Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Diisel (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

  • 4- ja 2-taktilise diiselmootori ringprotsessid, arvutuslik ja tegelik indikaatordiagramm.
    SPMringprotsesside arvestus.
    Erinevalt teoreetilistest ringprotsessidest saadakse tegelikus sisepõlemismootoris soojust kütuse põletamisel kolvipealses ruumis, mida nimetatakse sililidri põlemiskambriks.
    Teoreetilise ja tegeliku töötsükli erinevused :
    Tegelikus tsüklis komprimeerimis- ja paisumistsüklid on politroobid , sest toimubtöötava keha
    soojusvahetus .
  • Tegelikus tsüklis toimub töötava keha keemiline muutus, st. soojuse saame põlemise teel.Toimuvad põlemisreaktsioonid :
    C+O2=CO2( tekib süsihappegaas ) , 2H2+ O2= 2H2O (veeaur ) , N2 - muutub NO, NO2 jne.
    Teoreetilisestsüklis antakse soojus töötavale kehale väljapoolt , läbisilindri seina.
  • Teoreetilises tsüklis puudub töötava keha sisse ja väljalase , puuduvad sisse ja väljalaske jooned.
  • Tegelikus tsüklis on ringprotsessi jooned sujuva ülemikuga .
    Vaatamata kõige täiuslikemale kaasaegsetele lahendustele mootorieffektiivsuse ja kasuteguri tõstmisel , töötavad kõik tegelikul tsüklil sisepõlemismootorid teoreetilise ringprotsessi termilisest kasutegurist madalama kasuteguriga.
    Tegurid, mis vähendavad sispõlemismootori termilist kasutegurit :
    Protsessis tekivad lisakaod ,mis on seotud:
    1. põlemiskambri vabastamisegatöötanud gaasidest ja värske õhu või küttesegu silindrisse juhtimisega .
    2. Tegelikus ringprotsessisesineb paisumisel ja komprimeerimisel
    silindriseinte kaudu soojusvahetus ning jätkub kütuse järelpõlemine.
    Tegelikusmootoris toimub ringprotsessi ehk ühe töötsükli vältel viis erinevat protsessi , mis üksteisega osaliselt kattuvad :sisselase , surve , põlemine , paisumine ja väljalase.
    Mootoritöötsükkel võib kulgeda ühe või kahe väntvõlli pöördejooksul st. kolvi kahe või nelja üles ja alla käigu jooksul.
    Ükskolvi üles või alla liikumine moodustab töötsükli ühe takti .
    MOOTORI ARVUTUSLIK JA TEGELIK INDIKAATORDIAGRAMM
    Mootori töötsükli ringprotsessi saab kujutada diagrammina p-vteljestikus üksteisele järgnevate protsessidena .
    Sellist diagrammi p-v teljestikus nimetatakse mootoriindikaatordiagrammiks
    Indikaatordiagrammivõib saada arvutuslikult või võtta töötavalt mootoriltmehaanilise või elektroonse indikaatoriga.
    Madalapöördelisteldiiselmoototitel on tavaliselt mootori juurde kuuluv statsionaarne seadeldis mille abil saab töötaval mootoril võttaindikaatordiagrammi igal silindril eraldi.
    Keskmise–ja kiirekäigulistel mootorite inditseerimisel mehaanilistindikaatorit tema ajami inertsist tuleneva ebatäpsuste tõttu polekasutada võimalik . Kiirekäiguliste mootorite inditseerimisel
  • Vasakule Paremale
    Diisel #1 Diisel #2 Diisel #3 Diisel #4 Diisel #5 Diisel #6 Diisel #7 Diisel #8 Diisel #9 Diisel #10 Diisel #11 Diisel #12 Diisel #13 Diisel #14 Diisel #15
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-04-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 81 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Jaanis n Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    21
    doc

    Diiselmootori ehitus, teooria ja ekspluatatsioon

    EESTI MEREAKADEEMIA Laevamehaanika kateeder Kursuseprojekt õppeaines: Laeva diiseljõuseadmed Diiselmootori ehitus, teooria ja ekspluatatsioon Kadett: Jegor Kulesov Õpperühm: MM41 Juhendaja: Jaan Läheb Tallinn 2012 Sisukord: 1-4 Arvutustes vajalike andmete valik ja põhjendus...................................................................6 2. Arvutuslik osa..............................................................................................................................7 2-1 Töötsükli ja energeetilis-ökonoomiliste näitajate kontrollarvutus mootori prototüübi ja antud andmete põhjal...................................................................................................................7 2-2 Kütuse erikulu ja ööpäevase kulu muutus üleminekuga kõrgema kütteväärt

    Masinaelemendid
    thumbnail
    21
    pdf

    Toorotsessi analuusi naidisulesanded

    Analüüsitava mootori algandmed: B & W K90 GF Silindri võimsus Ns = 2300 kW Pöörete arv n = 110 p/min; silindri diameeter 0,9 m; kolvikäik S = 1,8 m Surveaste = 13,5 Turbokompressori filtrite rõhulangus pf = 392 Pa Rõhulangus õhujahutil põj = 1962 Pa (põj = 980...2900 Pa) Välisõhu rõhk p0 = 1,013·105 Pa Masinaruumi temperatuur 20 oC, õhu suhteline niiskus 0 = 70 % Merevee temperatuur 14 0C NB !!! Kõik ülejäänud vajalikud algandmed võib valida antud mootori tüübile lubatud piirides. Ülesanne 1 Mootor töötab raskekütusel kütteväärtusega Qa = 41 418 kJ/kg. Leida, kuidas muutuvad energeetilised ja ökonoomilised näitajad, kui mootorit ekspluateeritakse madalama kütteväärtusega kütusel Qa = 40 287 kJ/kg. Diiselmootori tööd saab hinnata järgmiste näitajate alusel: 1. Indikaatornäitajad - keskmine indikaatorrõhk - mootori indikaatorvõimsus - mootori indikaatorkasutegur 2. Efektiivnäitajad - keskmine efektiivrõhk - mootori efektiivvõimsus - mooto

    Abimehanismid
    thumbnail
    78
    doc

    LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID

     pea aurukatel  sõu elektrimootor  sõuvõll  sõukruvi 4. Aatomi jõuseade  Aatomkatel  peaauruturbiin  peaülekanne  sõuvõll  sõukruvi LAEVA DIISELJÕUSEADMED 1. Otseülekandega diiseljõuseade: (tagasikäik saadakse peamasina reverseerimise teel)  peadiisel  sõuvõll  sõukruvi 2. Diisel reduktor jõuseade: (( RSS) revers sooritatakse reversr- reduktori abil) Peamasin; 1- sidur; 2- reduktor; 3- sõuvõll; 4- sõukruvi 3. Diisel elekteiline jõuseade: (reverseeritakse sõuelektrimootori reverseerimise teel) 4.Gaasiturbiin laeva jõuseade  peagaasiturbiin  turbokompressorid ( õhu pumpamiseks põlemiskambrisse)

    Laevandus
    thumbnail
    32
    doc

    SISEPÕLEMISMOOTORI PÕHIPARAMEETRID

    SISEPÕLEMISMOOTORI PÕHIPARAMEETRID Kompressiooni ehk surveaste rc: Vd  Vc rc  , kus (1.1) Vc Vd- silindri töömaht; Vc- põlemiskambri maht Keskmine kolvi kiirus Sp : Ln S p  2 LN  , kus (1.2) 30 N- väntvõlli pöörete arv p/s; n- väntvõlli pöörete arv p/min. L- kolvikäik. Keskmine kolvi kiirus osutub sageli sobilikumaks parameetriks kui väntvõlli pöörle- miskiirus, kuna gaasi voolamiskiirus sisselasketraktis ja silindris on mastaabis keskmise kolvi kiirusega. Mootori efektiivvõimsus P: P= 2NT, kus (1.3) T- mootori poolt arendatav pöördemoment. Pöördemoment on

    Auto õpetus
    thumbnail
    6
    docx

    Mootori ehitus

    Mootor Olenevalt mootori ehitusest toimub see protsess kas ühe või kahe väntvõlli pöörde jooksul, kui ühe siis on tegemist 2 taktilise mootoriga, kui kahe siis 4taktilise. Taktiks nimetatakse töötsükli osa, mis toimub ühes äärmisest asendist teise. Kolvi äärmisi asendeid nimetatakse ülemiseks ja alumiseks surnudseisuks. 4taktilise mootori töötsükkel koosneb 4jast taktist. 1) Silindri täitmine põleva seguga, kolb liigub A.S.S-i väntvõlli poole väntvõll teeb pool pööret, silindri maht on kõige suurem see on sisselaske takt. 2) Kolb hakkab liikuma vastassuunas põleva segu silindrisse andmine lõppeb silindrisse jõudnud segu surutakse kokku kolb jõuab ülemisse surnud seisu, väntvõll on teinud järgmise poolpöörde silindri maht on kõige väiksem, seda nimetatakse surve taktiks. 3) Kokkusurutud põlev segu süüdatakse eletrisädemega kolb surutakse Ü.S.S alumisse

    Auto õpetus
    thumbnail
    30
    doc

    Sissejuhatus autotehnikule

    7 järjestuses. Väntvõlli tagumisele otsale on kinnitatud raske ketas ­ hooratas, mis töökäigu vältel kogub endasse energiat, seejärel aga jätkab pöörlemist inertsi toimel. Seejuures pöördub koos hoorattaga ka väntvõll, liigutades kolbi abitaktide jooksul. 8 NELJATAKTILISE DIISELMOOTORI TÖÖTSÜKKEL Nagu karburaatormootoril, nii koosneb ka diisel mootori töötsükkel neljast korduvast taktist: sisselaskest, survest, tööst ja väljalaskest. Siiski erineb diiselmootori töötsükkel karburaatori omast oluliselt. Diiselmootori silindrisse voolab mitte küttesegu, vaid puhas õhk. Õhk surutakse tugevasti kokku, mille tagajärjel selle rõhk ja temperatuur märgatavalt tõusevad. Survetakti lõpus pihustatakse silindrisse vedelkütust, mis seal süttib mitte elektrisädemest, vaid kuuma õhuga kokkupuutest

    Auto õpetus
    thumbnail
    92
    docx

    Autod-Traktorid I kordamisküsimused 2013-2014

    AUTOD-TRAKTORID ­ I KORDAMIKÜSIMUSED 2013/2014.Õ.-A. 1. Sisepõlemismootorite tüübid Sisepõlemismootorid jagunevad: I. Kolbmootor , kogu tööprotsess toimub mootori silindris; II. Turbiinmootor, pidevatoimeline mootor, mis muundab mehaaniliseks tööks voolava auru, gaasi või vee kineetilist energiat (töötav aine voolab läbi düüside või juhtaparaadi tööratta kõverpinnalistele labadele ja paneb viimase pöörlema. 2. Sisepõlemismootorite liigid Turbiinmootorid jaotuvad: -1 1) auruturbiinmootorid (alates mõni kW... 1200 MW ja rohkem, n = 30 000 min ): e aktiivturbiinid, b) reaktiivturbiinid (töötava aine töö = voolsuuna muutumine + paisumise reaktiivjõud, mille osatähtsus on üle 50%) ; 2) gaasiturbiinmootorid ( võivad tar

    Autod-traktorid i
    thumbnail
    18
    pdf

    MOOTOR ja selle kasutamine

    Antud materjal on koostatud, Veoautod, Enn Kullerkupp, õppematerjal, Tln, 2004 paberkandjal õppematerjali põhjal SISEPÕLEMISMOOTOR ja selle kasutamine Enamusel veoautodel on energiaallikaks diiselmootor. Diiselmootoris muundub soojusenergiast 30...42% kasulikuks tööks. See on eelis ottomootori ees, kus kasulikuks tööks muundub soojusenergiast 21...28%. Seega on diiselmootorite kütusekulu 25...35% väiksem, kui ottomootoritel. Diislikütus on võrreldes bensiiniga vähem tuleohtlik, kuid keskkonda saastab rohkem.. Diiselmootorite töötsükli iseärasuste tõttu esitatakse kõrgendatud nõuded mootori detailidele. Puudusteks diiselmootori juures toitesüsteemi seadmete keerukust ja suur töötlemistäpsus. Diiselmootori töötamisel kostev müra on reeglina tugevam kui ottomootoril ja käivitamine madalatel temperatuuridel on raskendatud. Diiselmootori abiseadmed: 1. Moo

    Tehnoloogia




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun