Valgusfoorile lähenedes või tiheda liiklusega maanteel sõites aitab teiste liiklejate tegevuse ennetamine hulga sujuvamalt sõita. Mõnda olukorda on võimalik ette ennustada juba ammu enne selle reaalset tekkimist. Ilmselt pole vaja selgitada, kuidas selle nõuande järgimine ohutusele mõjub. Aeglusta sujuvalt Kui Sul on tarvis hoogu maha võtta või seisma jääda, ei pea selleks alati ainult pidureid kasutama. Kui tead juba ette, et pead aeglustama, siis saad ka mootoriga pidurdada – tõsta jalg gaasipedaalilt ning jäta käik sisse. Alates 1990ndatest valmistatud autodel kasutatakse enamasti kütuse sissepritsesüsteemi, mille elektroonika katkestab mootoriga pidurdamisel kütuse juurdevoolu. Mootoriga saab pidurdada eelkõige siis, kui jälgid liiklust – nähes juba kaugemalt, et foori tuli läheb punaseks, tõstad jala gaasipedaalilt ja aeglustad sujuvalt. Mootoriga pidurdamine säästab kütust ja vähendab heitgaaside
.......................9 8. Elektrisüsteemi hooldus/kontroll.......................................................................................... 10 9. Kasutatud kirjandus...............................................................................................................17 2 1. SISSEJUHATUS Vaadeldavaks sõidukiks on 2011 a. BMW 525d, N57 mootoriga. Käesolevas töös toon välja mootori ketiajami vahetuse, õlivahetuse, jahutusvedeliku vahetuse, automaatkäigukasti õlitaseme kontrolli/ õli lisamise, elektrisüsteemi hoolduse ning nendega kaasnevad tööd. 3 2. MOOTORI ÕLIVAHETUS · Toimub ainult sooja mootoriga, mootoriõli temperatuur kõrgem, kui 70C. · Katta generaator kaitsematerjaliga. · Eemaldada mootorikate ja põhjakate.
Hong Kong Air Pollution Click to edit Master text styles Kohalik tänana saaste Second level Sudu probleem Third level Fourth level Fifth level Mootoriga masinad, Diisel masinad and tööstused and smoking elektrijaamad/power plants Õhusaaste põhjused · Tehased/tööstused Tehastelt tuleb palju jama(korstnad ja lastakse ka jama maale mis edasi läheb ... ) · Transport Mootoriga sõidukid saastavad. · Suitsetamine Suitsetajatelt tulev suits
Üks huvitav kadunud automudel BMW 2002 „New Class“ , 02- seeria. Toodeti aastatel 1968-1975 Mudelid : BMW 2002, BMW 2002 TI, BMW 2002 tii, BMW 2002 Turbo Kere tüübid: 2-uksega sedaan, 2-uksega kabriolett, 3-ukseline luukpära Käigukast: 4 käiguline manuaal Mootori maht: 1990 cm/2 „New Class“ BMW menu oli tohutu, sest ta varustati 2-liitrise mootoriga ja mudelinimeks sai 2002. See polnud veel kaugeltki piir. Tõelistele adrenaliinisõltlastele tehti väiksemas koguses 2002tii (kahe karburaatoriga, 130 hj, 97 kW) ja 2002 Turbo (170 hj) versioone. Just „new class“ BMW mudelit täiustades arenes aastakümnete jooksul välja see BMW, mida me ostame tänapäevani. Ameerika turu jaoks loodud ja sealsetele nõuetele vastamiseks kohandatud mudeli 2002 suurest mootorist annab aimu must, keskelt kahe hõbedase ribiga iluvõre.
ettevõttest lahkuma. Samal aastal asutas ta Horch Automobil-Werke GmbH, kuid tema vanal firmal oli aga seaduslik õigus tema perekonnanime kasutamiseks, ning seetõttu oli Horch sunnitud leidma oma firmale uue nime. Horchi tuttava Franz Fikentscheri noor poeg tuli seepeale mõttele nimetada uus firma Audiks, mis tähendab ladina keeles sama mis Horch saksa keeles. Esimene mudel Audi esimeseks mudelik oli 2.6 liitrise neljasilindrilise mootoriga sõiduk, millele järgnesid juba suuremate mootoritega autod. Audi mudelid esinesid edukalt ka võidusõitudel. Audi Typ C, hüüdnimega "Alpensieger" (saksa k. Alpide vallutaja), saavutas mitmeid võite Rahvusvahelisel Austria Alpide Võidusõidul aastail 19121914. 1928. aastal omandas mootorrattavalmistaja DKW Audi. 1931. aastal toodi välja mudel DKW F1, mis oli maailma esimesi esiveolisi autosid. Auto oli väike
kodumaised lennukid ÕGL-1 (nimetatud ka PON-1) 1934. a. Kevadel. Neid biplaane ehitati ligi paarkümmend ka kodanlikus Lätis. Kõige õnnestunuaks lennukiks osutus 1938. aastal Eesti Aeroklubi töökodades ehitatud PTO- 4. See kerge ja väga heade lennuomadustega monoplaan sai 1939. aasta augustikuul Kaunases peetud Balti riikide ja Soome lennupäeval parimale originaalkonstruksiooniga lennukile määratud auhinna. 1939. aastal valmis samade konstuktorite juhtimisel võimsama, 570 hj mootoriga monoplaan PN-3, mis arendas kiirust kuni 395km/h. Kokku ehitati kondalikus Eestis 1933. aastast alates üle 20 lennuki. TEISE MAAILMASÕJA AEGSED LENNUKID KAUGPOMMITAJA PETLJAKOV NSV liit Esmalend 27. detsember 1936 Tiivaulatus 39 m Pikkus 23,6 m Stardimass 27 000 . . . 32 000 kg Maksimaalkiirus 440 . . . 450 km/h Lennulagi 11 000 m Lennukaugus 3000 . . . 6000 km Meeskonnaliikmed 8 . .
autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni. Ajalugu · Firma asutajaks oli August Horch(1868-1951), insener Karl Benzi autotehases. 1899 lahkus ta sealt ning asutas Kölnis omanimelise autotehase August Horch & Cie. · Horchi tuttava Franz Fikentscheri noor poeg tuli mõttele nimetada uus firma Audiks, mis tähendab ladina kelles sama is Horch saksa keeles. · Audi esimeseks mudelik oli 2,6 liitrise neljasilindrilise mootoriga sõiduk · Audi mudeleid esinesid edukalt ka võidusõitudel. · Audi Typ C, hüüdnimega ,,Alpensieger"(saksa k. Alpide vallutaja),saavtus mitmeid võite Rahvusvahelisel Austria Alpide Võidusõidul aastail 1912-1914. · 1928. aastal omandas mootorrattavalmistaja DKW Audi. · 1931. aastal toodi välja mudel DKW F1, mis oli maailma esimesi esiveolisi autosid. · Auto oli väike mootorrattamootoriga, ning sellest kujunes sõjaeelse Saksamaa populaarseim auto. · 29
Selle peamised uuendused olid suurem kere ja laiem mootorivalik. Lisati GTD, DOHC 1781 cm³ 16- klapiline versioon reasneljasest GTI-st (saadaval oli ka juba teada-tuntud 8-klapiline GTI versioon), ülelaadimisega 8-klapiline G60 kahe- ja neljarattaveolise versioonina ning selle võidusõiduversioon Rallye. Golf Mk II-st on olemas väga piiratud arvul (72 eksemplari) käsitööna valminud variant G60, mida toodeti Volkswagen Motorsportsis. G60 kompressorit pruugiti koos 16- klapilise GTI mootoriga, sportkäigukastiga ja Syncro nelikveosüsteemiga. Kõik G60-d toodeti viieukselistena (va 2 autot, mis toodeti kolmeukselisena), värviti mustaks, 2 esitulega (mitte tavalise GTI 4 esitulega) iluvõrega, millel oli unikaalne sinine (mitte punane nagu GTI-l) raam ja Motorspordi logo. Kuulujuttude kohaselt toodeti 2 eksemplari ka konditsioneeriga. 1989. aastal maksis G60 umbes 575 000 krooni. Enamik neist müüdi VAGi juhtivtöötajatele. G60 mootor arendas 212 hj, mis tegi sellest
numbrikombinatsioonid olid registreeritud Peugeot nimele, läks Porsche mudel 901 müügile indeksi 911 all. Siiski oli jõutud 82 Porschet müüa juba indeksi 901 all. Samal aastal võttis Porsche Reutter'i kerefirma enda alla. Reutteri abil tegi Porsche endale hiljem veel ühe nime - Recaro (Reutteri filiaal, mis valmistab sportistmeid). 1965 lõppes 356 tootmine. Kokku toodeti 77.895 Porsche 356-t. "Odava" Porsche 356 asendas Porsche 912, mis oli 911 kere ja 356 mootoriga. 1966. aasta 21.septembril toodeti 100.000-ndes Porsche, selleks oli Porsche 912 Targa politsei versioon. 1969. aastal tutvustatakse uut "odavat" Porschet - 912 asendati kahekohalise keskmootoriga Porsche 914-ga. 1970 saavutab võistlusauto Porsche 917 võistlusnumbriga 23 esimese Le Mans'i üldvõidu Porschele. 1973. aastal luuakse tänapäevani kõige võimsam ringraja võistlusauto. Selleks oli Porsche 917/30. Tema 5,4-liitrine 12-silindriline turbomootor arendas 1100 hj
Peatumisteekond. Liiklusvahendi pidurdamine sõiduajal võib olla järsk või sujuv. Järsul pidurdamisel on vaja saavutada lühim pidurdusteekond . Kõige efektiivseem pidurdus saavutatakse siis , kui rattad on veeremise ja libisemise piiril. Järsul pidurdusel võib tekkida kergesti rataste blokeerumise oht, eriti libeda teekatte korral. Õigel pidurdamisel vajutab juht piduripedaalile pisut varem kui siduripedaalile . Rataste blokeerumise ohtu vähendatakse katkendliku pidurdamisega ja mootoriga pidurdamisega . Mootoriga pidurdamist tuleb kasutada eriti libadal teel . Mootoriga pidurdamisel vabastatakse gaasipedaal ja lülitatakse sisse madalam käik.Piduripedaalile vajutatakse algul tugevasti, sõidukiiruse vähenemisel nõrgendatakse jala survet. (massi ja kiiruse tunnetus) Soovitavalt pidurdatakse sujuvalt nähes ette olukorda , kui on vaja jääda seisma . Hea juht kasutab sõidupidurit suhteliselt vähe . Pidurdusteekond pikeneb : Ø langul (mäest alla) sõidul Ø
sassiidel sama komponendibaas. See tähendab, et on veoautot lihtne kohandada näiteks kütusepaagi ja aku teise kohta paigutamisega. Pealisehitise lihtsuse huvides on võimalik valida isegi täiesti vaba raamikülg. Sassii ja kere konstruktsioonis on arukaks lahenduseks Volvo puuravade süsteem, mis põhineb moodulpõhimõttel paigutatud eelaugustatud avade rühmadel. Volvo FH16 on saadaval 580 hj või 660 hj 16-liitrise mootoriga ning laia valiku käigukastide ja tagasillakonfiguratsioonidega erinevate transpordivaldkondade jaoks. Volvo FH16 võimas jõuülekanne võimaldab väikest kasutuskulu ja suurt juhtimismugavust olenemata sellest, milliseks transporditööks autot parajasti kasutatakse. Volvo FH16 varustuses on nüüd I-Shift, mis koos D16E mootoriga pakub jõuülekande ületamatu komplekti. I-Shift käiguvahetus tagab juhitavustaseme, mida kunagi varem ei ole veokitel olnud
Sellega lahendas Volkswagen ka Golf 4 juhitavuse probleemi: juhitavus paranes märgatavalt. 4.3. VW Golf R32 Pärast huvilistelt tulnud tagasisidet GTI, V5 ja V6 ebaõnnestumisest, otsustas Volkswagen, et see on viimane võimalus tõsta uue Golf 4 mainet, lastes välja "üligolfi" R32. Nimi R32 vihjab Golfi suurimale mootorile läbi aegade: 3,2 l. See mootor oli just teinud debüüdi kõige väiksema mootoriga Phaetonil. Võrreldes 2,8 l mootoriga oli sellel pikem kolvikäik, uus sisselaskekollektor ja suuremad klapid. Kui 2,8 l mootor arendas võimsust 201 hj, siis uus 240 hj. Sellest piisas, et olla võimsam Focus RS-st, Audi S3-st ja Subaru WRX-st. Golf 4 R32 tippkiirus on 245 km/h, kiirendus 0-100 km/h on 6,3 s. Kiirendus peaks olema parem, kuid auto tühimass on 1477 kg. See on 200 kg rohkem kui Ford Focus RS. R32 kasutab samuti 6-käigulist käigukasti, Haldexi süsteemiga
Töökäigu aeg(kesmine) 23,83 sek Tagasikäigu aeg(keskmine) 13,73 sek Põhiparameetrid 50Hz 380-420V/690V 60 Hz 8,7A 4kW 8,8 / 5,11 4.8kW 1425...1440 p/min 1720...1740 p/min L=1,75m Pump koos käivitus mootoriga Paak Filter Paindus toru Rõhu klapp Silinder
pani liikuma vajalikke seadmeid, laevu, ronge jne... · Aurumasina kasutegur on paraku aga väike. Maksimaalselt 20%. · Esimese aurumasina jöul liikuva sõiduki ehitas 1765 a. Prantsuse sõjaväe insener Nicolas Joseph Cugnot. Uued tehnoloogiad · 17. sajandi lõpu poole tegeldi intensiivselt uut tüüpi energiaallika leiutamisega. · 1860 a. tegi Jean Etienne Lenoir esimese gaasimootori. Tegemist oli kahe silindrilise mootoriga. Silindrisl olev gaasi ja õhu segu süüdati sädemega ja tekkinud gaas lükkas kolvi liikuma. Mootor tegi suurt müra, kuna kolvid põrkusid piirasendites vastu piirajaid. Praktikas selline mootor ennast ei õigustanud. · Saksamaal puutus selle mootoriga kokku müüjaõpilane Nicolaus Otto. Otto alustas Lenoiri mootori täiustamisega ja märkas, et segu on kõige optimaalsem süüdata ülemise surnud seisu lähedal. Ta paigutas mootorile ka hooratta. 1876.a. leiutas Nicolaus A
BMW 5 seeria BMW E28 ja E60 E28l on vähem elektroonikat ja lahjema mootoriga. E28l on hai nina ees aga e60 ei ole. E60l on rohkem mugavusseadmeid kui e28l E60l on kotka silma kujulised tagatuled aga e28l on tavalised tagatuled. E60 on voolujoonelisem kui E28. Bmw e28 Mootori maht oli 1.8 L 3,5 L kuuesilindriliste mootoritega, ehk siis rida 6. Toodeti 1981-1988l aastal saksamaal Väga unikaalne auto, sest tänapäeval enam neid autosid eriti palju alles pole jäänud. Bmw e60 Väga voolujooneline auto. Mootori maht oli 2.0-5.0 .
AUTO AUDI Elis Uiboupin AUDI sai alguse 1910.aastal asutas August Horch 4 rõngast Lamborghini, SEAT emafirma Volkswagen AG Audi = hark Esimene Audi Audi Typ C, 19121914. võidusõit 2.6 liitrise neljasilindrilise mootoriga Hüüdnimega "Alpensieger" Mudelid Endised Praegused Audi 50 Audi A3 Audi 60 Audi A4 Audi 80 Audi A5 Audi 100 Audi A6 Audi Quattro coupe Audi A8 Audi V8 Audi Q5
teelpüsivuse. Oli sündinud SUBARU lamavmootor - mille poolest on SUBARU tuntud ka tänapäeval. Uus madala raskuskeskmega alumiiniumist 4-silindriline horisontaalselt asetatud mootor sai Subaru ja ühtlasi ka kogu Jaapani esimese esisillaveolise sõiduauto jõuallikaks. SUBARU 1000 FF-i ("Flat Four") esitleti aastal 1966. Auto ainulaadne konstruktsioon innustas ostjaid sedavõrd, et paari aasta pärast alustati selle mudeli eksporti USA-sse. Suurema mootoriga varustatud eksportmudel SUBARU 1100 FF ja kuuekümnendate aastate lõpus esitletud SUBARU 1300 FF olid teerajajad tugeva brändi tekkele. Kuuekümnendate aastate lõpus esitles Subaru oma populaarse mudeli SUBARU 360 järeltulijana mudelit SUBARU R-2. See oli nn. mini sedaan, mis ühendas väikese linnaauto ja maanteeauto sõiduomadused. Mootoriks oli 356 cm3 ridamootor, mis oli võimsam kui eelkäijatel. Samal ajal sündis veel üks uus mudel, SUBARU Rex. See uudismudel oli
Hübriidauto on kütusesäästlikum Hetkel on hübriidautod veel kallid, kuid mida rohkem neid ostetakse, seda odavamaks nende tootmine muutub Mõned teadlased väidavad, et hübriddautode tootmine saastab kokkuvõttes rohkem kui suur maastur Ühel päeval hakkab tekkima kasutuskõlbmatuid hübriidautosid ja seega ka akusid, see võib olla probleem Kokkuvõte: Kokkuvõtteks võib öelda, et hübriidauto on küll kasulikum kui tavaline sisepõlemis mootoriga auto, kuid siiski selle konkurentsivõimaliseks muutmiseks on vaja veel palju tööd teha. Püüdlused selle suunas juba käivad ja on oodata hübriidautode populaarsuse hüppelist kasvu. See teema peaks huvitama meid kõiki sest me elame planeedil Maa, mida me praegu heitgaasidega hävitame. Täname tähelepanu eest !
INDUSTRIAALSEL TOOTMISVIISIL? VASTUS: TÖÖSTUSE JA TEHNOLOOGIA ARENG INDUSTRIAALÜHISKOND 200 MILLISE INDUSTRIALISEERIMISVORMI PUHUL EI TEOSTA RIIK OMA INDUSTRIALISEERUMIST ISE? VASTUS INDUSTRIAALÜHISKOND 200 MILLISE INDUSTRIALISEERIMISVORMI PUHUL EI TEOSTA RIIK OMA INDUSTRIALISEERUMIST ISE? VASTUS: SÕLTUVINDUSTRIALISEERIMISEL INDUSTRIAALÜHISKOND 300 MILLISE 18. SAJ LÕPUL LEIUTATUD OLULISE MASINA MOOTORIGA ON TEGU? VASTUS INDUSTRIAALÜHISKOND 300 MILLISE 18. SAJ LÕPUL LEIUTATUD OLULISE MASINA MOOTORIGA ON TEGU? VASTUS: AURIK INDUSTRIAALÜHISKOND 400 MILLISES KAHES EUROOPA RIIGIS KUJUNESID 19. SAJANDIL SUURIMAD TÖÖSTUSLINNAD? VASTUS INDUSTRIAALÜHISKOND 400 MILLISES KAHES EUROOPA RIIGIS KUJUNESID 19. SAJANDIL SUURIMAD TÖÖSTUSLINNAD? VASTUS: INGLISMAAL(BIRMINGHAM, LIVERPOOL, MANCHESTER); S
(vähemalt lähendane veetavate rataste pöörlemissagedusega) ja kaapimisoht on kadunud, lülitab ASR end välja. Et rehvi ja kehva teepinna(muda, lumi, jää, vms) napi haakuvuse kaudmiseks pole palju vaja ja võimsa mootori korral rebiks ka teine ratas end kohe kontaktist vabaks, siis on tihtipeale lisatud teisigi süsteeme, mis kahandavad mootori võimsust ja takistavad liigset pöörete lisamist. ASR-iga olid varem varustatud just võimsa mootoriga autod, milledel oli libedaga väga oluline gaasitunnetus, et vältida ülemäärast rataste kaapimist. Tänapäeval leiab varustuse nimekirjast ASRi ka tavalistelt sõiduautodelt, mikrobussidelt ja väikeveokitelt kuid ka suurtelt liinibussidelt ja veoautodelt. ASR on kasutusel ka motospordis, et mootori võimsust kasutataks vaid edasiliikumiseks, mitte rataste mõtetuks kaapimiseks või juhitavuse kaotamiseks kurvidest väljasõidul. Ka
konverteri lukustus automaatkasti puhul) lõpetades sellega, kui mootor toodab piisavalt kuuma paisuvat väljalaskegaasi, et panna väljalasketurbiin piisavalt kiirelt keerlema(et kompressor saaks tööle hakata). Üldiselt on turbolaaduriga mootor tavaline vabalthingav mootor kuni turbiini ja kompressori tööle rakendumiseni. "Turbo lag'I" minimaali lähedale viimiseks on kohustuslik, et turbiin ja kompressor on ühendatud mootoriga nagu kord ja kohus ning et mootor oleks korralikult ühendatud vajalike ülekannetega. algallikas: http://www.turbomustangs.com/turbotech/main.htm Turboülelaadimise põhimõtted Selleks et ülelaadimise tehnoloogiat paremini mõista, on kasulik olla tuttav sisepõlemismootori tööpõhimõtetega. Enamus tänapäeva bensiini ja diiselmootorid on neljatakilised kolbmootorid, mida juhib sisselase- ning väljalaskeklapid. Üks töötsükkel
Selle parameetri nõutav väärtus antakse regulaatorisse anduri kaudu. Niisuguseks regulaatoriks on nt automaatseade, mis hoiab alalisvoolugeneraatori pinge muutumatuna.Joonis7.Generaatori ergutusmähist OB toidetakse kõrvalisest alalisvooluallikast. Vool selles ja järelikult ka pinge ühtlase kiirusega pöörleva generaatori harjadel sõltub rehuleerimisreostaadi R p takistuse suurusest.Reguleerimisreostaadi liugurit nihutatakse väikese täiendava mootoriga TM, mida ergutatakse püsivmagnetitega. Selle mootori ankur on ühendatud elektrilise võimendi väljundklemmidega. Signalisaatorina kasut potentsiomeetrit R 1, mis on lülitatud muutumatu pingega vooluallika klemmidele.Reguleeritava parameetri mõõtmiseks kasutatakse potentsiomeetrit R2, mis on ühendatud reuleeritava generaatori harjadega. Võrdlevaks elemendiks ja juhtimissignaalide anduriks on takistus R, mis on lülitatud signaliseeriva ja mõõtva potentsiomeetri liugurite vahele
NEODADA Mis on neodada? Tõlkes uus realism Tekkis 1950ndate lõpus Pariisis Dadaismi vaimne järeltulija Levis Euroopas, USA’s Nouveau Réalisme 1960. a Pariisis kunstiliikumine Esindajad: Yves Klein, Jean Tinguely, Arman Üritasid uuendada dadaismi Nende teosed on kolmemõõtmelised visuaalse kunsti teosed Yves Klein Tegi ultramariinses toonis monokroomseid pilte Sinist värvi nimetas International Klein Blue’ks Kinnitas lõuendile esemeid ja kattis sinise värviga „Kleini sinist“ kasutas ta veel antropomeetriates Klein lõi ka kosmogooniaid Yves Klein ‘’Käsna reljeef’’ Yves Klein ‘’Marianna Riley’’ Yves Klein ‘’Reisi tuul’’ Jean Tinguely 1952. aastal hakkas ta tegema meta- mehhaanilisi skulptuure, mõeldes ise välja nimetuse – beyond the machine Metamehhaanilised skulptuurid võivad olla hiigelsuured traadist, plekist, minemavisatud masinadetailidest,mis on varustatud mootoriga „Tsivilisatisooni jäätmete ...
Välisõhukaitse - Paiksete saasteallikate emissioone reguleerivad direktiivid - 84/360/EMÜ tööstusseadmetest pärineva õhusaaste tõrje kohta, 94/63/EÜ lenduvate orgaaniliste ühendite kohta, - 2001/80/EÜ suurtest põletusseadmetest väljuvate saasteainete heitkoguste piiramise kohta Välisõhukaitse - Liikuvate saasteallikate emissioone reguleerivad - direktiivid (direktiiv 70/220/EMÜ sädesüütega mootoriga sõidukitest lähtuvate saasteainete heitkoguste kohta ning selle muudatused, - direktiiv 72/306/EMÜ kompressioonsüütega mootoriga sõidukite heitgaasi suitsususe kohta ning selle muudatused, - direktiiv 88/77/EMÜ kompressioonsüütega mootoriga sõidukitest lähtuvate saasteainete heitkoguste kohta ning selle muudatused, - direktiiv 97/24EÜ kahe- või kolmerattaliste mootorsõidukite teatud osade iseloomustuse kohta,
Müra emissioon, LWA 114 dB Maksimaalsed lubatud mootoripöörded 14 000 Vibratsioon esi/tagakäepidemes 3.9 m/s² pööret minutis Üldmõõdud Kütusepaagi maht 0.68l Kaal ilma juhtplaadi ja ketita 5.5 kg 5.3 Hooldusnõuded 5.3.1 Kütusesegu valmistamine Saag on varustatud 2-taktilise mootoriga ja seepärast tohib tema jaoks kasutada ainult ainult pliivabast bensiinist (minimaalse oktaanarvuga 90) ja sünteetilisest mootorilist koosnevat segu 2-taktilistele mootoritele vahekordades. Ärge mingil juhul kasutage 4-taktilistele mootoritele meldud li. Et oleks tagatud segu ige protsentuaalne koostis mtke hoolikalt ära bensiinile juurdesegatava li kogus. Väikeste koguste kütuse kasutamisel vib juba väike eksimus li koguses phjustada segu protsentuaalses koostises märkimisväärse vea.
p.m. - Maksimaalse tera mõõtmed töölauas 320 x 90 mm. - Motori võimsus 5,5 hp (4 kw) - Seadme netokaal 410 kg. - Seadme müratase CE standardi 848-1 järgi 73,4 db (A) Standard varustus: - Motoriseeritud freesüksuse tõstmine, sammuga 0,1 mm iga impulsi kohta. - Manuaalne täht-kolmnurk käivitus. - Reguleeritav spindlikate (tera max dia. 250 mm.) - 1 kiirusaste, 1500 rpm, lihvimiseks. - Turvakate - "CE" standarditele vstav, koos isepidurduva mootoriga. - Spindli pöörlemiskiiruse indikaator. - Spindli kõrguse digitaalne näidik. - Elektri valmidusega toituri jaoks. - 2 äratõmbe ava dimeetriga 120 mmhttp://www.puidumasin.ee/et/freesmasinad/25-freespink-t-210.html Freespink Scheppach HF50 Tootja kood: 4902103924 Spetsifikatsioon Garantii (kuud) 12 Kaal 20 kg Brutokaal 32 kg Transportpakendi pikkus 610 mm
mootoritöötemp. : 80-90*C Termostaat reageerib vedeliku temperatuure asubsuure ja väikse ringi vahel termostaatklapi mõte-saavutada kiiresti mootori töötemp. ja hoida mootori töötemperatuuri. Vedeliku pump Eesmärk- tekitada süsteemis jahutusvedeliku ringlus,saab ajami väntvõllilt hammasrihma või kiilrihma abil. Radiaator Jahutab jahutusvedelikku Ventilaator tekitab õhuvoolu läbi radiaatori käiatakse: elektri mootoriga, mehhaniliselt kiilrihmaga Paisupaak Vajalik töösooja vedeliku paisumise kompenseerimiseks Paisupaagi kork tagab süsteemis kerge ülerõhu 0,8-1,5bar ja kerge alarõhu 0,1-0,13bar, mis on vajalik temp. tõstmiseks. Jahutusvedelikud EG- etüleenglükool+ aditiivid /+ vesi/. PG- propüleenglükool + aditiivid /+vesi/ Aditiivid väldivad korrosiooni ja sadestite teket, vähendavad vahuteket ning annavad värvuse. Etüleenglükoolibaasil saadud
eripära gsed NB! Võlli läbimõõt (võlli ja rummu läbimõõt), määrata tugevustingimusest väändele! Tuleb arvesse võtta ka pingekontsentraatori (liistu) mõju! Varutegur [S] =3. Võllide materjal on teras C45 (σТ = ReH = 370 MPa). Analüüsida, millised masinad võiksid olla ühendatud mootoriga (vastavalt koormuse liigile ja töörežiimile). Mis on pakutud sidurite omadusteks, eelisteks ja puudusteks? Antud: Pöördemoment Mv = 380 Nm Koormuse liik – raske Sidruri eripära – radiaalhälve Varutegur [S] = 3 Võllide materjal on teras C45 (σТ = ReH = 370 MPa)
käigukangi kui roolisambal asuvate käiguvahetuslabade abil. Esimese kahe siduriga käigukasti valmistas Audi juba 1985. aastal - nelikveolise sportmudeli Audi S1 jaoks (350 kW/476 hj), millega autoralli MM'il sõitis legendaarne Walter Röhrl, kes selle käigukastiga varustatud autol saavutas oma säravamad tulemused. 2003. aastal paigaldas Audi S tronic käigukasti seeriatootmises TT Coupé ja Roadsteri jõuülekandeks kombineerituna 3,2-liitrise V6 mootoriga. Seejärel sai S tronic käigukasti ka A3 mudel ning käigukasti hakati paigaldama ka diiselmootoritega autodele. Peale kuue- ja nüüd ka seitsmekäigulise S tronic käigukasti on Audi jõuülekannete valikus veel ka robotiseeritud järjestiklülitusega kuuekäiguline R tronic käigukast (Audi R8 varustuses), 6-käiguline tiptronic käigukast ning variaatoriga multitronic automaatkäigukast.
oksiidid. Oksiidid on keemilised ühendid, mis koosnevad kahest elemendist, millest üks on hapnik. Oksiide leidub nii õhus kui maapõues. Tähtsamad oksiidid on CO, CO2 , SO2 , CaO, Fe2O3. Nendest CO, CO2 ja SO2 on õhus leiduvad oksiidid, Fe2O3 leidub maapõues. CO süsinikoksiid ehk vingugaas on väga mürgine ja tekib mittetäielikul põlemisel. See moodustub, kui hapnikku on vähe. Näiteks kui ahjusiiber sulgeda liiga vara. Selle tagajärjel võib inimene surra. Ebakorras mootoriga auto ei põleta kütust täielikult ja õhku eraldub süsinikoksiid, mis saastab loodust. CO2 - süsinikdioksiid ehk süsihappegaas kuulub heitgaaside hulka. Seoses autode arvu kasvuga see järjest suureneb ja on kahjulik. CO ei lase soojusel hajuda maailmaruumi ja maal tekib nn kasvuhooneefekt ehk maa soojeneb pidevalt. Hingamisel tekib samuti süsihappegaas. CO saab inimene enda tarbeks ära kasutada. Karastusjookide valmistamisel kasutatakse süsihappegaasi
Sõber-iroonia. Shaakal-politsei. Sinine pedekas marsilt-politsei. Vana Naine: Mutt- vanamutt. Moor- vanamoor. Muld- küüniline ütlus väga vana naise kohta. Kämps-värdjas vanamutt. Korts-eriti kortsus vanamutt. Sapakas-vaevalt liikuv vanake. Autod: kõrvadega seebikarp-zaz 968 30 kW mootoriga. Olen peses ei liigu- OPEL. Kirst- vana Volvo. Sirje- Ford Siera. Riisitops- väike Jaapani auto. Lendav tellis- Volvo 740-60. Lühike inimene: Jupp- kasvus kängu jäänud inimene. Allameetrimees-üleolev naljatamine. Könn- vilets ja veel lühike ka. Päkapikk- väike armas mehike. Jumbu- lõbus päkapikk.
kommentaare, küll selle kohta, et ta oli roostes, küll selle kohta, et liialt aeglane ja kole. Kuna Bemmil ei olnud oma kodu, võttis noormees auto enda hoole alla. Igal päeval nokitses Raul Bemari kallal. Esimesel nädalal võttis poiss ette keretööd. Seitse pikka päeva keevitati ja pahteldati vana autot. Teisel nädalal värviti jõuvanker ära ja seati üldine välimus korda. Viimasel, kolmandal nädalal, tegi Raul BMWle mootori vahetuse. Ta asendas vana M10 mootori S54 mootoriga, millele ta kruttis külge ka suure turbo. Kui auto oli valmis ja läikis nagu teemant, mindi tavapärasele ringile. Kui teised autod nägid uue kuuega Baierimaa liikurit, tekkis kõigil klomp kurku. Kui Raul oli teiste autodega kõrvuti, vajutas poiss jala sirgeks ja mõne sekundi jooksul, mil rõõmsalt vilisev turbo saavutas rõhuks 1,3 bari, jäid kõik teised maha nagu postid. Suurest ehmatusest olid korraga kõigil pahatahtlikel autodel aiste
mõnikord endale rohkem lubada) olevad inimesed. PEUGEOT 104 · Aastal 1972 lasti tehasest välja valmis Peugeot 104, mis sai kommertskasutuses endale tiitli maailma kõige lühem, kui ka maailma kõige väiksem neljaukseline sedaan(keretüüp) PEUGEOT 604 · Aastal 1979 hakati väljastati kõige esimese turbo-diisel mootoriga auto, Peugeot 604, mis oli omapärane just selle 6-silindrilise mootori pärast. PEUGEOT 203 Aastal 1983 väljastati Peugeot 203, mis oli oma nime poolest tuntud kui ,,Maagiline Number". Just see auto päästis Peugeoti tootmise edaspidiselt, kuna see auto tuli kahekordseks maailma maiestriks Pariisi-Dakari sõitudel. Just see auto, Peugeot 203 oli tol
Auto kasutajad olid enamasti kesk- klassis(ei olnud vaesed, ega rikkad, vaid kahe vahel olevad, kes said mõnikord endale rohkem lubada) olevad inimesed. Aastal 1972 lasti tehasest välja valmis Peugeot 104, mis sai kommertskasutuses endale tiitli maailma kõige lühem, kui ka maailma kõige väiksem neljaukseline sedaan(keretüüp) Aastal 1979 hakati väljastati kõige esimese turbo-diisel mootoriga auto, Peugeot 604, mis oli omapärane just selle 6-silindrilise mootori pärast. Aastal 1983 väljastati Peugeot 203, mis oli oma nime poolest tuntud kui ,,Maagiline Number". Just see auto päästis Peugeoti tootmise edaspidiselt, kuna see auto tuli kahekordseks maailma maiestriks Pariisi-Dakari sõitudel. Just see auto, Peugeot 203 oli tol ajal kõige suurema läbimüügiga olev auto, ning ainuke kõigerohkem välismaailma minev auto. Aastal 1998 toodeti Peugeot 206
Tegelikult huvitasid Daimlerit rohkem siiski mootorid ja oli ainultjuhus,et ta mitu aastat kestnud töö vilja puukodaratega kohmakat jalgratast meenutavale monstrumile monteeris-mootor oli mõeldud südameks iseliikuvale sõiduriistale. Ent veel pidi tehnikamaailmas palju muutuma,enne kui mootorratas iseliikuva sõiduvahendina laiemalt levima hakkas.1885.aastal patentisid vene päritoluga vennad Michel ja Eugen Werner mootorratta ,esialgu ühe-,pärastpoole ka kahesilindrilise mootoriga. 1888. aastal hakkas soti loomaarst John Dunlop oma jalgrattal kasutama õhkrehve ,mis kohe mootorsõidukite tarvis kohandati . 1893. aastal leiutasid Wilhelm Maybach ja ungarlane Donat Banki teineteisest sõltumatult karburaatori,neli aastat hiljem aga arendas Robert Bosch välja madalpinge magneetosüüte.Hiljem läks neid leiutisi vaja saksa inseneridel Max Hildebrandtil ja Alois Wolfmülleril,kes 1892. aastal said valmis
Fifth level Fourth level Fifth level Sisepõlemismootor Auruvedureid ja laevu hakkasid asendama mootorvedurid. Rikkamates riikides hakkas ka auto muutuma luksusesemetest-tarbekaubaks (USA,autofirma FORD) Sisepõlemismootoreid rakendati ka lennukitööstuses.Kahe kohati paikneva tiivaga lennuki ehk biplaani asemel tuli ühetiivaline,sageli mitme mootoriga lennumasin. Pilti kah..... Click to edit Master text styles Second level Click to edit Master text styles Third level Second level Fourth level
4. Ülekantav moment on piiratud ainult liite tugevusega Ääriksiduri puuduseks on see, et ta kannab üle kõik telgjõud ja paindemomendid 2.2. Kallim sidur Kallimaks siduriks valin hammassiduri, kuna sidur eripärad peavad olema suur nurklõtk ja suur ülekantav moment ning need on hammassiduril olemas. 2.2.1 Tugevustingimus kstart=1,0 Tugevus on tagatud Sellest lähtuvalt valin siduriks RTK I - 80, mille lubatud pidev väändemoment on 1400Nm. Selle mootoriga võiksid olla ühendatud kolbkompressorid, kraanad ja valtspingid 2.2.2. Hammassiduri omadused Hammassiduri omadusteks on 1. On kasutatavad vaid horisontaalses asendis (erilahendused saadaval ka vertikaalsetele võllidele); 2. On määritud määrdega; · rummude rummude ja muhvi lõtkud on tihendatud ja muhvi lõtkud on tihendatud rõngastihenditega; · rummude paigaldamisel võllidele tuleb liited teha hermeetiliseks; 3. Pikk kasutusiga; 4
petrooleumiauruga? Kõnealuse idee autorile jäi tavalisest ventilaatorist igatahes väheks. Nii ta otsustaski ülituleohtlikest petrooleumiaurudest vabaneda, põletades neid turboreaktiivmootoris. Pulsatsioonreaktiivmootoriga kartauto Reaktiivmootoriga kartauto ehitajaks oli Bruce Simpson. Ta kasutas tavalist pulsatsioonreaktiivmootorit, mille kütuseks oli vedel propaan. Kardi veojõud oli ühe mootoriga 222 N ja kahe mootoriga 444 N. Tulemuseks oli sõit kiirusega 91 km/h, mis on (arvestades kardi ehitust ja konstruktsioone) vägagi hea tulemus. Reaktiivmootoreid on kasutatud ka autodel, mootorratastel, jalgratastel, purilennukitel, rongidel ja laevadel. KOKKUVÕTE Reaktiivmootoreid on palju erinevaid liike. Neid kõiki ühendab suurepärane oskus rakendada termodünaamikat, molekulaarkineetikat ja muidugi Newtoni 3. seadust. Erinevused
heitgaasi ringlussüsteem, katalüüsjärelpõletamine, tahkete osakeste püüdur, aurustuvate heitmete kontrollsüsteem jne), mis kontrollib, reguleerib ja piirab heitgaasis sisalduvaid saasteainete heitkoguseid; 8) sahhariidid e süsivesinikud (CH) keemilised ühendid, mille molekulid koosnevad ainult süsiniku ja vesiniku aatomitest; 9) seisumüratase müratase, mida tekitab töötava mootoriga seisev sõiduk; 10) sertifikaat kirjalik tunnistus või silt sõiduki kerel, mis tõendab, et sõiduk või selle osa on läbinud tüübikinnituskatsed; 11) sisemüratase müratase, mis on töötava mootoriga sõiduki kabiinis või keres; 12) sõiduki täismass valmistaja poolt avaldatud suurim lubatud koormatud sõiduki mass; 13) sõidumüratase müratase, mida sõiduk tekitab möödasõidul;
3 Mootori väline kiiruskarakteristika kW Nm Joonis 1 Mootori võimsus ja pöördemoment Antud joonis näitab seda, et konkreetse mootori pöördemoment väga ühtlane kogu pöörete piirkonnas. Põhjuseks on ilmselt 6 silindri olemasolu ning muutuvad klapiajastused nukkvõllide keeramise näol. Arvestades seda, et tegemist on vabalthingav mootoriga võib öelda, et tegemist üsna heade näitajatega. 4 Ülekande skeem Koostage jõuülekande skeem. Nimetage selle plussid ja miinused (miks just niisugune lahendus?). Plussid: kaalu jaotus palju ideaalsem, selline jõuülekanne reageerib isegi vähimatki rataste libisemise ja automaatselt saadab õige kogus võimu rataste õige haarde tagamiseks. Sidur (hüdrotrafo)
autode tootmine. Paljudes riikides on vesnik auto kasutamine võimatu ,sest puuduvad tanklad. Tankla Tanklad maailmas Autode tootjad BMW, daimler AG, Ford, honda, hyundai, mazda, nissan, morgan, toyota, vw boeing ja smartfishi lennukid kasutavad ka vesiniku kütust. 2015 aastaks pidi vesinuku autod tootmisesse mienma ehk müüki. Los Angelese autonäitusel esitles Honda mudelit FCX Clarity, oma esimest seeriaautot, mis varustatud 134 hj vesinikul töötava mootoriga. Vesiniku ja hapniku vahelise keemilise reaktsiooni käigus vabanev energia paneb tööle elektrimootorid, mis viivad autot edasi. Auto on ka ökoloogiliselt puhas, sest väljalaskeks on tavaline vesi. Vesinikul töötav Honda FCX Clarity kiirendab 92 km/h kümne sekundiga ning maksimaalseks kiiruseks on 160 km/h. Jaapani kompanii esindajate sõnul jätkub 171-liitrisest paagitäiest vesinikust 430 km läbimiseks. Eelised
Kui arenes tehnoloogia ja materjalid tekkisid ka erinevad käigud, vabajooks ja kaablitega pidurid. Loomulikult muutuvad pidevalt siiani veel jalgrataste tüübid, ja arenevad komponendid. Hiljuti lisandus elektri jõul töötav jalgratas. Pesu pesemine Ammustel aegadel pesti pesu lihtsalt lähimas veekogus. Abiks olid erinevad seadeldised pesulauast pesurullini. Pesulaud on pesumasina eelkäija. Esimesed pesumasinad olid käsitsi vändatavad kuid hiljem lisandusid mootoriga pesumasinad kuid erinevalt tänapäevasest puudusid sellel kõik erinevad võimalikud sätted ja lisad, mis tasapisi ükshaaval lisanduma hakkasid – käigukastist aknani. Telefon Telefoni leiutas Alexander Graham Bell 1976. aastal kuid juba enne seda kasutati telegraafi, kus infot edastati morse teel. Telegraafside ei olnud ka esimene asi kuidas infot edastada kaugema maa taha. Enne seda kasutati suitsusignaale, trummipõrinat, sarveheli, tulelõkkeid, kullereid ja kiirkäijaid
Ülesande püstitus Valida sidurid kahe masina võllide ühendamiseks ja pöördemomendi ülekandmiseks ning vajaduse korral arvutada liistliide. Pakkuda odavam lahendus lihtsama lahenduse jaoks (jäiksidur) ja kallim suurema nõudlusega lahendus (kas hammas või nukksidur). Teha valitud sidurite (ristlõigete) joonised. Mv = 1500 Nm Koormus = Väga raske (Summutab lööke, suur nurklõtk) ReH = 370MPa (teras C45) Analüüsida, millised masinad võiksid olla ühendatud mootoriga (vastavalt koormuse liigile ja tööreziimile). Mis on pakutud sidurite omadusteks, eelisteks ja puudusteks? Lahendus Odavam lahendus (jäiksidur) Muhvsidur Jäigaks siduriks valiti sidur SKA80 ondrives.com leheküljelt, arvestades rasket koormust ja suurt pöördemomenti. Marv = Mv x Krez < T SKA80 d N7 = 80 mm T (Nm) = 4535 Nm D = 160 mm L = 280 mm Polte = 10xM12 Marv = 1500 x 2,5 = 3750 Nm T = 4535 Nm Marv < T - Siduri tugevustingimus on tagatud
MOOTORSAED JONSERED Jonsered CS 2234 S on sobilik kasutamiseks ehitustöödel, kamina- ja küttepuude saagimiseks ning kergemate langetustööde tegemiseks. Seda on lihtne kasutada ning sellel on keskkonnasõbralikum "Clean Power" mootor. Tänu "Spin Start" süsteemile (kombineeritud käivitus/seiskamisjuhik ning kütusepump) on saagi kerge käivitada. Jonsered CS 2240 on Kerge universaalsaag, mida on lihtne käsitseda, hooldada ja käivitada. Saag on varustatud Clean Power mootoriga, mis tekitab vähem heitgaase, säästab kütust ning pakub rohkem jõudu madalamatel ja keskmistel pööretel. Kombineertiud sart- ja stopplüliti. Sael on kiirkinnitusega silindrikate ja küljele paigutatud keti pinguti lihtsaks keti pingutamiseks. Jonsered CS 2245 on Uus universaalsaag Clean Power mootoriga, mis tekitab vähem heitgaase, säästab kütust ning pakub rohkem jõudu madalamatel ja keskmistel pööretel. Kombineertiud sart- ja stopplüliti
ruumi tagaistujatele. 1997. aasta Audi A8 oli esimene auto maailmas mille varustusse kuulus 6 turvapatja. Aastal 2000 uuendati Audi A8 välimust: lisandusid suuremad esituled, madalam esistange uuendati iluvõret. Mõnevõrra muudeti ka auto interjööri. 2001 lisati autole külgmised kardin-õhkpadjad. Suurim uuendus antud aastal oli siiski Audi uus kuueliitrine W12 mootor, mis oli kokku pandud kahest kolmeliitrisest VR6 mootorist. Selle mootoriga autosid valmistati kuni tootmise lõppemiseni aastal 2003, vaid 750. Pilt 2. TEINE PÕLVKOND (2003-2010) Audi A8 teine põlvkond tuli müügile 2003. aastal ja tõi endaga kaasa tugevasti muutunud väliskuju. Samuti on uue põlvkonna A8 varasemast mõnevõrra suurem. Endiselt on valikus lühikese ja pika teljevahega mudelid. Teise põlvkonna A8 ehitati Volkswageni D3 põhjale. Lisandusid ka uued mootorid. Pilt 3. KOLMAS PÕLVKOND (2010-...) Audi A8 kolmandat põlvkonda esitleti 30
· Esimene auto 1927-1929 . · Neid tooteti 275, lahtise katusega. · Mootor Rida, 4-silindriline · Samal aastal tuli välja kolm erinevat mudelit:ÖV4;PV4;PV651 · Järgmistel sladitel saab näha kõik neid. Volvo PV4 jaPV651 · Volvo PV4 kere baseerus Weymann'i printsiibil: puitraam oli kaetud terase asemel tehismaterjaliga . Istmeid võis muundada mugavaks kahe inimese voodiks. · Volvo PV6 Esimene 6-silindriline Volvo mootor sai valmis 1929 ja esimene selle nn. DB mootoriga varustatud auto oli PV651. Mootoril oli töömahtu veidi rohkem kui 3 liitrit ÖV4 PV4 PV651 Teine Masin · See toodeti 1930ndatel Rootsis . · Mootor oli 65hj. · Samal aastal tuli kokku välja TR650-9 ,PV653- 5, TR701-4, PV36, PV51-57 ja PV801-10. · 1930, Volvo tutvustas oma esimest 7- istmelist. Autod, mida tuntakse nimega TR670- 9. TR650-9 PV653-5 TR701-4 PV63 PV51-57 PV801-10 1940 · Volvo esimene sõjajärgne auto, PV60, ning PV61
Stardikiirenditena kasutatakse uuendatuid „Shuttle“ tahkekütusekiirendeid SRB, kuhu lisati viies lisasektsioon. See aga nõuab langevarjusüsteemide uuendamist. Loodetakse stardikiirendeid taaskasutada, et kulusi vähendata aga see pole veel otsustatud, kas nii ka tehakse. Ares V teises astmes on plaanis kasutada kütuseks vedelhapnikku ja vesinikku. Algselt plaaniti kasutada „Shuttle“ SSME uuendatud mootoreid aga hind tõusis liiga kõrgele ja need asendati viie odavama RS-68 mootoriga, mida praegu kasutatakse Delta IV esimesel astmel. RS-68 on küll natuke vähem efektiivne kui SSME, aga selle eest palju odavam. Ares V kolmas aste aga töötati välja nullist. Kütuseks valiti vesinik ja hapnik ning mootor J-2 laenati Saturn V raketilit. Saturn V võetud mootorit uuendati J-2X ja tänu võimsatele esimese ja teise astme mootoritele saab Ares V hakkama ainult 1 J-2X mootoriga algselt planeeritud 2 asemel. Ares V hakkab orbiidile viima kuulaevu ja lendab mehitamata
Otstarbe ja kasutusvaldkonna alusel a) põllumajanduslikud b) tööstusliku c) transportveotraktorid d) metsaveotraktorid e) jäätmetöötluseks 3. Raami konstruktsiooni alusel a) šarniir-liigend raamiga b) jäiga raamiga (raamita, poolraamiga ja täisraamiga) 4. Kabiini ja mootori paiknemise alusel a) ees asetseva mootori ja taga asetseva kabiiniga traktorid, milledel tööseadme eelistatuim paigutus on masina taga b) ees asetseva kabiini ja taga asetseva mootoriga, milledel tööseadme eelistatuim paigutus on masina ees c) keskel asetseva kabiiniga ja taga või ees asetseva mootoriga, millede tööseadmed võivad paikneda nii ees kui taga. (Ratastraktorid jaotatakse rataste mõõtmete alusel: a) erineva diameetriga rattad eri telgedel b) võrdse diameetriga rattad eri telgedel ja roomiktraktorid roomiku mõõtmete alusel: a) normaallaiuse ja pikkusega b) normaalpikkusega laiendatud c) ette või taha pikendatud ja
Lisaks olid põlemiskambrid poolkera kujuga, süüteküünlad oli paigutatud keskele ja kasutati Simms-Boschi magneetosüüdet. Juht said vahetada käike läbi mitme kettalise siduri ja nelja käigu ning lisaks oli tagurpidikäik. Pidurdamiseks oli olemas jalgpidur, mis pidurdas läbi diferentsiaali ja käsipidur tagumistel ratastel. Rattad olid endiselt tehtud puidust (Sele 1). [1] Sele 1. Fiat 130 HP illustratsioon [3] Kuna 130 HP oli senimaani suurima mootoriga, saame hea ülevaate Fiati esimeste autode mootori suurenemisest järgnevast graafikust (Graafik 1): 5 Mootori maht (cc) 18000 16000 14000 12000 10000 8000 6000 4000 2000
Paljudes tema teistes leiutistes oli kasutuses siepõlemismootor, mis suutis toita sõidukit. Tema esimene Motorwagen ehitati 1885 aastal ja ta sai selle jaoks patendi 29. Jaanuaril 1886. aastal. Benz alustas selle sõiduki reklaamimist 3 juulil, 1886. aastal ja umbes 25 Benzi sõidukit müüdi aastatel 1888 kuni 1893, kui tema esimest neljarattalist autot esitati, siis tehti see ka taskukohasemaks. Neid toideti tema enda disainitud nelja taktilise mootoriga. Prantsuse Emile Roger juba tootis Benzi mootoreid loaga, lisas nüüd Benzi auto oma tooteseeriale. Sellepärast, et Prantsusmaal olid juba liikvel mitmed varasemad autod, siis algselt hakati rohkem autosid ehitama ja müüma Prantsusmaal Rogeri kaudu kui Saksamaal. Augustil 1888. aastal Bertha Benz, Karl Benzi abikaasa sõitis esimese pika vahemaa autoga, et tõestada sõidukorras olekut oma abikaasa leiutisest.