… (1. loeng puudu)
Konstruktiivne tekstianalüüs – tekstid konstrueerivad mingi pildi maailmast ja
teevad seda keeleliste valikute kaudu. See on edasi arenenud
kriitiliseks tekstianalüüsiks ja lingvistiliseks tekstianalüüsiks.
Mõlema lähtekoht on ühesugune, aga rõhuasetus erinev.
KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs
Küsimus
keelest ja võimust, st keelekasutuse seos ühiskonnas valitsevate
võimuvahekordadega. Püüab näidata keeleliste valikute seost
ideoloogiaga, võimu ja kontrollimehhanismidega, sest keelekasutusega
kontrollitakse ja juhitaks ühiskonda. Keelekasutust vaadeldakse
ühiskondliku tegevusena , mis mitte ainult ei kirjelda, vaid ka
kujundab ja konstrueerib ühiskonda. Tekste uuritakse kui sotsiaalse
suhtlemise vorme ja tegelikkust kujundavaid tähenduskooslusi.
Keelekasutus on peamine inimsuhtluse vahend. Uuritakse, mida keelega
teha saab ja miks neid asju tehakse. Keele abil väljendatakse arvamusi , hoiakuid ja püütakse teiste omi mõjutada, luuakse identiteete teistele ja endale, suhteid inimeste ja rühmade vahel.
Kõne või tekst on osa suhtlussituatsioonist ja laiemast
ühiskondlikust või kultuurilisest kontekstist. Suhtlussituatsioon
on laiem mõiste kui pelgalt vestlus, nt ajaleht vs lugeja,
linnavalitsuse reklaamiagentuur vs tarbija. Keeleanalüütikud peavad
keelekasutust keskkonnast sõltuvalt ning keelekasutus mõjutab ka
ise keskkonda. Pelgalt teksti analüüsides võime välja lugeda
palju teksti tegijate, vastuvõtjate ja nende ühiskondliku kultuuri
kohta.
Kriitiline
lingvistika ei tähenda kritiseerimist, vaid vaatab tekstist
väljapoole, mida keelega tehakse, nt võimusuhete esiletoomine.
„Kriitiline“ tähendab alternatiivile viitavust, küsimuste
tekkimist. Miks keelekasutus on selline, nagu see on? Kriitilisus on
Reklaamipsühholoogia Kui tegevus on: · Psühholoogia oskusteabe ning vaimuelu nähtuste ja inimkäitumise alaste kogemuste kasutamine reklaami tulemuslikkuse suurendamiseks. · Reklaami- ja propagandainformatsioon on mõjustav/informeeriv ning kuulub kellelegi kui autorile. Reklaami eripäraks võrreldes silmast silma mõjutamisega on meediakanalite kasutamine reklaamsõnumite edastamiseks. Reklaamipsühholoogia tegevustik: · Selle raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sisulisest probleemidest lähtudes. · Psüh. Mõjustamise valdkonnas on keskseks need võtted, millega üks inimene või mingi grupp paneb teise(d) inimese(d) või inimgrupid käituma endale sobival viisil ning psühholoogilise mõju kujunemise ja kustumise seadusp?
Referaat Talis Bachmann,Reklaamipsühholoogia Tallinn 2009 Reklaamipsühholoogia Mis siis on reklaamipsühholoogia? Reklaamipsühholoogia kui tegevus on psühholoogia oskusteabe ning vaimuelu nähtuste ja inimkäitumise alaste kogemuste kasutamine reklaami tulemuslikkuse suurendamiseks. Enamik nendest seaduspärastustest ja võtetest, mis on kasutatavad reklaamialal, on kasutatavad ka poliitilises propagandas ja olmelises psühholoogilises mõjustamises. Reklaami ja propagandainformatsioon on mõjustav/informeeriv ning kuulub kellelegi kui autorile. Reklaami edastamise vahendeid on palju Internet, raadio, TV, ajalehed, ajakirjad, plakatid, pakendid, tooted ise, reklaamiprospektid, reklaamkirjad, videokassetid jm. Reklaami esmaseks funktsiooniks on eristada produkti või teenust teiste hulgast ning teha seda toote jaoks soodsalt. Reklaam peab ärgitama tarbijaid kasutama uusi tooteid/teenuseid, kaasa aitama toote/teenuse levikule ning ku
Brändid – kaubad, kuulsad inimesed, mõjuvõimsad organisatsioonid, hästituntud regulaarsed üritused. Reklaamipsühholoogia – psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ja reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sislustest probleemidest lähtudes. MÕJUMEHHANISMID, PSÜHHOLOOGILISED EFEKTID JA SEADUSPÄRASUSED REKLAAMIS Reklaam mõjub siis kui: Aitab rahuldada isiku jaoks olulisi vajadusi Identifitseerimine – isik tunneb end ära reklaami kangelase rollis Osalusmäär – reklaami erinev mõju madala ja kõrge osalusmäära ehk kaasamise tingimustes Hoiakud – reklaami toime käib hoiaku kaudu Emotsioonid – kauba/teenusega ning sihtrühma isiksusega sobiv meeleolu suurendab mõju Margiteadvus – mõjuressurss on suur tugeva margiteadvusega kaupadel,
Keelekasutus Reklaamides. Mina saan aru, et reklaami esmane eesmärk on mõjutada tarbijat keele abil soovitud suunas ja kõik reklaami komponendid, sealhulgas ka reklaamikeel, peavad olema ühtse eesmärgi nimel tööle rakendatud. Reklaamikeel on erinev üldisest kirjakeelest oma funktsiooni poolest, reklaamikeel on üks kirjakeele funktsionaalne variant ehk üks kirjakeele kasutusala. Kuna reklaami puhul on tegemist väga levinud ühiskonnanähtusega, siis on reklaamide keelekasutus oluline. Reklaame loetakse, reklaamtekstide üle arutletakse - järelikult reklaam ja reklaamikeel mõjutavad inimesi ja ka nende keelekasutust. Reklaamitekstid koosnevad mitmest erinevast komponendist. Mõned neist on tähtsamad kui teised aga hea reklaami puhul moodustavad meeliköitva terviku, millele inimene suure tõenäosusega tähelepanu pöörab.Sõnavaravalik on reklaami puhul väga tähtis, et andes millelegi meeldiva nimetuse, saa
Reklaamiõpetuse eksami küsimused ja vastused. 1.Mida tähendab mõiste reklaam? Termin reklaam tuleb ladinakeelsest sõnast reclamare, mis tähendab karjuma,vastu hüüdma. Reklaam-see on ideede, kaupade või teenuste mitteisiklik tutvustamine ja propaganda tellija ülesandel. Kasutatakse raadiot, televisiooni, ajalehti, müürilehti, postitatavaid prospekte, bussiplakateid, katalooge, tetamikke, programme, ringkirju jms. Reklaamitööd on samastatud tihtipeale kogu turundustegevusega. Tegelikult on reklaam vaid müügitoetuse üks meetmeid, kusjuures toetus on turunduse kui terviku osa. Reklaam võib olla suunatud tootele või tootjale. Tootereklaam on tootja või turustaja sõnum toote toetamiseks, millega tuuakse esile konkreetse toote omadused, funktsioonid, harud, eelised ja mud aspektid. Tootjareklaam loob soodsa pildi ettevõttest ja tema toodetest ning ei ole mõeldud mingi ühe toote müümiseks. Reklaam on marketingi ning promotsioonitegevuse üks osa, on kommunikatsioon n?
3.6 Image...................................................................................................................25 3.7 Keelekasutus reklaamis.......................................................................................27 IV Hinnastrateegiad..................................................................................................29 V Uurimuslik osa.....................................................................................................31 VI Küsimustiku analüüs, arutelu ja tabelid...............................................................32 Kokkuvõte............................................................................................................39 Kasutatud kirjandus..............................................................................................42 Lisa 1....................................................................................................................43
3) Kultuuriomased märgisüsteemid ja reklaam. 4) Reklaamteates kirjeldatu kui sümboolne tarbimine. 5) Toote kasutamine kui süntaktiline struktuur. 6) Reklaamteate kui narrativ oma tüüpstruktuuridega. 7) Konteksti mõjud reklaamteate märgitõlgendusele. 8) Retoorilised tegelased reklaami imagos. 9) Reklaamteate struktuur kui iseseisev teade. 10) Telereklaami kui mütoloogia. 11) Omandamise semiootika ja reklaam. 12) Firmamütoloogia peegeldumine reklaamis. 13) Terbimiskultuuri semiootiline analüüs. Abelsoni kontseptsioon - mõttekäike saab formuleerida teatud lausetena ning et teatud lauseterühmi saad liita samalaadilistekd tüüpideks sõltuvalt sellest, kuidas suhestuvad psühholoogilised elemendid nende lausete sees (need laused nimetatakse impulikatiivseteks molekulideks). Induktiivne järeldamine - üksikfaktidelt või -tunnustelt üldistele järeldustele või tõdemustele liikumise viis.
Headquarters of the American Marketing Association, Chicago; üksiknumbri hind 2 $) - reklaamiuurimustes on neli põhilist küsimusteringi: 1. teemauurimused - mida tuleb tarbijale teadustada; 2. vormiuuringud - kuidas tuleb seda teha; 3. teabelevimeediumide uuringud - kus, kuna ja mille kaudu seda teha; 4. efektiivsusuuringud - kui efektiivne see oli ning milles väljendus efekt. D: reklaamiuuringud on süstemaatiline teabe kogumine ja analüüs selleks, et edustada või hinnata reklaamistrateegiaid, reklaamiteateid ja reklaamikampaaniaid - arvesse tulevad kõik psühholoogia meetodid, mille puhul ärritajana saab vaadelda reklaamiteadet või selle aspekte ning käitumuslike tingimustena reklaami vastuvõtu ja sellele reageerimise situatsioone Rakenduslike reklaamiuuringute etapid ja nende iseloomustus - eeltestimise meetodeid trükireklaamis: · otsene küsitlus · rühmaarutelu
Kõik kommentaarid