Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"astmete" - 479 õppematerjali

astmete ehk tööratta arvu järgi ühe töörattaga, ( rõhk 5 kuni 10 bar ) mitme töörattaga.
thumbnail
1
xls

Põhikooli astmete tabel

N/A 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 2 1 4 9 16 25 36 49 64 81 100 3 1 8 27 64 125 216 343 512 729 1000 4 1 16 81 256 625 10000 5 1 32 243 1024 6 1 64 729 7 1 128 8 1 256 9 1 512 10 1 1024 N/A 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 2 121 144 169 196 225 256 289 324 361 400 3 1331 1728 2197 2744 3375 4096 4913 5832 6859 8000 ...

Matemaatika 7 klass
44 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Tehted astmete ja juurtega

Täisarvulise astendajaga aste 1. Arvuta. 1) ­ 52 2) (­ 5)2 5) 32 2 7) - 3 1 9) - 4 11) (3 )...

Matemaatika
53 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Reaalarvud. Võrrandid

Võrrandid 1. Teemad Arvuhulgad N, Z, Q ja R, nende omadused. Reaalarvude piirkonnad arvteljel. Reaalarvu absoluutväärtus. Protsentülesanded. Astme mõiste üldistamine: täisarvulise ja ratsionaalarvulise astendajaga aste. N- es juur. Tehted astmete ja juurtega. Ratsionaal- ja irratsionaalavaldiste lihtsustamine. Irratsionaalsusest vabanemine. Lineaar-, ruut-, murd- ja juurvõrrandid. Võrrandite koostamine. Lihtsamate tekstülesannete lahendamine. 2. Tarkuseterad 2.1 Arvuhulgad Loendamisel kasutatavad arvud Arv 0 Kas 0N? Naturaalarvud N Järjestatav, vähim arv 1, lõpmatu...

Matemaatika
297 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Mõisted, valemid ja joonised

harilik murd Harilik murd näitab, mitmeks võrdseks osaks on tervik jaotatud ja mitu sellist osa on võetud. 2. kümnendmurd Kümnendmurd on komaga arv. N: 23,4 ;14,1 ; 3,8 ; 10,5 3.murru taandamine Hariliku murru taandamiseks nimetatakse murru lugeja ja nimetaja jagamist ühe ja sama nullist erineva arvuga. 4.Astmete korrutamine Ühe ja sama arvu astmete korrutamisel astendajad liidetakse. 32 · 31 = 32 + 1 = 33 = 3 · 3 · 3 = 27 5.Astmete astendamine Astme astendamisel astendajad korrutatakse. 6.Astmete jagamine Ühe ja sama arvu astmete jagamisel astendajad lahutatakse. a m : a n = a m-n 7.Negatiivne astendaja Murd, mille lugejaks on arv 1 nimetajaks sama aste positiivse astendajaga. 1 a -n = n , kus a 0 a 8.Arvu standardkuju Kui arv on esitatud kahe teguri korrutisena, millest üks jääb arvude 1 ja 10 vahele ning teine...

Matemaatika
636 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Tööohutuse Referaat

10 Kasutatud kirjandus.........................................................11 Sissejuhatus Mida kutsutakse põlemiseks? Üldiselt mis on põhiained , millest põleng võiks saada alguse? Millest algab tavaliselt tulekahju ja mis on põhilised tekke põhjused? Millised on erinevad tulekustutisvahendid ja kuidas neid võib liigitada? Mida oleks soovitatav teha põletuste korral ja kui rängad võivad olla erinevate astmete põletused? Ning mis asjad on plahvatused? 1. Põlemine Põlemiseks nimetatakse põlevaine ja hapniku ühinemise keemilist reaktsiooni, mille tulemusel eraldub soojus ja valgus. Põlemiseks vajalik hapnik saadakse harilikult õhust. Õhk koosneb mitmest gaasist: lämmastikku on 78%, hapnikku 21% ja muid gaase 1%. Kuna põlemiseks tarvitatakse hapnikku, siis hakkab kinnises ruumis põlemise korral hapniku hulk vähenema. Enamike ainete põlemine lakkab, kui hapniku hulk õhus langeb alla 14%...

Tööohutus ja tervishoid
78 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Raudvara 8kl Matemaatika

Näide:11²=121 , 12²=144,1 3²=169 1³=1 2³=8 3³=27 4³=64 5³=125 6³=216 7³=343 10³=1000 20=1 21=2 22=24 23=8 24=16 25=32 26=64 27=128 28=256 29=512 210=1024 Tehted astmetega 1) am an = a m + n Näiteks: 2² 2³ = 22+3 = 25 = 32 Võrdsete alustega astmete korrutamisel võime astendajad liita ning saadud tulemusega astendada antud alust. 2) am : an = a m-n Näiteks: 36 : 34 = 36-4 = 3² = 9 Võrdsete alustega astmete jagamisel võime jagatava astendajast lahutada jagatava astendaja ning saadud tulemusega astendada alust. 3) (a b)n = an bn Näiteks: (2 4)² = 2² 4² = 64 Korrutise astendamisel võime astendada iga teguri eraldi. 4) (am)n = am × n Näiteks: (3²)5 = 3 2 × 5 = 310 = 59049...

Matemaatika
81 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Arenguökonoomika kordamisküsimuste vastused

Majanduskasv ­ kitsalt reaaltulude kasv ühe elaniku kohta Majandusareng ­ pikaajaline protsess, mille käigus toimub reaaltulude kasv ühe elaniku kohta, samal ajal kui absoluutse vaesuse piirist allpool elavate inimeste arv ei kasva ja tulude jaotumine ei muutu ebavõrdsemaks. 2. Arengukontseptsioonid 1) moderniseerimine ­ sotsiaalteaduslik kontseptsioon, mis hõlmab ühiskonna majandusliku, sotsiaalse, poliitilise ja kultuurilise infrastruktuuri teisenemist. Moderniseerimisprotsess hõlmab muutusi sellise majandusliku ja poliitilise süsteemis suunas, mis kujunesid välja Lääne-Euroopas ja Põhja-Ameerikas 18.-19. sajandil. Maj. aspektid: industrialiseerimine, urbaniseerumine ja tehnoloogilised muutused põllumajanduses. Sots. aspektid: traditsiooniliste kogukondlike sidemete nõrgenemine, isiksuse arengu ja saavutuste esiletõstmine. Poliitilised aspektid: võimu ratsionaliseerimine ja bürokraatia kasv. Kult...

Arenguökonoomika
289 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Vana- Egiptus: Vana riik, püramiidide ajastu

Nüüd hakati ehitise maapealseid osi kõrgusesse suunama ja sellest kujunes välja astmikpüramiid. Esimene suur astmikpüramiid rajati u 2750 a e.Kr. ( külje pikkus 125m ja kõrgus 62m). Hauakambreid oli selles püramiidis kokku üksteist ja nad kõik olid kaevatud püramiidid alla sügavale maapõue. Uskumuse järgi pidi vaarao astuma mööda tohutut treppi päikeseni. Astmikpüramiidi astmete täitmise järel saadi kallakpüramiid (tipust veidi längus, mitte nii kõrge, kui tavaline püramiid) ja alles seejärel suudeti ehitada tõeline püramiid. Püramiidi aluseks oli ruut, kõik neli külge olid võrdse pikkusega. Töölised ehitasid kõigepealt sisemuse ja siis pandi mööda kaldteid ülevalt allapoole kohale katteplokid. Ehitamise ajal jäeti püramiidi sisse käigud, mis viisid sügavale püramiidi sisemusse - hauakambrisse. Pärast matust need maskeeriti ja suleti hoolikalt....

Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Põhikooli matemaatikakursuse põhivalemid

Harilike murdude korrutamine a c ac = b d bd 4. Harilike murdude jagamine a c ad : = b d bc 5. Astmete korrutamine am an = am+n 6. Astmete jagamine am : an = am-n 7. Astme astendamine (a m )n = a mn 8. Korrutise astendamine (a b )n = a n b n 9. Jagatise astendamine n an...

Matemaatika
44 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kultuur, kõne ja mõtlemine (spikker)

t. märkidesse. mõtlen selle üle, kuidas ma mõtlen maailmast. 2-kultuurikeskkonna aspekti:K on indiviidi tegelik Süllogism- eeldustest tuletatakse üheselt järeldus. keeleline kk, Selle määrab indiviidi ja kk ühtsus. Loogiline on ainult siis kui eeldusesed vastavad välise Psüühika arengu astmete teooria maailma ülesehitusele. Kui ei vasta, võin teha eeldusi, 0. Meelelised tunnused, nii retseptorite kui mis on loogiliselt õiged, kuid maailmas valed. Me ei kaasasündinud biol mehhanismidega töödeldud oska mõelda oma eeldustele. meeleline info väliskeskkonna kohta. I (Meelepõhine) Tegevuses ülemeelelisele teadmisele põhinev 1. Assotsieerunud tunnused: psüühiliselt seostuvad käitumise organisatsioon....

Karjääripsühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
66
pdf

TEHNILINE ÜLESANNE LINTKONVEIERI AJAM

Tallinn SISUKORD 1. TEHNILINE ÜLESANNE ................................................................................................ 5 1.1. AJAMI TÖÖIGA ........................................................................................................ 5 1.2. MOOTORI PARAMEETRITE MÄÄRAMINE ......................................................... 5 1.3. AJAMI JA TEMA ASTMETE ÜLEKANDEARVUDE MÄÄRAMINE .................. 5 2. HAMMASÜLEKANDE MATERJALI VALIK. ............................................................ 10 2.1. HAMMASRATASTE KÕVADUSE, TERMOTÖÖTLUSE JA MATERJALI VALIK ................................................................................................................................. 10 2.2. LUBATUD KONTAKTPINGETE H MÄÄRAMINE ........................................ 10 2.3...

Masinaelemendid
127 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Astendamine valemid ja reeglid

an * am = am+n Reegel: ühe ja sama alusega astmete korrutamisel astendajad liidetakse ja astme alus jääb endiseks. an : am = an-m Reegel: ühe ja sama alusega astmete jagamisel astendajad lahutatakse ja astme alus jääb endiseks (an)m = an*m Reegel: astme astendamisel astendajad korrutatakse ja astme alus jääb endiseks. an = a * a * a * a.... a näit: 4*4*4*4=256 m an = an/m a-n = 1/an a0 = 1 a1 = a lihtsustamiseks: an * bn = (a*b)n an/bn = (a/b)n...

Matemaatika
927 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Gümnaasiumi I astme valemid

Reaalarvude hulk R = Q I. KORRUTAMISE ABIVALEMID 8. (a + b)(a + b) = a 2 - b 2 . 9. ( a ± b) 2 = a 2 ± 2ab + b 2 . 10. ( a ± b) 3 = a 3 ± 3a 2 b + 3ab 2 ± b 3 . 11. a 3 ± b 3 = ( a ± b)(a 2 ab + b 2 ) . ASTMED JA JUURED 12. Korrutise aste ( a b) = a b . n n n n a an 13. Jagatise aste = b bn 14. Võrdsete alustega astmete korrutis a m a n = a m+ n . am 15. Võrdsete alustega astmete jagatis n = a m -n a mn 16. Astme aste (a ) = a . m n 17. Korrutise juur n a b = n a n b . a na 18. Jagatise juur n = n b b 19. Juure aste ( a ) = a n m n m 20...

Matemaatika
661 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Spikker eksamiks

3) rööpülekandega, toimub etteantud sisendkoodi võimaldab toota suure puhver väljundi hargnemisteguri trigeritevaheline signaali muundamiseks soovitud mälumahuga kiipe. Seepärast tõstmiseks. 1) on dioodidest, 2) ja ülekandmine kõigi astmete jaoks väljundkoodiks. Ta tunneb ära ehitatakse arvutite ja 3) on transistorid. Dioodidel on üheaegselt, mistõttu ei teki sisestatava kahendarvu ja annab mikroprotsessorsüsteemide takistus, seetõttu tekib hilistumist. Asünkroonne - ehk signali vastavasse väljundisse. suuremad mäluseadmed tavaliselt...

Arvutid i
369 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Piaget ja Eriksoni arenguastmed

Igal järgneval tasemel säilib võime kasutada eelmisel astemel omandatud teadmisi ja oskusi, kuid neid kasutatakse teisel kombel. Teooria on kultuuriuniversaalne, ehk selliselt järjestatud areng toimub ka muudes kultuurides peale lääneliku. (Kasutatud kirjandus http://et.wikipedia.org/wiki/Kognitiivse_arengu_teooria; ,,Psühholoogia Gümnaasiumile" Tartu Ülikooli kirjastus) Eriksoni arenguastmed: On seisukohal, et areng toimub astmete kaupa. Laps peab lahendama igal etapil mingi sotsiaalse konflikti, siis saab edasi järgmisse etappi jõuda. Tähtsustas kolmest isiksusekomponendist koosnevat egot. Ego põhineb sellel, et laps peab mõistma kuidas asjad tegelikult on. Mõtted ja tunded on ego poolt kontrollitud. Erikson rõhutab sotsiaalset ja kultuuri mõju. Keskkond määrab palju. Ta väidab, et inimene on ühiskonna produkt. Eriksoni kuulsaim teooria on Freudi tasemete teooria edasiarendus. Tema arvates toimub areng...

Psühholoogia
395 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Kivisüsi , pruunsüsi antratsiit

Tuhaprotsent on väga kõrge võrreldes näiteks kivisöega. Lõppude lõpuks pole pruunsöel mingeid kindlaid aineprotsente, sest sõltuvalt asukohast, need varieeruvad. Pruunsöe omadustest Pruunsöe kuumustaluvus ulatub 10 kuni 20 MJ/kg. Kuna see on madala kütteväärtusega, siis pruunsöega on mõttetu kaubelda ning seda eksportida. Sellega ei kaubelda erinevalt kõrgemate kivisöe astmete kütustega. See on sageli põletatud elektrijaamades, mis on püstitatud kaevanduste lähedusse, nagu näiteks Austraalia Latrobe orus. CO2 emissioon pruunsöel töötavatel jaamadel on palju suurem kui näiteks kivisöel põhinevatel elektrijaamadel. Pruunsöe kaevandamine Pruunsütt kaevandatakse veel Lõuna-Aafrikas, Indias ja Venamaal. Suurim pruunsöe tootja on Latrobe Valley Austraalias. Selle toodang moodustab 20% kogu maailma pruunsöest ning 98.5%...

Keemia
108 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Jaan Kaplinski lapsepõlv

Iga suur looja on õpetaja. Tegelikult on iga suur looja ühtlasi õpetaja, mis ei kehti aga ümberpöördult: iga õpetaja ei pruugi olla sugugi looja, enamasti piisab ka vahendamisest ja süsteemihoiust. Stiilide ja voolude murdekohad kunstide, sh kirjanduse ajaloos kujutavad endast akadeemilises terminoloogias väljendatult kursuste või astmete vahetust. Nende taga omakorda on aga kindel loojaisik või rühmitus. Zola õpetas oma eksperimentaalse romaaniga naturalismi, modernistliku luule juurde juhatas meid Baudelaire, nii nagu modernistliku romaani õpetajateks kujunesid Marcel Proust, James Joyce ja Franz Kafka. Eestis endas on kohta nii NoorEesti paatosel ja eksperimendil, Tammsaare eepilisfilosoofilisel elukujutusel kui ka arbujate vaimuaristo kratismil...

Kirjandus
37 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Põhivara 8 klass. KÕIK OLEMAS!!!!!!

Harmooniline intervall ­ samaaegselt kõlavad helid, meloodiline intervall ­ teineteisele järgnevad helid. (vt. laulik lk. 211) Priim p.1 ­ 0 tooni Sekund ­ 2 astet v.2 ­ 0,5 tooni s.2 ­ 1 toon Terts ­ 3 astet v.3 ­ 1,5 tooni s.3 ­ 2 tooni Kvart ­ 4 astet p.4 ­ 2,5 tooni Pool tooni on astmete MI-NA ja DI-JO vahel ning Kvint ­ 5 astet p.5 ­ 3,5 tooni nootide e-f ja h-c vahel. Sekst ­ 6 astet v.6 ­ 4 tooni s.6 ­ 4,5 tooni Septim ­ 7 astet v.7 ­ 5 tooni s.7 ­ 5,5 tooni Oktaav ­ 8 astet p.8 ­ 6 tooni Intervallid pöörduvad: suur väikseks, väike suureks, puhas puhtaks (näit. v.2 ­ s.7; s.2 ­ v.7; v.3 ­ s.6; s.3 ­ v.6; p.4 ­ p.5 jne....

Muusika
79 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Keskkooli matemaatika raudvara

10 Tehted juurtega...................................................................................................................10 Murru nimetaja vabastamine irratsionaalarvust................................................................. 10 Ratsionaalarvulise astendajaga aste........................................................................................11 Tehted astmete ja juurtega......................................................................................................11 Irratsionaalavaldise teisendamine...........................................................................................11 Ligikaudsed arvud.................................................................................................................. 11 Täpsed ja ligikaudsed arvud...

Matemaatika
1450 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Eksami küsimused-vastused

Süsteemiväline ühik on ühik, mis ei kuulu vaadeldavasse ühikute süsteemi. Nii on SI põhi-, tuletatud, kord- ja osaühikud m, s, m/s, km, N, A, K jne süsteemsed ühikud. SI-välised ühikud on aga jagatud kahte rühma: üldkasutatavad ja piiratud rakendusega SI-välised ühikud. 15. Koherentne tuletatud ühik. Koherentne tuletatud ühik on ühik, mida saab väljendada põhiühikute teatud astmete korrutisena võrdteguriga üks. Koherentsust saab määrata ainult nimetatud süsteemi põhiühikute suhtes. Ühik võib olla ühes süsteemis koherentne ja teises mitte. Ühikute süsteem, mille kõik tuletatud ühikud on koherentsed, on ka ise koherentne. SI koherentsete tuletatud ühikute moodustamiseks kasutatakse suurustevaheliste seoste valemeid, milles suurused asendatakse SI vastavate suuruste ühikutega. Näiteks kiiruse ühik väljendatakse valemi v=l/t abil...

Mõõtmine
190 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun