Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Uurimustööks vajalik teada (3)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline andmestik on selle probleemi lahendamiseks vajalik?
  • Kuidas andmeid koguda?
  • Kuidas kogutud andmeid analüüsida?
  • Mida selle probleemi lahendamine annab?
  • Kellele see on vajalik?
  • Millised ressursid on vajalikud?
  • Mis juhtub kui?
  • Kuidas ma saan selle toimuma?

Lõik failist


  • Uurimisprobleemi (research problem) püstitamine, täpsustamine ja sõnastamine

  • Uurimistöö eesmärgi ( purpose ) määratlemine

  • Tutvumine olemasoleva kirjandusega (literature review) (teoreetiline kirjandus, empiirilised uurimused)

  • Uurimistöö taustraamistiku (framework) konstrueerimine

  • Uurimisülesannete (objecctives), -küsimuste (questions) ja hüpoteeside (hypotheses) sõnastamine

  • Uuritavate valik

  • Uurimismeetodi valik

  • Uurimistöö plaani (uurimisprojekti) koostamine

  • Uurimiskeskkonda sisenemine

  • Andmete kogumine

  • Andmete analüüsimine

  • Uurimistöö tulemuste esitamine, arutelu ja järelduste tegemine

  • Uurimistöö avaldamine (teaduslik ettekanne)

  • Tulemuste juurutamine praktikasse
    8. UURIMISPROBLEEMI PÜSTITAMINE, TÄPSUSTAMINE JA SÕNASTAMINE
    Uurimisprobleem on...
    • erinevus lähtesituatsiooni (reaalsuse) ja soovitava (prognoositava) situatsiooni vahel.
    • Uurimus seisneb probleemi avastamises, sõnastamises ja lahendamises.

    Probleem määrab ära, millist andmebaasi vajatakse ja millist meetodit selle saamiseks ja analüüsimiseks kasutada.
    Uurimisprobleemi valik
  • uued ja üsna ebamäärased probleemid teadusalal,
  • ühiskonnas esilekerkinud aktuaalsed probleemid,
  • isiklikest tähelepanekutest esilekerkinud probleemid,
  • rahastamise võimalusega seotud probleemid,
  • tulemuste vajalikkus praktilises elus.
    Uurimisprobleemi allikad
    • Oma kogemustest tekkinud küsimused, vastuolud, vajadused.
    • Antud ajahetke aktuaalsed ja populaarsed teemad.
    • Mõne teise asjatundja probleemilahenduses osalemine.
    • Intellektuaalne uudishimu.
    • Teaduslik uudishimu.

    Probleemi uuritavus, informatiivsus ja selgitusvõime
    Uurija võib seista dilemma ees – kas uurida teaduse seisukohast olulisi probleeme või uurida kergesti uuritavaid probleeme?
    Mida enam ning mida veenvamat uut teavet probleemi lahendus endaga kaasa toob, seda olulisema tähtsusega on probleem. Kui uurimistulemused ütlevad vaid seda, mis oli juba varem teada, kordavat iseenesestmõistetavat, ei ole probleemi lahendus informatiivne.
    Kas uurimistulemused, teooria või hüpoteesid selgitavad uuritud nähtust? Mida paremini nad seda teevad, seda parem on selgitusvõime.
    Probleemi konkretiseerimine...
    Probleemi täpsustamine on vajalik selleks, et see muutuks uuritavaks. Kui uurimisprobleem jääb ebaselgeks, tekib oht, et kogu töö võib ebaõnnestuda.
    Probleemi täpsustamisel on oluline tutvumine olemasoleva kirjandusega ja empiiriliste uurimuste tulemustega. See tähendab, et probleemi täpsustamisel tuleb võtta aluseks olemasolev teave ning arendada sellest oma uurimuse teoreetiline baas. Uurimisprobleemi täpsustamisel võib abi olla ka probleemiga seotud ekspertidega konsulteerimisest.
    Probleemi täpsustamise järgselt tuleb leida vastus järgmistele küsimustele:
    • Milline andmestik on selle probleemi lahendamiseks vajalik?
    • Kuidas andmeid koguda?
    • Kuidas kogutud andmeid analüüsida?

    PROBLEEMI HINDAMINE UURIMISTÖÖ OSANA (vt ka skeemi)
    • Kas uurimistöö alguses on probleem selgelt esitatud?
    • Kas uurimisprobleem on seotud olemasolevate teadmiste ja varasemate uurimustega?
    • Kas probleemis sisalduvad mõisted ja/või muutujad on mõõdetavad?
    • Kas probleem omab tähtsust teadmiste lisandumise või praktika seisukohast?
    • Kas antud probleem/küsimus üldse võimaldab uurimistöö teostust?

    9. UURIMISTÖÖ EESMÄRGI MÄÄRATLEMINE
    Kriitilised küsimused uurimistöö eesmärgi püstitamisel::
    • Kas antud uurimusel on mõtet?
    • Mida selle probleemi lahendamine annab?
    • Kellele see on vajalik?
    • Kas uurimust on võimalik teostada ja millised ressursid on vajalikud?

    Uurimistöö eesmärk on selge, lühike ja sisutihe väide töö eesmärgist. Eesmärgi sõnastusest on näha, mis tüüpi
  • Vasakule Paremale
    Uurimustööks vajalik teada #1 Uurimustööks vajalik teada #2 Uurimustööks vajalik teada #3 Uurimustööks vajalik teada #4 Uurimustööks vajalik teada #5 Uurimustööks vajalik teada #6 Uurimustööks vajalik teada #7 Uurimustööks vajalik teada #8 Uurimustööks vajalik teada #9 Uurimustööks vajalik teada #10 Uurimustööks vajalik teada #11 Uurimustööks vajalik teada #12 Uurimustööks vajalik teada #13 Uurimustööks vajalik teada #14 Uurimustööks vajalik teada #15 Uurimustööks vajalik teada #16 Uurimustööks vajalik teada #17 Uurimustööks vajalik teada #18 Uurimustööks vajalik teada #19 Uurimustööks vajalik teada #20 Uurimustööks vajalik teada #21
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-07-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 277 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor piiripiiga Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    76
    doc

    Üliõpilastööde koostamine ja vormistamine

    Uurimistöös tuleb kasutada neid meetodeid, millega tagatakse võimalikult tõepäraseid andmeid uuritava nähtuse kohta. Teaduslikku tööd iseloomustab aktuaalsus ja originaalsus ning töö peab tuginema objektiivsetele ja kontrollitavatele andmetele ning kriitilisele analüüsile. Iga töö peab sisaldama midagi originaalset, mida varasemates töödes pole esitatud. Üliõpilane peab suutma leida endale jõukohase teema ning lahendatav uurimisprobleem peab olema ühiskonnale vajalik. Käsitletavasse uurimisprobleemi ja empiirilisse materjali peab suhtuma objektiivselt. Kasutatavat kirjandust ja selles olevat materjali tuleb hinnata kriitiliselt. Oma teadustöös teiste autorite materjalide kasutamisel tuleb viidata allikmaterjalile. Teadusteksti mõttearendus peab olema sihikindel, loogiline ja täpne ning toetuma faktidele, refereeringutele ja tsitaatidele. Neid ei tohi oma äranägemise järgi muuta. Töös ei tohi olla

    Eesti keel
    thumbnail
    16
    doc

    REFERAADI KOOSTAMISE JUHEND

    ning alles seejärel panna pealkiri. Nii ei teki ohtu, et referaat on teemast mööda kirjutatud. Küll aga ei ole võimalik seda kasutada etteantud teema puhul. Kui teema on olemas, tuleb asuda selle kohta materjale otsima. KUI PALJU PEAB LEIDMA MATERJALI? Kogutavate materjalide maht on alati suurem kui referaadi oma, muidu ei ole ju võimalik nendest kokkuvõtet teha. Kasutatud peab olema vähemalt 5 erineva autori materjali. Interneti materjale, mille autor pole teada, pole soovitav kasutada. Kasutatavast materjalist peab kirjutaja omama ülevaadet. Refereerida ei saa seda, millest pole aru saanud. KEEL JA STIIL Valida tuleb selline väljenduslaad, mis tuleneb käsitletava aine sisust ja vastab sel alal kujunenud sõnastusele ja mõistete struktuurile. Esitus on põhiolemuselt mitteemotsionaalne. Töös avaldatavad seisukohad ei tohi olla mitmetähenduslikud. Juhul

    Kirjandus
    thumbnail
    38
    doc

    KIRJALIKU TÖÖ VORMISTAMINE

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond KIRJALIKU TÖÖ VORMISTAMINE Tallinn 2008 4 SISUKORD SISUKORD.............................................................................................................................4 1. ÜLDNÕUDED....................................................................................................................4 2. TIITELLEHT......................................................................................................................5 3. SISUKORD.........................................................................................................................6 4. KIRJALIKU TÖÖ SISU.....................................................................................................7 4.1. Pealkirjad......................................................................................................................7 4.2. Töö keel........................................

    Majandus
    thumbnail
    26
    doc

    Psühholoogia bioloogiline-, kognitiivne- ja sotsiaalne vaade

    PSYCHOLOGY PART 1: CORE Biological level of analysis Outline principles that define the biological level of analysis. 1) Behavior can be innate, because it is genetically based. Evolution may play a key role in behavior. 2) Animals may be studied as a means of understanding human behavior. 3) There are biological correlates of behavior. Cognitions, emotions and behaviors are products of the anatomy and physiology of our nervous and endocrine system. Explain how principles of the biological level of analysis may be demonstrated in research. 1) Correlational studies: Study by Buss, who hypothesized that across cultures, men will prefer to marry younger women because of greater reproductive capacity and women will place greater value on a potential mate's earning potential to provide survival advantages. This evolutionary hypothesis was tested in 37 cultures by sending out questioners. 2) Twin studies (type of correlational stud

    Psühholoogia
    thumbnail
    63
    doc

    Lõputööde vormistamine

    liigitatakse (töö liik) ja koostatakse järgmisi üliõpilastöid: referaat, labortöö, ainetöö, kursusetöö, kursuseprojekt, bakalaureusetöö, magistritöö, doktoritöö. Referaat on probleemi või teema kokkuvõtlik teadusalane ülevaade, mille koostamine põhineb eelkõige kirjandusallikate uurimisel. Referaadi koostamisel on eesmärgiks süvendada üliõpilase oskusi töötada erialase kirjandusega ning arendada väljendusoskust. Vajalik on esitada kokkuvõte, mis sisaldab nentivat, järelduslikku ja soovituslikku osa (kõik osad kokkuvõtte loetelus esitatakse numbriliselt järjestatult, sisaldades viitesõnu, nt ...võib, saab järeldada, ...on soovitav). Labortöö on õppeaines teoreetiliste teadmiste kinnistamiseks praktiline iseseisev uurimustöö, mis vormistatakse tööülesannete ja vormistusnõuete kohaselt kirjalikult.

    Riskianalüüs
    thumbnail
    60
    pdf

    Kirjalike Tööde Vormistamise Juhend

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond KIRJALIKU TÖÖ VORMISTAMINE Tallinn 2008 SISUKORD 1. Üldnõuded .......................................................................................................................... 4 2. Tiitelleht ............................................................................................................................. 5 3. Sisukord .............................................................................................................................. 6 4. Kirjaliku töö sisu ................................................................................................................ 7 4.1. Pealkirjad ..................................................................................................................... 7 4.2. Töö keel ....................................................................................................................... 8 4.2.1. Lühendid tekstis.....

    Eesti keel
    thumbnail
    70
    pdf

    Majandusalased uurimismeetodid

    09.2011 Vigade vältimine uurimisküsimuse Kuidas valida uurimisküsimus valimisel · Teoreetiline tähtsus (olemasoleva teooria - Olemasolevad teadmised ­ mis on teada ja mis mitte · Ratta leiutamine testimine, uue teooria loomine) - Motivatsioon ­ miks? - Teooria ­ peamine uurimisväide · Uurimisväite/-argumendi olemasolu, mitte · Praktiline tähtus (kahjuks

    Uurimistöö alused
    thumbnail
    164
    docx

    Challenges of childrens participation A Case Study of active citizenship in Cadle Primary School

    Challenges of children`s “participation”: A Case Study of active citizenship in Cadle Primary School Gerli Orumaa – 662974 9th of May 2014 Word Count: 8,800 `Submitted in partial fulfilment of the requirements for the degree of B.A. International Relations` Table of Contents Abstract 3 Introduction 4 Chapter 1: Citizenship, Children`s Rights and Participation: from the UN to the UK 6 Chapter 2: Citizenship Education in Wales………………………………………………14 Active Citizenship in Cadle Primary School: A Case Study 20 Conclusion 29 Bibliography 32 Appendices Appendix 1: The United Convention of the Rights of the Child Appendix 2: Interview with Jamie Richards, the Head Teacher of Cadle Primary School 2 Abstract: Children inherently h

    Inglise keel




    Meedia

    Kommentaarid (3)

    mlookene profiilipilt
    marite lõokene: ilma materjali kirjelduseta on võimatu aru saada mida see materjal sisaldab
    14:21 16-12-2010
    krsty603 profiilipilt
    krsty603: Aitah sobis
    15:52 21-11-2014
    tiinalu profiilipilt
    tiinalu: Mõttetu.
    13:29 01-04-2016



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun