleb varsti. Tuli. Ratsutades. Tatjana põgenes parki, puude alla. Tuli kütt, Tatjana lähenes Oneginile. 4pt Jevgeni:"ma paraku ei kiida teid. Te kehastate kõike seda, mis oli kord mu ideaal." ,,Mis loeb te armsus ja te ilu? Ma neid ei vääri paraku. Te abielus pettuksite." ,,Ma vennaliku hellusega teid armastan" ,,Te armastage iseennast: see on objekt, kus iial vist ei ole karta pettumist."...

Kirjandus
469 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tsitaate Faustist + väike kokkuvõte

Saatan leiab, et inimene on õnnetu, armetu ja loodudki kannatama, sest tal on mõistus. Jumal, vastupidi aga, ülistab mõistust ja tõepüüdlusi. Tõe väljaselgitamiseks lähebki Mefistoteles maa peale, et üritada Fausti headuse ja tarkuse teelt kõrvale kallutada. Ka siis jääb Jumal endale kindlaks ja lausub: " Las kurja nõuga saata igat sammu siis kiusaja ­ ka kurjast kasvab hea." Niisiis satub Faust üleinimlike jõudude keerisesse, üritades samas leida oma isiklikku ülimat tõde ­ elu mõtet. Faust on inimesena üldse tavapäraselt erinev ­ teda huvitavad sündmuste põhjused ja üldpilt, mitte niivõrd detailid. Ta leiab, et maailm on täis inimlikku kurjust ja pahesid ning inimesed ei suuda näha oma väikestest probleemidest kaugemale ning jõuab tõdemuseni, et olulisem kui mõte, sõna või jõud, on tegu...

Kirjandus
326 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Noorte käitumisprobleemid

Termin mobbing on laenatud etoloogiast ja tähendab grupi loomade rünnakut teise liigi loomade vastu. Tänapäeval on uurimiste tulemusena välja kujunenud kiusamise kolm tunnusjoont: (1) korduv rünnak ohvri vastu toimub pika perioodi vältel; (2) tahtlik rünnak ohvri vastu, mis teeb ohvrile kahju kas vaimselt või füüsiliselt; (3) eksisteerib tasakaalutus võimusuhte kiusaja ja ohvri vahel. Lastekaitse Liidu projekti ''Ei vägivallale" raames viidi 2002. a läbi uurimus koolis kiusamisse suhtumisse ja selle probleemi mitmete teiste aspektidega seonduvasse. Uurimus viidi läbi seitsmes erinevas koolis üle Eestimaa, millest viis olid gümnaasiumid ja kaks põhikoolid, kasutades uurimusmeetodina küsimustikku. Uuritavateks oli kokku 1764 põhikooli õpilast (keskmine vanus 13,54), kelle sooline jaotus oli 1:1...

Perekonnaõpetus
73 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mis on minu jaoks koolivägivald

Koolis domineerivad hetkel füüsiline ja vaimne vägivald ja ma ei oska öelda kumb see "parem" on! Füüsilise vägivalla alla näeme me kallalekippumist ja haiget tegemist ja vaimse kannatuse tekitamisel on seost kiusamisega, narrimisega. Vägivald koolis pole ühe-, vaid mitmekordne tegevus ja pika aja jooksul toimuv. Siit tõstatub probleemidering, mis on seotud koolivägivalla kahe osapoole ­ kiusaja ja ohvri püsiva staatusega ning negatiivse mõjuga nende edaspidisele arengule. Toon kaks näidet elust enesest. Põhikoolis puutus ka minu klass kokku vaimse kooli vägivallaga. Kiusati ühte natukene teistest erinevat ja vaikset tüdrukut. Talle pandi krae vahele nuudleid, sõimatu kõige inetumate sõnadega, süüdistati kõiges mis klassis toimus. Mida aega edasi ja mida vanemaks ma sain seda rohkem hakkasin vaatama neid kiusajaid imelikult ja mõtlesin, et neil on midagi väga puudu....

Ühiskonnaõpetus
61 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kuradi mitu nägu

Saatan, Kurat, Vanapagan, Vanatühi ja Hingevaenlane on vaid mõned näited. Rohkemgi kui nimesid, omistati Põrgu valitsejale erinevaid kujusid ja välimusetüüpe, milles inimeste ette astuda. Nimede, välimuse ja käitumisviiside varieeruvus tegid Kuradist populaarse tegelase paljude kirjandusteoste lehekülgedel. Mitmed autorid erinevatest ajastutest ja rahvustest on inimsaatust rohkem või vähem Luciferiga seostanud. Piibli-Saatan on eelkõige kiusaja , kes meelitab usklikke Jumalast taganema ja Tema tahte vastu eksima. Uues Testamendis üritab Kurat saada Jeesust enda teenistusse, pannes mitmete maiste ahvatlustega proovile ustavuse Isale. Viinud Kristuse templi katusele, näitab kurjuse kehastus talle kõiki maailma kuningriike, nende rikkust ja materiaalseid väärtusi. Lasknud Jeesusel mõnda aega vaadata, ütleb: "Selle kõik annan ma sinule, kui sa maha langed ja mind kummardad." Kristus...

Kirjandus
143 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Ühiskonna riigieksam 2008

Kiusamise eesmärk koolis on panna keegi teistest halvemasse olukorda, teha lihtsustamiseks on avatud küsimuste puhul juhendis esitatud pigem näide õpilaste tema elu võimalikult ebameeldivaks. Kiusamine on tavaliselt tahtlik ja sihilik tegevus. võimalikest vastustest. Kiusamise põhjused võivad olla mitmesugused. Kiusaja saab näidata oma võimu teistele, kiusaja x Hinnatakse täispunktides. saab tähelepanu ja võib saada ,,kangelaseks", kiusaja võib ka elada oma probleeme välja, et mitte x Punktide andmiseks ettenähtud kastid tuleb täita. Kui õpilane vastab valesti, tuleb kasti ise sattuda kiusatavaks. Kui keegi on teistest mingil põhjusel teistsugune ­ targem või rumalam, kirjutada null (0) ja vastamata jätmisel kriips (­)....

Ühiskonnaõpetus
739 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Benito Amilcare Andrea Mussolini - Itaalia peaminister

aprillil 1945 sattus ta koos armukese Clara Petacciga Itaalia kommunistlike partisanide kätte. 1945. aastal 28. aprillil lasti Mussolini maha. Tema ja ta armukese laipa näidati avalikult Milano rahva ees. Benito Mussolini Benito Mussolini varajane elu Väiksena oli Benito rahutu ja püsimatu laps, ta oli väga sõnakuulmatu ja agressiivne. Kodus käitus ta tujukalt ning koolis oli kiusaja . Varsti saadeti ta rangemasse kooli, kus ta tõestas ennast veel hullemana- ründas kaasõpilasi taskunoaga. Ta visati koolist välja ja saadeti Giosuè Carducci kooli Forlimpopolis, kust ta peagi taas pahanduste tõttu välja visati. Kõige selle kõrval oli Benito Mussolini siiski tark ja läbis lõpueksamid ilma raskusteta. Ta töötas mõnda aega koolis õpetajana, kuni sai aru et see töö ei sobi tema jaoks. Peagi läks Mussolini Itaaliast Sveitsi ja proovis palju erinevaid töid....

Ajalugu
51 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Koolikiusamine

Kes kiusavad? sageli need lapsed, keda ennast on kiusatud kas kodus, lasteaias või nooremas klassis; vägivaldsest perekonnast pärit lapsed; lapsed, kes tahavad ennast näidata, teiste silmis populaarsust võita, millegagi tähelepanu saavutada; keskmise või alla selle õppeedukusega lapsed Miks KIUSAJA kiusab? tahab tähelepanu saada arvamus enesest liiga hea või liiga halb ei oska sõpru leida ega ise sõber olla puudub süütunne ja võime mõista teiste tundeid tal on lihtsalt igav 60% KIUSAJATEST SAAVAD KOHTULIKU KARISTUSE ENNE OMA 25NDAT SÜNNIPÄEVA Mida teha, kui oled langenud kiusamise ohvriks või kui tead, et kedagi kiusatakse? Räägi sellest täiskasvanutele lapsevanemale, klassijuhatajale,...

Kirjandus
33 allalaadimist
thumbnail
1
txt

Kuidas vältida koolis kiusamist?

Koolis teevad lapsed selle kulul nalja, kui keegi nende klassist on niteks mustanahaline vi hispaanlane. See vib ajada ohvri agressiivseks, kuna teda kiusatakse ning ignoreeritakse. Televiiroris on nidatud palju olukordi, kus mni teistest erinev pilane nii-elda sakse klassist vlja. Rassismi vhendamiseks tuleks petajatel rohkem tegeleda pilastega ja jlgida nende kitumist. Samas tuleks pedagoogidel rkida sellest ka lastevanematele. Esineb palju olukordi koolis, kus kiusaja piinab ohvrit selleprast, et ta tahab ksnes teistele nidata, kui tugev ta on. Tema jaoks on see kui arvutimng vi film, kus ta on kangelane. Sel juhul valib tavaliselt kurjategija endast nrgema kannataja. Ta ei arvesta sellega, et ohver saab haiget nii fsiliselt kui ka vaimselt. Olen isegi kohanud sellist olukorda oma koolis nii mneski klassis. Vanemad, petajad ja ka sbrad peaksid selgitama kiusajale, et pole ige teha inimesele haiget enda heaolu nimel....

Eesti keel
38 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun