Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Sotsiaalpedagoogika (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuhu mahub sotsiaalpedagoogika kas mahub?
  • Mis on kasvatus?
  • Palju definitsioone?
  • Kuidas valmistada indiviide ette ühiskondlikuks eluks?
  • Kus me oleme täna?
  • Mis on sotsiaalpedagoogika?
  • Millised on praktikad?
  • Mis saab suitsupakiga kui see lapselt leitakse?
  • Kuidas informatsiooni edastada?
  • Mida teevad veebikonstaablid sotsiaalmeedias?
  • Millal ja kuidas kaasata veebikonstaablit?
  • Kuidas last aidata?
  • Kuidas selgeks teha mis selle käitumise taga on?
  • Kuidas lapsevanemaid kaasata?
  • Kuidas Milliseid?
  • Kuidas sina väldid läbipõlemist?

Lõik failist

Helen .toming@ gmail .com
sotsiaalpedagoogika I
I loeng
12.02.14

Hariduse peamised
distsipliinid
:

Kuhu mahub sotsiaalpedagoogika, kas mahub?
Pedagoogika
– teadus inimese kasvatamisest (Hämäläinen).
See on ka
kasvatamise oskus. Kasvatamine e millegi poole püüdlemine. Pedagoogikat võib seostada sotsialiseerumisega.
„Inimene võib
nimeseks saada vaid kasvate läbi“ Immanuel Kant.
Sotsialiseerumine
– protsess, mille käigus õpivad indiviidid oma käitumist
reguleerima vastavalt ühiskonnas kehtivatele normidele. ( Craig ,
2000).
Sotsialiseerumist võib pidada sotsiaalse arengu üheks
etapiks, teine on
individualisatsioon.

Sotsiaalpedagoogika
defineerimine:

  • Ei ole võimalik?
  • Sõltub kontekstist?
  • Laialivalguv – kõik, mis on kasvatus?
  • Intsitutsioonipõhine defineerimine?
  • Palju definitsioone?
  • Ühisosa?

Sotsiaalpedagoogika
mõistena.

  • Esmakordselt kasutati sotspedag mõistet Saksamaal. Termin võeti kasutusele 1844 kasvatusteadlaste Karl Mageri ja Adolf Diesterwegi poolt.
  • Sotsiaalpedagoogiline tegevus on vanem kui mõiste!
  • Eestis võeti sotspedag termin kasutusele 20.saj alguses – esimesed tõlked saksakeelsetest raamatutest. Lisaks kasutati ka paralleelselt mõistet ühiskondlik pedagoogika (mõeldi sama asja, aga viimane tundus eestikeelsem).
  • 1918-1940 sotsiaalpedagoogika Eestis liikumas väga õiges suunas, aga puudus teoreetiline baas, sest ennekõike käsitleti autoreid Rousseou, Pestalozzi ja Föbel, kes ise seda terminit ei kasutanud.
  • Nõukogude ajal sotspedag mõistet ei tuntud ega kasutatud – sest ’probleeme polnud’, lapsed, puudega jne pandi luku taha ja probleem kaotati.
  • Termin tuli taaskasutusele 90ndatel.

Sotsiaalpedagoogika
– eraldiseisev distsipliin , mille eesmärgiks on
sotsiaalsete
probleemide
pedagoogiline lahendamine
ja leevendamine. (Hämäläinen, 2001)

Preventatsioon
e ennetamine
– kas mahub siia definitsiooni sisse? →
Leevendamine on samuti ennetamine, et ei läheks hullemaks.
Kuna on
eraldiseisev distsipliin, eeldab ka eraldi nõudeid (teooriat,
termineid jne):

Sotsiaalpedagoogika
pakub sotsiaalsete probleemide tekkele ja dünaamikale teoreetilise raamistuse ja tõlgenduse ning loob strateegiad nende pidurdamiseks
Vasakule Paremale
Sotsiaalpedagoogika #1 Sotsiaalpedagoogika #2 Sotsiaalpedagoogika #3 Sotsiaalpedagoogika #4 Sotsiaalpedagoogika #5 Sotsiaalpedagoogika #6 Sotsiaalpedagoogika #7 Sotsiaalpedagoogika #8 Sotsiaalpedagoogika #9 Sotsiaalpedagoogika #10 Sotsiaalpedagoogika #11 Sotsiaalpedagoogika #12 Sotsiaalpedagoogika #13 Sotsiaalpedagoogika #14 Sotsiaalpedagoogika #15 Sotsiaalpedagoogika #16 Sotsiaalpedagoogika #17 Sotsiaalpedagoogika #18 Sotsiaalpedagoogika #19 Sotsiaalpedagoogika #20 Sotsiaalpedagoogika #21 Sotsiaalpedagoogika #22 Sotsiaalpedagoogika #23 Sotsiaalpedagoogika #24 Sotsiaalpedagoogika #25 Sotsiaalpedagoogika #26 Sotsiaalpedagoogika #27 Sotsiaalpedagoogika #28 Sotsiaalpedagoogika #29
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 29 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-10-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 90 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kauija Õppematerjali autor
annab ülevaate sotsiaalpedagoogika üldainest

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
22
docx

SOTISAALPEDAGOOGIKA

SOTISAALPEDAGOOGIKA I osa 2.09 loeng Sissejuhatus ainesse sotsiaalpedagoogika: mis on sotsiaalpedagoogika. Pedagoogika ja kasvatuse ajaloofilosoofiline käsitlus. Mis on sotsiaalpedagoogika? Sotsiaalpedagoogika erisugused tõlgendused on seotud erinevate inimese- ja ühiskonnakäsitlustega, moraaliteooriatega, teaduslike suundumuste ja mõttevooludega. Sotsiaalpedagoogika enesemääratlust on mõjutanud paljud ideed ja ühiskondlikud liikumised. Diskussioon sotsiaalpedagoogika üle omab ühiskonnakriitilist iseloomu ­ tähtis, et arutlus sotsiaalpedagoogika ülesannetest oleks seotud vastava ajajärgu ühiskondlike oludega, ühiskonnaanalüüsiga ja arusaamisega, millises ajas tegevus toimub

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
8
docx

Sotsiaalpedagoogika eksami konspekt

1. Mis on sotsiaalpedagoogika? Kujutab endast kui terviklikku mudelit pedagoogilistest asutustest, mis tegelevad sotsiaalsete ja pedagoogiliste probleemidega. Pole ainult piiritletud meetod vaid siiski suhtumine ja maailmavaade. Sotsiaal – ühiskondlik (sotsiaalsed probleemid), kollektiivne (lapse sotsiaalne areng) ja solidaarne ( hädasolija abistamine), pedagoogika – teadus inimese kasvatamisest 2. Milline on sotsiaalpedagoogika eesmärk? Anda ülevaade erinevatest sotsiaalpedagoogika teooriatest ja sotsiaalpedagoogika olemusest, samas ka sotsiaalpedagoogika ajaloost. Tutvustada praktilisi sotsiaalpedagoogilisi lähenemisi töös lastega ning tutvustada erinevaid probleemilahenduse võimalusi. 3. Milline on sotsiaalpedagoogika ? Sotsiaalpedagoogika on mitmetähenduslik. Kasutades sotsiaalpedagoogilisi võtteid ja mõjutades läbi selle inimesi ennast saab ennetada, parandada, leevendada sotsiaalseid probleeme.

Sotsiaaltöö
thumbnail
15
docx

Sotsiaalpedagoogika

Sotsiaalpedagoogika Referaat 2014 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 3 Mis on sotsiaalpedagoogika?.................................................................................. 4 Sotsiaalsed probleemid laste ja noorte asutustes..................................................6 Sotsiaalpedagoogi roll laste ja noorte asutustes..................................................10 Kokkuvõte............................................................................................................. 14 Kasutatud kirjandus........................................................................

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
14
pdf

SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA PRAKTIKA

SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA PRAKTIKA 1. Millised on erinevad võimalused mõiste sotsiaalpedagoogika tõlgendamiseks ja  miks on võimalik  seda tõlgendada mitmeti? Sotsiaalpedagoogika kohta ei ole üht, kõigile vastuvõetavat tõlgendust.  Sotsiaalpedagoogika ei seostu  ühegi  objektiga  sedavõrd  selgesti  kui  muud  pedagoogikaga  terminid,  nagu  koolipedagoogika  jne.  Sotsiaalpedagoogika  enesemääratlus  kujuneb  ja  areneb  diskusiooni  käigus.  Selle  erisugused  tõlgendused  on  seotud  erinevate  inimese­  ja  ühiskonna  käsitlustega,  moraaliteooriate  ja  teadusteoreetiliste  suundmuste  ja  mõttevooluga.  Sotsiaalpedagoogika  on  tihedas  seoses  ühiskonna  eluga  ehk  areneb  vastavalt  ühiskonnas  toimuvaga  aga  teda  ei  tohiks  käsitleda  reaktiivse  seisukohavõtuna  ühiskonnas  vaid  püüdena  toimuvat  muuta  ehk  parandada.    Kogu  pedagoogika  on 

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
12
docx

Sotsiaalpedagoogika - essee

põhjustavad suuremaid kulutusi tervishoiule, toimetuleku- ja hoolekandeasutustele ning ühiskonna turvalisusele tervikuna. Iga inimene tahab midagi väärt olla. Eneseusu kaotanud noorel on lihtsam ennast nähtavaks teha vastutustundetu käitumisega. Täiskasvanute ülesanne on õppida noori juhtima ja suunama viisil, mis väljendab lugupidamist ja sisendab noortesse eneseusku (Walton, 2001). Sotsiaalpedagoogika üldine mõiste on: Sotsiaalpedagoogika on kooli kasvatustööd täiendav kooliväline kultuurharidustöö; ka abivajajat arendav, kasvatav, taastav, hüvitav, õpetav, juhendav jms. tegevus, mis aitab inimesel sotsiaalselt rahuldaval tasemel ühiskonnas elada (Eesti Entsüklopeedia). Koolisotsiaaltöötajale on omistatud läbi aegade erinevaid rolle- õpetaja asendaja, psühhoterapeut, sotsiaalne planeerija ja sidepidaja kodu ja kooli vahel. Tegelikult sotsiaaltöötaja tööülesanded ongi seotud kõikide nende koolielu osadega

Sotsiaalteadused
thumbnail
49
docx

SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA SELLE PRAKTILISI VÄLJAKUTSEID EESTIS

võivad tekkida varasemate uurimisel, mis on ühtlasi negatiivsete kogemuste aluseks tõrjutuse ja /või hetkel toimuva ennetamiseks ja tagajärjena. vähendamiseks sobivate strateegiate väljatöötamisel Sotsiaalse laste ja noorte jaoks. Et tõrjutuse olemust, seda sotsiaalpedagoogika on soodustavaid ja takistavaid pedagoogika haru, mis tegureid on olnud TÜ otsib võimalusi ennetada ja pedagoogika osakonna leevendada sotsiaalset uurijate uurimisobjektiks tõrjutust, siis on kogu üle kümne aasta, ETF on uurimus uurimust toetanud kähe sotsiaalpedagoogilise projekti osas. Uurimuse " rõhuasetusega.

Sotsioloogia
thumbnail
3
docx

Sotsiaalpedagoogika eellugu

· Kehvemate toetamise katsed kesk- ja uusaja vahetuses. · Töö sai uue tähenduse kui seda seostati sotsiaalse enesetundega. · Töökasvatus kujunes sotsiaalprobleemide, sh vaesuse leevendajaks. · Vaesus polnud enam eelmise elu pattude karistus, vaid ajutine seisund. Esimest korda kasut sots.pedag. mõistet Saksamaal 1840-datel . J.L Vives (1492-1540) · Arendas orbude ja vaeste laste aitamiseks töökasvatuskeskse pedagoogilise programmi. · Sotsiaalpedagoogika eellugu kestis mitmeid sajandeid, ilma seda sõna kasutamata. · Oluline oli mõtteviisi kujunemine. F.Bacon (1561-1626) · Kuna tööstus arenes kiiremini Inglismaal, hakatigi esmalt seal protestima eluvõõra skolastika vastu ­ vaja oli uusi teadmisi. · Bacon rõhutas, et tarkuse allikas peab olema loodus ise, mitte selle kohta kirjutatud raamatud J.A. Comenius (1592-1670) · Tehhi kasvatusteadlane (=Komensky) pidas inimest sooduse osaks, kes allub selle

Sotsiaalpedagoogika teooria ja praktika
thumbnail
8
docx

Hämäläinen „Sissejuhatus sotsiaalpedagoogikasse“

J. Hämäläinen ,,Sissejuhatus sotsiaalpedagoogikasse" Milline on sotsiaalpedagoogika? pidevas arengus ei seostu konkreetselt objektiga tundlik ühiskonda mõjutavate voolude suhtes Püüe toimuvat aktiivselt mõjutada Tuleviku kujundamine, nii indiviidide, kollektiivi kui ühiskonna seisukohalt Kindel poliitiline kontekst Ühiskonnakriitiline iseloom Teooria määrab praktika Hädasolijate aitamine, tõrjutuse pidurdamine ja leevendamine, ühiskonda integreerumisele kaasaaitamine Inimeste mõjutamine kollektiivis ja kollektiivi kaudu

Sotsiaalpedagoogika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun