Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"reklaamija" - 35 õppematerjali

reklaamija on käivitanud ulatusliku reklaamikampaania ühel või mitmel maal, ei tohi teised reklaamijad sobimatult imiteerida seda kampaaniat maades, kus ta tegutseb, takistamaks mõõduka ajavahemiku jooksul kampaania laienemist nendesse maadesse.
reklaamija

Kasutaja: reklaamija

Faile: 0
thumbnail
3
doc

Kuidas reklaam mõjutab klienti

Kui inimesele jääb reklaam mõistetamatuks siis võib see vaatajat ärritada ning tekitab negatiivseid emotsioone. Oluline on reklaami puhul selle selgus ja mõistetavus. ,,Reklaam peaks olema mõistetav võimalikult suurele hulgale nendest tarbijatest, kes moodustavad reklaami sihtauditooriumi." (Reklaamipsühholoogia, T. Bachmann 1994/lk 40) ,,Reklaamiobjekti põhjalik tundmine on üheks hea reklaamiidee leidmise eeltingimuseks. Reklaamija peab otsima objektil omadust või omadusi, mis lubavad eristada seda positiivselt konkurentobjektidest." (Reklaam turunduses, N. Roose 2002/lk 87) Reklaamivaataja üldjuhul usaldab reklaami, kui ta pole enne nn petta saanud. Klient kuulates, vaadates või lugedes sõnumit, mis reklaamis edasi antakse, teeb oma otsuse ja valiku toote või teenuse suhtes. ,,Reklaam olgu ausalt esitatud selge, lühike, lööv teade mingi kauba või teenuse kohta,

Meedia → Massikommunikatsiooni ajalugu
154 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Euroopa Liidu siseturuõiguse kaasuste kokkuvõtted II

34/95),ning Konsumentombudsmannen (KO) ja TV-Shop i Sverige AB (C-35/95 et C- 36/95) vahel. Tegemist on järgmiste teemadega: Piirideta televisiooni direktiiv ­ Liikmesriigist edastatav telereklaam ­ Eksitava reklaami keeld ­ Lastele suunatud reklaami keeld. Kas asutamislepingu artiklit 30 või artiklit 59 või 3. oktoobri 1989. aasta direktiivi 89/552/EMÜ tuleb tõlgendada nii, et nad a) keelavad liikmesriigil võtta meetmeid telereklaami vastu, mida reklaamija edastab teisest liikmesriigist (kohtuasjad C-34/95, C-35/95 ja C-36/95); b) keelavad kohaldada ringhäälinguseaduse § 11 lõikes 1 esitatud eeskirja, mis keelab lastele suunatud reklaami (kohtuasi C-34/95). Vastus esimesele küsimusele Asutamislepingu artiklit 59 tuleb tõlgendada nii, et see ei keela liikmesriigil oma õigusnormide alusel reklaamija vastu telereklaami tõttu meetmeid võtta. Selle kontrollimine, kas need õigusnormid on ülekaaluka üldhuviga või mõne asutamislepingu

Õigus → Euroopa liidu õigus
114 allalaadimist
thumbnail
50
docx

KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs

žanri uurida, on vaadata, kuidas need on tehtud.  Reklaamid konstrueerivad vastuvõtjapositsiooni. Kes on see „sina“, kelle poole reklaamis pöördutakse? Osa reklaam konstrueerivad ostmisjärgse situatsiooni juba enne toote ostmist (reklaamitakse rahulolevat, õnnelikku tarbijat), sõltumata sellest, kas tarbija kunagi sellesse olukorda satub või mitte.  Vastuvõtjad rekonstrueerivad reklaame eri viisil.  Reklaamid loovad seose reklaamija ja vastuvõtja vahele toote tähendusassotsiatsioonide kaudu. Reklaami üks eesmärk on luua brändile kindel iseloom ja omadused, ainult selle tootega seostuvad lisatähendused, et see eristuks teistest samalaadsetest. Reklaamide eesmärk on luua kasumist, suurendada ostmist, aga see ei ütle sotsiaalse eesmärgi kohta midagi. Reklaamikeel sisaldab konkreetselt keelelisi elemente, aga ka sotsiaalseid elemente (kuidas määrame oma identiteeti? Missuguseid suhteid omame

Filoloogia → Foneetika
30 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Reklaamistrateegiad

kõlavad uhkelt, aga ei tähenda midagi, tõstavad läbimüüki, kui neid piisavalt sageli korrata. Mõistusele suunatus. "Meie küpsistes on 25 % vähem kaloreid kui teistes tuntud küpsistes." Pöördumisega mõistuse poole loodetakse loogika või põhjendamisega veenda inimesi toodet ostma. Tervisetoidu, valuvaigistite ja teiste igapäevaste ravimite reklaamid kasutavad sageli seda tehnikat. Pöördumine tunnete poole. Siin kaasneb reklaamija sõnumiga psühholoogiline veenmine. Tüüpiliste strateegiate hulka kuuluvad kuulsuste kasutamine, "karjainstikti" tekitamine ja populaarsuse rõhutamine. Kuulsuste kaasamine. Kuulsad inimesed (näiteks sportlased) väidavad, et nad kasutavad ja naudivad teatud toodet. Karjainstinkt. Seda liiki reklaam väidab, et kõik kasutavad seda teatud toodet ja kui sina seda ei tee, ei võeta sind kampa. Seda strateegiat kasutavad sageli karastusjookide ja autode reklaamid. Populaarsus

Majandus → Majandus
6 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Reklaamipsühholoogia kautamine turunduses

3) reklaami- ja marketingitegevuse suunamine nendele gruppidele. Turu segmenteerimisel on psühholoogilised diagnoosimis-, testimis- ja katsetamismeetodid asendamatud. 2.2. Positsioneerimine ehk paigutamine Paigutamine on protsess, mille abil tooted saavad oma asukoha tarbija tunnetussüsteemis, sõltuvalt nende eelistest, võistlevate toodete asukohast ja omadustest ning sihtturgude iseloomust; paigutuse uurimine reklaamija poolt on eduka reklaamikampaania võtmeküsimuseks. Seega on positsioneerimine ehk paigutamine tunnetusprotsesside tagajärg ning toetub mälule ning hoiakutele. Paigutamise olulisemaid aluseid on tarbijate margiteadvus. (Bachmann 1994:293) Positsioneerimine tähendab tööd selle nimel, et kauba peamised eelised ja eripära kinnistuksid kliendi teadvusse (Kotler 2002:33) Positsioneerimise mõte ei ole luua midagi uut ja erinevat, vaid manipuleerida sellega, mis

Muu → Ainetöö
318 allalaadimist
thumbnail
14
docx

MÕJUMEHHANISMID, PSÜHHOLOOGILISED EFEKTID JA SEADUSPÄRASUSED REKLAAMIS

analoogilisteks ja loogilisteks. Muud kujutlust-toitvad strateegiad: Reklaamteate teavet on võimalik mäletamisväärsemaks muuta selle konkretiseerimise abil. Konkreetsust on nimetatud ka kujutlusväärtuseks. Sõna või lause kujutlusväärtus tähistab tõenäosust, et sõna või lause põhjustab inimeses sellise kujutluspildi, mida suudetakse täpselt kirjeldada. Inimese episoodilise mälu kaasamine reklaami mõjuprotsessi on edukam konkreetse nimetuse korral. Kui reklaamija tahab edasi anda toote omadusi, on abstraktse omadussõna asemel parem kasutada konkreetset nimisõna, mis kannab neid omadusi näidisobjektina. Kujutluste seostamine muude strateegiatega: 1) Visuaalsed analoogiad – kui inimesele esitatakse võrdlusobjektid või analoogiad, siis mõju efektiivsus tõuseb. 2) Visuaalne kompade loomine – „Fordil on parem idee!“ Pilt+lause. 3) Visuaalsete eelhäälestuste kasutamine – eelhäälestus on ülevaade, mis toimib

Psühholoogia → Psühholoogia
7 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Turundus

Reclamare ­ karjuma, hüüdma Reklaami eripära · Sõnumi edastamise kulud maksab tellija · Sõnumi vastuvõtjaga ei kontakteeruta vahetult · Sõnum on mõeldud sihtturu informeerimiseks ja mõjutamiseks · Sõnum sisaldab teavet firma ja selle toote kohta Reklaam erineb avaliku arvamuse kujundamisest tasulise ja isiklikust müügis ebaisiklikkuse poolest 3 osapoolt: reklaamija, kes pakub oma tooteid. Reklaamiagentuur ja reklaamikanali valdaja Tähtsus Firmale · Maine parandamine · Töötajatefirmapatriotismi suurendamine · Läbimüügi ja kasumi suurendamine · Aitab siseneda uutele turgudele · Uue toote ja margi tuvustamine · Firma teiste toodete toetamine · Konkurentide tõrjumine · Lojaalsete tarbijate säilitamine

Majandus → Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Halloween

populaarseim küünalde ostmise ja süütamise päev: 85 protsenti USA peredest süütab sel õhtul küünla lahkunute mälestuseks. Eestis nagu mujalgi Euroopas põhjustas meedia abil leviv tähtpäev vastuseisu väga erinevatel põhjustel: küll kui ameerikaliku kultuuri näide, küll kartusest oma juurdunud pühade kõrvalejäämise ees, küll hirmust kalendripühade muutumise ees, küll kui nõidade, nõiduse ja hirmutamise reklaamija ja paljudel muudel põhjustel. Mida arvati halloween'i tulekust Eestisse aastal 2002, sellest saab lugeda Postimehe küsitluse vahendusel. Halloween on lühenenud nimetusest pühakutepäeva laupäev (All Hallows' Even, misjuures Hallow tähendab vanainglise keeles pühakut). Halloween on tänu oma pikale ajaloole kombinatsioon paljudest traditsioonidest, millest tähtsamad on vana keldi püha Samhain, pühakutepäev ja hingedepäev.

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Internetireklaam

nii sageli kui vaja Soodne keskkond aktiivsele reklaamitarbijale Joonis.1 Internetireklaami eelised ja puudused1 Aina enam otsivad tarbijad infot ja pakkumisi internetist, mistõttu on mõistlik panustada ka seal toodete ja teenuste tutvustamisse. Silmapaistev internetireklaam on väga hea kanal klientide tähelepanu tõmbamiseks. Internetireklaam on võrreldes näiteks trüki- või telereklaamiga tunduvalt vahetum ­ annab kohe võimaluse lisainformatsiooni saamiseks minna otse reklaamija kodulehelt. See on internetireklaami kõige suurem eripära. Investeeringud internetireklaami on aasta- aastalt tõusnud. Ettevõtted saavad üha paremini aru, et internetireklaam suurendab huvi nende toodete või teenuste vastu. Kliendile pakutakse toodet või teenust, kus ühe kliki kaugusel on kogu info pakutava kohta koos kontaktandmete ja lisainfoga. Tagasiside ja reklaami efektiivsust, mida telereklaami korral on suhteliselt keeruline välja tuua, on internetis hõlbus arvutada.

Majandus → Turundus
71 allalaadimist
thumbnail
62
doc

Reklaami psühholoogia

Logotüüp ehk logo on reklaamitava firma või toote eriliselt kujundatud nimi. Praktikas firmamärgiks või kaubamärgiks. Ostumüügikohas kasutatakse reklaamis sageli objekte, reklaamesemeid, mitmesuguseid konstruktsioone. Sellisel juhul kasutatakse visandi staadiumis analoogilisi transformeeruvaid mulaaze ja mannekeene. Kaubamärk ­ initsiaalid, sümbolid või sõnad, mis identifitseerivad teatud kindla toote või tooteseeria samatüübiliste hulgast Logotüüp ­ reklaamija eriliselt kujundatud nimi, mis esineb reklaamis allkirja rollis. Enamasti on logo ka firmamärk. Firmanimi ­ nimi, mida firma kasutab oma majanduslikus tegevuses; mõnikord on kaubamark ja ­nimi identsed. Viimasel juhul muutub kaubamärk ühtlasi ka firmamärgiks. Majamärk ­ kaubamärk, mida kasutatakse kõikide või enamiku antud firma toodete märgistamiseks. Teenusmärk ­ teenuse sümbol või märk. Kaubasümbol ­ isiku, looma või mingi nähtuse/eseme karakterkujutis,

Meedia → Meedia
177 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Siseturundus

Joosep Kruusmaa Pärnumaa Kutseharidus keskus PK-09 Joosep Kruusmaa Siseturundus Lühiuurimus Juhendaja: Külli Sorin 2011 1 Joosep Kruusmaa Sisukord Sisukord ................................................................................................................................. 2 Sisemine turundus.................................................................................................................. 3 Siseturunduse toimimise olulised punktid:............................................................................... 5 Ettevõtte ja kliendi suhted....................................................................................................

Majandus → Turundus
30 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turundus

 Vana-Kreekas ja V-Roomas spetsiaalsed ametid: ,,karjujad’’ ja ,,hüüdjad’’ Reclamare – karjuma, hüüdma Reklaami eripära  Sõnumi edastamise kulud maksab tellija  Sõnumi vastuvõtjaga ei kontakteeruta vahetult  Sõnum on mõeldud sihtturu informeerimiseks ja mõjutamiseks  Sõnum sisaldab teavet firma ja selle toote kohta Reklaam erineb avaliku arvamuse kujundamisest tasulise ja isiklikust müügis ebaisiklikkuse poolest 3 osapoolt: reklaamija, kes pakub oma tooteid. Reklaamiagentuur ja reklaamikanali valdaja Tähtsus Firmale Maine parandamine Töötajatefirmapatriotismi suurendamine Läbimüügi ja kasumi suurendamine Aitab siseneda uutele turgudele Uue toote ja margi tuvustamine Firma teiste toodete toetamine Konkurentide tõrjumine Lojaalsete tarbijate säilitamine

Majandus → Turundus
11 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Reklaamide analüüs

Kadri Sado TEKSTIANALÜÜS FLEE.02.098 Elame tarbimisühiskonnas ning seetõttu on kaubal ( toode, teenus, idee) meie jaoks väga suur tähendus. Turundus ja reklaam loovad asjadele väärtuse ning tihtipeale jääb kauba kasutusväärtus suuresti alla kaubamärgile endale. Ostetakse pigem märki, kui toodet ennast. Põhjuseks võib tuua ehk inimeste väärtushinnangud, mida kujundab meie endi ümbritsev ühiskond. Reklaam on sõnum tootjalt tarbijale. Reklaami eesmärk on eelkõige kauba müügi edendamine. Reklaamija arvestab reklaami koostades eelkõige tarbijaskonnaga, et saavutada reklaamiefekt. Tema käsutuses on palju erinevaid vahendeid, et täita eesmärke. Kõige ulatuslikum osa reklaamist kuulub ilmselt visuaalile ehk pildile, sellele järgneb tekstuaalne osa, milles kantakse edasi idee. Käesolevaks analüüsiks olen valinud viis er...

Infoteadus → Tekstianalüüs
134 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Reklaamipsühholoogia

· Pealkiri peab lubama tarbijale teatud kasu või eelise · Pealkiri peab esitama lugejale konsentreeritult teabe toote huvipakkuvatest omadustest või uutest toodetest (uudised/informatsiooni pakkuvad pealkirjad, sageli kohtab sellistes pealkirjades infot ,,kuidas seda teha tuleb" ne.) Reklaamiapellatsioon · Põhineb psühholoogiliste seaduspärasuste ja töötlusmehhanismide tundmisel · Eesmärgiks saavutada vastuvõtja käitumise vastavus reklaamija eesmärkidele (nt. Nõustumine sellega, et reklaamitav kaup on kõige töökindlam; oletus selle kohta, et reklaamitavat teenust tarbides isik tõsab oma autoriteeti) Värvusteguri ja aja suhe · Nii nagu vahetuvad moevärvid, nii vahetuvad ka eelistused kaupad, interjööride, pakendite värvi suhtes. · Üldine reegel on selline, et mida varakam on tarbijarühm, seda kiiremini

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
59 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Reklaam internetis - selle plussid ja miinused

(blog.internetiturundus.info) 6 Reklaam internetis- selle plussid ja miinused 4. Reklaamivõimalused internetis 4.1 Bännerreklaam Levinuim viis reklaamimiseks on bännerreklaam, mille puhul teeb sõnumi saatja ennast märgatavaks. Kui tarbijal tekib huvi või uudishimu reklaamis sisalduva toote osas, saab ta sellele klikkides liikuda reklaamija soovitud paika, olgu selleks siis koduleht või uudistelõik. Bänner näeb harilikult välja nelinurkne graafiline kujund, mis on lingi kaudu ühenduses mingi võrguleheküljega. Kui varasematel aegadel sisaldas bännerreklaam teksti, animatsiooni, heli ja videot, siis praegu kasutatakse ka mitmeid erinevaid tehnoloogilisi võtteid- nagu näiteks flash. Väiksemaid bännerreklaame võib üleval hoida ka pikema

Muu → Ainetöö
149 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Reklaamipsühholoogia seaduspärasused

Omavad vahendeid tegeleda sellega, mis kõige rohkem huvitab. Kasutavad oma võimalusi selleks, et taotleda isikupära, stiili, erilisi hobisid, maitsekust, ainuomast karakterit. Võivad omada kõige erinevamaid hobisid ja huvialasid. Nende hulgas on reisijaid, ekstreemspordi harrastajaid, metseene, amatöörkunstnikke, kollektsionääre, hasartmängijaid, jahimehi, alpiniste, lennundushuvilisi, jne. (8% USA populatsioonist.) - segmenteerimisele tuginev reklaamija arvestab inimeste mõtete, harjumuste, tunnete ja tüüpiliste toimingutega; Leo Burnett'i reklaamiagentuuri kasutatud psühhograafilise segmenteerimise tunnuseid: 1. Tegevused. Töö, hobid, sotsiaalne aktiivsus ja seltsielu, puhkuseveetmine, meelelahutused, tarbimiskäitumine, sport. 2. Huvid. Perekond, kodu, töö, puhkus, mood, toit(umine), teabelevivahendite vaatamine/kuulamine/lugemine. 3. Arvamused

Meedia → Meedia
26 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Ärieetika

Reklaamieetika Aus reklaam peab vahendama tõest informatsiooni ja ei tohi tarbijat eksitada ega segadusse viia. Potensiaalselt eksitav reklaam, mis tundub paljudele valelik, kuid mille eksitavust ei suudeta tõestada. Agressiivne, ebatsensuurne, isiklikke tundeid puudutav reklaam on keelatud ja ebaeetiline. Ebaeetilised reklaamivõtted I: • Asendav reklaam - ei viidata otseselt reklaamitavatele toodetele. • Liialdamine – lubatakse rohkem kui tegelikkuses on. • Ülespuhumine - reklaamija tugineb pigem subjektiivsetele kui objektiivsetele väidetele • Tõendamata lubadused - kaupade ja teenuste reklaam põhineb tõendamata lubadustele • Naise/mehe stereotüüp – seksuaalobjekt /koduperenaine/pehmo • Brändide ebaõige või moonutatud võrdlus – levitatakse valeinformatsiooni Ebaeetilised reklaamivõtted II: • Väär info – reklaamis kasutatakse paremat/ilusamat maketti, lubatakse garantiid, varjatakse toote puudusi

Majandus → Ärieetika
52 allalaadimist
thumbnail
5
doc

All Marketers are liars

12. Consistent-terviklik, järjekindel, kooskõlas, kokkuhoidev 13. Bold- julge, vahva, jõuline 14. Audacious- hulljulge, ebatavaline 15. Spokespeople- esindaja, eestkõneleja 16. Commercials- reklaamid, kaubandus, kommerts, äri 17. Pharmaceuticals-ravimi, farmaatsia, farmatseutiline 18. Subtle- peen, õrn, osav, kaval 19. Aim- sihtima, püüdlema, taotlema 20. Deceit- pettus, tüssamine, eksiteele viimine 21. Complict- kaassüü 22. Marketer- turustaja, reklaamija 23. Urgent- pakiline, kiire, edasilükkamatu, hädavajalik 24. Outsource- välisteenus 25. Manufacture- tootma, tootmine, valmistamine, töötlema 26. Bias- kallakus, vildakus, kalduvus 27. Plenty- rikkalik, rikkalikult, palju 28. Engage- kaasa haarama, palkama, haarduma 29. Provider- varustaja, levitaja 30. Benefit- kasu saama, head tegema, kasu, tulu, toetus 31. Embellish- ilustama, dekoreerima, kaunistama 32. Genuine- algupärane, ehtne, puhas 33

Keeled → Inglise keel
43 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ärieetika kontrolltöö küsimused ja vastused

8. Jagunevad kaheks: Arvutieetika eesmärk on analüüsida arvutitehnika olemust ja sotsiaalset mõju ning uurida, millisel viisil on eetiline arvutit kasutada. Informatsioonieetika püüab mõista, kuidas siduda arvutitehnika ja inimlikud väärtused nii, et tehnika arendaks ja kaitseks inimesi, mitte ei kahjustaks neid. 9. Võtmesõnaks tarbija privaatsus, mida on võimalik rikkuda liigse reklaami hulga ja agressiivsusega. Reklaamieetika püüab vastata küsimusele, mida reklaamija tohib tarbija tähelepanu köitmiseks teha, muutumata liiga pealetükkivaks. 10. Eetikakoodeksiks nimetatakse tavaliselt mingi kutseala kutse-eetika normide või mingis organisatsioonis omaks võetud kõlbeliste ja sotsiaalsete printsiipide kirjapandud kogu. Professionaalne eetikakoodeks on näiteks arstidel (Hippokratese vanne), juristidel, ajakirjanikel jne, samas aga võib eetikakoodeks olla ka kodanikeühendustel, asutustel, korporatsioonidel jne. 11

Filosoofia → Ärieetika
142 allalaadimist
thumbnail
10
doc

SISETURUNDUS – EDU VÕTI VÄLITURUNDUSES

kvaliteetseim. Seetõttu viitabki sisemine turundus turundustegevusele töötajate suhtes. Veelgi spetsiifilisemalt seletades vaatleb sisemine turundus töötajaid kui sisekliente ja nende tööd kui sisetoodangut ja sarnaselt välisele turundusele püütakse toodang luua võimalikult tarbija vajadusi rahuldav. Reklaamindusest rääkides siis erinevalt kaupadest on teenuste reklaam tavaliselt suunatud rohkem kui ühe sihturu suunas. Kui tarbijad ostavad otseselt inimeste tegevusi, siis reklaamija peab lisaks klientide meelitamisele teenust tarbima, julgustama ka töötajaid oma tööd edukalt sooritama. Hea reklaam lubades abistavaid pangandusteenuseid kujundab nii tarbijate hoiakuid ja ootusi ning aitab ka töötajatel paremini aru saad, mida juhtkond nendelt loodab. Et arendada efektiivset sisemist turundust peab edukas pank oma ideed müüma kõigepealt oma töötajatele ja seejärel 7

Majandus → Turundus
38 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Reisibüroo praktikaaruanne

SISSEJUHATUS Praktikakohaks valis praktikant taaskord Tartus asuva reisibüroo Minimatkad. Praktikakoha valikul lähtus praktikant tulevase praktikakoha asukohast ning suhtumisest, mis tuli reisibüroo poolt. Reisibürooga ühendust võttes enam CV-d näha ei soovitud, kuna ka eelmine praktika oli positiivselt sooritatud samas kohas. Minimatakad OÜ on Tartus asuv reisibüroo, mis alustas tegutsemist juba 1992. aastal. Büroo algusaegadel tegutseti Tallinnas, Valgas ning Tartus. Reisibuumi ajab tegutses Tallinnas lausa 2 bürood, kuid tänapäeval nii palju tööd enam ei jätku ning Minimatakad OÜ on tegutsema jäänud vaid Tartus. Hetkel tegutseb büroos 3 inimest- tegevdirektor, raamatupidaja ning reklaamija. Praktikat alustades oli büroo aadressiks Küütri16/Kompanii 4, kuid praktikaperioodi viimasel nädalal vahetas büroo asukohta ning uueks asukohaks sai Rüütli 4. Uus praktikaperiood sai kokku lepitud elektronposti teel. Praktikajuhendaks oli taaskor...

Turism → Turism
20 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kordamisteemad ärieetikas

põhimõtetest. Reklaamieetika Aus reklaam peab vahendama tõest informatsiooni ja ei tohi tarbijat eksitada ega segadusse viia. Potensiaalselt eksitav reklaam, mis tundub paljudele valelik, kuid mille eksitavust ei suudeta tõestada. Agressiivne, ebatsensuurne, isiklikke tundeid puudutav reklaam on keelatud ja ebaeetiline. Ebaeetilised reklaamivõtted · Asendav reklaam - ei viidata otseselt reklaamitavatele toodetele. · Liialdamine ­ lubatakse rohkem kui tegelikkuses on. · Ülespuhumine - reklaamija tugineb pigem subjektiivsetele kui objektiivsetele väidetele · Tõendamata lubadused - kaupade ja teenuste reklaam põhineb tõendamata lubadustele · Naise/mehe stereotüüp ­ seksuaalobjekt /koduperenaine/pehmo · Brändide ebaõige või moonutatud võrdlus ­ levitatakse valeinformatsiooni · Väär info ­ reklaamis kasutatakse paremat/ilusamat maketti, lubatakse garantiid, varjatakse toote puudusi · Ebakorrektne ja halvustav kõnepruuk

Majandus → Ärieetika
6 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Reklaamiõpetuse eksam

hinnanguks mingile sotsiaalsele nähtusele. Motivatsioon on isiksuse omadus, kusjuures iga isiksus on kordumatu, st inimesel on erinevad vajadused, ootused, hoiakud, eesmärgid. See on teadvustatud protsess, st inimese enda poolt suunatud ja kontrollitud. 11. Millised on reklaamsõnumi peamised osad? Kampaania kogu edu sõltub konkreetsetest reklaamsõnumitest ja nende esitlusviisidest. Tähtis on mida kuidas öelda ja nii, et reklaamija eesmärgid oleksid suurima tõenäosusega saavutatud. Sõnumi kokkupanek eeldab loogilist lähenemist, mis ühitab analüütilise mõtlemise, loovuse ja kujutlusvõime. Toode positsioonitakse tarbija teadvusesse nii, et ta tõmbaks tähelepanu, tekitaks huvi, kutsuks esile ostusoovi ja käivitaks ostutegevuse. Reklaamsõnum peab koosnema järgmistest elementidest: Pealkiri: Pealkiri on sõnmi silmatorkavaim osa, mille funktsioonid on: Haarata sihtturu tarbijate tähelepanu

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkond
45 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Integreeritud turunduskommunikatsioon

klienditeenindus, otseturundus, internet, sotsiaalmeedia)  Osalemisvõimalisega kontakt  Kliendi algatatud kahesuunaline kontakt (internet, sotsiaalmeedia) Kommunikatsioonivahendite valik Funktsioon Omadused Kasutusvaldkond Mittepersonaalne, makstud Suurte sihtrühmade tabamine, Massimeedia reklaam reklaam, reklaamija nähtav tuntuse, maine loomine, brändi positsioneerimine Avalikkuse arvamuse Suhete arendamine erinevate PR kujundamine, firma maine ja sidusrühmadega, kujundada reputatsiooni loomine avalikku arvamust, nõustada tippjuhtkonda

Varia → Ettevõtlusorientatsioon
42 allalaadimist
thumbnail
66
pdf

Talis Bachmann "Reklaamipsühholoogia"

1) Bioloogilistele vajadustele. 2) Sotsiaalsetele vajadustele. 3) Hedonismile (mõnutundele) (nt kodumugavuste- ja ilumõnudele). 4) Praktilisele eelistele (nt kvaliteetigarantiile). 6 Mõiste Mõiste tähendus Kaubamärk Initsiaalid, sümbolid või sõnad, mis identifitseerivad teatud kindla toote või tooteseeria samatüübiliste hulgast. Logotüüp Reklaamija eriliselt kujundatud nimi (või analoogiline toote nimi), mis esineb (logo) reklaamis allkirja rollis / firmamärgiks. Firmanimi Nimi, mida firma kasutab oma majanduslikus tegevuses; mõnikord on kaubamärk ja -nimi identised. Viimasel juhul muutub kaubamärk ühtlasi ka firmamärgiks. Majamärk Kaubamärk, mida kasutatakse kõikide või enamiku antud firma toodete märgistamiseks.

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
89 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Turunduse referaat

Esiteks, milliseid tooteid või teenuseid võib reklaamida, ning teiseks, kuidas seda oleks sobilik teha. Mõned teemad (nt sigaretid, alkohol, ravimid vms) tekitavad rahutust, ebamugavustunnet ja küsimusi, kas taolist kaupa või teenust tohiks üleüldse reklaamida. Kõhklusi võivad tekitada ka reklaami edastamise keskkonnad, milleks on näiteks tarbija privaatsus, mida on võimalik rikkuda liigse reklaami hulga ja agressiivsusega. Reklaamieetika püüab vastata küsimusele, mida reklaamija tohib tarbija tähelepanu köitmiseks teha, muutumata liiga pealetükkivaks. Valeinfot sisaldava või tõde varjava reklaami keelab reklaamiseadus täiesti, kaupa või teenust poolikult kirjeldav või ainult häid omadusi loetlev reklaam ei ole korrektne. Reklaamitootjad väidavad vahel, et kuna tänapäeval on paljud tooted tegelikult samaväärsed, siis enda toodet teistest paremaks väitmata pole üldse reklaami võimalik teha

Majandus → Turunduse alused
94 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Õiguse entsüklopeedia seminaritöö, reklaamiseadus

mis kuulub selle väljaande koosseisu ja mida ei pakuta müügiks ega müüda ega eksponeerita eraldi ning mida on võimalik omandada vaid selle ajakirja või ajalehe vahel, siis nimetatud lisa puhul ei ole tegemist iseseisva ajakirja või ajalehega.4 6.1 Reklaamiseaduse ideoloogia minu seisukohast RS-i eesmärk on eelkõige tarbija kaitse ja mitte inimõiguste piiramine. RS reguleerib erinevaid elulisi asjaolusid, et toote reklaamija subjektiivne hinnang oma tootest ei mõjuks tarbijale negatiivselt, näiteks alkoholireklaami piiramine. USAs läbiviidud uuringus tõestati, et nooruses televisioonis rohkem alkoholi reklaami näinud isikud tarbisid kogu oma järgneva elu jooksul teistest rohkem alkoholi, kusjuures selgelt tuli esile iga nähtud reklaami olulisus ­ iga vaadatud reklaam tõstis tarbitud jookide mahtu ühe protsendi võrra.5 6.2 Reklaamiseaduse eelnõu seletuskirjas

Õigus → Õigusteadus
325 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

E-Turunduse eksami kordamisküsimused koos vastustega

AINE E-TURUNDUS (TMM1060) KORDAMISKÜSIMUSED KOOS VASTUSTEGA Kordamisküsimused Sisukord Kordamisküsimused ................................................................................................................................................ 1 Mis on e-turundus ja milline on selle roll ettevõtte turundusmeetmestikus .............................................. 2 Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Põhjenda ........................................................ 2 Milline on turunduse ja infotehnoloogia rollijaotus e-turunduses .............................................................. 2 Milles seisneb e-turunduse projektide tüüpiline valdkondadevaheline kommunikatsiooniprobleem ja kuidas seda lahendada? ................................................................................................................................. 2 Olulised murdepunktid Interneti arengus turundusk...

Tehnoloogia → E-turundus
51 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Reklaamipsühholoogia

· Ei tohi reklaamis kujutatud peategelast naeruvääristada! · Vältida reklaami kulumist, seda tsükliliselt esitades või teostuse osas varieerides! · Ära eksi kirjutatud ja kirjutamata "viisakusreeglite" vastu!. ( Bachmann,T. 1994:37-43) 2.3 REKLAAMSÕNUMI ÜLESEHITUSEST. Reklaamikampaania kogu edu sõltub konkreetsetest reklaamsõnumi tekstist ja nende esitamise viisist. Tähtis on, mida ja kuidas öelda, ja nii, et reklaamija eesmärgid oleksid suurima tõenäosusega saavutatavad. Sõnumi kokkupanek eeldab loomingulist lähenemist, mis ühitab analüütilise mõtlemise, loovuse ja kujutlusvõime. Toode positsioonitakse tarbija teadvusesse nii, et ta tõmbaks tähelepanu, tekitaks huvi, kutsuks esile ostusoovi ja käivitaks ostutegevuse. Inimene on mõjutatav reklaampildi tugeva veenmise ja sisendusega. Ta ostab toote selle reklaampildi alusel, nii nagu ta

Psühholoogia → Psühholoogia
382 allalaadimist
thumbnail
10
doc

E-turundus

E-turunduse ja e-kaubanduse alused 2016, kordamisküsimused 1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav vaid puhtalt andmevahetuskanalite komplektina, turundustegevus ise toimub kommunikatsioonimudeli järgmisel, kõrgema...

Majandus → Turundus
4 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

TURUNDUSE ALUSED Sisukord 1.TURUNDUSE OLEMUS...................................................................................................1 2.TURUNDUSE JUHTIMINE (PLANEERIMINE).............................................................5 3.TURU SEGMENTIMINE JA TOOTE POSITSIOONIMINE.........................................13 4.TARBIJAKÄITUMINE....................................................................................................16 5.SUHTLUSTURUNDUS...................................................................................................26 6.TOODE JA BRÄND.........................................................................................................28 7.TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON.............................................................................37 8.HIND........................................................................................................

Majandus → Turunduse alused
128 allalaadimist
thumbnail
21
doc

McQuail "Massikommunikatsiooniteooria"

Sissejuhatus meediasse ja kommunikatsiooni Kontrolltöö "McQuaili massikommunikatsiooni teooria" põhjal Kontrolltöös on hõlmatud järgmised McQuaili raamatus käsitletavad mõisted ja nähtused: 1.ptk 1. Massimeedia mõiste Suure levialaga kommunikatsioonivahendeid, mis jõuavad ühiskonnas peaaegu igaüheni. See mõiste osutab mitmetele meediumitele, mis nüüdseks on pika ajalooga ja üldtuntud, nagu näiteks ajalehed, ajakirjad, film, raadio, televisioon ja fonogramm (salvestatud muusika). Massimeedial on ebamäärane piir mitmete uut tüüpi meediumitega. Peamise erinevuse põhjuseks on viimaste suur personaalsus, mitmekesisus ja interaktiivsus ­ peamine uue meediumi esindaja on Internet. Traditsiooniline massimeedia ei ole aga kusagile kadumas, pigem toimub edasi kiire arenguprotsess, seda laiendatakse ja täiendatakse pidevalt. (lk 3) 2. Kommunikatsiooni püramiid Massikommunikatsiooni määramiseks kommunikatsiooniuurimise kontekstis, lähtu...

Meedia → Sissejuhatus kommunikatsiooni...
147 allalaadimist
thumbnail
40
doc

E-turunduse eksami kordamisküsimused

E-turunduse ja e-kaubanduse alused 2016, kordamisküsimused 1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav vaid puhtalt andmevahetuskanalite komplektina, turundustegevus ise toimub kommunikatsioonimudeli järgmisel, kõrgemal kihil. Seetõttu on mõistlik...

Majandus → Turundus
52 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Turunduse alused

vahel. Turueralduse ületamisega loob turundus teatud kasu või väärtuse vahetuses osalejatele. Turundusega luuakse tarbijakasud: vormikasu ­ toote kujust ja omadustest, ajakasu ­ toote pakkumisest, siis kui tarbija seda soovib, kohakasu ­ toote müümisest seal, kus tarbija seda vajab, omandikasu ­ toote omamisest, teabekasu ­ teadmistest firma ja toote kohta. Tootja loob vormi-, vedaja koha-, vahendaja aja-, reklaamija teabe- ning müüja omandamiskasu. Turunduse eesmärgiks on valmistada õigele tarbijale õige toode, toimetada see õigel ajal ja õige sõnumiga õigesse kohta. Õ-mudeli nõuded on turunduse kuldreeglid. Turundaja ei tohiks olla õige tegija valel ajal ja vales kohas (Vihalem 2003). 5 1.5 Turunduse juhtimise filosoofiad TOOTMISKONTSEPTSIOON Klient ostab seda, mis on kergesti kättesaadav ja odav. (Arenda masstootmist ja ­müüki).

Majandus → Turundus
526 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

vahel. Turueralduse ületamisega loob turundus teatud kasu või väärtuse vahetuses osalejatele. Turundusega luuakse tarbijakasud: vormikasu ­ toote kujust ja omadustest, ajakasu ­ toote pakkumisest, siis kui tarbija seda soovib, kohakasu ­ toote müümisest seal, kus tarbija seda vajab, omandikasu ­ toote omamisest, teabekasu ­ teadmistest firma ja toote kohta. Tootja loob vormi-, vedaja koha-, vahendaja aja-, reklaamija teabe- ning müüja omandamiskasu. Turunduse eesmärgiks on valmistada õigele tarbijale õige toode, toimetada see õigel ajal ja õige sõnumiga õigesse kohta. Õ-mudeli nõuded on turunduse kuldreeglid. Turundaja ei tohiks olla õige tegija valel ajal ja vales kohas (Vihalem 2003). 6 1.5 Turunduse juhtimise filosoofiad TOOTMISKONTSEPTSIOON Klient ostab seda, mis on kergesti kättesaadav ja odav. (Arenda masstootmist ja ­müüki).

Majandus → Turunduse alused
91 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun