Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Talis Bachmann "Reklaamipsühholoogia" (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Reklaamipsühholoogia 
Talis Bachmann 
Reklaam  - see, kui õnnestub müüa kaupa, mida inimene tegelikult ei vaja, raha eest, 
mida tal endal  parajasti  ei ole. 
- Reklaam - tegevus, mille eesmärgiks on sisendada inimesele ootusi ja hoiakuid 
reklaamitavate kaupade või teenuste suhtes, nii et see lõppkokkuvõttes mõjustab ka 
inimese käitumist nende kaupade või teenuste suhtes. 
- Reklaamipsühholoogia -  psühholoogia  oskusteabe ning vaimuelu nähtuste ja 
inimkäitumise  alaste  kogemuste kasutamine reklaami tulemuslikkuse suurendamiseks. 
Reklaami funktsioon - eristada produkti või teenust teiste hulgast ning teha seda toote jaoks 
soodsalt
Edukas reklaam: 
1) Toote või teenuse erilise nime loomine või kasutuselevõtmine. 
2) Kontsentreeritult esitatud kirjeldus (kujutus) antud nimetusega kaudast, tema 
omadustest, tema “maailmast” ning sageli ka tema kättesaamisvõimalusest. 
3) Ärgitamine tarbijaid kasutama uusi tooteid/teenuseid, kaasa aidata levikule ning lõpuks 
kujundada välja teatud püsivad eelistused mingi kauba või teenuse suhtes, kujundades 
seega oma kindla tarbijaskonna, kes on selle firmale või tootele lojaalne. 
- Reklaamipsühholoogia - põhiliselt suhtlemis- ja mõjustamispsühholoogia rakendamine 
turundusprobleemide valdkonnas. 
Reklaamipsühholoogia - psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogie 
seaduspärasusi inimese kui reklaami  vastuvõtja  käitumiseanalüüsimiseks, seletamiseks, 
ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks  reklaamitegevuse  sisulisest 
probleemidest lähtudest. 
Kaubanduspsühholoogias oluline on kolmnurk kaup-tarbija- müüja
Marketingi nelja P seadus: 
1) Product - toode. 
2)  Price  - hind. 
3)  Place  - turunduskoht. 
4)  Promotion  - edustamistegevus. 
XIX sanadil reklaamineetodit: 
1) Sisseelamine tarbija maailma, enda kujutamises tarbijana ning selle põhjal reklaami või 
propaganda vormistamises sobival kujul. 
2) Katse ja eksituse meetod. 
Pärastsõjaaegses reklaamipsühholoogias (1945-1970) mõjukamas suundmised: 
1) Sotsiaalpsühholoogiline /  sotsioloogiline  suundmus. 
2) Psühhoanalüütiline / freudistlik suundmus. 
1
Sotsiaalpsühholoogiline / sotsioloogiline suundmus (peamised  teoreetilised   konstruktid ): 
1) Kommunikatsioonteooria (Lassweill, Lazarsfeld, Schrammi, Parsons, Beresonsi, 
Hovland) - tööd massikomunikatsiooni protsessist ja selle  efektidest
2) Moodsam sotsiaalpsühholoogia (McGuire, Sherif, Festinger, Janis, Fishbein, Heider) - 
Vasakule Paremale
Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #1 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #2 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #3 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #4 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #5 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #6 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #7 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #8 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #9 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #10 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #11 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #12 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #13 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #14 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #15 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #16 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #17 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #18 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #19 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #20 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #21 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #22 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #23 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #24 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #25 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #26 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #27 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #28 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #29 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #30 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #31 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #32 Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia #33
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 33 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-03-14 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 89 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Jeksy Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
62
doc

Reklaami psühholoogia

Referaat Talis Bachmann,Reklaamipsühholoogia Tallinn 2009 Reklaamipsühholoogia Mis siis on reklaamipsühholoogia? Reklaamipsühholoogia kui tegevus on psühholoogia oskusteabe ning vaimuelu nähtuste ja inimkäitumise alaste kogemuste kasutamine reklaami tulemuslikkuse suurendamiseks. Enamik nendest seaduspärastustest ja võtetest, mis on kasutatavad reklaamialal, on kasutatavad ka poliitilises propagandas ja olmelises psühholoogilises mõjustamises. Reklaami ja propagandainformatsioon on mõjustav/informeeriv ning kuulub kellelegi kui autorile. Reklaami edastamise vahendeid on palju ­ Internet, raadio, TV,

Meedia
thumbnail
14
docx

MÕJUMEHHANISMID, PSÜHHOLOOGILISED EFEKTID JA SEADUSPÄRASUSED REKLAAMIS

Brändid – kaubad, kuulsad inimesed, mõjuvõimsad organisatsioonid, hästituntud regulaarsed üritused. Reklaamipsühholoogia – psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ja reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sislustest probleemidest lähtudes. MÕJUMEHHANISMID, PSÜHHOLOOGILISED EFEKTID JA SEADUSPÄRASUSED REKLAAMIS Reklaam mõjub siis kui:  Aitab rahuldada isiku jaoks olulisi vajadusi  Identifitseerimine – isik tunneb end ära reklaami kangelase rollis

Psühholoogia
thumbnail
15
docx

Reklaamipsühholoogia seaduspärasused

b) nende rahvuste ja inimrühmade juures, kus on tunnuseks feminiinsus ja emotsionaalsus (vrdl rootsi ja vene või siis jaapani ja hispaania tarbijaid!). - ratsionaalsele apelleerivate reklaamide meelespidamine on üldjuhul parem kui emotsionaalsete reklaamide meelespidamine TV-reklaami korral Televisioonireklaam. Ajakirjareklaam. Ajalehereklaam. Raadioreklaam. Plakati- ja tänavareklaam. Inimesele saadetud kirjas edastatav reklaam (reklaamkirjad, otsepostitus). Transiitreklaam (reklaam liikuvatel transpordivahenditel). Interneti kaudu reklaamimine. 4. Tarbijapsühholoogia ja reklaam 4.1 Turu segmenteerimine Turu segmenteerimine on strateegiline protsess, mida iseloomustavad: 1) tarbijate rühmade eraldamine mõtestatud osadeks (segmentideks), selgitamaks, millised nendest on tulusad turud; 2) toodete spetsiaalne väljatöötamine nende segmentide jaoks ning

Meedia
thumbnail
12
docx

Reklaami tajumine, mäletamine, tähelepanuprotsessid, õppimine, kujutlus, imago. Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia

 Foon - nim. See mis tahaplaanile jääb  Figuuri tunnused: esileulatuvus, hea reaalne/näiv kontuur ja läheduse ja tervikluse mulje Fooni tunnused:  Kauguse/tahaplaanile jäämise mulje  Ebaterviklikkus ALALÄVINE MÕJU  Kui reklaamis sisalduvad ärritajad või reklaamteade on esitatud nõrgalt (väheintensiivselt, ülikiiresti, väljaspool inimese tähelepanu, uimasele subjektile) – siis on reklaam MÕJUTA/MITTETEADVUSTATAV  Alalävistel mõjuritel on HARV MÕJU  Alalävine mõjustus on võimalik vaid siis, kui mõjutatav isik on vastavas motivatsiooniseisundis (Nt jänune isik tahab ikka juua) VISUAALITAJU SPETSIIFIKA REKLAAMIS  Tasakaal- visuaalse reklaami võtmetunnus  Vormiväline tasakaal : erinev suurus, tasakaal ja intensiivsus. Huvitavam, ergutavam, ootamatuim reklaamteade

Reklaam
thumbnail
32
docx

Mõjutamispsühholoogia iseseisev töö: Põhimõistestik

Kutseõpetaja II aasta Mõjutamispsühholoogia iseseisev töö: Põhimõistestik Sissejuhatus Mis on mõjutamine? Mõjutamine on "tavatrajektoori" muutmine ühe alternatiivi suunas. Mõjutamine on käitumise (mõtete, tunnete ja hoiakute) muutumine kommunikatsiooni abil. Mõjutamine ehk integratsioon (suhtlemine). Näiteks, reklaam. Reklaami eripäraks võrreldes silmast silma mõjutamisega on meediakanalite kasutamine reklaamsõnumite edastamiseks. Reklaami eesmärgiks on sisendada inimesele ootusi ja hoiakuid reklaamitavate kaupade või teenuste suhtes, nii ete see lõppkokkuvõttes mõjutab ka inimese käitumist nende kaupade või teenuste suhtes. Inimene hakkab kas rohkem või vähem tarbima ning soodsamas või ebasoodsamas valguses teistele inimestele nendest rääkima või kirjutama (Gerald de Goot).

Mõjustamisepsühholoogia
thumbnail
3
doc

Kuidas reklaam mõjutab klienti

informatsiooni levitamine mingi toote, kauba, brändi populaarsuse eesmärgil. Tänapäeva tarbimisühiskonnas tuleb toodet või teenust pakkuval ettevõttel end reklaamida, kuna konkurents on tugev. Reklaami eesmärgiks on mõjutada inimeste suhtumist, arusaamu, hoiakuid ja käitumist. Kui toote või teenuse pakkuja arvestab seda ja määrab kindlaks oma tarbijagrupi siis ta ei saa oma reklaamis eksida. Reklaam võib ka manipuleerida inimestega, pannes neid ostma toodet või teenust, millel on väga hea ja tugev reklaam, kuid kaup üksi ei pane inimesi seda ostma. Reklaami saab liigitada teabemeediumi alusel. Siinkohal on tähtis kindlaks määrata toote või teenuse sihtrühm nt noorematele inimestele suunatud reklaam võib saada rohkem tagasisidet internetis olles. Kõigil reklaamiliikidel on oma eripära, millel on oma tugevused ja ka nõrkused

Massikommunikatsiooni ajalugu
thumbnail
24
docx

Reklaamiteooria konspekt

edastatakse mingis meediakanalis. On levitaja kasumile orienteeritud infoedastus, mis sisaldab probleemi ja selle lahendust. Reklaamobjektid: subjektid, äriobjektid, isikud/ühendused, tegevused/väärtused. Reklaami rollid:  majanduslik/turunduskil roll-Eesti elanikud on muutunud reklaami suhtes kriitilisemaks, kuid peavad seda enesestmõistetavaks ja normaalseks nähtuseks, millel on majandust soodustav mõju. Reklaam on ühiskonnale vajalik, sest reklaami kaudu saavad ettevõtted tutvustada oma tooteid ning soodustada seeläbi majanduse arengut. Samuti saab reklaamis edastada ühiskonna seisukohalt vajalikke üksikisikut harivaid ja teavitavaid sõnumeid, näiteks suitsetamisvastaseid kampaaniaid või heategevusprojektide reklaame. Küsitletute jaoks on reklaam informatsiooni allikas ning samapaljud ootavad, et reklaam looks hea

Reklaam
thumbnail
20
docx

Reklaamipsühholoogia konspekt

MIS ON REKLAAM? Carl Linnè: Genus proximum – üldtunnus, differencia specifica - spetsiifiline erinevus Reklaam on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. (C.Bovee, W. Arens. (1989). Contemporary Advertising) • Reklaam on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. (D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria) • Reklaam on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. (L. Priimägi. (2007). Reklaam & imagoloogia, mõistevara) • Reklaam on teave, mis on avalikustatud mis tahes üldtajutaval kujul, tasu eest või tasuta, teenuse

Reklaamipsühholoogia




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun