Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Sotsiaalpedagoogika (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on sotsiaalpedagoogika ?
 
Säutsu twitteris

Sotsiaalpedagoogika
Referaat
2014
Sisukord
Sissejuhatus 3
Mis on sotsiaalpedagoogika? 4
Sotsiaalsed probleemid laste ja noorte asutustes 6
Sotsiaalpedagoogi roll laste ja noorte asutustes 10
Kokkuvõte 14
Kasutatud kirjandus 15

Sissejuhatus

Referaat on koostatud Sissejuhatus sotsiaalpedagoogikasse aine raames eesmärgiga analüüsida sotsiaalpedagoogika teoreetilist ja praktilist olemust. Referaadis antakse ülevaade sotsiaalpedagoogika mõiste sisust ja valdkonnast mida see hõlmab. Lisaks kirjeldatakse ja analüüsitakse erinevaid sotsiaalseid probleeme, mis tuleb ette laste ja noorte asutuses. Lisaks koolis ette tulevatele probleemidele, kirjeldatakse ka lasteaias ning noorte- ja huvikeskustes ette tulevaid sotsiaalseid probleeme.
Referaat sisaldab autori arusaamasid rollidest mida täidab sotsiaalpedagoog laste ja noorte asutustes toetudes oma senisele töökogemusele ja kasutatud materjalile.
Referaadi autor omab 4-aastast töökogemust noorsootöötajana ja kirjeldab pedagoogilisi meetodeid , tuues näiteks erinevad juhtumid , mis on tulnud ette laste ja noortega noortekeskuses viibides.

Mis on sotsiaalpedagoogika?

Sotsiaalpedagoogika kohta ei ole üht, kõigile ühtviisi vastuvõetavat tõlgendust (Hämäläinen 2001,11). Üheks põhjuseks on see, et sotsiaalpedagoogikat ei saa seostada ühe kindla objektiga nagu näiteks muusikapedagoogika või eripedagoogika . Sotsiaalpedagoogika mõiste on väga lai ja seda ei saagi alati üheselt mõista, see hõmab väga suurt ja laia valdkonda ning sõtub konteksti, kus seda kasutatakse.
Sotsiaalpedagoogika mõiste areneb diskussiooni käigus, mida peetakse mõiste sisu ja sotsiaalpedagoogilise mõtte ja tegevuse lähtekohtade ja olemuse kohta. Mõiste sisu mõjutab ümbritsev keskkond, kus seda teadusharu rakendatakse. Samuti on mõiste väga palju seotud ühiskonnaga ja ajastuga. Sotsiaalpedagoogoika erinevad tõlgendused ei välista alati üksteist vaid pigem täiendavad ja laiendavad mõistet. (Hämäläinen 2001).
Sotsiaalpedagoogika koosneb kahest sõnast-sotsiaalne ja pedagoogika. Kui pedagoogika on üheselt mõistetav, teadus kasvatamisest, siis sõnal sotsiaalne on palju tähendusi. Näiteks ühiskondlik tähendus, kus räägitakse ühiskonna sotsiaalsetest probleemidest, kollektiivi ja inimest puudutav tähendus või solidaarne ehk hädasolijaid aitav tähendus. (Hämäläinen 2001).
Sotsiaalpedagoogika on teooria ja praktika. Selleks, et sotsiaalset probleemi lahendada, peame mõistma selle probleemi tekke põhjuseid. Me ei saa rakendada praktilisi võtteid kui me ei tea eellugu . Ka vastupidi, kui me teame tekke põhjuseid, siis on sotsiaalpedagoogikale väga iseloomulik leida probleemidele praktilisi lahendusi.
Sotsiaalpedagoogika eesmärgiks on sotsiaalsete probleemide tõkestamine ja leevendaminne (Hämäläinen 2001, 22). Probleemi lahendus algab seespoolt, mõjutades inimest pedagoogilisi vahendeid kasutades. Sotsiaalpedagooika on kasvatusõpe mille abil püütakse inimest integreerida ühiskonda, et ta seal iseseisvalt hakkama saaks ja järgiks ühiskonnas kehtivaid sotsiaalseid norme. Eesmärgiks ei ole anda hetkelist sotsiaalset abi vaid, et inimese parimad küljed tuleksid esile ning ta oleks võimeline ühiskonnas läbi lüüa. Siin kehtib vanasõna, ära anna näljasele kala, vaid õng .
Sotsiaalpedagoogika ei hõlma ainult probleemseid lapsi, see hõlmad igas vanuses ja erineva taustaga inimesi. Võib öelda, et sotsiaalpedagoogika on sotsiaalsete probleemide lahendamine pedagoogika põhimõtetega (Leino 1998).
Sotsiaalpedagoogiline tegevus on vanem kui mõiste ise. Ajalugu käsitlevates õpikutes märgitakse, et sotsiaalpedagoogiline mõte ja tegevus sündis juba antiikajal. (Hämäläinen 2001:35) Kuigi filosoofid arutasid poliitika, pedagoogika ja eetika teemadel , siis sotsiaalsete probleemide leevendamisega nad ei tegelenud . Hädasoliate probleemidega hakati tegelema alles kesk- ja uusaja piiril .

Sotsiaalsed probleemid laste ja noorte asutustes

Sageli on kool, lasteaed , huvi- ja noortekeskus kohaks, kus ilmnevad lapse sotsiaalsed probleemid. Põhjuseks on see, et nendes ausutustes kehtivad kindlad käitumisreeglid ja ühes koos on väga erineva taustaga ja käitumisharjumustega noori ja lapsi. Samuti on põhjuseks ka see, et koolis, lasteaias ja huvi- ning noortekeskuses töötavad spetsialistid , kes märkavad erinevaid probleeme lastega. Kodus on laps oma harjumuspärases keskkonnas ning paljud sotsiaalsed probleemid ei ilmnegi, neid märgatakse alles lasteaias või koolis, kus laps peab mahtuma ühiskonna raamidesse.
Laste ja noorte asutustes tekkinud sotsiaalsed probleemid mõjutavad õpilasi, õpetajaid, noorsootöötajaid ja lapsevanemaid. Koolis kulutab õpetaja sotsiaalsete probleemide lahendamisele väärtusliku aega õppetundides. Õpetaja peab vähese aja jooksul täitma õppekava ja samal ajal tegelema probleemidega. Õpetajal on palju rolle, ema, sotsiaaltöötaja, arst, sõber, politseinik ja palju muud. Lasteaias mõjutavad sotsiaalsed probleemid stabiilset ja lapsearengut soodustavat keskkonda. Kuna lapsed on väga mõjutatavad, reageerivad nad erinevatele probleemidele vahetult ja intensiivselt. Kui probleem mõjutab ühte last, reageerib sellele kogu rühm. Noorte- ja huvikeskuses on koolile ja lasteaiale sarnased sotsiaalsed probleemid, kuna
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Sotsiaalpedagoogika #1 Sotsiaalpedagoogika #2 Sotsiaalpedagoogika #3 Sotsiaalpedagoogika #4 Sotsiaalpedagoogika #5 Sotsiaalpedagoogika #6 Sotsiaalpedagoogika #7 Sotsiaalpedagoogika #8 Sotsiaalpedagoogika #9 Sotsiaalpedagoogika #10 Sotsiaalpedagoogika #11 Sotsiaalpedagoogika #12 Sotsiaalpedagoogika #13 Sotsiaalpedagoogika #14 Sotsiaalpedagoogika #15
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-03-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 70 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor elin11 Õppematerjali autor

Lisainfo

Sotsiaalpedagoogi töövaldkond laste ja noorteasutuses on väga lai. Sekkumist vajavad erinevad olukorrad, mis takistavad laste integreerumist ühiskonda. Lisaks lastele, kuuluvad töövaldkonda ka lapsi ümbritsevad täiskasvanud kuna nende mõju lastele on väga suur. Lisaks probleemide lahendamine sotsiaalpedagoogi töös, on oluline ka ennetav tegevus. Oluline on vältida olukorda, kus keskkond soodustab probleemide tekkimist. Lisaks sotsiaalpedagoogi profesionaalsetele oskustele, on olulisel kohal ka tema isikuomadused.

Märksõnad


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

29
docx
Sotsiaalpedagoogika
22
docx
SOTISAALPEDAGOOGIKA
3
docx
Sotsiaalpedagoogika eellugu
12
docx
Sotsiaalpedagoogika - essee
7
docx
Sotsiaalpedagoogika II osa loeng
14
pdf
SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA PRAKTIKA
18
docx
Sotsiaaloogia eksam
3
odt
Sotsioloogia KT





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun