Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"diiselmootor" - 100 õppematerjali

diiselmootor – taktid kattuvad Kütust ja õhku pritsitakse silindritesse, kolb liigub ülesse.
thumbnail
1
docx

Kahetaktiline diiselmootor

Kahetaktiline diiselmootor Kahetaktilised-diiselmootorid, need on mootorid, kus töötsükkel toimub kahe takti vältel. Kahetaktiline diiselmootor vajab kindlasti turbiini, et täita silindreid vajaliku hulga õhuga. Niisuguseid mootoreid kasutatakse üldjuhul suurtel masinatel nagu laevad, vedurid jne. Kolvi liikumisel silindris toimub pidevalt gaaside ruumala ja temperatuuri muutumine. Muutub ju kolvi peal oleva ruumi suurus pidevalt väiksemaks kui kolb liigub ülemise surnud seisu poole ja vastupidi. Teame ka, et diiselmootoris kokkusurutud õhk peab kuumenema

Tehnika → Elektrotehnika
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Elektooniliselt pihustav diiselmootor ehk EDC

sõiduautode . Mehaanilised fly-kaal kubernerid inline ja turustaja diisel sissepritse pumpade juhtimiseks kasutatakse kütuse etteande all erinevaid mootori koormust ja tingimusi ei saa enam tegeleda üha kasvav nõudlus tõhusust, heitkoguste, roolivõimendi, kesklukustus ja kütusekulu.Need nõudmised on nüüd peamiselt täitnud Electronic Diesel Control EDC on süsteem, mis pakub suuremat võimet täpse mõõtmise, andmetöötlus, töökeskkond paindlikkust ja analüüsi, et tagada tõhus diiselmootor operatsiooni. The EDC replaces the mechanical control governor with an electro-magnetic control device. EDC asendab mehaanilist kontrolli kuberner koos elektromagnetilise juhtseadmega. EDC on jagatud need peamised komponentide rühmade osas. · Electronic sensors for registering operating conditions and changes. Electronic andurid registreerimise käitamistingimuste ja muudatusi. A wide array of physical inputs is converted into electrical signal outputs

Auto → Auto õpetus
74 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Diisel Common Rail

Bosch on autotööstuse ajalugu kirjutanud selle algusest peale.Teedrajavad leiutised nagu magnetsüüde ja diisli sissepritse, tulevikule orienteeritud tehnoloogiad nagu Common Rail on pärit Boschi firmast. Boschi innovaatiline diisli sissepritsesüsteem andis tugevatõukediiselmootoritelaiemale levikule. Diisel Common Rail .Kui Rudolf Diesel 1892. aastal uue tehnoloogia leiutas, ei osanud ta selle tulevast edu aimatagi. Tema meelest oli kiire diiselmootor võimatu. Aga ta eksis... Bosch on maailma juhtiva diiselmootorite sissepritsesüsteemide tootjana sõiduautode ja tarbeveokite diiselmootoreid revolutsiooniliselt uuendanud. Boschi innovaatilised sissepritsesüsteemid nagu Common Rail toovad esile diiselmootori atraktiivsed omadused: see on sportlik, puhas ja vaikne. Need on eelised, mis on nüüdseks enda poole võitnud juba rohkem kui pooled Lääne-Euroopa sõiduautojuhid. Kaasaegse diiselmootori uued mõõdupuud

Auto → Auto õpetus
116 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Diiselmootori toitesüsteem

Autod-Traktorid praktikumi töö diiselmootori toitesüsteemi kohta.

Auto → Autod-traktorid i
87 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Diiselmootori gaasijaotussüsteemi praktiline tundmaõppimine

EESTI MEREAKADEEMIA Mehaanikateaduskond Laevamehaanika õppetool Laeva diiseljõuseadmed M II Laboratoorne töö nr 2 Teemal: Diiselmootori gaasijaotussüsteemi praktiline tundmaõppimine Kadett: Õppejõud: Andrei Litsman Jaan Läheb Rühm: MM-32 TALLINN 2014 SISUKORD 1. NELJATAKTILISE MOOTORI GAASIJAOTUS JA RINGDIAGRAMM.....3 2. KAHETAKTILISE MOOTORI GAASIJAOTUS..................................4 2 1. Neljataktilise mootori gaasijaotus ja ringdiagramm Diiselmootori töötsükli teoreetiliste taktide algus- ja lõpp- punktidena vaadeldakse kolvi ülemisi ja alumisi surnud seise. Klapi avanemist enne kolvi jõudmist ülemisse või alumisse surnud ...

Mehaanika → Masinamehaanika
12 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Traktor K-700 K-700A K701

Hind 1988 aasta oma on 9 488 Üldotstarbeline neljarattaveoga ratastraktor, nõukogudeaegse klassifikatsiooni järgi kuulus veojõuklassi 5 t (50 kN). Ettenähtud mitmesuguste põllumajandustööde tegemiseks agregaadis laiahaardeliste haakeriistadega suurendatud kiirustel, kuid samuti ka kasutamiseks ehitus-, teedeehitus- ja transporditöödel. Traktorile on paigaldatud 8-silindriline silindrite V- kujulise asetusega, vedelikjahutusega ning turbolaaduriga diiselmootor JaMZ-238NB võimsusega 220 hj. Mootor käivitatakse elektrikäivitiga. Traktori käigukast võimaldab 16 käiku edaspidi (liikumiskiirused 2,82 - 30,8 km/h) ja 8 käiku tagurpidi (4,96 - 27,80 km/h). Traktori mõlemad veosillad on ühesuguse konstruktsiooniga kusjuures esisild on sisselülitatud pidevalt, tagasild aga vajadusel (näiteks transporditööde tegemisel) väljalülitatav. Traktori kõigil neljal rattal on pneumoajamiga

Põllumajandus → Põllumajandus
22 allalaadimist
thumbnail
1
docx

19. sajandi leiutajad ja nende leiutised

Daatum Leiutaja Leiutis 1765 James Watt Konstrueeris universaalse aurumasina. Hakati kasutama transpordis ja vabrikutes 1800 Alessandro Volta Patarei. Talletas elektrivoolu 1807 Robert Fulton Aurik. Läbis 240 km 32 tunniga 1814 George Stephenson Vedur. Arendas kiirust 6,5 km tunnis. Veduri ...

Ajalugu → Ajalugu
127 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Bensiini- ja diiselmoorori erinevused

Bensiini- ja diiselmoorori erinevused Tööpõhimõtte erinevused • Benssinimootoril segatakse õhk kütusega väljaspool silindrit • Diiselmootoril segatakse kütus õhuga silindris • Bensiinimootoril on süüteküünlad • Diiselmootoril kasutatakse plahvatuse tekitamiseks rõhu suurendamist • Diiselmootor kestab kauem. • Bensiinimootor kestab u 300 000km. • Diiselmootor kasutab vähem kütust. • Diislis peitub jõud. • Bensiinimootor on äkilisem. Diiselmootor külma ilmaga. • Raske käivitada blokikaane ja silindri külmuse tõttu. • Eelsoojendid • Õli pakseneb. • Kütusesoojendaja kütusepaagis. Diiselmootor Bensiini mootor külma ilmaga Külma ilma tõttu tüjaks läinud aku tõttu ei pruugi mootor käivituda. Bensiinimootor • Tänan kuulamast. • Küsimusi?

Auto → Auto õpetus
21 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Toyota Rav4

Toyotas on rohkem ruumi luksusele! · Mahukam pagasiruum SINU vajadustele . Tunneta kvaliteeti · Pehmed poltsterdused · Puhta ja sirge joonega viimistlused · Uued värvid Peen maitse Erksinine näidikute taustavalgus Arhitekti mõtlemine · Juhi asend on ülimalt ergonoomiline ja mugav · Tagades parema nähtavuse kõikjale ja kaasahaaravama sõidukogemuse JÕUALLIKAS VASTAVALT SOOVILE · 124-DIN HJ 2,0 LIITRINE D-4D DIISELMOOTOR · 151-DIN HJ 2,0 LIITRINE BENSIINIMOOTOR · 150-DIN HJ 2,0 LIITRINE D-4D VÕI D- CAT DIISELMOOTOR · saadaval nii manuaal-table automaatkastiga KOMBINEERITUD KÜTUSEKULU · 4,4-7,3L/100km

Auto → Auto õpetus
3 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Mootor

· KOLB - KOLB ON SILINDRIS TIHEDALT LIIKUV VAHESEIN. MOOTORI TÖÖTAMISEL SOORITAB KOLB SILINDRIS SIRGJOONELISELT EDASI- TAGASI LIIKUMIST. · KEPS - KUJUTAB ENDAST KANGI MIS SEOB KOLVI EDASI TAGASI LIIKUMISE VÄNTVÕLLI PÖÖRLEVAKS LIIKUMISEKS JA VASTUPIDI, OLENEVALT SELLEST, MIS SUGUNE NEIST ON LIIKUMISE ALLIKAS. · VÄNTVÕLL - KOOSNEB POOLITATUD VÕLLIST, MIS ON ÜHEKS TERVIKUKS LIIDETUD NEID ÜHENDAVA VÄNDA KAUDU. SEGUMOODUSTUS · OTTOMOOTOR · DIISELMOOTOR TÖÖVIIS · NELJATAKTILINE · KAHETAKTILINE SILINDRITE PAIGUTUS · RIDA · VASTAK ·V · VR ·W KOLVI LIIKUMISVIIS · KOLBMOOTOR · ROOTORMOOTOR JAHUTUSSÜSTEEMI JÄRGI · VEDELIKJAHUTUS · ÕHKJAHUTUS EHITUS · MOOTORI KORPUS ­ KLAPIKAMBRI KAAS, PLOKIKAAS, SILINDRIPLOKK, KARTER, · VÄNTMEHHANISM ­ KOLVID, KEPSUD, VÄNTVÕLL · GAASIJAOTUSMEHHANISM­ KLAPID, KLAPIVEDRUD, NOOKURID, HÜDROTÕUKURID, NUKKVÕLL, JAOTUSAJAM (KETT, RIHM, HAMMASRATTAD)

Auto → Mootor
8 allalaadimist
thumbnail
32
doc

MIS ANNAB AUTOLE ELU EHK MIS ON MOOTOR?

Juhendaja: Kai Parman Paide 2014 SISUKORD 1. Sissejuhatus............................................................................................lk 3 1.Peatükk MIS ON MOOTOR?.................................................................lk 4 1.1 Mis on ottomootor?...............................................................................lk 4 1.2 Mis on diiselmootor?..............................................................................lk 4 2.Peatükk KUIDAS MOOTOR TÖÖTAB?................................................lk 5 2.1 MOOTORI EHITUS ehk millistest osadest mootor koosneb?............. . lk 6 3.Peatükk KUIDAS KÄSITLEDA/HOOLDADA MOOTORIT?...............lk 8 4.Peatükk ERITÜÜPI MOOTORID............................................................lk 9 4.1 Reasmootor ehk ridamootor..........................................................

Mehaanika → Abimehanismid
13 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Sisepõlemis mootorid

Kehra 2008 1 SISUKORD: 1. Sisepõlemismootorid.....................................................................lk3 1.1 Neljataktiline sisepõlemismootor.......................................................lk3 1.2 Neljataktilise sisepõlemismootori töötaktid...........................................lk4 1.3 Kahetaktiline sisepõlemismootor.......................................................lk4-5 1.4 Diiselmootor...............................................................................lk 5 2. Mootorite areng.............................................................................lk6 3.Pildid..........................................................................................lk7 4.Kasutatud allikmaterjalid..................................................................lk8 2 1

Füüsika → Füüsika
48 allalaadimist
thumbnail
9
odp

Neljataktiline sisepõlemismootor ehk Otto-mootor

kepsu, mis liiguvad ühesuunaliselt, väntvõllile Väntvõll pannakse pöörlema, ning väntvõlli kaudu kantakse saadud mehhaaniline energia üle käigukastile või kardaanile, mille abil kantakse jõud mootorist mehhaanilist energiat vajavale seadmele Diisel- ja bensiinimootor Diiselmootoris pannakse kütusesegu plahvatama suure surve tagajärjel Bensiinimootoris pannakse kütusesegu plahvatama sädemega küünlast Diiselmootor seisatakse kui kütusel takistatakse liikumine silindrisse Bensiinimootor seisatakse kui lülitatakse välja elektrisüsteem, mis tagab küünalde töö Termodünaamika seadused Keha siseenergia muut- keha siseenergia muut on võrdne kehale antud soojushulga ja väliste jõudude poolt tehtud töö summaga. Adiabaatiline protsess- adiabaatilises protsessis ei toimu keha või kehade süsteemi soojusvahetust väliskeskkonnaga Külmemalt soojemale- soojus ei saa

Füüsika → Dünaamika
1 allalaadimist
thumbnail
9
odp

Neljataktiline sisepõlemismootor ehk Otto-mootor

kepsu, mis liiguvad ühesuunaliselt, väntvõllile Väntvõll pannakse pöörlema, ning väntvõlli kaudu kantakse saadud mehhaaniline energia üle käigukastile või kardaanile, mille abil kantakse jõud mootorist mehhaanilist energiat vajavale seadmele Diisel- ja bensiinimootor Diiselmootoris pannakse kütusesegu plahvatama suure surve tagajärjel Bensiinimootoris pannakse kütusesegu plahvatama sädemega küünlast Diiselmootor seisatakse kui kütusel takistatakse liikumine silindrisse Bensiinimootor seisatakse kui lülitatakse välja elektrisüsteem, mis tagab küünalde töö Termodünaamika seadused Keha siseenergia muut- keha siseenergia muut on võrdne kehale antud soojushulga ja väliste jõudude poolt tehtud töö summaga. Adiabaatiline protsess- adiabaatilises protsessis ei toimu keha või kehade süsteemi soojusvahetust väliskeskkonnaga Külmemalt soojemale- soojus ei saa

Auto → Auto õpetus
15 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Volkswagen Polo MkI kuni MkII 86C

ukselises luukpära stiilis, üks neist oli märgitud kui kupee · 2-ukseline sedaan (MkI, MkIF, MkII, MkIIF) · 4-ukseline sedaan (MkIII, MkIIIF) · 5-ukseline luukpära (MkIII, MkIIIF, MkIVF) · 5-ukseline universaal (MkIII, MkIIIF) · 5-ukseline crossover-SUV (2WD) luukpära (MkIV, MkIVF) Mehhaaniline kujundus Polo on väikeauto traditsioonilise põikiasetusega mootori ja esiveoga. MkI Polosid loodi vaid 4-silindriliste bensiinimootoritega, diiselmootor esines neil esimest korda MkII-l ja saadaval vaid teatud turgudel, lastes teistel oodata MkIII-e. Varajasemad versioonidel kasutati manuaalkasti, samas kui sama auto oli saadaval kas 5- käigulise või 4-käigulise automaat käigukastiga. Vedrustussüsteem kõigil mudelitel kasutab täielikult sõltumatut MacPhersoni püstakvedrustust ees ja taga torsioonvedrustust. Enamik mudeleid kasutab ees ketaspidureid ja taga trummelpidureid, samas mõningatel on kõik ketaspidurid.

Auto → Auto õpetus
29 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Termodünaamika ja soojusmasinad

Termodünaamika 1. printsiip: termodünaamilisele süsteemile juurdeantav soojushulk läheb süsteemisiseenergia suurendamiseks ja süsteemi poolt välisjõudude vastu tehtavaks tööks. Q=DU+A, kus Q-soojushulk; DU-siseenergia muut; A- gaasi töö (J). A=-pV; U=Q+A', kus A'=V [A=N(W)t] Soojushulga arvutamise valem: (1)Q=cmT(T2-T1), kus Q- soojushulk(J); c-aine eritegur (J/kgK); m-mass(kg); T-tº muut (aine erisoojus näitab, mis kulub ühe kilogrammi selle aine tº tõstmiseks ühe K võrra) (2)Q=m, kus - aine sulamissoojus(J/kg)(3) Q=Lm, kus L- aine aurustumissoojus (näitab hulka, mis kulub ühe selle aine kg aurustamiseks) Termodünaamika 2.printsiip: Kui süsteem läheb ühest olekust teise, siis tema entroopia kasvab. dS=dQ/T , kus dS- entroopia muut; dQ-soojushulk; T-absoluutne tº Gaaside isohooriline erisoojuse valem: Cv=iR/2M, kus Cv- isohooriline erisoojus (J/kgK); R-8.31; molaar ja vabadus Gaaside isobaariline erisoojuse valem: Cp=(i+2)R/2M, kus Cp-i...

Füüsika → Füüsika
66 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Rong

Rong Mis asi on RONG? Rong on enamasti reisi või kaubavagunitest ning ühest või mitmest vedurist koosnev raudteetranspordivahend. Veduri asemel võib rongi vedada ka mootorvagun. Rongi ajalugu Esimesed rongid ja raudteed ehitati Inglismaal. See oli aastal 1830. Diiselvedur Diiselvedur on vedur, mille jõuallikaks on diiselmootor. Kaubarongide ees on tavaliselt just diiselvedurid. Diiselrong on reisirongikoosseis, kus rongi ühes otsas on ainult juhikabiin koos mootorvaguniga ning teises otsas diiselvedur Elektrirong on elektri jõul sõitev rong Elektriraudtee kohal on kontaktliin, millest elektrirongid vooluvõtturite abil elektrivoolu saavad. Elektrironge hakati kasutama 19.sajandi lõpul. Augustis 1883 avati elektriraudtee Brightonis.

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KT nr 1 Sissejuhatus (auto ehitus nr. 1) - Autode üldehitus

SISSEJUHATUS ERIALASSE Ees- ja KONTROLLTÖÖ NR. 1 perekonnanimi: Riho Rästas Autode üldehitus Õppegrupp: AS13 Kuupäev: 06.10.2013 1. Millised sõidukid kuuluvad ÜRO Majanduskomisjoni Sisetranspordi Komitee ühisotsuse alusel sõidukite kategooriasse M ja millised kategooriasse N? Miks on vaja sõidukeid selliselt kategooriatesse jaotada? Vastus: M ­ mootorsõidukid sõitjate veoks N ­ mootorsõidukid veoste veoks Et oleks lihtsam paberite järgi sõidukite tüüpi tuvastada 2. Loetlege süsteeme, millistesse võib grupeerida sõiduki agregaate ja sõlmi! Vastus: Jõuülekanne, juhtimissüsteem, veermik, elektrisüsteem, keresüsteem, kandesüsteem, kütesüsteem, mootor 3. Loetlege mootori alasüsteeme ja nendesse kuuluvaid seadmeid! Vastus: ...

Auto → Auto õpetus
11 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Soojusnähtused autos

Auto aku ja generaator tagavad ühtlase pinge auto mootori töös hoidmiseks, mugavusseadiste (raadio, navigatsioonisedmed) ja turvaseadiste töötamiseks. Tänapäevastel autodel on jõuallikaks sisepõlemismootor, mõnedel autodel ka elektrimootor. Toodetakse ka sisepõlemismootori ja elektrimootori kombinatsiooni mida nimetatakse hübriidautoks. Klassikaliselt paikneb mootor auto esiosas. Tavaliseim on kolbmootor. Mootoreid on kahte liiki: ottomootor ja diiselmootor. Ottomootori kasutegur on 30%-37%. Mootori eelised on ta vaiksus ja kergus. Diiselmootori kasutegur on 35%- 45%. Mootori eelised on ta ökonoomsus ja pikem kasutusiga. Töötava mootori silindrites valitseb nii suur kuumus, et ilma sundjahutuseta paisuksid kolvid silindritesse kinni ja klapid kuumeneksid üle lubatud määra. Mootori ülekuumenemine toob kaasa ka mootori võimsuse languse. Kajulik oleks ka mootori liigne jahutamine, sest see toob kaasa

Auto → Auto õpetus
20 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Tehnikaajaloo 10.klassi kursus

o 1931 Tartu ­ Petseri o 20. September 1924 Tallinn-Nõmme elektriraudtee Tramm 1918 seiskus hoburaudtee 1921 13. mail mootortramm Vene turg ­ Kadriorg 1934 november elektritramm Pärnu maanteel EESTI RAUDTEEDE HIILGEAEG MOOTORSÕIDUKITE SAAMISLUGU Sisepõlemismootor ­ soojusmasin, milles kütus põleb mootori sees. (kasutegur 60% ja rohkem) Välispõlemismootor ­ kütus põletatakse väljaspool mootorit. (kasutegur 10%) KÜTUSE JÄRGI Gaasimootor Bensiinimootor Diiselmootor TAKTIDE JÄRGI Kahetaktiline Neljataktiline SILINDRITE PAIGUTUSE JÄRGI Ridamootor V-mootor (V8,V12) Boksermootor Tähtmootor (rootormootor) EHITUSE JÄRGI Kolbmootor Vankelmootor Turbomootor Reaktiivmootor BENSIINIMOOTOR Põhiosad: silinder, kolb, keps, väntvõll, klapid, küünal. Taktid: 1. SISSELASKETAKT 2. SURVETAKT 3. TÖÖTAKT 4. VÄLJALASKETAKT DIISELMOOTOR Diiselmootor raskem ja massiivsem. Küünlad puuduvad

Tehnika → Tehnikalugu
19 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Sidur

Transmission ­ Käigukast Sidur originaalne mitteoriginaalse asemel: Siduri ülesanne on sujuvalt anda üle mootori pöördemomenti auto kiiruse suurendamisel või vähendamisel. Algupärane sidur on väga kulumiskindel. Originaalne Siduriketta kate on valmistatud vastupidavast ja kuumuskindlast orgaanilisest materjalist ja sellel on freesitud soon katte esiküljel, mis takistab käigu vale sisselülitamist. Puks / kontrollplaat on konstrueeritud autode jaoks, millel on diiselmootor, ja see summutab vibratsiooni. Survevedru kroomitud plaat, millel on suurendatud tugevus. Plaat läbib spetsiaalse termilise töötlemise, mis tagab siduripedaalile vajutades vedrule ühtlase koormuse. Kasutage TOYOTA originaalsidurit Kuna TOYOTA siduri konstruktsioon töötatakse välja koos vastavate TOYOTA mudelitega, siis töötab see ideaalselt igasugustes sõiduoludes. Sujuv käikude sisse ja väljalülitamine siduri abil tagab ohutu ja rahuliku sõidu.

Varia → Kategoriseerimata
175 allalaadimist
thumbnail
8
txt

Tehnikaajalugu konspekt terve kursus

*15. - 16.saj kaevanduse rbasteed Tehhis *1767 malmraudtee Coalbrook-Horsehay Aurumasin *JAMES WATT Tiustas Newcombeni aurumasinat *Osad: Silinder, kolb, aurutoru aurujaotusventiil, nookar, tsentrifugaalregulaator *Tphimte *Kasutamine 1829 George ja Robert Shephenson vedur Rocket Siseplemismootorid ja juseadmed Siseplemismootor- soojumasin, milles ktus pleb mootori sees Vlisplemismootor- ktus pletatakse vljaspool mootorit Liigitatakse: Ktuse jrgi: Gaasimootor, Bensiinimootor, Diiselmootor TAKTIDE JRGI: Kahetaktiline, Neljataktiline SILINDRITE PAIGUTUSE JRGI Reas V Bokser Tht EHITUSE JRGI: Kolb, Vankel, Turbo, Reaktiiv Neljataktiline bensiinimootor: Phiosad: Silinder, kolb, keps, vntvll, klapid, knlad SISSELASKETAKT SURVETAKT TTAKT VLJALASKETAKT Diiselmootor Erinevused bensiinimootoriga vrreldes. Massiivsem ehitus KTUS- aine, mis sisaldab salvestunud energiat sellisel kujul, et seda saab plemisreaktsiooni abil sealt vabastada. Ktuste liigid: Tahked Vedelad Gaasilised

Tehnika → Tehnikalugu
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Aineosakeste kineetiline potensiaalne energia

Aineosakeste kineetilist potensiaalset energiat nim. Siseenergiaks.Temperatuur näitab keha soojustaset. 1)Celsiuse skaala, võttis kasutusele A.Celsius, tähistatakse sümboliga °C.Soojuspaisumisel põhinev termomeetril tähistas vee keemispunkti 0 ja jää sulamispunkti 100 kraadi. Nende vahe oli jaotatud 100 võrdseks osaks. Ebamugav oli praktikas seda kasutada, mille tulemusel C.Linne keeras skaala ringi, võttes jää sulamistemperatuuri võrdseks 0 kraadiga ja vee keemispunkti +100 kraadiga, millest sai kõige enam kasutatava skaalaga termomeeter. 2)Fahrenheiti skaala võttis kasutusele füüsik D.G.Fahrenheit. Loodud soojuspaisumisel põhineva termomeetri üks skaalajaotis, Fahrenheiti kraad, võrdub 1/180 vee keemispunkti ja jää sulamispunkti temperatuuride vahest normaalrõhul. °F.Skaala koostamise kohta on erinevaid versioone.Jää sulamispunkt on 32 ja vee keemispunkt 212.3)Kelvini temperatuuriskaala ehk absoluutne, termodünaamiline temp.s. võttis ...

Füüsika → Füüsika
3 allalaadimist
thumbnail
1
odt

ARVESTUSTÖÖ (soojusmasin, TD seadused, kasutegur)

a) Aurumasin ­ soojushulk tekib veeanumas/küttekatlas, mille tulemusena vesi muutus auruks. Kasutati varem aurulaevadel, aururongidel, soekaevandustes. b) Neljataktiline sisepõlemismootor ­ silindris toimub küttesegu põlemine ja soojusenergia muundamine mehaaniliseks tööks (silinder on mootoriploki osa, mille sees liiguvad kolvid). Kasutatakse autodel (bensiinimootor ­ sisselasketaktis siseneb bensiini gaas, diiselmootor ­ sisselasketaktis siseneb õhk) 2. Kirjuta gaasi töö arvutusvalem ja too 2 näidet igapäeva elust, kus gaas teeb tööd. A= pV A ­ gaasi töö (J) p ­ rõhk (Pa) V = V2-V1 ­ ruumala muut (m³) 3. Mida näitab kasutegur? Milline on bensiinimootori kasutegur? Kasutegur näitab, milline osa masinale antavast soojushulgast kasutatakse ära kasuliku töö tegemiseks. Bensiinimootori kasutegur on umber 26% 4

Füüsika → Füüsika
21 allalaadimist
thumbnail
3
doc

KOKKU- ja LAHKUKIRJUTAMISE REEGLITE KORDAMINE

käändumatud väärt tüdruk, kulla sõber, gooti stiil, omadussõnad indiaani naine, slaavi hõimud kohanimelised täiendid vene muusika, läti rahvas, ungari kirjandus, eesti toit, inglise luule iseseisvate nimisõnadena diiselmootor, morsetähestik, tarvitatavad maratonijooks, röntgenikiired, olümpiatuli nimelähedased sõnad loomatõugude nimed eesnimeline täiend jaaniuss, jaanilill, kadripäev, mardihani, aadamaõun, eevaülikond omadus-, arv- ja asesõna vanaema, uusaasta, heategevus,

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Industriaalühiskond

Industriaalühiskond Sissejuhatus: Industriaalühiskond on ühiskonnakorraldus, kus inimeste põhiline tegevusala on tööstus ja ehitus. Vähem inimesi on hõivatud põllumajanduses ja teeninduses. Industriaalühiskonnale üleminek algas Inglismaal 1760. aastail tööstusliku pöörde käigus. Ülemineku tulemusena asendati manufaktuuritootmine vabrikutootmisega. Mujal Euroopas ja USAs toimus industriaalühiskonnale üleminek 19. sajandil. Praegu on industriaalühiskond ainult vähemarenenud Põhja riikides ja rohkem arenenud arengumaades. Industriaalühiskonna teke: 19.saj. keskpaigaks oli masinatootmine muutunud enamikus euroopa riikides ja USA-s valitsevaks. Masinatootmise võidulepääsu nimetatakse indusrtialiseerumiseks ja tööstusele tuginevat ühiskonda industriaalühiskonnaks. Industrialiseerimine tõi kaasa suuri muutusi mitmetes ühiskonnaelu sfäärides. Eriti rängalt tabas inimesi aga tööpuudus. Põhjuseks peeti masina...

Ajalugu → Ajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Industriaalühiskond

hovw=202&tx=119&ty=150&sig=115050523000515897329&page=1&tbnh=140&tbnw=114&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:3,s:0,i: 85 Tähtsaimad saavutused James Hargreaves ­ mehaaniline vokk Edmund Cartwright ­ mehaanilised kangasteljed Thomas Bell ­ puuvillasele riidele trükkimise masin Eli Whitney ­ puuvilla puhastamise masin Thomas Newcomen ­ aurumasin George Stephenson ­ auruvedur Robert Fulton ­ aurik Gottlieb Daimler ­ bensiinimootor Rudolf Diesel ­ diiselmootor Joseph Monier ­ raudbetoon Auruvedur ja aurulaev Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level http://www.google.ee/imgres? num=10&um=1&hl=et&tbo=d&biw=1366&bih=624&tbm=isch&tbnid=9pLXGefQd8KwmM:&imgrefurl=http://www.gjenvick.com/Ste

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Eesti ajalugu

metallurgiat ja masinaehitust, kõik kokku aga andis tööd tuhandetele inimstele. Kürvuti raudteedega soodustasid maailmakaubanduse arengut ka veetranspordi edusammud, millega seoses ehitati kanaleid ja sildu. Pikkadeks reisideks kõlbuliku auriku leiutajaks peetakse inglast robert Fultonit, kelle ehitatud aurulaev tegi 1807. aastal esimese reisi Hudsoni jõel, pardal 46 reisijat, 240 km läbiti 32 tunniga. 1884. bensiinimootor- Daimler. Diesel- diiselmootor. 1885- auto. 3. Vabrikutööstuse aren tõi kaasa ühiskonna ümberkihistumise ehk uue klassikoostise. Vabrikutöölised. 18-19 Ip vabrikus tööpäev 12-16 tundi. 1847 10-tunnine tööpäev SB parlament. 1880. aastatel algas USA's liikumine 8-tunnise tööpäeva seadustamiseks. Töölisaristokraadid ­ parema elujärje tõttu nimetati vabrikutöölisi sedasi. Industriaalühiskonna teise pooluse moodustas keskklass(teenijad-noored tüdrukud) ehk

Ajalugu → Ajalugu
73 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tööstuslik pööre

· Kultuuri/meelelahutusasutused · Kehvad sanitaartingimused · Tänavavalgustus · Epideemiad · Transport · Kuritegevus · Tulekindlad ehitised · Prostitutsioon · Kanalisatsioon ja veevärk · Kerjamine 6. Millised olulised muutused toimusid transpordis? Leiutati aurumasin, aurik, auruvedur, diiselmootor ning bensiinimootor, kasutusele tulid liinibussid ja lennukid ning USA-s algas autode masstootmine,. 7. Miks oli raudteede ehitamine väga oluline? · Soodustus tööstuse areng · Inimeste liikumisvõimalused paranesid · Raudteede ümber kerkisid asulad 8. Mil viisil mõjutas industrialiseerimine põllumajanduse arengut? · Kasutusele võeti traktor ja kombaind, mis suurendas põllumajanduse tootlikust

Ajalugu → Ajalugu
59 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Füüsika KT termodünaamika kordamine

lõpmata kaua. 12) Kuidas näeb välja termodünaamika seadus kahes isoprotsessis? Isotermses protsessis läheb kogu juurdeantav soojushulk paisumistööks. Kogu juurdeantav soojushulk läheb siseenergia suurendamiseks (temperatuuri tõstmiseks). 13) Mis on adiabaatiline protsess? Selgita diiselmootorite tööpõhimõtet kasutades termodünaamika seadusi. Adiabaatiline protsess on protsess, mille vältel süsteem ei ole väliskeskkonnaga soojusvahetuses. Diiselmootor töötab tsüklilises protsessis. Kütuse ja õhu segu surutakse kokku ja see plahvatab. See surub kolvi alla ja heitgaasid väljutatakse. Kõik kordub. 14) Termodünaamika 2. seadus (2 sõnastust). 1-Soojus ei saa iseenesest üle minna külmemalt kehalt kuumemale. 2-Suletud süsteem püüab üle minna korrastatud olekult mittekorrastatule. 15) Soojusmasina põhimõtteline ehitus, osade ülesanne ja tööpõhimõte. Mis on tsükliline protsess?

Füüsika → Termodünaamika
20 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Füüsika kontrolltöö termodünaamika

lõpmata kaua. 12) Kuidas näeb välja termodünaamika seadus kahes isoprotsessis? Isotermses protsessis läheb kogu juurdeantav soojushulk paisumistööks. Kogu juurdeantav soojushulk läheb siseenergia suurendamiseks (temperatuuri tõstmiseks). 13) Mis on adiabaatiline protsess? Selgita diiselmootorite tööpõhimõtet kasutades termodünaamika seadusi. Adiabaatiline protsess on protsess, mille vältel süsteem ei ole väliskeskkonnaga soojusvahetuses. Diiselmootor töötab tsüklilises protsessis. Kütuse ja õhu segu surutakse kokku ja see plahvatab. See surub kolvi alla ja heitgaasid väljutatakse. Kõik kordub. 14) Termodünaamika 2. seadus (2 sõnastust). 1-Soojus ei saa iseenesest üle minna külmemalt kehalt kuumemale. 2-Suletud süsteem püüab üle minna korrastatud olekult mittekorrastatule. 15) Soojusmasina põhimõtteline ehitus, osade ülesanne ja tööpõhimõte. Mis on tsükliline protsess?

Füüsika → Termodünaamika
22 allalaadimist
thumbnail
25
pdf

Toiteallikas

diiselmootor). 1 2 3 4 5 M G M 6 7 8 Joon 3.7. Katkematu toite masinagregaadi skeem 1 ­ toide, 2 ­ diiselmootor, 3 ­ hooratas, 4 ­ generaator, 5 ­ sünkroonmootor või asünkroonmootor, 6 ­ sidur, 7 ­ sidur, 8 ­ tarbijate toiteliin ElVar 3. Toiteallikad.RT.hor.2006 doc Leht: 18 / 26 TTÜ elektriajamite ja jõuelektroonika instituut Elektrivarustus Raivo Teemets

Tehnika → Elektrotehnika
29 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Soojusmasinad

Kõrgema surveastme korral on küttesegu algtemperatuur survetakti lõpu poole kõrgem. Seetõttu on põlemine täielikum. Ottomootori töötsükkel Diiselmootorid Diiselmootoris valmistatakse küttesegu silindris, mis ongi põhiline erinevus ottomootoritest. See tähendab, et silindris surutakse kokku puhas õhk, millesse pritsitakse kütus ja mis ise süttib kuumas õhus. Seetõttu toimub põlemine kõrgemal temperatuuril ning ka kasutegur on kõrgem. Pealegi kasutab diiselmootor odavamat kütust ning diiselküte ei sisalda mürgiseid pliiühendeid. Diiselmootorid jaotatakse sissepritse mooduse järgi neljaks. Diiselmootor: 9 Gaasiturbiin Üha laialdasemalt hakatakse tänapäeva transpordis kasutama gaasiturbiine. See seade koosneb õhukompressorist, põlemiskambrist ja gaasiturbiinist. Ühele võllile kinnitatud rootor ja liikumatu juhtaparaat on kompressori põhiosad

Füüsika → Füüsika
86 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Ökonoomne sõit

Suurem efektiivsus tähendab aga, et sama töö tehakse ära väiksema kütusekuluga. Kõige säästlikum viis kiirendamiseks on vahetada käik kõrgemaks, kui mootori pöörded on vahemikus 2000-2500. Loomulikult peaks vältima mootori ülekoormamist liiga madalate pööretega, mille tunneb enamasti ära vibratsiooni järgi. Mootori efektiivseima pööretevahemiku kasutamiseks soovitatakse bensiinimootoriga autodel käik ülespoole vahetada maksimaalselt 2500 pöörde juures. Kuna diiselmootor saavutab maksimaalse efektiivsuse enamasti madalamatel pööretel, siis on soovitav kõrgem käik sisse lükata hiljemalt 2000 pöörde juures. Selline käiguvahetusviis ei saa normaalses korras mootorile kuidagi halvasti mõjuda. Kui kõrva järgi õiget momenti tabada ei õnnestu, võid pilgu korraks tahhomeetrile (pööreteloendurile) heita. Hoia ühtlast kiirust Kiirendades kasutatakse auto liigutamiseks palju energiat. Osa sellest energiast läheb aga pidurdades kaotsi

Auto → Autokool
6 allalaadimist
thumbnail
33
pptx

Auto Ajalugu

· Esimeseks autoks Eestis oli 1895. a. Paide keisriametnikule kuulunud auto (jõuvanker). Tallinna esimeseks autoomanikuks oli kapten Fjodorov, kes ostis 1902. aastal Peterburist Clement-Panhard marki auto. · Tallinnas oli 1908 aastal 6, 1913. aasta suvel 74 ja 1914. aasta juulis 162 autot. I maailmasõja algusega 1. augustil 1914 rekvireeriti neist 67. 1914. aastal oli näiteks Rakveres 20, Haapsalus 8, Tallinna maakonnas 7 ja Paides 4 autot. Diiselmootor · Diiselmootori loojaks on Rudolf Diesel. Ta õppis Münheni Tehnika Ülikoolis. Ajendiks, et Diesel üldse hakkas diiselmootorit leiutama, oli katse koolifüüsikast. Katse seisnes selles, et kui klaassilindris olevat kolvi kiiresti alla suruda (kolv oli täidetud petrooliumi ja õhuseguga), siis see süttis ja lükkas kolvi üles. Katse käigus sai Diesel ka viga, aga just ennast kodus ravides tuli tal mõte tekkinud plahvatust ära kasutada. Diisel sai mootori valmis 1892.a

Auto → Auto õpetus
7 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Jõuülekanne

Käpa tagastusvedru, Sidurikorv, Survelaager, Survemuhv, Lülituskahvel, Tugiplaat, Vedru, Rumm, Summutiketas, Hõõrdkatted, Plaatvedrud, Hõõrdseibid, Reguleerseib. Joonis 1.1 Siduri tööpõhimõte 1.2Siduriketta kate- on valmistatud vastupidavast ja kuumuskindlast orgaanilisest materjalist ja sellel on freesitud soon katte esiküljel, mis takistab käigu vale sisselülitamist. Puks / kontrollplaat on konstrueeritud autode jaoks, millel on diiselmootor, ja see summutab vibratsiooni. Joonis 1.2 Siduriketas ja sidurikate 1.3 Siduri vahetamine -Soovitatavad siduri vahetamise kriteeriumid. Joonis 1.3 Rivet neet (Ketas) Ketta katte pinda on alles alla 0,3 mm ja saavutanud needipeade aseme Joonis 1.4 Sidurikorv Diafragma vedru pind, mis on kontaktis survelaagriga, on kulunud kuni 0,6 mm ja alla selle Joonis 1.5 Uus ketas Joonis 1.6 Ketas vajab vahetamist

Auto → Auto õpetus
177 allalaadimist
thumbnail
31
ppt

Õlitusüsteem osa 2

Õlitussüsteemi ülesanne Vähendada hõõrdumist Jahutada, sest koostöötavate pindade vahelt välja valguv õli võtab kaasa ka hõõrdumisel tekkinud soojust Tihendav toime, sest õli abil saadakse vajalik kompressioon silindris õlikelme olemasolul kolvi ja kolvi rõngaste vahel. Pesev toime, sest väljavalgunud õli kannab tööpindade vahelt ära kulumissaadusi. Õli juhitakse mootoris detailideni kolmel viisil Õlipumba tekitatud surve all Paiskamise teel Valgumisega Surve all õlitatakse Väntvõlli rohkem koormatuid raamlaagrid, kepsu detaile alumine pea, nukkvõl...

Auto → Auto õpetus
75 allalaadimist
thumbnail
81
pdf

Diiselmootorite juhtseadmed(II)

Rudolf Diesel Sündis aastal1858 Pariisis 1892. a. sai patendi uudsele sisepõlemismootori tüübile 1893. a. koostöös masinavabrikuga MAN hakati ehitama uudset mootoritüüpi Esimene õnnestunud katsemootor saadi valmis 1897. a. Efektiivsus oli 26,2%. Suri aastal 1913, kukkudes üle laevaparda teel Inglismaale. Esimene diisemootor Kaal: 4,5 tonni Kõrgus: 3 meetrit Kütus: maapähkli õli Suruõhuga pihustamine Diiselmootoriga tarbesõiduk 1923 paigaldati esimene diiselmootor 5 tonnisele MAN veoautole. 4 silindrit Eelpõlemiskambriga Töömaht 8,8l Võimsus 45...50 bhp Diiselmootoriga sõiduauto Mercedes-Benz 260D 1936. a. Neli silindrit Töömaht 2,5l Võimsus 45 bhp Rivipumbaga toitesüsteem Robert Bosch (1861-1942) 1886. a. avas väikse töökoja, kus tegeleti telefonide, telegraafide jms parandamise ja paigaldamisega. 1897. a. arendati välja ja hakati tootma magneetoga süütesüsteeme. 1922. a. nägi R. Bosch tulevikku ka

Auto → Auto õpetus
52 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kütusepiiritus

tootmist. Puudustega on võimalik arvestada ning eelised õigustavad uuringuid kütusepiirituse teemal. KUIDAS PIIRITUSEMOOTOR SAAVUTAB EFEKTIIVSUST Piiritusemootori efektiivsus on saavutatud kasutades ära etanooli omapära kütusena. Esiteks, etanool vajab aurustumiseks kolm korda rohkem soojusenergiat, kui vajab bensiin: vastavalt 663 kJ ja 251 kJ. (3),(5) Piiritusemootoril on vara kolbmootori survetaktil kütuse sissepritse. Survetaktil tekkib soojusenergia mida diiselmootor kasutab süüte eesmärgil. Piiritusemootor kasutab seda energiat kütuse aurustumiseks. See aurustumise energiavajadus on nii suur, et kõik jahtub survetaktil kolvi ees. Jahtuv etanooli/õhu segu tõmbub kokku ja annab vähem takistust survetaktil kui seda bensiinimootoril. Energiat ei ole piisavalt, et tekiks süütamine nagu juhtub diiselmootoris. On tarvis süüteküünlad ja kõrge surveaste mootoril nõuab suuremat elektripinget küünlatele kui see mis sobib bensiinimootorile. (3)

Keemia → Keemia
3 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Inimühiskonna arenguetapid

1) Eeldused kujunesid välja 14. ­ 15. saj. Kuna siis leiutati või võeti kasutusele uusi tehnoloogilisi lahendusi. Need võimaldasid kaubatootmist. 2) Toimus 18.saj. aurumasina leiutamisega kivisöe kasutusele võtmisega. ( raudtee, aurulaevade kasutuselevõtt, masinatöö, rahvaaru kiire kasv) Tänu Suurbritannia väljarännetele hakkas arenema Põhja-Ameerika ning väljaränded Euroopast. 3) Toimus 19. saj. (elekter, auto, diiselmootor, nafta kasutuselevõtt, telefoni- ja raadioside, lennumasinad) Tootmisviisid 1) Traditsiooniline ­ kõige pikem ajalooline periood. Elatakse väikeste inimrühmadena. Tehnoloogiliselt valmistatakse eluks vajalik lihtsate vahenditega. Sellist tootmisviisi nimetatakse elatusmajanduslikuks e. naturaalmajanduslikuks. Inimsuhted kujunevad omavahelistes kokkulepetes (agraarühiskond). Tänapäeval

Geograafia → Geograafia
52 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Auto elekter

Auto Elektriseadmed A3 .................. Sissejuhatus Kasutatav kirjandus: 1. Autode elektriseadmed Kalju Aleksius 2. Autode elektriseadmed Kalju Aleksius 3. C- kat. Autod V. Kalisski 4. B- kat. Autod V. Kalennikov 5. Auto raamat vastavalt margile 6. Elektrotehnika õpik 7. Auto elektroniga V. Tiitso 1. Energiasüsteem Energiasüsteem koosneb: Paljude erinevate ja talitus seadmetest , mille korrasolekus sõltub auto korrasolek- töökindlus. Ootamatult tekkinud rike autol on tingitud igal 3 juhul elektrisüsteemist. Elektriseadmestik jaguneb: 1. Voolu allikad- Aku, generaator, patarei 2. Voolutarvitid- Valgustusseadmed, Starter, süütesüsteem Aku- vajalik süüde süütesüsteemi tööks( min.10,2 V ), Tarvitite toitmiseks, starteri töötamiseks, mootori tööks tühi käigul, mugavussüsteemide tööks. ...

Auto → Auto õpetus
357 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Mootoriõlide standardid

Samuti saab õlitootja kindlaks määrata, millistele nõuetele mootoriõli vastab. Euroopas kasutatakse mitmeid klassifikatsioone. API klassifikatsioon API klassifikatsioon eeldab, et õli on enne klassi kinnitamist läbinud täpselt kindlaks määratud testi. Klassifikatsioon on avatud ja sinna saab lisada uusi klasse endisi muutmata. Esimene täht tähistuses näitab mootori tüüpi ja teine õli kvaliteeti. S ­ ottomootor , C ­ diiselmootor, T ­ 2-taktiline ottomootor. Teine täht on alates A-st A, B, C, D, E, F, G, H, I, J,K,L jne. Seega SA, SB, SC, SD, jne on ottomootori õlid, CA, CB, CC, CD jne diiselmootoriõlid ja TA, TB, TC, TD on 2-taktilise ottomootori õlid. Kui tähistuses on SE/CC siis see mootoriõli on universaalne ja sobib kasutamiseks nii ottomootoris kui ka diiselmootoris. Täielik tähistus API SE/CC. API SF mootoriõli toodetakse aastast 1980 ja sobib keskmistes tingimustes töötavale

Auto → Auto õpetus
51 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

MOOTOR ja selle kasutamine

Antud materjal on koostatud, Veoautod, Enn Kullerkupp, õppematerjal, Tln, 2004 paberkandjal õppematerjali põhjal SISEPÕLEMISMOOTOR ja selle kasutamine Enamusel veoautodel on energiaallikaks diiselmootor. Diiselmootoris muundub soojusenergiast 30...42% kasulikuks tööks. See on eelis ottomootori ees, kus kasulikuks tööks muundub soojusenergiast 21...28%. Seega on diiselmootorite kütusekulu 25...35% väiksem, kui ottomootoritel. Diislikütus on võrreldes bensiiniga vähem tuleohtlik, kuid keskkonda saastab rohkem.. Diiselmootorite töötsükli iseärasuste tõttu esitatakse kõrgendatud nõuded mootori detailidele. Puudusteks

Tehnoloogia → Tehnoloogia
24 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Meresõidu ajalugu

järjest suuremate, kiiremate ja luksuslikumate laevade ehitamisel . Sajandi algaastatel Saksamaal ehitatud reisiaurikutele Kaiser Wilhelm II (1903) ja Kronprinzessin Cecilie (1907), valmimise ajal maailma suurimatele ja kiireimatele, paigaldati kummalegi kaks peaaurumasinat á 20 000 hj . Enam kui 20 m pikkused, 14 m kõrgused ja 1500 t kaaluvad peamasinad on suurimad kunagi ehitatud kolbaurumasinatest. Aurulaeva populaarsus hakkas langema, kui tulid auruturbiin ja diiselmootor. Auruturbiini teoreetiliste aluste rajamise ja esimeste töötavate turbiinide loomise au jagavad inglane Sir Charles Parsons ja rootslane Gustaf de Laval. 1907. a. vettelastud Cunard Line'i nelja korstnaga 241 m pikad 32 000 brt reisi-laevad Lusitania ja Mauretania olid esimesed suured auru- turbiinlaevad. Kuulsam turbiinlaev oli Titanic, mis uppus 1912 kokkupõrkes jäämäega. Minu arust on kummaline see ,et kokkupõrkes jäämäega oli taevas täiesti selge. Titanicul oli teadaolevalt ka

Merendus → Merendus
21 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Hüdropumbad ja pumpadele esitatavad nõuded

järgmistele vastupäeva keermega - lai töötemperatuuri ja pumbatava kruvidele. Kruvide keermete vahel vedeliku viskoossuse vahemik moodustuvad püsiva ruumalaga suletud kambrid, mis liiguvad pumba Hammasratas 7 on seotud telje 3 sisselaskeava poolt väljalaskeava poole. vahendusel pumba ajamiga Sellisel moel saavutatakse ühtlane (elektrimootor, diiselmootor jne.). töövedeliku voolamine, tänu millele ongi Hammasrattad 7 ja 8 on seotud kruvipumba müratase äärmiselt madal. omavahel minimaalse lõtkuga. Kui süsteem käivitatakse liigub sisselasketorus olev õhk läbi pumba tekitades sisselaskeavas S alarõhu, mille

Kategooriata → Hüdroõpetus
21 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Tank

Tartu Kutse haridus keskus Metallitöötlemispinkidel töötaja Õpilase nimi Tank Referaat Juhendaja Õpetaja nimi Tartu 2012 Sisukord Sisukord.............................................................................................................................2 American WWII Tank ..................................................................................................................................... 10 Leopard 2a5 ................................................................................................................ 11 2 Iseloomustus Tänapäeva lahingutanki põhiomadused on suur tulejõud, tugev soomuskaitse, hea liikuvus ning võime läbida pikki vahemaid. Puudused on suur mass j...

Ajalugu → Ajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Toorotsessi analuusi naidisulesanded

Indikaatorkasutegur i tõuseb maksimaalsuuruseni kütuse täielikul põlemisel. Seepärast väikese liigõhuteguri korral indikaatorkasutegur väheneb. i Teisest küljest, liigõhuteguri suurel vähenemisel suhe suureneb maksimaalselt ja ka indikaatorrõhk peaks olema maksimaalne (vt. tööprotsessi forsseerimisnäitajat). Tegelikult diiselmootor ei reageeri sellisele reziimile, sest tekib kütuse mittetäielik põlemine, mistõttu indikaatorkasutegur väheneb ja soojuskoormus tõuseb. Kütuse indikaatorerikulu: 3600 3600 g i· = = = 0,207 [kg/kWh]. Qai· 41418 × 0,42 0,207 - 0,196 Kütuse indikaatorerikulu suurenes g i = = 5,6% . 0,196 ×100

Mehaanika → Abimehanismid
9 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Engine

the mixture 2. It is ignited the pistons are forched down and they turn the crankshaft 3. round The jet engine the direction of movement does not have to be changed. 4. The combustion gases turn the turbine and the compressor rounds as they escape from the combustion chamber 5. They then leave the engine throught the nozzle Different engine types; - Auru motor ­ stream-engine - Diesel engine ­ diiselmootor - Eesmootor ­ front engine - Kahe ülanukkvõlliga motor : double ohc engine - Kaheksasilindriline v motor ­ v eight engine - Kahetaktiline motor ­ two-stroke engine - Karburaatormootor ­ carburator engine - Külgklappidega motor (keskmootor) ­ engine mid engine [side valve] - Kuuesilindriline lamamootor ­ flat six engine - Lühikese käiguga motor ­ short stroke engine oversquare engine - Ottomootor ­ otto engine ( petrol burning) engine

Keeled → Inglise keel
6 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

Auto ehitus

AUTO ÜLDEHITUS SISEPÕLEMISMOOTORID Autode jõuallikana kasutatakse põhiliselt sisepõlemismootoreid ja nendest on tuntuimad neljataktiline ottomootor (bensiinimootor) ja neljataktiline diiselmootor. Kasutatakse ka kahetaktilisi mootoreid, kuid nende kasutegur on väiksem. Ottomootor (bensiinimootor) on kergem, odavam ja natuke "erksam", kuid diiselmootori kütusekulu on väiksem. Sellel põhjusel ongi diiselmootorid kasutusel põhiliselt raskematel veoautodel, traktoritel ja liikurmasinatel. Viimasel ajal üha rohkem ka sõiduautodel. Mootori juures tuleks vältida tema ülekoormamist ­ mitte sõita väikesel kiirusel madala käiguga või ka liiga suurte pööretega. Mootori ülekoormamisel võib tekkida detonatsioon, mootori võimsus väheneb ja esinevad löögid jõuülekandes. Tagajärjeks võib olla mootori liiga kiire kulumine või isegi purunemine MOOTORI ÕLITUS JA JAHUTUS Jahutusvedeliken...

Auto → Liiklusõpetus
112 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Kokku-lahku kirjutamine

Sama reegli järgi kirjtuatakse lahku ka: teist laadi kaalutlused, seda liiki juhtumid. • Nimis-st lahku kirjutatkse ka käändumata omadus-d ja nende sarnased väiketähelised kohanimelised täiendid: väärt tüdruk, kulla sõber, gooti stiil, slaavi hõimud, eesti keel, läti rahvas. • Märkus: Iseisesvate nimis-dena tarvitatavad nimelähtesed sõnad kirjutatkse järgneva nimis-ga kokku liits-des: diiselmootor, röntgenikiired, maratonijook. • Märkus: väiketäheline eesnimeline täiend kirjutatakse järgneva nimis-ga kokku: jaaniuss, kadripäev, aadamaõun • Omadus-, arv- ja asesõna kirjutatakse järgneva nimis-ga kokku, kui ta sellega väljendab kindlat omaette mõistet: vanaema, uusaasta, enesekriitika, kalliskivi • Järgneva nimis-ga kirjutatakse alati kokku lühenenud tüvega omadus., samuti tegus tüvivorm: esmaabi, kiirrong, rohevetikas, sirgjoon, tõmblukk.

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun