Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kulumine" - 312 õppematerjali

kulumine on üks peamisi põhjusi, mis määrab masinate ja mehhanismide tööea Kulumise tekitatud kahju kogu maailma majandusele hinnatakse sadadesse miljarditesse dollaritesse aastas.
thumbnail
3
doc

Hõõrdumine ja kulumine

AUTODE HOOLDUS - JA REMONDISÜSTEEM Ees- ja perekonnanimi: KONTROLLTÖÖ NR 2 riho rästas Hõõrdumine ja kulumine Õpperühm: as13 Kuupäev: 05,05,2014 1. Nimetage hõõrdumise liike ja püüdke neid iseloomustada/tooge näiteid! Eristatakse liugehõõrdumist ja veerehõõrdumist Liugehõõrdumine tekib mikrokonarate haardumisest ja mikrokonarate vahelisest adhesioonist. Metallide puhul on liugehõõrdetegur kuivalt 0,1...0,5 ja õlikihiga eraldatud pindade puhul 0,01...0,05 ehk hõõrdumine on umbes 10 korda väiksem.

Auto → Auto õpetus
36 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Hõõrdumine ja kulumine

AUTODE HOOLDUS - JA REMONDISÜSTEEM Ees- ja perekonnanimi: KONTROLLTÖÖ NR 2 riho rästas Hõõrdumine ja kulumine Õpperühm: as13 Kuupäev: 05,05,2014 1. Nimetage hõõrdumise liike ja püüdke neid iseloomustada/tooge näiteid! Eristatakse liugehõõrdumist ja veerehõõrdumist Liugehõõrdumine tekib mikrokonarate haardumisest ja mikrokonarate vahelisest adhesioonist. Metallide puhul on liugehõõrdetegur kuivalt 0,1...0,5 ja õlikihiga eraldatud pindade puhul 0,01...0,05 ehk hõõrdumine on umbes 10 korda väiksem.

Auto → Auto õpetus
12 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Väntmehhasismi rikked, tunnused ja põhjused

VÄNTMEHHANISMI RIKE JA NENDE AVASTAMISE TEGURID, NENDE RIKKED JA REMONT Rike 1)Kolvi ja silindri kulumine(õige lõtk on ca. 0.05mm). Tunnused: 1.1- Külmas mootoris kloppimine, soojenedes kaob ära. 1.2- Kompressiooni vähenemine(survetakti lõpul) 1.3- Heitgaasid on sinaka varjundiga(õli põleb). 1.4- Võimsuse langus(Võimsus on ajaühikus tehtud töö) 1.5- Õlikulu suureneb. Rike2)Kolvirõngaste kulumine ja nende kinni põlemine soontes. Tunnused: Tunnused samad mis rike 1 puhul va. 1.1 st kloppimist ei teki. Rike3)Väntvõlli kaelte kulumine ja laagriliudade kulumine. Tunnused: 3.1- Kloppimine mootori töötamisel, eriti mootori põõrete tõstmisel. 3.2- Õlirõhu langus. Rike4)Kolvisõrme ja puksi kulumine kepsu ülemises peas. Tunnused: 4.1- Terav kloppimine mootoriploki ülaosas.Milline kolvisõrm - Eemaldage kordamööda kõrgepinge juhe ­ küünlajuhe

Auto → Auto õpetus
81 allalaadimist
thumbnail
11
doc

78 küsimust ja vastust

Vajadusel plokikaas freesitakse siledaks soovitatavalt lihvitakse plokikaant minimaalselt. Kui plokikaas on väga kõver tuleb ära vahetada.. Klapid paigaltatakse pesadesse. Vastava suruti abil paigaltatakse tagasi klapi vedrud ja taldrikud. 5.pumbad ja nende rikked. Veepump-kõige sagedamini läheb läbi tihend mis laseb jahutusvedeliku veepumba laagritesse. Jahutusvedelik peseb välja laagrites oleva määrde ja laager rikneb. Bensiini pumpade- kõige sagedasemaks rikkeks on tööpindade kulumine või elektrimootori harjade kulumine. Selle bensiini paagis olnud sette sattumisel bensiini pump võib kinni kiiluda. Tavaliselt soovitatakse enne uue pumba paigaldamist vahetada ka bensiini filter ja veenduda bensiini paagi puhtuses. Õlipump-ainukesek veaks on kulumine või siis õlipumpa ringivedavate detailide purunemine. 6.3 võlliga käigukasti remont Käigukast tuleb alguses väliselt ära pesta. Järgides vastavaid tööjuhiseid avatakse

Auto → Auto õpetus
335 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Rõivaste konstrueerimise alused

farmaatsia, elektroonika, parfümeeria jne.) 16. Milliste tunnuste alusel jaotatakse alagruppides rõivaid liikidesse? V: Nt. tooted, sugu, aastaaeg, elukutse. 17. Millest sõltuvad rõivale esitatavad nõuded? V: Rõiva otstarbest, geograafilistest ja klimaatilistest tsoonidest, kasutamistingimustest, tarbija soost ja east. 18. Rõivaste ekspluatatsioonilised nõuded. Üldine- kohalik- ja moraalne kulumine. V: Ekspluatatsiooniliste omaduste hulka kuuluvad kasutamise iga, kandmise mugavus, parandamise võimalus, vastupidavus kulumisele, vormihoidmine jne. ➔ Üldine kulumine - toote välisilmne muutus kogu toote ulatuses. ➔ Kohalik kulumine - materjali purunemine üksikutes kohtades, nt. murdeäärel. ➔ Moraalne kulumine - riideeseme vananemine rõivaste arengu tõttu. 19. Mida mõeldakse rõivaste esteetiliste nõuete all? V: Rõivaste nõudeid psüühikale, nende vastavus moele

Muu → Ainetöö
9 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ketas ja trummelpidurite võrdlus

Trummelpidurite puuduseks on nende ülekuumenemine pidurdamise ajal ja pikaajalisel ülekuumenemisel võivad klotside hõõrdekatted kaotada oma hõõrdevõime, mille tagajärjel pidurid lakkavad töötamast. Trummelpidurite eelis on see, et nende klotsid ja piduridetailid on väliskeskkonna eest varjatud ja üldjuhul kuluvad nad ka klotside suurema tööpinna tõttu aeglasemalt. Ketaspidurite eeliseks on nende ehituse lihtsus ja sellest ka odavus, klotside ühtlane kulumine ning kõige olulisemaks eeliseks loetakse nende pidurimehhanismide head jahutatavust. Miinuseks on puuduv kaitse väliskeskkonna eest ja klotside kiire kulumine.

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
31 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õmblusvead

-süstikunoka möödumiskaugus nõelast on valesti reguleeritud -süstikunoka nõelale lähenemise aeg on valesti reguleeritud -süstiku või nõelamehanismi liidete kulumine või nõrgenemine K: nõela ja süstiku koostöö on õigesti reguleeritud kui nõela tõusmisel alumisest piirasendist 2 mm kõrgemale asetseb süstikunokk nõelasilma ülemisest äärest 1 mm kõrgemal ja süstikunoka möödumiskaugus

Kategooriata → Õmblusseadmed
33 allalaadimist
thumbnail

I kontrolltöö materjaliõpetusest

docstxt/.txt

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Osteoartroos

OSTEOARTROOS Osteoartroosi ehk liigesekulumust peetakse üheks kõige levinumaks liigesehaiguseks. Osteoartroosi all kannatab 10-12% täiskasvanud elanikkonnast. Elanikkonna vananemisega haigestumise sagedus suureneb. Osteoartroos kuulub inimkonna vanimate haiguste hulka ja seda on leitud juba kiviaja inimeste skelettides. Deformeeriv osteoartroos on krooniline degeneratiivne liigesehaigus, mille aluseks on kõhre taandareng ja hävinemine ning mis väljendub kõhre ainevahetuse häiretes, kõhre kulumises. Liigeseid moodustavate luude servad, millele langeb suurem koormus, on kaetud tiheda ja sileda hüaliinkhrega. Osteoartroosiga kaasneb maksimaalse kokkupuutege pindade kulumine, need muutuvad hapraks ja krobeliseks, phjustades liigutustel luude omavahelist hrdumist. Hrdumine süvendab khrede kulumisprotsessi veelgi. Tegelikult saab kahjustus alguse tunduvalt varem aset leidnud ülepingest ja ülekoormusest, mida inimene pole tähele pannud. Prut...

Meditsiin → Kirurgia
49 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Lõiketöötluse KT nr. 2

Lõiketõõtluse KT. NR. 2 1. Instrumendi kulumine  Kulumine mehaanilisel kulumisel o Peamine nähtus lõikeprotsessis, põhjustab lõikevõime vähendamist. o Kantakse lõikeriista tööpindadelt ära materjali osakesi. o Suurenevad lõikejõud, temperatuur o Halvenevad pinnasiledus ning teriku vastupanu lõikejõududele.  Instrumendi eluiga o Instrumendi eluiga on funktsioon lõikekiirusest Vc ja ettenihkest fn. o Mida suuremad lõiketöötlus režiimid seda väiksem on instrumendi eluiga

Masinaehitus → Lõiketöötlus
39 allalaadimist
thumbnail
75
pdf

Paagutatud Tribomaterjalid

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Materjalitehnika instituut Jüri Pirso PAAGUTATUD TRIBOMATERJALID Loengukonspekt aines ,,Tribotehnilised materjalid ja pinded" Tallinn 2003 1 PAAGUTATUD TRIBOMATERJALID EESSÕNA Kulumine on üks peamisi põhjusi, mis määrab masinate ja mehhanismide tööea Kulumise tekitatud kahju kogu maailma majandusele hinnatakse sadadesse miljarditesse dollaritesse aastas. Kulumisest tekitatud kahju erinevate kulumisliikide järgi hinnatakse järgmiselt: abrasiivkulumist (50% kogukahjust) hõõrdekulumist (15%), erosioonkulumist ( 8%), frettingust (8%), keemilist (5%). Kulumisliike on käsitletud loengukonspektis: I.Kleis ,,Triboloogia lühikursuses" 1996

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kinnisvara kordamisküsimused.

1. Kinnisvara-maa+ esemed, mis on maaga seotud(ehitised,mets,tee)+õigused. Vallasvara- kõik mis pole kinnisvara, vallasvaral pole maad n.auto. Kinnisvara olulised osad- maatükk, kinnisvara parendused, kinnisvara koostisosad- vallasasjad. Kinnistu- maatükk, füüsiline maatükk, olemas piiripunktid, omanik olemas. Kinnistu on kinnistusraamatusse iseseisva üksusena kantud: - kinnisasi (maatükk), - hoonestusõigus, - korteriomand, - korterhoonestusõigus. 2. Hoonestus- millised hooned on ehitatud mingis piirkonnas; hoonete kogum (n.rendimajad) . Hoonestuse liigid- 1)vanusest 2)ajaloost, ehitusaastast 3. Maa, hoonete ja ehitiste hinna liigid. 1)jääkmaksumus 2)taastamismaksumus 3) soetamismaksumus-bilansiline maksumus 4) ehitusmaksumus 5) jääkasendusmaksumus (Riigimaa 0-maksumus; maa maksustamishind, lepingujärgne hind) 4. Kinnisvara hindamisel kasutatavad meetodid- 1) V...

Haldus → Kinnisvara haldamine
117 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Jahutussüsteemi ehitus

2)vedelikuga jahutamine. Kütuse põlemisel eralduvast soojusenergiast tuleb 25...35% jahutussüsteemi kaudu juhtida välisõhku. Jahutusvedeliku temperatuur peab mootoriplokis olema 90...95C. Selline temperatuur kindlustab mootori parima töö, see tähendab, et mootori kulumine on väiksem, kütuse kulu väiksem, võimsus suurim. Liiga kõrge temperatuur põletab ära kolbe ja silindriseinu katva õlikihi, mistõttu kasvab hõõrdumine ning kiireneb kulumine. Liiga kõrge temperatuur võib põhjustada kolvi kinnikiilumise silindris. Seda põhjusel, et kolb, olles valmistatud alumiiniumsulamist, paisub rohkem kui silinder, mille materjaliks on teatavasti malmsulam. Liiga madala temperatuuri korral hakkab aurustuma kütus (bensiin) kondenseeruma silindriseintele, pestes sealt maha õli. Halveneb silindri ja kolvi vaheline õlitamine. Eriti madala temperatuuriga töötava mootori

Auto → Auto õpetus
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Korrosioonikindlus+Kulumiskindlus+Materjalide mehaanilised omadused + Purustavad katsed (teimid) +Tõmbeteim

Metallide korrosioonist tingitud kahjude korvamiseks kulub umbes 10% metalli aastatoodangust. Korrosioonikindlamad on keraami-lised materjalid ja plastid. Kulumiskindlus Kulumine on protsess, mis toimub pindade hõõrdumisel, mille tagajärjel pinnalt eraldub materjali ja/või suureneb keha jääkdeformatsioon. Seega muutuvad kulumisel pidevalt detailide mõõtmed, suureneb detailide viskumine ja müra, tekib kloppimine ning masinat pole võimalik edasi kasutada. Kasutamise seisukohalt on kulumine kahjulik nähtus, mida püütakse vähendada kulumiskindlate materjalide, pinnete, sobivate määrdeainete kasutamisega või muul viisil. Materjalide mehaanilised omadused Materjali vastupanu deformeerimisele ja purunemisele iseloomustavad materjalide mehaanilised omadused: tugevus, kõvadus, plastsus ja sitkus. Tugevus on materjali võime purunemata taluda koormust, ebaühtlast temperatuuri vm . Metallide tugevusnäitajateks on voolavuspiir, tugevuspiir jt

Varia → Kategoriseerimata
40 allalaadimist
thumbnail
21
doc

TREIMISTÖÖDE ALUSED

Kui treitera paigaldada tsentriteljest allapoole, siis taganurk suureneb ja esinurk väheneb (vt.joon. b): αf = α + μ; γ f = γ – μ. Praktiliselt on lubatud välistreimisel paigaldada treitera tsentriteljest kõrgemale suuruse h = 0,02D võrra, sest lõikejõud surub tera mõningal määral alla ning lõikeserv asetub tsentritelje kõrgusele. Ka sisetreimisel muutuvad nurgad α ja γ vastavalt treitera asendile, kuid vastupidises suunas (vt.joon. c ja d). TREITERA KULUMINE, TERITAMINE JA KASUTAMISNÕUDED Treimisel hõõrdub tera esipind vastu laastu ja tagapind vastu toorikut, mistõttu terik kulub. Kulunud treiteraga edasi töötada ei tohi, sest alaneb tööviljakus, väheneb töötlemistäpsus ja halveneb pinna kvaliteet. Nürine- nud tera tuleb teritada. Treitera teritatakse terituspingil või käial (vt.joon. a). Käia põhiosa on spindlikast 4, sageli vaid kahe pöörlemissagedusega elektrimootor.

Masinaehitus → Masinaelemendid
16 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti majanduslik ja sotsiaalne areng

seadused talurahvale, 19saj mõisamajanduse iseloom, Ärkamisaeg, Majanduse areng 1870, Kaubandus, Linnad, I Maailmasõda, 1918 aasta, Majandusolud 1920 aastatel, Suure kriisi aastad, Vaikiv ajastu, Esimene nõukogude aasta, Saksa okupatsioon 1941) Majandusprobleemid Euroopas (Eesti Vabariigi peamised majandusprobleemid, Euroopa Liit (kõik sellest ja sellega seonduv) Turumajandus, EV tööd iseloomustavad põhinäitajad, Põhivara kulumine ja amortisatsioon, tööviljakus, aastakulud, põhivara, käibevara ja selle näitajad, EV tulu ja maksud, tootmishind, BILANSS- aktiva, passiva, deebet, krediit, saldo jm Eesti majandus iseseisvumise ajal

Majandus → Majandus
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

AUTOAUTODE HOOLDUS - JA REMONDISÜSTEEM

 Garantii ei hõlma toote omaduste muutumist, mis on põhjustatud toote hooldamatusest. Näiteks ei hõlma garantii liugväravate rullikute, tiib- ning jalgväravate hingede , uksesulgurite, ukselukkude jm seadmete reguleerimist.  Garantii ei hõlma samuti rikkeid, mis on põhjustatud hoolimatust toote kahjustamisest, lõhkumisest ning ettenägematutest ja teistest Force Majeure alla kuuluvatest asjaoludest (nagu tulekahju, uputus jm).  Garantii alla ei kuulu ka toote loomulik kulumine või pisidefektid, mis ei mõjuta toote sihipärast kasutamist, nagu näiteks pinnakatte kriimustused või kulumine.  Garantii ei kehti, kui tootele on pärast kliendile üleandmist kinnitatud mittesobiv lisavarustus või toote pind on kaetud mittesobiva viimistlusmaterjaliga.  Garantiikorras ei kuulu väljavahetamisele kulumaterjalid, nagu näiteks automaatika juhtimispultide patareid, väravate ja ukseautomaatika valgustuse hõõglambid jms ning

Auto → Auto õpetus
33 allalaadimist
thumbnail
4
doc

KT (AL 7) Autode hooldus

 Garantii ei hõlma toote omaduste muutumist, mis on põhjustatud toote hooldamatusest. Näiteks ei hõlma garantii liugväravate rullikute, tiib- ning jalgväravate hingede , uksesulgurite, ukselukkude jm seadmete reguleerimist.  Garantii ei hõlma samuti rikkeid, mis on põhjustatud hoolimatust toote kahjustamisest, lõhkumisest ning ettenägematutest ja teistest Force Majeure alla kuuluvatest asjaoludest (nagu tulekahju, uputus jm).  Garantii alla ei kuulu ka toote loomulik kulumine või pisidefektid, mis ei mõjuta toote sihipärast kasutamist, nagu näiteks pinnakatte kriimustused või kulumine.  Garantii ei kehti, kui tootele on pärast kliendile üleandmist kinnitatud mittesobiv lisavarustus või toote pind on kaetud mittesobiva viimistlusmaterjaliga.  Garantiikorras ei kuulu väljavahetamisele kulumaterjalid, nagu näiteks automaatika juhtimispultide patareid, väravate ja ukseautomaatika valgustuse hõõglambid jms ning

Auto → Auto õpetus
5 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Kuidas kontrollida rehvide kulumisastet

Kuidas kontrollida rehvide kulumisastet. Rehvide rõhku ja kulumisastet peaks kontrollima vähemalt kord kuus, enne ja pärast pikemaid sõite. Selleks et selgitada välja üleliigse kulumise põhjus piisab kui vaadata kulumisjälgi rehvil, selleks aitab meie rehvide kulumistabel: Rehvi kulumine Põhjus Lahendus Kontrollige kas rehv lekib Mõlemad ääred Vähene rehvirõhk kulunud või lisage rehvirõhku Keskelt kulunud Liiga suur rehvirõhk Laske rehvi tühjemaks Laske rataste kokkujooksu

Mehaanika → Automehaanika
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

Rehv on komposiitmaterjalidest koosnev, rhu all oleva gaasiga tidetud elastne toroid. On olemas lohviga ja tihtrehvid. Tihtrehvide eelised lohviga rehvide ees: viksem kuumenemine ekspluatatsioonil(tagab pikema lbisidu), aeglasem rhukadu torkevigastuse korral, lihtsam paigaldus veljele, torkeavade lihtsam parandamine. Rehvi koordiniitide kaldenurga suurus mrab rehvitbi (radiaal-, diagonaalrehv). Radiaal rehvi eelised diagonaalrehvi ees: parem sidumugavus, viksem phimiku kuumenemine, viksem kulumine. Puudused: klgosa madal tugevus. Rehvi protektor: lesandeks tagada hea haardumine teekattega, kaitsta phimiku kulumise ja vigastuste eest. Pikisuunalised sooned: kindlustavad vikese veeretakistuse, hea haarduvuse pikisuunas, madala veeremra. Pikisuunalised sooned: hea haarduvus pikisuunas, hea vee ravoolu kurvides, suur veeremra, ebahtlane kulumine, krge veeretakistus. Erinevasuunalised sooned: piki soone keskel, pikisoone rtel. Kompriomiss lahendus piki- ja pikisuunalise haardevime osas.

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
76 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Laeva ökonoomika

.........................................................9 5.10 Reovee äraandmine..............................................................................................................9 5.11 Kai tasud..............................................................................................................................9 5.12 Jäätmetasu..........................................................................................................................10 5.13 Laeva kulumine..................................................................................................................10 5.14 Meeskonna toitlustamine...................................................................................................10 5.15 Planeeritav sissetulek.........................................................................................................10 5.15.1 Reisijad ja autod..................................................................................

Merendus → Eriala seminar
4 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Lõiketöötluse KT. 1

ii. Suur tootlikkus ja paindlikus. 12. Töötlemise masinad 13. Instrumentide markeering vaata slaididelt läbi 14. Lõiketöötlemise protsess a. Defineeritud geomeetriaga lõikeriistaga lõikamine (treimine, freesimine); b. Defineerimata geomeetriaga lõikeriistaga lõikamine (lihvimine); c. Mittekonvensionaalne lõikamine (laastuvaba); 15. Lõikeprotsessi füüsikalised alused a. Soojuse eraldumise tagajärjel tööriistal intensiivistub kulumine ja toorikul muutub pinna täpsus ja saavad mõjutada mehaanilised omadused. b. Lõikejõud, deformatsioon, pinna kvaliteet, kulumine. 16. Soojuse eraldumine lõikeprotsessis a. 80% eralduvast soojustest viib laast lõiketsoonist minema b. 20% jaguneb võrdselt tooriku ja lõikeriista vahel. c. Temp. mõjutab toorikut suhteliselt vähe. d. Lõikeriista tipus võib temp. tõusta 1000⁰C e. Suureneb lõikeriista kulumine. 17. Lõiketemperatuur

Masinaehitus → Lõiketöötlus
37 allalaadimist
thumbnail
94
ppt

Autode hooldus- ja remondisüsteem

sama head, kui tehases uute koostude tootmisel Metallide ,,väsimus" Remondipersonali madal kvalifikatsioon ja probleemne töössesuhtumine (ah, käib küll!) Hõõrdumise liigid Kuivhõõrdumine - sidur, pidur jne Piirhõõrdumine - rooliotsad jne ??? (tahke määre=õli+seep) Vedelikuline hõõrdumine ­ liugelaagrid (liikuvate pindade vahele tekitatakse vedelikukiht, mis kannab koormust, jahutab ja vähendab oluliselt detailide kulumist) Kulumine Kulumine on hõõrdumisega kaasnev detailide mõõtmete järkjärguline muutumine. Kulumise põhjuseks on detailide pinnakihi purunemine. Kulumise liigid Hapenduskulumine (oksüdeerumine) Soojuskulumine (hõõrdepinna kuumenemine võib kaasa tuua ka hapenduskulumise suurenemise) Abrasiivkulumine Väsimuskulumine Kulumise vähendamine Kulumiskindlad materjalid Detailide termiline töötlemine Pinnakonaruste vähendamine töötlemistäpsus

Auto → Auto õpetus
206 allalaadimist
thumbnail
9
doc

HAMMASÜLEKANNE

tugevus on tagatud!!! 7. Hammasülekande omadused ja tõrgete põhjused 1. Koormuse ülekandeelementideks on hambad ja nende mehaaniline kontakt 2. Ülekande töös ühed hambad väljuvad hambumisest ja teised hambad lähevad hambumise; 3. Hammaste väikesed kujuhälbed ja komponentide deformatsioonid põhjustavad ülekande töötades kiirendusi mille tulemuseks on: · Müra · Hammaste kiire kulumine 4. Töökiiruse (ülekandesuhte) sujuv muutmine on tehniliselt keerukas. Hammasülekannete eelised: 1. Sujuv liikumine: · sisenvõlli sujuva pöörlemise korral pöörleb ___________________________________________________________________ 8 Harjutustunnid: Assistent, td. Alina Sivitski, tuba AV-416; [email protected] MHE0042 MASINAELEMENDID lI TTÜ MEHHATROONIKAINSTITUUT

Masinaehitus → Masinaelemendid ii
203 allalaadimist
thumbnail
11
docx

”Kütusest põhjastatud avarii, scrubber, 10 välist näitajad, et DG ei tööta korralikult”

langeb. koputamisega ja ühe või mitme raamlaagrite temperatuuri tõstmisega. Koputamine mootoris Suur pilu pea- või kepsulaagritel, ebapiisav kepsupoltide pingutamine, mis kaasneb ülemise surnud seisus ja karteris löögiga. Etteantud kütuse suur hulk. Rõhulangus õlisüsteemis Õlipumba hammasratase kulumine, reduktsiooniklappi vedrusurve vähenemine, õlipumba filtri ummistamine. Rõhulangus Jahutussüsteemi torude lekked, pumba kulumine, paisupaagi jahutussüsteemis veetase langus 9 Mootor ei arenda täit Pihustite otsiku tõrje või koksistamine, peenfiltri ummistumine,

Merendus → Merendus
2 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Käigukast

Veetavad hammasrattad (sinine) Siduri võll (roheline) Sünkronisaatorid (lilla) . KÄIGUKASTI PEAMISED RIKKED Auto ekspluateerimisel võivad käigukastis tekkida järgmised peamised rikked: hammasrattad lahutuvad iseenesest hambumisest käiku on raske sisse lülitada hammasrataste pöörlemisele kaasneb tugev müra hambad on murdunud karterist immitseb õli välja Hammasrataste iseenesest lahutumise põhjuseks võivad olla hammasratta hammaste ebaühtlane kulumine, fiksaatori vedrude nõrgenemine. Käigu raske sisselülitamine võib olla tingitud liugurvarraste ja fiksaatorite avade mustumisest, laagrite ja nuutühenduste kulumisest (mis põhjustab hammasrataste viltuseisu) ning hammasrataste hammaste otste kulumisest. Hammasrataste tugev müra töötamise ajal tekib hammasrataste tunduva kulumise või mitteküllaldase õlitamise tagajärjel. Käiguvahetamisel võib müra tekitada käigu oskamatu sisselülitamine või siduri mittetäielik lahutamine.

Auto → Auto õpetus
101 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Automatiseerimistehnika Moodul 1 test

a. tuule suuna mõju kompenseerimiseks b. lennuki pikistabiilsuse tagamiseks reisijate ümberpaiknemisel c. lennuki pikikalde muutuse ennetamiseks 9. Kas jalgrattal püsimiseks ja selle liikumissuuna muutmiseks on vaja a. positiivset tagasisidet b. negatiivset tagasisidet c. nii positiivset kui ka negatiivset tagasisidet 10. Milline neist probleemidest on kõige suuremaks takistuseks metallilõikepinkide automatiseerimisel? a. instrumentide kulumine b. instrumentide purunemine c. detailide mõõtmise vajadus d. laastu eemaldamine 11.Millist raadiosignaalide moduleerimise viisi kasutab vikerradio saatja? a. impulse amplituudi b. impulse laiust c. impulse sagedust 12. Kas esimene toostusrobot ehitati b.Firmas Unimation inc.

Tehnika → Automatiseerimistehnika
77 allalaadimist
thumbnail
36
ppt

Kalade jäätmed : Kas hinnalised resursid või vajavad kõrvaldamist?

koonustest. Sealt edasi pumbatakse kalajäätmed silosse,kus see settib edasi. Kalajäätmeid hoiustatakse 612 kuud ja kohalikud farmerid kasutavad seda väetisena ja analüüsid näitavad ,et sellel on kõrge väetise toime. Süsteemi maksumus Trummel filter 45 000 Ehitus, elektritööd, torustik 15 000 Koonused ja silo 5000 Märgalad ,tiigid 21 000 KOKKU 86 000 Aastased kulutused: Kulumine 10 750 Hooldus 2580 Personal 6400 Elekter 1780 Märgalad 400 KOKKU: 21 910 Kala tootlikkus Farm toodab umbes 600 t jõeforelli,pruunforelli, vikerforelli,artika paaliat aastas. Keskmine müügi hind on 3,96 kg(62 eek/kg) kohta. Kokkuvõte · Kogu programm tootis kolm kuupmeetrit jäätmeid päevas, mis sisaldab 93 % vett. · See teeb kala hinnast 0,9 % . 3. Hojhoy farm Reovee töötlemise süsteem

Merendus → Kalakasvatus ja varude...
7 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Pinnamood

Pinnamood e reljeef - mingi piirkonna pinnavormide üldine iseloom pinnavormidest moodustuv maismaa ja merepõhja pealispinna kuju. Pinnamood muutub pidevalt sise-ja välisjõudude toimel. Pinnavorm - maapinna ebatasasused, maapinna ja merepõhja osad mis erinevad ümbritsevast alast kõrguse, välisilme, siseehituse ja tekke poolest. Madalik - suur, tasane pinnamoega maa-ala, kus absoluutsed kõrgused ei ületa harilikult 200m. Alamik - maailmamere tasemest madalaim ala, mida ei kata vesi. Lauskmaa - enam-vähem tasane maa-ala, kus absoluutsed kõrgused ei ulatu üle 300-400 m, kus küngastikud vahelduvad madalike, nõgude ja laiade orgudega. Lavamaa e platoo on mis tahes kõrgem võrdlemisi tasase reljeefi ning ulatusliku pindalaga ala. Kiltmaa - ulatuslik, rohkete orgudega liigestunud kõrge tasandik (enamasti üle 500m ) Noored mäestikud - on tekkinud sisejõuduse arvel ning on terava tipulised (Alpid, Himaalaja, Püreneed, Atlas, Kaljumäestik, A...

Geograafia → Geograafia
26 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Käiviti

mille otsad töödeldakse kommutaatori järgi nõgusaks. Tõmberelee klemmidel võib esineda suur pingelangus, kulunud kontaktide pärast. Kui tõmberelee ei rakendu, kontrollitakse lülitusrelee ja süütelüliti seisukorda. Käiviti töötab aeglaselt- rikke põhjuseks võib olla käiviti mähiste ja kommutaatori lestade lühised. Kulunud laagritega käivitil puutub ankur vastu poolusekingi. Ühendusjuhtmete kinnituskohtades võib ka olla viga. Harjade kulumine, nõrgad harjavedrud, must kommutaator, isoleeritud harjahoidiku ühendus kerega ­ need võivad olla samuti põhjuseks. Tõmberelee ankur ei püsi lülitatud asendis- enamasti on viga akus, sest mahutavus on kauasest kasutamisest vähenenud. Pinge madaldub nii palju, et tõmberelee lahutub. 6

Elektroonika → Elektrimasinad
97 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Määrimine

Alina Sivitski, tuba AV-416; [email protected] MHE0041 MASINAELEMENDID l TTÜ MEHHATROONIKAINSTITUUT 4 EAP - 1-1-1- E MASINAELEMENTIDE JA PEENMEHAANIKA ÕPPETOOL _________________________________________________________________________ _________ PUUDUSED: Torud võivad ummistuda, õlivool sõltub viskoosusest, õli saastumise risk on suur. 3. Udu-määrimine (õlimäärimine): EELISED: väike kulumine ja hõõrdumine, väike hoolduskulu, puhtus. PUUDUSED: õliudu lekkimisoht, piirandud õli viskoosusele, õli koostisained võivad düüse kulutada, düüside ummistuse oht. 4. Õlitõstjatega määrimine (õlimäärimine): EELISED: Töötab hästi väikse ja keskmistel kiirustel, kus õli viskoosus on madal. PUUDUSED: Määrimine töötab vaid siis kui masin töötab, tähtis on pidevalt tagada õlinivoo kõrgus.

Masinaehitus → Masinaelemendid ii
121 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mootor

Kihimaterjaliks on 25 ­ 30 % tina sisaldusega alumiinium . Diiselmootorites võidakse kasutada ka pliipronksi . Jahutussüsteem Mootori jahutamiseks on 2 võimalust : 1) õhuga 2) vedelikuga Kütuse põlemisel eralduvast soojusenergiast tuleb 25-35% jahutussüteemi kaudu juhtida välisõhku.Jahutusvedeliku temperatuur peab olema autos 90-95 C . Selline temperatuur kindlustab mootori parima töö. See tähendab et mootori kulumine on väikseim , kütusekulu väikseim , võimsus suurim . Mootori temperatuuri aitab hoida 90C juures termostaat. Mootor soojenemine toimub põhimõttel et jahutussüsteemist lülitatakse radiator välja . See tähendab et termostaat suleb oma klapiga jahutusvedeliku pääsu radiaatorisse . Suunates seda ringleb vaid mootori jahutussärgis . Vastavalt sellele kuidas temperatuur tõuseb hakkab termostaat juhtima jahutusvedelikku ka radiaatorisse

Auto → Mootor
13 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Seljavalud

lihastes, nahas kui luuümbrises, nii lokaalselt (otse seljalülide juures) kui ka kaugemal. Alaselja valu võib olla tingitud häiretest kõrgemal keskseljas, mille tüüpiliseks põhjuseks on harjumuspärane kühmus kehahoid, eriti pikakasvulistel isikutel. Halva kehahoiu korral on näidustatud kehahoiu korrektsioon ja spetsiifiline harjutusravi. Kui valu põhjus on seljasegmentide hüpomobiilsuses, on efektiivne manuaalteraapia. Üldiselt teatakse, et alaselja lülivaheketta kulumine või nihkumine ja sellest tingitud närvijuure ärritus põhjustab kiirguva valu jalga. Vähem teatakse, et kesk-ja alaselja segmentide hüpomobiilsus võib põhjustada närvijuurte nahaharude kaudu valu ka tuhara, puusa, kubeme, põlve või sääre piirkonnas. Ühes asendis püsimisel tekkiv seljavalu on võimalik seljalülide vaheliste liigeste (fasett-liigeste) "lukustumise" tunnus. Selg võib minna "kinni" suurima koormusega segmendis ka juhul kui vildakselgsust (skolioos) ei esine ja

Meditsiin → Terviseõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Automaat käigukast

Õli: ATF DEXRON (II, III, IV) Õliga määritakse süsteemi ja sama õliga toimub ka sidurite, pidurite töö läbi hüdroploki. Hooldusvälp: 80000-120000km HOOLDUSVAJADUS Kuna õli omadused on muutunud, avaldub see eelkõige kahes aspektis: esiteks käigukasti käiguvahetus ning hüdromuhvi töö ei ole nii hea kvaliteediga kui korras õliga (nõksud, jõnksud, värinad, pöörete kõikumised käiguvahetusel ja ühtlase sõiduga) ning teiseks käigukasti detailide suurenenud kulumine. Mis täpselt käigukastis kuluma hakkavad? Selleks on nii sidurikettad (neid on käigukastis ca 30-50 tk.), tihendite juhtpinnad, laagrid ning mis kõige olulisem ­ väga täpselt töödeldud hüdraulika plokk. Viimane juhib kogu käigukasti tööd. Suure kulumise tagajärjel võib käigukast sõna otseses mõttes ära kärsata (põlenud sidurikettad), katki minna (purunenud laagrid) või pöördumatult ära kuluda (hüdraulikaplokk). Küsimus ei ole, KAS need sümptomid

Auto → Jõuülekanne
7 allalaadimist
thumbnail
31
ppt

Õlitusüsteem osa 2

...300*C) Filtritesse, karteri tuulutuse voolikutesse, klapikambri kaanele (sisse poole) tekib mudataoline pehme sade, mida nimetatakse SLAMM (50...150*C) Miks tekib slamm ? Halb karteri tuulutus Halb mootoriõli kvaliteet Halb kütuse kvaliteet Mootor töötab pidevalt rasketes tingimustes Pikad õlivahetus perioodid Õlitussüsteemi vead Õli rõhu langus ­ põhjused on : madal õlitase karteris, õli vedeldumine, õli lekkimine, õlipumba detailide kulumine, väntvõlli ja nukkvõlli laagrite kulumine Miks alaneb õli tase karteris ? Õli ära põlemise tagajärjel. Välja imbumise tõttu väntvõlli otsa tihenditest Õlirõhu tõusu põhjuseks võib olla reduktsiooniklapi kinni jäämine Õlitussüsteemi vead Miks võtab mootor õli ? Mootori kolvi õlirõngad on kulunud ­ nad ei juhi enam piisavalt üleliigset õli tagasi karterisse ­ mootor hakkab õli põletama, summutist ajab välja halli ja haisvat vingu.

Auto → Auto õpetus
75 allalaadimist
thumbnail
10
doc

PÕHIVARADE ARVESTUS

parendamisega ehk oluliselt paremaks tegemisega . Jooksev remont on parandamine. Kanded: D- Põhivara (Maa ja ehitised, masinad ja seadamed, inventar) D- Käibemaks K- Tarnijatele tasumata arved Kui ettevõte ei ole veel käibemaksukohustuslane, on põhivara summa võrdne arve summaga. Põhivara kulumi arvutamine Kasutuses oleval põhivaral eristatakse kahesugust kulumist: 1. moraalne kulumine – tehnika vananemine 2. füüsiline kulumine – katki (pole mõtet parandada) Kõige lihtsam kulumi arvutamise meetod on lineaarne meetod – kuust kuuse arvutatakse kulumit iga kuu võrdses summas; määratakse põhivara kasutusaeg ehk kasulik tööiga ning mitu aastat kasutatakse; kasutusajast sõltub kulumi arvutamise norm % aastas. SOETUSMAKSUMUS : KASULIK TÖÖIGA = KULUMI SUMMA AASTAS

Majandus → Majandus
16 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Gravitatsioon, deformatsioon

Pascali seadus-vedelikus ja gaasis avaldub rõhk igas suunas ühtviisi Manomeeter-seade rõhu mõõtmiseks Baromeeter-seade õhurõhu mõõtmiseks Üleslükkejõud-jõud,mis mõjub kehale vedelikus ja gaasis Gravitatsioon sõltub massist(mida suurem mass, seda suurem jõud) ja kaugusest ( mida kaugemal on keha, seda väiksem gravitatsioon) Maa tõmbab mind enda poole = 10*minu mass. Hõõrdejõud on kasulik- keha liigub ja peatub lõpuks, kahjulik - kulumine Hõõrdejõud sõltub massist e.rõhumisjõust, pinna karedusest(mida karedam, seda suurem jõud),pindade kokkupuutepindalast(mida väiksem,seda väiksem jõud) Seisuhõõrdejõud Liugehõõrdejõud Veerehõõrdejõud Takistab kehal Keha libisemine Kõige väiksem.Keha liikuma hakkamist teisel kehal veereb mööda teist keha. Nt:pall,ratas. Elastne deformatsioon taastab kuju(vedru,kumm,lihased),

Füüsika → Füüsika
29 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Auto hooldamine iseseisevtöö

 Vastavalt soovitusele tuleb perioodilist hooldust teha konkreetsele mudelile ettenähtud läbisõidu järel või vähemalt kord aastas, olenevalt sellest, kumb enne täitub. Õlitarnijate soovitusi ja meie kliimatingimusi arvestades on kindlaks tehtud, et aastaga kaotavad mootoriõli ja tema lisandid oma efektiivsuse ja ei kaitse enam piisavalt mootorit. Suureneda võib kütusekulu, toimuda mootori ülekuumenemine ning enneaegne kulumine. Samuti võib mootorisse koguneda kahjulikke setteid. Väga oluline on kord aastas hooldada pidureid, kuna meie tingimustes kipuvad pidurid kinni jääma. Tagajärjeks on klotside ja ketaste ebaühtlane kulumine, pidurite tõhususe vähenemine ning müra pidurdamisel. Autode tööiga, seda mõjutavad tegurid  Auto tööiga oleneb paljugi auto omanikust ja tema „paksust rahakotist“, kuid ka mingil määral autost. Auto pidev hooldamine ja

Auto → Autode hooldus
39 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Lõikeinstrumendid puidu masintöötlemisel

kulumiskindlus on lõikeinstrumendi omadus säilitada etteantud tööea jooksul oma vajalik kuju ja mõõtmed .  Lõiketingimused , Lõikamise käigus on tera ja lõigatav materjal oma vahel kontaktis  Sellest tulenevalt tekivad erinevad füüsikalised protsessid, mis põhjustavad lõiketera kulumist ehk nürinemist :  Keemilised protsessid  Soojuslikud protsessid  Elektrilised protsessid  Abrasiivne kulumine ., Lõikeinstrumendi kulumine ja nürinemine  Kulumine on teramaterjali ärakandumine Lõikeinstrumendi pinnalt töötlemise käigus, mille tulemusena muutuvad tera mõõtmed ja kuju  Nürinemine on tera lõikeserva mikrogeomeetria muutumine kulumise tagajärjel .  Nürinemine toob endaga kaasa tera lõikevõime vähenemise – tera ei lõika enam puidu rakuseinu läbi vaid deformeerib neid

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Manuaal käigukastid

sünkronisaatoriga 13 teise ja kolmanda käigu lülituse jaoks. Sünkronisaatori joonis 4 1- muhv; 2; koonus rõngas; 3- plokeeruv sõrm; 4- vedru; 5- fikseeruv sõrm; 6-muhvi hammas lüli; 7-hammasratas; 8-hammasratta sisemine hammaslüli Mehhanismi, mis on ette nähtud hammasrataste ringkiiruste ühtlustamiseks enne nende hambumisse viimist, nimetatakse sünkronisaatoriks. Sünkronisaatori olemasolul toimub käikude vahetamine müratult ja hammaste kulumine väheneb. Sünkronisaator koosneb veetavale võllile kinnitatud sisehammastega muhvist 1 kettaga, mida liigutab käigu ümberlülitushark, kahest välishambumise lülist 6. Neutraalasendist muhv 1 (joon 4b) liigub vasakule või paremale veetaval võllil ja peale kiiruse sünkroniseerimist, toimub hammasühendus vastava rattaga. (joon 4v,g) Ettevalmistav kiiruste sünkroniseerimine muhvi 1 ja ratta 7 jaoks võimaldatakse koonusrõnga 2 surumisega ratta koonusesse 7.

Auto → Jõuülekanne
218 allalaadimist
thumbnail
41
pptx

Materjalide klassifikatsioon, materjalide füüsikalised omadused

reaktsioonid metalli ja elektrolüüdi kokkupuutepinnal. Korrosioonikindlamad on keraamilised materjalid ja plastid. Materjali füüsikalised omadused Kulumiskindlus Kulumine on protsess, mis toimub pindade hõõrdumisel, mille tagajärjel pinnalt eraldub materjali ja/või suureneb keha jääkdeformatsioon. Seega muutuvad kulumisel pidevalt detailide mõõtmed, suureneb detailide viskumine ja müra, tekib kloppimine ning masinat pole võimalik edasi kasutada. Kasutamise seisukohalt on kulumine kahjulik nähtus, mida püütakse vähendada kulumiskindlate materjalide, pinnete või sobivate määrdeainete kasutamisega või muul viisil. Materjalide tehnoloogilised omadused Materjali füüsikalised ja mehaanilised omadused määravad selle töödeldatavuse ­ tehnoloogilised omadused. Tehnologilisteks omadusteks on: Valatavus Survetöödeldavus Lõiketöödeldavus Termotöödeldavus Keevitatavus Joodetavus Materjalide tehnoloogilised omadused Valatavus

Energeetika → Elektrimaterjald
7 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Automatiseerimistehnika 1. test

Küsimus 1 Vale Hinne 0 / 10 Flag question Küsimuse tekst Kas interdistsiplinaarsete süsteemide projekteerimine on Vali üks: a. liidetavate tehnoloogiate summeerimine b. liidetavate tehnoloogiate sobitamine iga projekteerimisetapi lõpul c. pidev tehnoloogiate sünergia otsimine ÕIGE Küsimus 2 Õige Hinne 10 / 10 Flag question Küsimuse tekst Millist raadiosignaalide moduleerimise viisi kasutab Vikerraadio saatja? Vali üks: a. impulsi amplituudi b. impulsi laiust c. impulsi sagedust Küsimus 3 Õige Hinne 10 / 10 Flag question Küsimuse tekst Kas esimene tööstusrobot ehitati Vali üks: a. Princetoni Ülikoolis b. Firmas Unimation Inc c. Massatchusettsi Tehnoloogiainstituudis d. Korporatsioonis IBM Küsimus 4 Õige Hinne 10 / 10 Flag question Küsimuse tekst Milleks on autopiloodis vajalik tagasiside lennuki pikikalde muutuse kiiruse järele? Vali üks: a. tuule suuna mõju kompens...

Tehnika → Automatiseerimistehnika
78 allalaadimist
thumbnail
2
docx

150 words Academic English

· Sodium nitride- NaN · Coupling- liitekoht, ühendamine · Abnormality- ebanormaalsus · Covert- varjatud · Abrasion- hõõrumisjälg, kulumine · cross bit-kivipuur · Absolute value- absoluutväärtus · Database-andmebaas · Abstain-hoiduma · dependable-usaldusvrne · accomplish -saavutama · Domestic- kodumaine · Accumulate- koguma · Epicure- epikuurlane · Acrimonious- vihane, kibestunud · Erupt- vallanduma · Acute angle- teravnurk · ethical-eetiline · Advantage-eelis · Evaporate-aurustuma

Keeled → Akadeemiline inglise keel
45 allalaadimist
thumbnail
13
docx

RAFERAAT: LAEVA KÜTUSESÜSTEEM

Kütuseaparatuuri konstrueerimisel püütakse tagada: Minimaalset massi ja gabariite (eriti kiirekäiguliste masinate puhul) Pumpade ja pihustite konstruktsiooni unifitseerimise võimalus mootorite võimsuste laias diapasoonis; Kütuseaparatuuri tootmist kõrgtehnologiliste meetoditega. 2.2.2. Kõrgsurve kütusesüsteemide põhitüübid 3. KÜTUSESÜSTEEMIDES ESINEVAD RIKKED 1. Filtrite ummistumine 2. Separaatorite ummistumine 3. Pihusti otsiku nõelklapi ebatihedus 4. Nõelklapi kulumine, liikumine takistusega, kinnikiilumine 5. Rõhu langus pihustusprotsessi algfaasis 6. Pihustiotsiku sulamine 7. KKP täppispindade kulumine 8. KKP kütuse etteande ebaühtlus 9. KKP plunzerpaaride haardumine, pinnakriimustused ja plunzeri kinnikiilumine 10. Sette teke tankides ja soojendites Kütuse kõrgsurvesüsteemis esinevad rikked on seotud peamiselt raskekütuste kasutamisega. 4. LAEVA KÜTUSESÜSTEEMIDES ESINEVATE RIKETE ENNETAMINE

Masinaehitus → Masinaelemendid
65 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Küsimuste vastused kompleksülesande analüüsiks

Leitakse kaasneva- ja kõrvaltoodangu väärtus, mis lahutatakse tootmiskuludest maha. 5. Milliseid tasuvusnäitajaid mõjutavad järgmised olukorrad: tootmiskulude optimeerimine ja tootlikkuse kasv (samade sisendite ratsionaalsem kasutamine, mida on põhjustanud ettevõtja teadmiste kasv)? 6. Miks on tootmiskulude kalkuleerimisel vaja arvestada amortisatsiooniga? Amortisatsiooniga kantakse põhivahendite järkjärguline väärtuse kulumine toodangu väärtusesse. 7. Millistest teguritest sõltub väetiste (1) ja söötade ning söödalisandite (2) kasutamine ettevõttes? Nimetage kõik tegurid. 1 2 · Väetise hinnast · Söötmistasemest · mulla omadustest · ratsioonide koostisest · väetustarbest · söötade kvaliteedist

Põllumajandus → Põllumajandusökonoomika
380 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Mootorite remondi üldreeglid

kõrvaldada Õlikanalid Hoolikalt puhastatakse kõik õlikanalid, eriti veel siis, kui on purunenud mõni detail või välja sulanud laager Metallipurust puhastatakse ka osandatud õlipump, reduktsiooniklapp ja õlivõttur Purunemine Kolvi,klappide ja klapipesarõngaste purunemisel osandatakse ja pestakse hoolikalt läbi sisselasketorustik Hüdrotõukurid osandatakse, pestakse ja vaadatakse üle Sortimine Kui detailide soritmisel selgub, et kulumine on veel lubatud piires, ent küllaltki suur ja detaili tööressurss on juba väike, siis detail remonditakse või vahetatakse uue vastu Reeglina uuendatakse võllide tihendid Puhtus Remonditöödel peab tagama puhtuse Detaile pestakse ja puhastatakse põhjalikult kaks korda: 1. Pärast osandamist enne sortimist 2. Enne koostamist NB- hermetiseeritud veerelaagreid ei asetata pesulahustesse või lahustitesse. Lahustid rikuvad tihendeid Koostamine

Ametid → Kutse
3 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Alkohoolsed joogid ja mõju tervisele

140ml viina, 1,9 l õlut või 840ml veini Tööealine naine, kes joob Nädalas üle 16 dringi 475g viina, 4,5 l õlut või 1,9 l veini Korraga üle 5 dringi 100ml viina, 1,4 l õlut või 600ml veini Alkoholisõltuvus Alkoholitaluvuse suurenemine Võõrutusnähud Tarvitamine planeeritust suuremal hulgal või pikemat aega Tarvitamise lõpetamise ebaõnnestumine Suure aja kulumine hankimisele/toibumisele Oluliste toimingute unarusse jätmine Tarvitamise jätkamine vaatamata selle tõttu esinenud probleemidele Tarvitamise mõju organismile Seedetrakt Kahjustub söögitoru, suureneb söögitoruvähi oht, väheneb peenja jämesoole aktiivsus, sage kõhulahtisus, kaalukaotus, võimalus kõhunäärme põletikule Maks Rasvmaks ­ alkohoolne maksapõletik ­ pöördumatu maksa sidekoestumine ­ maksavähk ­ eluohtlikud verejooksud Süda ja vereringe

Keemia → Keemia
8 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Bioaktiivsed ained

Bioaktiivsed ained Ensüümid Ensüümid ehk fermendid on valgud, mis suudavad miljardeid kordi kiirendada kehale vajalikke keemilisi protsesse. Mõned ensüümid ei vaja tegutsemiseks lisaaineid, teistel on aga aktiivsuskeskuse toimimise juures olulised ka ko-faktorid ja ko-ensüümid, milleks on sageli mineraalained ja vitamiinid. Ensüüme saame me endale sisse süüa ja ensüüme toodab ka meie keha ise. Kõige suuremas koguses, 50% ensüümidest toodetakse koos süljega, järgmisena tähtsuselt on võrdsed kõhunääre ehk pankreas ja meie soolestiku mikrofloora ehk peamiselt piimhappebakterid kumbki 25%. Toidus leidub ensüüme eriti rohkelt tooretes salatites (puu- ja köögiviljades, teravilja-idudes, pähklites) ning ka kuumutamata piimas ja muudes loomsetes saadustes. Ensüümid hakkavad hävinema, kui toidu tempetratuur tõuseb 48°C-ni ning 3-minutiline kuumutamine keemistemperatuuril hävitab toidust kõik ensüümid. Arvatakse isegi, et ensüümid ongi kogu...

Keemia → Keemia
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mis on häda Eesti mehe tervisega

kohutav. mõõdukama toimega. Eeva:Peamiseks tervise röövijaks võib Eeva: Kõik me teame, et suitsetamine pidada ülikiireid muutusi keskkonnas. tõstab riski haigestuda enamikusse Ühiskonna stressitase tõusis. Liigtugev vähitüüpidesse. Teame, et suitsetamine stress ammendas eluenergia tavaliselt kahjustab veresooni ja seeläbi organismi kiiremini ja inimesed surid kaugelt enne kulumine kiireneb. Teame, et vale loomulikku aega. toitumine ja vähene liikumine viivad Stella:Uuringutes on näidatud, et talvel ülekaalulisuseni, mis sel sajandil on juba sureb kaks korda rohkem inglise mehi, kui ka Eestis muutnud kindlalt terviseriskiks suvekuudel. Põhjuseks nimetati kehvad number üks. Teame, aga ei suuda ja ei taha elutingimused talviti keskkütteta majades ennast muuta. mis tekitab külmastressi.

Bioloogia → Bioloogia
9 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vedelikamortisaator

koosnevad mitmest kaardikihist, mis ei lase kummit välja venitada ega katkeda. Veoauto rehvirõhk on tavaliselt 6,5...8,5 kgf/ cm2. Rehvid jaotatakse: 1) Ehituse järgi: · Diagonaalrehv, mille koordiniitide suund on diagonaalne, tavaliselt 38...40° nurga all rattaveerepinna suhtes. Iga järgnev kiht on eelmisega ristisuunaline, see haoiab kihid paremini koos ja tugevdab nende ehitust. Deagonaalrehvi puuduseks ongi nende jäikus ja suurem kulumine sisehõõrdumisearvel. · Radiaalrehvi- märgis R ja/või RADIAL, mille koordiniidid paiknevad ratta veerepinna suhtes risti (nö pikiraadiust). Radiaalrehvid veerevad kergeminii ja pehmemalt ning on ligi poolteist korda kulumiskindlamad. Nende puuduseks on õhukesed küljed, mis kardavad vigastusi nii ettevaatamatul sõidul kui ka veljelt mahavõtul ja veljele panekul. 2) Hmeetilisuse järgi: 3) *lohviga (TUBE TYPE) 4) 1-lohv 5) 2-ventiil

Auto → Auto õpetus
34 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun