Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"interpersonaalsus" - 6 õppematerjali

thumbnail
19
doc

Humanistlik paradigma

elu mõte (meaning of life) II Rollo Reese May (1909 - 1994) · The springs of creative living: a study of human nature and god. (1940) · The meaning of anxiety. 1950/1977. · Man's search for himself. 1953. · Love and will. 1969. I. Eksistentsiaalsed terminid: · Dasein - isiksus ja tema maailm, siin ja praegu fenomenoloogia: tähendus, väärtused. Eksisteerimise kolm osist: umwelt - keskkond, suhe füüsilise, maailmaga mitwelt - interpersonaalsus, suhe teistega eigenwelt - teadvus, suhe endaga · Vabadus (potentsiaal) - valikuvabadus, dilemma, teadvus "We are what we choose to be" · Vastutus · Teadvus ja eneseteadvus · Autentsus (authencity) - elamine vastavuses oma sisemistele väärtustele - oma vabaduse tunnetamine (teadvustamine) - suhted - ärevuse vähendamine autentne elamine: risk, courage · Surm surmast teadlik olemine ärevus motivatsioon

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
15 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Organismiline lähenemine, Abraham Harold Maslow

elu mõte (meaning of life) II Rollo Reese May (1909 - 1994) · The springs of creative living: a study of human nature and god. (1940) · The meaning of anxiety. 1950/1977. · Man's search for himself. 1953. · Love and will. 1969. I. Eksistentsiaalsed terminid: · Dasein - isiksus ja tema maailm, siin ja praegu fenomenoloogia: tähendus, väärtused. Eksisteerimise kolm osist: umwelt - keskkond, suhe füüsilise, maailmaga mitwelt - interpersonaalsus, suhe teistega eigenwelt - teadvus, suhe endaga · Vabadus (potentsiaal) - valikuvabadus, dilemma, teadvus "We are what we choose to be" · Vastutus · Teadvus ja eneseteadvus · Autentsus (authencity) - elamine vastavuses oma sisemistele väärtustele - oma vabaduse tunnetamine (teadvustamine) - suhted - ärevuse vähendamine autentne elamine: risk, courage · Surm surmast teadlik olemine ärevus motivatsioon

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
22 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Arengupsühholoogia

Arengupsühholoogia tegeleb vanusega seotud käitumuslike ja kogemuslike muutuste teadusliku seletamisega (sünnist surmani, terve elukaar). Uurimisobjektiks on reaalsuse mõtestamise viisid, keskonna faktor jms. Eesmärgiks on järgida kõiki teoreetilisi printsiipe ja jälgida, kuidas käituslikud ja kogemuslikud muutused toimuvad. Teaduse funktsioon on reaalsuse struktureerimine, ratsionaalse seletuse leidmine. Teaduse instrumendid on teooria, mingi süsteem, mis esitab loogilist seletust omavahelistest seostest. Teadusele on omane metodoloogia, erinevad uurimismeetodid, mis moodustavad süsteemi. Teaduse instrumendiks on ka meetodid, mida kasutatakse hüpoteesi tõestamiseks/ümberlükkamiseks. Arengupsühholoogiaga seonduvad teadusharud on arengubioloogia, kus tuntakse huvi arenguliste protsesside vastu, filosoofia, pedagoogika, andragoogika, religiooniteadus, sotsioloogia, keemia, kultuuripsühholoogia, antropoloogia. Arengubioloogia (developmenta...

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
45 allalaadimist
thumbnail
50
docx

KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs

… (1. loeng puudu) Konstruktiivne tekstianalüüs – tekstid konstrueerivad mingi pildi maailmast ja teevad seda keeleliste valikute kaudu. See on edasi arenenud kriitiliseks tekstianalüüsiks ja lingvistiliseks tekstianalüüsiks. Mõlema lähtekoht on ühesugune, aga rõhuasetus erinev. KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs Küsimus keelest ja võimust, st keelekasutuse seos ühiskonnas valitsevate võimuvahekordadega. Püüab näidata keeleliste valikute seost ideoloogiaga, võimu ja kontrollimehhanismidega, sest keelekasutusega kontrollitakse ja juhitaks ühiskonda. Keelekasutust vaadeldakse ühiskondliku tegevusena, mis mitte ainult ei kirjelda, vaid ka kujundab ja konstrueerib ühiskonda. Tekste uuritakse kui sotsiaalse suhtlemise vorme ja tegelikkust kujundavaid tähenduskooslusi. Keelekasutus on peamine inimsuhtluse vahend. Uuritakse, mida keelega teha saab ja miks neid asju tehakse. Keele abil väljendatakse arv...

Filoloogia → Foneetika
30 allalaadimist
thumbnail
70
docx

Arengupsühholoogia

 Tähelepanu oskuste ja mälu areng  analüüsioskus  5.-8.eluaastal hakkavad lapsed kaebama - sotsiaalsete normide omandamine - proovitakse teha teadmiste kontrolli Kognitiivne areng on seotud mänguga Mängud õpetavad ka lapsi tülitsema Keel ja kõne Keelele iseloomulikud tunnused:  Kreatiivne  Struktureeritus  Mõtestatus  Referentsus - viitav süsteem  Interpersonaalsus - suhtlemise vahend Keele komponendid:  Foneemid - väiksem tähenduslik ühik, mille poolest üks ühik erineb teisest  Morfeemid - väiksem ühik, mis kannab tähendust (nt raud - tee)  Süntaks - tähenduslikud fraasid ja laused  Fraas - intonatsiooniline tervik  Lause - koosneb fraasidest  Pragmaatika - keele kasutamine Lastel, kes veel ise ei räägi, neil pole oluline sisu tähendus, vaid hoopis häälikud ja aksent.

Psühholoogia → Psühholoogia
103 allalaadimist
thumbnail
178
docx

ISIKSUSEPSÜHHOLOOGIA

 The springs of creative living: a study of human nature and god. (1940)  The meaning of anxiety. 1950/1977.  Man’s search for himself. 1953.  Love and will. 1969. EKSISTENTSIAALSED TERMINID:  Dasein – isiksus ja tema maailm, siin ja praegu.  Fenomenoloogia: tähendus, väärtused.  Eksisteerimise kolm osist: umwelt, mitwelt, eigenwelt.  Umwelt – keskkond, suhe füüsilise maailmaga.  Mitwelt – interpersonaalsus , suhe teistega.  Eigenwelt – teadvus, suhe endaga.  Vabadus (potentsiaal) – valikuvabadus, dilemma, teadvus.  Vastutus.  Teadvus ja eneseteadvus.  Autentsus (authencity). - elamine vastavuses oma sisemistele väärtustele. - oma vabaduse tunnetamine (teadvustamine). - suhted. - ärevuse vähendamine.  Autentne elamine: risk, julgus.  Surm. Surmast teadlik olemine – ärevus - motivatsioon.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
388 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun