Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"vestlused" - 258 õppematerjali

vestlused on dialoogi vormis ning õpetusi tuleb sageli lugeda ridade vahelt, mitte ei öelda otse välja.
thumbnail
4
txt

Meedia kontrolltöö 11.klass

Meedia kontrollt�� kordamisk�simused 1. Meediateksti lugemise viis p�him�tet * K�ik meediatekstid on konstrueeritud ( igal tekstil autor, iga tekst kannab autori maailmavaate- ja kogemuse m�jusid. ) * Teksti luues arvestatakse tekstiliigi reegleid (tekst luuakse traditsioonilistel alustel, j�rgitakse reegleid, et lugeja aru saaks. ) *Sama teksti m�istetakse erinevalt (iga�ks t�lgendab omamoodi.) *Tekstid sisaldavad v��rtusi ja vaatepunkte ( autoril omad arvamused, kellegi poolt kirj. kellel oma n�gemus ) *Tekstid on tervikuks korraldatud viisil, mis taotleb kasumit v�i v�imu (eesm�rk toodet m��a, v�imule p��seda jne. ) 2. Meedia rollid on �hiskonnas *teabe/info pakkumine *arvamuste/seisukohtade avaldamine *asutuste tegevuse m�jutamine *kujundada arusaamu, k�itumisviise *meelelahutuse pakkumine *teadmiste vahendamine *arvamuse kujundamine 3. S�navabadus - Iga�hel on �igus avaldada oma arvamusi, ideid, veendumusi ja muud informatsi...

Meedia → Meedia
30 allalaadimist
thumbnail
0
rtf

Uuring Gerotehnoloogia kasutamise kohta

2013 aasta uuring Uuriti vanema ealiste oskusi kasutada gerotehnoloogiat, kasutamine ja mittekasutamine. Tehti neli rühma aruteluks ja individuaalsed vestlused, 26. Tulemused analüüsiti NVivo tarkvara kasutades. Tulemus näitas, et Hongkongis suhtuvad vanemad inimesed tehnoloogia kasutusse üldiselt positiivselt, eelkõige mugavus. Negatiivne oli seotud tervist kahjustavate ohtudega ja sotsiaalsete probleemidega, sotsiaalne isolatsioon ja sõltuvus

Ühiskond → 12. klassi ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kunsti õpetuse tasemetöö

Kujutamis- ja vormiõpetus v erinevas eas inimeste kujutamine v inimese, looduse ja tehisvormide suhe v visandamine natuurist v varju tekkimine v langev vari Värvi- kompositsiooni- ja perspektiiviõpetus v koloriit v dünaamiline ja staatiline kompositsioon v pildi dominant v piiratud ja piiramata pinnad v õhuperspektiiv v pöörd- ja kandiliste kehade kujutamine ruumiliselt Disain ja kirjaõpetus v tööd joonlaua ja sirkliga (pinnalaotus pakendi või maketi jaoks) v kirjaoptika v fantaasiakiri v tarbegraafiline kiri (pakend, etikett) v keskkonna kujundamine sise- ja välisruumis (mänguväljak, jne.) Vestlused kunstist v rahvakunst v kunstimõisted (originaal, koopia, reproduktsioon, autoritiraaz, jne.) v ainetevahelised seosed Tehnikad ja materjalid v skulptuur; reljeef v maal; maalimine kattevärvide ja akvarell...

Kultuur-Kunst → Kunst
33 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mäng ja lapse areng eksami teemad.

Rakendab mängus loovalt oma kogemusi ja teadmisimänguoskus. Algatab mängu ja arendab mängu. 2. Mängu liigid ja juhendamine. MÄNGU LIIGID JA JUHENDAMINE. 1. LOOVMÄNG- teema sisu ja vahendid vabad. Sisuline motiveeritus algatus. 2. ROLLIMÄNGUD – Laps võtab kellegi rolli. Roll määrab kuidas tuleb tegutseda. Juhendamine: Kaudne – Kasvataja annab teadmisimänguoskus. Otsene : Kasvataja on juhtiv. Piisav kogemuste teadmiste ja muljete võimaldamine. Vaatlused, vestlused, esemeline mängukeskkond. 3. EHITUSMÄNG – ümbritseva elu kajastamine ehituses. Ehitus- ja rollimäng tihedas seoses. Juhendamine: Keskkonna loomine; ehitusmaterjalide valik; vestlus; tähelepanu juhtimine ümbritsevale. 4. LAVASTUSMÄNG – aluseks on žüzee ( muinasjutt); kindlad rollid kindlas järjekorras. Juhendamine: Loo valmimine, tutvustamine; mänguvahendite meisterdamine; dekoratsioonide meisterdamine; ettevalmistamise aeg; Õpetajate roll; loovus. 5

Pedagoogika → Mäng ja laps
61 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Filosoofia ajalugu

Algul püüdis Sokrates ennustaja väidet ümber lükata, Ta hakkas rääkima erinevate võimude inimestega, et ennustajale öelda, et ta eksis, kui siis sai aru, et jumalad ei eksi. Ta sai aru, et tema järgi seisneb inimlik tarkus selles, et ollakse teadlik oma teadmatuses. Sokrates “teab, et ta mitte midagi ei tea”, sellal kui ülejäänud ei tunneta oma teadmatust ja peavad endid targaks. 3. Milline oli Sokratese filosofeerimise meetod, millistest osadest tema vestlused koosnesid? Sokratese filosoofilised vestlused olid sihipärased, metoodilised. Kui räägitakse Sokratese meetodist, siis seda nimetatakse dialektiliseks. Igal dialektik on väike alapealkiri või märksõna: iroonia, maieutika, defineerimine ning induktsioon. Iroonia- Sokrates püüdis leida vasturääkivusi ja ebajärjekindlust vestluskaaslase arutluses, kuid varjas sellist püüdlust, mängides rumalat inimest.

Filosoofia → Filosoofia ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Eesti keele allkeeled

kirjalikus vormis · Kirjakeele norm OSKUSKEEL · Seotud erialade ja nende mõistestikega · Kujundatakse teadlikult · Lähtub kirjakeele normist · Tekstid ülesehituselt keskmisest keerukamad SUULINE KEEL · Vaba ja loomulik keelekuju · Keelemuutuste suhtes väga tundlik · Toimub kõige rohkem muutusi · Argikeelele on omane lühendamine MURDEKEEL · Argikeele piirkondlik avaldumisvorm on murdekeel · Eestis 8 murdeala KIRJALIKU VESTLUSE KEEL · Vestlused jututubades ja sotsiaalvõrgustikes · Kõnekeelsed jooned · Lauseehitus tavaliselt lühike ja konkreetne · Kasutusel lühendid · Emotsioonide väljendamine nt: ; :) ; xD NÄITED KIRJALIKU VESTLUSE KEELE LÜHENDITEST Suhteliselt ­ suht Põhimõtteliselt ­ pmst Kuule ­ kle Või ­ v Muide ­ btw (inglise keelest by the way) Vabandust ­ sorry AITÄH KUULAMAST!

Eesti keel → Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Emotsionaalne ja motivatsiooniline areng

Emotsionaalne ja motivatsiooniline areng. Selje, Sigrid, Helin, Enely, Riina ja Andra Kuidas areneb emotsioonide reguleerimine? Emotsioonide reguleerimine hõlmab endas tundereageeringu ohjamise protsesse, mis tagavad turvalise sotsiaalse funktsioneerimise (Rydell et al, 2003 kokkuvõtte põhjal). Näiteks, kui hästi tuleb laps toime oma vihatunde ohjamisega- kas ta purskab selle raevukalt ja agresiivselt välja, surub selle endasse ja ``keeb`` omaette või annab teada, et nüüd on ta vihane. Need kaks komponenti- emotsionaalsus ja emotsioonide reguleerimine- on Rothbarti (1989) lapse temperamendi kaks dimensiooni, mis võivad olla teineteisest sõltumatud. Emotsioonide reguleerimine hõlmab endas nii füsioloogilisi, kognitiivseid kui ka käitumuslikke tasemeid. Tunnete ohjamise tõhusust saab mõjutada laps ise, aga ka teised inimesed ning seda läbi erinevate strateegiate põhjal. Sageli peetakse iseenesest mõistetavaks, et mõistus kontrollib ...

Pedagoogika → Pedagoogika
3 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Lendas üle käopesa

protseduuridest, mida kasutatakse raskesti käsitlevate patsientide puhul. Seetõttu tundsin kohe ära, millega on tegu, kui arst mainis, et peategelasele tuleb operatsioon teha. Seega teadsin ka, et pealik osutas McMurphyle teene teda padjaga lämmatades, sest lobotoomia tagajärjel muutub indiviid ,,juurviljaks". Lavastus meeldis mulle äärmiselt. See oli täis mõtlemapanevaid stseene, nagu näiteks see, kuidas inimsuhted ja lihtsad vestlused võivad kujundada meie saatust. Näitlejad panid mind uskuma, et nende emotsioonid on tõelised ja öeldud laused loomulikud. Lõpus ei saanud ma päris täpselt aru, mida unenäopüüdja, kuhu sisse arst ronis, sümboliseeris. Ning ei mõista ka seda, kuidas McMurphy lämmatamine muutis pealiku niiöelda ,,suureks". Kuid kindlasti soovitan kõigil oma lähedastel seda vaatama minna, sest see oli tõeline elamus, mis pakub uusi vestlusteemasid ja paneb mõtlema asjade

Kirjandus → Kirjandus
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kuidas ma kallistan kliente

Selles töös sa pead olema kõigeks valmis ning kindlasti ei tohi võta kõike isiklikult. Ma ise töötan toote esitlejana ja tean kui raske see töö on ja näen igapäev erinevaid kliente, kelle käitumisi ei saa kunagi üksteisega võrrelda. Kuid selleks, et olla hea klienditeenindaja peaks alati rõhuma just esmamuljele, mida märkab klient esimesena. Seega tuleks naeratada ja hääletoon peaks olema sõbralik ja mõistev. Alati klient ära kuulata ja siis teha sellest vestlused järeldused ning anda omapoolsed lahendused. Kui on mingeid kaebusi, siis võta need alati teadmiseks ning ürita neid järgmine kord vältida. Kindlasti ei tohi jooksutada klienti, sest see ärritab teda kõige enam.

Majandus → Klienditeenindus
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Karl Ristikivi "Hingede öö" Peategelase iseloomustus.

selgelt tulenevad autori isiklikust identiteedikriisist või püüdest enesemääratluse otsinguile ning teose minategelase kaudu püüab ta selgitada eksistentsi vajalikkust/mõttetust ja eksleb teel hingerahuni. Antud peatükkides iseloomustab minategelast taas pealesuruv tõelisuse igav leigus, samuti läbib teksti ka tegelase teatav valiku-ja otsustusvabaduse puudumine, teisisõnu valdab üldine ettemääratus. Talle on ette nähtud kindlad kohtumised, vestlused, millest ta ei saa ega võtagi vajalikuks loobuda, mis omakorda võiks sümboliseerida tegelase soovi asetleidvatest sündmustest osa saada. Oluliseks aspektiks on kindlasti ka peategelase (seejuures tahan tähelepanu juhtida ka autori samastamisele peategelasega) läbielatavate sündmuste sidumine ja selle kaudu järelduste tegemine mineviku ja mälestusega seoses. Ka nendes peatükkides tuleb tal ette olukordi, mis panevad teda mälestustes heietama, näiteks seik, kus ta selgitab vaba tahte

Kirjandus → Kirjandus
639 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Minu arutlev lõik Mati Undi teosele ja muud säärast

Minu arutlev lõik Mati Undi teose “Hüvasti, kollane kass” miljööst ja muud säärast Mati Undi teose “Hüvasti, kollane kass” miljöö on vägagi koolilik, sest kogu tegevus koosneb iseseisva elu lävel seisva nooruki minajutustustest. Veel enne seda kui peategelane Aarne läheb Tartusse õppima, on autor kujutanud kõigile õpilastele tuttavat, aga samas väga kurba tunnet – suve viimased päevad. Raamat ilmutab lugejale ühikaelu, hängimist sõpradega ja pingelist armuelu. Konservatiivne vanatädi Ida teeb Aarnele pärast tegusat suve, vägagi imelikult, kiire ruumituuri. Aarnele ema eest olev Ida oli, kuidagi põlgavalt, puhtaks teinud ainult Riiuli ja otsinud mõned üksikud riidepuud. Ida ei jätnud märkamata Aarne suvega saavutatud pikkusekasvu, kirjeldas tema juukseid kui karmisid juukseid ning mainis vanade aegade mälestuseks:”Mäletad, Aarne, kuidas ma õpetasin sind öösel tuld vaatama? Jah… Ma usun, et sel aastal läheb meie elu pa...

Kirjandus → 10,klass
0 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tarbijate hinnatundlikkus

eristada igapäevastest klientidest, kuid kõik oleneb inimesest, kes on ettevõttesse saadetud. Kui muidu on Kaubamaja töötajatel tihti koolitused, siis üldiselt kontrollperioodil neid ei korraldata, et vältida segadusi. Kontrollostu läbiviiv isik annab hinnangu teenindusele võimalikult vähese aja möödudes ning lisab oma arvamusele teenindaja nime, et hiljem oleks kergem kokkuvõtete tegemisel tuvastada probleemsed töötajad ning nendega läbi viia vestlused kvaliteedi parandamiseks. Perioodi lõppedes korraldatakse sarnaselt algusele taaskord koosolek kõigile töötajatele ning hinnangud on sarnaselt koosolekutega igale osakonnale eraldi. Juhtkond seejärel toob välja murelikud töötajad, kuid seda anonüümselt. Lisatakse ka positiivne tagasiside ja hiljem viiakse läbi vestlused töötajatega. Kui kehva kvaliteeti on näidanud mõni konsultantidest, kes ametlikult töötab importijate

Majandus → Turunduse alused
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Pole aega

Alatihti kuuleme sõnu „mul pole aega,“ „ma olen hõivatud“ jne. Mida see siis ikkagi tähendab ning millest on inimeste ajapuudus tingitud? Mina leian, et inimesed ei ela hetkes. Ei mõisteta aega ega selle väärtust. Päevast päeva raisatakse väärtuslikke minuteid ja tunde, mida tegelikult enam kunagi tagasi ei saada. Tuues näiteks jällegi noorte interneti ja nutiseadmete sõltuvuse. Tihtilugu ei panda isegi tähele, kui palju aega röövib internet - messengeri vestlused, facebooki newsfeedi kerimine või instagrami piltide laikimine ning sobiva poosi leidmine snapchatis sõpradele selfie saatmiseks. On levinud ütlus „kes palju teeb, see palju jõuab,“ kuid vähe on neid, kes oskavad aega hästi planeerida. Tõenäoliselt ongi aja planeerimisoskuse puudumine peamine põhjus, miks inimesed leiavad ja väidavad, et aega ei ole. Olen tihti mõelnud, kuidas on võimalik, et

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Johann Wolfgang von Goethe

Johann Wolfgang von Goethe Johann Wolfgang von Goethe (28. august 1749 Frankfurt Maini ääres ­ 22. märts 1832 Weimar) oli saksa kirjanik ja loodusteadlane. Johann Wolfgang von Goethe sündis õigusteaduse doktori pojana ja sai kodus mitmekülgse hariduse. Aastatel 1765­1768 õppis Leipzigi ülikoolis ja 1770­1771 Strasbourgi ülikoolis õigusteadust. Vahepealse aja (umbes poolteist aastat) viibis ta Frankfurdis, paranes teda tabanud haigusest. Pärast õpingute lõpetamist hakkas tööle Frankfurdis advokaadina.Õppides Strasbourgis, tutvus ta Johann Gottfried Herderiga, liitus tormi ja tungi nimelise liikumisega ja sai peagi selle juhiks.Aastal 1775 kutsus Saksi-Weimari hertsog Karl August Goethe Weimari õukonda, kus ta teenis kõrgetel ametipostidel elu lõpuni.Aastal 1782 tõsteti Goethe aadliseisusesse.Aastatel 1786­1788 reisis Itaalias.Aastal 1794 tutvus Goethe Friedrich Schilleriga, kes asus elama Weimarisse. Weimari...

Kirjandus → Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Dekameroni analüüs

Nüüdisajal jälgitakse vähem, kes on koos kellega ja seetõttu jäävad ära ka sellised vembud. Hinnati inimese tarkust ja sõnakasutusoskust. Üks novell keskendus vaid ühe daami targale lausele ning kõik mis selle ümber jäi, algusest lõpuni, oli ettevalmistus selleks fraasiks. Praegusajal ei ole see nii tähtis, lihtinimesed räägivad vabalt, sõnadele palju tähelepanu pööramata, kuid osav keelekasutus muudab vestlused muidugi meeldivamaks. Raamatus trotsiti kangekaelsust. Teoses toodi väga sobiv näide, kuidas isekuse ja jonni tõttu võib halvasti minna. Ühes novellis ei kuulanud ilus, kuid isepäine daam oma abikaasa hoiatust metsas varitsevast hundist. Ta läks sinna ikkagi, arvates, et mees ei taha salajastel põhjustel padrikusse kaaslasi sellel hetkel. Lõpuks jäi naisele armiline kael ning nägu ja ta kahetses enda trotslikust

Kirjandus → Kirjandus
100 allalaadimist
thumbnail
2
doc

HEV Erivajadusega laste toetamine koolis

vajalike erispetsialistide poolt. Määratakse abi vajadus ja rakendatakse tugiteenus. ( individuaalne õppekava, õpabirühm või õpiabi logopeedilise probleemide korral) Kahe esimese septembri nädala jooksul vestleb kooli logopeed 1. klassi õpilastega ning vastavalt vajadusele ja varase märkamise eesmärgil avatakse grupid logopeedilist abi vajavatele õpilastele. Psühholoogiliste js sotsiaalpedagoogiliste probleemide ilmnemisel toimuvad vestlused vastavate spetsialistidega ja lapsevanemate nõustamine. Kompleksete probleemide olemasolu korral kutsutakse kokku ümarlaud ja kaasatakse ka spetsialiste väljaspoolt haridusasutust ja lapsevanemaid. Sageli kaasatakse lastekaitsespetsialiste. III tasand Kui koolisiseste meetmete rakendamine pole tulemuslik, suunatakse abivajav õpilane väljaspoole haridusasutust. Nõustamiskomisjoni soovitusel ja koostöös kohaliku omavalitsusega luuakse

Pedagoogika → Pedagoogika
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Jaan Kaplinski "Silma" kokkuvõte

Pärast I kadumist läheb lugu edasi saadetud teksti kujul peategelasele, kus lastakse aimata, et I on elus. ,,Silm" on filosoofiline ja religioosne dialoog. ,,Silma" loo käigus positsioonid vahetuvad: esimeses poole juhib dialoogi I. ,kes tajub kõikenägeva Silma pilku. Teises osas saab juhtivaks pooleks sügavamas mõttes vaimseks teejuhiks hiinlasest munk. Raamatus toimuvad intensiivsed dialoogid ,,mina" ja I vahel. Kui I kaob, siis dialoogi on vähem ja välist kirjeldust rohkem, aga vestlused KGB-s säilitavad endiselt dialoogilist sidet. Teose teises pooles kohtus peategelane hiinlasega. Meid on loonud meie vanemad, meie vanemad on loodud nende vanemate poolt. Seda arvesse võttes peaks ju ka Jumal olema loodud kellegi poolt. ( näide lk 80) Seda hakkavadki uurima peategelane ja hiinlasest munk. Filosoofilised arutlused usu teemadel jõuavad haripunkti, kui peategelane tahab teada saada, kas Jumala kohta saab öelda ,,kuri" või ,,hea"

Kirjandus → Kirjandus
29 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Liikumisõpetuse esimese kontrolltöö konspekt

3) tehiskeskkond: ehitised, kodutehnika, turvavarustus, virtuaalkeskkond. (2) Valdkonna Matemaatika sisu: 1) hulgad, loendamine ja arvud, arvutamine; 2) suurused ja mõõtmine; 3) geomeetrilised kujundid. Valdkonna Kunst sisu: 1) kujutamine ja väljendamine: mõtete, tunnete edasiandmine nähtaval kujul; 2) kujundamine: objektile esteetilise lisaväärtuse andmine; 3) tehnilised oskused: voolimine, joonistamine, maalimine, meisterdamine; 4) kunstiteoste vaatlemine, vestlused kunstiteostest, kunstist. Valdkonna Muusika sisu: 1) laulmine; 2) muusika kuulamine; 3) muusikalis-rütmiline liikumine; 4) pillimäng. Integratsioon pedagoogikas on erinevates õppeainetes omandatud teadmiste ühendamine ja seoste leidmine (eesmärgid: mõista, suhestada õpitut, saada teisi võimalusi mõtete struktureerimiseks). Väline integratsioon - õpetajate teadlik katse seostada valdkondi omavahel ja õppekava üldiste printsiipidega, et saavutada õppekava ja õppe terviklikkust.

Sport → Integreeritud liikumisõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kreeka kultuur

suur ja alluvad teevad seda, mida kästakse. Juhatus on palju kõrgemal ning tähtsam töölistest. Alluvaid on palju ning ülemusi vähe. Kreeka kuulub multi-aktiivsete kultuuride hulka. Kreeklased on puudutuslembesed, vestluse ajal nad puudutavad vestluskaaslast ning väljendavad ennast tihti ka kehakeele abil. Nende jaoks on oluline ka silmside olemasolek. Nad näitavad enda emotsioone väga välja ja ei jää kunagi vestluste juures ükskõiksete nägudega. Vestlused on paljusõnalised ja nad räägivad palju, tihti sekkuvad ka teiste vestlustesse vahele. Sageli räägivad mitu inimest korraga, kes üritavad teineteisest lihtsalt üle karjuda, et ennast kuuldavaks teha. Vestlusstiil on neil väga kaudne, nad lähenevad jutule kaudselt, mitte ei ole otsekohesed. Ka vaidlemine on neile väga omane. Pered on Kreekas üldiselt suured ning nad on ühtekuuluvad. Suhted on perekonnas väga

Pedagoogika → Multikultuurne kasvukeskkond
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Psühhiaater ja psühholoog

Psühholoog saab kasutada oma teadmised, mis oli omandanud õppimise ajal, et tegeleda psühhodiagnostikaga, psühhokorrigeerimisega, kutseuunitlusega, psühholoogilise konsulteerimisega, teadustegevusega ning ka õppimise ja töötamise protsessi negatiivsetega tagajärjedega. Psühholoogil on olemas neli suunda: -Kliilinepsühholoog -Lapsepsühholoog -Koolipsühholoog -Kohtupsühholoog Psühhoterapeut ­ arst, kes tegeleb ,,psühhilise mõjutamise" ravimis meetodiga nagu vestlused, selgitused, sisekonfliktide identifitseerimine ja patsiendi psühholoogilise probleeme lahenduse leidmine. · 2. Ühelt poolt inimest mõjutab geneetiline päritolu. Nt. On olemas palju inimesi, kes on juba sündinud psühhiliste probleemidega, mis tuleb ema või isa geenidest. Teiselt poolt rohkem mõjutab inimest keskkond. -Keskkond võib mõjutada inimesele ka psühhilisest küljest. Nt. uimaste sõltuvad inimestele ühel

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Dead men tell no tales

faktidel. Võibolla tema mõtted peavad olema just sellised, et need meeldiksid ühiskonnale? Et need meeldiksid nendele, kes annetusi jagab? Kokkuvõtteks võin öelda, et saade oli tõesti hästi kokkupandud. Esiteks oli huvitav. Kuigi teema on juba kaks aastat vana ning enamus inimesi ei mäletagi seda juhtumit, siis ikkagist oli huvitav seda kuulata. Huvitav oli isegi nendele, kes esimest korda said teada sellisest sündmusest. Teiseks olid välja toodud tõelised faktid, intervjuud ja vestlused. Ning seda kõike mitte võõrastelt inimestelt, vaid Ibragimi lähedastelt. Viimase tüdruksõpra võib uskuda. Ning kolmandaks lisan, et parem oleks ikka kirjutada teksti niimoodi, et lugeja saaks iseostustada, mis siis ikka juhtus. Kuna antud saates tundus, et lugejat suunatakse ikka selle suunas, et FBI tegi väga valesti enda tööd.

Meedia → Meediateooriad
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Anton Tšehhovi näidendite kokkuvõtted+sõnum

ühiskonna sümbol. Inimeste kohanemine muutustega. ,,KAJAKAS" Kunstist ja kunstiinimestest. Puhkavad Elu on keeruline Treplev, Nina, intelligentsed vaidlused ja filosoofilised selleks, et saada Zaretsnaja, vestlused, kroketimäng, õngitsemine jne. heaks kunstnikuks Arkadina, Tegelaste keerulised ja pingelised suhted. peab kannatama. Trigorin, Sorin Arkadina armastab lava kui kuulsuse võimalust. Treplev otsib kunstis uusi vorme, pole tunnustust pälvinud. Trigorini päralt on küll lugejate tunnustus, aga teda ei rõõmusta loomine.Ainult Ninale on kunst ülev, kuid kaasas on ka kannatuste rada

Kirjandus → Kirjandus
100 allalaadimist
thumbnail
2
docx

RaudSaller

Kogu kontserdi üldeesmärk oli Mihkel ja Hendrik panna koos laulma laule, mida kuulates mehed üles kasvasid. Repertuaaris olid aegumatud lood, mis on mõlemale mehele väga tähtsad. Mõned palad olid neil koos kirjutatud ja üheskoos nooruses esitatud, samuti sooviti lihtsalt meenutada natuke vanu aegu. Mõlemad mehed tõdesid ka, et see kontsert on neile tõesti väga tähtis. Esitati põhiliselt rockmuusikat. Kontserdi tegi väga eriliseks just need vestlused ja meenutused palade vahel, mida tavalisel kontserdil ei kohta ning muidugi ka see, et mängiti väga häid laule. Mulle jäi kõige rohkem meelde lugu nimega ,,Lähme sõidame". Mulle endale tuleb selle looga meelde lasteaias veedetud ajad. Kui mängutoas raadio käis ning juhtus tulema see

Muusika → Muusika
24 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Artur Alliksaar

Aeg, mis on tekkinud, enam ei haju, kui seda jäävust ka meeled ei taju. ("Aeg", luulekogust "Päikesepillaja")1960 aastatel, peale vanglaaastaid, elas ja tegutses Artur Alliksaar Tartus. Tema loomingus leiame ka palju, vägagi palju filosoofilist mõtteväljenduslaadi. Siin olid poeedile inspiratsiooni allikaks pikad ja huvitavad vestlused filosoof - füüsiku Madis Kõivuga. Neis vestlustes sai eemalduda reaalsusest, olla teises ajastus just niikaua, kui seda vaid ise sooviti ning võis rääkida omavahel kõigest ja kartuseta. Poeedi taustaks luuleloomingus oli Surm. "Eesriiet ei tõsteta kaks korda. Kui surm hakkab mõtlema, siis on see mõtete surm." Tema looming on kõlarikas, sõnaleidlik, sageli metafoorne, kujutlusseoste kaudu hargnevate ja

Kirjandus → Eesti kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Charoni päev

Seega on mul valida kas uputada end siinsamas või töötada edasi. Siiski kui loobuda kõigest nüüd vib saada mulle osaks Prometheuse karistuse sarnane saatus. Siiski tema tule toomise patt on palju suurem. Mina ju ei varastaks midagi. Siiski nad saaksid mu aheldada paadi külge ja jätta mu igaveseks uppuma. Sunniks ujudes vedama paati. Samuti ei saaks ma häbi teha oma vanematele, Erebusele ja Nyxile. Vähemalt praegu on mul soe ja ma näen keda vean. Mõnikord arenevad ka meeldivad vestlused. Siiski iga teekonna lõpus hinged lahkuvad ja ma pean üksinda tagasi sõitma. Saaks keegi minu juurde jääda, kuid ei. Ja tulevadki järgmised... Mis huvitavaid isikuid... Alati on tore teada kuidas nad surnud on. Hea on hiljem irvitada omaette, mu ainus ajaviide. Oi, mis huvitav tegelane seal on... kas tundub ta kuidagi tuttavlik ehk? Ahjaa, see on ju Herakles, olen kuulnud temast klatsi. Kuid mida ta siit otsib? Kas tema, nolk, soovib et ma teda üle Styxi jõe viiks. Unustagu ära

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Laps ja tema arengukeskkond. Uuringu kirjalik analüüs.

Korrektne ja turvaline õueala (aed), loodusrada Kehtna parki, projekt IF turvafondi (lamavad politseinikud), mänguväljak turvaliseks, videovalve, liivavahetus liivakastides Jalgratta- ja liiklusraja planeerimine ning märgistamine. Psühho-sotsiaalse keskkonna parandamine personali hulgas Parandatud töötajate töötingimusi, suunatud koolitusele, ühised ettevõtmised töötajatele. Sisekliima osas meeskonnas ­ arenguvestlused, vestlused vajadusel, töötajate ümberpaigutamise vajaduse ilmnemine. Personali meeskonnatöö koolitus Töötajate ühisürituste planeerimine, ,,Heade tegude tahvel" ­ võimalus kirja panna kiidusõnu oma kolleegidele. Psühho-sotsiaalne keskkond on paranenud, kuna personalile oli plaanitud ja ellu viidud huvipakkuvad üritused nii lasteaias kui väljasõitudel. Psühho-sotsiaalse keskkonna parandamine laste hulgas

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
12 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Maupassant „Ehe“

3. Miks Mathilde kannatas ja millest unistas? Ta kannatas, kuna tundis, et on sündinud peene elu ja luksuse jaoks, kuid sellist elu ta ei elanud. „Ta kannatas oma elukorteri vaesuse, seinte armetuse, sisustuse viletsuse ja mööbliriide inetuse pärast.“ Ta unistas luksuslikust majapidamisest, teenritest, uhketest ruumidest, peenetest roogadest, lauahõbedast, koketsetest salongidest, kus toimuks pärastlõunased vestlused sõpradega, tuntud ja otsitud inimestega. 4. Millise ohvri toob härra Loisel oma naise heaks? Ta annab talle oma püssi jaoks kogutud 400 franki, et ta saaks endale peo tarvis tualett osta. 5. Kuidas otsustasid abikaasad lahendada briljantkee kadumise loo? Abikaasa otsustas otsida samasuguse kee ja osta see kaduma läinud kee asenduseks ning tagastada omanikule. Selleks, et kee osta pani ta lauale kogu oma päranduse ja võttis ka võlgu. 6

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Etiketi lõputöö

Kirjelda oma sõnadega mis on etikett? Käitumisreeglistik Nimeta kolm tervitamise viisi. 1. sõnaline 2. sõnatu 3. füüsiline Töösituatsioonis: Mees alluv ja nais ülemus, kes teretab keda esimesena ja kes annab käe esimesena? Mees tervitab esimesena ja annab käe ka esimesena. Milliseid peakatteid ei võta mehed peast tervitamisel? 1.sõjaväevormi müts 2.usklike peakate Millisel juhul võtavad naised tervitamisel ära peakatte? Täida lünk: Äripartnerid on ...................................................võrdsed. Nimeta kaks visiitkaardi liiki. 1.ametikaart 2. lihtkaart Visiitkaardi rahvusvaheliselt kõige enam levinud mõõtmed? 9x5 Kuhu kirjutatakse visiitkaardil aadress? Parem alumine nurk Helistamine. Millega algavad kõik telefonikõned? 1. tervitasisega 2.enese tutvustamisega Millal võib ühepoolselt kõne lõpetada? Hea sõber, tuttav Ametikohtumised saab jagada nelja rühma nimeta kaks. 1.vestlused 2.nõupid...

Filosoofia → Etikett
105 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ja päike tõuseb

pidevalt kellelegi võlgu. Millest elab jumaldatud tütarlaps, leedi Ashley, teab ainult jumal taevas. Billil on vähemalt ilmunud raamat, mis ,,...oli talle hea hulga raha toonud ja tõotas tuua veelgi enam". Jake tundub olevat ainuke enam-vähem normaalne inimene ja Robert Cohn on ontlik, aga teiste silmis igavene tujurikkuja. Samas on ta ainuke, kes on võimeline sügavaks tundeks, mis toob endaga kaasa pilked ja mittemõistmise. Üldse on tegelastevahelised suhted natuke imelikud. Nende vestlused on pingutatud ja pealiskaudsed ­ nii võivad suhelda ka omavahel rongis kõrvuti istuma sattunud päris võõrad inimesed. Nad on viisakad...ja väga ükskõiksed ja väga-väga muutliku meelega. Küll on keegi sõber, samas vihatakse teda. Küll käitus nagu jobu, aga muidu on täitsa tore poiss. Küll joob nagu voorimees ja magab kõigiga peale oma tulevase abikaasa, aga kõik jumaldavad teda ikkagi. Armuke, kes ei saa aru, et oli vaid seiklus, kihlatu,

Kirjandus → Kirjandus
47 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Missuguste printsiipide alusel moodustatakse rühmi ja meeskondi?

Suhtumine katsetav Liidrit vastutavaks võimuvõitlus Liidri tegevust toetav Liidri tegevust toetav, liidrisse pidav erimeelsused tuuakse välja Rühma ignoreerivad Teadvustatud, aga Kasutatakse relvana Arutelu vaheldub kriitikast Hinnangulised vestlused tegevuse mitte kogetu. Rühma ülima nõustumiseni aitavad kaasa töö hindamine ja tegevust sooritamisele, kes tahes võib analüüs arvustatakse kasutada hindamist osarühmades

Psühholoogia → Grupiprotsessid
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Juhtumi analüüs

lõpetada. Lugemine on raskendatud, sest peale viit minutit lugemist läheb mõte uitama ja juba ei mäletagi, mis varem kirjutatud oli. Kodused tööd võtavad jube kaua aega ja seetõttu ei saagi kõik tehtud, rääkimata selgeks saamisest. Sotsiaalseid tegureid leian mitu. Esiteks õppis Rego klassis kolmkümmend last ning õpetaja ei märganud esimene languseaasta lapse probleemi. Kolmandas klassis läks olukord halvemaks. Toimusid vestlused vanematega ja püüti otsida põhjust. Vastus leiti kiiresti. Vanematel oli käsil lahutus ja Rego pidi harjuma ka ema uue kallimaga.. Arvatigi, et kodune pingeline olukord on poisile halvasti mõjunud. Käidi nõustaja juures ning õpiedukus oleks pidanud justkui paranema, aga mahajäämus süvenes veelgi. Keskendumisraksust neljandas klassis süvendas ka väikse venna sünd. Temagi sündis enneaegselt ning oma imikueas nuttis palju. Kasvades, hakkas ta üha

Psühholoogia → Tervise biopsühhosotsiaalsed...
159 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Uurimustöö meetodid

UURIMUSTÖÖ MEETODID AP2 Heidi Jakobson Rakvere Kolledz Etnograafiline meetod Tuleb sõnadest etnos-rahvas ja graphia-kirjeldama. Olulisimad andmekogumismeetodid on osalusvaatlused, vestlused ja etnograafilised intervjuud. Uurija osaleb kas avalikult või varjatult inimeste igapäevases elus pika perioodi vältel ning kogub kõikvõimalikku kättesaadavat materjali uuritava teema käsitlemiseks, mis analüüsimiseks on tavaliselt muundatud tekstiks (vaatluspäevik, intervjuude transkriptsioonid, muu teemakohane kirjalik materjal) ning interpreteerib ja analüüsib seda kõike seotult. Seega on tegu

Kirjandus → Kirjandus
51 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Jevgeni Onegini lugemispäevik

Tegevus toimub 19 sajandil alguses toimusb tegevus Leningradis, seejärel maal, Onegini surnud onu mõisas. Hiljem kolis Onegin Peterburgi. Peategelaseks on Jevgeni Onegin. Onegin on noor, nõtke, moodsa soenguga, elegantne aadel kallis ülikonnas. Ta armastab pidutsemist, väljas söömist ning balle, ilusaid naisi, kelle huulile suutis ta alati naerutuse võluda. Ning selle kõige juurde kuuluvad arukad vestlused, mille tarvis on tal teadmisi igast vallast. Kuna ta rääkis soravalt prantsuse keelt ja oli saanud hea hariduse, siis peeti temast seltskonnas väga lugu.Kuigi Onegin on vabade elukommetega naistemees. Ma arvan, et Onegin oleks pidanud sügavale enda sisse vaatama ja mõtlema, et kas ta tõesti ei tunne mitte mingeid tundeid Tatjana vastu, enne kui talle ära ütles. Kindlasti ei olnud õige lahendus see, et ta tappis oma hea sõbra Vladimir Lenski

Kirjandus → Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

David Hume elu ja isik

· Kaks korda taotles ta filosoofia professori kohta, kuid mõlemal korral ebaõnnestunult · nii sai temast kindral Sinclairi erasekretär · 1752-57 tegutses Edinburghi advokaatide raamatukogu hoidjana ja 1763 läks Briti saadiku erasekretärina Pariisi, kus oli tihedas kontaktis kirjanduslik-filosoofiliste ringkondadega · 1767 pöördub Inglismaale tagasi ja temast saab napilt aastaks välisministri abi Londonis · Pärast seda tõmbub Sotimaale ning pühendub teose ,, Vestlused loomulikust religioonist" kirjutamisele · Sureb 25.august 1776.a. Edinburghis. · Elatas ennast, olles mitmete tähtsate meeste sekretär ja raamatukoguhoidja. · Hume oli kivikõva radikaal · Hume järelduste tegemise stiil on niivõrd järsk ja radikaalne, et on pannud paljud kriitikud kahtlema, kas autor on seda kõike ikka tõsiselt mõelnud Hume'i filosoofiast üldiselt ja skeptiline empirismi alused · Filosoofiliseks lähenemiseks oli empirism-kogemused

Filosoofia → Filosoofia
19 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Eutanaasia-seadus

nõudeid: (1) patsienti tema tervislikust seisundist ja ellujäämisvõimalustest, konsulteerima patsienti eutanaasia või enesetapule kaasaaitamise soovi kohta ja looma koos temaga veel mõeldavaid ravivõimalusi, mida pakuvad ajutist kergendust pakkuvad vahendid ja nende tagajärjed. On vaja jõuda veendumusele, et patsiendi soov on vabatahtlik ja et patsiendi arvates pole tema olukorras ühtki muud vastuvõetavat lahendust. Vestlused säilitatakse tervisetoimikus, nii et see dokument on andmete tõendiks; (2) veenduma, et patsiendi füüsiline kannatus on püsiv ja tema soov on korduv. Selle jaoks viib ta läbi patsiendiga mitmeid vestlusi, seda mõistlike vahedega patsiendi olukorra muutumise seisukohast. (3) pidama nõu teise arstiga haiguse raskest ja ravimatust iseloomust, täpsustades konsultatsiooni põhjusi. Nõustav arst tutvub tervisetoimikuga, vaatab patsiendi läbi ja

Õigus → Õigus
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Minu suhtlemisanalüüs

Tekivad küsimused: kust nad seda õpivad? Kas nad ka tähendusi teavad?. Ise üritan ropendamist vältida ja ehk just sellepärast, et äkki olen mina neile eeskujuks olnud. Nagu eelnevalt sai mainitud, suhtlen omavanustega vabalt. Nad saavad aru tänapäeva slängist ja zestidest. Vanemad inimesd võivad tihtipeale paluda tõlget või lause kordamist, mis on igati loomulik. Minu Achilleuse kand- inimestega pikad vestlused või arutlused. Muutun närviliseks, sest püüan alati oma joont ajada, et kõik oluline saaks ruttu räägitud. Paljudele meeldib endast rääkida ja selle tagasi hoidmine on keeruline. Suheldes partneriga, püüan end rohkem suunata kuulaja rolli, sest tunnen end seal mugavamalt. Jälgides oma kaaslast- tema miimikat, käte ja keha liigutusi, poose, jõuab informatsioon värvikamalt ning elavamalt minuni. Sellest saab välja lugeda ka inimese iseloomu, temperamendi tüüpi.

Psühholoogia → Suhtlemisõpetus
173 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Tervikliku infohalduse korraldamine

kõige tähtsamad (kategooria A) juhataja otsused, lepingud. olulised (kategooria B) koosolekud, e-kirjad, telefonivestlused, tagasiside, sotsiaalmeedia. väheolulised (kategooria C) Millistest allikatest saab (Sinu) organisatsioon infot? Kas kogu info säilitatakse? E-kirjad, telefonivestlused, hotelliweebi ja bookingu lehed, koduleheküljele tulev tagasiside jne. Too välja võimalikud kanalid info edastamiseks ja millise info edastamiseks seda kanalit kasutatakse. Silmast silma vestlused, koosolekud- tähtis informatsioon, mis peab kindlasti edastatud saama ja mida on vaja, et kõik ka üheselt mõistaksid, vajadusel selgitada. Telefonivestlus- kiire asjaajamine kliendiga, jooksvate tööülesannete andmine, täpsustamine. Facebooki grupp- üks tähtsamaid info vahetuse kanaleid töötajate vahel. E-post- palgalehtede edastamine, administraatorid suhtlevad klientidega, päringud, pakkumised jms.

Infoteadus → Infosüsteemid ja nende...
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Dekabristid ja Puškini elu

isevalitsusvastane relvastatud väljaastumine. Aleksander Puskin 1799-1837 Isaks oli Sergei Puskin ja emaks Nadezda Hannibal. Esiisaks oli Abram Hannibal, kes oli Peeter 1. kammerteener ja sekretär. P pandi Tsarskoje Solo lütseumi. Lütseumi lõpetamise ajaks oli P'l ilmunud 30 luuletust ning tema nimi juba tuntud. Seal tutvus ta ka hilisemate sõprade ja dekabristidega. Sõjaliste aegade ajal tutvus ta harituma mehega ­ Pjotr Tsaadajeviga, vestlused temaga avaldasid P'le suurt mõju(poliitika). Tsaadev õpetas P'd valmistuma suure tuleviku vastu. P pagendati Lõuna-Venemaale(vabameelsed vaated). Pagendusaastad kuj romantismi õitseajaks P loomingus. Puskin Lõuna-Venemaal Tema elus oli rändamiste ajajärk, kuni ta jõudis Mihhailovskojesse. Tol ajal oli tema elutunnetus romantiline. Teostesse olid keskendatud vangi, põgeniku, pagendatu kujundid.

Kirjandus → Kirjandus
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Learning Foreign Language through an Interactive Multimedia Program

võõrkeelena õppivate õpilaste õppeprotsessi ja tulemusi. Samuti leiti tulemustes, et mida kõrgem on õpilase sisemine motivatsioon, seda paremaid tulemusi saavutatakse õppimisel. Peamine on aga, et nende kahe teguri koostoimimisel oli kõige suurem positiivne mõju õppetulemustele, seega peaksid õpetajad valima erinevaid õpetamisstiile ning meetodeid keeli õppides, selleks, et õpilastel ei kaoks huvi õpitava vastu. Tehnoloogilised programmid ning elulised vestlused suurendavad õpimotivatsiooni ning tahet õpitavaga tegeleda, kuid seda ainult siis, kui õpetaja suudab need õpilaste jaoks atraktiivseks muuta.

Keeled → Inglise keel
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Virtuaalmaailma võlu ja valu

Muidugi on Internetis tore suhelda ja kirjutada. Tuleb tunnistada, just virtuaalmaailma olemasolu aitab leida mõttekaaslasi, kellega on tore jagada oma vaimustust ja infot paljude erinevate teemade kohta. Lobisetakse tundide viisi, kuid kes ikka viitsiks kiire suhtluse juures pikalt ja korrektselt kõik välja kirjutada. Tavaliselt on ikka sellised laused: ,,Jou, tegelt lähex chillix äkki veits õues... viitsid w?". Taolised vestlused mõjuvad päris korralikult tänapäeva noorte suhtluskeelele. Ja tuleb tunnistada, et niiviisi rääkides puudub neil ju täielikult austus eesti keele vastu. Koolis kirjandite kirjutamisel tehakse järjest rohkem vigu ja tekib hirm, et meie tulevane keel ongi just selline. Iga aastaga muutub meie emakeel aina slängilikumaks ja noor ei mõista enam, milline on korrektne eesti keel ja milline släng, sest ta elab oma vaba aja just virtuaalmaailmas.

Kirjandus → Kirjandus
205 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kathryn Stockett- Koduabiline

Aibileen, Elizabethi koduabiline, ütles mitmeid kordi ei, aga lõpuks siiski otsustas anda oma panuse raamatu loomisesse. Ega Minny'gagi lihtsamalt ei läinud, aga lõpuks oli temagi nõus. Teiste teenijatega läks veel raskemalt, kuna ei tahetud oma töökohta selle nimel kaotada. Mitmeid kordi öeldi ära. Kui aga üks mustanahaline Robert tapeti, otsustasid 11 teenijat, et nad on nõus raamatu loomises kaasa lööma. Kõik vestlused toimusid pimedal ajal Aibileeni kodus, lootuses ka, et keegi ei näe miss Skeeteri saabumist Aibileeni juurde. Vahepeal oli aga Skeeter Hilly's kahtlust äratanud mustanahaliste teemaga seoses. Nimelt leidis Hilly miss Skeeteri kotist Mississippi valgete ja mustade vahelise seaduse ning mustade ajalugu käsitleva raamatu. Eriti suured probleemid tekkisid, kui miss Skeeter kirjutas bridziklubi uudislehes värviliste levitavatest haigustest ja probleemidest, mille Hilly käskis panna, ning

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Klienditeenindamises on väga suur osa kliendiga suhtlemisel

kogemused, mis muudavad kogu päeva paremaks. Ma ise töötan ka klienditeenindajana ja tean kui raske see töö on ja näen igapäev erinevaid kliente, kelle käitumisi ei saa kunagi üksteisega võrrelda. Kuid selleks, et olla hea klienditeenindaja peaks alati rõhuma just esmamuljele, mida märkab klient esimesena. Seega tuleks naeratada ja hääletoon peaks olema sõbralik ja mõistev. Alati klient ära kuulata ja siis teha sellest vestlused järeldused ning anda omapoolsed lahendused. Kui on mingeid kaebusi, siis võta need alati teadmiseks ning ürita neid järgmine kord vältida. Kindlasti ei tohi jooksutada klienti, sest see ärritab teda kõige enam. Arvatavasti on neid võimalusi veelgi kuid need on peamised. Samas kui klient ikka ei taha aru saada ja jääb endale kindlaks, siis ei ole siin eriti midagi teha, kui ta ära kuulata ja leida mingi talle sobiv lahendus. Hoolimata

Majandus → Klienditeenindus
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Nimetu

Hiljem, kui olid leebemad karistused, siis jäid ka paljud tuntud eestlased oma tegevusega Nõukogude Liidule ette. Peamiseks karistuseks oli neile vangi mõistmine või Nõukogude Liidust välja saatmine. Näitena võib tuua Lagle Pareki, kes oli dissidentliku liikumise liige. Levinud oli ka karistuseks inimese töölt kõrvaldamine. 40 kirja koostajatel oli tol ajal palju õnne, arvestades, seda, et Eesti NSV valitsusvõimud üritasid palju rohkemat korda saata. Toimusid vaid mõjutavad vestlused ja ülekuulamised, läbiotsimine. Tulemusena vallandati vaid paar haritlast. Tulles tänapäeva, siis meenub esimese teisitimõtlejana Jüri Liim. Hiljuti taastas ta Vabadussõjalaste liidu, kes Konstantin Pätsi presidendiks oleku ajal kuulutati riigi vaenlasteks. Kõige rohkem on Jüri Liim meelde jäänud siiski oma avaliku teadaandega, et kavatseb Pronkssõduri õhku lasta. Alguses määrati talle

Varia → Kategoriseerimata
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Sokrates - kuulsad tsitaadid

targutamine, vaid pigem elamise viis. Seepärast tegeles Sokrates eelkõige kõlblusse puutuva problemaatikaga ja püüdis selle käigus määratleda kreekalikke voorusi. Nendeks voorusteks on näiteks õiglus, vaprus , vagadus, mõistlikkus ja teised, mis pidid toonase arusaama järgi tagama inimesele õnneliku elu. Filosoofia peab andma inimesele selge arusaama sellest, mis on hea ja mis on halb, mis on ilus ja mis on inetu, mis on tõde ja mis on eksimus. Sokratese filosoofilised vestlused olid sihipärased ja metoodilised. Sokrates oli vestlustes alati juhtiv pool ning kasutas näiteks irooniat, püüdes leida vasturääkivusi ja ebajärjekindlust vestluskaaslase arutluses. Teiseks maieutikat ehk "ämmaemandakunst"i. Sokratese arvates on inimese hinges palju teadmisi varjatud kujul juba olemas, kuid inimene pole sellest teadlik. Kolmandaks määratluste otsimist.Teadmine seisnes Sokratese arvates oskuses oma teadmisi sõnade abil väljendada. Neljandaks induktsiooni.

Filosoofia → Filosoofia
19 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

KONSTRUKTIVISTLIKUD ÕPPIMISKÄSITLUSED

............................................................................... 7 4. Situatiivne õppimine ja autentsed õppeülesanded .............................................................. 8 5. Õpilaste suunamine ja õppimise eest vastutuse ülekandmine õpetajalt õppijale ................ 9 Uurimuslik õpe .................................................................................................................... 10 Dialoog ja vestlused............................................................................................................. 11 Õpipoisslus ........................................................................................................................... 11 7. Bruneri vaated õppimisele. ............................................................................................... 12 Spiraalne õppekava ................................................................................

Pedagoogika → Pedagoogika
32 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Riigi valitsemisevormid

hääletamisel, milliseid parandusettepanekuid või küsimusi esitada. Sageli astub fraktsioon üles ka omapoolse seaduseelnõuga. 6.) Parlamendi ülesanded Esiteks :Algatab, menetleb ja võtab vastu seadusi. Seadusloomes osaleb ka valitsus. Just valitsuse algatatud on enamik seaduseelnõusid. Teiseks: erinevate huvide esindamine ja nende tasakaalustatud viimine seadustesse. 7.) Lobism Lobismideks kutsuti parlamendihoones koridore, eesruume ehk kulaare, kus istungite vaheajal toimusid olulised vestlused, mis tegelikult määrasid ära hilisema hääletuse tulemused. Eestikeelne vaste kuluaaripoliitika. 8.) Seaduseelnõu algatamine/menetlemine Seaduseelnõud saab algatada riigikogu liige, riigikogu fraktsioon, riigikogu komisjon ja vabariigi valitsus, kust see edasi suunatakse riigikogu juhatusse, kes omakorda saadab selle riigikogu komisjonidesse-> Riigikogu täiskogu ( 1.lugemine, 2.lugemine, 3.lugemine ) ->

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Õgusõpetuse kordamine

4) ameti- või kutsenimetus 5) lühidalt tööülesande kirjeldus 6) töötegemise koht 7) palgatingimus 8) tööajanorm 9) puhkus 10) töölepingu lõpetamise kord ja tähtajad 11) töölepingu vorm ­ sõlmitakse kirjalikult 2-s eksemplaris. Suuliselt võib teha kuni 2ks nädalaks. 2) ametnike atesteerimine Kõik ametnikud kuuluvad atesteerimise (hindamise) alla, mis algab ametisse nimetamise päevast. 3-aastaste perioodide kaupa. Igal aastal toimuvad atesteerimise käigus vestlused, mis tuleb fikseerida kirjalikult atesteerimislehele. Ametnik saab vestluse käigus omad ettepanekud esitada ettevõtte juhile. Eesmärk: hinnata oma personali, välja selgitada koolitusvajadus. 2 nädalat enne katseaja lõppu ­ vestlus. Atesteerimiskomisjon viib seda läbi ja see on moodustatud oma asutuse töötajatest. Nõuded on välja töötatud. Tulemused: - lugeda atesteerituks - lugeda mitte atesteerituks (võib kaasneda töösuhte lõpetamine või muu töö)

Õigus → Asjaõigus
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

EKSPRESSIONISM

EKSPRESSIONISM Foovidega algas Lääne-Euroopa kunstis uus suund, mida nimetatakse üldiselt EKSPRESSIONISMIKS. Järjekindlale ,,väljendusele" hakkasid rõhuma just foovid. Nendega samaaegselt tekkis väljenduslik kunst ka SAKSAMAAL. Enamasti kasutataksegi terminit ,,ekspressionism" just saksa (ja sellega sarnase) väljenduskunsti kohta. Järjekindel impressionism polnud saksa kunstis kunagi läbi löönud. Sakslastele meeldis pildile juurdemõeldav tähendus ja sümboolika. Seetõttu olid sajandivahetuse noorte radikaalsete kunstnike eeskujudeks Edvard Munch, postimpressionistid, eriti van Gogh, keskaegne ja Kaug-Ida kunst. Saksa ekspressionism jätkas romantismi põhimõtteid ja vastandus nii naturalistlikule salongimaalile kui ka idealistlik-sümbolistlikule kallakule saksa maalikunstis. Ekspressionistid koondusid kahte rühmitusse: aastal 1905 Dresdenis asutatud ja aastal 1913 laiali läinud DIE BRÜCKE (Sild) ning aastail 1911-1913 Münchenis tegutsenud ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kool 1970 –1980-ndatel aastatel

Kool 1970 ­1980-ndatel aastatel Uurimustöö Koostasin oma uurimustöö ajast, mil mu ema koolis käis. See polnud küll väga ammu, kuid paarkümmend aastat on sellest möödas ikkagi. Selle ajaga on koolielu veidi teistsuguseks muutunud. Ema läks kooli 7-aastaselt 1975. aastal ja lõpetas keskkooli 1986.aastal. Esimeseks kooliks oli Väike-Maarja Keskkool, 1980.aastal jätkas õppimist Kadrina Keskkoolis. Sel ajal käidi koolis ka laupäeviti (vähemalt 70-ndatel). Koolikorraldus oli tänapäevasega väga sarnane, aga üht ­ teist oli ka erinev. Üks erinevus oli see, et põhikool kestis kaheksa aastat praeguse üheksa asemel ja keskkool lõpetati seega ka kaheteistkümne aasta asemel üheteistkümnega. Üks õppeaasta lisandus kuskil 80-ndate aastate keskel, siis läksid lapsed vahepeal kooli juba 6-aastaselt. Koolis pidi käima koolivormiga: esimeseks koolivormiks algklassides oli tumesinise pihikseelik ja he...

Eesti keel → Eesti keel
17 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

Raamatuesitlus "Maailmade sõda"

toibus sõbraliku perekonna juures ning asus taas teele. · Mees jõudis koju ning peagi astus uksest sisse tema naine, keda ta arvas surnute hulka kuuluvat. · Marslastest maha jäänud sõjamasinatest oli palju abi teaduse arengul. Huvitav näide tekstist · Olles olnud mitmeid päevi väheste toiduvarudega vangistuses muutusid minategelane ja kirikuõpetaja üksteise vastu vaenulikuks. Nad tülitsesid toidu pärast, rüselesid. Nende vestlused kasvasid sõnelusteks, nad läksid aegajalt rinnutsi kokku. Kord kaklesid nad, kord üritasid koos hakkama saada ja üksteise vastu sõbralikud olla. Sellises väljapääsmatus olukorras võivad inimesed ning nendevahelised suhted palju muutuda, eriti halvemuse poole lõpuks tappis minategelane kirikuõpetaja. Lemmiktegelane · Minategelane, mees ­ Keskealine ­ Pikemate, silmadeni ulatuvate juustega ­ Sale kontorirott ­ Väga julge

Kirjandus → Kirjandus
14 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun