Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tegelikkust" - 655 õppematerjali

tegelikkust on võimalik tunnetada ainult kunsti kaudu.
thumbnail
3
doc

Tantsimine ( Ladina-ameerika )

TANTS. Tants on vanimaid kunstiliike, see kuulus algselt maagiliste kombetalituste juurde. Praeguseni on tantsul tihe seos rütmimuusika, laulu, pantomiimi ja teatrikunstiga. Vanimad tantsud matkivad tegelikkust (tööliigutusi, loomi ja muud seesugust). Algul esitas tantsu selle looja, alles hiljem eristusid elukutselised tantsijad. Euroopa varaseim tantsukunst on teada Vana-Kreekast, kus see kaasnes jumalakultusega, näiteks Apolloni pidustustega. Keskajal kirik põlgas tantsu, kuid ei suutnud selle arengut pidurdada, õitsele puhkes rahvatants. 15. sajandil tekkis rahvatantsu kõrvale seltskonnatants. See oli algul kõrgseltskonna harrastus, arenes 19. sajandil

Tants → Tantsuõpetus
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Küsimused ja vastused epistemoloogia loengu kohta

4. Milliseid olemise valdkondi Platon eristab? Epistemoloogia põhisuunad: · Ratsionalism · Empirism · Transtsendentaalne kriitika · Fenomenoloogia · Pragmatism 5. Milliseid teadmise astmeid Platon eristab? Selgitage neid eristusi näidetega. Platon eristab 2 teadmise astet. Teadmine puudutab asjade erinevaid printsiipe. Mis on tegelik? Mis on tegelikkuse prinsiip? 6. Kas põhimõtteliselt on tegelikkust ja näivust võimalik eristada? Tooge välja ja selgitage kolme põhiseisukohta selles küsimuses (objektivism, skeptitsism ja subjektivism). Kas seda, mis näib, on võimalik eristada sellest, mis tegelikult on? Objektivism- Tegelikkus on midagi muud, mis meile paistab. Näivust ja tegelikkust eristatakse. Skeptitsism- Tegelikkus on tõepoolest midagi muud, mis meile paistab. Subjektivism- Tegelikkus ongi see mis meile paistab ja seda ongi võimalik teada, et ta meile paistab. 7

Filosoofia → Filosoofia
98 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Klassikalise Hollywoodi iseloomustus ja John Fordi „Vihakobarad“

Klassikalise Hollywoodi iseloomustus ja John Fordi „Vihakobarad“ Kaisa Kamenik Hollywood on sünonüüm ameerika filmile. Sellega on tuttavad kõik ning ka enamik tavavaatajale kättesaadavatest ehk kinos ja televisioonis näidatavatest filmidest on just sealsete suurte filmikompaniide toodang. 20.sajandi filmi arengut enim mõjutanud ameerika filmitööstus on laias laastus jagatud mitmesse perioodi ning antud kirjatükk keskendub neist esimesele – klassikalisele Hollywoodile, mille perioodiliseks määratluseks võiks olla 1920- 1940-ndad. Vaadeldavast ajastust toon filmi näiteks John Fordi 1940.aasta filmi „Vihakobarad“, mille abil püüan illustreerida, kuidas tollane film kujutas USA sotsiaalset tegelikkust. 1910-ndate paiku hakkasid mitme filmikompaniid oma ärisid üles seadma Los Angelese lähedale – eelkõige soosis seda kliima. Dekaad hiljem domineeris see paik, Hollywood,...

Ajalugu → Filmiajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mis on tõde?

proovinud ära seletada mõistet Tõde. Tavalised inimesed ütleksid, et tõde on see, mis pole vale ehk siis see, mis vastab tegelikkusele. Kui tõde vastab tegelikkusele, siis miks inimesed vaidlevad paljude asjade üle. Nt. Üks ütleb, et õnn on see, kui sul on palju raha ning sa saad endale peaaegu kõike võimaldada. Teine ei ole sellega nõus ning vastab, et tegelikult on õnn see, kui su elus on palju armastust. Kuid kumbal on õigus? Elus on nii, et inimesed tõlgendavad tegelikkust väga erinevalt. Samamoodi oli ka kuulsate filosoofidega, nad mõistsid tegelikkust ehk tõde väga erinevalt. Nt. Rene Descartes'i meelest on tõde see, milles ei saa kahelda. Protagoras arvas, et kõik on tõde, mida tõeks peetakse. Kuna kõik ei mõista tõde ühtmoodi on paika pandud tõeteooriad: tõe korrespondentsi teooria, tõe koherentsi teooria, pragmatismi tõeteooria. Mina pooldan koherentsi teooriat, sest minu

Filosoofia → Filosoofia
100 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kunsti kestvuse saladus

Kunst on läbinisti tunnetuslik. Austria filosoof Ludvig Wittgenstein on öelnud: ,,Millest ei saa rääkida, sellest tuleb vaikida." Kuid kas mitte kunst ei laga sealt, kus lõpevad sõnad? Kiviaja inimesed ei saanud end väljendada sõnadega, kuna neil polnud kujunenud meile omast kõnevõimet. Ometi näitavad koopamaalingud, et neil oli, mida kunsti läbi üksteisele edasi anda. Tolleaegsed inimesed uskusid, et piltide ja kujudega saab mõjutada tegelikkust. Arvati, et kui noolega haavata joonistatud jahilooma, siis juhtub hiljem jahil ,,päris" loomaga sama. Koopamaalide maagilisest tähendusest räägib seegi, et nad tehti kõige hämaramatesse koopasoppidesse, kus nad mingil juhul ei saanud olla kaunistuselementideks. Ürgne kunst kandis endas suuresti maagilist tähendust. Ajapikku õppisid inimesed kunsti kaudu väljendama oma uskumusi, tõekspidamisi ja suhtumist maailma. Keskajal oli Euroopas kunsti ja kultuuri kandjaks eeskätt usk

Kirjandus → Kirjandus
150 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Realismi üldkokkuvõte

Realism kirjandusvooluna paigutub ajapiiridesse 1830-1870. Realistide eesmärgiks oli kujutada kaasaegset elu nii, nagu see tegelikult oli, kõigi tema tumedate ja päevavalgust kartvate külgedega, ilma liialdusteta j ilustusteta. Nii ei saanud kirjanik piirduda fantaasiaga, vaid pidi uurima indiviidi ümbritsevat tegelikkust, eeskätt sotsiaalset olustikku, et seda raamatutesvõimalikult tõepäraselt kujutada. Nii jõudsid teostesse ka pahupool: kuriteod, raha- ja võimujanu, moraalilagedad tegelased. Ühiskonna varjukülgede avalikkuse ette toomine võrdus sotsiaalsete olude kriitikaga, seetõttu on nimetatud 19. sajandi realistlikku suunda kirjanduses ka kriitiliseks realismiks. Honoré de Balzac 1799-1850. "Isa Goriot" 1834-1835, "Eugene Grandet" 1833, "Sagräännahk" 1831.

Kirjandus → Kirjandus
59 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sotsioloogia mõisted

Baas hõlmab tootmissuhteid ja pealisehitus tähendab poliitilisi, õiguslikke, filosoofilisi, eetilisi, kunstilisi ja religioosseid vaateid ning vastavaid ühiskondlikke institutsioone. Ühiskonna baasiks on majandus, kui baas muutub, muutub ka pealisehitus. 8. Mõistmine- võime kujutleda maailma sellisena, nagu seda võiksid näha teised inimesed ning mõista protsesse, mille kaudu inimesed mõistavad seda, mis nendega juhtub. Sotsiaalset tegelikkust tulev mõista nende seisukohalt, kus seda ise kogevad. 9. Ratsionalism- kaasaegsele ühiskonnale omane käitumisviis: uudne tehnoloogia ja bürokraatia. 10. Ühiskond- Kindlaid reegleid järgiv ja omavahel seotud inimkooslus. (territoorium, arenenud kultuur, poliitiline sõltumatus). 11. Sotsiaalne institutsioon- eluvaldkonda puudutavad sotsiaalse elu korraldused, mis puudutavad kõik ühiskonda. Rollide ja staatuste kogum, mis arvestab teatud

Sotsioloogia → Sotsioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Filosoofia 6. loeng

Ma tean, miks kurjategijaid üldiselt (k.a. Sokrates) pannakse vangi. Saan aru, miks on mõistlik, et Sokrates vangi läheb. Sellegi poolest ei tea ma veel õiglusest midagi. Noesis ­ tegelikud asjad, see, mis on tegelikult, mis ei muutu. See, mis ei näi vaid on ja on see, mis ta on. Looduslikud asjad ­ ideed. Teades, mis on õiglus kui selline, tean juba ise, miks Sokrates tuleb panna vangi oma arusaamade, mitte kellegi teise vahenduse kohaselt. 6. Kas põhimõtteliselt on tegelikkust ja näivust võimalik eristada? Tooge välja ja selgitage kolme põhiseisukohta selles küsimuses (objektivism, skeptitsism ja subjektivism). Objektivism ­ tegelikkus on midagi muud kui see, mis meile paistab. Sellegi poolest on võimalik seda tegelikkust tajuda, teada. Kuigi meile tundub, et asjad ja olendid on olemas, oleme ikkagi aatomite sees olev tühjus. Skeptitsism ­ tegelikkus on midagi muud kui meile paistab ning me ei saagi tead, mis on

Filosoofia → Filosoofia
153 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Füüsika praktikum nr1 - järeldus

4. JÄRELDUS Kõik järgnevalt esitatud tulemused on usaldatavusega 0,95. Nihikuga mõõtes tuleb plaadi paksuseks d = 5,73±0,11 mm Kruvikuga mõõtes aga d = 5,905±0,021 mm Toru välisläbimõõt, tuleb nihikuga mõõtes dv = 67,44±0,14 mm Toru siseläbimõõt, tuleb nihikuga mõõtes ds = 65,16±0,26 mm1 1 Selline suur veavahe on tingitud asjaolust, et nihiku kasutamisel siseläbimõõdu mõõtmiseks tuleb tegelikkust tulemusest lahutada teatud suurus, see aga muudab mõõtmise veel ebatäpsemaks. Toru ristlõike pindala tuleb arvutuste teel, arvestades mõõtmistulemusi järgmine: S = 237,45±30,5 mm2

Füüsika → Füüsika
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Realism

realistliku kirjandusvoolu alguseks peetav Stendhali ,,Punane ja must". Romantikute töödes leidus ohtrasti realismi meenutavaid lehekülgi ja realistide teostes võib kohata ridamisi romantiliselt liialdatud kangelasi. Realistide eesmärgiks oli kujutada elu nii, nagu see tegelikult oli, kõigi oma tumedate külgedega, liialdusteta ja ilustusteta. Autor pidi teose kirjutamisele tegema kõvasti eeltööd ja uurima indiviidi ümbritsevat tegelikkust, eriti sotsiaalset olustikku, et seda teoses võimalikult tõetruult kujutada. Midagi ei varjatud, avalikkuse ette toodi väga kriitiliselt ühiskonna varjuküljed, seetõttu on 19.sajandi realistlikku suunda kirjanduses nimetatud ka kriitiliseks realismiks. Realism arenes kõige intensiivsemalt Prantsusmaal (Stendhal, Balzac, Flaubert), Inglismaal (Dickens, õed Brontëd) ja Venemaal (Tolstoi, Dostojevski). STENDHAL (1783­1842) (kodanikunimi Marie-Henry Beyle)

Kirjandus → Kirjandus
217 allalaadimist
thumbnail
2
docx

ARISTOTELES mateeria ja vorm

koos varasemate vanakreeka filosoofidega, et miski ei saa sündida mittemillestki (ex nihilo nihil fit). Eelnevalt olemasolev materiaalne substraat (mateeria) muutub. Kõik neli muutumise liiki (kvalitatiivne muutumine, kvantitatiivne muutumine (kasvamine ja kahanemine), kohavahetus ning tekkimine ja hävimine) nõuavad mateeriat, mis jääb muutumatuks. Vormid, mille mateeria võtab, peavad aga tulenema asjadest, millel selline vorm juba on. Elusolenditel eristas Aristoteles kahesugust tegelikkust (aktuaalsust): vorm on esimene tegelikkus ja toimimine on teine tegelikkus. Toimimine järgneb vormile (on vormi suhtes sekundaarne). Teiseks lähtus Aristoteles analoogiast sellega, kuidas käsitööline loob mingist materjalist mingi eseme. Vorm, mille käsitööline materjalile annab, peab tema arus juba eelnevalt olemas olema. Looduse toimimine on samamoodi teleoloogiline: alati kui põhjused toimivad, realiseeruvad kavandid.

Ajalugu → Ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Eesti kunst 1975-1990

Eesti kunst 1975-1990 Eesti kunst 1975-1990 1970. aastatel kujunes Eesti maalikunstid oluliseks hüperrealism. Eesti hüperrealismil oli ühiskonnakriitiline mõõde, sest suunas märkama võõrandunud ja ohtlikku tegelikkust. Populaarne oli graafika ning 1968. aastal alanud graafikatriennaalid äratasid rahvusvahelist huvi. Eesti graafikute tehniline mitmekesisus ja meisterlikkus olid laialdaselt tunnustatud. Suur osa graafikast oli romantilise, lüürilise põhimeeleoluga; teine suurem osa tegeles geomeetriliste kujunditega. 1980. aastail sai väga menukaks plakatikunst, eriti fotomontaazil põhinev. Jaan Elken (s 1954) "Kajakas" (1982) 135 x 150 Eesti kunstimuuseum hüperrealism õli/lõuend

Kultuur-Kunst → Eesti kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Joonestamise põhireeglid ja tingmärgid

ning vastavalt mõõtmetele (kõrgus, laius, tähemärkide vahe); formaat - jooniselehe suurus; raamjoon ja kirjanurk - jooniseleht raamitakse ja raami alumisse paremasse nurka joonestatakse kirjanurk joonise andmetega (joonise nimi, tegija(d), mõõtkava, jms); mõõtkava - kujutatava eseme suurus joonisel. Mõõtkava (ehk mastaap) on joonisel oleva lõigu pikkuse ja lõigu tegeliku pikkuse jagatis. Ta näitab, mitu korda väiksemana (või suuremana) on joonisel tegelikkust kujutatud. Mõõtkava võib olla esitatud kas arv- või joonmõõtkavana (mõõtskaala, skaala). Kirjanurk asub joonise alumises parem-poolses nurgas toetudes kahe küljega vastu raamjoont (joonis 4). Sellesse kantakse järgmised andmed: asutuse nimi või selle lühend, joonise tegija ja kontrollija nimi, joonise nimi, mõõtkava, kuupäev jms informatsioon. http://www.polvayg.edu.ee/wp- content/uploads/2011/11/joonestamine_opilase_raamat.pdf

Matemaatika → Geomeetria
26 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Realismi powerpoint

Realism Carmen Koov, Sigrid Sepp Üldiselt Realism on 19. saj G. Courbet poolt rajatud maalistiil Realism kujutab ümbritsevat tõetruult e. realistlikult Realsimi viljeleti kogu Euroopas ja Venamaal 19. sajandi lõpuni. Populaarsed olid jutustava süzeega ühiskonnakriitilised maalid. Realism on romantismi vastand Gustave Courbet Pärast 1848. aasta revolutsiooni veendus Courbet, et tema kohuseks on kujutada tegelikkust. Theodore Rousseau Theodore Rousseau sündis Pariisis ning tegeles algselt ettevõtlusega, kuid leidis endas peagi kunstniku. Jean Francois Millet Millet sündis talupoja peres ning pidas end surmani talupojaks Ta loobus õpingutest, koli Barbizoni ja maalis elu lõpuni talupoegi ning maastikke. Honore Daumier

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Bütsantsi kunst

koonduvad ühtse keskmise kupli ümber Maalikunst · Ravenna kirikute mosaiigid · Sõnum oli poliitiline ja usuline · Kultusobjektiks keiser, kes juhib kirikut või kristus ja tema pühakud · Figuurid on saledad, ebaloomulikult pikad · Riided on toretsevad ­ kehavorme ei näidata · Näod väiksed, suured silmad ­ võimukad · Figuurid on tihedas reas üksteise kõrval ­ nagu hõljuksid maapinna kohal või tühjuses, ei ole ruumilised · Ei taotletata tegelikkust ­ kalliskivid on lihtsalt kaunistuseks Tarbekunst · Rikkalik ja kallid materjalid (mööbel jms.) · Hõbe, kuld, kalliskivid · Brokaatkangad · Ümarplastika puudus, va. Reljeefid elevandiluust · Miniatuurid - raamatumaalid · Suur mõju on Bütsantsil vanavene kunstile Bütsantsi impeeriumilevik Joann VIII eelviimane Bütsantsi imperaator Loss Konstantinopolises Bütsants ja tema vaenlased

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Realism

REALISM · Realism on kirjandus ja kunstivool, mis püüab reaalsuse võimalikult tõepärase kujutamise poole ning käsitleb tegelikkust nii nagu see näib tavalistele inimestele, väldib idealiseerimist, romantilisust, erakordsete inimeste ja ebatavaliste kirgede kujutamist. · Realismi tunnusjooni-sotsiaalsus, tõepärane pilt tegelikkusest; täpne, usutav, elutruu miljöö; sündmustiku asjalik, rahulik kulg, teoste ülesehituses arvestatakse vaid nähtavaid fakte ja nende omavahelisi suhteid, mida õpitakse tundma kogemuste kaudu; ühiskondlike olude kriitiline käsitlemine; oma kaasaja elulaadi ja kommete

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Realism, romantism, rahvaluule - konspekt

b) Traditsioonilisus c) Kollektiivsus d) Varieeruvus e) Anonüümsus Rahvaluule jaguneb: a) Rahvalaulud b) Rahvajutus c) Väikevormid Rahvaluule tunnused a) Rõhuline ja rõhuta värsisüsteem b) Parallelism (sama mõte teiste sõnadega) c) Algriim (algustähe kordus) Rahvajutud jagunevad a) Muinasjutud ­ algul võidutseb kurjus, ent õnnelik lõpp; õpetlik eesmärk. b) Muistendid ­ selgitatakse ümbritsevat maailma, põhjendatakse tegelikkust. c) Naljandid Lühivormid jagunevad a) Mõistatused - äraarvamismängud b) Vanasõnad - rahvatarkused c) Kõnekäänud ­ piltlikud väjendid

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Artikli põgenikekriisi käsitlemine meedias analüüs

Artikli analüüs Artikli pealkiri: “Põgenikekriisi käsitlemine meedias - hindeks kolm miinus Autor: Aro Velmet Allikas: Postimees, 10. september 2015 Probleem, millele artikli autor keskendub: Põgenikekriisi kajastamisel loob meedia stereotüüpseid ja eksitavaid kuvandeid, selle asemel, et keskenduda faktipõhisele agrumentatsioonile. Autori põhiseisukohad, näited: Autor arvab, et kuulujuttude ja väärinfo levitamine meedias mõjutab seda, kuidas nähakse tegelikkust. Isegi, kui vahel tehaks vigade parandusi. Autor tõi näiteks olukorra, kui Aktuaalne Kaamera oli lasknud eetrisse loo, et koos põgenikega võivad Euroopasse imbuda ka terroristid, ning isegi näidati pilte, mis kujutasid relvadega mehi, kes teesklesid põgenikke. Kuid see lugu ei olnud tõsi. Autori pakutud lahendused: Antud probleemile pakkus Velmet lahenduseks seda, et ajakirjanikud peavad olema topeltkarmilt allikakriitilised ning ei tohiks kasutada ebausaldusväärseid allikaid.

Eesti keel → Artikli analüüs
32 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kirjandusvoolud

Naturalism: Naturalistid tulid tagasi argiellu probleemide juurde. Nende sõnastus oli detailirikas. Nad hakkasid kujutama tegelikkust ilma, et nad oleksid seda illustreerinud. Käsitlusviisis tuli esile kriitiline hoiak. Naturalistid kujutasid elu mustemat poolt: julmust, alatust, kuritegevust. Naturalistid arvasid, et kirjandus peab teenima tõde, mitte ilu. Naturalistid eelistasid proosat draamale ja luulele. Nende lemmikžanrid olid romaan ja novell. Naturalism on pärit Prantsusmaalt. Maailma kuulus naturalist oli prantslane Emile Zola (1840-1902) Sümbolism: Sümbolism tekkis 19

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Totalitaarsete riikide kunst

 Arhitektuuris kajastuv poliitiline võim peab suutma inimesi psühholoogiliselt mõjutada  Ehitise monumentaalsus peab inspireerima rahvuslikku, rahvalikku ja rassilist uhkust  Võidu kultuslik ülistamine Kunst NSVL-s  Nõukogude Liidus võitlus avangardistide vastu jõhkram  Kommunistid püüdsid oma võimu maskeerida humanistlike loosungitega  Nõukogude kunsti ainuõigeks meetodiks kuulutati nn sotsialistlik realism  Tegelikkust kujutati revolutsioonilises arengus Kunst NSVL-s  Sotsialistlikurealismi teooria pidas parimaks eeskujuks 19.saj realismi  Eeskujuks sai hoopis 19.saj akademism või klassitsism, sest võimud vajasid idealiseeritud pilte ja kujusid  Arhitektuuris lisati hoonetele paraadlikkust ning mõned hooned kavandati lausa hiiglaslikuna Küsimused  1) Kuhu saadeti paljud kunstiinimesed?  2)Kummas riigis oli suhtumine avangardistidesse jõhkram?

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Tšehhov

hinges maailma kurjust. Väikekodanlane võib olla niihästi talupoeg, mõisnik kui kaupmees. Väikekodanlane on lihtsalt egoist, ahta eluvaatega, piiratud silmaringiga koguja, mats ja argpüks üheskoos. Novelli NT: ,,Ametniku surm", ,,Paks ja peenike". Teisi novelle: ,,Vanka", ,,Kurbus", ,,Vaenlased", ,,Rõõm", ,,Naela otsas" II PERIOOD Tsehhovi 1890. A. loomingus on märgatav kaks suundumust. Ühelt poolt püüdis ta kujutada tegelikkust kogu selle tõepäras ja mitte jagada õpetusi, kuidas välja juurida ebaõiglust, kurjust, vaesust, jne. (,,Duell") Teisest küljest sündisid sellised teosed, kus autor oli oma mõtte õiguses kindlalt veendunud ja pidas tarvilikuks selles veenda ka lugejaid. (,,Palat nr.6") (,,Jonõts","Inimene vutlaris"). DRAAMA Algul olid Tsehhovi näidendid enamjaolt lõbusad ja teravmeelsed vodevillid (lühikene kergesisuline lauludega naljamäng), nagu ,,Karu", ,,Abieluettepanek", ,,pulmad" jt.

Kirjandus → Kirjandus
51 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Frida Kahlo

aheldatud. Kunstnikukarjä är 1926. aastal, maalis ta oma esimese autoportree, esimese suurest maalide  seeriast, mis väljendas tema elu sündmusi ja tema isiklikke reaktsioone olukordadele.  Paljud tema maalidest valmisid ajal, mil kunstnik oli aheldatud voodisse.  Kunstnik sõnas: "Arvasin, et olen sürrealist, aga ma ei ole. Ma ei maalinud kunagi oma unenägusid. Maalisin oma tegelikkust."  Tema pilt oli prantsuse Vogue’i kaanel. See tegi Frida ülemaailmselt tuntuks. Kõik armastasid teda. My birth 1932 The Wounded Table 1940 lf-portrait with Me monkey and my parrots 40 1941  Mehhiko maalikunstnik, kes on saavutanud suurt rahvusvahelist populaarsust. Maalides kasutas eredaid värve, tema stiil, mis oli mõjutatud põliskultuurist

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Postmodernism

Kontrolltöö vastused 1.Kirjuta mõiste järgi õige seletus! Sürrealism(3), postmodernism(2), sümbolism(1), realism(4), modernism(5) 1) kunstivool, mis üritab leida tõelisuse tagant ideaalmaailma 2) kõiki kunstialasid hõlmav suund 20. sajandi teisel poolel, toob esile erinevuste ja arvamuste paljususe, väärtuse 3) modernistlik kunsti- ja kirjandusvool, mis kutsub vabanema mõistuspärasusest 4) vool, mis käsitleb tegelikkust nii, nagu see näib tavainimesele 5) suund, mis taotleb uuenduslikku loomepõhimõtet 2. Leia õige raamatu nimi ja ühenda autori nimega! Jorge Luis Borges- ,,Fiktsioonid" ,,Olemise fiktsioonid" Knut Hamsun- ,,Müsteeriumid" ,,Baudolino aastat " August Strindenberg- ,,Punane tuba" ,,Leiutajad"

Kirjandus → Kirjandus
76 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mis värvi on tegelikult Päike?

Mis värvi on tegelikult Päike? Üks meile tuntuim täht ja ka suurim objekt on kindlasti meie Päikesesüsteemi "süda"- Päike. Meile paistab ta teistest tähtedest oluliselt suurem, kuid tegelikult on ta samasugune täht nagu kõik teised. Suurem on ta lihtsalt seetõttu, et ta asub meile lähemal. Tänapäeval on üha enam hakanud levima väärarusaam Päikese tegelikkust värvist. Tihti peale pakutakse selle värviks kollast, oranži või isegi punast, kuid kas tegelikult on see nii? Tegelikuses Päike on valget värvi, mis on tuletatud spektrivärvide kokku segamisest. Spektrivärvideks on punane, oranz, kollane, roheline, helesinine, sinine ja violetne. Põhivärvideks on aga punane, roheline ja sinine. Nende kolme värvi kokku segamisel saame valge värvi. Selleks et aga saada tõestust päikese värvist, on võimalik vaadata päikest

Füüsika → Füüsika
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kainikuiga

( ,,Õpilase psüühika ja kodune kasvatus" I. Ebber 1982 a. lk. 52) Kainikueas on mõtlemise areng eriti kiire. Juba varem on kõrgele tasemele arenenud aistingud, taju, fantaasia ja mälu. Kainik saavutab arenguperioodi lõpuks mõtlemisvõime poolest täiskasvanuga peaaegu võrdse taseme. Mõtlemisvõime kiire arengu tulemusel hakkab laps kainikuea lõpuks ümbrust üsna täpselt ja õigesti tunnetama. Laps astub kainikuikka, suutmata alati eraldada fantaasiat ja tegelikkust. Ta usub jõuluvana ja päkapikkude tegelikkust, kainikuea lõpus on kõik see seljataga. Kainikuea tunnuseks on samasooliste sõprusrühmade tekkimine. Koos käiakse sportimas, kogutakse sarnaseid esemeid, arutletakse loetud seiklusjutte või nähtud filme. Vanemad ei tohiks kainikute sõprussuhete kujunemist takistada. ( ,,Õpilase psüühika ja kodune kasvatus" I. Ebber 1982 a. lk. 52 - 53) Mina arvan, et kainikuiga on inimese arengus väga oluline periood. Just selles eas õpib

Ühiskond → Perekonnaõpetus
85 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Psühholoogia, realism, ritoorika

Näiteks agressiivsus suunatakse mängudesse, sporti, meelelahutusse jmt. Oidipuse kompleks - rajaneb Sophoklese "Kuningas Oidipusel" mõte, et igas mehes peitub väljatõrjutud soov tappa oma isa ja abielluda emaga Elektra-kompleks - tütre soov abielluda isaga; seostub ka peenisekadedusega (Jungi käsitluses) Primaarsed protsessid Freudil ­ psüühe assotsiatiivne toimimismehhanism, mille puhul psüühe ei toimi mitte vastavalt loogikareeglitele ja arvestades tegelikkust, vaid alateadlikest mehhanismidest lähtudes (tihendamine, nihutamine), mis alluvad naudinguprintsiibile Sekundaarsed protsessid Freudil järgivad reaalsusprintsiipi. Psüühe üritab arvestada tegelikkust ja selle piiratud rahulduse saamise võimalusi. Kirjandus oleks primaarsete ja sekundaarsete printsiipide kooskõla. Retoorika Retoorika `ars bene dicendi', väitluskunst, kõnekunst. Retoorika alged juba Egiptuses, Babüloonias ja Assüürias.

Kirjandus → Kirjandusteadus
16 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Kubismi ettekanne

Jaan Vahtra (23.mai 1882-27.jaan.1947) Maalikunstnik Raamatugraafik Kirjanik Ajakirjanik Pedagoog Üks eesti modernistlikest kunstnikest Huvi kubismi vastu ­ ''Tramvai V'' Kümnendi teisel poolel ilmneb vabaloomingus stiililist ebajärjekindlust Elu lõpuaastail domineeris monotüüpia ja õlimaal,motiivideks Võrumaa looduskaunid kohad Kubism kirjanduses Ei püüdnud tegelikkust jäädvustada Sisul teisejärguline tähendus Peamine oli vorm Jäljendati geomeetrilisi kujundeid Teosed koosnesid katkendlikest lausetest,loobuti jutustavast sisust Tuntuimad kubismi kirjanikud Guillaume Appolinaire Aleksander Suuman Johannes Barbarus Aleksander Suuman (25.apr.1927-19.apr. 2003) Lõpetas 1958.aastal ENSV Riikliku Kunstiinstituudi Töötas õpetajana Rakveres ning 1958 aastal Tartu Kunstikoolis Maa paistel Ma olen meri. Sa oled maa.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Realism

See vastandus oma eelkäijale-romantismile. Püüti kujutada tõelisust nõnda, nagu seda näevad tavalised inimesed. Realismi kui üldise loomingusuuna või- tüübi arengusse on andnud oma osa paljude eelnevate ajastute kirjanikud ja kunstnikud. Juba antiikkirjanduses võib täheldada mitmesuguseid realismi vorme: jumalatel ja titaanidel olid kõik inimlikud voorused ja pahed, väärtused ja puudused, samuti on tõetruult kujutatud tolleaegset tegelikkust. Realismi tunnusjooned: sotsiaalsus, tõepärane pilt tegelikkusest, täpne, usutav, elutruu miljöö, sündmustiku asjalik ja rahulik kulg, teoste ülesehituses arvestatakse vaid nähtavaid fakte ja nende omavahelisi suhteid, mida õpitakse tundma kogemuste kaudu, ühiskondlike olude kriitiline käsitlemine, oma kaasaja elulaadi ja kommete analüüs, objektiivsus- autor seisab otsekui kõrval, kangelasteks harilikud inimesed, nende saatuse kujutamisel rõhutatakse

Kirjandus → Kirjandus
342 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Kirjandus ja psühholoogia

Kunstniku biograafia kui haiguslugu Kirjandus kui võimalus vabaneda hingelisest traumast (autoteraapia) Nartsissistliku defitsiidi tasakaalustamine: kunstnik identifitseerib ennast oma taiesega. Puuduvat sisemist täiuslikkust kompenseeritakse sümboolselt täiusliku teose abil. Oidipaalset laadi motivatsiooniks on mehe sünnituskadedus Primaarsed protsessid Freudil ­ psüühe assotsiatiivne toimimismehhanism, mille puhul psüühe ei toimi mitte vastavalt loogikareeglitele ja arvestades tegelikkust, vaid alateadlikest mehhanismidest lähtudes (tihendamine, nihutamine), mis alluvad naudinguprintsiibile Sekundaarsed protsessid Freudil järgivad reaalsusprintsiipi. Psüühe üritab arvestada tegelikkust ja selle piiratud rahulduse saamise võimalusi Kirjandus oleks primaarsete ja sekundaarsete printsiipide kooskõla. Fantaasia Freudi artikkel "Luuletaja ja fantaseerimine" (1908): Freud seostab selles fantaasia ja kirjutamise

Kirjandus → Kirjandusteadus
20 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sajandivahetuse kirjandus

pikka aega Jaava saarel ja suri Californias. Oma menukamad teosed kirjutas ta veel kodumaal elades. Tema loominugust on ajaproovile kõige paremini vastu pidanud jutustused ,,Aita", ,,Leili" ja ,,Vambola".triloogia, mis kujutab eestlaste ka liivlaste alistamist 13.sajandil. Realism eesti kirjanduses. Õieti oli kogu eesti kirjandus 19.sajandil, kuni 18801890.aastateni, olnud romantilineselles mõttes, et kujutati eeskätt soovitavat, mitte tegelikkust. Kirjutati, kuidas kunagi oli, ja hoopis vähem elust oma kaasajal. Suurtes Euroopa kirjandustes oli alates 19.sajandi keskpaigast levinud realism. Honore de Balzac oli alustanud 1830ndail, 1857.aastal ilmus Gustave Flaubert'i ,,Madame Bovary", 1860.1870.aastatel vene realistide Lev Tolstoi ja Fjodor Dostojevski romaanid. Ka eesti kirjandusel oli aeg uueneda. Et eestlased olid sel ajal ennekõike maarahvas, sai ralistliku proosa algatajaks olevikulaine külajutt.

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
1
docx

“Ristideta hauad” kokkuvõte

vallas ja on Eesti kirjanik. Ta alustas oma teekonda luuletajana. Tema esimestes luulekogudes on olulisel kohal sõja-aastate ja pagulaselu kajastused ning armastusteema. Tuntuks sai Arved Viirlaid proosakirjanikuna. Tema looming on kantud ühest eetilisest põhimõttest: rääkida maailmale tõtt sellest, mis toimus Eestis Teise maailmasõja ajal ning pärast seda. Romaanides kujutab Viirlaid sõjasündmusi Eestimaal, metsavendlust, nõukogude vangilaagrite tegelikkust ja pagulasühiskonna eluprobleeme. Selle raamatuga ta räägib täpselt mida tehti inimestega Eestis tol ajal ja kuidas nende elu oli.Teose pealkiri läheb raamatu sisuga väga hästi kokku. Tegu 1952. aastal kahes köites ilmunud romaaniga. Romaan ilmus algselt Rootsis Lundis, Eestis ilmus see esmakordselt 1991. aastal.Romaan loob pildi traagilistest sündmustest sõjajärgses Eestis. Raamatu peategelane on Taavi Raudoja, kes saabub koju Teisest maailmasõjast.

Eesti keel → Eesti keel
30 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Geograafia eksamiks

Fundamenaalse inimgeograafia liigendus sisu alusel. Peamised teadusharud · loodusvarade geograafia- ära kasutatavad loodusnähused · rahvasiku ja asulastiku geograafia- rahvastiku geograafia paiknemine, rännete geograafia · majandusgeograafia- ruumiline majandusteadus. Inimeste majandusliku tegevuse paiknemine · poliitgeograafia- poliitilise tegevuse ruumiline korraldus. · Kultuurigeograafia- ruumiline kultuuriteadus · seltskondliku suhtlemise geograafia- kuritegevus, klubiline tegevus jne. Fundamentaalse inimgeograafia liigenudis abstraktsuse määra alusel. · teoreetiline e metageograafia · süstemaatiline · regionaal inimgeograafia William Bumnge *Teoeetiline geograafia- ruumikorralduse paradigma läbimurre *teoreetiline geograafia- geograafia teaduste alusmüür *ruum ka suhtlemiskeskkond *vahemaa summutav toime-vahepealse ruumi takistav toime- *nähtuste ruumiline korraldumine Bunge teened: *uus arusam geograa...

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Romantism

*Võeti kasutusele ühed ja samad motiivi. *Pealkirjad võeti kunstist ja kirjandusest. *Teosed lühenesid ja teostel tekkis sisu. * Laulud olid tsüklites. * Palju oli rahvamuusikat. *Esimesena tuli vokaal muusikasse. Ooper jagunes kaheks oli Suur ooper ja lüüriline ooper. Suur ooper oli ajalooline ooper. Lüürilises ooperis rääkis tunnetest jne. Uusvorm oli sümfooniline poeem. Romantism jagunes kaheks: Romantismteosed, kriitiline realism. ­kritiseeriti tegelikkust. Tulid uued teemad revolutsioon, leinamuusika . Sai alguse operett Selle tähtsaim esindaja oli helilooja Johann Strauss juunior. Schubert- austria helilooja. Kirjutanud üle 600 laulu(N: Metshaldjas) , laulutsüklid, kammerteosed,klaveriteosed. 7ooperit, 6laulumängu , 9.sümfoonia on lõpetamata sümfoonia. Tunnis kuulasime Ave Mariat, Metshaldjas, Serenaad Schumann: Saksa helilooja. romantismiesindaja. Tahtis saada pianistiks aga harjutas üle ja siis keelati mängimine ära

Muusika → Muusikaajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Impressionism (prantsusmaal ja eestis)

Sõna ise tähendab ,,muljet", voolu nimetuseks sai see tänu Claude Monet´ esimesel impressionistide näitusel välja pandud maalile ,,Impressioon. Tõusev Päike" . Tol ajal ei leidnud kunstnikud tunnustust, üksnes mittemõistmist ja pilkamist. Tähelepanu ja tunnustus tulid alles 1890. Aastatel, kui voolu kõrgaeg oli juba möödas. osa noori Prantsuse kunstnikest polnud rahul ametliku, akademistliku kunstiga. Nad arvasid, et see on liialt kuiv ega anna reaalselt edasi tegelikkust. Lühikesed paksud visandlikud pintslitõmbed, mis võimaldavad objekti detailide asemel tabada ja rõhutada selle olemust. Nad jätsid pintslitõmbed lõuendil nähtavaks, võimaldades vaatajal nautida tutvust kunstniku isiksusega. Värve segati nii vähe kui võimalik, lastes neid segada vaataja silmal. Varjutamiseks (tumedama tooni andmiseks) ei seganud impressionistid värve mustaga, vaid komplementaarvärvidega. Musta kasutati ainult omaette värvina.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kommunikatsiooniteooria

Kommunikatsioon on imeline 2 tähenduste loomine ja vahetus Kommunikatsiooni seos ühiskonnaprotsessidega, kommunikatsiooniteooria võimalused sotsiaalsete 3 sümboliline protsess, mis loob, peab üleval ja muudab protsesside ühist mõtestamisel ja mõistmisel. sotsiaalset tegelikkust ja ühtsust o Mõned sotsiaalteadlased on järjest rohkem seisukohal, 4 kommunikatsioon on sotsiaalne protsess, milles et osalejad sotsiaalsed protsessid on eeskätt konstrueerivad üheskoos tegelikkust. See protsess on kommunikatsiooniprotsessid. sotsiaalse süsteemi ehituskivi. Kommunikatsioon on

Informaatika → Kommunikatsioon
73 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Madame Bovary raamtust

madame bovary miks meeldis, kellele kaasa tundsid, charles bovary süü ja süüdimatus Raamatut "Madame Bovary" lugedes valdas mind koguaeg mingi imelik tunne, mis ei kadunud ka raamatu lõppedes. Miski suutis muuta selle paeluvaks, kaasakiskuvaks ja meeldivaks lugemiseks. Arvan et üks põhjuseid võis olla kirjutusviis, kus tegelikkust polnud ideaaliseritud. Kõik, mis elus vaikitakse maha või raamatus kirjutatakse ilusaks oli välja toodud ja seda väga otsekoheselt. See raamat kirjeldas palju vastandlike tundeid: armastus ja viha, truudus ja petmine, siirus ja kahepalgelisus. Kõiki neid tundeid oli kirjeldatud väga detailselt, mille tõttu tundus see reaalne ning muutis selle lugejale lähedasemaks. Mulle meeldis lugeda elust, millega ma ise kunagi kokku ei puutu, elust, mis praeguseks ajaks on ainult minevikku jäänud.

Kirjandus → Kirjandus
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tööleht: Realism. Ch. Dickens „Oliver Twist”

Tööleht Realism. Ch. Dickens ,,Oliver Twist" 1. Kas väide on õige või vale? Paranda valed väited õigeks. Realism sai alguse 1800. aastal Saksamaal. Realism tuli kirjandusse hiljem kui romantism. Realism ilustab tegelikkust. Kirjaniku ülesandeks on kujutada elu nii, nagu see tegelikult oli, ilma ilustuste ja liialdusteta. Naturalism kujutab elu pahupoolt. Realismi ja romantismi vahele on kerge selget piiri tõmmata, sest need kirjandusvoolud järgnesid teineteisele. Zanritest tõusis domineerivaks realistlik jutustus. Realism arenes kõige intensiivsemalt Prantsusmaal, Venemaal ja Ameerikas. Dickens on prantsuse kirjanik. Realistlikud kirjanikud järgisid moodi ja stiili. 2

Kirjandus → Kirjandus
19 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Graafilise disaini teose analuus

poolest, et esteetika on maailma tajumine, mis toimub mõistes: ilus ja kaunis; kõik kujud säilitavad oma proportsiooni, värvide sobivuse, toonid, faktuuri jne; mis moodustab kunsti. Esteetika on teadus ilust. Aegade jooksul olid välja mõeldud universaalsed kategooriad: ,,esteetiline", ,,kaunis", ,,ülim", ,,suursugune", ,,traagiline" ja ,,koomiline". Need kategooriad võimaldavad laiemalt vaadata maailma ja anda mõista meid ümbritsevat tegelikkust ning seda väljendati kunstiteostes. Nad tekitavad meis emotsioone: vaimustus, naeratus, elevust jne. Ühesõnaga nad jätavad muljed, mis mõjutavad meid. Mis on graafilise disaini esteetika? (Graafilise disaini teose analüüs) Esteetiline analüüs on teose hindamine, kus analüüsitakse objekte ja inimeste suhteid, täiuslikkust ja tema sümboolseid mõtteid. Selle abil kasutatakse esteetika kategoorijaid. 1860-1880. aastatega piiritletakse disainiajaloos Esteetilist liikumist

Filosoofia → Esteetika
44 allalaadimist
thumbnail
4
docx

TOTALITAARSETE RIIKIDE KUNST

ideaalkangelased. 8. Millise erineva ideoloogiaga õigustati kõnealustes riikides oma kunstipoliitikat? Natside vaadete aluseks oli rassism, hea kunst tõstab aaria rassi väärikust; NSVL kunsti olemuseks kuulutati tegelikkuse tunnetamine ja eesmärgiks tõde, idealiseeritud tööinimesed. 9. Mis kuulutati nõukogude kunsti ainuõigeks ja –lubatuks meetodiks? Sotsialistlik realism, mis pidi kujutama tegelikkust nõukogude propaganda vaimus. 10. Kui võrrelda natsionaalsotsialistlike ja nõukogude arhitektide suurprojekte, siis millisele järeldusele jõutakse? Sarnane arhitektuur. Eeskujuks klassitsism ja eklektika, lisati paraadlikkust. Hooned kavandati hiiglaslikena „tuhandeaastase riigi“ eeskujud Egiptusest, Mesopotaamiast.

Kultuur-Kunst → Kunst
4 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ideoloogia

Mis on ideoloogia Tegemist on uusaegse mõistega, mis valgustuslikus traditsioonis tähistab objektiivse või teadusliku teadmise vastandit, hägustatud tegelikkust. Ka Marx kasutas seda mõistet, viidates valitsevate klasside (domineerijate) udule, millega need püüavad saavutada oma varjatud eesmärke ja sotsiaalseid huvisid. Ideoloogiavaba on vaid proletariaat. Edward Bernsteini mõjul rääkis juba Lenin proletariaadi ideoloogiast. Ka hilise Engelsi käsitluses tähistab ideoloogia lihtsalt sotsiaalse suunitlusega mõtlemist. 20. saj. marksism astus eelkõige Marxi ideoloogiamõiste majandusliku determineerituse vastu

Filosoofia → Filosoofia
10 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Eesti kunst 1975-1990 Hispaania ja Flandria kunst 17. sajandil

Eesti kunst 1975-1990 Hispaania ja Flandria kunst 17. sajandil Eesti kunst 1975-1990 1970. aastatel kujunes Eesti maalikunstis oluliseks hüperrealism. Eesti hüperrealismil oli ühiskonnakriitiline mõõde, sest suunas märkama võõrandunud ja ohtlikku tegelikkust. Populaarne oli graafika ning 1968. aastal alanud graafikatriennaalid äratasid rahvusvahelist huvi. Eesti graafikute tehniline mitmekesisus ja meisterlikkus olid laialdaselt tunnustatud. Suur osa graafikast oli romantilise, lüürilise põhimeeleoluga; teine suurem osa tegeles geomeetriliste kujunditega. 1980. aastail sai väga menukaks plakatikunst, eriti fotomontaazil põhinev. Hispaania kunst 17. sajandil 17.sajandil valitses Hispaanias feodalism, absoluutne kuningavõim,

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kommunikatsiooni mõiste + protsessikoolkonna mudelid

Saatja-info-vastuvõtja. Üritatakse tehniliste riistade loogikat enesele üle kanda. Eeldab põhjuslikkust ja transitiivsust(sisu ülekandmist). 2. Kommunikatsioon kui tähenduste loomine ja vahetus(Fiske semiootikakoolkond) A- tähed S-Ü-D-A-B, A mõtles südame kuju ja B inimsüdant, erinevates keeltes sama. 3. Kommunikatsioon on sümboliline protsess, mis loob, peab üleval ja muudab ühist sotsiaalset tegelikkust ja ühtsust (rituaalne arusaam kommunikatsioonist ­ James Carey "rituaalne vaade" kommunikatsioonile) 4. Süsteemteooria: kommunikatsioon on operatsioon, mille abil sotsiaalsed süsteemid end autopoieetiliselt loovad, säilitavad ja taasloovad. Vaatleb vastastiktoimes või üksteisest sõltuvatest elementiest koosnevaid süsteeme, mis saavad oma keskkonnalt sisendi(energia, materjali, andmed) ning muudavad selle läbilaske kaudu väljundiks

Informaatika → Kommunikatsiooniteooriad
47 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Tekstianalüüs ja tekstihoole

Neljas peatükk räägib tekstianalüüsi eesmärkidest ja olemusest, kirjeldatud on ka Halliday funktsionaalset grammatikat (1985) ning tekstianalüüsi seost klassikalise retoorikaga. Viies ja viimane peatükk seletab lahti tekstihoolde mõiste. 3 1. Tekstist Reet Kasik on öelnud, et tekst kasutusel olev keel, kust sünnivad uued küsimused (Kasik 2001: 16). Keel loob tegelikkust ning tekitab uusi tähendusi (Kasik 2002b: 460). Tekstianalüüsi eesmärk ongi uurida, kuidas keel loob midagi uut. Inimesed loovad tähendusi vastavalt sellele, kuidas ja missuguste sõnadega inimesed neid ümbritsevat iseloomustavad ja nimetavad. Keelekasutaja valib kasutatava keelelise struktuuri ja lause vormi. Kuna tekst on eraldiseisev ning siis peab olema võimalik vaadelda seda eraldi muust maailmast.

Eesti keel → Eesti õigekeelsus ja...
29 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Dorian Gray allakäik

See maal justkui irvitaks talle näkku, kuigi tegelikult kajastus seal ju Doriani enda elu. Maalilt nägi ta kui pahaks ja kurjaks inimeseks oli ta muutunud, see aga ei meeldinud talle. See näris päev-päevalt üha rohkem tema hinge ja hävitas järjest ta moraali. Põhjuseks, miks ta lasi ennast maali vananemisest häirida, oli kindlasti ka Doriani lihtsameelsus. Ta oli väga kergesti mõjutatav ja tema õrn hing ei suutnud tunnistada ega taluda tegelikkust (sedapuhku kajastus see siis maalil). Samas üritab Dorian kordi ja kordi niiöelda ,,õigele teele" tagasi tulla, aga ta ei suuda seda. Põhjuseks jällegi lord Henry, kes üha enam Doriani lihtsameelsust ära kasutades, sisendab talle, et ära tee millestki välja ja naudi elu täiel rinnal edasi. Nii juhtub teose jooksul kordades ning lõpuks ei jõuagi Dorian sellest moraalsest allakäiguspiraalist välja rabeleda.

Kirjandus → Kirjandus
155 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ilukirjandus, piibel, antiikkirjandus

Ilukirjandus Kirjandusauhinnad: 1. Nobeli kirjanduspreemia ­ Alfred Nobel, esimene anti välja 1901. Iga aasta 10. Detsember 2. Goncourt'i auhind ­ Vennad Edmond ja Jules 3. Bookeri kirjanduspreemia ­ Briti olulisim, Brooker Prize asutas Kirjandus laiemas ja kitsamas tähenduses: · Laiemas tähenduses on kirjandus kõik kirja-sõna. Kitsamas tähenduses nimetatakse kirjanduseks üksnes ilukirjandust ehk sõnakunsti ­ kirjanduse seda osa, mis kujutab tegelikkust piltlikult ja mõjutab lugejat esteetiliselt. Ilukirjanduse põhiliigid ning zanrid: 1. Eepika (romaan, jutustus, novell, kunstmuinasjutt, kunstmuistend) 2. Lüürika (hümn, ood, sonett, luuletus) 3. Lüroeepika (eepos, poeem, ballaad, valm) 4. Dramaatika (komöödia, tragöödia, draama) Mis on müüt? Müüt on jutustav pärimus, mis seletab traditsionaalse kultuuri teadmiste ja kogemuste baasil kujundilisel viisil maailma ja inimese algupära, olemust ja tähendust.

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Olulisemad mõisted, lõpueksam

Koloriit ­ maali põhivärving. Kompositsioon ­ kunstiteose ülesehitus Krokii ­ vt eskiis Kromaatiline ­ värvusse puutuv, vt. primaarvärvid. Kubism ­ kunstisuund, kus kujutav objekt ,,lammutatakse" osadeks ja taandatakse geomeetrilisteks põhivormideks, loobutakse perpektiivireeglitest ja ühendatakse mitu vaatepunkti. Laseerimine ­ maalimisvõte, mille puhul mitu läbipaistvat värvikihti kantakse üksteise peale. Naturalism ­ realismi äärmuslik vorm, mis püüab tegelikkust edasi anda ülitäpselt, vältimata inetut, madalat, eemaletõukavat. Natüürmort ­ vaikelu, mille kujutamisvaldkondadeks on selleks üles seatud esemed, lilled vms. Pastoosne ­ reljeefne, paksu värviga maalimisviis. Paspartuu ­ pilti raamiv kartong. Perspektiiv ­ (ladina keeles läbi vaatama, vaatlema) kujutise projitseerimine pinnale ühest, nn silmapunktist lähtuvate mõtteliste kiirtega Primaarvärvid ­ esimese astme ehk põhivärvid: kollane, punane, sinine Rahvusromantism ­ 19

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
96 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Sotsialistlik realism

silmanähtav vastuolu. Kunsti eesmärk oli seda vastuolu varjata, mahendada või vajaduse korral võimule sobival moel selgitada, näidates, et ilmnenud probleemid on põhjustatud Nõukogude korra vastu töötavate inimeste poolt ja et need on vaid erandjuhtumid, mis kiiresti likvideeritakse. Inimesi tuli veenda partei eesmärkide ja vahendite ainuõigsuses ning innustada neid koostööd tegema. Seetõttu näidati kunstis tegelikkust soovunelmalaadse korrastatud maailmana, kus valitses üleüldine optimism, töötahe, võitlusvaim ja piiritu usk parteisse, kelle juhtimisel pidi kohe-kohe saabuma ideaalne ühiskonnakorraldus kommunism. Realismiga, millele termin viitab, ei puudunud seosed mitte täielikult. Eriti pöörati tähelepanu kujutamisviisi lihtsusele ja konkreetsusele, et muuta edasiantav sõnum kõigile mõistetavaks.

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kunst iseseisvas Eestis 1920-1940

Saksa ekspressionismiga olid seotud mitmed eesti kunstnikud. Vanematele kunstnikele ­ Triigile ja Mägile ­ oli lähedasem sõjaeelne, romantilisem ja värviküllasem ekspressionism. Tüüpiline 1920.aastate ekspressionistlik maalikunstnik oli Peet Aren (1889 ­ 1970). Nooremad pallaslased olid 1920.aastate alguses huvitatud, kujunenud kahest suunast, üks väljendas ebamäärast, romantilist tundlemist ning püüdis kajastada objektiivset tegelikkust. Täpselt, kuivalt, tihti naturalistlikult kujutati esemete üksikasju. Teiselt, uusasjalikkuses eristatakse nn. veristlikku suunda, mis tahtis olla ühiskonna vastuolude paljastaja ja uusklassitsistlikku suunda, mis rõhutas esemete plastilist vormi ebatavalise, teravdatud, nn. maagilise valguskäsitlusega. Kokkuvõttes võib öelda, et 1930.a. domineeris Eestis kunst, mis rahulikult, aga meelelise tundlikkusega kujutas lihtsaid, igapäevaseid motiive. Nagu Pariisis, ei tähendanud "realistlik

Kultuur-Kunst → Ameerika vähemusrahvad
49 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Oskus olla ise

et see pole ainuõige lahendus. Selleks, et kriitikat ja vaidlusi vältida, otsustame me vaikida. Kas see õige on, ma ei tea. Võib-olla on see hea, sest me õppime niiviisi end kontrollima ega purska välja iga sõna, mis suust välja tahaks tulla. Ma ei usu, et on olemas inimest, kes saaks väita, et ta pole mitte kunagi teeselnud. Kas meist keegi saab käsi südamel öelda, et pole mitte kunagi end paremaks rääkinud, liialdanud detailidega, ilustanud tegelikkust, kellegi teise hiilguses peesitanud, end võõraste sulgedega kasvõi natukene ehtinud? Me kõik oleme seda teinud. Mina samuti. See võib kõlada pinnapealselt, aga vahel on seda paremaks enesetundeks vaja. Või teistele näitamiseks, enda tegeliku olemuse varjamiseks võiks ju sarkastiliselt küsida. Ma ei usu, et nende kahe asja vahele saaks või tohiks võrdusmärki panna. On vahe, kas näha vaeva ja oma tööga välja

Kirjandus → Kirjandus
23 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Me vaatame piltide reaalsust, mitte aga pilte reaalsusest.

arvamust ja mõjutada rahvast. Suhtumine uudisesse oleneb uudise edastamise meetodist.Halba uudist saab edasi anda nii, et lugejad lõpus hoopis kurikaelale kaasa tunnevad. Muidugi on vastand see, kui räägitakse heateost sellises võtmes, et inimene tegeleb mingi teemaga vaid tähelepanu köitmise eesmärgil. Selliseid asju juhtub meedias tihti, et artikkel mõjutab inimesi ühes suunas mõtlema. Tean omast käest, kuidas meedia võib mõjutada ja muuta loo tegelikkust. Tookordne juhtum oli Õhtulehes, mis on tuntud kollase väljaandena. Artiklist oli konkreetselt näha, kumba osapoolt autor pooldas. Lugu ise ehk polnudki nii hull, kuid nähes inimeste suhtumist sellesse, võis seda lugeda lausa pisarsilmil.Käesoleval valimiseelsel perioodil on taolisi juhtumeid rohkem. Mõnest artiklist, mis peaks olema erapooletu, võib siiski hõõguda ühe või teise erakonna pooldamist just kirjaviisist. Tegelikult mõjutab hoopis rahvas seda, mis on hetkel popp

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun