Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II (0)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Keda väljapaistvatest pedagoogidest võib pidada tänapäevaste õppimiskäsitustele aluse panijaks?
  • Millised on kolm õppimise põhilist ajendit ehk motiivi keskkonnaga kohanemise kontseptsioonist lähtudes?
  • Milles seisneb põhiline erinevus mõtlemise ja õppimise vahel?
  • Millised on kolm põhilist õppimisteooriate liiki?
  • Millise õppimisteooria alla liigitub signaali õppimine?
  • Mida tähistab S� S-R õppimismudelis?
  • Millise sagedusega tasustus stimuleerib kõige paremini S-R õppimist?
  • Kuidas nimetatakse B S Skinneri järgi keeruliste reageeringute õpetamist operantse tingimise põhimõtteid rakendades ?
  • Millise järelduseni jõudis E L Thorndike uurides õpitu üldistamist?
  • Millisele pedagoogilise uuendusele panid aluse õpitulemuste hindamisel Thorndike uurimused õpitu üldistumisest?
  • Millist kahte põhilist algoritmi rakendatakse programmõppes?
  • Milline neist kahest programmeerimise viisist on võimaldab paremini õppetööd individualiseerida?
  • Millise õppimisteooria erijuhuna on käsitletav õppimine jäljendamise teel?
  • Mis on põhiliseks õppimise ajendiks sotsialkognitiivse õppimise teooria järgi?
  • Millise kolme faktori vastastikuse toimena näeb sotsiaalkognitiivne teooria käitumist konkreetsetes situatsioonides?
  • Millist kolme jäljendava käitumise liikitüüpi eristatakse sotsiaalkognitiivse õppimisteooria järgi?
  • Millised on A Bandura järgi sotsiaalse õppimise põhifaasid?
  • Mis on olulisemaks subjektiivseks tingimuseks et kunagi meelde jäetud käitumismall rakenduks?
  • Millist kolme tasandit saab eristada õpetaja toimes õpilastele mudelina?
  • Millisel õpilasel on kaas õpilasele keda tahetakse mõjutada mudelina eeskujuna suurim mõju?
  • Millise tegevust suunavate võimekuste saavutamine on kognitiivse käitumise modifitseerimise metoodika taotluseks?
  • Milline tunnetus- ja õppimisprotsesside mudel on aluseks kognitiivsetele ja konstruktivistlikele õppimisteooriatele?
  • Millised on põhilised protsessid mille vahendusel toimub mõtteskeemide konstrueerimine ?
  • Mis tähenduses vaidlustasid geštaltpsühholoogia esindajad biheivioristlikud õppimise käsitused?
  • Millised on geštaltpsühholoogia põhiseisukohad taju iseloomu vormi ja selle kujunemise kohta?
  • Milliste põhiliste mälutüüpide vahendusel kirjeldavad õppimisprotsesse kognitiiv -informatsioonilised õppimisteooriad?
  • Mis on sensoorse registri iseloomulikumateks tunnusteks?
  • Millised on lühiajalise mälu kõige iseloomulikumad omadused info töötlemisel ?
  • Millised on põhilised võtted lühiajalise mälu mahu suurendamiseks?
  • Millise psühholoogilise kontseptsiooni valguses seletas mälu toimimist H Ebbinghaus?
  • Millise psühholoogilise kontseptsiooni valguses seletas mälu toimimist F Barlett ?
  • Milliseid on pikaajalise mälu põhiliigid E Tulvingu järgi?
  • Mis on episoodilise mälu kõige iseloomulikumateks tunnusteks?
  • Mis on metakognitsioon ?
  • Kuivõrd üldistub Thorndikei järgi ühes situatsioonis õpitu uuele õppesituatsioonile ja mis tähenduses?
  • Milliseid kahte ülekande või üldistamise liiki eristas Thorndike õppimisel?
  • Millised tüüpilised võtted aitavad kaasa õpitu üldistumisele?
  • Millised õppemeetodid soodustatavad õpilastel teadmiste konstrueerimist individuaalkonstruktivistlike protsesside vahendusel?
  • Millist õppimisviisimeetodit peab J Bruner kõige tõhusamaks?
  • Milliseks kolmeks rühmaks saab jaotada uue materjali õppimise meetodid õpetaja-kesksuse ja õpilasekesksuse skaalal?
  • Miks paljud algselt efektiivsed pedagoogilised uuendused osutuvad hiljem vähetõhusaks kui traditsiooniline klassi-tunnisüsteem?
  • Kui õppetund on üldjuhul määratud ajalise kestusena siis õppeühik on määratud teema õpetamisega 4 Millised põhilised tunnietapid R Gagn� õppeühiku mudeli järgi?
  • Millised on põhilised metoodilised lähenemised metoodilised süsteemid õppetöö diferentseerimiseks ja individualiseerimiseks?
  • Millised on kolm põhilist organisatsioonilist vormi õpilaste iseseisva töö oskuste ja harjumuste kujundamiseks?
  • Millist kolme põhilist funktsiooni täidab kodutöö kooliõpingutes?
  • Millised on kursuse käsitluse järgi kaks erinevat lähenemist õpioskuste õpetamiseks?
  • Milliste õpioskuste kujundamisele peaks põhirõhu panema algklassides ja millistele vanemates klassides?
  • Millised on kolm üldiste õppimisoskuste liiki Hattie Biggsi ja Purdie 1996 järgi?
  • Milliseid üldiseid õpioskuste liike eristavad Weinstein ja Mayer ?
  • Millised on põhilised emotsionaalse kohandumise liigid õpioskustena kursuse käsitluse järgi?
  • Millised tegevused peaks õpilane sooritama kirjaliku teksti õppimiseks PQ4R meetodi järgi?
  • Millised on kaks põhilist võtet suulise esituse või kirjaliku teksti konspekteerimiseks kursuse käsitluse järgi?
  • Mis on põhierinevus on kirjaliku teksti õppimise PQ4R mudeli ja Dansereau First degree MURDERmudeli vahel?
  • Mis tuleb läbida teksti õppimiseks teine kirjeldab õpetajale näpunäited õpilaste õppimise juhendamiseks 10 Kas Gagn� õppeühiku mudel on kasutatav iseseisva õppimise juhisena?
  • Kuidas üldiselt nimetatakse tegevusjuhendeid mis hõlbustavad probleemülesannete lahendamist millel pole ühest lahendusviisi?
  • Millised on Polya 1967 järgi probleemülesande põhietapid?
  • Kust võiks leida viiteid või osutusi lahendusviisi kohta?
  • Mis on primaarne käitumise motivatsioonilise aluse kujunemiseks kas emotsioonid või mõistuslikkus?
  • Mille poolest erineb kuum kognitsioon � külmast kognitsioonist�?
  • Milliseid nelja põhilist motivatsiooni teoreetilist käsitlust enamasti eristatakse kursuse käsitluse järgi?
  • Mis on motivatsioon Goodi ja Brophy1995 järgi?
  • Millised on Krathwohli jt 1964 taksonoomia põhikategooriad?
  • Mille järgi jaotatakse motivatsiooniilmingud väliseks ja sisemiseks motivatsiooniks?
  • Millised kaks mõõdet on E Deci 1975 järgi eristavad inimeste sealhulgas õpilaste tajus tagasisides tegevuse tagajärgedest?
  • Millal tekib sisemise ja välimise motivatsiooni konflikt Deci teooria järgi?
  • Mis on teiste sõnadega eneseefektiivsuse ootus?
  • Milliste baastarvete rahuldamiseta Maslow tarvete hierarhia järgi pole teiste tarvete rahuldamine pikemaajaliselt võimalik?
  • Milliseid kahte suurt rühma tarbeid eristatakse A Maslow tarvete hierarhias?
  • Milline motivatsiooniteooria seletab inimeste käitumist tulenevana nende püüdest säilitada oma positiivset enesekontseptsiooni?
  • Mis on atributsioonid?
  • Kuidas nimetatakse mõttekonstruktsioone millega inimesed püüavad seletada oma edu või ebaedu põhjuseid?
  • Millised kaks faktorit määravad Atkinsoni 1964 järgi resultatiivse saavutusmotivatsiooni?
  • Millised kaks üldist faktorit määravad saavutusmotivatsiooni Featheri 1982 mudeli järgi?
  • Millega tüüpiliselt samastati õpilaste distsiplineerimist õpetajakeskses koolis?
  • Mida tänapäeva arusaamade järgi enamasti mõistetakse normaalse õppedistsipliini all?
  • Millisest kolmest põhiallikast saab informatsiooni heale õpetajale esitatavate nõuete kohta kursuse käsitluse järgi?
  • Millise kahe põhiprintsiibi järgimine aitab Weinsteini ja Mignano hinnangul vältida enamiku distsipliiniprobleeme klassis?
  • Millised on kolm juhtimisstiili mille valguses on püütud õpetajate lähenemist töös klassiga kirjeldada?
  • Milliseid juhtimisstiile saab õpetaja reaalselt kasutada klassiga töötamisel?
  • Millise isaloomuga töö klassi tegevuse iseloom kindlustab J Kounini järgi distsipliini alahoidmise?
  • Millised kahte võimekust eeldab õpetajalt nn kohalolek J Kounini järgi distsipliini kindlustamisel klassis?
  • Millised on kaks võimalust Charlesi 1992 ja Emmeri jt 1997 järgi probleemse käitumise liigitamiseks?
  • Millised on probleemse käitumise ületamise kaks põhilist lähtealust metoodikate gruppi?
  • Millised on probleemset käitumist alalhoidvad sotsiaalsed tegurid klassis käsitletuna biheivioristlikelt positsioonidelt?
  • Milles seisneb biheivioristliku käitumise modifitseerimise metoodika põhiprintsiip ?
  • Millised on tuntumad tasustamisel rajanevad õpilaste distsiplineerimise kompleksmetoodikad?
  • Miks koolis ei saa täielikult loobuda õpilaste kontrollimisest ja hindamisest nagu soovitavad mõned hariduskriitikud?
  • Millised on põhidokumendid milles kajastuvad nõuded õpilaste hindamiseks üldhariduskoolis?
  • Milliseid õppetööga seostuvate momentide tahkude iseloomustamiseks rakendavad õpetajad tüüpiliselt mitteformaalset hindamist?
  • Millist kahte põhilist hindamise liiki eristatakse õpilaste formaalsel hindamisel?
  • Mis on kujundava hindamise põhieesmärk?
  • Mis on diagnostilise hindamise põhieesmärk?
  • Mis kokkuvõtva hindamise põhieesmärk?
  • Millele osutab õpitulemuste väljaselgitamiseks kasutatava kontrollprotseduuri võrdlus vereproovi võtmisega?
  • Millistes dimensioonides võimaldab kontrollküsimusi iseloomustada õppe-eesmärkide spetsifikatsioon?
  • Millised on põhilised õpilaste õpitulemuste väljaselgitamise ja hindamisvahendite liigid?
  • Millist kahte põhilist meetodit kasutatakse essee-tüüpi tööde kirjandite hindamisobjektiivsuse suurendamiseks?
  • Kui kõikide küsimuste vastused on loetud ja punktid välja pandud liidetakse iga töö punktid 12 Miks valikvastuselisi testiküsimusi vahel nimetatakse ka objektiivseteks?
  • Millised on kaks põhilist lähenemistteed testi või kontrolltöö tulemuste põhjal hinnete panemiseks?
  • Mida tähendab hinnete korrigeerimine ülesannete olulisuse ja neile antud kaaludega?
Vasakule Paremale
Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #1 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #2 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #3 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #4 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #5 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #6 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #7 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #8 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #9 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #10 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #11 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II #12
Punktid Tasuta Faili alla laadimine on tasuta
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-04-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 238 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor HelenPa Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
102
docx

Pedagoogiline psühholoogia

ümbritseva maailmaga. 5) Põhilised õppimisteooriate liigid:  Biheivioristlikud - biheivioristlik lähtealus käitumise ja õppimise uurimiseks;  Kognitiivsed ja konstruktivistlikud - kognitiivsed protsessid käitumise ja õppimise uurimise lähtealusena;  Sotsiaalkonstruktivistlikud - sotsiaalne interaktsioon õppimise lähtealusena; II Õppimise biheivioristlikud käsitused (Biheivioristid=käitumusliku psühholoogia koolkonna esindajad) 1) Klassikaline tingimine ja selle rakendused koolis. Seostub tavaliselt vene füsioloogi Ivan Pavlovi avastusega. Pavlovi avastatud klassikaline tingitus oli üks esimesi teaduslikult dokumenteeritud õppimise ilminguid. Klassikaline tingitus seisneb organismi võimes õppida reageerima orienteerumisreaktsiooni esilekutsuvale ärritajale samal viisil kui tingimatule ärritajale. Kooli oludes on palju võimalusi õppimiseks (pos.ja neg. mõttes) klassikalise tingituse

Psühholoogia
thumbnail
14
docx

Kordamisküsimused 2013 Õppe kavandamise aines

tingisid konkreetse teadusdistsipliini kujunemise vajaduse. See viiski Bruneri arusaamisele, et õppimine peaks toimuma teadusalase uurimisena,( st matemaatika õppimisel kasutataks neid vahendeid , mida rakendavad matemaatikud matemaatika probleemide lahendamisel, ajaloo õppimisel neid meetodeid, mida kasutavad ajaloolased oma uurimistöös jne.) Bruneri järgi on erinevas vanuses ja arenguastmel lastel oma iseloomulikud maailma tajumise viisid. Edukaks õpetamiseks tulekski õppeaine põhimõisted esitada viisil, kuidas lapsed maailma näevad. 33. Väline ja sisemine motivatsioon õpitegevuse liikuma paneva jõuna. Milles seisneb välise ja sisemise motivatsiooni konflikt Deci järgi? (11.1) Sageli on raske selgusele jõuda, mil määral tekib motivatsioon mõneks tegevuseks, sh õppimiseks, sisemiste ja mil määral väliste tegurite toimel. Nii mõnigi kord põhjustab tegevust ühel tasemel väline tasustus, mis omakorda kutsub esile sisemise huvi sama tegevuse

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
15
docx

Õppe kavandamise kontrolltöö vastused

Õppe kavandamine kontrolltöö 1. Õppimise olemus. Põhilised õppimisteooriate liigid. Õppimine on keeruline pedagoogiline protsess. Peaaegu 2000 aastat on valitsenud arvamus, et õppimine toob inimeses esile kaasasündinud ideed. Õppimine on võime, mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiskes keskkonnaga. Tänapäeval defineeritakse õppimist kui suhteliselt püsivat muutust potensiaalses käitumises, mis tekib praktilise kogemuse vahendusel. Õppimise kaks liiki: 1. Tahtlik õppimine- õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi. 2

Eripedagoogika
thumbnail
19
doc

Pedagoogilise psühholoogia kokkuvõte

Üha enam pööratakse tähelepanu individuaalsetele erinevustele motivatsioonis. Kõik see aitab mõista, et inimmotivatsioon on üsna keeruline ilming kus ühe ja sama käitumise aluseks võivad olla täiesti erinevad motiivid. Emotsioonide ja ratsionaalsuse roll käitumise motivatsioonilise alusena. Emotsioonid mängivad suurt rolli inimkäitumise kujunemisel ning mõjutavad inimeste otsuseid ja käitumist. Alguses püüdis kognitiivne psühholoogia piirduda" külma kognitsiooni uurimisega, kus loodeti mõista inimmõtlemist ,,puhtal kujul". Psühholoogid on vaielnud pikalt selle üle, mis on primaarne , kas tunnetus või emotsioonid. Kujunes kaks vastandlikku seisukohta. Näiteks kinnitas Robert Zajonc oma katsetega, et tundeseisundid eelnevad kognitiivsetele hinnangutele. Ta osutas, et seoses afektiivsete reaktsioonide evolutsioonilise päritoluga

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
11
docx

Õppe kavandamine kordamisküsimused 2015

Kordamisküsimused kontrolltööks. Õppe kavandamise I moodul 2015 1. Õppimise olemus. Õppimise ajendid ja motiivid? Õppimise mõiste ja olemuse erinevaid selgitusi (laiemalt, spetsiifilisemalt) koos põhiliste esindajatega Põhilised õppimise ajendid (motiivid) erinevate õppimisteooriate puhul Õppimine lihtsamal kujul seletatuna on teadmiste, erinevat oskuste ja osavuste koos kasutamine ning omandamine. Õppimine tähendab ka seda , et me kasutame juba eelnevalt omandatud teadmisi selleks, et juurde õppida uusi.1 (teadmiste, oskuste, vilumuste omandamine koolis, sotsiaalse käitumise ja teiste oskuste omandamist nii koolis kui väljaspool kooli ja õpilase emotsionaalse maailma kujunemine). Õpilastel kujunevad õppematerjaliga seoses hoiakud ja emotsioonid, mis ei pruugigi sotstuda otseselt õppeainega. C. Darwin. Tahtlik (teadlikult) ja tahtmatu (teadvustamata) õppimine.

Pedagoogika
thumbnail
13
docx

Pedagoogiline psühholoogia eksam

a)Õppimise olemus 1. Õppimise mõiste. Õppimine on keeruline pedagoogiline protsess. Peaaegu 2000 aastat on valitsenud arvamus, et õppimine toob inimeses esile kaasasündinud ideed. Õppimine on võime, mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiskes keskkonnaga. Tänapäeval defineeritakse õppimist kui suhteliselt püsivat muutust potensiaalses käitumises, mis tekib praktilise kogemuse vahendusel. 2. Tahtlik ja tahtmatu õppimine. Tahtlik õppimine on kui õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi. Tahtmatu e

Pedagoogika
thumbnail
50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

1. Sissejuhatus pedagoogilisse psühholoogiasse Ped.psühh. olemus ja seos teiste ped.distsipliinidega Pedagoogilise psühholoogia eesmärk on pedagoogiliste situatsioonide analüüsivahendite omandamine ja kasutamine, et langetada põhjendatud otsuseid. Peale kiire otsustamise ja valmis lahenduste rakendamise nõuab õpetajatöö ka tegevuse tulemuste ettenägemist. Õppe-kasvatustöö mõistmisele aitavad kaasa teadmised inimkäitumise seaduspärasustest. Pedagoogilise psühholoogia uurimisobjektideks on õpilane, õppimine ja õppimise tingimused. Pedagoogika ehk üldine kasvatusteooria koosneb tavaliselt üldpedagoogikast, kasvatusteooriast ja didaktikast. Üldpedagoogika ehk pedagoogika üldised alused annavad enamasti ülevaate kasvatuse ajaloost, ped.uurimismeetoditest, kasvatuse eesmärkidest ja hariduskorraldusest. Didaktika ehk õpetamisteadus vastab küsimusele mida ja kuidas õpetada, käsitleb õppesisu ja –meetodite küsimusi

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
14
doc

Biheivioristlikud õppimisteooriad

Töö eesmärgiks on anda ülevaade klassikalise ja operantse tingimise olemusest ja nende kasutusest koolis ja õppetöös. Referaadis püüan selgitada, mis on biheivioristlikud õppimisteooriad, kes on tähtsamad klassikalise ja operantse tingituse uuriad ning kuidas saab kasutada neid õppimisteooriaid õpetamisel. Referaadi valmistamisel kasutasin interneti allikat (www.kliinikum.ee), kuid põhiliselt kasutasin materjali Edgar Krulli raamatust ,,Pedagoogilise psühholoogia alused". Uurimistöö koosneb kolmest peatükist. Esimeses peatükis selgitan üldiselt, mis on biheivioristlikud õppimisteooriad. Teises peatükis kekendun klassikalisele tingitusele. Ning kolmandas peatükis annan ülevaate operantsest tingitusest. 5 1. BIHEIVIORISTLIKUD ÕPPIMISTEOORIAD Et õppimise näol on tegemist väga keeruliste psüühiliste protsessidega, siis on seda raske

Haridusteaduskond




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun