Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"rooliseade" - 34 õppematerjali

rooliseade on mehhanimside kogum laeva pööramiseks manööverdamisel ja laeva kursil hoidmiseks liikumisel. Rooliajamid peavad olema eriti töökindlad ning varustatud reservjuhtimise võimalustega avariide puhul.
thumbnail
7
doc

Laeva Rooliseade

Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 10-1.. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Laevade ehitus. Teema 10-I. Rooliseade Rooliseade. Rooliseade on üks tähtsamaid laeva seadmeid. Rooliseade ülesandeks on tagada laevale juhitavus, mida peame esmavajalikuks mereomaduseks. Enamikel juhtudel on rooliseadme peamised elemendid koondatud laeva ahtrisse, ehkki juhtimine ise toimub komandosillalt. Vaid teatud spetsialiseeritud laevadel on vööris täiendavad seadmed juhitavuse parandamiseks. Rooliseade koosneb roolist, käsitsi- ja kaugjuhtimise seadmetest ja rooliajamist, mille kooseisu kuulub rooliülekanne ja jõuseadmena roolimasin. Rooliseadme elemendid. Joon. 10.1.1

Ehitus → Laevade ehitus
65 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Laev

Laev Olgert Viitak Mis on laev? Sõna laev hõlmab kõiki ujumisvahendeid, kaasa arvatud veeväljasurveta laeva ja vesilennukid, mida kasutatakse või saab kasutada veel liikumise vahenditena. TEOREETILINE JOONIS · S.o. laeva välispinna graafiline Click to edit Master text styles kujutis, kus laevakere lõiked Second level Third level on kolmes ristprojektsioonis: Fourth level Fifth level pikilõiked (baatoksid), ristlõiked (kaared) ja rõhtlõiked (veeliinid). · Baatoksid moodustavad külje, kaared aga korpuse ja veeliinid poollaiuse. LAEVA TALASTIK · Pikitalastik · Põikitalastik · Segatalastik LAEVA SEADMED Ankruseade Rooliseade Sildumise seadmed Signaalseadmed Lastimisseadmed P...

Tehnoloogia → Tehnoloogia
34 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eksamiküsimused 2007 Laevaehitus

luugid, trepid, reelingud jm. 33. Ankruseadme otstarve, koosseis ja paigutus laeval. 34. Lastiseadme otstarve, koosseis ja paigutus laeval. 35. Horisontaalse lastitöötlusega erinevaid laste vedavad laevad. 36. Luugiseade. Otstarve, paigutus, konstruktsioon. 37. MacGregori luugiseade, kirjeldus, tööpõhimõte. 38. Losspoomid. Losspoomide paaristöö kirjeldus. 39. Raskekaalupoomid ja kraanad 40. Rooliseade, otstarve, koostisosad. 41. Rooliseade, erinevat tüüpi rooliajami (roolimasina) kirjeldused. 42. Paadiseade, otstarve, koostisosad. 43. Paadiseade, erinevat tüüpi paadi veeskamise vahendite töö kirjeldus. 44. Puksiirseade, koostis, paigutus. 45. Sildumisseade, koostisosad, paigutus. 46. Laeva süsteemid. Klassifikatsioon ja otstarve. 47. Laeva süsteemide elemendid: ühendused, ventiilid, armatuur, pumbad. 48. Laeva süsteemide põhiskeemid. 49

Ehitus → Laevaehitus
38 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Laeva osad

Kere корпус tala балка plaadistus обшивка kiil киль vöörtaav форштевень ahtertääv ахтерштевень kaar шпангоут teras сталь piim бимс tekk палуба peatekk bakk бак jüüt ют sektsioon отсеки vöörpiik форпик ahterpiik ахтерпик veekindel водонепронецаемость vahesein переборка reeling леер parras бор poort кайма lastiruum трюм sõuvöll гребной sõukruvi гребной винт rool руль roolileht перо руля topeltpõhi двойное дно varustus снаряжение tross тросс võrk сети köis канат nöör шнур tank емкость для жидкости tekiehitus палубные надстройки rooliruum рулевая kamber штурманка logiraamat судовой журнал masina päevaraamat машиный журнал eluruum жилые помещения kajut каюта laevapere команда meeskondэкипаж liige член ühikajut кают компания kambüüs камбуз lastiluuk грузовой люк korsten труба heitgaasid влыхопоные газы illuminaator trapp лестница mast мачта taak штаг vant ванта lossimisseadmed погрухочное устройства tõstamehhanism laevakraana кран losspoom ...

Keeled → Vene keel
21 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Rooli masin

.................................................16 Laevamehaanika kateeder EESTI MEREAKADEEMIA Kursusetöö: Laeva abimehhanismid 3 Sergei Dombrovski MM42 Kursusetöö ülesanne Laevamehaanika kateeder EESTI MEREAKADEEMIA Kursusetöö: Laeva abimehhanismid 4 Sergei Dombrovski MM42 1. Selgitav osa 1.1 Klassiühingute nõudmised rooliseadmetele 1) Rooliseade peab olema varustatud lisaks peajuhtimisseadmele ka abijuhtimisseadmega. 2) Rooliseade peab olema väikese gabariidiga ja massiga, ökonoomne ning arendama vastavat pöördemomenti, et pöörata roolilehte. 3) Roolileht peab olema kinnitatud korpuse alla nii, et laeva sõidul madalas farvaateris maksimaalse diferendiga ahtrisse ei kahjustaks roolilehte. 4) Roolimasin peab suutma pöörata täiskäigul sõitva laeva täielikult vee all olevat

Masinaehitus → Masinaelemendid
13 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

Auto ehitus

hele, mistõttu auto kiirendamisel (hooratta pöörlemissageduse tõstmi- sel) ei veeta siduriketast korralikult kaasa. Auto kiirus tõuseb aeglaselt ja salongis on tunda iseloomulikku kõrbelõhna. · Sidur ei lahuta. Siduripedaalile vajutamisel ei vabane siduriketas täie- likult, mistõttu siduriketast ja sidurivõlli veetakse kaasa. Selle tagajär- jel tekib müra ja on raskendatud käikude sisslülitamine. ROOLISEADE Rooliseade on vajalik auto liikumissuuna muutmiseks. Rooliseade koosneb: · Roolirattast roolisamba otsas · Hammaslatt ­ ajamist

Auto → Liiklusõpetus
112 allalaadimist
thumbnail
1
doc

LAEVAEHITUS

24. Laeva tekid, platvormid, lastiruumi luugikrae ja komings, umbreeling. 25. Vööri konstruktsioon. Vööri laadimisseadmed 26. Ahtri konstruktsioon, ühe- ja kahe sõukruviga laeva ahter. Dedvudseade. Võlliliin 27. Laeva ruumid. Tekiehitused ja tekimajad. Korsten, sõuvõlli tunnel, trapid, uksed. Kingstonid. 28. Sõuseadme e. käiturite tüübid: FSSK, RSSK, tiivik- ja jugakäitur, düüsiga ümbritsetud sõuseade, asimutaalsõuseadmed. Sõukruvi ehitus ja kinnitus 29. Rooliseade. Otstarve, osade nimetused, roolide tüübid. Põtkuri ehitus ja otstarve 30. Ankruseade. Otstarve, osade nimetused, ankrute tüübid 31. Lastimisseade. Mastid. Otstarve, osade nimetused 32. Luugiseade, luukide katted. Otstarve, osade nimetused 33. Paadiseade. Otstarve, osade nimetused. Päästevahendite liigitus 34. Sildumisseade, pukseerimisseade. Otstarve, osade nimetused 35. Laeva süsteemid, süsteemide liigitus ja ülesehitus. Eriotstarbelised süsteemid. Jõuseadmete süsteemid 36

Ehitus → Laevaehitus
54 allalaadimist
thumbnail
58
doc

Praktika aruanne

Sisukord Sissejuhatus......................................................................................................................2 Laeva üldandmed..............................................................................................................2 Rooliseade........................................................................................................................7 Vahiteenistus.....................................................................................................................8 Rahvusvaheline laevakokkupõrgete vältimise eeskiri (COLREG)................................11 1. IALA mere- ja kaldamärgid.........................................................................................14 2 Lateraal märgid.......

Merendus → Merendus
32 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Arvuti küsimused

tolmukindlas kestas ja kujutavad endast lugemiseks. Moodsad arvutid võimaldavad ümmargusi alumiiniumplaate, mis on kaetud lugeda andmeid ka CD-ROM-ilt ehk magneeditava materjaliga. Arvuti laserkettalt. kasutamisel pöörlevad kõvakettad kiirusega kuni mitutuhat pööret minutis. Ketta Arvuti lisaseadmete hulka kuuluvad veel magnetilise pinna kohal paikneb väikese skänner, printer, rooliseade, valjuhääldid, mootori abil liigutatav hoob, mille otsas on kaamerad jne

Informaatika → Arvuti
1 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Töökoha riskianalüüs

Suurem osa autodest on spetsiaalsed masinad, mis konteineri tühjaks raputavad, osa konteinereid tõstetakse autole ja tühjendatakse mujal. Enne tööpäeva algust saab autojuht dispetserilt tühjendamismarsruudid, millel on paika pandud lühim teekond, et prügi saaks kokku kogutud ja oleks võimalikult vähe tühisõite. Enne kogumisringile sõitmist kontrollib autojuht auto ja lisaseadmete tehnilist seisukorda (erilist tähelepanu nõuavad pidurid, rooliseade, toite- ja jahutussüsteem, rehvid, rataste kinnitused). Autojuhi ülesannete hulka kuulub sageli ka auto ja lisaseadmete igapäevase hoolduse teostamine ja vajadusel ka osavõtt jooksva remondi töödest. Kui töö käigus selgub, et mõnele konteinerile pole ligipääsu, teavitab ta sellest oma ettevõtte vastavat töötajat. TÖÖTINGIMUSED Prügiveo autojuht töötab enamasti vahetustega ja võib alustada oma tööpäeva juba kell neli hommikul

Muu → Riski- ja ohutusõpetus
66 allalaadimist
thumbnail
44
odt

Traktorid ja liikurmasinad

Kas asukoha järgi kasutatakse nii eesmise- kui ka tagumise paigutusega roolitrapetsit. Terviklikule roolitrapetsile antakse jõud roolimehhanismilt pikivarda abil, liigendatud trapetsi korral kas pikivarras või roolihoob. Rööpvarda pikkus on muudetav. Reduktori teo ja rulli teljed on nihutatavad. Rulli võlli ots toetub reguleerimiskruvile, et saaks reguleerida teo ja rulli vahelist lõtku. Rooliratta pööramisjõud peaks olema vahemikus 3...8 N. Roolivõimendiga rooliseade Roolivõimendeid kasutatakse nii eesmiste ratastega, tagumiste ratastega kui ka raamiga roolitavate traktorite puhul. Eeesmiste ratastega roolitavate traktorite roolivõimendiga rooliseade koosneb tavaliselt mehhaanilise ajamiga mehhanismist ja hüdrovõimendist. Valmistatakse ühtse sõlmena või eraldi osadena. Võimendiga rooliseadme osad on: · roolireduktor · jaotur · hüdrosilinder · ja mõnel juhul ka diferentsiaali automaatblokeeringu andur.

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
103 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni arvestuse küsimuste vastused

Kraanad Losspoomid Rambid Trümmiluugid Torustik 21)MACREGOR luugiseadme tööpõhimõte(avamine/sulgumine): Luugikate koosneb reast sektsioonidest,mis omavahel ühendatud lühikeste kettidega.Igal sektsioonil on mõlemal pool otsas kaks ratast,milledel sektsioon saab liikuda piki luugikraed.Kummalgi pool on ka üks keskmine ratas,mis on veidi väljaulatuv,need rattad on nihutatud luugisektsiooni raskuskeskme suhtes. 22)Millest koosneb rooliseade? Roolileht Baller Roolimasin Rooliülekanne Juhtpult 23)Becker tüüpi rooli erinevus tavaroolist: Tavaline rool-roolileht on tervikuna asetatud pöördteljest ahtri poole. Beckeri rool-balanseeritud rool,mille külge on kinnitatud veel ka lisaroolileht.Lisaroolileht pöördub mehhaanilse konstruktsiooni abil,kui rooli pööratakse. 24)Laevades kasutatavad sildumisseadmed: Sildumisvints Knaap Pollarid Kepsel Kiip Trossipool

Merendus → Eriala seminar
7 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Eksamipiletite küsimused ja vastused

ratastehnika abil või ratastega platvormidel viimiseks teise sadamasse koos vedukiga või ilma. Vööriaparelli ees on veetihedalt suletav visiir. Ka kokkuvolditud aparell moodustab veetiheda vaheseina lastiruumi ees. Ahtriaparellid sulgevad samuti laeva sissesõidu veetihedalt, nende taga suletakse veetihedad ahtriluugid (latspordid). Pandused on kas püsivad või ajutised kaldteed laeva tekkide vahel. Vahel kasutatakse ka lifte. 40. Rooliseade, otstarve, koostisosad. Rooli ülesandeks on tagada laeva juhitavus. Rooli hoidmine kindlas asendis ei taga tegelikkuses kindlal kursil püsimist, sest pidevalt muutuvad tuule suund ja kiirus, hoovused ning lainetus. Oskuslik roolimine omandatakse vaid hea praktikaga. Tormisel merel on roolita laev abitu. Rooli juhtivusvõime sõltub otseselt rooli külgpindalast, mis on tavaliselt 1/60...1/70 laeva külgpindalast LD, rooli kõrguse ja laiuse suhe jääb 2 piiresse.

Ehitus → Laevaehitus
112 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Exami küsimused ja vastused laevaehituses

ratastehnika abil või ratastega platvormidel viimiseks teise sadamasse koos vedukiga või ilma. Vööriaparelli ees on veetihedalt suletav visiir. Ka kokkuvolditud aparell moodustab veetiheda vaheseina lastiruumi ees. Ahtriaparellid sulgevad samuti laeva sissesõidu veetihedalt, nende taga suletakse veetihedad ahtriluugid (latspordid). Pandused on kas püsivad või ajutised kaldteed laeva tekkide vahel. Vahel kasutatakse ka lifte. 40. Rooliseade, otstarve, koostisosad. Rooli ülesandeks on tagada laeva juhitavus. Rooli hoidmine kindlas asendis ei taga tegelikkuses kindlal kursil püsimist, sest pidevalt muutuvad tuule suund ja kiirus, hoovused ning lainetus. Oskuslik roolimine omandatakse vaid hea praktikaga. Tormisel merel on roolita laev abitu. Rooli juhtivusvõime sõltub otseselt rooli külgpindalast, mis on tavaliselt 1/60...1/70 laeva külgpindalast LD, rooli kõrguse ja laiuse suhe jääb 2 piiresse.

Ehitus → Laevaehitus
277 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Laevade ehitus

ratastehnika abil või ratastega platvormidel viimiseks teise sadamasse koos vedukiga või ilma. Vööriaparelli ees on veetihedalt suletav visiir. Ka kokkuvolditud aparell moodustab veetiheda vaheseina lastiruumi ees. Ahtriaparellid sulgevad samuti laeva sissesõidu veetihedalt, nende taga suletakse veetihedad ahtriluugid (latspordid). Pandused on kas püsivad või ajutised kaldteed laeva tekkide vahel. Vahel kasutatakse ka lifte. 40. Rooliseade, otstarve, koostisosad. Rooli ülesandeks on tagada laeva juhitavus. Rooli hoidmine kindlas asendis ei taga tegelikkuses kindlal kursil püsimist, sest pidevalt muutuvad tuule suund ja kiirus, hoovused ning lainetus. Oskuslik roolimine omandatakse vaid hea praktikaga. Tormisel merel on roolita laev abitu. Rooli juhtivusvõime sõltub otseselt rooli külgpindalast, mis on tavaliselt 1/60...1/70 laeva külgpindalast LD, rooli kõrguse ja laiuse suhe jääb 2 piiresse.

Merendus → Laevandus
101 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni eksami piletid ja vastused

vahepeal järgi ei annaks tuleb panna peale kas trosspidur või kettpidur mis kujutavad endast trossi juppi või ketti juppi. Ning kui oleme otsa pollarisse kinnitanud võtamame selle piduri maha. 4. Mittestandardsed konteinerid Mittestandardse kõrgusega (8,8 ja 9 jalga) konteinerid tekitavad laadimisel suuri probleeme. Nad ei sobi kokku teiste konteineritega ja on raske teistega kokku kinnitada. LK 90-91 Pilet No. 15 1. Rooliseade, kasutamine, hooldus, tehnilised nõuded Sõukruviga laeval peab olema rooliseade. Rooliseadme ülesandeks on laeva juhitavuse tagamine. Rooliseade koosneb järgmistest põhiosadest: roolileht, baller (vertikaalne võll), roolimasin, rooliülekanne ja juhtpult. Roolimasinate ajamina kasutatakse elektrimootorit või hüdraulilist masinat. Rooliülekanne on mehhanism, mis kannab roolimasinalt roolile üle viimase pööramiseks vajaliku jõu

Merendus → Laeva ekspluatatsioon
87 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Laeva ekspluatatsioon eksam

,,Kood" jälgib põhimõtet, et iga signaal omaks on nihkunud, ja laevale tekkinud suur kreen, eksijad on võimalik sidekeskusel tuvastada! terviklikku tähendust; 1) Rooliseade kasutamine, peab olema võimalik laeva ja ülejäänud NB! Ilma ROC tunnistuseta mereraadiojaama Lisad väljendavad põhisignaali variatsioone; hooldus, tehnilised nõuded laadungi päästmiseks nihkunud osa laadungist kasutaja võib eetrisse minna vaid tõsise Põhisignaali baasil moodustatud küsimusi; Sõukruviga laeval peab olema rooliseade

Merendus → Laeva ekspluatatsioon
178 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Laevade ehitus eksam

Pikendus periood ei tohi aga ületada 12 kuud ning ülevaatus peab olema teostatud selle aja sees. Kui laev on mingi ülevaatuse läbinud, tehakse sellekohane märge laeva registriraamatusse. Esmane ülevaatus · Laev viiakse dokki · Kontrollimiseks tühjendatakse lastiruumid, piigid ja punkrid · Kõiki tanke, sealhulgas ka topeltpõhju ja piike, katsetatakse neile kasutamisel mõjuva maksimaalse survega. · Mõõdetakse plaadistuse paksust · Kontrollimisele kuulub rooliseade kõigi oma ühenduste ja varuosadega · Ventilaatorikraed ja -katted · Kontrollitakse peelestik (mastid, poomisambad, poolmastid, losspoom),, taglastus, varustus, ankrud, ankrupeli, pumbad, veekindlad uksed, õhutorud, tankide peilitorud. · Lastiruumide luukide katted Iga-aastased ülevaatused · Erilist tähelepanu pööratakse: luugiavadele, ventilaatoritele, sahtidele, tekiehitiste vaheseintele, avadele kereplaadistuses, ankrupelile, roolile ja rooliseadmele

Ehitus → Laevade ehitus
158 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Madruse eksami piletid 2016

madalamale vööris paiknevast ringtulest. Alla 50 m pikkune laev võib kanda üht ringtuld kõige nähtavamas kohas. Üle 100 m pikkune laev peab lisaks kahele ringtulele (vööris ja ahtris) kasutama ka töö- või muid võrdväärseid tulesid tekkide valgustamiseks. Udusignaal- iga minutijäler 5 sek signaali, üle 50m peab lisaks sellele 5sek jooksul lööma gongi. • Rooliseade. Rooliseadme ehitus, roolitüübid ja rooliseadme kontrollimine. Avariirooliseade ja sellele üleminek. Sõukruviga laeval peab olema rooliseade. Rooliseadme ülesandeks on laeva juhitavuse tagamine. Rooliseade koosneb järgmistest põhiosadest: roolileht, baller (vertikaalne võll), roolimasin, rooliülekanne ja juhtpult. Roolimasinate ajamina kasutatakse elektrimootorit või hüdraulilist masinat. Rooliülekanne on mehhanism,

Merendus → Madruse koolitus
124 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Laevade ehitus EKSAM

· esmane ülevaatus; · iga-aastased ülevaatused · täisülevaatus; · erakorraline ülevaatus ( täielik või osaline lisaülevaatus) Esmane: Laev viiakse dokki Kontrollimiseks tühjendatakse lastiruumid, piigid ja punkrid Kõiki tanke, sealhulgas ka topeltpõhju ja piike, katsetatakse neile kasutamisel mõjuva maksimaalse survega. Mõõdetakse plaadistuse paksust Kontrollimisele kuulub rooliseade kõigi oma ühenduste ja varuosadega Ventilaatorikraed ja -katted Kontrolli takse peelestik ( mastid, poomisambad, poolmastid, losspoom),, taglastus, varustus, ankrud, ankrupeli, pumbad, veekindlad uksed, õhutorud, tankide peilitorud. Lastiruumide l uu kide katted Iga-aastane: Erilist tähelepanu pööratakse: luugiavadele, ventilaatoritele, sahtidele, tekiehitiste vaheseintele, avadele kereplaadistuses, ankrupelile, roolile ja rooliseadmele.

Merendus → Laevandus
106 allalaadimist
thumbnail
82
ppt

LAEVA ABIMEHHANISMID

LAEVA ABIMEHHANISMID Abimehhanisme võib tinglikult Liigitada: Peamasinat teenindavad abimehhanismid ( jahutusseadmed, õlitusseadmed ,pumbad , kompressorid jne. ). Üldotstarbelised ( rooliseade, kuivendussüsteemid , ventiltsiooni- õhukonditsoneeri, küttesüsteemi seadmed, majandusveevarustus, tuletõrjeseadmed haalamisseadmed, bukseerimisseadmed, laadimisseadmed, pääasteseadmed jne. ) Eriotstarbelised abimehhanismid ( kalapüügiseadmed , spetsiaalsed meretingimustes ümberlaadimise seadmed, reisilaevadel laeva kõikumise summutusseadmed jne.) Hüdrauliste mehhanismide mõiste

Merendus → Laevandus
34 allalaadimist
thumbnail
142
pdf

Aruanne mv TransDistinto

.................................................................................... 15 1.3 Üldandmed laeva seadmete kohta .................................................................................. 16 1.3.1 Ankruseade .............................................................................................................. 16 1.3.2 Sildumisseade .......................................................................................................... 16 1.3.3 Rooliseade ............................................................................................................... 17 1.3.4 Lastiseade ................................................................................................................ 17 1.3.5 Paadiseade ............................................................................................................... 17 1.4 Andmed praktikandi kohta ..........................................................................

Mehaanika → Masinamehaanika
28 allalaadimist
thumbnail
92
docx

Autod-Traktorid I kordamisküsimused 2013-2014

(McPherson(tavaline) ja kahe a-kujulise hoovaga(ülal ja all)) 77. Rataste pööramisviisid a) Esitelje rattad pööravad, jäiga kerega b)Esimene telg pöörab, liigendiga, rattad ei pööra c) mõlema telje rattad pööravad samale poole, jäik kere d) kummagi telje rattad pööravad erinevale poole, jäik kere e) tagumise telje rattad pööravad 78. Rooliseade ja sellele esitatavad nõuded Esijuhtratastega rooliseade, koosneb: - käändhoob, külgvarras, pendelhoob, keskvarras, rooliratas, võll, reduktor, roolihoob Nõuded · Suurim rakendusjõud 150 N · Raadius 12 m · Otseliikumiselt etteantud raadiusesse mineku aeg kiirusel 10 km/h on 4 s (pöördesse üleminekul) · Ackermanni põhimõte: vasaku ja parema juhtratta telgede pikendused peavad

Auto → Autod-traktorid i
61 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Selleks ühendab külgmist otsakust vardaga keermetatud muhv. Tigureduktoriga rooli kesk- ja külgvarraste mõlemas otsas on kuulliigendid, mis võimaldavad neil üksteise suhtes kalduda ja pöörduda. Lattrooli külgvardad võivad kinnituda hammaslati külge poltide ja kummipukside abil. Liigendites ei tohi olla lõtke, mis muudaksid kokkujooksu ja raskendaksid auto täpset juhtimist. Seepärast on kuulliigendid pingutatavad. Veoautode roolid 1. Eesmiste juhtratastega roolid Roolivõimendiga rooliseade koosneb tavaliselt mehhaanilise ajamiga mehhanismist ja hüdrovõimendist. Valmistatakse ühtse sõlmena või eraldi osadena. Võimendiga rooliseadme osad on: · roolireduktor, · jaotur, · hüdrosilinder · ja mõnel juhul ka diferentsiaali automaatblokeeringu andur. Roolitrapetsi üheks osaks on esisild. Roolitrapets on rooli ajamiks. Hüdrovõimendi koosneb: · pumbast, · jaoturist, · jõusilindrist · ja õlianumast.

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
90 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Laeva jõuseadmete ehitus motoristile

1.Laeva diiselmootoritele esitatavad olulisemad nõuded nagu: töökindlus ja motoressurss. Töökindlus-tõrketa töö tõenäosus kindlates töötingimustes antud tööea jooksul(pidev tõrgeteta töö). Motoressurss-töötundide kogum kuni kapitaal remondini. 2.Rooliseade koosneb põhiliselt roolilehest, mis kinnitub helporti torust tuleva balleri külge. Edasi on ühendatud roolimasina rumpliga. Ajamina kasutatakseelektrimootorit või hüdraulilist ajamit. Vahepeal on ka kindlati amortisaatorid.Rooliseade peab tagama, et rool liiguks ühest pardast teise vähemalt 28 sekundi jooksul. Pöörde ulatus on kuni 45° kummalegi parda poole. Eristatakse balanseeritud, pool balanseeritud, balanseeritud ripprooli ja tavalist rooli. Roolil võib olla ka abiseadmeid, näitesks abisõukruvi, mis asetseb otsas või niiöelda lisalaba rooli otsas. Kuid osadel laevadel on jõusedameks käitur, mis pöörleb 360°. Rooliseadme ülesandeks on laeva juhtivuse tagamine. 3.Alusraam - mooto...

Merendus → Laevamehhanismid
110 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

võib juhtrattaid pöörata ühes suunas otsesõiduasendist kuni 55deg. Kasutatakse ka rooliseadmeid, kus kummagi juhtratast pööratakse eraldi pikivarda abil. 39. Roolireduktorid, nende otstarve ja tarindused. Rooliajamid. 40. Roolivõimendid. Hüdrostaatiline rool. Tavaliste rooliseadmete puuduseks on see, et need paneb tööle inimese jõud, mis aga on üheks piiravaks teguriks rooliseadme konstrueerimisel. Seepärast hakati mõtlema, kuidas on võimalik ehitada rooliseade nii, et teda oleks kerge juhtida: ei pea rakendama suurt füüsilist jõudu, ei pea rooliratast väga palju keerama, mis muidu teeks kiire traktori juhtimise ebamugavaks. Otsustati kasutada pumba poolt tekitatud õlirõhku juhtrataste pööramiseks. Nii saigi valmis hüdromehhaaniline roolivõimendi, kus traktoristi ülesandeks jäi rooli pööramise abil hüdrojaoturi viimine tööasendisse ja süsteemis töötava hüdrosilindri ülesandeks jäi juhtrataste pööramine

Auto → Autod-traktorid i
135 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

Tööpindade määrimiseks kasutatakse jõuülekandeõli. Jõuülekandeõli ei vahetata sageli, sest töötingimused on kerged ja õli määrimisomadused säilivad kauem. 3.3. Juhtimisseadmed Juhtimisseadmete hulka kuuluvad pidurdussüsteem ja rooliseade. Pidureid on traktoritel kaks: sõidupidur ja seisupidur. Sõidupiduriga pidurdatakse veoratta võlli ja seisupiduriga jõuülekande võlle. Klassikalisel traktoritel ei paikne vedava ratta pidurdusseadised ratta juures, vaid ratta võllil enne lõppülekannet. Traktoritel tavaliselt esisilla rattaid ei pidurdata (liigendraamiga traktoritel pidurdatakse kõiki rattaid). Osadel traktoritel on sõidupidur ja seisupidur ühendatud, juhitakse vaid eraldi hoobadega. Seisupiduri hoob on fikseeritav

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist
thumbnail
53
doc

LAEVA ABIMEHHANISMID

kasvanud - energeetikaseadmete jagamine pea ja abiseadmeteks on tinglik. Näiteks veemagestusseadmed ,mida varem kasutati aurukatla toitevee saamiseks , võis lugeda peaenergeetikaseadmete hulka , kasutatakse edukalt pikematel reisidel majandus ja joogivee saamisel. Seega võib abimehhanismid tinglikult liigitada . a. Peamasinat teenindavad abimehhanismid ( jahutusseadmed, õlitusseadmed , pumbad , kompressorid jne. ). b. Üldotstarbelised ( rooliseade, kuivendussüsteemid , ventiltsiooni- õhukonditsoneeri, küttesüsteemi seadmed, majandusveevarustus, tuletõrjeseadmed haalamisseadmed, bukseerimisseadmed, laadimisseadmed, pääasteseadmed jne. ) c. Eriotstarbelised abimehhanismid ( kalapüügiseadmed , spetsiaalsed meretingimustes ümberlaadimise seadmed, reisilaevadel laeva kõikumise summutusseadmed jne.) Laeva süsteemid kujutavad endast hulk torustikke spetsiaalsete mehhanismide ,

Mehaanika → Abimehanismid
65 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Diisel

süsteemid , abimootorid , aurukatel, elektrijaam, võlliliin, kaasneb suur rõhu tõusu aste ( p/ = 1200 ... 1500 kPa) indikaatorkraanidest ei tuleks kütust ega vett. Pööramise ajal ei tohi suurendades VKM-i detailides mehaanilist koormatust. ülekandereduktorid , rooliseade jne.. Peamasina 100% -le olla kuulda peale indikaatorkraanidest väljuva õhu loomulikku valmisolekule peab vastama kogu jõuseadme täielik valmisolek, Jaotamata põlemiskambritega mootorid käivituvad kergemini jaotatud sumina mingit muud müra

Mehaanika → Abimehanismid
81 allalaadimist
thumbnail
103
doc

Meresõiduohutus ja laeva juhtimine

Ainuke võimalus kindlaks teha kogu sisseseade töövalmidust on kontrollkatsetamine. Merepraktika ja merekõlblikkuse seisukohalt Enne merele minekut peab kapten olema kindel, et laev on merekõlbulik. Muu hulgas peab ta teadma, et: Last on ohutult stoovitud; Laadluugid on veetihedalt suletud; Kõik lahtised asjad on kinnitatud; Silla sisseseade ja varustus on kontrollitud, katsetatud ja töövalmis; Peajõuseade, abimehhanismid ja rooliseade on täielikus töökorras; Laevapere on tervenisti tagasi pardal, korralikult puhanud ja valmis täitma oma tööülesandeid. Juhtimise struktuur Kaptenil lasub üldine ja lõplik vastutus laeva ohutuse ja tõhusa tegevuse eest. Kapten delegeerib oma võimu vahiohvitserile (VO) järgmiselt: Pidevalt tegutsevate korralduste (standing orders) abil, Oma eemaloleku ajaks jäätud korralduste abil (night orders),

Merendus → Ohutus ja ohuteave
46 allalaadimist
thumbnail
114
doc

Laondus ja veokorraldus

- tõstekahvlite, lisavarustuse ja lisaseadmete seisukorda - kas tõstekahvlite lukustussõrmed on korralikult tugiplaadi sälkudes - kettide ja tõstehüdraulika torustike seisukorda - aku üldist seisukorda - helisignaali toimimist ja valgustusseadmete korrasolekut - kas tõstuki erinevate süsteemide tööd iseloomustavad kontroll-lambid on kustunud - pidurite tööd - kas rooliseade toimib korralikult 60. Kui kasvõi üks loetletud kontrollimise tulemus ei vasta tõstuki tehnilise korrasoleku nõuetele, on tõstukiga töötamise alustamine keelatud. 61. Keelatud on sõita õhkrehvidega, mille turvise sügavus on alla 2 mm. Töö turvalisuse tagamiseks tuleb vahetada välja tõstuki ühe silla mõlemad rehvid. 62. Tuleb vältida tõstukiga järsku liikumahakkamist ja äkkpidurdust. Eriti oluline on liikumise ettevaatlik

Logistika → Laomajandus
639 allalaadimist
thumbnail
288
doc

Töövihik: Laondus ja veokorraldus

- tõstekahvlite, lisavarustuse ja lisaseadmete seisukorda - kas tõstekahvlite lukustussõrmed on korralikult tugiplaadi sälkudes - kettide ja tõstehüdraulika torustike seisukorda - aku üldist seisukorda - helisignaali toimimist ja valgustusseadmete korrasolekut - kas tõstuki erinevate süsteemide tööd iseloomustavad kontroll-lambid on kustunud - pidurite tööd - kas rooliseade toimib korralikult 60. Kui kasvõi üks loetletud kontrollimise tulemus ei vasta tõstuki tehnilise korrasoleku nõuetele, on tõstukiga töötamise alustamine keelatud. 47 61. Keelatud on sõita õhkrehvidega, mille turvise sügavus on alla 2 mm. Töö turvalisuse tagamiseks tuleb vahetada välja tõstuki ühe silla mõlemad rehvid. 62

Logistika → Logistika alused
285 allalaadimist
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

1) sõiduki kokkupõrge: deformeerunud sõiduki esikülg; 2) keha kokkupõrge: ämblikuvõrgumuster esiklaasil, esiklaas väljapoole kumer; 3) elundi kokkupõrge: koljutrauma, lülisamba kaelaosa ja näokolju vigastused, siseorganite vigastused. Roolist ja armatuurlauast põhjustatud vigastused Eelkõige kinnitamata turvavöödega autojuhtidel esineb roolist, armatuurlauast ja esiklaasist põhjustatud vigastusi. Rooliseade koosneb kõvast roolirattast ja roolisambast. Kui on näha rooli deformeerumist, tuleb peale juba nähtavate vigastuste mõelda eelkõige rindkere- ja kõhuvigastustele, mis sageli ilmnevad alles hiljem kliinilisel uurimisel. Tihti tekib õhkrind või järsk vererõhulangus sisemise verejooksu tagajärjel alles transportimise ajal või haiglas. Seda enam on selliste vigastuse korral vaja patsienti pidevalt jälgida (monitooring).

Meditsiin → Esmaabi
313 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

jms. Ehitusobjektidel kasutatakse spetsiaalseid, suure kliirensi ja suurte, sügava mustriga rehvidega vastukaaltõstukeid. (Pilt 10.6) Moodsatel vastukaaltõstukitel on ergonoomilised istmed, seatava kaldega roolisammas ning servojuhtimisega rooliseade. Hooldusvälp on paljudel tõstukitel juba 1000 tundi või 12 kuud tavapärase 500 tunni asemel. Mitmed tootjad on läinud üle kontseptsioonile, mille puhul ajab tõstuki mootor ringi generaatorit, mis toodab elektrivoolu nii tõstuki liikumiseks kui ka hüdrau- likasüsteemi töö tagamiseks

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun