Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"laevakere" - 68 õppematerjali

laevakere on pikitasandi suhtes sümmeetriline, teiste tasandite suhtes mitte.
thumbnail
14
doc

Laevakere kuju ja omadused

Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Laevade ehitus. Teema 4. Laevakere kuju ja omadused. 4.1. Laevakere põhipinnad ja lõiked. Laevakere kujutab endast pikka voolujoonelist keha, mis väljapoolt on piiratud kõver- pindadega. Laevakere ülalt piiravaid pindu nimetatakse tekkideks, alt - põhjaks ja külgedelt - parrasteks. Laevakere väliskujust võib saada üldise ettekujutuse selle lõikamisel kolme üksteisega risti oleva tasapinnaga: (Joon. 4.1) · laeva laiust poolitava vertikaaltasapinnaga - pikitasandiga ka tsentraaltasand, ka diametraaltasand (DT), · laeva arvutuslikku pikkust poolitava vertikaalse, DT-ga risti oleva keskkaare- ehk miidli tasandiga,...

Laevaehitus
167 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eksamiküsimused 2007 Laevaehitus

Ujuvusvaru, vabapardamärk, ujuvuskeskme määramine, Bonjeani mastaap. 12. Laeva peamõõtmed ja täidlustegurid. 13. Laeva mereomadused, püstuvus. 14. Laeva mereomadused, uppumatus. 15. Laeva ekspluatatsiooniomadused. 16. Laevaehituses kasutatavad materjalid. 17. Laevaehituslike algdetailide ja profiilide kirjeldus ja iseloomustus. 18. Detailide ühendamise tehnoloogilised võtted, keevitamine, neetimine ja muud.. 19. Laevakere üld- ja kohalik tugevus. Ekvivalentne tala. 20. Laevakere konstruktsioonilised elemendid, põhisillused. 21. Laevakere talastiku põhisüsteemid. 22. Laeva põhjasilluste konstruktsioon, vundamendid.. 23. Pardasilluste, sandeki ja kimmi konstruktsioon. 24. Tekisilluste konstruktsioon, väljalõiked tekis, sahtid. 25. Laevakere plaadistus, paigutus, paksus, jääkaitsevöö, jäätugevdused.. 26. Vaheseinte konstruktsioon. Vaheseinte liigid ja otstarve. 27...

Laevaehitus
38 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Laevaoperatsioonid eritingimustes

Suured pinged lainete löökidest lainele vastukursil võivad tekitada deformatsioone ja pragusid talastikus, parraste- ja tekiplaadistuses. Sellisel kursil liikudes võivad lasti valest paigutusest ja õõtsumisest keres tekkivad pinged viia laeva murdumiseni. Eriti ohtlik on situatsioon, mil laine pikkus on ligilähedane laevakere pikkusele. Sõukruvi väljumine veest õõtsumise tagajärjel sunnib peamasinat töötama ebakorrapäraselt. See ebakorrapärasus ja lainetakistus viivad kiiruse langusele ja juhitavuse halvenemisele. Tuule tugevuse ja lainete kõrguse suurenedes ning kiiruse vähenedes saabub juhitavuse kaotus. Lainete löögid ja tekile langevad veemassid võivad vigastada tekiseadmeid ja tekilasti. Tekilast võib saada üle parda uhutud...

Laevade ehitus
11 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Tehniline järelvalve tsiviillaevade üle

Koostatud 30.12.2001. Laevade ehitus. Täiendatud 13.09.2003. lastiseadme ülevaatus) nõutakse laevapere poolt ette võetud omapoolsete kontrollide ja profülaktiliste ülevaatuste käigus koostatud vastavate dokumentide esitamist. Klassiuuendusjärelvalve - laevakere ja mehhanismid peavad KÜ hinnangut - "klassi". Selle klassi kaotus võib viia tõsistele raskustele laeva kasutamisel. Spetsiaalne üle- vaatus kere eraldi ja mehhanismid eraldi toimub iga 4 aasta tagant. Seda võib kuni 12 kuud edasi lükata kui ülevaatust teostanud KÜ esindajad peavad sellist ajapikendust võimalikuks. Laeva vananemisega stimuleerib selline ülevaatus laeva paremale hool- damisele omaniku (laevapere) poolt. Ehkki nii hooldamine kui ülevaatused lähevad...

Laevaehitus
50 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Transpordilaevade üldomadused

Joon. 3.8.). Keskne - parim koht eluruumi- deks. Vahepealne - seda asetust kasu- tatakse enamikul kaasaegsetel univer- saalsetel kuivlastilaevadel Ahtris - sageli kasutatav variant. Kindlasti on masinaruum ahtris tankeritel ja balkeritel. Võrdluseks vaatleme selle asetuse häid ja halbu aspekte. Joon. 3 8. Hea - 1. Vabastab ülejäänud laevakere täielikult lastile (ka kere kõige laiemas osas). Jätab vabaks teki kuni vöörini. 2. vähendab masinaruumi kubatuuri, 3. lühendab sõuvõlli 4. vabastab võllitunneli vajadusest. Halb - 1. Tühjal laeval tekkib suur trimm (diferent) ahtrisse, 2. elutingimused on halvemad (vibratsioon, müra, õõtsumine), halveneb väljavaade sillalt, (eriti ballastis laevaga), ees on lasti- seadme...

Laevaehitus
65 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Laeva ujuvus ja mereomadused

Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Uppumatus on laeva võime säilitada vajalikul määral ujuvust ja püstuvust ning jääda ujuvasse asendisse kui osa ruume on veega täidetud. Laeva süvis suureneb vee sattudes laevaruumi. Veega täidetud laevakere maht ei võta osa üleslükkejõu tekitamisest, mistõttu üleslükkejõud väheneb. Puudu jääv üleslükke- jõud kompenseeritakse laevakere täiendava vettevajumisega. Laev jääb ujuma kuni vettelaskunud vigastusteta ruumide maht on suurem laeva sattunud vee mahust. Mida suurem on ujuvusvaru, seda enam vett võib temasse sattuda, seda suurem on uppumatuse aste. (Joon. 5.13. ja Tahvel 5.IX.) Joon. 5.13....

Laevaehitus
232 allalaadimist
thumbnail
33
ppt

Hüdrosfäär

Reostumine Reostajad · Laevaliiklus · Põllumajandus · Heitveed (süvalasud) Naftareostus · Peseb lindudelt rasva maha>märgumine>külmumissurm · Eemaldamiseks kasutatakse naftat imevaid aineid ja ujuvtõkkeid Eutrofeerumine · Toitainetesisalduse tõus · Lämmastik (väetised, reovesi, tööstus) · Fosfor (põhiline puhastusainetes) Toksilised kemikaalid · Raskemetallidest ohtlikuim elavhõbe olmejäätmetest · PCB laevakere värvidest, õlid · Dioksiinid plastjäätmete põletamisel, paberitööstus · Biokumuleeruvad · Kalad>inimene Ülekalastamine · Mida saan mina teha?...

Geograafia
226 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Zoloogia osa kordamisküsimuste vastused

Ainuraksete hulka kuuluvad mitmesuguse kehaehitusega üherakulised loomad. Nagu kõigil rakkudel on ka ainuraksetel loomadel olemas rakutuum, milles sisaldub pärilikkusaine nende paljunemiseks.. Ainuraksete põhiliseks tunnuseks on see, et nad koosnevad 1-st rakust, milles toimub kogu nende elutegevus. Ainuraksed on seega iseseisvad organismid, kellel on olemas kõik elusorganismidele iseloomulikud omadused - ainevahetus, ärritatavus, liikumine ja sigimine. Ainuraksed on levinud üle kogu maailma. neid elab kõikjal: meredes, mageveekogudes, pinnases. Ainuraksetest moodustub näiteks rohelise kile puutüvede varjupoolsele niiskele küljele. Paljud ainuraksed on ka parasiidid, elades teiste elusolendite sees ja nende arvelt. Ainuraksetel on väga mitmesuguseid kehakujusid. Amööbidel pole kindlat kehakuju ja nende poolvedel tsütoplasma moodustab välja sopistades...

Vee elustik
55 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Viikingid kui kultuurikandjad

See muutis laevad ka harukordselt kohanemisvõimeliseks. Veesõidukite kõrge masti ja sellele vastava tugeva kiiluga varustamise kunsti olid Põhjala laevameistrid saanud selgeks alles vahetult enne viikingiaja algust. Kiil oligi suurel määral viikingilaevade selgrooks. Kiilust ülespoole minnes ehitati õhukestest kuivatamata radiaallaudadest laevakere . Selle töö juures peeti eriti hoolikalt silmas puu toimsust. Kiil valmistati ühestainsast sirgest tüvest, kaared aga vormiti sellistest puuharudest, mis olid juba looduslikult enam-vähem vajaliku kumerusega. Eesmärgiks oli nõtkus ja kergus. Suuremõõtmelise sõjalaeva ehitamisele kulus tosinkonna tamme puit (kuigi eriti põhja pool valmistati mõnikord laevad ka männipuust). 10...

Kunstiajalugu
120 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Laeva võlliliin

Õliga määritavaid dedvudseadmeid tihendatakse õlikindlast kummist mansett-tihendite või täpselt töödeldud ja omavahel kokkusobitatud otspindadega mehaaniliste tihenditega. Sõuvõlli kaitsmiseks elektrokeemilise korrosiooni eest võib ahtripoolsele vahevõllile olla paigutatud kontaktrõngas laevakerega elektriliselt ühendatud grafiitharjadega, mis tagavad hea kontakti laevakere protektorkaitsesüsteemiga. Pika võlliliini korral asub võlliliin võllikoridoris, mis on masinaruumist eraldatud veekindla uksega ja vaheseinaga . Võlliliin läbib veekindla vaheseina läbi tihendi . Lekete tõkestamiseks võlliliini veekindlatest vaheseintest läbiviigukohtades kasutatakse mitut tüüpi vaheseinatihendeid. Ahtri poolt võib tihendi kere sisse olla pressitud pronksvõru. Laagrite läbivajumisel saavad võllid toetuda sellele pronksvõrule ....

Laevaehitus
58 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Meedia juhib ja mõjutab meie igapäevaelu

,,Leidsime peagi, et lõpparuandes on stabiilsusarvutused täiesti väärad, autotekist allpool on veekindel kere, mille neljateistkümnele sektsioonile normaalses olekus ujuv laev toetub. Seal on kaheksateist tuhat kuupmeetrit kinnisesse ruumi suletud õhku, mis hoiaks laeva veepinnal." See kõik viitab aga asjaolule, et allpool veepiiri olnud laevakere ei olnud terve ­ selles oli auk, mille kaudu vesi laeva sisemusse jõudis. Auk seletaks väga palju kahtlaseid asjaolusid. Miks teadsid alumiste tekkide inimesed üles joosta enne, kui laev kõvasti kalduma hakkas. Miks valitsuse kontrolli all olev Rockwater'i sukeldumismeeskond ei filminud 70 tunni jooksul kordagi laeva tüürpoordi poolset osa. Miks ei tahetud uppunuid välja tuua ja miks tegutseti lausa agressiivselt vastu igasugustele sõltumatutele vrakiuuringutele...

Eesti keel
221 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Laevateooria

Laevageomeetria Veeliinitasandi keskme abs. XF (LCF) X of centre of flotation m 3 1. LAEVAGEOMEETRIA 1.1. Teoreetiline joonis Täpne ülevaade laevakere kujust antakse tema teoreetilise joonisega joon.1, mis on aluseks ujuvuse, püstuvuse ja uppumatuse arvutamisel, samuti laeva üldjooniste ning tema kere tööjooniste koostamisel. Laeva teoreetilised joonised on küllaltki väikestes mõõtkavades, tavaliselt 1:50 või 1:100. Neilt võetud mõõdud ei ole laevaosade valmistamiseks piisavalt täpsed. See probleem lahendatakse mõõtes poolplaani jooniselt igal veejoonel asetsevate punktide järgi poollaiused e. poolordinaadid...

Laevandus
77 allalaadimist
thumbnail
3
doc

VIGASTATUD LAEVA PÜSTUVUS

Vigastatud laeva püstuvus 4.VIGASTATUD LAEVA PÜSTUVUS 4.1. Uputatud ruumide liigid IMO määrangul vigastatud laeva püstuvuseks (Damaged Stability) nimetatakse tema võimet säilitada ujuvus ja püstuvus ühe või mitme laevaruumi täitumisel veega. Ka nimetatakse vigastatud laeva püstuvust uppumatuseks (). Uppumatus tagatakse laevakere jagamisega veekindlateks ruumideks. Laevaruumide uputamise iseloomust sõltuvalt on võimalik eristada nelja liiki uputatud ruume: 1. liik 2. liik WL WL Vesi Vesi 3. liik 4. liik WL Õhupadi Vesi WL...

Laevandus
31 allalaadimist
thumbnail
14
doc

LAEVA UJUVUS

Vajalike andmete kiireks leidmiseks soovitas 19. sajandi algul prantsuse insener Bonjean kolme mõõtkavaga diagrammi ­ Bonjean'i mastaapi. See mastaap koostatakse teoreetiliselt jooniselt saadud mõõtmete alusel, ta kujutab endast pikitasandile projekteeritud laevakere skemaatilise joonise taustal olevaid kõveraid. 2.3.3. Laeva mahuliste elementide arvutus Laeva süvismaht ehk mahuline veeväljasurve on laeva kõige enam iseloomustav geomeetriline suurus. Teades kõigi veeliinitasandite pindalasid, nende integreerimisel süvissammuga ­ T = T/n ­ saab mahulise veeväljasurve ( DISV) T [ ]...

Laevandus
69 allalaadimist
thumbnail
73
doc

Konteinerveod

Konteinerveod Konteiner ei ole mingi uus leiutis. Jutt on teatud tüüpi kauba veol kasutatavast kastist. Võrreldes hariliku kastiga on konteiner varustatud lisaseadmetega, mis võimaldavad konteinerit kasutada ajutise laona. Konteinerite ajalugu sai alguse II maailmasõja ajal kui ameeriklased hakkasid teatud mõõtmetega kaste kasutama varustuse toimetamisel sõjatandrile. Hiljem hakati konteinerite mõõtmeid standardiseerima. Esialgu tegeles sellega ASA (American Standardisation Association), hiljem ISO (International Standardisation Organization). Konteinerite liigitus ja mtmed ISO liigitab rahvusvahelistes vedudes kasutatavad konteinerid 1. seeriasse, mida vastavalt pikkusele märgitakse: 1A 40 jalga (12,19 m) 1D 10 jalga (3,05 m) 1B 30 jalga (9,14 m) 1E 6 2/3 jalga (2,03 m) 1C 20 jalga (6,10 m) 1F 5 jalga (1,52 m) Praktilises kasutuses on ülalmainitutest ainult 20- ja 40-jalased. 2. seeria kont...

Laevandus
53 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ankruoperatsioonid

Et anda avade servadele ümardatud kuju ja tagada nende tugevus, varustatakse nad klüüsidega. Klüüs on terasest valatud tugev äärik, mis ääristab ankruketi läbiminekuava. Sõltuvalt asukohast eristatakse pardaklüüse ja tekiklüüse. Parda- ja tekiklüüsid ühendatakse omavahel paksuseinalise klüüsitoruga. Ketihalss kinnitab keti teise otsa laevakere külge. Viimased detailid ketis enne ketihalssi on: ühenduslüli, pöörel, suurendatud kaliibriga lüli ja kontraforsita lõpulüli. Ketihalss peab võimaldama keti eraldamise laevakerest tekil, ankrumasina lähedal. Enamasti on kasutusel mingi käsitsi juhitav ülekandemehhanism, mis võimaldab tekilt avada ankruketi ketikasti või mõne muu laevakere detaili külge kinnitatud otsa. Ankurdamine...

Laevandus
23 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Laev "Star" töösisekorraeeskiri

6.7.7.Laeva seadmeid, süsteeme ja mehhanisme tohib remontida ainult selleks volitatud laevapere liige. 6.8. Õnnetustest teatamine 6.8.1.Laevapere liige peab koheselt teatama kas töödejuhile, vahitüürimehele või vahimehaanikule tööõnnetusest. 6.8.2.Laevapere liige on kohustatud viivitamatult teatama vahitüürimehele igast üle parda kukkunud inimesest, avastatud laevakere vigastusest, vee tungimisest laeva. Teate edastamiseks võib helistada numbrile 1000, kasutada käskjalga või ise minna silda. Seejuures peab koheselt üle parda kukkunud inimesele heitma merre päästerõnga ja tema asukohta ei tohi silmist lasta. 6.8.3. Tulekahju või selle tundemärkide (suits, liigne kuumus, ving, kõrbehais jm.) avastamisel laeval peab selle avastanud laevapere liige: 1) teatama sellest vahitüürimehele [telefon ­ 1000, käskjalg] ja vajutama...

Laevandus
34 allalaadimist
thumbnail
281
docx

M.Twain Tom Sawyeri seiklused, terve raamat

Huck Finn on võetud elust; Tom Sawyer samuti, kuid mitte üksikisiku järgi; ta on kombinatsioon kolme poisi karakteristikast, keda ma tundsin, ja kuulub seepärast arhitektuuri segastiili. Ebausk, mida siin on puudutatud, valitses läänes üldiselt laste ja orjade hulgas selle loo ajajärgul, see tähendab, kolmkümmend või nelikümmend aastat tagasi. Kuigi mu raamat on mõeldud peamiselt poiste ja tüdrukute meelelahutuseks, loodan, et seda ei lükka tagasi ka mehed ja naised, sest minu plaani kuulus püüda täisealistele meeldivalt meelde tuletada, mis nad olid kord ise, kuidas nad tundsid, mõtlesid ja rääkisid ja missugustest kummalistest ettevõtetest nad mõnikord osa võtsid. 1. P E A T Ü K K «Tom!» Ei mingit vastust. «Tom!» Mingit, vastust. «Huvitav, kus see poiss peaks...

Kirjandus
182 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Laeva Uppumatus

Põhimõtted ja määratlused Laeva uppumatuseks nim tema võimet säilitada ujuvus ja püsivus ühe või mitme laevaruumi täitumisel veega. Uppumatus tagatakse laevakere jagamisega veekindlateks ruumideks. Nende arvu ja uppumatuse tagamise nõuded reglementeerivad SOLASi ning klassifikatsiooniühingute nõuded. Uppumatus on laeva eriline omadus. Erinevalt käikuvusest , juhitavusest ja muudest laeva omadustest puutuvad meremehed uppumatusega kokku ainult laevaõnnetuse korral , kui sellega kaasneb vee tungimine laeva. Samal ajal on uppumatuse kadu seotud raskeimate tagajärgedega ­ laeva ja inimeste hukkumisea ­ mistõttu uppumatuse tagamine on nii...

Laevade ehitus
62 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Laeva teooria

Eriti ohtlik on olukord siis , kui veega taitunud laevaruumid paiknevad diametraalpinna suhtes ebasümeetriliselt. Niisugune olukord võib tekkida laevadel , mille kere on peale põikvaheseinte ka pikavaheseintega osadega jagatud , või millel paiknevad parraste ääres tsisternid Praktika näitab et kõige sagedamini tekivad laevakere vigastused just parrastel. Seetõttu võib veekindlate piki ja vaheseintega laeval ühe parda ääres asetsevate ruumide veega täitumine põhjustada ohtliku kreeni. Et vähendada kreeni , mis tekib vee sattumisel laeva ühe parda ruumidesse , kasutatakse järgmisi abinõusid: 1.mõlemal parda sümmeetriliselt asuvad ruumid ühendatakse toruotsikuga; 2. Kasutatakse kreenisüsteemi sõjalaevad ja jäälõhkujad mille abil saab pumbata vett ühe parda ruumidest teise parda ruumidesse....

Laevade ehitus
106 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun