Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused (0)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks seda on vaja?
  • Kus seda leidub?

Lõik failist

Rasedate
ja imetavate emade toitumissoovitused (Marge Mahla)


Sissejuhatus
Kvaliteetne ja mitmekesine toit on inimese tervise jaoks olulise
tähtsusega. Toitumise rolli tervise säilimisel tuleb vaadelda
esmatasandi tervishoiuteenuste lahutamatu osana .
Raseduse ja imetamise ajal on toiduenergia, vitamiinide ja
mineraalainete vajadus tavalisest täiskasvanu vajadusest veidi
erinev. Piisav ja tervislik toit on vajalik, et emaüsas arenev noor
organism oleks varustatud kõige kasvamiseks tarvilikuga. Veelgi enam
vajab tähelepanu aga ema ise, sest paljud tema keha toitainete,
mineraalainete ja vitamiinide tagavaradest võivad sellel
eluperioodil ammenduda. Soovitustes esitatu järgimisel on tagatud
organismi kasvamine ja funktsioneerimine tänapäeva seisukohtade põhjal ja seeläbi väheneb võimalik tasakaalustamata toitumisest
tingitud haiguste risk.
Kõik tervishoiutöötajad, kes puutuvad
tervishoiuteenuste osutamisel kokku rasedate ja imetavate emadega
ning nende peredega ( perearstid ja-õed, ämmaemandad, terviseõed,
naiste- ja lastearstid), peaksid pöörama tähelepanu toitumise
teemadele. Nõustamisoskuste hulka kuulub ka oskus
hinnata toitumust ja anda toitumisalaseid soovitusi .
Rasedus ja sünnitusjärgne aeg on ka eriliselt vastuvõtlik aeg muudatuste tegemiseks kogu pere elustiilis ja toitumises. Motivatsioon terviseteabe saamiseks ja rakendamiseks on kõrge ning
seda tuleks kasutada ära tervislike eluviiside sh toitumisharjumuste
kujundamisel. Positiivsed muutused noore pere toidulaual mõjutavad
sündivate laste toitumisharjumusi ning seeläbi tulevikus kogu rahva
tervist.

Rasedate
ja imetavate emade toitumise eripärad


Toitumine on üks kõige olulisemaid faktoreid, mis mõjutab loote
arengut ja kasvu. Ema toitumine raseduse ajal on eriti märkimisväärne
faktor seetõttu, et toitumisharjumused on muudetavad ning seepärast,
et nii enne rasedust kui raseduse ajal on toitumine oluliseks
Vasakule Paremale
Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #1 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #2 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #3 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #4 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #5 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #6 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #7 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #8 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #9 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #10 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #11 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #12 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #13 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #14 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #15 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #16 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #17 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #18 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #19 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #20 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #21 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #22 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #23 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #24 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #25 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #26 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #27 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #28 Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused #29
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 29 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-10-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 32 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor eglerohtla Õppematerjali autor
Lektor Marge Mahla

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
28
docx

Toitumine raseduse ajal

Tartu Ülikool Kehakultuuriteaduskond Kaiti Vasiljeva Toitumine raseduse ajal referaat Juhendaja: Luule Medijainen Tartu 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS............................................................................................................. 3 1. RASEDATE TOITUMINE............................................................................................ 4 1.1 Energiavajadus raseduse ajal............................................................................ 4 1.2 Raseda toidurežiim............................................................................................ 5 1.3 Toidu keemiline koostis...................................................................................... 6 1.3.1 Süsivesikud......................

Toit ja toitumine
thumbnail
20
pdf

Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused, isud, vitamiinid, mineraalid, rauarikas menüü

Liina Raidoja Toitumisnõustaja ja treener Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused, isud, vitamiinid, mineraalid, rauarikas menüü Ideaalses maailmas tulevad kõik meie kehale vajalikud toitained toidust. Kuid me teame, et me ei ela ideaalses maailmas. Meid mõjutavad lisaks toidule ka välised faktorid, stress, reostatus, tarbitud/tarbitavad ravimid, need kõik mõjutavad seda, kui hästi toiduga saadavad toitained imenduvad ja kui hästi suudame neid omastada. Süsivesikute ainevahetuses toimuvad muutused kindlustavad lapse vajaliku glükoosiga. Loode eelistab seda kütusena kasutada. Raseduse esimesel poolel muutub glükoos glükogeeniks ja rasvaks. Raseduse teisel poolel vajab loode glükoosi arenguks ja kasvamiseks. Kõrge kiudainete sisaldusega toit annab palju erinevaid vajalikke fütotoitained ja on heaks ennetuseks kõhu

Toit ja toitumine
thumbnail
10
doc

Rinnapiim ja imiku toitumine

VANA-ANTSLA KUTSEKESKKOOL LASTEHOID RINNAPIIM JA IMIKU TOITUMINE REFERAAT Koostaja: Tively Rämmann Vana-Antsla 2011 SISUKORD 1. Sisukord.......................................................................................2 2. Sissejuhatus...................................................................................3 3. Rinnapiim.....................................................................................4 4. Ema toitumine raseduse ajal.............................................................5-6 5. Imiku toitumine esimesel poolaastal......................................................6 6. Imiku toitumine teisel poolaastal........................................................7-8 7. Kokkuvõte....................................................................................9 8. Kasutatud allikate loetelu............................................

Pedagoogika
thumbnail
13
pdf

Toitumine vol.1

7. Mida nimetatakse respiratoorseks kvotsiendiks ja miks seda ei saa määrata Kroghi meetodi puhul? 8. Mis tingimustel väljendatakse äraantud CO 2 ja tarbitud O 2 hulkasid? TOITUMISE ANALÜÜS Käesolev praktilise töö juhend koosneb kahest osast. Esimeses teoreetilist laadi osas on esitatud seisukohad ja soovitused, millega tuleks toitumisel arvestada. Teises osas on toodud praktikumis tehtava töö käik. PÕHILISED TOITUMISSOOVITUSED 1. Toiduga saadav energiahulk (toiduenergia) peab katma organismi ööpäevase energiakulu. 2. Toit peab olema tasakaalustatud, mis tähendab, et toiduga peab saama kõiki vajalikke toitaineid -- valke, lipiide ja süsivesikuid, vett, vitamiine ja mineraalaineid -- kindlas koguses ja vahekorras. Toidus peaks olema ka vajalikul hulgal kiudaineid. 3. Toitumisel tuleb arvestada vanusega ning teatud iseärasustega suure kehalise koormuse korral, naistel raseduse ja rinnaga toitmise ajal. 4

Bioloogia
thumbnail
2
doc

Imetava ema toitumine

varu, mis katab esialgu imetamisel energia erivajadused. rinnapiimas on suhteliselt stabiilsed, on juba enda tervise huvides mõistlik süüa mitmekesist toitu. Tundes huvi käesoleva voldiku vastu, olete · Imetav ema vajab piima tootmiseks umbes 500 te tõenäoliselt juba raseduse ajal tervislikule lisakalorit rohkem kui mitterase naine, seega on toitumisele rohkem tähelepanu pöörama soovitatav toiduga saada keskmiselt 2700 kcal päevas. hakanud ja oma toitumisharjumustes ehk · Sageli sööb imetav ema vähem, mistõttu naine mõningaid muutusi teinud. Ajal, mil imetate saavutab kergesti raseduseelse kaalu. Liiga energiavaene

Toitumine
thumbnail
12
ppt

Rasedus ja tervislik eluviis

Need ained jõuavad ka looteni. Teatud aineid koguneb loote organismi rohkem kui ema organismi. Võrreldes suitsetava emaga koguneb loote organismi kaks korda nii palju vingugaasi. Lisaks sellele püsib vingugaas loote veres tunduvalt kauem kui ema veres. Nikotiin ahendab platsenta veresooni. Seetõttu väheneb verevool lootele ja loode saab vähem hapnikku. Seepärast suitsetavate emade lapsed on sündides väiksemad ja vastuvõtlikumad kõigile haigustekitajatele. Suitsetavate vanemate lapsed ei ole mitte sagedamini haiged, vaid haiguse kulg on pikem ja raskem. Kehaline aktiivsus raseduse ja imetamise perioodil Rasedusaegne mõõdukas kehaline aktiivsus tagab ka lootele parema kasvukeskkonna ning valmistab naise keha ette pingutuseks sünnitusel. Ülekuumenemise ohu tõttu peaksid

Perekonnaõpetus
thumbnail
27
docx

Toitumisõpetuse eksami küsimuste vastused

Toidusüsivesikud: 1. Mitu kcal energiat annab 1 g glükoosi? 4,1 kcal 2. Millist toidusüsivesikut saab palju kartulist? tärklis 3. Mitu % päevasest energiast peaks andma toidusüsivesikud (vahemik)? 55-60% 4. Miks muutub leib kaua suus mäludes magusaks? amülaas lõhustab tärklist ja saadusteks on maltoos 5. Tärklis on a) monosahhariid b) disahhariid c) polüsahhariid 6. Milline hormoon on vajalik glükoosi transpordiks läbi rakumembraanide? insuliin 7. Mitu g kiudaineid peaks inimene päevas toiduga saama, miks? Päevas peab täiskasvanud inimene saama 25­35 g kiudaineid. suurendavad toidukördi mahtu, tekitades sellega täiskõhutunde, kiirendavad toidumassi edasiliikumist peensooles, aitavad vältida kõhukinnisust ja võivad ennetada mõningaid vähivorme

Toitumisõpetus
thumbnail
7
doc

Vitamiinid

varud, on soovitav, et neid saadakse vajalikus koguses iga päev. Inimorganismis olevatest varudest jätkub enamike vitamiinide puhul 4...40 ööpäevaks ning seetõttu on vajalik nende pidev saamine toidust. Mõningate vitamiinide puhul on toitumissoovitusi muudetud. Folaatide hulka on tõstetud 300 µg-ni päevas, mis vastab 4-5 µg-le kehamassi kg kohta. Piisav folaatide saamine tagab folaatide varu organismis, mis on eriti tähtis sünnitamiseas olevatele naistele. Rasedate ja imetavate emadele soovitatakse tarbida päevas 400 µg folaate. Parimad folaatide allikad on roheline köögivili ja täisteratooted. Rasvlahustuvad vitamiinid ladestuvad ülehulgas tarbimisel maksa, kust organism saab neid vajadusel kasutada. Siiski on parem, kui organism saab temale vajalikke rasvlahustuvaid vitamiine iga päev õiges koguses. Vitamiinide, eriti rasvlahustuvate vitamiinide ületarbimisel võivad tekkida tõsised haigusnähud

Inimese toitumisõpetus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun